Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Heb net een nieuwe camera gekocht (Canon Ixus 220) en ik merk dat de batterij daarvan toch een stuk minnder lang meegaat dan van mijn vorige camera. Nu wilde ik dus een reserve-accu kopen (NB-4L), maar de zijn van Canon vrij duur (zo'n EUR 40-50, tenzij je op Ebay koopt dan zie je ze vanaf EUR 27 maar vraag me af of die echt zijn).

Uiteraard worden de accu's ook door andere merken aangeboden en dan voor minder dan de helft van het geld. Ik vroeg mij nu af wat daar de kwaliteit van is en welke merken degelijke kwaliteit leveren. Kon hier op internet vreemd genoeg geen testen over vinden.

Zijn er mensen met positieve of negatieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik gebruik diverse originele Canon & andere merken accu's in mijn 40D, nergens last van :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:47

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zolang je geen absolute junk haalt.

Ik haalde mijn kloon-accu's uit konijnenberg en ze doen het goed in mijn 20D/30D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Zelf heb ik een Lenmar accu als back-up. deze werkt precies net zo als de Nikon eigen accu's. wellicht een fotootje of 50 minder maar op een 400 tal foto's...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb onlangs na flink zoeken een goeie accu gevonden op DX van Pisen. Dit merk werd aangeraden op een ander forum, schijnt in China een bekende fabrikant te zijn. Heb de accu nog niet langdurig gebruikt, dus kan niets zeggen over de levensduur. Hij wordt iig niet warm oid, oververhitting wil namelijk ook nog weleens voorkomen bij el cheapo batterijen. Check zelf maar even: http://www.dealextreme.com/p/canon-nb4l-compatible-battery-3-7v-710mah-li-ion-2482

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Thx voor alle snelle feedback :)

Heb eens gekeken en zag inderdaad positieve dingen over Pisen. Het is natuurlijk belachelijk goedkoop, maar ik kan me er dus ook geen buil aan vallen. Heb dus bij DX de Pisen-batterij besteld. Als ik hem heb (zal wel weekje of 2 duren) zal ik ook mijn ervaringen eens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is inderdaad geen geld!. Overigens heb ik op eBay ook een erg mooi hoesje gekocht voor de 220. Ook weer spotgoedkoop maar van zeer goede kwaliteit! Check: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110533039009&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:NL:1123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

sapphire

Die-hard pruts0r

In de accu kringen is Q4U ook erg bekend. Zelf al diverse accu;s voor verschillende camera's besteld en bevalt prima :)

En als je ze van ebay wilt halen, zelf goede ervaring met het merk Phottix

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:26
sapphire schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:06:
In de accu kringen is Q4U ook erg bekend. Zelf al diverse accu;s voor verschillende camera's besteld en bevalt prima :)

En als je ze van ebay wilt halen, zelf goede ervaring met het merk Phottix
Dat is AQ4U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb voor m'n EOS 450D een accu gehaald via DealExtreme voor $10 ofzo, en dat ding houdt het langer uit dan de originele accu die is meegeleverd.
Ik ga er van de week eentje bestellen voor een 7D, die heb ik dan voor nog geen €15 in huis, daarvoor wil ik de gok wel wagen dat die misschien iets minder lang meegaat dan het origineel die 4 a 5 keer zo duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 21:19
Mijn bevindingen zijn divers. De duurdere batterijen van Hama, GP, etc. zijn altijd ongeveer evengoed als de originele.

Sommige goedkope op ebay doen slechts de helft (mijn €10 batterij voor fujifilm s5 bijvoorbeeld en een ixusnepperd van ebay).

Andere goedkope batterijen doen bijna evengoed als de originele.

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 19:33
Ondertussen is dit topic verouderd. Iemand met recentere ervaring?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:31
Heb net een olympus fake accu gekocht van 3 euro...de camera geeft al vrij snel aan dat de batterij leeg is (na 15 foto's al) maar vervolgens start je de camera ff opnieuw op en dan gaat hij gewoon weer mee met volle batterij-icoon... maar je merkt wel dat de capaciteit vreselijk laag is... gaat niet heel lang mee.

Maar voor de prijs, 3 euro, is dat te verwachten, en prijstechnisch gezien, is het nog een aardige prestatie om 40 foto's mee te gaan :p

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
maarud schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:38:
Heb net een olympus fake accu gekocht van 3 euro...de camera geeft al vrij snel aan dat de batterij leeg is (na 15 foto's al) maar vervolgens start je de camera ff opnieuw op en dan gaat hij gewoon weer mee met volle batterij-icoon... maar je merkt wel dat de capaciteit vreselijk laag is... gaat niet heel lang mee.

Maar voor de prijs, 3 euro, is dat te verwachten, en prijstechnisch gezien, is het nog een aardige prestatie om 40 foto's mee te gaan :p
Ik zou een klachtmailtje sturen, dit is niet normaal. Ik heb zelf een namaakaccu gekocht via Dealextreme voor mijn 450d een tijdje geleden. Deze kostte iets van een 5 dollar denk ik. Toen hij aankwam, werd al snel duidelijk dat er iets mis mee was, hij laadde niet op en de camera ging niet aan toen hij erin zat. Ik heb een mailtje gestuurd en binnen een paar dagen werd mij al een nieuwe opgestuurd vanuit Hong Kong die de volgende week bij mij aankwam.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:31
LaurentS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:09:
[...]

Ik zou een klachtmailtje sturen, dit is niet normaal. Ik heb zelf een namaakaccu gekocht via Dealextreme voor mijn 450d een tijdje geleden. Deze kostte iets van een 5 dollar denk ik. Toen hij aankwam, werd al snel duidelijk dat er iets mis mee was, hij laadde niet op en de camera ging niet aan toen hij erin zat. Ik heb een mailtje gestuurd en binnen een paar dagen werd mij al een nieuwe opgestuurd vanuit Hong Kong die de volgende week bij mij aankwam.
Hij laad wel op en hij werkt verder ook wel, alleen hij is wat snel leeg... ik gooi het gewoon op een lage capaciteit denk ik. Kan misschien ook aan de camera liggen want de batterij er opnieuw in doen helpt al heel wat.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mwah, ik heb toch veel slechte verhalen gehoord over "un-branded-oem", zeker met cam's die chipped accu's gebruiken.

Er is alleen echt één winnaar in imitatie en dat is Phottix (Titan accu's). Zowel hun accu's als grips zijn prima en goedkoper. Het maakt niet zo'n groot verschil als met andere imitatie spullen in de prijs, maar je krijgt tenminste wel een goed product. En nog steeds voor ~40-60% van de Canon prijs, of 50% van de Nikon prijs (dat laatste is mij verteld, nooit zelf gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Ik heb enkele maanden geleden twee goedkope accu's gekocht op ebay voor in mijn Canon 500D, volgens mij $ 5 per stuk. Tot nu toe ben ik best tevreden maar ik moet wel zeggen dat ik ze nog niet intensief heb gebruikt. Ik heb ze allebei in mijn grip zitten en de originele accu gebruik ik als ik de grip niet meeneem. Voor de prijs van enkele Dollars ten opzichte van tientallen Euro's kun je wel een gokje nemen en al zouden ze de helft van de capaciteit geven dan leveren mijn twee stuks nog steeds een verdubbeling op van de totale cappaciteit die ik had ;)

Ik verwacht persoonlijk dat het verschil hem met name zal zitten in de levensduur van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

djunicron schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:54:
Mwah, ik heb toch veel slechte verhalen gehoord over "un-branded-oem", zeker met cam's die chipped accu's gebruiken.

Er is alleen echt één winnaar in imitatie en dat is Phottix (Titan accu's). Zowel hun accu's als grips zijn prima en goedkoper. Het maakt niet zo'n groot verschil als met andere imitatie spullen in de prijs, maar je krijgt tenminste wel een goed product. En nog steeds voor ~40-60% van de Canon prijs, of 50% van de Nikon prijs (dat laatste is mij verteld, nooit zelf gekocht).
Ik heb ook een Phottix-accu voor mijn 500D gekocht. Hij is alleen iets te groot, waardoor ik met een plakbandje aan de slag moest om 'm eruit te halen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B5aqul.jpg

Nu zitten ze in een (niet-OEM) grip en heb ik er minder moeite mee. De accu lijkt zich goed te houden qua capaciteit. Heb ze iig nog niet hoeven opladen :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oeh, opgezwolle accu's is nooit een goed ding... Ik neem toch aan dat ze het plastic keurig even groot konden maken!? Waar heb je deze accu gehaald? Is het wel een "legit" Phottix? T zou toch niet gekker moeten worden dan dat ze die ook al namaken!?

Wat betreft $5 accu's van ebay, ik zou het niet aan durven. Weet nu van één geval waar de cam na wat maanden gebruik (550D) gewoon het loodje had gelegd, delen van de cam die gewoon uit vielen tijdens gebruik. (alles doet het nog, behalve afdrukken), live view waarbij het scherm uit valt etc etc.

Smartphones en DSLR's zijn toch iets te gevoelig op het spanningsfront om mee aan te klooien... Beetje het high-end systeem met cheapo voeding verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf gebruik ik na alle tevredenheid batterijen van Phottix voor de 5D III en II. Voor 20 euro inclusief verzending. Tevens garantie... na een jaar begaf één van de batterijen het en kreeg netjes onder garantie een nieuwe opgestuurd. Besteld via EOSdigitaal bij Aq4u.nl

Voordeel van de phottix ze zijn voorzien van een chip zodat de camera ze ook herkend en bij houd hoeveel shots er per batterij er zijn gemaakt. Tevens herkend de batterij grip ze en geeft ook beide batterijen weer in het menu met alle bijbehorende informatie.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
djunicron schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:51:
Wat betreft $5 accu's van ebay, ik zou het niet aan durven. Weet nu van één geval waar de cam na wat maanden gebruik (550D) gewoon het loodje had gelegd, delen van de cam die gewoon uit vielen tijdens gebruik. (alles doet het nog, behalve afdrukken), live view waarbij het scherm uit valt etc etc.

Smartphones en DSLR's zijn toch iets te gevoelig op het spanningsfront om mee aan te klooien... Beetje het high-end systeem met cheapo voeding verhaal.
Ik ben het op zich wel met je eens, de grip is echter ook geen originele. Ik neem vooralsnog het risico.
Pagina: 1