Zo doe ik het. Een AA batterij weegt ongeveer 25 gram, omdat mijn camera er twee nodig heeft betekent dit 50 gram per set. De USB lader die ik heb weegt 40 gram, de USB netadapter 60 gram. Of te wel met vier setjes batterijen komt het totaalgewicht zo rond de 300 gram.maartend schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:47:
[...]
Probleem is dat we wel alles moeten meesjouwen (ja ik ga ook mee, maar dan volgend jaar). Dus hebben we ook een beperking in gewicht. Of we zouden moeten overstappen op AA-rechargeables met een snellader. Stroom tappen is teringduur daarboven in die bergen.
Anoniem: 373488
Matched: camera, 250, dig, de
Daar heb ik idd naar gekeken, maar dit zijn meestal wat oudere modellen.Anoniem: 237999 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:18:
[...]
Wat je zou kunnen overwegen is een camera die AA batterijen lust.
Daarbij komt dat bv de Canon Powershot SX120 IS AA-batterijen vreet (volgens reviews), dus heb ik nog een hele zooi batterijen nodig. Volgens reviews komt deze ook niet zo goed uit de testen. De nieuwere Canons zijn beter maar hebben ook accu's.
Ik ben een stap verder gegaan met reviews lezen en dan komt de Casio Exilim EX-FH100 (nieuwere model) wel heel goed uit alle testen. Fotokwaliteit is goed, prestaties bij hogere ISO waarden zijn goed en bij uitzoomen ook nog goed beeld. zelfs HD filmen is hierbij goed, maar dat vind ik minder belangrijk.
Maar dan moet ik mijn budget opkrikken naar 250€ (camera+accu+tasje). Dus deze camera voldoet aan mijn voorwaarden: goede fotokwaliteit en lange levensduur van de accu. Tsja, of een goede camera van 150€ + 5 accu's + tasje = 225€, scheelt ook maar 25€
Ik weet niet in hoeverre de SX120 meer batterijen vreet dan de SX100, maar ik heb tijdens 5 weken vakantie en bijna 2000 foto's de batterijen van m'n SX100 voor m'n gevoel niet zo vaak hoeven wisselen. Zorg uiteraard wel voor goede NiMH-batterijen.Anoniem: 373488 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:51:
[...]
Daar heb ik idd naar gekeken, maar dit zijn meestal wat oudere modellen.
Daarbij komt dat bv de Canon Powershot SX120 IS AA-batterijen vreet (volgens reviews), dus heb ik nog een hele zooi batterijen nodig. Volgens reviews komt deze ook niet zo goed uit de testen. De nieuwere Canons zijn beter maar hebben ook accu's.
Ik ben een stap verder gegaan met reviews lezen en dan komt de Casio Exilim EX-FH100 (nieuwere model) wel heel goed uit alle testen. Fotokwaliteit is goed, prestaties bij hogere ISO waarden zijn goed en bij uitzoomen ook nog goed beeld. zelfs HD filmen is hierbij goed, maar dat vind ik minder belangrijk.
Maar dan moet ik mijn budget opkrikken naar 250€ (camera+accu+tasje). Dus deze camera voldoet aan mijn voorwaarden: goede fotokwaliteit en lange levensduur van de accu. Tsja, of een goede camera van 150€ + 5 accu's + tasje = 225€, scheelt ook maar 25€
k ben op zoek naar een difgitale camera die ook redelijk video's kan opnemen in HD en die filmpjes kan maken van >50fps (onafhankelijk van elkaar). Budget is maximaal 200euro. Iemand een idee?
Ik ben op zoek naar een iets hogere kwaliteit camera, hij hoeft niet erg compact te zijn.
Kan iemand mij vertellen waarom ik de duurdere Fujifilm S2000HD zou moeten nemen ipv de S1800? Volgens mij is de S1800 in vrijwel alle specificaties superieur aan de S2000HD? Of zie ik iets over het hoofd?
Zie hier de specificaties: http://www.fujifilm.com/p...eras/support/performance/
Kan iemand mij vertellen waarom ik de duurdere Fujifilm S2000HD zou moeten nemen ipv de S1800? Volgens mij is de S1800 in vrijwel alle specificaties superieur aan de S2000HD? Of zie ik iets over het hoofd?
Zie hier de specificaties: http://www.fujifilm.com/p...eras/support/performance/
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Anoniem: 237999
Matched: camera, dig, de
'Hogere kwaliteit' is vrij vaag. In welk opzicht schiet jouw huidige camera tekort? Degelijkheid, ruis, scherpte, dynamisch bereik, bereik flitser, groothoek, tele...etc?Solomon schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:13:
Ik ben op zoek naar een iets hogere kwaliteit camera, hij hoeft niet erg compact te zijn.
Helaas zeggen specificaties lang niet alles, zeker niet als het om jou om 'hogere kwaliteit' te doen is. Daarnaast zijn de specificaties op de genoemde website wel erg beperkt (en inconsistent) om een zinvolle vergelijking te maken. Je kan beter bij de diverse review sites kijken naar tests met camera's om een zinvol oordeel te vormen of de camera volgens jouw definitie van 'hogere kwaliteit' beter is. Fuji komt overigens zelden als de beste uit de tests.Kan iemand mij vertellen waarom ik de duurdere Fujifilm S2000HD zou moeten nemen ipv de S1800? Volgens mij is de S1800 in vrijwel alle specificaties superieur aan de S2000HD? Of zie ik iets over het hoofd?
Op basis van de specificaties is een potentieel voordeel van de S2000HD dat ie minder megapixels heeft, wat een voordeel kan zijn bij minder licht (bij een compact camera heeft meer dan 10 megapixels eigenlijk alleen maar nadelen voor de beeldkwaliteit). Mogelijk heeft ie ook een betere lens, al kan je dat niet uit de bovengenoemde website halen.
Als het je om beter beeldkwaliteit te doen is (zeker in de wat lastiger situaties), en de grootte van camera doet er niet zoveel toe dan zou je serieus een DLSR moeten overwegen. Uiteindelijk zijn de verschillen in beeldkwaliteit tussen compact camera's niet bijster groot.
Anoniem: 374897
Ook ik ben op zoek naar een camera voor mijn aanstaande vakantie naar Indonesië. Of eigenlijk is mijn vriendin op zoek naar een camera..
Ik ben zelf voornemens om midden volgend jaar een dSLR aan te schaffen, maar dat terzijde.
We zijn op zoek naar een compacte digitale camera met vooral veel gebruiksgemak, mikken en klikken.
Geen eindeloos scherp gestel, zodat het moment al weer weg is.
De kwaliteit hoeft niet top te zijn, gewoon gemiddeld. Voor afdruk op maximaal a4 formaat.
Ik heb zelf al jaren een Canon Powershot A60, waar ik erg tevreden over ben. Snelle foto's, veel standaardinstellingen en toch nog genoeg te 'tweaken'. Deze camera is echter wel redelijk achterhaald en toch nog niet iets te groot/dik.
We hebben voorkeur voor merken als Canon, Nikon en Sony.
We zijn vorige week naar de Media Markt gegaan met wat modellen in ons achterhoofd, maar de keuze is reuze zullen we maar zeggen. We zien door de bomen het bos niet meer, zoveel betaalbare modellen zijn er.
Hopelijk brengt jullie ervaring en advies wat verlichting in onze zoektocht :-)
[edit] Op vakantie worden vooral foto's gemaakt van objecten die wat verder weg zijn, dus wellicht dat een stabiele optische zoom handig is. Weinig portretfoto's in ieder geval.
Ik ben zelf voornemens om midden volgend jaar een dSLR aan te schaffen, maar dat terzijde.
We zijn op zoek naar een compacte digitale camera met vooral veel gebruiksgemak, mikken en klikken.
De kwaliteit hoeft niet top te zijn, gewoon gemiddeld. Voor afdruk op maximaal a4 formaat.
Ik heb zelf al jaren een Canon Powershot A60, waar ik erg tevreden over ben. Snelle foto's, veel standaardinstellingen en toch nog genoeg te 'tweaken'. Deze camera is echter wel redelijk achterhaald en toch nog niet iets te groot/dik.
We zijn vorige week naar de Media Markt gegaan met wat modellen in ons achterhoofd, maar de keuze is reuze zullen we maar zeggen. We zien door de bomen het bos niet meer, zoveel betaalbare modellen zijn er.
[edit] Op vakantie worden vooral foto's gemaakt van objecten die wat verder weg zijn, dus wellicht dat een stabiele optische zoom handig is. Weinig portretfoto's in ieder geval.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 374897 op 13-09-2010 22:01 ]
Canon met IS?Anoniem: 374897 schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:50:
Ook ik ben op zoek naar een camera voor mijn aanstaande vakantie naar Indonesië. Of eigenlijk is mijn vriendin op zoek naar een camera..
[edit] Op vakantie worden vooral foto's gemaakt van objecten die wat verder weg zijn, dus wellicht dat een stabiele optische zoom handig is.
Als je bij Canon wilt blijven dan is de Canon PowerShot SX200 IS wel een leuk ding voor minder dan 250 euro.
Ik zou Panasonic ook meenemen in je lijstje trouwens. Die maken denk ik de beste compacts.
Casio maakt prima gebruiksvriendelijke en snelle dingen.
Qua fotokwaliteit ontloopt het elkaar niet echt veel meer tegenwoordig. Ik zou vooral kijken naar het bereik, gebruiksgemak en of je filmpjes ermee wilt schieten.
Ik zou Panasonic ook meenemen in je lijstje trouwens. Die maken denk ik de beste compacts.
Casio maakt prima gebruiksvriendelijke en snelle dingen.
Qua fotokwaliteit ontloopt het elkaar niet echt veel meer tegenwoordig. Ik zou vooral kijken naar het bereik, gebruiksgemak en of je filmpjes ermee wilt schieten.
Let op: de Fotokina komt er aan deze maand en inmiddels zijn er nieuwe modellen aangekondigd, dus de oude modellen moeten er uit. Wellicht kun je een leuke deal scoren.
Bedenk je wel dat Canon, Nikon en Sony juist in de compactmarkt bijna alleen maar matige camera's uitgeven, die niettemin goed verkopen vanwege de hoeveelheid geld die ze in reclame stoppen (en het feit dat ze degelijkere SLRs maken), en omdat mensen geloven in "het merk". Daarbij komt dan dat vooral Canon heel veel geld uitgeeft om in alle winkels te liggen, waardoor mensen ook gaan geloven dat ze heel goed zijn (ze zijn immers overal). Dus als je geeft om de kwaliteit van de foto's zou ik daar echter zeker niet voor gaan, omdat ze vaak nog duurder zijn in hetzelfde segment ook.Anoniem: 374897 schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:50:
Maar goed, nu over je vraag:
Als je een travelzoom (kleiner formaat dan je Canon Powershot A60, 10-12x zoom) zoekt, zou ik kiezen uit de Casio Exilim FH100, (mooie resultaten zonder rotzooien achteraf, recent aan m'n moeder gegeven), de Samsung WB650, en de Panasonic TZ8 (Ze liggen allemaal iets anders in de hand; de panasonic vond ik zelf het prettigst vasthouden, maar voor avondfoto's zou ik voor de Casio gaan, de rest geeft beduidend mindere resultaten daarmee.. gewoon ff proberen ergens in een fotospeciaalzaakje ofzo).
[ Voor 37% gewijzigd door foppe-jan op 17-09-2010 00:38 ]
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Nikon compactjes zijn inderdaad vaak wat traag in gebruik, maar sony en canon toestellen zijn vaak topdingetjes. Dat er andere merken zijn die ook goede toestellen produceren is zeker waar, maar om die drie merken nu meteen af te schrijven, is onzin.foppe-jan schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:33:
[...]
Bedenk je wel dat Canon, Nikon en Sony juist in de compactmarkt bijna alleen maar matige camera's uitgeven, die niettemin goed verkopen vanwege de hoeveelheid geld die ze in reclame stoppen (en het feit dat ze degelijkere SLRs maken), en omdat mensen geloven in "het merk". Daarbij komt dan dat vooral Canon heel veel geld uitgeeft om in alle winkels te liggen, waardoor mensen ook gaan geloven dat ze heel goed zijn (ze zijn immers overal). Dus als je geeft om de kwaliteit van de foto's zou ik daar echter zeker niet voor gaan, omdat ze vaak nog duurder zijn in hetzelfde segment ook.
Als je een travelzoom (kleiner formaat dan je Canon Powershot A60, 10-12x zoom) zoekt, zou ik kiezen uit de Casio Exilim FH100, (mooie resultaten zonder rotzooien achteraf, recent aan m'n moeder gegeven), de Samsung WB650, en de Panasonic TZ8 (Ze liggen allemaal iets anders in de hand; de panasonic vond ik zelf het prettigst vasthouden, maar voor avondfoto's zou ik voor de Casio gaan, de rest geeft beduidend mindere resultaten daarmee.. gewoon ff proberen ergens in een fotospeciaalzaakje ofzo).
Ik kan me op DPReview geen vergelijkende review herinneren uit de afgelopen 3 jaar waarin Sony of Canon compacts het wonnen, zeker niet als je daarbij ook nog eens op de prijs let.. Waarom zou je €30-50 meer betalen voor een camera die op zijn best "ongeveer net zo goed" is, en eigenlijk altijd slechter?Teun_2 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:48:
[...]
Nikon compactjes zijn inderdaad vaak wat traag in gebruik, maar sony en canon toestellen zijn vaak topdingetjes. Dat er andere merken zijn die ook goede toestellen produceren is zeker waar, maar om die drie merken nu meteen af te schrijven, is onzin.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Misschien niet altijd de top nee, maar wel daar vlak onder. Dpreview test al een lange tijd niet zo heel vaak compactjes meer. toen ze die nog wel testten, kregen de canons consequent hoge scores. Ook nu nog zijn die minstens altijd recommended. En duurder dan de vergelijkbare casio's en fujifilms zijn ze ook niet, dus voor de prijs moet je het niet laten.foppe-jan schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:08:
[...]
Ik kan me op DPReview geen vergelijkende review herinneren uit de afgelopen 3 jaar waarin Sony of Canon compacts het wonnen, zeker niet als je daarbij ook nog eens op de prijs let.. Waarom zou je €30-50 meer betalen voor een camera die op zijn best "ongeveer net zo goed" is, en eigenlijk altijd slechter?
http://www.dpreview.com/r...nthusiastgroup/page13.asp Canon net tweede
http://www.dpreview.com/reviews/Q408premiumgroup/page12.asp Canon net tweede
http://www.dpreview.com/r...aterproofgroup/page17.asp Canon net tweede
Zeker als je al canon hebt en gewoon bent, is het zeker de moeite om toch even naar die canons om te kijken. En om dpreview te citeren;
Love them or hate them, Canon makes compact cameras that do exactly what they should; take good pictures in a range of conditions with the minimum of fuss.
[ Voor 26% gewijzigd door Teun_2 op 17-09-2010 01:43 ]
Hallo,
Net als de vorige poster ben ik ook op zoek achter een nieuwe compactcamera ( eigenlijk mijn vriendin ). We zouden het apparaat vooral gebruiken om op vakantie foto's te trekken van speciale gebouwen, evenementen. Ook portretfoto's en avondfoto's zouden hier af en toe tussenzitten.
Wanneer we naar de winkel gaan, is er zo een groot aanbod aan toestelletjes dat het echt moeilijk wordt om te weten welk goed is en welk we dus beter zouden nemen.
Ons budget ligt rond de 180 a 200 euro. Zij heeft een voorkeur voor Canon vanwege de goede ervaringen met de camera van haar moeder, echter, dit is een professioneel toestel
.
Zou iemand mij enkele degelijke toestelletjes kunnen aanraden die rond deze prijs verkocht worden?
Net als de vorige poster ben ik ook op zoek achter een nieuwe compactcamera ( eigenlijk mijn vriendin ). We zouden het apparaat vooral gebruiken om op vakantie foto's te trekken van speciale gebouwen, evenementen. Ook portretfoto's en avondfoto's zouden hier af en toe tussenzitten.
Wanneer we naar de winkel gaan, is er zo een groot aanbod aan toestelletjes dat het echt moeilijk wordt om te weten welk goed is en welk we dus beter zouden nemen.
Ons budget ligt rond de 180 a 200 euro. Zij heeft een voorkeur voor Canon vanwege de goede ervaringen met de camera van haar moeder, echter, dit is een professioneel toestel
Zou iemand mij enkele degelijke toestelletjes kunnen aanraden die rond deze prijs verkocht worden?
In plaats van de Samsung WB650 kun je ook de WB600 pakken, qua specs helemaal hetzelfde op de GPS en schermpje na, maar wel een heel stuk goedkoper.foppe-jan schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:33:
[...]
Bedenk je wel dat Canon, Nikon en Sony juist in de compactmarkt bijna alleen maar matige camera's uitgeven, die niettemin goed verkopen vanwege de hoeveelheid geld die ze in reclame stoppen (en het feit dat ze degelijkere SLRs maken), en omdat mensen geloven in "het merk". Daarbij komt dan dat vooral Canon heel veel geld uitgeeft om in alle winkels te liggen, waardoor mensen ook gaan geloven dat ze heel goed zijn (ze zijn immers overal). Dus als je geeft om de kwaliteit van de foto's zou ik daar echter zeker niet voor gaan, omdat ze vaak nog duurder zijn in hetzelfde segment ook.
Dat wist ik nog niet.. Idd danThe_Fes schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:31:
[...]
In plaats van de Samsung WB650 kun je ook de WB600 pakken, qua specs helemaal hetzelfde op de GPS en schermpje na, maar wel een heel stuk goedkoper.
Anoniem: 374897
Zo wat veel reacties.. top mensen!
Inmiddels heb ik zelf ook wat verder kunnen zoeken en reviews kunnen lezen, o.a. ook hier op tweakers (Roundup: drie compactcamera's getest).
Ik heb even tussen de Canon Powershot SX210 en de Panasonic Lumix DMC-TZ10/8 getwijfeld, maar gezien de snelle autofocus van de Panasonic, de geweldige HD-film functie en de goede reviews gaan we waarschijnlijk toch voor de TZ-10.
Iemand nog die mij dit heel erg zou afraden?
Inmiddels heb ik zelf ook wat verder kunnen zoeken en reviews kunnen lezen, o.a. ook hier op tweakers (Roundup: drie compactcamera's getest).
Ik heb even tussen de Canon Powershot SX210 en de Panasonic Lumix DMC-TZ10/8 getwijfeld, maar gezien de snelle autofocus van de Panasonic, de geweldige HD-film functie en de goede reviews gaan we waarschijnlijk toch voor de TZ-10.
Iemand nog die mij dit heel erg zou afraden?
Anoniem: 373488
Matched: camera, onder, de
Hey allen,
goed te zien dat er idd reacties loskomen. Ik heb denk ik ook een keuze gemaakt.
Het wordt de Casio Exilim FH100. Waarom? Best goede reviews en een accuduur die
voor mij super is (Nepal 3 weken zonder stroom). Ik denk dat de CMOS chip vooral bij
weinig licht ook oké is. Er zijn best andere merken (Canon, Panasonic, Sony, ........) die ook goed
uit reviews komen, maar ze ontlopen elkaar niet veel.
En tsja, om een fotodetail 100% uit te zoomen en dan te kijken of er ergens een korreltje op hoge ISO-waarden te bekennen is, gaat mij wat erg ver. De Casio Exilim FH100 geeft ook weinig "purple-fringing" in hoogcontrast foto's en geeft weinig "chromatic-aberration". Goh, wat leer je veel als je reviews leest.
De Casio staat ook bekend om zeer scherpe, kleurrijke foto's in daglicht en dat is toch hetgene wat ik vaak ga doen.
@Ernum: ik denk dat er weinig echt slechte compact camera's meer worden gemaakt, dus de Pana TZ-10
is een goede camera. En als je filmen in HD belangrijk vindt, kopen.
goed te zien dat er idd reacties loskomen. Ik heb denk ik ook een keuze gemaakt.
Het wordt de Casio Exilim FH100. Waarom? Best goede reviews en een accuduur die
voor mij super is (Nepal 3 weken zonder stroom). Ik denk dat de CMOS chip vooral bij
weinig licht ook oké is. Er zijn best andere merken (Canon, Panasonic, Sony, ........) die ook goed
uit reviews komen, maar ze ontlopen elkaar niet veel.
En tsja, om een fotodetail 100% uit te zoomen en dan te kijken of er ergens een korreltje op hoge ISO-waarden te bekennen is, gaat mij wat erg ver. De Casio Exilim FH100 geeft ook weinig "purple-fringing" in hoogcontrast foto's en geeft weinig "chromatic-aberration". Goh, wat leer je veel als je reviews leest.
De Casio staat ook bekend om zeer scherpe, kleurrijke foto's in daglicht en dat is toch hetgene wat ik vaak ga doen.
@Ernum: ik denk dat er weinig echt slechte compact camera's meer worden gemaakt, dus de Pana TZ-10
is een goede camera. En als je filmen in HD belangrijk vindt, kopen.
Hoi!
ik heb nou redelijk wat paginas door zitten bladeren, maar zit nog wel met een aantal vragen.
- De zoom (5x tot 15x), hoeveel maakt dat echt uit? en is een camera met de hand nog enigzinds stil te houden als je 15x ingezoomt bent?
- Hoeveel fotos is eigenlijk gemiddeld voor 1 accu lading met een compactcamera? Ik heb zitten kijken naar de wb2000 van Samsung, en die zat op de 200. Lijkt me niet zoveel..
Heeft iemand verder ervaring met de wb2000?
alvast bedankt!
ik heb nou redelijk wat paginas door zitten bladeren, maar zit nog wel met een aantal vragen.
- De zoom (5x tot 15x), hoeveel maakt dat echt uit? en is een camera met de hand nog enigzinds stil te houden als je 15x ingezoomt bent?
- Hoeveel fotos is eigenlijk gemiddeld voor 1 accu lading met een compactcamera? Ik heb zitten kijken naar de wb2000 van Samsung, en die zat op de 200. Lijkt me niet zoveel..
Heeft iemand verder ervaring met de wb2000?
alvast bedankt!
Met mijn Pana FZ28 gaat het maximaal ingezoomd (18x, maar grotere lens) met enige moeite nog wel goed om hem, bij goede verlichting, lang genoeg stil te houden om een foto te maken (met beeldstabilisatie), maar ideaal is het niet. Maar ik heb zeker wel gebruik gemaakt van die maximale zoom in de afgelopen paar jaar..jelle11 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:45:
Hoi!
Anoniem: 248885
Matched: camera, euro, dig, de
Ik ben op zoek naar een camera van 150-175 euro, het is de bedoeling dat er vakantie en alledaagse foto's mee gemaakt kunnen worden, zelf heb ik de volgende modellen gevonden (via tweakers pricewatch):
Wat denken jullie, is de panasonic fs-30 de beste keus? Aangezien deze ook het meest populair is? De ixus 130 IS lijkt me ook wel wat, deze heeft 720p opnamemogelijkheid.
Heb ik nog camera's over het hoofd gezien?
- Panasonic Lumix DMC-FS30 Zwart
- Samsung WB600 Zwart
- Sony Cybershot DSC-W350 Zwart
- Canon Digital Ixus 130 Zwart
Wat denken jullie, is de panasonic fs-30 de beste keus? Aangezien deze ook het meest populair is? De ixus 130 IS lijkt me ook wel wat, deze heeft 720p opnamemogelijkheid.
Ik twijfel tussen:
pricewatch: Canon Digital Ixus 105 Zilver
pricewatch: Canon Digital Ixus 130 Zilver
Iemand die een doorslaggevende reden kan geven, om voor 1 van de 2 te gaan?
Het is ter vervanging van mijn Ixus 850IS, die om onverklaarbare redenen super traag is geworden.
pricewatch: Canon Digital Ixus 105 Zilver
pricewatch: Canon Digital Ixus 130 Zilver
Iemand die een doorslaggevende reden kan geven, om voor 1 van de 2 te gaan?
Het is ter vervanging van mijn Ixus 850IS, die om onverklaarbare redenen super traag is geworden.
[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 30-09-2010 23:01 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Vanwege de grote keus kom ik er niet echt uit, wil mijn broertje een digitale camera cadeau doen voor zijn verjaardag alleen het mag tot 100 euro zijn, absoluut niet meer. Iemand een aanrader?
En wat heb je zelf al onderzocht ?
Aan welke (andere) eisen moet het ding voldoen ?
Aan welke (andere) eisen moet het ding voldoen ?
Abort, Retry, Quake ???
- Erikz.nl
- Registratie: Mei 2002
- Laatst online: 16-04 12:12
professioneel prutser
Een Canon Powershot 495 heb je voor rond de 85 euro. Dat is een leuk cameratje.wildcardxl schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:12:
Vanwege de grote keus kom ik er niet echt uit, wil mijn broertje een digitale camera cadeau doen voor zijn verjaardag alleen het mag tot 100 euro zijn, absoluut niet meer. Iemand een aanrader?
Heb je er echt afgerond 100 euro voor over dan zou ik gaat voor de Canon Powershot A3000/A31000 IS (met beeldstabilisatie).
Nou wat mijn broertje dus wel leuk vind is actiefoto's maken, beetje met een bal pielen en dan moet ik de camera op een stand zetten dat hij er meerdere tegelijk maakt.
Tevens zwart-wit foto''s maken doet ie veel.
Dat kan met beide. Mocht je in wat minder verlichte situaties willen fotograferen of een object moeten volgen met de camera zou ik gaan voor een camera met beeldstabilisator, zoals de A3000/31000.wildcardxl schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:08:
Nou wat mijn broertje dus wel leuk vind is actiefoto's maken, beetje met een bal pielen en dan moet ik de camera op een stand zetten dat hij er meerdere tegelijk maakt.
ik twijfel zelf tussen de panasonic en de samsung.. maar ben niet zon kenner dus ik laat mij ook graag adviseren.Anoniem: 248885 schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:08:
Ik ben op zoek naar een camera van 150-175 euro, het is de bedoeling dat er vakantie en alledaagse foto's mee gemaakt kunnen worden, zelf heb ik de volgende modellen gevonden (via tweakers pricewatch):Formfactor is belangrijk aangezien hij compact moet zijn en in de broekzak moet passen. Verder is veel optische zoom een pre maar het moet wel redelijkerwijs mogelijk zijn om een niet-bewogen foto te maken. Ik heb zelf een Panasonic Lumix DMC-FX37 gehad maar die ben ik helaas kwijt geraakt op vakantie, van deze camera vond ik het schermpje wat korrelig.Opnemen in 720p zou daarnaast leuk zijn.
- Panasonic Lumix DMC-FS30 Zwart
- Samsung WB600 Zwart
- Sony Cybershot DSC-W350 Zwart
- Canon Digital Ixus 130 Zwart
Ik heb van het weekend een leuke mededeling gekregen. Ik mag een fotocamera uitzoeken en deze mag tussen de 100 en 150 euro kosten. (Een leuk bedankje voor een weekje oppassen op de huisdieren).
Nu heb ik last van (licht) trillende handen. Voornamelijk als ik ze juist stil probeer te houden. Voor mij is een goede stabilisatie functie zeer belangrijk.
Wat ik zoek is een compact camera.
Wel graag eentje die goed kan inzoomen.
Natuurlijk wil ik mooie foto's maar dat lijkt me logisch de meeste mensen houden ook van lekker eten.
Wat ik wil gaan fotograferen zullen mijn dieren zijn. Dit zijn foto's binnenshuis. Ook leuke plaatjes schieten in van de natuur.
Graag zou ik ook nog een foto bij minder licht willen kunnen maken die een redelijk tot goede kwaliteit heeft.
De camera die ik zelf gevonden heb is de Samsung WB600. Deze ligt net boven budget maar het budget is niet rotsvast. Mochten jullie iets in de range van 150-200 hebben wat een stuk beter bij mijn wensen past hou ik mezelf aanbevolen.
Gebruikte website bij keuze: http://www.dpreview.com/r...rouptravelzoom/page11.asp
Nu heb ik last van (licht) trillende handen. Voornamelijk als ik ze juist stil probeer te houden. Voor mij is een goede stabilisatie functie zeer belangrijk.
Wat ik zoek is een compact camera.
Wel graag eentje die goed kan inzoomen.
Natuurlijk wil ik mooie foto's maar dat lijkt me logisch de meeste mensen houden ook van lekker eten.
Wat ik wil gaan fotograferen zullen mijn dieren zijn. Dit zijn foto's binnenshuis. Ook leuke plaatjes schieten in van de natuur.
Graag zou ik ook nog een foto bij minder licht willen kunnen maken die een redelijk tot goede kwaliteit heeft.
De camera die ik zelf gevonden heb is de Samsung WB600. Deze ligt net boven budget maar het budget is niet rotsvast. Mochten jullie iets in de range van 150-200 hebben wat een stuk beter bij mijn wensen past hou ik mezelf aanbevolen.
Gebruikte website bij keuze: http://www.dpreview.com/r...rouptravelzoom/page11.asp
Samsung R710 Q9000 geforce 130m
Ik ben ook op zoek naar een camera rond de 150, iets meer of minder is ook goed. Zit op dit moment te twijfelen tussen:
Samsung WB600
Casio Exilim H15
Sony Cybershot H55
Met Sony's cashback van €20,- is ie weer enigszins binnen budget.
Vereisten zijn vooral goede kwaliteit foto's, 720p video en veel optische zoom. Hieraan voldoen ze alledrie, maar vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de Sony H55 omdat die volgens mij de beste kwaliteit foto's aflevert en omdat hij tijdens het filmen optische zoom kan gebruiken (Casio kan dit niet). Casio daarentegen heeft een accu die ~1000 foto's mee gaat dus dat is ook wel weer lekker. Over Samsung weet ik niet veel, zijn die camera's betrouwbaar en kwalitatief wel goed?
Samsung WB600
Casio Exilim H15
Sony Cybershot H55
Met Sony's cashback van €20,- is ie weer enigszins binnen budget.
Vereisten zijn vooral goede kwaliteit foto's, 720p video en veel optische zoom. Hieraan voldoen ze alledrie, maar vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de Sony H55 omdat die volgens mij de beste kwaliteit foto's aflevert en omdat hij tijdens het filmen optische zoom kan gebruiken (Casio kan dit niet). Casio daarentegen heeft een accu die ~1000 foto's mee gaat dus dat is ook wel weer lekker. Over Samsung weet ik niet veel, zijn die camera's betrouwbaar en kwalitatief wel goed?
Ga naar www.jellerbert.nl
- wildcardxl
- Registratie: November 2008
- Laatst online: 23-05-2022
:strip_icc():strip_exif()/u/281248/crop56de9f42ea163_cropped.jpeg?f=community)
Matched: camera, welke, euro, dig, de
Na wat rondgekeken te hebben ben ik uiteindelijk op 2 camera's gekomen:
pricewatch: Canon Powershot A3100 IS Zilver
en deze:
pricewatch: Sony Cybershot DSC-W350 Zwart
Zijn er nog noemenswaardige verschillen welke het prijsverschil van 40 euro rechtvaardigen behalve de mooiere looks van de Sony?
UPPPPPP
pricewatch: Canon Powershot A3100 IS Zilver
en deze:
pricewatch: Sony Cybershot DSC-W350 Zwart
Zijn er nog noemenswaardige verschillen welke het prijsverschil van 40 euro rechtvaardigen behalve de mooiere looks van de Sony?
UPPPPPP
Wij kunnen er niets aan doen dat je je camera vanavond nodig hebt, kicken binnen 2 uur is dus not done
Verder is je vraag wel heel erg basic, pak de specificatie lijst van beide erbij, vergelijk ze en vraag hier als je iets niet snapt. Vraag jezelf af wat belangrijk is ik kom daarna met gerichte vragen.
Wat zelfonderzoek is gewenst en zorgt ervoor dat je sneller een antwoord hebt.
Verder is je vraag wel heel erg basic, pak de specificatie lijst van beide erbij, vergelijk ze en vraag hier als je iets niet snapt. Vraag jezelf af wat belangrijk is ik kom daarna met gerichte vragen.
Wat zelfonderzoek is gewenst en zorgt ervoor dat je sneller een antwoord hebt.
[ Voor 130% gewijzigd door Moby op 18-10-2010 18:50 ]
Sorry van de kick maar hebben jullie een tip waar ik kan zoeken en vergelijken aan de hand van testen qua optische stabilisatie. De enige site die ik heb gevonden waar ik een vergelijking tussen verschillende modellen kon vinden was op dpreview.com .
Hieruit kwam de wb650 eruit als redelijk goed... het kleinere broertje is wb600 van samsung, ik vermoed dat deze gelijkwaardig is (Heeft iemand daar ervaring mee?)
Hieruit kwam de wb650 eruit als redelijk goed... het kleinere broertje is wb600 van samsung, ik vermoed dat deze gelijkwaardig is (Heeft iemand daar ervaring mee?)
Anoniem: 379771
Matched: camera, welke, 250, dig, de
Haai!! Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Ik fotografeer veel buiten, en vind het belangrijk dat de lucht er goed op staat. Lichtval, enz. vind ik ook belangrijk. Daarnaast fotografeer ik graag macro (beestjes, planten) en portretten. Bij portretten vind ik de diepte ook belangrijk.
Niets is frustrerende dan schoonheid te zien en dat er vervolgens niets van overblijft op de foto. Nu wil ik in de toekomst gaan voor een digitale spiegelreflex, en ben ik nu op zoek naar een budget camera van max. 250 E.
Graag zou ik willen weten welke, evt. andere, camera een beetje dicht in de buurt van mijn wensen komt.
Ik heb zelf al wat gezocht en ben op de volgende twee camera's uitgekomen:
http://www.ricoh.com/r_dc/cx/cx3/specs.html
http://www.sony.nl/produc...dsc-h55#pageType=Overview
Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!!
ps. 't commentaar van The Fez heeft de absolute doorslag gegeven. Het wordt de Ricoh! Ben heel erg benieuwd!
Niets is frustrerende dan schoonheid te zien en dat er vervolgens niets van overblijft op de foto. Nu wil ik in de toekomst gaan voor een digitale spiegelreflex, en ben ik nu op zoek naar een budget camera van max. 250 E.
Graag zou ik willen weten welke, evt. andere, camera een beetje dicht in de buurt van mijn wensen komt.
Ik heb zelf al wat gezocht en ben op de volgende twee camera's uitgekomen:
http://www.ricoh.com/r_dc/cx/cx3/specs.html
http://www.sony.nl/produc...dsc-h55#pageType=Overview
ps. 't commentaar van The Fez heeft de absolute doorslag gegeven. Het wordt de Ricoh! Ben heel erg benieuwd!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 379771 op 20-10-2010 21:45 . Reden: keuze gemaakt ]
Verschil kun je mogelijk zelf opzoeken via de 2 sites die in het bericht boven je staan.Anoniem: 379771 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:47:
Wat is het verschil tussen deze camera's?
Anoniem: 379771
Matched: camera, de
Ik moet nu een memory card bij m'n toekomstige Ricoh CX3 camera zoeken.
Ik kwam deze tegen: http://www.salland.eu/pro...c-8-0-gb-ap8gmsdh2-r.html
Deze is alleen 2 mb/s, en ik weet niet of dat te langzaam is. --> zijn kaart en camera compatible?
Weet iemand een alternatief voor de Ricoh camera die beter is? Ik kom door het gigantische aanbod er niet uit. Ik heb er zelf ook weinig verstand van, but I'm learnin'. THANX!
Deze is alleen 2 mb/s, en ik weet niet of dat te langzaam is. --> zijn kaart en camera compatible?
Weet iemand een alternatief voor de Ricoh camera die beter is? Ik kom door het gigantische aanbod er niet uit. Ik heb er zelf ook weinig verstand van, but I'm learnin'. THANX!
Het zal wel werken, maar een sneller kaartje van minimaal class 4 werkt stukken lekkerder.Anoniem: 379771 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:12:
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Dat is een miniSD-kaart en past niet in je camera. Ik zie dat je er een adapter bij krijgt. Een Class 2 zou in principe wel moeten voldoen, maar ik zou zelf voor een Class 4-kaartje kiezen. Dat is bijna niets duurder, en sowieso snel genoeg.Anoniem: 379771 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:12:
Ik ben gegaan voor de Samsung WB600 in mijn ogen een leuke camera voor een nette prijs. Het prijsverschil met de WB650 en de extra's die je er voor krijgt zijn het mij niet waard (GPS en AMOLED scherm ipv LCD).
hier een wb650 gekocht, prima vervanger voor de f31d
Wat zijn je ervaring met foto's in het donker, de gps en landsschapsfotoos?sander817 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:26:
hier een wb650 gekocht, prima vervanger voor de f31d
Anoniem: 59483
Matched: camera, onder, 250, de
Ik ben op zoek naar een leuk Point & Shoot cameraatje voor onder de €250.
Eisen:
- Ondersteuning voor SDHC of SDXC kaarten
- Goede prestaties bij slechte belichting (lees: ruis)
- Compact
- Gebruik makend van een accu, dus geen AA/AAA batterijen
- Optische zoom minimaal 5x
Kan iemand mij hierin adviseren?
Eisen:
- Ondersteuning voor SDHC of SDXC kaarten
- Goede prestaties bij slechte belichting (lees: ruis)
- Compact
- Gebruik makend van een accu, dus geen AA/AAA batterijen
- Optische zoom minimaal 5x
Kan iemand mij hierin adviseren?
Anoniem: 364131
Beste Tweakers,
Sindskort ben ik opzoek naar een nieuwe digitale camera, en nu heb ik de Samsung NV30 Zwart.
Het uiterlijk van de camera lijkt ontzettend robuust en stevig, maar nu wil ik graag weten of het wel waard is voor je geld. Het is toch 100 euro voor een 8,2 megapixel camera. Nu heb ik mij laten vertellen dat megapixels vrij weinig met de kwaliteit van de camera te maken hebben.
De NV-serie van Samsung is bijna helemaal van de markt verdwenen, dus kan ik geen actieve reviews terug vinden.
Graag zou ik hier wat ervaren informatie over willen ontvangen,
Brand los zou ik zeggen!
http://tweakers.net/price...-nv30-zwart.html#tab:info
Mvg Te Koop
Sindskort ben ik opzoek naar een nieuwe digitale camera, en nu heb ik de Samsung NV30 Zwart.
Het uiterlijk van de camera lijkt ontzettend robuust en stevig, maar nu wil ik graag weten of het wel waard is voor je geld. Het is toch 100 euro voor een 8,2 megapixel camera. Nu heb ik mij laten vertellen dat megapixels vrij weinig met de kwaliteit van de camera te maken hebben.
De NV-serie van Samsung is bijna helemaal van de markt verdwenen, dus kan ik geen actieve reviews terug vinden.
Graag zou ik hier wat ervaren informatie over willen ontvangen,
Brand los zou ik zeggen!
http://tweakers.net/price...-nv30-zwart.html#tab:info
Mvg Te Koop
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 364131 op 27-10-2010 23:26 . Reden: Link toegevoegd ]
Je zou hem hier eens kunnen invullen.
Er zijn meer van die sites.
Er zijn meer van die sites.
Bij compactcamera's zeggen megapixels niet veel meer inderdaad. Als ik de specificaties bekijk dan valt mij op dat het bereik van de camera van 38 (groothoek) tot 114mm (tele) gaat. 38 mm is erg weinig groothoek, met de kans dat je vaker naar achteren moet lopen om een onderwerp helemaal op de foto te krijgen.
Verder heb ik geen ervaring met deze camera, dus daar kan ik niet bij helpen
Anoniem: 364131
Hallo,PowerUp schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:10:
Bij compactcamera's zeggen megapixels niet veel meer inderdaad. Als ik de specificaties bekijk dan valt mij op dat het bereik van de camera van 38 (groothoek) tot 114mm (tele) gaat. 38 mm is erg weinig groothoek, met de kans dat je vaker naar achteren moet lopen om een onderwerp helemaal op de foto te krijgen.
Bedankt voor uw reactie,
Ik ga het even uitzoeken!
Mvg Te Koop.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 364131 op 28-10-2010 00:35 ]
- Benjamin-
- Registratie: April 2008
- Laatst online: 27-04 20:29
CrazyGunner#2385
:strip_icc():strip_exif()/u/258684/DSC_0093.jpg?f=community)
Matched: camera, onder, welke, euro, de
Ik ben opzoek naar een goedkope compact camera van rond de 100 euro, doordat ik een DSLR als normaal heb vind ik foto kwaliteit wat minder belangrijk, voor mij zijn dingen zoals een hoge ISO, 720p video en vooral heel dun wel heel belangrijk, de bedoeling is dat ik die bijna altijd bij me zal dragen en puur zal dienen voor die ongeplande momenten, kwaliteit wanneer je de foto 1 op 1 bekijk, vignetting, MPs enz is dan ook onderschikt aan snelheid. Tevens zou ik wel een wat hogere optische zoom prettig vinden.
Er zijn hier vast zat mensen die ook diezelfde eisen hadden en een leuke camera hiervoor hebben kunnen vinden. Helaas kan ik geen ISO in de zoekopdracht gooien hier op Tweakers waardoor het zoeken niet echt leuker word, en dan is uiteraard de ene sensor een stuk beter dan de andere.
Dus heeft er iemand wat adviezen over welke modellen/series hiervoor leuk zijn?
Er zijn hier vast zat mensen die ook diezelfde eisen hadden en een leuke camera hiervoor hebben kunnen vinden. Helaas kan ik geen ISO in de zoekopdracht gooien hier op Tweakers waardoor het zoeken niet echt leuker word, en dan is uiteraard de ene sensor een stuk beter dan de andere.
Dus heeft er iemand wat adviezen over welke modellen/series hiervoor leuk zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 28-10-2010 11:15 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
De Ibood van de dag is de: Panasonic Lumix FP2
Heeft iemand ervaring met dit cameratje? Kan helaas nergens reviews vinden.
Ben heel erg benieuwd naar de beeld kwaliteit en/of voorbeeld foto's.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Heeft iemand ervaring met dit cameratje? Kan helaas nergens reviews vinden.
Ben heel erg benieuwd naar de beeld kwaliteit en/of voorbeeld foto's.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik word er alles behalve warm van persoonlijk. Deze begint al bij F6.3, 1600 iso en verder niet veel bijzonders, volgens mij betaal je vooral veel doordat de lens niet uit de body steekt.
Zelfs voor 100 zou ik deze niet willen.
Zelfs voor 100 zou ik deze niet willen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Dank, Benjamin!
Zal verder zoeken naar een mooi toestel.
Zal verder zoeken naar een mooi toestel.
308972
Beste Mensen,
Ik ben opzoek naar een goede compactcamera, nu zien we ontzettend vaak deze reclame voorbijkomen van Nikon. De Nikon Coolpix S8000.
Gemiddeld ligt de prijs van deze camera rond de €200,- en ben ik dus benieuwd of iemand mij zijn ervaring kan delen van deze camera!
Zelf heb ik niet veel ervaring met de specificaties van camera's, dus zou fijn zijn of iemand mij dit kan vertellen!
Alvast bedankt,
Mvg J.Bouw
Ik ben opzoek naar een goede compactcamera, nu zien we ontzettend vaak deze reclame voorbijkomen van Nikon. De Nikon Coolpix S8000.
Gemiddeld ligt de prijs van deze camera rond de €200,- en ben ik dus benieuwd of iemand mij zijn ervaring kan delen van deze camera!
Zelf heb ik niet veel ervaring met de specificaties van camera's, dus zou fijn zijn of iemand mij dit kan vertellen!
Alvast bedankt,
Mvg J.Bouw
Ervaringen heb ik niet. Even zoeken op google levert wel deze en deze reviews op van de S8000.
Eventuele alternatieven:
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ8 Zwart
pricewatch: Sony Cybershot H55 Zwart
pricewatch: Canon Powershot SX210 IS Zwart
Daar zijn vast ook reviews van te vinden.
Op GoT doet iedereen elkaar automagisch de groeten. Steeds een groet onder je post zetten is dus niet nodig. Zie ook Het algemeen beleid #groeten :-)
Eventuele alternatieven:
Op GoT doet iedereen elkaar automagisch de groeten. Steeds een groet onder je post zetten is dus niet nodig. Zie ook Het algemeen beleid #groeten :-)
308972
Matched: onder, dig, de
Bedankt voor uw reactie,PowerUp schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:08:
Ervaringen heb ik niet. Even zoeken op google levert wel deze en deze reviews op van de S8000.
Eventuele alternatieven:
Ik heb de reviews even bekeken, maar het zegt me vrij weinig aangezien wij niet ontzettend veel verstand van de specificaties hebben. Als u zo de specificaties bekijkt van de S8000, is het dan een beetje waar voor je geld?
Bedankt alvast,
Mvg J.Bouw
Als je niets weet van de specificaties en ook niets wilt leren, dan zou ik gewoon de duurste nemen, die is in veel gevallen de beste.
Als u wel wilt weten wat u koopt dan zou ik me in gaan lezen. Kijken wat een specificatie is, en opzoeken als je deze niet begrijpt. Misschien veel werk in het begin maar het zorgt ervoor dat u met meer voldoening een product koopt en dat er al wat basiskennis aanwezig is. Met deze basiskennis kunt u een weloverwogen keuze maken en wellicht zelfs nog betere foto's. Deze kennis is overal op internet te vinden, neem bijvoorbeeld eens Fotografie technische FAQ en Koopadviezen door als begin, gebruik de search functie op GoT, google etc
De manier waarop u het nu doet is moeilijk te beantwoorden, u stelt geen vraag, u wilt weten wat de beste is. Aangezien dit voor iedereen verschillend is, is de vraag op dit moment niet te beantwoorden. Nogmaals, als dit te veel moeite is, is dat geen enkel probleem, dan moet u gewoon de duurste kopen.
en groeten hoeft niet, op GoT verkeerd iedereen in een permanente staat van groetheid en doe je dus automatisch de groeten aan iedereen
Als u wel wilt weten wat u koopt dan zou ik me in gaan lezen. Kijken wat een specificatie is, en opzoeken als je deze niet begrijpt. Misschien veel werk in het begin maar het zorgt ervoor dat u met meer voldoening een product koopt en dat er al wat basiskennis aanwezig is. Met deze basiskennis kunt u een weloverwogen keuze maken en wellicht zelfs nog betere foto's. Deze kennis is overal op internet te vinden, neem bijvoorbeeld eens Fotografie technische FAQ en Koopadviezen door als begin, gebruik de search functie op GoT, google etc
De manier waarop u het nu doet is moeilijk te beantwoorden, u stelt geen vraag, u wilt weten wat de beste is. Aangezien dit voor iedereen verschillend is, is de vraag op dit moment niet te beantwoorden. Nogmaals, als dit te veel moeite is, is dat geen enkel probleem, dan moet u gewoon de duurste kopen.
en groeten hoeft niet, op GoT verkeerd iedereen in een permanente staat van groetheid en doe je dus automatisch de groeten aan iedereen
[ Voor 6% gewijzigd door Moby op 30-10-2010 20:10 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
308972
Matched: de
Prima ik weet voldoende, ik ga me even iets meer verdiepen.
Groeten hoeft niet op GoT
Groeten hoeft niet op GoT
[ Voor 149% gewijzigd door PowerUp op 30-10-2010 21:59 ]
Zag net bij de Saturn Utrecht de Panasonic fz38 voor 222 euro.
- Xudonax
- Registratie: November 2010
- Laatst online: 30-04 16:45
Matched: camera, onder, welke, 250, dig, de
Na enige tijd te hebben lopen klooien met de camera van mijn Nokia N900 ben ik tot de conclusie gekomen dat deze niet echt geweldig is in omstandigheden met minder dan perfect licht. Hierom ben ik dan ook opzoek naar een nieuwe camera welke wel fatsoenlijk werkt bij weinig licht. Ik heb onderhand door dat de enige "echte oplossing" een DSLR is, maar dat is me nog een stap te ver omdat ik zo af en toe een foto maak en daar dus het geld niet voor over heb. Daarnaast wordt een DSLR niet overal op prijs gesteld terwijl een compactcamera wel toegestaan is.
Wat zoek ik dan wel? Een compactcamera welke
Ik heb al even gezocht en als ik bij minder licht goede foto's wil dan schijnt een CMOS sensor beter te zijn dan de gemiddelde CCD sensor, terwijl een back-illuminated CMOS nog net weer een stapje beter zou zijn. Dit even gelovend heb ik dit in de pricewatch ingevuld, en er komen dan een aantal camera's uit. Degene die mij het meest aanspreken zijn:
Wat raden jullie aan in dit geval?
P.S: De theatervoorstelling is slechts een voorbeeld van de lichtomstandigheden, ik ben niet van plan om daadwerkelijk theatervoorstellingen op de foto te zetten
EDIT: Zoals te zien aan de eerste twee camera's hoeft de prijs niet per sé onder de €250,- te zijn, iets eroverheen vind ik niet erg boeiend. Als dat een duidelijk betere camera oplevert betaal ik zelfs graag ietsjes meer
Wat zoek ik dan wel? Een compactcamera welke
- bij minder licht tot weinig licht (denk richting theatervoorstellingen) fatsoenlijke foto's kan maken;
- een behoorlijke zoom heeft (ik denk aan minstens een 5x);
- Een fatsoenlijke beeldstabilisatie;
- bij voorkeur een accu heeft ipv AA(A?) batterijen;
- bij voorkeur SD(HC) kan gebruiken als opslag;
Ik heb al even gezocht en als ik bij minder licht goede foto's wil dan schijnt een CMOS sensor beter te zijn dan de gemiddelde CCD sensor, terwijl een back-illuminated CMOS nog net weer een stapje beter zou zijn. Dit even gelovend heb ik dit in de pricewatch ingevuld, en er komen dan een aantal camera's uit. Degene die mij het meest aanspreken zijn:
- Sony Cybershot DSC-HX5V Zwart
- Samsung WB2000 Zwart
- Casio Exilim High Speed EX-FC100 Zwart
- Fujifilm Finepix F30
Wat raden jullie aan in dit geval?
P.S: De theatervoorstelling is slechts een voorbeeld van de lichtomstandigheden, ik ben niet van plan om daadwerkelijk theatervoorstellingen op de foto te zetten
EDIT: Zoals te zien aan de eerste twee camera's hoeft de prijs niet per sé onder de €250,- te zijn, iets eroverheen vind ik niet erg boeiend. Als dat een duidelijk betere camera oplevert betaal ik zelfs graag ietsjes meer
[ Voor 3% gewijzigd door Xudonax op 10-11-2010 19:53 . Reden: Wat extra informatie ]
Wij zijn op zoek naar een nieuwe digitale camera als vervanger van onze Konic Minolta Dimage Z10.
In principe is de kwaliteit van de fotoos van deze camera voor ons voldoende (gewoon huis- tuin- en keukenwerk, maar vooral kinderen), maar we zoeken vooral een camera die sneller is dan deze met scherpstellen en schieten. Net wat kleiner is misschien ook fijn (past een compactcamera in een binnenzak?)
Daarnaast hebben we ook een digitale videocamera, maar die gebruiken we niet vaak, dus als we willen filmen is de batterij vaak op. Bovendien is de beeldkwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven.
Daarom willen we een compact camera met de mogelijkheid om te filmen. Hopelijk met de huidige stand van techniek beter beeld dan onze oude camera en vaker voorhanden omdat we wel vaak fotoos maken van de kinderen.
In de pricewatch kom ik grofweg 19 kandidaten tegen en als ik ook nog opteer voor mini-hdmi, dan blijven er 6 over
Ik neem aan dat ik met die camera's een prima foto kan maken, wat zijn dan de criteria om mee te selecteren?
Maken ze ook nette films?
Is mini-hdmi uit een pre of niet?
Is er een duidelijk verschil in gebruiksgemak en of snelheid van scherpstellen en schieten?
In principe is de kwaliteit van de fotoos van deze camera voor ons voldoende (gewoon huis- tuin- en keukenwerk, maar vooral kinderen), maar we zoeken vooral een camera die sneller is dan deze met scherpstellen en schieten. Net wat kleiner is misschien ook fijn (past een compactcamera in een binnenzak?)
Daarnaast hebben we ook een digitale videocamera, maar die gebruiken we niet vaak, dus als we willen filmen is de batterij vaak op. Bovendien is de beeldkwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven.
Daarom willen we een compact camera met de mogelijkheid om te filmen. Hopelijk met de huidige stand van techniek beter beeld dan onze oude camera en vaker voorhanden omdat we wel vaak fotoos maken van de kinderen.
In de pricewatch kom ik grofweg 19 kandidaten tegen en als ik ook nog opteer voor mini-hdmi, dan blijven er 6 over
Ik neem aan dat ik met die camera's een prima foto kan maken, wat zijn dan de criteria om mee te selecteren?
Maken ze ook nette films?
Is mini-hdmi uit een pre of niet?
Is er een duidelijk verschil in gebruiksgemak en of snelheid van scherpstellen en schieten?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Voor mijn oom ben ik op zoek naar een digitale camera. Momenteel gebruikt hij een toestel met een rolletje (jazeker!) en zijn computer-skills zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Email en Word lukt... meestal...
Ik ben dus op zoek naar een SIMPEL te bedienen toestel (op accu, oplaadbaar via lichtnet), wat ook nog eens simpel per computer uit te lezen is. Ik zal voor hem de software installeren, maar daarna moet hij ermee uit de voeten kunnen. Als third-pary software makkelijker is (picasa of een ander bij voorkeur gratis programma) dan is dat ook prima.
Ik heb weinig hands-on ervaring met dig. camera's, de Powershot A520 die ik al jaren heb is mijn enige vergelijkingsmiddel, maar het moet makkelijker dan die. Ook met name met uitleessoftware van verschillende fabrikanten heb ik geen ervaring, dus ik hoop op wat goede input hier.
Het budget is ongeveer 100 euro (150 max, incl geheugenkaartje).
Ik heb het een en ander zitten vergelijken, met name met dit topic en de pricewatch als input.
De Panasonic DMC-FS10 ziet er goed uit qua bediening en is rond de 100 euro. De 220V lader is zo te zien wel optioneel, dus die zal er nog bij gekocht moeten worden. Er zit een 220V acculader bij, dat is prima. De software heb ik geen ervaring mee, is deze simpel?
Op de tweede plaats staat de Kodak Easyshare M550 Deze ziet er ook simpel uit, ze adverteren er ook mee dat ze makkelijke camera's maken, maar de ene review is lovend, de andere duidelijk minder: "As mentioned, the compact is poorly designed and looks dated, while button layout is unintuitive and complicated. Performance is generally sluggish, with zoom and focus being less than prompt, though AF tracking does seem up to the job."
Advies over deze, of tips voor andere camera's worden zeer op prijs gesteld
Ik ben dus op zoek naar een SIMPEL te bedienen toestel (op accu, oplaadbaar via lichtnet), wat ook nog eens simpel per computer uit te lezen is. Ik zal voor hem de software installeren, maar daarna moet hij ermee uit de voeten kunnen. Als third-pary software makkelijker is (picasa of een ander bij voorkeur gratis programma) dan is dat ook prima.
Ik heb weinig hands-on ervaring met dig. camera's, de Powershot A520 die ik al jaren heb is mijn enige vergelijkingsmiddel, maar het moet makkelijker dan die. Ook met name met uitleessoftware van verschillende fabrikanten heb ik geen ervaring, dus ik hoop op wat goede input hier.
Het budget is ongeveer 100 euro (150 max, incl geheugenkaartje).
Ik heb het een en ander zitten vergelijken, met name met dit topic en de pricewatch als input.
De Panasonic DMC-FS10 ziet er goed uit qua bediening en is rond de 100 euro. De 220V lader is zo te zien wel optioneel, dus die zal er nog bij gekocht moeten worden. Er zit een 220V acculader bij, dat is prima. De software heb ik geen ervaring mee, is deze simpel?
Op de tweede plaats staat de Kodak Easyshare M550 Deze ziet er ook simpel uit, ze adverteren er ook mee dat ze makkelijke camera's maken, maar de ene review is lovend, de andere duidelijk minder: "As mentioned, the compact is poorly designed and looks dated, while button layout is unintuitive and complicated. Performance is generally sluggish, with zoom and focus being less than prompt, though AF tracking does seem up to the job."
Advies over deze, of tips voor andere camera's worden zeer op prijs gesteld
[ Voor 17% gewijzigd door EMP op 29-11-2010 15:12 . Reden: In de manual stond de acculater als standaard accesoire vermeld. ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Anoniem: 131014
Matched: camera, welke, dig, de
Aangezien ik niet direct een topic kon vinden dat hierover ging neem ik even de vrijheid er zelf een te openen. Ik hoop niet met mijn neus gekeken te hebben, maar het vorige topic had een laatste post in 2007.
Ik ben opzoek naar een compactcamera met redelijk wat mogelijkheden, maar niet te duur.
Nu heb ik wat rondgekeken in de pricewatch en dit leken me wel aardige modellen.
http://tweakers.net/price.../436/263154;252800;252826
De voorkeuren zijn wel duidelijk lijkt me, maar welke van deze camera's is nu het beste. Ze lijken op elkaar, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.
Ik ben opzoek naar een compactcamera met redelijk wat mogelijkheden, maar niet te duur.
Nu heb ik wat rondgekeken in de pricewatch en dit leken me wel aardige modellen.
http://tweakers.net/price.../436/263154;252800;252826
De voorkeuren zijn wel duidelijk lijkt me, maar welke van deze camera's is nu het beste. Ze lijken op elkaar, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.
- Matis
- Registratie: Januari 2007
- Laatst online: 30-04 18:09
Rubber Rocket
:strip_icc():strip_exif()/u/206968/325134.jpg?f=community)
Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
* Matis eerste post in een Fotografie(sub)topic dus wees gewaarschuwd 
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een digitale camera. Voorheen hebben we altijd de compactcamera van een van onze ouder(s) kunnen lenen, maar na 5 jaar samen leek het ons een leuk kerstcadeau om ons zelf een compactcamera te geven.
Mijn opa heeft een Sony Cybershot en dat werkt verrukkelijk. Om die redenen gaat mijn voorkeur dus ook uit naar een Cybershot. Tot mijn grote verbazing zag ik dat de Cybershots weer uitgerust zijn met SD(HC) geheugenkaartjes, waar mijn opa nog met het onhandige Memory Stick kaartje aan de gang moest (die ook nog eens overpriced waren
) Dus dat eventuele nadeel is ook van de baan 
Welnu, waarvoor gaan mijn vriendin en ik de camera (hoofdzakelijk) gebruiken:
http://tweakers.net/price...2174;252192;253547;250910
Mijn persoonlijk voorkeur gaat momenteel uit naar de DSC-HX5V. Waarom weet ik niet, misschien omdat ze hem op de site van Sony als beste presenteren.
Zoals ik al aangaf ben ik een complete leek op fotografie-gebied en zeggen dingen als Zoom (in mm) en Diafragma wel wat, maar weet ik niet wat voor welke situatie belangrijker is.
Zoals ik al aangaf gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar een Sony (CyberShot), maar als jullie me kunnen overtuigen van andere (betere/goedkopere) alternatieven, dan sta ik daar ook voor open.
Mijn budget ligt niet hard vast; ik wil best betalen voor kwaliteit, maar hoop wel voor minder dan 300 euro een kale (dus zonder geheugenkaartje, tasje, oplader etc.) klaar de zijn
Schiet mij maar lek
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een digitale camera. Voorheen hebben we altijd de compactcamera van een van onze ouder(s) kunnen lenen, maar na 5 jaar samen leek het ons een leuk kerstcadeau om ons zelf een compactcamera te geven.
Mijn opa heeft een Sony Cybershot en dat werkt verrukkelijk. Om die redenen gaat mijn voorkeur dus ook uit naar een Cybershot. Tot mijn grote verbazing zag ik dat de Cybershots weer uitgerust zijn met SD(HC) geheugenkaartjes, waar mijn opa nog met het onhandige Memory Stick kaartje aan de gang moest (die ook nog eens overpriced waren

Welnu, waarvoor gaan mijn vriendin en ik de camera (hoofdzakelijk) gebruiken:
- Wintersport; We gaan begin februari a.s. een weekje op wintersport en willen (mede) daarom een eigen CCCompact Camera aanschaffen.
- Stedentrips; Mijn vriendin en ik maken in vakanties veel stedentrips. Zowel binnen Nederland als binnen Europa. Ook daarvoor moet de CC geschikt zijn.
- Familie-aangelegenheden; Ook willen de camera gebruiken voor verjaardagen etc.
- Geen nachtfotografie; We zijn niet van plan om (hoofdzakelijk) nachtfoto's te gaan maken. Ook gaat de camera niet mee wanneer we een avondje op stap gaan. Dus weinig-licht-compensatie is geen must.
- Geen panoramafoto's; Ikzelf heb een mooi stukje software (AutoStitch) op de PC staan waarmee ik foto's aan elkaar knoop tot panoramafoto's. Hiervoor hoeft de CC dus geen interne functie te hebben, maar het mag natuurlijk wel.
http://tweakers.net/price...2174;252192;253547;250910
Mijn persoonlijk voorkeur gaat momenteel uit naar de DSC-HX5V. Waarom weet ik niet, misschien omdat ze hem op de site van Sony als beste presenteren.
Zoals ik al aangaf ben ik een complete leek op fotografie-gebied en zeggen dingen als Zoom (in mm) en Diafragma wel wat, maar weet ik niet wat voor welke situatie belangrijker is.
Zoals ik al aangaf gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar een Sony (CyberShot), maar als jullie me kunnen overtuigen van andere (betere/goedkopere) alternatieven, dan sta ik daar ook voor open.
Mijn budget ligt niet hard vast; ik wil best betalen voor kwaliteit, maar hoop wel voor minder dan 300 euro een kale (dus zonder geheugenkaartje, tasje, oplader etc.) klaar de zijn
Schiet mij maar lek
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Begin het nu echt leuk te vinden, lees gek te worden.
Heb denk ik alle reviews gelezen, en kom tot de conclusie dat er niet 1 camera bestaat die echt goed is.
Wat ik zoek:
- compact
- super zoom
- Goede binnen / weinig licht kwaliteit
Lijken niet zo veel eisen.
Kom je uit op de
Panasonic TZ10, Samsung WB650, Sony HX5V, Casio exilim fh100, canon SX120IS, fujifilm finepix F80EXR ( oude F70 is misschien nog beter )
Als iemand nog andere ideeen heeft, want dit kan ik vinden over deze:
TZ10: Algemeen goed, minder in donker als alle pana`s, flits niet bijzonder
WB650: Slecht in donker ( veel noise bij hoge iso ), verder erg prettig
HX5V: In donker prima, andere foto`s zijn nogal blurry
FH100: Erg onhandig in gebruik, donker foto`s zeker niet bijzonder
Canon: Algemeen redelijk, nergens bijzonder of bijzonder slecht.
F80: Slecht screen, overall wat ruis, verder goed ( misschien de beste? ).
Heb denk ik alle reviews gelezen, en kom tot de conclusie dat er niet 1 camera bestaat die echt goed is.
Wat ik zoek:
- compact
- super zoom
- Goede binnen / weinig licht kwaliteit
Lijken niet zo veel eisen.
Kom je uit op de
Panasonic TZ10, Samsung WB650, Sony HX5V, Casio exilim fh100, canon SX120IS, fujifilm finepix F80EXR ( oude F70 is misschien nog beter )
Als iemand nog andere ideeen heeft, want dit kan ik vinden over deze:
TZ10: Algemeen goed, minder in donker als alle pana`s, flits niet bijzonder
WB650: Slecht in donker ( veel noise bij hoge iso ), verder erg prettig
HX5V: In donker prima, andere foto`s zijn nogal blurry
FH100: Erg onhandig in gebruik, donker foto`s zeker niet bijzonder
Canon: Algemeen redelijk, nergens bijzonder of bijzonder slecht.
F80: Slecht screen, overall wat ruis, verder goed ( misschien de beste? ).
[ Voor 12% gewijzigd door Sevenhunt op 21-12-2010 12:27 ]
Anoniem: 181786
Matched: camera, onder, euro, de
Je hebt ook nog de Olympus SP-800UZ (209,- euro in de pricewatch)
Daarvoor heb je onder andere:
14 megapixel
30 x optische zoom
Dubbele beeldstabilisatie
HD filmopname
ISO tot 3200
Best een mooie camera voor een mooi bedrag zo te zien.
14 megapixel
30 x optische zoom
HD filmopname
ISO tot 3200
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 21-12-2010 12:13 ]
Klopt, maar niet compact genoeg, past niet in mn zak, heb al een spiegeltje voor de echte foto`s.Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:13:
Je hebt ook nog de Olympus SP-800UZ (209,- euro in de pricewatch)
14 megapixel
30 x optische zoom
HD filmopname
ISO tot 3200
Vraagje over de Sony TX5. Hoe lekker is dat ding in gebruik? Als in ergonomie. Dus kun je makkelijk met 1 had fotograferen etc.
Wilde hem bij de MM even testen, maar die dingen kunnen ze daar niet aanzetten
Matched: de
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.Sevenhunt schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:15:
[...]
Klopt, maar niet compact genoeg, past niet in mn zak, heb al een spiegeltje voor de echte foto`s.
Dat komt omdat dat teveel gepruts zou zijn met accu's opladen enz enz. Daar nemen ze gewoon de tijd niet voor, het zijn tenslotte slechts dozenschuivers. Bij je lokale fotospeciaalzaak zullen alle camera's die er staan werken en kun je dus weloverwogen een keuze maken.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:18:
Vraagje over de Sony TX5. Hoe lekker is dat ding in gebruik? Als in ergonomie. Dus kun je makkelijk met 1 had fotograferen etc.
Anoniem: 388441
Ik zou eigenlijk ook graag hele scherpe foto's willen maken als je inzoomt. Dit is de website waar 2 van die foto's opstaan: http://www.arwinbos.com/2009/03/begrazing/
Ik ben ook geen fotograaf, maar vind het leuk om foto's te maken van dieren en gewoon de natuur. Bij die schotse hooglanders op die website kan je natuurlijk niet dichtbij komen om een foto te maken (ooit geprobeerd, maar ging niet goed
). Nu wil ik dan ook eigenlijk een camera die meer kan inzoomen, maar ik heb gehoord/gelezen dat je dan optisch moet inzoomen en niet digitaal. Dan zou de kwaliteit van de foto achteruit gaan.....
Nu heb ik deze fototoestellen gezien, voor een (op zich) redelijke prijs. Het is niet zo dat ik er superveel geld aan wil uitgeven en hij moet ook niet te groot zijn
.
- Olympus µ 7040 digitale compact camera (€179).
14 megapixel
Optische zoom 7x.
Digitale zoom: 5x / 35x gecombineerd met optische zoom (?).
Groothoek:
- Panasonic DMC-FS30 digitale compact camera (€154).
14.1 Megapixel.
Optische zoom: 8x.
Digitale zoom: 4x.
Groothoek 28 mm.
Heeft iemand ervaring met deze fototoestellen??
Ik ben ook geen fotograaf, maar vind het leuk om foto's te maken van dieren en gewoon de natuur. Bij die schotse hooglanders op die website kan je natuurlijk niet dichtbij komen om een foto te maken (ooit geprobeerd, maar ging niet goed
Nu heb ik deze fototoestellen gezien, voor een (op zich) redelijke prijs. Het is niet zo dat ik er superveel geld aan wil uitgeven en hij moet ook niet te groot zijn
- Olympus µ 7040 digitale compact camera (€179).
14 megapixel
Optische zoom 7x.
Digitale zoom: 5x / 35x gecombineerd met optische zoom (?).
Groothoek:
- Panasonic DMC-FS30 digitale compact camera (€154).
14.1 Megapixel.
Optische zoom: 8x.
Digitale zoom: 4x.
Groothoek 28 mm.
Heeft iemand ervaring met deze fototoestellen??
Ik zoek een camera die vooral goed is in landschapsfoto's maken. De wide angle moet groot zijn. Tevens heb ik het liefst een lage f, zodat ik ook in het donker redelijk zonder ruis kan fotograferen. Zoom maakt mij niet zoveel uit. Als ik een camera koop wil ik ook het liefst een camera die gewoon simpel in je jaszak past, dus geen dslr, slr look-a-like of iets dergelijks. Ter vergelijking; de Olympus x-790 heeft een heerlijk handzaam (creditcard) formaat. Het wordt een camera die gewoon gebruikt wordt om snel een foto te knippen,
Ik zat richting een panasonic lumix fx70 (f=2,2) of een sony dsc w390 (f=2,4) te denken, maar misschien zie ik wel een heel specifiek model over het hoofd. Het budget ligt zo rond deze twee camera's, maar lager is altijd beter.
De foto's die ik maak zijn hele generieke van de katten in huis, maar vooral plaatjes buiten, op vakanties (meren, bergen, tijdens het skiën in de jaszak, etc.) foto's die je dus wel groot wil uitprinten soms (denk 60x40).
Ben ik te gericht bezig voor zo'n kleine compactcamera? Is het met de huidige techniek al mogelijk om dat allemaal in een kleine camera te stoppen? Zijn er nog spannende camera's buiten deze twee die ik al gevonden heb na wat selecteren? (Is mijn theoretische kennis puur onzin en moet ik opnieuw de boeken in?
)
Filmfunctionaliteit is aan mij niet besteed, daar heb je een filmcamera voor
Ik zat richting een panasonic lumix fx70 (f=2,2) of een sony dsc w390 (f=2,4) te denken, maar misschien zie ik wel een heel specifiek model over het hoofd. Het budget ligt zo rond deze twee camera's, maar lager is altijd beter.
De foto's die ik maak zijn hele generieke van de katten in huis, maar vooral plaatjes buiten, op vakanties (meren, bergen, tijdens het skiën in de jaszak, etc.) foto's die je dus wel groot wil uitprinten soms (denk 60x40).
Ben ik te gericht bezig voor zo'n kleine compactcamera? Is het met de huidige techniek al mogelijk om dat allemaal in een kleine camera te stoppen? Zijn er nog spannende camera's buiten deze twee die ik al gevonden heb na wat selecteren? (Is mijn theoretische kennis puur onzin en moet ik opnieuw de boeken in?
Filmfunctionaliteit is aan mij niet besteed, daar heb je een filmcamera voor
Anoniem: 35872
Matched: euro, dig, de
Gisteren een Canon Digital IXUS 130 toestel gekocht voor het snelle schietwerk,
Leuk handzaam camaraatje, op AUTO stand binnenshuis pakt die vrij snel een hogere ISO waarde waardoor er meer ruis ontstaat, op de manuele stand is dit trouwens prima op te lossen..
Ik heb hem gekocht voor het formaat en het snelle klikken, ik heb afgelopen maandag ook een dSLR (EOS 500D) gekocht maar die vind de vrouw te groot en te lomp en zoiets neem je ook niet even snel mee als je even naar de kinder boerderij gaat, dus die gebruiken we alleen als we echt mooie foto's willen maken.
Prijs was 129 euro bij de MM en uit de reviews kwam die bovengemiddeld naar voren.
http://www.photographyblo..._digital_ixus_130_review/
Vandaag nog maar eens verder testen met het apparaatje.
Leuk handzaam camaraatje, op AUTO stand binnenshuis pakt die vrij snel een hogere ISO waarde waardoor er meer ruis ontstaat, op de manuele stand is dit trouwens prima op te lossen..
Ik heb hem gekocht voor het formaat en het snelle klikken, ik heb afgelopen maandag ook een dSLR (EOS 500D) gekocht maar die vind de vrouw te groot en te lomp en zoiets neem je ook niet even snel mee als je even naar de kinder boerderij gaat, dus die gebruiken we alleen als we echt mooie foto's willen maken.
Prijs was 129 euro bij de MM en uit de reviews kwam die bovengemiddeld naar voren.
http://www.photographyblo..._digital_ixus_130_review/
Vandaag nog maar eens verder testen met het apparaatje.
Mijn zusje wil een digitale compact camera onder de 250 euro, hiervoor ben ik een beetje gaan zoeken op het internet en uiteindelijk kwam ik uit op de volgende 2 camera's:
Panasonic TZ10 en de Samsung WB650
Op internet staan alleen verschillende reviews over de Samsung, de ene site zegt dat de kwaliteit foto's behoorlijk is en weer andere sites geven aan dat de foto kwaliteit ronduit belabberd is. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, zo ja hoe was de ervaring?
Op internet staan alleen verschillende reviews over de Samsung, de ene site zegt dat de kwaliteit foto's behoorlijk is en weer andere sites geven aan dat de foto kwaliteit ronduit belabberd is. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, zo ja hoe was de ervaring?
En kijk ook eens naar de sony dsc-hx5v. Komt nu precies onder de 250.daniel3 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:06:
Mijn zusje wil een digitale compact camera onder de 250 euro, hiervoor ben ik een beetje gaan zoeken op het internet en uiteindelijk kwam ik uit op de volgende 2 camera's:
Anoniem: 394925
Matched: onder, euro, dig, de
Heb van de week tijdens de BTW weg ermee dagen een TZ8 gekocht!
Wilde eerst een canon sx210, maar kwam er achter dat de flitser precies onder je linker wijsvinger zit en daardoor heel raar vast houd! Samsung Wb650 kon ook maar beetje vaag fotomerk. qua specs is de lumix TZ8 misschien de mindere, maar ik denk in zijn totaliteit wel de beste. In vergelijking met de TZ10 is hij in veel opzichte gelijkwaardig. Alleen geen GPS, maar is dit 100 euro extra waard?
Wilde eerst een canon sx210, maar kwam er achter dat de flitser precies onder je linker wijsvinger zit en daardoor heel raar vast houd! Samsung Wb650 kon ook maar beetje vaag fotomerk. qua specs is de lumix TZ8 misschien de mindere, maar ik denk in zijn totaliteit wel de beste. In vergelijking met de TZ10 is hij in veel opzichte gelijkwaardig. Alleen geen GPS, maar is dit 100 euro extra waard?
- Benjamin-
CrazyGunner#2385
Ik ben opzoek naar een compactcamera met een flinke ISO. Ik heb een DSLR liggen en ik zoek naar een compactcamera voor erbij. Omdat ik deze altijd bij me zal gaan dragen, en echt als doel mee te hebben dat als ik iets zie dat ik er meteen een foto van kan maken, vind ik ISO veel belangrijker dan een hoge MP.
Tevens ook graag een toestel die ik vrij simpel kan instellen en dan bedoel ik niet met makkelijke automatische standen, maar juist het tegenover gestelde, volgens mij moet je bij veel compacts door 200 menu's voordat je bij settings komt die je wilt hebben, ik wil een redelijk snelle toegang tot de diverse opties als het even kan.
Dus
Hoge ISO, min 3200 (ik zoek eigenlijk naar 6400), dus liefst hoger als ze er zijn (heel jammer dat de pricewatch je niet laat filteren op ISO - tevens ook dat het vaak niet tussen de specs staat, vandaar dat ik ook hier nu post)
Geen hoge MP nodig, 8 vind ik al zat.
Liefst snelle besturing die gericht is op de gebruiker die weet waar alles al voor staat.
720p video.
5x of meer zoom.
Pakweg 150 euro max
Iemand die een hoog ISO cameraatje weet?
Tevens ook graag een toestel die ik vrij simpel kan instellen en dan bedoel ik niet met makkelijke automatische standen, maar juist het tegenover gestelde, volgens mij moet je bij veel compacts door 200 menu's voordat je bij settings komt die je wilt hebben, ik wil een redelijk snelle toegang tot de diverse opties als het even kan.
Dus
Hoge ISO, min 3200 (ik zoek eigenlijk naar 6400), dus liefst hoger als ze er zijn (heel jammer dat de pricewatch je niet laat filteren op ISO - tevens ook dat het vaak niet tussen de specs staat, vandaar dat ik ook hier nu post)
Geen hoge MP nodig, 8 vind ik al zat.
Liefst snelle besturing die gericht is op de gebruiker die weet waar alles al voor staat.
720p video.
5x of meer zoom.
Pakweg 150 euro max
Iemand die een hoog ISO cameraatje weet?
Compactcamera's met hoge ISO-waarden is bijna nooit een goede combinatie.
Meestal gaat vanaf ISO 400 de beeldkwaliteit rap omlaag, en is vanaf ISO 1600 alles een smoezelige bende.
Er zijn wel camera's die beter presteren bij hogere ISO-waarden (meestal inderdaad camera's met wat minder MP), maar extreem hoge ISO's doen ook die niet zo goed.
Meestal gaat vanaf ISO 400 de beeldkwaliteit rap omlaag, en is vanaf ISO 1600 alles een smoezelige bende.
Er zijn wel camera's die beter presteren bij hogere ISO-waarden (meestal inderdaad camera's met wat minder MP), maar extreem hoge ISO's doen ook die niet zo goed.
[ Voor 31% gewijzigd door Ghost Dog op 10-02-2011 00:31 ]
Dat er hoge iso mogelijk is, wil niets zeggen over de kwaliteit ervan inderdaad. Er zijn compacte camera's die het op dit gebied goed doen, maar dat zijn camera's met een aps-c of m4/3 sensor zoals de Sony NEX en Olympus PEN. Maar die vallen in een andere prijscategorie en lever je toch iets van compactheid in door de minder compacte zoomlenzen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Fuji heeft hiervoor nog de beste kaarten in handen denk ik. Fuji-compactcamera's staan al jaren bekend om goede lichtgevoeligheid, en de laatste generaties hebben ook nog een functie waarbij de lichtgevoeligheid hoger wordt door 3 pixels samen te voegen (waardoor uiteraard de resolutie omlaag gaat, maar de lichtgevoeligheid omhoog).
Zie bijvoorbeeld de pricewatch: Fujifilm FinePix F80EXR Zwart die voor een schappelijke prijs te koop is.
Zie bijvoorbeeld de pricewatch: Fujifilm FinePix F80EXR Zwart die voor een schappelijke prijs te koop is.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
- Benjamin-
CrazyGunner#2385
Matched: camera, onder, welke, de
Hele mooie camera. Bedankt voor de link. Dit is echt de type camera die ik zocht. Weet jij, of iemand anders, die vergelijkbaar is alleen dan met een nog iets lichtsterkere lens, 3.3 is opzicht goed te doen, maar lager zou natuurlijk altijd mooi zijn, zeker gezien ik zoveel mogelijk snelheid wil hebben.
Tevens zou ik ook eigenlijk nooit op max ISO schieten met welke camera dan ook. Want het ISO/MP verhaal gaat ook zo op bij spiegelreflex camera's, daar hebben ze alleen veel meer speelruimte door de grotere sensor. Maar in theorie kunnen ze een compact maken met zeg voor de grap 6-8MP die nog heel goed kan schieten op 3200.
Klopt. Bijna nooit. Vandaar dat ik ook vragen voor compacts die het daar wel goed doen.Ghost Dog schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 00:29:
Compactcamera's met hoge ISO-waarden is bijna nooit een goede combinatie.
Tevens zou ik ook eigenlijk nooit op max ISO schieten met welke camera dan ook. Want het ISO/MP verhaal gaat ook zo op bij spiegelreflex camera's, daar hebben ze alleen veel meer speelruimte door de grotere sensor. Maar in theorie kunnen ze een compact maken met zeg voor de grap 6-8MP die nog heel goed kan schieten op 3200.
Hallo,
voor school moet ik veel foto's maken van tuinen, bestrating, landschap enz. Ik gebruik nu nog de camera van mijn ouders, maar ik heb liever zelf mijn eigen camera.
Ook wil ik er graag vogels mee fotograferen. Hiervoor heb je vaak een grotere (optische toch?) zoom nodig. Ik weet dat je als je dan echt kwaliteit wilt een spiegelreflex moet kopen met een bepaalde lens, maar ik hoef als beginner nog niet zulke gewéldige kwaliteit.
Ik heb de Fuujifilm FinePix S2000HD en de Olympus SP-600UZ op het oog. Het zijn welliswaar niet de meest compacte camera's, maar ze passen vast wel in een rugzak of een tasje om mijn nek.
Ik ben benieuwd of dit goede keuzes zijn, of dat ik beter wat anders kan nemen.
Alvast bedankt
voor school moet ik veel foto's maken van tuinen, bestrating, landschap enz. Ik gebruik nu nog de camera van mijn ouders, maar ik heb liever zelf mijn eigen camera.
Ook wil ik er graag vogels mee fotograferen. Hiervoor heb je vaak een grotere (optische toch?) zoom nodig. Ik weet dat je als je dan echt kwaliteit wilt een spiegelreflex moet kopen met een bepaalde lens, maar ik hoef als beginner nog niet zulke gewéldige kwaliteit.
Ik heb de Fuujifilm FinePix S2000HD en de Olympus SP-600UZ op het oog. Het zijn welliswaar niet de meest compacte camera's, maar ze passen vast wel in een rugzak of een tasje om mijn nek.
Ik ben benieuwd of dit goede keuzes zijn, of dat ik beter wat anders kan nemen.
Alvast bedankt
Vogels fotograferen is moeilijk. Niet zozeer wegens het bereik,maar meer omdat je een camera nodig hebt die snel reageert en een snelle sluitertijd heeft. de S2000 heb ik gebruikt en heel erg leuk wegens de zoom, maar de reactietijd vond ik wat minder. Maargoed ik ben dan ook gewend aan een DSLR
Als je bewegende vogels wilt fotograferen dan zal je met zo'n type camera hoge ISO's moeten gebruiken bij goed licht wil je nog een scherpe foto krijgen.
Het gaat ook niet zozeer om vogels in de lucht, maar meer vogels die gewoon ergens in een boom of op de grond zitten te eten bijvoorbeeld.
- Benjamin-
CrazyGunner#2385
Als ze stil zitten dan werkt eigenlijk elke camera wel.
Hou natuurlijk wel rekening dat wanneer je boven een bepaalde zoom wel echt een statief nodig hebt, anders dan heb je veelste veel camera shake.
Hou natuurlijk wel rekening dat wanneer je boven een bepaalde zoom wel echt een statief nodig hebt, anders dan heb je veelste veel camera shake.
Ik heb al een statief, dus die hoef ik niet meer aan te schaffen.
Maar ik ben wel benieuwd wat dan een goede camera voor mij is, wil hem graag komende week aanschaffen
Maar ik ben wel benieuwd wat dan een goede camera voor mij is, wil hem graag komende week aanschaffen
- Mystikal
- Registratie: Januari 2001
- Laatst online: 30-04 19:05
It never hurts to help!
:strip_icc():strip_exif()/u/21131/Hallooo.jpg?f=community)
Ik wil graag een vraag stellen.
Ik heb in 2008 een Canon IXUS860is gekocht. Deze is door mijn lieftallige toekomstige vrouw
met het oud papier weggegooid. Nu vraagt mijn verzekering met welk bedrag ze mij kunnen schadeloos stellen.
Het model wordt niet meer verkocht. Ik was voor een compact camera erg tevreden over de kwaliteit van de foto's en ik weet dat het ene model niet te vergelijken is met het andere model. Destijds was de panasonic ook 'hot' in dezelfde prijsklasse, maar maakte beduidend slechtere foto's met meer ruis etc.
Toestel zal vooral gebruikt worden om in een kroeg, feestje snel wat party foto's te maken. Ik heb al een Nikon D5000 voor het serieuzere werk, maar je kan niet echt zonder zo'n toestel eigenlijk.
Ik had de volgende camera's gevonden:
-Canon Ixus 300 HS
Ik had deze gevonden, maar de reviews op kieskeurig (wellicht ook niet heel betrouwbaar?) zijn ook niet top
-Panasonic DMC-TZ8
Is al niet veel beter met de reviews. Nog slechter zelfs...
Is er een camera die je goed kan vergelijken met bovenstaand model?
Ik heb in 2008 een Canon IXUS860is gekocht. Deze is door mijn lieftallige toekomstige vrouw

Het model wordt niet meer verkocht. Ik was voor een compact camera erg tevreden over de kwaliteit van de foto's en ik weet dat het ene model niet te vergelijken is met het andere model. Destijds was de panasonic ook 'hot' in dezelfde prijsklasse, maar maakte beduidend slechtere foto's met meer ruis etc.
Toestel zal vooral gebruikt worden om in een kroeg, feestje snel wat party foto's te maken. Ik heb al een Nikon D5000 voor het serieuzere werk, maar je kan niet echt zonder zo'n toestel eigenlijk.
Ik had de volgende camera's gevonden:
-Canon Ixus 300 HS
Ik had deze gevonden, maar de reviews op kieskeurig (wellicht ook niet heel betrouwbaar?) zijn ook niet top
-Panasonic DMC-TZ8
Is al niet veel beter met de reviews. Nog slechter zelfs...
Is er een camera die je goed kan vergelijken met bovenstaand model?
Basement Bios ---- Exo-S
niemand?
Basement Bios ---- Exo-S
Anoniem: 324818
Vandaag in de aanbieding bij iBood een Panasonic lumix dmc zx3
Van ~€180 naar ~€156
Ik heb verder geen idee hoe deze camera verder bekend staat (Hier wel een review), maar wie weet heeft iemand er nog wat aan.
Van ~€180 naar ~€156
Ik heb verder geen idee hoe deze camera verder bekend staat (Hier wel een review), maar wie weet heeft iemand er nog wat aan.
Die IXUS 300 HS wordt toch niet zo slecht beoordeeld op dpreview. Feit is wel dat die kleine dingen in donkere omstandigheden meestal niet zo deftig presteren maar dat is iets wat je er moet bij nemen. En zeker met meer megapixels krijg je meer ruis. De TZ8 beschouw ik al als een andere categorie; een compacte travelzoom zoals ze wel genoemd worden. Iets groter en iets zwaarder (alhoewel het niet zo heel erg veel scheelt maar voor sommigen telt dit wel) en meer zoom. Een mooie vergelijkingstest kan je hier vinden: http://www.dpreview.com/reviews/Q210grouptravelzoom/
[ Voor 27% gewijzigd door D-Three op 12-02-2011 10:48 ]
Ik ben al een tijdje opzoek naar een camera van max 200 euro maar ik kom er niet helemaal uit. Er zijn zoveel verschillende modellen en zoveel opties dat ik eigenlijk geen goede keuze kan maken. Ik heb me nu weten te beperken tot 3 modellen. Vooral omdat ik hier wel reviews van kon vinden.
Het zijn alle 3 panasonic lumix cameras.
TZ8:
Plus: 20x zoom. Min: wat groter, video opnemen is matig.
FX70:
Plus: kleiner, beter in opnemen video Min: 5x zoom, met 204 euro echt aan de max van mijn budget.
ZX3
Plus: Schijnbaar zit deze reeks tussen de TZ en FX reeks in. Goedkoopste, op photographyblog.com krijgt deze van de 3 de beste score wat betreft foto kwaliteit, neemt ook goed video op, 8x zoom. Min: Schijnt niet helemaal lekker in gebruik te zijn.
Maar ik heb geen idee welk ik moet kiezen. Als ik reviews lees word ik er ook niet veel wijzer van want wat bij de een dan weer als een nadeel word gezien is bij een ander weer geen nadeel terwijl ze spec wise op de zoom na nagenoeg hetzelfde zijn volgens mij. Als ik de voorbeeld foto's bekijk zie ik ook eigenlijk geen verschil. Ik zie alleen dat ik bij alle 3 het beeld best onscherp vind eigenlijk.
Ik ben echt een foto noob en wil dus gewoon een camera die ik kan pakken en met weinig moeite in een setting kan zetten waarmee ik mooie foto's kan maken.
En dan zijn er natuurlijk ook nog andere merken die misschien wel een betere keuze zijn.
Het zijn alle 3 panasonic lumix cameras.
TZ8:
Plus: 20x zoom. Min: wat groter, video opnemen is matig.
FX70:
Plus: kleiner, beter in opnemen video Min: 5x zoom, met 204 euro echt aan de max van mijn budget.
ZX3
Plus: Schijnbaar zit deze reeks tussen de TZ en FX reeks in. Goedkoopste, op photographyblog.com krijgt deze van de 3 de beste score wat betreft foto kwaliteit, neemt ook goed video op, 8x zoom. Min: Schijnt niet helemaal lekker in gebruik te zijn.
Maar ik heb geen idee welk ik moet kiezen. Als ik reviews lees word ik er ook niet veel wijzer van want wat bij de een dan weer als een nadeel word gezien is bij een ander weer geen nadeel terwijl ze spec wise op de zoom na nagenoeg hetzelfde zijn volgens mij. Als ik de voorbeeld foto's bekijk zie ik ook eigenlijk geen verschil. Ik zie alleen dat ik bij alle 3 het beeld best onscherp vind eigenlijk.
Ik ben echt een foto noob en wil dus gewoon een camera die ik kan pakken en met weinig moeite in een setting kan zetten waarmee ik mooie foto's kan maken.
En dan zijn er natuurlijk ook nog andere merken die misschien wel een betere keuze zijn.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Ik ben ook al twee weken opzoek naar een digitale compact camera, wil liever niet meer dan € 200,- uitgeven.
Ik denk dat ik een camera heb gevonden die voldoet aan mijn eisen: de Olympus VR-330, deze is echter net uit en nog niet volop verkrijgbaar. Ik wacht de reviews nog even af en als deze positief zijn zal ik voor deze camera gaan.
Ik denk dat ik een camera heb gevonden die voldoet aan mijn eisen: de Olympus VR-330, deze is echter net uit en nog niet volop verkrijgbaar. Ik wacht de reviews nog even af en als deze positief zijn zal ik voor deze camera gaan.
Anoniem: 321635
Matched: welke, de
Hallo,
Ik ben aan het twijfelen tussen twee modellen, de Panasonic Lumix DMC-F3 en de Canon Ixus 105. Ik heb echter weinig verstand van al die specs. Het is een toestel dat ik wil gebruiken voor stedentripjes/vakanties, niet echt voor prof. foto's.
Kan iemand mij adviseren welke de beste keuze zou zijn?
Ik ben aan het twijfelen tussen twee modellen, de Panasonic Lumix DMC-F3 en de Canon Ixus 105. Ik heb echter weinig verstand van al die specs. Het is een toestel dat ik wil gebruiken voor stedentripjes/vakanties, niet echt voor prof. foto's.
Kan iemand mij adviseren welke de beste keuze zou zijn?
Hallo allen,
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe digitale camera onze huidige is kapot gegaan maar deze was dan ook al wel 8 jaar oud. Ben nu op zoek naar een klein en makkelijk mee te nemen compacte digitale camera , ga zometeen op vakantie naar China (rondreis) dus ik zou graag een mooie camera willen hebben.
Het budget ligt tussen de 100 - 150 euro, met de huidige aanbod van digitale camera's weet ik echt niet waar ik naar moet kijken en welke goed uit de bus komen. Het liefst gewoon een digitale camera waar hij automatisch de juiste instellingen meepakt.
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven.
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe digitale camera onze huidige is kapot gegaan maar deze was dan ook al wel 8 jaar oud. Ben nu op zoek naar een klein en makkelijk mee te nemen compacte digitale camera , ga zometeen op vakantie naar China (rondreis) dus ik zou graag een mooie camera willen hebben.
Het budget ligt tussen de 100 - 150 euro, met de huidige aanbod van digitale camera's weet ik echt niet waar ik naar moet kijken en welke goed uit de bus komen. Het liefst gewoon een digitale camera waar hij automatisch de juiste instellingen meepakt.
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven.
Hallo allemaal,
Ik heb mijn keuze al beperkt tot 2 toestellen: de Casio EX-H5 (12 megapixels, 10x optische zoom) en de Panasonic ZX3 (14 megapixels, 8x optische zoom). De Panasonic heeft een Leicalens en is (waarschijnlijk daardoor ook) wat duurder (zo'n 50 euro).
Ik twijfel met name over de zoom. Heb ik 10x zoom nodig voor gewoon vakantiefoto's e.d. of is 8x al genoeg? En is de zoom beter door de Leicalens? Hoe zit het overigens met 10x zoom, kan dan wel zonder statief? En hoe zit dat bij 8x?
Vind ze allebei lekker in de hand liggen en ook duidelijke menu's hebben. Wie kan mij nog helpen om de knoop door te hakken?
Ik heb mijn keuze al beperkt tot 2 toestellen: de Casio EX-H5 (12 megapixels, 10x optische zoom) en de Panasonic ZX3 (14 megapixels, 8x optische zoom). De Panasonic heeft een Leicalens en is (waarschijnlijk daardoor ook) wat duurder (zo'n 50 euro).
Ik twijfel met name over de zoom. Heb ik 10x zoom nodig voor gewoon vakantiefoto's e.d. of is 8x al genoeg? En is de zoom beter door de Leicalens? Hoe zit het overigens met 10x zoom, kan dan wel zonder statief? En hoe zit dat bij 8x?
Vind ze allebei lekker in de hand liggen en ook duidelijke menu's hebben. Wie kan mij nog helpen om de knoop door te hakken?
Mijn ervaring (Pana Fz28 en Ex-FH100) is dat je aan het eind van je zoombereik bijna altijd wel enige vorm van stabilisatie nodig hebt.. Terwijl mijn Pana bij 10x in de hand nog prima te gebruiken valt, is dat bij die Exilim wel anders, omdat die gewoon een kleinere lens heeft en dus minder licht binnenkrijgt bij dat zoombereik. Het verschil is dus vooral dat je die 8x meestal ook niet zult gebruiken, maar net iets korter, terwijl je bij 'net iets korter' dan 10x toch nog verder komt dan 8x. Maar dat hangt er dus vanaf hoe groot de openingen zijn. Als ze even groot zijn zou ik voor de 8x gaan.iloverocknroll schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:56:
Hallo allemaal,
verder zijn die leica's meestal prima lenzen, maar of dat nou €50 waard is..
Dankjewel voor je reactie foppe-jan. De lensopening van de Panasonic is 25 mm tegenover 24 mm van de Casio. Denk dat ik vor de 8x ga, kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat ik zo vaak het maximale eruit wil halen, maar wil in ieder geval meer dan ik nu heb (3.4) en dat lukt bij allebei nu ruim.
Ik ben ook op zoek naar een nieuw camera'tje, budget is max zo'n 350,00 daar moet ik met m'n eisen wel makkelijk mee uitkomen.. Wat ik wil is: foto's maken in een goede kwaliteit (duhhuh) waarbij ik een leuk zoombereik heb. Ik hoef geen vogeltje op 300 meter afstand scherp te fotograferen, maar het is wel fijn om wat in te kunnen zoomen. Ik wil goed kunnen filmen, 720P is het minimale, maar 1080i / 1080P is wel erg leuk meegenomen. Het is met zo'n goede filmfunctie ook wel een pre dat ik nog wat kan in- en uit kan zoomen tijdens het filmen zelf. Ik vind een HDMI-output ook wel leuk, altijd handig met de nieuwe televisies van tegenwoordig. GPS / geotagging zijn geen must, maar ansich wel leuk natuurlijk.. Ook extra features zoals met high-speed kunnen fotograferen of met veel frames kunnen filmen vind ik ansich niet belangrijk, maar toch leuk.
Het zou ook erg fijn zijn als er een goede panorama-functie op zou zitten, voor de aanstaande vakantie in IJsland... Macro-functie is ook wel leuk, erg specifiek ben ik daar ook niet in, vanaf 3-5cm fotograferen ofzo.
Ik heb gekeken naar Nikon en Canon. Heb nu een Nikon S200, m'n meisje een IXUS 80IS.
Met Sony als camera-merk heb ik niet zoveel eigenlijk, evenals Samsung of andere merken...
Waarop dat gebaseerd is? Eigenlijk niks, heb daar niet echt een hoge dunk van als camera-fabrikanten..
pricewatch: Canon Digital Ixus 220 HS Zwart
12,1MP / Back-illuminated CMOS / Full HD / 5x optische zoom / 24mm-120mm / HDMI-output / €200,00
Voordelen: Goedkoopste in de rij met z'n 200,00 / leuke extra functies / Optische zoom tijdens filmen
Nadelen: Geen extra functies zoals GPS / Geo-tagging of extra stevige behuizing / 5x optische zoom
Panorama-functie is mij onduidelijk?
Macro-functie: 3 cm (W) vanaf de voorzijde van het objectief in macro
pricewatch: Nikon Coolpix S8100 Zwart
12,1MP / CMOS / Full HD / 10x optische zoom / 30mm-300mm / HDMI-output / €225,00
Voordelen: 2 na goedkoopste in de rij met z'n 225,00 / Optische zoom en AF tijdens filmen / Opladen via USB
Nadelen: CMOS sensor? / Geen extra functies zoals GPS / Geo-tagging of extra stevige behuizing
Macro-functie: onderwerpen op slechts 1 cm afstand fotograferen en kleine details haarscherp vastleggen.
pricewatch: Canon Powershot SX230 HS Zwart
12,1MP / Back-illuminated CMOS / Full HD / 14x optische zoom / 28mm-392mm / HDMI-output / €285,00
Voordelen: 14x optische zoom / groot zoombereik / extra functies zoals GPS / Optische zoom tijdens filmen
Nadelen: of extra stevige behuizing / stukje duurder / design vind ik het minst
Panorama-functie: u kunt verticaal of horizontaal pannen om dynamische panorama's te maken
Macro-functie: 5 cm (W) vanaf de voorzijde van het objectief in macro
pricewatch: Nikon Coolpix S9100 Zwart
12,1MP / Back-illuminated CMOS / Full HD / 18x optische zoom / 26mm-450mm / HDMI-output / €300,00
Voordelen: 18x optische zoom / groot zoombereik / Leuke extra functies / Optische zoom en AF tijdens filmen
Nadelen: Geen extra functies zoals GPS / Geo-tagging of extra stevige behuizing / duurste model
Panorama-functie: u kunt verticaal of horizontaal pannen om dynamische panorama's te maken
Macro-functie: circa 4 cm tot oneindig (in de groothoekstand), circa 1.5 cm tot oneindig (in de telestand)
Ik vind de IXUS 220 wel een erg mooi apparaatje, maar afgezien van de HD-filmfunctie en iets meer MegaPixels doet hij niet veel onder voor m'n Nikon S200 denk ik zo.. Het zoombereik is het minste van alle vier de door mij uitgezochte camera's. Hij zal beter presteren denk ik zo, maar heel veel beter is nog maar de vraag.
De S8100 is al een klasse beter, alleen deze heeft een normale CMOS sensor ipv een Back-illuminated CMOS... Ga ik daar veel last van hebben of is Back-illuminated momenteel nog meer marketinggeblaat dan daadwerkelijk betere kwaliteit? Hij is wel beter qua zoombereik, kan goed filmen (met zoom en AutoFocus) en is met z'n 225,00 erg goed betaalbaar...
De SX230 van Canon heeft ook erg mooie functies, waarbij de GPS wel een erg leuke gimmick is..
Design vind ik wel het minste van de vier gekozen camera's.. Niet heel erg belangrijk, als hij ook stukken beter functioneert dan de andere drie, anders is het wel een puntje waar ik rekening mee houdt. Gaat met 60,00 meer wel een stapje hoger qua prijs, ansich geen probleem, als de kwaliteit van het apparaat ook maar beter is.
Weet ook niet of ik tijdens het filmen gebruik kan maken van AutoFocus, wat de Nikons dan wel weer kunnen...
De S9100 is wel de 'master' van deze vier, met z'n grootste zoombereik en optische zoom mogelijkheden..
Geen extra gimmicks zoals GPS / geo-tagging of wat dan ook voor die prijs, dat is imho ansich wel jammer..
Ze zijn niet allemaal verkrijgbaar, dat is ook wel jammer, aangezien ik over een maandje wel een nieuwe camera in m'n handen wil hebben. Dat is namelijk ook erg belangrijk voor me, zowel qua ergonomie als qua menu-structuur en snelheid van het apparaat.. Zit hier een absolute 'winnaar' bij? Mis ik een camera van een van deze merken of Sony / Samsung of een ander merk? Moet ik ergens nog is goed naar kijken, let me know please!
Het zou ook erg fijn zijn als er een goede panorama-functie op zou zitten, voor de aanstaande vakantie in IJsland... Macro-functie is ook wel leuk, erg specifiek ben ik daar ook niet in, vanaf 3-5cm fotograferen ofzo.
Ik heb gekeken naar Nikon en Canon. Heb nu een Nikon S200, m'n meisje een IXUS 80IS.
Met Sony als camera-merk heb ik niet zoveel eigenlijk, evenals Samsung of andere merken...
Waarop dat gebaseerd is? Eigenlijk niks, heb daar niet echt een hoge dunk van als camera-fabrikanten..
pricewatch: Canon Digital Ixus 220 HS Zwart
12,1MP / Back-illuminated CMOS / Full HD / 5x optische zoom / 24mm-120mm / HDMI-output / €200,00
Voordelen: Goedkoopste in de rij met z'n 200,00 / leuke extra functies / Optische zoom tijdens filmen
Nadelen: Geen extra functies zoals GPS / Geo-tagging of extra stevige behuizing / 5x optische zoom
Macro-functie: 3 cm (W) vanaf de voorzijde van het objectief in macro
pricewatch: Nikon Coolpix S8100 Zwart
12,1MP / CMOS / Full HD / 10x optische zoom / 30mm-300mm / HDMI-output / €225,00
Voordelen: 2 na goedkoopste in de rij met z'n 225,00 / Optische zoom en AF tijdens filmen / Opladen via USB
Nadelen: CMOS sensor? / Geen extra functies zoals GPS / Geo-tagging of extra stevige behuizing
Macro-functie: onderwerpen op slechts 1 cm afstand fotograferen en kleine details haarscherp vastleggen.
pricewatch: Canon Powershot SX230 HS Zwart
12,1MP / Back-illuminated CMOS / Full HD / 14x optische zoom / 28mm-392mm / HDMI-output / €285,00
Voordelen: 14x optische zoom / groot zoombereik / extra functies zoals GPS / Optische zoom tijdens filmen
Nadelen: of extra stevige behuizing / stukje duurder / design vind ik het minst
Macro-functie: 5 cm (W) vanaf de voorzijde van het objectief in macro
pricewatch: Nikon Coolpix S9100 Zwart
12,1MP / Back-illuminated CMOS / Full HD / 18x optische zoom / 26mm-450mm / HDMI-output / €300,00
Voordelen: 18x optische zoom / groot zoombereik / Leuke extra functies / Optische zoom en AF tijdens filmen
Nadelen: Geen extra functies zoals GPS / Geo-tagging of extra stevige behuizing / duurste model
Macro-functie: circa 4 cm tot oneindig (in de groothoekstand), circa 1.5 cm tot oneindig (in de telestand)
Ik vind de IXUS 220 wel een erg mooi apparaatje, maar afgezien van de HD-filmfunctie en iets meer MegaPixels doet hij niet veel onder voor m'n Nikon S200 denk ik zo.. Het zoombereik is het minste van alle vier de door mij uitgezochte camera's. Hij zal beter presteren denk ik zo, maar heel veel beter is nog maar de vraag.
De S8100 is al een klasse beter, alleen deze heeft een normale CMOS sensor ipv een Back-illuminated CMOS... Ga ik daar veel last van hebben of is Back-illuminated momenteel nog meer marketinggeblaat dan daadwerkelijk betere kwaliteit? Hij is wel beter qua zoombereik, kan goed filmen (met zoom en AutoFocus) en is met z'n 225,00 erg goed betaalbaar...
De SX230 van Canon heeft ook erg mooie functies, waarbij de GPS wel een erg leuke gimmick is..
Design vind ik wel het minste van de vier gekozen camera's.. Niet heel erg belangrijk, als hij ook stukken beter functioneert dan de andere drie, anders is het wel een puntje waar ik rekening mee houdt. Gaat met 60,00 meer wel een stapje hoger qua prijs, ansich geen probleem, als de kwaliteit van het apparaat ook maar beter is.
Weet ook niet of ik tijdens het filmen gebruik kan maken van AutoFocus, wat de Nikons dan wel weer kunnen...
De S9100 is wel de 'master' van deze vier, met z'n grootste zoombereik en optische zoom mogelijkheden..
Geen extra gimmicks zoals GPS / geo-tagging of wat dan ook voor die prijs, dat is imho ansich wel jammer..
Ze zijn niet allemaal verkrijgbaar, dat is ook wel jammer, aangezien ik over een maandje wel een nieuwe camera in m'n handen wil hebben. Dat is namelijk ook erg belangrijk voor me, zowel qua ergonomie als qua menu-structuur en snelheid van het apparaat.. Zit hier een absolute 'winnaar' bij? Mis ik een camera van een van deze merken of Sony / Samsung of een ander merk? Moet ik ergens nog is goed naar kijken, let me know please!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik zou Sony zeker niet wegstrepen uit je overwegingen. De HX9V heeft een hoop grappige features.
16x zoom (24-384mm), 1080p op 50 fps (weet zo snel niet of je tijdens het filmen kan zoomen), Sweep Panorama wat na enige oefening bij mij wel werkt, GPS heeft ie ook, en fullres foto's kunnen op 10 fps. Waarom ze het ding 16 MP moesten geven weet ik ook niet...
Helaas is hij nog niet echt fatsoenlijk te krijgen, aangezien je hem binnen een maand wil hebben
16x zoom (24-384mm), 1080p op 50 fps (weet zo snel niet of je tijdens het filmen kan zoomen), Sweep Panorama wat na enige oefening bij mij wel werkt, GPS heeft ie ook, en fullres foto's kunnen op 10 fps. Waarom ze het ding 16 MP moesten geven weet ik ook niet...
Helaas is hij nog niet echt fatsoenlijk te krijgen, aangezien je hem binnen een maand wil hebben
Dit topic is gesloten.