Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
- Oscar Mopperkont
- Registratie: Februari 2001
- Laatst online: 03-08-2024
Hoepel op!
:strip_exif()/u/23160/Oscar.gif?f=community)
Deze camera vind ik zelf heel interessant als opvolger van mijn (gestolen) Ixus 850is. Deze camera lijkt op alle punten beter te zijn :0CLB schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:03:
pricewatch: Canon Digital Ixus 220 HS Zwart
12,1MP / Back-illuminated CMOS / Full HD / 5x optische zoom / 24mm-120mm / HDMI-output / €200,00
Voordelen: Goedkoopste in de rij met z'n 200,00 / leuke extra functies / Optische zoom tijdens filmen
Nadelen: Geen extra functies zoals GPS / Geo-tagging of extra stevige behuizing / 5x optische zoom
Panorama-functie is mij onduidelijk?
Macro-functie: 3 cm (W) vanaf de voorzijde van het objectief in macro
Enige vraag die ik net als jij hebt is of hij ook zo'n swipe panorama functie heeft. Iemand die dat weet? Als ik op de site kijk, zie ik wel dat hij Stich Assist heeft. Dus mijn vraag is eigenlijk of dit nog steeds zo primitief is als vroegah, of dat dit inmiddels net zo rlx is als bij Sony e.d.
[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-02-2011 14:43 ]
Weet iemand of dit echt een speciaal kabeltje is wat alleen Panasonic gebruikt, of is het een algemeen iets wat zo te bestellen is?
Alvast bedankt!
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 03-03-2011 18:43 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
CLB schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:03:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw camera'tje
[...]
pricewatch: Nikon Coolpix S8100 Zwart
pricewatch: Canon Powershot SX230 HS Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix S9100 Zwart
De Ixus 220 HS en de Coolpix S8100 zijn wel te verkrijgen...
De Powershot SX230 HS / Coolpix S9100 en de HX9V nog niet...
Wat moet ik nou
De Panasonic DMC-FT3 is ook wel heel tof, alleen de optische zoom is wat weinig
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
- Seraph1987
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 10:22
Ik ben opzoek naar een compacte camera van 120-150 euro en had onder meer een IXUS 100 IS (120€) op het oog. de 105 variant bij de dixons is ook leuk gebundeld met extra accu, tasje, 8gb voor 155€. Maar die 105 staat niet in de PW. Een cybershot ziet er ook aardig uit maar ik heb geen idee wat welke punten nu echt interessant zijn.
Ik heb ook niet de behoefte om me in camera's te verdiepen dus ik hoor graag welke canon/sony tussen de 120-150€ een mooie keus is. Alvast bedankt!
Anoniem: 367190
Na wat research op PW, verschillende sites van fabrikanten en dit forum heb ik de Samsung WB600 op het oog. Nu weet ik niet of dit het juiste merk is voor een fototoestel. Samsung is vaak goedkoper dan zijn concurent, maar als ik de reviews zo lees is dit een goed apparaat.
Als er nog alternatieven van dezelfde kwaliteit, beter en in dezelfde prijsklasse laat ik mij graag adviseren.
De FT3 is weer een andere klasse, meer de robuuste outdoorcamera. De andere modellen zijn meer travelzooms. Als je echt niet meer wilt wachten zal je moeten afwegen welke kwaliteiten van een camera voor jou het belangrijkste zijn, reviews zoeken etc.CLB schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:21:
[...]
[...]
De Ixus 220 HS en de Coolpix S8100 zijn wel te verkrijgen...
De Powershot SX230 HS / Coolpix S9100 en de HX9V nog niet...
Wat moet ik nou![]()
De Panasonic DMC-FT3 is ook wel heel tof, alleen de optische zoom is wat weinig
De reviews zien er goed uit inderdaad, en voor de prijs heeft de camera imho een mooie featuresetAnoniem: 367190 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:18:
Met het oog op mooi weer en de vakantie, wil ik binnenkort graag een camera aanschaffen. Deze moet niet gek duur wezen (tussen 100 en 150). Daarbij komt dat ik natuurlijk een aantal specs op het apparaat zou willen zien. Denk hierbij aan een goede zoom functie, filmen in hd (minstens 720p), en natuurlijk niet geheel onbelangrijk goede foto kwaliteit.
Na wat research op PW, verschillende sites van fabrikanten en dit forum heb ik de Samsung WB600 op het oog. Nu weet ik niet of dit het juiste merk is voor een fototoestel. Samsung is vaak goedkoper dan zijn concurent, maar als ik de reviews zo lees is dit een goed apparaat.
Als er nog alternatieven van dezelfde kwaliteit, beter en in dezelfde prijsklasse laat ik mij graag adviseren.
Had een panasonic lumix DMC-FS5. Prima point en shoot cameraatje, alleen de 3x optische zoom was wat weinig.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe camera en wil min 9x optische zoom, zodoende kwam ik bij de volgende 2 modellen uit:
Lumix DMC-TZ8 Zwart (12 x zoom)
Samsung WBC600 (15 x zoom)
Daarnaast zou ik het ook wel fijn vinden als hij min 720p opnamen kan maken, dat kunnen ze ook beiden.
Welke van deze 2 is een kwalitatief betere camera?
Bij Samsung heb ik niet echt het gevoel dat ze goede camera's maken. Hij is wel goedkoper en heeft meer zoombereik dan de panasonic.
Of heeft iemand nog een andere suggestie?
Stop chasing the dream, you're already living it
kwam deze ook nog tegen om bij 2 bovenstaande modellen toe te voegen:
Canon Digital Ixus 220 HS Zwart
Stop chasing the dream, you're already living it
Zou je aub een review willen schrijven, met foto's enz?Seraph1987 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:22:
Ik heb uit eindelijk een sony cyber shot dsc W530 gehaald en hij bevalt me erg goed
GoT, You have to love it!
Qosmic schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:23:
Mijn pocketcamera is onlangs kapot gegaan.
Had een panasonic lumix DMC-FS5. Prima point en shoot cameraatje, alleen de 3x optische zoom was wat weinig.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe camera en wil min 9x optische zoom, zodoende kwam ik bij de volgende 2 modellen uit:
Lumix DMC-TZ8 Zwart (12 x zoom)
Samsung WBC600 (15 x zoom)
Daarnaast zou ik het ook wel fijn vinden als hij min 720p opnamen kan maken, dat kunnen ze ook beiden.
Welke van deze 2 is een kwalitatief betere camera?
Bij Samsung heb ik niet echt het gevoel dat ze goede camera's maken. Hij is wel goedkoper en heeft meer zoombereik dan de panasonic.
Of heeft iemand nog een andere suggestie?
Anoniem: 367190
Anoniem: 367190 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:18:
Met het oog op mooi weer en de vakantie, wil ik binnenkort graag een camera aanschaffen. Deze moet niet gek duur wezen (tussen 100 en 150). Daarbij komt dat ik natuurlijk een aantal specs op het apparaat zou willen zien. Denk hierbij aan een goede zoom functie, filmen in hd (minstens 720p), en natuurlijk niet geheel onbelangrijk goede foto kwaliteit.
pricewatch: Canon Digital Ixus 130 Zwart maar sinds kort is er een opvolger, de 1400, maar niet in tweaker pricewatch
Een alternatief is de pricewatch: Sony Cybershot DSC-W570 Zwart
Weet iemand of de Canon 1400 ook in Nederland verkocht gaat worden?
GoT, You have to love it!
Een aanrader voor degenen die ook een WB650 zouden willen kopen; bij bol.com kan je op dit moment de WB660 vinden voor € 199. Dit is in feite een WB650 inclusief tasje en 4GB SDHC kaart (class 6). Niet dat het tasje duur aanvoelt maar je hebt er wel onmiddelijk één waar de WB650 perfect in past. En dat tegen geen al te grote meerprijs. En voor de Belgen; verzending naar België is maar € 1,95 (via Kiala)!
[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 15-03-2011 21:23 ]
pricewatch: Fujifilm FinePix S1800 Zwart
pricewatch: Canon Powershot SX120 IS Zwart
Momenteel heb ik nog een oude pricewatch: Canon Powershot A520 liggen..
Wat ik er mee wil gaan doen: gewoon leuk foto's schieten (kiekjes
Heeft het nut om te upgraden en zoja welke van de twee camera's is toch de betere? Ik heb veel reviews gelezen, veel foto samples bekeken.. Maar toch is het erg moeilijk te bepalen welke camera nou zich in het winnende kamp bevind..
Deze moet compact zijn, wordt voornamelijk gebruikt voor het bij zich hebben overal snel een foto van maken. Denk ook aan de vakantie kiekjes als wij straks op vakantie gaan. Zo wordt hij ook meegenomen daar dagjes uit kortom de dagelijkse foto's vaak onder goede omstandigheden, maar zo nu en dan een foto in het donker ( tijdens stappen ) zal ook gemaakt kunnen worden.
Zij wilt maximaal 120 euro uit geven, dit omdat haar eisen niet al te hoog zijn en de camera lekker compact en ready to use zal zijn. Nu zal ik niet weten hoeveel effect optische zoom, MPs en de mm qua lens voor haar zullen hebben, dus wij kwamen er niet uit wat een goed / leuk model voor haar zou zijn.
Wellicht een Casio Exilim, Samsung ST70 of wordt er iets anders aangeraden?
Voor mij zelf heb ik net iets andere wensen.
Ik zal er naast de huis tuin en keuken kiekjes ook een camera willen om te beproeven of fotografie voor mij weg gelegd is, of ik het dus echt leuk vind om straks te investeren in een dSLR en het wat serieuzer aan te pakken. Echter moet deze beproeving mij niet te duur komen te staan.
Ik zal dus bijvoorbeeld eventueel wat met macro of zaalsport foto's willen doen ( badminton ) en wellicht wat natuur / city foto's om mee te beginnen, kijken wat mij ligt waar mijn interesses zijn. Graag zou ik deze wensen voor 150 euro in vervulling zien gaan, maar als er geadviseerd wordt om iets hoger max 200euro te kijken zou ik er ook open voorstaan, al denk ik dat instap dSLR niet veel duurder zullen zijn..
Zelf had ik de volgende ingedachten; Fujifilm FinePix serie, Olympus SP-600UZ, Canon Powershot SX120 IS of hadden jullie eventueel zoiets van kijk liever naar een eerste instap dSLR ?
Zie de reacties graag tegemoet!
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
ik zit met het volgende .
Ik ben nu in bezit van een Canon Ixus 85IS, die me uitstekend bevalt.
Maar.... ik wil ook graag naast goede foto's ook goede/betere kwaliteit video materiaal kunnen filmen.
En dat gaat met deze niet zo. ,geen HD mogelijkheid...
Nu zat ik te twijfelen voor de Canon Digital Ixus 220 HS , Canon Digital Ixus 130
Aangezien ik goeie ervaring heb, met inmiddels 2 tal ixus cams.
Dacht ik, ik blijf deze trouw.
Alleen nu stuit ik op het volgende, ik kom regelmatig op feestjes.
Waar natuurlijk met een behoorlijk geluidsniveau word geknald om maar zo te zeggen.
Maar deze 'oude' cam presteert het hoe hard het ook is, om weinig tot niet te vervormen.
Nu zie ik op youtube dat beide series vervormen, tijdens concerten /feesten. Waar ik stevig van baal.
Wie doe dit ook met zijn camera en heeft ervaring , of kan me wijzen op een evt ander goed merk?
Voorbeeld van een filmpje met me Ixus85IS , ik stond hierbij bekant naast de speaker, en geluid bleef goed behouden.
Hij maakt echt goede foto's en voordeel is ook dat je alles manueel kunt instellen, mocht je daar behoefte aan hebben..
Daarnaast heeft de camera nog wat leuke effecten en zijn de video's in Full-HD echt prima te noemen, daarnaast is het stereo geluid ook zeker goed te noemen. Laatst wat gitaar opnamen gemaakt waarbij het geluid er goed naar voren kwam.
Tijdens het filmen zit er een auto focus op die altijd wel van pas komt.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Anoniem: 304324
Ik ga over twee weekjes op vakantie, en ik wil natuurlijk een camera meenemen. Waar ik normaal mee fotografeer is een Canon 50D met een 17-50 F2.8 en een 70-200 F4. Dat is heel leuk, alleen ik krijg er een beetje een naar gevoel van om m'n spullen mee te nemen, om ze vervolgens in een kluisje in een hotelkamer neer te leggen. Verzekeren is een optie, maar je moet wel heel erg voorzichtig waar je je spullen laat. Plus dat het toch weer een heel gedoe is als er iets gestolen word.
Dus toen had ik bedacht dat ik ipv de boel extra te verzekeren, ook een kleine compact ding kan kopen.
Ik ben dus opzoek naar een camera die niet al te duur is <100. En waar je toch redelijke vakantiekiekjes mee kan maken. Filmen in een resolutie van 720p of hoger is ook welkom.
Ik heb totaal geen verstand van compact camera's, dus kunnen jullie me even op weg helpen?
Anoniem: 97167
Nou zag ik bijvoorbeeld op marktplaats tweedehands dSLR's (bijvoorbeeld Canon 350d of een 300d) inclusief lens voor rond de 150 euro. Is dit aan te raden? Of kan ik beter kijken naar een nieuwe compactcamera?
Anoniem: 304324
Kan ik voor 129 krijgen (laatste modellen). Is dat een beetje aanrader? Volgens diverse reviews is EXR sensor erg goed, wat de verkoper mij ook al vertelde.

Sony HX5V Camera tijdelijk gehaald omdat de HX9V nog niet voorradig was. Deze mag ik maximaal 2 weken in bezit hebben anders mag ik hem niet meer omruilen voor de HX9V (met bijbetalen uiteraard). Hier wat foto's die ik gemaakt heb met de HX5V.
Laat in de avond om 21:00 waar het behoorlijk donker was.
ISO 200
En dan om 22:00 was het nacht en zie je vrijwel niks meer. Tijd om eens low light to the max te testen
Zo zag het er voor ons normaal uit:
ISO 200
En dan de ISO omhoog gooien:
ISO 1600
Niet slecht voor iets waar je met je eigen ogen bijna niets ziet vind ik. Ik ben tevens foto noob dus dit is mijn eerste fototoestel. De keuze voor deze is dat ik hem elke dag mee kan nemen om altijd een foto of een video te kunnen schieten want dit toestel kan namelijk ook in 1080i/50 filmen. Mijn aanstaande HX9V doet zelfs 1080p/50
Plus punten:
+ Voor het budget krijg je vrij nette foto zowel bij dag als low light
+ 1080i/50 video opname. Beeld is scherp en heel vloeiend
+ Prijs
Min punten:
- 720p/25 opnames zijn kwalitatief niet mooi en loopt niet mooi vloeiend (schokt best veel)
- Microfoon kwaliteit. Videos krijgen geen mooie audio, vooral bij optredes zal je teleurgesteld zijn.
- LCD heeft magere kijkhoeken. De HX7V en HX9V hebben een VEEL beter scherm.
Aangezien al de minpuntjes van hierboven bij de HX9V weg zijn ga ik die nemen en hij kan ook nog eens 1080p/50 filmen dus dan heb je het helemaal compleet. De HX5V is echt onwijs goed voor het bedrag van EUR 250,- en kan ik ook zeer aanraden aan iedereen. Mocht je nog iets meer geld hebben zou je de HX7V kunnen overwegen want die heeft een betere LCD en volgens mij ook een betere microfoon. De HX9V is momenteel wel een beetje prijzig, maar voor mij is hij het geld waard. Nu nog even wachten op de levering van dat toestel
//edit
Nog een paar foto's:
[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Hendro op 24-04-2011 22:30 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
BlaBlaBla
iemand ervaringen met de FUJIFILM FINEPIX JX200?.
ben opzoek naar camera voor op vakantie
-lekker simpel
-filmen op hd
-niet te duur
Nee, deze zijn in de 'P' mode geschoten waar ik de ISO en EV waarde naar wens heb ingesteld. Maar ik denk dat de auto mode van Sony wel vergelijkbare resultaten had gegeven. Mogelijk worden de foto's bij de auto mode wat lichter / helderder met een kleine kans op meer ruis doordat de auto mode misschien een onnodige hoge ISO waarde neemt zoals 400 ipv 125 indien dat mogelijk had kunnen zijn. Maar dat weet ik niet zeker en zal dat dan even moeten testen. Opzich zou de auto mode van Sony behoorlijk goed moeten zijn.Laagvliegerke schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:35:
Zijn alle foto's met die Sony camera in auto-functie geschoten?
ik ben van plan om binnen nu en een paar maanden een nieuwe digitale compacte camera aan te schaffen,
nu ben ik geen expert, maar denk ik wel een beetje te weten wat ik wil, namelijk:
- optische zoom: minimaal 8x
- breedhoek lens
- bij voorkeur geen uitklapbare flitser
- lage lagtime (max 0,5 sec?)
- redelijke foto's bij weinig licht
- heldere foto's, van 'nature' kleurrijk.. huidige camera heeft dat niet echt, foto's van andere cameras lijken vaak
net wat levendiger..
- nog steeds handzaam, niet 3 cm dik bijv, en niet zwaar (250 gram+)
- budget: max 200, liever richting 150
iemand met goeie tips/ervaringen?
ik ben o.a de fuji finepix f80 exr, en een aantal panasonics (TZ8, 10, CX1) tegengekomen tot dusver
Waarschijnlijk zal mijn vraag wel erg algemeen zijn en zou ik eerst duidelijk moeten maken waar mijn persoonlijk voorkeur ligt op het gebied van fotografie. Maar zou moeilijk kan het toch niet zijn?
Dit is inderdaad wel heel algemeen. Wat wil je er mee doen, wat is je budget, wat heb je zelf al gevonden? Dat zijn wel dingen die erg handig zijn om te weten, zodat we een enigszins zinnig advies kunnen geven.barrylandkroon schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:34:
Waarschijnlijk zal mijn vraag wel erg algemeen zijn en zou ik eerst duidelijk moeten maken waar mijn persoonlijk voorkeur ligt op het gebied van fotografie. Maar zou moeilijk kan het toch niet zijn?
En waar ik hem voor wil gebruiken zijn zaken als vakantie, advertenties voor marktplaats ed. Klinkt allemaal heel saai, maar dat is wat het is.
Link:
http://www.digitalstreet....nfo.php?products_id=16810
Zeer mooi compleet cameraatje voor een relatief lage prijs
Hier 2 macro to the max geresized naar 1600x1200 @ 200KB per stuk:

[ Voor 31% gewijzigd door Sir_Hendro op 08-07-2011 00:14 ]
Over mijn WB650 heb ik wat gemengde gevoelens. De foto's zijn niet altijd scherp maar dat kan ook aan mijn manier van fotograferen liggen
Ook zie ik af en toe vervorming in de hoeken van de foto's. Natuurlijk valt dit weer enkel mij op. De meesten aan wie ik de foto's toon, zien het amper
Het toestel zal een cadeau zijn voor een totale non techneut, dus de focus moet liggen bij gebruiksgemak, makkelijk mee te nemen (duh compact, maar een beetje vierkant zonder uitstekende lenzen enzo zou wel mooi zijn), maar ook makkelijk een fototje maken zonder te veel instellingen (ze heeft een jong kindje) en natuurlijk ook makkelijk op de pc te zetten (liefst geen irritante software).
Helaas zelf weinig verstand van camera's, pricewatch snuffel ronde leek best veel sony toestellen in de goed/zeer goed lijst te laten zien.. Bij voorbaat dank!
Dat zijn erg mooie foto's. De camera van mijn vriendin is aan vervanging toe en de Sony Cybershot HX5V lijkt een erg goede kandidaat.Sir_Hendro schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:36:
Hier nog 3 interesante shots van mijn HX5V:
Briefje van 50 Euro (waanzinnig veel detail die ik voorheen nog nooit had gezien!!)
[afbeelding]
Klik voor full size!! (2MB)
Hier 2 macro to the max geresized naar 1600x1200 @ 200KB per stuk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik me afvraag is de accu. Klopt het dat hier geen batterijen in kunnen?
De vorige keer dat ik een camera kocht werd me juist afgeraden op het forum om een camera met accu te kopen. Omdat ze altijd met een lader opgeladen moeten worden (je kan geen losse batterijen meenemen zeg maar). De accu kan minder worden en is weer duurder om te vervangen. Is het mogelijk deze camera op te laden aan een netsnoer zonder dat de accu verwijderd moet worden?
HX5V accu kost ongeveer 40,- en daarmee kan je ongeveer 300 foto's maken of iets van een 1,5 uur filmen.
Voor mijn camcorder, de Sony DCR-SR290 heb ik een NPF-H60 en een H100 accu. De 60 was altijd goed voor 1,5 a 2 uur filmen en de H100 gaat zelfs tot 6 uur filmen mee
ben uitgekomen bij de Sony HX5V, en de Panasonic TZ8 (of ZS5 hier in de states).
voordeel van de Pan. is de grotere zoom (12), en 2 megapixels meer (maar daar til ik minder zwaar aan).
verder schijnt de macro functie ook beter te zijn dan de Sony. ook 'true resolution = 9,8 tov 9 (sony).
nadeel is de dikte (3,3 cm), lagere filmres (720p tov 1080p van de sony), wat duurder, en het schijnt niet het beste point&shoot camera te zijn, waarbij veel eigen instellingen noodzakelijk zijn voor goede foto's
nadeel van de Sony is de softe foto's (scherpte niet altijd groot, vooral bij inzoomen op de foto), tenminste, dat is wat ik vrij veel ben tegengekomen in reviews. ook het geluid van video's schijnt vrij slecht te zijn?
Is er iemand hier de me kan overhalen tot 1 van deze 2, bijv met ervaring met 1 of beide camera's?
gebruik de camera met name voor vakanties, maar daarnaast eigenlijk voor van alles, van landschappen - macro, en zowel binnen als buiten.
- Oscar Mopperkont
- Registratie: Februari 2001
- Laatst online: 03-08-2024
Hoepel op!
:strip_exif()/u/23160/Oscar.gif?f=community)
Gewoon extra (kloon)accu kopen. Zie ook Kwaliteit kloon-accu'sBinnetie schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:39:
De accu kan minder worden en is weer duurder om te vervangen. Is het mogelijk deze camera op te laden aan een netsnoer zonder dat de accu verwijderd moet worden?
De HX5V doet 720p in MP4 en 1080i in AVCHD, geen 1080p aanwezig. Persoonlijk vind ik de 1080i mode het beste. Bij de 720p in MP4 is de bitrate niet al te best en zie je nog wat blockjes optreden in zijn de beelden nou niet bepaald scherp zoals je zou verwachten van 720p/ De 1080i mode is dan misschien wel interlaced maar zit er fantastisch scherp uit en het beeld is ook veel vloeiender dan bij 720p (50fps vs 25fps). Het geluid bij de opnames is niet van studio kwaliteit maar opzich voldoende voor een leuke video. De HX9V heeft echter een veel betere mic die ook een beetje bass opneemt, iets wat bij de HX5V ontbreekt zover ik weet.
Ik kan echter wel even wat video's uploaden naar YouTube die je een indruk kunnen geven wat je van zoals video als audio kwaliteit kan verwachten
overigens zijn er ook al vrij veel filmpjes te vinden op youtube
Nou zag ik de Canon SX120 IS voor 116€ in de PW staan. Ouder modelletje, zoom, IQ is leuk, past binnen budget lijkt me ideaal. Alleen schijnt dat kreng batterijen als ontbijt te verslinden.
Iemand ervaring hiermee, is dat op te vangen met een set (2x2 stuks) goede oplaadbare batterijen? Eneloops of wat meer high-power 2700mah spul ofzo ?
Anoniem: 191540
Ik ben op zoek naar een goede compact-camera, budget tot ~250 euro. De laatste review van tweakers uit over digitale compact-camera's dateert helaas alweer van vorig jaar, maar daar kwam iig. de Cybershot HX5V als beste uit. Deze heb ik dan ook lang overwogen, maar ben toch gaan twijfelen aangezien er nu ook een paar 2011 modellen van Sony zijn die qua specs in de buurt komen. Zie hier even 4 modellen die ik overweeg:
Vergelijk Sony's
Eisen aan de Camera:
- Mooie kwaliteit foto's kunnen maken op stage in Zuid-Afrika.
- Goede kwaliteit foto's bij lage verlichting zoals 's avonds, op feestjes, stappen enz.
- HD-Filmen (mag ook 720p, vooruit..)
- Mogelijkheid voor panorama foto's (hierdoor kwam ik bijna automatisch bij Sony uit)
- Snel foto's kunnen maken en goede kwaliteit van sport-modus (of burst-mode)
- Merk maakt me niet uit, wel vind ik de Sony en Panasonic Lumix het mooist (boeiend..?)
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 191540 op 04-05-2011 18:47 ]
iemandd:$??k_ers schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:29:
wat maakt die sony camera mooie foto'sen oneindig veel functie's.
iemand ervaringen met de FUJIFILM FINEPIX JX200?.
ben opzoek naar camera voor op vakantie
-lekker simpel
-filmen op hd
-niet te duur
Eisen:
- Onder: 220euro
- Minimaal: 720p video
- Minimaal: 10x zoom
- Stereo mics
- Compact dus niet met een grote lens
- Breedhoeklens
- Manual modus voor instellen van iso/shutter tijd en witbalans
Zelf ben ik uitgekomen op:
pricewatch: Casio Exilim Hi-Zoom EX-H20G Zwart
pricewatch: Olympus Traveller SZ-20 Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix S8100 Zwart
[ Voor 4% gewijzigd door tweakG5 op 10-05-2011 14:46 ]
En JeyJey ben je er al uit? Ik twijfel ook over deze 2 camera's en ben er nog niet uit, ook niet na het lezen van diverse reviews en vergelijkingen (zoals photographyblog en cameralabs).JeyJey schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:28:
goed, ik ben onderhand al wel wat verder met mn zoektocht, en
ben uitgekomen bij de Sony HX5V, en de Panasonic TZ8 (of ZS5 hier in de states).
voordeel van de Pan. is de grotere zoom (12), en 2 megapixels meer (maar daar til ik minder zwaar aan).
verder schijnt de macro functie ook beter te zijn dan de Sony. ook 'true resolution = 9,8 tov 9 (sony).
nadeel is de dikte (3,3 cm), lagere filmres (720p tov 1080p van de sony), wat duurder, en het schijnt niet het beste point&shoot camera te zijn, waarbij veel eigen instellingen noodzakelijk zijn voor goede foto's
nadeel van de Sony is de softe foto's (scherpte niet altijd groot, vooral bij inzoomen op de foto), tenminste, dat is wat ik vrij veel ben tegengekomen in reviews. ook het geluid van video's schijnt vrij slecht te zijn?
Is er iemand hier de me kan overhalen tot 1 van deze 2, bijv met ervaring met 1 of beide camera's?
gebruik de camera met name voor vakanties, maar daarnaast eigenlijk voor van alles, van landschappen - macro, en zowel binnen als buiten.
Wil de camera net zoals jou gebruiken voor eigenlijk van alles en ben nu na heel wat geselecteer op deze twee camera's uitgekomen. Misschien zelfs een TZ10 ipv TZ8. Maar het blijft een lastige keuze wanneer je de Panasonic vergelijkt met de HX5V van Sony.
die goed recencies gold inderdaad ook voor de sony, wat de keuze erg moeilijk maakte. Ook bijv cameralabs geeft deze camera een van de hoogste cijfers. tegelijk kwam ik wel aardig wat keren tegen dat de foto's soms wat soft zijn (bij uitvergroten). Maar zag dit ook wel bij TZ-recenties. Overigens, als de zoom niet zó belangrijk is, zou ik zelf ook gaan voor de TZ8/9/10 (wat betreft panasonic!!). de TZ9, als die ergens verkrijgbaar is, heeft het voordeel dat het een 3 inch scherm heeft (high res), maar niet zo duur als de -10. Weet niet wat de prijzen in NL zijn nu, maar de TZ9 is nu zelfs even duur als de TZ8, op amazon.
Volgens mij is de Sony wel een stuk beter qua foto's maken in het donker, met een aantal handige functies (twilight.., en nog iets). Vrij veel positief commentaar hierover gelezen. En er zit een panoramafunctie op, wat panasonics niet hebben. oh, en gps (vond ik zelf niet heel belangrijk). (tz10 ook meen ik?)
ik zie vast veel over het hoofd, maar dit waren dingetjes die mij opvielen. Tis vooral een keuze maken van wat je belangrijk vind aan een camera. succes in ieder geval!
- Raw foto's maken
- Witbalans kunnen instellen
- Minimaal 10x zoom
- Compact, moet in mijn broekzak oid passen
- Liefst lange shuttertime (meer dan 5sec)
- Full HD video opname (van redelijke kwaliteit)
- Canon Powershot SX230
- Fujifilm FinePix F500 EXR
- Nikon Coolpix S8100 Zwart
[ Voor 13% gewijzigd door tweakG5 op 15-05-2011 13:29 ]
- WVL_KsZeN
- Registratie: Oktober 2002
- Laatst online: 30-04 15:49
/u/69137/2.png?f=community)
Edit PU: fixed
[ Voor 12% gewijzigd door PowerUp op 15-05-2011 13:34 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
De camera zal gebruikt worden voor het maken van vakantie foto's en over het algemeen zal de omgeving goed belicht zijn. Veel eisen heb ik op zich niet.
- Hoe kleiner, hoe beter (broekzak!)
- 720p video
Gedurende mijn zoektocht ben ik gestuit op de volgende camera's en ik zou ik hulp waarderen met het maken van een keuze.
- Panasonic Lumix DMC-FS30
- Sony Cybershot DSC-W350
- Sony Cybershot DSC-W570
- Canon Digital Ixus 130
Heb al diverse sites bekeken maar je verzuipt er gewoon in en kan dan zelf ook niet zomaar even een lijstje samenstellen.
Moet redelijk snel zijn ivm actiefoto's van de kleinkinderen in het zwembad e.d., maar ook foto's en filmpjes tijdens verjaardagsfeestjes, vakantie etc.. Niet al te ingewikkeld (point and shoot) maar morphen oid vind ze dan wel weer leuk. Graag een vaste flitser ivm de kleinkinderen als die een foto willen maken. Een beetje kleinkindproof eigenlijk ook.
[ Voor 11% gewijzigd door MAB The Frisian op 28-05-2011 01:03 ]
Mijn kinderen zijn te snel voor een compactMAB The Frisian schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:00:
Ben op zoek naar een camera waarmee de vrouw diverse soorten foto's kan maken : budget rond de € 250,00.
Heb al diverse sites bekeken maar je verzuipt er gewoon in en kan dan zelf ook niet zomaar even een lijstje samenstellen.
Moet redelijk snel zijn ivm actiefoto's van de kleinkinderen in het zwembad e.d., maar ook foto's en filmpjes tijdens verjaardagsfeestjes, vakantie etc.. Niet al te ingewikkeld (point and shoot) maar morphen oid vind ze dan wel weer leuk. Graag een vaste flitser ivm de kleinkinderen als die een foto willen maken. Een beetje kleinkindproof eigenlijk ook.
Zelfs met een (simpele) DSLR zijn de kinderen soms te snel (of ik te langzaam
- Sony HX5V
- Samsung WB 700 (gaat 30 euro af vanwege cashback actie Samsung, dus even duur als de 650 en goedkoper dan de Sony)
[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 03-06-2011 21:05 ]
Ook leuk te combineren met de Samsung cashback-actie
(Niet slecht voor een stealth bump dacht ik)
- hars73
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 13-03 23:32
Papa van Dewi en Robin :-)
:strip_icc():strip_exif()/u/48963/dewi.jpg?f=community)
Ik ben namelijk op zoek naar een ultra compact toestelletje voor die momenten dat ik mijn Nikon D90 niet mee wil of kan nemen. Hij moet echt klein zijn, eigenlijk wil ik hem ongeveer hetzelfde formaat als mijn simpele Nokia telefoontje.
Deze Samsung meet 82 x 51,9 x 16,9 mm, dus volgens mij echt klein. Enige nadeel is 3x zoom ipv 4 of 5x wat je meestal ziet tegenwoordig, maar over het algemeen kan ik ook best een stap extra naar voren doen. Ook heeft ie geen 720p video, maar dat is ook niet echt noodzakelijk. Prijs is ook prima, zo'n 80 euro.
Zie ik nog een toestel over het hoofd die kleiner dan 90/95mm is, in de prijsklasse van rond de 100 euro valt en eventueel wel meer zoom of 720p heeft? Ik kan jammer genoeg in de pricewatch niet zoeken op afmeting.
EDIT: De Samsung ST65 zou ook nog in aanmerking kunnen komen, iets groter (92,4 x 55,6 x 17 mm), maar 5x zoom en 720p. Prijs zo'n 90 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 06-06-2011 14:41 ]
Anoniem: 361595
Hoeveel MP is tegenwoordig nodig voor foto's van een goede kwaliteit? Mijn oude camera is 5 MP en die maakt op zich wel goede foto's, maar kan erg weinig zoomen.
Hoeveel optische zoom is benodigd? Mijn oude camera zit op 3 geloof ik, maar dat is echt niks. En digitale zoom is helemaal vreselijk.
Iemand tips voor een betaalbare, compacte camera waar ik mooie foto's mee kan maken op onze cruise volgende maand?
Wat ik heb bekeken:
Canon Powershot SX230 HS Zwart
FUJIFILM FinePix F300 EXR II
Samsung WB210 - zwart (of de WB700?)
Zien er alle 3 goed uit, maarja, ik heb er dus niet al te veel verstand van..
Iemand tips / hulp?
- hars73
Ik vermoed dat als je in de onderste regionen van deze prijsklasse zit (zeg maar rondom de 100 euro), het allemaal niet zo heel veel uitmaakt. Mijn ouders hebben een Canon Powershot A495 sinds een aantal maanden, ding maakt best aardige foto's. Maar ik denk dat een Samsung, Casio of ander merk in dezelfde prijsklasse ongeveer gelijke foto's maakt qua beeldkwaliteit.Rev! schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:02:
Hoe zit Samsung met beeld kwaliteit? Is het minder of net zo goed als de gerenommeerde merken? Ik wil donderdag ook een Camera halen bij de MM en tot nu toe negeer ik dit merk met het idee dat Sony,Canon,etc beter is
Er bleek in de Canon wel ineens een stofje op de sensor te zitten

Ik sta op het punt om voor de Samsung ST65 te gaan. Waarom? De geringe afmetingen, de specificaties en de prijs spreken me wel aan. Gewoon als toestelletje erbij zal ie vast wel voldoen.
Ik zoek wel iets tussen de 150-200 euro.hars73 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:07:
[...]
Ik vermoed dat als je in de onderste regionen van deze prijsklasse zit (zeg maar rondom de 100 euro), het allemaal niet zo heel veel uitmaakt. Mijn ouders hebben een Canon Powershot A495 sinds een aantal maanden, ding maakt best aardige foto's. Maar ik denk dat een Samsung, Casio of ander merk in dezelfde prijsklasse ongeveer gelijke foto's maakt qua beeldkwaliteit.
Er bleek in de Canon wel ineens een stofje op de sensor te zittenKlein zwart wazig vlekje in elke foto. Dus ook het merk zegt niet alles.
Ik sta op het punt om voor de Samsung ST65 te gaan. Waarom? De geringe afmetingen, de specificaties en de prijs spreken me wel aan. Gewoon als toestelletje erbij zal ie vast wel voldoen.
Ik ben op zoek naar een goedkope (Budget rond de 100 euro) camera, voor festivals e.d. (Ik vind het zonde om een dure camera daarvoor aan te schaffen).
Mijn oog is gevallen op de pricewatch: Nikon Coolpix S3100 Zwart . Goede keus? Betere alternatieven?
Het is voor het eerst dat ik uberhaupt een camera aanschaf, voorheen altijd de telefoon of old-skool-wegwerp cams gebruikt...
Kan het trouwens kloppen dat er iets ala gyroscoop in dat ding ronddraait (zoemtoon?).
- hars73
Ik heb even wat reviews gelezen, maar die zijn niet allemaal even goed. Vooral de beeldkwaliteit en scherpte in de foto's blijkt nogal tegen te vallen.Reneger schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:43:
Hoi,
Ik ben op zoek naar een goedkope (Budget rond de 100 euro) camera, voor festivals e.d. (Ik vind het zonde om een dure camera daarvoor aan te schaffen).
Mijn oog is gevallen op de pricewatch: Nikon Coolpix S3100 Zwart . Goede keus? Betere alternatieven?
Het is voor het eerst dat ik uberhaupt een camera aanschaf, voorheen altijd de telefoon of old-skool-wegwerp cams gebruikt...
Ik zit zelf te azen op de Samsung ST65, maar ik kan geen reviews vinden. Wel van de ST70 (1 model hoger met optische stabilisatie).. die komt er bijna overal wel goed af.
Gebruikerservaring ST65: http://reviews.us.samsung...amera-reviews/reviews.htm
EDIT: De Samsung ST65 net aangeschaft bij BOL.com voor 90 euro inclusief verzendkosten. Als tweede toestel naast mijn Nikon D90 / vervanger van de camera op mijn Nokia N82 is ie vast goed genoeg.
[ Voor 26% gewijzigd door hars73 op 06-06-2011 22:16 ]
Moeilijk
De Samsung WB650 kwam al erg goed uit een grote vergelijking op DPReview.com. Dit in vergelijking met onder meer de Sony HX5V en de Panasonic TZ8 en TZ10, en hij doet zeker niet onder voor die toestellen. Goede stabilisatie, beeldkwaliteit, bouwkwaliteit en features. De WB700 heeft nog meer zoom en megapixels dan de WB650, maar zal verder intern niet veel verschillen vermoed ik (misschien ook betere video-opties en schijnbaar is het zoomgeluid tijdens opnames opgelost). De GPS van de Samsungs schijnt niet geweldig te zijn, daarin werd Panasonic aangewezen als de betere.Anoniem: 361595 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:11:
Zie net dat de Samsung WB700 een van de modellen is voor de cashback actie van samsung, interessant! En nu ook maar 199 bij MM... Klinkt ook goed als ik alles lees. Iemand idee of deze kan voldoen aan mijn verwachtingen?
Ik had zelf ook een beetje moeite met Samsung als camera-merk, maar in de superzoomcategorie van rond de 150-300 euro beginnen ze volgens mij best een goede naam op te bouwen. Ook qua beeldkwaliteit als ik het zo lees, hoewel dit altijd relatief is: Voor dit geld mag je geen professionele DSLR resultaten verwachten, hoewel het wel steeds meer die kant op gaat.
De WB700 is nu dus voor 199 te krijgen bij Mediamarkt, met nog 30 euro teruggave van Samsung = 170 euro! Klinkt voor mij als een gouden deal.
[ Voor 16% gewijzigd door geert1 op 07-06-2011 13:29 ]
BlaBlaBla
Welke user reviews? Die op kieskeurig? De negatieve user reviews vind ik daar erg slecht geschreven. Daarnaast krijgt hij op amazon.com 4.5 sterren gebaseerd op 179 reviews tegenover 15 reviews op kieskeurig.Rev! schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:46:
Na heel veel twijfelen een Sony HX5V gekocht. Zat eerst na een Panasonic TZ8 te kijken, maar de users reviews vond ik niet echt positief, en we hebben nu een Panasonic DMC-FS3 waar we slechte ervaringen mee hebben. Uiteindelijk nog erg zitten twijfelen tussen de Sony, Olympus SZ20, en de Canonsx210/220. De laatste hadden meer optische zoom maar weer geen GPS en widelens, en de Olympus had ook meer pixels en zoom. Na veel twijfelen toch de Sony genomen, en volgens mij heb ik wel een goede keuze gemaakt. Hij is toch voornamelijk voor vakantie en uitjes. En volgens mij is 10 of 14 MP niet heel boeiend, beeld hoeft er niet beter op te worden.
Maar goed, ik wil hier niet de beterweter uit hangen, ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen deze 2 camera's en ik ben benieuwt waar jij je ervaringen hebt gelezen
BlaBlaBla
Het is nog redelijk netjes opgelost, was ook wat aangeschoten gister. Heb een compleet nieuwe mee gekregen.. Maar ik weet wel hoe dit komt, want ik ben zelf vergeten de batterij oplader erbij te doen (die ga ik volgende week even langsbrengen) en dat hebben ze niet gemerkt... CD die er niet bij zat wel aangezien er een leeg hoesje inzat -_-.
Waarom de Sony: GPS, Panaroma, beter resultaat in het donker. slechte ervaringen met Pana
[ Voor 54% gewijzigd door Rev! op 10-06-2011 16:21 ]
Ik zoek een compacte camara waarmee ik mooie scherpe foto's mee ksn maken.
Wat zijn mijn wensen
- Een camara die makkelijk in een broekzak past. Ik draag meestal broeken met ruime zakken.
- Goede fotos in het donker kunnen maken
- Tijdens het uitgaan (meestal donkere ruimtes met harde muziek) zou ik ook graag redelijke filmpjes willen kunnen maken met goed geluid.
- mijn budget is 150 euro, maar als ik voor maximaal 50 euro een camara kan krijgen die meer aan mijn wensen voldoet heb ik het er wel voor over.
- ik ben ook van plan om te foto's te laten afdrukken in een normaal foto formaat. Ik ben niet van plan om een poster te laten drukken, dus MP is niet zo belangrijk.
- inzoomen is voor mij niet echt belangrijk.
- Uitgebreide features zijn ook geen must.
- Scherpte van de foto's vind ik erg belangrijk.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
EDIT: ben trouwens geen echte foto kenner, dus ik ben denk ik sneller tevreden met een camara dan iemand die er meer kaas van heeft gegeten.
EDIT: Ik doe nog eens 40 euro boven op mijn budget, dus een max van 240
[ Voor 10% gewijzigd door Ouwe Koning op 11-06-2011 12:35 ]
Nu zit ik naar een cameraatje rond de 150 euro te kijken... Panasonic Lumix TZ8 (Media Markt aanbieding) of de Canon Powershot SX200 IS (zit naar deze te kijken omdat er modificaties op het internet zijn te vinden waarmee je er de optie kunt zetten om in RAW te schieten! Zal wel niet denderend zijn, maar altijd beter dan jpg'tjes Photoshoppen...).
Wie kan mij helpen? Heb al veel reviews gelezen, de Canon komt er goed uit maar hij is nu idd wel iets verouderd.
Ik moet de ISO van mijn Sony altijd aardig hoog zetten (minstens 800) om genoeg licht bij concerten te krijgen: als ik naar foto's kijk van andere amateurfotografen bij concerten zie ik in de EXIF altijd lagere ISO's... Dus ligt dit aan de CMOS sensor?
[ Voor 18% gewijzigd door Melodicloud op 11-06-2011 17:10 ]
Zit enorm te azen op de Canon Powershot SX200 IS, maar op Marktplaats weten ze niet hoeveel hij waard is... Wordt steeds €150 voor gevraagd terwijl èchte nieuwe camera's van versie SX210 €180 zijn...
Nog meer plekken om te zoeken? Forums om "gezocht!" topics op te zetten?
In principe stel je met de ISO waarde de lichtgevoeligheid van de sensor in, de ene ISO800 kan wel wat afwijken van de andere ISO800 maar geen hele stops, het ligt dus niet aan de CMOS sensor. Als vergelijkbare foto's met een lagere ISO waarde zijn genomen zal dat komen door lens die lichtsterker is (lage F waarde) of een langere sluitertijd.Melodicloud schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:27:
Ik moet de ISO van mijn Sony altijd aardig hoog zetten (minstens 800) om genoeg licht bij concerten te krijgen: als ik naar foto's kijk van andere amateurfotografen bij concerten zie ik in de EXIF altijd lagere ISO's... Dus ligt dit aan de CMOS sensor?
Tijdens mijn zoektocht ben ik op twee toestellen blijven hangen:Wat betreft de prijs ontlopen ze elkaar niet en ze zijn lekker klein.
Ik zit alleen nog even met de specs van de lenzen. Welke van de twee is volgens jullie beter?
Samsung:
Optische zoom (ratio) 5
Digitale zoom (ratio) 5
Hoogste brandpuntlengte 130 mm
Laagste brandpuntlengte 26 mm
Kortste sluitertijd 1/2000 seconden
Langste sluitertijd 8 seconden
Maximaal diafragma bij telelens 5.9
Maximaal diafragma bij groothoeklens 3.3
Sony:
Optische zoom (ratio) 4
Digitale zoom (ratio) 8
Hoogste brandpuntlengte 105 mm
Kortste sluitertijd 1/1600 seconden
Langste sluitertijd 1 seconden
Maximaal diafragma bij telelens 5.7
Maximaal diafragma bij groothoeklens 2.7
Money for nothin' and your chicks for free
Ik heb ook naar de F waardes en de sluitertijden gekeken, was allemaal niets anders dan wat ik normaal doe...primusz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:39:
[...]
In principe stel je met de ISO waarde de lichtgevoeligheid van de sensor in, de ene ISO800 kan wel wat afwijken van de andere ISO800 maar geen hele stops, het ligt dus niet aan de CMOS sensor. Als vergelijkbare foto's met een lagere ISO waarde zijn genomen zal dat komen door lens die lichtsterker is (lage F waarde) of een langere sluitertijd.
Kun je anders eens een voorbeeld posten van 2 vergelijkbare foto's?
DSC-W350
~135 euro
Canon Digital Ixus 130
~180 Euro
Sony Cybershot DSC-W570
~ 150 euro (wel een jaar nieuwer dan de W350, deze uit jan 2011 de W350 jan 2010)
Iemand verder nog suggesties of goede of slechte ervaringen? Ik neig op het moment eigenlijk wat naar de W570.
Allebei concertfoto's:primusz schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:01:
Tja, als de diafragma en sluitertijden gelijk zijn maar jij hogere ISO's nodig hebt dan iemand anders betekend dat toch dat je bij minder licht je foto's maakt of de ander zijn foto's achteraf lichter maakt (wat bij compact camera's erg snel opvalt). Anders is je camera niet helemaal in orde..
Kun je anders eens een voorbeeld posten van 2 vergelijkbare foto's?
400 ISO, 1/30, f5.3
Van mij:
400 ISO, 1/15, f5.0
Bij concerten moet ik meestal de iso waarde op 1600 of 3200 zetten om wat belichte foto's te krijgen, soms 800, maar ik word er niet vrolijk van.
800 ISO, 1/100, f5.3
Van mij:
1600 ISO, 1/80, f5.0 Liam Gallagher, Beady Eye
Als je naar de stats kijkt zou je denken dat die van mij lichter zou zijn: hogere lichtgevoeligheid, langere sluitertijd, grotere diafragma, maar nee... Kakfoto.
Wat meer licht, op dezelfde avond, zelfde venue:
1600 ISO, 1/80, f5.0)
Hier nog een foto van iemand anders bij Beady Eye, dus dezelfde lichtsituatie, ISO 320, F5.3, 1/40... Snap niet hoe ze zo'n lage ISO kunnen hanteren, bij concerten moet ik minimaal 800...
[ Voor 14% gewijzigd door Melodicloud op 18-06-2011 19:06 ]
Iemand?DeeJee schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:18:
Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een kleine digitale camera rond de € 100 - € 125
Tijdens mijn zoektocht ben ik op twee toestellen blijven hangen:Wat betreft de prijs ontlopen ze elkaar niet en ze zijn lekker klein.
Ik zit alleen nog even met de specs van de lenzen. Welke van de twee is volgens jullie beter?
Samsung:
Optische zoom (ratio) 5
Digitale zoom (ratio) 5
Hoogste brandpuntlengte 130 mm
Kortste sluitertijd 1/2000 seconden
Langste sluitertijd 8 seconden
Maximaal diafragma bij telelens 5.9
Maximaal diafragma bij groothoeklens 3.3
Sony:
Optische zoom (ratio) 4
Digitale zoom (ratio) 8
Hoogste brandpuntlengte 105 mm
Kortste sluitertijd 1/1600 seconden
Langste sluitertijd 1 seconden
Maximaal diafragma bij telelens 5.7
Maximaal diafragma bij groothoeklens 2.7
Money for nothin' and your chicks for free
Die eerste foto heeft duidelijk meer licht dan de 2 die jij hebt gemaakt: een compact camera heeft nou eenmaal moeite met weinig licht (veel ruis op hoge iso en een weinig lichtsterke lens), probeer je foto's dus zo te timen dat er veel lichten aan staan.Melodicloud schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:00:
[...]
Allebei concertfoto's:
400 ISO, 1/30, f5.3
Van mij:
400 ISO, 1/15, f5.0
Bij concerten moet ik meestal de iso waarde op 1600 of 3200 zetten om wat belichte foto's te krijgen, soms 800, maar ik word er niet vrolijk van.
800 ISO, 1/100, f5.3
Van mij:
1600 ISO, 1/80, f5.0 Liam Gallagher, Beady Eye
Als je naar de stats kijkt zou je denken dat die van mij lichter zou zijn: hogere lichtgevoeligheid, langere sluitertijd, grotere diafragma, maar nee... Kakfoto.
Wat meer licht, op dezelfde avond, zelfde venue:
1600 ISO, 1/80, f5.0)
Hier nog een foto van iemand anders bij Beady Eye, dus dezelfde lichtsituatie, ISO 320, F5.3, 1/40... Snap niet hoe ze zo'n lage ISO kunnen hanteren, bij concerten moet ik minimaal 800...
Bij de foto's van Beady Eye is het wat beter te vergelijken en hier heeft de laatste foto ook een bak ruis.. ik weet niet hoe je de EXIF kunt bekijken maar ik vermoed dat het wel iets anders is dan ISO320 (wat sowieso niet in te stellen is?).
Zijn jouw foto's trouwens crops of full-size? Ze zien er, zelfs voor ISO800, wel erg beroerd uit..
Bij het EXIF stond 320 ISO... Ik vind het ook een wat rare waarde, maar misschien doet die camera dat zelf in de auto functie, geen idee! Haha.
Ik heb trouwens geen foto met ISO 800 geüpload, zal ik even voor je doen: The Bees, full size f4.5, 1/60, ISO 800
Weer die lelijke ruisonderdrukking...
Wil dus eigenlijk van deze camera af en een nieuwe met een ok zoombereik. Wil eigenlijk een oudere Canon, de SX200 IS omdat er een mod is te installeren waarbij je in RAW kunt schieten, maar hij is niet voor een normale prijs te krijgen... Voor de SX210 hebben ze die mod nog niet compleet ontwikkeld.
Zat ook naar een ouder modelletje van de Panasonic Lumix T series te kijken, maar de CHDK hack maakt Canon wel weer aantrekkelijk.
[ Voor 35% gewijzigd door Melodicloud op 21-06-2011 02:17 ]
- BeQuietAndDrive
- Registratie: November 2000
- Laatst online: 10:27
Big Kahuna
:strip_icc():strip_exif()/u/15144/delta2_60x60.jpg?f=community)
-Eenvoudige bediening!
-Goede fotokwaliteit (geen ruisfestijn)
-Maximaal 100 euro
Hopelijk kunnen jullie me, op basis van jullie ervaringen, op weg helpen. Dank!
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb twee camera's geselecteerd:
De Canon Powershot SX 220 HS (230 euro)
pricewatch: Canon Powershot SX220 HS Grijs
De Canon Ixus 220 HS (180 euro)
Graag zou ik weten of iemand mij kan helpen kiezen tussen deze twee: het gaat mij puur om fotokwaliteit. Video en dergelijke maakt mij niets uit.
Bedankt!
pricewatch: Sony Cybershot DSC-W530 Zilver
pricewatch: Nikon Coolpix S3100 Zwart
Een andere optie zou kunnen zijn, om toch voor een (tweedehandse) pricewatch: Sony Cybershot DSC-HX5V Zwart te gaan, maar deze is bijna twee keer zo duur (alsnog past ~ € 200,- nog wel binnen mijn budget). De vraag is of ik wanneer ik bijna alleen maar gebruik maak van de standaard instellingen, ik hier voldoende plezier uit haal, die paar keer per jaar dat ik de camera gebruik.
Mochten jullie een andere tip hebben, hoor ik dat ook graag natuurlijk!
Zelf denk ik dat de Canon Ixus 220HS een goede camera daarvoor is:Ouwe Koning schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:30:
Hey mensen,
Ik zoek een compacte camara waarmee ik mooie scherpe foto's mee ksn maken.
Wat zijn mijn wensen
- Een camara die makkelijk in een broekzak past. Ik draag meestal broeken met ruime zakken.
- Goede fotos in het donker kunnen maken
- Tijdens het uitgaan (meestal donkere ruimtes met harde muziek) zou ik ook graag redelijke filmpjes willen kunnen maken met goed geluid.
- mijn budget is 150 euro, maar als ik voor maximaal 50 euro een camara kan krijgen die meer aan mijn wensen voldoet heb ik het er wel voor over.
- ik ben ook van plan om te foto's te laten afdrukken in een normaal foto formaat. Ik ben niet van plan om een poster te laten drukken, dus MP is niet zo belangrijk.
- inzoomen is voor mij niet echt belangrijk.
- Uitgebreide features zijn ook geen must.
- Scherpte van de foto's vind ik erg belangrijk.
1. klein
2. geeft dankzij CMOS-sensor ook in het donker over het algemeen betere beelden dan andere compact camera's
3. prijs is rond de 180-190 euro
4. kwaliteit video's is ook wel aardig
Ben zelf ook naar deze camera aan het kijken. Lekker kleine point-and-shoot camera.
Ik ga binnenkort op vakantie en ik dacht laat ik eens even een digitale camera kopen.
Nu heb ik dit topic een beetje door gelezen maar ik kan nog niet zo goed kiezen tussen drie cameras.
1. Samsung W700
2. Samsung W650
3. Sony Cyber-shot DSC-W570 Black
Klik!
Wat zoek ik nou precies niks speciaals maar wel een goeie camera.
* Prijs ongeveer tussen de 150 180 euro.
* Waar ik goeie fotos mee kan maken.
* en dat hij een beetje makkelijke mee te nemen is dus in een broekzak ofzo.
Kan iemand mij misschien daar mee helpen.
Dit topic is gesloten.