[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:38:
Ik heb nu in iTunes 7.6.. dat mijn nummers niet meer in Windows Live Messenger worden weergeven.. :S Nog meer mensen hier last van?
tijd terug gepost, maar nog geen reactie gehad.. :(

Weet iemand hier wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
Bij werkt het wel zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan je het instellen in iTunes? Dan kan ik daar even kijken..?
Ik heb geen Windows Media Player of iets aan.. dus het wou moeten werken..
In Windows Live Messenger staat het ook gewon aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Heeft iemand hier al zijn muziek met artwork op een netwerk share staan? Zo ja verdwijnt dan ook de artwork op magische wijze? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:43:
Heeft iemand hier al zijn muziek met artwork op een netwerk share staan? Zo ja verdwijnt dan ook de artwork op magische wijze? :(
Zit jouw artwork in de id3 tag? Sinds ik met iTunes werk heb ik voor al m'n muziek met artwork de moeite gedaan om de artwork in de tag te steken. Het is gewoon een nettere oplossing, waar élke mediaplayer mee overweg kan of zou moeten kunnen. (hoe meer 'standaard' wil je het hebben). Voor artwork in de map zelf hebben veel mediaplayers een eigen systeem, dus dat werkt niet altijd goed. (en iTunes kan daar sowieso niet mee overweg voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Get info en dan de artwork ernaar toe slepen. Neem aan dat het dan in de tag staat.

Ga nog even proberen of het ook met lokale files gebeurt. Zo niet ligt het dus aan de nas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Msn moet zonder instelling de itunes now playing aangeven.

Verder over die hoesjes, als itunes de hoesjes binnenhaalt worden ze NIET in de id3 tag gezet, maar in de itunes music folder.
Om dit te verhelpen, download de cover via itunes, ga naar info, kopier de cover. Selecteer het album, en plak de cover in het witte blokje, klik nu op ok, en ze worden in je id3 tag gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te twijfelen of ik in het vervolg mn cd's in apples Lossless formaat moet gaan rippen.

Bestandsgrootte zie ik niet meer als een probleem aangezien opslagcapaciteit sneller groeit dan mn muziekcollectie.

Ik had alleen vernomen dat bij harddisk iPods de batterylife dramatisch afneemt door dat nummer steeds in de cache geladen moeten worden. Is bij flashspelers dit probleem van batterylife dan niet van toepassing?

256kbss AAC kan natuurlijk ook, ik hoor het verschil toch niet op mn laptop/koptelefoon/ipod maar je kunt minder kanten op.

Ik doe al dat werk natuurlijk het liefst 1 keer :) In welk bestandsformaat rippen jullie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:21:
Msn moet zonder instelling de itunes now playing aangeven.
Msn doet dit dus niet.. maar dat doet hij sinds ik iTunes heb geupdate naar 7.6 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 18:14
Hey dat click and buy gedoe hea... Daar moet je 18 voor zijn... maakt het nog iets uit als ik er gewoon een jaartje bij optel of krijg ik daar later problemen mee? Ben namelijk nog 17...

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:36:
Gebruikt de nieuwe iTunes 7.6 (eergisteren gereleased) bij jullie ook zoveel processor resource op windows?

Af en toe van die 'spikes' tot 40% waardoor het scrollen in de lijst af en toe niet meer responsief is, en dergelijke meer.

Dat het veel ram gebruikt maakt mij niet uit, daar heb ik het voor. Maar het moet wel niet laggy beginnen worden. Ik heb de vorige installer natuurlijk alweer gedelete, ik zou beter eens leren om daar mee te wachten :)
Dit heb ik ook.... ik kan nauwelijks een ander programma opstarten zonder gehaper, heel irritant :(
Ik denk dat ik 7.5 maar weer eens installeer ofzo....

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Om dit waarschijnlijk op te lossen:
Ga naar configuratiescherm, klik daar 2x op het quicktime logo, ga nu naar audio, en zet deze op 16 bit stereo 44khz. Bij mijn vader was deze instelling na de update veranderd in 6.1 24bit 96khz, en dat vreet bij itunes resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
gelukkie schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:10:
Om dit waarschijnlijk op te lossen:
Ga naar configuratiescherm, klik daar 2x op het quicktime logo, ga nu naar audio, en zet deze op 16 bit stereo 44khz. Bij mijn vader was deze instelling na de update veranderd in 6.1 24bit 96khz, en dat vreet bij itunes resources.
iTunes downgraden naar 7.4.3 heeft niet geholpen, en deze setting staat bij mij gewoon op 16 bit / 44khz, dus dat is het ook niet....

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:56:
Ik zit een beetje te twijfelen of ik in het vervolg mn cd's in apples Lossless formaat moet gaan rippen.

Bestandsgrootte zie ik niet meer als een probleem aangezien opslagcapaciteit sneller groeit dan mn muziekcollectie.

Ik had alleen vernomen dat bij harddisk iPods de batterylife dramatisch afneemt door dat nummer steeds in de cache geladen moeten worden. Is bij flashspelers dit probleem van batterylife dan niet van toepassing?

256kbss AAC kan natuurlijk ook, ik hoor het verschil toch niet op mn laptop/koptelefoon/ipod maar je kunt minder kanten op.

Ik doe al dat werk natuurlijk het liefst 1 keer :) In welk bestandsformaat rippen jullie??
Ik rip ook naar Apple Lossless. Liefst zou ik naar FLAC rippen, aangezien dat de lossless standaard is, maar iTunes doet helaas geen FLAC. Mijn geluidsinstallatie is dusdanig zielig dat ik het verschil tussen 128 kbps en 192 kbps niet hoor, maar ik rip dan ook naar Lossless om flexibel te blijven. Ik wil al mijn CD's maar één keer rippen en met lossless kan ik naar elk formaat encoden zonder kwaliteitverlies. Mocht er een nieuwe lossless codec komen die de standaard wordt, dan is er vast wel een programma of scriptje dat mijn Apple Lossless bestanden encode naar het nieuwe hippere formaat. In de toekomst hoop ik mij wat beter audiospul te kunnen permitteren, waardoor ik wel het verschil tussen lossless en lossy ga horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:56:

Een optie is ook om alles in Apple Lossless te rippen en van alles ook een vbr 128k mp3 versie te maken voor de iPod en alle andere non-Apple software. Verschil tussen lossless en 128k is al bijzonder moeilijk te spotten in volle concentratie met dure headphones, laat staan op een iPod met alle achtergrondlawaai en crappy oortjes, en het scheelt idd veel ruimte en batterij tijd.

Als ruimte op de PC geen issue is dit veel handiger dan alleen 256k AAC.
hoop ik mij wat beter audiospul te kunnen permitteren, waardoor ik wel het verschil tussen lossless en lossy ga horen.
Kwaliteit van de geluidsinstallatie maakt voor het spotten van lossy audio nauwelijks uit, dan kan je beter gewoon meer luistertests gaan doen en jezelf trainen om bepaalde artefacts te horen. Als je weet waarnaar je moet zoeken (pre-echo, smearing) hoor je dat ook op de simpelste oordopjes nog. Da's ook altijd een beetje het dubbele erin: na teveel tests doen luister je op een gegeven moment niet meer naar de muziek maar ga je artefacts spotten. Het is net als met goochelen, zodra je leert hoe je de trucs kan herkennen is de show lang zo leuk niet meer...

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 21-01-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

well.. denk dat ik dan voorlopig dan zowel een lossless library op mn externe hd bijhoudt en een library met 128kbs AAC/mp3 voor de draagbare mediaspelers. En dan eventueel later de lossy files vervang zodat ik nog maar 1 library nodig heb.

Nog steeds de vraag of apple lossless ook een grote invloed heeft op de batterylife van flashgeheugen spelers. Het is dan alleen de cpu die wat meer werk heeft lijkt me.
Aangezien we dit jaar wel een 32gb versie zullen gaan zien, en msschien volgend jaar 64gb :9 enz, lijkt me het ruimteprobleem niet lang meer te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:52:
Nog steeds de vraag of apple lossless ook een grote invloed heeft op de batterylife van flashgeheugen spelers. Het is dan alleen de cpu die wat meer werk heeft lijkt me.
Aangezien we dit jaar wel een 32gb versie zullen gaan zien, en msschien volgend jaar 64gb :9 enz, lijkt me het ruimteprobleem niet lang meer te duren.
Batterylife zou op flash players idd minder afhankelijk moeten zijn van lossless/lossy. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel muziek je hebt, maar met 128k prop je wel nog altijd zo'n 6x zoveel muziek op je flash speler als met lossless, en hou je meer over voor het nog steeds behoorlijk ruimtevretende video. Bovendien gaat het syncen ook veel sneller (er is gewoon 6x minder data over te pompen).

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 21-01-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Als ik mp3's toevoeg in de map waar al mijn muziek staat, zie ik ze niet meteen in mijn Itunes bibliotheek. Hoe kan ik mijn bibliotheek het beste verversen, dus hoe krijg ik Itunes zover dat hij de map met Itunes bibliotheek opnieuw scant naar nieuwe nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
iTunes Library Updater kan dat, het zit helaas nog niet in iTunes zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik vraag me af of dat er ooit in komt. de mooiste manier is om iTunes je muziek te laten beheren. Je kunt dan de nummers gewoon aan iTunes toevoegen, terwijl iTunes zich bekommert om de directory structuur :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
Inderdaad, waarom wen je je niet aan om de nummers gewoon aan iTunes toe te voegen G_Kracht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Over automatisch toevoegen en verplaatsen gesproken: ik heb mijn muziekpartitie 30GB groot gemaakt en dat is voorlopig meer dan genoeg. Echter, ik heb de laatste tijd wat video's gedownload en die staan nu ook op mijn muziekpartitie en die zit nu dus vol door die video's. Is er een manier waardoor ik video's uit kan sluiten van kopiëren naar de iTunes Music-map ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

(Alweer die eeuwige "itunes past mijn muziek map aan" discussie?)
Ik merk dat mijn AirTunes weer stabiel zijn sinds 7.6 op Leopard.
Met 7.5 & Leopard was dat niet helemaal stabiel meer.
Heel vaak werden de AirTunes speakers niet meer gevonden wakker worden van de Mac.

(alleen nu synct 7.6 niet meer via de USB Hub van mijn Monitor mijn iPod mini & nano )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
@ Hoedje & Kaspers: Zelf beschouw ik iTunes niet als beheerprogramma voor m'n muziek, maar simpelweg als client. Er zijn binnen mijn huis verschillende platformen aanwezig, en dus ook verschillende muziekspelers (en muziek kunnen halen vanuit één netwerklocatie). Zou ik het beheer via iTunes doen, dan zal in principe ook alle muziek hierlangs toegevoegd moeten worden...en dat terwijl ik niet altijd een Mac heb draaien.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Voordat we hier een hele discussie over krijgen :). Ik wilde juist uitleggen, waarom ik denk dat een bepaalde feature niet zo snel zal worden toegevoegd. Bij Apple zien ze liever dat je het op een andere manier doet. Daarbij geef ik geen waardeoordeel over wat beter is. Iedereen heeft immers zijn eigen eisen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

G_Kracht schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:50:
Als ik mp3's toevoeg in de map waar al mijn muziek staat, zie ik ze niet meteen in mijn Itunes bibliotheek. Hoe kan ik mijn bibliotheek het beste verversen, dus hoe krijg ik Itunes zover dat hij de map met Itunes bibliotheek opnieuw scant naar nieuwe nummers?
Mijn systeem: zet de beeldweergave in je muziekmap op 'details'. Zorg ervoor dat de kolom 'gemaakt op' aanstaat.

Deze kan je aanzetten door rechts te klikken op dat balkje boven al je files en dan 'gemaakt op' aanvinken. Nu je die kolom hebt, kan je op 'gemaakt op' klikken.

Nu sorteert Windows al je bestanden op de datum dat ze aangemaakt zijn. Bij mij staan dus de pas gedownloade bestanden onderaan en de oudere bestanden bovenaan. Op deze manier kan je makkelijker zien welke bestanden je nog moet toevoegen. Het wordt natuurlijk wat moeilijker als je subdir's hebt :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Als het je puur daar om te doen is (dus niet automatisch, dat hij eens om de zoveel tijd checkt of er nog dingen niet toegevoegd zijn), dan kun je ook gewoon alles selecteren en in iTunes slepen: verwijzingen die er al instaan zal hij dan niet dubbel toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

ScottB schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:08:
Als het je puur daar om te doen is (dus niet automatisch, dat hij eens om de zoveel tijd checkt of er nog dingen niet toegevoegd zijn), dan kun je ook gewoon alles selecteren en in iTunes slepen: verwijzingen die er al instaan zal hij dan niet dubbel toevoegen :)
Hij gaat ze wél allemaal verwerken, als je veel muziek hebt duurt dat een beetje lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Ik vind het wel vreemd dat hij niet gewoon de map met je hele bibliotheek kan scannen op nieuwe bestanden. Maar goed, de map opnieuw toevoegen werkt dus ook. Mijn muziekverzameling is erg groot dus dan kan ik ondertussen even koffie gaan drinken ;) Thanks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuffle7
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-07-2021
iTunes houd inderdaad geen folders in de gaten. Echter.. er zijn externe tooltjes te vinden die dit voor je oplossen, bijv. iTunes Folder Watch (Windows only).

De link ==> http://albumbrowser.klarita.net/iTunesFolderWatch.html

Zelf gebruik ik dit overigens niet, ik heb mijn library ingedeeld met een map per Album en voeg deze een voor een toe.

Mocht je de Folder Watch gebruiken dan ben ik erg benieuwd naar je ervaringen!

[ Voor 3% gewijzigd door Shuffle7 op 23-01-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Wat ik nog altijd bezopen vindt aan die 'automatisch beheren' functie van iTunes is dat als je films aan iTunes toevoegd, ze in de \Music\iTunes Music\ folder worden gezet. Video's in de Music folder...volslagen contra-intuitief! Zowel op OS X als op Windows zijn daar standaard prima folders voor: \Movies en \My Video respectievelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ja, ben ik volkomen met je eens. Sowieso vind ik de video-functionaliteit een beetje magertjes, je kunt niet de eerstvolgende onbekeken aflevering van een TV-programma op je iPod zetten, een slimme afspeellijst kan geen gebruik maken van afleveringnummer, zulk soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Shuffle7 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:33:
Ik zal het eens proberen en mijn ervaringen hier posten. Thanks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:18:
[...]

Msn doet dit dus niet.. maar dat doet hij sinds ik iTunes heb geupdate naar 7.6 ...
Heb helaas hetzelfde probleem...

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu al een tijdje Itunes, hiervoor vooral winamp.
Opzich ben ik wel tervreden over itunes maar er is 1 irritant dingetje :) Als ik bijvoorbeeld een album aanzet en deze laat afspelen, kan ik ondertussen niet door mijn lijst met andere albums heen scrollen (en openen) want dat stopt hij met het afspelen van het eerste album zodra er een volgend nummer moet beginnen.
Ik zou dus graag willen hebben dat hij dat album blijft doorspelen, totdat ik op een ander nummer dubbel(!) klik. De enige manier waarop dit een beetje lukt is via on-the-go afspeel lijsten, maar ik heb geen zin om elke keer een afspeel lijst te maken....
Is er een truukje voor, of moet ik hier gewoon mee leren leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb in iTunes een veeltal verschillende playlists gemaakt. Kan ik nu als ik bv naar 3 gekozen playlists random wil luisteren dit ook doen dmv selectie ofzo? of moet ik van de 3 playlists eerst weer 1 nieuwe maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vandaag heb ik voor het eerste een zo'n iTunes Rental gedaan (Ratatouille). Erg makkelijk allemaal hoor!

Na ongeveer 1,5e minuut downloaden kreeg ik de vraag of ik wilde beginnen met kijken. Dat heb ik direct gedaan en hij heeft tot het einde van de film doorgespeeld (download ongeveer 500kb/s). Ik kan hem nu gedurende de komende 22 uur nog zo vaak kijken als ik wil. Ook kun je uiteraard gewoon pauzeren en door hoofdstukken bladeren. Erg relaxed! Je hebt er op dit moment helaas nog wel een US account voor nodig, maar die zijn niet zo heel lastig aan te maken. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
MrAcid schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:50:
Vandaag heb ik voor het eerste een zo'n iTunes Rental gedaan (Ratatouille). Erg makkelijk allemaal hoor!

Na ongeveer 1,5e minuut downloaden kreeg ik de vraag of ik wilde beginnen met kijken. Dat heb ik direct gedaan en hij heeft tot het einde van de film doorgespeeld (download ongeveer 500kb/s). Ik kan hem nu gedurende de komende 22 uur nog zo vaak kijken als ik wil. Ook kun je uiteraard gewoon pauzeren en door hoofdstukken bladeren. Erg relaxed! Je hebt er op dit moment helaas nog wel een US account voor nodig, maar die zijn niet zo heel lastig aan te maken. Zeker een aanrader!
Toevallig was ik van plan dit zometeen ook te gaan proberen. Is er trouwens al iets bekend over ondertitel support buiten de US? En over die Rental, ik neem aan dat dit geen HD rental was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt iets super vreemds heb net de ipod touch gekocht . Rustig upgedate (firmware) toen kwam ik bij de jan apps. Ik eerst itunes account aanmaken via ideal kreeg ik een smsje met gegevens en daarna kon ik gwn de apps installeren geneens geld afgetrokken niets wat nu ? apps staan wel op me ipod

ik heb dit gedaan via click and buy - ideal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blowthebullet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:50:
Echt iets super vreemds heb net de ipod touch gekocht . Rustig upgedate (firmware) toen kwam ik bij de jan apps. Ik eerst itunes account aanmaken via ideal kreeg ik een smsje met gegevens en daarna kon ik gwn de apps installeren geneens geld afgetrokken niets wat nu ? apps staan wel op me ipod

ik heb dit gedaan via click and buy - ideal
Nieuwe ipods krijgen automatische de apps gratis erbij, gebruikers die een ipod touch al hebben moeten € 16,99 betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaza schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:48:
[...]

Heb helaas hetzelfde probleem...
Ik heb dus nog geen oplossing gevonden.. En jij?
(iemand anders misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
MrAcid schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:50:

Je hebt dan gewoon fake-gegevens ingevoed bij de iTunes store of zo ? Als ik mijn Nederlandse account wil veranderen in een Amerikaanse moet ik een factuuradres opgeven die in de States ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had gwn de december ipod touch gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 17:52
ScottB schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:17:
[...]

Je hebt dan gewoon fake-gegevens ingevoed bij de iTunes store of zo ? Als ik mijn Nederlandse account wil veranderen in een Amerikaanse moet ik een factuuradres opgeven die in de States ligt..
Ja, maar je moet ook met een Amerikaanse creditcard of giftcard betalen. Amerikaanse iTunes giftcards zijn trouwens wel op eBay te koop, maar het is wel meer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DJMurtz schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:35:
[...]
Toevallig was ik van plan dit zometeen ook te gaan proberen. Is er trouwens al iets bekend over ondertitel support buiten de US? En over die Rental, ik neem aan dat dit geen HD rental was?
Ik had uiteraard geen ondertiteling erbij, weet ook niet hoe dit geregeld is buiten de US. Het was inderdaad geen HD rental, die zag ik er ook nog niet bij staan.
tweak_dude schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:20:
[...]

Ja, maar je moet ook met een Amerikaanse creditcard of giftcard betalen. Amerikaanse iTunes giftcards zijn trouwens wel op eBay te koop, maar het is wel meer gedoe.
Dit klopt inderdaad. Een vriend van mij woont in de US dus die koopt ze (de gift cards) voor me en ik maak het over via PayPal, werkt prima.

[ Voor 30% gewijzigd door MrAcid op 26-01-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:18:
ik had gwn de december ipod touch gekocht
Maar als hij na een bepaalde datum voor het eerst geactiveerd wordt dan krijg je het er automatisch gewoon bij. Koopdatum is denk ik waar het om gaat, niet productiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Laatst online: 15:01
Hoe zet ik iTunes zo dat hij standaard "naar prullenmand" doet?

Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/i20663_Afbeelding1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Laatst online: 15:01
Maar waarom niet ;(
Is er dan echt niks voor? Ik vind dit toch egt irritant als ik weer eens op "Behoud bestand" klik en weer handmatig moet zoeken naar het bestand. (ook al is het een kleine moeite..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Druk gewoon op cmd+backspace, gevolgd door M (zelf ff zoeken welke key dit voor de NL interface is).

[ Voor 61% gewijzigd door Kaspers op 26-01-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, 7.6 is op windows toch redelijk 'buggy'.

Werkt verder helemaal hetzelfde als 7.5, met het verschil dat het nu wél af en toe even 'non-responsive' is. Wat is er dan veranderd vraag ik mij af? Waarschijnlijk alleen support voor nieuwe firmwares van iPods of zo?

Het lijkt wel alsof ze iTunes iedere keer herschrijven. Hoe kan je door een paar features toe te voegen dergelijke problemen introduceren?

Anyway (op windows dus). Als ik het programma opstart en daarna iets anders ga doen (ik zeg maar wat, opera draaien) zodat iTunes in de 'window-order' naar achter verdwijnt, dan krijg ik het vaak niet meer terug naar voor.

Klikken op de tab, of op een stukje iTunes venster dat nog zichtbaar is haalt niets uit. Gecombineerd met grote cpu spikes. Ineens gaat het op de cpu ineens rustiger en komt iTunes wel terug naar voor.

Bij het aanklikken van iTunes (in het geval dat het wel normaal naar boven komt) en daarna op een song klikken (of play/pause, volume) resulteert ook soms in hogere cpu belasting en een non-responsiveness van een aantal seconden. (dus gelijk waar je klikt op de interface dus)
Het registreert duidelijk wel wat je wil, want na de 'spike' doet het netjes waar je op geklikt hebt, maar toch...

Binnenkort zet ik weer een image terug (om deze up to date te brengen). Misschien dat het dan weg is, maar het zou toch niet mogen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Onder Mac OS X gaat iTunes ook niet helemaal naar wens. Het opstarten gaat nog wel snel, maar als ik op een gegeven moment met Coverflow ga werken, gaat het geheugenverbruik naar 300MB (!), en werkt het hele zaakje zo traag als stroop. Als ik stop met Coverflow (dat wil zeggen: niet meer scrollen), daalt het geheugengebruik naar 200-250 MB. Ik snap dat je wat moeite hebt met 30GB an muziek, maar 300MB vind ik persoonlijk ook weer wat veel van het goede.

Is er een mogelijkheid om dat te voorkomen? Het doet namelijk een beetje afbreuk aan mijn uiterst vlotte Mac-ervaring. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een 'probleem'. Ik wil namelijk graag CoverFlow fullscreen op mn secondary monitor (tv) hebben, zodat er vanaf de bank lekker door mn covers gebladerd kan worden (of gewoon voor de coole weergave).

Zodra ik coverflow op fullscreen zet, gaat mn primary monitor echter op zwart.
Heb al redelijk wat afgegoogled, maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Misschien dat hier iemand weet hoe dit te fixen is? zou iTunes nog weer een tikje chiller maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
bekend probleem:iTunes 7.6 start/ laadt niet

Ik heb net helemaal mijn PC opnieuw geinstalleerd. Windows XP SP3 erop. alles nieuw/ vers.. je kent het wel. Wat blijkt!? iTunes wil niet laden.

Ik heb de tips die hier in dit forum al eerder zijn geopperd allemaal geprobeerd:
- in de map(pen) Application Data alles wat met iTunes/ Apple te maken heeft verwijderen
- iTunes verwijderen en opnieuw installeren
- computerje opnieuw opstarten e.d.
- ik heb ook geprobeerd om de services die bij itunes horen te disable'en. op mijn laptop heb ik nl. maar minimale services ge-enabled en daar werkt itunes ook als een zonnetje. Dus: je hebt die services van iPod niet perse nodig.

Je raadt het al, niets heeft geholpen.

Wat me opvalt is dit in de Task Manager, iTunes elke keer niet verder komt dan 13.640k (qua geheugen gebruik). Er is dus waarschijnlijk iets wat hij niet kan lezen ofzo.

Ik weet dat het een bekend probleem is en dat niemand er echt een oplossing voor heeft. maar misschien dat iemand laatst creatief is geweest en het voor zichzelf heeft opgelost. Ik hoor het graag!

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
kaassouffle schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:05:
Zorgen dat:

- 'Deel van verzameling' aangevinkt staat bij alle nummers (dat het verzamel-album is)
- Bij preferences aanvinken 'groepeer verzamelingen tijdens bladeren'
- Vakje album-artiest eventueel invullen 'various'...
Deze optie werkt sinds vandaag niet meer.
Na opstarten van iTunes vandaag staan al mijn various albums door elkaar.
Kortom het is een puinhoop geworden!!!

Waarom weet ik niet, want het heeft altijd perfect gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niket610
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:53
Ik heb sinds gisteren een probleem met iTunes 7.6 (os x). Telkens aan het begin van een nummer (na 1 of 2 seconden) hapert ie eventjes om vervolgens het hele nummer goed af te spelen. Ik draai verder niets bijzonders naast iTunes en ook aan de hoeveelheid RAM kan het niet liggen (2GB)..
Daarnaast heb ik ook het probleem dat Coverflow gigantisch traag is.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Voorheen had ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
ventusGallus schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:07:
bekend probleem:iTunes 7.6 start/ laadt niet
Het oplossing bij mij bleek dat ik Smart Card support uit mijn ISO had gesloopt met nLite. Dus voor mensen die ook last hebben van een niet startende iTunes, het zou gek genoeg te maken kunnen hebben met SmartCard support. De service zelf hoeft niet te runnen.

Ik hoop dat iemand anders hier ook wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27
Voor het 'bevries' probleem met iTunes 7.6 -->

Maak een backup van je library file (niet de bestanden erin, alleen de xml)

Gooi al je film/clip bestanden uit je library.

Kijk of itunes nog steeds bevriest. Zo ja, films terugzetten, zo nee, tijdelijke oplossing gevonden :)

Het werkte een beetje voor mij, en voor sommige mensen werkt het helemaal.

Hoop dat mensen hier iets aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb een aantal losse singles en wil daarvan een verzameling maken. Ik heb de nummers allemaal tegelijk geselecteerd, rechtermuisknop en bij verzameling ja aangevinkt maar er veranderd niks. Ze worden nog steeds niet als 1 album gesorteerd en zo krijg ik in coverview 24x dezelfde cover omdat hij ze niet wil groeperen..

Albumnaam, illustratie, jaar, etc. etc. is allemaal hetzelfde.. Wat doe ik fout?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 14:10
LaZZ schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:12:
Ik heb een aantal losse singles en wil daarvan een verzameling maken. Ik heb de nummers allemaal tegelijk geselecteerd, rechtermuisknop en bij verzameling ja aangevinkt maar er veranderd niks. Ze worden nog steeds niet als 1 album gesorteerd en zo krijg ik in coverview 24x dezelfde cover omdat hij ze niet wil groeperen..

Albumnaam, illustratie, jaar, etc. etc. is allemaal hetzelfde.. Wat doe ik fout?
Volgens mij moet je nog bij 'albumartiest' iets invullen. ik zelf gebruik gewoon 'Diverse Artiesten'.
Op deze manier werkt het bij mij wel.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
De albumartiest moet volgens mij overal gelijk zijn; ze mogen dus ook allemaal "leeg" zijn. Bij mij werken compilaties overal en ik heb vrijwel nergens een albumartiest ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Laatst online: 01-12-2021
Hoe kan ik zorgen dat mijn muziek bibliotheek automatisch wordt bijgewerkt, als ik bijvoorbeeld een een nieuw nummer download. Of moet ik deze allemaal handmatig gaan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Kethij schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:40:
Hoe kan ik zorgen dat mijn muziek bibliotheek automatisch wordt bijgewerkt, als ik bijvoorbeeld een een nieuw nummer download. Of moet ik deze allemaal handmatig gaan toevoegen?
Je mag best een beetje moeite doen, een pagina terug is dit nog besproken: Shuffle7 in "iTunes 7: Ervaringen & Discussie - Deel 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
Hoedje schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:00:
[...]

Je mag best een beetje moeite doen, een pagina terug is dit nog besproken: Shuffle7 in "iTunes 7: Ervaringen & Discussie - Deel 2".
Inderdaad mijn excuses hiervoor, echter gebruik ik een mac dus dat wordt de files handmatig toevoegen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Shuffle7 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:33:
iTunes houd inderdaad geen folders in de gaten. Echter.. er zijn externe tooltjes te vinden die dit voor je oplossen, bijv. iTunes Folder Watch (Windows only).

De link ==> http://albumbrowser.klarita.net/iTunesFolderWatch.html

Zelf gebruik ik dit overigens niet, ik heb mijn library ingedeeld met een map per Album en voeg deze een voor een toe.

Ik heb het tooltje even geïnstalleerd en het werkt wel goed. Het is alleen wel erg traag. Het maakt gebruik van de scripting engine van iTunes, misschien dat dat de traagheid verklaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een gekke situatie. Als ik mijn Ipod Touch synchroniseer met mijn bibliotheek neemt hij alles heel goed over, maar er is 1 slimme afspeellijst die niet goed is. Er staan nummers in die er volgens de "regels" niet in mogen staan.

Maar het meest gekke is dat zodra de Touch is aangesloten op mijn Macbook, ik in de afspeellijst WEL de juiste nummer zie staan. Hoe ik ook synchroniseer, handmatig of automatisch, het lukt mij niet om deze lijst goed te krijgen.

Kent iemand dit probleem en hoe kan ik het oplossen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand ervaring met iTunes Plus? Ik ben sinds twee weken Mac-gebruiker en als muziekliefhebber heb ik wel oren naar de voordelen van iTunes Plus: drm-loos, dus in theorie ook op mijn iAudio te gebruiken en ook op CD te branden , én met betere geluidskwaliteit, nl. 256 kb/s. Is dit effectief het geval? Zijn er ondertussen al meer nummers beschikbaar dan enkel die van EMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Ik heb mijn hele mp3 verzameling verplaatst naar een andere schijf. Ik wil dus dat iTunes naar de nieuwe schijf kijkt in plaats van naar de oude. Ik kan de nieuwe schijf wel toevoegen aan de muziek bibliotheek, maar ik kan de oude niet verwijderen.. Is hier een oplossing voor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja. Maak eerst een backup van zowel de Itunes library file als de xml die in dezelfde directory staat.

Open de itunes library file met een tekst editor. Selecteer alles en verwijder alle tekst. Sla de file op. Open nu iTunes Music Library.xml met dezelfde editor en gebruik find and replace om alles naar de nieuwe lokatie te verwijzen. Sla de file op.

Start nu itunes op. Je zal zien dat dat langer duurt en dat je ook een melding krijgt van een foute database of iets in die orde. iTunes haalt nu uit de xml file alle nieuwe lokaties die jij hebt gewijzigd.

Je moet dus BEIDE files editten. Alleen de lokatie veranderen in de xml is niet genoeg omdat iTunes eerst naar de iTunes library file kijkt en daarna pas naar de xml.

Zo heb ik het ook gedaan toen ik al mijn muziek verplaatste van de lokale drive naar een NAS. Dit was wel in osx maar iTunes blijft iTunes natuurlijk. Kan zijn dat je wat extra smart playlists er gratis bij krijgt (movies, podcast, music, tvshows) maar die kan je gewoon verwijderen.

Succes :)

Of heb je alles opnieuw geïmporteerd en de oude files gewoon laten staan ( :S )? Dan kan je de dode tracks wel verwijderen met super remove dead tracks (apple script van dougscripts.com). Weet niet of er ook zoiets is voor windows.

[ Voor 16% gewijzigd door lowfi op 05-02-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
lowfi schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:42:
Je moet dus BEIDE files editten. Alleen de lokatie veranderen in de xml is niet genoeg omdat iTunes eerst naar de iTunes library file kijkt en daarna pas naar de xml.
Ik heb ook een NAS aangeschaft en de bestanden gekopieerd naar de NAS. Ik had de xml al gevonden en wilde al een search en replace gaan doen. Goeie tip van je dus dat ik twee bestanden moet editen :) Bedankt!

[ Voor 53% gewijzigd door G_Kracht op 05-02-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:36:
...Als ik mijn Ipod Touch synchroniseer met mijn bibliotheek neemt hij alles heel goed over, maar er is 1 slimme afspeellijst die niet goed is. Er staan nummers in die er volgens de "regels" niet in mogen staan. ...

Kent iemand dit probleem en hoe kan ik het oplossen? Alvast bedankt.
Dit probleem is inmiddels opgelost. Het bleek dat de firmware 1.1.3 niet goed was geïnstalleerd. Nu wel en alles staat "recht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:54:
Heeft er hier iemand ervaring met iTunes Plus? Ik ben sinds twee weken Mac-gebruiker en als muziekliefhebber heb ik wel oren naar de voordelen van iTunes Plus: drm-loos, dus in theorie ook op mijn iAudio te gebruiken en ook op CD te branden , én met betere geluidskwaliteit, nl. 256 kb/s. Is dit effectief het geval? Zijn er ondertussen al meer nummers beschikbaar dan enkel die van EMI?
Ik heb nog even rondgesurft en ik vind dit nergens meer terug. Daarom vraag ik het hier eens om echt zeker te zijn. Er wordt gewag gemaakt van het feit dat deze iTunes Plus liedjes op meerdere muziekdragers kunnen geplaatst worden: betekent dit dan enkel diegenen die AAC ondersteunen of kun je deze drm-loze AAC bestanden ook converteren naar mp3 zodat ik ze naar mijn iAudio kan verplaatsen? Kun je deze dan ook op CD branden of is dit een stap te ver?

P.S.: ik weet dat jezelf quoten niet echt strookt met de netiquette, maar ik zag geen andere mogelijkheid om mijn eigen vragen op een elegante manier in vraag te stellen. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 17:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:54
Je kan alle muziek op CD branden, ook met DRM (dan zit er geen drm meer op dus he) en ja, je kan in iTunes gewoon rightclicken en converten naar mp3. (zowel met als zonder DRM, net gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MickyHendrix schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:30:
Je kan alle muziek op CD branden, ook met DRM (dan zit er geen drm meer op dus he) en ja, je kan in iTunes gewoon rightclicken en converten naar mp3. (zowel met als zonder DRM, net gekeken)
Wreed bedankt! Nu kan ik met een gerust gemoed online muziek kopen bij de iTunes Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crossposten is niet gewenst :/

[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 05-02-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 22:16
Bij grouping mis ik een beetje de optie om hem in meerdere groupen te plaatsen, dat zou echt een oplossing zijn voor mijn library.

Heeft iemand dat al gevonden, ik hoef bv Guns 'n Roses - November Rain niet 3 x te hebben. 1x album, 1 x top 100, 1 x Veronica Top 1000 Allertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:16
door een verplaatsing van wat hardeschijven is mijn schijf waar itunes op stond van drive letter verandert. dit beketend dat itunes (die ik nieuw heb geinstalleerd) nu met allemaal dubbele nummers in itunes staat, waarvan 1 met een uitroepteken ervoor (verwijzing naar oude schijfletter) en 1 die gewoon is af te spelen op de nieuwe locatie. nu zou ik 1 voor 1 die met een uitroepteken kunnen verwijderen of alles verwijderen en itunes opnieuw laten zoeken naar nummers. maar is er een optie om in een keer die niet aanwezige nummers te verwijderen?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
jeehaa schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:24:
maar is er een optie om in een keer die niet aanwezige nummers te verwijderen?
Even Googlen op "remove dead links script itunes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:16
dank dank dank :)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
lowfi schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:42:
Dan kan je de dode tracks wel verwijderen met super remove dead tracks (apple script van dougscripts.com). Weet niet of er ook zoiets is voor windows.
Dougscripts.com is inderdaad mooi, maar alleen voor Mac gebruikers. Als alternatief voor Windows heb ik http://home.comcast.net/~teridon73/itunesscripts/index.html gevonden. Nog niet uitgeprobeerd, maar het ziet er veelbelovend uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Dreamvoid schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:32:
[...]

Even Googlen op "remove dead links script itunes".
Voor de Windows gebruikers: Je kunt ook iTunes Folder Watch gebruiken om dead links te verwijderen: http://albumbrowser.klarita.net/iTunesFolderWatch.html 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb recentelijk een iPod touch aangeschaft en loop tegen het volgende probleem aan: ik heb een mooie biblitotheek gemaakt met alle coverarts erin, en dat laat itunes ook prima zien. Alleen als ik hem sync met de iPod dan laat hij niet alle coverarts zien. Het lijkt erop dat dit diegene zijn die je handmatig hebt toegevoegd.

Ik heb deze albums van de ipod afgehaald en opnieuw gesynct maar hij blijft zonder cover.

Iemand een idee hoe ik toch alle coverart over krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Laatst online: 05-09 11:26
Iemand enig idee of het mogelijk is om voor alle playlists in 1x dezelfde weergaveopties in te stellen? Ik wil graag het jaar erbij hebben, maar om dat nou bij alle playlists (150+) handmatig in te stellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

opgelost :)

[ Voor 94% gewijzigd door LoeiOrdinair op 11-02-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:58
fusion.fake schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:31:
in windows verkenner bijv. (of nautilus in ubuntu etc) kan je met de muis de linkerknop inhouden en zo meerdere bestanden selecteren. bij itunes kan dat niet, daar kan ik alleen Ctrl-A indrukken en dan met ctrl de bestanden aanklikken die ik niet geselecteerd wil hebben, soms wil ik bijv, 10 albums selecteren en kan dit zo lang duren

.......
Je kunt met de Shift-toets en het pijltje naar beneden (cursor-toets naar beneden) snel meerdere tracks selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou graag album-covers downloaden, maar dit gaat niet? Nu heb ik zo een click&Buy account proberen aan te maken zoals ik in dit forum gelezen heb, maar toch vraagt hij naar een credit-card, en dit heb ik niet. Enige tips? Hieronder zie je een print screen.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2008/feb/13/thumb/d9h828068m93k0awasvk0zyw7.jpg

Edit : Ondertussen heb ik het probleem ontdekt. Als ik Nederland als land selecteer, kan ik wel Automatische afschrijving selecteren, maar bij België is dit niet mogelijk... En mijn Belgisch rekeningnummer en Bankinstelling invullen bij Nederland werkt niet... Geen Itunes-account voor mij dus... :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:32
ik heb geen idee waarom maar ik krijg niet meer album covers toegevoegt ik heb er nog geen 50 dus dat kan het eigenlijk niet zijn. (nog geen 50 plaatjes, wel meer albums) maar als ik rechtermuisknop doe op een aantal geselecteerde nummers en dan plakken in dat album cover ding dan gaat hij dat toevoegen, maar dat doet hij opeens niet meer.
Heb itunes al opniew opgestart en dat hielp niet, toen me pc maar opniew opgestart, hielp ook niet, gegoogled, alleen dan krijg je steeds dat je rechtermuisknop albumart ophalen kunt doen. iemand ervaring met dit probleem?

edit: laat maar, probleem opgelost, de liedjes waarbij het niet wilde waren allemaal alleen lezen, moest ik even uitzetten

[ Voor 10% gewijzigd door LeVortex op 16-02-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Weet iemand of er een functie is om een geopende file niet automatisch aan de Library toe te voegen? M.a.w., ik wil niet dat alle audio-files die ik met iTunes open meteen toegevoegd worden aan de Library ("iTunes Folder").

Weet iemand of dat kan, ik kan namelijk niks vinden... :(

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Stormbringer schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:17:
Weet iemand of er een functie is om een geopende file niet automatisch aan de Library toe te voegen? M.a.w., ik wil niet dat alle audio-files die ik met iTunes open meteen toegevoegd worden aan de Library ("iTunes Folder").

Weet iemand of dat kan, ik kan namelijk niks vinden... :(
Als ik het zo zie, dan heb je een MBP. De makkelijkste optie is om een ander programma te gebruiken om audio bestanden te openen. Dus gewoon Quicktime daarvoor instellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Zo, 80% van m'n muziek wordt nu al goed herkent door iTunes. Was even een gedoe maar ziet er nu al goed uit, CoverFlow is vet :9 . Heb m'n eigen mapstructuur gehouden, is toch net even wat fijner vind ik. Albumart heb ik handmatig toegevoegd maar ik lees hierboven dus dat iTunes dat ook vanzelf kan, dus daar ga ik zo even naar kijken. Losse nummers heb ik als één groot verzamelalbum.

Vraagje: ik heb nu in de artiestenlijst bijvoorbeeld staan:
  • x
  • x feat. a
  • x feat. b
Is het mogelijk om alles gewoon onder x te krijgen, terwijl je toch de feat. informatie kan houden?

[ Voor 54% gewijzigd door Muthas op 17-02-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Een vraagje, hoe zit het bij jullie qua geheugen gebruik van itunes? Bij mij verschilt het enorm, de ene keer 70mb, maar op dit moment zelfs 250mb. Ook gaat het gebruik heel snel omhoog wanneer ik cover flow gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
optie 1: zet de feat. informatie in de track titel ipv de Artist
optie 2: zet de Album Artist als "x", en vink "deel van verzameling" aan
optie 3: stap over naar Windows Media Player, die wel meerdere Artist tags per nummer toestaat

Wat geheugengebruik betreft: iTunes houdt een cache bij. Hoe langer je het open hebt staan en hoe meer plaatjes je in Cover Flow langs hebt zien komen, hoe groter het geheugengebruik.

[ Voor 27% gewijzigd door Dreamvoid op 17-02-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Dreamvoid schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:09:
optie 1: zet de feat. informatie in de track titel ipv de Artist
optie 2: zet de Album Artist als "x", en vink "deel van verzameling" aan
Dan ga ik maar denk ik voor optie 1, aangezien 2 ranzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Overigens vind ik dat Apple nou wel eens ondersteuning voor meerdere artiesten per nummer (zoals hierboven beschreven) en een nummer op meerdere albums mag geven. Ik zit met bijna 700MB dubbele nummers in mijn bibliotheek. Deel dat door twee, en je zit op 350MB aan reduntantie. Op m'n iPod touch kan ik elke kilobyte geheugen gebruiken, dus ik denk dat dit wel wenselijk is. Wellicht iets voor iTunes 8 (wanneer die ook komt...) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Wat bedoel je dan met een nummer op meerdere albums? Wat klopt er dan niet? Bedoel je dat nummers twee keer worden opgeslagen omdat ze in Album A en B voorkomen? Da's inderdaad ook niet handig, maar ook weer moeilijker een oplossing voor te vinden. Meestal zitten er subtiele verschillen tussen die nummers dus niet iedereen zal dat willen gebruiken.

Dat iTunes store werkt trouwens wel geweldig, net zoals het automatisch regelen van albumart :D

[ Voor 12% gewijzigd door Muthas op 17-02-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Hej, ik zag al dat het hier al is gevraagd, maar toen heeft het probleem zich vanzelf opgelost en dat is bij mij niet het geval :-(

Mijn iTunes wil na een verse install van xp geen coverflow meer laten zien. Dan krijg ik de melding: "iTunes kan niet door albumhoezen bladeren op deze computer."

Erg jammer, want ik vond dat echt een vette feature. Ik kon het hiervoor wel, dus ik snap niet goed, waarom nu niet. Weet iemand de oplossing?
Specs:
XP
Amd athlon 2400+
Radeon 9800pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Google vertelt mij: opnieuw opstarten of ga naar Start > Instellingen > Configuratie scherm > Beeldscherm > Tabblad Instellingen > Zet kleurkwaliteit op hoogst (32 bits) :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.