Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste
Acties:
  • 250.712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

dude88 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Beetje mierenneuken, maar het is koudemiddel. Dat is gasvormig. (Er kan wel wat olie meekomen bij lekkage)
Koelvloeistof is om de motor te koelen, maar als dat leeg loopt zal de airco ook niet lang werken >:)
Gek genoeg weet ik dat, maar ik kon er niet opkomen tijdens het typen van die reply :') Zal het aanpassen :>

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 13:28
2 weken geleden is onze c3 uit 2015 total los gereden (We hadden deze net 6 maanden)😥 vandaag een c3 uit 2017 testrit gemaakt maar met de stevige zijwind van vandaag ontstond er een behoorlijk windfluit aan de andere kant van de auto. We dachten eerst dat er nog een raampje niet goed dicht zat maar dit was niet het geval. Zijn er mensen die hier mee bekend zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46
Vandaag de binnenbekleding van de deur eruit. Werkt het raam gewoon. Zucht.
Maar wel alles ingespoten enzo.

Ging om 1 stekker op de motor (de kleine). Dus die nog even aanstippen met soldeerbout en dan weer in elkaar. Misschien meteen de speakers vervangen. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p09SMSgEUbdCPdf87WKBCMTO/full.jpg

Mijn schoonvader vond iig dat de binnenkant van de deur erg netjes was vanuit de fabriek. Had het ook nog nooit eerder zo bij andere auto's gezien. Dus wat dat betreft Citroën, hulde!

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 11-06-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Eergister mijn nieuwe Citroën C4 (Grand) Spacetourer opgehaald, rijd heerlijk! Alleen krijg ik de MyCitroën app niet gesynchroniseerd. Telefoon is verbonden met Bluetooth maar ook met kabel regelmatig maar enige wat die aangeeft is instructies om te verbinden in de app.

Beetje gezocht en kwam vergelijkbare issues uit 2017/2018 maar geen werkende oplossing.

Iemand hier nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb gister voor mijn c4 coupe uit 2005 een yatour gekocht.

Maar via Aux aan mijn mobiel is het geluid heel zacht. Telefoon uiteraard op zn hardst en dan moet ik de autoradio volume ook bijna helemaal open zetten. Daarnaast is de geluidskwaliteit erg matig. Net alsof het mono is zonder bass.
De fm radio en cd klinken vele maler beter
Ik heb ook geprobeerd om een aux naar Bluetooth reveiver aan te sluiten. Dit werkt. Dus ik heb nu ook via Bluetooth muziek van b.v. Spotify.
Maar ook dit is heel zacht en de kwaliteit is matig zonder bas.

Hebben jullie hier een oplossing voor ?
Ik heb een topic van een Peugeot gevonden met hetzelfde probleem. die heeft zelf een versterker er tussen gesoldeerd. Maar als ik zo aan de slag moet koop ik liever een andere radio met DAB+
Maar dan wil ik wel graag de stuur bediening behouden. Iemand nog suggesties voor een after market radio ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 08-06 13:34
@kaasaanfiets Welke Yatour heb je precies? Ik heb een YTM06-RD4 met YT-BTM uitbreiding en als ik normaal radio luister dan staat het volume op 6, als ik via bluetooth of USB muziek wil luisteren (via de Yatour dus) dan moet het geluid minimaal op 14 om hetzelfde niveau als op de radio te bereiken.

Bij mij is de geluidskwaliteit identiek aan dat van de radio en cd. De hele reden dat ik die Yatour gekocht heb is omdat muziek afspelen via de Parrot heel slechte geluidskwaliteit gaf en ik het gezeul met cd's zat was (ik had een 5-cd wisselaar in de middenarmsteun). Mijn Yatour gebruikt de aansluiting die normaal gebruikt wordt door de cd-wisselaar.

Topic van dat Peugeot forum heb ik toendertijd ook gevonden, maar was bij mij niet nodig gelukkig.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 19-06-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

FastFred schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:34:
@kaasaanfiets Welke Yatour heb je precies? Ik heb een YTM06-RD4 met YT-BTM uitbreiding en als ik normaal radio luister dan staat het volume op 6, als ik via bluetooth of USB muziek wil luisteren (via de Yatour dus) dan moet het geluid minimaal op 14 om hetzelfde niveau als op de radio te bereiken.

Bij mij is de geluidskwaliteit identiek aan dat van de radio en cd. De hele reden dat ik die Yatour gekocht heb is omdat muziek afspelen via de Parrot heel slechte geluidskwaliteit gaf en ik het gezeul met cd's zat was (ik had een 5-cd wisselaar in de middenarmsteun). Mijn Yatour gebruikt de aansluiting die normaal gebruikt wordt door de cd-wisselaar.

Topic van dat Peugeot forum heb ik toendertijd ook gevonden, maar was bij mij niet nodig gelukkig.
Ik heb ook de YTM06-RD4.
Ik heb geen cd wisselaar maar kon hem zo aansluiten achterop de radio en hij werkt als de source op cd staat. Als je dan nog een keer op source drukt veranderd er een icoontje en gaat jet rode ledje van de yatour branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dan zal er wellicht toch nog ergens een vinkje niet goed staan. Meestal is die poort op de radio gewoon uitgeschakeld namelijk als er geen cd wisselaar in de auto zit.

Ik had met de Parrot namelijk de waardeloze geluidskwaliteit die jij beschrijft en met de Yatour is het gewoon genieten, sinds mijn nieuwe telefoon is muziek via bluetooth (Spotify) ook geweldig, AUX heb ik nog nooit geprobeerd overigens, zit er wel op.

Heb toen de Parrot en de cd-wisselaar verwijderd, YTM06-RD4 gemonteerd en deze direct uitgebreid met de YT-BTM voor bluetooth en de YT-REMO zodat ik een net uitziend knopje zonder al te veel kabels op m'n dashboard had. Alles netjes uit het zicht in het dashboard kastje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iTGMxAwTKRU7cve0xk7w77ZB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/51260340_1233128883530787_6155180823751426048_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=2cea5da32fac93191b72057d328f53cd&oe=5D88B10C

Hoe is de geluidskwaliteit als je een USB-stick inprikt? (lees hiervoor ff de meegeleverde handleiding voor juist formatteren en mapjes op de USB-stick maken)

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 19-06-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 20:20
Ik heb deze: https://www.amazon.de/dp/...e_386171_38075861_TE_item die zit op de aansluiting van de cd-wisselaar. Dit geeft me:
- bluetooth audio (a2dp)
- handsfree bellen (want er zit een mic bij)
- een aux ingang
- en kan muziek bedienen via de knoppen aan het stuur.

Ik heb overigens een C4. Geluidskwaliteit is top (ondanks dat ie SBC gebruikt), al een paar jaar erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 08-06 20:02
Sithlord76 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:40:
2 weken geleden is onze c3 uit 2015 total los gereden (We hadden deze net 6 maanden)😥 vandaag een c3 uit 2017 testrit gemaakt maar met de stevige zijwind van vandaag ontstond er een behoorlijk windfluit aan de andere kant van de auto. We dachten eerst dat er nog een raampje niet goed dicht zat maar dit was niet het geval. Zijn er mensen die hier mee bekend zijn?
Is dat nog hetzelfde model als waar de DS3 op gebaseerd is? Bij de DS3 van m'n moeder was dit het geval met het kleine raampje aan de bestuurderskant, daar heeft de monteur even naar gekeken en het was opgelost. Vraag even bij de verkoper of hij erna wil kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 19:06
Eerder schreef ik hier over mijn ervaringen met mijn Grand C4 Picasso (januari 2017, net na de facelift). Het is de PureTech 130, 3 cilinders, 1.2 liter. Inmiddels 70000 km mee gereden zonder noemenswaardige problemen. Tot vorige week. De auto staat sinds afgelopen donderdag bij de garage met naar verluidt inwendige motorvervuiling. Het schoonmaken duurt lang: minstens een week.

Volgens de monteur komt de vervuiling door het vaker met lage toeren rijden waardoor de motor niet goed schoonbrandt. Nu is de automaat in deze auto vrij enthousiast met doorschakelen (ik rijd daardoor vaak 30 in z'n 3 en 60 in z'n 5), dus het nieuwe rijden heeft men bij Citroën inderdaad er wel stevig ingeprogrammeerd. Dit zou ik kunnen tegengaan door handmatig terug te schakelen met de flippers, maar ja, daar koop je geen automaat voor...

Is dit een bekend probleem bij Citroën, bij automaten of bij kleine turbomotoren? Zou me niet verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Iedere motor heeft last van inwendige vervuiling als je er als een oud wijf mee rijd. Dat is met automaten nog erger omdat die voor je schakelen. In handgeschakelde auto's zet ik de schakelindicator ook gewoon uit indien mogelijk, ik bepaal zelf wel of schakel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

borft schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:02:
Ik heb deze: https://www.amazon.de/dp/...e_386171_38075861_TE_item die zit op de aansluiting van de cd-wisselaar. Dit geeft me:
- bluetooth audio (a2dp)
- handsfree bellen (want er zit een mic bij)
- een aux ingang
- en kan muziek bedienen via de knoppen aan het stuur.

Ik heb overigens een C4. Geluidskwaliteit is top (ondanks dat ie SBC gebruikt), al een paar jaar erg tevreden mee.
SBC ?

Maar ik begrijp dat het zou kunnen dat er via de computer nog iets aan moet worden gezet om fatsoenlijk geluid er uit te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 22:58
Shinji schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:35:
Alleen krijg ik de MyCitroën app niet gesynchroniseerd. Telefoon is verbonden met Bluetooth maar ook met kabel regelmatig maar enige wat die aangeeft is instructies om te verbinden in de app.

Beetje gezocht en kwam vergelijkbare issues uit 2017/2018 maar geen werkende oplossing.

Iemand hier nog ideeën?
Heb een DS5 uit 2015, die ook via de "MyDS" app verbonden kan worden. Sowieso moet je in mijn geval de VIN van de auto invullen (nummer achter de voorruit) en de telefoon moet gepaired zijn. Vervolgens moeten er nog allerlei toevalligheden samenkomen, en dan wil ie soms wel syncen.

Initieel wou ie niet syncen. Contact gehad met de ontwikkelaars, die gaven aan dat ik de app opnieuw moest installeren. Na drie keer opnieuw installeren vanuit de playstore werkte ie ineens.
Daarna ben ik al een paar keer de volledige geschiedenis in de app kwijt geraakt, en sinds Juni synced ie niet meer. En sinds een dikke week is de app weer helemaal leeg. Hij heeft nog wel verbinding, maar zie geen ritten of km-stand meer.

Ansich matched de betrouwbaarheid van de app perfect met de betrouwbaarheid van de boordcomputer. Die geeft ook regelmatig niet thuis, en de navi heeft regelmatig geen idee waar de auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
@dzjam Dit is een bekend probleem bij vrijwel alle motoren met directe injectie. Je inlaat en kleppen worden vervuild door koolafzetting van verbrandingsgassen en oliedampen. Als je motor olie verbruikt wordt dat nog een slag erger.
Bij een motor met directe injectie maakt de ingespoten benzine de kleppen niet meer schoon, resultaat is dus wat je nu hebt. De 1.6THP is er berucht om, maar bij de 1.2 puretech met turbo is het niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 19:06
_JGC_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:52:
@dzjam Dit is een bekend probleem bij vrijwel alle motoren met directe injectie. Je inlaat en kleppen worden vervuild door koolafzetting van verbrandingsgassen en oliedampen. Als je motor olie verbruikt wordt dat nog een slag erger.
Bij een motor met directe injectie maakt de ingespoten benzine de kleppen niet meer schoon, resultaat is dus wat je nu hebt. De 1.6THP is er berucht om, maar bij de 1.2 puretech met turbo is het niet veel beter.
OK, dank voor je duidelijke reactie.

Is het te verwachten dat het na schoonmaken na enkele tienduizenden kilometers weer optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dzjam schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:57:
[...]

Is het te verwachten dat het na schoonmaken na enkele tienduizenden kilometers weer optreedt?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 20:20
kaasaanfiets schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:38:
[...]

SBC ?

Maar ik begrijp dat het zou kunnen dat er via de computer nog iets aan moet worden gezet om fatsoenlijk geluid er uit te krijgen ?
SBC is de codec die bluetooth gebruikt. Tegenwoordig zijn er wel betere zoals ldac en apt-x. Dat geegd hebbende, voor in de auto is het prima.

De boordcomputer moet weten dat er een cd wisselaar aangesloten is. Bij mij stond het al aan toen ik de auto kreeg. Je garage kan het voor je aanzetten. Mogelijk dat er hier ook wel mensen zijn met de juiste kabel+software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

borft schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:35:
[...]

SBC is de codec die bluetooth gebruikt. Tegenwoordig zijn er wel betere zoals ldac en apt-x. Dat geegd hebbende, voor in de auto is het prima.

De boordcomputer moet weten dat er een cd wisselaar aangesloten is. Bij mij stond het al aan toen ik de auto kreeg. Je garage kan het voor je aanzetten. Mogelijk dat er hier ook wel mensen zijn met de juiste kabel+software.
Ah thanks. Ik heb het net met een USB stick geprobeerd. Gelukkig is de kwaliteit daarvan prima maar helaas ook wat zacht, maar gelukkig wel harder dan via 3,5mm. Op zn hardst is het prima hoorbaar op de snelweg.

Dus nu opzoek naar een andere 3,5mm kabel. Hopelijk is dat het probleem.

Net getest met een andere mobiel en verschillende kabels, en ik kom er achter dat bij 3,5MM alleen Links geluid geeft.
Ook de connector reageert/stoort alleen als je je vinger tegen het 2e ringetje aan houd en niet bij het puntje. Dat houd in dat er maar 1 kanaal wordt doorgegeven.

Ik probeer nu het kastje open te krijgen alleen dat ding zit muurvast

[ Voor 18% gewijzigd door kaasaanfiets op 19-06-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
dzjam schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:57:
[...]

OK, dank voor je duidelijke reactie.

Helaas wel, en soms blijft het niet bij alleen reinigen:
https://www.problemcar.nl...ervuiling-cilinderkop.jpg

Alles voor het milieu. Qua verbruik en uitstoot helemaal prima, maar echte kilometervreters zijn het niet meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
Knul schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:04:
[...]

Is dat nog hetzelfde model als waar de DS3 op gebaseerd is? Bij de DS3 van m'n moeder was dit het geval met het kleine raampje aan de bestuurderskant, daar heeft de monteur even naar gekeken en het was opgelost. Vraag even bij de verkoper of hij erna wil kijken :)
Nee, het ging om de c3 die op de c4 cactus was gebaseerd. We hebben later nog een andere c3 (cactus, voor het gemak) getest al waaide het een stuk minder maar geen gefluid. Dus het was iets wat niet goed zat bij de eerste auto. Maakt verder voor ons niet uit aangezien mijn vrouw er totaal niet lekker inzat.....ik daar in tegen wel 8)7 . We hebben onder tussen een gewone c3 uit december 2016 met 28k op de teller met nav en climate control gekocht. :) :)

onze nieuwe C3

Nu alleen kijken hoe ik de navigatie kan updaten en hoe ik mijn Samsung S8 kan gaan koppelen aan de radio met mirror link want wat ik ook doe dat krijg ik niet aan de gang. De Iphone van mijn vrouw werkt wel perfect...maar daar ga ik geen Iphone :r voor kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sithlord76 op 20-06-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
De Mirrorlink funktie wil maar niet werken....ik krijg steeds een foutmelding betreft het mirrorlink authenticatiecertificaat dat het niet geldig is. Het enige wat ik kan vinden is dat het mogelijk gaat dat versie 1.0 er opstaat en dat er een 1.1 versie als update in moet. Maar waar, wat en hoe kan ik niet vinden....iemand een idee?
Ook de line-in van de jack werkt niet. Is daar een instelling waar dat ingeschakelt kan worden? Bij mijn Peugeot expert kan dat via het menu....Anders maar een kijken of dat dashboard een beetje te doen is om los tehalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:22
Sinds vandaag ook een citrofiel geworden :)

Ik heb een hele mooie 2de hands C4 Grand Picasso weten te bemachtigen. Volgende week kan ik hem ophalen, kan nu al niet wachten. Mooi op tijd om daarna ook lekker mee op vakantie te kunnen gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 12-07-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

De DS3 is twee weken terug voor een grote beurt en APK naar de garage gegaan. Paar dingen zoals een gebroken achter veer (de ander ook maar laten vervangen) en een fuseekogel die versleten was.

Nu start ik zojuist de auto en geeft deze aan dat het motorolie niveau gecontroleerd dient te worden. Ik heb er amper 1900km sinds z'n beurtje mee gereden. Op de factuur staat 4,25x 5w30 motorolie.

Morgen maar eens bellen en vragen hoe dit precies kan, heb zojuist gechecked en er zit wel wat in, toch uit voorzorg een litertje gekocht en er 300ml bij gegooid omdat ik morgen 250km in totaal moet rijden.

Betreft de 1.6 vti benzine motor met 120pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 23:57
300ml is wel weinig. Tussen min en max zit ongeveer 1 liter, zou die hele liter erin gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Je kunt er donder op zeggen dat er helemaal geen 4,25 liter in is gegaan, dat is de carterinhoud volgens specificaties. Ik krijg in mijn 207 bij een beurt 4 liter erin.

Verder kan je gerust 0,75 liter bijgooien als je die melding krijgt.

Welke olie hebben ze erin gedaan en wat zat er voorheen in? 5W30 is bij mijn VTI geen goed huwelijk, ben hier overgestapt op Eurol Ultrance PSA 0W30 en elke 20.000km verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

_JGC_ schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:44:
Je kunt er donder op zeggen dat er helemaal geen 4,25 liter in is gegaan, dat is de carterinhoud volgens specificaties. Ik krijg in mijn 207 bij een beurt 4 liter erin.

Verder kan je gerust 0,75 liter bijgooien als je die melding krijgt.

Welke olie hebben ze erin gedaan en wat zat er voorheen in? 5W30 is bij mijn VTI geen goed huwelijk, ben hier overgestapt op Eurol Ultrance PSA 0W30 en elke 20.000km verversen.
5W30 olie. Gebruikt de dealer ook, dus heb van MOBIL een flesje gekocht.
Zal morgen wel even updaten met wat de garage zegt. Heb er nu 0,4 ingegooid en zal morgenochtend kijken of de melding nog steeds verschijnt. Duurt namelijk een poos voordat deze weer verdwenen is.

[ Voor 9% gewijzigd door ScreamGT op 23-07-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:36
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:52 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Olie bijgevuld door de dealer. Ga nu even bij houden hoeveel km ik kan rijden tot ik weer een motorolie controle melding krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@_JGC_ Ik heb zelf volgens mij een 1.6 VTi in mijn C4GP zitten. Inderdaad. Hij zuipt olie met 5W30. Moet alleen eens kijken wat dan een andere optie zou zijn. Volgens jou gaat 0W30 beter? Zal het eens bij mijn schoonvader neerleggen. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@Arunia 0W30 is vooral beter bij veel korte ritjes met koude motor, 0W30 is koud wat dunner, is beter voor de distributieketting.

Wil je echt minder olie zuipen, zit je aan de 5W40. Daar hoef je de eerste 8-10K niks van bij te vullen en daarna gaat het steeds harder met verbruik. Ik heb daar zelf een aantal verversingen mee gereden, zuipt minder dan 5W30, maar die olie is echt bagger na 20.000km.

Heb er nu na 17.000km 10 liter 0W30 door (verversen+bijvullen), ik heb nog 5W40 staan, dat gaat er met dit weer gewoon bij tot de beurt over 3000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm bij het starten van de auto (koude motor) hoor ik ene tikkend geluid. Dacht eerst dat het steentjes waren van parkeerplaats op het werk (had daar sinds het weer voor het eerst de ramen open dus viel me daar pas op.

Maar hoor het nu ook thuis met wegrijden. Na verloop van tijd is het tikken gewoon weg en ook enkel met een koude motor,

Met google hulp lijkt het erop dat het in de klepstoters zit.
Iemand rvaringmee gehad en is dit vervangen bij een C4 berline veel werk?
Moet zoiets direct gefixed worden of kan dit ook een 2 a 3 weken wachten als ik dan toch waarschijnlijk de distributieriem moet gaan laten vervangen?

Zal wel weer een duur grapje gaan worden..... -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik zou er niets aan doen, ze tikken omdat ze zijn leeggelopen en als het na korte tijd ophoudt zou ik me er niet druk om maken...
Je kan voor je gemoedsrust de motor flushen met Forte of een dunnere olie gebruiken.
je kan ook dit bij je olie toevoegen. https://www.wynns.nl/prod...valve-lifter-concentrate/
welke motor zit er in?

[ Voor 17% gewijzigd door d-super op 24-08-2019 21:59 ]

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:51
Tenzij je af en toe gewoon eens dat gaspedaal intrapt en de kickdown gebruikt. Zit er geen S stand op de automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
d-super schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:54:
Ik zou er niets aan doen, ze tikken omdat ze zijn leeggelopen en als het na korte tijd ophoudt zou ik me er niet druk om maken...
Je kan voor je gemoedsrust de motor flushen met Forte of een dunnere olie gebruiken.
je kan ook dit bij je olie toevoegen. https://www.wynns.nl/prod...valve-lifter-concentrate/
welke motor zit er in?
CITROEN C4 1.4 16V

Geluid deed me overigens denken aan het gasfornuis met die vonkstarters/ontstekers. Of kan het dan ook een bougie zijn (als die zoveel geluid kunnen maken?),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
Je ka altijd even kijken of je bougies nog vast zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Pffff, tijdens de vakantie weer een dimlicht lampje stuk. Gelukkig bij me (gecontroleerd voor vakantie). Echter, zag ik dat de dop voor dat lampje weg is. Wellicht iemand die het vergeten is terug te plaatsen (garage oid).
Geen idee, nu maar op zoek naar een nieuwe dop.
en uiteraard het probleem dat die dop niet online te vinden is.

Verder moet ik zeggen dat de auto zich goed gehouden heeft de gehele vakantie.

Er bestaat een kans dat we de auto toch voorlopig houden. Wellicht toch nog ergens een trekhaak vandaan trekken zodat we fietsen mee kunnen nemen of een aanhanger. Maar goed, dat moet ook weer niet te duur worden. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 27-08-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@Arunia Stofkap van de andere lamp eraf trekken, grote kans dat er een nummer in staat. Nummer dat ik zo snel kan vinden is 89001960 of 89034832 voor een stofkap van 7,5cm diameter, kosten zo'n 10 euro, helaas alleen bij buitenlandse shops (waaronder Ali Express)
En anders gewoon even bij de dealer naarbinnen lopen, die hebben ze vast wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@_JGC_ Dat laatste was inderdaad een optie ook.

Dat jij zo snel die nummers vind zeg. Had daar helemaal niet eens aan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@Arunia Accountje maken op service.citroën.com ;) Kun je op model of op chassisnummer zoeken en heb je zo onderdeelnummers en tekeningen in handen.

Je kunt alleen niet bij de prijzen en werkplaatsdocumentatie, daarvoor moet je een garage zijn en een of andere code invullen.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 27-08-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@FastFred had ook al even in de servicebox gekeken, maar kan die kappen niet vinden, staan ook niet in de tekeningen bij de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Laatst online: 07-06 23:57
FastFred schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:00:
@Arunia Accountje maken op service.citroën.com ;) Kun je op model of op chassisnummer zoeken en heb je zo onderdeelnummers en tekeningen in handen.

Je kunt alleen niet bij de prijzen en werkplaatsdocumentatie, daarvoor moet je een garage zijn en een of andere code invullen.
Prijzen kan je ook op vragen, als je het onderdeel nummer in de bestellijst zet krijg je een prijs te zien. Daarwerkelijk bestellen kan inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
_JGC_ schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:12:
@FastFred had ook al even in de servicebox gekeken, maar kan die kappen niet vinden, staan ook niet in de tekeningen bij de verlichting.
Hoe kom jij dan zo gauw aan onderdeelnummers :?

@jjbstolk cool wist ik niet, meestal Google ik onderdeelnummers dan gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 27-08-2019 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
FastFred schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

Hoe kom jij dan zo gauw aan onderdeelnummers :?

@jjbstolk cool wist ik niet, meestal Google ik onderdeelnummers dan gewoon.
Lucky shot, google op Citroen C4 koplamp cover of iets dergelijks, kwam bij een slooppagina van Bart Ebben uit waar die nummers op stonden. Die gooi je vervolgens in google en je vindt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
[quote]FastFred schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:00:

Onderdelen kan hier ook maar dan zonder account..
http://cats.plentycar.ru/citroen/?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dank allen! Ga binnenkort eens rustig kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb een citroen saxo (2002, 3 deurs) en ga mijn koplampen vervangen. Nu zie ik dat er heel erg veel keuzes zijn.

Hebben jullie wat algemene do's/dont's/aanbevelingen als het gaat om een koplamp van de saxo?

En ik zie ook dat er keuze is voor een LED lamp, leek mij ook erg interessant (wel duur).

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ga je de lampjes vervangen of de hele unit? In beide gevallen vraag ik me af, waarom?

LED moet je vanaf blijven tenzij je daar geschikte koplampunits voor gaat bij kopen. Doe je dat niet dan rij je met permanent grootlicht, verblind je iedereen die je tegen komt en bij de volgende APK krijg je een afkeur aan je broek.

Daarbij ziet xeon of LED op een Saxo er ongelofelijk sjonnie uit

[ Voor 90% gewijzigd door FastFred op 02-09-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
.

[ Voor 99% gewijzigd door Wizzu op 02-09-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
FastFred schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:28:
Ga je de lampjes vervangen of de hele unit? In beide gevallen vraag ik me af, waarom?

LED moet je vanaf blijven tenzij je daar geschikte koplampunits voor gaat bij kopen. Doe je dat niet dan rij je met permanent grootlicht, verblind je iedereen die je tegen komt en bij de volgende APK krijg je een afkeur aan je broek.

Daarbij ziet xeon of LED op een Saxo er ongelofelijk sjonnie uit
Alleen de lampjes, dus de gloeilamp. Hierin heb ik mega veel keuze in gezien.

Maarja dat dacht ik al dat LED geen goed idee was en het er bovendien pauper uitziet.. Enige aanbevelingen qua gloeilampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb geen voorkeur, ik koop het eerste beste wat ik vinden kan meestal.

• Paulus07
  • Niet online
Dacht zal eens kijken of ik eventueel een losse kabel kan zien bij de parkeersensoren achter (citroen c4 berline) omdat er een melding komt van parkeerhulp.

Maarja die krengen hebben ze helemaal in de bumper bovenin verstopt. Kan ik zo dus niet bij :(
Irritante is dat je ze zou moeten horen klikken dacht ik als ze werken. Maar hoor helemaal niks bij geen enkele sensor.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Pffft heb ik weer. De auto wordt eind vd maand verkocht dus rij er bijna niet mee. Krijg ik een envelop van het CJIB op de mat, 149,- voor een verlopen APK. Nu heb ik toch echt de auto naar de dealer gebracht begin juli voor een grote beurt én een APK. Blijkt nu dat ze de auto niet hebben afgemeld... En dat ik al een maand zonder APK door het land rij. Dit heb ik nog nooit meegemaakt :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-06 20:27

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ScreamGT schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:32:
Pffft heb ik weer. De auto wordt eind vd maand verkocht dus rij er bijna niet mee. Krijg ik een envelop van het CJIB op de mat, 149,- voor een verlopen APK. Nu heb ik toch echt de auto naar de dealer gebracht begin juli voor een grote beurt én een APK. Blijkt nu dat ze de auto niet hebben afgemeld... En dat ik al een maand zonder APK door het land rij. Dit heb ik nog nooit meegemaakt :S
Ik zou de boete bij de dealer neerleggen...

(wel eerst zelf betalen om gedoe met CJIB te voorkomen).

[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 11-09-2019 12:28 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:28:
[...]

Ik zou de boete bij de dealer neerleggen...

(wel eerst zelf betalen om gedoe met CJIB te voorkomen).
Dit heb ik gelukkig niet hoeven voorstellen en kwam de dealer zelf al mee. Maar dan nog. Geen APK is in 't geval van een ongeval gezeik met je verzekering. Nu ik er meer over na denk begint het mij ook steeds meer te irriteren dat dit fout is gegaan. Hoe moeilijk moet het uiteindelijk zijn. Grove fout mbt.

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 11:36
Had je wel een zo'n APK-goedgekeurd A4tje meegekregen dan ?

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
Paulus07 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:37:
hmmm bij het starten van de auto (koude motor) hoor ik ene tikkend geluid. Dacht eerst dat het steentjes waren van parkeerplaats op het werk (had daar sinds het weer voor het eerst de ramen open dus viel me daar pas op.

Maar hoor het nu ook thuis met wegrijden. Na verloop van tijd is het tikken gewoon weg en ook enkel met een koude motor,

Met google hulp lijkt het erop dat het in de klepstoters zit.
Iemand rvaringmee gehad en is dit vervangen bij een C4 berline veel werk?
Moet zoiets direct gefixed worden of kan dit ook een 2 a 3 weken wachten als ik dan toch waarschijnlijk de distributieriem moet gaan laten vervangen?

Zal wel weer een duur grapje gaan worden..... -_-
Heeft mijn c4 1.6 16v ook, het klinkt wat pauper maar naar een paar minuten is het een naaimachine. Zou er lekker mee doorrijden.. Wat zij de garage?

• FastFred
My car got a pink eye, kun je ze direct allebei wisselen anders krijg je kleurverschil vanwege leeftijd.

40-50 euro p/stuk. Mooi combineren met grote beurt + verse distributieriem binnenkort

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UXn10fbmdwsx5Fu0485Lv5Rg/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 12-09-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 15:55
Mijn C4 1.6 benzine ruikt laatste week na een autorit naar olie bij de motorkap. Ik heb gekeken onder de motorkap en zie recht onder de accu een plasje olie liggen boven op de versnellingsbak(?). Onderkant van het motorblok is ook wat nat en in de wielkast van het linkervoorwiel zijn olie spatten mee.

Qua rijden is er niks te merken. Ik ga er zsm mee naar de garage maar heeft iemand dit een keer mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
Nooit gehad, misschien een los carterontluchtingsslangetje? Heeft de garage iets kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
De linker speaker in de deur doet niks in mijn C4 Berline. Echter weet ik nog niet of het de speaker zelf is of eventueel de aansluiting/kabels.

Voordat ik een nieuwe speaker koop en de deur open ga maken, is er nog iets wat ik vooraf kan controleren om zeker te zijn dat het enkel de speaker zelf is?

Heb het met zowel radio/fm, cd speler, aux.

[ Voor 7% gewijzigd door Paulus07 op 05-01-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:36
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
speaker doet het helaas niet met deur openen/sluiten of wat tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Laatst online: 23:37
Ik heb een citroen C4 Cactus uit 2016. Hier zit geen achteruitrijcamera op. een originele Camera is redelijk makkelijk te krijgen en niet duur (rond de 40 euro) iemand ervaring of het makkelijk te plaatsten is en hoeveel moeite het is om dit actief te krijgen op het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Erik2B schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:36:
Ik heb een citroen C4 Cactus uit 2016. Hier zit geen achteruitrijcamera op. een originele Camera is redelijk makkelijk te krijgen en niet duur (rond de 40 euro) iemand ervaring of het makkelijk te plaatsten is en hoeveel moeite het is om dit actief te krijgen op het scherm?
Als ik het zo lees, heb je niet alleen de camera nodig, maar ook de bijbehorende interface/stekker die je op de ECU kan prikken (display dus) en dan zal je de optie moeten aanzetten met PP2000/Lexia/Diagbox (en daar heb je ook weer een interface voor nodig of iemand vinden die de ODBII connector heeft iig. De software is 'gratis' te vinden)

Om nog maar niet te spreken over dat je 12V naar die camera moet zien te krijgen vanuit de achterklep.

Die Lexia interface kan je voor 40 euro via onze Chinese vrienden krijgen en dan moet je de software installeren en kan je makkelijk de ECU programmeren. De rest is een stuk lastiger in vergelijking. En als je alles bij elkaar optelt, is het maar de vraag of het de moeite waard is. Als het alleen de camera was met interface vond ik het nog anders denk ik.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Laatst online: 23:37
Notna schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:47:
[...]

Als ik het zo lees, heb je niet alleen de camera nodig, maar ook de bijbehorende interface/stekker die je op de ECU kan prikken (display dus) en dan zal je de optie moeten aanzetten met PP2000/Lexia/Diagbox (en daar heb je ook weer een interface voor nodig of iemand vinden die de ODBII connector heeft iig. De software is 'gratis' te vinden)

Om nog maar niet te spreken over dat je 12V naar die camera moet zien te krijgen vanuit de achterklep.

Die Lexia interface kan je voor 40 euro via onze Chinese vrienden krijgen en dan moet je de software installeren en kan je makkelijk de ECU programmeren. De rest is een stuk lastiger in vergelijking. En als je alles bij elkaar optelt, is het maar de vraag of het de moeite waard is. Als het alleen de camera was met interface vond ik het nog anders denk ik.
Ik heb die complete sets gevonden rond de 300 euro heb je het compleet incl een interface tussen je scherm en de camera en je PDC blijft ook gewoon werken.

Had het eigenlijk over een echte citroen camera die ik op de sloop haal, daar zit een stekker op voor de bestaande kabelboom. Het lijkt me niet dat ze verschillende Kabelbomen gebruiken toch?

Hoopte dat iemand dit al eens gedaan had. Wil niet te veel met die aftermarket dingen gaan stoeien, want je moet dan ook nog een 5 meer kabel naar voren zien te krijge.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Na mij rebels afgezet te hebben met een Hyundai, Ford en Alfa Romeo, volg ik nu het voetspoor van mijn vader en heb nu ook een Citroën voor de deur. Een Citroën C4 Cactus welteverstaan, in een niet te missen kleur

*O*

Cactus

Het is een 110pk benzine uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
Mooie auto!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dankje :) kleurencombi staat 'm goed en de zwarte velgen maken het mooi af.
Het zweeft wel over de weg vergeleken met mijn ex-MiTo (18" en Eibach verlaging) hahaha

[ Voor 14% gewijzigd door toimoi op 19-02-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Het derde remlicht van mijn C4 doet het niet meer. Vervangen lijkt me niet zo makkelijk. Iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Willem30 wat voor C4 heb je? Welke uitvoering en jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
FastFred schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:06:
@Willem30 wat voor C4 heb je? Welke uitvoering en jaar?
Bouwjaar 2007. Model Berline 5deurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik weet het bij die niet zeker, maar als het 3e remlicht bij jou in de kofferklep zit, dan maak de rubber buis maar eens los die bij een van de scharnieren de kofferbak in loopt. Daar zitten waarschijnlijk een aantal gebroken kabels, C4 kwaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Geen idee wat ze zeggen, maar met de beelden is het nog een beetje te volgen mbt het 3e remlicht :P

[ Voor 38% gewijzigd door Paulus07 op 26-02-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
^ Ja, dat dus. Dat kan ook meer rare dingen veroorzaken. Zoals de deuren die op slot gaan als je de achterruitenwisser aan zet, of als de wisser heen en weer gaat dat het 3e remlicht ook gaat branden :P

Ik heb een tijdje gehad dat als ik naar de auto liep en de auto open maakte met de afstandsbediening dat de wisser achter heen en weer ging

[ Voor 46% gewijzigd door FastFred op 26-02-2020 11:38 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:42

OMD

Ik ben in de markt voor een Grand C4 Picasso benzine. Het moet absoluut een automaat zijn maar niet zo een verschrikkelijke gerobotiseerde handbak.

Ik weet dat de C4 is geleverd met deze nare bakken maar ik wil dus gewoon een volautomaat met koppelomvormer. Ik kom er echt niet welke modellen nu een echte automaatbak hebben. Heet dit een EAT6 bak?

Weet iemand dit?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, de EAT6 is een normale automaat met koppelomvormer.

Signatures zijn voor boomers.

• FastFred
EAT6 hoor ik alleen maar goeie verhalen over eigenlijk. De EGS bak moet je vermijden bij Citroën en Peugeot, dat is de handbak bediend door een robot.

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Wat zouden jullie doen als je voor 8.8k een DS3 DSport Chic kan kopen.

Zit er over te denken om mijn huidige lease bak over te nemen namelijk. Heb deze nu 4 jaartjes, en bijna 100k op de teller staan.

Het is wel een 1.6 turbo diesel, maar prima onderhouden, stevig ingereden (niet afgeracht), en ben bij het bestellen alleen de navigatie vergeten aan te vinken omdat ik dacht dat dat standaard is (lange leve google maps en bluetooth).

8.8k is denk ik wel een redelijk prijs, maar ben it specialist, geen auto specialist :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag na een paar keer seinen van vrachtwagens toch even mijn werktas op het werk op de rem gelegd.
Blijkt dat het derde remlicht van de C4 GP het niet meer doet.
Volgens mij zitten er meerdere lampjes in, maar weet het niet zeker.
Zo niet, kan het lampje stuk zijn, anders lijkt het me vocht. Ik bedoel, alles is vocht met deze auto qua problemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 00:14

Frituurman

Mjam!

OMD schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:11:
Ik ben in de markt voor een Grand C4 Picasso benzine. Het moet absoluut een automaat zijn maar niet zo een verschrikkelijke gerobotiseerde handbak.

Ik weet dat de C4 is geleverd met deze nare bakken maar ik wil dus gewoon een volautomaat met koppelomvormer. Ik kom er echt niet welke modellen nu een echte automaatbak hebben. Heet dit een EAT6 bak?

Weet iemand dit?
Dat is fijn om te weten. Nuttige info. Wij zijn namelijk ook 'in de markt' hiervoor. Wij dubben nog over diesel of benzine. Het zal net wel / net niet uit kunnen bij ons. Maar gezien wetgeving e.d. weet ik niet wat de juiste keuze gaat zijn. Als ik nu zou moeten beslissen, dan lijkt het tientjeswerk in mijn voordeel te zijn indien ik voor diesel kies. Dat kan volgend jaar weer anders zijn, natuurlijk.

De reden om naar de Grand C4 Picasso te kijken, is vooral omdat we 4 kinderen hebben en de huidige Peugeot 307 SW (met een extra 6de stoel) zijn beste tijd gehad heeft (we gaan er van de zomer nog één vakantie in Italië uitpersen).

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Frituurman Zag in het andere topic je post ook voorbij komen.
Ik heb zelf een C4 GP (2010 model). Heeft heel wat problemen gehad, maar ben hierin één van de weinige met zoveel problemen.
Op dit moment weinig problemen (maar alles is zo'n beetje vervangen haha).

Enige echte nadeel van deze wagen is dat je verwent bent met de ruimte.
Iedere andere auto is hierdoor veel te duur voor dezelfde ruimte of biedt gewoon niet hetzelfde.

Is de Pruis+ niets? Is er ook in 7-zitter. Maar wel duurder. Alhoewel de nieuwere C4 GP ook vrij aan de prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Arunia schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:51:
@Frituurman Zag in het andere topic je post ook voorbij komen.
Ik heb zelf een C4 GP (2010 model). Heeft heel wat problemen gehad, maar ben hierin één van de weinige met zoveel problemen.
Op dit moment weinig problemen (maar alles is zo'n beetje vervangen haha).

Enige echte nadeel van deze wagen is dat je verwent bent met de ruimte.
Iedere andere auto is hierdoor veel te duur voor dezelfde ruimte of biedt gewoon niet hetzelfde.

Is de Pruis+ niets? Is er ook in 7-zitter. Maar wel duurder. Alhoewel de nieuwere C4 GP ook vrij aan de prijs is.
Klopt. Ik ben wel echt op zoek naar de nieuwe(re) uitvoering vanaf 2014 van de C4 GP. Ik heb in de collegiale kring 2 rampverhalen over de pneumatische vering van het 'oude' model gehoord. In het nieuwe model is dat systeem verdwenen. En tja.. ik weet waar ik aan begin qua Fransozische wagens. Ik heb ook al eens een Renaultje gehad waar meer mis mee was dan werkte. Onze huidige Peugeot is, op semi-regulier onderhoud na, eigenlijk best meegevallen.

Qua ruimte hoop ik inderdaad op dat wat jij noemt. Ik kan je vertellen dat een Peugeot 307 SW met 6 (of 7) stoelen niet uitblinkt in ruimte, zeker niet voor de kinderen op de achterste zitrij. Om over ruimte voor eventuele bagage nog maar te zwijgen (leve de dakkoffer!).

De Prius+ was de vervanger van een C4 GP van een ex-collega van me. Hoewel zij er erg blij mee was, vond ik het over het algemeen toch maar een lelijk ding. En belangrijker nog: mijn vrouw vindt 'm verschrikkelijk lelijk. En eerlijk is eerlijk. Als we puur en alleen naar een praktische auto zouden kijken, waren we allang bij een busje of een Dacia Logan aanbeland. Maar het oog wil ook wat. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Frituurman Ik begrijp je helemaal! Absoluut. Vind zelf de nieuwere C4 te duur. En voor ons met 1 kind is het eigenlijk ook niet nodig. Alhoewel als ik de ho er niet op zet met inpakken (pak zelf in overigens, zowel koffers als de auto), dan is zelfs de c$ helemaal vol op de achterbank.

Ben het absoluut eens dat het oog ook wat wil (vind zelf de Pruis+ wel mooi. :P).
Mijn keuze voor volgende auto zou bovenaan de Mazda CX-5 zijn, dan Prius+, maar wil eigenlijk over op hybride en de Mitsubishi (F)Outlander staat er ook wel op. Alleen vervanging van accu is best duur waarbij de Prius juist heel goedkoop is.
Zag dat het laden van een Tesla ook tot 80% in 20 minuten gaat. Maar vol elektrisch houdt me wel tegen zeg maar vanwege de wachttijd.

Mijn schoonvader probeert ook te sturen naar een Dacia, maar heb daar wel eens in gezeten en vind het eigenlijk niets. Prima voor weinig rijden, maar voor de kilometers en de vakanties krijg ik zelfs in de C4 een houten reet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Och.. als geld geen rol zou spelen, dan zou ik voor de Peugeot 5008 SUV gaan. Heerlijke, ruime wagen. Toen vorig jaar tijdens een weekendje weg in Noord-Holland onze Peugeot rare meldingen begon te vertonen, hebben we de rest van het weekend de auto van de eigenaar van de lokale Peugeot-dealer meegekregen. Dat was zo'n 5008 SUV. Wat fantastisch. En bovenal ook nog eens een prachtige auto (smaak, I know) om te zien. Maar ook mooie prijzen. En tweedehands nu nog pakweg 10-15K boven budget. :) Of een fortuinlijke Tweaker moet me uit de goedheid van zijn hart willen sponsoren ;)

*misschien nu weer terug naar Citroën? ;)*

[ Voor 3% gewijzigd door Frituurman op 11-03-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Frituurman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:10:
[...]

Klopt. Ik ben wel echt op zoek naar de nieuwe(re) uitvoering vanaf 2014 van de C4 GP. Ik heb in de collegiale kring 2 rampverhalen over de pneumatische vering van het 'oude' model gehoord. In het nieuwe model is dat systeem verdwenen.
[...]
De pneumatische vering zit alleen op de Exclusive-modellen bj. 2006 - 2013) en is storingsgevoelig. Ambiance (en de "SX" basisversie die nooit officieel in NL te koop is geweest; herkenbaar aan de zwarte plastic bumpers en niet-electrisch bedienbare ramen) heeft normale vering (wel op z'n Frans afgesteld natuurlijk).
Frituurman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:28:
Och.. als geld geen rol zou spelen, dan zou ik voor de Peugeot 5008 SUV gaan. Heerlijke, ruime wagen. Toen vorig jaar tijdens een weekendje weg in Noord-Holland onze Peugeot rare meldingen begon te vertonen, hebben we de rest van het weekend de auto van de eigenaar van de lokale Peugeot-dealer meegekregen. Dat was zo'n 5008 SUV. Wat fantastisch. En bovenal ook nog eens een prachtige auto (smaak, I know) om te zien. Maar ook mooie prijzen. En tweedehands nu nog pakweg 10-15K boven budget. :) Of een fortuinlijke Tweaker moet me uit de goedheid van zijn hart willen sponsoren ;)

*misschien nu weer terug naar Citroën? ;)*
Geeft niks, de 5008 is onderhuids gewoon een C4 Picasso/SpaceTourer* (of andersom... 'tismaarhoejtbekijkt).

*de naam Picasso is twee jaar geleden vervangen door SpaceTourer.
Bron

[ Voor 46% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 11-03-2020 09:39 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Humma Kavula schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:06:
[...]

En er blijft weer minimaal een jaar een Xsara op de Nederlandse weg 8)
Nieuwe APK erop, remmelarij moest rondom vervangen worden en gelijk een beurtje maar volgens mijn (bekende) monteur is dit een solide auto die in principe volgend jaar fluitend door de APK kan.
En ook nu weer een nieuwe APK op de Xsara Break, geen beurt want te weinig KM gemaakt alleen wel een reparatie: de voorruit sproeiers deden het niet meer, wist ik, zat in de stuurkolom en is APK afkeur.
Hebben ze gefixed door hem te re-routen naar de achtersproeier, dus nu doet de vooruit het samen met de achterruit :+
Verder geen bijzonderheden, EUR 100 en weer door voor een jaar.

Toch verrassend hoe solide hij blijkt na 280K en 17 jaar, waarschijnlijk goed verzorgd door de jaren heen, er zit ook een sticker op van Le Garage uit Wassenaar, geen idee of hij goed is maar pretendeert specialist te zijn.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik had me net toch iets raars aan m'n fiets...

Citroën Nederland belde uit het niets. Niet om me iets te verkopen, of me te wijzen op aankomend onderhoud of iets dergelijks, maar om te vragen hoe het met mij en mijn gezin gaat; Citroën maakt zich zorgen om haar klanten in deze bizarre tijd, aldus de persoon aan de andere kant van de lijn.

Op zich fijn, dat iemand zich bekommert om je, maar het gesprek voelde wel vreemd. Van alle andere bedrijven waar ik klant ben, heb ik zo'n belletje niet gehad.

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Nog meer mensen gebeld toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Paulus07 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:35:
Geen idee wat ze zeggen, maar met de beelden is het nog een beetje te volgen mbt het 3e remlicht :P

[YouTube: 3. Stop Lambası Tamiri | Citroen C4]
Ja, dit is "mijn C4". Ik ga dit Paasweekend eens knutselen.

Overigens gaat mijn auto binnenkort nieuwe koppeling krijgen. Al een tijdje lopen ontkennen maar het wordt nu merkbaar irritant. Kost helaas wel paar honderd euro maar gezien de kmstand niet heel gek.
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:41:
Ik had me net toch iets raars aan m'n fiets...

Citroën Nederland belde uit het niets. Niet om me iets te verkopen, of me te wijzen op aankomend onderhoud of iets dergelijks, maar om te vragen hoe het met mij en mijn gezin gaat; Citroën maakt zich zorgen om haar klanten in deze bizarre tijd, aldus de persoon aan de andere kant van de lijn.

Op zich fijn, dat iemand zich bekommert om je, maar het gesprek voelde wel vreemd. Van alle andere bedrijven waar ik klant ben, heb ik zo'n belletje niet gehad.

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Nog meer mensen gebeld toevallig?
huh, dat is wel vreemd. Ik zou het niet vertrouwen. Corona wordt nu door veel malafide mensen/bedrijven misbruikt. Anders kan je het doorgeven aan Citroen NL via Facebook of zo.

[ Voor 44% gewijzigd door Willem30 op 06-04-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Na het volgen van het Youtube filmpje hierboven ontdekt dat het derde remlicht zelf toch kapot is en niet de bedrading. Online maar even een nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:33
Sinds de laatste wasbeurt van een week geleden geeft de buitentemperatuurmeter van mijn Citroën C5 uit 2004 constant 3 graden te weinig aan, dit boeit me verder niet maar wel het feit dat de climate control nu van de leg is, bij zonneschijn wordt het binnenin amper koel. Ik denk dat de sensor onder de rechterbuitenspiegel de geest heeft gegeven of heeft iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
Die sensor is 9 van de 10 keer de oorzaak, vervangen is niet al te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
Woensdag langs mijn vaste garage geweest, helaas kon ik de beste man het niet aan zijn verstand brengen (taalbarriëre) dat er een te lage temperatuur werd aangegeven...hij bleef erbij dat het door de rijwind komt en dat de binnentemperatuur totaal los staat van de buitentemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Laatst online: 08-06 19:38

Xanax959

relax...

Zeker weten dat het die buiten temperatuur meter is? Nooit gedacht dat ie iets deed met de Climate control. Bij mijn ex C5 uit 2004 was het temperatuur/vocht meter dinges kapot. Zit achter een roostertje in het dashboard, ook een klein ventilatortje er in. Boven de radio, daar ergens. Heb ik toen gediagnosticeerd met mijn Chinese Lexia/diagbox.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Willem30 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:02:
Na het volgen van het Youtube filmpje hierboven ontdekt dat het derde remlicht zelf toch kapot is en niet de bedrading. Online maar even een nieuwe besteld.
Kan prima hoor, ik heb zo'n zelfde C4 uit 2008 en bij mij was inderdaad de lichtunit zelf kapot bleek na meten met een multimeter. Vervangen stelde niet zoveel voor, maar het is wel handig om de plastic clips waarmee de spoiler vast zit achter de hand te hebben want die zaten bij mij zo strak dat ze allemaal kapot gingen. Kan je op eBay of bij de dealer bestellen.

Mocht je het nog moeten doen, kort en bondig:
- Plastic trim van de kofferklep binnen los halen
- Schroeven spoiler los schroeven
- Voorzichtig maar krachtig de spoiler clips lostrekken (reken er op dat ze afbreken!)
- Lamp losschroeven van de spoiler
- Alles weer terugzetten

Was al met al een klus van een half uurtje bij mij. :)

Ik ben zelf weer toe aan de volgende klus, één van de dimlichten is verbrand en het stekkertje is kapot. Het andere dimlicht werkt helemaal niet, lekker handig weer. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 15-05-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Ik heb het remlicht vd week binnen gehad maar nog geen tijd voor gehad om te monteren. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-05 21:29
Aan het kijken voor een Citroen DS3, weet nog niet welke motortype. Neig naar een 1.6 THP, maar lees ook her en der dat dit niet heel goede motoren zijn. Iemand ervaring?

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@Korkss 1.6 THP zullen vast hele mooie motoren zijn, maar staan idd niet te boek als betrouwbaar. Vnml olie zuipen, inwendig vervuilen en opgerekte distributiekettingen. Zelfs als het oliezuipen en ketting oprekken niet een probleem zou zijn bij het exemplaar dat je koopt, blijft de inwendige vervuiling wat inherent is aan directe injectie motoren.
Zou eerder neigen naar een 1.6VTI of een HDI. VTI kan ook oliezuipen overigens, maar inwendige vervuiling en opgerekte ketting zijn niet standaard bij die motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunnevandale
Xanax959 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:18:
Zeker weten dat het die buiten temperatuur meter is? Nooit gedacht dat ie iets deed met de Climate control. Bij mijn ex C5 uit 2004 was het temperatuur/vocht meter dinges kapot. Zit achter een roostertje in het dashboard, ook een klein ventilatortje er in. Boven de radio, daar ergens. Heb ik toen gediagnosticeerd met mijn Chinese Lexia/diagbox.
Ik lees je reactie nu pas maar bedankt, daar kan ik misschien iets mee. Zat er toch al aan te denken om ermee langs een Citroënspecialist te gaan, die kunnen dit vast wel achterhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-super
@Korkss
Je kan ook denken aan een 1.2VTI, geen directe inspuiting, zuinig en toch nog aardig snel.
Ik heb er zelf een en ik moet eerlijk zeggen dat het fantastisch rijdt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvgZJnfZ3ai__AOl_Qqgq5-21NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiruXLRZfRIupJJh4rwp9O4e.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste