Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste
Acties:
  • 169.175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 07:15
quote:
Arunia schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:24:
@Willem30 Mijn standaard opmerking over garages is: "Een goede garage is er eentje waarbij ik me niet opgelicht voel".
Betekent niet dat elke garage je oplicht oid, maar meer dat ik me goed behandel voel en er een goed gevoel aan heb.
Snap ik :P

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Ben ik weer!
Vanochtend tijdens het rijden ineens 2 meldingen:
ESP/ASR
en automatische handrem doe het niet doet. Dat laatst klopt ook. Krijg hem wel met de hand los, maar tijdens een file even getest en toen duurde het even voor ik hem met de hand los kreeg.

Zijn jullie bekend met het maandagochtend model? Dat heb ik niet iig. Ik heb een vrijdagmiddag model...

Na de borrel. Volgens mij dachten ze er na de borrel nog even een auto uit te persen en dat is deze. Zucht.
Vanavond maar eens kijken of ik de OBD2 module er op kan zetten en zien welke codes daar uit komen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
Arunia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:54:
Ben ik weer!
Vanochtend tijdens het rijden ineens 2 meldingen:
ESP/ASR
en automatische handrem doe het niet doet. Dat laatst klopt ook. Krijg hem wel met de hand los, maar tijdens een file even getest en toen duurde het even voor ik hem met de hand los kreeg.

Zijn jullie bekend met het maandagochtend model? Dat heb ik niet iig. Ik heb een vrijdagmiddag model...

Na de borrel. Volgens mij dachten ze er na de borrel nog even een auto uit te persen en dat is deze. Zucht.
Vanavond maar eens kijken of ik de OBD2 module er op kan zetten en zien welke codes daar uit komen.
Die heb ik een tijd terug gehad. Halve kerstboom op het dashboard, en dezelfde foutmeldingen. Kan een aantal dingen zijn, maar je bent zeker niet de enige:

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208280/

Ik heb het overigens 1 keer gehad en daarna was het weg. Wellicht is de boel wat van slag door de buitentemperatuur van vannacht?

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Arunia
  • Nu online
@Notna Ok, ga dat even doornemen. Die kwam ik vanochtend ook tegen toevallig met Googlen. Accu loshalen als de melding zo blijft zal ik ook nog proberen te doen.
Denk niet dat ik dit nog echt lang vol ga houden. Even het raam nog zien te fixen en dan gaat hij er echt uit.

En onderweg naar huis ineens biep biep terwijl ik aan het bellen was en de melding was weg. Zucht. ga hem nog wel uitlezen om te kijken hoe en wat.

Arunia wijzigde deze reactie 21-03-2018 17:00 (33%)

• d-super
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-01 21:55
@ Arunia , heb je de accu al eens getest, kan je de meest vreemde meldingen van krijgen....

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C5 2.0 16v

• Arunia
  • Nu online
@d-super accu is afgelopen zomer bij een Citroën dealer in Frankrijk vervangen voor een groot model.
Die zou goed moeten zijn. Maar kan dat wel eens testen.

• ETzPliskin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:21

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Gisteren gaf mijn vriendin haar C3 (2010) plots een melding van motorstoring. Deze morgen direct binnen kunnen doen in de garage, en nu blijkt de katalysator en roetfilter te moeten worden vervangen. De garage schat de kosten op 2000 euro.

Dit lijkt me toch wel erg veel :? Na even zoeken kom ik qua stukken aan iets van een 500 euro samen, dan lijkt mij 3 dagen werk toch wel erg veel...

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook wel sterk dat alles kapot gaat na 100k km...

Edit: De garage belde net, het is 2000 euro enkel aan onderdelen 8)7

ETzPliskin wijzigde deze reactie 28-03-2018 11:20 (7%)

• Thijs8472
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:38
Als je veel korte ritjes doet dan loopt het FAP wel relatief snel vol helaas, is dat hier het geval?

Thijs8472 wijzigde deze reactie 28-03-2018 11:33 (14%)

• ETzPliskin

ETzPliskin

We proberen korte ritjes te vermijden, maar helaas lukt dat niet altijd.

Maar goed, het is kapot, dus veel kunnen we er niet meer aan doen. De vraag is nu of deze auto het waard is om 3000 euro aan herstellingen te doen...

• Thijs8472
Tja dat is een lastige vraag. Ik weet niet hoe het belastingklimaat in België gaat zijn de komende jaren voor diesels maar gezien de dieselhaat van de afgelopen maanden in Nederland/Duitsland zou ik persoonlijk niet meer van dat soort bedragen in een niet-EURO6 auto steken.

De auto zelf is het natuurlijk gewoon waard, het is de regelgeving/sentiment dat het niet meer de moeite waard maakt (IMHO).

• meddle
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11-01 22:13
Welke motor is het precies? Ik heb even de citroen documentatie gechecked en voor de 1.6HDi staat 1.4u voor het vervangen van de catalytic converter (+ roetfilter) en de procedure lijkt me goed te doen, zolang je brug hebt. In de praktijk zul je wel langer bezig zijn, maar ik denk dat ze incl. alles ongeveer 3u bezig zouden moeten zijn. De katalysator + roetfilter unit kost zelf ongeveer €500 en ze zullen daarop wel een marge van 20% willen pakken ofzo (want daar verdienen garages hun geld aan), dus zeg €600, dus met 3u arbeid erbij kom ik dan niet hoger dan €900 totaal, als je ruim rekend. Ik zou dus vragen wat ze allemaal willen doen voor dat geld, of naar een andere garage gaan. Naar mijn inzicht moet het iig kunnen voor onder de €1000.

specs PC

• ETzPliskin

ETzPliskin

quote:
meddle schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:35:
Welke motor is het precies? Ik heb even de citroen documentatie gechecked en voor de 1.6HDi staat 1.4u voor het vervangen van de catalytic converter (+ roetfilter) en de procedure lijkt me goed te doen, zolang je brug hebt. In de praktijk zul je wel langer bezig zijn, maar ik denk dat ze incl. alles ongeveer 3u bezig zouden moeten zijn. De katalysator + roetfilter unit kost zelf ongeveer €500 en ze zullen daarop wel een marge van 20% willen pakken ofzo (want daar verdienen garages hun geld aan), dus zeg €600, dus met 3u arbeid erbij kom ik dan niet hoger dan €900 totaal, als je ruim rekend. Ik zou dus vragen wat ze allemaal willen doen voor dat geld, of naar een andere garage gaan. Naar mijn inzicht moet het iig kunnen voor onder de €1000.
Het gaat om een 1.4HDI motor. Het is overigens een officiële garage, dus het lijkt me sterk dat ze dan foefelen met de prijzen van onderdelen?

We kregen de uitleg dat het 2k aan onderdelen was en 2-3u werk...

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:47
Katalysator en roetfilter zijn gewoon hele dure onderdelen. Je kunt vaak wel goedkoper zo'n ding ergens anders scoren, maar of de kwaliteit daarvan ook goed is...?

Wat je nog kunt proberen is achterste lambdasonde met een afstandsbusje ertussen monteren zodat de sensor niet direct in de uitlaatgassen hangt. Dit wordt bij LPG auto's wel eens gedaan als de viergastest geen afwijkingen vertoont maar de boordcomputer blijft miepen met storingen.

Overigens wil bij de 1.4HDI het element in de katalysator nog wel eens breken en de doorgang versperren waardoor je geen vermogen hebt. Als dit ook bij jou het geval is kan je de katalysator beter gewoon vervangen.

• Khallouki
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11:21
Ik heb al een tijdje last van wind geruisen fluittoon aan de rechter buitenspiegel. Het is vooral merkbaar bij 100km/u+.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb een citroen C3 2011 1.6 eHDI.

Khallouki wijzigde deze reactie 28-03-2018 13:58 (3%)

• meddle
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11-01 22:13
quote:
ETzPliskin schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Het gaat om een 1.4HDI motor. Het is overigens een officiële garage, dus het lijkt me sterk dat ze dan foefelen met de prijzen van onderdelen?

We kregen de uitleg dat het 2k aan onderdelen was en 2-3u werk...
Kan zijn dat het OE onderdeel erg duur is (geworden), dus dan kun je aftermarket overwegen zoals dit: https://www.mijnautoonder...3uot4MoBNaK4aAmAeEALw_wcB
of
https://www.amazon.de/ret...T=_SY300_QL70_&dpSrc=srch

In hoeverre de kwaliteit daarvan vergelijkbaar is met de citroen versie weet ik niet, maar het verschil is dus wel erg groot.

meddle wijzigde deze reactie 28-03-2018 14:07 (12%)

specs PC

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Bedenk ook even dat de verwerkingskosten van de oude katalysator en roetfilter ook niet mals zijn, daar zijn vrij strenge regels voor.

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• d-super
Heb ook eens zoiets gehad met het roetfilter van een C5 1.6HDI, continu storingsmeldingen en in Diagbox stond het roetfilter als 18% vervuild, roetfilter als nieuw aangemeld en de storingen zijn al ruim 30000km weg.....

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

quote:
FastFred schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:12:
Bedenk ook even dat de verwerkingskosten van de oude katalysator en roetfilter ook niet mals zijn, daar zijn vrij strenge regels voor.
Je bedoelt dat ze bij iedere oudijzerboer geld bieden voor je oude katalysator door alle waardevolle metalen die erin verwerkt zitten?

PC | BMW Z3 Coupe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11-01 14:00

DMDude

Enjoy the silence....

Hallo,

ik ben sinds kort in het bezit van een mooie rode C4 Aircross uit 2013.
Hierin zit een navigatiesysteem dat volgens mij gebaseerd is op Windows CE.
Navigatie is van iGO.
Bij het updaten van de kaarten is iets foutgegaan waardoor ik alles op de micro-SD kaart kwijt ben geraakt, dus ook het navigatie programma zelf. Ik had nog geen backup gemaakt.
Ik heb inmiddels een versie van iGO gedownload inclusief kaarten.
Het programma start op, ik kan ook een bestemming invoeren, maar het programma kan geen GPS-signaal vinden.
Volgens mij moet het iets zijn in een configuratiebestand, maar ik ben er nog niet achter gekomen.

Iemand in het bezit van een C4 Aircross met navigatie op een SD die een idee heeft of misschien het bestand sys.txt wil posten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11-01 14:00

DMDude

Enjoy the silence....

quote:
DMDude schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:52:
Hallo,

ik ben sinds kort in het bezit van een mooie rode C4 Aircross uit 2013.
Hierin zit een navigatiesysteem dat volgens mij gebaseerd is op Windows CE.
Navigatie is van iGO.
Bij het updaten van de kaarten is iets foutgegaan waardoor ik alles op de micro-SD kaart kwijt ben geraakt, dus ook het navigatie programma zelf. Ik had nog geen backup gemaakt.
Ik heb inmiddels een versie van iGO gedownload inclusief kaarten.
Het programma start op, ik kan ook een bestemming invoeren, maar het programma kan geen GPS-signaal vinden.
Volgens mij moet het iets zijn in een configuratiebestand, maar ik ben er nog niet achter gekomen.

Iemand in het bezit van een C4 Aircross met navigatie op een SD die een idee heeft of misschien het bestand sys.txt wil posten?

Alvast bedankt!
Ik heb het zelf opgelost door het volgende in sys.txt aan te passen:

[gps]
port=6
baud=4800

• Paulus07
  • Niet online
Hmmm sinds vandaag ineens de melding storing parkeerhulp in beeld. Gekke was dat ik niet eens in de achteruit stond maar tijdens het rijden. Enige is dat ik zondag door wasstraat ben geweest. Verder niks anders gehad recent.

Vuil zijn ze niet. Nog andere tips?
Heb overigens alleen 4 sensoren achter. (C4 berline).

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Arunia
  • Nu online
De melding over de handrem is eenmalig terug gekomen.
Zou over de stank van het waterhuis nog gebeld worden door Motorhuis, maar uiteraard niets meer van gehoord. Echt balen dat de garage bij ons in de stad gesloten is, want die was tenminste qua communicatie een heel stuk beter.
Auto blijft als de motor warm is gewoon meuren, maar verder is er ook niets qua koelvloeistof e.d. aan de hand.

Binnenkort met mijn schoonvader eens de deur open maken om alles na te lopen vanwege het probleem met de raambesturing. Meteen ook de bedrading onder de motorkap maar eens nakijken, wellicht dat daar iets open ligt.

• Paulus07
  • Niet online
zijn piepende remmen trouwens echt een citroen iets? merk dat ze weer piepen met remmen voor stoplicht bijvoorbeeld. Als ik daarna weg rijd piept het soms nog even door (totdat ik eventueel even kort rem dan is het weer weg), maar ook als ik langzaam een rotonde neem piept het. Of is dat een combi tussen citroen en het weer?

En kan je trouwens op 1 of andere manier zelf die meldingen uitlezen? Zie namelijk soms van die bluetooth stekkers voorbijkomen die je data kunnen uitlezen. Maar werkt dit uberhaupt en zoja met welke app op de telefoon is dit het beste te doen (als het uberhaupt kan?) :)

Paulus07 wijzigde deze reactie 10-04-2018 18:42 (29%)

• Arunia
  • Nu online
De stank is gevonden. Olie ze dachten lekkage, maar kan ook omdat het na de vorige reparatie gekomen is, ook gewoon gemorst zijn. Ligt wel nog natte olie bij de motor op de rand. Dat even droog maken en olie niveau opnemen. Kijken of het terug komt.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
Paulus07 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:35:
zijn piepende remmen trouwens echt een citroen iets? merk dat ze weer piepen met remmen voor stoplicht bijvoorbeeld. Als ik daarna weg rijd piept het soms nog even door (totdat ik eventueel even kort rem dan is het weer weg), maar ook als ik langzaam een rotonde neem piept het. Of is dat een combi tussen citroen en het weer?

En kan je trouwens op 1 of andere manier zelf die meldingen uitlezen? Zie namelijk soms van die bluetooth stekkers voorbijkomen die je data kunnen uitlezen. Maar werkt dit uberhaupt en zoja met welke app op de telefoon is dit het beste te doen (als het uberhaupt kan?) :)
OBDII kan je wel het eea mee uitlezen, maar volgens mij niet de foutcodes ook mee uitlezen danwel resetten. Het is wel een leuk hebbedingetje met een app op je telefoon Codes resetten kan wel met een Lexia kabel die je hier kan kopen:

https://www.aliexpress.co...=a2g0s.9042311.0.0.Jiqsc6

Zelf even PP2000 of DiagBox downloaden (kan je vinden op verschillende fora) en je kan er mee aan de slag. Heb exact dit ook gedaan om mijn AUX 2 poort aan te zetten in mijn C4 GP. Software is wel erg omslachtig; kostte mij meer tijd om te snappen wat de icoontjes betekenden dan daadwerkelijk de functie vinden en aanzetten :+

Note: je moet wel een Windows XP(32 bit) VM opzetten. Het werkt wel semi op W10 en x64, maar het is een beetje hit and miss.

Notna wijzigde deze reactie 12-04-2018 11:30 (8%)

• Willem30

• FastFred
  • Nu online
quote:
Paulus07 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:35:

De Xsara Picasso van m'n ouders piept, mijn C4 Coupe piept ook, met de ramen open is het niet om aan te horen. Grappig detail: ze begonnen pas te piepen toen 2,5 jaar terug de schijven en blokken vervangen zijn.

Die foutcodes die je uitleest zijn universeel. Alleen de merk specifieke codes zul je niet uit kunnen lezen, maar dingen als emissiestoringen, slechte ontbranding, elektronica storingen aan de motor zijn vaak geen probleem.

• Willem30
quote:
FastFred schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:38:
[...]

De Xsara Picasso van m'n ouders piept, mijn C4 Coupe piept ook, met de ramen open is het niet om aan te horen. Grappig detail: ze begonnen pas te piepen toen 2,5 jaar terug de schijven en blokken vervangen zijn.
Mijn C4 piept ook een beetje als ik rond de 50km/h rij. Ik twijfel alleen of het de remmen zijn of dat een wiellager aan het verslijten is.

• Willem30
Zondag ben ik op de snelweg met een snelheid van 140km/h de plastic motorbeschermplaat verloren. :/
In de achteruitkijkspiegel zag ik de plaat in veel stukjes de lucht in vliegen.
Aan de onderkant zitten nog een paar stukjes vast. De plaat lijkt dus wel gescheurd.
Nu lijkt het of de voorbumper wat losser zit. Kan dit kloppen?

Wat me verder opviel was dat er aan de linkerkant 2 zwart/oranje aansluiten op de plaat liggen. Iemand een idee waar deze voor zijn? Ik heb er geen foto van.

• Arunia
  • Nu online
Pff, lekker op vakantie, maar de esp rem melding komt met regelmaat terug. Gelukkig gaat het om de handrem en krijg je die er handmatig wel op en af. Maar toch. Na de vakantie maar eens de bedrading nalopen.
Mijn schoonvader heeft ook gevonden dat de schakelaars van de ramen ook kan komen door vocht tussen de knoppen en de printplaat. We gaan het zien.

De obd2 stekker vind iig geen foutmelding. Dat is ook nog een dingetje. Zeker omdat het een goede is en ik gebruik Torque voor Android.

Arunia wijzigde deze reactie 10-05-2018 13:22 (16%)

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Goed ik heet mijzelf welkom in dit topic want ik ben sinds een paar uur eigenaar van een zwarte C4 Coupe 1.6 16v VTS+ uit 2005

Wat betekend LIM, 0 en REG van de cruisecontrol? In het boekje staat alleen iets over LIM extreem wazig uitgelegd maar wat ik begrijp is dat je een limiet snelheid in kan stellen waar hij dan niet overheen gaat?

Ik heb alleen nog een aantal vraagjes en probleempjes. Tips zijn zeer welkom.

1. De cruisecontrol geeft een storing. (bij inschakelen krijg je een piepje en SERVICE in beeld.
- Ik heb de remlichtschakeling al vervangen (nieuw) maar los het probleem niet op.
2. De parkeersensoren geven een foutmelding. (foutmelding in radio scherm)
3. Er komt een whining geluid ergens bij de motor vandaan. het lijkt ergens bij de multiriem weg te komen. Ik heb hem al even ingespoten met WD40 Ook de spanrol heb ik even goed ingespoten. Maar het gaat niet weg, wordt ook niet minder.
- Maandag ga ik even langs de garage om de multiriem er af te halen. Als het geluid van weg is ligt het dus aan de riem, spanrol, dynamo of aircopomp want als ik het zo zag drijft hij dat allemaal aan. Als het dan niet weg is, heeft iemand dan een idee waar het weg komt?

• FastFred
  • Nu online
@kaasaanfiets

De cruisecontrol heeft 3 settings, als je een snelheid instelt met de LIM setting en die activeert (met de pauze knop links op het stuur) dan kun je volgas geven maar gaat de auto niet sneller dan de ingestelde snelheid. Op 0 staat de cruise control uit en met REG houd de auto de ingestelde snelheid vast zonder dat je het gaspedaal in hoeft te trappen. Ik heb 'm eigenlijk altijd op REG staan, op lange ritten gebruik ik LIM wel eens, want te lang je voet boven het gaspedaal houden is wat pijnlijk. Je gaspedaal voet schuin voor de stoel leggen verminderd je reactiesnelheid, dus dat doe ik nooit, heb m'n voet altijd boven het gaspedaal hangen.

Oh, en als je + en - ingedrukt houd gaat de cruisecontrol snelheid met sprongen van 5 omhoog.

1. Cruisecontrol storing kan ook veroorzaakt worden door zo'n zelfde schakelaar onder het koppelingspedaal of door stof en vuil onder de cruisecontrol knoppen op het stuur. Storing even uit laten lezen bij een garage en dan weet je exact wat het is.

2. Idem, even laten uitlezen. Je kunt even checken of er kabeltjes ofzo los zitten, controlunit van de achterste parkeersensoren ligt in de reservewielkuip

3. Klinkt het zoals een multiriem normaal klinkt als ie slipt? Misschien te strak of te los? Een spanrol die vast zit?

FastFred wijzigde deze reactie 12-05-2018 20:46 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
FastFred schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:16:
@kaasaanfiets

De cruisecontrol heeft 3 settings, als je een snelheid instelt met de LIM setting en die activeert (met de pauze knop links op het stuur) dan kun je volgas geven maar gaat de auto niet sneller dan de ingestelde snelheid. Op 0 staat de cruise control uit en met REG houd de auto de ingestelde snelheid vast zonder dat je het gaspedaal in hoeft te trappen. Ik heb 'm eigenlijk altijd op REG staan, op lange ritten gebruik ik LIM wel eens, want te lang je voet boven het gaspedaal houden is wat pijnlijk. Je gaspedaal voet schuin voor de stoel leggen verminderd je reactiesnelheid, dus dat doe ik nooit, heb m'n voet altijd boven het gaspedaal hangen.

Oh, en als je + en - ingedrukt houd gaat de cruisecontrol snelheid met sprongen van 5 omhoog.

1. Cruisecontrol storing kan ook veroorzaakt worden door zo'n zelfde schakelaar onder het koppelingspedaal of door stof en vuil onder de cruisecontrol knoppen op het stuur. Storing even uit laten lezen bij een garage en dan weet je exact wat het is.

2. Idem, even laten uitlezen. Je kunt even checken of er kabeltjes ofzo los zitten, controlunit van de achterste parkeersensoren ligt in de reservewielkuip

3. Klinkt het zoals een multiriem normaal klinkt als ie slipt? Misschien te strak of te los? Een spanrol die vast zit?
Bedankt voor je reactie dit maakt de cruise control een stuk duidelijker. Ik had inderdaad op het citroen forum ook al gelezen dat dit bij iemand anders de oplossing was, en idd iemand anders had weer bij de stuurknoppen en goed scrollen met die LIM 0 REG stand en hij deed het weer dit werkt bij mij helaas niet.
Kan je met een computer precies uitlezen waar de storing in zit?

Ik heb er al wel een OBD2 bluetooth adapter aangehangen en dan met Torque de foutmeldingen proberen uit te lezen maar die vond niks.

Voor dat 2e punt ah thanks dat ga ik morgen even checken!

Alles lijkt verder wel te draaien en goed op spanning te staan. Het geluid is net als in dit filmpje.
Als je meer toeren maakt wordt het hoger.
Maandag weten we in ieder geval of het aan het multiriem systeem ligt of niet.

Ik had trouwens jou post op het citroen forum even doorgelezen en meende gelezen te hebben dat jij ook af en toe een brandstof lucht rook? Dit ruik ik ook soms maar kan nog niet de vinger er op leggen wanneer dit precies gebeurd. Hier was ook een soort van DIY fix voor dacht ik. Zal het weer even opzoeken.

Ik was vandaag nog bij de dealer voor dat plastic tandwiel revisie set voor de climate control. Ze hadden het niet op voorraad en moest besteld worden, en dacht dat het op z'n hoofd iets van 25 euro kosten. Nu heb ik een filmpje gezien van iemand die de fix doet maar die 2 of 3 stukjes plastic moeten echt 25 euro kosten? Kan ik er ook via een andere weg aan komen? Ik kan ze niet vinden via een webshop online helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChuckSnorris
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:38
Sinds een week geeft mijn Citroen DS3 de melding ''storing parkeerhulp'' met het gevolg dat de parkeersensoren (achterkant) niet werken. Ik heb alle 4 de parkeersensoren en bedrading nagelopen en ik heb het idee dat ze het alle 4 gewoon doen. Wanneer ik de auto in zijn achteruit zet en luister dan maken ze alle vier een duidelijk hoorbaar tikkend geluid wanneer je in de buurt van de sensor komt maar desondanks blijft de melding aanwezig.

Zelf dacht ik dat het systeem wellicht gereset moet worden alleen kan ik daar verder niks over vinden op het internet, is er een bepaalde zekering die ik kan verwijderen waardoor het systeem zich reset? Ik heb de accu al los gekoppeld maar dat bleek niet te helpen.

Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
quote:
kaasaanfiets schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:59:
Kan je met een computer precies uitlezen waar de storing in zit?
Toen ik vorig jaar cruise control issue's had hebben ze 'm uitgelezen en daar kwam direct uit remlichtschakelaar. Maar dat wist ik al, want ik had ook een ABS/ESP foutmelding, en de remlichten werkten niet meer iedere keer als de storing er was.

De elektronica heeft door dat er iets mis is met de remlicht schakelaar, dus negeert alle input van die schakelaar tot de auto herstart is.
quote:
Ik heb er al wel een OBD2 bluetooth adapter aangehangen en dan met Torque de foutmeldingen proberen uit te lezen maar die vond niks.
OBD2 is een standaard die door bijna alle merken gebruikt wordt. Motor issue's zijn zo redelijk makkelijk uit te lezen, een P0201 is bijvoorbeeld misfire in cylinder 1, of je nu een Opel, BMW, Fiat of Citroën hebt. Maar sommige systemen, vooral wat legacy spul dat door de fabrikanten zelf ontwikkeld wordt en dus bij iedere fabrikant anders is, zijn niet uit te lezen met die standaard OBD2 lezers.

Lang verhaal kort: uit laten lezen met een Lexia, bij een Citroën garage.
quote:
Voor dat 2e punt ah thanks dat ga ik morgen even checken!

Alles lijkt verder wel te draaien en goed op spanning te staan. Het geluid is net als in dit filmpje.
[video] Als je meer toeren maakt wordt het hoger.
Maandag weten we in ieder geval of het aan het multiriem systeem ligt of niet.
Ik hoor niks raars in dat filmpje?
quote:
Ik had trouwens jou post op het citroen forum even doorgelezen en meende gelezen te hebben dat jij ook af en toe een brandstof lucht rook? Dit ruik ik ook soms maar kan nog niet de vinger er op leggen wanneer dit precies gebeurd. Hier was ook een soort van DIY fix voor dacht ik. Zal het weer even opzoeken.
Ja, lucht in de benzinetank verdwijnt via het koolstoffilter. Dat filter filtert de brandbare dampen eruit waardoor eigenlijk alleen de geur over blijft. Bij de C4, zit dat koolstoffilter gemonteerd op de firewall passagierszijde.

Ik weet niet exact de theorie erachter, maar telkens als je remt met een bijna lege tank, ga je benzine ruiken in het interieur. Het koolstoffilter wisselen helpt even, maar de permanente fix is het pijpje aan de onderzijde van de filter behuizing verlengen met een slangetje en dat slangetje net onder de auto uit laten komen. Als je aan de passagierszijde het voorwiel en de wielkuip verwijderd moet je dit ding kunnen zien zitten.

Kan ook injector seals zijn, of de seal bovenop de tank zelf. Maar als het specifiek voor komt bij een bijna lege tank en remmen dan is het meestal het koolstoffilter issue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Nou hij heeft even aan de computer gehangen.

Hij gaf een storing in de bekabeling van de remlichtschakelaar :( de schakelaar heb ik zelf vervangen en de remlichten e.d. werken allemaal. Maar ik heb ook gelezen dat mensen een bekabeling hebben gekregen bij een nieuwe remlichtschakelaar. Maar welke kabelboom is dat dan?

En de rechter binnenste parkeersensor zit een kabelbreuk in. kon met mijn arm achter de bumper langs en kon net bij de stekker, die heb ik even losgetrokken en er weer ingedaan maar dat hielp helaas niet. Als het goed is kan ik dat onderste plastic flapje verwijderen en er van bijkomen toch?

Ik reed net terug naar huis en zat nog eens heftig aan de scrol knop LIM 0 REG te draaien en warempel ineens schakelde de cruisecontrol in.

Jeeeeej, helaas van korte duur want ik moest remmen. Daarna direct weer SERVICE in beeld maar na nog wat pielen aan de scrol knop deed hij het weer even.

Het lijkt dus toch aan die schakelaar te liggen. Dus nu moet ik uitzoeken hoe ik dat allemaal los kan maken om de boel eens schoon te maken.

kaasaanfiets wijzigde deze reactie 14-05-2018 19:07 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:39
Iemand hier ervaring met het vervangen van een startmotor van een 2.0 hdi motor?
Is een origineel onderdeel aan te raden? Kan het kwaad om een zwaarder type te plaatsen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik had net even een ritje gemaakt van max 5km en ik rook verbrand plastic in mijn auto.
Ik motorkap open en er kwam rook ergens onder het inlaatspruitstuk weg. Had brandde niet meer maar liep te smeulen. Bij de startmotor in de buurt.

Daar loopt ergens een kabelboom en Volgens mij stond die te smeulen. Helaas kon ik het niet goed zien ook niet met een spiegeltje. Het zat ergens onder het inlaatspruitstuk maar dan iets lager.

Weet iemand wat voor bekabeling daar allemaal loopt?
Ik schrok wel een beetje en het bleef maar doorsmeulen dus ik heb de tuinslang en even opgezet. Toen was het gelukkig vrij snel over.
Ben benieuwd wat het is. Misschien bekabeling doorgejaagd door een steenmarter?

Het gaat om een c4 coupe uit 2005

Een stuk isolatie was los geraakt en op de uitlaat gaan smeulen.
Ben helemaal blij dat het geen kortsluiting in een kabelboom was.

kaasaanfiets wijzigde deze reactie 22-05-2018 23:15 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
quote:
ChuckSnorris schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:17:
Sinds een week geeft mijn Citroen DS3 de melding ''storing parkeerhulp'' met het gevolg dat de parkeersensoren (achterkant) niet werken. Ik heb alle 4 de parkeersensoren en bedrading nagelopen en ik heb het idee dat ze het alle 4 gewoon doen. Wanneer ik de auto in zijn achteruit zet en luister dan maken ze alle vier een duidelijk hoorbaar tikkend geluid wanneer je in de buurt van de sensor komt maar desondanks blijft de melding aanwezig.

Zelf dacht ik dat het systeem wellicht gereset moet worden alleen kan ik daar verder niks over vinden op het internet, is er een bepaalde zekering die ik kan verwijderen waardoor het systeem zich reset? Ik heb de accu al los gekoppeld maar dat bleek niet te helpen.

Iemand nog andere ideeën?
Bij mijn C4 berline heb ik ook die melding. Maar gene idee ofhet bekabeling/stekker of vocht is. Het was wel toevallig stuk na de wasstraat. Dus weet niet of het water is geweest of de borstels te hard...

Heb je zelf nog gevonden of oplossing voor het gebeuren gehad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thijs8472
Als je die melding krijgt is er meestal 'gewoon' een sensor kapot, die zijn voor 2 tientjes op eBay te vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
quote:
Teleluvr schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:07:
Iemand hier ervaring met het vervangen van een startmotor van een 2.0 hdi motor?
Is een origineel onderdeel aan te raden? Kan het kwaad om een zwaarder type te plaatsen?
Gewoon een originele plaatsen lijkt me? Waarom zou je een zwaarder type willen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d-super
@ FastFred,
De startmotor van een 2.0HDI is voor het goede net te zwak en draait daardoor te langzaam, vervangen voor een van een 2.2HDI is dan de oplossing voor startproblemen.
Kijk eens op Citroën forum, zijn genoeg draadjes over........

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:39
quote:
d-super schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:51:
@ FastFred,
De startmotor van een 2.0HDI is voor het goede net te zwak en draait daardoor te langzaam, vervangen voor een van een 2.2HDI is dan de oplossing voor startproblemen.
Kijk eens op Citroën forum, zijn genoeg draadjes over........
Precies dat. Ik vroeg mij af of er ook nadelen kleven aan een zwaardere startmotor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

a.s maandag met de C4 GP uit '07 langs dr Profile voor een airco beurt. Ik heb de auto nu bijna 3 jaar en het nog niet eerder laten doen, dus het zal mij benieuwen.

Vraagje: Profile doet in deze beurt bijvullen tot 50 gram koudemiddel. Daarna betaal je per gram bij. Iemand enig idee hoeveel er uberhaubt in zo een systeem gaat? Komt het vaak voor dat je meer dan die 50 gram moet bijvullen?
Let wel: airco werkt nog perfect, ik laat het doen zodat ik het voor mijzelf beter kan bijhouden én het voor de zomer in orde is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
@Notna hoeveel gram erin gaat verschilt per auto. Zie hier: http://www.huva.nl/sites/...eveelhedenkoudemiddel.PDF

Als ik die PDF juist interpreteer is het airco systeem hetzelfde op alle C4's van 2004 tot 2009 en hoort daar 425-475 gram in te zitten.

FastFred wijzigde deze reactie 22-05-2018 22:28 (69%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
FastFred schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:25:
@Notna hoeveel gram erin gaat verschilt per auto. Zie hier: http://www.huva.nl/sites/...eveelhedenkoudemiddel.PDF

Als ik die PDF juist interpreteer is het airco systeem hetzelfde op alle C4's van 2004 tot 2009 en hoort daar 425-475 gram
Hmm, als ik uit ga van een perfecte situatie en het systeem vol zat 3 jaar terug, dan zou ik nu ~ 100 gram kwijt zijn geraakt (uitgaande van de doomscenarios online van een verlies van 8 tot 10% per jaar)

Dus dan kom ik 50 gram extra te kort á 50 cent per gram. Dus dat is een extra van.... 25 euro. Dat kan nog best wel eens aantikken dan :X

We gaan het zien... Wellicht valt het nog mee..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Volgens mij is tot 8% verlies per jaar heel normaal, is mij eens verteld door een airco boer. Het systeem verliest altijd wel wat door condensatie.

EDIT: breng dus gistermiddag de C4 naar de dealer voor onderhoud en APK, wat krijg je dan mee als leenauto? Juist, een Renooit.... :/

FastFred wijzigde deze reactie 23-05-2018 08:16 (32%)

• FastFred
  • Nu online
Zo, vorig jaar was ie door de APK met 2 nieuwe remslangen. Dit jaar doet ie iets meer pijn :X

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:42
quote:
FastFred schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:11:
Zo, vorig jaar was ie door de APK met 2 nieuwe remslangen. Dit jaar doet ie iets meer pijn :X
Wat is er allemaal mis dan?
Of zijn het gewoon dure slijtage onderdelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Notna Heb het zelf vorig jaar met de grote beurt en alles laten doen (sinds dat we hem hadden toen weinig aan laten doen, dus was meteen een APK en beurt a 900 euro totaal >_>), ze hadden bij de dealer toen een actie omtrent de airco voor een vast bedrag. Ging bij mij volgens mij 15 gram in, maar dat zou ik na moeten zoeken nog.

De brief voor de APK lag ook al in de bus, dus daar nog een afspraak voor maken. Het zal mij benieuwen, maar wil eerst met mijn schoonvader nog even kijken naar de andere dingen voordat hij naar de APK gaat en weer een beurt.
Even kijken naar de stank om te zien wat dat kan zijn en of het zelf op te lossen is, raam nog eens naar kijken (zou vocht tussen de knoppen en de module kunnen zijn en daar lijkt het zeer sterk op en kijken naar de bedrading of daar nog iets raars in zit ivm de handrem en ESP problemen.

• FastFred
  • Nu online
quote:
CriticalHit_NL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:41:
[...]

Wat is er allemaal mis dan?
Of zijn het gewoon dure slijtage onderdelen.
Wiellager rechtsachter, vervangen
einddemper uitlaat lek, vervangen
Remblokje rechtsachter komt niet goed vrij, gangbaar maken
Richtingaanwijzers achter niet oranje genoeg, lampjes vervangen

En de airco condensor is lek, dat is met 380 euro nog de duurste. Verder een onderhoudsbeurt, filters, olie, bougies etc.

En de parafan is door gaan hangen en komt los van de onderrand van de voorruit waardoor er water de motorruimte in kan komen. Nieuwe parafan was vrij prijzig dus die wordt op een andere manier gefixeerd.

FastFred wijzigde deze reactie 23-05-2018 13:08 (4%)

• CriticalHit_NL
Ja dat zijn beste kosten, maar dan kan je er mogelijk ook weer een tijdje tegenaan.

Zag ook al zoiets voorbij komen met de paravan op het Citroën forum van henry the bulldog, is dat soms een kwaaltje van die modellen? :x
Zo'n stang plaatsen vraag ik me af of dat wel zo veilig is qua botsveiligheid.

• FastFred
  • Nu online
Kwaaltje ja, maar veroorzaakt door een ontwerpfout. Die parafan zit alleen aan de uiteinden vast en zit in het midden alleen vastgeklikt op de rand van de voorruit. Vervolgens hangt er aan die parafan nog wel ff een tankje van de rem of stuurbekrachtiging, na verloop van tijd klemt het gewoon niet zo strak meer om de voorruit en gaat de parafan doorhangen, waardoor je zelfs met de motorkap dicht gewoon de motorruimte in kunt kijken. Gevolg is dat er regenwater bij de motor en elektronica kan komen waardoor je vocht in je BSM gaat krijgen, waardoor de motor ineens niet meer start: € 200,- voor een nieuwe BSM vorig jaar. Het regenwater kan ook zorgen voor corrosie op de hydraulische leiding waarmee de koppeling bedient wordt, dan heb je ineens geen koppeling meer.

Die stang die Henry geplaatst heeft is een alu u-profiel, dat doet voor botsveiligheid niet heel veel, dat buigt gewoon.

Sterker nog, ik heb ze de link gestuurd naar die foto's en waarschijnlijk gaan ze het bij mij hetzelfde aanpakken.

FastFred wijzigde deze reactie 23-05-2018 13:28 (63%)

• CriticalHit_NL
Ah ja oké, dan is het wel te begrijpen.
Beter toch maar oplossen om die andere problemen niet opnieuw te krijgen, anders blijft het in de papieren lopen door zoiets lulligs.

Succes dan!

• BrockOlee
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11:10
Ik was aan het kijken naar Citroëns op AutoScout24. Vooral de C4 en DS4 vind ik erg mooie autos. Maar na het lezen van dit topic en de vergelijking met andere Auto Merk-Topics op Tweakers valt me op dat het hier alleen maar gaat over allerlei "kleine/grote/rare" storingen en gebreken. Bij andere merken gaat het vaak over nieuwe modellen, functies unlocken of gewoon cartalk.

Ik vraag me dus af of het wel verstandig is om een Citroën te gaan rijden.

Is het echt zo erg dat je geen 5000 km kan rijden zonder dat je handrem blokkeert, het hele dashboard in discostand oplicht, de binnenverlichting niet meer uit gaat, de verwarming op max blijft steken, stoelverwarming alleen je scrotum verwarmt , terwijl een mengsel van ruitenwisservloeistof , koelvloeistof en olie rijkelijk onder de wagen uitspuit?

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:38
Nee, dat is niet zo. Ik rij al 10 jaar Citroen, en soms zit het mee, soms zit het tegen. Het hangt er van af hoe oud je auto is, welke staat van onderhoud, etc. Zeker bji oudere auto's kan je pech hebben, maar dat is natuurlijk bij alle merken wel zo.

• heho
  • Laatst online: 23-01 18:49

heho

Ommen, Overijssel

Heb nu mijn 7e Citroën in mijn bezit en heb (buiten garantie) nooit grote problemen gehad buiten "gewoon" onderhoud. Ik denk dat je overal horror verhalen kunt vinden over bepaalde merken. Mijns inziens heeft PSA de betrouwbaarheid gewoon goed op orde.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Paulus07
  • Niet online
ach is geen touw aan vast te knopen. Sommige zeggen dat een opel degelijk en niet stuk te krijgen is. We hebben er een gehad en daar wa om de week wel iets mee. Is gewoon kwestie van geluk hebben.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Nou ik ben er inmiddels wel achter dat een c4 eerste model en dan in mijn geval een coupe geen goede auto is.

Er zitten overal ontwerpfouten in waar niet over na is gedacht. Een aantal voorbeelden: achterwiellagers die om de 10 a 15.000 km af zijn.
Parafran gedeelte te slap gebouwd en zakt door
Remlicht schakelaar is een troepding wat constant kapot gaat
Climatecontrol regeling is gemaakt van te zwak plastic waardoor dit in elk model op den duur vervangen moet worden.

Stuk voor stuk onnodig bezuinigd op onderdelen van kwaliteitje ruk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
Paulus07 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:52:
ach is geen touw aan vast te knopen. Sommige zeggen dat een opel degelijk en niet stuk te krijgen is. We hebben er een gehad en daar wa om de week wel iets mee. Is gewoon kwestie van geluk hebben.
Dat met name. @Arunia heeft een C4 GP uit een iets later bouwjaar dan ik heb. Hij heeft er continue problemen mee; die van mij heeft op een paar kleine dingen na (raam ging niet meer open omdat de gevlochten staaldraad geknapt was (één streng waardoor het mechaniek vast zat)) 0.0 issues en rijdt heerlijk.

Mijn vader had een splinternieuwe Ford Mondeo aantal jaren terug welke een verrotte schakelbak had bij aflevering (nieuw uit de garage met 0 op de teller)

Je moet ook gewoon geluk hebben.

• FastFred
  • Nu online
In de VAG topics gaat het vaak over olieverbruik, kapotte kettingspanners, DSG bakken die uit elkaar vallen, kapotte turbo's en noem het maar op, het gebrek aan klantengerichtheid vanuit PON. Maar ze blijven beweren dat Duitse auto's betrouwbaar zijn.

Hier zijn we gewoon eerlijk over onze voitures, als het kapot gaat dan is dat karakter. Er zijn overigens zat mensen die 0 problemen hebben met hun C4. Soms heb je gewoon pech.

Zo worden Alfa's ook vaak weggezet als onbetrouwbaar en 'Italiaanse troep'. En toch zijn er mensen die met alleen normaal onderhoud de 300.000km halen.

FastFred wijzigde deze reactie 24-05-2018 09:05 (4%)

• Arunia
  • Nu online
Wat @Notna inderdaad ook aangeeft. Ik heb zelf een vrijdagmiddag na de borrel model (in mijn ogen erger dan een maandagochtend model) waarbij ze even stevig in Frankrijk een wijnfles hebben leeg gedronken en dachten: "Laten we nog even een auto afmaken".

Stond afgelopen zondag op het parkeerterrein bij de supermarkt en bij terugkomst stond er een zelfde C4GP naast ons. Een ouder model (denk vergelijkbaar met die van Notna). toevallig kwamen de eigenaren aangelopen en maakten een opmerking hoe mooi de auto was. :P
Mijn vraag was uiteraard meteen of zij ook zoveel problemen met de wagen hadden en eigenlijk was daar de uitkomst dat ze geen problemen hebben.
Dus denk dat ik één van de uitzonderingen ben, maar op dit moment wel klaar met Franse wagens ;).
Needless to say, zal onze C4GP ingeruild worden zodra we genoeg gespaard hebben voor een andere. Ook weer dezelfde eisen: jonger dan 5 jaar, onder de ton op de teller iig en groot. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
@Arunia Dat kun je trouwens redelijk makkelijk uitzoeken, of het daadwerkelijk een maandag of vrijdag auto is. Afhankelijk van het model zit er in de A-stijl bestuurderszijde tussen de scharnieren van de deur een stickertje met daarop de aangeraden bandendruk enzo.

Er staat ook een nummer op die sticker, dat is het organummer. Citroën is op 9 november 1976 begonnen met het tellen van de dagen. Auto's gebouwd op 9 november 1976 hebben orga nummer 0001. De dag er op 0002, de dag daarna 0003 enz.

Je moet even spelen met dat nummer, volgens mij gaat het om de laatste 5 of 6 cijfers van die code. Die geef je hier even op: https://bartebben.nl/map/...en-organisatienummer.html

En dan weet je de productiedatum. Zo is mijn C4 in juli 2005 op kenteken gezet in Nederland, maar is ie in december 2004 al gebouwd (exacte datum weet ik ff niet meer, heb het nummer niet bij de hand).

:P

• Arunia
  • Nu online
@FastFred Dat ga ik binnenkort eens bekijken. Ga echt helemaal stuk als die ook daadwerkelijk op vrijdag is gebouwd. :D Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Ach het maakt in Frankrijk toch niet uit, alles wat na de lunch is gebouwd kan worden beschouwd al vrijdag na de borrel.

Gezien een auto enkele uren op de productieband staat mag je daar dus vrij zeker van zijn >:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 11:49

cocico

Citroën DS 23 IE

quote:
Arunia schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:03:
Wat @Notna inderdaad ook aangeeft. Ik heb zelf een vrijdagmiddag na de borrel model (in mijn ogen erger dan een maandagochtend model) waarbij ze even stevig in Frankrijk een wijnfles hebben leeg gedronken en dachten: "Laten we nog even een auto afmaken".
De C4 Picasso wordt niet in Frankrijk maar in ... Spanje gemaakt. Dus in jouw geval misschien nà de siesta :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
FastFred schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:59:
Volgens mij is tot 8% verlies per jaar heel normaal, is mij eens verteld door een airco boer. Het systeem verliest altijd wel wat door condensatie.

EDIT: breng dus gistermiddag de C4 naar de dealer voor onderhoud en APK, wat krijg je dan mee als leenauto? Juist, een Renooit.... :/
FYI: er gaat 480 gram in. nog leuker; er zat blijkbaar 20 gram teveel in het systeem :')

Hoefde dus niet bij te betalen (kreeg helaas ook geen geld terug :+ )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Ik mag vanmiddag weer terug naar de dealer. De nieuwe originele Citroën einddemper maakt meer herrie dan de lekke demper die er onder vandaan kwam. Zit waarschijnlijk een schotje los in het binnenste. Dus daar komt, uiteraard voor nop, een nieuwe onder.

Klinkt wel lekker :)

FastFred wijzigde deze reactie 28-05-2018 11:10 (10%)

• cbr600f4i
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-01 16:51
quote:
BrockOlee schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:04:
Ik was aan het kijken naar Citroëns op AutoScout24. Vooral de C4 en DS4 vind ik erg mooie autos. Maar na het lezen van dit topic en de vergelijking met andere Auto Merk-Topics op Tweakers valt me op dat het hier alleen maar gaat over allerlei "kleine/grote/rare" storingen en gebreken. Bij andere merken gaat het vaak over nieuwe modellen, functies unlocken of gewoon cartalk.

Ik vraag me dus af of het wel verstandig is om een Citroën te gaan rijden.

Is het echt zo erg dat je geen 5000 km kan rijden zonder dat je handrem blokkeert, het hele dashboard in discostand oplicht, de binnenverlichting niet meer uit gaat, de verwarming op max blijft steken, stoelverwarming alleen je scrotum verwarmt , terwijl een mengsel van ruitenwisservloeistof , koelvloeistof en olie rijkelijk onder de wagen uitspuit?
Als jij goed bent voor je auto is de auto goed voor jou is mijn bescheiden mening. Ik heb nooit problemen gehad met mijn auto's en motoren. Persoonlijk op Citroen gebied een C1 gereden, een DS3 en nu een C4 Cactus van den eersten generatie en geen enkel issue.

De DS3 haalde de ton probleemloos zonder ook maar een krimp en de C4C heeft net de ton overschreden ook vlekkeloos. De C4C ben ik nu van plan economisch op te gaan rijden.

Nu kan ik wel wat verhalen vertellen over de BX'en van mijn ouders maar dat waren allen 2e hands in andere tijden en mijn ouders zeiden dan ook je weet nooit welk probleem je van een ander overneemt.

Verder heeft mijn ma al 3 nieuwe C3's gereden ook zonder een centje pijn.

On another note: heeft iemand al de nieuwe C4C gereden en hoe is de vering?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:29
Citroen ds tissier van 1960 - via twitter @CCCuration

nachtnet zonder hoofdletter

• FastFred
  • Nu online
@nachtnet nee, nee, nee en nog eens nee. Wat een gedrocht. Donder jij even heel gauw op naar je F1 topic :+ Wacht, dat is geen photoshop :o

Oja, het einddemper debacle. Oude demper was lek bij de aansluiting met de middenpijp. Nieuwe Bosal demper er onder, waardeloos geluid, klonk voor geen meter, was luider dan de oude die lek was. Citro-dealer dacht slechte demper, dus een nieuwe besteld ook een Bosal, vorige week die eronder gekregen. Zelfde probleem, ben halverwege weer omgedraaid en heb me weer gemeld.

Afgelopen donderdag weer naar de Citro-dealer geprutteld waar er nu wél een originele Citroën einddemper gemonteerd is, meer prijs heeft de garage op zich genomen. Uitlaat is nu weer muisstil.

Vandaag het dashboard uit elkaar gehad om het lampje van de asbak te vervangen, die zit in serie geschakeld met de hoogtesensor op de achteras, die verantwoordelijk is voor de automatische hoogteregeling van de koplampen. Omdat ie in serie geschakeld zit, werkt de hoogteregeling niet meer als het lampje stuk is.

Lampje was inderdaad stuk, en daar heb ik voor bij de garage om de hoek een nieuwe lampje voor gekregen, dus die doet het weer. Maar de hoogteregeling doet het nog steeds niet. Misschien de accu er even af halen om de computer te resetten en de foutcodes te wissen?

Waarschijnlijk toch de hoogtesensor op de achteras stuk, € 180,- voor een potmeter in een plastic kastje, met een knie gewricht.

FastFred wijzigde deze reactie 02-06-2018 21:12 (4%)

• Arunia
  • Nu online
Na de reparatie van de waterbak (waardoor de koelvloeistof lekte), stinkt de wagen na een paar maanden nog steeds verschrikkelijk als je uitstapt. Ze gaven na controle (lees ruiken) aan dat het lekkage was ergens in de motor van olie. Maar het raakt naar mijn idee absoluut niet naar olie. Vage is ook dat het precies na die reparatie is begonnen.
Ach, maandag maar even een afspraak maken voor de apk. Dan horen we wel weer wat dit me gaat kosten.
Alhoewel, ze hebben na de reparatie olie bijgevuld en moet zeggen met dat dopje erin zit ik nu bijna aan de 4k kilometers. Dus lijkt erop dat olieverbruik ook wel minder is. Maar dat zien we de komende tijd wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99chiel99
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 04-01 10:12
Kan iemand mij helpen met een probleem met Diagbox? Ik draai op het moment Diagbox 7.49 op win XP 32bit, maar de VCI wil de auto niet uitlezen. De VCI wordt wel herkend door Diagbox, ook update Diagbox de VCI als ik hem handmatig downgrade. Hij wil het VIN gewoon niet uitlezen, zowel bij een C4 Coupé (2005) als een C5 Break (2009). Het rare is dat hij het voorheen wel heeft gedaan. Bij de C5 werkte hij prima, Bij de C4 las hij 1 keer het vin uit maar daarna geen data van de auto, sindsdien leest hij niets meer uit. Heeft iemand tips? Ik heb heel het internet al afgestruind maar zonder resultaat.

• Evil_Ed
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-01 22:10
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het uitpluizen hoe ik het voor elkaar ga krijgen om 2 autoradio's aangesloten te krijgen in mijn Partner (2011) , en ben nu zover dat ik 2 kabeltjes heb gesoldeerd voor de aux1 (naar minijack) en de aux2 naar tulppluggen.

Het idee is om radio 2 via line out op de aux poort van de standaard radio te hangen.

de 2e radio is een niet zo'n heel duur ding, zeg maar een luxe mp3/wma speler in din formaat.
Ik hoef daar geen radio op te ontvangen, geen speakers aan, en verder niks mee te doen dan mp3 / wma van een sd card af te spelen.
Ik weet dat dat ook met een yatour kan , maar deze SD/MP3 radio had ik al, en ik vind het prima zo :)
Ik wil mijn standaard radio niet vervangen, dat heb ik bij mijn vorige berlingo wel gedaan , maar het missen van alle info uit de boordcomputer is geen gewenste optie deze keer.

Nu komt alleen de vraag: ik zit op dit moment in een vervelende tijd en heb niet de mogelijkheid zelf een lexia 3 aan te schaffen, is er iemand in de buurt van Eindhoven die voor mij de aux en cd changer opties aan kan zetten ? Een kleine vergoeding is mogelijk , je zou me er in ieder geval mee helpen. _/-\o_

bedankt alvast Ed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Iemand hier die een Citroën DS5
2.0 HDI 200PK HYBRID4 rijdt? Hoe bevalt deze? En hoe zit het met de zuinigheid? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CriticalHit_NL
quote:
Han schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:15:
2.0 HDI 200PK HYBRID4 rijdt? Hoe bevalt deze? En hoe zit het met de zuinigheid? :)
Nee, maar ik kan wel een link geven wat het verbruik is van enkele andere gebruikers:
https://www.spritmonitor....0&power_e=203&powerunit=2

• Hobbit13
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13:40
quote:
Han schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:15:
Heb er wel eens in gereden, en meer ervaring met de 1.6 en 2.0 DS5 zonder hybride.

Belangrijke punten:
- De robot handbak is in de Hybrid minder vervelend dan in de 1.6HDi. De electromotor neemt over zodra de bak ontkoppeld.

- De Hybrid heeft nooit de AdBlue meuk gekregen, dus geen Euro6

- 200pk klinkt veel, maar het is geen sportieve auto

- Ding is 250kg zwaarder dan de 1.6, en dus een heel stuk duurder in MRB

- Verbruik is redelijk, maar niet beter dan van de 1.6

- Accu's kosten de helft van de kofferbak

- Achterwielophanging is simpeler en minder comfortabel dan van de niet hybride.

Ik heb onlangs een DS5 gekocht, en ook getwijfeld over de Hyrbid. Ondanks dat die zo 5000 goedkoper zijn, heb ik toch een BlueHDi gekocht. Aan MRB ben je zo'n 800 euro meer kwijt per jaar, en onderhoud zal ook duurder zijn. De Hyrbid is een nodeloos zware en nodeloos complexe diesel, niet echt ideaal.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Verdorie! Ben echt lekker bezig de laatste tijd.
Vandaag de auto naar de APK. Gisteren begon hij te piepen om olie (4300 km geloof ik, dat is al beter dan hiervoor), dus vanochtend bijvullen.
Rij naar de dealer bij mijn werk. Denk op een gegeven moment, wat ruik ik?
Ja, je raadt het al, weer die peilstok vergeten. Maar meteen aangegeven. Ze gaan er naar kijken en schoonmaken.

Zucht!

Als zelfs mijn vrouw al aangeeft op tijd naar bed te moeten...

Arunia wijzigde deze reactie 12-06-2018 09:38 (7%)

• dude88
  • Niet online
Gewoon aanwennen stok altijd (half) terug te doen in de motor. Als je hem er half in doet druk je hem na het olie bijvullen naar beneden en kan je direct peilen, dan direct weer terug als het peil goed is ;)

Zo loop je ook geen risico dat je hem naast de auto neerlegt en er een korrel zand op krijgt :X

• Arunia
  • Nu online
@dude88 Hij stak er 4cm uit. En dat ben ik dan vergeten om hem terug te duwen.

• ScreamGT
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:47
Gisteren in de file bij de afrit een slome duikelaar die de achterkant van m'n DS3 aantikte. Heel licht, met het oplaten van zijn koppeling maar dan nog. Vervolgens gaat 'ie ervandoor.. Ben er maar achteraan gegaan, zijn excuus was dat er geen schade te zien was. Juist ja! Uiteindelijk geen schade...

Auto gaat 27 juni naar de garage voor zijn beurt en APK, ben benieuwd wat er uit komt rollen. 78k op de teller.

PSN: ChrissInkyCross

• Xanax959
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-01 17:07

Xanax959

relax...

@99chiel99 ik zou kijken of de bedrading nog goed is, hij wordt blijkbaar goed herkent door de pc, dus moet het in de bedrading richting OBD aansluiting zitten. (chinese stekkers...)
De C5 is nogal kritisch met uitlezen, dus als het met die altijd goed ging zou het een "mechanisch" (stekker) probleem moeten zijn. Je mag die van mij uitproberen, maar ik weet niet of dat handig is met afstand (ik woon in de provincie Groningen) anders ff op het C5 forum vragen. (daar zitten veel knutselaars met een Lexia)

Atari portfolio Dos 2.11

• Arunia
  • Nu online
Net sms gekregen van Motorhuis. Auto staat klaar. (heb aangegeven tot 100 a 150 euro zonder bellen repareren) Zou het dan toch zijn dat er een keer weinig aan de hand is? We gaan het meemaken.

• 99chiel99
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 04-01 10:12
@Xanax959 Ik heb hem een paar dagen geleden opengemaakt om te kijken of er iets opvallends mee was (slechte soldeerpuntjes en dergelijke) maar ik kon niets vinden. Aan de kabels ligt het in ieder geval niet, ik heb er accuspanning op gezet en met de multimeter gemeten en er kwam gewoon spanning door. Ook heb ik accuspanning direct op de obd stekker gezet, wanneer je dan een diagnose start zou je de relais moeten kunnen horen klikken, ik hoor echter niets, dus ben bang dat hij gewoon kapot is. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld. (en groningen is niet echt haalbaar maar toch bedankt)

• cocico

cocico

Citroën DS 23 IE

quote:
Hobbit13 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:45:
[...]

- De Hybrid heeft nooit de AdBlue meuk gekregen, dus geen Euro6
Ik heb zonet een nieuw verkocht (een van de allerlaatste) en even gekeken op het Gelijkvormigheidsattest: wel degelijk Euro 6 hoor. ;)

• FastFred
  • Nu online
quote:
Arunia schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:42:
@dude88 Hij stak er 4cm uit. En dat ben ik dan vergeten om hem terug te duwen.
Waarom laat je die er uberhaubt uitsteken? Gewoon direct terug duwen.

Peilstok uitnemen, uiteinde schoonmaken met keukenpapier oid, stok weer geheel terug, stok er weer uit, aflezen, en weer geheel terug duwen.

• Arunia
  • Nu online
@FastFred Ach ja, ik heb het zo geleerd voor bijvullen van olie. Geen idee waarom eigenlijk.
Maar goed. Denk dat ik lekker niet meer aan die stok zit als ik bij ga vullen. Het was niet eens om te peilen, maar meer uit gewoonte.

• Hobbit13
quote:
cocico schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:33:
[...]

Ik heb zonet een nieuw verkocht (een van de allerlaatste) en even gekeken op het Gelijkvormigheidsattest: wel degelijk Euro 6 hoor. ;)
Dat verbaast me, in de Hybrid uit 2017 heeft nog de zelfde 163pk HDI als in 2012. Niet de 150 of 180pk BlueHDI met Adblue. De NOx uitstoot is daardoor veel hoger. Het zou kunnen dat de oude motor met ondersteuning van elektro net beneden de grens blijft?

iig vind ik helemaal niets als ik op DS5 Hybrid4 Euro6 zoek in google, en genoeg als ik op euro5 zoek.

• dude88
  • Niet online
quote:
FastFred schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:57:
[...]

Waarom laat je die er uberhaubt uitsteken? Gewoon direct terug duwen.

Peilstok uitnemen, uiteinde schoonmaken met keukenpapier oid, stok weer geheel terug, stok er weer uit, aflezen, en weer geheel terug duwen.
Volgens moet je hem niet helemaal terug duwen, omdat anders tijdens het vullen de olie ook hoger op de peilstok kom te zitten.
Anders moet je hem een keer extra schoon maken. Dus als je hem er een stukje in doet, zal de kan je na het vullen netjes peilen zonder extra schoon te maken.

• FastFred
  • Nu online
Dan veeg je de stok weer even af voordat je opnieuw gaat peilen. Direct peilen na het vullen geeft ook geen correcte meting, het duurt ff voor dat de olie die je er bovenin in gooit helemaal onderin de motor komt.

Ik weet bijvoorbeeld dat bij mijn auto het verschil tussen min. peil en max. peil op de peilstok 1 liter olie is. Als ik dus olie peil en zie het olie niveau richting min. peil gaan op de peilstok dan doe ik er niet meteen een hele litter bij in, teveel olie is net zo slecht als te weinig. Meestal doe ik er dan 0.3 liter ofzo bij in. Kom ik over een kwartier weer terug bij de auto en peil ik nogmaals, of de volgende dag ofzo en kijk dan hoeveel er nog bij moet tot het weer op niveau is.

FastFred wijzigde deze reactie 13-06-2018 10:01 (10%)

• Arunia
  • Nu online
Het probleem ligt gewoon bij mij hoor. Ben de laatste maanden erg moe waardoor ik dat soort dingen vergeet. Of je nu wel of niet die stok er uit moet halen een stukje of niet doet daar niets aan af.
Ben het vergeten te controleren. Normaal nooit, maar sinds deze auto al 2 keer.

APK was 43 euro incl. 1 lampje vervangen. dus de hoeveelheid olie valt nog wel mee.
Nu nog eens kijken of ik de kras aan de zijkant kan fixen en kijken hoe ik de olie onder de motorkap kan verwijderen.
Had ze gevraagd naar dingen te kijken, maar uiteraard hebben ze dat weer niet gedaan. Ga volgende keer wel naar Otto en zoon. Is een garage die de oude Hyundai dealer over hebben genomen, maar gewoon erg kundig zijn en schappelijk.

• dude88
  • Niet online
quote:
FastFred schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:58:
Dan veeg je de stok weer even af voordat je opnieuw gaat peilen. Direct peilen na het vullen geeft ook geen correcte meting, het duurt ff voor dat de olie die je er bovenin in gooit helemaal onderin de motor komt.
Dat is wat ik zei, je moet een keer extra schoonmaken. Kwartier wachten is niet nodig, met olie vullen zie je het peil vrijwel direct stijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
@dude88 ik ga altijd uit van een kwartier ongeveer. Olie peilen direct na een rit wordt ook afgeraden, eerst een 10 minuten laten staan tot de olie weer terug gezakt is.

@Arunia fijn dat het voor de verandering eens mee valt!

FastFred wijzigde deze reactie 13-06-2018 12:11 (15%)

• cocico

cocico

Citroën DS 23 IE

quote:
Hobbit13 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Dat verbaast me, in de Hybrid uit 2017 heeft nog de zelfde 163pk HDI als in 2012. Niet de 150 of 180pk BlueHDI met Adblue. De NOx uitstoot is daardoor veel hoger. Het zou kunnen dat de oude motor met ondersteuning van elektro net beneden de grens blijft?

iig vind ik helemaal niets als ik op DS5 Hybrid4 Euro6 zoek in google, en genoeg als ik op euro5 zoek.
https://www.autogids.be/m...ybrid-4x4-sport-chic.html

Daar staat ook dat hij euro 6 norm is. Ik denk gewoon niet dat we anno 2018 nog een auto 'nieuw' euro 5 kúnnen inschrijven.

edit: in 2015 werd de motor aangepast om te voldoen aan Euro6norm, zie Wikipediapagina DS 5

Overigens: die klant heeft een DS 5 Hybride gekocht en een ... Citroën DS5 Hybride ingewisseld. Ik ben daar mee naar huis gereden, en ik snap niet waarom de mensen die auto verketteren. OK, de batterij capaciteit is laag waardoor je niet zo lang ZEV kan rijden, maar het verbruik valt voor zo'n grote wagen met 200pk goed mee én het rijden in ZEV is gewoon heel erg leuk _/-\o_

cocico wijzigde deze reactie 14-06-2018 11:53 (4%)
Reden: toevoegen info

• Hobbit13
quote:
cocico schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:59:
[...]

https://www.autogids.be/m...ybrid-4x4-sport-chic.html

Daar staat ook dat hij euro 6 norm is. Ik denk gewoon niet dat we anno 2018 nog een auto 'nieuw' euro 5 kúnnen inschrijven.

edit: in 2015 werd de motor aangepast om te voldoen aan Euro6norm, zie Wikipediapagina DS 5
Je hebt gelijk, grappig dat hier zo weinig aandacht aan gegeven is.
De enige Hyrbid4 van na 2015 die nu te koop staat, staat idd als Euro6 op het kenteken:
https://www.autoweek.nl/kentekencheck/GN-146-P/

Uitstoot is van 110gr/km naar 90gr/km gegaan, verder is er niets aangepast. Motorcode is nog steeds DW10C/RHH, wat een blok uit 2012 is zonder AdBlue. De 150 en 180PK versies hebben motorcode DW10F*

Overigens is dit alles niet zo relevant, er zijn vrijwel geen Hybrid4's meer verkocht in NL nadat het bijtellingsvoordeel verdween. De bulk is van 2012-2014.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Bij het jaarlijkse onderhoud van de C4 Cactus kreeg ik het nieuws dat de hoes van beide aandrijfassen compleet ontbreekt. Advies om de assen gelijk te vervangen vanwege gevaar op uitdroging.

Vandaag is de vervanging uitgevoerd. € 902... ;w

Hoe gebeurt zoiets? Ik heb zelf verder niets bijzonders gemerkt tijdens het rijden (of ik weet niet waar ik het zelf aan had kunnen herkennen).

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
@Zr40 bij de Cactus is echt alles mogelijk. Qua bouwkwaliteit lijkt het een matige auto te zijn als ik zie hoeveel terugroepacties er al uitgevoerd zijn.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik heb er ook al een aantal gehad: een ontbrekend stootrubber aan de portierdeur, het fluitje op de snelweg, de motorkapbevestiging, nog iets tijdens het onderhoud vorig jaar, en vandaag dan de stuurknopjes. Ik zei nog tegen de dealer dat er al best veel terugroepacties zijn geweest :+

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• dude88
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:16:
Bij het jaarlijkse onderhoud van de C4 Cactus kreeg ik het nieuws dat de hoes van beide aandrijfassen compleet ontbreekt. Advies om de assen gelijk te vervangen vanwege gevaar op uitdroging.

Hoe gebeurt zoiets? Ik heb zelf verder niets bijzonders gemerkt tijdens het rijden (of ik weet niet waar ik het zelf aan had kunnen herkennen).
Ik denk dat er iets niet goed uitgelegd is...

Dat een ashoes geheel mist vind ik er vreemd. Zo'n ding kan namelijk niet van de as af, tenzij je hem dus echt helemaal doorknipt/scheurt. En dat gebeurt aan beide kanten tegelijk?

Het verhaal van het uitdrogen is ook vreemd, wat droogt er dan uit?

De as vervangen snap ik wel. De hoes zit vol met vet, als de hoes er af is komt er zand in het vet en dat beschadigd de as.
Aan de andere kant, zolang er nog geen schade is op de as, dan is er ook niets aan de hand. Nieuwe hoes met vet zou na goed schoonmaken naar mijn idee voldoende moeten zijn.
Kortom aandachtspuntje, afhankelijk van de situatie vervangen je de as. Het blijft dan wel een gokje of er geen problemen ontstaan.

dude88 wijzigde deze reactie 20-06-2018 10:04 (5%)

• Hobbit13
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:16:

Zou me niets verbazen als die hoezen er nooit gezeten hebben. Zou coulance van Citroen NL hier wel op zijn plaats vinden. Ook als de hoezen uitgedroogd zijn, dat zou pas na 10 jaar ofzo mogen.

Door beschadiging van onderuit, is het onwaarschijnlijk om de volledige hoes te verliezen, dan blijven er wel flarden hangen.
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True