Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 41 ... 50 Laatste
Acties:
  • 250.977 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij de normale oldskool C4 is dat een stand om de ruitenwissers te kunnen vervangen (staat letterlijk in het boekje). Kan ook niet anders, want je krijgt ze niet omhoog zonder de motorkap te beschadigen als je die stand niet gebruikt. Het werkt inderdaad ook nog kort nadat je de sleutel uit het contact heb gehaald.

Over de oude C4 gesproken.. Ik heb een een C4 1.6 16V uit 2008 met een verschrikkelijke rammel in het middengedeelte van het dasboard als ik over klinkerwegen rijd (en soms ook bij bepaalde toerentallen). Als ik het dashboard links van het middendeel ter hoogte van het stuur aandruk verdwijnt het. Iemand tips om dit te verhelpen? Ik heb alles al los gehad, naden opgevuld met schuim/karton etc. maar ik krijg het niet weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 05-10-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Frietsaus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:44:
Bij de normale oldskool C4 is dat een stand om de ruitenwissers te kunnen vervangen (staat letterlijk in het boekje). Kan ook niet anders, want je krijgt ze niet omhoog zonder de motorkap te beschadigen als je die stand niet gebruikt. Het werkt inderdaad ook nog kort nadat je de sleutel uit het contact heb gehaald.
Klopt, Citroën heeft het heel slim gecombineerd.
Over de oude C4 gesproken.. Ik heb een een C4 1.6 16V uit 2008 met een verschrikkelijke rammel in het middengedeelte van het dasboard als ik over klinkerwegen rijd (en soms ook bij bepaalde toerentallen). Als ik het dashboard links van het middendeel ter hoogte van het stuur aandruk verdwijnt het. Iemand tips om dit te verhelpen? Ik heb alles al los gehad, naden opgevuld met schuim/karton etc. maar ik krijg het niet weg.
Ik heb dat met een 407 gehad en toen viel de versnellingsbak eruit na verloop van tijd. Maar dat kreeg ik ook niet weg met ergens duwen ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik mag hopen dat het niet dat is. :P

Wel heb ik het vermoeden dat de motor en/of baksteunen aan hun eind zijn wat trillingen/resonantie kan veroorzaken. Ik weet alleen niet of dat logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-06 14:23
@Frietsaus Over rammels gesproken; Mijn C4 maakt bij het rijden in 1 en 2 bij lage snelheid een rammelend geluid. Dat was al voordat recent de uitlaatdemper en middenpijp was vervangen. Het hitteschild heb ik bekeken maar lijkt vast te zitten. Zou het dan iets bij de bak zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
C4 2021:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/motorsactu.com/wp-content/uploads/2020/06/Citroen-C4-2021-1280-02.jpg

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Willem30 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:04:
@Frietsaus Over rammels gesproken; Mijn C4 maakt bij het rijden in 1 en 2 bij lage snelheid een rammelend geluid. Dat was al voordat recent de uitlaatdemper en middenpijp was vervangen. Het hitteschild heb ik bekeken maar lijkt vast te zitten. Zou het dan iets bij de bak zijn?
Herkenbaar ja, ik heb ook diverse rammels (en gepiep :P ) onder de auto en bij mij zit het hitteschild los. Ik vermoed dat er iets met of rondom de versnellingsbak aan de hand is gezien het feit dat ik de koppeling ook met veel beleid moet bedienen om niet hortend en stotend te rijden, de pook beweegt regelmatig en er zijn diverse trillingen en rammels aanwezig onder de auto. Nu moet de auto binnenkort naar de garage voor onderhoud en ik heb al diverse malen mijn klachten bij meerdere garages aangegeven maar ze lijken allemaal niet zo'n zin te hebben om de oorzaak te achterhalen en doen het telkens af met "Alles is in orde meneer".

[ Voor 21% gewijzigd door Frietsaus op 05-10-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Zo'n reactie zou ik nooit accepteren. Ik breng binnenkort de mijne ook hiervoor naar de garage.
Mocht je in het midden van het land nog een garage zoeken dan kan ik je wel de gegevens van de mijne sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:07

paQ

is er een tweaker rondom Rijnmond die Citroen Lexia heeft?
Ik heb in een 2008 C5 (III) een Android radio geïnstalleerd. De PDC sensoren werken, maar die aan de voorzijde naar mijn smaak te traag.
Als het goed is, kan de PDC ook in het instrumentenpaneel worden geprogrammeerd kwam ik tegen op youtube. Ben benieuwd of dat nog functioneert nu de originele headunit er uit is.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Frietsaus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:40:
Ik mag hopen dat het niet dat is. :P

Wel heb ik het vermoeden dat de motor en/of baksteunen aan hun eind zijn wat trillingen/resonantie kan veroorzaken. Ik weet alleen niet of dat logisch is.
Dat hoop ik ook niet, want het was een grapje van 1000 euro.

Overigens schrijf je dat je pook ook beweegt, dat is 1 van de symptomen van een gare versnellingsbak. Ik zou daar toch serieus naar laten kijken op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 18:15
Frietsaus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Herkenbaar ja, ik heb ook diverse rammels (en gepiep :P ) onder de auto en bij mij zit het hitteschild los. Ik vermoed dat er iets met of rondom de versnellingsbak aan de hand is gezien het feit dat ik de koppeling ook met veel beleid moet bedienen om niet hortend en stotend te rijden, de pook beweegt regelmatig en er zijn diverse trillingen en rammels aanwezig onder de auto. Nu moet de auto binnenkort naar de garage voor onderhoud en ik heb al diverse malen mijn klachten bij meerdere garages aangegeven maar ze lijken allemaal niet zo'n zin te hebben om de oorzaak te achterhalen en doen het telkens af met "Alles is in orde meneer".
Willem30 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:10:
Zo'n reactie zou ik nooit accepteren. Ik breng binnenkort de mijne ook hiervoor naar de garage.
Mocht je in het midden van het land nog een garage zoeken dan kan ik je wel de gegevens van de mijne sturen.
Jullie hebben beide een C4 1 ? Hebben jullie het idee dat het probleem erger wordt als je meer rijd? Laat de auto eens een dag of 2 staan, is het probleem dan minder aanwezig?

Dat heb/had ik met mijn C4 ook namelijk, nooit achter de oorzaak gekomen, ook koppelingset al eens vervangen zonder resultaat. Ik heb er mee leren leven

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 06-10-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Bij de mijne blijft het probleem hetzelfde.

Vorig jaar heb ik wel de koppeling laten vervangen.

Het is beetje vervelend geluid als je door de stad aan het rijden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
C4 1 inderdaad. Geluiden onder de auto lijken bij mij af te nemen als de auto warm wordt. Al hoor ik soms ook gerammel als ik de deur linksachter dicht sla. Verandert verder niet veel in het gedrag van de pook etc. Met bewegen van de pook bedoel ik overigens dat ik de pook soms even zie bewegen zodra de koppeling aangrijpt. Tijdens het rijden verder niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 06-10-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
In het geval van @Frietsaus klinkt het als de achterste motorsteun. Deze verbind de versnellingsbak met de rest van de auto en is gecombineerd met een tussenlager voor de aandrijfas naar rechts.

Als die motorsteun gaar is dan kantelt de hele motor/versnellingsbak naar voren/achter bij lastwisseling en dan beweegt de pook ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:56
Sinds deze week de trotse eigenaar van een tuinhuisje op wielen (C4 Grand Picasso, blueHDI 2017).

Vraagje: mijn Navi geeft aan, kaart gegevens: 966.7352-prod een systeem versie: 21.07.16.32_NAC-r0. Ik begrijp dat dit de oudste kaart versie is en ook niet de nieuwste software.

Ik wil graag beiden updaten, maar de Citroën site zegt dat er geen kaart updates beschikbaar zijn voor mijn auto. Iemand een idee hoe dit op te lossen? ( De Franse site heeft dezelfde boodschap, voor zover mijn Frans goed genoeg is)

Ik merk dat als ik een werkplaats afspraak wil maken op nummerbord dat de dealer site zegt dat het nummerbord niet herkend wordt, daarbij heeft de site aan alleen door Citroën geïmporteerde auto's te herkennen. Op VIM nummer herkent hij de auto wel. De auto is wel oorspronkelijk uitgegeven door van Mossel Citroën.

[ Voor 39% gewijzigd door peter13579 op 10-10-2020 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:32
peter13579 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:35:
Sinds deze week de trotse eigenaar van een tuinhuisje op wielen (C4 Grand Picasso, blueHDI 2017).

Vraagje: mijn Navi geeft aan, kaart gegevens: 966.7352-prod een systeem versie: 21.07.16.32_NAC-r0. Ik begrijp dat dit de oudste kaart versie is en ook niet de nieuwste software.

Ik wil graag beiden updaten, maar de Citroën site zegt dat er geen kaart updates beschikbaar zijn voor mijn auto. Iemand een idee hoe dit op te lossen? ( De Franse site heeft dezelfde boodschap, voor zover mijn Frans goed genoeg is)

Ik merk dat als ik een werkplaats afspraak wil maken op nummerbord dat de dealer site zegt dat het nummerbord niet herkend wordt, daarbij heeft de site aan alleen door Citroën geïmporteerde auto's te herkennen. Op VIM nummer herkent hij de auto wel. De auto is wel oorspronkelijk uitgegeven door van Mossel Citroën.
A: Is het een Connected Nav?
Zo ja,
B: Wave2,
C: Wave3 of al naar Wave4?
Als A Ja is, https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=7654 Ja ik weet het, Peugeot, maar die gebruiken dezelfde software en Hardware voor Connected Nav en zijn sneller met releasen (geen idee waarom Citroën zo laks is)
Met een C4 heb je waarschijnlijk als het Connected Nav is, geen Wave 2, kijk dit anders even na in je manual oid.
Dan moet je alleen nog weten of je Wave 3 hebt (zo ja, updaten naar Wave 4) naar het schijnt werkt na die update de melding voor nieuwe software/kaarten weer.
Anders, als het geen Connected Nav is: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewannounce/231597_3/
Alles over alle Citroën navigatie zaken.

Oh, mocht je toch Wave 2 hebben, dan eerst updaten naar de laatste Firmware en dan pas de kaart (18 in het geval van Wave 2) updaten, anders gaat het fout, dit geld ook voor kaart 17.

[ Voor 10% gewijzigd door RoosW op 10-10-2020 19:20 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23
peter13579 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:35:

Welkom bij de familie, ik heb zelf een C4GP en vind het een fantastische reiswagen, comfort is echt :9

Anyway wat betreft navigatie, het is wat vaag op dit moment wat er precies aan de hand is. De officiële updates blijven momenteel achter bij versies die aangeboden worden voor de PSA groep op de servers. Mijn kaarten staan op nog versie 16 en de site en de desktop app geven aan dat er geen nieuwe versies zijn. Ik heb altijd vanaf de franse citroen site mijn updates uitgevoerd dus daar kan het niet aan liggen maar dit geldt dus ook voor alle andere Citroen en Peugeot rijders die via de Belgische en Franse route hun kaartupdates binnenhalen, op dit moment staat het stil. Ik heb zelf geen haast en wacht e.e.a. af, nu met COVID-19 heb ik de auto en bijbehorende navigatie toch niet zo veel nodig.

Semi officieel worden nu via het Citroen forum en Peugeot forum update linkjes aangeboden van de PSA servers, aangezien je systeemversie met een 2 begint heb je wave 2 en kun je kaart 18 downloaden en installeren. Op de twee betreffende sites kom je ook de handleiding tegen hoe je die updates op een USB stick moet installeren. Als je op @RoosW zoekt in dit forum kom je ook zijn ervaringen tegen en hoe hij e.e.a geïnstalleerd heeft. Met dat betreft verschilt zijn situatie niet veel met die van jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:21:
In het geval van @Frietsaus klinkt het als de achterste motorsteun. Deze verbind de versnellingsbak met de rest van de auto en is gecombineerd met een tussenlager voor de aandrijfas naar rechts.

Als die motorsteun gaar is dan kantelt de hele motor/versnellingsbak naar voren/achter bij lastwisseling en dan beweegt de pook ook mee.
Thanks voor de tip, ik zal het nogmaals aangeven bij de garage wat er speelt, wellicht komen ze tot dezelfde conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Frietsaus is ook niet moeilijk te testen. Motorkap open, de bovenkant van de motor vastpakken (als ie koud is), en eens flink heen en weer schudden, als dat redelijk makkelijk gaat is die steun gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
RoosW schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:07:
Dit is ie dan in volle glorie, type Shine met HUD en Panoramadak O+
Is dit onder de raamlijn dezelfde koets als de gewone C3?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Gluten Parody schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 03:09:
[...]

Is dit onder de raamlijn dezelfde koets als de gewone C3?
De Dealer zei dat het gebouwd is op de basis van een C4 was ipv een C3, maar ik heb geen idee. Hij is een stuk groter als de C3, dus op zich klinkt het zinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Miki schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:50:
[...]

Welkom bij de familie, ik heb zelf een C4GP en vind het een fantastische reiswagen, comfort is echt :9

Anyway wat betreft navigatie, het is wat vaag op dit moment wat er precies aan de hand is. De officiële updates blijven momenteel achter bij versies die aangeboden worden voor de PSA groep op de servers. Mijn kaarten staan op nog versie 16 en de site en de desktop app geven aan dat er geen nieuwe versies zijn. Ik heb altijd vanaf de franse citroen site mijn updates uitgevoerd dus daar kan het niet aan liggen maar dit geldt dus ook voor alle andere Citroen en Peugeot rijders die via de Belgische en Franse route hun kaartupdates binnenhalen, op dit moment staat het stil. Ik heb zelf geen haast en wacht e.e.a. af, nu met COVID-19 heb ik de auto en bijbehorende navigatie toch niet zo veel nodig.

Semi officieel worden nu via het Citroen forum en Peugeot forum update linkjes aangeboden van de PSA servers, aangezien je systeemversie met een 2 begint heb je wave 2 en kun je kaart 18 downloaden en installeren. Op de twee betreffende sites kom je ook de handleiding tegen hoe je die updates op een USB stick moet installeren. Als je op @RoosW zoekt in dit forum kom je ook zijn ervaringen tegen en hoe hij e.e.a geïnstalleerd heeft. Met dat betreft verschilt zijn situatie niet veel met die van jou :)
Dank je wel! Tot nu toe bevalt de auto me inderdaad erg goed. Stiller, zuiniger en ruimer dan mijn oude Laguna, hij schakelt wel wat hakerig.

Met jou tips en de vragen van @RoosW ben ik verder gekomen. Ik heb inderdaad een wave 2 systeem. Helaas nog de oudste kaart die er is. Volgens de Citroën site is er geen update voor mijn auto in software of kaarten. Mogelijk is mijn auto niet aangemeld bij Citroën.

Als ik het goed begrijp moet ik de software updaten om kaart 18 te kunnen installeren. Maar voor de software heb ik een licence key nodig. Die kan ik volgens mij alleen via de Citroën site krijgen, of hebben jullie andere ideeën hoe ik dit aan kan pakken?

Dat kaart 17&18 voor jou niet beschikbaar zijn komt waarschijnlijk omdat je niet de nieuwste software hebt, die is nodig vanaf kaart 17 blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
peter13579 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:43:
[...]

Dank je wel! Tot nu toe bevalt de auto me inderdaad erg goed. Stiller, zuiniger en ruimer dan mijn oude Laguna, hij schakelt wel wat hakerig.

Met jou tips en de vragen van @RoosW ben ik verder gekomen. Ik heb inderdaad een wave 2 systeem. Helaas nog de oudste kaart die er is. Volgens de Citroën site is er geen update voor mijn auto in software of kaarten. Mogelijk is mijn auto niet aangemeld bij Citroën.

Als ik het goed begrijp moet ik de software updaten om kaart 18 te kunnen installeren. Maar voor de software heb ik een licence key nodig. Die kan ik volgens mij alleen via de Citroën site krijgen, of hebben jullie andere ideeën hoe ik dit aan kan pakken?

Dat kaart 17&18 voor jou niet beschikbaar zijn komt waarschijnlijk omdat je niet de nieuwste software hebt, die is nodig vanaf kaart 17 blijkbaar.
Ik heb zelf de benzine variant en merk alleen dat van 1 zijn naar 2 soms haakt maar de overige versnellingen gaan soepel.

Ik heb zelf tot kaart 16 kunnen updaten via de Franse website idem geld voor de systeem software tot 21-08-25-12. Kaarten 17 en 18 kun je alleen via de PSA server downloaden door gebruik te maken van de specifieke linkjes maar dus niet via de Franse website of download app. Als ik een lange autorit voor de boeg heb zal ik kaart 18 erop zetten, die staat al op een stickje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Ik had ook heel oude meuk er op staan, heb gewoon het bestand gedownload, en naar een lege (fat32) usb(3) key geschreven. Start/stop uit, auto starten, stick er in. Geduld hebben, je krijgt eerst de mededeling dat er geen media op staat, wachten, en als het goed is begint de update dan. Geen license key nodig gehad, wel eerst de auto met my citroen app gekoppeld. De site melde consequent dat er geen update was, maar die was er dus wel.. na de firmware de kaart gedaan.
Als voor jouw systeem de licentie sleutel noodzakelijk is, dan update hij niet.
Dan moet je dus naar een Citroën dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
RoosW schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:16:
Ik had ook heel oude meuk er op staan, heb gewoon het bestand gedownload, en naar een lege (fat32) usb(3) key geschreven. Start/stop uit, auto starten, stick er in. Geduld hebben, je krijgt eerst de mededeling dat er geen media op staat, wachten, en als het goed is begint de update dan. Geen license key nodig gehad, wel eerst de auto met my citroen app gekoppeld. De site melde consequent dat er geen update was, maar die was er dus wel.. na de firmware de kaart gedaan.
Als voor jouw systeem de licentie sleutel noodzakelijk is, dan update hij niet.
Dan moet je dus naar een Citroën dealer.
Dank je wel. Ik ga het dan eerst zonder licentie key proberen. En anders naar de dealer.
Als ik van kaart 1 naar kaart 16 kom ben ik ook al een heel eind geholpen, ik verwacht dat dat me in ieder geval gaat lukken dankzij jullie tips.

Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
peter13579 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:28:
[...]

Dank je wel. Ik ga het dan eerst zonder licentie key proberen. En anders naar de dealer.
Als ik van kaart 1 naar kaart 16 kom ben ik ook al een heel eind geholpen, ik verwacht dat dat me in ieder geval gaat lukken dankzij jullie tips.

Ik laat het weten!
En, is het gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
Dank je wel voor je vraag! De auto is nog niet van stal geweest sinds dit weekend, en hij staat in een parkeer garage, dus thuis updaten zie ik niet zitten. Wel heb ik een USB stick bij de hand :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik zit iets te veel op eBay sinds die hele lockdown sitch...
16x7 Team Dynamics Pro Race 1.2 voor mijn Cactus :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJhklqHJkXoLvTpjN1bAW7ItDZ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xv5UXCSktU7gb0ZqDvn1KHDr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gisterenmiddag heb ik mijn TomTom NAC navigatiesysteem ge-update naar kaarten versie 18 in mijn GPC4 2018. Bij de eerste keer updaten werd de installatie halverwege afgebroken en liep mijn systeem vast met een zwart scherm. Ik heb toen de druktoets met het telefoontje 3 seconden ingedrukt om het navigatiesysteem te resetten. Vervolgens opnieuw de installatie gestart en toen liep deze wel door. De tweede installatie duurde poging duurde een goede 40 minuten. Kaarten zijn dus weer up 2 date :)

Ps. TomTom trafic en de flitsmeldingen werken ook gewoon door dus die hebben geen invloed op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Toch heeft Citroën het weer voor elkaar. Zojuist een witte C4 1.6 VTi uit 2011 met 84k op de teller gekocht *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Drardollan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:59:
Toch heeft Citroën het weer voor elkaar. Zojuist een witte C4 1.6 VTi uit 2011 met 84k op de teller gekocht *O*
Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinst! :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
RoosW schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinst! :)F
Thanks! Zaterdag halen, duurt laahaaang 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Drardollan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Thanks! Zaterdag halen, duurt laahaaang 8)
Drop wat foto's als je hem hebt, ben nieuwsgierig naar je nieuwe aanwinst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
RoosW schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Drop wat foto's als je hem hebt, ben nieuwsgierig naar je nieuwe aanwinst :)
Ik heb wel een dealerfoto ;)

Afbeeldingslocatie: https://auto.best4u.nl/storage/51615/image-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Knap karretje! Al willen wij na voorgaande ervaringen geen wit meer, je blijft aan de gang met schoonmaken ;) Al zag ik laatst een witte met een rood dak, die was dan wel heel erg leuk, maar ja, voorlopig hebben we net een nieuwe (2e handse) en daar moeten we het minimaal 3 tot 4 jaar mee doen voor de kriebel 'we willen weer wat anders' te groot word :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
RoosW schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:47:
Knap karretje! Al willen wij na voorgaande ervaringen geen wit meer, je blijft aan de gang met schoonmaken ;) Al zag ik laatst een witte met een rood dak, die was dan wel heel erg leuk, maar ja, voorlopig hebben we net een nieuwe (2e handse) en daar moeten we het minimaal 3 tot 4 jaar mee doen voor de kriebel 'we willen weer wat anders' te groot word :D
Ik heb al een gele en rode auto en mijn huidige C4 is ook rood. Dus ik wilde juist iets anders en blauw is geen optie bij mij (2x blauw gehad die kort is gereden). Mijn huidige rode heeft meer lak op de grond dan op de auto :'( Bekend probleem van bouwjaren rond 2005, Renault en VW hebben er ook last van. Blanke lak laat gewoon los en valt op de grond.

Maar ben er erg blij mee, bijna 3/4 jaar gezocht. Tot voor kort enkel de verschrikkelijke THP en EGS modellen kunnen vinden. Dit is de eerste VTi in tijden die praktisch alle opties heeft. Mis enkel parkeersensoren en trekhaak, trekhaak laat ik er bij mijn eigen garage opzetten en parkeren moeten we maar gewoon kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Mooie aanwinst dus! Tja het is haast van alle tijden dat elke auto wel ergens problemen heeft. Onze vorige (Kia Picanto, met veel toeters en bellen) was een toffe auto, maar de lak kraste al als je er te hard naar keek :( (Nooit meer een niet Metalic of Pearl lak voor ons! De extra lagen over die lak zorgen in ieder geval voor betere krasbestendigheid).
Onze huidige C3 Aircross heb ik slechts één grote en één kleine klacht over, de achterklep gaat niet ver genoeg open (heb al twee keer mijn pan gestoten bij het er uit halen van spullen), de gordels hebben geen 'stop' dus de gordel connector ligt telkens op de grond ipv handig direct bij het in/uitrol gleufje.

Wat betreft parkeersensoren, onze C3 Aircross mist enkel de voor sensoren (en de achteruitrijcamera) waarbij ik me afvraag in hoeverre die voor sensoren achteraf nog zijn aan te brengen..? (en hoe arm je daar van word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 13:14
Drardollan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

Ik heb al een gele en rode auto en mijn huidige C4 is ook rood. Dus ik wilde juist iets anders en blauw is geen optie bij mij (2x blauw gehad die kort is gereden). Mijn huidige rode heeft meer lak op de grond dan op de auto :'( Bekend probleem van bouwjaren rond 2005, Renault en VW hebben er ook last van. Blanke lak laat gewoon los en valt op de grond.

Maar ben er erg blij mee, bijna 3/4 jaar gezocht. Tot voor kort enkel de verschrikkelijke THP en EGS modellen kunnen vinden. Dit is de eerste VTi in tijden die praktisch alle opties heeft. Mis enkel parkeersensoren en trekhaak, trekhaak laat ik er bij mijn eigen garage opzetten en parkeren moeten we maar gewoon kijken ;)
Nette auto! Heb hem zelf ook (maar dan in het zwart). Houd wel goed je olie en koelvloeistof niveaus in de gaten. Heb de auto nu 1,5jr en heb al een aantal keer olie moeten bijvullen (of garage) en hebben 15K gereden. Ook was de thermostaathuls lek geraakt een paar maanden terug. Was blijkbaar een bekend probleem bij Citroen want de nieuwe huls was verbeterd zei mijn monteur. Verder rijd de auto erg fijn en ga je vast veel plezier van hebben. Vooral de ruime kofferbak vinden wij erg prettig!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Nette auto! Heb hem zelf ook (maar dan in het zwart). Houd wel goed je olie en koelvloeistof niveaus in de gaten. Heb de auto nu 1,5jr en heb al een aantal keer olie moeten bijvullen (of garage) en hebben 15K gereden. Ook was de thermostaathuls lek geraakt een paar maanden terug. Was blijkbaar een bekend probleem bij Citroen want de nieuwe huls was verbeterd zei mijn monteur. Verder rijd de auto erg fijn en ga je vast veel plezier van hebben. Vooral de ruime kofferbak vinden wij erg prettig!
Ik houd het in de gaten!

Ik had een gelukje met de auto, het is een NL auto (ik wil geen import) en toevallig komt hij bij een dealer hier uit de buurt vandaan. Daar is hij in 2011 gekocht en altijd in onderhoud geweest, slechts 1 eigenaar gehad. Een maand geleden nog grote beurt+APK gehad daar voor ze hem ingeruild hebben bij het bedrijf waar ik hem gekocht heb. Toevallig heb ik wat contacten bij de dealer dus gisteren tijdens de proefrit gelijk rondje gebeld om te vragen of het een OK auto is. Alle lichten gingen op groen dus durfde ik het wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Drardollan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Ik houd het in de gaten!

Ik had een gelukje met de auto, het is een NL auto (ik wil geen import) en toevallig komt hij bij een dealer hier uit de buurt vandaan. Daar is hij in 2011 gekocht en altijd in onderhoud geweest, slechts 1 eigenaar gehad. Een maand geleden nog grote beurt+APK gehad daar voor ze hem ingeruild hebben bij het bedrijf waar ik hem gekocht heb. Toevallig heb ik wat contacten bij de dealer dus gisteren tijdens de proefrit gelijk rondje gebeld om te vragen of het een OK auto is. Alle lichten gingen op groen dus durfde ik het wel aan :)
Dat is helemaal goed inderdaad! Kilometerstand is ook zeker niet verkeerd voor de leeftijd :)

Tip als je een zuinig verbruik wilt, veel cruise control gebruiken. Scheelt bij mij toch vaak 1L/100km. (gemiddeld 7L/100km gecombineerd)

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 22-10-2020 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Dat is helemaal goed inderdaad! Kilometerstand is ook zeker niet verkeerd voor de leeftijd :)

Tip als je een zuinig verbruik wilt, veel cruise control gebruiken. Scheelt bij mij toch vaak 1L/100km. (gemiddeld 7L/100km gecombineerd)
Netjes, benieuwd waar ik op kom. Ik heb helaas 2 veel voorkomende ritten, 1 rit van huis naar werk wat inhoudt 4 km snelweg en 10 kilometer binnendoor. Mijn huidige C4 vind dat qua verbruik niet leuk.

Als ik daarentegen op familiebezoek ga op 300 km afstand, snelweg en cruise aan dan vind mijn huidige C4 het al een stuk prettiger. Ik hoop dat ik vooral op die ritten wat kan besparen, al is en blijft het een "ouderwetse" 4 traps automaat.

KM stand was ook een reden om tot aanschaf over te gaan. Heb toevallig recent voor 1000 euro minder een oud type C4 gezien met een ton op de teller. Die was ouder en gedateerd. Heb nu een C4 uit 2005, dus type I. De overstap naar een C4 type II was mij te klein en nu heb ik voor 1000 meer een auto die nieuwe is, minder KM heeft en ook nog eens een moderner model.

Dus voor mij een grote stap vooruit, echt zin in om er in te gaan rijden!

[ Voor 21% gewijzigd door Drardollan op 22-10-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Die modificatie is niet om het thermostaathuis zelf, maar vanwege de temperatuursensor. Die kan inwendig lek raken en dan KVS via de kabel naar je ECU zuigen, waardoor je ECU naar de maan is en je aan een hele dure reparatie zit (uiteraard zonder coulance en buiten de garantie).
Modificatie heeft de sensor op een andere locatie zitten en daarnaast is het kabeltje verlengd zodat deze anders gerouteerd kan worden.

Verder, zodra ze serieus olie gaan zuipen denken over verkopen of reviseren. De mijne zoop ruim 1 liter op 2000km voordat cilinder 1 en 3 naar de maan gingen (cilinder 1 helemaal geen compressie meer, cilinder 3 misfires)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
_JGC_ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Verder, zodra ze serieus olie gaan zuipen denken over verkopen of reviseren. De mijne zoop ruim 1 liter op 2000km voordat cilinder 1 en 3 naar de maan gingen (cilinder 1 helemaal geen compressie meer, cilinder 3 misfires)
Oei dat hoop ik niet dat dat gaat gebeuren binnenkort :o

Heb net kosten gehad aan die thermostaat huls, grote beurt en nieuwe achterbandjes...

[ Voor 9% gewijzigd door Leviathius op 22-10-2020 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Oei dat hoop ik niet dat dat gaat gebeuren binnenkort :o
Was een LPG auto met 287.000km op de teller. Begon met soms uitvallen op LPG bij stationair draaien, lag aan de waterpomp die niet genoeg opbrengst gaf waardoor er te weinig LPG naar de motor ging (verdamper bevriest). Is opgelost door nieuwe waterpomp met poelie, maar bij een motor die te arm draait kan dat klepschade geven.

Bij het uitsluiten van problemen in de ontsteking op cilinder 3 enkele weken later ging ie uiteindelijk op 2 cilinders lopen en had ik daarna geen compressie meer op cilinder 1. Vermoeden is een gebroken zuigerveer, maar bewijs daarvan heb ik niet. Ik heb de auto achtergelaten bij de garage en 300 euro voor het 207SW barrel uit 2008 gekregen. Had voor 2500 euro de motor kunnen laten reviseren of vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[...]

Mijn C4 GP uit 2007 zuipt ook koelvloeistof als een alchoholverslaafde. Heb vorig jaar de tempsensor moeten vervangen omdat deze steevast -5C aangaf (en dus het benzinemengsel helemaal niet goed had met alle gevolgen van dien), maar ook daarvoor was koelvloeistof niveau een ding. Ik heb dus maar steevast 2 flessen G12+ in de garage staan zodat ik het kan bijvullen (en er gaan toch wel 2 flessen per jaar doorheen) en 1 in de achterbak voor als ik het vergeet te controleren.

Vorige week de voorbanden laten vervangen en de remvloeistof laten vervangen en de APK laten doen. Geen bijzonderheden, maar de auto is toe aan een grote beurt. Ga het voor het eerst zelf doen: 500 euro voor een grote beurt is mij te gortig als ik het voor 200 kan doen (en dan zelfs gereedschap die ik aanschaf hiertoe erbij op tel)

Daarnaast is het plan de auto volgend jaar rond deze tijd te vervangen. Al het geld wat ik er nu naartoe gooi is dus voor de zeer korte termijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 22-10-2020 12:56 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Notna Zou er wel naar (laten?) kijken. Als ie lekt is de druk ook niet naar behoren, KVS kan flink hogere temperaturen aan als het op druk gezet wordt.

Alhoewel ik bij de 207 ook flink lekkage gehad heb.... waterpomp vervangen, daarna altijd lekkage gehouden. De waterpomp kan het niet zijn, die is net vervangen... bleek de pakking gedraaid in de waterpomp te zitten, lekte wel flink, je kon het wel ruiken, maar sporen zag je pas toen de omkeerrol en poelie eraf gingen (en dat doe je niet zomaar even want je kunt er amper bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

_JGC_ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:09:
@Notna Zou er wel naar (laten?) kijken. Als ie lekt is de druk ook niet naar behoren, KVS kan flink hogere temperaturen aan als het op druk gezet wordt.

Alhoewel ik bij de 207 ook flink lekkage gehad heb.... waterpomp vervangen, daarna altijd lekkage gehouden. De waterpomp kan het niet zijn, die is net vervangen... bleek de pakking gedraaid in de waterpomp te zitten, lekte wel flink, je kon het wel ruiken, maar sporen zag je pas toen de omkeerrol en poelie eraf gingen (en dat doe je niet zomaar even want je kunt er amper bij).
Er is naar gekeken 2 jaar geleden maar niets gevonden. Druk is goed en de garage (dealer) gaf aan dat het verbruik redelijk normaal is en niet zorgwekkend hoog.

Achja, nog een jaar en het is gedaan ermee. Als ik er 2000 euro voor krijg tegen die tijd ben ik blij :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Leuke auto, ben niet heel erg fan van dit model maar het heeft ook wel weer wat. :)

Mijn C4 1 liep laatst op, ik denk, 3 cilinders. Met veel pijn en moeite naar de 100 km/h, motorstoringslampje bleef branden. Bobines waren aan hun eind, gelijk maar laten vervangen en alles weer opgelost. Hij heeft blijkbaar door dat ik stiekem al naar andere auto's aan het kijken ben. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Hij rijdt heeeeeerlijk! Spulletjes zitten er alweer in. Van de week een mooie lange rit op het programma voor extra genieten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:13
@Notna bij ons lekte de waterbak... Niemand die me kon vertellen wat dat was en waar die zit. Maar goed, er is iets vervangen en geen koelvloeistof problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Nieuwe Firmware voor de Wave2 gebruikers: https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=7654 (2,5 GB)
Hij staat bij mij te downloaden, maar ik houd eerst een tijdje de Citroën en Peugeot fora in de gaten, in het geval er problemen mee zijn, voor ik onze Aircross update ;)
Men melde op het Citroën forum dat de nieuwe kaart (19) ook kort hierna zal verschijnen (ik hoop het, 18 heeft best wel wat tekortkomingen nog, beweert regelmatig dat we 120 mogen [nee, echt niet, zelfs niet na 19.00 hier], en dat we 100 mogen waar gewoon al jaren borden met 80 staan)

PS. Download is poep traag, 400 200 kb per sec. geduld is dus een schone zaak..

[ Voor 6% gewijzigd door RoosW op 04-11-2020 10:25 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction meldt.

Ik, zzp'er, rijdt een Berlingo uit 2001, met een 2.0HDi onder de kap. Hij is eerder in mijn bezit geweest, en toen ik hem recent weer te koop zag staan voor een gunstige prijs heb ik 'm terug gekocht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDgDMEp7mTQPHV123hy16jhr-Po=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RaZBWHqQMJxd0yFBr6vV2h8C.jpg?f=user_large

Nu heb ik alleen een probleempje met de blower (kachelmotor). De weerstand was stuk, dus hij werkte alleen op stand 4. Ik kon niet direct vinden waar de weerstand precies zat, dus ik heb dat nog even gelaten voor wat het is. Vorige week ging stopte de blower er helemaal mee. Eerst de blower gedemonteerd en rechtstreeks op 12v gezet, windkracht 10! Toen gaan meten, geen spanning bij de kachelmotor. Geen spanning bij de weerstand, middenconsole uit elkaar, en ook geen spanning achter de schakelaar. De zekering is heel. De weerstand is ondertussen ook vervangen trouwens.

[edit]Inmiddels werkt de blower weer, maar niet meer contact geschakeld. Er moet nog ergens een relais zitten gok ik, maar dit is op schema's niet terug te vinden. Ik denk dat ik zelf een keer wat aanleg en het er dan bij laat :)

[ Voor 29% gewijzigd door Destruction op 08-11-2020 19:30 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Nog vergeten, direct na aankoop heb ik winterbanden geregeld inclusief een leuk setje velgen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CNBdG80zeMYwntGXedZzrtf680=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxmueNGV4fkomBXEjoTBnYQ2.jpg?f=fotoalbum_large

Zwarte velgen onder een witte kar, ik vind het echt prachtig!

Zomerbandjes liggen nu op staal in de opslag, in het voorjaar als de nieuwe velgen op de markt komen en ik moet wisselen dan koop ik daar ook nog een mooi setje voor *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Oh en ik vroeg mij ook af, ik heb een radio met bluetooth met firmware V0 3.600 en ik heb problemen met mijn iPhone koppelen (verbinding verliest als je iets wil doen). Weet iemand toevallig waar ik een nieuwere firmware kan oppikken of is deze er simpelweg niet?

Het betreft deze radio, geen idee welk type dat is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx1Q4oaYvzmbQejLD-W9XDGFl2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YYMXgT4rHW19RyEWw5TTw60i.jpg?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door Drardollan op 07-11-2020 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:28:
Ik rij vanaf eind volgende week een Seat Leon uit 2015, de C4 Coupe gaat dan de verkoop in.
Nou de C4 is er nog. En dat is maar goed ook, want mijn god wat is die Seat een saai hok zeg :/ Die gaat weer in de verkoop denk ik. Ik rij dus doordeweeks al m'n kilometers op aardgas met de Seat. En in het weekend laat ik de Seat staan en stap ik in m'n lieve Citroën.

Stapte ik vanmiddag op kantoor in de Seat, starten: 'start/stop storing'. Shit. Na opnieuw starten was die storing weg.

Dus ik kom thuis, moest nog wat dingen doen dus ik pak de sleutels van de C4 en ga ff een stukje toeren en boodschappen doen etc. *beep" emissiestoring, geen vermogen meer, haperend accelereren.. Net uitgelezen P1304, P0204 en P0304, oftewel, misfire cylinder 4 en sluiting injector 4....

Weekend begint al lekker dus. Nja, ik heb nu de Seat nog, dus de Citroën kan ik bij de garage neerzetten voor 2 nieuwe banden, een verse accu en waarschijnlijk een nieuwe injector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Tja, wel erg onhandig en slecht getimed. Aan de andere kant, je hebt inderdaad die 'hele saaie bak' nog 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ben ook weer 950 euro armer, behoorlijk wat versleuteld aan mijn C4 maar nu is al het gebonk en geklop weg uit het onderstel. Ik had het er eigenlijk niet in willen steken, maar de auto is verder betrouwbaar en voor 950 euro koop ik ook niks beters. Toch maar even mee door dan, want dit wil ik er wel weer enigszins uit halen. :p

Eerstvolgende klus: paravan vastzetten op een of andere manier, dat rot ding blijft zich maar losmaken van de voorruit.

[ Voor 15% gewijzigd door Frietsaus op 06-12-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Frietsaus schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:48:
Ik ben ook weer 950 euro armer, behoorlijk wat versleuteld aan mijn C4 maar nu is al het gebonk en geklop weg uit het onderstel. Ik had het er eigenlijk niet in willen steken, maar de auto is verder betrouwbaar en voor 950 euro koop ik ook niks beters. Toch maar even mee door dan, want dit wil ik er wel weer enigszins uit halen. :p

Eerstvolgende klus: paravan vastzetten op een of andere manier, dat rot ding blijft zich maar losmaken van de voorruit.
Als je niet teveel wel klooien dan kan je bij Ali voor 2 tientjes iets halen:
https://nl.aliexpress.com/item/32773532874.html

Anders knoeien met Loctite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Zelf flink aan het balen, nu het kouder wordt blijkt dat de verwarming in mijn nieuwe C4 het maar marginaal doet. Het is flink koud en warmt maar heel langzaam op. Er komt wel warme lucht, maar heel veel is het niet.

Woensdag even langs de garage, koelvloeistof was ook tegen minimum aan dus met wat geluk is het kwestie van ontluchten bij de kachelradiateur. Met een beetje pech moet die vervangen omdat ie verstopt is :{

Ook maar eens bellen met de verkoper, 3 maanden garantie op motor en versnelling. En dit lijkt mij typisch iets van de motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Frietsaus schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:48:
Vast maken aan de voorruit met kit (dan kun je het nog los snijden als je ooit een andere voorruit krijgt) en vervolgens zoiets als dit fabriceren om 'm tegen de voorruit aangedrukt te houden. De paravan wil namelijk nog wel eens los gaan zitten en dan scheurt die kitlaag los.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/07F0MSfSd8gaQU094Ru7jE08.jpg

De mijne wordt nog 1 of 2x per week mee gereden, staat verder in weer en wind stil, maar alles onder de motorkap is nog droog :)

Doordat die paravan los zit krijg je water lekkage in het motorruim. Die mat met geluiddempend materiaal wordt nat en valt uit elkaar, het water druppelt op de hydraulische leiding van je koppeling waardoor die gaat corroderen en je krijgt vocht in/bij die bak met zekeringen naast de accu. Daardoor ben ik al eens stil komen staan langs de kant van de weg, heeft 3 dagen onderzoek en een nieuwe zekeringbak gekost.

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 06-12-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
FastFred schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:26:
[...]
Doordat die paravan los zit krijg je water lekkage in het motorruim. Die mat met geluiddempend materiaal wordt nat en valt uit elkaar, het water druppelt op de hydraulische leiding van je koppeling waardoor die gaat corroderen en je krijgt vocht in/bij die bak met zekeringen naast de accu. Daardoor ben ik al eens stil komen staan langs de kant van de weg, heeft 3 dagen onderzoek en een nieuwe zekeringbak gekost.
Allemaal zo herkenbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:55:
[...]

Als je niet teveel wel klooien dan kan je bij Ali voor 2 tientjes iets halen:
https://nl.aliexpress.com/item/32773532874.html
Deze had ik toevallig al besteld, maar ik kwam er later achter dat ik het linker bevestigingspunt mis dus ik denk niet dat die beugel gaat werken in mijn auto. Misschien kan ik nog wel iets bedenken, maar ik denk uiteindelijk dat iets als FastFred heeft gedaan simpeler/effectiever is.
FastFred schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:26:
[...]

Vast maken aan de voorruit met kit (dan kun je het nog los snijden als je ooit een andere voorruit krijgt) en vervolgens zoiets als dit fabriceren om 'm tegen de voorruit aangedrukt te houden. De paravan wil namelijk nog wel eens los gaan zitten en dan scheurt die kitlaag los.

[Afbeelding]

De mijne wordt nog 1 of 2x per week mee gereden, staat verder in weer en wind stil, maar alles onder de motorkap is nog droog :)

Oh jemig, dat geluidsdempende spul is bij mij ook zeiknat dus dit proces is al lekker bezig. Ik ga z.s.m. ook iets soortgelijks produceren om dit eens op te lossen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Frietsaus schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:27:
[...]

Deze had ik toevallig al besteld, maar ik kwam er later achter dat ik het linker bevestigingspunt mis dus ik denk niet dat die beugel gaat werken in mijn auto. Misschien kan ik nog wel iets bedenken, maar ik denk uiteindelijk dat iets als FastFred heeft gedaan simpeler/effectiever is.
Ah, dan zit jij ook op Citroën-forum, daar zag ik ook het een en ander voorbij komen over dat linker bevestigingspunt :)
Oh jemig, dat geluidsdempende spul is bij mij ook zeiknat dus dit proces is al lekker bezig. Ik ga z.s.m. ook iets soortgelijks produceren om dit eens op te lossen dan.
Jup dat dus. Bij mij is die mat al zover heen dat ik alleen in het hoekje bij de accu nog wat heb zitten. Maar origineel hoort ie van links naar rechts te zitten, onder de gehele voorruit.

Die mat is ook nergens meer te verkrijgen bij Citroën dealers, wordt niet meer geproduceerd. Ben ook al bij autoslopers wezen kijken maar daar is die mat net zo vergaan op de auto's die ze daar hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Frietsaus schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:27:
[...]

Dan heb je op een ander forum een net wat andere nickname of niet? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat ben ik inderdaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Helaas was de pret van korte duur met de C4 :{

Afgelopen week, toen het dus kouder werd, viel het op dat de auto erg koud bleef. Conclusie, de verwarming werkt niet. De auto is ondertussen via de verkoper bij een garage uitgekomen die geconstateerd heeft dat de waterpomp niet voldoende kracht gaf. Alle andere zaken zoals stuurkleppen, slangen, thermostaat en kachelradiateur zijn in orde.

Vanavond blijft hij buiten en morgen gaan ze testen of het nu goed gaat.

Gelukkig garantie genomen en kwam het winterweer toch vroeg genoeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Drardollan 1.6VTI was het toch? Dan draait de poelie van de waterpomp middels een omkeerrol over de achterkant van de multiriem. Grote kans dat de poelie van de waterpomp glad is en daardoor doorslipt. Nieuwe poelie is 4 tientjes bij de dealer of 2 tientjes online en gaat vast met 4 simpele schroefjes. Mooi dat je het nu tegenkomt, want meestal gaat slijtage ook gepaard met scheuren en dan rammelt ie je omkeerrol en krukaspoelie naar de kloten.
Toen ik bij de dealer navraag deed over die poelie (de mijne had lengtescheuren): "Oh, zit er nog wel rubber op dat ding? We vervangen ze hier in de werkplaats minstens 1x per week".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
_JGC_ schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:06:
@Drardollan 1.6VTI was het toch? Dan draait de poelie van de waterpomp middels een omkeerrol over de achterkant van de multiriem. Grote kans dat de poelie van de waterpomp glad is en daardoor doorslipt. Nieuwe poelie is 4 tientjes bij de dealer of 2 tientjes online en gaat vast met 4 simpele schroefjes. Mooi dat je het nu tegenkomt, want meestal gaat slijtage ook gepaard met scheuren en dan rammelt ie je omkeerrol en krukaspoelie naar de kloten.
Toen ik bij de dealer navraag deed over die poelie (de mijne had lengtescheuren): "Oh, zit er nog wel rubber op dat ding? We vervangen ze hier in de werkplaats minstens 1x per week".
Yep, poelies zijn ook vervangen. Precies dit wat je zegt dus :)

Benieuwd of hij morgen lekker warm is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Nou, ze zouden vanmorgen na een nacht buiten kijken of hij lekker warm werd en dan bellen als dit zo was. Dan konden we weer omruilen.

Ondertussen 2 uur, ik begin bang te worden dat het niet enkel hieraan lag. Zelf denk ik eerder een kapotte kachelradiateur namelijk, dat hoor je meestal. Ook het feit dat er wel iets warme lucht kwam betekent dat er wel een circulatie was van koelvloeistof. Blijkbaar gaat de kachelradiateur soms intern stuk cq. raakt verstopt en werkt het nog maar ten dele.

We zullen zien, de leen Seat Altea is niet mooi maar rijdt en is warm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
M'n C4 begon weer te bonken/kloppen dus gelijk mee teruggegaan naar de garage, bleek één van de nieuwe stabilisatorstangen kapot te zijn. Ze hebben er kosteloos een nieuwe op gezet. Is het normaal dat zo'n stang zo snel al weer kapot gaat?

Ik moet zeggen dat hij nu echt goed rijdt, rekening houdend met leeftijd etc. Hopelijk blijft de boel nu heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Frietsaus Zou niet moeten, maar kan ook gewoon productiefoutje zijn. Stabilisatorstang is gewoon een stangetje met 2 kogels erop, die vangen het overhellen van je auto op in de bochten. Als er speling op die kogel komt krijg je dus gebonk.

Als ie nogmaals snel kapot gaat moet je verder gaan kijken in je ophanging, mogelijk zit daar nog iets niet helemaal lekker. Ik heb bijvoorbeeld een 206SW met versleten achteras, wiel staat een klein beetje scheef. Toen ik de auto kocht bonkte die nogal, heb ik van de stabilisator rechtsachter rubber en kogel vervangen. Dat is 4 weken stil geweest, inmiddels bonkt het alweer. Vermoedelijk is de scheefstand een te grote belasting op de kogel of het rubber waardoor die snel weer kapot zijn gegaan. (maargoed, binnenkort complete gereviseerde achteras laten monteren, dan zitten er ook weer fatsoenlijke stabilisatorstangen op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ondertussen een update. Volgens de garage wordt het nu wel warm in de auto met de ventilatie op manueel maar bij automatisch niet.

Persoonlijk zie ik daarin geen relatie met de warmtepomp. Als daar het probleem lag, dan werkt het wel of niet. Kleppen e.d. staan hier los van. Voor ik hem wegbracht werd het in beide situaties niet warm, op een heel flauw zuchtje warmte lucht bij de voeten na.

Mijn idee, het heeft niets geholpen maar dat zeggen ze liever niet. Ik denk zelf dat het in de kachelradiateur zit, maar het is natuurlijk niet ongunstig dat de waterpomp nu ook vervangen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-06 16:28
Maar dan werkt de stappenmotor van de automatische stand gewoon niet lijkt me?
Die blijft bij de automatische stand dan gewoon op 'koud' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
marvinvanloenen schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:16:
Maar dan werkt de stappenmotor van de automatische stand gewoon niet lijkt me?
Die blijft bij de automatische stand dan gewoon op 'koud' staan.
Volgens de sensoren/kleppen die ze uitgelezen hebben werkt alles, en ik merkte ook geen verschil van manueel naar automatisch en terug. Je kan het horen als er kleppen versteld worden en dat gebeurd niet als je van automatisch naar manueel schakelt zover ik weet (de standen veranderen dan niet totdat je andere knopjes gaat duwen).

En ik kan mij niet voorstellen dat er voor warm/koud 2 kleppen zouden zijn, 1 voor de manuele stand en 1 voor de automatische stand. Dat is, neem ik aan, 1 klep die bediend wordt. Of dat ik dat doe door op een knopje te drukken of de computer het doet maakt dan niet uit lijkt mij.

Maar goed, gelukkig hoef ik het niet uit te zoeken en is het garantie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Frietsaus schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:18:
Is het normaal dat zo'n stang zo snel al weer kapot gaat?

Ik moet zeggen dat hij nu echt goed rijdt, rekening houdend met leeftijd etc. Hopelijk blijft de boel nu heel.
Alles kan kapot, ook als het nieuw is. Mijn auto moest ooit een nieuwe einddemper omdat de oude lek was, maar de nieuwe einddemper maakte meer herrie :X 2x voor terug geweest, 2x een nieuwe demper eronder gehad en hetzelfde probleem. En bij de 3e keer hebben ze er een originele Citroën ondergezet i.p.v. het B-merk (ik vermoed Eurorepar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:42:
[...]

Volgens de sensoren/kleppen die ze uitgelezen hebben werkt alles, en ik merkte ook geen verschil van manueel naar automatisch en terug. Je kan het horen als er kleppen versteld worden en dat gebeurd niet als je van automatisch naar manueel schakelt zover ik weet (de standen veranderen dan niet totdat je andere knopjes gaat duwen).
Hebben ze ook naar je buitentemperatuursensor gekeken, als die vreemde waarden aangeeft wordt de kachel ook niet meer warm, als de sensor bijv. 20gr. buitentemperatuur aangeeft wordt de kachel niet warm.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
d-super schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:40:
[...]

Hebben ze ook naar je buitentemperatuursensor gekeken, als die vreemde waarden aangeeft wordt de kachel ook niet meer warm, als de sensor bijv. 20gr. buitentemperatuur aangeeft wordt de kachel niet warm.
Geen idee. Het is niet mijn vaste garage en ik bemoei mij er niet mee eigenlijk. Ze hebben alles uitgelezen zeiden ze, daar zal die sensor ook wel bijzitten?

Overigens geeft het dashboard ook de juiste buitentemp aan, maar misschien is dat een andere sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:29:
@Frietsaus Zou niet moeten, maar kan ook gewoon productiefoutje zijn.
FastFred schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:56:
[...]

Alles kan kapot, ook als het nieuw is.
Ik ga er dan maar even van uit dat het een productiefoutje is geweest van het onderdeel. Ik hoor het snel genoeg als het weer fout is. O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Frietsaus op 15-12-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
De soap continues. Ze gaan nu een thermostaat vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
En de verkeerde is geleverd, nu wachten op onderdelen. Het schiet helaas niet op, maar ze werken er hard aan. Hopelijk is het nu snel opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ah, de thermostaat... hoezo verkeerde geleverd? Past het kabeltje van de temperatuursensor niet? ;)

Dat thermostaathuis is destijds aangepast omdat de sensor bij lekkage water opzuigt en naar de ECU leidt. Na de modificatie zit de sensor op een andere plek en moet er een verlengkabeltje bij.

Prijzige reparatie trouwens, bij de dealer ben je zo 350 euro verder voor thermostaathuis+kabeltje+montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
_JGC_ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:06:
Ah, de thermostaat... hoezo verkeerde geleverd? Past het kabeltje van de temperatuursensor niet? ;)

Dat thermostaathuis is destijds aangepast omdat de sensor bij lekkage water opzuigt en naar de ECU leidt. Na de modificatie zit de sensor op een andere plek en moet er een verlengkabeltje bij.

Prijzige reparatie trouwens, bij de dealer ben je zo 350 euro verder voor thermostaathuis+kabeltje+montage.
Bij mij is exact dezelfde reparatie uitgevoerd een paar maanden terug en kostte mij bij een non-dealer 200 euro ongeveer. Hij vertelde precies wat jij vertelde over het water opzuigen (koelvloeistof in mijn geval) en dat hij aangepast was d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Leviathius schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:11:
[...]

Bij mij is exact dezelfde reparatie uitgevoerd een paar maanden terug en kostte mij bij een non-dealer 200 euro ongeveer. Hij vertelde precies wat jij vertelde over het water opzuigen (koelvloeistof in mijn geval) en dat hij aangepast was d:)b
Toen ik het liet doen waren die dingen nog niet aftermarket te krijgen. Inmiddels is het aanbod van aftermarket thermostaten ruimer en zijn ze origineel ook niet heel duur meer (1336Z8 is origineel <100 excl BTW), aftermarket adviesprijs van Gates is zelfs duurder dan de dealerprijs :X.

Reken daarbij dat de dealer vloeibaar goud in je koelsysteem mikt. Toch weer 6 liter koelvloeistof bij het vervangen van een thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
_JGC_ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:06:

Al sla je mij dood, hij staat niet bij mijn eigen garage en bemoei me er dus vooral niet mee. Ik denk wel dat de marge van de verkoop ondertussen verdampt is. De waterpomp is ook al vernieuwd.

Ze hebben nu een thermostaat(huis) bij de dealer besteld, die zal vast inclusief verlengkabeltje komen. Of niet, dan moeten ze nog wat bij extra bestellen 8)

En dan is het wel te hopen dat het probleem dan opgelost is, want als ze de kachelradiateur ook nog moeten uitbouwen en vervangen :o

Ik ben nog steeds blij met de garantie, en ze pakken het in ieder geval serieus aan. Dat is wel prettig. Al is het wel balen dat ik al een week in een schakelauto rijdt waar mijn partner niet in wil rijden (rijdt enkel automaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
_JGC_ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:32:
[...]

Toen ik het liet doen waren die dingen nog niet aftermarket te krijgen. Inmiddels is het aanbod van aftermarket thermostaten ruimer en zijn ze origineel ook niet heel duur meer (1336Z8 is origineel <100 excl BTW), aftermarket adviesprijs van Gates is zelfs duurder dan de dealerprijs :X.

Reken daarbij dat de dealer vloeibaar goud in je koelsysteem mikt. Toch weer 6 liter koelvloeistof bij het vervangen van een thermostaat.
En dan te bedenken dat ze de koelvloeistof net hebben vervangen met de waterpomp O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Drardollan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:33:
[...]

En dan te bedenken dat ze de koelvloeistof net hebben vervangen met de waterpomp O-)
Kan je ook opvangen en hergebruiken. Het kost de garage misschien 1 euro per liter inkoop, maar de dealer schrijft gewoon 8 euro per liter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
_JGC_ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:52:
[...]

Kan je ook opvangen en hergebruiken. Het kost de garage misschien 1 euro per liter inkoop, maar de dealer schrijft gewoon 8 euro per liter ofzo.
Ze zullen wel vervangen, gaat sneller. Alhoewel, snel zijn ze niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Afspraak gemaakt voor de C4 bij de garage. 2 nieuwe banden, motorstoring fixen en een nieuwe accu. Volgende week donderdag kan ie terecht.

Toch nog ff kijken hoe de C4 er nu aan toe is na 1.5 week stil staan. Op contact gaat prima en de foutcodes maar even gewist. Proberen te starten, en met heeeel veel moeite gaat ie rond maar slaat toch aan, en: op 4 cilinders, hoezee! Dus ff stukje rijden om de accu op te laden, kort bij huis gebleven en na 4km rondjes om de kerk toch weer motorstoring en niet willen accelereren. Motor uit, scanner er aan, codes gewist, weer starten, nope, nog steeds op 3 cilinders.

Nouja, we gaan het zien volgende week, gelukkig heb ik voorlopig nog 2 autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
FastFred schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:52:
Afspraak gemaakt voor de C4 bij de garage. 2 nieuwe banden, motorstoring fixen en een nieuwe accu. Volgende week donderdag kan ie terecht.

Toch nog ff kijken hoe de C4 er nu aan toe is na 1.5 week stil staan. Op contact gaat prima en de foutcodes maar even gewist. Proberen te starten, en met heeeel veel moeite gaat ie rond maar slaat toch aan, en: op 4 cilinders, hoezee! Dus ff stukje rijden om de accu op te laden, kort bij huis gebleven en na 4km rondjes om de kerk toch weer motorstoring en niet willen accelereren. Motor uit, scanner er aan, codes gewist, weer starten, nope, nog steeds op 3 cilinders.

Nouja, we gaan het zien volgende week, gelukkig heb ik voorlopig nog 2 autos
Never a dull moment met die Franse troep hè :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Drardollan en daarom blijft de Franse troep en gaat mijn Seat Leon uit 2015 weer weg, rijd super maar wat een saai ding is dat zeg :/

De C4 is iedere dag anders, niet altijd goed, maar hij is iedere dag anders, het ding heeft persoonlijkheid. Iedereen verklaart mij voor gek, maar schijt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
FastFred schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:44:
@Drardollan en daarom blijft de Franse troep en gaat mijn Seat Leon uit 2015 weer weg, rijd super maar wat een saai ding is dat zeg :/

De C4 is iedere dag anders, niet altijd goed, maar hij is iedere dag anders, het ding heeft persoonlijkheid. Iedereen verklaart mij voor gek, maar schijt aan.
Ik weet het, ik rijd al 20+ jaar Frans.
Zelf gehad of nog in bezit:
Citroën CX, BX, 2CV, ZX, C4
Peugeot 307SW, 407, 206
Renault 5 (normale en GT Turbo), Clio

Ook genoeg andere vehicles van andere merken gereden als tijdelijke auto’s, leenauto’s en huurauto’s. Allemaal saai en voorspelbaar met over het algemeen zeer saaie designs. Eenheidsworsten.

Mijn huidige C4 heb ik 6+ maanden naar gezocht en ook veel andere merken en modellen gekeken, maar allemaal flut.

Die Seat had je toch uit de lease gekocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik rijd nu 12,5 jaar Frans en mijn volgende auto wordt gewoon weer een Frans ding. Niets ten nadele van het VAG roestbarrel dat mijn eerste auto was overigens, dat ding reed altijd maar met dorpels van beschuit kon die niet meer door de APK.

Heb nog altijd spijt dat ik de 206 heb ingeruild voor een 207SW. Maargoed, ook die 207SW had z'n charmes, als dat ding altijd betrouwbaar was geweest en als de dealer gewoon z'n werk had gedaan was ik nooit zelf aan het sleutelen gegaan. Waar auto's 5 jaar geleden nog eng waren qua techniek sleutel ik nu alles wat los en vast zit :X.

• don_jorg
  • Laatst online: 14-02 11:52
_JGC_ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:48:
Waar auto's 5 jaar geleden nog eng waren qua techniek sleutel ik nu alles wat los en vast zit :X.
En dat snappen de mensen die tegen Franse auto's zijn niet: ze zijn zo gemaakt dat je leert van je auto. Dat je kunt bedenken om toch een andere carrière te starten als monteur. Een levensles.

Altijd dat negatieve, het is juist bedoeld om je te helpen! :)

• Drardollan
  • Nu online
don_jorg schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:36:
[...]

En dat snappen de mensen die tegen Franse auto's zijn niet: ze zijn zo gemaakt dat je leert van je auto. Dat je kunt bedenken om toch een andere carrière te starten als monteur. Een levensles.

Altijd dat negatieve, het is juist bedoeld om je te helpen! :)
Het geeft je ook iets te doen, in tijden van Corona is dat fijn!

Update: het goede nieuws is dat de originele thermostaat past (want die heeft de modificatiekabel meegeleverd natuurlijk). Het slechte nieuws is dat hij nog steeds niet warm wordt :D
Ze denken nu aan de kachelradiateur. Die wordt morgen vervangen.

Dat is overigens ook wat ik ze gezegd heb in de eerste instantie, dat het de radiateur wel eens kon zijn. Dat was uitgesloten, het lag elders (zie mijn eerdere post hierover). Na een lange omzwerving lijk ik toch gelijk te gaan krijgen, er is niet veel meer over om te vervangen namelijk 8)

Hopelijk lost dit het op, het wordt langzaam spannend. 28 december heb ik hem echt nodig.

• _JGC_
  • Nu online
Drardollan schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:43:
[...]

Het geeft je ook iets te doen, in tijden van Corona is dat fijn!

Update: het goede nieuws is dat de originele thermostaat past (want die heeft de modificatiekabel meegeleverd natuurlijk). Het slechte nieuws is dat hij nog steeds niet warm wordt :D
Ze denken nu aan de kachelradiateur. Die wordt morgen vervangen.

Dat is overigens ook wat ik ze gezegd heb in de eerste instantie, dat het de radiateur wel eens kon zijn. Dat was uitgesloten, het lag elders (zie mijn eerdere post hierover). Na een lange omzwerving lijk ik toch gelijk te gaan krijgen, er is niet veel meer over om te vervangen namelijk 8)

Hopelijk lost dit het op, het wordt langzaam spannend. 28 december heb ik hem echt nodig.
Het geeft ze wat te doen, in tijden van Corona is dat idd fijn... :+

Alle gekheid op een stokje, zo dramatisch is dat Franse spul niet tov Duits. De ellende begon pas echt toen ze besloten om hun robuuste TU motoren te upgraden met BMW techniek.

Dat de monteurs bij de dealer hun 80 euro excl BTW per uur niet altijd waard zijn is een ander verhaal, dat zijn gewoon Nederlanders die ook graag sleutelen aan Frans spul maar niet weten hoe dat moet :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Door Corona en thuiswerken stond mijn C4 laatste 2,5 maanden stil. Daarom vorige week weer eens een uurtje gereden wisselend over binnenwegen en snelweg. Het startte direct zonder problemen, bandenspanning gecontroleerd en verse benzine getankt.. Ik moest gewoon weer wennen aan het autorijden maar het was genieten. :Y
Franse auto's hebben karakter ;) Ik heb nooit anders gereden en ken kleine maar goede garage voor onderhoud.

[ Voor 14% gewijzigd door Willem30 op 18-12-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
_JGC_ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:24:
[...]

Het geeft ze wat te doen, in tijden van Corona is dat idd fijn... :+
_/-\o_
Alle gekheid op een stokje, zo dramatisch is dat Franse spul niet tov Duits. De ellende begon pas echt toen ze besloten om hun robuuste TU motoren te upgraden met BMW techniek.
Ach, elk merk heeft zijn shit. Ze hebben niet voor niets snel afscheid genomen van dat THP afval. PureTech hebben ze weer zelf ontwikkelt toch? Al hadden de eerste generaties daarvan ook niet echt een goede naam.
Dat de monteurs bij de dealer hun 80 euro excl BTW per uur niet altijd waard zijn is een ander verhaal, dat zijn gewoon Nederlanders die ook graag sleutelen aan Frans spul maar niet weten hoe dat moet :X.
Dat vraag ik mij bij elke dealer af. Ik heb nog een Opel Karl en die is de eerste 2 jaar bij de dealer geweest voor onderhoud (ivm garantie, wil geen gezeik). Belachelijk duur en echt prutswerk. Een lekkende pakking van de carterpan (bekend probleem) hebben ze geprobeerd te repareren met wat kit aan de buitenkant _O-
Wat een klapjosti's. Het zal niemand verbazen dat de auto binnen de kortste keren weer terug was bij de vrienden van Opel zodat ze, onder mijn toezicht, een echte reparatie konden uitvoeren (garantie).

In Frankrijk is het wat dat betreft leuker geregeld. De aard van de werkzaamheden bepaald welke monteur je nodig hebt en aan het niveau van de monteur hangt een prijskaartje. Een monteur voor enkel olie wisselen is vele malen goedkoper dan een monteur die koppakkingen vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Drardollan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:02:
Die Seat had je toch uit de lease gekocht?
Jep, voor inruilprijs overgenomen, is de ex van mijn dagelijkse collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
FastFred schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:00:
[...]

Jep, voor inruilprijs overgenomen, is de ex van mijn dagelijkse collega.
Dat waren 5 mooie weken dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Drardollan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:53:
[...]

Dat waren 5 mooie weken dan 8)
2.5 maand inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Stuur je adres even, stuur ik je een doosje chocolade en bloemen. Het moeten zware maanden geweest zijn in zo'n Spaans/Duits hok.

O+

Pagina: 1 ... 41 ... 50 Laatste