Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Zit er echt een gat in de dorpel? Gaten heb ik nog nooit gezien, wel wat oppervlakte roest, maar als er een gat in zitten moet je die echt eens op de Xantaclub forum zetten, zijn ze gek op. ;) :P Aangezien ze eigenlijk niet meer roesten.
Maar hij reed dus ok? Wat heb je er voor betaald? Vraagprijs was gewoon heel erg laag, ik zeg al al zou je er nog onkosten aan hebben, dan is het denk ik nog een koopje.

En ik wil naturlijk wel minimaal 20+ foto's zien hé. ;)

En wat ook leuk is is voor € 400 - € 600 een chippie laten plaatsen, dan heb je ineens 190 pk en 350 nm. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 17-09-2008 08:12 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

mijn zwager de automan heeft nog helpen afdingen. De hele heenreis hem proberen te overtuigen dat 1150 al een steal was, maar hij zei dat je die dingen niet kwijtraakte en 800 al veel was. Nou ja die onderhandelingsronde verloor ik al (ik denk, realistisch gezien, dat er inderdaad een verschil zit tussen wat wij als citrofielen dat ding waard vinden en wat de markt als algemeen waard is). Na onderhandeling ter plekke op 950 uitgekomen. Lijkt me prima!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• eX0duS
Dat is echt gruwelijk goedkoop voor zo'n auto, lijkt me wel de koop van dit decennia zowat... Zoveel auto voor zo weinig geld, ik heb toch echt heel wat meer betaald voor mijn TCT...

En de marktwaarde van zo'n auto is echt wel € 1500 - € 2000 ongeveer, afhankelijk van de staat en kilometerstand.
Een 1.8i 8 klepper die zie je vaak al voor € 500, maar een 2.0i 16v met LPG die gaan boven de € 2000 meestal.

Hij trok trouwens goed "onderin"?

[ Voor 42% gewijzigd door eX0duS op 17-09-2008 11:52 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo, thuis! Wat een monster zo'n 2 liter turbo. Ik zal in de toekomst mijn rechtervoet goed in bedwang moeten houden. Er zit helaas geen origineel handboek meer bij maar ik heb de xantia fora en nog een bult PDF's. Heb 1001 vragen maar die doe ik wel op het xantiaforum. Wil er optisch wel wat in gaan investeren want de buitenkant is toch nog vrij slecht. Kras hier, swirl daar, doffe plek daar, etc. Wellicht eens verdiepen in car detailing. Volgens mij is de auto het nog wel waard. Exodus, kun je wat zeggen over hoe je om moet gaan met bijna lege tank? Is die meter secuur? En piept hij? Ik heb wel wat plaatjes gemaakt in de wasstraat bij TL licht dus die plemp ik misschien nog wel online vanavond.

edit: en wat ranzige kiekjes: http://www.xantiaclub.net...topic.php?p=213541#213541

[ Voor 6% gewijzigd door Jazzper op 17-09-2008 23:10 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 22:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Als je die swirls niet echt tof vind, zou ik hem zeker niet door de wasstraat halen :P Daar kan je trouwens wel goed zien of hij waterdicht is :o

En doe even kenteken platen vervangen door "luxe" platen.

[ Voor 17% gewijzigd door AkroBatik op 18-09-2008 00:22 ]

.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja i know, maar ik wilde hem even een beetje schoon.

en die kenteken platen liggen er los op nu inderdaad. Daar moet ik nog van die losse houders voor fixen. Dat bedoel je toch? Waar scoor je die dingen?

man je wil niet weten wat ik nog allemaal wil weten/fixen :)

ik vind trouwens de vering enigszins tegenvallen. Ik heb zeer weinig citroen rijervaring dus ik weet ook niet wat ik kan verwachten maar vind ze vrij stug. Recentelijk (aug) is het systeem wel gespoeld en op druk gebracht meen ik te begrijpen uit de rekeningen.

• mr_petit
  • Laatst online: 20:27

mr_petit

opperprutser

Oeh, Citroenrijder meldt zich :P:

Ik rij in een C5 2.0 HDI Break uit 2002:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/c5/c5x600.jpg

Nu met bijna -jawel- 360.000km op de teller :P
niet slecht voor een auto van 6 jaar oud :P
En de motor klinkt nog als een klok!
Niet dat de C5 vrij van fouten is (integendeel), maar het rijdt goed (en je kan rustig 600kg aan zooi achterin gooien, de vering compenseert goed).

Ik zag overigens laatst een plaatje van de C4 sedan (die naar europa komt, nu nog alleen in china)...damn...die is lelijk! (multipla-lelijk, terwijl de normale c4 (en zeker de coupé) een echt mooie auto imo is)

"man is not truly one, but truly two,"

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Overdrijven is ook een vak hoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.citroenet.org.uk/foreign/latin-america/argentina/c4-sedan/c4-sedan2.jpg

Beetje funky wellicht, maar komt niet in de buurt van de koning-der-lelijkheid-Multipla! ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Entity

9000rpm

Ik moet zeggen, die C4 sedan valt me 100% mee eigenlijk, iig van deze hoek. Misschien dat hij van achteren gezien heel anders is, maar verder is hij best netjes. De lijn aan de achterkant heeft vanuit deze hoek wel iets van een Audi A4 weg eigenlijk.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

Jazzper: volgens mij heb je een leuke deal geregeld! Mooie auto voor dat geld.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

de horror...
gisteravond laat aankomen in utrecht. Toch nog even door de wasstraat zodat hij weer enigszins toonbaar is. Thuiskomen, auto parkeren en tukken.

vanochtend kom ik bij de auto.. Bleek er een complete troep vogels in de boom erboven overnacht te hebben. Hele motorkap bruin/wit.. wat een teringzooi. Ik snap dat citroens niet de meest geliefde auto's zijn maar dit sloeg alles haha.

optisch is de auto wel gaar en binnen ook. Niet per se heel slecht maar ik wil daar wel tijd in investeren. Misschien eens kijken of ik het niet als (betaald) project bij die autodetailing.nl/meguire lui aan kan bieden.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Gluten Parody schreef op donderdag 18 september 2008 @ 03:00:
Overdrijven is ook een vak hoor:

[afbeelding]

Beetje funky wellicht, maar komt niet in de buurt van de koning-der-lelijkheid-Multipla! ;)
da's een render uit de hoek die je op straat niet zal zien.
Deze foto wel!:
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2007/citroen_c4_sedan-1.jpg
en deze
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2007/citroen_c4_sedan-3.jpg
OK, smaken verschillen, maar ga je echt zeggen dat je dit een mooie auto vindt? :P

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 18-09-2008 11:19 ]

• Entity

Entity

9000rpm

Hmm, vanuit deze hoek is het wel een ander verhaal inderdaad... Die kont is wel erg lelijk uitgevallen zeg...

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

Dentheman

Zie signature

mr_petit schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:16:
[...]

Deze foto wel!:
[afbeelding]
en deze
[afbeelding]
OK, smaken verschillen, maar ga je echt zeggen dat je dit een mooie auto vindt? :P
lijkt wel een combinatie tussen lancia en opel

Zie ondertitel

• eX0duS
Jazzper schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:59:Exodus, kun je wat zeggen over hoe je om moet gaan met bijna lege tank? Is die meter secuur? En piept hij?
Ik heb het nooit uitgeprobeerd, maar als het lampje gaat branden kan ik in elk geval nog minstens 50 km... Op een "volle" tank doe ik zo'n 550 km en dan moet ik dus meestal ruim 60 liter tanken (61, 62 liter).
Bij de 500 km gaat het lampje meestal al branden, vervolgens tank ik bij 550.
Piepen doet hij niet, alleen het lampje gaat branden.
De eerst 200 km zakt de wijzer bij mij niet eens echt. Pas na 200 km dan begint hij te zakken. Bij 400 km staat hij op nog op half vol, en daarna gaat het snel bergaf. ;)
Jazzper schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:29:en die kenteken platen liggen er los op nu inderdaad. Daar moet ik nog van die losse houders voor fixen. Dat bedoel je toch? Waar scoor je die dingen?

ik vind trouwens de vering enigszins tegenvallen. Ik heb zeer weinig citroen rijervaring dus ik weet ook niet wat ik kan verwachten maar vind ze vrij stug. Recentelijk (aug) is het systeem wel gespoeld en op druk gebracht meen ik te begrijpen uit de rekeningen.
Natuurlijk een Xantiaclub KPH (kentekenplaathouder) scoren ergens, ze worden geloof ik niet meer gemaakt, ik heb ze bijv. ook gewoon van iemand overgekocht.

De vering valt inderdaad "tegen". Ik heb de mijne ook helemaal voorzien van nieuwe olie, nieuwe bollen, hij is best comfortabel, maar een vliegend tapijt is het zeker niet. Korte richels die voel je (net zoals elke andere auto) wel goed door, maar dat heeft met de McPherson voor ophanging te maken (welke dus heel veel auto's hebben).
Je kunt de bollen ook laten vervangen door zgn. "comfortbollen", of "BX of Xantia type1 1.9d bollen", deze hebben een groter comfort, dan schijnen ze echt heel soepel te worden...
De break is sowieso al stugger geveerd, achter zitten ook andere type bollen dan bij een berline...
Jazzper schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:29:
de horror...
gisteravond laat aankomen in utrecht. Toch nog even door de wasstraat zodat hij weer enigszins toonbaar is. Thuiskomen, auto parkeren en tukken.

vanochtend kom ik bij de auto.. Bleek er een complete troep vogels in de boom erboven overnacht te hebben. Hele motorkap bruin/wit.. wat een teringzooi. Ik snap dat citroens niet de meest geliefde auto's zijn maar dit sloeg alles haha.

optisch is de auto wel gaar en binnen ook. Niet per se heel slecht maar ik wil daar wel tijd in investeren. Misschien eens kijken of ik het niet als (betaald) project bij die autodetailing.nl/meguire lui aan kan bieden.
Daarom zet ik hem ook niet onder een boom... ;)
Maak als je tijd hebt eens wat betere pics, ben wel benieuwd, is de binnen en buitenkant echt zo uitgeleeft dan?
Je kan hem ook professioneel laten reinigen. Met diepstomen van interieur enzo kan dat geloof ik voor € 150 ofzo (in en exterieur), dan ruikt hij ook weer lekker fris (weet niet of er nu in gerookt is)?

Ik ben zeer benieuwd naar je verbruik. Ook ben ik benieuwd of de jouwe netjes op zijn pootjes blijft staan of dat deze ook toch nog wel wil zakken (de anti zink bol moet dat verhinderen, maar door interne lekkage in de loop daar jaren vloeit er toch nog wel wat terug en zakt hij dus, bij mij zakt hij achter bijv. sneller in dan voor).
En welk type interieur heb je nou? Heb je ook cruise control?

Misschien als er een keer tijd is een TurboCT meeting organiseren. :p

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 18-09-2008 15:18 ]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Dentheman schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:41:
[...]

lijkt wel een combinatie tussen lancia en opel
Lancia? Ik denk meer aan renault
Jazzper schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:29:
ja i know, maar ik wilde hem even een beetje schoon.

en die kenteken platen liggen er los op nu inderdaad. Daar moet ik nog van die losse houders voor fixen. Dat bedoel je toch? Waar scoor je die dingen?

man je wil niet weten wat ik nog allemaal wil weten/fixen :)

Luxe platen zijn van die dikke opliggende letters.

[ Voor 62% gewijzigd door AkroBatik op 18-09-2008 15:45 ]

.

• eX0duS
Die kun je trouwens gewoon bij laten maken bij een RDW erkend kentekenplaat(maker?), de oude worden dan ingenomen.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ben zeker voor een TCT meet! Lijkt me cool. Vandaag mijn eerste woon-werk rit heen en weer. Rijdt heerlijk die wagen. Nu goed bij goed daglicht de auto ook gezien. Zowel interieur als exterieur moet ik echt heel hard aan de bak. Ik heb nog geen plan van aanpak maar er is dus stevig in gerookt. Dit rook ik al maar toen ik 2 volle asbakken vond wist ik het zeker. Wat zit die 12V dan ook lomp naast die asbak. Ik vind de bak ook best lange halen hebben. Ik had niet eens door dat ik nog maar in zijn 3 reed toen ik al op de snelweg reed hehe.

Verbruik wil ik wel gaan monitoren maar ik heb dat nooit gedaan. Is dat kwestie van km-standen en liters opschrijven? Ik heb er gisteren 2 tientjes ingegooid bijvoorbeeld.

Ook moet ik nog even alle ORGA nummers en kleuren etc etc opzoeken onder de kap. Had al gezien hoe op het xafo.

Remmen vind ik wat tegenvallen ondanks dat de wagen nieuwe remschijven heeft aan de voorkant. Misschien vergelijk ik verkeerd met mijn vriendin haar auto (een clio uit 2006). Maar heb ook zat andere wagens gereden (alleen langer terug) die volgens mij beter remden.
Eigenlijk moet er gewoon een keer een kenner inrijden, die kan beter inschatten hoe de staat is.
Ik heb het gevoel dat hij motorisch prima in orde is. Mooi geluidje, geen rare bewegingen of geluidjes of tikken.

Nou ja eerst maar eens rijden (en dat gaat dagelijks vanaf vandaag).

• eX0duS
Komt niet zo heel strak hoor, gewoon tank een keer goed vullen (echt goed vullen, dus niet als de pomp afslaat gelijk stoppen, maar nog die paar extra liters er in doen), vervolgens gewoon leegrijden (hoeft niet eens persé), bijv. halve tank (op de meter) leeg rijden, vervolgens weer helemaal volgooien. Dan weet je het verbruik al natuurlijk. Het aantal kilometers deel je dan door de hoeveelheid liters...

Remmen is inderdaad niet te vergelijken met een andere (niet hydropneumatische) auto. Je hebt nml. geen pedaalslag, om harder te remmen moet je er gewoon harder optrappen, voor je gevoel gaat het pedaal niet verder naar beneden, maar hij remt wel harder... Gewoon kwestie van wennen.
Ram maar eens flink op de rem, wed maar dat je snel stil staat. ;) De neus duikt tot de grond en de achterkant die vliegt de lucht in, maar stil staan zul je. :p

Probeer een bocht maar eens strak te nemen, sta je nog van te kijken hoe zo'n sloep hard de bocht door kan, mede te danken aan de achterwielen die ook een beetje meesturen. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 18-09-2008 19:39 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Oh en de bekleding is trouwens waar jij al bang voor was: kinky grijs/groen/paars, maar minder erg dan ik dacht (vrij subtiel dus).

ik wou dat ik een oprit had, dan had ik de wagen de hele avond lopen vertroetelen. Hij staat nu een blok verderop helaas.

edit: boekjes doorgenomen! Ik heb een Duits-Frans-Nederlandse auto! Hoe is die?

check: http://www.xantiaclub.net...topic.php?p=213566#213566

[ Voor 23% gewijzigd door Jazzper op 18-09-2008 21:01 ]

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
mr_petit schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:16:
[...]

Deze foto wel!:
[afbeelding]
en deze
[afbeelding]
Rijd deze niet al een tijd rond in China? Ik zou zweren dat ik daar heel veel 'andere' C4's heb zien rijden dan de versies van hier. Hij lijkt ook heel erg op die van de afbeelding, ik ben bijna 100% zeker dat ik die daar al heel vaak heb zien rijden. De nieuwe C5 is trouwens ook erg mooi! Zag hem laatst aankomen rijden en dacht even hé een C6 maar was toch de C5 (tja ben niet zo een expert :+ )

Inmiddels staat hier geen Citroen meer voor de deur maar volg het topic nog wel :)

Edit\ Volgens mij klopt bovenstaand verhaal.

Edit2\ Lees nu dat dit ook al vermeld was in dit topic :P

[ Voor 8% gewijzigd door Banjy op 19-09-2008 00:22 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

damn... Ik heb helaas geen goede foto's van voor, maar heb met minimaal effort even een extreme makeover op mijn xantia gedaan. Ding is nu al 500 euro meer waard. Serieus. Iets luxer programmaatje in de wasstraat (dat bedoel ik dus.. als het met de hand was was het nog beter), en daarna los gaan bij zo'n gratis stofzuigen plek. Had een stapel van die Sonax natte doekjes. Je herkent het interieur en exterieur niet meer terug. Van stoffig grijs naar diepzwarte cockpit (ook na drogen). Hele interieur lijkt 10 jaar jonger. En een meuk dat er uit die auto kwam.. Te ranzig. Twee volle asbakken (ik haat roken), speelgoed, sokken, batterijen, sleutels, muntjes, echt ladingen. Onder de achterbank ging ik bijna over mijn nek. Maar alles is nu weer shining. En dan heb ik het nog niet eens lomp goed aangepakt. Ben een uur bezig geweest denk ik. Zou nog wel een keer op de car detailing manier de buitenkant aan willen pakken (en binnenkant). Pics moeten nog door photoshop maar incoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Daarom vind ik die auto van mn pa poetsen ook leuk. :P Geen troep in het interieur nauwelijks beschadigingen. Als ik mn eigen auto was krijg ik buikpijn ;(

.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

En we hebben beeld: http://www.flickr.com/pho...s/72157607378906370/show/

Als zelfbenoemd prosumer fotograaf schaam ik me voor het artistiek niveau, maar dat komt een andere keer wel. Dit is uit de losse pols geknipt :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Oeh, dat gat in die dorpel is dus echt wel een gat ;)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

klopt. Eigenlijk is dat gelijk het enige rotte plekkie van de hele koets. Wie zou zoiets kunnen fixen? schadeherstelbedrijf? lasser? hobbyist? Voorlopig stoor ik me er niet aan maar wellicht dat ik daar nog eens in investeer. Eerst die buitenkant goed krijgen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Jazzper schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 09:36:
klopt. Eigenlijk is dat gelijk het enige rotte plekkie van de hele koets. Wie zou zoiets kunnen fixen? schadeherstelbedrijf? lasser? hobbyist? Voorlopig stoor ik me er niet aan maar wellicht dat ik daar nog eens in investeer. Eerst die buitenkant goed krijgen.
Is dat geen APK afkeur dan, zo onderaan je B stijl? Zou het iig wel laten fixen, en een beetje netjes, aangezien het nogal in het gezicht zit :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

maar hoe/waar dan?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb geen beunadresjes voor je, maar ik gok dat een gemiddeld autoschadeherstelbedrijf hier wel wat mee kan. Misschien in de vrije uurtjes zonder bon?

• eX0duS
Oei, dat is wel een heel nare plek... Ik zou hem daar echt zeker voor hebben laten staan...
Het is vast te repareren, maar goedkoop zal het niet worden, maar zo doorrijden is ook niks, word het alleen maar erger van...

Voor de rest ziet hij er op het eerste gezicht wel netjes uit.
Ik zie tenminste geen lelijke plaatwerkdelen en het interieur ziet er zo ook netjes uit.
Een keer echt goed schoonmaken zal vast helpen, eventueel professioneel om ook de vieze luchtjes er uit te halen...

Wat wel leuk is is dat er een originele fabrieksradio in zit, is voor de liefhebber altijd wel leuk, helaas heb je er niks aan, Wat moet je immers nog met cassettebandjes? :p

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Jazzper schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 00:46:
En we hebben beeld: http://www.flickr.com/pho...s/72157607378906370/show/

Als zelfbenoemd prosumer fotograaf schaam ik me voor het artistiek niveau, maar dat komt een andere keer wel. Dit is uit de losse pols geknipt :)
Die bumpers weer goed zwart maken, nieuwe kenteken platen. De lampen vervangen of echt goed schoon maken (commandant 4 werkt goed in mijn ervaring) en hij ziet er weer een stuk jonger uit. (los van dat gat :P) Weet iemand trouwens of de chrome lijsten makkelijk te vervangen zijn en wat die kosten?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

bedoel je met chromen lijsten die stripings aan de zijkanten? ik heb daar ook een vraag over. Er zit witte aanslag op. Ik weet niet of het restjes wax zijn ofzo maar het is ranzig. Herkent iemand dat?

en wat bedoel je met lampen vervangen? het glaswerk zeg maar? is daar iets mis mee? (anders dan de pit die in 1 zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

Dat is een bekende Xantia kwaal, die uitslag poets je er niet af.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Exodus, ik weet niet of het hier of het andere forum was maar ik kom terug op het feit dat ik zei dat de bak lange slagen had. Dat is inderdaad niet zo maar er zit wel een nuance in merk ik.
1 is heel kort
2 kort tot normaal
3 pittig en normaal tot lang
4 lang
5 normaal

net op een ringweg met veel stoplichten met warme motor werd ik door een, niet lachen, astra break, een beetje uitgedaagd. Ik denk ach ik kan dat helemaal niet maar even kijken. Steeds hetzelfde: in de 1 en 2 reed hij uit maar als ik dan naar de 3 ging en de turbo inkwam was het lachen :)

ook even aan de poets geweest met wat middeltjes om te testen. Als je met de hand over de lak gaat ligt je hand open, maar met de juiste middeltjes is het weer zo strak, glad en diep als het maar kan. Maar dat was 20cm2 dus eh... dat moet nog een keer een hele zaterdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
1 is gewoon veels te kort... Je bent er bij 30 km/h al doorheen, en de 2 gaat ook niet echt verder dan de 80 km/h, dus je moet helaas nogmaals schakelen voor dat je de 100 bereikt.

Ik schakel zelf trouwens altijd nog voor 2500 rpm meestal, meestal onder bij de 2000 tpm al, omdat hij dus vanaf 1000 rpm al goed trekt, rotondes en bochten kun je dan ook gewoon prima in zijn 3 of zelfs de 4 nemen...

Wist je trouwens dat de TurboCT de aandrijflijn (versnellingsbak, aandrijfassen etc), deelt met de V6 en de 2.1 TD? Is dus in staat om wat meer nm's aan te kunnen dan wat er normaal op zit...

[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 21-09-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja ik begreep al dat een 2.0 TCT motor nooit mega belast wordt (ideaal dus!)

ik heb me een beetje in dat car detailing ingelezen. Volgens mij gaat mijn wagen nog eens aan de extreme makeover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Niet bepaald nee, hij zou anders veels te dicht bij de V6 komen. Uit zo'n 2 liter turbo motor haal je met gemak 200 pk (uit die 1.4tjes met turbo halen ze tegenwoordig al 200 pk)...
Citroën had alleen zoals ik begrepen had in elk geval een "beter" inlaat spruitstuk (of nokkenas) hoeven te monteren en natuurlijk de software aan passen.
Ik dacht dat vooraal het inlaattraject nogal geknepen is...

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 26-09-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Nog gefeliciteerd met je Xantia Turbo ;)
Lijkt me niet verkeerd zo'n auto. Weet je het verbruik al een beetje?
Moet wel zeggen dat ik 10 sec naar de 100 niet heel erg spannend vind..
Dat red je met een Xsara 1.6 16v ook ;)

Maar door de Turbo zal je op de snelweg wel lekker veel koppel hebben, ik ken het van mijn CX Turbo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

vanochtend wat freaky.. reed op de A28 met 120kmu en ineens voor een fractie een hickup en toerenteller klapt naar de 0. Fractie later alles weer ok. Ik vermoed iets met electra wegvallen want teller viel terug. De hickup zou dan geen verbranding zijn. Of praat ik nu quats. En wat was het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gefeliciteerd! Je rijdt Citroen.

Heb ik ook een tijdje gehad met mijn ZX. Een keer ging het zelfs zo ver dat hij niet meer aansprong onder het rijden, maar wel toen ik hem daarna startte.
Ik had toen nog de Bovag aankoopgarantie, dus ik ben er mee naar de dealer gegaan. Half uur zoeken, natuurlijk niets kunnen vinden.

Hoogstwaarschijnlijk is het een of andere stekkerverbinding die niet meer goed contact maakt. Ik denk dat het over zal zijn als je op zijn minst alle stekkerverbindingen in de motorruimte even nakijkt. Een beetje contactspray zal ook wel helpen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

haha, uiteraard weet ik de humor in te zien. Ik zou het zelf karakter willen noemen ;)
Anders had ik wel een saaie japanner genomen.

zolang karakter maar niet in de weg gaat staan van veiligheid vind ik het best. Maar het zal wel hier bij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn pa had ook af en toe last van een hik bij z'n bx, totdat de auto helemaal niet meer kon starten. Na een week zoeken bleek het een draadbreuk te zijn in de vaste spanning naar het relais van de computer....

Over bx'en gesproken, ik begin binnenkort aan mijn rijbewijs en zou stiekem wel een bx sport willen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Die TCT bevat een aantal sensors zoals bijv. een stappenmotor, map sensor, die hik zou hem bijv. daar ergens in kunnen zitten.
Ook de bobine heeft niet het eeuwige leven in die TurboCT's (is min of meer een kwaaltje alhoewel het niet zó vaak voor komt, stappenmotor wel), het kan natuurlijk vanalles zijn, zou er nog niet echt zorgen om gaan maken, de meeste Citroën specialisten hebben het zo gezien waar de storing aan ligt, computer is gewoon uit te lezen en sensor's zijn gewoon vol op te krijgen.
Ik zou er in elk geval eens wat injectiereiniger in doen (Wynn's, of beter, Forté).

[ Voor 31% gewijzigd door eX0duS op 06-10-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

Dentheman

Zie signature

mijn huisgenoot rijdt een peug 405, bij hem is de oliedruk wel eens te laag (olieslurper :p ) en als je dan door een bocht gaat, of pittig remt wilt de druk wel eens wegvallen, dan gaat ook de toerenteller naar 0 (vergezelt met een kermis aan lampjes), en is er even geen vermogen, weet niet of 't bij jou ook zo werkt......

[ Voor 4% gewijzigd door Dentheman op 06-10-2008 18:14 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hi!

Ik wil een Citroen C8 kopen. Ik heb nu een Citroen Evasion, de voorganger ervan.

Iemand tips? Welke versie ik moet halen, V6, Bouwjaar 2003 etc etc?

Nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.eostis.com/image/13738904/offre-citroen-evasion-8-700-eur-2000-etalle-belgique--02-04-2006__a180368

Straks:
Afbeeldingslocatie: http://www.carblog.co.za/wp-content/uploads/2008/01/new-citroen-c8-back.jpg

Of moet ik toch een Fiat halen of een Peugeot? en Waarom?

Merci. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Alleen het merklogo is natuurlijk anders, voor de rest zijn het precies dezelfde auto's natuurlijk.
Als je het goed wil doen koop je natuurlijk zonder aarzelen de V6.. Heb je wel het bijbehorende verbruik, maar wel een beer van een motor.
Als er dan LPG in ligt heb je alsnog een best goedkope auto.

Zelf zou ik de Citroën kiezen omdat ik nu ook een Citroën heb... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 07-10-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 02-01-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dude88 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:08:
Nog gefeliciteerd met je Xantia Turbo ;)
Lijkt me niet verkeerd zo'n auto. Weet je het verbruik al een beetje?
Moet wel zeggen dat ik 10 sec naar de 100 niet heel erg spannend vind..
Dat red je met een Xsara 1.6 16v ook ;)

Maar door de Turbo zal je op de snelweg wel lekker veel koppel hebben, ik ken het van mijn CX Turbo :D
dank dank.
stoplichtsprintjes zijn wel leuk. In de 1 en 2 loopt de buurman uit en in de 3 ga ik erover (of niet zoals een Focus RS vanochtend hehe). Koppel op snelweg ook machtig prachtig.

maar dan het verbruik.

Ik ga bijna mijn 2e volle tank erin gooien. Ik rijd dagelijks bijna hetzelfde patroon. Ongeveer 35km stad en 35km snelweg. Ik rijd niet als een idioot maar wel stevig door.
Het lampje brandt al weer 25km lang en ik kom denk ik uit op 570km. Dat zou 1:8.7 zijn. Niet megazuinig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Heb ik inderdaad ook ja, in de 1 en 2 is er niemand thuis maar in zijn 3 trekt hij behoorlijk hard onderin... 1 en 2 zijn ook vééls te kort, je trekt veels te snel door de toeren heen.

1:8,7 zoiets verbruik ik ook, dus niks over je zorgen over te maken, dat er personen zijn die claimen 1:11 te rijden moet je met een korrel zout nemen hoor, dan moet je echt héééél erg rustig rijden.
Ik rijd ook ongeveer 550 km op zo'n 60 liter benzine...

En ik rijd over het algemeen best sloom (vind ik zelf), ik schakel amper, in zijn 4 kan ik zowat elke bocht nemen als ik wil, en de 5 die trekt ook gewoon vanaf 30 km/h als het moet. Maar soms trek ik hem ook echt een keer door tot over de 200 (mijne loopt tegen de 230 op de teller, denk 215/220 in het echt, heb een keer GPS er naast gehouden was iets van 218 km/h, anders word die auto ook zo sloom als ik weet niet wat, mee en dan een keer schoonblazen hé. :P

Om het verbruik te drukken kun je nog wel een aantal dingen doen, je kan bijv. ook de rijhoogte een keer nagaan, ik geloof dat 17/19 voor en 19/21 achter normaal was (onder de kriksteunen), maar dit moet je zelf even nagaan.
Je kan de auto ook makkelijk verlagen door de hoogteregelaar te beinvloeden, hiervoor moet de auto op de brug en dan kun je dit ook zelf wat lager zetten... Hoe lager, hoe dichter bij de weg en dus minder weerstand.
Ook de banden hard oppompen, heb je dit al een keer nagekeken? Grote kans dat ze op minder dan 2 bar staan, en als je ze harder op pompt, word de auto, in tegenstelling tot auto's met conventionele vering ook nog eens comfortabeler, mijne staan op 2,8 bar.

[ Voor 61% gewijzigd door eX0duS op 07-10-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

eX0duS schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:59:
Alleen het merklogo is natuurlijk anders, voor de rest zijn het precies dezelfde auto's natuurlijk.
Als je het goed wil doen koop je natuurlijk zonder aarzelen de V6.. Heb je wel het bijbehorende verbruik, maar wel een beer van een motor.
Als er dan LPG in ligt heb je alsnog een best goedkope auto.

Zelf zou ik de Citroën kiezen omdat ik nu ook een Citroën heb... ;)
Haha ja, een V6 is op zich wel het beste. Mijn vader klaagde altijd voer onze 2.0i dat hij te weinig trok op hellingen. Ik zeg altijd van; koop dan een V6. 8) Maar hij vind dat t teveel verbruikt.. tsjaa. Dan maar een 2.2?

Maar ik lees best veel dat de Citroen C8's tot bouwjaar 2004 teveel problemen hebben. Klopt dit? En ja, mijn vader wilt een C8 kopen. Ik kan dat nog niet. :)

Afgelopen week hoorde ik een raar geluidje toen ik aan het fietsen was. Ik keek achteruit en zag ineens een MASTERLIJKE Citroen. *O*
Afbeeldingslocatie: http://www.ageconcern.org.uk/AgeConcern/Images/old_citroen.jpg

Was echt mooi om te zien. Welke type is dit? En is Peugeot, of Citroen nou de grootste van Francais?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Traction Avant. En Peugeot is zeker een stuk groter dan Citroen. Kijk maar eens naar de verkoopscijfers van de 206, 207, 307.
Daar kan Citroen alleen maar van dromen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik vandaag de 2e keer tanken met de xantia en dus achter het verbruik komen.. dacht ik..
lange werkdag gehad, rij naar de pomp. Check of euro 95 is. Dubbelcheck. Ja check euro 95. Begin te pompen en denk: 1,52... das duur.. K*t... Total Excellence.... Arg.. duur! Bij 20 liter maar gestopt. Tank morgen wel helemaal af. Ik houd het bij op Spritmonitor.de, maar die kan nog weinig omdat ik nog geen 2x volgetankt heb.

Oh en gelijk op de parkeerplaats naast het station eindelijk het dimlicht (H1) vervangen. Buitenste lampje aan de kant van de accu (bestuurderskant). Laatste poging was vorige week in het pikkedonker. Nu met daglicht en afdrukje van de betreffende pagina uit het handleidingboekje (leve xantiaclub.net). Was prima te doen als je rustig keek. Kon overal met een beetje wurmen bij. En we hebben weer prima licht :)

ben overigens elke keer zo in de verleiding om die lampen in de bumperlip aan te doen. Mistlichten zijn dat toch. Ziet er zo cool uit, maar ja verboten ist verboten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ach, het prijsverschil tussen dure benzine en goedkope benzine is op een hele tank misschien 3 euro? Het kan op zich geen kwaad hoor om gewoon een keer goede benzine te tanken.
Ik heb tot voor kort altijd BP Ultimate getankt, maar nu tank ik gewoon de allergoedkoopste meuk die ik maar kan vinden en heb nergens problemen mee...

Maar dat hij niet bepaald goedkoop is in verbruik is al meerdere malen aan bod gekomen geloof ik. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door eX0duS op 07-10-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

scheelde 7 cent de liter is dus kleine 5 euro. Hmm valt mee inderdaad. En dat hij niet de cheapste is wist ik inderdaad. :)

oh ja mijn deuren, met name de achterdeuren vallen vrij stroef dicht. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Duurdere benzine kan in sommige gevallen een hoop schelen met het verbruik.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

salimrmaf schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:28:
[...]
Haha ja, een V6 is op zich wel het beste. Mijn vader klaagde altijd voer onze 2.0i dat hij te weinig trok op hellingen. Ik zeg altijd van; koop dan een V6. 8) Maar hij vind dat t teveel verbruikt.. tsjaa. Dan maar een 2.2?
De nieuwe 2.0 hdi's zijn een stuk krachtiger dan de oude 2.0's
Ik heb zelf een C5 (PHI) 2.0 HDI uit 2002 (met 110PK) en mijn vader heeft een C5 (PHII) uit 2007 ook met een 2.0HDI(f) motor, maar met 136pk, en die trekt echt verschrikkelijk. Op een of andere manier voelt ie ook een stuk sneller dan bijvoorbeeld een C5 phI 2.2HDI, terwijl ze op papier evenveel vermogen hebben en even zwaar zijn (koppel zal denk ik ook niet zo heel veel schelen). Het is net alsof de motor lichtere zuigers heeft ofzo, het veranderen van toerental gaat veel rapper.

Een 2.2 HDI uit de nieuwe generatie is natuurlijk nog sneller (173 PK), en voelt in gebruik denk ik ook sneller aan dan de V6 (veel koppel beschikbaar). De 2.2 is imo een hele goede motor, en wat krachtiger getuned dan de 2.0 (meer dan 10% extra vermogen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

mr_petit schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:20:
[...]

De nieuwe 2.0 hdi's zijn een stuk krachtiger dan de oude 2.0's
Ik heb zelf een C5 (PHI) 2.0 HDI uit 2002 (met 110PK) en mijn vader heeft een C5 (PHII) uit 2007 ook met een 2.0HDI(f) motor, maar met 136pk, en die trekt echt verschrikkelijk. Op een of andere manier voelt ie ook een stuk sneller dan bijvoorbeeld een C5 phI 2.2HDI, terwijl ze op papier evenveel vermogen hebben en even zwaar zijn (koppel zal denk ik ook niet zo heel veel schelen). Het is net alsof de motor lichtere zuigers heeft ofzo, het veranderen van toerental gaat veel rapper.

Een 2.2 HDI uit de nieuwe generatie is natuurlijk nog sneller (173 PK), en voelt in gebruik denk ik ook sneller aan dan de V6 (veel koppel beschikbaar). De 2.2 is imo een hele goede motor, en wat krachtiger getuned dan de 2.0 (meer dan 10% extra vermogen ;) ).
PS: Mijn vader rijd alleen Euro 95/Benzine. De HDI is diesel, toch. :X INFO

[ Voor 5% gewijzigd door SalimRMAF op 07-10-2008 22:46 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ah sorry, ik dacht dat je met 2.0 en 2.2 op diesels doelde.
Je begon over een 2.2, en volgens mij is die alleen in diesel verkrijgbaar. (2.0i is wel de aanduiding voor benzine, maar de 2.0 diesel is natuulijk ook een injectie ;) )
Benzine is afaik alleen 2.0 en 3.0 v6

hoe dan ook, ik denk dat de 2.2 diesel waarschijnlijk sneller zal aanvoelen dan de 3.0 V6.
de 2.0 diesel is ook sneller dan de 2.0 benzine.
...ik zie nu opeens dat de C8 helemaal niet met v6 geleverd wordt?

[ Voor 28% gewijzigd door mr_petit op 07-10-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

mr_petit schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:38:
ah sorry, ik dacht dat je met 2.0 en 2.2 op diesels doelde.
Je begon over een 2.2, en volgens mij is die alleen in diesel verkrijgbaar. (2.0i is wel de aanduiding voor benzine, maar de 2.0 diesel is natuulijk ook een injectie ;) )
Benzine is afaik alleen 2.0 en 3.0 v6

hoe dan ook, ik denk dat de 2.2 diesel waarschijnlijk sneller zal aanvoelen dan de 3.0 V6.
de 2.0 diesel is ook sneller dan de 2.0 benzine.
...ik zie nu opeens dat de C8 helemaal niet met v6 geleverd wordt?
Die was er in ieder geval wel. :D Volgens mij heeft citroen vanaf 2008 de V6-variant geschrapt...

En zoals je hier ziet was er "OOIT" ook een 2.2 benzine. Pff wat een lijst;

2003+:
2.0i Benzine
2.0 Diesel
2.2 Benzine
2.2 Diesel
3.0 V6 Benzine
2008+:
2.0i Benzine
2.0 Diesel
2.2 Diesel.

In 2005 zijn er verbeteringen aangebracht, iets wat sterkere motor etc.? Net wat meer PK's dus voor bovenstaande auto;s.

Vind t wel jammer dat er geen V6 C8 is. Peugeot heeft ze nog wel denk ik..

Maar ja; zelfs de 2.0 Benzine is goed genoeg eigenlijk. ;)

Zoals het er nu voor staat:

GEEN BJ:2003
Liefst BJ 2005
2.0 Benzine of 2.2
Geen Ligne Prestige, maar de Ligne Ambiance. (Prestige mist veel opties)

[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 08-10-2008 00:22 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo afgetankt..

Mijn verbruik is nu:
citroen xantia break turbo CT 2.0 VSX
150pk 8V

1:9,3 (ookwel 10,76 l/100km)

zie ook: http://www.spritmonitor.de/en/detail/294639.html

volgens AW carbase zou het moeten zijn:
verbruik binnen beb. kom 14,2 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,7 l/100km
verbruik gecombineerd 10,1 l/100km
ik rijd veel file en stads. Dan valt het me toch nog enigszins mee eerlijk gezegd. Hoe zat jij nou exodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Als je veel in de stad rijd dan is 1:9,3 helemaal niet slecht. Ik rij voornamelijk snelweg en 80 km/h wegen met weinig stoplichten, en ik rij al net 1:9 (doe er mijn best niet voor trouwens hoor om zuinig te rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07
eX0duS schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:51:
Als je veel in de stad rijd dan is 1:9,3 helemaal niet slecht. Ik rij voornamelijk snelweg en 80 km/h wegen met weinig stoplichten, en ik rij al net 1:9 (doe er mijn best niet voor trouwens hoor om zuinig te rijden).
Ik rij met mijn 2.0 activa krap 1 op 7 in de stad, ben eerlijk gezegd wel een stevige rijder, op de snelweg kom ik gemiddeld op de 1 op 9. >:) >:)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo weer even wasstraatje gedaan. Iemand nog goede tips om de ruiten goed schoon te krijgen van binnen? Koop veel te dure Shell ruitenschoonmaakspray maar krijg alleen maar strepen :)

Verder even rondje bandjes.. In de stijl van het chauffeursportier stond 2.4 voor en 2.2 achter bij normale belasting. OK, meten maar.
links-voor: 2.3 > 2.4
rechts-voor: 2.3 > 2.4
links-achter: 1.9 > 2.2
rechts-achter 1.6 > 2.2

winst! Die band met 1.6 vertrouw ik niet. Ik heb het idee dat er in de wang van de band een gaatje zit. Maar goed ik rijd er al weken op dus het zal wel loslopen. Vrij nieuwe Continental PremiumContact 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Verwacht geen wonderen met het verbruik, maar een hardere bandenspanning kan prima. Kan hij wel wat gevoeliger worden in het stuur, maar het is toch geen auto om bocht na bocht mee te maken...

Wat ik altijd wel grappig vind is dat je zo'n enorme boost krijgt. Je rijd bijvoorbeeld in zijn 2, de turbo even laten opspinnen, want de turbo spint niet meteen op, dus als je van 1 naar 2 schakelt dan moet de turbo eerst even opspinnen voordat je power krijgt.
Dus je houd hem even in zijn 2 (2500 rpm ongeveer) en ramt dan het gas in, de auto schiet gewoon weg. :D Leuk met inhalen als je er zo voorbij schiet als het ware.

Denk dat ik eens een filmpje ga maken, 0-100 in een Citroën. :D

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 09-10-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

[b]eX0duS schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:21

Denk dat ik eens een filmpje ga maken, 0-100 in een Citroën. :D
Hmm, Citroen's specificaties geven aan dat de Evasion van mijn Pa in 14 seconde de 100KM/h raakt.. Eerlijk gezegd snap ik er niets van... Ikzelf ben ervan bewust dat ik minder dan 12 seconden nodig heb om 100KM/u te gaan. Ik schakel heel snel, en dan zie je de teller echt in een paar seconden op de 100. Hoe berekent Citroen dit?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Citroën weet ik niet zeker, maar van Peugeot heb ik weleens gehoord dat de cijfers gebaseerd zijn op 2 personen in de auto en x kilo bagage. Dat scheelt nogal met 1 persoon en geen bagage. De 106 Rallye die ik heb gehad was standaard ook al sneller dan fabrieksopgave... Kan me voorstellen dat dit voor Citroën ook geldt (immers, zelfde bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

salimrmaf schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:26:
[...]

Hmm, Citroen's specificaties geven aan dat de Evasion van mijn Pa in 14 seconde de 100KM/h raakt.. Eerlijk gezegd snap ik er niets van... Ikzelf ben ervan bewust dat ik minder dan 12 seconden nodig heb om 100KM/u te gaan. Ik schakel heel snel, en dan zie je de teller echt in een paar seconden op de 100. Hoe berekent Citroen dit?
Fransozen berekenen dit met een auto met bemanning en bagage. De duitsers doen dit met alleen de bestuurder.

Edit: LEES voor dat je replyd [/self-reminder]

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 09-10-2008 23:40 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik geloof dat Autoweek 10 sec opgeeft, zelf heb ik hem gemeten op 9 seconden (met mij alleen er in, en een liter of 40 benzine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
d-super schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:32:
[...]

Ik rij met mijn 2.0 activa krap 1 op 7 in de stad, ben eerlijk gezegd wel een stevige rijder, op de snelweg kom ik gemiddeld op de 1 op 9. >:) >:)
Valt me toch niet helemaal mee ;)
Met de CX Turbo kom vaak op 1 op 8.8. Ook een keer 1 op 10 gered :D

Dus van de Xantia had ik beter verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:26:
[...]

Teller op 100 betekent hooguit 95 echte kilomters

Klok het eens met een GPS.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude88 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:40:
[...]

Valt me toch niet helemaal mee ;)
Met de CX Turbo kom vaak op 1 op 8.8. Ook een keer 1 op 10 gered :D

Dus van de Xantia had ik beter verwacht.
Hoeveel weegt zo'n CX?

Ik vermoed een stuk minder dan een Xant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:18:
[...]

Hoeveel weegt zo'n CX?

Ik vermoed een stuk minder dan een Xant.....
Cx GTi Turbo weegt 1370 kg.
Xantia Activa 2.0CT weegt 1401 kg.
Scheelt dus een kilo of 30.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mijn Xantia break 2.0 TCT weegt uit mijn hooft 1380 ofzo.
Vanavond met 4 volwassenen stukje gereden met wat 80km wegen en rotondes. Stuk minder pittig dan in mijn eentje ;)

op de terugweg deed ik (nog in de bebouwde kom) mijn mistlampen aan (die onder de bumperlip). Laat er nou net aan de overkant van de kruising 2 politiewagens staan. Een klein knippertje met hun grootlicht was voldoende om mij braaf ze weer uit te laten doen ;)

ik rijd daar nooit mee overigens maar wilde het even laten zien aan mijn medereizigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d-super schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:58:
[...]

Cx GTi Turbo weegt 1370 kg.
Xantia Activa 2.0CT weegt 1401 kg.
Scheelt dus een kilo of 30.
Dan is het verbruik van die CX best netjes voor een oudje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Jazzper schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 09:36:
Jazzper, heb je al besloten wat je met die plek gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mijne weeg 1369, ik neem aan de jouwe ook Jazzper?
Het kan zijn omdat hij uit Frankrijk komt (of Duitsland wat was het), dat er een nieuwe keuring gedaan is, en dat ze het gewicht anders gemeten hebben...

Ben ook wel benieuwd wat er met die rotte plek gaat gebeuren (rot? er zit helemaal niks meer :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Jazzper schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:47:
zo weer even wasstraatje gedaan. Iemand nog goede tips om de ruiten goed schoon te krijgen van binnen? Koop veel te dure Shell ruitenschoonmaakspray maar krijg alleen maar strepen :)
Ruiten schoonmaken doe je gewoon met Ajax ruitenreiniger verkrijgbaar bij elke supermarkt. Op een schone doek spuiten, over het raam halen en dan een andere schone droge doek daar over heen halen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zal de 020 eens proberen (ik kijk wel naar een concurrerend merk, geen hoofdstedelijke meuk voor mij).

dat gat nog niets aan gedaan. Heb net enkele weken de sleutels van mijn nieuwe woning en daar moet veel, heel veel aan gebeuren dus ben elk vrij uurtje daar te vinden.

Ik houd overigens ook een blog bij over de ciroen xantia en de mijne in het bijzonder. Wellicht leuk om te volgen. Geef me even wat aanlooptijd, hoop het niveau van dit-is-mijn-goudvis te ontstijgen ;)

http://veerbol.blogspot.com/

edit: op het kentekenbewijs staan 1396 kilootjes. Of jij vergist je in de 9 en de 6 of jij hebt 27 kilo minder coole spullen aan boord ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Jazzper op 12-10-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, wat is dat allemaal met het gewicht van een auto. :/ Op de ene site staat dat onze Evasion 1530KG weegt, terwijl op de kentekenpapieren staat 1510, ANWB zegt 1480 en internetsites 1540 ofzo... :X

Der zit wel een verschil van 80 euro per jaar of je auto 1450 of 1451 KG weegt.. wat is nou juist... O-)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ok mijn xantia break tct 2.0

kenteken: 1396
RDW: 1396 (duh)
autoweek carbase: 1396
ANWB: 1396
XantiaClub types: 1396

moet wel kloppen dus denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

De jouwe weegt dus 1395kg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

haha, scherp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
1396 is het inderdaad. ;)

Ik heb eens ergens vernomen dat als je een auto invoert, je deze kunt ontdoen van overbodige ballast, en hij dan dus gekeurd word op een lager gewicht, scheelt wegenbelasting. ;)

1:9,3 is nog behoorlijk zuinig. Ik heb toevallig geloof ik afgelopen weekend het zuinigheidsrecord verbroken met 580 km op zo'n 60 liter benzine... Dat zou dus 1:9,6 zijn, houd het op 1:9, maar zoiets verbruiken ze allemaal.

Ik heb ook eens zitten rekenen, als ik er een gastank á 2000 euro in laat leggen, ik na een jaar rijden, € 40 bespaard heb, inclusief tank! :P

Zo heb ik ook zitten rekenen, ik wilde eigenlijk een andere auto, was al gaan kijken voor een Xsara VTS, 306 GTI, maar die krengen kosten allemaal al snel € 5000 voor een mooie, en dus leg ik een paar ruggen bij, en daar kan ik deze TurboCT nog héél lang van rijden... Moeilijk, moeilijk. :)
Ook voor een mooie oldtimer (en dan denk ik aan een BMW 630 CSI), heb ook gekeken naar een Nissan 300ZX, maar die was gaar), maar van wat ik bij moet leggen, kan ik deze dus nog lang rijden. :X

Je doet trouwens net of dat je een sportauto rijd, maar vergis je niet, zo'n Xantia is echt geen GTI, hij is nml. behoorlijk zwaar, 150 pk is echt niet overbemeten, en hij is wel snel, maar zó snel is ie nou ook weer niet. ;) Al zou je dus 0-100 in 9 seconden kunnen doen, dan nog zijn er legio andere auto's die daar echt onder zitten. Een top van boven de 200 is leuk, maar zó hard is dat nou ook weer niet, natuurlijk is het een rappe auto, en voor zo'n grote sloep komt hij best hard van zijn plek af, maar het is gewoon géén scheurauto.

BTW de mijne maakt geen bijgeluiden in 1 en/naar 2, maar het is bekend dat van 1 naar 2 vaak wat minder lekker gaat, Citroën staat er niet om bekend de meest fijn schakelende bakken te maken.

[ Voor 181% gewijzigd door eX0duS op 13-10-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee tuurlijk is het geen GTI, dat zeg ik ook op mijn blog ("waar hebben we het over, brave xantia"). Het is ook meer om een beetje te fucken. En hoewel het zo overkomt rijd ik redelijk rustig ook. Hoewel, meestal linkerbaantje tussen de audi's, maar goed zo spectaculair is dat ook weer niet.

300ZX heb ik in gereden (vriend van me heeft er een). Erg leuke auto, maar 1600 kilo en van tankstation naar tankstation.

Wat ook mooie ondergewaardeerde auto's zijn:
Peugeot 309 GTI

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_vj-iAaoRKEc/RxhXu0HIVUI/AAAAAAAAAKI/iJ1YE6a60mo/s1600/Pub%2B-%2BPeugeot%2B309%2BGTI%2B-%2B1987%2B(Large).jpg

Xsara vind IK niets. Maar ja ieder zijn smaak. Vind het het toonbeeld van amorph jaren 90 design. Blegh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Xsara zijn ook prima auto's :D
Zeker de VTSjes zijn erg leuk.

Overigens was me laatste tank 1 op 10 in de CX ;)
Dat is dan veel snelweg en natuurlijk continu met een warme motor.

De CX is wel een GTi, dat staat namelijk achterop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

die meter plastic achterop ja:

gti 2500 turbo 2 of wat was het? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
CX 25 GTi Turbo 2 8)

Overigens is dat niet de langste ;)
Wat dacht je van CX 25 Limousine Turbo 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

exodus, wat doet jouw tct na starten? ik heb het eens goed bekeken en bij mij gaat het als volgt:

1. motor starten
2. brede stoplichtje brandt
3. na circa 10 seconden gaat het uit en is de kont een ietsje omhoog gekomen (hij is in ruste niet opvallend laag overigens)
4. lichtje STOP gaat uit
5. als ik rustig stationair blijf draaien (ik was nog niet-handsfree aan het bellen dus het viel me op) komt de kont nog iets verder omhoog.

Ik reed eerst na 1. al weg, maar vrij snel had ik door dat STOP nog brandde dus tegenwoordig rijd ik na 4 weg. Die stap 5 denk ik nooit aan.

is dit normaal gedrag?

en gelijk nog maar een vraag :)
Als ik de mistlampen 1 klikje doe, hoe heet dat? dat is niet het icoontje voor mistlicht op mijn dashboard. Dat gebeurt pas bij 2 klikken. Bij 1 klik branden er wel lampen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mijne doet hetzelfde. Bij mij lichten er trouwens 2 rode lampjes ook, ook het lampje naar het STOP lampje (weet niet precies welke dat is).
Na ongeveer 10 seconden gaan deze uit (al eerder bij mij), dan trap ik een paar keer op de rem, dan zie je de lampjes nog een keer knipperen.
Dan komt hij nog steeds omhoog, maar zijn de remmen wel op druk, ik rijd hem dan al de garage uit.
Tegen de tijd dat ik de garagedeur dicht heb is de auto al ready-to-go...
Na een week stil staan is het hele gebeuren in 20 seconden omhoog.

Je moet ook niet rijden als het rode STOP lampje brand, dan heb je nml. geen remmen.

Je kan best rijden als de auto nog omhoog komt, maar zou het niet doen, in verband met verkeersdrempels. Ik heb wel een keer de voorbumper op de stoep gehad toen ik de auto uit de garage reed, daar zit net zo'n verlaging...

1 klik (welke achter de voor/achterlichten zit) van de mistlampen is mistlampen vóór, nog een verder zijn de mistlampen achter.

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 15-10-2008 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

lampen: check!

omhoog komen gaat nog anders. Vanochtend auto starten en laten draaien. Ik stapte uit want had mijn pakjasje nog aan. Dus terwijl ik die uit deed kon ik het even aanschouwen. Sterke was: Stap 3: de 1e keer omhoog komen was deze keer (altijd?) juist ietsje omlaag! Snap er niets van. In stap 5 (direct erachteraan) kwam hij wel omhoog(er).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja dat klopt dat hij wat op en neer gaat, dat is gewoon de hoogteregelaar die zich afstelt.
Als hij helemaal omhoog is, moet je eens onder de achterklep gaan zitten, als het goed is zakt hij in en komt daarna weer op rijhoogte, probeer dit ook voor eens, ga eens op de motorkap zitten (niet er middenop, maar gewoonvoorop, ik weeg bijna 80 kg en mij lukt het ook ;)), als deze ook zichzelf corrigeerd dan werkt je veersysteem naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Het lampje naast het STOP lampje is waarschijnlijk het lampje voor de hydrolisch druk ;)

Dat je geen remmen heb is niet helemaal waar, maar als het lampje tijdens het rijden gaat branden zou ik wel direct naar het LHM niveau kijken, want er bestaat dan kans dat er na een tijdje idd geen remdruk meer is.
Overigens zijn de remmen 1 van de laatste functie die uitvalt als de hydrolische druk wegvalt, eerst wordt de druk in de achterbollen nog gebruik om gebruik te maken van de remmen. Ook heb je natuurlijk nog je voorraad bol.

Het is ook beter voor het systeem om niet te rijden als de auto nog omhoog moet komen, heeft volgens mij te maken met de positie van de wielen ;) Dit om extra slijtage aan de omhanging te voorkomen.

Overigens kan ik jullie beide aanraden de LHM te laten vervangen, vaak kom de auto dan sneller omhoog en zal beter veren. Vergeet ook de filters niet schoon te maken.

Overigens hebben de meeste Xantia een anti inzink bol.
Als je je double chevron in de grille heb zitten ipv op de motorkap dan zou je zo'n bol moeten hebben, oftewel je auto moet niet inzakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ehm beide? Waar maak jij uit op dat mijn veersysteem niet goed is?
En de mijne staat na een week binnen 20 seconden op de goede rijhoogte, met werkende remmen en al, de meeste doen daar echt langer over...
Het gehele systeem is gereinigd, hervult met blauwe smurfenolie zoals ze dat noemen, daarna alle (écht alle) bollen opnieuw gevuld en zonodig vervangen...

[ Voor 23% gewijzigd door eX0duS op 15-10-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

eX0duS schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:20:
Mijne doet hetzelfde. Bij mij lichten er trouwens 2 rode lampjes ook, ook het lampje naar het STOP lampje (weet niet precies welke dat is).
Na ongeveer 10 seconden gaan deze uit (al eerder bij mij), dan trap ik een paar keer op de rem, dan zie je de lampjes nog een keer knipperen.
Dan komt hij nog steeds omhoog, maar zijn de remmen wel op druk, ik rijd hem dan al de garage uit.
Tegen de tijd dat ik de garagedeur dicht heb is de auto al ready-to-go...
Na een week stil staan is het hele gebeuren in 20 seconden omhoog.

Je moet ook niet rijden als het rode STOP lampje brand, dan heb je nml. geen remmen.

Je kan best rijden als de auto nog omhoog komt, maar zou het niet doen, in verband met verkeersdrempels. Ik heb wel een keer de voorbumper op de stoep gehad toen ik de auto uit de garage reed, daar zit net zo'n verlaging...

1 klik (welke achter de voor/achterlichten zit) van de mistlampen is mistlampen vóór, nog een verder zijn de mistlampen achter.
Ik wacht inderdaad totdat hij niet meer stijgt.
dude88 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:21:
Het lampje naast het STOP lampje is waarschijnlijk het lampje voor de hydrolisch druk ;)

Dat je geen remmen heb is niet helemaal waar, maar als het lampje tijdens het rijden gaat branden zou ik wel direct naar het LHM niveau kijken, want er bestaat dan kans dat er na een tijdje idd geen remdruk meer is.
Overigens zijn de remmen 1 van de laatste functie die uitvalt als de hydrolische druk wegvalt, eerst wordt de druk in de achterbollen nog gebruik om gebruik te maken van de remmen. Ook heb je natuurlijk nog je voorraad bol.

Het is ook beter voor het systeem om niet te rijden als de auto nog omhoog moet komen, heeft volgens mij te maken met de positie van de wielen ;) Dit om extra slijtage aan de omhanging te voorkomen.

Overigens kan ik jullie beide aanraden de LHM te laten vervangen, vaak kom de auto dan sneller omhoog en zal beter veren. Vergeet ook de filters niet schoon te maken.

Overigens hebben de meeste Xantia een anti inzink bol.
Als je je double chevron in de grille heb zitten ipv op de motorkap dan zou je zo'n bol moeten hebben, oftewel je auto moet niet inzakken ;)
Ik heb wel eens gehad dat hij niet remde. Gaat om een dealer onderhouden auto btw.
En een phase2. met grill in de motorkap zakt nog steeds in.

[ Voor 37% gewijzigd door AkroBatik op 15-10-2008 19:31 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

:w

Ik heb net een 2CV gekocht O+

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
@AkroBatik

Type 2 hoort niet in te zakken, het kan niet echt kwaad geloof ik.
Waarschijnlijk probleem met de anti inzakbol.

Overigens is het normaal om om de 2 jaar LHM te verversen en bollen op druk te laten zetten.
Dan gaan de bollen ook langer mee, laat je ze niet op druk zetten dan rijdt je uiteindelijk je bol stuk en moet je nieuwe kopen ;)
Bij normaal onderhoud gaan ze dus eigenlijk bijna nooit stuk.
Uiteraard bij zeer veel km's per jaar wat vaker doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nee, dat doen ze vast allemaal, zeker als ze al wat ouder zijn.
Hij moet niet helemaal tot de grond zakken in 2 uur tijd, maar dat hij na een paar dagen wat door de knieën is gegaan is normaal, en kan geen kwaad.
Komt gewoon door interne lekkage.
Ik heb zelfs een nieuwe anti zinkbol en ook mijn auto is na een paar dagen echt wel een eind ingezakt (maar komt wel snel omhoog).

Kan trouwens adviseren om de "blauwe smurfenolie" ook wel Hyken Glacial Blue, direct te gaan halen in Nijmegen, kost een paar euro de liter, en ben je voor € 36 euro klaar, heb je én goedkopere olie én betere (hij is sowieso niet slechter), bij de Xantiaclub zijn ze er gek op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hmm misschien ook maar die smurfenzooi halen. Ik noem het trouwens inzakken, maar ik praat over milimeters tot enkele cm's werk. De anti-zinkbol werkt dus wel degelijk. Ik heb wel zin in een rondje controle op de bollen, maar moet ik dan naar een dealer of naar Renard of Chyparse? Geen idee wat er moet gebeuren maar iets zegt me dat de auto nu iets te Duits veert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Gewoon naar een Citroën specialist zijn er genoeg (waaronder Renard of Chyparse, leuk als je in de buurt woont, anders kan je net zo goed ergens anders heen hoor).

Ik heb toen ook al mijn bollen laten oppompen en vervangen, maar merkte achteraf geen verschil, ook al was er achter één kapot volgens hun, hij hoort ook niet super soepel te veren hoor, de break is sowieso al wat zwaarder gedempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Oké als die na aantal dag een stukje inzakt dan is het geen probleem ;)
Ik begreep dat die na 1 nacht helemaal op ze buik lag, dat is niet helemaal de bedoeling. Bij een type 1a gebeurt dit meestal wel, net als BX en alles wat ouder is ;)

Over dat blauwe gloedje hoor ik eigenlijk altijd wellus nietus verhalen..

Ondanks dat mijn CX harder geveert is dan een "normale" CX heb ik niet te klagen en houd ik er gewoon orgineel LHM in :)
Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste