[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 53.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

Executor16 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:50:
Ik gebruik sinds een tijdje naast iTunes ook Last.fm op de Mac, zowel ook op de PC.

Nu vind ik het zwaar irritant dat Last.fm automatisch opstart na het openen van iTunes. Op de Mac kan ik wel aanvinken dat ik dat niet wil bij 1 van de opties in last.fm, echter blijft ie nog steeds launchen zodra ik iTunes open. Ik neem aan dat iTunes dan last.fm opstart aangezien ik het in last.fm zelf heb disabled. Hoe kan ik dit uitzetten? en hebben jullie hier ook last van?
Dit kan je naar mijn weten niet uitzetten, heb het zelf ook. Maar waar irriteer je je aan dan? Want Last.fm start op en doet verder niks? Enige wat ie doet is scrobblen als je dat aan hebt gezet. ;)
En als je dat icoontje zo irritant vind: dat kan je uitzetten, dan weet je ook niet dat Last.fm is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:36:
kun je bij itunes ook alle nummers weer terugzetten naar het origineel aantal decibel? heel veel nummers zijn nu bij mij -9,9 en ik heb alles al op max gezet. Hoe kan ik dit gewoon weer allemaal terugbrengen naar 0?
Of alle nummers in je library selecteren en dan in de properties op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:12:
Je kan uitzetten dat iTunes er rekening mee houdt. Staat in je preferences..
dat weet ik ja, maar ik zou graag alle nummers die ik nu al heb terugzetten op het aantal DB wat ie origineel heeft, het liefste zou ik natuurlijk alle nummers hetzelfde aantal DB kunnen geven, dat heeft ie nu ook maar dan nog iets harder. Omdat iTunes waarschijnlijk de mp3 pakt met het laagste aantal DB en dat hij daar alle nummers op aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Weet niet zeker of het werkt, maar je hele library selecteren, dan dan de volume adjustment naar 0 schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Is er trouwens ergens een verborgen instelling in Itunes waarmee je de snelheid van het nummer wat je aan het afspelen bent kan versnellen ?, In windows media player kan dit wel..

Heb alle menu'tjes van itunes (mac versie, mocht het wat uitmaken) doorzocht maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:22:
[...]

dat weet ik ja, maar ik zou graag alle nummers die ik nu al heb terugzetten op het aantal DB wat ie origineel heeft, het liefste zou ik natuurlijk alle nummers hetzelfde aantal DB kunnen geven, dat heeft ie nu ook maar dan nog iets harder. Omdat iTunes waarschijnlijk de mp3 pakt met het laagste aantal DB en dat hij daar alle nummers op aanpast.
iTunes past de nummers niet aan, het maakt alleen een analyse en slaat die waarde op in de tag. Als je Sound Check uitzet in de Preferences gebruikt hij die analyse niet meer en speelt hij dus op origineel volume af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Woei, update 7.6.2. Met films huren volgens de beschrijving!

edit: nouja, mooie boel. Staat er in het NL dat je films kan huren in de store nu, is dat dus niet zo. Althans, ik kan het niet vinden.... :(

[ Voor 54% gewijzigd door cornelixnootje1 op 06-04-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Met itunes 7.6.2.9 doen al mijn plugins het niet meer. Het lijkt wel of de API anders is, zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik i tunes om mijn muziek te synchroniseren met mijn ipod.

nieuwe muziek erop zetten duurt een eeuwigheid, En het zou ontzettend makkelijk zijn, als ik gewoon kon aanklikken welke albums ik er op wil zetten Nu moet ik elk nr 1 voor 1 aanklikken.... Dat werkt niet zo als je 8 gb moet volklikken........
Iemand ervaring mee? Of moet ik gewoon alles 1 voor 1 aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Lt. Marx schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:52:
Met itunes 7.6.2.9 doen al mijn plugins het niet meer. Het lijkt wel of de API anders is, zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb het zelfde probleem min of meer, mijn Awaken doet het niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Red schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:33:
[...]

Ik heb het zelfde probleem min of meer, mijn Awaken doet het niet meer....
Ik heb het inmmiddels gefixt. De installatie (of eigenlijk update) was niet helemaal goed gegaan. Alles deed het behalve de API. Door het downloaden en installeren van iTunes was het gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
kent iemand het probleem van iTunes icm. een Apple Wireless Keyboard? Ik heb regelmatig dat als ik via de mediatoetsen play/pauze doe, dat daarna de pauze knop van iTunes (mini-weergave) niet meer werkt. als ik dan pauze klik springt deze ogenblikkelijk weer op play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste itunes gebruikers

Ik heb op me PC en op me mac dezelfde Bibliotheek.
hier staat ongeveer 80gig muziek in, en is helemaal keurig bijgehouden met artiest/album en album hoes,

In itunes zelf zijn er geen nummers zonder hoes, en alles staat keurig op volgorde van artiest
(ook de coverflow)

alleen als ik dit dan ze op een ipod 160gig (2 verschillende geprobeerd) dan is de hele coverflow door de war, en lijkt er niets van te kloppen, ook zijn er dan ineens albums dubbel die dat op de pc niet zijn, en mis ik plaatjes die ik op de pc wel heb,

zijn er mensen die dit probleem ook hebben of hebben gehad ?
Alvast bedankt

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een map met muziek itunes insleep, speelt itunes automatisch 1 van de nummers uit die map af. Weet iemand hoe je instelt dat itunes dat niet doet? In itunes zelf lukt het me niet om dat uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 00:07:
Als ik een map met muziek itunes insleep, speelt itunes automatisch 1 van de nummers uit die map af. Weet iemand hoe je instelt dat itunes dat niet doet? In itunes zelf lukt het me niet om dat uit te zetten.
Zelf even geprobeerd in Leopard en Windows XP. Beide iTunes spelen bij mij niks automatisch af. Tenzij ik de nummers converter (wanneer ze al in iTunes staan) of importeer van een CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat doet iTunes geloof ik alleen als je de muziek naar het dock icon sleept. Sleep je de bestanden direct in het library venster (met iTunes dus open), dan doet-ie dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Afbeeldingslocatie: http://www.leonkoopsen.nl/picture_library/itunes.png

Eerste vinkje uitzetten.... tada!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ongetwijfeld eerder behandeld maar ik kon het zo snel niet vinden: Is er een manier om itunes te tunen?
Het is de afgelopen jaren (op windows) veranderd in een log geheugenslurpend programma veranderd. Ik heb standaard, ook als ik tunes niet gebruik meerdere itunes processen actief. Itunes helper, ipodservice en applemobile device driver. Is er mogelijkheid om "itunes light" te maken of moet ik dan echt overstappen op een ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Ik heb een vraagje:

Kan ik ook de nummerweergave uitzetten van itunes? Iedere keer als het van nummer wisselt, verschijnt er rechtsboven in het beeldscherm een (doorzichtig) venster met daarin de gegevens van het nieuwe nummer. Aangezien ik ook Coversutra heb, en graag daar de gegevens van de nummers van wil laten weergeven, is het een beetje dubbel en daardoor eigenlijk best irritant :S

Ik heb alle opties al doorgelopen en kan zo snel niet vinden waar ik de nummer-wisseling-weergave uit kan zetten ( B) ) dus iemand hier een idee? Hier zitten immers de experts ;)

Alvast bedankt! :>

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Livia schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:20:
Ik heb een vraagje:

Kan ik ook de nummerweergave uitzetten van itunes? Iedere keer als het van nummer wisselt, verschijnt er rechtsboven in het beeldscherm een (doorzichtig) venster met daarin de gegevens van het nieuwe nummer. Aangezien ik ook Coversutra heb, en graag daar de gegevens van de nummers van wil laten weergeven, is het een beetje dubbel en daardoor eigenlijk best irritant :S

Ik heb alle opties al doorgelopen en kan zo snel niet vinden waar ik de nummer-wisseling-weergave uit kan zetten ( B) ) dus iemand hier een idee? Hier zitten immers de experts ;)

Ik ben juist op zoek naar hoe ik dat aan kan zetten. Of met welk programma. Ik heb GrowlItunes al geprobeerd, maar die moet ik apart opstarten en dat is niet handig. Coversutra is betaald, en dat wil ik ook niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Livia schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:20:
Ik heb een vraagje:

Dit heeft te maken met het feit dat je waarschijnlijk Growl geinstalleerd hebt staan naast CoverSutra. Zet onder de CoverSutra preferences dit uit. En dan vervolgens ook onder het Growl voorkeurenpaneel. Vinkje bij CoverSutra uitzetten is voldoende.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:11:
[...]

Ik ben juist op zoek naar hoe ik dat aan kan zetten. Of met welk programma. Ik heb GrowlItunes al geprobeerd, maar die moet ik apart opstarten en dat is niet handig. Coversutra is betaald, en dat wil ik ook niet :).
Growl kan dit automatisch hoor, hiervoor hoef je niet Growl-iTunes te installeren. Wat je overigens ook kan doen is Growl-iTunes toe te voegen aan je opstartitems (Systeemvoorkeuren->Accounts-> Login) dan hoef je hem niet zelf aan te zetten. Maar zoals gezegd, de standaard Growl kan al iTunes informatie weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Red schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:17:
Dit heeft te maken met het feit dat je waarschijnlijk Growl geinstalleerd hebt staan naast CoverSutra. Zet onder de CoverSutra preferences dit uit. En dan vervolgens ook onder het Growl voorkeurenpaneel. Vinkje bij CoverSutra uitzetten is voldoende.
Nou, ik wil dat iTunes het niet weergeeft (waar zet ik die weergave optie uit?) en Coversutra wel. Coversutra doet dit al, dus heb ik bij ieder nieuw nummer 2 meldingen (Coversutra en iTunes).
Dus mijn vraag is: hoe zet ik de melding van een nieuw nummer van iTunes uit?

Plaatje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f125/Locusta83/iTunes.jpg
Deze melding van iTunes wil ik dus niet meer hebben. Waar kan ik die uitzetten?
Je ziet hem ondertussen al vervagen ;) ik was niet snel genoeg met klikken

Volgens mij ben ik wel overduidelijk nu :D :$

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

KickNiemand een idee hoe ik dit ^^ oplos? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is geen itunes eigen feature dacht ik, ik denk dat je even in de growl instellingen moet kijken, zoals al werd aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Gebruik je toevallig iScrobbler of een soortgelijk programma? Die growled namelijk ook. Je kunt ook in Systeemvoorkeuren > Growl per programma instellen of en hoe hij mag growlen, daarmee moet het ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

In CoverSutra zit een scrobbler, dus lijkt me dan een beetje overbodig om nog iScrobbler te hebben.

Ik zal mocht het voor vanavond nog niet zijn opgelost, even screens posten hoe ik thuis mijn settings heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:11:
dat is geen itunes eigen feature dacht ik, ik denk dat je even in de growl instellingen moet kijken, zoals al werd aangegeven.
Ik heb ook al gekeken, maar ik heb iTunes niet bij Growl staan. Wel Coversutra, maar dat is ook de bedoeling. Ik wil die iTunes-melding gewoon niet meer hebben ;(
/Edit:
lh-Online.nl schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:39:
Gebruik je toevallig iScrobbler of een soortgelijk programma? Die growled namelijk ook. Je kunt ook in Systeemvoorkeuren > Growl per programma instellen of en hoe hij mag growlen, daarmee moet het ook lukken.
Ik ben er uit! *O* Ik ging er idd. van uit dat dit een instelling was van iTunes dus daar heb ik de hele tijd naar gekeken en ook naar gezocht bij Growl. Toen zag ik dat Bytecontroller ook geïnstalleerd was en gebruik maakte van Growl. Bleek dat het een instelling is van Bytecontroller om die melding weer te geven :D
Thanks guys! Zonder jullie had ik niet geweten waar en hoe ik had moeten zoeken :>

[ Voor 48% gewijzigd door Livia op 28-04-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Is het mogelijk om met itunes alle liedjes waarbij je geen lyrics heb toegevoegd automatisch naar een playlist te kopieren en hetzelfde voor liedjes zonder album art??

Ik heb wel van die scripts gevonden, maar die zijn alleen voor mac :(
Ik zoek trouwens ook geen auto lyric adder of album art adder, want mijn lib is niet zo groot meer, maar 2000 nummers dus, dan doe ik het liever zelf, weet ik zeker dat het goed gebeurd.

Ik gebruik dus geen mac, maar windows vista, iemand die zo'n script heeft daarvoor? Ik ben zelf erg slecht in scripten, maar als iemand zegt in welke taal ik zelf zo'n script kan schrijven hou ik me ook aanbevolen. Kan het allicht proberen toch? beetje tutorials erbij, met beetje geluk lukt het ook nog :)

Met php kan je alleen de id3 tag uitlezen, maar daar zit albumart en lyric niet bij toch? of doe ik wat verkeerd?? (niet dat ik php kan ofzo, maar me broer wel :+ )

edit gevonden, voor de gene die het ook zoeken
http://www.everythingitun...6/nolyricsplaylistjs/#nav
http://www.everythingitun.../noartworkplaylistjs/#nav

pff wel lange zoektocht, tenminste als je verkeerde search woorden gebruikt 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door LeVortex op 29-04-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Sinds de laatste update ben ik mijn video's (vnl. muziekvideo's) min of meer kwijt. Ze staan nu tussen de muziek terwijl ze daarvoor bij films stonden. Nu heb ik dus geen overzicht meer van de video-bestanden. Iemand die weet hoe ik eenvoudig een lijst met video-bestanden kan zien die in mijn bibliotheek zitten?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:54
Meestal zijn films vrij lang, dus je zou even de time op aflopend kunnen laten sorteren, dan komen ze bovenaan te staan lijkt me. :)

[ Voor 2% gewijzigd door MickyHendrix op 03-05-2008 17:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
@MickyHendrix: gezien het vooral muziekvideo's zijn, aldus argro, ga je daar niet veel mee opschieten ;) die duren ongeveer even langs als een normaal muzikenummer.

@argro: maak een automatische afspeellijst aan, waarin je als filter instelt: "soort video". Kies dan video of muziekvideo en je krijgt een lijst, die je vervolgens zo kunt aanpassen dat ze uit je muzieklijst verdwijnen. Ik heb er ook last van en krijg ze maar lastig weg. Lijkt een bug in iTunes, ze mogen dat in de komende versie wel grondig gaan verbeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
lh-Online.nl schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:34:
@argro: maak een automatische afspeellijst aan, waarin je als filter instelt: "soort video". Kies dan video of muziekvideo en je krijgt een lijst, die je vervolgens zo kunt aanpassen dat ze uit je muzieklijst verdwijnen. Ik heb er ook last van en krijg ze maar lastig weg. Lijkt een bug in iTunes, ze mogen dat in de komende versie wel grondig gaan verbeten ;)
Dank je wel, het werkt wel maar het is inderdaad een beetje omslachtig. In eerdere versies van iTunes was het makkelijker.

Het blijkt nu dat ik bepaalde video's helemaal niet kwijt was maar dat ze überhaupt niet in de bibliotheek staan. Bepaalde albums bevatten naast MP3's soms ook een videoclip. Voorheen werd dit video-bestand altijd aan de bibliotheek toegevoegd wanneer ik het betreffende album in iTunes zette, nu gebeurt dat niet meer. Als ik handmatig het betreffende video-bestand aan de bibliotheek toevoeg kan ik het bestand ook nergens terugvinden, alsof het niet meer mogelijk is om video's in iTunes te zetten. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Ik heb er zelf ook wel eens last van ja. Soms werkt het slepen op het iTunes-icoon niet, maar werkt het wel om het op de Video-bron in het bronnenlijstje (links in het scherm) van iTunes te slepen. Het kan er ook aan liggen dat de codec niet door iTunes of QuickTime wordt ondersteund, dan gaat weigert hij het ook. Ik heb wel Perian geinstalleerd staan, maar soms komt het alsnog voor dat iTunes weigert te importeren.

Laten we hopen op het beste, ik verwacht binnen niet al te lange tijd wel een nieuwe versie van iTunes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

Klopt het dat de visualisaties van iTunes een enorme hoeveelheid cpu verbruiken? Ook video's btw. Zodra ik de visualisatie aanzet begint mn hele pc traag te worden en schiet het cpuverbruik naar de 100%. Dat heb ik ook bij video's, die spelen daardoor ook niet vloeiend af, maar stotterend. Verder geen probleem, aangezien ik gewoon een andere media player gebruik, maar het viel me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het maar niet voor elkaar om bij 2 albums, illustraties toe te voegen.
Bij al mijn andere albums werkt dit wel gewoon. Ik heb al gegoogled maar krijg alleen een hit van OneMoreThing.nl en daar wordt ook geen oplossing gegeven.

Ik gebruik gewoon de nieuwste versie van iTunes en de bestanden zijn niet beveiligd.
Aangezien ik nogal graag alles op orde wil hebben altijd is dit ontzettend irritant voor mij, iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
zijn het gewoon mp3 bestanden?? een weet je heel zeker dat het niet alleen lezen bestanden zijn?
Echt vervelend dat itunes niet gewoon foutmeldingen geeft :/ het lijkt gewoon goed te zijn, totdat je echt kijk, dan zie je soms dat die er niks aan gedaan heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net opgelost.
Heb de cd van mijn ipod gehaald. En daarna in de bibliotheek de illustratie toegepast.
Daarna weer naar mijn ipod gekopieerd en nu werkt het vreemd genoeg. Raar dat het met alle andere albums gewoon wel werkte op om mijn ipod de illustratie toe te voegen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Hoe kan ik zorgen dat iTunes (mac) na herstarten verder gaat met spelen met het laatst beluisterde nummer?
Nu begint ie altijd weer helemaal aan het begin van de lijst, zo krijg ik nooit alles te horen..

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g4wx3 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:44:
Hoe kan ik zorgen dat iTunes (mac) na herstarten verder gaat met spelen met het laatst beluisterde nummer?
Nu begint ie altijd weer helemaal aan het begin van de lijst, zo krijg ik nooit alles te horen..
Je kan altijd een smart playlist aanmaken die enkel playcount = 0 afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
Dankje wel dat volstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik sorteer mijn iTunes op artiest en gebruik coverflow. Met verzamelalbums waar verschillende artiesten op staan heb je dan echter een groot probleem omdat die cover van dat album er dan x keer instaat. Nou heb ik dat opgelost door de artiestnaam te veranderen in de albumnaam en de artiesten naam in de titel van het nummer te zetten zodat die informatie iig niet verloren gaat.
Maar hier wil ik vanaf :-P. Het moet toch te doen zijn dat iTunes de albums gewoon bij elkaar houdt maar wel nog steeds op artiest kan sorteren?

Nou heb ik gezocht op internet en meer mensen hebben er last van met de coverflow.
Nou is er iets met verzameling selecteren wat heel mooi werkt als je toevallig een keer je albumcover twee keer achter (!!) elkaar hebt. Maar als je dan weer op artiest sorteert splits een verzamelalbum zich weer doodleuk x aantal keer op.

Nou is er ook een optie sorteer op "albumartiest" wat dus zou betekenen dat ik voor verzamelalbums hier een speciale albumartiest kan invullen. Dit zou echter betekenen dat ik dat ook voor al mijn andere paar honderd albums moet doen (sommige zijn hiervan (deels...) wel ingevuld bij albumartiest, andere niet) omdat anders de lege helemaal onderaan komen te staan.
En dan is er nog zoiets als "albumartiest-sortering" en "albumsortering" maar wat dat nou precies doet snap ik ook niet.

Zitten meer mensen hier mee? Kan iemand mij uitleggen wat de beste manier is om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bij opties ook aangevinkt 'groepeer verzamelingen tijdens bladeren'?
Verder sorteer ik 'album op artiest'.. (alle vakjes 'albumartiest' heb ik leeg...)

[ Voor 38% gewijzigd door kaassouffle op 12-05-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaassouffle schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:49:
Bij opties ook aangevinkt 'groepeer verzamelingen tijdens bladeren'?
Verder sorteer ik 'album op artiest'.. (alle vakjes 'albumartiest' heb ik leeg...)
Ja dat heb ik aangevinkt. Veranderd eigenlijk niks.
Waar staat die optie sorteren 'album op artiest' dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Paar keer klikken op 'album'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is m, top, super bedankt!

Dan nog een vraagje. Ik heb nou de plugin iTunes control geinstalleerd. Erg handige plugin met de sneltoetsen, enige sneltoets die ik mis is om een nummer snel aan de partyshuffle toe te voegen (net zoals bij winamp dat volgens mij gaat met ctrl-f). Nu moet je iedere keer of het nummer naar de lijst slepen of rechtmuisknop --> add to partyshuffle.

Brengt me ook meteen op de iPod zelf. Daar zit geen partyshuffle op maar on-the-go. Waarom heet dit anders? Principe is toch redelijk hetzelfde?
En is er een optie om de muziek op de iPod ook via 'album op artiest' te sorteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Als ik hiervoor beter een topic aan kan maken, hoor ik het graag! :$

Ik heb het volgende probleem: Ik heb een cd -Radio 538 Dance Smash Hits ( 8) )- met verschillende artiesten. Deze zou ik graag onder 1 albumcover willen hebben alleen geeft iTunes iets van 25/26 verschillende covers weer, voor ieder nummer een :/ En natuurlijk wil ik maar 1 cover hebben voor alle nummers!
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd: alle nummers selecteren en (rechtermuisknop, info) "album" aanvinken, aaneensluitend album en verzameling beide op "ja" gezet, maar het mag niet baten. Nog steeds al die verschillende covers en als ik weer alles selecteer zijn alle vinkjes weg. Hoogst irritant :'(

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52
Je moet de nummers een "album artiest" geven. Vervolgens kan je sorteren op Albums per artiest (paar keer op album kolom klikken). Dan zou het goed moeten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

tweak_dude schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:24:
Je moet de nummers een "album artiest" geven. Vervolgens kan je sorteren op Albums per artiest (paar keer op album kolom klikken). Dan zou het goed moeten staan :)
Held! _/-\o_ Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietse.cc
  • Laatst online: 08-12-2023
Leuk die aanbiedingen in de iTunes store!

"Albums onder de €7,-"

... Maar niet heus ...

(Ach, zo'n ramp is het ook niet :))

[ Voor 9% gewijzigd door wietse.cc op 27-05-2008 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraag: Ik heb in iTunes een playlist met albums, ik zou die graag als lijst afdrukken, zodat ik snel een nummer kan zoeken in mijn cdkoffer zonder dat ik hem overhoop moet goeien (ik ben dj btw). Nu werk ik met keycodes (die in de comments van iedere track geschreven staan), en zou ik graag én de album cover, én de comments ID3tags in die afdruklijst te krijgen. Enige wat me lukt is, ofwel Lijst met nummers afdrukken (bij aangepast kiest hij dan om de lijst af te drukken zoals hij in iTunes staat) ofwel Lijst met albums (dan kan ik de albumcover afdrukken, maar niet de commentaar).
Enige hulp wordt geapprecieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb ff een vraag, ik heb een 160GB classic en nu wil ik al mijn albums hier op gaan zetten.
Dit is reeds gelukt alleen kan ik er nu zefl geen wijs meer uit. Op mijn pc staat alles op artiest en op mijn ipod staat het nu op album gesorteerd. Is er een makkelijke manier op mijn ipod ook op artiest te laten sorteren. Maar dan wel in de coverflow of in de album optie en niet in de arties optie omdat ik ook nog een paar compilatie cd's heb en deze dan weer extra artiesten op leveren waardoor ik helemaal gek wordt van het scrollen.. 8)7 7(8)7 8)7

Alvast bedank.

P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:51:
Hey,

Ik heb ff een vraag, ik heb een 160GB classic en nu wil ik al mijn albums hier op gaan zetten.
Dit is reeds gelukt alleen kan ik er nu zefl geen wijs meer uit. Op mijn pc staat alles op artiest en op mijn ipod staat het nu op album gesorteerd. Is er een makkelijke manier op mijn ipod ook op artiest te laten sorteren. Maar dan wel in de coverflow of in de album optie en niet in de arties optie omdat ik ook nog een paar compilatie cd's heb en deze dan weer extra artiesten op leveren waardoor ik helemaal gek wordt van het scrollen.. 8)7 7(8)7 8)7

Alvast bedank.

P
Je kunt in het "muziek-menu" van de iPod toch kiezen uit genre/nummer/album/artiest et cetera? Wanneer je daar album kiest staan alle albums gesorteerd van A tot Z, wanneer je daar artiest kiest staan alle artiesten gesorteerd van A tot Z et cetera. Wanneer dit niet goed gaat kloppen de tags van je mp3'tjes niet, je kunt dit aanpassen met behulp van bijvoorbeeld iTunes. Wanneer alles goed staat in iTunes dan staat het ook goed op je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 18:29
Ik heb even een vraagje, Als ik een iTunes Giftcard koop, kan ik dan hiermee een nieuw account aanmaken, op de apple site staat namelijk dat je al een geldig account moet hebben. Is dit waar?

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Misschien al eens gevraagd maar ik vind het niet onmiddelijk terug:

momenteek gebruik ik winamp om muziek op mijn ipod te plaatsen. Nu kan ik probleemloos zowel thuis als op het werk muziek op mijn ipod plaatsen.

Graag zou ik itunes gebruiken. Kan ik hiermee hetzelfde doen en hoe ga ik dan te werk?
Moet er dan steeds een kopie van de muziek op mijn HD (thuis en op het werk) blijven staanof is dit niet nodig?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
Nee, gaat niet.

Je kan de ipod slecht syncen met 1 itunes lib.
gebruik senuti, yamipod of floola in de plaats.

*heb geen ervaring met de programa's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dr. Trimble...

Je kan iTunes eens installeren, in Winamp een "export database" (als .xml) doorvoeren en dat gegenereerde xml bestand importeren in iTunes, dan heb je meteen je bib, incl. ratings en playcounts intact, en lijkt het me mogelijk dat je iPod dan normaal kan syncen met iTunes...

Maar zelf ben ik die-hard Winamper en ex-iTunezer, dus ik raad het je allesbehalve aan, en ik vrees ook of dit systeem vlekkeloos zal werken. Je zal moeten kiezen vrees ik. :/

misschien kan je ook die import doorvoeren en vanaf dan altijd syncen met iTunes en je winamp bib vanaf dan syncen met iTunes en de ipod/winamp combinatie vergeten?

succes iig! ik zat ooit ook met die keuze :) ben blij dat ik winamp heb gekozen :D

Wat ik ooit ook eens bedacht
Probeer de Winamp installatiemap (of een kopie daarvan) eens integraal op je iPod te zetten? Dan kan je op elke PC jouw winamp incl skin/bib openen! helaas zullen je bestanden dan niet af te spelen zijn natuurlijk, maar de iPod zal wel aangesloten zijn en kan je van daaraf gewoon je bib spelen :D zorg dan wel dat de optie "automatically remove missing files from library" *UIT* staat
nog een nadeel is dat je altijd je iPod zal moeten insteken :/ tenzij je met een sync prog je winamp map kan syncen met de niet-Ipod winamp map/kopie :)

hopelijk is het wat duidelijk hehe

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:20:
Ik heb ook nog een vraag: Ik heb in iTunes een playlist met albums, ik zou die graag als lijst afdrukken, zodat ik snel een nummer kan zoeken in mijn cdkoffer zonder dat ik hem overhoop moet goeien (ik ben dj btw). Nu werk ik met keycodes (die in de comments van iedere track geschreven staan), en zou ik graag én de album cover, én de comments ID3tags in die afdruklijst te krijgen. Enige wat me lukt is, ofwel Lijst met nummers afdrukken (bij aangepast kiest hij dan om de lijst af te drukken zoals hij in iTunes staat) ofwel Lijst met albums (dan kan ik de albumcover afdrukken, maar niet de commentaar).
Enige hulp wordt geapprecieerd.
Niemand die me hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
Vooruit, vraag dump..

Simpel, na installeren van Itunes vanaf de site ( nieuwste versie) en het opstarten gaat er iets mis.
Als ik itunes opstart, komt itunes niet omhoog. Echter staat hij wel bij taakbeheer als een uitgevoerde exe. Alleen verder zie ik niks noppes nada. Is dit iets bekend? Ik gebruik overigens een Eeepc met p en een ssd. Maar dat moet niet uitmaken.. iemand?

Had iets te maken met drivers die er gehaald werden door Nlite. smartcard dingen die itunes nodig heeft. Werkt weer!

[ Voor 14% gewijzigd door Tomino op 07-06-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in iTunes de covers van een album wil downloaden geeft ie aan dat ik een iTunes-store-account nodig heb. Hiervoor heb ik een CreditCard nodig en die heb ik niet.
Hoe kan het dat ik perse zo'n store-account nodig heb, en andere mensen niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Die hebben een account met çlick'n buy ofzoiets (ipv credit card).. of een widget ofzo die ze van amazon haalt bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ;)

Nog tips voor mensen die (nog) geen Appel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:12:
Oke ;)

Nog tips voor mensen die (nog) geen Appel hebben?
Als je in de FAQ kijkt van de startpost, dan zul je zien dat daar informatie staat over Click&Buy en daarvoor hoef je geen Apple computer te hebben ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik beter eerder kunnen doen :$

Thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik ga overstappen van Windows naar Mac (jee :P ) en nu wil ik natuurlijk m'n iTunes library meenemen. Guide opgezocht op het internet, doe ik wel even dacht ik. Ik had m'n muziek altijd eerst in m'n eigen mappenstructuur staan, voor het overzetten moest dat door iTunes worden beheerst. Dus ik laat hem de inhoud van de bibliotheek verzamelen zoals iTunes dat noemt, en halverwege stopt ie. 'De bestandsnaam is ongeldig of te lang'. Mis nu nog ongeveer 200 nummers als ik het aantal bestanden tel, maar ik heb geen idee welke, anders kon ik ze eventueel nog met de hand opnieuw importeren. Google wordt ik ook niet blijer van. Nou ja, ga wel verder prutsen :z

Edit: ik heb de XML file geopend, iTunes gaat die lijst gewoon af van boven naar beneden, dus op een gegeven moment uit kwam ik uit bij een bepaald nummer, vanaf daar was nog niks verplaatst, dus dat nummer even verwijderd en nu werkt het weer :) En hij geeft weer een foutmelding, dus kijken bij welk nummer die nu weer is gestopt. Wel raar gebeuren dit |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Muthas op 09-06-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Laatst online: 10-09 19:05
Je kunt zeker niet een Creative Zen Stone op iTunes aansluiten..? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Vroeger kon je wel bepaalde Creative mp3-spelers gebruiken met iTunes, weet niet of dit nog zo is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja mijn Create Zen 4GB versie werkt niet met iTunes terwijl het volgens Creative wel zou moeten kunnen...Behoorlijk irritant.

Maar even over iets anders hebben jullie ook het probleem dat je geen albumarts kan ophalen?
Ik heb de cd van One Republic - Dreaming out loud maar hij wil maar geen albumarts ophalen via iTunes store. Heb wel account enzo dus daar ligt het niet aan. Misschien tijdelijk probleempje?
Ik hoop het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:55:
Als ik in iTunes de covers van een album wil downloaden geeft ie aan dat ik een iTunes-store-account nodig heb. Hiervoor heb ik een CreditCard nodig en die heb ik niet.
Hoe kan het dat ik perse zo'n store-account nodig heb, en andere mensen niet??
Ik had mijn account aangemaakt via een speciale actie dus hoefde geen credit card of iets dergelijks in te vullen. Misschien kan je even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 01:38:
Nouja mijn Create Zen 4GB versie werkt niet met iTunes terwijl het volgens Creative wel zou moeten kunnen...Behoorlijk irritant.

Maar even over iets anders hebben jullie ook het probleem dat je geen albumarts kan ophalen?
Ik heb de cd van One Republic - Dreaming out loud maar hij wil maar geen albumarts ophalen via iTunes store. Heb wel account enzo dus daar ligt het niet aan. Misschien tijdelijk probleempje?
Ik hoop het ;)
Je kan ff in store bladeren of ie em wel heeft.. soms heeft ie album niet.. of is naam net anders geschreven ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Na een tijdje proberen heb ik eindelijk de update van iTunes binnen kunnen halen via de softwareupdate. Hij weigerde continue te installeren omdat de handtekening niet goed was of zo (elke bron 't zelfde probleem).

Opvallend dat dit niet de eerste keer is, en dat andere er kennelijk geen last van hadden :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Vraagje, als ik mijn iTunes upgrade.. blijven mijn afspeellijsten, instellingen e.d. dan bewaard? Dat is eigenlijk de reden waarom ik mn iTunes nog nooit heb ge-upgrade. Ben bang die kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
iTunes slaat alle informatie van zijn bibliotheek op in een .itl-bestand en als backup ook nog eens in een .xml. Bij het installeren van iTunes kijkt iTunes of dat bestand al bestaat. Zoja, hij behoudt het bestand. Zonee, hij maakt een nieuwe. Oftewel: je kunt upgraden en 100% zekerheid hebben niets te verliezen. Wil je nog meer zekerheid, dan kun je de .itl- en .xml-bestanden even kopiëren en later weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 18:15
Misschien een idee voor in de openings post:

linkje naar Dougs Scripts: een heleboel handige scripts voor iTunes.

http://dougscripts.com/itunes/

o.a voor exporteren/importeren/playlists/besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist door einige schade en schande iets wijzer geworden in mijn beginnende iTunes bibliotheek. Ik ben zo'n domme wereldverbeteraar die al zijn software en muziek legaal naar binnen sleept. Deels omdat ik geloof dat inderdaad de muziek/software business naar de verdommenis gaat indien er geen droog brood meer in te verdienen valt en deels omdat ik best bereid ben te betalen voor een goed product.

Nu heb ik toch een beetje een wrange nasmaak in mijn mond. Om mijn Nederlandstalige muziekalbums eens lekker compleet te maken maar eens de hits van André gekocht op iTunes. Tientje per album geen probleem (redelijk geprijst voor 20 nummers toch!).

Na het derde deel van het album binnen gesleept te hebben (totaal 5 cd's) en 30 euro armer toch maar eens gekeken op internet wat dat album nou moest kosten (Hazes 100). Tot mijn verbijstering kost het hele album (alle 100 nummers) gemiddeld zo'n 25 euro. Op iTunes dus het dubbele!

Natuurlijk had ik zelf beter moeten opletten maar dit geeft toch een bittere nasmaak na meer dan 250 nummers op iTunes te hebben aangeschaft.

Let dus goed op compilatie cd's die je van plan bent in zijn geheel aan te schaffen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Sowieso koop ik albums liever in de winkel, voor een enkel nummer is de iTunes store nog wel eens een uitkomst, maar de cd in een leuke jewel case vind ik toch leuker ;) (wat met het nieuwe album van Coldplay neiet gaat werken want die zit weer in één of ander stom kartonnetje, betaal je daar nou 20 euro voor?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe wel milieubewust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Je weet dat in Nederland het downloaden van beeld en geluid voor eigen gebruik legaal is, toch :)

Desalniettemin is je intentie om de muziekindustrie niet ten onder te laten gaan nobel! Vergeet overigens ook niet dat je via sites als Discogs tweedehands cd's kunt aanschaffen voor vaak slechts een paar euro.

[ Voor 25% gewijzigd door Deephouse op 25-06-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhelm11
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05-2022

Wilhelm11

Ondertitel

Hallo allemaal,

Ik ben fan van Maroon 5 en ik wil twee iTunes Exclusive albums van de band kopen/downloaden. Dus ik heb iTunes programma geinstalleerd en ben gaan zoeken naar beide albums. Ik kon ze in eerste instantie niet vinden en na een tijdje ben ik erachter gekomen dat albums alleen in Amerikaanse iTunes Store te koop zijn. Uiteindelijk heb ik ze dus wel kunnen vinden in de Amerikaanse iTunes Store en ik neem aan dat dit verder geen probleem zou moeten opleveren.

Verder ben ik een leek wat betreft iTunes (Store) en ik heb daarom beniewd wat mij "te wachten staat" als ik beide albums koop. Krijg ik een aantal muziekbestanden opgestuurd via e-mail (onwaarschijnlijk, maar ik zou niet weten hoe anders)? Zit er beveiliging op die bestanden? Kan die bestanden alleen afspelen via het iTunes programma? Kan ik die bestanden afspelen op mijn eigen MP3-speler of alleen op een iPod?

Het liefst heb ik een "gewoon" muziekbestand zonder beveiliging, poespas en dergelijke. Maar ik heb het gevoel dat je bij iTunes een beetje gebonden/wordt.

Kunnen/willen jullie mij wat wijzer maken?

Alvast bedankt!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik geloof dat als je iets in de Amerikaanse iTunes Store wat wilt kopen, je een Amerikaans adres of bankreking moet hebben oid. Ik denk dus niet dat je het zonder meer gaat lukken om die albums te downloaden. Wel kan ik je wat info geven over het hoe en wat van iTunes Store downloads.

Als jij op 'koop' drukt en de kosten accepteert, begint iTunes met downloaden. Dat gebeurt in iTunes zelf en daar hoef je verder niks aan te doen. Je kunt de downloads volgen door links onder iTunes Store op 'downloads' te klikken (alleen aanwezig als je ook daadwerkelijk wat downloadt). Afhankelijk van of het een iTunes+-bestand is zit er wel of geen DRM-beveiliging op. Het zijn .m4a en .m4p-bestanden (naar mijn weten alleen in iTunes af te spelen). Als deze beveiliging erop zit, kun je dat bestand slechts afspelen op de computers die jij machtigt (gebeurt via je iTunes-account). Als het een iTunes+-bestand is, dan is het bestand niet beveiligd en kun je het omzetten naar MP3 (in iTunes zelf). Dan is het overal op af te spelen zonder beperkingen.

Je zit dus inderdaad wel een beetje gebonden bij iTunes. Ik vind dat zelf niet zo'n punt (is toch het enige wat ik gebruik), maar ik kan me voorstellen dat anderen daar niet zo op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Even een vraagje...is de Itunes store dicht op dit moment ?

djtcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 21:36
Bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Maak er maar... zwaar overbelast van. Iets met iPhone 3G... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb de mijne inmiddels al binnen kwam vanochtend vanuit Nieuw-Zeeland binnen :) Hij werkt ook met een prepaid Vodafone NZ kaartje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Raar genoeg staat er in de NL-versie van de store nog geen Appstore...
Hebben daar meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Tha BasZ schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:00:
Raar genoeg staat er in de NL-versie van de store nog geen Appstore...
Hebben daar meer mensen last van?
Ja, kijk maar in [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd probleem sinds 7.7. iTunes verandert de namen van artiesten/nummer/albums als er een 'vreemde' letter in zit. Röyksopp wordt bijvoorbeeld R^yksopp en Trentemøller wordt Trentem¯ller. Dit gebeurd pas op het moment van afspelen. Als ik het dan weer herstel en het nummer weer afspeel wordt de juist schrijfwijze behouden.

(het gaat om Mac-versie van iTunes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag iTunes 7.7 geinstalleerd op windows (XP SP3) en nu besluit iTunes elke keer te crashen zodra ik m afsluit :S
CPU trekt meteen naar 100% en iTunes bevriest helemaal...
Heeft iemand dit eerder gehad, of weet iemand iets waaraan dit zou kunnen liggen? Voor iTunes 7.7 nooit problemen gehad. Ik heb deze versie nodig voor mn nieuwe iPhone, en kan nu dus nog niks doen :(

Blijkbaar kan iTunes 7.7 niet over weg met oudere versies van NOD32 8)7 . Geupdate, en klaar!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhelm11

Wilhelm11

Ondertitel

ScottB, bedankt voor je reactie!

Ik heb nog twee vragen:
1. Hoe kun je zien of je te maken hebt met een "Plus"-bestand of een normaal "niet-Plus"-bestand? Als ik op een nummer klik, krijg ik een 30 seconden durende preview te horen, maar ik kan verder geen info vinden. Als ik op kopen klik, moet ik inloggen. Ik heb (nog) geen account dus dat brengt mij ook niet verder.
2. Hoe betaal je voor iTunes? Via een account waar je geld op moet storten? Of Paypal? Of iDeal?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
1. In het overzicht staat dan bij 'koop' een + voor de knop. Dan weet je dat het een iTunes+-bestand is. Als je een iTunes+-bestand tegenkomt, zie je het vanzelf. Kijk maar eens bij het nieuwe album van Coldplay, dan valt het (waarschijnlijk) meteen op.

2. Je kunt je creditcard-gegevens invoeren, maar ook een click&buy-account aanmaken. Click & Buy gaat via je bankrekening (ik heb hem toegestaan automatisch af te schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhelm11

Wilhelm11

Ondertitel

Beide albums van Maroon 5 zijn helaas niet-Plus bestanden. Daarnaast zijn de albums alleen te koop in de iTunes Store van de VS. Voor mij te veel obstakels en gedoe om dat door te zetten. Nu hoop ik dat de nummers een keer op CD uitbrengen ... ScottB, nogmaals bedankt!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
Frustrerend gewoon.. ;(

Alle bibiliotheken gedeeld in dit huis ( 3 stuks)
Nu zien 2 bedrade computers elkaar wel in itunes om muziek te delen, alleen pakt de draadloze laptop niks noppes nada.. ik kom er maar niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaizer
  • Laatst online: 10-09 10:40
Sinds iTunes 7.7 komt er bij mij geen nummer info meer op msn-status, en ook niet meer op het lcd schermpje van mijn logitech G15. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Blaizer schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:54:
Sinds iTunes 7.7 komt er bij mij geen nummer info meer op msn-status, en ook niet meer op het lcd schermpje van mijn logitech G15. ;(
Heb je wel de nieuwste G15 drivers? Bij mij werkt iTunes 7.7 prima samen met mijn (tweede generatie) G15.

MSN gebruik ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 13-07-2008 14:04 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaizer
  • Laatst online: 10-09 10:40
MetroidPrime schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:04:
[...]

Heb je wel de nieuwste G15 drivers? Bij mij werkt iTunes 7.7 prima samen met mijn (tweede generatie) G15.

MSN gebruik ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
heb de nieuwste drivers, 'k gebruik wel lcdsirreal voor mijn lcd. werktte netjes samen met iTunes 7.6, maar nu dus niet meer. 't lijkt wel alsof iTunes geen media-informatie meer doorgeeft aan andere applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-03 20:56
Blaizer schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:36:
[...]

heb de nieuwste drivers, 'k gebruik wel lcdsirreal voor mijn lcd. werktte netjes samen met iTunes 7.6, maar nu dus niet meer. 't lijkt wel alsof iTunes geen media-informatie meer doorgeeft aan andere applicaties.
Hij geeft nog wel informatie door aan andere applicaties. iTunes 7.7 geeft hier ook nogsteeds info door aan een van mijn sidebar-apps van Vista, die nog perfect werkt. Dus er zal wel een update komen mss zodat het met je G15 ook weer werkt, want het moet dus mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 14:02
Ik denk dat ik nog maar even wacht met updaten naar 7.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom ik geen muziek meer op itunes kan kopen hij geeft "Itunes store kan momenteel geen aankopen verwerken." als melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Ja, het komt doordat iTunes op dit moment geen aankopen kan verwerken. Hoe ik dat weet? Letterlijk uit je foutmelding gehaald ;) Er lijken nog wat drukteprobleempjes te zijn bij de iTunes store waardoor aankopen op dit moment niet altijd soepeltjes verlopen.

Het kan er ook aan liggen dat het toen je postte middennacht was en ze onderhoud aan het uitvoeren waren. Maar zo kun je blijven speculeren... het probleem blijft hetzelfde ;)

Oplossing? "Geduld". Probeer het later nog eens. Als je er over een dag ofzo nog last van hebt, kun je eens contact opnemen met de iTunes store helpdesk (link te vinden in het iTunes store hoofdscherm).

[ Voor 16% gewijzigd door lhoBas op 14-07-2008 08:21 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:32:
Vreemd probleem sinds 7.7. iTunes verandert de namen van artiesten/nummer/albums als er een 'vreemde' letter in zit. Röyksopp wordt bijvoorbeeld R^yksopp en Trentemøller wordt Trentem¯ller. Dit gebeurd pas op het moment van afspelen. Als ik het dan weer herstel en het nummer weer afspeel wordt de juist schrijfwijze behouden.

(het gaat om Mac-versie van iTunes)
Hmm, heb dat nu ook ja..
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.