Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste
Acties:
  • 182.388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20:54
d-super schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:55:
@Korkss
Je kan ook denken aan een 1.2VTI, geen directe inspuiting, zuinig en toch nog aardig snel.
Ik heb er zelf een en ik moet eerlijk zeggen dat het fantastisch rijdt.[Afbeelding]
Zag een leuke 1.6 VTI, ben er nog niet uit. Heb geen haast dus kan lekker rond kijken. Nooit eerder Citroën gereden maar de DS3 vind ik gewoon een heel leuk wagentje :D

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:15
C4 moet weer voor APK binnenkort, meteen maar wat puntjes aan laten pakken denk ik. Schokdemper achter rammelt enorm, cruise control valt regelmatig uit, parkeersensoren achter doen het niet als het een paar dagen geregend heeft (laatste tijd geen problemen dus) en de airco schakelt niet in

Wordt weer een mooie rekening. Ik baal ook enorm van die airco, 2 jaar terug een nieuwe condensor in gekomen dus ik hoop heel erg hard dat het niet de pomp is ofzo :'(

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Korkss schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:18:
[...]

Zag een leuke 1.6 VTI, ben er nog niet uit. Heb geen haast dus kan lekker rond kijken. Nooit eerder Citroën gereden maar de DS3 vind ik gewoon een heel leuk wagentje :D
Let wel op bij de 1.6VTI dat ie enorm veel olie slurpt... en vind het hem ook niet super zuinig eigenlijk. Momenteel 7-7.4L/100km volgens de boordcomputer. Maar leuk is het wel dat je net wat meer vermogen hebt dan de 1.4VTI of 1.2VTI.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02:22
@FastFred al uitgelezen? Ik had destijds storing in de thermostaat, die bleef open staan. ECU is daar heel simpel in: storing thermostaat is geen airco.

Niet dat thermostaat goedkoop is overigens, dealer vraagt 350 voor het vervangen, thermostaat los is 125 excl BTW.

@Leviathius Olie zuipen is een ding, ding wil ook nog wel eens lekken onder de oliedop door (ring lekt). Ik heb inmiddels de 2e nieuwe dop al.

[Voor 21% gewijzigd door _JGC_ op 18-05-2020 09:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
@_JGC_ die thermostaat die doet het wel, de interne temperatuur wordt netjes afgeregeld. Ik heb de klimaatcontrole nooit meer op auto staan, ik rij zoveel mogelijk met airco uit namelijk, eens per maand laat ik de airco een dag of 2 draaien om alles soepel te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
@FastFred gaat om de thermostaat voor motorkoeling, niet de interieurverwarming. ECU stuurt dat ding elektronisch aan en zal de airco afschakelen als er een storing in het koelsysteem gelogd wordt.

Edit: nog even gekeken, jij hebt een oudere 2.0 16V, die heeft nog een bimetaal thermostaat zonder elektronische aansturing. Is bij jou dus niet van toepassing.

[Voor 29% gewijzigd door _JGC_ op 18-05-2020 12:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:57
@ _JGC_
Dat van de thermostaat is niet helemaal waar, bij de C5 bijv. (zelfde motorblok) wordt de elektronisch gestuurde thermostaat standaard vervangen door een gewone thermostaat, bij uitlezen staat er een foutmelding/storing maar de airco blijft gewoon werken. (wil je die storing weg hebben kan je een weerstand tussen de loze stekker zetten)
Bij een defecte koelwater temperatuursensor schakelt de airco wel uit.....

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën DS3 1.2VTI-82pk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:43
@FastFred Is het niet beter voor de airconditioning om deze gewoon altijd aan te laten staan? Dan blijft het systeem regelmatig gesmeerd en de afdichtingen soepel. Of heb je zelf redenen om de airco niet standaard aan te hebben?

Rij zelf een 206+ uit 2010 en de airco deed het niet meer. Sloeg wel aan, maar enkel warme lucht. Twee jaar geleden laten vullen, dus dacht aan een lek. Opnieuw laten vullen en geen lek gevonden. Advies was: laat lekker op auto A/C staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 20:49
Naafkap schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:17:
@FastFred Is het niet beter voor de airconditioning om deze gewoon altijd aan te laten staan? Dan blijft het systeem regelmatig gesmeerd en de afdichtingen soepel. Of heb je zelf redenen om de airco niet standaard aan te hebben?

Rij zelf een 206+ uit 2010 en de airco deed het niet meer. Sloeg wel aan, maar enkel warme lucht. Twee jaar geleden laten vullen, dus dacht aan een lek. Opnieuw laten vullen en geen lek gevonden. Advies was: laat lekker op auto A/C staan.
Zoveel invloed heeft dat opzich niet.
Na 2 jaar opnieuw moeten vullen is toch een lek. Systeem dient afgeperst te worden. R134A is er schadelijk voor het milieu en je mag hem dan officieel ook niet zo snel opnieuw vullen zonder reparatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
Naafkap schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:17:
Ja, exact om die reden laat ik 'm een paar dagen per maand draaien. Het scheelt gewoon teveel in brandstofverbruik. Met de airco uit ga ik van 1 op 11, naar 1 op 12 en soms 13.

[Voor 8% gewijzigd door FastFred op 18-05-2020 21:33]

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Frietsaus schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:40:
[...]

Ik ben zelf weer toe aan de volgende klus, één van de dimlichten is verbrand en het stekkertje is kapot. Het andere dimlicht werkt helemaal niet, lekker handig weer. 8)7
Viel mee gelukkig, één lamp was gewoon kapot dus die vervangen. Bij de ander was de stekker kapot door o.a. die verbrande lamp. En ouderdom. Stekker vervangen en alles werkt weer. Hopelijk blijft het zo. :)

Vroeger ging ik voor alles naar de garage, maar ik vind het zelf klussen toch wel leuk en geeft een voldaan gevoel. Jammer genoeg heb ik niet de middelen voor de grotere reparaties.

[Voor 15% gewijzigd door Frietsaus op 20-05-2020 22:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:34
Vanmorgen bij de dealer de buitentemperatuursensor laten vervangen, even afwachten of het probleem vam de ontregelde climatecontrol nu is verholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:36
Afgelopen maandag de auto gebracht voor apk, grote beurt en controleren van wielagers. Ik hoorde gezoem de bocht in. Maar tijdens het brengen niet.
Ga het in de gaten houden.

Uiteindelijk alleen ruitenwissers vervangen en de beurt. En ze gaven aan dat de achterbanden voor apk nog goed waren, maar wel binnenkort gedaan moeten worden. Dus wordt weer 2 michelin crossclimate bestellen en op laten zetten.

Al met al valt het nu wel mee. :p

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• FastFred
Duur dagje vandaag. De C4 Coupe voor de APK, een gescheurde ashoes en een schokdemper achter die los zat, maar de auto reed er normaal om.

Maarrrr, de distributie moet gedaan worden want er staat waarschijnlijk een spanrol te jengelen, de airco doet het niet, blijkt de pomp lek te zijn, en er moet een stabistang rechtsvoor vervangen worden.

En 2 voorbanden zijn binnenkort aan vervanging toe.

Ik ga naar de dealer meestal, dus dat werd een dure rekening en ze belden al op of ik niet interesse had in een DS4. Ik heb voor nu de schokdemper en de ashoes laten wisselen zodat ie door de APK kan, en dan maar eens bij de garage om de hoek langs voor een 2e offerte :P

[Voor 25% gewijzigd door FastFred op 03-06-2020 15:11]

• _JGC_
@FastFred duur grapje idd...

Stabilisatorstang gewoon zowel links als rechts vervangen, die stokjes kosten geen drol en monteren is vrij simpel. Heb ze bij m'n 207 laatst ook gedaan.
Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True