Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 27.118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Kosj. De oude voeding van Tagan zal idd krap worden. Die Coolermaster zal prima voldoen maar ik zou eerder voor een 600W Zalman of 620W Corsair gaan. Die 2 voedingen zijn in mijn mening beter dan de Coolermaster.

@WaT?. Die Sweex gaat denk ik problemen geven met een dikke videokaart. Een 400W voeding van een A-merk moet voldoende zijn. De 520W Corsair is wel een mooi en goed ding voor je denk ik.

@mr_joey132. De 600W Zalman of 620W Corsair lijkt mij prima voor je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:38

Theo

moederbord

Kosj schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:43:
Voor de volgende samenstelling zou ik graag willen weten welke voeding ik nodig zal hebben. Ik beschik nu nog over een 380W Tagan voeding. Maar ik vrees dat deze te zwak hier voor is.

Processor: E6750 -> Overclock naar 3 tot 3,5 Ghz
Moederbord: MSI P6N SLI Platinum, nForce 650i SLI
Opticals: NEC AD-5170 18x
Geheugen: OCZ OCZ2P800R22GK (2 GB)
Harddisk: Maxtor 7200t 160GB, WD Raptor 10000t 36 GB
Grafische kaart: Sapphire Radeon HD2900 XT 512 MB

Mijn idee was om de Cooler Master Extreme Power 650 watt aan te schaffen, of is dit overkill?

Met vriendelijke groet, :)

Kosj
toon volledige bericht
Jous systeem zal ongeveer 370 watt echt nodig hebben. 26 amperres zal hiervan van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke minimaal 30 amperres kan leveren (en minimaal 410 watt is) is dan ook echt een minimum.
Jouw voeding valt daarmee af, deze kan niet 410 watt leveren. De 650 watt voeidng welke jij voorstelt kan totaal 36 amperres leverne op de 12 volt en is daarmee voldoende,

Echter raad ik je deze voeindg niet aan. Hij kan namelijk erg weinig leveren op de 12 volt, helemaal als je bedenkt dat bijvoorbeeld een Antec NeoHE550 42 amperres kan leveren. Aangezien de 12 volt lijn verweg de belangrijkste lijn is in een computer, en je deze lijn ook als enige over kan belasten als je een te zaar systeem/te lichte voeding heb.
Een tweede iets is het rendement van de voeding. De eXtremepower heeft een rendemet van ongeveer 70%, en dat is best weinig, de Antec zit in de buurt van de 80%. Dit houdt in dat jouw systeem met de Coolermaster 540 watt uit het stopcontact haalt. Met de Antec is dit "maar" 470 watt, een verschik van 70 watt, en dat is best veel.

Om deze twee redenen raad ik je de Coolermaster af. Voor ongeveer hetzelfde geld (70 euro) heb je de NeoHE430. Deze voeidng kan totaal 32 amperres leveren (4 minder dan jouw 650 watt voeding). Ook is deze voeding stiller en is hij modulair.
Anoniem: 226664 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:05:
ja, ik heb ook hetzelfde probleem,
k heb nu,

DualCore Intel pentium D 3,2GHz (16 x 200)
1 gig ram, (komt nog een gig bij( 4x 512 @ 677(denk ik)))
6200LE (word 7950GX2 of 1950XTX kan niet kiezen)
Asus P5LD2 MoBo
2 dvd spelers, nodige koeling
(zeg ff alsk wat vergeet,)
Kheb nu sweex voeding, 350Watt,
is da genoeg om me sys met nieuwe videokaart/geheugen te voorzien?
en zo nee, hoeveel watt moet ik dan min. hebben?
Doe me asjeblieft een lol en gooi die sweex voeding weg. Die troep is van dermate kwaliteit dat ze echt niet thuishoren in een computer, ze horen thuis in de vuilnisbak. Je zet toch ook geen plasic velgen onder jouw auto? Dat zal namelijk ook gegarandeerd fout gaan. Die sweex (ja, niet eens hoofdletterwaardig) mag als je geluk heb nu nog werken, maar over een half jaar is hij zeker stuk. Met een klein beetje pech is ook je gehele systeem stuk.

Intel heeft twee soorten Pentium-D cpu's gemaakt, de D840 en de D940. De 840 heeft 130 watt nodig, en de 940 heeft 95/125 watt nodig (de C1 en D0 hebben 95 wat nodig, de B1 125) Ik ga van het ergste uit, namelijk dat je de D840 heeft welke 130 watt lust.

Ook de videokaart is een verhaal apart. De X1950PRO lust 65 watt terwijl de 7950GX2 110 watt lust.
Mocht je nog op zoek zijn naar een nieuwe videokaart raad ik je trouwes geen van beide kaarten aan. Je kan beter een 8600GT(S) kopen. Deze kaart ondersteunt DX10, en dat doen die andere niet. De 8600GT(S) heeft ongeveer 50 watt nodig.
Ik ga er vanuit dat je de X1950 of de 8600 neem, en niet de 7950GX2.

Jouw systeem zal dan, als je ook nog één HD in je systeem heb zitten, 280 watt echt nodig hebben. 18 Amperers zal hiervan van de 12 volt moetern komen. Een voeding welke minimaal 21 amperres kan leveren (en minimaal 330 watt is) moet voldoende zijn voor jouw systeem.

Als je op zoek gaat naar een goede voeding, let dan op de volgende dingen:
- de voeding mag niet van sweex, qtec, trust, xgear of no-name zijn
- de voeding moet minimaal voor 9 cent per watt in de PW staan (is het minder dan dat is het waarschijnlijk troep
- de voeding moet minimaal 21 amperres continu kunnen leveren op de 12 volt (wattage van de voeding is niet belangrijk, het gaat om de amperers op de 12 volt)

Een suggestie kan de Coolermaster eXtremepower430 zijn. Deze 430 watt voeding kan 25/29 amperres leveren (afhaneklijk van model) en is daarmee ruim voldonde voor jouw systeem. De voeding kost 40 euro bij Computerland (geen verzendkosten).
De Antec BasiQ350 kan totaal 23 amperres leveren en kost ongeveer 35 euro (online, dus wel verzendkosten)
Anoniem: 225682 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:17:
nou.. ik heb dus een PC samengesteld.. maar nu.. de voeding / behuizing. Welke voeding zouden jullie me adviseren met dit systeem?:

Processor: C2D E6750
Moederbord: Gigabyte P35C-DS3R
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G
Videokaart: Asus 8800GTS 640 MB
Harde schijf: Samsung Spinpoint T166 320 GB
diskettedrive: NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB
DVD brander: NEC AD-7173S 18x
Monitor: Samsung Syncmaster 206BW

Ik ben niet van plan te gaan overclocken.. hij moet redelijk stil zijn en uiteraard betrouwbaar.. iemand ideeën?
Jouw systeem zal ongeveer 250 watt echt nodig hebben, hiervan zal er 16 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke minimaal 19 amperres kan leveren (en minimaal 300 watt is) moet daarom al voldoende zijn voor jouw systeem.
Als je een stille en betrouwbare voeding zoekt is het eerstew wat mij te binnen schiet de Antec NeoHE380. Deze 380 watt voeding kan totaal 28 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee ruim voldoende voor jouw systeen. De voeidng is bovendien ook zeer stil zoals uit deze test blijkt (het mag dan wel de 430 watt versie zijn, maar deze is net zo stil als de 380 watt versie)
Verder is de voeding modulair en kost hij ongeveer 60 euro. Met deze voeding heb je nog 80 watt en 7 amperers "over" welke je zou kunnen gebruiken om de pc up te graden. Je kan bijvoorbeeld een quad core in je systeem zetten, 6 HD's bijplaatsen of een X2900XT in je systeem zetten.
PilatuS schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:26:
@Kosj. De oude voeding van Tagan zal idd krap worden. Die Coolermaster zal prima voldoen maar ik zou eerder voor een 600W Zalman of 620W Corsair gaan. Die 2 voedingen zijn in mijn mening beter dan de Coolermaster.

@WaT?. Die Sweex gaat denk ik problemen geven met een dikke videokaart. Een 400W voeding van een A-merk moet voldoende zijn. De 520W Corsair is wel een mooi en goed ding voor je denk ik.

@mr_joey132. De 600W Zalman of 620W Corsair lijkt mij prima voor je systeem.
Mag ik je vragen hoe je bij de waardes kom? Ik kom namelijk uit op totaal andere waardes welke veel lager liggen dan waar jij op uitkom.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan beter wat te veel hebben voor de toekomst. Ik weet dat alle voedingen een stuk meer leveren dan nodig is maar dat kan geen kwaad vind ik.

Het is ook zonde om nu een voeding te kopen die net voldoende is en zodra je een nieuwe videokaart koopt over 1 jaar ofzo weer een nieuwe voeding te moeten kopen. Vandaar liever wat meer dan nodig is in mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225682

hmm.. ik heb toch liever een iets zwaardere voeding.. zodat hij nog wat ruimte heeft + voor upgrades.. weet je misschien ook een goede 500 watt voeding? of is dat alleen maar slecht voor m'n huidige systeem? en nog een vraagje.. die voeding in de BBG, die is 520 watt, en 90 euro. is dat niet een beetje aan de dure kant? en hij is van corsair, die staat niet in de A-merken lijst op page 1. :s

edit: nog even een vraagje, kunnen computer onderdelen kapot gaan of beschadigen door een te zware voeding? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 225682 op 17-07-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Corsair is zeker weten een A-merk. Ze zijn er alleen nog niet zo erg lang dus vandaar dat ie er denk ik niet bij staat.

90 euro is wel aardig wat geld idd. Maar een goedkope voeding is niet aan te raden tegenwoordig met high-end PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226664

ik heb ook al verschillende verhalen gehoort over dx10 beter en schlechter, maar wat ik eruit haal, is dat de 8600GT Bagger is, en dat de nieuwe kaar van ati/amd & de 7950Gx2 erover heen lopen, dat het nog een tijdje kan gaan duren voordat er dx10 games uit komen, en dat je met een snelle dx9 kaart nog beter dx10 spellen kan spelen als met een langzame dx 10 kaart,

verbeter me ff waar nodig:P :P :P

daarom had ik besloten voor de ati/amd X1950XTX of voor de Geforce 7950Gx2 te gaan,
nieuwe vording in te bouwen, en ff 1gigje meer
owja, dit is mn proceccor;
DualCore Intel Pentium D 940
interne en externe (met power supply) hd

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 226664 op 17-07-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Bedankt (ook PilatuS) voor de suggesties, ik ga de aangegeven voedingen eens bekijken.
theodouma schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:06:
[...]

Jous systeem zal ongeveer 370 watt echt nodig hebben. 26 amperres zal hiervan van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke minimaal 30 amperres kan leveren (en minimaal 410 watt is) is dan ook echt een minimum.
Jouw voeding valt daarmee af, deze kan niet 410 watt leveren. De 650 watt voeidng welke jij voorstelt kan totaal 36 amperres leverne op de 12 volt en is daarmee voldoende,

Echter raad ik je deze voeindg niet aan. Hij kan namelijk erg weinig leveren op de 12 volt, helemaal als je bedenkt dat bijvoorbeeld een Antec NeoHE550 42 amperres kan leveren. Aangezien de 12 volt lijn verweg de belangrijkste lijn is in een computer, en je deze lijn ook als enige over kan belasten als je een te zaar systeem/te lichte voeding heb.
Een tweede iets is het rendement van de voeding. De eXtremepower heeft een rendemet van ongeveer 70%, en dat is best weinig, de Antec zit in de buurt van de 80%. Dit houdt in dat jouw systeem met de Coolermaster 540 watt uit het stopcontact haalt. Met de Antec is dit "maar" 470 watt, een verschik van 70 watt, en dat is best veel.

Om deze twee redenen raad ik je de Coolermaster af. Voor ongeveer hetzelfde geld (70 euro) heb je de NeoHE430. Deze voeidng kan totaal 32 amperres leveren (4 minder dan jouw 650 watt voeding). Ook is deze voeding stiller en is hij modulair.

[...]

Doe me asjeblieft een lol en gooi die sweex voeding weg. Die troep is van dermate kwaliteit dat ze echt niet thuishoren in een computer, ze horen thuis in de vuilnisbak. Je zet toch ook geen plasic velgen onder jouw auto? Dat zal namelijk ook gegarandeerd fout gaan. Die sweex (ja, niet eens hoofdletterwaardig) mag als je geluk heb nu nog werken, maar over een half jaar is hij zeker stuk. Met een klein beetje pech is ook je gehele systeem stuk.

Intel heeft twee soorten Pentium-D cpu's gemaakt, de D840 en de D940. De 840 heeft 130 watt nodig, en de 940 heeft 95/125 watt nodig (de C1 en D0 hebben 95 wat nodig, de B1 125) Ik ga van het ergste uit, namelijk dat je de D840 heeft welke 130 watt lust.

Ook de videokaart is een verhaal apart. De X1950PRO lust 65 watt terwijl de 7950GX2 110 watt lust.
Mocht je nog op zoek zijn naar een nieuwe videokaart raad ik je trouwes geen van beide kaarten aan. Je kan beter een 8600GT(S) kopen. Deze kaart ondersteunt DX10, en dat doen die andere niet. De 8600GT(S) heeft ongeveer 50 watt nodig.
Ik ga er vanuit dat je de X1950 of de 8600 neem, en niet de 7950GX2.

Jouw systeem zal dan, als je ook nog één HD in je systeem heb zitten, 280 watt echt nodig hebben. 18 Amperers zal hiervan van de 12 volt moetern komen. Een voeding welke minimaal 21 amperres kan leveren (en minimaal 330 watt is) moet voldoende zijn voor jouw systeem.

Als je op zoek gaat naar een goede voeding, let dan op de volgende dingen:
- de voeding mag niet van sweex, qtec, trust, xgear of no-name zijn
- de voeding moet minimaal voor 9 cent per watt in de PW staan (is het minder dan dat is het waarschijnlijk troep
- de voeding moet minimaal 21 amperres continu kunnen leveren op de 12 volt (wattage van de voeding is niet belangrijk, het gaat om de amperers op de 12 volt)

Een suggestie kan de Coolermaster eXtremepower430 zijn. Deze 430 watt voeding kan 25/29 amperres leveren (afhaneklijk van model) en is daarmee ruim voldonde voor jouw systeem. De voeding kost 40 euro bij Computerland (geen verzendkosten).
De Antec BasiQ350 kan totaal 23 amperres leveren en kost ongeveer 35 euro (online, dus wel verzendkosten)

[...]

Jouw systeem zal ongeveer 250 watt echt nodig hebben, hiervan zal er 16 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke minimaal 19 amperres kan leveren (en minimaal 300 watt is) moet daarom al voldoende zijn voor jouw systeem.
Als je een stille en betrouwbare voeding zoekt is het eerstew wat mij te binnen schiet de Antec NeoHE380. Deze 380 watt voeding kan totaal 28 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee ruim voldoende voor jouw systeen. De voeidng is bovendien ook zeer stil zoals uit deze test blijkt (het mag dan wel de 430 watt versie zijn, maar deze is net zo stil als de 380 watt versie)
Verder is de voeding modulair en kost hij ongeveer 60 euro. Met deze voeding heb je nog 80 watt en 7 amperers "over" welke je zou kunnen gebruiken om de pc up te graden. Je kan bijvoorbeeld een quad core in je systeem zetten, 6 HD's bijplaatsen of een X2900XT in je systeem zetten.

[...]

Mag ik je vragen hoe je bij de waardes kom? Ik kom namelijk uit op totaal andere waardes welke veel lager liggen dan waar jij op uitkom.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

Anoniem: 226664 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:58:
ik heb ook al verschillende verhalen gehoort over dx10 beter en schlechter, maar wat ik eruit haal, is dat de 8600GT Bagger is, en dat de nieuwe kaar van ati/amd & de 7950Gx2 erover heen lopen, dat het nog een tijdje kan gaan duren voordat er dx10 games uit komen, en dat je met een snelle dx9 kaart nog beter dx10 spellen kan spelen als met een langzame dx 10 kaart,

verbeter me ff waar nodig:P :P :P

daarom had ik besloten voor de ati/amd X1950XTX of voor de Geforce 7950Gx2 te gaan,
nieuwe vording in te bouwen, en ff 1gigje meer
owja, dit is mn proceccor;
DualCore Intel Pentium D 940
interne en externe (met power supply) hd
dude
7950gx2 is ECHT niet te vergelijken met een 8600gt. heb je wel goede onderzoek gedaan of maar een beetje paar topics gelezen? 8600gt is bijna drie keer zo goedkoop en presteert daar ook naar.

dx10 of dx9 is persoonlijk, dx10 is meer eyecandy maar wel veel zwaarder. ik zie bijna geen verschil en zou dan ook liever dx9 hebben. dus de keuze is aan jou. maar met een budget van 300+ euro zou ik iig wel een dx10 kaart nemen, want die presteren nog steeds heel goed met dx9.

dan te komen op je gebruik. de 7950gx2 heeft 1gig aan geheugen. nou zou ik echt helemaal niet weten welke game dat in godsnaam gaat gebruiken, en welke monitor, dus als je geen oblivion op een 30" wilt met max settings (wat de graka sowieso niet zou trekken denk ik, maar het geheugen zou dat dus wel) heb je daar een echte overkill.

de goedkoopste 7950gx2 is 330, x1950xt is 300

hier kan je kijken voor vergelijking btw:
http://www23.tomshardware...=725&model2=724&chart=318

je ziet dat bij elder scrolls oblivion outdoors 1900x1200, max, de 1gb geheugen van 7950gx2 wordt gebeat door 8800gts 320mb die nog goedkoper is ook. ook de x1950xtx doet het niet al te best.
hetzelfde zie je in alle andere benchmarks. want naast dat ze dx10 ondersteunen zijn ze ook gewoon béter dan de oude, omdat ze meer efficient en sneller inelkaar zitten. en als volgens die verhalen dx10 zuigt op deze nieuwe kaarten, hoe gaat de oude generatie daarmee om dan? dat zal dan helemaal rampzalig zijn.. (dx9 kaarten kunnen dx10 spellen wel afspelen, maar op dx9 kwaliteit en met kwaliteitsverlies).

samengevat: 8800gts 320mb beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226664

ok, overtuigd :P
ben ff aant kijken voor 8800GTS 320mb, prijs valt wel mee,
maar is trekt mijn voeding dat voorlopig, (zwem niet in het geld, en wil ook nog een gig Xtra kopen)
en als ik dan eidelijk klaar ben dan ren ik naar de dichtsbijzijnde Games winkel en dan hoop ik dat ik nog wat geld over heb:P, dus dan hoop ik dat de voeding later kan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 17:25
Voor mijn nieuwe systeem ben ik alvast onderdelen gaan kopen, met als resultaat een beetje aparte configuratie. (combinatie van oude en nieuwe onderdelen). Ik wacht nl. nog even op de C2D E6750.

Ondertussen heb ik het volgende systeem:

Athlon 64 3500+ (venice)
Asus A8N-sli
2GB DDR400
Sparkle Geforce 8800GTX

1x Hitachi 250GB Sata HD
1x Pioneer dvd writer

Zalman ZM-400B APS O-)

Op de zalman staat een indicatie van 18A op de 12V rail. Zelfs als ik de dvd writer loskoppel is dat denk ik niet genoeg voor de 8800GTX onder load.

Tijdens het zoeken naar een nieuwe voeding begon ik eerst weer bij zalman, de ZM600-HP 600w psu met heatpipe leek me wel wat. Echter volgens silentpcreview.com is deze niet erg stil. Een mogelijke andere kandidaat zou dan de LC power LC6550 V2.0 zijn (16A + 18A op 12V). Niet superstil, maar wel goedkoop. Hij is hier al vaker langsgekomen geloof ik. (maar via de search kon ik er zo niks interessants over vinden)

Welke voeding is aan te raden? Ik maak een afweging tussen geluidsproductie en prijs. Zolang hij erg stil is wil ik er best voor betalen, anders ga ik liever voor een budgetmodel. (maar als ik sommige bronnen mag geloven is die LC allebei).

En verder heb ik niet echt veel om aan de 12V te hangen, dus in theorie zou dan toch een 450 watt voeding voldoen? Het hangt er natuurlijk vooral vanaf hoeveel ampere die 8800GTX werkelijk nodig heeft onder load.

Edit:

Op http://www.silentpcreview.com/article692-page1.html krijgen de corsairs een erg goede review. Maar welke zou beter zijn voor een C2D E6750/8800GTX PC, de 520 of 620 watt versie?

[ Voor 6% gewijzigd door Ahrnuld op 18-07-2007 16:02 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-05 22:29

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Klopt het dat ik kan gaan overclocken op een Q6600 met Asus P5k, 2 gb PC6400, 8800GTS en een brander + waterkoeling op een hiper type r 580 watt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
  • Laatst online: 29-11-2024
FF mezelf quoten, zou het ook niet mogelijk zijn om de 380w tagan te behouden en voor de videokaart een Thermaltake Purepower Power Express 250W aan te schaffen? Deze voorziet de videokaart apart van stroom. Of is 380w nog te weinig voor de rest van het systeem?
Voor de volgende samenstelling zou ik graag willen weten welke voeding ik nodig zal hebben. Ik beschik nu nog over een 380W Tagan voeding. Maar ik vrees dat deze te zwak hier voor is.

Mijn idee was om de Cooler Master Extreme Power 650 watt aan te schaffen, of is dit overkill?

Kosj
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Zou iemand mij kunnen helpen.
Ik heb deze pc:

Mijn systeem is als volgt:
Gigabyte P35-DS4
E-6600 overklokt tot 3.4 ghz
Asus 8800gts 640mb.
4x 1024mb OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (XTC Platinum 2, OCZ2P800R22GK)
2x 74gb Raptors 16mb cache
1x 320gb WDC SE 16mb cache
1x 250gb Samsung Spinpoint 16mb cache
XF-I Xtreme Music
Costum wtrcooling. met 2 papst fans
Verders zitten er nog 3 andere 120mm fans in.
Samsung DVD-RW

Graag zou ik willen weten of mijn Enermax noisetaker 485watt het allemaal nog aan kan onder Full load?
Hier nog een link naar de specs: http://www.hardware.info/.../Enermax_Noisetaker_485W/

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 226664 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:18:
ok, overtuigd :P
ben ff aant kijken voor 8800GTS 320mb, prijs valt wel mee,
maar is trekt mijn voeding dat voorlopig, (zwem niet in het geld, en wil ook nog een gig Xtra kopen)
en als ik dan eidelijk klaar ben dan ren ik naar de dichtsbijzijnde Games winkel en dan hoop ik dat ik nog wat geld over heb:P, dus dan hoop ik dat de voeding later kan,
Je kan niet een GTS laten draaiern op een Sweex voeding. Het maakt niet uit wat voor videokaart je neem, al houd je de 6200 in je system, ik raad je zeer aan om een echte voeding te halen, en die sweextroep in de vuilnosbak te stoppen, waar deze ook thuishoort.

Jouw systeem met de GTS heeft trouwens 330 watt en 22 amperres. Een voeding wleke minimaal 25 amperres (en minimaal 380 watt) kan leveren moet genog zijn. De eXtremepower welke ik eerder aanhaalde moet nog steeds genoeg zijn, de Antec BasiQ350 niet.
starwave schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:05:
Voor mijn nieuwe systeem ben ik alvast onderdelen gaan kopen, met als resultaat een beetje aparte configuratie. (combinatie van oude en nieuwe onderdelen). Ik wacht nl. nog even op de C2D E6750.

Ondertussen heb ik het volgende systeem:

Athlon 64 3500+ (venice)
Asus A8N-sli
2GB DDR400
Sparkle Geforce 8800GTX

1x Hitachi 250GB Sata HD
1x Pioneer dvd writer

Zalman ZM-400B APS O-)

Op de zalman staat een indicatie van 18A op de 12V rail. Zelfs als ik de dvd writer loskoppel is dat denk ik niet genoeg voor de 8800GTX onder load.

Tijdens het zoeken naar een nieuwe voeding begon ik eerst weer bij zalman, de ZM600-HP 600w psu met heatpipe leek me wel wat. Echter volgens silentpcreview.com is deze niet erg stil. Een mogelijke andere kandidaat zou dan de LC power LC6550 V2.0 zijn (16A + 18A op 12V). Niet superstil, maar wel goedkoop. Hij is hier al vaker langsgekomen geloof ik. (maar via de search kon ik er zo niks interessants over vinden)

Welke voeding is aan te raden? Ik maak een afweging tussen geluidsproductie en prijs. Zolang hij erg stil is wil ik er best voor betalen, anders ga ik liever voor een budgetmodel. (maar als ik sommige bronnen mag geloven is die LC allebei).

En verder heb ik niet echt veel om aan de 12V te hangen, dus in theorie zou dan toch een 450 watt voeding voldoen? Het hangt er natuurlijk vooral vanaf hoeveel ampere die 8800GTX werkelijk nodig heeft onder load.

Edit:

Op http://www.silentpcreview.com/article692-page1.html krijgen de corsairs een erg goede review. Maar welke zou beter zijn voor een C2D E6750/8800GTX PC, de 520 of 620 watt versie?
toon volledige bericht
Als jij de E6750 in jouw systeem heb zitten (met een nieuw mobo en vers geheugen) kom ik uit op ongeveer 270 watt welke jouw systeem nodig heeft. 19 Amperres moet hiervan van de 12 volt komen. Een voeding van minimaal 22 amperres (en minimaal 300 watt) moet an al voldoende zijn voor jouw systeem.
Ben je echter van plan om de cpu over te klokken (en dan gelijk ook 50%) dan zal jouw systeem 330 watt verstoken. Hiervan zal er 24 amperres van de 12 volt moeten komen warrdoor een geschikte voeidng minimaal 28 amperres moet kunnen leveren (en minimaal 370 watt zijn). Wil je daarnaast ook wat ruimte hebben om een extra schijf bij te plaatsen en de gpu wat ovwer te klokken dan is een 430+ watt voediing met minimaal 32 amperres geen slechte keuze, je heb hiermee ruimte genoeg om ook de videokaart leuk over te klokken.

Een zeer stille voeding is de Antec NeoHE430. Deze voeindg komt bij de testen van Hardware.info zelfs als stilste voeding uit de test, alleen de passieve voedingen zijn stiller. De voeding kan 430 watt en 32 amperers leveren, is modulair en is zeer stil. De voeindg kost ongeveer 70 euro.

Ik kom met mijn bereeningen uit op 330 watt welke jouw systeem echt nodig heeft, ik raad jou ook een 430 watt voeding aan als je nog wat ruimte wilt hebben. Als jij dan zit te tweifelen tussen een 520 of een 620 watt voeding kan ik je de 520 watt versie aanraden. Jouw systeem zal dit nooit nodig hebben, en het is gewono zonde van het geld als je een 620 watt voeindg heb terwijl je hem maar voor de helft gebruikt.
Zygivt schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:58:
Klopt het dat ik kan gaan overclocken op een Q6600 met Asus P5k, 2 gb PC6400, 8800GTS en een brander + waterkoeling op een hiper type r 580 watt ?
Als jij de Q6600 op 3 Ghz krijg heeft jouw systeem 360 watt en 25 amperres nodig. De Hiper R 580 kan totaal 580 watt en 30 amperres leveren en moet dus geschikt zijn voor jouw systeem met overklok
Kosj schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:43:
FF mezelf quoten, zou het ook niet mogelijk zijn om de 380w tagan te behouden en voor de videokaart een Thermaltake Purepower Power Express 250W aan te schaffen? Deze voorziet de videokaart apart van stroom. Of is 380w nog te weinig voor de rest van het systeem?

Kosj
toon volledige bericht
Zonder de videokaart, maar met overklok heeft jouw systeem 200 watt nodig Hiervan moet er 12 amperres van de 12 volt komen. Jouw voeding moet dit makkelijk kunnen leveren.

Als je kijk naar die PurePower 250 watt voeding, dat ding hefet één of twee kleine 40 mm fans. Het nadeel van deze is dat ze lang niet altijd stil zijn. Het kan dus zomaar zijn dat deze extra voeidng behoorlijk wat geluid maakt.

Is het voor jouw trouwens niet goedkoper/rendfabeler om jouw huidige voeindg te verkopen, het geld van de PurePower erbij te leggen en van deze twee bedragen één nieuwe voeindg te halen?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Pepperana schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:20:
Zou iemand mij kunnen helpen.
Ik heb deze pc:

Mijn systeem is als volgt:
Gigabyte P35-DS4
E-6600 overklokt tot 3.4 ghz
Asus 8800gts 640mb.
4x 1024mb OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (XTC Platinum 2, OCZ2P800R22GK)
2x 74gb Raptors 16mb cache
1x 320gb WDC SE 16mb cache
1x 250gb Samsung Spinpoint 16mb cache
XF-I Xtreme Music
Costum wtrcooling. met 2 papst fans
Verders zitten er nog 3 andere 120mm fans in.
Samsung DVD-RW

Graag zou ik willen weten of mijn Enermax noisetaker 485watt het allemaal nog aan kan onder Full load?
Hier nog een link naar de specs: http://www.hardware.info/.../Enermax_Noisetaker_485W/
toon volledige bericht
Dat moet hij gemakkelijk aankunnen. Ik kom uit op ongeveer 390 watt, en hierbij heb ik 20 watt voor de WC gerekend (en dat is zeer veel). Van de 12 volt lijn moet 26 amperres komen.
De Noisetaker kan 485 watt leveren waarvan er 36 amperres van de 12 volt kan komen. Dit is veel meer dan dat jouw systeem nodig heeft. De voeindg moet jouw systeem daarom ook zonder enige problemen aankunnen (een auto welke 180 km/h haalt heeft geen moeite met 140 km/h)

Edit:

In de test bij Hardware.info blijkt dat de voeding tussen de 30 en 35 amperres kan leveren. Ook dit moet nog steeds voldoende zijn voor jouw systeem

[ Voor 6% gewijzigd door Theo op 18-07-2007 20:36 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Theodouma, bedankt voor de snelle reactie. _/-\o_ _/-\o_

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 17:25
Bedankt! Ik ben uiteindelijk voor de corsair 520 watt voeding gegaan. Ik vond het toch erg op het randje voor de 18A zalman voeding.

Wel gaaf trouwens, zo'n modulaire voeding. Alleen zit er maar 1 PCIe stekker bij 8)7

Edit: toch gevonden :D

[ Voor 5% gewijzigd door Ahrnuld op 18-07-2007 21:35 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206982

Hallo Tweakers,

Ik heb een nieuwe grafische kaart besteld en rees mij de vraag of mijn stroomvoorziening nog wel toereikend was. Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Mijn huidige systeem heeft een volgens mij een onvoldoende voorziening van 250watt (is de originele voeding)
Hieronder mijn systeemspecificaties, mocht er wat ontbreken, hoor ik het graag!

Dell Dimension 8300
Moederbord Chipset Intel Canterwood i875P/E7210
CPU Type Intel Pentium 4, 2800 MHz (14 x 200)
Systeemgeheugen 2048 MB (2x PC3200 DDR SDRAM)
Harde schijf ST3120026A (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Harde schijf ST3300631A (300 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station TEAC DVD+RW DV-W58E
Optische Station SAMSUNG DVD-ROM SD-616E (16x/48x DVD-ROM)
Video kaart Sapphire X1950PRO agp (512 MB)

Huidige voeding is de originele standaard voeding uit een Dell Dimension 8300 ---> 250 watt?

Graag jullie advies welke voeding/welk wattage het best voor dit systeem zou zijn.

Edit: Ikzelf denk dat een 350w voldoende moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Anoniem: 206982 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:58:
Hallo Tweakers,

Ik heb een nieuwe grafische kaart besteld en rees mij de vraag of mijn stroomvoorziening nog wel toereikend was. Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Mijn huidige systeem heeft een volgens mij een onvoldoende voorziening van 250watt (is de originele voeding)

Dell Dimension 8300

Huidige voeding is de originele standaard voeding uit een Dell Dimension 8300 ---> 250 watt?

Graag jullie advies welke voeding/welk wattage het best voor dit systeem zou zijn.
toon volledige bericht
Ik zou een goede A-Merk 400Watt voeding halen.
Ik zelf heb een Seasonic S12 4300Watt :P
Ik denk dat jij er eventueel ook met 300 komt, maar een beetje rek is altijd handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Hallo Tweakers,

Dell Dimension 8300

toon volledige bericht
ik heb thuis een vergelijkbaar systeem (3GHz P4 + nog een extra HD) en overweeg dezelfde videokaart, maar mijn 400 watt voeding schijnt niet eens genoeg te zijn lees ik hier een daar.. 450Watt met 30ma/12v minimaal schijnt... mocht dit onzin zijn dan hoor ik dat ook graag..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206982

Thx voor de reply's!

Zelf had ik al wel 1 en ander uitgezocht o.a. met behulp van de calculators, deze gaven echter zulke grote verschillen, vandaar mijn post hier.

Overigens een groot compliment voor de community en de geweldige TopicStarter!!

Edit: ikzelf denk dat 350 voldoende moet zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 206982 op 20-07-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:52
Zou een Corsair HX520W genoeg zijn om het volgende systeem stabiel draaiend te kunnen houden?

CaseP182 met 5x120mm fans
MoboGigabyte P35-DS4
CPUC2D Q6600 @ 3.0-3.3GHz
CoolerScythe Infinity met 120mm fan
RAM4 x 1GB TwinMos / Corsair PC6400 cas 5 DDR2
GPUGigabyte 8800 GTX
SFXCreative X-Fi Music
HDs4 x SATA (Maxtor en Samsung)
DVD-RW1 x SATA (NEC)
Cardreader1x

Vooral omdat er een Q6600 in zit die ik wil overlocken, een 880GTX, 6x120mm fans en 4xHD lijkt me dat 520W wellicht te krap zal zijn? Of moet die HX520W dat wel kunnen trekken? Hij kan maximaal 18A leveren op drie 12V rails waarbij het totaal maximum op 480W ligt. De 3.3 en 5V rails mogen elk 24A trekken met een totaal maximum van 140W. Totaal max wattage is 520W, met een efficiency van > 83% over de gehele range.

Ik heb al naar wat van die power calculators gekeken, maar volgens die dingen zou ik aan een HX 620W PSU nog niet genoeg hebben. Omdat ik in veel posts hier en andere fora lees dat een goede PSU belangrijker is als het vermelde aantal Watts en in de praktijk ook nog eens blijkt dat wat uit het stopcontact getrokken wordt vaak nog wel meevalt (zelfs bij high-end systemen), lijkt het me dat ik het met een HX520W wellicht wel zou kunnen redden. Of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Hallo Tweakers,

Dell Dimension 8300

Edit: Ikzelf denk dat een 350w voldoende moet zijn?
toon volledige bericht
250 watt zal jouw nieuwe systeem nodig hebben. hiervan zal er 16 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke minimaal 19 amperres kan leveren (en minimaal 300 watt is)
Jouw 250 watt voeding is dus niet voldoende. Een 350 watt voeindg kan voldoende zijn voor jouw systeem, zoalg hij maar 19 amperres op de 12 volt kan leveren (een beetje 350 watt voeindg kan 25 amperres leveren)
Een voeidng van 400 watt of meer lijkt mij een beetje overdreven voor jouw systeem omdat je die laatste 150 wat nooit zal gebruiken
The_Big_Easy schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:01:
Zou een Corsair HX520W genoeg zijn om het volgende systeem stabiel draaiend te kunnen houden?

CaseP182 met 5x120mm fans
MoboGigabyte P35-DS4
CPUC2D Q6600 @ 3.0-3.3GHz
CoolerScythe Infinity met 120mm fan
RAM4 x 1GB TwinMos / Corsair PC6400 cas 5 DDR2
GPUGigabyte 8800 GTX
SFXCreative X-Fi Music
HDs4 x SATA (Maxtor en Samsung)
DVD-RW1 x SATA (NEC)
Cardreader1x

Vooral omdat er een Q6600 in zit die ik wil overlocken, een 880GTX, 6x120mm fans en 4xHD lijkt me dat 520W wellicht te krap zal zijn? Of moet die HX520W dat wel kunnen trekken? Hij kan maximaal 18A leveren op drie 12V rails waarbij het totaal maximum op 480W ligt. De 3.3 en 5V rails mogen elk 24A trekken met een totaal maximum van 140W. Totaal max wattage is 520W, met een efficiency van > 83% over de gehele range.

Ik heb al naar wat van die power calculators gekeken, maar volgens die dingen zou ik aan een HX 620W PSU nog niet genoeg hebben. Omdat ik in veel posts hier en andere fora lees dat een goede PSU belangrijker is als het vermelde aantal Watts en in de praktijk ook nog eens blijkt dat wat uit het stopcontact getrokken wordt vaak nog wel meevalt (zelfs bij high-end systemen), lijkt het me dat ik het met een HX520W wellicht wel zou kunnen redden. Of toch niet?
toon volledige bericht
Ik kom uit op 470 watt welke jouy systeem echt nodig gaat hebben mocht jij de cpu op 3.3 Ghz hebben draaien. Hiervan zal er 34 amperres van de 12 volt moeten komen Een voeindg welke minimaal 38 amperres kan leveren op 12 volt (en minimaal 520 watt is) moet daarom voldoende zijn voor jouw systeem
Jouw voeindg kan totaal 40 amperres leveren op 12 volt en is daarmee voldoende voor jouw systeem. Heb heb zelfs nog ruimte om de videokaart ook een 15-20% over te klokken (je zal dan 36 amperres nogig hebben maximaal).
Wil je verrder overklokken (dus verder dan 20% voor de gpu en 3.3 Ghz voor de cpu) of wil je extra hardware bijplaatsen (nog een aantal HD's) dan is een iets zwaardere voeidng wel aan te raden. Een voeindg welke 50 watt meer kan leveren is dan echt ruim voldoende.

Conlusie;
jouw de 520 watt voeindg is voldoende voor je systeem. Als je echter de cpu op 3.3 Ghz heb terwijl je de gpu 20% over heb geklokt heb je niet veel veilige ruimte om extra hardware bij te plaatsen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

mijn 400Watt antec voeding doet maar 18a max op 12V.. ik had er een AGP GF6800GT inzitten (neemt 2 "pci" sloten in beslag + extra voeding) maar deze is er onlangs zonder aanleiding totaal mee gestopt.. kan dat te maken hebben met die te lage ampère? heb niet zon zin om een nieuwe videokaart EN een voeding aan te schaffen als t niet nodig is.. is toch weer 100 euro.
De ati X1950PRO agp leek mij wel een goede vervanger aangezien er niet zoveel keus is op agp.

specs:
Antec workstation kast
Asus P4T533 mobo
3.06GHz P4 (HT) socket 478
1Gb RDram (2x512)
3HDs (1x250Gb en 2x320gb) +externe 250Gb disk op firewire met eigen voeding
24" dell lcd scherm
Audigy 2
wacom a5 tablet, usb

[ Voor 30% gewijzigd door dadj op 20-07-2007 13:06 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
theodouma schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:28:
[...]

Ik kom uit op 470 watt welke jouy systeem echt nodig gaat hebben mocht jij de cpu op 3.3 Ghz hebben draaien. Hiervan zal er 34 amperres van de 12 volt moeten komen Een voeindg welke minimaal 38 amperres kan leveren op 12 volt (en minimaal 520 watt is) moet daarom voldoende zijn voor jouw systeem
Jouw voeindg kan totaal 40 amperres leveren op 12 volt en is daarmee voldoende voor jouw systeem. Heb heb zelfs nog ruimte om de videokaart ook een 15-20% over te klokken (je zal dan 36 amperres nogig hebben maximaal).
Wil je verrder overklokken (dus verder dan 20% voor de gpu en 3.3 Ghz voor de cpu) of wil je extra hardware bijplaatsen (nog een aantal HD's) dan is een iets zwaardere voeidng wel aan te raden. Een voeindg welke 50 watt meer kan leveren is dan echt ruim voldoende.

Conlusie;
jouw de 520 watt voeindg is voldoende voor je systeem. Als je echter de cpu op 3.3 Ghz heb terwijl je de gpu 20% over heb geklokt heb je niet veel veilige ruimte om extra hardware bij te plaatsen.
Hmm... heb je dan ook die 83% efficiency meegnomen? Ik krijg het gevoel dat ik met die 520W op het randje zit. Ik denk dat ik dan toch voor die HX 620W ga, ik wil later niet voor verrassingen komen te staan... Wel ff kijken of ik nog ruimte in mijn budget kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theodouma, ik kijk nu even op de vraag & aanbod en zie regelmatig goede dingen voorbij komen. zo ook x1950xtx, wat dus veel meer vreet dan een pro of xt. dus ik zou dan eigenlijk betere voeding nodig hebben, ook als ik later meer upgrade dan ik vooraf dacht.
nou is er een coolermaster extreme 550w variant, die kost mar 50 euro. voor +7euro 120W erbij laat ik natuurlijk niet liggen, maar ik wilde het toch even check bij jou (of dit dezelfde serie is en zelfde kwaliteit is als die eXtremepower 430W).
daarnaast wilde ik vragen of jij voor onder 50 euro ook betere oplossingen weet (liefst modulair en 450W+)

wat ik heb gevonden:

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=29984&ref=2

pricewatch: Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550W (ATX12V V2.01)

1 van die 2 lijkt me wel een goede oplossing voor heel weinig extra.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 220263 op 20-07-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

dadj schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:59:
mijn 400Watt antec voeding doet maar 18a max op 12V.. ik had er een AGP GF6800GT inzitten (neemt 2 "pci" sloten in beslag + extra voeding) maar deze is er onlangs zonder aanleiding totaal mee gestopt.. kan dat te maken hebben met die te lage ampère? heb niet zon zin om een nieuwe videokaart EN een voeding aan te schaffen als t niet nodig is.. is toch weer 100 euro.
De ati X1950PRO agp leek mij wel een goede vervanger aangezien er niet zoveel keus is op agp.

specs:
Antec workstation kast
Asus P4T533 mobo
3.06GHz P4 (HT) socket 478
1Gb RDram (2x512)
3HDs (1x250Gb en 2x320gb) +externe 250Gb disk op firewire met eigen voeding
24" dell lcd scherm
Audigy 2
wacom a5 tablet, usb
een goede voeindg kan jouw videokaart niet slopen. Mocht je hem namelijk overbelasten zal de voeindg uitknallen (alsof je de stekker uit het stopcontact trekt)

Jouw systeem zal met de X1950PRo ongever 250 watt nodig hebben. Hiervan moet er 16 amperres van de 12 volt komen. Voor jouw systeem is een voeding welke minimaal 19 amperres kan leveren (en minimaal 300 watt is) aan te raden.

Je moet wel een heel oude Antec hebben wil hij maar 18 amperres leveren. Heb je niet per ongeluk gekeken naar wat één lijn kan leveren? De meeste moderne voedingen hebben namelijk meerdere 12 volt lijnen...
Mocht jouw voeding echt maar 18 amperres kunnen leveren dan zit je zeer krap met je voeding. Echter zou hij het nog wel even aan moeten kunnen. Het is niet aan te raden om lang (bijv een jaar) met deze voeding te doen omdat je de voeding behoorlijk zwaar aan het belasten ben.
Als je goedkoop een goede voeding wilt kun je kijken naar de Coolermster eXtremepower430. Deze kost ongeveer 40 euro (computerland, dus geen verzendkosten) en kan totaal 25/29 amperres leveren (afhankelijk van model). Voor jouw systeem moet deze voeindg ruim voldoende zijn. Mocht je 40 euro te duur vinden, vergeet dan niet dat je je huidige voeindg daarna kan verkopen, deze kan ook zomaar 10-20 euro opleveren. Netto wordt je dus maar 20-30 euro armer..
The_Big_Easy schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:38:
[...]

Hmm... heb je dan ook die 83% efficiency meegnomen? Ik krijg het gevoel dat ik met die 520W op het randje zit. Ik denk dat ik dan toch voor die HX 620W ga, ik wil later niet voor verrassingen komen te staan... Wel ff kijken of ik nog ruimte in mijn budget kan maken...
Het rendement maakt niet uit. Ik heb het over 470 watt welke jouw hardware in de computer nodig heeft, en wat de voeding moet leveren.

Als je naar de energiestroom gaat kijken dan heeft jouw voeding één ingang, namelijk de ingang voor electrische energie in de vorm van 230 volt en een hoeveelheid amperres. Deze twee vormen het wattage welke in de voeding gat. Jouw voeindg maakt van de 230 volt energie twee dingen, spanningen en stromen voor de computer en restwarmte. Deze warmte is verlies en wordt via de fan in de voeding afgevoerd.
Het rendement van de voeindg is een verhouding tussen de electrische energie welke in de voeindg gaat en welke er uit komt. In jouw geval zal er dus 565 watt in de voeindg gaan. De voeindg maakt hier electrische energie van (470watt) en afvalwamte (95 watt) Als jouw voeindg maar een rendemelt had van 65% dan zal er 725 watt in jouw voeindg gaan. Hiervan gaat er nog steeds 470 watt naar jouw systeem. De overige 255 watt wordt omgezet in restwarmte.

Het rendement zegt dus niets over hoe zuinig de voeindg is en heeft helemaal niets te maken met de hoeveelheid watt welke hij kan leveren. Bij een computervoeding geeft men altijd op wat er aan electrische energie uit kan komen (de bekende tabelletjes). Met het rendemetn kun je vervolgens bepalen hoeveel energie er in de voeindg gaat.

Jouw systeem heeft 470 watt nodig, en dit moet uit de voeindg komen. Wil je een beetje veilig zitten dan is een voeindg welke 520 watt kan leveren een goede keuze. Hoeveel watt deze voeindg uit het stopcontact trekt om deze 520 wat te kunnen maken is totaal onbelangrijk, al heeft hij 5.000 watt nodig! Het gaat er immers om dat hij 520 watt kan leveren.
Anoniem: 220263 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:24:
theodouma, ik kijk nu even op de vraag & aanbod en zie regelmatig goede dingen voorbij komen. zo ook x1950xtx, wat dus veel meer vreet dan een pro of xt. dus ik zou dan eigenlijk betere voeding nodig hebben, ook als ik later meer upgrade dan ik vooraf dacht.
nou is er een coolermaster extreme 550w variant, die kost mar 50 euro. voor +7euro 120W erbij laat ik natuurlijk niet liggen, maar ik wilde het toch even check bij jou (of dit dezelfde serie is en zelfde kwaliteit is als die eXtremepower 430W).
daarnaast wilde ik vragen of jij voor onder 50 euro ook betere oplossingen weet (liefst modulair en 450W+)

wat ik heb gevonden:

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=29984&ref=2

pricewatch: Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550W (ATX12V V2.01)

1 van die 2 lijkt me wel een goede oplossing voor heel weinig extra.
Ten eerste merk je geen enkel verschil tussen een 430 en 550 watt voeding als je systeem nog geen 380 watt nodig heeft. Mocht jij qua energieverbruik niet zo'n hele zware computer hebben dan kan die 7 euro extra voor de 550 watt voeindg best zonde van het geld zijn omdat je die extra 120 watt nooit zal gebruiken (de voeindg is ook niet stiller of efficienter)

De 430 watt voeindg kan 25/29 amperres leveren (afhankelijk van model) en de 550 watt versie kan totaal 32 amperres leveren, en dit is best weinig (helemaal als je bedenkt dat bijv een Antec NeoHE van 430 watt ook 32 amperres kan leveren) De 12 volt lijn is verweg de belangrijkste voedingslijn. Als je een te lichte voeindg heb dan is het altijd de 12 volt lijn welke te zwaar belast wordt (80-95% van het vermogen welke jouw systeem nodig heeft komt van de 12 volt lijn af)

Je moet niet van de 550 watt voeindg verwachten dat hij 25-30% meer kan leveren dan de 430 watt voeindg, hij kan maar 10% meer leveren op de 12 volt, en niet 30% meer zoals de naam doet vermoen. Die 7 euro waar jij het over heb is dus voor een (fictieve) eXtremepower 480 watt. (deze kan 10% meer vermgen en 10% meer stroom leveren dan de 430watt voeindg)

De eXtremepower550 kan dus qua preformance het best vergeleken worden met de fictieve eXtremepower480 of met de Anec NeoHE430.
Mocht jouw systeem behoorlijk wat energie lusten dan kan het die 7 euro waard zijn voor een voeidng welke driie amperres meer kan leveren. Mocht jouw systeem deze drie atra amperres niet nodig hebben is het alleen maar zonde van het geld.

Helaas valt de Antec NeoHE430 net buiten jouw budget (70 euro). Deze voeindg is modulair en is qua vermogen gelijk aan de eXtremepower550. Voordeel is dat de NeoHE zuiniger is, stiller is en natuurlijk modulair.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91700

Mijn review van mijn (nu nog) huidige voeding:

Afbeeldingslocatie: http://www.levicom.de/uploads/pics/blackpower.gif
Review: Levicom BlackPower 450 watt (blue led)

Deze voeding gebruik ik al een lange tijd voor mijn pc (met wisselende hardware), en omdat hij nu weggaat voor een ander wil ik mijn ervaringen ermee nog even delen.
  • 450 Watt ATX PSU
  • 2x 80mm Led fans, temperatuurgestuurd
  • Geluid 20,8 - 31,0 dB/A
Aansluitingen en kabels

De voeding heeft de volgende aansluitingen:
  • 1x 20pins ATX
  • 1x 4pins 12v (Mobo)
  • 2x sAta
  • 8x Molex
  • 2x Floppy
  • 1x Auxiliary Power connector
Wat betreft de kabels is er weinig te beleven aan deze voeding. De atx kabel heeft een mesh, maar die stopt al halverwege de totale lengte, en de rest van de kabels moet het zonder omhulsel doen.

Sinds het kopen van een nieuwe kast (Antec Nine Hundred) waar de voeding onderin geplaatst moet worden, is me ook opgevallen hoe kort de kabels eigenlijk zijn. Dit geld met name voor de 12 volts connector voor het moederbord.
Mijn systeem
  • Asus M2N-E
  • Amd Athlon 64 X2 5600+
  • Ocz 2x1gb ddr2 pc6400 cl4.0
  • 3x Seagate 7200.10 (320GB)
  • Nec AD-7170S (18x) brander
  • Club3D Geforce 7800GT
  • 3x Antec 120mm Ledfan
  • 1x Antec 200mm Fan
Al met al niet super veeleisend, maar ik wil gewoon graag een stabiele voeding en daaraan voldoet deze Levicom prima.
Gemeten waarden:

Theoretische waardenGemeten waarden
+5V5,14V
+12V12,00V
+3.3V3,43V

Deze waarden zijn dus prima, de 5v en 3,3v zelfs wat aan de hoge kant, maar geen reden voor zorg.
Koeling en geluid
Voor de koeling maakt deze voeding gebruik van 2 80mm fans, een opstelling die steeds minder gebruikt wordt. De reden waarom dit niet veel meer gedaan wordt is dat de luchtstromingen van de fans met elkaar kunnen interfereren, wat voor extra geluidsproductie zorgt. Daarnaast is het wel een redelijk efficiënte manier om de warmte die de pc genereert af te voeren.

Tot zover de theorie, in de praktijk draaien de fans te langzaam om echte invloed te hebben op de kasttemperatuur ten opzichte van ander voedingen met één fan. Ondanks dat de fans op een lage(re) snelheid draaien maakt de voeding nog teveel geluid voor mij, daarom ga ik hem binnenkort vervangen door een BeQuiet exemplaar.

Ik beweer trouwens niet dat de voeding luidruchtig is, hij is een stuk stiller dan de meeste (goedkopere) voedingen, maar ik vind het net teveel geluid maken ten opzichte van mijn andere fans.
Beoordeling

Voordelen
  • Betaalbare kwaliteitsvoeding, prijsklasse ~ 60€ (toen ik hem kocht)
  • Meer dan genoeg vermogen voor de meeste pc's
  • Goede en stabiele spanningen
  • Goede prijs / prestatie verhouding
Nadelen
  • Te weinig sAta voedingsconnectoren
  • Niet super stil in vergelijking met voedingen met een 120mm fan
  • Ongemeshte kabels (matig gemeshte ATX kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Topicstarter
Anoniem: 91700 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:09:
Mijn review van mijn (nu nog) huidige voeding:
Mooi zo! Is al even geleden dat we er zo een gekregen hebben, wordt toegevoegd aan OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

theodouma schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:55:
[...]
een goede voeindg kan jouw videokaart niet slopen. Mocht je hem namelijk overbelasten zal de voeindg uitknallen (alsof je de stekker uit het stopcontact trekt)

Jouw systeem zal met de X1950PRo ongever 250 watt nodig hebben. Hiervan moet er 16 amperres van de 12 volt komen. Voor jouw systeem is een voeding welke minimaal 19 amperres kan leveren (en minimaal 300 watt is) aan te raden.

Je moet wel een heel oude Antec hebben wil hij maar 18 amperres leveren. Heb je niet per ongeluk gekeken naar wat één lijn kan leveren? De meeste moderne voedingen hebben namelijk meerdere 12 volt lijnen...
Mocht jouw voeding echt maar 18 amperres kunnen leveren dan zit je zeer krap met je voeding. Echter zou hij het nog wel even aan moeten kunnen. Het is niet aan te raden om lang (bijv een jaar) met deze voeding te doen omdat je de voeding behoorlijk zwaar aan het belasten ben.
Als je goedkoop een goede voeding wilt kun je kijken naar de Coolermster eXtremepower430. Deze kost ongeveer 40 euro (computerland, dus geen verzendkosten) en kan totaal 25/29 amperres leveren (afhankelijk van model). Voor jouw systeem moet deze voeindg ruim voldoende zijn. Mocht je 40 euro te duur vinden, vergeet dan niet dat je je huidige voeindg daarna kan verkopen, deze kan ook zomaar 10-20 euro opleveren. Netto wordt je dus maar 20-30 euro armer..
toon volledige bericht
Dank je voor de goede uitleg. bezuinigen is ok, maar op een paar tientjes kijk ik niet hoor..
Dit is de specs-sticker die op mn voeding zit:
Afbeeldingslocatie: http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/pila/sli/antec/tabliczka.jpg
Er staat toch echt 18a ben ik bang.. of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door dadj op 21-07-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08-2023
ik wil dit weekend een systeem bestellen, zit alleen nog te dubben over een voeding
ik heb er 2 uitgezocht nl:

Antec NeoHE Power 550 Watt
Corsair 520

Het systeem word:
NZXT Behuizing Hush Zilver, 2 X 120mm
NEC dvdrw S-ATA
Mushkin DDR2 XP2-8500 Dual Channel 2048 MB, PC8500, 1066 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Scythe CPU Koeler Infinity Koper
GigaByte Moederbord GA-P35-DS4
Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB
MSI VGA GeForce NX8600GTS-OC 256 MB, PCI-e 16x
3x Sata HDD 7200.10 250
1x HDD extern USB2 160G
1xLogitech G5 (weet niet of dat veel stroom trekt?)

Nu lijken mij dat allebei de voedingen wel zullen voldoen.
Maar ik probeer wel een zo'n stil mogelijk systeem te krijgen!
En ik wil zeker een overclock wagen,maar niet tot het extreme gaan

en oja mocht ik het nog eens heel raar in mijn hoofd krijgen en ik een 2e 8600 erbij in SLI
voldoen die voedingen dan nog?

[ Voor 7% gewijzigd door zomaar jb op 21-07-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
ik ga binnekort een nieuw systeem samenstellen:

Antec sonata III 500 watt earthwatt +1x 120mmcasefan
Q6600 2,4ghz
4x 1 gb pc6400 800mhz
8800GTS 640mb
1x WD raptor 36gb 10k rpm
2x 250gb seagate SATA 8mb
Gigabyte GA-P35-DS4
2x 120mm casefan Antec tricool
Thermalright 120-extreme cpu koeler
1x NEC 3500 dvd brander
1x flopydrive
optioneel: Creative Audigy LS geluidskaart

Ik ben van plan om de q6600 zo ve als mogelijk te gaan krijgen zo rond de 3.2 ghz hoop ik. Als de voeding dit prima trekt eventueel ook de videokaart OC'en

twijfel beetje of de 500watt voeding dit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(Ik vroeg eerder ook al welke voeding ik nodig had, maar hier mijn definitieve systeem)

Ik ben benieuwd welke voeding nou het beste is voor mijn aankomende gamesysteempje, aangezien ik besloten heb hem toch maar te laten samenstellen, moet hij bij azerty verkrijgbaar zijn. Mijn onderdelen (ik doe niet aan overclocken):

-C2D E6750
-GA P35C-DS3R
-2 GB Kingston 667MHz geheugen (moet dit gekoelt worden?)
-Asus 8800GTS 640 MB
-Samsung Spinpoint 500 GB
-NEC AD-7173S dvd brander
-diskettedrive
-antec nine hundred (1x 200 mm fan en 3x 120 mm fan dacht ik)
-samsung 20" 206BW

Ik heb denk ik het liefst iets met minstens 500 watt, zodat ik voor eventuele upgrades geen nieuwe voeding hoef te kopen en mijn huidige onderdelen een beetje ruimte geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Tijd voor een nieuw systeem maar ik weet nog niet welke voeding ik zal nemen. Ik heb hele goede dingen over FSP gehoord maar deze kan ik nergens vinden in de webshops.

specs:

Intel Core2Duo 6750
4x1GiB GEIL mem
Gigabyte GA-965P-DQ6 moederboord
8800GTS 640MiB
LSI Logic SCSI raid controller (pci)
4x 10.000rpm Cheetahs
2x Samsung spinpoint 500GB
Terratec aureon sky pci geluidskaart
DVD Brander
Kast is een coolermaster stacker: dus heel wat (grote) fans

Het systeem wil ik met ong. 30% overclocken.

[ Voor 6% gewijzigd door Twisted op 21-07-2007 17:53 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227118

Ook ik ga aan een nieuw systeem......
Omdat 3D games me niet zoveel interesseren, wil ik een oude Matrox Mystique PCI grafische kaart gaan gebruiken.
De rekenkracht is voor mij het belangrijkste. Ik heb enige zeer intensieve processen die 100 % CPU power vreten en 13 uur duren op mijn huidige Pentium 4 2400 Mhz met 1 GB geheugen. ! (VB : Omzetten van een 105 minuten durend concert van PAL naar NTSC mbv Canopus Procoder)

Hier hoe het systeem eruit komt te zien :

Intel E6600
P6N SLI Platinum (NVIDIA nForce 650i SLI)
2 GB DDR2-800 Kit (2048 MB)
Matrox Mystique PCI grafische kaart
Terratec EWS88MT geluidskaart
Harde schijven :
2 x 80 GB IDE
2 x 120 GB SATA
1 x SpinPoint T166 (500 GB) (SATA)
DVD :
Nec 3540 brander
Pioneer 119 speler
USB :
Emtec cardreader
Canon 4300 printer
muis+toetsenbord
2 x Western Digitall Mybook 250 GB externe HD
Eizo L565 TFT monitor

Ik heb nog geen behuizing en voeding en zoek naar iets dat redelijk geprijst is, iig beneden de 100 EURO samen.
Wat voor voeding heb ik nodig ? (zowel voor standaard gebruik als overklokt)
Is er nog extra koeling nodig ivm met de 5 harddiscs, waarvan er twee soms zer lange tijd staan te draaien...... soms zijn ze nu zo heet, dat ik er volgens mij een ei op kan bakken ;-)
Zijn er problemen te verwachten met de grafische kaart ?

En als laatste : ik heb geen ervaring met overklokken. Wie weet waar ik een eenvoudige op de beginner gerichte gebruiksaanwijzing kan vinden ?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

met vriendelijke groet,

EoH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

welke voeding past het best met een p182
mag de cooler bij deze kast onderaan zitten, en hoe weet ik hoelang de cables moeten zijn,

de bedoeling is om een 400 a 500 watt voeding(met sleeved cables) te gebruiken, van merken zoals coolermaster, corsair, zalman.

voorlopige setup
intel C2D4300
asus P5K E/wifi-AP
asus 7600 of 7900...
2x 1GB DDR2 1066
2 tot 4 HD's
1a2 optical drives

ook wil ik in de toekomst overclocken, niet extreem, maar ik weet dat je met een cpucooler van zon 50euro veel uit een C2D kunt krijgen...

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

dadj schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:32:
[...]

Dank je voor de goede uitleg. bezuinigen is ok, maar op een paar tientjes kijk ik niet hoor..
Dit is de specs-sticker die op mn voeding zit:
[afbeelding]
Er staat toch echt 18a ben ik bang.. of zie ik iets over het hoofd?
De Smartpower valt onder "oude voedingen". De opvolger van jouw voeindg, de SmartPower II is namelijk ook al niet nieuw meer (staat ook bij de Antec site onder "oldder psu, Jouw voeidng staat daär niet eens bij)
Je ziet dus niets over het hoofd.. :)
zomaar jb schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:19:
ik wil dit weekend een systeem bestellen, zit alleen nog te dubben over een voeding
ik heb er 2 uitgezocht nl:

Antec NeoHE Power 550 Watt
Corsair 520

Het systeem word:
NZXT Behuizing Hush Zilver, 2 X 120mm
NEC dvdrw S-ATA
Mushkin DDR2 XP2-8500 Dual Channel 2048 MB, PC8500, 1066 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Scythe CPU Koeler Infinity Koper
GigaByte Moederbord GA-P35-DS4
Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB
MSI VGA GeForce NX8600GTS-OC 256 MB, PCI-e 16x
3x Sata HDD 7200.10 250
1x HDD extern USB2 160G
1xLogitech G5 (weet niet of dat veel stroom trekt?)

Nu lijken mij dat allebei de voedingen wel zullen voldoen.
Maar ik probeer wel een zo'n stil mogelijk systeem te krijgen!
En ik wil zeker een overclock wagen,maar niet tot het extreme gaan

en oja mocht ik het nog eens heel raar in mijn hoofd krijgen en ik een 2e 8600 erbij in SLI
voldoen die voedingen dan nog?
toon volledige bericht
Als jij de cpu 50% overklok dan zal jouw systeem maar 280 watt echt nodig hebben waarvan er 18 amperres van de 12 volt moet komen. Een voeidng welke minimaal 21 amperres kan leveren (en minimaal 320 watt) moet dan al voldoende zijn voor jouw systeem.

Zet jij een tweede 8600 in jouw systeem dan zal het totale verbruik ongeveer stijgen naar 350 watt en 24 amperres. Klok jij daarbij jouw SLI opstelling ook nog eens 15% over en plaats jij twee extra HD's bij en een leuk geluidskaartje kom je totaal uit op 390 watt en 27 amperres (dit is dus nog steeds met een cpu overklok van 50%). Een voeindg welke miniaaal 31 amperres en 420 watt kan leveren moet dan voldoende zijn voor jouw zwaar overgekloke en met extra hardware uitgebreidde SLI systeem.

De NeoHE550 kan totaal 42 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee echt ruim voldoende voor jouw systeem. Sterker nog, de NeoHE430 is nog voldoende!. Deze voeidng kan 430 watt en 32 amperres leveren, en dat is meer dan jij ooit nodig zal hebben.
PainkillA schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:40:
ik ga binnekort een nieuw systeem samenstellen:

Antec sonata III 500 watt earthwatt +1x 120mmcasefan
Q6600 2,4ghz
4x 1 gb pc6400 800mhz
8800GTS 640mb
1x WD raptor 36gb 10k rpm
2x 250gb seagate SATA 8mb
Gigabyte GA-P35-DS4
2x 120mm casefan Antec tricool
Thermalright 120-extreme cpu koeler
1x NEC 3500 dvd brander
1x flopydrive
optioneel: Creative Audigy LS geluidskaart

Ik ben van plan om de q6600 zo ve als mogelijk te gaan krijgen zo rond de 3.2 ghz hoop ik. Als de voeding dit prima trekt eventueel ook de videokaart OC'en

twijfel beetje of de 500watt voeding dit trekt.
toon volledige bericht
ik kom uit op 430 watt welke jouw systeem echt nodig heeft als jij de cpu op 3.3 Ghz heb lopen, de videokaart ook 20% sneller laat werken en de geluidskaart bijplaats. Hiervan zal er 30 amperres van de 12 volt moeten komen.
De Earthwatt500 kan totaal 34 amperres leveren en is dus geschikt voor jouw systeem. Echter kun je geen hardware bijplaatsen als jij de cpu op 3.3 Ghz heb lopen en de gpu op 20% OC. Een HD zal nog wel lukken, maar een GTX ipv een GTS zal niet gaan.
Anoniem: 225682 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:23:
(Ik vroeg eerder ook al welke voeding ik nodig had, maar hier mijn definitieve systeem)

Ik ben benieuwd welke voeding nou het beste is voor mijn aankomende gamesysteempje, aangezien ik besloten heb hem toch maar te laten samenstellen, moet hij bij azerty verkrijgbaar zijn. Mijn onderdelen (ik doe niet aan overclocken):

-C2D E6750
-GA P35C-DS3R
-2 GB Kingston 667MHz geheugen (moet dit gekoelt worden?) nee, of je wilt het ver boven de 667 Mhz laten lopen
-Asus 8800GTS 640 MB
-Samsung Spinpoint 500 GB
-NEC AD-7173S dvd brander
-diskettedrive
-antec nine hundred (1x 200 mm fan en 3x 120 mm fan dacht ik)
-samsung 20" 206BW

Ik heb denk ik het liefst iets met minstens 500 watt, zodat ik voor eventuele upgrades geen nieuwe voeding hoef te kopen en mijn huidige onderdelen een beetje ruimte geef.
toon volledige bericht
Zonder overklok zal jouw systeem maar 250 watt nodig hebben en zal er maar 16 amperres van de 12 volt moeten komen. Klok jij de cpu 25% over dan zal jouw system vragen om 280 watt en 18 amperres. Een voeding welke minimaal 21 amperres kan leveren (en minimaal 320 watt is) moet dan al voldoende zijn voor jouw sysrteem.

Wil je wat ruimte hebben om de computer uit te breiden dan denk ik dat je aan een voeding welke minimaal 30 amperres kan leveren (en minimaal 400 watt is) echt ruim voldoende heb.

Mij advies is daarom ook; kijk bij Azerty rond en zoek een voeding welke minimaal 30 amperres kan leveren. (de amperers zijn belangrijker dan het vermogen, een 800 watt voeindg welke maar 23 amperres kan leveren op 12 volt is voor jouw systeem niet aan te raden, ondaks dat hij 800 watt is, de 12 volt is belangrijker). Wil je voorkomen dat je troep koop (sweex, qtec enz) kijk dan naar de prijs per watt, deze moet minimaal 9 cent per watt zijn. Is hij minder dan heb je waarschijnlijk met rommel te maken Als een voeindg bijvoorbeeld 450 watt kan leveren en hij kost 35 euro dan kost hij (35/450=) 7.7 cent per watt, je kan er dus vanuitgaan dat deze voeding slecht is.

en geschikte voeindg voor jouw systeem is bijvoorbeeld de Antec NeoHE430. Deze 430 watt voeindg kan 32 amperres leveren, is modulair en is superstil. De voeindg kost ongeveer 70-75 euro (16 cent per watt)

rest volgt later vanavond

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah thx ^^ maar nog even een vraagje, op azerty staat dit:

Stroomaansluiting Floppy: 2x
Stroomaansluiting IDE: 4x
Stroomaansluiting Serial-ATA: 2x

betekent dat dat ik 2 floppydisks, 4 IDE apparaten en 2 SATA apparaten kan aansluiten? :| m'n DVD brander en harddisk zijn al SATA.. dat zijn er al 2, dan zou ik dus niks kunnen upgraden..

ah en:

+3,3V 22 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 14 A
+12V1 16 A
+12V2 16 A
+12V3 16 A
-12V 0,8 A

12 Volt dingen gewoon bij elkaar optellen? 48 Ampere bij de 12V, dat is dan ruim voldoende toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 225682 op 21-07-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Twisted schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:52:
Tijd voor een nieuw systeem maar ik weet nog niet welke voeding ik zal nemen. Ik heb hele goede dingen over FSP gehoord maar deze kan ik nergens vinden in de webshops.

specs:

Intel Core2Duo 6750
4x1GiB GEIL mem
Gigabyte GA-965P-DQ6 moederboord
8800GTS 640MiB
LSI Logic SCSI raid controller (pci)
4x 10.000rpm Cheetahs
2x Samsung spinpoint 500GB
Terratec aureon sky pci geluidskaart
DVD Brander
Kast is een coolermaster stacker: dus heel wat (grote) fans

Het systeem wil ik met ong. 30% overclocken.

toon volledige bericht
Ik ga er vanuit dat je alleen de cpu gaat overklokken, niet de GPU. Jouw systeem zal dan ongever 380 watt nodig hebben. Hiervan moet er 25 amperres van de 12 volt komen Voor jouw systeem is daarom ieder voeindg aan te raden welke minimaal 29 amperres kan leveren (en minimaal 420 watt is). en voobeeld is de Antec NeoHE430. Deze modulaire voeding kan totaal 32 amperres leveren. Wil je wat mer speling hebben dan is de 500 wat versie van deze voeding ook aan te raden. Uiteraard zijn vele andere voeindgne ook geschikt , zolang ze maar minimaal 29 amperres kunnenleveren op de 12 volt lijn.

Voor FSP voedingen kun je misschien even in de Pricwatch kijken op de Frontpage.
Anoniem: 227118 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:13:
Ook ik ga aan een nieuw systeem......
Omdat 3D games me niet zoveel interesseren, wil ik een oude Matrox Mystique PCI grafische kaart gaan gebruiken.
De rekenkracht is voor mij het belangrijkste. Ik heb enige zeer intensieve processen die 100 % CPU power vreten en 13 uur duren op mijn huidige Pentium 4 2400 Mhz met 1 GB geheugen. ! (VB : Omzetten van een 105 minuten durend concert van PAL naar NTSC mbv Canopus Procoder)

Hier hoe het systeem eruit komt te zien :

Intel E6600
P6N SLI Platinum (NVIDIA nForce 650i SLI)
2 GB DDR2-800 Kit (2048 MB)
Matrox Mystique PCI grafische kaart
Terratec EWS88MT geluidskaart
Harde schijven :
2 x 80 GB IDE
2 x 120 GB SATA
1 x SpinPoint T166 (500 GB) (SATA)
DVD :
Nec 3540 brander
Pioneer 119 speler
USB :
Emtec cardreader
Canon 4300 printer
muis+toetsenbord
2 x Western Digitall Mybook 250 GB externe HD
Eizo L565 TFT monitor

Ik heb nog geen behuizing en voeding en zoek naar iets dat redelijk geprijst is, iig beneden de 100 EURO samen.
Wat voor voeding heb ik nodig ? (zowel voor standaard gebruik als overklokt)
Is er nog extra koeling nodig ivm met de 5 harddiscs, waarvan er twee soms zer lange tijd staan te draaien...... soms zijn ze nu zo heet, dat ik er volgens mij een ei op kan bakken ;-)
Zijn er problemen te verwachten met de grafische kaart ?

En als laatste : ik heb geen ervaring met overklokken. Wie weet waar ik een eenvoudige op de beginner gerichte gebruiksaanwijzing kan vinden ?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

met vriendelijke groet,

EoH
toon volledige bericht
Als eerste, jouw systeem zal ongever 290 watt nodig hebben als jij de cpu 50% sneller laat lopen. De 12 volt lijn zal ongeveer 18 amperres moeten leveren. Omdat jij jouw systeem langdurig belast is een voeding met wat speling wel aan te raden. een voeindg welke minimaal 24 amperres (en 360 watt) kan leveren lijkt mij in dit geval geen slechte optie.
De kast hangt erg veel van smaak af. Ik kan niet zeggen wat jij mooi vindt en wat niet. Hier op GoT wordt erg veel de Antec Sonata II aangeraden.Bij deze kast zit een 450 watt Antec SmartPower II voeindg welke 32 amperres op de 12 volt kan leveren. Ook heeft de kast voldoende mogelijkheide om jouw schijven kwijt te kunnen en om deze te coolen.

Met jouw schijven is een extra cooling zeer aan te raden. In de Antec kast kan een ventilator geplaatst worden welke over de HD's heen blaast. Dit moet al voldoende zijn als cooling. Als jij de HD's zo warm kan worden dan er een ei op gebakken kan worden dan is dat echt niet goed, een HD kan beter niet boven de 45-50 graden uitkomen.

Ik zal niet weten waarom de pci videokaart niet zal werken. Wil je dit zeker weten kun je het beste terecht bij VB. Ik weet veel, maar ik weet niet alles, en bij VB (Videoplankenen Beeldkanonnen, subcatagorie op GoT) zullen ze dat wel weten.

In TCA (Tweaking en Cooling Algemeen, weer een andere catagorie) staat een erg uitgebreide handleiding over overklokken.

En als laatste, zie dit forum als één groot gesprek. In een "echt" gesprek doe je ook niet iedereen continu de groeten. Je ziet ook (bijna) niemand hier op GoT elkaar de groeten doen. In het vervolg kun je daarom gerust het gegroet weghouden, je komt er namelijk ook een beetje als een n00b ermee over.
Anoniem: 225682 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:41:
ah thx ^^ maar nog even een vraagje, op azerty staat dit:

Stroomaansluiting Floppy: 2x
Stroomaansluiting IDE: 4x
Stroomaansluiting Serial-ATA: 2x

betekent dat dat ik 2 floppydisks, 4 IDE apparaten en 2 SATA apparaten kan aansluiten? :| m'n DVD brander en harddisk zijn al SATA.. dat zijn er al 2, dan zou ik dus niks kunnen upgraden..

ah en:

+3,3V 22 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 14 A
+12V1 16 A
+12V2 16 A
+12V3 16 A
-12V 0,8 A

12 Volt dingen gewoon bij elkaar optellen? 48 Ampere bij de 12V, dat is dan ruim voldoende toch?
toon volledige bericht
Het eerste houdt in wat voor voedingaansluitingen aan de voeidng zitetn. er zitten dus twee van die kleine zwarte stekkers op welke je veel op SATA schijven vindt. De vier IDE aansluitingen zijn de standaard witte aansluiting welke je in een computer vindt, de bekende molex. Veel sata drivers hebben trouwens nog gewoon een molex nodig voor de srtroom. De Floppy connector is een kleine witte aansluiting welke je veel op floppy's vindt. Deze connector wordt ook gebruikt voor interne USB hubs en kaartlezers.
Als je de review van Hardware.info mag geloven zit er trouwens 6 molex, 4 sata en 2 floppy connectoren aan de NeoHE430. (link)

--Edit:

Ook de Antec site bevestigt het: url
/edit

Het tweede geeft aan wat de voeindg maximaal kan leveren. Helaas heeft Azerty niet weert wat de voeindg totaal kan leveren op de 12 volt. De NeoHE430 heeft die 12 volt lijnen welke ieder maximaal 16 amperres kunnen elveren. Echter kunnen ze gezamelijk geen 48 amperres leveren (ook wel logisch, want 48 amperes op 12 volt is 576 watt, en een 430 watt voeindg kan geen 576 watt leveren).
Op de site van Antec staat ook het combined power, dit is het totale vermogen dat een voeindg kan leveren. Bij de NeoHE430 is dit 32 amperres

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

MikeVM schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:18:
welke voeding past het best met een p182
mag de cooler bij deze kast onderaan zitten, en hoe weet ik hoelang de cables moeten zijn,

de bedoeling is om een 400 a 500 watt voeding(met sleeved cables) te gebruiken, van merken zoals coolermaster, corsair, zalman.

voorlopige setup
intel C2D4300
asus P5K E/wifi-AP
asus 7600 of 7900...
2x 1GB DDR2 1066
2 tot 4 HD's
1a2 optical drives

ook wil ik in de toekomst overclocken, niet extreem, maar ik weet dat je met een cpucooler van zon 50euro veel uit een C2D kunt krijgen...
sorry voor de wat late reactie, ik had jouw post over het hoofd gezien..

De voeindg in de P182 zit niet ondersteboven waardoor een voeindg met een 80 mm fan aan de achter/voorkant eigelijk wel noodzakelijk is. Een 120 mm fan aan de onderkant zuigt lucht aan vanaf de onderkant, en hier zit niets bij de Antec kast.

Jouw systeem heeft met overklok van 60% (cpu van 1.8 naar 2.9 Ghz) , 4 HD en een 7900GT ongeveer 310 watt nodig. Hiervan zal er 21 amperres van de 12 volt moeten komen. een voeindg welke 25 amperres kan leveren (en minimaal 350 watt is) lijkt mij dan ook voldoende.

Je geeft het zelf oko al aan, je heb een voeindg nodig met best labge kabels, Hoelang deze moeten zijn weet ik niet, miscshien kun je hier op GoT een topic over openen. Zalman geeft op zijn site erg duidelij kaan hoe lang alle kabels zijn bij zijn voeingen. De [url=http://www.zalman.co.kr/usa/product/view.asp?idx=195&code=015]ZM360B-APS[/ur] kan totaal 26 amperres leveren en is daarmee geschikt voor jouw systeem. De kabels zijn minimaal 55 centimeter lang. Helaas heeft de voeindg wel een 120 mm fan aan de onderkant.

Antec heeft ook de NeohE voeingen. deze voeingen hebben een 80 mm fan aan de achterkant en zijn modulair. De kabellengte is 77 cm voor de molexen en 60 voor de pci-e stekker. Over de lengte van de 24 pins stekker zegt de handleding niets echter mag je er wel vanuit gaan dat ook deze minimaa 60 centimeter lang is.
Voor jouw systeem moet de 380 watt versie welke 28 amperres kan leveren al ruim voldoende zijn.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Ik heb op pagina 32 bovenaan gevraagd welke voeding ik beter kon kiezen.
Jammer genoeg heb ik geen reactie ontvangen.
Toch wou ik jullie even laten weten waar ik voor gekozen heb:
De Hiper 580w
Moet zeggen dat me pc super stabiel draait en de voeding het volgens mij makkelijk trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Hey Theo; d:)b
Doing a nice job here!

[ Voor 44% gewijzigd door dadj op 22-07-2007 00:20 . Reden: respect shout out ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Fonta schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:04:
Ik heb op pagina 32 bovenaan gevraagd welke voeding ik beter kon kiezen.
Jammer genoeg heb ik geen reactie ontvangen.
Toch wou ik jullie even laten weten waar ik voor gekozen heb:
De Hiper 580w
Moet zeggen dat me pc super stabiel draait en de voeding het volgens mij makkelijk trekt.
sorry dat ik daar niet op gereageerd heb,. ik moet hem over het hoofd gezien hebben. Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar alsnog mijn kijk:
Fonta schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:53:
Hi all,

Ik zit te twijfelen tussen de OCZ StealthXStream (Retail, 2x PCIe) 600 Watt en de Hiper HPU-4M580 580 Watt.
De OCZ heeft de volgende waarden:
+3,3V 36 A
+5Vsb 3 A
+5V 30 A
+12V1 18 A
+12V2 18 A
+12V3 18 A
+12V4 18 A
-12V 0,5 A
En de Hiper deze:
+3,3V 30 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 36 A
+12V1 20 A
+12V2 18 A
+12V totaal 30 A
-12V 0,8 A
Welke is beter? En als dit de OCZ is, is dit dan ook daadwerkelijk 14euro meer waard?
Mijn systeem is:
mbord. Foxconn C51XEM2AA met nForce 590SLI chipset
CPU. Amd Athlon 64 X2 5200+
GPU 1x Asus EN7950GT
4 DDR2 800 geheugen modules van GEIL
2 DVD lezer/brander
3 Sata harde schijven waarvan 1 SATA2 Seagate barracuda 5200.10 500GB en 2 Maxtor schijven
verder heb ik 5 casefans en waterkoeling.

Welke kan ik het beste nemen? Ik zit te denken aan de Hiper maar als jullie zeggen dat ik veel beter de OCZ kan nemen ben ik wel bereid om 14 euro meer neer te leggen.
Als jullie vinden dat ik veel beter een andere voeding kan nemen hoor ik het ook graag!
toon volledige bericht
Ik heb helaas wel slecht nieuws voor je,; De OZZ was toch een betere keus voor je geweest. Een computer haalt verweg het meeste energie van de 12 volt lijn af, ongeveer 75-90% van het totla e vermogen. Als j eeen voeding overbelast zit je erg vaak gewoon tegen het maximum aan van de 12 volt lijn. De 3.3 en 5 volt lijnen zijn minder belangrijk, deze lijnen zal je ook nooit over belasten (of je moet een systeem hebben met 24 reepje geheugen...)

Bij een voeindg is het vermogen dat hij kan leveren op de 12 volt dus zeer belangrijk..Een voeindg mag dan wel bijvoorbeeld 600 watt zijn, maar als er maar 240 watt van de 12 volt kan komen (=20 amperres) zal je nooit meer dan 300 watt van de voeindg kunnen gebruiken, simpelweg omdat verweg het meeste van de 12 volt moet komen. Als je naar de adviezen kijk welke ik geef ocer voedingen lees je ook dat ik een advies geef over een voeindg altijd opgeef hoieveel amperres hij moet kunnen leveren. Het benodigde wattage zet ik tussen haakjes omdat dit eigelijk minder van belang is.
Vergelijk het met een (sport) auto, daar geeft men altijd het aantal PK op. Als je echt eerlijk bent zijn de PK's helemaal niet belangrijk, de maximale snelheid en de tijt op op 100 km/h te komen zijn belangrijk. Je mag dan wel bijvoorbeeld 800 pk hebben, maar als jouw sportauto maar een top heeft van 150 km/h en 20 secondes nodig heeft om op 100 km/h te komen heb je niet veel aan die 800 pk. Het zijn dus de prestaties (max snelheid) die echt belangrijk zijn, en niet de preformance (800 PK) Echter maakt men altijd reclame met de 800 PK, en nooit met de snelheid om de tijd dat nodig is om op 100 km/h te komen.

Bij de voeindg is dit ook zo. Fabrikanten geven altijd op hoevee watt de voeindg kan leveren terwijl de amperers op de 12 volt vel belangrijker zijn.

Tot zover even wat uitleg. Als je kijkt naar de hoeveelheid amperres welke de voeindgen kunnen elveren dan kan de 580 watt Hiper maar 30 amperres leveren. De OZC kan 48 amperres leveren, en dat is een enorm verschil, die 30 amperers is echt weinig (vergelijk het met de auto vanm 800 pk welke maar 150 km/h kan,. het lijkt veel door 800 pk, maar het valt in de praktijk vies tegen)
De Hiper kan onderstaand systeem net aan
E6600 overgeklokt tot 3.6 Ghz
- moederbord met 2 reepjes geheugebn
- 8800 GTx, iets overgeklokt
- 2 HD's
- geluidskaart
- standaard cooling

De OZC kan onderstaand systeem aan

- E6600 overgeklokt tot 3.6 Ghz
- moederbord met 2 reepjes geheugen
- 2x 8800 GTX in SLI met lichte overklok
- 6 HD's
- pci geluidskaart
- waterkoeling

Je ziet dat de OZC een veel zwaarder systeem aakan dan de Hiper ondanks dat beide voeingen hetzelfde vermogen kunnen leveren.

Ik weet niet wat voor systeem jij heb, maar mocht je een redelijk zwaar systeem hebben (in energieverbruik, niet in preformance) dan is het raadzaam om de Hiper terug te brengen naar de (web)winkel en de OZC aan te schaffen.

De Hiper kan, zoals ik eerder al zei, maar 30 amperres leveren. De voeindg is qua preformance daarom ook te vergelijken met een goede 400 watt voeding, deze kunnen namelijk ook ongeveer 30 amperres leveren.

De Hiper is absoluut geen slechte voeindg. De voeding is stabiel, betrouwbaar en stil, je heb dus geen slechte voeindg aangeschaft. Echter was de OZC wel een betere keus geweest..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

theodouma: merci voor het antwoord, omdat ik voorlopig niet zwaar zal overclocken en weinig drives zal hebben steken, ga ik de aopen voeding uit mijn ouders' pc slopen,
en daar een voeding in steken met haakse airflow, de aopen voeding is heeft namelijk een 80mm fan achteraan,
als ik dan een paar gaatjes boor aan de achterkant,
dan zou dit mij de kosten van een voeding een jaartje kunnen uitstellen,
de voeding is 350watt dacht ik, kweet niet of het een goede voeding is, maar aopen zal wel geen flutvoeding afleveren veronderstel ik..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 22:20

Knaak

It's me, Mario!

Aangezien ik bijna mijn systeem rond heb zit ik alleen nog te twijfelen over de voeding, deze moet modulair zijn en toch genoeg power leveren, prijs speelt geen roll, gewoon een klasse-A voeding.

Intel Q6600 @ 3,2 / 3,4Ghz
Gigabyte P35-DS3R
4x1GB PC6400 800Mhz
Xfx Nvidia 8800 GTX (misschien een lichte overclock, zo'n 5-10%)
2x raptor 74GB SATA2 HDD
4x Samsung 500gb SATA2

Ook is het misschien handig om te vermelden dat er zo'n 4 80mm blue-led coolers & 2xCCFL 30cm blue light in de case zit, dus dit moet ook meegewogen worden :)

IK zat aan dit te denken: http://www.azerty.nl/prod...9/power-engine-600cf.html

Als iemand mij een betere (modulaire) voeding aanraad hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
als jij serieus denkt die q6600 te gaan overklokken en geld zoeizo geen rol speelt zou ik de p35 DS4 of DQ6 nemen. Hebben betere koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

PainkillA schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:28:
als jij serieus denkt die q6600 te gaan overklokken en geld zoeizo geen rol speelt zou ik de p35 DS4 of DQ6 nemen. Hebben betere koeling
Misschien wel waar, maar voor de rest zie ik echt geen voordelen in die borden, er zit weinig verschil in. Maargoed, dit is offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

MOAW schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:56:
Aangezien ik bijna mijn systeem rond heb zit ik alleen nog te twijfelen over de voeding, deze moet modulair zijn en toch genoeg power leveren, prijs speelt geen roll, gewoon een klasse-A voeding.

Intel Q6600 @ 3,2 / 3,4Ghz
Gigabyte P35-DS3R
4x1GB PC6400 800Mhz
Xfx Nvidia 8800 GTX (misschien een lichte overclock, zo'n 5-10%)
2x raptor 74GB SATA2 HDD
4x Samsung 500gb SATA2

Ook is het misschien handig om te vermelden dat er zo'n 4 80mm blue-led coolers & 2xCCFL 30cm blue light in de case zit, dus dit moet ook meegewogen worden :)

IK zat aan dit te denken: http://www.azerty.nl/prod...9/power-engine-600cf.html

Als iemand mij een betere (modulaire) voeding aanraad hoor ik het graag!
toon volledige bericht
Jouw systeem zal 480 watt echt nodig hebben als jij de cpu op 3.4 Ghz heb lopen. De 12 volt lijn zal hiervan 35 amperres moeten leveren. Een voeindg welke daarom ook minimaal 40 amperres kan leveren (en minimaal 530 watt) moet dan al voldoende zijn.
De Recom 600 CF kan maar 37 amperres leveren op de 12 volt lijn en is daarmee niet voldoede voor jouw systeem (plaatje van de zijkant, hierin staat hoeveel hij kan leveren op de 12 volt).
Een geschikte voeindg is bijvoorbeeld wel de Antec NeoHE550. Deze voeindg kan totaal 42 amperres leveren en is wel geschikt voor jouw systeem. Dez voeindg is ook modulair.

uiterard zijn vele andere voeoingen ook geschikt zolang ze maar minimaal 40 amperres kunnen elveren op de 12 volt (dit is belangrijker dan het wattage van de voeding. Jouw 600 watt voeindg is te licht terwijl "mijn" NeoHE wel voldoende is, het vermogen zegt dus niet veel, de 12 volt lijn is veel belangrijker)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Heb even opgezocht en ziet er zeer netjes uit en ja je hebt gelijk, ik ben niet zo'n held met het kiezen van voedingen. Iig bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

theodouma schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:35:
[...]

Ik ga er vanuit dat je alleen de cpu gaat overklokken, niet de GPU. Jouw systeem zal dan ongever 380 watt nodig hebben. Hiervan moet er 25 amperres van de 12 volt komen Voor jouw systeem is daarom ieder voeindg aan te raden welke minimaal 29 amperres kan leveren (en minimaal 420 watt is). en voobeeld is de Antec NeoHE430. Deze modulaire voeding kan totaal 32 amperres leveren. Wil je wat mer speling hebben dan is de 500 wat versie van deze voeding ook aan te raden. Uiteraard zijn vele andere voeindgne ook geschikt , zolang ze maar minimaal 29 amperres kunnenleveren op de 12 volt lijn.

Voor FSP voedingen kun je misschien even in de Pricwatch kijken op de Frontpage.
Bedankt voor je hulp. Ik ga denk ik voor de Silverstone Strider ST60F 600W vanwege de goede review op Jonny GURU.

STF60 review

Ik twijfel alleen nog een beetje over de Zalman ZM600-HP 600W, vooral vanwege de ingebouwde heatpipe:

Review

De Antec neoHE 430 wordt trouwens afgeraden:
Antec: The first few revisions (before A3) of the neo HE series had lots of incompatibility issues with various motherboards, Asus in particular. Particularly the 430w model seems to be having issues even in latest revisions, so its probably best to avoid it altogether. Also the smartpower series is having high return/fault rates currently, so is not recommended. Finally both the smartpower and truepower 1.0/2.0 (3.0 is fine) series are all full of Fuhjyyu caps, so longevity is questionable. All other Antec psu's should be fine however.
bron

[ Voor 7% gewijzigd door Twisted op 22-07-2007 13:52 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wil binnenkort het volgende systeem gaan samenstellen:

Behuizing: Antec P182, Zwart
Moederbord: GigaByte GA-P35-DS3P,Retail
Processor: Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed
Koeler: Scythe Infinity
Geheugen: Team TXDD2048M800HC4DC-D, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Videokaart: GigaByte GV-NX88X768H-RH, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16
Harddisks: 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Brander: NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Cardreader: Scythe Kama Reader,Zwart

Ik ben van plan om dit systeem te gaan overclocken.
Zelf wilde ik de Zalman ZM500-HP 500 watt voeding nemen. Is dit voldoende?

[ Voor 4% gewijzigd door Nyarlathotep op 22-07-2007 16:17 . Reden: typo ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186742

Ik ga een nieuw systeem aanschaffen met het volgende erin.

Proc: E6850
Moederbord: GigaByte Moederbord GA-P35C-DS3R, Socket 775 (Intel)
Videokaart: Geforce 8800 ultra
Geheugen: 2048 mb
Harddisk: Sata 500gb
Geluidskaart: Xi-fi xtreme music

Ik heb hier nog een Asus a-55ga voeding maar daar staat op 30 A, en de 8800 heeft 35A nodig.

Ik zou graag advies willen over wat ik het beste kan nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 186742 op 22-07-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 20:38
Nyarlathotep schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:15:

Standaard wil je systeem 315 watt en 27 amperres van de 12v lijnen afsnoepen.
Dit is zonder overclock.

Met een overclock van 20% van je cpu en gpu zal je op zo'n 367watt verbruiken dat is dus 31 amperres.

De zalman voeding kan totaal 432watt op de 12v leveren, dit is 36 amperres, dit betekend dat je deze voeding jouw systeem prima aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Ik zie vaak dat mensen een indicatie voor een PSU willen hebben en dan zo'n beetje alles in de kast opnoemen, behalve de fans voor de koelers. Ik had zelf een P182 op het oog, deze heeft standaard al 3 120mm fans en ik wilde er nog 2 intakes bij in zetten. Verder komt op de Q6600 CPU ook nog een Scythe met 120mm fan te zitten, 6 120mm fans.

Het lijkt me dat al die fans ook bijdragen aan de powerconsumptie van je systeem, maar dat wordt dus zoals ik net schreef vaak vergeten. Is de bijdrage van die fans aan de powerconsumptie slechts 'gedoe in de marge' of kan het best een verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218209

das echt weinig, mss 2-3 watt dacht ik max..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heeft iemand misschien een nederlands telefoonnummer van ThermalTake?

Heb ik een Toughpower 750W modulair gekocht met (volgens de site) 8 pins PCI-E aansluiting en 2 6 pins aansluitingen (PCI Express 3X dus zoals op de site te lezen valt). Nu heb ik de voeding echter binnen en staat er PCI Express 2X op de doos en zit er geen PCI-E 8 pins aansluiting op :( Nou heb ik al een service aanvraag ingediend bij de winkel waar ik besteld heb maar ik los t liever direct met Thermaltake op...

url van t product:
http://www.thermaltake.co...oughPower/W0116/w0116.asp

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 23-07-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 186742 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:25:
Ik ga een nieuw systeem aanschaffen met het volgende erin.

Proc: E6850
Moederbord: GigaByte Moederbord GA-P35C-DS3R, Socket 775 (Intel)
Videokaart: Geforce 8800 ultra
Harddisk: Sata 500gb
Geluidskaart: Xi-fi xtreme music

Ik heb hier nog een Asus a-55ga voeding maar daar staat op 30 A, en de 8800 heeft 35A nodig.

Ik zou graag advies willen over wat ik het beste kan nemen.
Zonder enige overklok zal jouw systeem 310 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 vol moeten komen. Een voeindg welke minimaal 24 amperres kan leveren moet dan voldoende zijn voor jouw systeem.
Jouw voeindg kan 30 amperres leveren en is dus gewoon voldoende voor jouw systeem mocht je niet willen overklokken.

Mocht jij de cpu 40% overklokken dan zal jouw systeem daardoor 40 watt extra nodig hebben. Klok jij ook nog eens de videokaart 10% over dan zal het totale systeem 60 watt extra vragen. Totaal komt dit neer op 370 watt en 25 amperres. Jouw 550 watt voeindg moet dit nog wel aankunnen.
Mocht jij de cpu 50% overklokken en je laat de videokaart met rust zal de computer ook 25 amperres nodig hebben.

Ik denk dat voor jouw systeem de max ligt op een cpuoverklok van 50% en een gpuoverklok van 10%. Wil je hoger dan dit of wil je extra hardware bijplaatsen raad ik je aan om naar een andere voeding te kijken. Tot die tijd is jouw huidige voeding echt voldoende.
yori1989 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 06:50:
Nyarlathotep schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:15:

Dit is zonder overclock.

Met een overclock van 20% van je cpu en gpu zal je op zo'n 367watt verbruiken dat is dus 31 amperres.

De zalman voeding kan totaal 432watt op de 12v leveren, dit is 36 amperres, dit betekend dat je deze voeding jouw systeem prima aan kan.
toon volledige bericht
Je blijft iets te hoog zitten met de amperres. Ik kom namelijk uit op 21 amperres welke zijn systeem nodig heeft. Verder ben ik het wel met je eens, zijn voeindg kan zijn systeem makkelijk aan :)
The_Big_Easy schreef op maandag 23 juli 2007 @ 07:57:
Ik zie vaak dat mensen een indicatie voor een PSU willen hebben en dan zo'n beetje alles in de kast opnoemen, behalve de fans voor de koelers. Ik had zelf een P182 op het oog, deze heeft standaard al 3 120mm fans en ik wilde er nog 2 intakes bij in zetten. Verder komt op de Q6600 CPU ook nog een Scythe met 120mm fan te zitten, 6 120mm fans.

Het lijkt me dat al die fans ook bijdragen aan de powerconsumptie van je systeem, maar dat wordt dus zoals ik net schreef vaak vergeten. Is de bijdrage van die fans aan de powerconsumptie slechts 'gedoe in de marge' of kan het best een verschil maken?
een casefan heeft ongeveer 1 watt nodig. De cpufan wil nog wel eens 2 watt nodig hebben, maar daar houdt het echt bij op.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Cartman! schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:37:

Heb ik een Toughpower 750W modulair gekocht met (volgens de site) 8 pins PCI-E aansluiting en 2 6 pins aansluitingen (PCI Express 3X dus zoals op de site te lezen valt). Nu heb ik de voeding echter binnen en staat er PCI Express 2X op de doos en zit er geen PCI-E 8 pins aansluiting op :( Nou heb ik al een service aanvraag ingediend bij de winkel waar ik besteld heb maar ik los t liever direct met Thermaltake op...

url van t product:
beetje zelf zoeken mag ook wel :P

http://www.thermaltake.com/company/Locations.asp

Europe - Thermaltake Europe B.V.
Fortunaweg 15, 3113 AN, Schiedam, Nerthlands
TEL : +31-10-409-0150
FAX : +31-10-409-0159
E-MAIL: tt.europe@thermaltake.com
WWW: http://www.thermaltake.eu

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Jemig...locations ja. Overal bij contact en support zitten zoeken. Eens even bellen met die lui. Thanks!

update:
werd doorgeschakeld met een engelssprekend iemand zonder dat de nederlandse miep dat van te voren gezegd had, erg fijn. Hij kon me ook geen info geven en zou me n mailtje sturen :{
Wat een gedoe allemaal. Als die eikels gewoon melding maken van meedere versies op de site...

[ Voor 58% gewijzigd door Cartman! op 23-07-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227271

hallo mensen, kheb nu ongv een jaartje dit systeem:

Proc: AMD 64 X2 +4200
Moederbord: AM2XLI-eSATA2
Videokaart: Geforce 7600 GS + zalman koeler
Harddisk: 250gb
Geluidskaart: audigy nogwat
-niks overgeclocked.

toen ik vanmorgen mn pc wilde opstarten wilde het niet..
gister na een filmpje kijken sloot ie perfect af, heb net een maandje geleden XP opnieuw geinstalleerd dus denk niet dat het aan software ligt.
gaan geen lampjes branden geen geluid van een opstartende HD of piepjes.
dus het lijkt me dat het aan de voeding ligt.

Kheb een COLORSit 350 watt voeding, lijkt me zowieso niet echt een A-merk.
en na een beetje te hebben rondgecheckt hier lijkt me dat ook best weinig watt voor mn pc.
is dat zo? en wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

yori1989 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 06:50:
[...]

Dit is zonder overclock.

Alvast mijn dank voor de reactie :)
Maar ik zie nu dat die Zalman zijn koeler aan de onder / bovenkant heeft zitten. Dit gaat niet lekker werken met de Antec P182... Er zit dan geen ruimte voor de luchtcirculatie :'(
Is de Antec NeoHE 550 (of de 500 watt) voeding een goed alternatief??

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

Ik wil een systeem laten bouwen met de volgende componenten:
  • Behuizing: Antec Solo (1x outtake-fan 12cm, mogelijk ook intake)
  • Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3
  • Processor: C2D E6750 + Nexus LXM-8200 koeler
  • Geheugen: 2 x 1024 MB, DDR2, PC6400, Kingston
  • Videokaart: ben ik nog niet helemaal uit; vermoedelijk een passief gekoelde nVidia GeForce 8600 GT 256MB van Asus of Gigabyte
  • Harddisk: Samsung Spinpoint T166, 500GB, 7200 RPM, 16 MB cache, SATA II
  • Floppydrive: ja :P
  • Cardreader: MS-Tech LU-161S (16-in-één, plus eSATA & molex stekker)
  • DVD brander: NEC AD-7173S, Serial ATA150
In de toekomst zet ik er misschien nog twee extra harde schijven bij en misschien ook nog een extra netwerkkaart. Ik zat te denken aan een Coolermaster iGreen Power voeding, omdat deze een hoog rendement combineert met stilte en een modulair design. Alleen twijfel ik tussen de 430 en 500 Watt versies.

Ik ben niet van plan om dik te gaan overclocken, maar stel dat ik dat wel zou doen: zou 430 Watt dan al voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je een stille voeding wilt neem dan geen iGreen voeding. Er staat op dat ze stil zijn maar dat klopt echt niet. Heb er zelf 1 gehad en na 1 maand weg gedaan. Coolermaster over gebelt en ze weten dat ie teveel herrie maakt maar ze doen er niets aan.

Ik heb nu de Zalman 460W en die is erg stil. Die kan ik je ook zeker aanraden. Kost minder dan 70 euro nieuw.

430W is ook zeker al voldoende. Ook met 5 HDD's extra erbij en een andere videokaart is het voldoende.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 23-07-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^^
Bedankt voor de tip! De decibellen op de CoolerMaster site zagen er netjes uit, maar hij moet dan wel zijn specs waarmaken, natuurlijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 21785 op 23-07-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Toen ik Coolermaster aan de lijn had en vertelde dat ie teveel herrie maakte kreeg ik te horen dat ze dat wisten. Ik kreeg van hun helaas 2 opties die beide niet goed zijn in mijn mening. Optie 1 was zelf de fan vervangen door een stillere en dan de garantie kwijt zijn. Optie 2 was een nieuwe voeding kopen en dat heb ik dan ook maar gedaan.

Ze weten dat wat op de doos staat niet klopt maar ze doen er verder niets aan. Voor mij nooit meer een Coolermaster voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Mijn PC:

- Core 2 Quad Q6600
- Asus P5K moederbord
- Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB
- MSI GeForce 8600 GTS 256MB DDR3
- Kingston KVR667D2N5K2/2G
- NEC AD-7173S 18x
- NEC AD-7173S 18x (dus 2x)

Indien ik mijn pc zo zal houden, dus niets zal overclocken, volstaat dan de Sonata Antec II (450w voeding), of moet ik dan de Antec Sonata III (500w voeding) nemen?

Indien ik nog een reepje geheugen, een extra videokaart (dezelfde), en nog een harde schijf (dezelfde), erin stop, volstaat dan de Sonata Antec II (450w voeding), of moet ik dan de Antec Sonata III (500w voeding) nemen?

Indien ik geen Core 2 Quad neem, maar een E6750, maakt dat qua stroomverbruik nog iets uit?

Heel Veel vragen, alvast bedankt voor het oplossen :P.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186742

theodouma schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:59:
[...]

Zonder enige overklok zal jouw systeem 310 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 vol moeten komen. Een voeindg welke minimaal 24 amperres kan leveren moet dan voldoende zijn voor jouw systeem.
Jouw voeindg kan 30 amperres leveren en is dus gewoon voldoende voor jouw systeem mocht je niet willen overklokken.

Mocht jij de cpu 40% overklokken dan zal jouw systeem daardoor 40 watt extra nodig hebben. Klok jij ook nog eens de videokaart 10% over dan zal het totale systeem 60 watt extra vragen. Totaal komt dit neer op 370 watt en 25 amperres. Jouw 550 watt voeindg moet dit nog wel aankunnen.
Mocht jij de cpu 50% overklokken en je laat de videokaart met rust zal de computer ook 25 amperres nodig hebben.

Ik denk dat voor jouw systeem de max ligt op een cpuoverklok van 50% en een gpuoverklok van 10%. Wil je hoger dan dit of wil je extra hardware bijplaatsen raad ik je aan om naar een andere voeding te kijken. Tot die tijd is jouw huidige voeding echt voldoende.
Maar de video kaart heeft 35 A nodig, moet ik dan niet een voeding nemen die dat dan ook heeft? Want die ik heb is 30A.

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Ben van plan een nieuwe upgrade uit te voeren met de volgende onderdelen:

Processor: Intel C2D E6750
Mobo: Asus P5N32-E SLI
Geheugen: Team TXDD2048M1066HC5DC, 2048 MB, DDR2, PC8500, 1066 MHz, 2 x
Videokaart: MSI NX8800GTX-T2D768E-HD-OC (dus overgeclockte versie)

Verder zullen er nog veel fans aan komen te hangen (heb er nu 10), een paar Neon lampjes, en 2x320GB HD's + een 80GB voor OS, en ik wil misschien later nog een raptor 74GB schijf kopen. Ook wil ik ermee gaan overclocken.

En nu heb ik nog twijfels over wat een goede voeding is, ik wil van de winter eventueel nog een 8800GTX erbij in zetten, dus de voeding moet genoeg power hebben daarvoor (en 4x een 6 pins pci-e aansluiting). Modulair zou mooi zijn, stilte is bijzaak aangezien mijn stacker al behoorlijk wat geluid produceert met al zn fans. Zolang er maar geen irritante tonen te horen zijn.

Ik twijfel nog tussen onderstaande voedingen:
SilverStone ST75Z CM 750W (+12V totaal 54 A)
SilverStone Strider, ST85F 850 Watt (+12V totaal 64 A)
Seasonic M12-700 (+12V totaal 56 A)

Misschien iemand hier ervaring met een van deze voedingen? Of een ander beter alternatief?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186742 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:03:
[...]

Maar de video kaart heeft 35 A nodig, moet ik dan niet een voeding nemen die dat dan ook heeft? Want die ik heb is 30A.

Bedankt voor de hulp
De videokaart zelf heeft zeker geen 35A nodig. Als je eventjes uitrekent dat 35 x 12 = 420 Watt, zou dat betekenen dat een Antec NeoHe 430W alleen de videokaart niet eens zou kunnen trekken. Dat is niet waar.
De 35A over 12V lijn (en waarschijnlijk daarbij ook 550 of 600 W totaal vermogen) is een nummer dat wordt aangeraden door de fabrikant, voor je hele systeem. Zij nemen altijd hun marges ruim en houden ook rekening dat er naast deze kaart ook andere zware onderdelen worden gebruikt (bijv quadcores etc.). Als theodouma het zegt, zal je 30A voeding prima voldoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

Morgen of overmorgen zet ik mn systeem in bestelling, maar ik heb toch nog een vraagje aan de mede-tweakers over de voeding die ik heb gekozen.
Ik denk dat 500W meer dan zat is voor mn systeem, ookal ga ik wel dik OC-en (cpu 70%, Ram 20%)
Ik heb deze voeding gekozen omdat ie modulair is en omdat de intake en exhaust op de kopse kanten zitten gaat dat helemaal goed komen met de airflow in mn P182
Ik kan eigenlijk nergens goeie reviews (uit een betrouwbare bron) vinden over de NeoHE500, maar de indruk over het algemeen in de reviews die ik kon vinden zijn zeker niet negatief.
Hier op Got liep er een draadje over, maar die is van 2006 en om daar nu nog eens in te reageren..
Het plan is om na de zomer een zwaarde graka in te bouwen, ergens in de buurt van en 7900GS/GT of 8800GTS als ik zin heb in gamen.
Zou mijn voeding het dan alsnog trekken?
Iemand slechte ervaringen met de NeoHE500?

Specs: zie signature

Edit: Ik maak me zorgen over de 12v rails, er zijn 3, elke rail levert 17A. Is dat genoeg?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 169917 op 23-07-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Wou mijn systeem upgraden, maar weet het niet of mijn voeding het kan trekken:
Huidig systeem met coolermaster 380W eXtreme power en draait stabiel:
+3.3v = 20A
+5.5v = 32A
+12v = 16A
+5v&+3.3v = 210W
+5V&+3.3V&+12v = 330W
Max continuous = 350W

Asus A8N-E s939
AMD64 3700+@2950mhz (-> X2 4800+@2800mhz)
2x 512MB DDR PC4400 @295mhz op 3v
2x 250GB harddisk SATA2
XFX Nvidia 6600GT (-> XFX 7950GT)
De cpu wordt dus vervangen door X2 4200+@2800mhz
De videokaart wordt vervangen door XFX 7950GT
Kan iemand hier wat licht schijnen of de voeding voldoende is?
Zo nee, hoeveel moet het dan minimaal zijn?
Alvast bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door dragonballz op 23-07-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cade
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 05:54
Wie o wie kan mij vertellen welke voeding ik minimaal nodig heb voor het volgende systeem:

Behuizing: Coolermaster Centurion 534 (met twee 120mm fans)
Moederbord: Asus P5K-E/WiFi-AP, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, WiFi)
Processor: Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz
CPU Cooler: Arctic Cooling Freezer 7 pro
Geheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4 DDR2 (2 x 1024GB)
Videokaart: Sparkle GeForce 8600 GTS (PCI-E)
Geluidskaart: onboard
Harde schijf: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 320GB (SATA) en 1x Maxtor 6Y200P0 200GB (IDE)
DVD brander: NEC AD-7173S Silver (SATA)
Card reader: Apacer 16-in-1 zilver (inbouw)
Extra 120mm rear fan: Zalman ZM-F3 120mm Silent Case Fan
Draadloze desktop: Logitech MX5000 Laser Desktop

Ik zat zelf te denken aan de Zalman ZM600-HP (eerst aan de ZM500-HP totdat ik zag dat deze maar een paar euro scheelde met de ZM600-HP) maar als ik dat hier zo lees is dit zware overkill voor mijn nieuwe systeempje.

Welke andere goede voeding raden jullie mij aan? Ik wil in de toekomst ook gaan overclocken (CPU en grafische kaart) en er b.v. nog een extra harde schijf en eventueel betere geluidskaart bij plaatsen. Het liefst wil ik een modulaire voeding maar ik lig er niet wakker van als dit niet lukt. Kwaliteit en geluidsniveau van de voeding vind ik veel belangrijker. Een vereiste is wel dat er minimaal 5 SATA apparaten op aangesloten kunnen worden.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Cade op 23-07-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 14-03 12:08
theodouma schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:43:
[...]

sorry dat ik daar niet op gereageerd heb,. ik moet hem over het hoofd gezien hebben. Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar alsnog mijn kijk:

[...]

Ik heb helaas wel slecht nieuws voor je,; De OZZ was toch een betere keus voor je geweest. Een computer haalt verweg het meeste energie van de 12 volt lijn af, ongeveer 75-90% van het totla e vermogen. Als j eeen voeding overbelast zit je erg vaak gewoon tegen het maximum aan van de 12 volt lijn. De 3.3 en 5 volt lijnen zijn minder belangrijk, deze lijnen zal je ook nooit over belasten (of je moet een systeem hebben met 24 reepje geheugen...)

Bij een voeindg is het vermogen dat hij kan leveren op de 12 volt dus zeer belangrijk..Een voeindg mag dan wel bijvoorbeeld 600 watt zijn, maar als er maar 240 watt van de 12 volt kan komen (=20 amperres) zal je nooit meer dan 300 watt van de voeindg kunnen gebruiken, simpelweg omdat verweg het meeste van de 12 volt moet komen. Als je naar de adviezen kijk welke ik geef ocer voedingen lees je ook dat ik een advies geef over een voeindg altijd opgeef hoieveel amperres hij moet kunnen leveren. Het benodigde wattage zet ik tussen haakjes omdat dit eigelijk minder van belang is.
Vergelijk het met een (sport) auto, daar geeft men altijd het aantal PK op. Als je echt eerlijk bent zijn de PK's helemaal niet belangrijk, de maximale snelheid en de tijt op op 100 km/h te komen zijn belangrijk. Je mag dan wel bijvoorbeeld 800 pk hebben, maar als jouw sportauto maar een top heeft van 150 km/h en 20 secondes nodig heeft om op 100 km/h te komen heb je niet veel aan die 800 pk. Het zijn dus de prestaties (max snelheid) die echt belangrijk zijn, en niet de preformance (800 PK) Echter maakt men altijd reclame met de 800 PK, en nooit met de snelheid om de tijd dat nodig is om op 100 km/h te komen.

Bij de voeindg is dit ook zo. Fabrikanten geven altijd op hoevee watt de voeindg kan leveren terwijl de amperers op de 12 volt vel belangrijker zijn.

Tot zover even wat uitleg. Als je kijkt naar de hoeveelheid amperres welke de voeindgen kunnen elveren dan kan de 580 watt Hiper maar 30 amperres leveren. De OZC kan 48 amperres leveren, en dat is een enorm verschil, die 30 amperers is echt weinig (vergelijk het met de auto vanm 800 pk welke maar 150 km/h kan,. het lijkt veel door 800 pk, maar het valt in de praktijk vies tegen)
De Hiper kan onderstaand systeem net aan
E6600 overgeklokt tot 3.6 Ghz
- moederbord met 2 reepjes geheugebn
- 8800 GTx, iets overgeklokt
- 2 HD's
- geluidskaart
- standaard cooling

De OZC kan onderstaand systeem aan

- E6600 overgeklokt tot 3.6 Ghz
- moederbord met 2 reepjes geheugen
- 2x 8800 GTX in SLI met lichte overklok
- 6 HD's
- pci geluidskaart
- waterkoeling

Je ziet dat de OZC een veel zwaarder systeem aakan dan de Hiper ondanks dat beide voeingen hetzelfde vermogen kunnen leveren.

Ik weet niet wat voor systeem jij heb, maar mocht je een redelijk zwaar systeem hebben (in energieverbruik, niet in preformance) dan is het raadzaam om de Hiper terug te brengen naar de (web)winkel en de OZC aan te schaffen.

De Hiper kan, zoals ik eerder al zei, maar 30 amperres leveren. De voeindg is qua preformance daarom ook te vergelijken met een goede 400 watt voeding, deze kunnen namelijk ook ongeveer 30 amperres leveren.

De Hiper is absoluut geen slechte voeindg. De voeding is stabiel, betrouwbaar en stil, je heb dus geen slechte voeindg aangeschaft. Echter was de OZC wel een betere keus geweest..
toon volledige bericht
Bedankt voor alsnog je antwoord.
De specs van mijn pc stonden wel in mijn post maar hier nogmaals:
mbord. Foxconn C51XEM2AA met nForce 590SLI chipset
CPU. Amd Athlon 64 X2 5200+
GPU 1x Asus EN7950GT
4 DDR2 800 geheugen modules van GEIL
2 DVD lezer/brander
3 Sata harde schijven waarvan 1 SATA2 Seagate barracuda 5200.10 500GB en 2 Maxtor schijven
verder heb ik 5 casefans en waterkoeling.

Ik heb niet echt het idee dat ik mijn voeding tot het uiterste belast, hij blijft namelijk uiterst koel.
Dat was wel anders dan met mijn vorige voeding, een qtec 550w lol

Jij zegt dat als ik mijn pc vaak belast dat ik dan vaak tegen het maximum van mijn 12V lijnen aan zit, heeft dit dan ook invloed op de performance?

Het probleem was dat mijn oude voeding het niet meer trok nadat ik mijn moederbord vernieuwd had en de 500gig schijf bijgeplaatst. De qtec sloeg dan uit ivm thermische protectie wat niet zo raar was want hij werd echt gloeiend heet :p
Ik had dus vrij snel een nieuwe voeding nodig. Toen ik bij de alternate was om de voeding te halen, bleek de OCZ niet meer op voorraad en de Hiper wel. Toen ik vroeg naar welke beter was gaf de verkoper als enige argument de levensduur.
Ze hadden nog wel de gamextream die precies dezelfde specificaties heeft als de stealthxtream maar die was 20 euro duurder, waarschijnlijk was dat omdat die blauwe leds had?
Dat vind ik dus een beetje van de zotte worden en heb toen toch maar voor de Hiper gekozen.

Ik heb sowiets van, ik zie wel hoe lang hij mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
theodouma schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:59:
[...]

[...]

Je blijft iets te hoog zitten met de amperres. Ik kom namelijk uit op 21 amperres welke zijn systeem nodig heeft. Verder ben ik het wel met je eens, zijn voeindg kan zijn systeem makkelijk aan :)
toon volledige bericht
Ik heb een systeem dat er niet ver naast zit.
Moederbord: GigaByte GA-P35-DS
Geheugen: OCZ Memory Special Ops Edition Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Brander: NEC DVD-RW AD-7173S S-ATA, Bulk, Zwart
Graka: Club3D HD 2600 Pro = Radeon Kan in toekomst serieuzer worden, maar verwacht het niet echt.
HD: 1*Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB), kan verdubbeld worden in de toekomst.

Ik hoop een OC te halen van de processor met 25% [3Ghz].
Wat heb ik nodig en wat is aanbvelenswaardig voor de Antec P182 [ hij moet m.i. aan de achterkant koelen].
Zou de Sonata III dit ook trekken?

Hoop dat iemand mij kan helpen, want dit overzie ik niet echt. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Anoniem: 154414 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:04:

Verder zullen er nog veel fans aan komen te hangen (heb er nu 10), een paar Neon lampjes, en 2x320GB HD's + een 80GB voor OS, en ik wil misschien later nog een raptor 74GB schijf kopen. Ook wil ik ermee gaan overclocken.

En nu heb ik nog twijfels over wat een goede voeding is, ik wil van de winter eventueel nog een 8800GTX erbij in zetten, dus de voeding moet genoeg power hebben daarvoor (en 4x een 6 pins pci-e aansluiting). Modulair zou mooi zijn, stilte is bijzaak aangezien mijn stacker al behoorlijk wat geluid produceert met al zn fans. Zolang er maar geen irritante tonen te horen zijn.

Misschien iemand hier ervaring met een van deze voedingen? Of een ander beter alternatief?
Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Om ff hierop terug te komen, heb net een paar reviews gevonden van de silverstone voedingen, daarbij was een irritant piepgeluid te horen, zelfs als de fan op weinig toeren draaide. Deze vallen dus af. Ik moet dus alleen nog zeker weten dat 56 A op de 12v genoeg is voor 2x8800GTX, en de rest van de samenstelling, dan kan ik gaan bestellen. Het liefste zit ik wat ruimer zodat ik de voeding niet constant maximaal belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Als je bij 1 GTX blijft is 480W voldoende, mijn systeem (zie signature en linkje naar full specs) draait superstabiel met een Tagan TG480-U22, deze voeding is ook heel stil. IMO kan je trouwens beter overschakelen op een G90 ipv er een 2e G80 bij te kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 24-07-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinDoornbos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 19:49
Ik wil een deze dagen het volgende systeem bestellen. Ik heb alleen nog een voeding nodig en ik zou niet weten hoeveel watt ik nodig heb?

Samsung SH-S203B 20x
hdd: Samsung spinpoint T166 HD321KJ
moederbord: Gigabyte P35-DS3
CPU: Intel C2D E6750
GPU: Asus Geforce 8800GTS 320MB
Geheugen: 2x1GB Kingston DDR2 667MHZ

Ik vind het heel belangrijk dat mijn systeem muisstil is. Op de GPU ga ik dus ook nog een extra koeler plaatsen denk ik, maar dat wil ik even aanzien als ik de pc thuis heb staan. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor de processer. Als deze standaard koelers te veel lawaai maken komen dus wat extra koelers bij ter vervanging.

Zoals je misschien opvalt heb ik ook nog geen behuizing gekozen. Ik neig naar een Antec, welk type weet ik nog niet. Het liefst wil ik ook graag een behuizing waar de voeding al in zit omdat ik het niet zie zitten dit zelf te installeren. Graag hoor ik of de standaard voedingen van Antec voldoende zijn en of ze ook stil zijn, dit vind ik dus belangrijk. Suggesties voor andere behuizingen met voedingen hoor ik graag als jullie die hebben. De kasten mogen lelijk zijn, dat interesseert me niet zo.

Wat ik me tot slot nog afvraag, hoe weet ik of een voeding genoeg kabeltjes heeft om alle onderdelen hun eigen kabeltje te geven als dit nodig is? Als er twee voedingen bij komen, evt later nog een extra schijf wil ik niet gelijk een nieuwe voeding moeten kopen omdat de voeding niet genoeg aansluitingen heeft. Hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

In principe komt het hierop neer: Voor een non-SLI high-end configuratie is 500W voldoende, voor de aansluitingen kan je kijken op de site van de fabrikant. Wat betreft geluid: Tagan en Zalman doen het goed, maar ook dit kan je gemakkelijk terugvinden in reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 227271 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:58:
hallo mensen, kheb nu ongv een jaartje dit systeem:

Proc: AMD 64 X2 +4200
Moederbord: AM2XLI-eSATA2
Videokaart: Geforce 7600 GS + zalman koeler
Harddisk: 250gb
Geluidskaart: audigy nogwat
-niks overgeclocked.

toen ik vanmorgen mn pc wilde opstarten wilde het niet..
gister na een filmpje kijken sloot ie perfect af, heb net een maandje geleden XP opnieuw geinstalleerd dus denk niet dat het aan software ligt.
gaan geen lampjes branden geen geluid van een opstartende HD of piepjes.
dus het lijkt me dat het aan de voeding ligt.

Kheb een COLORSit 350 watt voeding, lijkt me zowieso niet echt een A-merk.
en na een beetje te hebben rondgecheckt hier lijkt me dat ook best weinig watt voor mn pc.
is dat zo? en wat raden jullie me aan?
toon volledige bericht
Jouw systeem heeft erg weinig nodig aan vermogen, 190 watt en 15 amperres van de 12 volt zal hij echt nodig hebben.
Mocht je naar een nieuwe voeding kijken dan is eigelijk iedere recente en goede voeding voldoende. Een optie is de Coolermaster eXtremepower430 van 40 euro (compuiterland) of de Antec basiQ350 van 35 euro (online winkels)

Wat doet de computer eigelijk als je handmatig de voeindg aanzet?? (groene draad van de 20/24 pins stekker kotsluiten aan de ground. Zoalg deze kortgesloten is staat de voeindg aan.
Nyarlathotep schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:00:
[...]

Alvast mijn dank voor de reactie :)
Maar ik zie nu dat die Zalman zijn koeler aan de onder / bovenkant heeft zitten. Dit gaat niet lekker werken met de Antec P182... Er zit dan geen ruimte voor de luchtcirculatie :'(
Is de Antec NeoHE 550 (of de 500 watt) voeding een goed alternatief??
Yory1989 heeft ook de P182 kast, en volgens hem zit er genoeg ruimte onder de voeding om probleemloos een voeindg kwijt te kunnen met een 120 mm fan. Ik had het dus fout toen ik schreef dat je een voeindg nodig heb met een 80 mm fan, je kan gewoon iedere voeidng gebruiken, ook met een 120 mm fan. (je kan zelfs ervoor kiezen om de voeding om te draaien zodat hij de fan aan de bovenkant heeft zitten)
Anoniem: 21785 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:15:
Ik wil een systeem laten bouwen met de volgende componenten:
  • Behuizing: Antec Solo (1x outtake-fan 12cm, mogelijk ook intake)
  • Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3
  • Processor: C2D E6750 + Nexus LXM-8200 koeler
  • Geheugen: 2 x 1024 MB, DDR2, PC6400, Kingston
  • Videokaart: ben ik nog niet helemaal uit; vermoedelijk een passief gekoelde nVidia GeForce 8600 GT 256MB van Asus of Gigabyte
  • Harddisk: Samsung Spinpoint T166, 500GB, 7200 RPM, 16 MB cache, SATA II
  • Floppydrive: ja :P
  • Cardreader: MS-Tech LU-161S (16-in-één, plus eSATA & molex stekker)
  • DVD brander: NEC AD-7173S, Serial ATA150
In de toekomst zet ik er misschien nog twee extra harde schijven bij en misschien ook nog een extra netwerkkaart. Ik zat te denken aan een Coolermaster iGreen Power voeding, omdat deze een hoog rendement combineert met stilte en een modulair design. Alleen twijfel ik tussen de 430 en 500 Watt versies.

Ik ben niet van plan om dik te gaan overclocken, maar stel dat ik dat wel zou doen: zou 430 Watt dan al voldoende zijn?
toon volledige bericht
Jouw systeem zal met een OC van 50% en met de upgrades ongeveer 280 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 18 amperres van de 12 volt komen. Een voeindg welke minimaal 22 amperres kan leveren (en minmaal 330 watt is) moet dan al voldoende zijn voor jouw systeem.

Zoals PilatuS screef is de iGreen niet aan te raden, of je moet van voedingen houden welke goed hoorbaar zijn :P

Jouw computer heeft niet veel nodig aan stroom, hierdoor kan bijna iedere recente voeindg jouw systeem aan. Een voorbeeld is de Coolermaster eXtremepower430 van 40 euro (25/29 amperres), de Antec BasiQ350 van 35 euro (23 amperres).
Wil je modulair dan kun je voor 60 euro de Antec NeoHE380 overwegen. Deze voeding kan 28 amperres leveren
Luukland schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:34:
Mijn PC:

- Core 2 Quad Q6600
- Asus P5K moederbord
- Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB
- MSI GeForce 8600 GTS 256MB DDR3
- Kingston KVR667D2N5K2/2G
- NEC AD-7173S 18x
- NEC AD-7173S 18x (dus 2x)

Indien ik mijn pc zo zal houden, dus niets zal overclocken, volstaat dan de Sonata Antec II (450w voeding), of moet ik dan de Antec Sonata III (500w voeding) nemen? 1

Indien ik nog een reepje geheugen, een extra videokaart (dezelfde), en nog een harde schijf (dezelfde), erin stop, volstaat dan de Sonata Antec II (450w voeding), of moet ik dan de Antec Sonata III (500w voeding) nemen? 2

Indien ik geen Core 2 Quad neem, maar een E6750, maakt dat qua stroomverbruik nog iets uit? 3

Heel Veel vragen, alvast bedankt voor het oplossen :P.
toon volledige bericht
1
Zonder overklok zal jouw systeem niet meer dan 230 watt echt nodig hebben, Hiervan zal er 15 amperres van de 12 volt moeten komen. De 450 watt voeidng inn de Sonata II moet dit zeer gemakkelijk aankunnen. Ook de 500 watt voeindg uit de Sonata III kan jouw systeem zeer makkelijk aan.

2
Met de upgrades zal jouw systeem 80 watt en 6.5 amperres extra gaan gebruiken. totaal zal jouw sytteem dan 310 watt en 22 amperres (ik rond af) nodig hebben. Ook dit kan de 450 watt voeidng makkelijk leveren

3
Ja, dit maakt erg veel uit. De Q6600 heeft 105 watt nodig. Als jouw voeindg en DC-DC converders op het mobo een rendement heeft van 75% houdt dat in dat er 140 watt uit het stopcontact moet komen voor de Q6600.
De E6850 heeft 65 watt nodig. Met hetzelfde rendement trekt de voeindg maar 87 watt uit het stopcontact voor de cpu.
De E6850 heeft dus (105-65=)40 watt minder nodig. Hierdoor trekt de voeding (140-87=) 53 watt minder uit het stopcontact.

rest volt later

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Topicstarter
Cartman! schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:37:

url van t product:
Op de foto van jouw link te zien is er een 8 pins connector mee in de hoofdkabelboom dewelke niet modulair is. Die is niet aanwezig?
Verder zouden er nog 2 stuks 6pins connectoren zijn en een kabel met aan de ene lant 6 pins en de andere kant 8 pins.
Zeker dat je exact hetzelfde type hebt als op de webiste, namelijk de W0116?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
bulle bas schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:01:
[...]

Ik heb een systeem dat er niet ver naast zit.
Moederbord: GigaByte GA-P35-DS
Geheugen: OCZ Memory Special Ops Edition Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Brander: NEC DVD-RW AD-7173S S-ATA, Bulk, Zwart
Graka: Club3D HD 2600 Pro = Radeon Kan in toekomst serieuzer worden, maar verwacht het niet echt.
HD: 1*Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB), kan verdubbeld worden in de toekomst.

Ik hoop een OC te halen van de processor met 25% [3Ghz].
Wat heb ik nodig en wat is aanbvelenswaardig voor de Antec P182 [ hij moet m.i. aan de achterkant koelen].
Zou de Sonata III dit ook trekken?

Hoop dat iemand mij kan helpen, want dit overzie ik niet echt. O+
toon volledige bericht
Ik lees nu elders in dit topic dit wordt aangeraden als voeding:
Een 450 watt voeindg met minimaal 32 amperres is dan echt wel aan te raden als minimum. De Tagan voeindg is met zijn 420 watt niet te licht.
Ik weet niet hoeveel ampere ik nodig heb, maar de EA-500 specs lijken erop te wijzen dat maximaal 34A mogelijk is? Zit ik nu te krap met de Sonata III? Wat als je de Q6600 op 3.2 Ghz krijg, dan zou de voeding de flessenhals blijken. Of interpreteer ik het niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 154414 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:04:

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Als jij de cpu 50% overklokt, twee maal een GTX heb en je heb je Raptor dan zal jouw systeem 530 watt echt nodig hebben. Hievan zal er 40 amperres van de 12 volt moeten komen.
Een voeding van minimaal 46 amperres opde 12 volt (en minimaal 600 watt) lijkt mij voor jouw systeem echt voldoende.
De voedingen welke je opnoemt zijn dus allemaal geschikt voor jouw systeem
Anoniem: 169917 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:33:
Morgen of overmorgen zet ik mn systeem in bestelling, maar ik heb toch nog een vraagje aan de mede-tweakers over de voeding die ik heb gekozen.
Ik denk dat 500W meer dan zat is voor mn systeem, ookal ga ik wel dik OC-en (cpu 70%, Ram 20%)
Ik heb deze voeding gekozen omdat ie modulair is en omdat de intake en exhaust op de kopse kanten zitten gaat dat helemaal goed komen met de airflow in mn P182
Ik kan eigenlijk nergens goeie reviews (uit een betrouwbare bron) vinden over de NeoHE500, maar de indruk over het algemeen in de reviews die ik kon vinden zijn zeker niet negatief.
Hier op Got liep er een draadje over, maar die is van 2006 en om daar nu nog eens in te reageren..
Het plan is om na de zomer een zwaarde graka in te bouwen, ergens in de buurt van en 7900GS/GT of 8800GTS als ik zin heb in gamen.
Zou mijn voeding het dan alsnog trekken?
Iemand slechte ervaringen met de NeoHE500?

Specs: zie signature

Edit: Ik maak me zorgen over de 12v rails, er zijn 3, elke rail levert 17A. Is dat genoeg?
toon volledige bericht
In bestelling na 22-07: Antec P182, Antec NeoHE 500, Gigabyte P35-DS3R, Intel E4400 (Noctua NH-U12F), 2048Mb Crucial Ballistix PC8500, XFX 7300GS 256Mb, 2x Samsung S166 160Gb, 3x Noctua NF-S12-1200

Graag de volgende keer wel even je specs in je post zetten. Niet iedereen heeft de sig aanstaan. Ik quote jouw post om er daarna pas naar te kijken, dus ik zag jouw sig dus niet...

Zonder videokaart en met de overklok van 70% heeft jouw ssyteem 240 watt nodig. Hiervan zal er 16 amperres van de 12 volt moeten komen. Mocht jij een 8600 GT in jouw systeem zetten (deze heeft meer energie nodig dan de 7900) dan zal jouw totale systeem om 290 watt vragen. Klok ji jde videokaart ook nog eens over dan zal dit in de buurt van de 300 watt liggen. Hiervan zal er 21 amperres van de 12 volt moeten komen.
Voor jouw systeem is daarom een voeding welke 25 amperres kan leveren (en minimaal 350 watt is) al voldoende voor jouw systeem. Een 500 watt voeding lijkt mij eigelijk een beetje overdreven, of je wilt een X2900XT in jou systeem zetten (deze heeft 120 watt meer nodig dan de 8600) Om deze reden lijkt de Antec NeoHE380 ook ruim geschikt voor jouw systeem. Deze voeindg kan totaal 28 amperres leveren, dit is voor jou ruim voldoende.

In de P182 kast kan ook makkelijk een voeding met een 120 mm fan. Als je een voeding in de kast heb zit er tussen de voeding en de onderkant van de kast voldoende ruimte. Een 120 mm fan in een voeding kan dus gemakkelijk lucht aanzuigen. Eventueel kun je zelfs de voeindg omdraaien zodat hij met de 120 mm fan naar boven hangt (volgens Yori1989, en hij heeft ook zo'n kast)
dragonballz schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:06:
Wou mijn systeem upgraden, maar weet het niet of mijn voeding het kan trekken:
Huidig systeem met coolermaster 380W eXtreme power en draait stabiel:
+3.3v = 20A
+5.5v = 32A
+12v = 16A
+5v&+3.3v = 210W
+5V&+3.3V&+12v = 330W
Max continuous = 350W

Asus A8N-E s939
AMD64 3700+@2950mhz (-> X2 4800+@2800mhz)
2x 512MB DDR PC4400 @295mhz op 3v
2x 250GB harddisk SATA2
XFX Nvidia 6600GT (-> XFX 7950GT)
De cpu wordt dus vervangen door X2 4200+@2800mhz
De videokaart wordt vervangen door XFX 7950GT
Kan iemand hier wat licht schijnen of de voeding voldoende is?
Zo nee, hoeveel moet het dan minimaal zijn?
Alvast bedankt.
toon volledige bericht
Jouw vernieuwde systeem zal 270 watt nodig hebben als jij de cpu van 2.4 naar 2.8 Ghz overklokt. De 12 volt zal hiervan 19 amperres moeten leveren. Een voeding werlke minimaal 23 amperres kan leveren (en minimaal 330 watt is)_ moet dan al voldoende zijn.
Jouw huidige voeidng kan jouw syteem niet aan, hij kan te weinig amperres leveren op de 12 volt. Een voeding welke jouw systeem wel aan kan is de nieuwe eXtremepower380. Deze kan namelijk 25 amperres leveren op de 12 volt. :P Helaas is deze voeindg niet overal meer te vinden. De 430 watt van deze voeindg, de eXtremepower430 kan totaal 25/29 amperers leveren (afhankelijk van model) en is ook voldoende voor jouw systeem. Deze voeindg kost ongeveer 40 euro en is ook bij de gewone winkel te koop, wat verzendkosten bespaard (computerland)
Let er alleen wel op dat je de goede versie neem. Van de eXtremepower zijn twee versies gemaakt. De eerste versie heb jij, deze voeding hefet een 80 mm fan an de achterkant. De nieuwe versie heeft een 120mm fan aan de onderkant. Mocht je weer voor een eXtremepower gaan is het dus zeer belangrijk dat je er één neem met een 120 mm fan aan de onderkant.
Behalve de eXtrepower380 of 430 zijn vele andere voedingen ook geschikt, zolang ze maar 23 amperres op de 12 volt kunnen elveren.
Cade schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:07:
Wie o wie kan mij vertellen welke voeding ik minimaal nodig heb voor het volgende systeem:

Behuizing: Coolermaster Centurion 534 (met twee 120mm fans)
Moederbord: Asus P5K-E/WiFi-AP, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, WiFi)
Processor: Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz
CPU Cooler: Arctic Cooling Freezer 7 pro
Geheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4 DDR2 (2 x 1024GB)
Videokaart: Sparkle GeForce 8600 GTS (PCI-E)
Geluidskaart: onboard
Harde schijf: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 320GB (SATA) en 1x Maxtor 6Y200P0 200GB (IDE)
DVD brander: NEC AD-7173S Silver (SATA)
Card reader: Apacer 16-in-1 zilver (inbouw)
Extra 120mm rear fan: Zalman ZM-F3 120mm Silent Case Fan
Draadloze desktop: Logitech MX5000 Laser Desktop

Ik zat zelf te denken aan de Zalman ZM600-HP (eerst aan de ZM500-HP totdat ik zag dat deze maar een paar euro scheelde met de ZM600-HP) maar als ik dat hier zo lees is dit zware overkill voor mijn nieuwe systeempje.

Welke andere goede voeding raden jullie mij aan? Ik wil in de toekomst ook gaan overclocken (CPU en grafische kaart) en er b.v. nog een extra harde schijf en eventueel betere geluidskaart bij plaatsen. Het liefst wil ik een modulaire voeding maar ik lig er niet wakker van als dit niet lukt. Kwaliteit en geluidsniveau van de voeding vind ik veel belangrijker. Een vereiste is wel dat er minimaal 5 SATA apparaten op aangesloten kunnen worden.

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Jouw systeem zal met overklok (50% voor de cpu, 20% voor de gpu) en met je extra schijf en geluidskaart ongever 320 watt nodig hebben. Hiervan zal er 22 amperres van de 12 volt moeten komen.
Een voeding welke 26 amperres kan levren (en minimaal 360 watt is) moet dan al voldoende zijn voor jouw systeem.

De Antec NeoHE380 kan totaal 28 amperres leveren. Deze voeindg is bovendien zeer stil modulair en is van een goede kwaliteit. De voeindg kost ongeveer 60 euro.Nadeel is wel dat er maar vier SATA power connectoren op zitten. Echter is het mogelijk om met een verloopje van een kwartje een MOLEX om te toveren tot een sata aansluiting.
ErwinDoornbos schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:51:
Ik wil een deze dagen het volgende systeem bestellen. Ik heb alleen nog een voeding nodig en ik zou niet weten hoeveel watt ik nodig heb?

Samsung SH-S203B 20x
hdd: Samsung spinpoint T166 HD321KJ
moederbord: Gigabyte P35-DS3
CPU: Intel C2D E6750
GPU: Asus Geforce 8800GTS 320MB
Geheugen: 2x1GB Kingston DDR2 667MHZ

Ik vind het heel belangrijk dat mijn systeem muisstil is. Op de GPU ga ik dus ook nog een extra koeler plaatsen denk ik, maar dat wil ik even aanzien als ik de pc thuis heb staan. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor de processer. Als deze standaard koelers te veel lawaai maken komen dus wat extra koelers bij ter vervanging.

Zoals je misschien opvalt heb ik ook nog geen behuizing gekozen. Ik neig naar een Antec, welk type weet ik nog niet. Het liefst wil ik ook graag een behuizing waar de voeding al in zit omdat ik het niet zie zitten dit zelf te installeren. Graag hoor ik of de standaard voedingen van Antec voldoende zijn en of ze ook stil zijn, dit vind ik dus belangrijk. Suggesties voor andere behuizingen met voedingen hoor ik graag als jullie die hebben. De kasten mogen lelijk zijn, dat interesseert me niet zo.

Wat ik me tot slot nog afvraag, hoe weet ik of een voeding genoeg kabeltjes heeft om alle onderdelen hun eigen kabeltje te geven als dit nodig is? Als er twee voedingen bij komen, evt later nog een extra schijf wil ik niet gelijk een nieuwe voeding moeten kopen omdat de voeding niet genoeg aansluitingen heeft. Hoe werkt dit? :? :? :?
toon volledige bericht
Als je de cpu 50% overklokt zal jouw systeem 300 watt nodig hebben. Hiervan zal er 21 amperres van de 12 volt moeten komen. Als jij een voeidng eb welke 25 amperres op 12 volt kan leveren zit je al goed.

Je kan eventueel kijken naar een Antec Sonata II kast, deze heeft een SmartPower2 450 watt voeding welke 32 amperres kan leveren. Voor jouw systeem is deze voeding zeer ruim voldoende. De kast met voeding kost ongeveer 95 euro.
Voor 65 euro heb je de Antec NSK4400. Deze kast heeft een 380 watt voeding welke 28 amperres kan leveren.

Je kan op de site van de fabrikant zien hoeveel aansluitingen er op de voeindgen zitten.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227461

Mijne heeren,

ik heb het volgende systeem samengesteld (BBG als leidraad genomen), maar ben nog in dubio over de voeding die ik moet aanschaffen:

Mobo: Gigabyte P35C-DS3R
CPU: Intel Core™ 2 Duo E6750
Geheugen: Kingston HyperX 2 GB DDR2-1066 Kit
Grafiek: Asus EN8800GTS/HTDP 320MB
Koeler: twijfel ik nog tussen een Arctic Freezer en een Scythe (ben geen overklokgoeroe, maar wil gewoon iets dat redelijk stil is en waarbij ik als ik dat ooit wil een overklokje kan wagen)
HDD: Samsung SpinPoint T166 (500 GB) (1x)
DVD/CD: iets wat goed en goedkoop is
Behuizing: Chieftec GX-01B

Nu moet ik dus nog een voeding kiezen en ik weet het niet zo goed. Ik zit te denken aan een Enermax 465AX-VE(G)FMA , vanwege het aanzienlijke Ampèrage aan 12V output en de prettige prijs, maar ik weet niet of de voeding zwaar genoeg is. Kan iemand mijn keuze bevestigen of ontkrachten? (pijs en geluid zijn natuurlijke belangrijke overwegingen...)

groeten,

A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

theodouma schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:11:
[...]

[...]

In bestelling na 22-07: Antec P182, Antec NeoHE 500, Gigabyte P35-DS3R, Intel E4400 (Noctua NH-U12F), 2048Mb Crucial Ballistix PC8500, XFX 7300GS 256Mb, 2x Samsung S166 160Gb, 3x Noctua NF-S12-1200

Graag de volgende keer wel even je specs in je post zetten. Niet iedereen heeft de sig aanstaan. Ik quote jouw post om er daarna pas naar te kijken, dus ik zag jouw sig dus niet...

Zonder videokaart en met de overklok van 70% heeft jouw ssyteem 240 watt nodig. Hiervan zal er 16 amperres van de 12 volt moeten komen. Mocht jij een 8600 GT in jouw systeem zetten (deze heeft meer energie nodig dan de 7900) dan zal jouw totale systeem om 290 watt vragen. Klok ji jde videokaart ook nog eens over dan zal dit in de buurt van de 300 watt liggen. Hiervan zal er 21 amperres van de 12 volt moeten komen.
Voor jouw systeem is daarom een voeding welke 25 amperres kan leveren (en minimaal 350 watt is) al voldoende voor jouw systeem. Een 500 watt voeding lijkt mij eigelijk een beetje overdreven, of je wilt een X2900XT in jou systeem zetten (deze heeft 120 watt meer nodig dan de 8600) Om deze reden lijkt de Antec NeoHE380 ook ruim geschikt voor jouw systeem. Deze voeindg kan totaal 28 amperres leveren, dit is voor jou ruim voldoende.

In de P182 kast kan ook makkelijk een voeding met een 120 mm fan. Als je een voeding in de kast heb zit er tussen de voeding en de onderkant van de kast voldoende ruimte. Een 120 mm fan in een voeding kan dus gemakkelijk lucht aanzuigen. Eventueel kun je zelfs de voeindg omdraaien zodat hij met de 120 mm fan naar boven hangt (volgens Yori1989, en hij heeft ook zo'n kast)
toon volledige bericht
En excuses, volgende keer zal ik mn specs in mn post vermleden.
Ik heb je advies meegenomen in mn bestelling, zojuist aangepast, ben voor de Antec NeoHE430 gegaan omdat die op voorraad was.

Ovr de airflow onderin der P182.. de airflow is wel degelijk minder als je maar krap 2.5cm ruimte hebt onder je PSU terwijl er een ventilator tegen de achterkant van de CPU aanblaast (psu ventilator aan de onderkant), dan wanneer de lucht gewoon rechtdoor getrokken wordt (intake en exhaust op de kopse kanten)
Ik ben me er van bewust dat de grootste luchtverplaatsing plaatsvindt op 60/85% van de lengte van een rotor op een ventilator, maar dannog kan de lucht die boven de PSU wervelt alleen via het rooster naar buiten, zonder door de psu te gaan.
Maar in principe "kan" een ventilator onderin de PSU netzogoed, alleen is er dan gewoon iets minder airflow. (het woord zegt het al)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 169917 op 25-07-2007 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb de volgende configuratie besteld, maar ik vraag me eigenlijk af of een Procase crs2040-12bp (400 watt 24-pins 2x 12v) genoeg is. Systeem blijft standaard draaien.

Mobo: Gigabyte p35-DS3
CPU: C2D E6550
3D: Sapphire HD2600Pro 512MB
Mem: 2x 1GB pc5400 ddr2
HDD: Seagate 7200.10 320GB Sata
DVD: Lite-on 20x dvdrw

De voeding heeft de volgende specificaties:

Power: 400 Watts
+5V: max. 30A
+12V1: max. 14A
+12V2: max. 15A
-12V: max. 0.8A
+3,3V: max. 28A
+5Vstandby max. 2.5A
+5V & +3,3V max. 200W combined

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Om even terug te komen op mijn eerste post van een paar weken terug, wil ik theodouma bedanken voor zijn advies.

Mijn huidige systeem gaat er, na komst van mijn Asus HD2900 XT, er zo uit zien:

E6600 @ 2.4Ghz (Hoeveel watt komt daarbij ALS ik OC naar max. 3.0ghz, 1.375 vcore, stock koeler?)
Asus P5B-VM moederbord
4x 1GB TwinMos PC6400 (dual channel)
Asus Radeon HD2900 XT 512MB DDR3 (2x DVI) EAH2900XT⁄G⁄HTVDI⁄512M
Razer Barracuda AC-1 in cominatie met de HP-1 headphone
Maxtor Diamondmax 10 250GB sata 16mb
LG DVD-RW
Cooler Master Musketeer 1*
5 Case fans (80mm, 2 front, 2 side, 1 back)
Behuizing: MGE XG Box Dragon Blauw
Vista HP 32-bit

Hoeveel watt vraagt deze fan controller? Ik gebruik hem alleen als casemod. De echte functies gebruik ik niet, als het nodig is haal ik deze eruit om power te sparen voor m'n zware videokaart

Mijn vraag is hoeveel watt mijn systeem nodig heeft zonder overclock en hoeveel met (tot 3.0ghz en hoeveel watt zou ik eventueel moeten reserveren voor een lichte overclock van de videokaart?)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 25-07-2007 02:23 . Reden: Hoofdvraag vergeten 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15

BNX

Highlight 400W(PK) Core™2 Duo, ATXv2.2
K541121 Category: Highlight Core™2 Duo Power Supplies
Max. output power: 400W (PK)
DC Output:
+3.3V : 22 A.
+5V : 21 A.
+12V1: 18 A.
+12V2 : 16 A.

-12.0V: 0.3 A.
+5Vsb: 2.0A.

Combined load:
+5V & + 3.3V total output 130W.
+12V1 & +12V2 total output 300W

CONNECTORS:
1 x 4 pin P4
6 x Molex 4-pin
2 x S-ATA
1 x 20 + 4 pin M/B
1 x FDD
1 x 6-pin PCI-X

=======================================================
link: http://www.highlight.nl/a...il.asp?iPID=1815&iCID=492

Is deze voeding genoeg voor:

- Intel 2160 (1.8) @ 2.80GHz (geen voltage verhogingen)
- 8800GTS 640MB
- 2GB geheugen PC2-5300
- 2x 320GB seagate HDD's
- 1x NEC fikker (71xx)
- 1x cardreader \ 1x floppydrive

Heb namelijk nu een 7900GTO draaien welke perfect loopt op bovenstaande voeding,
kan goedkoop aan en 8800GTS komen, maar wil dan niet wéér 100 euro aan een
voeding kwijt zijn...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theodouma schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:56:
Jouw systeem zal met een OC van 50% en met de upgrades ongeveer 280 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 18 amperres van de 12 volt komen. Een voeindg welke minimaal 22 amperres kan leveren (en minmaal 330 watt is) moet dan al voldoende zijn voor jouw systeem.

Zoals PilatuS screef is de iGreen niet aan te raden, of je moet van voedingen houden welke goed hoorbaar zijn :P

Jouw computer heeft niet veel nodig aan stroom, hierdoor kan bijna iedere recente voeindg jouw systeem aan. Een voorbeeld is de Coolermaster eXtremepower430 van 40 euro (25/29 amperres), de Antec BasiQ350 van 35 euro (23 amperres).
Wil je modulair dan kun je voor 60 euro de Antec NeoHE380 overwegen. Deze voeding kan 28 amperres leveren
Hartelijk dank voor het uitzoekwerk! En ook bedankt dat jij en PilatuS mij een iGreen-miskoop bespaard hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 227461 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:00:
Mijne heeren,

ik heb het volgende systeem samengesteld (BBG als leidraad genomen), maar ben nog in dubio over de voeding die ik moet aanschaffen:

Mobo: Gigabyte P35C-DS3R
CPU: Intel Core™ 2 Duo E6750
Geheugen: Kingston HyperX 2 GB DDR2-1066 Kit
Grafiek: Asus EN8800GTS/HTDP 320MB
Koeler: twijfel ik nog tussen een Arctic Freezer en een Scythe (ben geen overklokgoeroe, maar wil gewoon iets dat redelijk stil is en waarbij ik als ik dat ooit wil een overklokje kan wagen)
HDD: Samsung SpinPoint T166 (500 GB) (1x)
DVD/CD: iets wat goed en goedkoop is
Behuizing: Chieftec GX-01B

Nu moet ik dus nog een voeding kiezen en ik weet het niet zo goed. Ik zit te denken aan een Enermax 465AX-VE(G)FMA , vanwege het aanzienlijke Ampèrage aan 12V output en de prettige prijs, maar ik weet niet of de voeding zwaar genoeg is. Kan iemand mijn keuze bevestigen of ontkrachten? (pijs en geluid zijn natuurlijke belangrijke overwegingen...)

groeten,

A.
toon volledige bericht
Ik mag er vanuit gaan dat je niet voor niets dat dure en snelle geheugen neem, ik ga er vanuit dat je de cpu 50% gaat overklokken. Ook ga ik uit van een voerklok van de videokaart van 15%.
Jouw systeem zal dan 320 watt echt nodig hebben. het grootste gedeelte (270 watt) moet van de 12 volt komen, namelijk 23 amperres. Ik denk daarom ook dat een voeding welke miimaal 27 amperres kan leveren (en minimaal 330 watt) voldoende is voor jouw systeem.

Het behoeft denk ik geen uitleg, maar de Enermax voeindg van 465 watt kan jouw systeem makkelijk aan. Een goedkopere voeindg is de Antec NeoHE380, deze kan totaal 28 amperres leveren, is fluisterstil, modulair en kost 60 euro. Voor nog minder heb je de Coolermaster eXtremepower430. Deze voeindg kan 29 amperers leveren (wel opletten dat je de goede versie neem, er zijn ook versies welke maar 25A kunnen leveren), is ook erg stil, niet modulait en kost maar 40 euro.

Mocht je echt een superstille voeindg willen dan valt de Coolermaster af, de Antec is namelijk stiller dan de Coolermaster.
Tutti-frutti schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:18:
Ik heb de volgende configuratie besteld, maar ik vraag me eigenlijk af of een Procase crs2040-12bp (400 watt 24-pins 2x 12v) genoeg is. Systeem blijft standaard draaien.

Mobo: Gigabyte p35-DS3
CPU: C2D E6550
3D: Sapphire HD2600Pro 512MB
Mem: 2x 1GB pc5400 ddr2
HDD: Seagate 7200.10 320GB Sata
DVD: Lite-on 20x dvdrw

De voeding heeft de volgende specificaties:

Power: 400 Watts
+5V: max. 30A
+12V1: max. 14A
+12V2: max. 15A
-12V: max. 0.8A
+3,3V: max. 28A
+5Vstandby max. 2.5A
+5V & +3,3V max. 200W combined
toon volledige bericht
Je heb een behoorlijk zuinig zysteem, ik kom namelijk zonder overklok uit op net geen 200 watt welke jouw systeem nodig heeft. Hiervan zal er 12 amperers van de 12 volt moeten komen.
Jouw 400 watt voeding kan 29 amperres leveren op de 12 volt. Dit moet dus net voldoende zijn om tweemaal jouw systeem te voeden :) Ik zie echt geen probleem waarom de voeding jouw systeem niet aan zal kunnen.
peakaboo schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 02:18:
Om even terug te komen op mijn eerste post van een paar weken terug, wil ik theodouma bedanken voor zijn advies.

E6600 @ 2.4Ghz (Hoeveel watt komt daarbij ALS ik OC naar max. 3.0ghz, 1.375 vcore, stock koeler?) 25% OC= 90 watt, 50% OC = 120 watt welke de cpu nodig heeft
Asus P5B-VM moederbord
LG DVD-RW
Vista HP 32-bit

Hoeveel watt vraagt deze fan controller? Ik gebruik hem alleen als casemod. De echte functies gebruik ik niet, als het nodig is haal ik deze eruit om power te sparen voor m'n zware videokaart ongeveer 5 watt plus 2 watt voor iedere aangesloten fan

Mijn vraag is hoeveel watt mijn systeem nodig heeft zonder overclock en hoeveel met (tot 3.0ghz en hoeveel watt zou ik eventueel moeten reserveren voor een lichte overclock van de videokaart?)

toon volledige bericht
Zonder overklok kom ik uit op 330 watt en 23 amperres welke jouw systeem nodig heeft. Klok jij de cpu 25% over komt er 30 watt bij, 360 watt en 26 amperres. Klok jij de cpu 50% over komt er weer 30 watt bij, 390 watt en 28 amperes.
Klok jij ook nog de videokaart over (15%) dan zal hij 25 watt meer nodig hebben en 2 amperres meer.
Wil jij op safe ziten met jouw voeidng dan moet jij rekening houden met een belasting van 420 watt nen 30 amperers. Een voeindg welke minimaal 35 amperres kan leveren (en minimaal 470 watt is) moet dan voldoende zijn voor jouw systeem
BNX schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:06:

(PK) Core™2 Duo, ATXv2.2
K541121 Category: Highlight Core™2 Duo Power Supplies
Max. output power: 400W (PK)
DC Output:
+3.3V : 22 A.
+5V : 21 A.
+12V1: 18 A.
+12V2 : 16 A.

-12.0V: 0.3 A.
+5Vsb: 2.0A.

Combined load:
+5V & + 3.3V total output 130W.
+12V1 & +12V2 total output 300W

CONNECTORS:
1 x 4 pin P4
6 x Molex 4-pin
2 x S-ATA
1 x 20 + 4 pin M/B
1 x FDD
1 x 6-pin PCI-X

link: http://www.highlight.nl/a...il.asp?iPID=1815&iCID=492

Is deze voeding genoeg voor:

- Intel 2160 (1.8) @ 2.80GHz (geen voltage verhogingen)
- 8800GTS 640MB
- 2GB geheugen PC2-5300
- 2x 320GB seagate HDD's
- 1x NEC fikker (71xx)
- 1x cardreader \ 1x floppydrive

Heb namelijk nu een 7900GTO draaien welke perfect loopt op bovenstaande voeding,
kan goedkoop aan en 8800GTS komen, maar wil dan niet wéér 100 euro aan een
voeding kwijt zijn...
toon volledige bericht
Op dit moment heeft jouw systeem 280 watt nodig. Hiervan moet er 19 amperres van de 12 volt komen.
De 880GTS hefet 110 watt nodig, 30 watt meer dan jouw huidige systeem. Met de 8800 in jouw systeem zal hij dus 310 watt nodig hebben. 22 Amperres moeten van de 12 volt komen.

Jouw voeding kan totaal 25 amperres leveren en zal hiermee net jouw systeem aankunnen. Je heb echter geen ruimte om veilig (verder) over te klokken of om hardware bij te plaatsen, je zit namelijk tegen het veilige maximum aan van de voeding.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
[quote]theodouma schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:26:

quote:

E6600 @ 2.4Ghz (Hoeveel watt komt daarbij ALS ik OC naar max. 3.0ghz, 1.375 vcore, stock koeler?) 25% OC= 90 watt, 50% OC = 120 watt welke de cpu nodig heeft
Asus P5B-VM moederbord
LG DVD-RW
Vista HP 32-bit

Hoeveel watt vraagt deze fan controller? Ik gebruik hem alleen als casemod. De echte functies gebruik ik niet, als het nodig is haal ik deze eruit om power te sparen voor m'n zware videokaart ongeveer 5 watt plus 2 watt voor iedere aangesloten fan

Zonder overklok kom ik uit op 330 watt en 23 amperres welke jouw systeem nodig heeft. Klok jij de cpu 25% over komt er 30 watt bij, 360 watt en 26 amperres. Klok jij de cpu 50% over komt er weer 30 watt bij, 390 watt en 28 amperes.
Klok jij ook nog de videokaart over (15%) dan zal hij 25 watt meer nodig hebben en 2 amperres meer.
Wil jij op safe ziten met jouw voeidng dan moet jij rekening houden met een belasting van 420 watt nen 30 amperers. Een voeindg welke minimaal 35 amperres kan leveren (en minimaal 470 watt is) moet dan voldoende zijn voor jouw systeem

Bedankt voor je reactie. Ik heb op dit moment een Zalman 460 APS, 460watt en 30 amperres. Dus als ik het goed begrijp, is mijn systeem stabiel als ik mn CPU zou overklokken tot 3.0ghz (verder met ocen kom ik niet, ligt waarschijnlijk aan mobo >> P5B-VM) en zonder overklok van de GPU. Hoe moet ik 25% zien? Een vierde van 2.6ghz waarop mijn CPU draait? Sorry dit begrijp ik niet helemaal. Ik haal die fancontroller er wel uit dan, die neemt alleen maar watt in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

theodouma schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:26:
Je heb een behoorlijk zuinig zysteem, ik kom namelijk zonder overklok uit op net geen 200 watt welke jouw systeem nodig heeft. Hiervan zal er 12 amperers van de 12 volt moeten komen.
Jouw 400 watt voeding kan 29 amperres leveren op de 12 volt. Dit moet dus net voldoende zijn om tweemaal jouw systeem te voeden :) Ik zie echt geen probleem waarom de voeding jouw systeem niet aan zal kunnen.
En bedankt :) _/-\o_

Ik had de 3dkaart wat te zwaar ingeschat eigenlijk, maar kom er ook pas net achter dat die niet eens externe pci-ex power nodig heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-07-2007 22:48 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeselt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik heb nu het volgende systeem:
Proc: Core 2 Duo E6400
Mobo: P5W DH Deluxe
Werkg: 2048 (2 reepjes van 1 GB) Corsair PC 6400
HD1: Seagate 250 GB 16 MB SATA
HD2: Seagate 320 GB 16 MB SATA
Vid: Ati X 1900 GT
Brander: Nec 7173 (ofzoiets 8)7 )
Met een 450 Watt voeding dacht ik :X weet niet zeker

Nou wil ik uitbreiden met:
Proc: Core 2 Quad Q6600 (Proc dan vervangen)
Vid: Ati HD 2900 XT (Komt er extra bij!)
Brander: Nec 7173S (Komt er extra bij!)

Moet er wat aan mijn voeding veranderen? Hoeveel heb ik nodig?

P.S. Kan een Core 2 Quad Q6600 uberhaupt wel op mijn moederbord?? :P

Alvast bedankt!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:43
Voor bij mijn ouders:
Asus M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon X2 5200+ 65Watt
1024MB GeIL PC5300 (2x512MB)
Asus Geforce 8600GTS
DVD-brander
DVD-speler
1 HDD (120GB)

De huidige pc (Athlon XP 2800+) zit in een AOpen kast met 300Watt voeding. Is dat voldoende voor de nieuwe hardware?

mocht het niet genoeg zijn, dan heb ik deze voeding op het oog:
Cooler Master Extreme Power 430 Watt ActivePFC
voor de zeer schappelijke prijs van 44 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door Bramm op 26-07-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202111

Vuikie schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:39:
Ik heb nu eigenlijk geen vraag over wat voor een voeding ik nodig heb, maar of het een goede/beter voeding is, nl:

Ik heb nu dus een HKC 550WATT.

De specs zien er in elk geval goed uit:

+3,3V 28A
+5V 30A
+12V 31A
-12V 0,8A
-5Vsb 2A

De verkoper zei dat deze van dezelfde kwaliteit is als een Antec...

PS. er staat op de doos dat ie 75% is

+edit+
http://www.hkc-europe.com/spjj.asp?id=218&jb=006002

Hmmm 550 MAX!! en de specs op de site zijn anders dan op de doos :(

mss beter toch de antec moeten kopen |:(
toon volledige bericht
Voor jouw systeem is dit een prima voeding. Ik heb zelf een 400 watt HKC die mijn systeem al een half jaar zonder problemen trekt. Ik heb zelfs nog wat ruimte om over te klokken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 202111 op 26-07-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

peakaboo schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:41:

[quote]theodouma schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:26:

quote:

Asus P5B-VM moederbord
LG DVD-RW
Vista HP 32-bit

Bedankt voor je reactie. Ik heb op dit moment een Zalman 460 APS, 460watt en 30 amperres. Dus als ik het goed begrijp, is mijn systeem stabiel als ik mn CPU zou overklokken tot 3.0ghz (verder met ocen kom ik niet, ligt waarschijnlijk aan mobo >> P5B-VM) en zonder overklok van de GPU. Hoe moet ik 25% zien? Een vierde van 2.6ghz waarop mijn CPU draait? Sorry dit begrijp ik niet helemaal. Ik haal die fancontroller er wel uit dan, die neemt alleen maar watt in beslag.
toon volledige bericht
Die 25 en 50% moet je zien als overklok. Als jij de cpu 25% overklokt zal hij ongeveer 90 watt nodig hebben. Weet jij de cpu 50% over te klokken dan zal hij 120 watt nodig hebben. Op 3.0 Ghz heb jij en overklok van 25% (standaard draait een E6600 2.4 Ghz, geen 2.6) en heeft daarmee 90 watt nodig.
Als jij alleen de cpu 25% overklokt heeft jouw systeem 26 amperres nodig van de 12 volt. Jouw voeindg kan er 30 leveren, en daarmee zit je eigelijk wel; aan het veilige max voor je voeding. Wil je proberen de 3.6 Ghz te halen of wil je ook de videokaart overklokken raad ik je wel aan om een andere voeindg te nemen.
Groeselt schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:49:
Ik heb nu het volgende systeem:
Proc: Core 2 Duo E6400
Mobo: P5W DH Deluxe
Werkg: 2048 (2 reepjes van 1 GB) Corsair PC 6400
HD1: Seagate 250 GB 16 MB SATA
HD2: Seagate 320 GB 16 MB SATA
Vid: Ati X 1900 GT
Brander: Nec 7173 (ofzoiets 8)7 )
Met een 450 Watt voeding dacht ik :X weet niet zeker

Nou wil ik uitbreiden met:
Proc: Core 2 Quad Q6600 (Proc dan vervangen)
Vid: Ati HD 2900 XT (Komt er extra bij!)
Brander: Nec 7173S (Komt er extra bij!)

Moet er wat aan mijn voeding veranderen? Hoeveel heb ik nodig?

P.S. Kan een Core 2 Quad Q6600 uberhaupt wel op mijn moederbord?? :P

Alvast bedankt!! O+
toon volledige bericht
Zonder overklok heeft jouw huidige systeem 270 watt nodig. Hiervan zal er 18 amperres van de 12 volt moeten komen. Heb jij de cpu 50% overgeklokt zal jouw totale systeem nu 330 watt en 23 amperres vragen.

De Q6600 heeft 105 watt nodig. Dit is 40 watt meer dan de E6600. Klok jij deze cpu 25% over dan zal hij 150 watt vragen, 30 watt meer dan jouw E6600 met 50% OC.

Je kan niet een videokaart in je systeem bijplaatsen, je kan niet twee verschillende kaarten in je computer hebben, helemaal niet als ze uit verschillende series komen (de 1000 en 2000 serie). Ik ga er daarom ook vanuit dat je de videokaart vervangt, niet bijplaats.
De X2900XT heeft 60 watt meer nodig dan de X1900.
De cd-romspeler mag je verwaardelozen, deze heeft maar 5 watt nodig.

Jouw systeem met een 25% overgeklokte Q6600, een X2900 en een extra dvd zal dus 420 watt echt nodig hebben. Hiervan zal er 30 amperres van de 12 volt moeten komen. Voor dit systeem lijkt mij een voeding welke minimaal 35 amperres kan leveren (en minimaal 470 watt is) eigelijk wel een minimum. Ik raad je daarom ook aan om naar een iets zwaardere voeding te kijken mocht je inderdaad een 450 watt voeidng hebben.
Bramm schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:59:
Voor bij mijn ouders:
Asus M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon X2 5200+ 65Watt
1024MB GeIL PC5300 (2x512MB)
Asus Geforce 8600GTS
DVD-brander
DVD-speler
1 HDD (120GB)

De huidige pc (Athlon XP 2800+) zit in een AOpen kast met 300Watt voeding. Is dat voldoende voor de nieuwe hardware?

mocht het niet genoeg zijn, dan heb ik deze voeding op het oog:
Cooler Master Extreme Power 430 Watt ActivePFC
voor de zeer schappelijke prijs van 44 euro.
Dat moet makkelijk gaan. Ik kom uit op 190 watt welke het systeem echt nodig zal heben. Hiervan moet er 11 amperres van de 12 volt komen. Ik jkan daarom echt geen reden verzinnen waarom de 300 watt voeding van AOpen niet voldoende zal moetne zijn.

Trouwesn, de eXtremepower 430 is 40 euro bij Computerland..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225589

Server:

2 X AMD opteron 270 dual core's
2 X 2 GB DDR ram, 2 X 1 GB DDR ram = 6 GB totaal.
Tyan thunder 8kse moederbord
8 X seagate 15k.5 73.4 GB, SCSI, U320, SCA
LSI megaraid 320-2x raid controller + BBU en 256 MB DIMM
Zippy 510W, single power voeding
Sony DVD/CD-rom lezer+brander
1.44" diskdrive
SCSI Backplane met 3 fans
2 X AMD CPU fans

Morgen word de server geupgrade met 8 nieuwe seagate 15k.5's, een BBU + 256 MB dimm voor de raid controller, en 2 GB extra geheugen. Wat mij zorgen baart is de voeding, is 510 watt wel genoeg?
Ik heb nogal wat horrorverhalen gehoord over scsi hdd's die ineens failen, of helemaal niet meer reageren door een tekort aan stroomtoever, waardoor data etc. corrupt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227752

Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen;

- Gigabyte GA-965P-DS3, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, 1xPCI-Ex16
- Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/koeler
- Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM
- GeForce 8800GTS 320MB, GDDR3, PCI-Express, DVI/Tv-Out, Retail
- Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit m/twee identieke Value Select 1024MB (Weet iemand of ik PC6400 of 5300 nodig heb?)

Ik ben (voorlopig) niet van plan te overclocken.

Ik heb momenteel een:
350 W
+12 V - 20A
+5 V - 30A
+3.3 V - 14A

[Ik zag net ook de andere voedingen, maar het lijkt erop dat die compleet andere aansluitingen hebben dan wat ik nu heb?]
Zou het daarop draaien? Zo niet, wat heb ik dan wel nodig?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:03:
[...]

Op de foto van jouw link te zien is er een 8 pins connector mee in de hoofdkabelboom dewelke niet modulair is. Die is niet aanwezig?
Verder zouden er nog 2 stuks 6pins connectoren zijn en een kabel met aan de ene lant 6 pins en de andere kant 8 pins.
Zeker dat je exact hetzelfde type hebt als op de webiste, namelijk de W0116?
Het typenummer is exact zoals op de website ja. En volgens de site is de PCI-E connector die vast zit aan de voeding (aka. niet modulair) de 8 pins aansluiting en zit er een verlooptje bij van 8 naar 6. Het icoontje geeft ook aan 3X PCI-E. De versie die ik kreeg had een PCI-E 6pin aansluiting vast en ook geen 8 naar 6 verloopje. Wel 2 losse PCI-E 6 kabels. Opzich zou t dan alsnog 3X PCI-E zijn maar dan 6 pins ipv. 2X 6 pins en 1X 8 pins. Heb netjes mn geld teruggekregen van Komplett.nl, dat is allemaal zeer netjs geregeld. Ben alleen n beetje huiverig nogmaals deze voeding te bestellen ergens, straks krijg ik weer de verkeerde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 225589 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:24:
Server:

2 X AMD opteron 270 dual core's
2 X 2 GB DDR ram, 2 X 1 GB DDR ram = 6 GB totaal.
Tyan thunder 8kse moederbord
8 X seagate 15k.5 73.4 GB, SCSI, U320, SCA
LSI megaraid 320-2x raid controller + BBU en 256 MB DIMM
Zippy 510W, single power voeding
Sony DVD/CD-rom lezer+brander
1.44" diskdrive
SCSI Backplane met 3 fans
2 X AMD CPU fans

Morgen word de server geupgrade met 8 nieuwe seagate 15k.5's, een BBU + 256 MB dimm voor de raid controller, en 2 GB extra geheugen. Wat mij zorgen baart is de voeding, is 510 watt wel genoeg?
Ik heb nogal wat horrorverhalen gehoord over scsi hdd's die ineens failen, of helemaal niet meer reageren door een tekort aan stroomtoever, waardoor data etc. corrupt raakt.
toon volledige bericht
Ik denk dat 510 watt wel; een beetje weinig is. Ik duft niet exact te zeggen wat een 15k schijf nodig heeft, maar als ik er vanuit gaat dat hij net zoveel nod9og hefet als ene gewone HD kom ik echt uit op 490 watt welke nodis is, en dat wordt wel erg krap.

Ik kan je geen goede voeding adviseren omdat ik het vermoeden heb dat het geen gewone atx voeindg is. je zit eerder aan server voedingen te denken.

Gezien de specs van de server lijkt het mij een belangrijk ding welke absoluut niet down mag en kan gaan. Het is misschien een idee om te kijken naar een redundant voeding.
Mocht je naar een nieuwe voeindg kijken denk ik dat een 650 watt voeindg geen overbodige luxe is.

Echter raad ik je aan om dit probleem eens voor te leggen bij een bedrijf of persoon welke zich bezig houdt met dit soort servers, zijkunnen jouw een goede voeding aanraden..
Anoniem: 227752 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:21:
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen;

- Gigabyte GA-965P-DS3, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, 1xPCI-Ex16
- Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/koeler
- Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM
- GeForce 8800GTS 320MB, GDDR3, PCI-Express, DVI/Tv-Out, Retail
- Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit m/twee identieke Value Select 1024MB (Weet iemand of ik PC6400 of 5300 nodig heb?)

Ik ben (voorlopig) niet van plan te overclocken.

Ik heb momenteel een:
350 W
+12 V - 20A
+5 V - 30A
+3.3 V - 14A

[Ik zag net ook de andere voedingen, maar het lijkt erop dat die compleet andere aansluitingen hebben dan wat ik nu heb?]
Zou het daarop draaien? Zo niet, wat heb ik dan wel nodig?

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
ik kom uit op 250 watt welke jouw systeem nodig heeft zonder overklok. hiervan zal er 16 amperes van de 12 volt moeten komen. Jouw voeindg kan 20 amperres leveren en kan jouw systeem daarmee aan.
Als je wilt overklokken (cpu 25% overklok) zal jouw totale systeem 280 watt nodig hebben en zal er 18 amperres van de 12 volt moeten komen. Hier zal echt je maximum liggen omdat je anders de voeidng te zwaar belast. Het beste klun je namelijk nimimaal 15% onder het maximale vermogen liggen. IN jouw geval kun je dus veilig 17 amperres van de 12 volt halen. 18 Amperres moet ook kunnen, alleen belast je hem wel erg zwaar.

Ik ga er wel vanuit dat je een goede voeindg heb en geen vuilnisbaktroep van sweex, qtec, trust, xgear en no-name (niet eens hoofdletterwaardig). Mocht je dat wel hebben. gooi het dan alsjeblieft weg en koop een echte voeding.

Als het in prijsverschil niets uitmaak kun je het beste gaan voor pc6400 geheugen, deze kan op een fsb van 800 Mhz draaien. pc5300 kan op 667 Mhz draaien en zal daarmee synchroon lopen aan de cpu. PC6400 geheugen kan ook op snelheiden langzamer dan 800 Mhz lopen, dus ook dit geheugen kan op 667 Mhz draaien (een auto welke 200 km/h haalt kan ook 150 km/h rijden)
Mocht je van plan zijn om over te klokken is pc6400 geheugen zeer aan te raden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227752

Bedankt voor de reactie!

Indien ik later van plan ben over te clocken zal ik waarschijnlijk toch op zoek gaan naar een betere voeding =)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.