Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.832 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:31

MBV

Matched: camera, onder, dig, de
Volgens mij voldoet elke nieuwe compactcamera van boven de €150 aan die eisen, en afhankelijk van hoe je naar foto's kijkt ook wel die van €120. De W570 ken ik niet, maar ik zou zeggen: met zoveel megapixels zijn de pixels per stuk erg klein, en dus ruisgevoeliger. Ik heb liever minder megapixels en betere ruisgevoeligheid. Aan de andere kant: volgens sommige reviews is de WB650 daar ook niet zo'n ster in.

Ik heb zelf ook een camera nodig, en er zijn wel een aantal toestellen die op mijn shortlist zijn gekomen. Wat ik me af blijf vragen: maakt een travelzoom met dezelfde sensor als z'n 'gewone' broertje even goede foto's? Ik vergelijk dan bijvoorbeeld de Ixus 220HS met de Ixus SX230. Het grootste nadeel aan de 'normale' compactcams is dat je ze niet beet kan houden, waar de travelzooms nog iets van een grip hebben. De enige uitzondering die ik bij de mediamarkt beet had, was een Ixus 300HS: door de vorm bleef die wel lekker in m'n hand liggen.
Ander nadeel is de lichtgevoeligheid van gewone compacts: als je een 24-105 met f/2.4-6.3 hebt, of een travelzoom met 24-240 f/2.7-6.3, dan heb je bij de tweede meer licht op het tele-eind, en nog geen halve stop minder aan de groothoek-kant. Plus natuurlijk dat zoveel tele grappig is, maar zo vaak is dat niet nodig.

Voor wie wil schieten op mijn shortlist:
* Casio EX-FH100
* Casio EX-H20G (opvolger?)
* Canon Ixus 300HS (220HS kan ik niet vasthouden)
* Nikon P300

offtopic:
Normaal ga ik dan eindeloos reviews kijken, maar met een vakantie voor de deur, en een stukke Canon S60... :X

Daarnaast nog iets voor de TS: wat zijn momenteel goede reviewsites? www.DPreview.com loopt hopeloos achter bij de budgetcamera's. Google stuurt me steeds naar www.photographyblog.com en www.trustedreviews.com, maar erg handig vind ik ze niet. Slechte voorbeelden voor de ISO-tests (die ook steeds anders zijn), geen objectieve scherpte-tests, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Matched: camera, dig, de
Digitalversus.com heeft ook aardig wat compacts gereviewed, maar ook die zijn niet echt uitgebreid. Ze zijn over het algemeen wel wat strenger in hun oordeel, bij photographyblog is ongeveer elke camera fantastisch..
Echt uitgebreide reviews zoals bij DPreview kun je voor compacts niet echt vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Terwijl tot 2 jaar terug ongeveer je op DPreview niks kon vinden voor SLRs :X Als er nou gewoon iemand onder een gloeilamp z'n horloge met elke ISO-instelling op elke camera op de foto zou zetten, dan zou ik al blij zijn. Want dat ze inmiddels weten hoe een lichtmeter werkt geloof ik wel...

edit: Wat vinden jullie van www.ephotozine.com? Ziet er redelijk serieus uit, met een testopstelling voor ruistests, redelijk gestandariseerde teksten, en de paar camera's die ik net heb bekeken lijken ze wel en normaal (overeenkomstig met andere reviewers) oordeel te geven.
edit2: digitalversus ziet er wel goed uit, thnx.

[ Voor 36% gewijzigd door MBV op 05-07-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413969

Matched: camera, de
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, zo niet hoor ik het wel.

Ik heb niet heel veel verstand van fotografie maar ben gewend met de 'Auto' knop toch wel behoorlijke foto's te maken, zoals ik voorheen met mijn Canon deed.

Nu heb ik heb een tijdje terug een goedkope camera gekocht (Olympus VG 110) en de foto's die ik hiermee maak zijn ronduit teleurstellend. Ook buiten met veel licht. De kleuren zijn niet natuurlijk en de foto's zijn erg onscherp.

Een voorbeeld: http://imageshack.us/photo/my-images/96/p7010003.jpg/

Iemand een advies hoe dit te verbeteren? (ik vrees dat ik voor iedere foto het toestel uitgebreid handmatig zal moeten gaan instellen).

mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:51

mvh

State Governor

Matched: de
Ik ben laatst op http://www.dcresource.com/ gestuit, specifiek een review met GPS travelzooms: link. Volgens mij is de methodologie wel goed, maar ik kan niet zo gauw overzien of er nog veel meer nuttigs op de site staat.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Matched: camera, euro, dig, de
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:06:
Leuk topic dit :) Ik heb er zelf een vraag over nu. Ik ben op zoek naar een compactcamera voor mijn moeder. Jawel! Die is al een dagje ouder dus het belangrijkste criterium is dat hij eenvoudig te bedienen is. Dus niet al te veel opties. Hij mag maximaal 100 euro kosten en voor dat geld zoek ik natuurlijk tevens de beste beeldkwaliteit voor foto's. Filmpjes zijn minder of zelfs niet belangrijk, eigenlijk. Dus:

-Eenvoudige bediening!
-Goede fotokwaliteit (geen ruisfestijn)
-Maximaal 100 euro

Hopelijk kunnen jullie me, op basis van jullie ervaringen, op weg helpen. Dank!
Niemand? Ik heb nu mijn oog laten vallen op de Nikon L23 en de Canon A1200 of A2200.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 09:40
Matched: camera, onder, euro, de
Volgende week zaterdag gaat mijn vakantie beginnen en om deze tijd vast te leggen wil ik graag een nieuwe camera aanschaffen, waar ik ongeveer zo max 200 euro aan wil uitgeven, alles er onder is prettig natuurlijk O-)

Tijdens de vakantie zullen er de standaard foto's mee gemaakt worden van de omgeving, natuur, de mensen en alles wat er eigenlijk in je op komt, dus het standaard gebruik denk ik zo. Daarnaast is filmen voor mij niet echt van belang, wellicht leuk voor erbij maar geen prioriteit.

Natuurlijk wilt iedereen wel mooie foto's maken, dus scherpte, zoom e.d. zullen wel enig sinds van belang zijn.

Wat ik ook nog graag zou willen is eventueel wat met macro of zaalsport foto's willen doen ( badminton ) en wellicht wat natuur / city foto's om mee te beginnen, kijken wat ik uit de camera kan halen en wat ik zelf het leukst vind om te fotograferen

Zelf had ik de volgende ingedachte; Helaas zie ik door het bomen het bos niet meer, dus als men andere voorkeuren aanbrengt sta ik daar graag voor open.

Fujifilm FinePix F300EXR
Sony Cybershot DSC-W380
Panasonic Lumix DMC-TZ8
Sony Cybershot H55
Canon Powershot SX130 IS
Olympus SP-600UZ

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

zaalsport? Lichtgevoeligheid, met minder dan ISO800 krijg je bewogen foto's. En ISO800 is bij veel camera's net over de grens heen. Ook is het wel aardig om een 'best-shot' mogelijkheid te hebben: 10 foto's die worden opgeslagen van rond het moment dat je afdrukte, dan kan je achteraf de beste uitkiezen.

Ik durf geen oordeel te vellen over de verschillende camera's, behalve de Canon: koop daar liever een camera met Back-Side Illuminated (BSI) CMOS van, die hebben "HS" in het type staan. De Ixus 130HS, 300HS, SX220HS, enzovoort. Er zijn trouwens net een aantal redelijk goede reviewsites langsgekomen, misschien heb je daar iets aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 09:40
Tja zaalsport zou me wel leuk lijken, vooral omdat ik ook twijfel om een leuke starter kit aan te schaffen dSLR, maar eerst zo toch een wil kijken of het me gaat trekken.

Ik zal op de benoemde sites even wat gaan lezen en hopelijk wordt ik er snel wat wijzer uit want heb eigenlijk nog maar een weekje om de keuze te maken, al zou dat geen probleem moeten zijn :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
Voor mijn reis naar Azie wil ik ook een nieuwe camera kopen, gewoon budget dus rond de 100 euro. Ik kwam bij de coolpix s3100 van nikon of de canon a3300.

Wat voor mij wel belangrijk is is dat ik de camera kan opladen via usb, is dat tegenwoordig standaard als het een accu heeft? Ik heb nu nog een oude camera waarbij je de accu in een aparte lader via het netstroom moet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb dus dezelfde vraag als Rene,
Ik ga binnenkort naar spanje toe en wil daar graag foto's maken. Ook wil ik graag foto's van mijn vriendin en mij maken.

Ik zoek dus een goede digitale camera van Niet meer dan 100 euro.
Ik heb zelf dus al wat gezocht op besteproduct.nl en vond de volgende camera's:
Panasonic Lumix DMC-S3
http://www.besteproduct.n..._S3/test_deskundigen.html

Casio Exilim Zoom EX-Z800
http://www.besteproduct.n...800/test_deskundigen.html

Canon PowerShot A1200
http://www.besteproduct.n...200/test_deskundigen.html

Nikon Coolpix S5100
http://www.besteproduct.n...100/test_deskundigen.html

Fujifilm FinePix JV100
http://www.besteproduct.n...00_/test_deskundigen.html

Fujifilm FinePix JX280
http://www.besteproduct.n...280/test_deskundigen.html

Laatst zag ik ook op de TV dat Nikon een Coolpix S3100 heeft.

http://tweakers.net/price...qpg1bnyXyrexH7mlkpYC5lPID

Welk van deze camera('s) raden jullie deze ''noob'' aan?
Met vriendelijke groet, Wesley

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 16-07-2011 18:40 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Geen matches
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Geen matches
Hallo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 16:22
Wat denk je zelf wat het beste bij je past? Aangezien de links die je plaatst de nodige voor- en nadelen op een rijtje zetten, kun je volgens mij de selectie al beperken. Wat zoek je in een camera? Veel zoom, mooi kleurtje, supercompact, bepaald merk, filmen, etc. ?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipower
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07-2024

chipower

i750 - sapphire 5850

Matched: camera, welke, euro, 250, de
ik zoek een compacte camera voor rond 200-250euro. heb een paar populaire camera's vergeleken. en denk 1 van de 2 te kopen.
pricewatch: Canon Powershot SX220 HS Grijs
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ18 Zwart
welke is beter van de 2?
-panasonic heeft 2m cameraresolutie meer en 2x meer zoom, dus betere fotokwaliteit?
en ik snap niet wat het verschillen van sensortype en beeldstabilisatie zijn.

en heb weinig verstand van camera's dus als je betere vind binnen budget mag dat ook.

[ Voor 17% gewijzigd door chipower op 19-07-2011 09:50 . Reden: vergelijkingsvraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Universal Creations schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:32:
Wat denk je zelf wat het beste bij je past? Aangezien de links die je plaatst de nodige voor- en nadelen op een rijtje zetten, kun je volgens mij de selectie al beperken. Wat zoek je in een camera? Veel zoom, mooi kleurtje, supercompact, bepaald merk, filmen, etc. ?
Ik zoek een digitale camera, die zeer mooie foto's schiet voor zijn prijsje. En veel zoom, nou... hij moet wel een beetje kunnen zoomen :).
Kleur: Zwart/wit/zilver
Supercompact: maakt niet uit
bepaald merk: Maakt niet uit
Filmen: Ik denk het niet, misschien???
(ik ben meer van de computers, over camera's weet ik niet zo veel)

Kortom ik zoek dus gewoon een leuk digitaal cameraatje die niet te duur is, en wel heel erg leuk presteert (ook in het donker nog wel aardige foto's schiet) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 19-07-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Matched: camera, welke, euro, 250, dig, de
chipower schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:40:
ik zoek een compacte camera voor rond 200-250euro. heb een paar populaire camera's vergeleken. en denk 1 van de 2 te kopen.
pricewatch: Canon Powershot SX220 HS Grijs
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ18 Zwart
welke is beter van de 2?
-panasonic heeft 2m cameraresolutie meer en 2x meer zoom, dus betere fotokwaliteit?
en ik snap niet wat het verschillen van sensortype en beeldstabilisatie zijn.

en heb weinig verstand van camera's dus als je betere vind binnen budget mag dat ook.
De Canon heeft ondanks (of dankzij) de 2 MP minder een betere fotokwaliteit. Resolutie is niet alles, de hoeveelheid ruis van een sensor bepaald in grote mate hoe gedetailleerd je foto wordt en de sensor van de Canon is hier beter in.
De panasonic heeft iets meer zoombereik, maar belangrijker: meer groothoek (lens begint bij 24mm ipv 28mm). Bij binnen-, landschap- of stadsfotografie wil je nog wel eens zoveel mogelijk op een foto zetten en dit kan de panasonic dus beter. Ook heeft de pana (uit m'n hoofd) een sweep-panorama functie.

De GPS functie is op de panasonic beter, met o.a. kaarten en bezienswaardigheden, de canon logt alleen de coördinaten.
Verder heeft de canon een 16:9 scherm wat voor 4:3 foto's niet echt optimaal is, je kan dan niet de volle resolutie van het schermpje benutten.

Beide toestellen hebben optische beeldstabilisatie en zullen dus ook ongeveer gelijk presteren (Fuji/Nikon gebruiken vaak sensor-shift stabilisatie die doorgaans wat minder effectief is).

Kortom: wil je de beste foto-kwaliteit: neem de Canon. Hecht je veel waarde aan de 'randzaken': neem de Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:12

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Een bezoekje aan de lokale fotografie winkel heeft me van een Canon Powershot SX230 richting een Sony Cybershot HX5V geduwd. De verkoper was daar een stuk beter over te spreken, de demonstratie vond ik ook indrukwekkend (ik ben kennelijk niks gewend ;)) en hij is nog goedkoper ook.

Maar nu de grote vraag: Zitten er nadelen aan het kopen van een camera die al geruime tijd meedraait? De HX5V is al een flink stuk ouder en inmiddels opgevolgd voor de HX7V. Zelfs type HX9V kom ik hier en daar al tegen in aankondigingen. In de reviews lees ik dat men niet zo onder de indruk is van de toevoegingen die de HX7V biedt, en deze is natuurlijk wel weer een stukje duurder.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Stef602 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:56:
[...]

Ik zoek een digitale camera, die zeer mooie foto's schiet voor zijn prijsje. En veel zoom, nou... hij moet wel een beetje kunnen zoomen :).
Kleur: Zwart/wit/zilver
Supercompact: maakt niet uit
bepaald merk: Maakt niet uit
Filmen: Ik denk het niet, misschien???
(ik ben meer van de computers, over camera's weet ik niet zo veel)

Kortom ik zoek dus gewoon een leuk digitaal cameraatje die niet te duur is, en wel heel erg leuk presteert (ook in het donker nog wel aardige foto's schiet) :)
Het probleem bij al deze camera's is het presteren bij lowlight. Maar de vraag is dan: wat voor foto's maak jij bij weinig licht? Zijn dat portretten (dus met flits), of juist long-exposure foto's (met statief en geen flits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Matched: camera, onder, euro, de
Universal Creations schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:16:
[...]

Het probleem bij al deze camera's is het presteren bij lowlight. Maar de vraag is dan: wat voor foto's maak jij bij weinig licht? Zijn dat portretten (dus met flits), of juist long-exposure foto's (met statief en geen flits).
mets flits, zonder statief :) maar af en toe ook een long exposure foto, kzag laatst een statief voor maar 25 euro bij de mediamarkt! =D

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 19-07-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb even gekeken naar de commentaren van die linkjes en de Canon en Panasonic komen er wel goed uit (iets wat je wel vaker ziet in testen van compact-camera's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ik heb dus wat reviews gevonden van die camera met foto's:
http://www.photographyblo..._s3_review/sample_images/

http://www.photographyblo...kon_coolpix_s3100_review/

En als ik heel eerlijk ben vind ik de foto's van de nikon mooier :S maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Matched: onder, de
Dan is het toch heel simpel: Nikon S3100. Prima ding voor het geld lijkt mij.

Edit: al zijn het verschillende foto's (dus niet 1 op 1 te vergelijken), dan vind ik persoonlijk die Panasonic beter. Bovendien kan de Nikon maar een sluitertijd van 2sec aan (staat onderaan op de Image Quality pagina) en de Panasonic 60sec.

[ Voor 61% gewijzigd door Universal Creations op 20-07-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Matched: onder, welke, de
Universal Creations schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 01:02:
Dan is het toch heel simpel: Nikon S3100. Prima ding voor het geld lijkt mij.

Edit: al zijn het verschillende foto's (dus niet 1 op 1 te vergelijken), dan vind ik persoonlijk die Panasonic beter. Bovendien kan de Nikon maar een sluitertijd van 2sec aan (staat onderaan op de Image Quality pagina) en de Panasonic 60sec.
okée ik ga toch maar voor de panasonic, maar welke van de 2 is het best:
Een s3 of een fs16

http://www.panasonic.nl/h....html?p=DMC-S3&p=DMC-FS16

De fs16 kan zoomen tijdens het filmen

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 20-07-2011 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Die FS16 is een stukje uitgebreider in opties. Sommige daarvan kunnen wel nut hebben (high speed burst zag ik ook even staan), anderen zijn alleen op papier leuk (-tig scenes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Matched: euro, de
Universal Creations schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 03:04:
Die FS16 is een stukje uitgebreider in opties. Sommige daarvan kunnen wel nut hebben (high speed burst zag ik ook even staan), anderen zijn alleen op papier leuk (-tig scenes).
de fs16 is 3 euro goedkoper dan de s3.
De s3 is wel nieuwer en heeft volgens mij een betere lens ofzo?

de 16 heeft een leica
en de s3 een lumix dc vario

Het word de FS16!
Hartelijk bedankt :D

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 20-07-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Geen matches
Nou, die lenzen ontlopen elkaar echt niet en dat "Leica" is in dit geval geen zak waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Mensen ervaring met, of in het bezit van, de Olympus VR320.
Nu bij de MM voor 111.-, wat scherp geprijst is, lettende op kieskeurig. pricewatch.

Aantrekkelijk ivm combinatie van nette groothoek (24mm) en zoom (12,5 x)

Aanrader of voor een paar tientjes meer een beter alternatief te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Na twee weken reviews lezen met mensen praten en gebruikerservaringen lezen ben ik er uit :) Het wordt de Sony Cybershot DSC-HX5V met een Lowepro Apex 20 AW erbij. De Sony is zeker niet de beste op alle vlakken maar de concurentie heeft ook zo hun minpunten ;)

Nog een review van de Sony door tweakers.net: reviews: Roundup: drie compactcamera's getest

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: dig, de
Anoniem: 26457 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:14:
Mensen ervaring met, of in het bezit van, de Olympus VR320.
Nu bij de MM voor 111.-, wat scherp geprijst is, lettende op kieskeurig. pricewatch.

Aantrekkelijk ivm combinatie van nette groothoek (24mm) en zoom (12,5 x)

Aanrader of voor een paar tientjes meer een beter alternatief te vinden?
....mmm, wat gespeur naar die Olumpus en diverse reviews daarover zijn niet overtuigend wat mij betreft. Ga kijken naar Samsung, die rond de 150.- aardige groot.hoek/zoom/compact alternatieven lijkt te hebben met een betere kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Matched: camera, onder, de
Stacheldraht schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:44:
Na twee weken reviews lezen met mensen praten en gebruikerservaringen lezen ben ik er uit :) Het wordt de Sony Cybershot DSC-HX5V met een Lowepro Apex 20 AW erbij. De Sony is zeker niet de beste op alle vlakken maar de concurentie heeft ook zo hun minpunten ;)

Nog een review van de Sony door tweakers.net: reviews: Roundup: drie compactcamera's getest
Ben na mijn vakantie blij dat ik voor de HX5V heb gekozen. GPS werkt goed en je kan mooi zien in google maps zien waar je bent geweest. Panorama functie werkt ook verbazend goed moet ik zeggen, je haalt erg makkelijk een mooi resultaat. Waar ik ook erg blij mee ben is de Low light Handheld functie, wat inhoud dat je zonder flits bij weinig licht toch een mooie foto kan maken. Ik vind die foto's vaak een stuk mooier dan als je het met een flits zou nemen(de kleuren, het ziet er een stuk natuurlijker uit allemaal). Vooral bij een etentje in de avond is dit een super funcie, en bij schemering s'avonds waarbij je met flits een donkere foto krijgt behalve een stuk wat dichbij je is, kan je met deze functie de hele omgeving mooi vastleggen. Heb volgens mij thuis nog wel een mooi voorbeeld hiervan. Je moet wel wat meer ruis op de koop toe nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Matched: camera, welke, euro, 250, dig, de
Even een dubbelpost vanuit het 'welke digitale camera tussen de 250 en de 500 euro' topic omdat veel modellen ook hier van toepassing zijn:

Op dpreview staat nu een uitgebreide round-up van de laatste travelzooms:
- Canon SX230 HS
- Nikon S9100
- Panasonic TZ20
- Pentax RZ10
- Samsung WB210
- Sony HX9V

Verder zijn kort meegenomen:
- Canon IXUS 1000HS
- Casio EX-ZR100
- Fujifilm Finepix F550EXR
- Fujifilm Finepix T300
- Olympus Stylus VR-320
- Panasonic Lumix TZ18
- Ricoh CX5
- Sony Cyber-shot HX7V

http://www.dpreview.com/reviews/Q311TravelZoomGroupTest/

Genoeg leesvoer dus :)
Gedeelde winnaars zijn de Canon SX230 (foto kwaliteit) en de Nikon S9100 (lens, snelheid en scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405856

De JVC Everio GZ-HM30 is ook een top camera voor zijn prijs! rond de 174 en een heel erg goede prijs/kwaliteit verhouding!
Hier een filmpje van het toestel YouTube: ‪HD Everio GZ-HM30 (test+review)‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
Geen matches
Maar daarvoor is dit niet het juiste topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21

Hoogie2004

Whohooooo

Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
primusz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:45:
Even een dubbelpost vanuit het 'welke digitale camera tussen de 250 en de 500 euro' topic omdat veel modellen ook hier van toepassing zijn:

Op dpreview staat nu een uitgebreide round-up van de laatste travelzooms:
- Canon SX230 HS
- Nikon S9100
- Panasonic TZ20
- Pentax RZ10
- Samsung WB210
- Sony HX9V

Verder zijn kort meegenomen:
- Canon IXUS 1000HS
- Casio EX-ZR100
- Fujifilm Finepix F550EXR
- Fujifilm Finepix T300
- Olympus Stylus VR-320
- Panasonic Lumix TZ18
- Ricoh CX5
- Sony Cyber-shot HX7V

http://www.dpreview.com/reviews/Q311TravelZoomGroupTest/

Genoeg leesvoer dus :)
Gedeelde winnaars zijn de Canon SX230 (foto kwaliteit) en de Nikon S9100 (lens, snelheid en scherm).
De Canon SX230 HS valt net buiten de pricerange in dit topic, maar ik zat te kijken naar zijn broertje zonder GPS, de SX220 HS. Deze heeft dezelfde hardware maar geen GPS (als ik alle specs moet geloven).

Ik weet het nog niet zeker maar mijn huidige voorkeur gaat uit naar de SX220 HS, iemand goede alternatieven? Belangrijkste punten voor mij zijn zoom en foto-kwaliteit (ook bij schemerige omstandigheden)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-07-2011 12:20 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

Hoogie2004 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:14:
[...]
De Canon SX230 HS valt net buiten de pricerange in dit topic, maar ik zat te kijken naar zijn broertje zonder GPS, de SX220 HS. Deze heeft dezelfde hardware maar geen GPS (als ik alle specs moet geloven).
Op de pricewatch staat ie voor €245,- :) Op dpreview hebben ze onlangs een vergelijkingstest gedaan met deze en een aantal andere vergelijkbare camera's. Dus wellicht dat je daar wat alternatieven voor deze camera (kwam als beste uit deze test) kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21

Hoogie2004

Whohooooo

Anoniem: 237999 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Op de pricewatch staat ie voor €245,- :) Op dpreview hebben ze onlangs een vergelijkingstest gedaan met deze en een aantal andere vergelijkbare camera's. Dus wellicht dat je daar wat alternatieven voor deze camera (kwam als beste uit deze test) kan vinden.
Ah, daar heb ik overheen gekeken. Verder blijft van kracht dat het enige verschil met de 220 de interne GPS is, en ik vraag me af of ik dat het extra geld wel waard vind... (ik heb dan liever een extra accu ofzo denk ik).

De test op DP review had ik idd ook uitgebreid gelezen, dus ik denk dat het dan de 220 of 230 word... Lijkt iig een mooie camera voor dat geld. Eens een winkel vinden om hem eens vast te houden / proberen :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 16:55
Ben ook net een paar dagen opzoek naar een goedkope compact camera.
Zie ik toevallig de ibood aanbieding van vandaag (Samsung ST 700). (Helaas dat ie camera nog nergens genoemd wordt hier :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321202

Matched: camera, welke, euro, dig, de
Goedavond allen,

Ik ga binnenkort op een korte vakantie en zit eraan te denken om (nog even snel) een point and shoot camera te kopen van minder dan 100 euro. Nu was ik aan het rondneuzen en kwam terecht op de kijkshop site. Na wat research te hebben gedaan (het opzoeken van foto's gemaakt met de desbetreffende camera's uit de topictitel, kijken naar youtubefilmpjes mbt de videobeeldkwaliteit en het lezen van reviews (indien deze aanwezig waren)) kan ik nog steeds geen keuze maken.

Als het aan mij ligt, gaat het om de volgende twee camera's:

Model Name: Fujifilm FinePix AV200

Olympus VG-120

Ik ben een leek op het gebied van digitale fotocamera's. Dit is dan ook de reden dat ik op dit forum dit topic aanmaak. Kort maar krachtig, welke van de twee raden jullie aan? Ik heb overigens via de searchfunctie gekeken of er al iets over beide camera's op dit forum is vermeld, maar dit was helaas niet het geval.

1. de olympus is 20 euro duurder
20 euro meer betalen is voor mij niet per definitie een probleem, mits mij duidelijk wordt dat het de 20euro ook waard is;
2. de fujifilm werkt op AA batterijen terwijl de olympus een accu heeft
maakt mij persoonlijk niet zo veel uit, heroplaadbare AA batterijen heb ik al;
3. de olympus heeft een groter scherm (3.0) t.o.v. de fujifilm (2.7)
een groter scherm is voor mij een voordeel, immers waarom voor een kleiner scherm kiezen? Echter of mij dit 20 euro waard is?;
4. ISO van fujifilm 3200, van Olympus 1600
Ik heb links en rechts begrepen, dat een lagere ISO doorgaans het beste is?

Qua megapixels zijn ze hetzelfde, dus op basis hiervan kan ik geen beslissing nemen. Het belangrijkste is voor mij, dat ik 'even snel' een fototje kan schieten die (het liefst) in één keer goed is en kwalitatief ook goed. Met andere woorden, het gaat me er niet om om 10minuten uit te trekken om de perfecte foto te bewerkstelligen!
Nu is mijn vraag, voor welke van de 2 zouden jullie gaan?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

Printer1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404453

Matched: camera, welke, euro, dig, de
Welke compact camera word aangeraden voor een amateur hobbyfotograaf? (p.s. niet in bezit van SLR/dSLR, dus het is geen camera voor erbij)

Ik twijfel tussen de Olympus Traveller SZ-10 en de Canon Powershot SX210 IS.

Voordelen Canon Powershot SX210 IS:
-Canon kwaliteit
-dunne behuizing
-bijna oneindige lijst van goede reviews

Voordelen Olympus Traveller SZ-10:
-18X optische zoom inplaats van 14X van de Canon
-Ik denk dat de Olympus beter is vast te houden door zijn vorm en doordat hij wat dikker is

Heeft iemand ervaringen met een van deze camera' s.

Prijs speelt voor deze 2 camera' s geen rol omdat ze maar een paar euro verschillen in prijs.

Heb ook Nikon Coolpix L120 & Olympus SP-610UZ overwogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
Sowieso moet je even naar een winkel gaan om ze beide vast te houden en te proberen..

Het lekker in de hand liggen van een camera is ontzettend belangrijk.. Reviews zijn overal op internet te vinden, maar ik zou eerst even langs een mediamarkt of saturn gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404453 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:57:[-18X optische zoom inplaats van 14X van de Canon
...de 4x extra zoom zou ik niet te zwaar aan tillen als argument. De 25mm groothoek van de L120 lijkt mij dan interessanter om rekening mee te houden t.o.v de 28mm van de Canon en de Olympus. De Nikon heeft dan ook nogeens een grotere zoom, als je dat toch belangrijk vindt.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 07-08-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mijn panasonic dmc-fx12 is helaas overleden, nu ga ik in september weer een tijd naar het buitenland en ben ik op zoek naar het volgende:

• Wat is je beschikbare budget? 100,-
• Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc) compact
• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden) 4x zoom, standaard dingen voor redelijke foto's voor dit bedrag / type camera
• heb je nog specefieke doelen? (externe flitser, etc) klein, licht, goede foto's, camera (720p is een plus), interne flitser
• Heb je al een voorkeur? (Even googelen, of een vergelijkingssite)

Zelf zit ik te denken aan de dmc fs16 omdat de vorige me erg goed beviel:
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FS16 Zwart
http://www.ephotozine.com...gital-camera-review-15776

Verder kwam ik de volgende nog tegen, maar volgens mij is de bovenstaande beter (?):
http://www.ephotozine.com...gital-camera-review-16033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Matched: camera, welke, dig, de
Anoniem: 404453 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:57:
Welke compact camera word aangeraden voor een amateur hobbyfotograaf? (p.s. niet in bezit van SLR/dSLR, dus het is geen camera voor erbij)

Ik twijfel tussen de Olympus Traveller SZ-10 en de Canon Powershot SX210 IS.
Ik raad je aan om de camera's eens vast te houden, en te proberen op de tele-stand een foto ermee te maken. De SX210 IS is voor mij even handig om beet te houden als een nat zeepblokje. Totaal geen enkele vorm van grip erop. Camera's met een vorm als de TZ10 houd je veel makkelijker vast.

Ik zou behalve de grip ook kijken naar de lichtgevoeligheid (lijkt goed op de eerste review die ik net zie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404453

Ik ga ook voor de Olympus SZ-10 vanwege zijn extra optische zoom en vorm. Hij heeft een rubberen stuk en is niet al te dun. Alleen als ik nog zeer slechte reviews of ervaringen zou vinden over de Olympus of de Olympus later zou terugsturen, zou ik voor de Canon kiezen.

@LOST...niet de serie de Olympus SZ-10 en de Canon komen voor mij in aanmerkingen doordat ze veel lichter en minder groot zijn dan de Olympus SP-610UZ en de Nikon L120. Ik heb namelijk hiervoor een Panasonic FZ-8 gehad en ik zou nu liever een wat compactere en lichtere camera willen. En de Olympus SZ-10 is volgens mij de ultieme combinatie tussen een lichte/kleine camera en een camera die je goed kunt vasthouden/niet uit je handen glijd. Plus ik hecht relatief veel waarde aan de 4x meer optische zoom. De groothoek is voor mij niet het allerbelangrijkste aangezien de FZ-8 een telebereik heeft van 36-432 mm. En daarmee kon ik ook wel mee leven. De groothoek 28 mm van de Canon en de SZ-10 is dus al een hele verbetering.

@rscheper ik heb over alle 4 de camera (Olympus SZ-10 en SP-610UZ, Nikon L120, Canon SX210 IS) al expertreviews gelezen. Over de Olympus SZ-10 en de Canon SX210 IS heb ik ook gebruikersreviews gelezen. Beide hebben goede expert- en gebruikersreviews. (Nikon en SP-610UZ trouwens ook, bij de SP-610UZ, SZ-10 en de Canon waren ze echter net wat enthousiaster)

Verder ga ik nog kijken of ik de camera' s in een winkel nog eens kan vasthouden,

Superpelican

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bumpje, iemand nog commentaar/suggesties voor mijn post (3de post hierboven)?

[ Voor 3% gewijzigd door marshallq op 09-08-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-03 16:07

xTmPizzaMan

Error

Matched: camera, 250, de
Hallo,

Voor op vakantie en in mijn vrije tijd wil ik graag de mogelijkheid hebben om fatsoenlijke fotos te maken. Ik heb gemerkt dat mijn telefoon altijd wel voldeed maar ik wil toch ietsje beter. Mijn doel is ook meer te verdiepen in het maken van fotos. Daarom wil ik een camera die wat mogelijkheden heeft. Mijn eigenlijke wens is een stevige camera, die makkelijk mee te nemen is, zowel bedienbaar voor een beginner (scherpe fotos) als een gevorderde. Daarmee bedoel ik dat hij automatisch dingen in kan stellen en je als gebruiker ook de mogelijkheid hebt om handmatig dingen te wijzigen. Ik zoek een camera waarmee ik even vooruit kan. Ik zal voornamelijk fotos willen maken van mensen, landschap, gebouwen en ik wil gaan experimenteren met bijvoorbeeld het maken van fotos van bloemetjes en bijtjes.

• Wat is je beschikbare budget? 250,- (ietsje boven maakt ook niet uit)
• Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc) compact (maakt eigenlijk niet uit)
• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden) min 8x optische zoom, handmatige instelmogelijkheden, min 720p video, beeldstabilisatie moet gewoon goed zijn ;).
• heb je nog specefieke doelen? (externe flitser, etc) interne flitser, makkelijk mee te nemen voor op reis, GPS tagger is leuk als het er in zit. :)

Ik had gezien dat er ook camera met 3d mogelijkheden zijn, dit hoeft van mij niet.

Ik hoop dat ik nu niets onmogelijks vraag ;)

Groeten!

[ Voor 7% gewijzigd door xTmPizzaMan op 10-08-2011 12:12 ]

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik zou zeggen lees dit nog eens door: http://www.dpreview.com/reviews/Q311TravelZoomGroupTest/
Hier worden bijna alle huidige travelzoom (compact met ~10x of meer zoom) meegenomen en kun je voor jezelf bepalen wat je de beste camera vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
Matched: camera, onder, welke, euro, dig, de
ik ben opzoek naar een leuk cameratje voor 100 euro;
om weg te geven als cadeau aan mijn vriendin die verder geen echte techneut is en gewoon een camera wil hebben om af en toe een fototje te schieten en dergelijke dingen.

Wat is je beschikbare budget? <100,-
Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc) compact ( maar superzoom mag indien onder budget van +- 100 euro)
Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden) minimaal 4x zoom, beeldstabilisatie( optisch denk ik?) iets van een automatische scene mode
heb je nog specifieke doelen? (externe flitser, etc) niet al te groot, indien mogelijk 720 HD filmen.

ik heb 3 voorkeuren in deze volgorde:

1. http://www.general-imagin.../power-series/e1480w.html

Deze is voor 99 euro te koop bij saturn
voordelen: 8 x optische zoom, HD filmen Optische stabilisatie, metalen behuizing, 3.0 inch scherm, groot hoek lens, 3200 ISO, auto scene
nadeel; voor mij niet een echt bekend merk? macro afstand. 160 fotos op een accu

2. pricewatch: Nikon Coolpix S3100 Roze

Voordelen: HD filmen, Groothoek lens, auto modus, 5 x optische zoom, Smal en mooi design, extra knop om snel te kunnen filmen
Nadelen: kleiner scherm(2,7 inch), het maken van foto's met flits duren lang volgens reviews

3.pricewatch: Samsung PL20 Roze
Deze is te koop voor z'n 85-90 euro

Voordelen: HD filmen, groot hoek lens, leuk kleurtje ( al is dat natuurlijk niet echt een voordeel) 5x optische zoom
Nadelen: 2,7 inch scherm( iets kleiner dus), iso tot 1600, digitale beeldstabilisatie

mijn voorkeur gaat uit naar de eerste, echter zoals ik al aangeef in het nadeel
ik heb nog nooit van het merk gehoord, het schijnt een van de grootste bedrijven te zijn, en een marktleider op het gebied van elektronica ..

Wie kan mij er wat meer over vertellen of mij tips geven welke camera te kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 21:58
Matched: camera, onder, welke, euro, dig, de
Downstar2 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:57:
ik ben opzoek naar een leuk cameratje voor 100 euro;
om weg te geven als cadeau aan mijn vriendin die verder geen echte techneut is en gewoon een camera wil hebben om af en toe een fototje te schieten en dergelijke dingen.

Wat is je beschikbare budget? <100,-
Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc) compact ( maar superzoom mag indien onder budget van +- 100 euro)
Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden) minimaal 4x zoom, beeldstabilisatie( optisch denk ik?) iets van een automatische scene mode
heb je nog specifieke doelen? (externe flitser, etc) niet al te groot, indien mogelijk 720 HD filmen.

ik heb 3 voorkeuren in deze volgorde:

1. http://www.general-imagin.../power-series/e1480w.html

Deze is voor 99 euro te koop bij saturn
voordelen: 8 x optische zoom, HD filmen Optische stabilisatie, metalen behuizing, 3.0 inch scherm, groot hoek lens, 3200 ISO, auto scene
nadeel; voor mij niet een echt bekend merk? macro afstand. 160 fotos op een accu

2. pricewatch: Nikon Coolpix S3100 Roze

Voordelen: HD filmen, Groothoek lens, auto modus, 5 x optische zoom, Smal en mooi design, extra knop om snel te kunnen filmen
Nadelen: kleiner scherm(2,7 inch), het maken van foto's met flits duren lang volgens reviews

3.pricewatch: Samsung PL20 Roze
Deze is te koop voor z'n 85-90 euro

Voordelen: HD filmen, groot hoek lens, leuk kleurtje ( al is dat natuurlijk niet echt een voordeel) 5x optische zoom
Nadelen: 2,7 inch scherm( iets kleiner dus), iso tot 1600, digitale beeldstabilisatie

mijn voorkeur gaat uit naar de eerste, echter zoals ik al aangeef in het nadeel
ik heb nog nooit van het merk gehoord, het schijnt een van de grootste bedrijven te zijn, en een marktleider op het gebied van elektronica ..

Wie kan mij er wat meer over vertellen of mij tips geven welke camera te kiezen ?
Die eerste heeft inderdaad goede eigenschappen en ook een paar aardige reviews, ik kan hem alleen nergens vinden om te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 22:04
Marktleider op het gebied van electronica zegt natuurlijk niks als ze pas net de cameramarkt instappen. Als ik de reviews lees (shutterlag, ruis en veel moeite met bewegende objecten), dan zou ik hem links laten liggen. Daarnaast heeft hij weinig knopjes. ISO 3200 ga je sowieso niet gebruiken op een compact. ISO 800 is meestal nog net te doen.

Ik zou zelf voor de Nikon gaan. Waar je ook naar kan kijken is de Casio ZX-800 (in het roze!) pricewatch: Casio Exilim Zoom EX-Z800 Roze

Prima ding, goede bouwkwaliteit en erg gebruiksvriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-04 23:56
Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
Ik ben opzoek naar een compacte camara voor mijn vriendin voor tussen de 100 en 200 euro.
Ze had eerst een Fujifilm Z100 en die werkte perfect maakte onder elke weers-omstandigheden perfecte foto's ook van bewegende beelden, alleen die is nu stuk.

Ik had een Nikon S2500 gehaald dat leek me wel een goede en had betere specificaties dan haar Z100.
Alleen wanneer ik foto's van mijn vriendin maak tijdens het paardrijden zijn de foto's van het paard allemaal wazig. Ik heb meerdere instellingen geprobeerd maar kreeg het niet goed. En het duurde best lang voordat ik weer een nieuwe foto kon maken.

Bij de fujifilm kon dat behoorlijk snel achter elkaar, Nikon was wel een goedkoop model (77 euro) de fujifilm was rond de 200 euro. Dus ik heb de Nikon weer terug gebracht naar de winkel.

Alleen nu twijfel ik welke camera ik het beste kan halen, mijn vriendin zag bij de Mediamarkt twee modellen die ze erg mooi vond dat zijn de Sony DSC-T110 voor 200 euro en de Fujifilm Z90 voor 130 euro.

http://www.camera-catalog...0_vs_fujifilm_finepix_z90

Welke raden jullie aan of kent er iemand een ander model voor die prijsklasse die beter is. Het gaat er vooral om dat ze mooie scherpe foto's krijgt als ze paardrijdt.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik blijf het een pittige klus vinden, een camera uitzoeken voor het standaard vakantie werk.

Wel belangrijk:
- Compact camera model
- €100-€150 (max.)
- Goede stabilisatie
- Scherpe plaatjes met mooie kleuren
- Hoofdzakelijk overdag in gebruik
- Snel opstarten en goede automatische instellingen (voor m'n ouders :))

Niet belangrijk:
- Filmen, leuk als het kan maar ik maak liever mooie foto's.

Camera's die vaker voorbij komen zijn de Nikon S3100, Panasonic Lumix FS16 en de Sony W550 / W570. Maar ik kom er ook met reviews niet bepaald uit. De s3100 en de FS16 worden door www.ephotozine.com gereviewed en met respectievelijk een 4,5 en 4 sterren beoordeeld, maar die foto's zijn gigantisch onscherp (http://www.ephotozine.com...olpix_s3100_landscape.JPG).

Wellicht dat iemand nog iets kan tippen? Is een Canon IXUS 115 HS mooi alternatief?

[ Voor 17% gewijzigd door Ronwiel op 25-08-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:52

Sharky

Skamn Dippy!

• Wat is je beschikbare budget?
Ongeveer €200,-

• Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc)
Compact

• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden) 4x zoom, standaard dingen voor redelijke foto's voor dit bedrag / type camera
Alle fratsen geloof ik wel. Ik wil een zo compact mogelijke camera met flink wat groothoek, 24mm zou fijn zijn. Uiteraard moeten de foto's van redelijke kwaliteit zijn maar dat ontloopt elkaar niet zoveel tegenwoordig lijkt me. Een M-stand is ook nooit weg.

• heb je nog specefieke doelen? (externe flitser, etc) klein, licht, goede foto's, camera (720p is een plus), interne flitser
Niet echt.

Iets van een Digital Ixus? Ik heb me er wel al even in verdiept uiteraard maar vind het lastig om een goeie shortlist te maken. Het is ook een type camera waar ik me nog nooit in verdiept heb, normaal sjouw ik met een 1d en een zut lenzen en flitsers rond :P

[ Voor 16% gewijzigd door Sharky op 27-08-2011 19:25 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:01

-Sander-

///M Powerrrrrr

Sharky schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:20:
Ongeveer €200,-

Compact

Alle fratsen geloof ik wel. Ik wil een zo compact mogelijke camera met flink wat groothoek, 24mm zou fijn zijn. Uiteraard moeten de foto's van redelijke kwaliteit zijn maar dat ontloopt elkaar niet zoveel tegenwoordig lijkt me. Een M-stand is ook nooit weg.

Niet echt.

Iets van een Digital Ixus? Ik heb me er wel al even in verdiept uiteraard maar vind het lastig om een goeie shortlist te maken. Het is ook een type camera waar ik me nog nooit in verdiept heb, normaal sjouw ik met een 1d en een zut lenzen en flitsers rond :P
Kijk eens naar een Canon Ixus 220HS, die heb ik onlangs ook gekocht voor naast m'n dslr.
Erg fijn ding en al veel foto's mee gemaakt, de 24mm groothoek is ook erg fijn!
Daarnaast full HD filmen met stereo geluid, verder klein en licht dus je stopt hem zo in je broekzak.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 16:59
Matched: onder, euro, dig, de
Budget: 200 euro (mag klein beetje overheen als het echt nodig is)

Formaat: Met uitkomende lens graag, maar niet te zwaar (max 300gram) en te groot.

Eisen: Batterij opladen zonder accu eruit te halen! lange batterijduur is zeer gewenst (400 foto's of 4 uur). Geen Touchscreen en zo gebruiksvriendelijk mogelijk icm Macbook.

Doel: Vakantie foto's op plekken zonder stroom.

[ Voor 5% gewijzigd door kx22 op 08-09-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtvanderheiden
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-07-2024
Geen matches
Edit: Niet meer relevant

[ Voor 96% gewijzigd door jtvanderheiden op 18-09-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nadat onze vorige compactcamera kapot is gegaan (woestijnzand :P ) is het na een aantal jaar tijd voor een nieuwe camera.

Ongeveer €200,-

Maakt niet echt uit

• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden)
We hebben niet echt veel eisen.
Een grote eis is een zoeker, dus dat je kan fotograferen met je oog tegen het apparaatje ipv naar het schermpje te kijken. Verder moeten er SD-kaartjes in kunnen en zou een nacht-, portret- en panoramamodus fijn zijn. En optische zoom.

• heb je nog specifieke doelen? (externe flitser, etc)
Nee, niet echt, al zijn de meeste foto's die we maken toeristen- en natuurfoto's.

De eis van een zoeker beperkt de keuze al enigzins (dat scheelt), ik zat zelf te kijken naar de Fujifilm FinePix S-serie, zoals bijv de S3300 (pricewatch: Fujifilm FinePix S3300 Zwart)
Maar ik hoor graag suggesties :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 01-10-2011 10:35 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:05

BD1

• Wat is je beschikbare budget? Maximaal €200,-
• Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc) Geen voorkeur
• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden) Redelijke zoom: >10x, op termijn misschien iets zelf instellen
• heb je nog specefieke doelen? (externe flitser, etc) Vakantiedoeleinden en huis-tuin-en-keuken gebruik

Mijn oog is zelf al gevallen op de Sony HX5V, alleen mijn vraag is of ik deze wel moet kopen omdat deze al behoorlijk gedateerd is (introductie januari 2010). Verder heb ik ook nog de Canon Powershot SX210 IS gezien maar ook deze is gedateerd (februari 2010).

Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:33

cruncher

wanna crunch someone?

-Sander- schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:53:
[...]

Kijk eens naar een Canon Ixus 220HS, die heb ik onlangs ook gekocht voor naast m'n dslr.
Erg fijn ding en al veel foto's mee gemaakt, de 24mm groothoek is ook erg fijn!
Daarnaast full HD filmen met stereo geluid, verder klein en licht dus je stopt hem zo in je broekzak.
Die heb ik ook, mooie plaatjes. filmen mooi, maar slechts 24fp dus snelle bewegingen wat minder

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:27

Gast1981

room with a moose!

Matched: euro, dig, de
Aangezien iBood momenteel een aardige aanbieding heeft in deze categorie, even een post hier:

Rond de 100-150 Euro.

• Wat voor formaat wil je?
Een compacte. Model broekzak/binnenzak ;)

• Wat voor eisen stel je eraan?
- minimaal 3x (optische) zoom
- minimaal 720p film opties
- minimaal 10MP
- ook goede foto's en films in het donker ('s avonds)
- (snelle) beeld stabilisatie
- foto's redelijk snel achter elkaar nemen

• Heb je nog specifieke doelen?
Geen professioneel gebruik, vooral vakantiefoto's en -filmpjes, keertje mee naar een feest/festival, dat soort.

• Heb je al een voorkeur?
Eerlijk gezegd, de iBood aanbieding van vandaag ziet er wel aardig uit.
De Sony Cybershot WX7 16.2MP met 1080i HD film-mogelijkheid, voor € 150,- incl verzendkosten.
http://www.ibood.com/nl/n..._Zeiss_Vario-Tessar-lens/

Ik zit er alleen totaal niet in, en de aanbieding is (uiteraard) alleen vandaag geldig, vandaar dat ik even hier pols of het a) een goeie deal is, en b) of er voor deze prijs nog betere verkrijgbaar zijn? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 14:16
Matched: camera, euro, de
Bij de Media Markt kost de pricewatch: Fujifilm FinePix T200 Grijs nu 99 euro.
Het lijkt mij best een mooie point-and-shoot camera, maar ik heb geen enkele ervaring met Fujifilm op de fotorolletjes na.

Is dit wat om opzak te hebben?

Edit:
Wat reviews gevonden:
http://www.photographyblo...ifilm_finepix_t200_review Recommended ****
http://www.expertreviews....691/fujifilm-finepix-t200 8,3 uit 10

Ziet er heel behoorlijk uit voor een 100 euro camera volgens mij.

[ Voor 30% gewijzigd door My-life op 07-11-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Hij heet bij de Media Markt nu ineens T-210 :? ?

FUJIFILM Finepix T-210 Gun Metal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Ik ben ook wel heel benieuwd naar deze mediamarkt aanbieding, hij is er nog steeds.
Goede deal voor 100 euro of kan ik beter iets meer uitgeven zoals 200 voor een stuk beter kwaliteit?
Of is dit verschil klein en kan ik net zo goed voor die fujifilm gaan? En ja ik ben nog al een leek :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268925

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.
Ik heb al een spiegelreflex, maar wil die niet mee op vakantie nemen.
Ik heb de volgende eisen:

Redelijk klein formaat
sluitertijd en diafragma zelf instelbaar
minstens 10 x opt zoom
min 10 megapixel
Full HD filmen
kunnen zoomen tijdens het filmen
optische beeldstabilisator
max 30 mm groothoek

Ik had zelf al naar de Panasonic DMC TZ20 gekeken, maar ik zag dat iedereen erg negatief was over de beeldkwaliteit.... dat is natuurlijk wel belangrijk.
Ik heb verder nog gekeken naar: casio EXzr100 en de canon powershot sx220hs. Zijn dat de beste alternatieven of zijn er nog beteren?

bedankt!

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394580

Beste allen,

Ik zoek een camera voor max. €250,- die goede foto's maakt bij weinig licht.

De camera zal vaak worden gebruikt om presentatiewanden in winkels/beurzen te fotograferen. Hij moet dus wijde foto's kunnen maken van dichtbij.

Ik zag deze in het forum, is dit iets? pricewatch: Fujifilm FinePix S3300 Zwart

Kan iemand mij aanbevelingen doen?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 394580 op 12-12-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoi mensen!

Mijn moeder is binnenkort jarig en ik dacht: mooi moment om dat oude analoge ding dat ze gebruikt weg te doen!

Ik ben dus op zoek naar een camera voor een oudere vrouw.

Wat is je beschikbare budget? 150 euro, met een goed argument kan ik daar wel iets overheen.
Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc) compact
Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden) Moet niet te groot of te klein zijn, makkelijk te gebruiken door een digibeet, standaard dingen als zoom e.d., en in vrouwen kleurtjes (roze, geel, rood, blauw, paars, etc.)
heb je nog specefieke doelen? Foto's maken, al het andere is een pre.
Heb je al een voorkeur? Ik kreeg deze lijst mee en heb zelf al online en offline zitten rond kijken. Is die Olympus FE-4030 Roze wat?

Tips?! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-03 18:25
Beste Forumgangsters,

Omdat ik 8 januari voor een langere tijd vertrek om de wereld te ontdekken is het altijd leuk om hier en daar wat kiekjes te maken. Om op latere momenten weer te kunnen genieten van de plaatsen waar je dan bent geweest.

Ben zeer beperkt in informatie qua camera's en de hoeveelheid megapixels niet perse hoeft mee te werken aan een betere foto.

Ik zoek een goede, compacte en simpele digitalecamera (liefst op AAA batterijen)
Die rond de 100 euro mag kosten en mij perfecte foto's levert naar mijn maatstaven.
Neem ook een laptop mee om alles te bewaren op internet.
- Liever minder dan meer, gaat puur om de kwaliteit/prijs verhouding.

Hier op het forum zal het stikken van ervaring/kennis over een digitale camera's en daarom is mijn vraag of jullie mij een advies kunnen geven om de juiste keus te maken.

Alvast hartstikke bedankt!

Groet,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodicloud
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04 15:47
Was op zoek naar een camera tot ongeveer €100 voor mijn pa. Hij is compleet atechnisch, maar hij zeurt zo erg de laatste tijd dat ik mijn 10x zoom Sony compactcamera (HX5V, durf er niet meer aan, haha) aan iemand anders heb verkocht dat ik vervanging aan het zoeken ben. Het enige dat hij er mooi aan vond is dat hij zo ver kon inzoomen. :')

Denk dat hij het wel leuk vindt om foto's te kunnen nemen van de kleinkinderen, van autoraces en natuur. Vanwege die laatste 2 dingen een camera met superzoom, dus... Zat naar deze te kijken, wel prima voor de prijs toch? Ja, natuurlijk was mijn Sony kwalitatief beter, maar hij heeft 3 maanden zitten twijfelen of hij hem nou van me zou overkopen, en nu zeiken. Ouders...

[ Voor 4% gewijzigd door Melodicloud op 08-01-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Thorbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 19:55
Matched: camera, onder, welke, de
Hoewel het financieel zware tijden zijn wil ik voor een middelbare school een aantal camera's aanschaffen.
Om hiervoor tot iets goeds te komen ben ik op zoek naar adviezen en tips.

Wat belangrijk is voor de camera's:
  • Ze mogen niet duur zijn (€100 tot €150 per stuk)
  • Ze moeten stevig zijn (leerlingen zijn vaak niet erg voorzichtig met het materiaal)
  • Ze moeten kunnen filmen en foto's kunnen maken.
  • Ze moeten zonder extra software uit te lezen zijn (WindowsXP)
Nu zit ik met de twijfel of ik op zoek moet naar een fotocamera die ook kan filmen of naar een filmcamera die ook foto's maakt.
Eventueel bijkomende vragen zijn: Wat zijn de valkuilen bij deze zoektocht? Welke voor- en nadelen heeft een filmcamera ten opzichte van een fotocamera? Hoe kan ik deze apparatuur goed beschermen tegen tieners?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met tips en adviezen bij mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 17:36
El_Thorbo schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:16:
...
• Ze moeten stevig zijn (leerlingen zijn vaak niet erg voorzichtig met het materiaal)

Misschien een overeenkomst laten tekenen bij uitgifte van camera? Dan sta je in ieder geval sterk als je de kosten moet achterhalen op de ouders. Doen wij ook bij ons op school met uitleen van laptops e.d.

Volgens mij zijn al die compact camera's wel vrij makkelijk kapot, vooral die camera's met uitschuif zoom lensen zou ik vermijden. Heb zelf bij normaal gebruik al 2x meegemaakt dat ik een lens error kreeg en de lens niet meer wilde uitschuiven.

Ik heb geen ervaring met videocamera's die foto's maken, maar veel compact camera's maken wel redelijke filmpjes opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik zou dan voor een zogenaamde robuuste compactcamera gaan. Zoals de TG-310 van Olympus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-03 11:49

kevinr1

Dude?

Hallo allemaal, :)

Voordat dit topic wordt verwijderd: I Come in Peace. Ik heb HIER nog even gekeken en zie nergens een 'regel' dat ik hierover geen topic mag openen. Als dit niet mag, oke .. jammer voor mij :/
Maar hetgeen waar het over gaat:

Ik heb opzoek naar een nieuwe camera.
En aangezien de tweakers in deze corner de 'pro's' zijn op dit gebied is het misschien wel logisch om het hier te vragen.

Alleen zit ik nog met de volgende punten.
- Het is meer een 'kroegencamera', ik ben geen pro en hoef geen vogels/planten etc. te fotograferen.
- De camera moet simpel en strak zijn.
- Hoeft niet 10 MP te zijn, 3 MP is ook voldoende, alleen tegenwoordig krijg je ze niet meer zo klein :P
- 1280 x 1024 is een voldoende resolutie, 3840x2048 is toch te groot & teveel geheugen gebruik.
- Instant shoot(?), dus met 1 druk op de knop gelijk een scherp beeld van de situatie, dus niet 5 seconden wachten totdat er een scherpe/duidelijke foto wordt gemaakt.
- Goed met donker & licht ( dus voor buiten en in de kroeg ).
- Budget: € 150,- ( plus minus )

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 15:06
Ben op zoek naar een nieuwe digitale camera, daarbij heb ik er 2 gevonden die denk ik aan mijn eis voldoen.

ik wil kiezen uit deze:

pricewatch: Sony Cybershot DSC-W550 Zwart

En:

pricewatch: Fujifilm FinePix AX300 Zwart

Als ik de specs doorneem lijkt de fujifilm mij de betere van deze 2.

Ook lees ik dat sony's nogal wat ruis op de foto's hebben?

Wie kan mij wat adviseren en waarom?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik ben bang dat dit topic wat is doodgebloed. Er worden nauwelijks adviezen meer gegeven of gediscussieerd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442676

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een compacte camera om mee te nemen op reis. Mijn budget ligt rond de 200-300 euro.
Ik heb zelf geen verstand van camera's of van fotografie.

Na het lezen van diverse reviews ben ik op de panasonic DMC-TZ20
http://www.panasonic.nl/h...o%20value%20assigned.html

Hij heeft een ruim zoom bereik en is handzaam. Ook kost hij in de pricewatch rond de 220 euro.

Iemand ervaringen met dit toestel. Of andere toestellen die een beduidende beter prijs-kwaliteit verhouding hebben ?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:16
Heb niet zoveel verstand van compacts, maar wat ik altijd doe bij aanschaf nieuwe electronica is kijken wat in de pricewatch onder die categorie bovenaan staat qua populairiteit, daarna vergelijk ik reviews van de top5 daarvan.

Zou in jouw geval puur naar de specs kijkend gaan voor de
pricewatch: Canon Powershot SX230 HS Zwart

Om de volgende redenen die ik belangrijk vind: iets lichtgevoeliger, en 1080P filmpjes opnemen vs 1080i op de panasonic. Daarnaast is t puur voorkeur, maar vertrouw canon persoonlijk meer qua camera's omdat ze een van de meest gewaardeerde professionele lijnen van camera's hebben. Zelfde geld voor Nikon, panasonic staat daar niet om bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444004

Ongeveer €200,-

Compact

Beeldstabilisatie en evenuteel 4x optische zoom.

• Heb je nog specefieke doelen? (externe flitser, etc) klein, licht, goede foto's, camera (720p is een plus), interne flitser
Ik wil snelle beelden in 720p of 1080p filmen op circa 3 meter afstand. Het geluid is niet belangrijk, dat knip ik er toch uit.

Ik zat zelf te denken aan een Panasonic DMC-FS22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Ongeveer €200-300,-

Compact

Ik heb nu een Canon IXUS 860 IS, en ben hier zeer tevreden van, maar hij begint te verslijten. Dus ik wil zeker een gelijkaardig toestel. Mijn oog was gevallen op de TG-610, omdat deze waterdicht is, wat ik wel handig vind als je op verlof gaat en eens onder water wil fotograferen. Belangrijk vind ik ook dat de camera snel beschikbaar is voor de eerste foto, als je eens een toffe wagen ziet voorbij rijden. De IXUS heeft ook heel veel dienst gedaan als videocamera, dus deze functie moet zeker deftig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-04 21:18
Matched: dig, de
Wat is je beschikbare budget?
€100,-

Wat voor formaat wil je?
Compact.

Wat voor eisen stel je eraan?
Minimaal 12 MP & 720p.

Heb je nog specifieke doelen?
Op dit moment niet.

Heb je al een voorkeur?
Het liefst een Canon omdat mijn huidige ook een Canon is (pricewatch: Canon Powershot SX100 IS Zwart)
En ik daar goede ervaringen mee heb. Alleen ben ik nu toe aan een eigen toestel.

[ Voor 7% gewijzigd door Apart op 06-02-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44
Matched: camera, onder, welke, dig, de
Mr.Joker schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:49:
Ben op zoek naar een nieuwe digitale camera, daarbij heb ik er 2 gevonden die denk ik aan mijn eis voldoen.

ik wil kiezen uit deze:

pricewatch: Sony Cybershot DSC-W550 Zwart
Waarom lijkt je de DSC-W570 niet wat?

Link pricewatch

Lijk iets goedkoper (maar iig < €100) en

Ik zoek ook een camera van max. €100 (als cadeau)
en dit lijkt me een goede keuze :)

Het scherm is niet te klein, en makkelijke bediening (aka: er zitten niet te veel knoppen op)
In mijn geval niet onbelangrijk ;)
Tevens filmt deze in 720p ipv VGA resolutie.
Ook bevat deze een Carl Zeiss lens, welke vaak ook wel als goed bevonden wordt :)

Iemand andere suggesties voor een camera voor deze prijs? (of goedkoper :P)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447623

Hallo allen

Ik ga begin MAART 2012 voor 2 maanden naar Thailand en wellicht ook nog andere landen/plekken.
Ik ben daarom nu dus ook op zoek naar een camera die ik kan meenemen.

Ik heb geen ervaring met photoshop, fotografie e.d. Dus het leek mij ook niet nodig om een camera aan te schaffen met allerlei functies en opties die ik toch niet zal gaan gebruiken.

De camera zal 's nachts maar ook zeker overdag gebruikt gaan worden (fel en veel zonlicht).

Mijn budget is zo rond de 200euro kost en het liefst niet meer, of het moet echt een heel groot verschil uitmaken.

Ik zoek dus een camera die gewoon van goede kwaliteit is, mooie fotos maakt, het liefst ook een optische zoom heeft (ik denk dat dat beter is dan een digitale zoom). En zo rond de 200euro kost..

Hebben jullie toevallig tips/advies voor mij?

In ieder geval heel veel bedankt!

Met vriendelijke groet

Jens de Jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08
Een interessante test van dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/q311travelzoomgrouptest/
Deze "travelzooms" zijn vrij compact maar bieden wel vrij veel features en zoombereik. De twee besten uit de test zitten zo rond jouw budget.

pricewatch: Nikon Coolpix S9100 Zwart
pricewatch: Canon Powershot SX230 HS Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447623

Matched: welke, de
Ten eerste, mijn excuses voor het posten van een eigen thread.
Ten tweede, heel erg bedankt voor het opzoeken helpen ik denk dat ik dan inderdaad 1 van die 2 neem. Ben niet heel erg kieskeurig, maar wilde gewoon wel één van de betere van mijn budget.

Naar welke van die 2 gaat uw voorkeur uit?

super!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 447623 op 22-02-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 13:45
dubbel met BartOtten in "[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6"

[ Voor 94% gewijzigd door PowerUp op 25-02-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08
Matched: camera, welke, de
Anoniem: 447623 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:45:
Ten eerste, mijn excuses voor het posten van een eigen thread.
Ten tweede, heel erg bedankt voor het opzoeken helpen ik denk dat ik dan inderdaad 1 van die 2 neem. Ben niet heel erg kieskeurig, maar wilde gewoon wel één van de betere van mijn budget.

Naar welke van die 2 gaat uw voorkeur uit?

super!
Ik heb zelf niet echt een voorkeur bij deze twee camera's. Ik ben beter bekend met compacts van Canon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448089

250 tot max €300

Compact of DSRL like

Minimaal 12 MP, goede foto's bij weinig licht, full hd, genoeg instelmogelijkheden (AE programma's) en het liefst ook een kantelbaar scherm, een groothoeklens en flink wat zoom. De volgende opties zouden leuk zijn, maar is bij een camera met zeer goede foto's en opties geen vereiste: RAW, GPS

Dieren (oa onze katten en aquaria), natuur (dieren, planten en bloemen), mensen (anderen en wij zelf), gebouwen, macro fotografie

Niet echt

Ik hoop dat iemand me kan helpen, vind zelf helaas zeer weinig goede compact camera's met een kantelbaar scherm :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling

[ Voor 73% gewijzigd door PowerUp op 28-02-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag ook nog de Panasonic Lumix TZ25 en TZ30, zijn deze qua prestaties in het donker/bij minder licht beter dan de TZ20? Dit was namelijk bij de TZ20 een minpunt, hebben ze dit verbeterd bij de TZ25 en de TZ30? En welke van deze 2 is dan de beste keus vinden jullie? En als je deze 2 vergelijkt met de Sony HX9V en de Fujifilm HS30? Of kan je die laatste niet vergelijken met een compact camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:48

nrg

Matched: onder, euro, 250, de
edit: never mind, DV-cam ga je kennelijk niet vinden onder de 250 euro

[ Voor 128% gewijzigd door nrg op 02-03-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Zijn er ook nog camera's in deze prijsklasse welke ook nog uitblinken in het filmen in luide omgevingen, denkend aan concerten, dance/house feesten, etc? En dan bedoel ik dus oa dat het geluid niet teveel vervormd, goed met scherpstellen in donkere omgeving.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Anoniem: 448089 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:27:
250 tot max €300

Compact of DSRL like

Minimaal 12 MP, goede foto's bij weinig licht, full hd, genoeg instelmogelijkheden (AE programma's) en het liefst ook een kantelbaar scherm, een groothoeklens en flink wat zoom. De volgende opties zouden leuk zijn, maar is bij een camera met zeer goede foto's en opties geen vereiste: RAW, GPS

Dieren (oa onze katten en aquaria), natuur (dieren, planten en bloemen), mensen (anderen en wij zelf), gebouwen, macro fotografie

Niet echt

Ik hoop dat iemand me kan helpen, vind zelf helaas zeer weinig goede compact camera's met een kantelbaar scherm :(...
Sony nex3

pricewatch: Sony Alpha NEX-3A + 16mm f/2.8 Pancake Lens
en probeer de lens te ruilen voor een 18-55mm

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 05-03-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Voor een tennisvereniging zoek ik een compact camera onder de € 200. Deze wordt gebruikt bij activiteiten welke zowel binnen als buiten plaatsvinden. Ook worden er regelmatig foto's gemaakt tijdens tenniswedstrijden, voornamelijk overdag.

Geen specifieke eisen aan merk of functionaliteit. Door het enorme aanbod heb ik niet echt een vertrekpunt om de ideale camera te vinden. Kan iemand me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JBS schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:26:
Voor een tennisvereniging zoek ik een compact camera onder de € 200. Deze wordt gebruikt bij activiteiten welke zowel binnen als buiten plaatsvinden. Ook worden er regelmatig foto's gemaakt tijdens tenniswedstrijden, voornamelijk overdag.

Geen specifieke eisen aan merk of functionaliteit. Door het enorme aanbod heb ik niet echt een vertrekpunt om de ideale camera te vinden. Kan iemand me op weg helpen?
Voor compacts zijn de Canons erg goed. Misschien net iets over budget, maar kijk eens naar de S95, erg goed bij slecht licht, binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb zelf net de Ixus 230 HS gekocht. Erg fijne camera die erg goed uit de verschillende testen komt.
Ik zou zeggen lees je eens in in de nodige reviews die er zijn en laat je overtuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

In het verleden altijd een Nikon SLR gebruikt voor de "mooie" foto's en een simpele Canon Ixus voor vakantie foto's. Maar de Ixus is aan vervanging toe.
Zoek een simpel maar toch effectief toestel voor vakantiefoto's en spontane foto's. Altijd heel tevreden geweest over mijn Ixus toestellen maar nu toch aan het verder kijken.
Budget tussen de 200 en 300 euro.
Compact en licht toestel.
12+ mp
Goede optische zoom.
Goed kunnen foto's kunnen maken in zowel licht als donker.

Zat zelf te twijfelen tussen de pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ20 Zwart en de pricewatch: Sony Cybershot DSC-HX9V Zwart heeft meer focuspunten (23 tov 9)
Sony meer mp (16 tov 14)

Ik heb zelf geen ervaring met beiden wat betreft de bediening. Mijn vriendin moet hem ook gaan gebruiken dus wil zo simpel mogelijk. De Canon was daar altijd goed in. Qua specs neig ik meer naar de Panasonic maar zij vind de Sony weer mooier 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Kenzi op 09-04-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kenzi schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:34:
In het verleden altijd een Nikon SLR gebruikt voor de "mooie" foto's en een simpele Canon Ixus voor vakantie foto's. Maar de Ixus is aan vervanging toe.
Zoek een simpel maar toch effectief toestel voor vakantiefoto's en spontane foto's. Altijd heel tevreden geweest over mijn Ixus toestellen maar nu toch aan het verder kijken.
Budget tussen de 200 en 300 euro.
Compact en licht toestel.
12+ mp
Goede optische zoom.
Goed kunnen foto's kunnen maken in zowel licht als donker.

Zat zelf te twijfelen tussen de pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ20 Zwart en de pricewatch: Sony Cybershot DSC-HX9V Zwart heeft meer focuspunten (23 tov 9)
Sony meer mp (16 tov 14)

Ik heb zelf geen ervaring met beiden wat betreft de bediening. Mijn vriendin moet hem ook gaan gebruiken dus wil zo simpel mogelijk. De Canon was daar altijd goed in. Qua specs neig ik meer naar de Panasonic maar zij vind de Sony weer mooier 8)7
De beste compact camera's rond de €300 zijn de Canon S95, Olympus XZ-1 (gold award drpreview) en de Panasonic LX5. Allen hebben een lichtsterke lens (f1.8/2.0) en krijgen goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Matched: camera, onder, 250, de
Rond de 300, maar dit topic is voor onder de 250, voor rond de 300 kan je beter het topic over camera's tussen de 250 - 500 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

pricewatch: Olympus XZ-1 Zwart
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-LX5 Zwart

alle 2 boven de 300 euro en dus boven mij budget, de Canon zal ik eens ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Vandaag dagaanbieding bij de MM, de S9100: http://www.mediamarkt.nl/...0557%201150556&langId=-11

[ Voor 2% gewijzigd door iglo op 10-04-2012 11:22 . Reden: was iets vergeten. ]

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.