Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.817 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454387

Matched: euro, 250, dig, de
Ben op zoek naar best mogelijke compact tot 250 Euro.

Belangrijkste is formaat en gewicht, heb nu een Ixus 50 en verkies iets dat niet veel zwaarder is.

Zoom minder belanrijk.

Zijn er die goeie ervaring met Ixus 220 Hs hebben

of met gelijkaardige Sony toestellen?

Heb Coolpix s9100 bekeken, maar is iets te groot voor mij.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Matched: de
Ik ben ze in dit topic nog helemaal niet tegengekomen maar ik op dit moment ben ik aan het twijfelen tussen de Panasonic DMC-FZ47 en de FujiFilm S4200. Iemand ervaring met een van deze?

http://www.dpreview.com/p...ompacts/panasonic_dmcfz47

http://www.dpreview.com/p...m/compacts/fujifilm_s4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 21:52

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 454387 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:44:
Zijn er die goeie ervaring met Ixus 220 Hs hebben
Ik zou zeggen lees de vele lovende reviews die er op internet te vinden zijn.
Heb zelf de 230HS vanwege het iets betere scherm en de iets grotere zoom en hier ben ik tevreden mee. Mooie foto's ook in moeilijkere situaties. Filmpjes zien er ook goed uit. En lekker compact.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:56
Matched: camera, onder, euro, dig, de
Hallo,

Mijn zus gaat in september een half jaar naar Indonesië om te studeren. Ze heeft nu nog een oude 6 megapixel digitale compact fotocamera van panasanic dacht ik, maar nu wil ze toch wel mooie foto's kunnen maken daar. Ze zag in de folders van deze week al bij dingen als Kruitvat en Trekpleister camara's staan voor rond de 100 met 16 megapixels en zo. Nu heb ik geen verstand van camera's maar ik denk dat die camera's niet de beste zijn in haar budget. Weten jullie misschien een aanrader? Misschien kunnen jullie ook 1 wat duurdere als optie geven met argumenten erbij waarom die nou net die extra euro's waard is. Ze heeft volgens mij totaal niet veel verstand van camera's, dus het moet gewoon een op-de-knop-drukken-en-je-hebt-een-redelijke-foto camera zijn.

Alles even op een rijtje:
• Wat is je beschikbare budget?

Ongeveer €100

• Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc)

Compact lijkt mij het beste voor op reis.

• Wat voor eisen stel je eraan?

Makkelijk in gebruikt, dus best mogelijk kwaliteit zonder moeilijke instellingen aan te passen. Zoveel mogelijk alleen op knop drukken en je hebt een redelijk foto.

Deze camera had ik gevonden in de pricewatch:
-Samsung WB210 Zwart
Ik zag dat deze minder dan een jaar uit is en in die tijd al een redelijke prijs daling van ongeveer 220 euro naar nu dus 100 heeft begaan. Dit lijkt mij dus wel een camera van hogere kwaliteit dan de prijs doet vermoeden. Maar goed ik heb hier totaal geen verstand van, dus hebben jullie advies?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Geen matches
Budget: tot 170
eisen 25mm groothoek & sweepfunctie

pricewatch: Sony Cybershot DSC-H70 Zwart
of
pricewatch: Sony Cybershot DSC-H70 Zwart

p.s. volgens mij heeft canon niet een gelijke sweepfunctie, or am I wrong?

[ Voor 53% gewijzigd door Pinin op 24-04-2012 19:55 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369769

Matched: dig, de
Een sweepfunctie is natuurlijk altijd handig om je kamer schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Matched: camera, onder, de
Pinin schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:50:

p.s. volgens mij heeft canon niet een gelijke sweepfunctie, or am I wrong?
Nope dat heeft die niet. Maar ik ben zelf nooit heel erg onder de indruk geweest van die functies, ten minste niet op de Samsung en Panasonic camera's. Maar goed Sony is daar dan ook heer en meester in. Maar persoonlijk zou ik afbeeldingskwaliteit verkiezen boven een sweepfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Matched: camera, onder, dig, de
l3art schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:47:
[...]

Nope dat heeft die niet. Maar ik ben zelf nooit heel erg onder de indruk geweest van die functies, ten minste niet op de Samsung en Panasonic camera's. Maar goed Sony is daar dan ook heer en meester in. Maar persoonlijk zou ik afbeeldingskwaliteit verkiezen boven een sweepfunctie.
Natuurlijk is kwaliteit ook belangrijk, maar de sweep functie van Sony is echt geweldig (en foutloos)
Ik merkte dat ik redelijk vaak een stitch maakte en dat was altijd een drama (qua tijd)

De opnames die ik van de sony's gezien heb afgelopen jaren zijn ook erg goed.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Matched: camera, euro, de
We willen graag een simpele camera om de bezigheden van ons toekomstige kindje vast te leggen.:)

We hadden een Canon Powershot A530 (5 megapixel) uit 2005 en deze voldeed eigenlijk altijd wel, deze is helaas kapot gegaan.
Nu zijn we op zoek naar een nieuwe, waarschijnlijk zal elke camera wel volstaan, maar wil toch een mening horen van jullie, want misschien zeggen jullie wel van: "Let op, voor 20 euro meer heb je die functie of optie erbij."

Ik heb nu een aantal keuzes gemaakt en mijn budget is zo tussen de 130 en 170 euro.Mocht er nou echt een functie op zitten die ik echt moet hebben dan kan er wel iets bij.

Keuze 1: PANASONIC DMC-FS45
Keuze 2: Canon IXUS 230 HS
Keuze 3: NIKON COOLPIX S6300

Mijn keuze neigt naar de laatste.
Iemand suggesties of is dit een veilige keuze?

Alvast bedankt! :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
@henkyyyyyyy
De S6300 gebruikt hetzelfde CMOS sensor als de duurdere S9300. Ik heb op een verjaardag de hele avond foto's mee gemaakt en voor 150 euro maakt het prachtige foto's en is de videokwaliteit ook goed.

Nadeel vond ik zelf dat het vrij lang duurt voordat de flits weer actief is om foto’s te maken. Met of zonder flits duurt het Sowieso 1 a 3 seconden voordat een foto gemaakt word. Dit kan vervelend zijn voor iemand die daar geen geduld voor heeft , waardoor de kans op blur toeneemt.

Ik heb niet met de 230 HS gewekt en op papier lijkt het een betere camera.

Zelf zou ik 30 euro extra uitgeven en kiezen voor de voor de 230 HS.

Hier kan je een uitgebreid review lezen en full-size afbeeldingen zien.
http://www.ephotozine.com...mpact-camera-review-18850
http://www.ephotozine.com...gital-camera-review-17560

Nog een review
http://www.digitalcamerai...st-Impressions-Review.htm

Hier een spec vergelijking
http://snapsort.com/compare/Canon-230-HS-vs-Nikon-S6300

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7YX
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-03 14:47
Geen matches
Heeft er iemand ervaring met een sony cybershot DSC-W320?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Lisadr schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:43:
@henkyyyyyyy
De S6300 gebruikt hetzelfde CMOS sensor als de duurdere S9300. Ik heb op een verjaardag de hele avond foto's mee gemaakt en voor 150 euro maakt het prachtige foto's en is de videokwaliteit ook goed.

Nadeel vond ik zelf dat het vrij lang duurt voordat de flits weer actief is om foto’s te maken. Met of zonder flits duurt het Sowieso 1 a 3 seconden voordat een foto gemaakt word. Dit kan vervelend zijn voor iemand die daar geen geduld voor heeft , waardoor de kans op blur toeneemt.

Ik heb niet met de 230 HS gewekt en op papier lijkt het een betere camera.

Zelf zou ik 30 euro extra uitgeven en kiezen voor de voor de 230 HS.

Hier kan je een uitgebreid review lezen en full-size afbeeldingen zien.
http://www.ephotozine.com...mpact-camera-review-18850
http://www.ephotozine.com...gital-camera-review-17560

Nog een review
http://www.digitalcamerai...st-Impressions-Review.htm

Hier een spec vergelijking
http://snapsort.com/compare/Canon-230-HS-vs-Nikon-S6300
Beetje late reactie, maar bedankt voor je post!
In alle reviews komt de 230 HS als beste uit de bus idd.
Denk dat ik voor dit budget het beste voor deze kan gaan, tijd begint te dringen :D

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Matched: euro, dig, de
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:42:
In alle reviews komt de 230 HS als beste uit de bus idd.
Denk dat ik voor dit budget het beste voor deze kan gaan, tijd begint te dringen :D
hmm zie nu pas dat het om de ixus 230HS gaat ipv de SX 230HS. Fijn van Canon om 2 series dezelfde typenr's te geven :X
Kijk ook even naar de 220 HS, enige verschil is dat hij geen GPS en geen panorama mode (oude toepassing van canon, niet de 'beweeg' modus van tegenwoordig) heeft en hij is wel 17 euro goedkoper.

Overigens komen zowel de 220HS als de 230HS in aanmerking voor 25 euro cashback van Canon. Dus de 220HS kun je voor 162 euro al hebben :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bobbert op 09-05-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 16:36
Kan iemand mij helpen met advies voor een nieuwe camera die ik aan mijn moeder wil geven ?

Belangrijkste is stabilisatie , niet te klein (ze is 65) en voor een budget van rond de 150

Heb even naar de SX 220 HS gekeken , maar die gaat echt te klein zijn.

De Sx 150 lijkt me de perfecte camera voor haar opzich , maar daar schijnen de batterijen binnen notime leeg te trekken en mijn moeder kennende staat ze dan ergens zonder batterijen.

Het zou ook zwaar handig zijn als hij een beetje goed is is in binnen fotograferen, want dat doet ze nou eenmaal vaak.

Ik vind het erg lastig om iets te vinden omdat mijn eisen gewoon hoog zijn (heb zelf de Canon S95) , maar om nou ruim 300 euro aan mijn moeder te geven gaat me wat te ver. Aanstaande dinsdag gaat ze op vakantie en de foto's die ze nu maakt (volgens mij met de Canon A590) kunnen echt niet mee.

Liefst Canon dus en absoluut geen panasonic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Matched: camera, onder, welke, euro, dig, de
Ik ben opzoek naar een compacte camera voor thuis (moeder, zus, ik soms, etc.). Heb er geen echte speciale eisen aan als hij maar compact is.
Budget is rond de 100 euro max, maar goedkoper kan uiteraard ook. Ik heb zelf altijd een Ixus gehad (400, 700, 70) waarvan ik de foto kwaliteit altijd wel goed vond, maar uiteindelijk zijn ze allemaal kapot gegaan aan dezelfde mankementen. Namelijk dat de lens blijft steken. Ik heb dit al een paar keer zelf gefixed (bij de 400 en de 700) maar dat wilde nu niet meer lukken. Het is niet dat ik er niet zuinig mee omging maar op een gegeven moment gebeurd het toch blijkbaar. Hoe zit dat tegenwoordig bij de Ixus modellen? En als het gebeurd binnen de garantie periode, valt het dan onder garantie?

Ik wil verder uiteraard ook andere merken overwegen. Maar ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met andere merken behalve olympus (µ-serie en die vond ik extreem slecht, dus geen olympus µ-serie)

Welke camera raden jullie aan tot ongeveer 100 euro? Met als eisen, compact en goede foto's. HD filmen is opzich ook leuk, mits de kwaliteit goed is. Ik heb bijvoorbeeld naar deze 4 gekeken (puur gekeken op populariteit op tweakers met een prijs tot max 112 euro)
http://tweakers.net/price...7245;284530;289378;304678
De Ixus 117HS lijkt mij nieuwer dan de 115HS maar heeft dezelfde specs op de lagere film resolutie na. Ik kan de 117HS ook niet op dpreview vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269428

Matched: camera, de
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:17:
De Ixus 117HS lijkt mij nieuwer dan de 115HS maar heeft dezelfde specs op de lagere film resolutie na. Ik kan de 117HS ook niet op dpreview vinden.
Er is 1 handleiding voor beide camera's en daar wordt niks gezegd over verschillen dus het lijkt erop dat deze modellen exact gelijk zijn (en even oud). Maar dat zou betekenen dat de specs voor de Ixus 117HS in pricewatch niet helemaal kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat ik kan vinden is dat de 117 inderdaad hetzelfde is als de 115, maar gebruikt wordt door winkels om hem in een bepaalde bundel te verkopen of om de laagste prijzen te ontlopen. Toevallig nog iemand meer die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
Matched: camera, dig, de
Ik ben aan het zoeken naar een leuke digitale camera. Ik wil deze gaan gebruiken voor met name vakanties (stedentrips maar ook zon-zee-strand vakanties) en concerten. Liefst wil ik ook bij schemering nog een redelijk plaatje kunnen schieten en daarom werd mij een CMOS sensor geadviseerd (?). Daarom vallen eigenlijk alle samsungs al af als ik de pricewatch mag geloven. Nu ben ik gaan zoeken naar wat modellen en heb het volgende gevonden bij de wat 'high end' toestellen. De HX9 en de s9300 komen behoorlijk overeen maar de s9100 is qua prijs iets aantrekkelijker, minpunt aan de s9100 is de 12MP. Is dit verschil echt merkbaar als je niet van plan bent ze enorm uit te vergroten? Grootste wat ik van plan ben te printen is misschien een fotoboek over een volledige bladzijde.

http://tweakers.net/price.../436/302487;276880;277486

Verder kwam de nikon s6300 ook wel gunstig uit de bus, alleen heeft deze iets minder zoom. En natuurlijk nog de s8200 die er een beetje tussenin zit...

Iemand met advies? of kan ik beter nog naar andere camera's kijken.

Edit: is trouwens meestal niet eind mei / begin juni fotomania bij de MM?

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 15-05-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Ik zit dit topic al een tijdje te volgen omdat ik ook op zoek ben naar een (ultra) compacte camera. Vele modellen zie ik voorbij komen, maar de Sony WX9 niet. Kan iemand aangeven waarom deze camera niet populair is? Hij is superklein en de specificaties zijn ook niet echt slecht, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Matched: onder, welke, de
Ik twijfelde vandaag in de shop tussen:

- Canon Powershot SX230 HS (€ 208)
en de
- Samsung WB850F (€ 280)

Kerel in de shop vertelde dat de Samung meer waar voor zen geld bood, vooral omdat de adviesprijs van de Samsung normaal rond de € 349 schommelt. pricewatch: Samsung WB850F Zwart

Toch laten verleiden om de Samsung te nemen, hoewel ik altijd met Canon gewerkt heb en ik er steeds tevreden van was. Voor € 78 meer kreeg ik wel veel "opties" erbij. http://snapsort.com/compare/Canon-SX230-HS-vs-Samsung-WB850F

Thuisgekomen, voel ik me, om weet ik veel welke reden, niet 100% ok met de aankoop.

Iemand enig advies om waarom de Samsung wel/niet te houden (kan zonder probleem omruilen+cashback)?

Many thx!

[ Voor 7% gewijzigd door Akrapovic58 op 18-05-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Matched: camera, onder, welke, de
badslats schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:35:
Ik twijfelde vandaag in de shop tussen:

- Canon Powershot SX230 HS (€ 208)
en de
- Samsung WB850F (€ 280)

Kerel in de shop vertelde dat de Samung meer waar voor zen geld bood, vooral omdat de adviesprijs van de Samsung normaal rond de € 349 schommelt. pricewatch: Samsung WB850F Zwart

Toch laten verleiden om de Samsung te nemen, hoewel ik altijd met Canon gewerkt heb en ik er steeds tevreden van was. Voor € 78 meer kreeg ik wel veel "opties" erbij. http://snapsort.com/compare/Canon-SX230-HS-vs-Samsung-WB850F

Thuisgekomen, voel ik me, om weet ik veel welke reden, niet 100% ok met de aankoop.

Iemand enig advies om waarom de Samsung wel/niet te houden (kan zonder probleem omruilen+cashback)?

Many thx!
Persoonlijk vind ik Samsung geen cameramerk, maar dat is persoonlijk.
Het je hier al naar gekeken? :
http://snapsort.com/compare/Canon-SX230-HS-vs-Samsung-WB850F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
Idd, gevoel had ik ook, samsung is gn cameramerk...

Kerel in de winkel had deze erbij genomen:
http://snapsort.com/compare/Canon-SX220-HS-vs-Samsung-WB850F

Iemand geen koel, knop-hak-door-advies? Of is de Sony Cybershot DSC-HX9V een nog beter keuze?

[ Voor 22% gewijzigd door Akrapovic58 op 18-05-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
badslats schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:43:
Idd, gevoel had ik ook, samsung is gn cameramerk...

Kerel in de winkel had deze erbij genomen:
http://snapsort.com/compare/Canon-SX220-HS-vs-Samsung-WB850F

Iemand geen koel, knop-hak-door-advies? Of is de Sony Cybershot DSC-HX9V een nog beter keuze?
Het verschil tussen de 220 en 230 is gps, verder geloof ik niets. Tja en de HX9V: kijk en vergelijk:
http://snapsort.com/compare/Samsung-WB850F-vs-Sony-HX9v

Om de keuze nog wat moeilijker te maken: de Nikon P300, nog hier en daar te krijgen maar een hele goede camera. Su6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Toch niet bij camera.nl geweest hè , want die begon bij mij ook al over een Samsung toen ik een canon sx 150 ging halen voor mijn moeder. Veel minder ruis enz , maar als echte tweaker toch maar ff in de winkel aan het googlen geslagen om er achter te komen dat die Samsung juist last had van flinke ruis

Uiteindelijk om die praktijken naar een andere winkel voor de canon gegaan ( dan maar een tientje meer ) en mijn ma is iig zo blij als een kind met de Cam. Denk dat er gewoon meer marge op die Samsungs zit , want met een canon ben je beter af imho

Trouwens in de 230 zit ook nog een hoger resolutie scherm tegenover de 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
Camera.nl it was. Mthfkrs, heb daar trouwens ook in de shop wa ligge opzoek op google & tweakers.net. Kon niks vinden over de Samsung... nu wt k dus waarom.

Ga morgen terug, die Samsung daar binnenkegelen...

ps: Kerel zei dat tweakers.net geen goede site was

_/-\o_ Beakzz
Beakzz schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:26:
Toch niet bij camera.nl geweest hè , want die begon bij mij ook al over een Samsung toen ik een canon sx 150 ging halen voor mijn moeder. Veel minder ruis enz , maar als echte tweaker toch maar ff in de winkel aan het googlen geslagen om er achter te komen dat die Samsung juist last had van flinke ruis

Uiteindelijk om die praktijken naar een andere winkel voor de canon gegaan ( dan maar een tientje meer ) en mijn ma is iig zo blij als een kind met de Cam. Denk dat er gewoon meer marge op die Samsungs zit , want met een canon ben je beter af imho

Trouwens in de 230 zit ook nog een hoger resolutie scherm tegenover de 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik heb ook in de winkel bij een samsung staan kijken, verkoper zei dat het een prima camera was... Toch had ook ik een vreemd gevoel bij de camera.

Ik twijfel tussen de HX9v (Sony), de s9100 en s9300 (Nikon), en de canon SX240.

De HX9v van sony lijkt het beste uit de tests te komen maar bij nikon en canon zie ik meer als echte camera merken...

De s9100 is flink goedkoper (170 vs 235 en 249 euro)
Iemand nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Brm-G schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:18:
Ik heb ook in de winkel bij een samsung staan kijken, verkoper zei dat het een prima camera was... Toch had ook ik een vreemd gevoel bij de camera.

De HX9v van sony lijkt het beste uit de tests te komen maar bij nikon en canon zie ik meer als echte camera merken...

Iemand nog advies?
Had/Heeft Nikon geen problemen met loszittende lensen? Had dat geloof ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
badslats schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:37:
Camera.nl it was. Mthfkrs, heb daar trouwens ook in de shop wa ligge opzoek op google & tweakers.net. Kon niks vinden over de Samsung... nu wt k dus waarom.

Ga morgen terug, die Samsung daar binnenkegelen...

ps: Kerel zei dat tweakers.net geen goede site was

_/-\o_ Beakzz

[...]
Haha , als een verkoper zegt dat Tweakers geen goede site is wordt hij wel heel ongeloofwaardig he ;) Natuurlijk krijg je hier gekleurde meningen , want iedereen is wel een beetje fan van een merk. Alleen heb je hier een uitgebreide mix van verschillende fans en dat geeft toch vaak een goed beeld.

Dat Camera.nl heeft gewoon een apart verkoopbeleid. in de 10 minuten dat ik binnen was geweest had ik 3 mensen gezien die een andere camera aangesmeerd kregen dan waar voor ze kwamen. in 2 gevallen met een hogere prijs van 2 tot 3 tientjes en 2 samsungs.

Ze maken daar dus goed gebruik van de onzekerheid van een klant , want bijna iedereen is onzeker bij een camera aankoop. Bij elke camera is namelijk op papier wel een minpunt te vinden. Zo was ik onzeker toen ik de Canon S95 ging kopen (misschien wel beste aankoop ooit :+ ) en zeker toen ik vorige week de SX150 ging halen aangezien ik maar 150 budget had voor moederdag en wist van het batterijenprobleem. Uiteindelijk hebben een paar Sanyo Eneloops batterijen dat probleem opgelost en gaat die cam net zo lang mee als mijn eigen cam. Het verbaast me zelfs hoe goede foto's zo'n budgetmodel maakt.

Dus gewoon zoeken op de eigenschappen die je belangrijk vindt in een camera en niet voor alle extra's vallen die een net niet camera heeft. Een Samsung mag meer opties hebben , maar het is vanuit de roots geen cameramerk. Dus dan zit je met een Canon , Nikon of dan wel een Olympus gewoon veiliger door alle jaren ervaring. En zeker zijn van je zaak als je die ballentent inloopt of toch maar iets meer betalen bij een goede winkel ;)

Edit : lees anders even de shopreviews van de pricewatch : http://tweakers.net/shopreview/6868/camera-punt-nl.html . Dan zie je dat er meer zo over denken en dat die afhaalkorting er niet voor niets is. In de webwinkel kunnen ze nou eenmaal je gedachte niet veranderen ;) Vooral de reactie van LethalInnocence is precies wat ik ervaren heb tot aan de grotere sensor toe. Volgende keer ga ik ook maar shopreviews lezen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 19-05-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
Klopt als een bus. Om een of andere reden had ik camera.nl niet teruggevonden op tweakers.net. Anders had ik hem nooit genomen.

Normaal laat ik me niet snel van gedacht veranderen. Enkel als ik een betere prijs/kwaliteit krijg begin ik te twijfelen.

Thx voor 't advies ...
Beakzz schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:04:
[...]

Haha , als een verkoper zegt dat Tweakers geen goede site is wordt hij wel heel ongeloofwaardig he ;) Natuurlijk krijg je hier gekleurde meningen , want iedereen is wel een beetje fan van een merk. Alleen heb je hier een uitgebreide mix van verschillende fans en dat geeft toch vaak een goed beeld.

Dat Camera.nl heeft gewoon een apart verkoopbeleid. in de 10 minuten dat ik binnen was geweest had ik 3 mensen gezien die een andere camera aangesmeerd kregen dan waar voor ze kwamen. in 2 gevallen met een hogere prijs van 2 tot 3 tientjes en 2 samsungs.

Ze maken daar dus goed gebruik van de onzekerheid van een klant , want bijna iedereen is onzeker bij een camera aankoop. Bij elke camera is namelijk op papier wel een minpunt te vinden. Zo was ik onzeker toen ik de Canon S95 ging kopen (misschien wel beste aankoop ooit :+ ) en zeker toen ik vorige week de SX150 ging halen aangezien ik maar 150 budget had voor moederdag en wist van het batterijenprobleem. Uiteindelijk hebben een paar Sanyo Eneloops batterijen dat probleem opgelost en gaat die cam net zo lang mee als mijn eigen cam. Het verbaast me zelfs hoe goede foto's zo'n budgetmodel maakt.

Dus gewoon zoeken op de eigenschappen die je belangrijk vindt in een camera en niet voor alle extra's vallen die een net niet camera heeft. Een Samsung mag meer opties hebben , maar het is vanuit de roots geen cameramerk. Dus dan zit je met een Canon , Nikon of dan wel een Olympus gewoon veiliger door alle jaren ervaring. En zeker zijn van je zaak als je die ballentent inloopt of toch maar iets meer betalen bij een goede winkel ;)

Edit : lees anders even de shopreviews van de pricewatch : http://tweakers.net/shopreview/6868/camera-punt-nl.html . Dan zie je dat er meer zo over denken en dat die afhaalkorting er niet voor niets is. In de webwinkel kunnen ze nou eenmaal je gedachte niet veranderen ;) Vooral de reactie van LethalInnocence is precies wat ik ervaren heb tot aan de grotere sensor toe. Volgende keer ga ik ook maar shopreviews lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Matched: camera, euro, dig, de
Brm-G schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:18:

Iemand nog advies?
Ik heb 2 weken geleden voor een vergelijkbare keuze gestaan. Heb eerst de SX220 gehaald en deze maakte erg mooie (eerlijke) plaatjes maar vond het apparaat zelf totaal niet fijn in de hand liggen en had er gewoon een 'net niet' gevoel bij. Hetzelfde weekend heb ik hem omgeruild voor een HX9v en daar ben ik veel meer tevreden over.

Toegegeven, op 1:1 pixel niveau zijn de foto's niet geweldig (water color effect), maar op normaal formaat zie je dat niet en de Sony maakt op het moment dat je een plaatje moet schieten gewoon makkelijker een mooi plaatje dan de Canon. Ook de extra features zijn best aardig (panorama sweep, etc.) en de videokwaliteit laat concurrenten ver achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

WTF... dit is al de zoveelste keer dat ik lees over een Camera.nl medewerker die mensen Samsung aansmeert als ze voor de Canon 220/230 langskomen :D
Was dit bij een van de locaties in Rotterdam ook toevallig ?? Echt raar volk dat daar werkt 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-04-2024
Voor de vakantie was ik op zoek naar een beetje een fatsoenlijke camera. Maar nou heb ik echt geen idee waar ik naar moet kijken. Ik heb eigenlijk bijna geen verstand van camera's en na een beetje zoeken kwam ik uit op de:
pricewatch: Olympus Traveller SZ-30MR

Maar ik heb eigenlijk geen idee wat een merk Olympus nou is, ik lees her en der goede en slechte verhalen erover. Nou is mijn budget tot rond de €300,dus ik heb veel keuze. Er moeten gewoon goede foto's mee te maken zijn, A1 formaat hoeft niet maar een redelijk goede zoom zou wel fijn zijn. De andere toestellen waar ik op uit kom zijn:
pricewatch: Nikon Coolpix P510
pricewatch: Sony Cybershot DSC-HX100V

Nou was ik benieuwd of het verschil in prijs ook echt heel veel uitmaakt, ik ben niet super kritisch maar wil wel mooie plaatjes. De bovenste twee liggen wel buiten dit topic, dus als ik over die twee beter in het andere topic terecht kan dan hoor ik dat graag. Ik was ook vooral nieuwsgierig naar de ervaringen met Olympus.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
nero355 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:50:
WTF... dit is al de zoveelste keer dat ik lees over een Camera.nl medewerker die mensen Samsung aansmeert als ze voor de Canon 220/230 langskomen :D
Was dit bij een van de locaties in Rotterdam ook toevallig ?? Echt raar volk dat daar werkt 8)7
Wij tweakers vinden ze raar ja , maar als je ziet hoe hoog het cijfer voor dezelfde winkel is op kieskeurig dan snap je dat de verkooptechniek bij de normale consument wel werkt jammer genoeg. Mensen voelen zich juist goed geholpen en waarom niet als je het gevoel hebt dat iemand je van een miskoop heeft afgehouden. Mijn ervaring was trouwens in vestiging Barendrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Beakzz schreef op maandag 21 mei 2012 @ 03:34:
[...]

Wij tweakers vinden ze raar ja , maar als je ziet hoe hoog het cijfer voor dezelfde winkel is op kieskeurig dan snap je dat de verkooptechniek bij de normale consument wel werkt jammer genoeg. Mensen voelen zich juist goed geholpen en waarom niet als je het gevoel hebt dat iemand je van een miskoop heeft afgehouden. Mijn ervaring was trouwens in vestiging Barendrecht.
Maar misschien zijn die mensen juist heel tevreden met een Samsung.Eerlijk is eerlijk, het verschil tussen compactjes is qua fotokwaliteit bij goed licht niet wereldschokkend,
Maar sowieso moet je nooit afgaan op advies van iemand je iets wil verkopen!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 21-05-2012 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 15:35
Matched: camera, euro, dig, de
Ik ben op zoek naar een compactcamera van maximaal 300 euro.
Mijn wensen zijn dat de camera kwalitatief goed is en over voldoende instelmogelijkheden beschikt om zo ook in de toekomst me wat meer te verdiepen en mogelijk later een spiegelreflexcamera te kopen.

Momenteel ben ik in bezit van een Canon Digital Ixus 70
pricewatch: Canon Digital Ixus 70 Zilver

Ik heb nu mijn keuze beperkt tot de volgende 4 modellen:(op volgorde van voorkeur)
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ30 Zwart
pricewatch: Canon Powershot SX260 HS Zwart
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ25 Zwart
pricewatch: Canon Powershot SX230 HS Zwart

Kunnen jullie mij helpen waarom ik wel of juist niet voor een van deze 4 camera's moet kiezen? Of misschien ben ik wel een belangrijke camera vergeten die ook zeker het overwegen waard is.

Ik heb ze geselecteerd op:
minimaal 10 MP en 10x optische zoom
full HD filmen
HDMI-aansluiting
beeldstabilisatie
prijs tot € 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
Beakzz schreef op maandag 21 mei 2012 @ 03:34:
[...]

nero355 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:50:
Was in de shop in Breda. Heeft de Samsung zonder verpinken de dag erna omgeruild voor een Powershot 220 HS. Super tevreden mee.

Hopelijk kan dit iemand helpen, deel de link gerust.

Enkele shots met Canon PS 220 HS (zon en veel licht, camera op auto settings): https://picasaweb.google....yvr7WyvwE&feat=directlink

@Rik11: de powershot kan ik aanraden, super tevreden van. Heb de 220 HS €189 Super prijs/kwaliteit ding. Als je vragen hebt, foto's filmpjes, e.d. vraag gerust.

[ Voor 6% gewijzigd door Akrapovic58 op 22-05-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 15:35
@badslats
Wat mij opvalt ten opzichte van de andere genoemde camera's is het verschil in optische zoom(14x ipv 16 of 20x) en het hogere gewicht.
Verder zie ik dat de snelheid van serieopnames een stuk lager ligt. Merk je hier veel van tijdens het gebruik?
Uit sommige reviews blijkt de sx220 last te hebben van vignettering wanneer je verder inzoomt. Wat is jouw mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:11
Anoniem: 87302 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 04:55:
[...]

Maar misschien zijn die mensen juist heel tevreden met een Samsung.Eerlijk is eerlijk, het verschil tussen compactjes is qua fotokwaliteit bij goed licht niet wereldschokkend,
Maar sowieso moet je nooit afgaan op advies van iemand je iets wil verkopen!
Samsung heeft redelijke camera's, heb er zelf ook een gehad en daar kon ik tot iso 200 goed mee fotograferen, hoger moet je(zoals met de meeste compactjes) niet komen. Maar een Canon of een Nikon voelen vaak ook wat steviger aan.

Een verkoper mag je best geloven, maar alleen als hij goed luisterd EN verstand van producten heeft. Als jij al laat merken er iets van te weten word je vaak beter geholpen. Je weet zelf immers ook beter wat je wilt.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Misschien niet direct hieraan gerelateerd maar wist niet waar ik het anders kon vragen.

Ik ga straks waarschijnlijk ergens een sony hx9v ophalen. Lijkt voor mij toch de beste keuze voor dat geld.

Maar wat voor een SD kaart moet ik erbij nemen? Er zijn zoveel verschillende classes en snelheden... Ik heb het idee dat dat voor een compactcamera niet zo heel veel uit maakt, of toch wel?

En hoeveel GB heb ik nodig? Ik wil wel een flink aantal foto's kunnen schieten maar ook wat video's maken. Hoe groot is een video in 1080p van 5 min ongeveer bijvoorbeeld? Als 5 minuten filmen al 2GB ofzo is moet ik al bijna gaan denken aan een 32GB kaartje, of is 8 of 16 toch voldoende? Zit toch een behoorlijk prijsverschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Als je vaak in de buurt van je huis bent is 16 Gb en misschien zelfs wel 8 goed genoeg. Als je gaat reizen met de camera of lange dagen ga maken dan heb je meer nodig. Het ligt er maar aan hoe jij je camera gebruikt en hoe vaak je zin hebt om de foto's naar een pc te slepen ;)

Hoe dan ook zou ik eerder voor 2 x 8 of 2 x 16 kiezen dan 1 x 16 of 1 x 32.Als ik op vakantie ga wissel ik 3 kaarten van 16 dagelijks af voor als ik mijn camera verlies dan wel dat hij gestolen wordt of in een uiterst geval je kaartje gewoon stuk gaat en dan heb je iig nog foto's van de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Brm-G schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:20:
...
Ik ga straks waarschijnlijk ergens een sony hx9v ophalen. Lijkt voor mij toch de beste keuze voor dat geld.

Maar wat voor een SD kaart moet ik erbij nemen? Er zijn zoveel verschillende classes en snelheden... Ik heb het idee dat dat voor een compactcamera niet zo heel veel uit maakt, of toch wel?

En hoeveel GB heb ik nodig?
Class 4 is voldoende om te filmen. Maar sneller kan helpen bij het leeghalen van je kaartje, mits de card reader ook snel is. Filmen vreet opslag in 1080p50. Reken ongeveer 1GB per 5 minuten. Als er weinig beweegt in beeld kan het minder zijn. Het is verder dan de vraag hoe vaak je het kaartje kunt legen naar een laptop of storage tank. Minimaal twee kaartjes is altijd handig om niet snel verrast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238953

Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de Sony Cybershot WX50 (https://tweakers.net/pric...x50-zwart.html#tab:prices). Wat me vooral aantrekt in de camera is het zeer kleine formaat, waardoor ik hem op vakantie gewoon in mijn broekzak kan hebben, zonder een tas of 'holster' bij me te moeten dragen.
Overigens heb ik een budget van maximaal zo'n €300 in mijn hoofd, dus als iemand een betere, maar kleine, camera kent, houd ik me zeer aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrapovic58
rik11 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:26:
@badslats
Wat mij opvalt ten opzichte van de andere genoemde camera's is het verschil in optische zoom(14x ipv 16 of 20x) en het hogere gewicht.
Verder zie ik dat de snelheid van serieopnames een stuk lager ligt. Merk je hier veel van tijdens het gebruik?
Uit sommige reviews blijkt de sx220 last te hebben van vignettering wanneer je verder inzoomt. Wat is jouw mening hierover?
Voorlopig heb ik hier nog geen last van gehad. Ik schiet ook maar hoofdzakelijk "moments". Ik ga niet echt echt op zoek naar de perfecte foto.

Het gewicht is echt opmerkelijk lager dan bij de Samsung. Ik neem hem los mee in men jeans en dit is met bvb de Samsung echt wel storend. Zo erg zelf dat ik ervoor nooit op gelet zou hebben en dat ik er nu echt wel naar kijk in de specs.

Wat betreft de zoom is 14x echt wel ok. Mede omdat die foto dan ook op 12mp worden geschoten, kan je hem nog altijd uitknippen en een behoorlijke foto hebben.
Verder was een foto op 21x zoom met de Samsung echt waardeloos. Gewoon wazig en massaal veel ruis. Jammer want ik heb alle foto's reeds gewist Wat ben je dan met zoveel zoom als je geen degelijke foto kan maken? Dit zegt natuurlijk niets over de andere modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Anoniem: 238953 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:13:
Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de Sony Cybershot WX50 (https://tweakers.net/pric...x50-zwart.html#tab:prices). Wat me vooral aantrekt in de camera is het zeer kleine formaat, waardoor ik hem op vakantie gewoon in mijn broekzak kan hebben, zonder een tas of 'holster' bij me te moeten dragen.
Overigens heb ik een budget van maximaal zo'n €300 in mijn hoofd, dus als iemand een betere, maar kleine, camera kent, houd ik me zeer aanbevolen.
Kijk dan zeker ff naar de S95 van canon.

pricewatch: Canon Powershot S95 Zwart

Ik heb geen ervaring met de Sony , maar de scherpte van de foto's op de canon heeft mij echt verbaasd. Verder kan alles lekker manual worden ingesteld , maar natuurlijk werkt de automatische stand ook perfect. De S95 benaderd echt de spiegelreflex en is wat mij betreft het beste op compacgebeid als je klein wilt en niet teveel zoom nodig hebt. Misschien is de s100 nog beter maar die valt boven je budget en heb ik nog nooit in handen gehad.

[ Voor 33% gewijzigd door Beakzz op 26-05-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34
Matched: euro, de
Zo ik zal me ook eens melden in dit topic.. Ik wil eigenlijk een nieuw fototoestel kopen, maar heb er eigenlijk de ballen verstand van.. Mijn budget is eigenlijk tot 150 a 200 euro. Wil dus eigenlijk wel een fatsoenlijk fototoestel hebben wat nog jaren mee zal gaan..

Maar heel eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik naar moet kijken.. Dus misschien dat jullie wat tips kunnen geven waar je het beste naar moet kijken of eventueel wat suggesties hebben?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238953

Beakzz schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:24:
[...]

Kijk dan zeker ff naar de S95 van canon.

pricewatch: Canon Powershot S95 Zwart

Ik heb geen ervaring met de Sony , maar de scherpte van de foto's op de canon heeft mij echt verbaasd. Verder kan alles lekker manual worden ingesteld , maar natuurlijk werkt de automatische stand ook perfect. De S95 benaderd echt de spiegelreflex en is wat mij betreft het beste op compacgebeid als je klein wilt en niet teveel zoom nodig hebt. Misschien is de s100 nog beter maar die valt boven je budget en heb ik nog nooit in handen gehad.
Ziet er goed uit, dank voor de tip! Eigenlijk het enige bezwaar ertegen dat ik op internet vind, is de prijs. En die is inmiddels stevig gedaald t.o.v. de prijs ten tijde van de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Gynnad schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:41:
Zo ik zal me ook eens melden in dit topic.. Ik wil eigenlijk een nieuw fototoestel kopen, maar heb er eigenlijk de ballen verstand van.. Mijn budget is eigenlijk tot 150 a 200 euro. Wil dus eigenlijk wel een fatsoenlijk fototoestel hebben wat nog jaren mee zal gaan..

Maar heel eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik naar moet kijken.. Dus misschien dat jullie wat tips kunnen geven waar je het beste naar moet kijken of eventueel wat suggesties hebben?
Waar wil je het toestel voor gebruiken? Vakanties, concerten, familie-uitjes? Heb je veel optische zoom nodig? En wil je er goed mee kunnen filmen? Daarnaast, wil je liever heel klein en compact of mag het ietjes forser zijn?

Ikzelf heb afgelopen week de Sony HX9V besteld, een EOL model, maar voor de prijs van 235 euro schijnt het een top toestel te zijn. Helaas valt die iets buiten je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
Ook opzoek nadat mijn ricoh caplio r7 defect is door een vast zittende lens.

budget rond de 150 euro,
vereiste
- redelijke groothoek (ca 26mm of lager)
- macro's van dichtbij kunnen maken minimaal 5 cm.
- interval hebben van minimaal 1 sec. lager mag natuurlijk ook
- weinig ruis bij donker omstandigheden zou mooi zijn.
- relatief goed beeld (kleur/scherpte)

optische zoom en veel megapixels maken me net zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Laatst online: 22:01
Ik ben opzoek naar een camera voor op vakantie.
Budget is tussen €150 en €200
Ik heb natuurlijk al uren in de pricewatch rondgezworven, maar de één heeft wel iets wat de ander niet heeft, waardoor ik geen idee meer heb waar ik moet kijken.

Ik heb uiteindelijk van 3 merken (nikon, sony en canon) een camera uitgezocht, waarvan ik denk dat het een beetje goede dingetjes zijn. Ik kwam ook steeds samsungs tegen die er qua specs heel aantrekkelijk uitzien maar als ik dit topic even lees schikken de reacties me af om een samsung te kiezen.

De volgende drie heb ik een oogje op:
pricewatch: Sony Cybershot DSC-H90 Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix S8200 Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix S9100 Zwart
pricewatch: Canon Powershot SX220 HS Grijs

Ik weet het echt niet meer, heb je in dit formaar echt iets aan 16,1MP vs 12,1MP en is een 18x zoom echt wel handig(kan je scherpe foto's maken met zo een zoom?)??

Het toestel is dus voor allerlei vakanties, maar ook voor thuis/buiten.
Voor vakantie lijkt me een groothoek+goede zoom wel handig
Voor thuis natuurlijk presteren met minder licht (ik weet niet zo goed hoe je dat aan de specs kunt zien)

Ik wil (zoals waarschijnlijk iedereen) gewoon het beste voor mijn geld, daarom post hier met de hoop dat mensen met wat meer ervaring/kennis mij kunnen helpen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14
Jordyyyyy schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 02:06:
Ik ben opzoek naar een camera voor op vakantie.
Budget is tussen €150 en €200
Ik heb natuurlijk al uren in de pricewatch rondgezworven, maar de één heeft wel iets wat de ander niet heeft, waardoor ik geen idee meer heb waar ik moet kijken.

Ik heb uiteindelijk van 3 merken (nikon, sony en canon) een camera uitgezocht, waarvan ik denk dat het een beetje goede dingetjes zijn. Ik kwam ook steeds samsungs tegen die er qua specs heel aantrekkelijk uitzien maar als ik dit topic even lees schikken de reacties me af om een samsung te kiezen.

De volgende drie heb ik een oogje op:
pricewatch: Sony Cybershot DSC-H90 Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix S8200 Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix S9100 Zwart
pricewatch: Canon Powershot SX220 HS Grijs

Ik weet het echt niet meer, heb je in dit formaar echt iets aan 16,1MP vs 12,1MP en is een 18x zoom echt wel handig(kan je scherpe foto's maken met zo een zoom?)??

Het toestel is dus voor allerlei vakanties, maar ook voor thuis/buiten.
Voor vakantie lijkt me een groothoek+goede zoom wel handig
Voor thuis natuurlijk presteren met minder licht (ik weet niet zo goed hoe je dat aan de specs kunt zien)

Ik wil (zoals waarschijnlijk iedereen) gewoon het beste voor mijn geld, daarom post hier met de hoop dat mensen met wat meer ervaring/kennis mij kunnen helpen :) .
De laatste week ben ik me hier ook enigszins in aan het verdiepen.
Eigenlijk had ik vantevoren al besloten om een Canon te willen,dus keek ik naar de SX220 en SX230. Aangezien GPS geen vereiste is, heb ik toch voor de SX220 gekozen.
Ook heb ik even naar de Ixus gekeken, hoewel het formaat me wel aanspreekt vind ik de hogere zoom van de PowerShot toch net iets belangrijker.

Een review op dpreview.com, waar deze camera's ook voorbij komen, bevestigd dat de SX220/230 een goede koop is. De S9100 ook natuurlijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Geen matches
s9100 presteert iets beter op snapsort.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 18:00

hke

Matched: camera, euro, 250, de
Mijn vrouw en ik hebben een dslr van olympus. hierover zijn we zeker tevreden.
Eind vorig jaar hebben we een compact camera erbij gekocht. Zodat we niet altijd met de redelijke grote lowepro rugzak moeten sjouwen.

Het is een sony DSC-HX9V geworden. Had eigenlijk overal goede recensies.
Dit is echter een grote tegenvaller geworden. :( Omdat de jpeg compressie veel te groot is vallen de foto's ons altijd tegen. De panorama functie is fantastisch op de sony maar dat is wat ons betreft ook het enige.
Nu dat ik me aan het verdiepen ben op het internet over compressie en de hx9v kom je wereldwijd heel veel boze en ontevreden gebruikers tegen. Ze zijn al meer dan een jaar sony aan het oproepen om een nieuwe firmware uit te brengen. Volgens velen doet sony dit toch nooit.

We denken er nu aan om de sony te verkopen (thuis laten liggen en niet gebruiken is ook geen goede optie) en een andere te kopen.

Zijn er camera's in de prijsklasse tot ongeveer 250 euro die dit probleem absoluut niet hebben. Die een instelbare compressiefactor hebben. Evt. zelfs in Raw fotograferen.

Welk advies hebben jullie?

Enkele vragen hierbij alvast beantwoord.

Wat is je beschikbare budget?

Ongeveer 250 euro

Compact

• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden)

widezoom, beeldstabilisatie, zoom

• heb je nog specefieke doelen? (externe flitser, etc)

We reizen redelijk veel en willen graag beide camera's gebruiken. (de dlsr en compact)

• Heb je al een voorkeur?
geen sony meer maar bv. een canon, nikon, fuji, olympus.

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Matched: onder, de
Tja ik lijk wel een verkoper ondertussen , maar als veel zoom niet het belangrijkste is (aangezien je al een Dslr hebt ) kijk dan in ieder geval even naar de Canon S95.

Echt ongelofelijke scherp en alles zelf in te stellen. Iets boven je budget met 280 geloof ik, maar het zeker waard.Ik heb hem nog voor €350,- gekocht en dat was hij ook waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke

hke

Beakzz schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:23:
Tja ik lijk wel een verkoper ondertussen , maar als veel zoom niet het belangrijkste is (aangezien je al een Dslr hebt ) kijk dan in ieder geval even naar de Canon S95.

Echt ongelofelijke scherp en alles zelf in te stellen. Iets boven je budget met 280 geloof ik, maar het zeker waard.Ik heb hem nog voor €350,- gekocht en dat was hij ook waard :)
Dank voor je reactie.
Deze stond ook al in het rijtje toen ik de hx9v gekocht heb.
Echter ik vond toen met name de spec's mbt wideangle en zoom te beperkt. Met name de 28mm groothoek vond ik iets te beperkt. Ik wil graag een betaalbare compact camera met een zo'n groot mogelijke groothoeklens.

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Er wordt hier veel gesproken over de Powershot SX220HS heeft denk ik bijna alles wat je wil. Denk alleen niet dat je zelf de compressiefactor kan instellen en kan fotograferen in RAW.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 01-06-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:41
l3art schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:29:
Heb zelf net de Ixus 230 HS gekocht. Erg fijne camera die erg goed uit de verschillende testen komt.
Ik zou zeggen lees je eens in in de nodige reviews die er zijn en laat je overtuigen ;)
Zijn hier meer mensen die deze compact camera hebben? Heb gelezen dat deze beste camera april 2012 is. Nu is mijn vraag: is dat zo? Ik zoek gewoon zo' n huis en tuin camera om goede fotoos te maken bij dag als avondlicht, stuitende kids fotograferen en vakantie kiekjes.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Er zijn reviews die zeggen dat de 220 net iets betere foto's maakt al is het minimaal. Maar de 230 heeft beter scherm en nog paar kleine dingen die verbeterd zijn. Daarom heb ik voor de 230 gekozen. Kan wel foto uppen van feest waar ik geweest ben en foto's heb gemaakt. Is vrij donker daar. Kan je zelf beoordelen wat je er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
l3art schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:03:
Er zijn reviews die zeggen dat de 220 net iets betere foto's maakt al is het minimaal. Maar de 230 heeft beter scherm en nog paar kleine dingen die verbeterd zijn. Daarom heb ik voor de 230 gekozen. Kan wel foto uppen van feest waar ik geweest ben en foto's heb gemaakt. Is vrij donker daar. Kan je zelf beoordelen wat je er van vindt.
Als je een foto wil uppen heel graag zelf. Het liefst 2 foto`s waarvan 1 overdags en 1 s`avonds. Alvast bedankt voor je antwoord op mijn vraag en het uppen van de foto(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@Hke wat wordt er bedoelt moet JPEG compressie?
Heb namelijk ook een HX9V besteld, ga m vanmiddag uitpakken en testen.
De reviews zijn overal lovend over het toestel..

[ Voor 56% gewijzigd door SquareOne op 01-06-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Matched: onder, dig, de
Brm-G schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:58:
Het schijnt een combinatie te zijn van ruisonderdrukking en JPEG compressie.
Pixelpeepen is een absolute no-go met de HX9V.
Kijken op een HDTV gaat prima, afdrukken heb ik geen ervaring mee.

Je kunt fatsoenlijke foto's met dit toestel maken, maar ga het niet gebruiken als je effectief 16MP nodig hebt.
Verder is de filmfunctie onovertroffen (in zijn prijsklasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Matched: 250, de
pinokkia schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:44:
[...]

Als je een foto wil uppen heel graag zelf. Het liefst 2 foto`s waarvan 1 overdags en 1 s`avonds. Alvast bedankt voor je antwoord op mijn vraag en het uppen van de foto(s)
Echt foto's van buiten overdag heb ik niet, je zal het dus even moeten doen met foto's die indoor gemaakt zijn in het donker, maar dan met verschillende iso waarden. Hopelijk heb je daar ook wat aan. Je kan er min of meer wel van uit gaan dat naar mate er meer licht is en de iso waarden dus dalen, dat de foto's nog beter worden.

ISO 400
ISO 800
ISO 1000
ISO 1250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Matched: 250, de
l3art schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:30:
[...]

Echt foto's van buiten overdag heb ik niet, je zal het dus even moeten doen met foto's die indoor gemaakt zijn in het donker, maar dan met verschillende iso waarden. Hopelijk heb je daar ook wat aan. Je kan er min of meer wel van uit gaan dat naar mate er meer licht is en de iso waarden dus dalen, dat de foto's nog beter worden.

ISO 400
ISO 800
ISO 1000
ISO 1250
De foto' s zijn mooi en duidelijk. Voor mij dus goed genoeg voor vakantie en stuitende kids :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Ik ben op zoek naar een compact camera voor de jeugdbeweging waarin ik actief ben. Mijn oog is gevallen op een Canon digital ixus 115 hs. Is dit een goede keuze of raden jullie me iets anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:01
Matched: onder, de
Gewoon doen!

Maar zonder extra informatie over wat het beoogde gebruik is, is het moeilijk beoordelen of er wellicht een betere keus is voor dat geld. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

masura schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:45:
Ik ben op zoek naar een compact camera voor de jeugdbeweging waarin ik actief ben. Mijn oog is gevallen op een Canon digital ixus 115 hs. Is dit een goede keuze of raden jullie me iets anders aan?
Het is een Canon dus het zal wel redelijk zijn. Evenals alle andere bekende merken.
In die prijsklasse zal het elkaar allemaal niet zoveel ontlopen.

Mocht je wat serieuzer op zoek zijn dan zou ik eens wat modellen vergelijken op oa shutter delay iets wat ik het meest vervelend vind bij compactcamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405844

Heeft iemand ervaring met de Panasonic TZ30? Ik ben op zoek naar een nieuwe superzoom camera en die lijkt me wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke

hke

Brm-G schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:58:
ik vind dat de foto's te klein zijn qua bestandsgrootte.
het is 16MP camera en de foto's worden relatief sterk gecomprimeerd.
Hier wordt ook veel over geklaagd
kijk hier bv maar eens.
https://www.google.nl/sea...=UTF-8&q=hx9v+compression

filmen gaat wel goed.

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461394

Matched: camera, euro, 250, dig, de
Zojuist maar even een account aangemaakt op Tweakers omdat ik via google dit geweldige topic vond met mensen die je een goed advies geven. Zo zie je ze niet vaak op het www.

Waar ik voor kom;

Ik ben als verrassing voor een ouder familielid (ong. 60 jaar oud) op zoek naar een zakcamera die te gebruiken is voor vakanties, fietstochten etc. Camera moet dus pocketformaat zijn, makkelijk in bediening (dus geen poespas) en als het even kan ook goede foto's maken. Het hoeft dus geen toestel te zijn waar je van allerlei stunts kan uithalen met belichting, sluitertijden etc.

Budget tot max 250 euro.
Wie kan mij voor het weekend nog van een goed advies voorzien. Mijn dank is alvast groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Matched: camera, onder, welke, dig, de
Ik ben me aan het oriënteren voor een goedkope compacte camera. We bezitten nu een pricewatch: Canon Ixus 70 Zilver welke het nog prima doet, maar na bijna 5 jaar is het misschien wel tijd voor een nieuwe. Wat ik merk bij andere camera's is dat ze een grotere hoek hebben en dus meer op een foto kunnen zetten. Verder zetten we nog graag de datum op de foto's en bij deze Ixus is dat alleen maar mogelijk bij een relatief lage 1600 x 1200 resolutie. Als het kan, zouden we met de nieuwe camera ook wat 1080p filmpjes willen maken. De camera wordt gebruikt voor vakanties en andere persoonlijke gebeurtenissen vast te leggen. We zijn verder geen experts. De camera moet snel en zonder problemen wat foto's kunnen maken.

Ik dacht aan een budget van < € 150, gezien onze wensen zijn volgens mij niet zo hoog zijn:
  • Foto's maken met mogelijk om de datum erop te zetten op een resolutie hoger dan 1600 x 1200
  • Filmpjes met 1080p met redelijke kwaliteit
  • Huidige camera heeft een wide zoom van 35 mm, liefst minder. (Dit geeft toch de "grote hoek" aan?)
  • Enige vorm van beeldstabilisatie
  • Scherm ≥ 2.5" (= huidige schermgrootte)
  • Niet te zwaar. Huidige camera is 125 gram. Zeg, < 200 gram
  • Zoom maakt niet zoveel uit, huidige camera heeft 3x optische zoom. De zoom functie wordt eigenlijk heel weinig gebruikt.
Ik kom dan tot het lijstje:De S9100 en de 230 HS zijn de duurste twee en vallen daarbij eigenlijk af. Ze bieden daarbij volgens mij verder niet iets extra's. De 115 HS is volgens mij iets minder dan de 220 HS (waaronder de wide zoom van 28 mm vs 24 mm), ook volgens Snapsort. Dan blijft de 220 HS en S6300 over. De 220 HS is simpelweg goedkoper en volgens Snapsort is de 220 HS een stuk beter, hoewel ik het verschil ook weer niet zo groot vind. De S6300 is wel zwaarder (160 g) dan de 220 HS (141 g), maar heeft wel 30 FPS 1080p i.p.v. 24 FPS 1080p zoals de 220 HS. Verder is de 220 HS beperkt tot 10 min of 4 GB 1080p opname terwijl de S6300 29 min of 4 GB 1080p kan opnemen.

Ik heb goede ervaringen met Canon. Maar het zou niet perse een Canon hoeven te zijn. Hoewel doordat we meerdere Ixus camera's hebben gehad, hebben we meerdere NB-4L accu's. Een extra accu kopen zou dan bespaard dan kunnen worden door een camera te kopen met de NB-4L accu. De huidige modellen zijn volgens mij:
[list]• Ixus 115
• Ixus 220
• Ixus 230

De keuze valt dus op de Canon Ixus 220. Mis ik wellicht nog een goede andere camera die het overwegen waard zou zijn?

Waar ik me verder nog afvraag is hoe groot het lensfout probleem is bij dit model. Als ik namelijk in de pricewatch kijk naar alle Ixus 220 modellen, zie ik al 2 reviews staan die het lensfout probleem noemen waarbij nog een andere simpele review waarschijnlijk op hetzelfde duidt. Ook als ik zoek met Google kan je zien dat het probleem vaker voorkomt. Is dit probleem werkelijk van dergelijk niveau dat dit toestel zou worden afgeraden of geeft dit nu een verkeerde verhouding van de werkelijkheid probleemgevallen?

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 14-06-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
Regeneration schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:15:
Waar ik me verder nog afvraag is hoe groot het lensfout probleem is bij dit model. Als ik namelijk in de pricewatch kijk naar alle Ixus 220 modellen, zie ik al 2 reviews staan die het lensfout probleem noemen waarbij nog een andere simpele review waarschijnlijk op hetzelfde duidt. Ook als ik zoek met Google kan je zien dat het probleem vaker voorkomt. Is dit probleem werkelijk van dergelijk niveau dat dit toestel zou worden afgeraden of geeft dit nu een verkeerde verhouding van de werkelijkheid probleemgevallen?
daar was ik ook wel benieuwd naar.
Maar heb het idee dat elke camera daar tegenwoordig wel last van heeft, en de populaire camera's daar vind je natuurlijk meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 19:27
Matched: camera, welke, euro, 250, de
Goed..

Ongeveer 250 euro

Compact

• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden)

beeldstabilisatie, zoom

Wordt gebruikt als simpel point and shoot, maar ik ga ook veel naar bijvoorbeeld autoraces toe...

• Heb je al een voorkeur?
Ik ben een voorstander van Samsung, maar Samsung draait volgens mij op gebied van compactcamera niet super..

Welke ik gezien heb: Nikon Coolpix S9300 & de Sony HX9V

Ik heb heel even de Sony Nex3 met 18-55mm in bezit gehad, super toestel, ik vind vooral de snelheid van zo'n camera heerlijk.. Op gebied van autosport het is een goede camera, alleen liet de 18-55lens wat weinig ruimte om verder in te zoomen..

Bovenstaande toestellne zitten rond het budget, alhoewel de Sony natuurlijk al bijna anderhalfjaar oud is..
Je hebt ook nog de Panasonic TZ20 & de Canon Powershot SX230HS of de SX260HS.. Nu moet ik toegeven dat de Sony & Nikon mij meer aantrekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 16:22
Je had voor je Nex3 toch ook een telezoom er bij kunnen nemen, of mis ik iets? Maar ik heb het idee dat je. gezien je wensen/eisen, niet op zoek bent naar een compacte camera, maar naar een superzoom.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
De telezoom van Sony is vrij prijzig, daarnaast (zoals iedereen) wil ik liever niet met zulke "grote" apparatuur rondlopen.. Ik weet wel dat ik dat minder kan eisen, maar ga het toch proberen..

Nouja, ik weet niet eens of het per se een superzoom moet zijn, je kan soms behoorlijk dicht bij de baan komen & ik zoom wel eens in bij "standaard" foto's, maar dat zal niet veel zijn.. wat natuurlijk een redelijke mogelijkheid is: de Nikon J1 met een 30-110 lens, net wat meer zoom dan de 18-55 van Sony.. Maar dan praat je over een budget van €500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De camera's die jij hebt gezien zijn superzooms met resp. 18x en 16x zoom.
Nikon J1 met 30-110 komt een heel stuk dichterbij dan de 18-55 van Sony. Je hebt het dan over 300mm vs 80mm in 35mm equivalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Dat is waar, maar dit zijn ook de meest besproken camera's.. je ziet niet veel discussie's over niet super zoom camera's..

de 300mm van de Nikon klinkt al veel beter dan de 80 van Sony.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
rscheper schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:27:
Dat is waar, maar dit zijn ook de meest besproken camera's.. je ziet niet veel discussie's over niet super zoom camera's..
Klopt, maar hier op GoT zie je juist meer mensen die kiezen voor een compactcamera met een beperkter zoombereik, zoals bijvoorbeeld een Canon S95/S100.
de 300mm van de Nikon klinkt al veel beter dan de 80 van Sony.. :)
En vergeleken met veel compactcamera's heb je een betere sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Een J1 lijkt me een goede keuze, je hoort ook veel positieve verhalen over de S95/S100, qua zoom scheelt het weinig met de J1 & 30-110.. Scheelt wel een boel geld, maar de J1 past wel beter bij sportfoto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De S100 heeft maar 120mm in 35mm equivalent, dus dat echt een stuk minder dan de 30-110 op de J1.

BTW: vergeet niet dat je met de J1 + 30-110 alleen maar tele hebt. Voor het standaard gebruik heb je echt die 10-30 erbij nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door Universal Creations op 15-06-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
daar moet ik maar eerst eens wat informatie over winnen.. De J1 klinkt dan goed, alleen zoveel duurder.. Krijg je ook wat voor terug natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het probleem is altijd: het kan altijd beter en dus ook duurder. Kijk vooral naar uitgebreide roundups van travelzooms en dergelijk en kijk of de resultaten daarvan goed genoeg voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-04 23:12
Matched: camera, onder, welke, euro, dig, de
Hi,

Na lang onderzoek via internet, collega's, vrienden en winkelpersoneel ben ik tot een selectie gekomen van 5 camera's waarvan ik er 1 wil aanschaffen. Ik heb vele reviews van deze camera's gezien maar geen een die mij helemaal heeft kunnen overtuigen dus vraag ik jullie om hulp :)

Ongeveer 280 euro

Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc)

Compact, zoom is leuk maar niet super belangrijk

Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden)

beeldstabilisatie, groothoek, HD video opname, goed foto's kunnen nemen bij weinig licht, design, snel foto's kunnen nemen

Heb je al een voorkeur?
geen voorkeur

Welke ik gezien heb: alle 5 de camera''s

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/kghhv625b/Knipsel.jpg

Nikon - Coolpix S9300 compact camera (de grote zoommogelijkheid is indrukwekkend voor een compact.. alhoewel ik betwijfel dat ik zoveel zoom nodig zal hebben)
Nikon - Coolpix P310 compact camera (schijnt fantastische foto's te nemen in het donker, mooi design)
Fujifilm - Finepix F660EXR compact camera (komt als beste uit de bus bij vele test's)
Canon - IXUS 500 HS compact camera (28mm groothoek en erg mooi design)
Sony DSC-HX9V compact camera (aangeraden door collega)

GPS, kompas, 3D... vind ik onbelangrijke functies. Compact en een goede lens, camera die in alle omstandigheden een goede foto kan nemen is veel belangrijker voor mij. Ik zal de camera gebruiken voor vakanties, uitjes, uitgaan, familiegelegenheden...

Ben benieuwd wat jullie voor mij de beste camera vinden?

Moeilijk moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 22:03

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Voor de mensen die een Canon SX220HS willen kopen: van 18-06 t/m 25-06 is hij bij Makro in de aanbieding voor €153.51 inclusief BTW (na €25 cashback van Canon). Toch nét even goedkoper dan in de PW.

Oh, en je krijgt er een gratis Adidas bal bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Vanuit het algemene korting en aanbiedingen topic:
JvdGeest schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:37:
Van 18 t/m 24 juni heeft de Mediamarkt weer een FotoMania actie.
Meer details zul je in dit topic vinden: Mediamarkt FotoMania actie 2012 (18 t/m 24 juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463237

Hoi allen,
Na wat gespeur op het internet ook op dit forum beland en direct een vraag!
Ik ben op zoek naar een goede compact camera, max. €200, zal hem met name voor reizen gebruiken (china). Tot nu toe is mn oog gevallen op de canon ixus 115 hs en canon powershot sx220 hs. Andere tips zijn ook welkom!
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 23:24
Zie 2 posts boven ja, de sx220 is het beste toestel wat je kan kopen voor dat geld, goede prestaties zowel op foto als video gebied. Mooie kleuren, vrij weinig ruis bij hoge ISO. Mn vadr heeft m, echt een heel fijn toestel. Enige jammere is het design, maar uiteindelijk gaat het om de fotos natuurlijk.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Matched: camera, euro, 250, dig, de
Ben weer toe aan een up-to-date compact camera die kwalitatief goed is en niet te duur. Liefst zou ik natuurlijk snel kopen maar ik heb mijn vakantie er reeds op zitten dus kan rustig zoeken en overwegen wat ik precies wil hebben. De volgende eisen heb ik in gedachte:
- moet passen in broekzak
- degelijk
- met GPS want dan kan ik weer nagaan waar ik de foto's genomen heb
- zoom van minimaal 12x
- handig in gebruik
Omdat ik dus nog niet gelijk hoef te kopen kijk ik ook naar modellen tot 300 euro. De prijs zal in de buurt van 250 kunnen komen als je lang genoeg wacht.
Heb de modellen die ik in gedachte heb in een vergelijking lijstje van Tweakers gezet:
http://tweakers.net/price...2305;302487;304637;303061
Het gaat dus om de volgende modellen:
Panasonic Lumix DMC-TZ30
Nikon Coolpix S9300
Olympus SH-25MR
Canon Powershot SX260 HS
Heb altijd een Olympus gehad en de SH-25MR vind ik zeer gaaf alleen het zoom-bereik wat minder.
Ook dat je tijdens het filmen in HD foto's kan maken vind ik een gave feature.
Op dit moment gaat mijn voorkeur dus naar de Olympus maar eventueel zou ik ook GPS camera's van andere merken kunnen overwegen. Sony heb ik nog bijvoorbeeld nog niet in mijn lijstje staan maar sluit ik niet uit maar het budget wat ik uit wil geven is wel maximaal 250 euro!
Enige reviews van de SH-25MR
http://www.buy-n-shoot.co...h-25mr-digital-camera.asp
http://www.ephotozine.com...mpact-camera-review-19076
http://tech2.in.com/revie...pus-sh-25mr-review/315642
http://www.expertreviews....s/1292092/olympus-sh-25mr

Edit: ik kwam nog een interessante ranking lijst tegen.
Daar staan 3 van mijn 4 favorieten in de top 10 en de Panasonic op 1.
http://snapsort.com/explo...el-zooms/24-months-recent
Helaas staat de Olympus op een veel lagere plek nl op plek 30.
Vergelijking tussen de #1 en #30
http://snapsort.com/compa...SH-25MR-vs-Panasonic-TZ30
Ga de Panasonic Lumix DMC-TZ30 en de TZ20 nog eens in real live bekijken.
Op die link kun je ook een vergelijking doen.
Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab282/kawa900jc/SH-25M_vsTZ30R.jpg
Het prijsverschil is ca 50 euro in Nederland.
Maar vind ik het belangrijk dat High-speed framerate en 3cm macro ipv 10cm?
De SH-25M heeft een aantal features die geen van alle andere camera's hebben zoals foto's kunnen maken terwijl je filmt. Zelf heb ik denk ik niet veel behoefte aan High-speed framerate maar de macro 3cm zou wel leuk zijn en 20x zoom ipv 12.5x is ook wel een pluspunt. Maar het belangrijkste is natuurlijk de kwaliteit van de foto's en hoe snel de camera reageerd als je een foto maakt. Mijn huidige camera is bedroevend traag en bij een groepsfoto is iedereen al vertrokken als de camera reageerd vooral bij flitsen.

[ Voor 41% gewijzigd door clemento op 18-06-2012 15:09 . Reden: Nieuwe info totdat er Posts komen na mij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Leuke, complete aanbieding van de Canon Poweshot 220 HS:
http://www.cameranu.nl/kampioen

weet alleen niet hoelang de actie loopt en of de MM voordeliger is....

edit: actie loopt van 1 mei tot 31 juli

[ Voor 12% gewijzigd door iglo op 19-06-2012 11:41 . Reden: info aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Geen matches
MM heeft idd een hele aantrekkelijke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03 15:47
Ook een tijdje aan t kijken, maar ik ga deze es even proberen:
http://www.kruidvat.nl/do...azine.html#/spreadview/8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Om welk type gaat het trouwens?
Het is de jx420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03 15:47
Yep de finepix jx 420

Hij ligt nu aan t infuus, de accu (dus geen batterijen) loopt nu vol.
Mooi klein dingetje en gelijk alles incl tasje en 4 GB card.

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-04 18:46
Mijn oog is op zowel de Sony Cybershot DSC-HX9V als de HX10V gevallen.

Is de ruim 40 euro prijsverschil volgens de pricewatch de moeite waard ? Ik heb niet erg veel verstand van camera's maar ik heb zo een idee dat de 2 elkaar niet veel ontlopen.

De grote broer HX20V. Vindt ik wel erg prijzig voor iemand die zich niet professioneel zal bezighouden met foto's? Dus die valt toch gelijk buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34
Matched: camera, welke, de
www.cameranu.nl/kampioen

http://www.mediamarkt.nl/...cid=5&et_sub=wk25_1153169

welke van de twee is dan het voordeligste? Bij de een krijg je wel er een tasje bij, maar qua beeldmateriaal?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Ondanks de gigantisch aantrekkelijke aanbieding bij MM ga ik nog rustig overwegen wat ik nu precies voor vervangende camera wil. In Pricewatch heb ik een selectie gemaakt van GPS camera's en ga ik deze post een topicstart voorbereiden voor die specifieke camera's. Deze post zal ik dys een aantal keren aanpassen en daarna een nieuw topic starten. De selectie is deze http://tweakers.net/price...v5DKkXCyRRFyn9UpVT8GEJ4AQ
Zal later toelichten waarom ik bepaalde keuzes maak wel niet in deze lijst.

[ Voor 0% gewijzigd door clemento op 19-06-2012 20:29 . Reden: Voorbereiden nieuw topic betaalbare GPS camera's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jeffrey88 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:17:
Mijn oog is op zowel de Sony Cybershot DSC-HX9V als de HX10V gevallen.

Is de ruim 40 euro prijsverschil volgens de pricewatch de moeite waard ? Ik heb niet erg veel verstand van camera's maar ik heb zo een idee dat de 2 elkaar niet veel ontlopen.

De grote broer HX20V. Vindt ik wel erg prijzig voor iemand die zich niet professioneel zal bezighouden met foto's? Dus die valt toch gelijk buiten de boot.
Ik zou voor de HX9V gaan. De HX10V is volgens mij niet de opvolger van de HX9V dat is namelijk de HX20V. Volgens mij presteert de HX9V over het algemeen beter van de HX10V. Dit was voor mij ook de reden om voor de HX9V te kiezen en ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Matched: camera, welke, de
Gynnad schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:19:
www.cameranu.nl/kampioen

http://www.mediamarkt.nl/...cid=5&et_sub=wk25_1153169

welke van de twee is dan het voordeligste? Bij de een krijg je wel er een tasje bij, maar qua beeldmateriaal?
Beelmateriaal is natuurlijk persoonlijk. Qua specificaties: de 220:
http://snapsort.com/compare/Canon-SX220-HS-vs-Panasonic-TZ18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Brm-G schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:32:
[...]

Ik zou voor de HX9V gaan. De HX10V is volgens mij niet de opvolger van de HX9V dat is namelijk de HX20V. Volgens mij presteert de HX9V over het algemeen beter van de HX10V. Dit was voor mij ook de reden om voor de HX9V te kiezen en ik ben tevreden.
Inderdaad, de hx10v heeft bijv geen 1080p, maar 1080i - schiet iets sneller, maar rechtvaardigd het prijsverschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04 15:41
Ik vertrek begin juli naar Amerika om 3 weken langs de westkust rond te trekken (LA, Las Vegas, San Francisco) en dus ook een hoop nationale parken aan te doen.

Nu ben ik erg in twijfel tussen de Canon SX220HS en de Canon SX230HS. De specs zijn nagenoeg gelijk, echter heeft de SX230HS een GPS wat ik voor mijn trip een erg interessante optie vind.
Probleem is echter dat ik heb gelezen dat deze GPS de accu erg snel leegtrekt. En het zou zonde zijn als ik op pad ben en op een gegeven moment met een lege camera sta. Op ebay staan weliswaar goedkope accu's, maar de vraag is hoe goed de kwaliteit hiervan is.

Het is dus of de Canon SX220HS voor 169 bij MM (of 189 via de link hierboven, dan heb je gelijk een hoes + geheugen).
Of de Canon SX230HS (goedkoopste online is 215 incl. verzkstn, die van 200 heeft slechte recensies..) + een (noodzakelijke) accu.

Is het die 50eu waard....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Roncom schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:48:
Ik vertrek begin juli naar Amerika om 3 weken langs de westkust rond te trekken (LA, Las Vegas, San Francisco) en dus ook een hoop nationale parken aan te doen....

Is het die 50eu waard....?
Voor het gebruik dat jij in gedachte hebt is een GPS camera erg leuk nuttig denk ik. Je zal er geen spijt krijgen van de GPS optie en je camera kan je natuurlijk elke dag in je hotel opladen. Een rerserve accu is altijd handig. Bij mijn Olympus FE3010 kreeg ik (3 jaar geleden) via speciale aanbieding bij Dixons een tasje en reserve accu. Misschien kun je een deal maken of gewoon een extra accu kopen. Mocht de accu te snel leeglopen dan kun je de GPS ook uit zetten en alleen gebruiken voor foto's die je echt wil geotaggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-04 18:46
Nog een vraag over mijn eerder genoemde Sony hx9v

Ik heb hier thuis een Sandisk micro sd hc 16gb liggen (waarschijnlijk class 4 maar het cijfer is niet meer goed leesbaar) ) (komt uit 2009/2010)Als ik deze met een adapter in de camera stop hoe zit Het met de snelheid ? heb ik enige profijt van een normale SD kaart met meer snelheid, of zal de camera daar in feite niks van merken ? Tot slot blijft het een compact camera en geen dslr.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffrey88 op 22-06-2012 02:06 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.