[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.999 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Sinds een paar dagen heb ik een grappig probleem.

Als ik itunes afsluit, herstart die meteen weer en staat die weer actief in de dock. Ik krijg hem met geen mogelijkheid afgesloten. Een herstart van de Macbook met Leopard.1 is de enige oplossing. Tot ik itunes weer opstart. Krijg het dan niet meer uit die herstart-loop.

Ik heb itunes al van de laptop gegooid met alle plist bestanden. Maar na een dag kwam het probleem weer terug.

[ Voor 24% gewijzigd door 4POX op 11-12-2007 18:58 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kethij schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:51:
[...]

Dit heb ik gedaan maar als ik die aanklik onder bibliotheek staat er niks in, terwijl ik er wel audiobooks op heb staan. Kan ze wel zien onder muziek.
Je moet de bestanden renamen naar *.m4b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hoe werkt de album illustralies bij jullie ? Van de 1100 albums heb ik maar iets van 100 plaatjes, snap er echt niks van! Heb wel wat onbekende hardstyle/hardcore maar ook genoeg muziek zoals Keane, Blof, Maroon 4, DJ Tiesto, en ga zo maar door. Is er een manier zodat apple meer albums covers kan vinden. Vind het nu zo jammer voor mijn IpodTouch, heb bijna altijd een witte achtergrond dus geen album cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22
Zoeken op amazon en google werkt anders ook goed ;)
Die kun je gewoon slepen naar artwork bij de trackinfo. Wel een klote werk, maar dan heb je ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Versteegrob schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:57:
Hoe werkt de album illustralies bij jullie ? Van de 1100 albums heb ik maar iets van 100 plaatjes, snap er echt niks van! Heb wel wat onbekende hardstyle/hardcore maar ook genoeg muziek zoals Keane, Blof, Maroon 4, DJ Tiesto, en ga zo maar door. Is er een manier zodat apple meer albums covers kan vinden. Vind het nu zo jammer voor mijn IpodTouch, heb bijna altijd een witte achtergrond dus geen album cover.
Ik weet bijna 99% zeker dat je de namen van Album / Artiest niet juist hebt bij de meeste nummers. Het komt namelijk erg precies bij iTunes. Wat ik altijd eerst doe ik Artiest / Nummer opzoeken in de iTunes Store. Dan juiste namen kopieren en tadaa: Je albumart komt binnen.
Als je dan nog iets niet vind kun je inderdaad in Google/Amazon gaan zoeken...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Nu online
Dus opzoek naar de albums via Amazon ? Zou is kijken, google werkte aardig zag ik al. Maar het rare is nu. Ik voeg mijn map muziek toe en ga dan opzoek naar albums. Hij vind er echter bar weinig maar als ik alleen keane selecteer dan vind hij wel het album van keane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik heb ITunes geïnstalleerd op Windows Vista. Alles werk perfect op 1 ding nu. Als ik naar de apple site ga voor de trailers (bv: http://www.apple.com/trailers/fox/jumper/) en ik kies voor IPOD dan wordt ik steeds automatisch door gelinkt naar de iTunes download pagina. iTunes wordt dus niet opgestart. Ook als ik Itunes aan heb staan dat ga ik nog steeds naar de iTunes download scherm.
Weet iemand hoe dit kan? Of weet iemand hoe ik de trailers kan downloaden/bekijken via een ander manier?

EDIT: het is niet alleen met trailers zo, ook met liedjes. Zoals de single van de week die door Zephaniah is geplaatst.

[ Voor 11% gewijzigd door TheKillingBean op 12-12-2007 15:36 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook. Weet jij de oplossing al? of is er iemand anders die hjet weet.
Laat het me AUB weten.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:56:
Ik heb dit nu een aantal keer meegemaakt, maar kan geen vergelijkbare ervaringen van anderen vinden. En heb het eigenlijk nooit weten op te lossen. Dit is wat er gebeurt: ik koop een nummer via iTunes, het nummer verschijnt in "Aangeschaft" en als ik het dubbelklik, krijg een melding die zegt dat mijn pc niet gemachtigd is. (Dat lijkt hij wel te zijn, want ik kan de machtiging intrekken.) Dan kan ik deze PC machtigen door in te loggen met mijn iTunes-account. Verbinding met de store wordt gelegd en vervolgens krijg ik de melding:

"Er heeft zich een fout voorgedaan bij het opslaan van de machtigingsinformatie op deze computer. Herstel de installatie van iTunes via het configuratiescherm Programma's toevoegen of verwijderen."

Ik heb de herstelfunctie via het programma's toevoegen en verwijderen uitgevoerd, maar dat hielp niet. Vervolgens heb ik de boel ge-uninstalled, en opnieuw geïnstalleerd. Hielp ook niet.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:51:
Sinds een paar dagen heb ik een grappig probleem.

Als ik itunes afsluit, herstart die meteen weer en staat die weer actief in de dock. Ik krijg hem met geen mogelijkheid afgesloten. Een herstart van de Macbook met Leopard.1 is de enige oplossing. Tot ik itunes weer opstart. Krijg het dan niet meer uit die herstart-loop.

Ik heb itunes al van de laptop gegooid met alle plist bestanden. Maar na een dag kwam het probleem weer terug.
Oplossing is gevonden. Het was een songtext widget die het voorkwam dat itunes afsloot

AKA Rinkel weblog

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
Gisteren probeerde ik een hd trailer te bekijken uit de itunes shop, maar zodra ik de trailer gevonden heb en er 2x op klik gaat hij niet spelen. De trailer wordt volgens mij wel gedownload, want er is wel veel internet activiteit, heb alleen dus geen idee waar de trailer blijft. Als het downloaden klaar is, gaat hij ook niet vanzelf spelen in itunes. Doe ik iets verkeert of is het een bug?

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
in OSX zegt mijn console continu de volgende melding:

.com.apple.iTunes[220] Could not enable SSL .

Elke minuut komt deze melding weer voorbij. Google heeft geen antwoord hierop. Wat kan ik doen om dit te stoppen?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whitehouse schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:34:
in OSX zegt mijn console continu de volgende melding:

.com.apple.iTunes[220] Could not enable SSL .

Elke minuut komt deze melding weer voorbij. Google heeft geen antwoord hierop. Wat kan ik doen om dit te stoppen?
Ik ken ook iemand die dat probleem heeft, echter geen oplossing. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:01:
[...]

Ik ken ook iemand die dat probleem heeft, echter geen oplossing. Iemand enig idee?
Zojuist heb ik mijn OSX opnieuw opgestart en de console gechecked. De pogingen om te SSL'len vanuit iTunes kwam na de reboot niet meer voor.
Zodra ik mijn gehackte iPhone weer op mijn laptop aansloot kwamen de pogingen weer.
Het lijkt er dus op dat iTunes, als de iphone is aangesloten, een SSL verbinding wil maken met mijn iPhone. En omdat de iPhone gehacked is zal de SSL-instellingen van mijn iPhone wel dusdanig anders zijn dat iTunes hier niet mee om kan gaan.
Nu dus op zoek naar de SSL-instellingen van mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
Binnenkort ga ik een nieuwe computer kopen.
Nu wil ik mijn iTunes overzetten naar de nieuwe PC.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
(De muziek zelf heb ik al ge-back-uped).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
RealRico schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:33:
Binnenkort ga ik een nieuwe computer kopen.
Nu wil ik mijn iTunes overzetten naar de nieuwe PC.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
(De muziek zelf heb ik al ge-back-uped).

Alvast bedankt.
Als je ALLE muziek al hebt gebackuped kun je toch gewoon op je nieuwe pc iTunes installeren en dan al je gebackupte muziek weer importeren? of mis ik nou het punt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
whitehouse schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:39:
[...]

Als je ALLE muziek al hebt gebackuped kun je toch gewoon op je nieuwe pc iTunes installeren en dan al je gebackupte muziek weer importeren? of mis ik nou het punt :D
Komt alles dan precies het zelfde in de database te staan? Of moet ik weer alle albums, playlisten, etc. toe gaan wijzen?

Heeft iTunes geen xml ofzo waar dat allemaal bewaard wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Jawel, bij bestand kun je de bibliotheek exporteren. Doe je dat niet, dan ben je alles wat niet in de ID3-tags staat kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

ScottB schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:52:
[...]

De podcast van TelefoonTerreur Ongeveer 40 telefoontjes tijdens het programma van Jensen een paar jaar geleden. Echt een aanrader :D
Haha! Die is van mij :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Tof, je hebt er niet meer zeker ?

[ Voor 5% gewijzigd door Scott op 19-12-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Leuke lijst met de 23 beste itunes plugins:
http://lifehacker.com/sof...itunes-add+ons-332251.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze week m'n nieuwe iMac geinstalleerd en er achter gekomen dat meer dan een jaar na de introductie van iTunes 7 het grootste probleem nogsteeds niet opgelost is: DETERMINING GAPLESS PLAYBACK INFORMATION :r Apple vindt het blijkbaar niet interessant dat er talloze topics op allerlei fora over deze vreselijk irritante 'feature' gaan. Helaas heb ik iTunes 7 nodig voor m'n iPod en Apple TV want anders was ik lekker bij iTunes 6 gebleven. Bah, kutprogramma :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Gapless playback zelf vind ik echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kaassouffle schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:44:
Gapless playback zelf vind ik echt geweldig!
Geef mensen gewoon de keuze om het wel of niet aan te zetten. Massa's mensen zitten met het probleem dat het kreng een dag/nacht nodig heeft om een hele verzameling door te malen en nog erger: vaak crasht ie tijdens dat hele proces. Kortom, dikke ellende en het maakt iTunes 7 als muziekprogramma simpelweg onbruikbaar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Exirion schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:21:
Deze week m'n nieuwe iMac geinstalleerd en er achter gekomen dat meer dan een jaar na de introductie van iTunes 7 het grootste probleem nogsteeds niet opgelost is: DETERMINING GAPLESS PLAYBACK INFORMATION :r Apple vindt het blijkbaar niet interessant dat er talloze topics op allerlei fora over deze vreselijk irritante 'feature' gaan. Helaas heb ik iTunes 7 nodig voor m'n iPod en Apple TV want anders was ik lekker bij iTunes 6 gebleven. Bah, kutprogramma :{
Waarom is dat zo erg? Het is een van de weinige programma's die dat uberhaupt op een goede manier doet. Daarbij maakt dat ook de iPods (en de iPhones) tot een heel select gezelschap muziekspelers die gapless muziek kunnen afspelen. Daarbij hoef het maar een keer te gebeuren (als je muziek toevoegt) en zeker op je nieuwe Mac zal dat lekker snel gaan :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik snap wel wat hij zegt. Zelf vind ik het ook niet erg, maar ik kan me voorstellen dat het iemand die geen gapless playback hoeft, kan irriteren. Zou imo helemaal niet erg zijn als je gewoon de keuze geeft of iTunes het wel of niet moet doen.

Overigens had ik al wel wat verhalen/geruchten verwacht over iTunes 8, maar het lijkt erop dat dat nog wel even zal gaan duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoedje schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:01:
Waarom is dat zo erg? Het is een van de weinige programma's die dat uberhaupt op een goede manier doet. Daarbij maakt dat ook de iPods (en de iPhones) tot een heel select gezelschap muziekspelers die gapless muziek kunnen afspelen. Daarbij hoef het maar een keer te gebeuren (als je muziek toevoegt) en zeker op je nieuwe Mac zal dat lekker snel gaan :).
Nogmaals:
Massa's mensen zitten met het probleem dat het kreng een dag/nacht nodig heeft om een hele verzameling door te malen en nog erger: vaak crasht ie tijdens dat hele proces. Kortom, dikke ellende en het maakt iTunes 7 als muziekprogramma simpelweg onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Ik heb een raar probleem/ervaring met de laatste versie van Itunes. Ik heb sinds kort Leopard op mijn nieuwe MBP met daarbij natuurlijk een lege Itunes 7.5. Gisteravond mijn externe harde schijf gepakt om daar vanaf wat albums te kopieren in Itunes.
Alles gaat perfect album voor album inclusief de covers. Ik doe het express album voor album omdat ik nog onwennig ben met Itunes. Na een 10tal albums gedan te hebben gebeurde het volgende : Ik wou een nieuw album in Itunes zetten met daarin 18 tracks. Die 18 tracks verdeelt Itunes automatisch nu in 4 mapjes van dezelfde artiest.
Ik heb heel goed opgelet dat alle info van de tracks in ID3tag V2.3 precies het zelfde is, om daar geen fouten mee te maken.
als ik dus in albumweergave en coverflow kijk zie ik dus 4 mapjes van de zelfde arties. Kijk ik in lijstweergave dan zie ik maar echt 1 album van die artiest. Ik heb ook nog maar 1 album van die artiest. niets meer niets minder. Ik vind het echt heel vreemd en kan niet zo goed tot een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:21:
Uh, je kan gewoon doorwerken tijdens dat "determining gapless playback", het is een low-priority achtergrond taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
murky123 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:48:
Ik heb een raar probleem/ervaring met de laatste versie van Itunes. Ik heb sinds kort Leopard op mijn nieuwe MBP met daarbij natuurlijk een lege Itunes 7.5. Gisteravond mijn externe harde schijf gepakt om daar vanaf wat albums te kopieren in Itunes.
Alles gaat perfect album voor album inclusief de covers. Ik doe het express album voor album omdat ik nog onwennig ben met Itunes. Na een 10tal albums gedan te hebben gebeurde het volgende : Ik wou een nieuw album in Itunes zetten met daarin 18 tracks. Die 18 tracks verdeelt Itunes automatisch nu in 4 mapjes van dezelfde artiest.
Ik heb heel goed opgelet dat alle info van de tracks in ID3tag V2.3 precies het zelfde is, om daar geen fouten mee te maken.
als ik dus in albumweergave en coverflow kijk zie ik dus 4 mapjes van de zelfde arties. Kijk ik in lijstweergave dan zie ik maar echt 1 album van die artiest. Ik heb ook nog maar 1 album van die artiest. niets meer niets minder. Ik vind het echt heel vreemd en kan niet zo goed tot een oplossing komen.
In dit soort gevallen ligt het vaak aan de album-artiest, maar als je die al vergeleken hebt zal dat het wel niet zijn. Laat je iTunes je mappen beheren of doe je dat zelf ? Als iTunes het voor je doet kun je eens kijken hoe die de nummers plaatst. Een map kan maar één keer bestaan, dus ik zou eens kijken of hij één map voor die artiest maakt of meerdere. In het laatste geval zit er dus toch ergens een klein verschil (spatie oid), anders klopt er iets niet.

Mocht je er nu nog niet uitkomen, zou ik eens proberen de artiest van de nummers allemaal te veranderen in iets anders, en verschillend van elkaar (dus dat je 18 artiesten krijgt). Daarna terug veranderen (tip: om 100% zeker te zijn dat het niet ligt aan verschillende artiesten zou ik alle nummers selecteren en bij info de artiest in te vullen).

[ Voor 41% gewijzigd door Scott op 22-12-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
tijdens installaie van Itunes heb ik er voorgekozen om alles zelf te beheren. Dat leek mij veiliger ivm dat ik nog niet zo bekend ben met de features en eigenschappen van Itunes.
Ik zal nog eens extra goed opletten dat ik nergens een spatie oid ben vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
hahaha whoo hoooo het is gelukt echt ongelofelijk. Nadat ik net hier het bericht heb gepost dacht ik nog ff bij alle 18 tracks onder het kopje artiestsortering zelf de naam in te vullen. en nu is er dus echt maar 1 map van dat album zo ook in coverflow.. thanks voor de tip.. super

itunes rocks !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:26
Goed, toch een vraagje over iTunes.
Heb d'r al wat over ge-Googled, maar ik kom er niet helemaal uit.

M'n CoverFlow sorteert op dit moment op albumnaam.
Wat ik wil is sorteren op artiestennaam (veel logischer toch? Zo staan de CD's in m'n kast tenslotte ook.)
Zeg ik sorteren op 'Artiest', krijg ik met alle verzamelalbums (mixtapes, soundtracks etc) al die covers dubbel. Albumartiest heb ik al op 'VA' gezet, maar dat helpt niet. Waar kan ik nou precies aangeven dat die nummers bij elkaar horen? Ik ben zo een beetje het overzicht kwijt over een toch vrij goed georganiseerde verzameling ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, een afschuwelijk probleem hier...
ik zit met XP pro, en heb me net een iPod Classic aangeschaft.

*Nadat ik deze (NIEUWE pc geformatteerde) had aangesloten op een macbook om m'n foto's van de reis erop te plaatsen, kwam er 'magischerwijs' op "optimizing for mac-use"
*nu blijkt dat mijn iPod als Mac geformatteerd is en kan ik 'm (gelukkig genoeg heb ik die kennis) via macdrive gelukkig genoeg nog openen op m'n xp. Niet erg netjes van Apple.
*nu ben ik fervent WInamp gebruiker, en heb ik de 3.02 ml_iPod geinstalleerd, alles werkt naar behoren dankzij macdrive.
*dan wil ik wel dat mijn iPod naar FAT wordt geconverteerd aangezien weinig van mijn maten een mac hebben en al zeker geen macdrive! en bovendien is het een geklooi in vele programma's. Dus ik wilde mijn iPod via iTunes dan maar herinitialiseren naar de 1.03 firmware, pc-formatted.
*ik installeer dat krel van een iTunes dat ik ondertussen 6 maanden van mijn pc heb kunnen weren, maar nu ben ik dus verplicht... en nu doet het programma NIKS, het start niet op, geeft geen kik, doet nada, de botte, alleen maar quicktime (kutzooi) installeren en DRIE achtergrondprocessen opstarten: iPodservice.exe, iTuneshelper.exe, appleMobiledeviceService.exe
als ik op iTunes dubbelklik komt er iTunes.exe bij, maar dus met 0 effect, het doet gewoon geen klote.

kent iemand dit probleem? kan ik dit oplossen ? iPod opnieuw formatteren zonder iTunes te gebruiken? (iPod updater of zo?)
Ik hou van het toestel, maar het bedrijf en vooral hun manier van doen maakt me kotsmisselijk!

en nu ben ik ALWEER 2 u van mijn leven KWIJT aan die belachelijke zever!
sorry ik ben echt pissig door dit hele voorval, maar probeer het te begrijpen, apple doet zoveel zonder het te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Anghell schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:46:

Wat ik wil is sorteren op artiestennaam (veel logischer toch? Zo staan de CD's in m'n kast tenslotte ook.)
Zeg ik sorteren op 'Artiest', krijg ik met alle verzamelalbums (mixtapes, soundtracks etc) al die covers dubbel. Albumartiest heb ik al op 'VA' gezet, maar dat helpt niet. Waar kan ik nou precies aangeven dat die nummers bij elkaar horen? Ik ben zo een beetje het overzicht kwijt over een toch vrij goed georganiseerde verzameling ;(
Waarschijnlijk wil je sorteren op "Album by artist", dan moet je 2 of 3 keer klikken op de header "Album" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Anghell schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:46:

Alle nummers moet je als verzameling markeren, bij info staat het helemaal onderaan (kan bij alle nummers tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
XiN-eViL schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:37:
[...]

Waarschijnlijk wil je sorteren op "Album by artist", dan moet je 2 of 3 keer klikken op de header "Album" :)
Grrmbl, zoiets simpels!
Mijn dank is groot.

Het zou helemaal leuk zijn als iTunes 't dan nog chronologisch zou sorteren op basis van de ID3 tags, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Als ik een podcast aan het kijken ben. Dan wordt de hele windows van itunes gevuld met de content. Hoe kom ik weer terug bij de navigatie. Wat ik nu doe is het hele venster sluiten en dan weer vanuit de dock aanklikken. Rare oplossing

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Waarschijnlijk heb je ingesteld dat video's afgespeeld moeten worden in een nieuw venster. Het kan zijn dat het lijkt alsof het hoofdvenster de video ineens op volledige grootte afspeelt, terwijl iTunes gewoon nog actief is op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

Over video gesproken, werkt dat ook hartstikke slecht bij jullie?

Op het moment heb ik geen video's, maar een tijdje terug had ik een seizoen Family Guy en een aantal afleveringen van The Daily Show.
Toen ik ze afspeelde in iTunes schoot mijn cpugebruik naar de 100% en speelde hij de aflevering heel stotterend af. Ik kreeg steeds de tweede of mss zelfs derde frame te zien, dus het leek net een slideshow. Geluid was echter wel goed.
Dit probleem had ik echter niet in andere media players en ook niet op mijn iPod Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Is het normaal dat als ik een iTunes db heb,
1) aan ontbrekende albums e.d. zelf handmatig cover-art toevoeg,
2) select-all; delete all;
3) map aan itunes toevoegen ( enige manier om de dbase te refreshen blijkbaar)
... dat dan de zelf toegevoegde cover-art verdwenen is. Hooooooogst irritant. Je zou verwachten dat ie die in de mp3's zelf zou toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Vroeger wel, maar dat is helaas veranderd. iTunes slaat de albumart nu apart op. Die moet je dus ook apart backuppen, anders ben je die dus kwijt. Het is veiliger (maar minder handig) om een losse tool te gebruiken voor je albumart, die zetten het wel in het mp3-tje.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
DiGiSTORM_ schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:39:
Vroeger wel, maar dat is helaas veranderd. iTunes slaat de albumart nu apart op. Die moet je dus ook apart backuppen, anders ben je die dus kwijt. Het is veiliger (maar minder handig) om een losse tool te gebruiken voor je albumart, die zetten het wel in het mp3-tje.
Jemig dat is toch geen music-beheer op deze manier. Dan kun je echt alleen maar 1x een dbase aanmaken en dag mag je er echt nooooooit meer iets handmatig mee doen want dan ben je alles kwijt. Worden andere properties wel blijvend opgeslagen in de mp3 zelf, zoals Genre? Verzameling?

Heb je wellicht een suggestie voor een prettig Album-Art tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Kijk eens naar de tijd dat ik het post :z.
catchingfire schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:01:
[...]

Jemig dat is toch geen music-beheer op deze manier. Dan kun je echt alleen maar 1x een dbase aanmaken en dag mag je er echt nooooooit meer iets handmatig mee doen want dan ben je alles kwijt. Worden andere properties wel blijvend opgeslagen in de mp3 zelf, zoals Genre? Verzameling?

Heb je wellicht een suggestie voor een prettig Album-Art tool?
De meeste dingen worden gewoon in de ID3 tag opgeslagen. Maar niet alles, maar je kunt ook de files backuppen waar de andere info in staat. Dit is bijv. de informatie over de playcount, volume (normalisatie), gapless etc. Het gaat dan om de volgende files:

Afbeeldingslocatie: http://lifehacker.com/assets/resources/2007/02/MoveDataAndArtwork.png

De reden dat iTunes de album art niet opslaat in de ID3 tag is overigens heel simpel. De meeste albumarts zijn voor de verschillende iPods modellen veel te groot. Dus voor een soepele interface worden die standaard geresized en in een aparte file opgeslagen. Dit gebeurt er album. Het voordeel dat iTunes dit ook doet is vrij groot. Immers dan hoef je niet de albumart dubbel op te slaan: in het MP3tje en in een aparte file. Daarnaast scheelt het ook veel ruimte, want de albumart wordt maar een keer per album opgeslagen i..v. per MP3tje :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:31:
jongens, een afschuwelijk probleem hier...
ik zit met XP pro, en heb me net een iPod Classic aangeschaft.

*Nadat ik deze (NIEUWE pc geformatteerde) had aangesloten op een macbook om m'n foto's van de reis erop te plaatsen, kwam er 'magischerwijs' op "optimizing for mac-use"
*nu blijkt dat mijn iPod als Mac geformatteerd is en kan ik 'm (gelukkig genoeg heb ik die kennis) via macdrive gelukkig genoeg nog openen op m'n xp. Niet erg netjes van Apple.
*nu ben ik fervent WInamp gebruiker, en heb ik de 3.02 ml_iPod geinstalleerd, alles werkt naar behoren dankzij macdrive.
*dan wil ik wel dat mijn iPod naar FAT wordt geconverteerd aangezien weinig van mijn maten een mac hebben en al zeker geen macdrive! en bovendien is het een geklooi in vele programma's. Dus ik wilde mijn iPod via iTunes dan maar herinitialiseren naar de 1.03 firmware, pc-formatted.
*ik installeer dat krel van een iTunes dat ik ondertussen 6 maanden van mijn pc heb kunnen weren, maar nu ben ik dus verplicht... en nu doet het programma NIKS, het start niet op, geeft geen kik, doet nada, de botte, alleen maar quicktime (kutzooi) installeren en DRIE achtergrondprocessen opstarten: iPodservice.exe, iTuneshelper.exe, appleMobiledeviceService.exe
als ik op iTunes dubbelklik komt er iTunes.exe bij, maar dus met 0 effect, het doet gewoon geen klote.

kent iemand dit probleem? kan ik dit oplossen ? iPod opnieuw formatteren zonder iTunes te gebruiken? (iPod updater of zo?)
Ik hou van het toestel, maar het bedrijf en vooral hun manier van doen maakt me kotsmisselijk!

en nu ben ik ALWEER 2 u van mijn leven KWIJT aan die belachelijke zever!
sorry ik ben echt pissig door dit hele voorval, maar probeer het te begrijpen, apple doet zoveel zonder het te vragen
Probeer anders eens itunes 7.1.1 te installeren (eerste versie waarin ipod classic ondersteund wordt).
Ik had hetzelfde probleem als jou, bij mij was het zo dat itunes 7.5 schijnbaar goed installeerde maar ongeveer halverwege een rollback van een onderdeel van de installatie deed en daarna wel de rest installeerde.
Enkel met de installatie van 7.1.1 had ik dit probleem niet, elke andere versie van de 7.x deed dezelfde rollback procedure ongeveer halverwege de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb enkele Smart Playlists gemaakt die aselectwillekeurig nummers uit mijn muzieklijst kiest. Alleen nu heb ik het gevoel dat hij deze lijst niet meer update. Hebben jullie dit probleem ook al eens ervaren?

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 23-12-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hoedje schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:21:
De meeste dingen worden gewoon in de ID3 tag opgeslagen. ...

De reden dat iTunes de album art niet opslaat in de ID3 tag is overigens heel simpel. De meeste albumarts zijn voor de verschillende iPods modellen veel te groot. Dus voor een soepele interface worden die standaard geresized en in een aparte file opgeslagen. Dit gebeurt er album. Het voordeel dat iTunes dit ook doet is vrij groot. Immers dan hoef je niet de albumart dubbel op te slaan: in het MP3tje en in een aparte file. Daarnaast scheelt het ook veel ruimte, want de albumart wordt maar een keer per album opgeslagen i..v. per MP3tje :).
Dank voor je uitleg, is duidelijk. Toch neem ik in de tijd dat 500GB (HDD dan) <100 euri kost die paar kB wel voor lief per mp3-tje voor een fatsoenlijke cover-art, als dat m'n collectie veel meer portable maakt (in de zien van dat elke file zoveel mogelijk gegevens on its own bevat).

Eens zoeken naar een progsel wat AlbumArt in mp3's opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fikkie_84 schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:22:
[...]

Probeer anders eens itunes 7.1.1 te installeren (eerste versie waarin ipod classic ondersteund wordt).
Ik had hetzelfde probleem als jou, bij mij was het zo dat itunes 7.5 schijnbaar goed installeerde maar ongeveer halverwege een rollback van een onderdeel van de installatie deed en daarna wel de rest installeerde.
Enkel met de installatie van 7.1.1 had ik dit probleem niet, elke andere versie van de 7.x deed dezelfde rollback procedure ongeveer halverwege de installatie.
Ik heb het ondertussen op een andere pc gedaan waar het gelukkig genoeg wel werkte, maar dus meteen op mijn, en op die andere pc, iTunes direct weer verwijderd, nu is het Winamp FTW ... ondertussen heb ik dus al 3x de taalselectie van de iPod voorgeschoteld gekregen en moest ik hem helemaal opnieuw instellen... hilarisch :D:D echt waar!

trouwens, op de apple homepage valt me nu pas op 'fat = bad, thin = good?'
die reclames ben ik nu wel zo'n beetje beu gezien :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Anghell schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:22:
[...]
Het zou helemaal leuk zijn als iTunes 't dan nog chronologisch zou sorteren op basis van de ID3 tags, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn :P
Nog een keer klikken: Album By Year doet dat. Eerst op artiest, dan op jaar.

Het gedrag van iTunes met album art is idd ontzettend onlogisch. Automatisch opgehaalde covers niet, en handmatig toegevoegde cover wel in de id3 zetten, hoe kom je erbij. Als ik me niet vergis zijn er wel scriptjes in omloop die automagisch de "automatische" covers uit de database in de id3 zetten?

[ Voor 30% gewijzigd door Dreamvoid op 23-12-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:52
Iemand een oplossing hiervoor?
Bij een hele hoop nummers staat de naam van de artiest bij de naam. Het liedje is wel goed getagt, en als ik op de "Info Tonen" knop duw zet iTunes het wel tegoei...
Ik ben niet goed in uitleggen, maar de screenshot maakt hopelijk genoeg duidelijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/663/ituneshe2.th.jpg

Het stomme is dat hij het ook op mijn iPod zo doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dalike schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:22:
Bij een hele hoop nummers staat de naam van de artiest bij de naam. Het liedje is wel goed getagt, en als ik op de "Info Tonen" knop duw zet iTunes het wel tegoei...
Ik ben niet goed in uitleggen, maar de screenshot maakt hopelijk genoeg duidelijk ;)
[afbeelding]

Ook wel eens gehad.. iets met importeren en tags inlezen.. als je naam van nummer handmatig verandert dan werkt wel weer volgens mij. (rotklusje misschien maar ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Dalike schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:22:
[afbeelding]

Even op de eerste Info doen en daarna door de verzameling heen lopen met Volgende, verandert ie 't automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:52
Anghell schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:03:
[...]

Even op de eerste Info doen en daarna door de verzameling heen lopen met Volgende, verandert ie 't automagisch
Dit lijkt inderdaad een permanente oplossing te zijn!
Merci :)

Verwijderd

ik heb een probleempje met itunes,

ik heb een nieuw toetsenbord g15.

en ik heb met lcd studio een modje gemaakt die laat zien welke nummers ik in itunes afspeel enzoverder.

nu sindsdien gebeurt er dit.
als ik itunes minimaliseer dan maximaliseerd hij plots en telkens opnieuw wat behoorlijk irritant is.
en als ik lcdstudio afsluit en zelfs de software voor men toestenbord afsluit dan bllijft hij dit doen.

als itunes afstaat gebeurt er niets.

wie kan me helpen alvast bedankt.

• Saeverix
  • Laatst online: 11-09 13:30
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:34:
ik heb een probleempje met itunes,

ik heb een nieuw toetsenbord g15.

en ik heb met lcd studio een modje gemaakt die laat zien welke nummers ik in itunes afspeel enzoverder.

nu sindsdien gebeurt er dit.
als ik itunes minimaliseer dan maximaliseerd hij plots en telkens opnieuw wat behoorlijk irritant is.
en als ik lcdstudio afsluit en zelfs de software voor men toestenbord afsluit dan bllijft hij dit doen.

als itunes afstaat gebeurt er niets.

wie kan me helpen alvast bedankt.
Jouw probleem heeft bijna niks met iTunes zelf te maken. Je kunt beter een nieuw topic aanmaken... Op die manier krijg je meer en sneller antwoord en vervuil je het iTunes topic niet met dingen die er eigenlijk niet horen :)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik zit met iets:
Ik heb net 1 nummer gekocht in de itunes store, en ook gedownload. Het nummer is ook goed af te spelen.

Alleen vraag ik me af hoe het met betalen gaat, ik heb als betaal methode click&buy. Ik kan me alleen niet herinneren dat mijn rekening geverifieerd is (wel een keer een klein bedrag bij geschreven gekregen). Ik heb net op de site van click&buy gekeken, en mijn account is 0,00 euro. Nu kun je op verschillende manieren geld op deze rekening zetten, maar bij de makkelijke manieren is €5,- minimaal, en ik ben niet van plan vaker iets in de store te kopen.

Overboeken lijkt wel minder dan €5,- te kunnen, maar ik vraag me nu dus af of het echt niet vanzelf afgeschreven wordt? Hoe kan ik nu zonder 'betaald' te hebben mijn liedje downloaden? Of heb ik dus al wel betaald, omdat het automatisch afgeschreven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Het komt op je account te staan. Mocht er niets meer bijkomen, wordt er 5 dagen na de eerste openstaande betaling geincasseerd van het bij hun bekende bankrekening nummer ;) Ik gebruik het ook, werkt prima. Geen extra kosten ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lh-Online.nl schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:55:
Het komt op je account te staan. Mocht er niets meer bijkomen, wordt er 5 dagen na de eerste openstaande betaling geincasseerd van het bij hun bekende bankrekening nummer ;) Ik gebruik het ook, werkt prima. Geen extra kosten ofzo :)
Ja, maar mocht het zo zijn dat de incasso verkeerd gaat ben je wel 12 euries kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik heb nu een mail gehad met het factuur en daar staat 99 cent, dus neem aan dat alles goe dis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:18

DR161

is sarcasminist

Ik had een vraagje over video's in itunes maar vond dit geen eigen topic waard:P
Hoe kan ik films(van naruto) in het deel van tv programma's krijgen?
Van 1 bestand tegelijk heb ik het gevonden maar het gaat hier over ~260 bestanden

[ Voor 21% gewijzigd door DR161 op 04-01-2008 14:33 ]

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Met alleen iTunes gaat dat niet lukken. Je kunt namelijk niet de video info voor meerdere bestanden tegelijk editten. Dus je mag daarover een nieuw topic openen.

Om je alvast iets op weg te helpen. Voor Apple gebruikers is van Doug Applescripts "set video kind of selected" een mooie tool. Voor Windows gebruikers doen "Lostify" en "Atomic Parsely" min of meer hetzelfde. Al weet ik niet zeker of je met de Atomic Parsely ook meerdere video tags tegelijkertijd kunt bewerken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Sinds een paar dagen share ik mijn iTunes library op mijn locale netwerk. Het delen van muziek ik een uitkomst, maar twee zaken werken niet. Het delen van Films uit mijn library en het delen van covers.

Zowel de album covers als de films worden niet zichtbaar op de Mac die de library benaderd.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:18

DR161

is sarcasminist

Hoedje schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:26:
Met alleen iTunes gaat dat niet lukken. Je kunt namelijk niet de video info voor meerdere bestanden tegelijk editten. Dus je mag daarover een nieuw topic openen.

Om je alvast iets op weg te helpen. Voor Apple gebruikers is van Doug Applescripts "set video kind of selected" een mooie tool. Voor Windows gebruikers doen "Lostify" en "Atomic Parsely" min of meer hetzelfde. Al weet ik niet zeker of je met de Atomic Parsely ook meerdere video tags tegelijkertijd kunt bewerken :).
THx man ik ga het eens proberen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door DR161 op 06-01-2008 12:30 ]

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal vast wel diversen keren zijn uitgelegd maar is is mijn vraag?
Ten eerste ik heb voor het eerst een iPod classic en een leek al zeg ik het eerlijk.
Als ik map(van een zanger) muziek vanuit mijn computer naar itunes zet(via map aan bibliotheek toevoegen) zet deze de 10 nummers allemaal los in albums?? nu heb ik van een cd 10 albums met een nummer.
Wat doe ik fout
Mary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Iemand anders gemerkt dat het veranderen van je cc info al een behoorlijke tijd niet mogelijk is in iTunes? Mijn creditcard is verlopen en wil dus de nieuwe aanmelden, maar dit kan niet omdat "Payment processing is temporarily unavailable". Op de apple forums staat het ook al vol met klachten.

Ik heb overigens nog drie overige vragen:

1. Ik wil binnenkort een ipod touch aanschaffen, ik neem aan dat ik itunes store plus muziek gewoon kan afspelen, overzetten etc etc (aangezien het gewoon een mp3tje is, toch?)

2. Is er al iets bekend over of en zo ja, wanneer we meer itunes plus muziek mogen verwachten van andere labels behalve EMI? Dan bedoel ik voornamelijk de grote labels.

3. Ik dacht me te herinneren dat itunes plus songs 1,20 of zelfs 1,30 koste omdat we "als extra feature" een DRM vrije track kregen aangeboden tegen een hogere bitrate. Nu wou ik net het nieuwe album van Gorillaz downloaden en zag ik dat de plus tracks maar 99 cent per stuk zijn en het album 10 euro. Is dit in de afgelopen maanden gelijk getrokken met gewone itunes muziek dan?

[ Voor 3% gewijzigd door DJMurtz op 08-01-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
DJMurtz schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:45:
Iemand anders gemerkt dat het veranderen van je cc info al een behoorlijke tijd niet mogelijk is in iTunes? Mijn creditcard is verlopen en wil dus de nieuwe aanmelden, maar dit kan niet omdat "Payment processing is temporarily unavailable". Op de apple forums staat het ook al vol met klachten.

Ik heb overigens nog drie overige vragen:

1. Ik wil binnenkort een ipod touch aanschaffen, ik neem aan dat ik itunes store plus muziek gewoon kan afspelen, overzetten etc etc (aangezien het gewoon een mp3tje is, toch?)

2. Is er al iets bekend over of en zo ja, wanneer we meer itunes plus muziek mogen verwachten van andere labels behalve EMI? Dan bedoel ik voornamelijk de grote labels.

3. Ik dacht me te herinneren dat itunes plus songs 1,20 of zelfs 1,30 koste omdat we "als extra feature" een DRM vrije track kregen aangeboden tegen een hogere bitrate. Nu wou ik net het nieuwe album van Gorillaz downloaden en zag ik dat de plus tracks maar 99 cent per stuk zijn en het album 10 euro. Is dit in de afgelopen maanden gelijk getrokken met gewone itunes muziek dan?
Een iPod touch kan inderdaad gewoon iTunes+-muziek afspelen, en de prijs van iTunes+-nummers is sinds kort inderdaad hetzelfde als die van 'normale' nummers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
DJMurtz schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:45:
Het zijn geen mp3'tjes, het zijn aac'tjes. Kopieeren, mailen, etc kan gewoon, maar bij een Touch heb je net als bij elke iPod de beperking dat je hem maar aan 1 iTunes kan hangen om muziek te syncen (al kan je daar wel met wat trucs omheen werken). Je kan niet simpel met je iPod muziek overbrengen tussen jouw Apple en die van je grootmoeder.
De grote 4 (Sony/BMG, EMI, Universal, Warner) hebben nu allemaal aangekondigd dat ze DRM-loze muziek gaan aanbieden, maar behalve EMI zijn ze nog volop in onderhandeling met de muziekwinkels van Amazon, Napster, Microsoft, MTV, Rhapsody en Apple hoe dat gaan doen en tegen welke voorwaarden/vergoedingen. Zie ook dit nieuwsberichtje van vorige week. Meer nieuws komt dit jaar, maar als je die labels een beetje kent zullen ze echt niet in 1 klap al hun muziek DRM-vrij neerzetten, dat gaan ze heel geleidelijk doen. Ze zijn nl nogal bang aangelegd :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 09-01-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand een idee hoe ik (d.m.v. Perian) een mkv film kan importeren in iTunes, zonder te remuxen/reencoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zover ik weet accepteert iTunes alleen films die in een Quicktime container zitten. Films die in een Matroska container zul je dus moeten omzetten. Dit kan eventueel met Quicktime Pro en gaat relatief snel.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
zAo schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:01:
Heeft iemand een idee hoe ik (d.m.v. Perian) een mkv film kan importeren in iTunes, zonder te remuxen/reencoden?
iTunes heeft geen support voor .mkv, dus je zal moeten remuxen naar mp4 (.m4v), mov of 3gp. Re-encoden hoeft niet, tenzij het een of andere obscure codec is.

(edit: ai, te laat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een vraag over iTunes in Front Row. Ik heb mijn muziek netjes geordend, en aangezien ik veel techno heb, heb ik alle tracks ook getagged op "label". Dit heb ik gedaan met de optie "Grouping" of "Groepering" in het Nederlands. Helaas wordt deze optie niet weergegeven in Front Row. Kan ik ergens instellend dat Front Row, naast titel, artiest en album, ook de Groepering van een track weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
lh-Online.nl schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:55:
Maar als het rekeningnummer niet geverifieerd is kost het 1.50 euro, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om, als je een CD ript, de artiestennaam in de MP3 file te zetten? Bij een album met various artists is het namelijk irritant dat je niet kan zien van wie de track is. Ik heb me al suf gezocht, maar nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:28:
Ik heb een vraag over iTunes in Front Row. Ik heb mijn muziek netjes geordend, en aangezien ik veel techno heb, heb ik alle tracks ook getagged op "label". Dit heb ik gedaan met de optie "Grouping" of "Groepering" in het Nederlands. Helaas wordt deze optie niet weergegeven in Front Row. Kan ik ergens instellend dat Front Row, naast titel, artiest en album, ook de Groepering van een track weergeeft?
same question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Die vraag heeft weinig te maken met iTunes. Je kunt daar dus beter een nieuw topic voor openen. Let dan wel even op Het algemeen beleid #topicplaatsen & de Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007). Geef dan meteen even aan of je Front Row in Tiger of Leopard gebruikt.

Overigens geef ik je bij beide (Tiger en Leopard) weinig kans. Aangezien het losse programma's zijn en er weinig instelmogelijkheden zijn. De versie van Leopard ondersteunt overigens wel plugins, dus misschien dat daar nog iets mee te doen is. Alleen is er nog weinig verschenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat je kunt proberen (het is een beetje een long-ball en niet ideaal) is slimme afspeellijsten maken en die per Label laten werken :). Dit pakt hij namelijk wel in Front Row.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn ipod lijkt de playcount niet te syncen met iTunes. Is de playcount op de ipod zelf normaal gescheiden van de playcount in iTunes of heb ik echt een probleempje?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
prima. wat is het alternatief?

[ Voor 10% gewijzigd door ventusGallus op 15-01-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Niet online

CM5

Als ik bestanden met een lange naam toevoeg aan de iTunes bibliotheek kort hij de namen af tot max 30 tekens, is dit aan te passen? Of is dit gewoon een beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CM5 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:15:
Als ik bestanden met een lange naam toevoeg aan de iTunes bibliotheek kort hij de namen af tot max 30 tekens, is dit aan te passen? Of is dit gewoon een beperking?
Dan moet je de ID3 tags converteren naar 2.x. Dit is namelijk een limitatie van 1.x ID3 tags. Dat doe je door met de rechtermuisknop op een nummer te klikken en te kiezen voor "converteer ID3 tags". Je kunt het ook voor meerdere nummers tegelijk doen, door ze te selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Niet online

CM5

Ok, duidelijk, maar is er dan ook een manier om ervoor te zorgen dat iTunes altijd 2.xid3 tags gebruikt bij het importeren. Want nu kan ik de mp3`s in de bibliotheek wel omzetten naar 2.x, maar de info is nog steeds 30 tekens dus dan zou ik alles handmatig moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CM5 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:35:
Ok, duidelijk, maar is er dan ook een manier om ervoor te zorgen dat iTunes altijd 2.xid3 tags gebruikt bij het importeren. Want nu kan ik de mp3`s in de bibliotheek wel omzetten naar 2.x, maar de info is nog steeds 30 tekens dus dan zou ik alles handmatig moeten aanpassen.
Dat hangt ervanaf. Bij het importeren van CD's gebruikt iTunes zelf al 2.x tags. Dus dat ligt er gewoon aan waar je je MP3'tjes vandaan haalt ;). Overigens kun je natuurlijk ook even kijken met ander programma of er niet toevallig zowel 1.x als 2.x tags in het MP3tje zitten en dan de 1.x tags verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje als ik me itunes open heb staan en ondertussen andere dingen doe bijv. surfen of msnen springt mijn itunes steeds naar voren?

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de optie om te syncen met je iPod of Apple TV door middel van x least recent unwatched episodes of all/selected TV shows.

Dat dat zo lang moest duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:10:
Vraagje als ik me itunes open heb staan en ondertussen andere dingen doe bijv. surfen of msnen springt mijn itunes steeds naar voren?

Hoe los ik dit op?
Niet - dit is een irritante 'feature' die er al jaren inzit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movie Rentals nu in de iTunes Store! w00t. (Ik zit in Amerika, en zit nu 300 te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Is er een mogelijkheid om in iTunes liedjes weg te laten, zonder behulp van een Slimme Afspeellijst? Ik heb bv. kerstmuziek, en 't is fijn als deze niet in mijn bibliotheek voorkomen, maar in een aparte verzamellijst staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
Gisteren iTunes 7.6 gedownload en net een album aangeschaft. Onder de winkelwagen staat "Totaal: x.xx € + toepasselijke omzetbelasting". Heb ik daar in de vorige versies van iTunes overheen gekeken of gaan we nu ineens 19% méér betalen? In de supermarkt staan de prijzen toch ook niet exclusief btw vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu in iTunes 7.6.. dat mijn nummers niet meer in Windows Live Messenger worden weergeven.. :S Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

RoelJewel schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:33:
Gisteren iTunes 7.6 gedownload en net een album aangeschaft. Onder de winkelwagen staat "Totaal: x.xx € + toepasselijke omzetbelasting". Heb ik daar in de vorige versies van iTunes overheen gekeken of gaan we nu ineens 19% méér betalen? In de supermarkt staan de prijzen toch ook niet exclusief btw vermeld?
Dat is nieuw sinds de Nederlandstalige versie van de iTunes Music Store is gelanceerd begin november. Ik heb eind november voor het laatst een album gekocht, maar daar is volgens mij geen extra belasting overheen gegaan.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
RoelJewel schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:33:
Lijkt me een cosmetisch foutje, in de US store moet dat er altijd bij staan aangezien elke staat andere Sales Tax tarieven (en andere lokale belastingen) heeft en alle prijzen overal excl alle taxes vermeld worden. In NL zit er standaard BTW al bij. Ze zijn het gewoon vergeten aan te passen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 17-01-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een updaten gedaan van iTunes 6.0 naar 7.6 :)
Had nooit zin om te updaten en hoorde een tijd geleden dat er mensen waren die probelemen kregen met hen iPod door de update. Die coverflow is wel leuk, maar je systeem word er wel trager van. Ik vind het zoiezo trager als 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tware
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 10:12
Weet iemand toevallig hoe ik de nummers die op mijn Ipod staan, maar niet op mijn pc, op mijn pc krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
NickvdB schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:32:
Is er een mogelijkheid om in iTunes liedjes weg te laten, zonder behulp van een Slimme Afspeellijst? Ik heb bv. kerstmuziek, en 't is fijn als deze niet in mijn bibliotheek voorkomen, maar in een aparte verzamellijst staan. :)
Nee.. in je bibliotheek staat gewoon alle muziek.. Ik zelf heb gewoon verschillende playlists..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Tware schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:33:
Weet iemand toevallig hoe ik de nummers die op mijn Ipod staan, maar niet op mijn pc, op mijn pc krijg ?
Kan volgens mij met Floola, anders YamiPod etc. Moet je maar in de meuktracker kijken.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tware
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 10:12
Brickman schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:50:
[...]

Kan volgens mij met Floola, anders YamiPod etc. Moet je maar in de meuktracker kijken.
Al die programma's werken niet icm mijn ipod touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt de nieuwe iTunes 7.6 (eergisteren gereleased) bij jullie ook zoveel processor resource op windows?

Af en toe van die 'spikes' tot 40% waardoor het scrollen in de lijst af en toe niet meer responsief is, en dergelijke meer.

Dat het veel ram gebruikt maakt mij niet uit, daar heb ik het voor. Maar het moet wel niet laggy beginnen worden. Ik heb de vorige installer natuurlijk alweer gedelete, ik zou beter eens leren om daar mee te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:36:
Gebruikt de nieuwe iTunes 7.6 (eergisteren gereleased) bij jullie ook zoveel processor resource op windows?

Af en toe van die 'spikes' tot 40% waardoor het scrollen in de lijst af en toe niet meer responsief is, en dergelijke meer.

Dat het veel ram gebruikt maakt mij niet uit, daar heb ik het voor. Maar het moet wel niet laggy beginnen worden. Ik heb de vorige installer natuurlijk alweer gedelete, ik zou beter eens leren om daar mee te wachten :)
Het laggen wat jij nu beschrijft, had ik al vanaf 6.0. Op mn mac heb ik daar nooit last van gehad (zelfs niet op een ibook G4 met 512 mb ram)

En wat je oude versie betreft: Klik

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

domi235 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:40:
[...]

Het laggen wat jij nu beschrijft, had ik al vanaf 6.0. Op mn mac heb ik daar nooit last van gehad (zelfs niet op een ibook G4 met 512 mb ram)

En wat je oude versie betreft: Klik
Je kunt oude iTunes versie ook bij Apple zelf halen. Uit pure nostalgie zou je iTunes 1.1 nog kunnen installeren :+

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Bij het synchroniseren van TV-programma's wil ik de eerste onbekeken aflevering op mijn iPod zetten. Nu is alleen de meest recente onbekeken aflevering mogelijk. Wat ik wil, is dat als ik een seizoen heb waarvan aflevering 2 nog niet is bekeken en 1 wel, dat hij dan 2 op mijn iPod zet en voor de rest niets. Is dat te doen op een of andere manier (mag met een slimme afspeellijst oid), of moet ik mn iPod dan handmatig bijwerken ?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.