[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.002 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Muthas schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:54:
Wat bedoel je dan met een nummer op meerdere albums? Wat klopt er dan niet? Bedoel je dat nummers twee keer worden opgeslagen omdat ze in Album A en B voorkomen? Da's inderdaad ook niet handig, maar ook weer moeilijker een oplossing voor te vinden. Meestal zitten er subtiele verschillen tussen die nummers dus niet iedereen zal dat willen gebruiken.
Dan kunnen die er alsnog voor kiezen het nummer er dubbel in te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tijn89 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:58:
Mijn iTunes wil na een verse install van xp geen coverflow meer laten zien. Dan krijg ik de melding: "iTunes kan niet door albumhoezen bladeren op deze computer."
Laat me eens raden, je hebt nog geen drivers voor je videokaart geinstalleerd? CoverFlow heeft OpenGL nodig, en dat heb je niet zonder die drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Dreamvoid schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:06:
[...]

Laat me eens raden, je hebt nog geen drivers voor je videokaart geinstalleerd? CoverFlow heeft OpenGL nodig, en dat heb je niet zonder die drivers.
haha, jawel dat heb ik wel gedaan. Zelfde drivers als mijn broertje en bij hem werkt het wel gewoon :s

@muthas: dat heb ik indd ook gelezen, alleen werkt dat bij mij niet :( staat al op 32bit en het lukt bij elke restart niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Tijn89 op 17-02-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
ScottB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:06:
[...]

Dan kunnen die er alsnog voor kiezen het nummer er dubbel in te zetten :)
Ja .. of een keer of 4. Nummers van Guns N' Roses, Queen en U2 heb ik wel een aantal keer. Ik hoop dat 7.7 komt met Keywords (net als in iPhoto) dat zou echt een verademing zijn.

Zo zou je in principe (want ja, op sommige albums zijn nummers verschillend) een nummer een keyword (top 40 .. rock .. love .. etc) kunnen meegeven en zo smart playlists gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Daar is toch de Grouping tag al voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Dreamvoid schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:20:
Daar is toch de Grouping tag al voor?
Inderdaad, maar Grouping kan ik maar 1 groep doen. Ik zou graag willen dat ik kan zeggen Grouping in : A & B .. (A + B) .. Of in 'Aarde' en in 'Hemel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Kan je niet gewoon een smart playlist maken die zoekt naar nummers waar in de grouping tag zowel A als B staan? Moet toch lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Dreamvoid schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:09:
optie 1: zet de feat. informatie in de track titel ipv de Artist
optie 2: zet de Album Artist als "x", en vink "deel van verzameling" aan
optie 3: stap over naar Windows Media Player, die wel meerdere Artist tags per nummer toestaat
En ik ontdek opeens de beste oplossing :) Ik zie een speciaal veld artiestsortering staan. Bij artiest heb ik nou gewoon x feat y en bij artiestsorting x. Kies ik nu alle nummers met x dan staat als artiest nog steeds x feat y. Nog beter zou zijn wanneer je beide artiesten kon invullen maar dat gaat vast te ver :P

Whoops, dubbel :z

Edit: Oké.. Dit werkt ook niet helemaal 100. Sommige artiesten laat ie nu wel leuk als x in de artiestenlijst zien, maar bij andere staat gewoon leuk a feat. b. Als je daar op klikt krijg ik vervolgens wel aller nummers van a te zien, waar er maar één als artiest a feat. b heeft. Ziet er nogal willekeurig uit waarom dit wel of niet gebeurd...

[ Voor 21% gewijzigd door Muthas op 19-02-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
LaZZ schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:12:
Ik heb een aantal losse singles en wil daarvan een verzameling maken. Ik heb de nummers allemaal tegelijk geselecteerd, rechtermuisknop en bij verzameling ja aangevinkt maar er veranderd niks. Ze worden nog steeds niet als 1 album gesorteerd en zo krijg ik in coverview 24x dezelfde cover omdat hij ze niet wil groeperen..

Albumnaam, illustratie, jaar, etc. etc. is allemaal hetzelfde.. Wat doe ik fout?
Ik heb dit probleem ook. En dat is met name irritant in de bestandstructuur. Zo heb de Garden State soundtrack. En toch staan alle nummers in losse mappen op artiest gesorteerd.

Zie hier mijn SCREENSHOT.

Iemand enig idee hoe dit kan? Met de JUNO soundtrack gaat het prima... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik heb een vraagje. Ik heb een gedeelte van de Top 2000 gedownload. Deze wil ik in m'n iTunes bibliotheek hebben, maar hoe doe ik dat zonder dat m'n muziekbibliotheek een zootje wordt? Dus dat ik er een stuk of 300 artiesten bij krijg. Ik wil gewoon dat iTunes het weergeeft als een album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Deel van een verzameling aanvinken, is al meerdere malen voorbij gekomen in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:33:
[...]

Ik heb dit probleem ook. En dat is met name irritant in de bestandstructuur. Zo heb de Garden State soundtrack. En toch staan alle nummers in losse mappen op artiest gesorteerd.

Zie hier mijn SCREENSHOT.

Iemand enig idee hoe dit kan? Met de JUNO soundtrack gaat het prima... :X
Ik weet niet precies hoe het moet maar ik doe het zo :P :
Volgens mij eerst allemaal selecteren -> Album nee, verzameling nee en allerlei onnodige dingen verwijderen zoals genre enz. en zorgen voor gelijke gegevens album of iets dergelijks.

Daarna weer allemaal selecteren en verzameling van maken. Ik weet wel dat het te maken heeft met 1 of meerdere van de gegevens zoals Album of Album-Artiest die niet gelijk zijn.

Voor het laten beheren van je muziekdirectory door iTunes: bewerken->voorkeuren->geavanceerd->Map iTunes bijwerken aanvinken

Verder heb ik ook een vraag: De conversie van mijn mp3's, films, audio CD's e.d. loopt bijna altijd vast. Ik heb Win XP Prof en iTunes versie 7.6.0.29.

1) Hebben meer mensen hier last van?

2) Gebruikt iTunes zijn eigen conversie programma of die van Windows? Indien het zn eigen is snap ik er niks van, indien die van Windows: hoe kan ik er zeker van zijn dat ze werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 19:12 ]

Verwijderd

Ik zit met een raadsel waar ik niet meer uitkom. Ik heb al op dit forum gezocht, maar ben het niet tegengekomen.

Ik heb een Ibook G4 met Itunes, als ik een nieuw nummer download (via Limewire bv O-) ) wordt dit nummer in het daarvoor aangewezen mapje gezet, Itunes ziet dit vervolgens, haalt dat nummer uit deze map en verplaatst het naar de Itunes music map, en voegt hem toe aan mijn bibliotheek. Dit gaat dus volautomatisch.

Dit wil ik dus ook op mijn Windows pc. Ik heb precies dezelfde instellingen aangevinkt (Map Itunes Music bijwerken), maar Itunes vertikt het om het nummer automatisch te verplaatsen en toe te voegen aan mijn bibliotheek. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al Itunes Library updater, maar dan moet ik dit alsnog handmatig starten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Weet je wat ik nu echt niet snap. Dat bedrijven echt niet door hebben dat de Wereld 1 wordt. Leuk zo'n iTunes store. Maar nu wil ik een keer muziek kopen, dus ik naar de winkel een coupon halen. Prima denk je, maar nee het werkt natuurlijk niet.

Ik zit hier in Australië, dus die coupon werkt niet op mijn Hollandse account. Irritant maar tot daar aan toe.

Dan ga je het album opzoeken, Rogue Traders best lekkere muziek. Dus dan klik je kopen, etc. Nee, niet beschikbaar in de NL-store.

Oke, maar denk je dat ik echt nog muziek ga kopen? Denk na, ik heb net 50 dollar weggegooit aan zo'n coupon en dat album is niet beschikbaar. Denkt Apple echt dat Amerika, Europa en de rest van de wereld zo ver uiteen liggen. Smaken groeien naar elkaar toe, mensen zijn online, ontmoeten 'buitenlanders', gaan naar het buitenland. Zo'n iTunes store kan zo goed werken, maar de (waarschijnlijk) muziek-industrie die het tegenwerkt gaan nog keiharde klappen krijgen. Internet kan niet gestopt worden en zeker zoiets kan een nieuwe doorbraak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45
Mijn vriendin heeft een probleem met haar Itunes 7.6. Ze heeft automatisch de update gedownload op haar Mac. Wanneer ze nu Itunes wil starten staat er de volgende foutmelding: Voor Itunes is MAC OSX 10.4.9 of hoger vereist.

Ook het opnieuw downloaden van een oudere versie heeft geen nut gehad. Wie weet raad

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
knny schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:13:
Mijn vriendin heeft een probleem met haar Itunes 7.6. Ze heeft automatisch de update gedownload op haar Mac. Wanneer ze nu Itunes wil starten staat er de volgende foutmelding: Voor Itunes is MAC OSX 10.4.9 of hoger vereist.

Ook het opnieuw downloaden van een oudere versie heeft geen nut gehad. Wie weet raad
Voor problemen mag je een nieuw topic openen, zie ook de topicwaarschuwing en Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast. Probeer dan wel iets meer informatie te geven :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maeslant schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:22:
Weet je wat ik nu echt niet snap. Dat bedrijven echt niet door hebben dat de Wereld 1 wordt. Leuk zo'n iTunes store. Maar nu wil ik een keer muziek kopen, dus ik naar de winkel een coupon halen. Prima denk je, maar nee het werkt natuurlijk niet.

Ik zit hier in Australië, dus die coupon werkt niet op mijn Hollandse account. Irritant maar tot daar aan toe.

Dan ga je het album opzoeken, Rogue Traders best lekkere muziek. Dus dan klik je kopen, etc. Nee, niet beschikbaar in de NL-store.

Oke, maar denk je dat ik echt nog muziek ga kopen? Denk na, ik heb net 50 dollar weggegooit aan zo'n coupon en dat album is niet beschikbaar. Denkt Apple echt dat Amerika, Europa en de rest van de wereld zo ver uiteen liggen. Smaken groeien naar elkaar toe, mensen zijn online, ontmoeten 'buitenlanders', gaan naar het buitenland. Zo'n iTunes store kan zo goed werken, maar de (waarschijnlijk) muziek-industrie die het tegenwerkt gaan nog keiharde klappen krijgen. Internet kan niet gestopt worden en zeker zoiets kan een nieuwe doorbraak zijn.
Je kunt natuurlijk ook van Store wisselen zodat je en je 50 dollar coupon kunt gebruiken en andere muziek kunt kopen. Je kunt zelfs een volledig nieuwe account maken (hiervoor moet je wel een ander emailadres gebruiken). Mogelijkheden te over ;).

Dat betekent niet dat ik het niet je met je eens ben. Een globale store zou veel makkelijker zijn, dan kun je tenminste uit echt alle muziek kiezen. Maar goed, dat zal prijs/belastingtechnisch al wel een uitdaging zijn en daarnaast kan het zijn dat je dan problemen krijgt met releasedates van materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Rox_NL schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:09:
[...]

Je kunt natuurlijk ook van Store wisselen zodat je en je 50 dollar coupon kunt gebruiken en andere muziek kunt kopen. Je kunt zelfs een volledig nieuwe account maken (hiervoor moet je wel een ander emailadres gebruiken). Mogelijkheden te over ;).

Dat betekent niet dat ik het niet je met je eens ben. Een globale store zou veel makkelijker zijn, dan kun je tenminste uit echt alle muziek kiezen. Maar goed, dat zal prijs/belastingtechnisch al wel een uitdaging zijn en daarnaast kan het zijn dat je dan problemen krijgt met releasedates van materiaal.
Belasting, Moet wel iets om heen te bouwen zijn. Ik kan nu toch ook vanalles in the US kopen of in China, Japan etc. Belasting is echt een mauw aan te passen en dat kan niet moeilijk zijn. Misschien moeten ze maar werken met credits dan. 1 song = 1 credit en dan kost een credit in Australië 1.69 au dollar en in Nederland 99 eurocent. Prima

Maar releasedates? Weer zoiets van mensen uit 1492 .. en niet later. Echt Apple is een van de weinig bedrijven die echt niet global denkt. (Zie iPhone, GPRS toestand. MacBook Air zonder 3g etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat de iTunes store niet wereldwijd hetzelfde is heeft (vrijwel) niets met belastingen te maken. Het heeft alles te maken met dat de rechten van muziek en films bij veel te veel partijen liggen wereldwijd en het bijzonder in Europa. In Amerika is het relatief makkelijk, omdat je daar meteen veel mensen kunt bereiken, omdat de rechten daar niet per staat maar voor het hele land zijn geregeld. In Europa liggen de rechten echter nog veel meer verspreid in vrijwel ieder land liggen ze weer bij andere partijen en hangt het ook weer af van afspraken met lokale partijen (filmdistributeurs, videotheken, betaalzenders en gewone TV zenders). Dat betekent dat het meer moeite kost en dikwijls erg lastig is, om hier muziek en films Europa-wijd aan te bieden.

Apple is duidelijk niet de enige die moeite heeft. De concurrentie krijgt het ook niet voor elkaar. Neem bijv. Microsoft met de Xbox 360 filmservice...

Verder ben ik het met je eens dat als Apple echt zou willen dat ze het wel voor elkaar zouden kunnen krijgen. Maar er spelen ook andere belangen mee. Wat wil de consument? Wat doet de concurrentie? etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 27-02-2008 10:59 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Hoedje schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:58:

Verder ben ik het met je eens dat als Apple echt zou willen dat ze het wel voor elkaar zouden kunnen krijgen. Maar er spelen ook andere belangen mee. Wat wil de consument? Wat doet de concurrentie? etc.
Zelf denk ik dat het dus niet 100% bij Apple ligt. De Marketing bij Apple werkt eigenlijk erg goed. Vanuit dat oogpunt kijkend denk ik niet dat Apple niet weet wat de consument wil.

Zelf heb ik wel het nieuws proberen te volgen en maken de muziek en filmindustrie het niet bepaald makkelijk voor Apple. Mijns inziens erg dom, omdat Apple een grote markt kan bedienen en een lage drempel bied naar betaalde content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Sinds kort gebruik ik Itunes. Netjes al mijn muziek in de bibliotheek erin gezet.
Nu heb ik een album die met verschillende artiesten geript naar hd en in iTunes gezet. Nu krijg ik in iTunes allemaal dezelfde albums met verschillende artiesten. m.a.w. ik heb nu 20 dezelfde albums erin staan met 1 artiest in iTunes.
De vraag is hoe kan ik dit met een paar simpele handelingen tot 1 album krijgen met alle verschillende artiesten erin.

:9

Never mind heb het gevonden in de startpost. haha bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door RSD1982 op 29-02-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een Itunes store schermpje aan de onderkant van het venster waarvan ik niet weet hoe weg te krijgen, ik wordt er gek van. Het zit overal, bij movies, muziek en bij programma's.
Als ik daar een link aanklik krijg ik de volwaardige Itunes store te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Weergave > Verberg Ministore ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:48:
Ik zit met een raadsel waar ik niet meer uitkom. Ik heb al op dit forum gezocht, maar ben het niet tegengekomen.

Ik heb een Ibook G4 met Itunes, als ik een nieuw nummer download (via Limewire bv O-) ) wordt dit nummer in het daarvoor aangewezen mapje gezet, Itunes ziet dit vervolgens, haalt dat nummer uit deze map en verplaatst het naar de Itunes music map, en voegt hem toe aan mijn bibliotheek. Dit gaat dus volautomatisch.

Dit wil ik dus ook op mijn Windows pc. Ik heb precies dezelfde instellingen aangevinkt (Map Itunes Music bijwerken), maar Itunes vertikt het om het nummer automatisch te verplaatsen en toe te voegen aan mijn bibliotheek. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al Itunes Library updater, maar dan moet ik dit alsnog handmatig starten enz.
Dat is volgens mij een optie in Limewire, niet in iTunes. Staat zoiets als, voeg gedownloade nummers toe aan iTunes. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eergister een Macbook 2.4Ghz, 2Gb mem gekocht.

Hij bevalt uitstekend, alleen ben/was ik een fervent WinAmp gebruiker. Nu wil ik dus overstappen naar iTunes, maar ik loop tegen een gruwelijk irritant probleem aan. Als ik nummers wil toevoegen aan mijn bibliotheek, dan kopieert hij ze naar een iTunes folder. Ik heb in de prefs dat uitgezet omdat dat onzin is imho. Maar het probleem is dat als een nieuw nummer begint, hij na 2 sec even hapert. Dit is echt irritant, en ik weet niet waar het aan ligt. Zo veel programma's heb ik nou ook weer niet open? (~5 stuks)
Is dit en bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Heb je een widget of ander programma gedownload die iets wil wegschrijven naar de MP3 via iTunes? Dit gedrag lijkt namelijk veel op bijv. de Sing that tune! widget die dan de lyrics wil wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:13:
Heb je een widget of ander programma gedownload die iets wil wegschrijven naar de MP3 via iTunes? Dit gedrag lijkt namelijk veel op bijv. de Sing that tune! widget die dan de lyrics wil wegschrijven.
Yep! Ik heb toevallig die widget geinstalleerd! En aangevinkt dat hij die lyrics naar iTunes mag schrijven, omdat mij dat wel handig leek. Super bedankt :)

Hoe gaat iTunes trouwens om met een database van ongeveer 150Gb aan Mp3's? Is dat nog te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Natuurlijk is dat te doen.. ik merk dat Windows hier minder snel mee om gaat, maar onder Mac OS merk ik bijna geen snelheidsverlies.

Verder was ik eerst ook niet zo'n fan van het automatisch kopieren van de mp3's naar de eigen mapstructuur van iTunes, maar opzich is het best netjes. Zet gewoon de standaard applicatie van mp3's op Quicktime, zodat je ze eerst kunt beluisteren alvorens je het nummer aan de iTunes bibliotheek toevoegd. Wil je hem toevoegen, dan drop je de mp3 op het iTunes icon, en pleur je de file weg... vrij simpel en je zit niet te kloten met mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Kaspers schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:46:
Natuurlijk is dat te doen.. ik merk dat Windows hier minder snel mee om gaat, maar onder Mac OS merk ik bijna geen snelheidsverlies.
Volgens mij heeft dat niet eens zo gek veel met de grote van je muziekdatabase te maken. iTunes loopt onder Windows helaas net iets minder soepel dan onder Mac OS X. Dat valt vooral op met bijv. Coverflow.
Verder was ik eerst ook niet zo'n fan van het automatisch kopieren van de mp3's naar de eigen mapstructuur van iTunes, maar opzich is het best netjes. Zet gewoon de standaard applicatie van mp3's op Quicktime, zodat je ze eerst kunt beluisteren alvorens je het nummer aan de iTunes bibliotheek toevoegd. Wil je hem toevoegen, dan drop je de mp3 op het iTunes icon, en pleur je de file weg... vrij simpel en je zit niet te kloten met mappen.
Dat is de manier. Je moet even wennen aan het idee. Maar als het eenmaal goed staat ingesteld, dan is het eigenlijk makkelijk dan alles handmatig beheren. Vooral omdat de mogelijkheden met iTunes veel uitgebreider zijn en je aan de andere kant werk uit handen neemt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ook de ervaring met iTunes dat er bij het synchroniseren van je muziek/het zelf slepen van de muziek naar de iPod geen plaatjes mee worden gekopieerd?

Dit ging bij mij eerst allemaal automatisch en ook goed, maar sinds een tijdje worden de nieuwe albums niet meer met cover/plaatje overgezet naar m'n iPod, terwijl ik die wel gewoon in m'n iTunes zie.

Heeft er iemand hier een oplossing voor?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:16:
[...]
Hoe gaat iTunes trouwens om met een database van ongeveer 150Gb aan Mp3's? Is dat nog te doen?
Ik heb 150GB aan muziek op een NAS staan dat gaat prima. De library files zelf moeten op een zo snel mogelijke harddisk staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wine
  • Laatst online: 11-09 18:52
Ik wil tijdens het opstarten van windows automatisch itunes opstarten met partyshuffle spelende in full screen (coverflow) weergave.

Iemand een idee hoe dit te realizeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Scriptje schrijven? Google eens op "itunes script api"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik gok dat dit niet mogelijk is, maar toch even proberen:

Is het mogelijk om een film maar 1x in je library voor te laten komen en deze aan twee bestanden koppelen?. Een geschikt voor weergave op m'n PC (hoge kwaliteit) en een geschikt voor op m'n iPhone, en dat iTunes dan automatisch de iPhone versie synct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat is precies wat mij tot op heden weerhoudt om een iphone/touch te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Muthas schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:41:
Ik gok dat dit niet mogelijk is, maar toch even proberen:

Is het mogelijk om een film maar 1x in je library voor te laten komen en deze aan twee bestanden koppelen?. Een geschikt voor weergave op m'n PC (hoge kwaliteit) en een geschikt voor op m'n iPhone, en dat iTunes dan automatisch de iPhone versie synct.
Alle films die je naar iPhone kwaliteit hebt geconverteerd met een bv een speciale Grouping tag in een smart playlist hangen, en dan die playlist syncen met je iPhone.

Met een scriptje kan je evt zelfs met een druk op de knop een playlist verversen van films die nog niet een 2e versie van iPhone kwaliteit hebben. Da's wat lastiger maar kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Zo net ook mijn eerste album aangeschaft via iTunes en Click&Buy. Maar nu had ik even een vraagje over het volgende:

Stel mijn computer crasht en ik ben mijn bestanden kwijt, houdt iTunes bij wat ik heb gekocht en kan ik het dan weer downloaden via Apple?

Onder het iTunes album stond iTunes Plus, betekend dit dat het DRM-vrij is, of anders gezegd: Hoe kan ik zien of muziek die ik koop vrij is van DRM?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
Alles onder het label iTunes Plus is DRM vrij, en als het goed is is de kwaliteit ook wat beter (niet helemaal zeker), alles wat niet plus heeft altijd DRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dreamvoid schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:56:
[...]

Alle films die je naar iPhone kwaliteit hebt geconverteerd met een bv een speciale Grouping tag in een smart playlist hangen, en dan die playlist syncen met je iPhone.

Met een scriptje kan je evt zelfs met een druk op de knop een playlist verversen van films die nog niet een 2e versie van iPhone kwaliteit hebben. Da's wat lastiger maar kan wel.
Met als gevolg dat je 2x dezelfde film in je library hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om je vraag te crossposten :) Je probleem bespreken op twee plekken is niet erg effectief.

[ Voor 80% gewijzigd door Daedalus op 12-03-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Zijn er ook plannen bekend dat de full screen CoverFlow op die van de iPhone gaat lijken? Dat je bv. de tracklst kan bekijken.
En wanneer zal iTunes echt lekker gaan werken in Vista, het schokt nu nog zo irritant veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Als jij nu klikt op een albumcover in de coverflow, dan ga je automatisch naar de nummers van dat album in de tracklist. Functionaliteit is dus hetzelfde, alleen de vormgeving is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik bedoel het in met volledig scherm. Niet dat het echt iets toevoegt hoor, leuk is het wel. Maar goed, echt zinvol is coverflow sowieso niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
StefSOFT schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:07:

Stel mijn computer crasht en ik ben mijn bestanden kwijt, houdt iTunes bij wat ik heb gekocht en kan ik het dan weer downloaden via Apple?
Ik raad je wel aan om een backup te maken van je aankopen. Albums/tracks die je gekocht en volledig hebt gedownload, kun je niet opnieuw downloaden zonder opnieuw te betalen.

iTunes houdt wel een lijstje bij met gekochte spullen, maar biedt geen downloadverzekering o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
hoi nu met toestemming van een mod. Ik heb een probleem met itunes. Mijn muziek collectie staat op mijn mybook dat is een nas. Als ik in itunes door middel van "een map toevoegen aan de bibliotheek" mijn collectie probeer te importeren lukt het niet. Als ik muziek door middel van "een nummer toevoegen aan de bibliotheek" toevoeg lukt het wel zelfs meerdere nummers tegelijk. Maar aangezien mijn collectie 60 gig groot is wordt dat een beetje veel werk om dat dan map voor map te gaan doen.

Ik heb al geprobeerd itunes op nieuw te installeren. Ik heb de configuratie xml al aangepast. Ik heb de itunes music map al naar de nas verplaatst. Ik heb mijn itunes music folder aangepast zodat deze dezelfde map heeft als mijn muziek collectie. Ik heb alle mogelijke instellingen al bij langs gelopen in itunes zelf. Maar het werkt allemaal niet :S

Iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:51:
[...]

Met als gevolg dat je 2x dezelfde film in je library hebt staan.
Dan maak je gewoon een smart playlist aan met Grouping is not "iphone" (aangenomen dat je de verkleinde versie met "iphone" getagged hebt), en gebruik die ipv de totale library. Easy.

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 14-03-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

wine schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:35:
Ik wil tijdens het opstarten van windows automatisch itunes opstarten met partyshuffle spelende in full screen (coverflow) weergave.

Iemand een idee hoe dit te realizeren?
Met Applescript is dit bijzonder goed voor mekaar te krijgen, alleen onder Windows zou ik niet weten hoe je het daar voor elkaar zou moeten krijgen, aangezien ik geen Windows programmeerkennis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Hoe kan ik kijken of er mp3's in de iTunes Music folder zitten die niet in de library (meer) zitten of perongeluk verwijderd zijn uit de library maar niet van de HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Ik begrijp het verschil tussen een bestand Toevoegen aan bibliotheek en Importeren niet. Als ik een nummer toevoeg komt het er bij te staan en als ik een nummer importeer komt het er bij te staan. Beide komen te staan op een nieuwe lokatie, wat ok is.

Wat is trouwens de handigste manier om mijn oude iTunes bibliotheek, inclusief aangeschafte nummers, over te zetten op een andere iTunes-installaite (die op een andere OSX-installatie op een andere schijf draait).

[ Voor 30% gewijzigd door Dancing_Animal op 16-03-2008 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Executor16 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:16:
Hoe kan ik kijken of er mp3's in de iTunes Music folder zitten die niet in de library (meer) zitten of perongeluk verwijderd zijn uit de library maar niet van de HD!
Importeer de hele iTunes Music folder opnieuw, en check vervolgens bij de "datum toegevoegd" kolom welke nummers nieuw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
ik heb ook de nieuwe itunes, maar nu heb ik perongeluk de speellijst "onlangs afgespeeld" verwijderd, en die komt nu ook niet meer terug op mijn ipod. en tevens staat 80 % van mijn muziek ineens weer bij "onlangs toegevoegd" ik begrijp er geen hol van.
weet iemand hoe je de orginele speellijsten weer terugkrijgt op mn ipod incl "onlangs toegevoegd" ?

laturs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Zelf maken? Bestand -> Nieuwe slimme afspeellijst.. Standaard heeft die als voorwaarde 'Laatste keer ligt in laatste 2 weken' maar die kan je bijvoorbeeld ook aanpassen zodat je er maximaal 25 ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
Muthas schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:40:
Zelf maken? Bestand -> Nieuwe slimme afspeellijst.. Standaard heeft die als voorwaarde 'Laatste keer ligt in laatste 2 weken' maar die kan je bijvoorbeeld ook aanpassen zodat je er maximaal 25 ziet.
maar wat zijn de "waardes" / "instellingen" van de afspeellijst "onlangs afgespeel" zoals je die hebt als je standaard itunes hebt ? want die wil k graag weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Dat zeg ik toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
maar dat werkt niet... iig niet zoals de orginele playlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dan heb je de waarschijnlijk al eerder zelf aangepast, want dat is echt de standaard (voor)waarde daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles op album getagd, maar toch komen niet alle nummers onder 1 afbeelding, maar staan er meerdere afbeeldingen van hetzelfde plaatje met telkens 1 nummer erbij, en dit kan ik niet wijzigen. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 02:11:
Ik heb alles op album getagd, maar toch komen niet alle nummers onder 1 afbeelding, maar staan er meerdere afbeeldingen van hetzelfde plaatje met telkens 1 nummer erbij, en dit kan ik niet wijzigen. Hoe kan dit?
Zeker een verzamelalbum met diverse artiesten?

Dan moet je even "Verzameling" op Ja zetten, of aanvinken.... dan werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:09:
[...]

Zeker een verzamelalbum met diverse artiesten?

Dan moet je even "Verzameling" op Ja zetten, of aanvinken.... dan werkt het wel
waar kan ik dit vinden in itunes dan? ik gebruik de mac versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Appletje + I op de geselecteerde tracks en dan linksonderin Verzameling aanvinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag.

Ik kan prima overweg met computers e.d. maar itunes is redelijk nieuw voor mij.
Voor m'n Iphone maak ik er gebruik van om m'n series/movies en muziek te syncen.

Wat ik zeer apart vind is dat het syncen niet altijd gelijk is. De ene keer synct hij alleen de gewijzigde en nieuwe files en de andere keer zet hij m'n complete muziekverzameling weer over (wat bezonder irritant is).

Het zal waarschijnlijk wel een gebruikersfout zijn maar kan iemand mij verder helpen? :)

Wat tech info indien nodig:

Windows XP
iTunes 7.6.1.9
Iphone 16GB - 1.1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Hoe groot is je library?

Als je je iPhone aansluit, kun je op de iPhone klikken en in de desbetreffende tabblad aangeven welke series/films/muziek je wilt syncen, etc.

Zelf sync ik met 1 playlist, omdat ik niet alle muziek op m'n iPhone wil hebben. Voor wat betreft series en films, hier kun je voor de series en films het apart instellen welke laatste afleveringen hij moet syncen, of dat je dat handmatig doet.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Is er nou een andere mogelijkheid om mijn libraries tussen mijn Windows XP PC en mijn MacBook Pro te synchen?

Met Tuneranger gaat het opzich wel, maar dan moet ik 2 licenties kopen (1 voor windows en 1 voor osx). Daarnaast werkt het nog niet super, dus heb ik geen zin geld daaraan uit te geven.

Andere opties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Je library op een externe HDD zetten en deze delen over het netwerk? En dan allebei dezelfde library gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Goedenmiddag allen :)

Ik zit hier met een klein probleem,
Stel, ik heb 10 gig aan nummers in m'n iTunes-bibliotheek staan, en een iPod van 8gig.
Hoe kan ik dan makkelijk bekijken welke nummers er van m'n bibl. nog niet op de iPod staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:12:
Appletje + I op de geselecteerde tracks en dan linksonderin Verzameling aanvinken!
Bedankt, heb ik gedaan maar het werkt dus nog niet. Heb op internet van alles gezocht maar kom er maar niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Red schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:22:
Je library op een externe HDD zetten en deze delen over het netwerk? En dan allebei dezelfde library gebruiken?
Niet echt handig als 1 pc hier staat en ik in het buitenland zit ofzo :D Het hoeft niet continu te synchen, maar als ik bv 1 week weg ben en op de laptop dingen toevoeg of verander dat dan thuis weer kan synchen. En ook andersom natuurlijk!

[ Voor 22% gewijzigd door Executor16 op 20-03-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik gebruik FetchArt, en het zoeken naar afbeeldingen gaat meer dan prima. Wil ik ze vervolgens opslaan dan krijg ik standaard een error dat het mislukt is... Waar kan dat aan liggen??

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:24:
[...]

Bedankt, heb ik gedaan maar het werkt dus nog niet. Heb op internet van alles gezocht maar kom er maar niet uit
Zorg er ook voor dat het Album exact dezelfde naam heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
Hebben jullie ook last van het probleem dat na zoveel tijd, meestal als je bezig bent geweest met itunes, het geluid gaat haperen als je iets met de pc doet?
Zodra ik itunes afsluit en weer herstart is het probleem weg. Standaard stond itunes op 6kanalen 24bit 96khz, toen gebeurde het heel vaak. Nu staat hij op 16bit 44khz (48khz ook geprobeerd), echter gebeurd het nog steeds regelmatig dat het geluid gaat haperen zodra ik iets met de pc doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:11
Ik heb laatst een hoop muziek geimporteerd in mijn iTunes, maar nu zijn er ±500 nummers die het tracknummer in de tracknaam hebben.
Voorbeeld:
01 - track 1
02 - track 2
03 - track 3

Is er een makkelijke/snelle manier om dit te veranderen in:
track 1
track 2
track 3

Of zal ik dit stuk voor stuk met de hand moeten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, stuk voor stuk. Maarja, ik heb eens 2000 nummers moeten doen, toen ik m'n iPod video kocht. Uurtje of 3 mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Onder Windows heb je allerlei tag utilities die automatisch kunnen her-taggen (mp3tag, tag & rename, etc), weet niet hoe dit op de mac is.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 20-03-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:33:
[...]

Zorg er ook voor dat het Album exact dezelfde naam heeft.
Dat is zo. Ik heb alles getagged op album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Je zou ook deze applicatie eens kunnen aanslingeren:

JShal in "Onmisbare tools / software - deel 4"

Dan ben ik benieuwd naar de resultaten hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
FileNox schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:03:
Goedenmiddag allen :)

Ik zit hier met een klein probleem,
Stel, ik heb 10 gig aan nummers in m'n iTunes-bibliotheek staan, en een iPod van 8gig.
Hoe kan ik dan makkelijk bekijken welke nummers er van m'n bibl. nog niet op de iPod staan?
Iemand een idee hiervoor ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Laatst online: 02-09 13:43
Ik heb zegmaar een vraagje over iTunes, ik wil mijn muziek collectie eens allemaal op een nieuwe harde schijf gaan zetten, maar op het moment staat alles verspreid over 4 schijven, kan ik dit dan zo verplaatsen zodat iTunes alle bestand pads niet kwijt raakt? of moet ik iTunes opnieuw laten zoeken? of gewoon alles eruit gooien en opnieuw toevoegen?
en hoe zit het met de albumarts die bij de liedjes horen, waar worden die opgeslagen? en moet ik die dan meeverplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Nieuwe smart playlist aanmaken met Playlist Is Not [je iPod sync playlist]

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 22-03-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
De afspeellijsten die je kan kiezen zijn beperkt tot harde schijf,
dus ik kan geen afspeellijst kiezen op de Mac. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit hier met een mega probleem, na een crash van mn HD is mijn itunes library corrupt. Na wat gegooglelt te hebben ben ik er achter gekomen dat het .xml bestand een fout eind heeft. Wie is hier een beetje handig met xml schrijven? dit zijn de laatste 4 regels:

<key>Track Number</key><integer>1</integer>
<key>Year</key><integer>2007</integer>
<key>Date Modified</key><date>2007-01-06T07:13:30Z</date>
<key>

wie kan mij helpen en het benodigde slot schrijven zodat ik mijn 42 gig grote library kan herstellen??
1000 x dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen </key> tag aan het eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is een steeds terugkomend stuk: nummer 4275 in dit geval, tevens het eind van het .xml bestand.
(net zelf het </dict> toegevoegd) nog steeds geeft hij aan dat hij het 'eind tag' mist

<key>4275</key>
<dict>
<key>Track ID</key><integer>4275</integer>
<key>Name</key><string>The Darkside (Qlimax Anthem 2006)</string>
<key>Artist</key><string>Qlimax 2006</string>
<key>Album Artist</key><string>Various Artists</string>
<key>Album</key><string>Qlimax 2006 (Mixed By Alpha² )</string>
<key>Kind</key><string>MPEG-audiobestand</string>
<key>Size</key><integer>15808512</integer>
<key>Total Time</key><integer>395180</integer>
<key>Track Number</key><integer>1</integer>
<key>Year</key><integer>2007</integer>
<key>Date Modified</key><date>2007-01-06T07:13:30Z</date>
</dict>

hij geeft trouwens ook aan wanneer ik </> als 'eind tag' zet dat er geen 'start tag' bestaat..

edit:
los van dat .xml verhaal, klopt het wanneer ik de map music in 'ipod control' naar mijn HD kopieer en die dan toevoeg aan mijn nieuwe lege library het gewoon de zelfde als de oude is?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds iTunes 7 gebruik ik al de albumart ophaal functie van iTunes.
Maar sinds kort lijkt het niet meer te werken.
Ik ben gewoon ingelogd met m'n account, en heb alles gecheckt van albumartiest etc. maar de albumart wordt gewoon niet opgehaald.
Iemand enig idee hoe dit komt?

(zou het kunnen zijn doordat ik laatst een het mapje albumart in de iTunes map heb weggegooid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Laatst online: 02-09 13:43
Game Error schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 00:47:
Ik heb zegmaar een vraagje over iTunes, ik wil mijn muziek collectie eens allemaal op een nieuwe harde schijf gaan zetten, maar op het moment staat alles verspreid over 4 schijven, kan ik dit dan zo verplaatsen zodat iTunes alle bestand pads niet kwijt raakt? of moet ik iTunes opnieuw laten zoeken? of gewoon alles eruit gooien en opnieuw toevoegen?
en hoe zit het met de albumarts die bij de liedjes horen, waar worden die opgeslagen? en moet ik die dan meeverplaatsen?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Albumarts staan in je mp3s.

Ik zou alle muziek een voor een toevoegen. Gewoon 1 directory per keer erin slepen. Kost even, maar dan weet je zeker dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor de mensen met een US account in iTunes:

http://www.itunescodestore.com/

Ik heb hier prima ervaring mee, binnen 2 uur had ik mijn code in de mail voor een 50$ tegoed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

MrAcid schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:03:
Voor de mensen met een US account in iTunes:

http://www.itunescodestore.com/

Ik heb hier prima ervaring mee, binnen 2 uur had ik mijn code in de mail voor een 50$ tegoed. :)
Werkt dit niet met een NL-account dan? Aangezien in de iTunes Store ook gewoon krediet gegeven kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nee, dit werkt alleen met een US account omdat de Gift Cards die je koopt gebonden zijn aan de store waar ze gekocht zijn. De verkoper van deze kaartjes verkoopt alleen US Gift Cards dus het werkt niet in de Nederlandse store.

Ik gebruik het om films te kunnen huren in iTunes, wat in Nederland dus nog niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik gebruik sinds een tijdje naast iTunes ook Last.fm op de Mac, zowel ook op de PC.

Nu vind ik het zwaar irritant dat Last.fm automatisch opstart na het openen van iTunes. Op de Mac kan ik wel aanvinken dat ik dat niet wil bij 1 van de opties in last.fm, echter blijft ie nog steeds launchen zodra ik iTunes open. Ik neem aan dat iTunes dan last.fm opstart aangezien ik het in last.fm zelf heb disabled. Hoe kan ik dit uitzetten? en hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje...

Ik ben bezig met het taggen van mijn videomateriaal in iTunes.
Te beginnen met films, sommige films heb ik in 2 delen, en dus toont iTunes die apart, dus coverflow ook. Is er geen mogelijkheid om die onder 1 afbeelding ofzo te steken? Zoals bij albums.

Hoe geef je een algemene cover aan een seizoen van een TV-Show? Dus dat hij per seizoen een mooie cover heeft?

Dit alles zou zo veel mooier lijken in iTunes en Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap er nog steeds niet van, net een album gedownload en is allemaal goed getagged, ik selecteer dat het op album gesorteerd moet worden en ik krijg ze maar niet in 1 map te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat is niet in alle gevallen zo. Soms is het een kleine jpg in de dir waar je het album vind.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:44:
[...]

Dat is niet in alle gevallen zo. Soms is het een kleine jpg in de dir waar je het album vind.
Als je het via iTunes toevoegt wordt het volgens mij altijd aan de mp3 toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb per ongeluk bij het deleten van een playlist iets van "no confirmation" ofzo aangevinkt. Als ik nu delete druk dan is de playlist gelijk weg, zonder confirmation dialog dus. Ik vind het eigenlijk best wel rot. Hoe kan ik dit weer enablen? Heb echt overal gezocht in de settings maar kan niks vinden. Ik draai iTunes is OS X Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:44:
Da's bij Winamp/WMP/foobar/etc. Bij iTunes zijn er 2 soorten:
- in de id3 tag van de mp3 zelf (als je handmatig toevoegt)
- in de iTunes library database (als je ze automatisch uit de iTunes Store laat downloaden)
In het eerste geval blijven je album covers gewoon bewaard als je ze buiten iTunes gebruikt, in het tweede niet. Weer een trucje om je aan iTunes te binden. Er zijn trouwens wel scriptjes/tooltjes om die covers-in-database in de id3 tag te schuiven, maar dat is even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al flink zitten zoeken, maar kan het niet echt vinden...

als ik een artiest in iTunes importeer (bijv. A Fine Frenzy), dan komt ie bij de F te staan ipv de A. Er is een handmatig maniertje voor om dat te veranderen, maar weet niet meer hoe, jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Nummers selecteren, info, artiest sortering, Fine Frenzy -> A Fine Frenzy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je bij itunes ook alle nummers weer terugzetten naar het origineel aantal decibel? heel veel nummers zijn nu bij mij -9,9 en ik heb alles al op max gezet. Hoe kan ik dit gewoon weer allemaal terugbrengen naar 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Je kan uitzetten dat iTunes er rekening mee houdt. Staat in je preferences..
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.