Het gaat om de "limited edition" die is met die extra (Panasonic) accu en leren (Panasonic) tasje met 269 euro al erg goedkoop.Ghost Dog schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:09:
[...]
Ik weet niet hoe duur de TZ8 bij de MediaMarkt is, maar de TZ10 is bij de MM €289 euro, en bij de Dixons €319, dus die €35 inruilkorting die je daarop krijgt valt bijna weg vergeleken met de MM-prijs. Dat is dus iets om op te letten.
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een degelijke digitale camera rond de 150 euro.
Het moet een camera zijn die makkelijk te bedienen is zonder ál te veel poespas en die toch mooie scherpe foto's maakt. Natuurlijk heb je in de hogere prijsklassen betere camera's, maar in deze prijsklasse moet toch ook wel een cameraatje zijn die fraaie (helder en scherp) foto's kan maken. De filmfunctie is totaal niet belangrijk. Het gaat om de kwaliteit van de foto's, en dan met name in de automatische standen, omdat er toch niet veel handmatig ingesteld zal worden.
Voor de rest kan ik er weinig over zeggen, ik hoop dat iemand wat tips heeft.
Het moet een camera zijn die makkelijk te bedienen is zonder ál te veel poespas en die toch mooie scherpe foto's maakt. Natuurlijk heb je in de hogere prijsklassen betere camera's, maar in deze prijsklasse moet toch ook wel een cameraatje zijn die fraaie (helder en scherp) foto's kan maken. De filmfunctie is totaal niet belangrijk. Het gaat om de kwaliteit van de foto's, en dan met name in de automatische standen, omdat er toch niet veel handmatig ingesteld zal worden.
Voor de rest kan ik er weinig over zeggen, ik hoop dat iemand wat tips heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door JohanPG op 29-06-2010 17:03 ]
Als ik denk aan een goede automatische modus dan denk ik aan Panasonic, maar Panasonic is natuurlijk niet de enige met goede compacts onder de 150, dus dan wordt het ook belangrijk om te kijken naar optische zoom (3x, 4x, 5x of 8x). Anders blijven er nog behoorlijk wat camera's over.
En welke van die optische zoom is het beste? Het is wel prettig als je toch een scherpe foto kan maken ookal zoom je in, maar ik weet niet of dat met optische zoom te maken heeft..
het is eerder eerst kijken welk bereik je wilt en daarna een goede camera erbij zoeken. Dus worden het vooral foto's van dingen van veraf of worden het gewoon onderwerpen voor dichtbij. Een punt om in je achterhoofd te houden is dat je beter wat meer optische zoom dan digitale zoom kan hebben. Dus panasonic FS30 is een mogelijkheid.
[ Voor 6% gewijzigd door photofreak op 29-06-2010 17:55 ]
Het zullen vooral gewoon foto's van mensen enzo worden, dus over het algemeen gewoon dingen die niet heel ver weg zijn, maar er zullen ook wel eens 'landschappen' mee gefotografeerd worden, of dieren die wat verder weg lopen, dus het is wel fijn als hij zeg maar ingezoomd ook goede foto's maakt. Onze oude camera gaf bij inzoomen best slecht beeld namelijk.
Uit wat reviews op internet blijkt dat ie ook zeker aan te raden is.JohanPG schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:51:
Iemand raadde mij op het forum de Fijufilm F70EXR aan. Is dat een goede keuze?
Anoniem: 95166
Matched: de
Volgens de reviews zeer goed, maar hij gaat er wel uit. de 80 is er al. Mogelijk zal dat ook meteen de prijs drukken. Volgens mij ontliepen ze elkaar niet en was de fotokwaliteit van de 70 beter.JohanPG schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:51:
Iemand raadde mij op het forum de Fijufilm F70EXR aan. Is dat een goede keuze?
Hij is wel heel klein volgens mij. Is de fotokwaliteit beter dan die van de Canon SX120 IS? (Die is wat groter)
De Samsung is bij DPreview wel als beste uit de test gekomen. (Samen met de Casio)
http://www.dpreview.com/r...rouptravelzoom/page24.asp
http://www.dpreview.com/r...rouptravelzoom/page24.asp
Mijn broertje gaat van de zomer interrailen en voor zijn verjaardag wil ik hem daarom een goede, moderne maar compacte digitale camera geven. Inmiddels dit forum doorgespit en vele andere fotocamera websites, waaruit blijkt dat Panasonic tot op heden toch wel de beste compacte camera's maakt. Vooral de huidige Lumix TZ10 en de iets gedateerde TZ7 springen in het oog. Echter vind ik deze camera's toch wat minder mooi vormgegeven en zijn ze wat dik. Passen ze goed in een broekzak? Via reviews van o.a. photographyblog.com ben ik nog terecht gekomen bij de Nikon Coolpix S8000 en de Sony Cybershot H55. Deze twee camera's vind ik toch wat mooier vormgegeven en zijn iets minder dik. Wel komen ze beide net iets minder uit de beoordelingen, maar zijn ze wel weer iets goedkoper. Wat zouden jullie doen?
Belangrijk is wellicht om te weten dat mijn broertje absoluut geen professionele fotograaf is, maar gewoon leuk fotootjes wilt schieten. Wat ik ook belangrijk vind is dat de foto's snel worden genomen als je op de knop drukt, dus dat er geen merkbare vertraging tussen zit.
Bovendien wil ik nog even zeggen dat ik bij deze serie camera's terecht ben gekomen vanwege de >10 optical zoom. Hoeveel scheelt dit nou precies met >5 optical zoom? Is dit aanzienlijk? Zelf vind ik zoom altijd belangrijk, maar hoeveel verschilt dit nou werkelijk?
Ik hoor graag jullie advies! Veel dank.
EDIT: Wat is het Europese equivalent van de Samsung HZ35W. Lees een goede review bij dpreview.com, maar kan hem niet vinden in de pricewatch of op de nederlandse samsung website.
ANTWOORD: Het is de WB650 of niet?
Belangrijk is wellicht om te weten dat mijn broertje absoluut geen professionele fotograaf is, maar gewoon leuk fotootjes wilt schieten. Wat ik ook belangrijk vind is dat de foto's snel worden genomen als je op de knop drukt, dus dat er geen merkbare vertraging tussen zit.
Bovendien wil ik nog even zeggen dat ik bij deze serie camera's terecht ben gekomen vanwege de >10 optical zoom. Hoeveel scheelt dit nou precies met >5 optical zoom? Is dit aanzienlijk? Zelf vind ik zoom altijd belangrijk, maar hoeveel verschilt dit nou werkelijk?
Ik hoor graag jullie advies! Veel dank.
EDIT: Wat is het Europese equivalent van de Samsung HZ35W. Lees een goede review bij dpreview.com, maar kan hem niet vinden in de pricewatch of op de nederlandse samsung website.
[ Voor 7% gewijzigd door bart1074 op 30-06-2010 13:31 ]
Ik heb zelf de TZ10, en ben er erg tevreden mee.
Hij is inderdaad niet superdun, maar hij past wel in een broekzak, maar dan merk je wel dat hij daar in zit. Dat vind ik niet onprettig, maar ik kan me voorstellen dat je lievere een dunnere camera hebt.
Om 'gewoon leuk kiekjes te schieten' vind ik de TZ10 wat prijzig, zeker als je daarom geen PASM-modes nodig hebt.
Over het zoombereik: 10x vs. 5x zoom scheelt een factor 2, dus dat is nog best veel omdat je iets dus 2x groter in beeld kan brengen, terwijl 15x vs. 12x veel minder scheelt, namelijk maar 25% (op 12x). Een verschil van 1x zoom boven de 10x (dus bijv. 12x vs. 13x) is dus niet echt merkbaar; het gaat om het relatieve verschil.
Ik wil zelf ook vogels kunnen fotograferen, zodat ze later ook nog herkenbaar zijn op de foto, en daarvoor is rond de 5x zoom vaak te weinig, waardoor ik voor >10x zoom ben gegaan.
Het nadeel van meer zoom is weer dat de camera dikker wordt.
Die is wel redelijk bulky, en ongeveer net zo duur als de TZ10.
Hij is inderdaad niet superdun, maar hij past wel in een broekzak, maar dan merk je wel dat hij daar in zit. Dat vind ik niet onprettig, maar ik kan me voorstellen dat je lievere een dunnere camera hebt.
Om 'gewoon leuk kiekjes te schieten' vind ik de TZ10 wat prijzig, zeker als je daarom geen PASM-modes nodig hebt.
Over het zoombereik: 10x vs. 5x zoom scheelt een factor 2, dus dat is nog best veel omdat je iets dus 2x groter in beeld kan brengen, terwijl 15x vs. 12x veel minder scheelt, namelijk maar 25% (op 12x). Een verschil van 1x zoom boven de 10x (dus bijv. 12x vs. 13x) is dus niet echt merkbaar; het gaat om het relatieve verschil.
Ik wil zelf ook vogels kunnen fotograferen, zodat ze later ook nog herkenbaar zijn op de foto, en daarvoor is rond de 5x zoom vaak te weinig, waardoor ik voor >10x zoom ben gegaan.
Jep.Murderer schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:09:
[ Voor 17% gewijzigd door Ghost Dog op 30-06-2010 13:49 ]
Anoniem: 27507
Matched: camera, welke, dig, de
Ook ik ben me aan het orienteren op een nieuwe compacte camera.
Ben de hier veelvuldig genoemde favorieten tegengekomen, maar eigenlijk ontzettend afgeknapt op de Panasonic TZ10 omdat ie zo slecht tegen direct (zon)licht kan.
De camera trekt direct strepen in je foto's, om nog maar te zwijgen over de "lightsabres" die je krijgt tijdens het filmen.
De Panasonic wordt het hier dus niet maar welke dan wel?
Volgens mij bestaat mijn favoriete camera op het moment nog niet........
Wat wil ik?
- veel zoom
- full HD (echt HD en niet 1080i of HD ready 720) filmpjes kunnen maken.
- compact model (geen DSLR)
Wie helpt?
Ben de hier veelvuldig genoemde favorieten tegengekomen, maar eigenlijk ontzettend afgeknapt op de Panasonic TZ10 omdat ie zo slecht tegen direct (zon)licht kan.
De camera trekt direct strepen in je foto's, om nog maar te zwijgen over de "lightsabres" die je krijgt tijdens het filmen.
De Panasonic wordt het hier dus niet maar welke dan wel?
Volgens mij bestaat mijn favoriete camera op het moment nog niet........
Wat wil ik?
- veel zoom
- full HD (echt HD en niet 1080i of HD ready 720) filmpjes kunnen maken.
- compact model (geen DSLR)
Wie helpt?
Dank voor je reactie. Maar wat bedoel je precies met bulky mbt die samsung? Betekent dat dat hij een stuk minder features heeft? Zou je de TZ10 prefereren boven de wb650? dpreview geeft die samsung namelijk de gold status en de panasonic krijgt die niet.Ghost Dog schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:48:
Ik heb zelf de TZ10, en ben er erg tevreden mee.
[...]
Jep.
Met bulky bedoel ik dat de Samsung vrij dik is, dikker dan de Panasonic.Murderer schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:05:
[...]
Dank voor je reactie. Maar wat bedoel je precies met bulky mbt die samsung? Betekent dat dat hij een stuk minder features heeft? Zou je de TZ10 prefereren boven de wb650? dpreview geeft die samsung namelijk de gold status en de panasonic krijgt die niet.
Van PhotographyBlog:
Ik weet niet of de WB650 boven de TZ10 zou kiezen; ik denk het (net) niet.The 15x lens raises the bar above its main rival, the Panasonic TZ series, but does so at the expense of making the camera thicker and heavier. You can just about fit the WB650 into a trouser pocket, but it's something of a tight squeeze. The 24-360mm optically-stabilized lens is undoubtedly very versatile though, so the WB650 makes sense if you really need the extra reach. The Aperture and Shutter priority sensibly bridge the gap between the multitude of hand-holding technologies and and the fully manual option.
Finally, as with most Samsung cameras, the WB650 has price on it's side, officially costing £100 / $50 less than its main rival, the Panasonic Lumix DMC-TZ10. While the image quality isn't quite as good in terms of noise, the longer zoom, AMOLED screen, and more sophisticated A/S/M modes make the WB650 a very capable and crucially cheaper alternative to its Japanese competitor. Highly recommended.
De Panasonic heeft in mijn ogen een betere GPS-functie (met landmarks, en zonder het gedoe met downloaden van de GPS-database), is dunner, en doet langer (+/- 300 foto's, tegenover 275 ) met zijn accu (zonder GPS that is), heeft een gedetailleerder 460k dots 3"-scherm (LCD), maar wel iets minder zoombereik.
Beide zijn prima camera's, en ze ontlopen elkaar volgens mij niet echt.
Wat is dan een aanrader qua dikte die de fotokwaliteit en features van deze camera's benadert? Dus een iets subtieler cameraatje met ongeveer dezelfde functies en kwaliteit?Ghost Dog schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:33:
[...]
Met bulky bedoel ik dat de Samsung vrij dik is, dikker dan de Panasonic.
Van PhotographyBlog:
[...]
Ik weet niet of de WB650 boven de TZ10 zou kiezen; ik denk het (net) niet.
De Panasonic heeft in mijn ogen een betere GPS-functie (met landmarks, en zonder het gedoe met downloaden van de GPS-database), is dunner, en doet langer (+/- 300 foto's, tegenover 275 ) met zijn accu (zonder GPS that is), ook een prima 230k 3"-scherm (geen AMOLED), maar wel iets minder zoombereik.
Beide zijn prima camera's, en ze ontlopen elkaar volgens mij niet echt.
Ik twijfel nog steeds:
De Fuji F70EXR of de Canon SX120 IS?
Het is de Fujifilm geworden
De Fuji F70EXR of de Canon SX120 IS?
Het is de Fujifilm geworden
[ Voor 27% gewijzigd door JohanPG op 30-06-2010 17:43 ]
Het zijn beide goede camera's voor hun geld, maar ik zou zelf waarschijnlijk voor de Fuji gaan, omdat die een stuk compacter is, en een breder beeld heeft (27mm vs. 36mm van de Canon), waar je meestal meer aan hebt dan aan iets meer zoom (270mm vs. 360mm).
De beeldkwaliteit van beide camera's is vergelijkbaar, met beide foto's een beetje aan de zachte kant, en wat fringing, maar verder maken ze prima foto's.
De beeldkwaliteit van beide camera's is vergelijkbaar, met beide foto's een beetje aan de zachte kant, en wat fringing, maar verder maken ze prima foto's.
[ Voor 21% gewijzigd door Ghost Dog op 30-06-2010 17:53 ]
Wat is eigenlijk je budget? En wil je ook goed filmpjes kunnen opnemen?Murderer schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:53:
[...]
Wat is dan een aanrader qua dikte die de fotokwaliteit en features van deze camera's benadert? Dus een iets subtieler cameraatje met ongeveer dezelfde functies en kwaliteit?
Als films niet zo belangrijk zijn, en je niet te veel wil uitgeven, is ook voor jou de Fujifilm FinePix F70EXR Zwart wel een aanrader.
Als je wat ruimer in het geld zit is de Panasonic Lumix DMC-TZ7 Zwart een goede (de TZ8 misschien ook, maar die heeft als voornaamste voordeel dat je instellingen ook handmatig kan kiezen, wat juist niet zo relevant is, naar ik begrijp).
Oeps, dubbel.
En nog een camerazoeker die een beetje hulp kan gebruiken meldt zich...
Budget: om en nabij €250 iets erover heen is ook geen probleem
Formaat: Compact met veel zoom
Doel: vakantiekiekjes en mee slepen achter in n wielershirt.
Eisen: compact, +10x zoom, hd filmpjes opnemen, mooie foto's, veel instelmogelijkheden
Tot nu toe gevonden 3x een panasonic waar ik al niet tussen kan kiezen namelijk;
- TZ7 (Goede beeldkwaliteit, goed scherm, minder ruis vanaf ISO400)
- TZ8 (Ook prima beeld, meer instelmogelijkheden, nieuwer, betere IS wel minder scherm)
- TZ10 (Ook prima beeld, meer instelmogelijkheden, nieuwer, betere IS, goed scherm en GPS maar weer duurder)
Heeft de TZ8/10 nog meer voordelen tov de TZ7?
En welke modellen van andere fabrikanten zouden evt beter zijn?
Budget: om en nabij €250 iets erover heen is ook geen probleem
Formaat: Compact met veel zoom
Doel: vakantiekiekjes en mee slepen achter in n wielershirt.
Eisen: compact, +10x zoom, hd filmpjes opnemen, mooie foto's, veel instelmogelijkheden
Tot nu toe gevonden 3x een panasonic waar ik al niet tussen kan kiezen namelijk;
- TZ7 (Goede beeldkwaliteit, goed scherm, minder ruis vanaf ISO400)
- TZ8 (Ook prima beeld, meer instelmogelijkheden, nieuwer, betere IS wel minder scherm)
- TZ10 (Ook prima beeld, meer instelmogelijkheden, nieuwer, betere IS, goed scherm en GPS maar weer duurder)
Heeft de TZ8/10 nog meer voordelen tov de TZ7?
En welke modellen van andere fabrikanten zouden evt beter zijn?
Veruit het grootste voordeel van de TZ8/TZ10 tov de TZ7 vind ik de handmatige instellingen.
Nog een paar goede camera's in dezelfde klasse:En welke modellen van andere fabrikanten zouden evt beter zijn?
Samsung WB650 Zwart
Sony Cybershot DSC-HX5V Zwart
Casio Exilim EX-FH100 Zwart
Ben zelf als absolute beginner op zoek naar een leuke digitale camera. Vooral vanwege vakantie naar Azië deze zomer. Heb als budget een bedrag van €200 tot €250 in m'n hoofd. Zoek een all-round camera die zowel overdag als s'nachts mooie foto's kan maken. Behoorlijke optische zoom is belangrijk, maar wil ook voor die bijzondere fotos de mogelijkheid hebben om een foto te kunnen uitvergroten. Het formaat van de camera is van minder belang, gebruiksgemak voor een leek des te meer.
Ben laatst even de Saturn ingelopen en kwam daar de volgende camera's tegen:
Olympus sp-600 voor €199,-
Nikon l110 voor €229,-
Casio ex-fh20 voor €197,-
Fujifilm s1600 voor €199,-
Ben zelf al wezen rondkijken maar zie in alle eerlijkheid door de bomen het bos niet meer.
Alle hulp/meningen worden erg op prijs gesteld.
Ben laatst even de Saturn ingelopen en kwam daar de volgende camera's tegen:
Olympus sp-600 voor €199,-
Nikon l110 voor €229,-
Casio ex-fh20 voor €197,-
Fujifilm s1600 voor €199,-
Ben zelf al wezen rondkijken maar zie in alle eerlijkheid door de bomen het bos niet meer.
Alle hulp/meningen worden erg op prijs gesteld.
Anoniem: 112628
Matched: camera, euro, dig, de
Ik ben op zoek naar een leuk toestelletje voor op vakantie.
Heb een budget tot 150 euro en zou daar graag het volgende voor terug willen krijgen:
- een digitale camera
- mooie foto's
- redelijke groothoek
- makkelijke bediening
- goeie zoom
Ik hecht niet veel waarde aan een film functie, het moet dus vooral foto's maken.
Na dit topic bestudeerd te hebben neig ik naar de fuji f70exr, die vandaag voor 140e te koop is op dixons.nl
Lijkt dit jullie een goede camera voor mij? Of hebben jullie betere suggesties?
Heb een budget tot 150 euro en zou daar graag het volgende voor terug willen krijgen:
- een digitale camera
- mooie foto's
- redelijke groothoek
- makkelijke bediening
- goeie zoom
Ik hecht niet veel waarde aan een film functie, het moet dus vooral foto's maken.
Na dit topic bestudeerd te hebben neig ik naar de fuji f70exr, die vandaag voor 140e te koop is op dixons.nl
Lijkt dit jullie een goede camera voor mij? Of hebben jullie betere suggesties?
Ben zelf ook zwaar aan het twijfelen wat betreft mijn aanschaf.
Ik zoek eigenlijk een leuke camera tot 300 euro (goedkoper mag altijd natuurlijk
) waarbij ik ook een onderwater behuizing kan aanschaffen waarmee ik kan duiken tot een meter of 25. (Duik zelf alleen op vakanties dus voornamelijk mooi weer /heldere zee duiken).
Het voornaamste is natuurlijk mooie foto's schieten op feestjes/vakanties maar de mogelijkheid om een kort filmpje te maken wordt wel op prijs gesteld. Daarom moet de camera video's minimaal in 1280x720 opnemen.
Zelf was mijn oog gevallen op de Sony W350/380 & de H55 aangezien de Isweep panorama functie wel een leuke optie leek i.v.m. vakantie kiekjes. Maar ik kan zo gauw alleen een onderwaterhuis vinden voor de W-serie (SONY MPK-WF).
Daarnaast ook even gauw een blik geworpen op de Samung WB650. Op zich hele mooi specificaties maar ik kan nergens onderwater behuizingen vinden voor de Samsung camera's?
Tevens vroeg ik me af of er nog een echt groot kwaliteitsverschil zit tussen de W350 & W380. Zover ik de specs heb gezien is het enige verschil een Carl Zeiss lens (4x optisch & 26mm groothoeklens) voor de W350 & een Sony G-lens voor de W380 (5x optisch & 24mm groothoeklens). Volgens mij valt de upgrade van 1x optisch zoom in praktijk best wel mee, maar ik vraag me af of die 2mm verschil in groothoeklens een groot verschil maakt in het dagelijks gebruik? Of valt dat te verwaarlozen?
Tot slot vroeg ik me af of ik een goede camera over het hoofd zie? Want doordat ik er een onderwater behuizing bij wil wordt de keuze al meteen een stuk beperkter merkte ik.
Ik zoek eigenlijk een leuke camera tot 300 euro (goedkoper mag altijd natuurlijk
Het voornaamste is natuurlijk mooie foto's schieten op feestjes/vakanties maar de mogelijkheid om een kort filmpje te maken wordt wel op prijs gesteld. Daarom moet de camera video's minimaal in 1280x720 opnemen.
Zelf was mijn oog gevallen op de Sony W350/380 & de H55 aangezien de Isweep panorama functie wel een leuke optie leek i.v.m. vakantie kiekjes. Maar ik kan zo gauw alleen een onderwaterhuis vinden voor de W-serie (SONY MPK-WF).
Daarnaast ook even gauw een blik geworpen op de Samung WB650. Op zich hele mooi specificaties maar ik kan nergens onderwater behuizingen vinden voor de Samsung camera's?
Tevens vroeg ik me af of er nog een echt groot kwaliteitsverschil zit tussen de W350 & W380. Zover ik de specs heb gezien is het enige verschil een Carl Zeiss lens (4x optisch & 26mm groothoeklens) voor de W350 & een Sony G-lens voor de W380 (5x optisch & 24mm groothoeklens). Volgens mij valt de upgrade van 1x optisch zoom in praktijk best wel mee, maar ik vraag me af of die 2mm verschil in groothoeklens een groot verschil maakt in het dagelijks gebruik? Of valt dat te verwaarlozen?
Tot slot vroeg ik me af of ik een goede camera over het hoofd zie? Want doordat ik er een onderwater behuizing bij wil wordt de keuze al meteen een stuk beperkter merkte ik.
Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11
Ben je de Panasonic Lumix DMC-TZ10 niet vergeten? Daar zijn namelijk gewoon onderwaterbehuizingen voor, en de camera zelf is volgens veel reviews even goed als de WB650 en HX5.
[ Voor 11% gewijzigd door Ghost Dog op 08-07-2010 23:01 ]
- MisterMaze
- Registratie: Augustus 2008
- Laatst online: 31-03 23:00
Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
Ik heb momenteel nog een Samsung Digimax S600, die ik ongeveer 3 jaar geleden heb gekocht zonder echt onderzoek te doen. Maar ik ga net zoals zovelen binnenkort op vakantie en wil voor die tijd eigenlijk een nieuwe camera aanschaffen, omdat ik toch wat mogelijkheden mis op het moment.
Ik maat met name foto's met vakantie en dan vooral landschapfoto's in de natuur, maar wil ook bij stedenbezoek ver genoeg in kunnen zoomen om details te zien.
Ik heb een budget van rond de 200-250 euro.
Wat ik zoek:
- Groothoek bij voorkeur 24-25mm
- 10x zoom
- Goede automatische modus, maar zou leuk zijn om zelf ook wat in te kunnen stellen als ik me erin ga verdiepen.
- Het gaat me met name om het maken van foto's, dus hoe goed de filmmodus is vind ik niet echt interessant
- Redelijke lange batterij of accuduur, met lichte voorkeur voor batterijen, omdat ik op vakantie meestal niet makkelijk kan opladen.
Ik heb tot nu toe gekeken naar een aantal camera's die hier allemaal al eerder langs zijn gekomen. Ik neig momenteel het meeste naar een Casio EX-FH 100, die wel aan de bovenkant van mijn budget zit. Ik heb ook nog gekeken naar de Samsung WB650 / WB600 en naar de Panasonic Lumix DMC-TZ7 / TZ8.
Ik heb de reviews op dpreview al gelezen van de WB650, de Casio en de Panasonic, waarbij de eerste twee het beste uit de test kwamen. Maar zit toch nog te twijfelen.
Welke van deze camera's heeft de beste beeldkwaliteit, automatische modus en toch ook handmatige instellingen? Zijn er nog andere voor/nadelen van de camera's die ik wellicht niet uit de review heb kunnen halen.
Ik maat met name foto's met vakantie en dan vooral landschapfoto's in de natuur, maar wil ook bij stedenbezoek ver genoeg in kunnen zoomen om details te zien.
Ik heb een budget van rond de 200-250 euro.
Wat ik zoek:
- Groothoek bij voorkeur 24-25mm
- 10x zoom
- Goede automatische modus, maar zou leuk zijn om zelf ook wat in te kunnen stellen als ik me erin ga verdiepen.
- Het gaat me met name om het maken van foto's, dus hoe goed de filmmodus is vind ik niet echt interessant
- Redelijke lange batterij of accuduur, met lichte voorkeur voor batterijen, omdat ik op vakantie meestal niet makkelijk kan opladen.
Ik heb tot nu toe gekeken naar een aantal camera's die hier allemaal al eerder langs zijn gekomen. Ik neig momenteel het meeste naar een Casio EX-FH 100, die wel aan de bovenkant van mijn budget zit. Ik heb ook nog gekeken naar de Samsung WB650 / WB600 en naar de Panasonic Lumix DMC-TZ7 / TZ8.
Ik heb de reviews op dpreview al gelezen van de WB650, de Casio en de Panasonic, waarbij de eerste twee het beste uit de test kwamen. Maar zit toch nog te twijfelen.
Welke van deze camera's heeft de beste beeldkwaliteit, automatische modus en toch ook handmatige instellingen? Zijn er nog andere voor/nadelen van de camera's die ik wellicht niet uit de review heb kunnen halen.
Er zijn nog meer goede reviewsites, zoals CameraLabs en PhotographyBlog.MisterMaze schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:11:
PhotographyBlog had ik ook al gevonden, maar CameraLabs zal ik later vandaag eens kijken.
Ik ben op zoek naar een leuke digitale camera, voor vakantiekiekjes. Mijn keus is gevallen op panasonic DMC Lumix, alleen twijfel ik tussen de TZ7 en TZ8. Welke raden jullie aan? De TZ10 vind ik eigenlijk te duur.
TZ7...
Goedkoper, minder pixels (is een voordeel!) betere video, beter scherm.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zoek een gelijksoortig verhaaltje dat ook als intro voor de digitale spiegelreflexcamera is geschreven.
Met betrekking tot de betekenis van: zoom, beeldverhoudingen, resolutie ect.
Hiermee wil ik de zoekfilters voor compactcamera's op Tweakers aanpassen.
Want het zegt mij nog allemaal vrij weinig wat alles betekend.
Hierna kan ik een selectie maken en misschien mijn wensen aan jullie voorleggen.
EDIT: Zijn tegenwoordig alle compacte camera's voorzien van een display? Ik zou namelijk graag door
een normale zoeker ook willen kijken ipv een display!
Met betrekking tot de betekenis van: zoom, beeldverhoudingen, resolutie ect.
Hiermee wil ik de zoekfilters voor compactcamera's op Tweakers aanpassen.
Want het zegt mij nog allemaal vrij weinig wat alles betekend.
Hierna kan ik een selectie maken en misschien mijn wensen aan jullie voorleggen.
EDIT: Zijn tegenwoordig alle compacte camera's voorzien van een display? Ik zou namelijk graag door
[ Voor 37% gewijzigd door noud op 13-07-2010 15:14 ]
Sinds vandaag bezitten wij ook een Fuji F70EXR. Na het lezen van alle reviews leek het me een goed toestel. Nadat ik de accu opgeladen had heb ik er even mee zitten spelen. Het is een mooi toestel met vele functies die ik nog allemaal moet gaan ontdekken.
Wat me wel opviel was dat het lcd scherm erg veel ruis weergeeft zodra het licht wat minder is. Is dit normaal? Ik begrijp dat wanneer er weinig omgevingslicht is het voor de camera moeilijker wordt, maar ik vond het wel heel erg opvallend.
Verder denk dat we veel plezier met dit toestel kunnen beleven.
Wat me wel opviel was dat het lcd scherm erg veel ruis weergeeft zodra het licht wat minder is. Is dit normaal? Ik begrijp dat wanneer er weinig omgevingslicht is het voor de camera moeilijker wordt, maar ik vond het wel heel erg opvallend.
-offtopic alert!-
Yeah, roep dat soort dingen vaker af op mijn verjaardag, krijg hem nu gratis bij verlenging online abbo..Anoniem: 22659 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:04:
Sony W350,Die gaat voor september heus niet meer omlaag (tenzij in een actie of tenzij de hele keten omlaag gaat).

Anoniem: 237999
Matched: camera, dig, de
In het goedkopere segment niet meer. Vroeger had je de Canon Powershot A serie die nog optische zoekers hadden, maar tegenwoordig zijn er (voor zover ik weet) enkel nog in het duurdere segment compact camera's met een optische zoeker. Jammer (een enkele keer is zo'n optische zoeker nog wel eens handig), maar gelet op de druk op de prijzen en hoeveelheid mensen die hier warde aan hechten niet meer dan logisch.noud schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:16:
Dan zou ik graag mijn wensen aan jullie willen voorleggen.
Ik wil een camera hebben die zowel handmatig als automatisch kan worden ingesteld.
Als eerst wil ik de technieken van het handmatige beetje onder de knie krijgen, voordat ik aan een dsrc waag.
Budget maximaal 250,-
Makkelijk mee te nemen.
Normale kiekjes.. (ik denk dat ik minder landschappen fotografeer)
Filmfunctie.. ik heb geen idee of ik dit ga gebruiken, heb hier nog geen ervaring in mee.
Dus wordt het optioneel
Mits het mogelijk is met een optische zoeker
Niet > 11 megapixels (omdat het oa veel ruimte in beslag neemt)
Geen extra foefjes zoals gezichtherkenning/gpsmode (niet perse nodig
@ de Zeester
Ik ben namelijk gewend om met een spiegelreflexcamera foto's mee te schieten.
Zijn er echt veel nadelen als je de display tegenover zet op een optische zoeker?
Omdat je schrijft dat het "nog wel eens handig"? Wat dan duidt dat het soms handig is.
Ik wil een camera hebben die zowel handmatig als automatisch kan worden ingesteld.
Als eerst wil ik de technieken van het handmatige beetje onder de knie krijgen, voordat ik aan een dsrc waag.
Budget maximaal 250,-
Makkelijk mee te nemen.
Normale kiekjes.. (ik denk dat ik minder landschappen fotografeer)
Filmfunctie.. ik heb geen idee of ik dit ga gebruiken, heb hier nog geen ervaring in mee.
Dus wordt het optioneel
@ de Zeester
Zijn er echt veel nadelen als je de display tegenover zet op een optische zoeker?
Omdat je schrijft dat het "nog wel eens handig"? Wat dan duidt dat het soms handig is.
[ Voor 57% gewijzigd door noud op 15-07-2010 13:20 ]
Hoi, ik ben op zoek naar een kleine camera, eentje die je altijd bij je hebt.
Wel betere foto's dan een mobieltje.
Optische zoom is niet zo belangrijk, groothoek wel, en ook fotograferen bij minder licht zonder flits.
Zelf heb ik nu een Panasonic Lumix TZ3, prima, maar veel te groot.
Prijsklasse tot 200 euro, en iets groter en dikker dan een creditcard.
Wie heeft ervaring met zulk soort toestellen en wat kan aanbevolen worden.
Optische zoom is niet zo belangrijk, groothoek wel, en ook fotograferen bij minder licht zonder flits.
Cititzen of Ladonia
Als de TZ3 al veel te groot is, hoeveel kleiner wil je dan? Er is wel kleiner spul, maar dat gaat het om mm, niet om centimeters kleiner (denk ik).sorcees schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:45:
Hoi, ik ben op zoek naar een kleine camera, eentje die je altijd bij je hebt.
Is er ergens een review/test van de Samsung ES65?
Een vriendin van mij heeft deze gekocht, maar ik kan niet een goede review vinden.
Een vriendin van mij heeft deze gekocht, maar ik kan niet een goede review vinden.
Wat echt belangrijk is, is om de camera altijd bij me te hebben en betere plaatjes schiet dan een mobieltje.kdekker schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:09:
[...]
Als de TZ3 al veel te groot is, hoeveel kleiner wil je dan? Er is wel kleiner spul, maar dat gaat het om mm, niet om centimeters kleiner (denk ik).
Een TZ3 is toch nog een flinke bobbel in de broekzak.
B.v. een Casio Exilim EX-Z450, 81x56x14
[ Voor 4% gewijzigd door sorcees op 15-07-2010 17:27 ]
Cititzen of Ladonia
@ zandpad, ben je dan niet een beetje te laat mee?
Net als vele andere mensen wil ik een camera hebben.
TZ8, Samsung WB600 (komen het vaakst terug in reviews)
En nu dan ook de Sony DSC MX 5. Volgens mij moet dit Sony DSC WX 5 zijn.
De WB650; heeft een hele goede display, maar heeft wel weer 12 MP
(en dat neemt weer veel ruimte in beslag, toch)
Bovendien heeft de WB650 een GPS functie, wat ik toch nooit ga gebruiken
Het display zelf verbruikt minder energie, en dat bespaart weer accu's.
Moet ik dan in dat geval voor de WB600 gaan?
De TZ8 lijkt voor mij een geschikte camera (handmatig als automatisch instellen).
Ben net naar de Mediamarkt geweest en ben weer op een ander spoor gezet.
Iemand raadde mij de Sony DSC M(W)X 5 (kan nergens een review vinden over deze camera) aan, omdat deze nog beter was dan de TZ8. (behalve de zoom).
Verder kan hij ook panorama foto's maken, ook iets wat ik waarschijnlijk 1 keer doe.
Tevens kan hij met heel weinig licht toch goede foto's maken.
Achteraf keek ik op zijn blouse en zag heel groot SONY staan.
Dus smeert hij mij alsnog de Sony aan?
Prijzen bij de mediamarkt
TZ8 € 250,- exclusief spullen (ik gok op adapter en een geheugenkaart)
WB650 € 280,-
WX5 € 300,- inclusief spullen en dan zou er 25 euro vanaf gaan. Dus € 275,-
Wie kan mij hierbij helpen many tnx
Net als vele andere mensen wil ik een camera hebben.
TZ8, Samsung WB600 (komen het vaakst terug in reviews)
En nu dan ook de Sony DSC MX 5. Volgens mij moet dit Sony DSC WX 5 zijn.
De WB650; heeft een hele goede display, maar heeft wel weer 12 MP
(en dat neemt weer veel ruimte in beslag, toch)
Bovendien heeft de WB650 een GPS functie, wat ik toch nooit ga gebruiken
Het display zelf verbruikt minder energie, en dat bespaart weer accu's.
Moet ik dan in dat geval voor de WB600 gaan?
De TZ8 lijkt voor mij een geschikte camera (handmatig als automatisch instellen).
Ben net naar de Mediamarkt geweest en ben weer op een ander spoor gezet.
Iemand raadde mij de Sony DSC M(W)X 5 (kan nergens een review vinden over deze camera) aan, omdat deze nog beter was dan de TZ8. (behalve de zoom).
Verder kan hij ook panorama foto's maken, ook iets wat ik waarschijnlijk 1 keer doe.
Tevens kan hij met heel weinig licht toch goede foto's maken.
Achteraf keek ik op zijn blouse en zag heel groot SONY staan.
Dus smeert hij mij alsnog de Sony aan?
Prijzen bij de mediamarkt
TZ8 € 250,- exclusief spullen (ik gok op adapter en een geheugenkaart)
WB650 € 280,-
WX5 € 300,- inclusief spullen en dan zou er 25 euro vanaf gaan. Dus € 275,-
Wie kan mij hierbij helpen many tnx
[ Voor 127% gewijzigd door noud op 17-07-2010 15:46 ]
Mensen mogelijk is voor sommige mensen in dit topic de FZ-38 nu ook interessant de eerste webshop kan hem al leveren voor 249..
@ prologic Hij oogt heel groot.
Matched: camera, onder, 250, dig, de
Houdt er rekening mee dat zelfs met handmatige instellingen een compact camera heel anders is dan een DSLR. Zo is spelen met scherpte-diepte (Depth-of-Field) door de kleine sensor in een compact camera nauwelijks mogelijk, zelfs al heeft ie handmatige instellingen.noud schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:55:
Dan zou ik graag mijn wensen aan jullie willen voorleggen.
Duidelijk, dit beperk de keuze behoorlijk als je echt waarde hecht aan handmatige instelmogelijkheden. Tegenwoordig zijn de handmatige instelmogelijkheden van de goedkope modellen vaak zeer beperkt.Budget maximaal 250,-
Al overwogen om een toestel tweedehands aan te schaffen? Gelet op jouw wensen lijkt dat geen gek idee.
Wat is gemakkelijk? In je jaszak, broekzak, shirt? Vaak hebben de zeer compacte modellen beperkte instelmogelijkheden.Makkelijk mee te nemen.
Tja, wat is "normaal". Onder ideale omstandigheden kunnen alle camera's hele aardige foto's maken. Pas als het wat meer uitdagend wordt (weinig licht, snel bewegende onderwerpen, veel zoom) komen de verschillen naar boven. Al zijn de verschillen bij compact camera's, zeker in de prijsklasse die jij voor ogen hebt, niet echt groot.Normale kiekjes.. (ik denk dat ik minder landschappen fotografeer)
Bij de meeste camera's kan je ook de foto's in een lagere resolutie dan die van de sensor opslaan. Een belangrijker reden dat veel megapixels niet fijn zijn is dat het ten koste van de lichtgevoeligheid gaat (meer ruis of meer ruisonderdrukking die tot wazige foto's leidt). Een teken aan de want is dat compact camera's in het hogere segment (enthousiast/semi pro) vaak minder megapixels hebben.Filmfunctie.. ik heb geen idee of ik dit ga gebruiken, heb hier nog geen ervaring in mee.
Dus wordt het optioneel
Tegenwoordig zijn er niet veel compact camera's in het goedkope segment meer die ook volledig handmatig in te stellen zijn. Tot pakweg twee jaar terug kon dat nog toen de Canon Powershot A serie het model nummer nog met 3 getallen werd aangegeven (A590, A720) hadden deze nog een optische zoeker en verrassend veel instelmogelijkheden (waaronder volledig handmatig). Je zou kunnen proberen om deze camera's tweedehands aan te schaffen. Van de recente compact camera's zou je de Panasonic Lumix DMC-TZ7 kunnen overwegen, deze heeft geen optische zoeker maar volgens mij wel een handmatige mode.
Om een camera te vinden die aan jouw wensen voldoet zou je eens hier kunnen kijken:
http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp
Een optische zoeker kan handig zijn in het geval dat er zoveel zon is dat je het display niet meer goed kan zien. Daarnaast kan je om de batterijen te sparen het display uitschakelen. Zelf heb ik ook weleens meegemaakt dat het display er helemaal mee ophield, en in zo'n geval ben je toch wel blij je in ieder geval nog een optische zoeker hebt. Van de optische zoeker op een compact camera moet je overigens niet te veel verwachten; net voldoende om te zien dat de lens de juiste richting op wijst.@ de Zeester
- noud
- Registratie: Januari 2007
- Laatst online: 24-04 22:22
Matched: camera, onder, euro, 250, dig, de
@ zeester
many tnx voor jouw uitgebreide topic!
Je doet mij echter weer twijfelen.. of ik heb weer zoals gewoon moeilijke eisen voor mezelf gesteld.
Een jaar geleden twijfelde ik voor de digitale spiegelreflex camera. Ik ben hier afgestapt omdat ik de camera te groot vond.
Nu een jaar later overweeg ik echt een camera te kopen en dan wel voor vakantiekiekjes/feestjes/beetje artie foto's onder normale lichtomstandigheden.
Ik had gehoop dat je net als bij een compactcamera en de DGSR de instellingen met gemak kon veranderen. maar uit jouw woorden blijkt dat het niet zo is.:(
Tenminste niet wat ik zou willen hebben. Ik wil namelijk met de instellingen spelen voordat ik een keer overstap op de DGSR.
Misschien moet ik dan 2 camera's kopen. 1 enkel voor snelle/makkelijke foto's en 1 voor de foto's met geduld; de DGSR: basis model; Canon 400D/450D, SonyA100 (of200 (als ik het nog goed heb, zijn redelijke oude modellen).
Ik zal deze dagen nog over nadenken, maar misschien is dat wel de beste oplossing.
Omdat de DGSR die ik toen wilde hebben rond de 500 a 600 euro lag, vond ik voor een compactcamera van rond dit bedrag wel veel. Vandaar dat ik maximaal 250 euro ervoor wil betalen.
Maar nu blijkt dat ik nog een keer over moet nadenken.
Misschien is daarom 2ehands een optie, ben niet zo voorstander om zulke spullen 2ehands te kopen. Ivm garanties ed.
Ik ga nl begin van augustus met vakantie en wil voor die tijd de camera beetje leren kennen, omdat ik nog nooit met een digitale camera mee hebt gewerkt.
Met makkelijk mee te nemen, bedoel ik een camera die in je jaszak cq broek past.
Ik zit/zat te twijfelen tussen de TZ8 (leek mij in een aantal opzichten iets beter) en de Sony WB600.
Misschien dat het verschil tussen deze 2 camera niet echt veel is. Dus zal ik kijken hoe beide camera's in mijn handen voelen.
Beetje verwarrend misschien, maar gisteren heb ik al een toppic geschreven dat iemand mij ook de Sony DSC WX 5 aanbevol. Deze kost nu bij de mediamarkt 300 euro (en gaat er door Sony nog 25 euro vanaf).
De verkoper was hier wel enthousiast over, alleen ik niet zo. Misschien ook omdat ik doorhad dat hij deze aan mij wilde verkopen.
Dan skip ik bij deze ook de fucntie met een optische zoeker, ik vond het vroeger zo fijn om door de zoeker te kijken. Je concentreer je dan enkel op de foto. Bij een display zie je ook nog de omgeving wat niet op de foto staat erbij. Kwestie van wennen dus.
En super om te horen dat je bij sommige camera de pixels kan verlagen. Heeft dit ook een naam?
Dan kan ik hier er ook naar zoeken (filers).
Ik zal vanavond nog een keer in verdiepen.
tnx je hoort nog snel
many tnx voor jouw uitgebreide topic!
Je doet mij echter weer twijfelen.. of ik heb weer zoals gewoon moeilijke eisen voor mezelf gesteld.
Een jaar geleden twijfelde ik voor de digitale spiegelreflex camera. Ik ben hier afgestapt omdat ik de camera te groot vond.
Nu een jaar later overweeg ik echt een camera te kopen en dan wel voor vakantiekiekjes/feestjes/beetje artie foto's onder normale lichtomstandigheden.
Ik had gehoop dat je net als bij een compactcamera en de DGSR de instellingen met gemak kon veranderen. maar uit jouw woorden blijkt dat het niet zo is.:(
Tenminste niet wat ik zou willen hebben. Ik wil namelijk met de instellingen spelen voordat ik een keer overstap op de DGSR.
Misschien moet ik dan 2 camera's kopen. 1 enkel voor snelle/makkelijke foto's en 1 voor de foto's met geduld; de DGSR: basis model; Canon 400D/450D, SonyA100 (of200 (als ik het nog goed heb, zijn redelijke oude modellen).
Ik zal deze dagen nog over nadenken, maar misschien is dat wel de beste oplossing.
Omdat de DGSR die ik toen wilde hebben rond de 500 a 600 euro lag, vond ik voor een compactcamera van rond dit bedrag wel veel. Vandaar dat ik maximaal 250 euro ervoor wil betalen.
Maar nu blijkt dat ik nog een keer over moet nadenken.
Misschien is daarom 2ehands een optie, ben niet zo voorstander om zulke spullen 2ehands te kopen. Ivm garanties ed.
Ik ga nl begin van augustus met vakantie en wil voor die tijd de camera beetje leren kennen, omdat ik nog nooit met een digitale camera mee hebt gewerkt.
Met makkelijk mee te nemen, bedoel ik een camera die in je jaszak cq broek past.
Ik zit/zat te twijfelen tussen de TZ8 (leek mij in een aantal opzichten iets beter) en de Sony WB600.
Misschien dat het verschil tussen deze 2 camera niet echt veel is. Dus zal ik kijken hoe beide camera's in mijn handen voelen.
Beetje verwarrend misschien, maar gisteren heb ik al een toppic geschreven dat iemand mij ook de Sony DSC WX 5 aanbevol. Deze kost nu bij de mediamarkt 300 euro (en gaat er door Sony nog 25 euro vanaf).
De verkoper was hier wel enthousiast over, alleen ik niet zo. Misschien ook omdat ik doorhad dat hij deze aan mij wilde verkopen.
Dan skip ik bij deze ook de fucntie met een optische zoeker, ik vond het vroeger zo fijn om door de zoeker te kijken. Je concentreer je dan enkel op de foto. Bij een display zie je ook nog de omgeving wat niet op de foto staat erbij. Kwestie van wennen dus.
En super om te horen dat je bij sommige camera de pixels kan verlagen. Heeft dit ook een naam?
Dan kan ik hier er ook naar zoeken (filers).
Ik zal vanavond nog een keer in verdiepen.
tnx je hoort nog snel
Ik heb net vorige week een Sony A200 tweedehands gekocht, met kitlens 18-55 SAM, voor 225 euro, zelf had ik al een TZ3, de combinatie is echt prima, maar de TZ3 (en dus ook de TZ8) is niet echt klein, je kan hem alleen in je broekzak stoppen als je een hele wijde broek draagt.noud schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:29:
@ zeester
Cititzen of Ladonia
Anoniem: 262068
Matched: camera, de
Ik heb ergens gelezen dat die automatisch de ISO waarde erg omhoog gooit bij wat minder licht, dus misschien kan je die handmatig nog aanpassen.Snoes schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:15:
Sinds vandaag bezitten wij ook een Fuji F70EXR. Na het lezen van alle reviews leek het me een goed toestel. Nadat ik de accu opgeladen had heb ik er even mee zitten spelen. Het is een mooi toestel met vele functies die ik nog allemaal moet gaan ontdekken.
Overall er wel tevreden over, want dan ga ik hem ook kopen denk ik.
Korte vraag
Hoogst waarschijnlijk ga ik volgend jaar naar de Himalaya. In november (schone luchten, mooie vergezichten)
Ik zit erover te denken om daarvoor een neiuwe compact aan te schaffen, de mijn e die ik nu heb begint oud te worden en ik ben niet meer tevreden over de foto's (contrast niet altijd oke, te veel ruis, enz.)
Wat raden jullie me aan?
Ik zit dus veel buiten, soms binnen dus flits moet erop, wel een compact, mooie contrast. weinig ruis.
Hoogst waarschijnlijk ga ik volgend jaar naar de Himalaya. In november (schone luchten, mooie vergezichten)
Ik zit erover te denken om daarvoor een neiuwe compact aan te schaffen, de mijn e die ik nu heb begint oud te worden en ik ben niet meer tevreden over de foto's (contrast niet altijd oke, te veel ruis, enz.)
Wat raden jullie me aan?
Ik zit dus veel buiten, soms binnen dus flits moet erop, wel een compact, mooie contrast. weinig ruis.
Ik heb uiteindelijk de Panasonic Tz8 gekocht. (Konijnenberg, was wel 25 euro duurder dan de Mediamarkt, maar mocht er iets aan kapot gaan of ik er vragen zou hebben, dan kan ik beter daar terecht dan de MM).noud schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:29:
@ zeester
Ik moest een keuze maken en vond de superzoom niet zo belangrijk. En voelt lekker als een stevig dingetje aan.
Bedankt voor de hulp.
[ Voor 17% gewijzigd door noud op 22-07-2010 16:27 ]
Ik heb even een paar vragen over de TZ7.
In een aantal reviews lees ik dat de accu-batterij duur nogal slecht schijnt te zijn.
Herkent iemand dit of klopt dit niet?
Ook de flits komt er bij reviews niet goed uit.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
In een aantal reviews lees ik dat de accu-batterij duur nogal slecht schijnt te zijn.
Herkent iemand dit of klopt dit niet?
Ook de flits komt er bij reviews niet goed uit.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Anoniem: 87506
Ik ga binnenkort backpacken in Australie voor 6 maanden, en wil daar mooie foto's nemen van het landschap uiteraard. Maar daarnaast zal ik de camera ook meenemen naar BBQ's/feestjes et cetera. Dus hij moet zowel overdag als 's nachts goede foto's kunnen maken, hoewel de nadruk op overdag zal liggen. Het is ook wel handig om een goede zoom te hebben (die travel zoom camera's, dus ong. 10x zoom). En daarnaast moet hij wel compact blijven, aangezien hij de backpack in gaat.
Wat zouden jullie mij aanraden? Ik zit zelf te twijfelen tussen een:
- Casio FH100 (mss te bulky?)
- Samsung WB650
Maar als jullie nog andere suggesties hebben, dan hoor ik dat graag. Zouden jullie bijvoorbeeld juist gaan voor een hele stevige camera (zo'n tough van olympus bijv.)? Of gewoon een hardcase met een van de bovengenoemde camera's?
Wat zouden jullie mij aanraden? Ik zit zelf te twijfelen tussen een:
- Casio FH100 (mss te bulky?)
- Samsung WB650
Maar als jullie nog andere suggesties hebben, dan hoor ik dat graag. Zouden jullie bijvoorbeeld juist gaan voor een hele stevige camera (zo'n tough van olympus bijv.)? Of gewoon een hardcase met een van de bovengenoemde camera's?
volgens mij is dit wel een goede camera voor jou
pricewatch: Sony Cybershot DSC-HX5V Zwart
(check zelf nog even of deze punten ook echt kloppen)
+ je kunt er panorama foto's meemaken
+ kan goed in donkere ruimtes mee fotograferen
+ HD filmen
+ Mediamarkt 300 euro en dan 25 euro cashback van Sony (check de voorwaarde)
ik zelf koop geen camera's bij de MM
- geen echte zoom 10x
pricewatch: Sony Cybershot DSC-HX5V Zwart
(check zelf nog even of deze punten ook echt kloppen)
+ je kunt er panorama foto's meemaken
+ kan goed in donkere ruimtes mee fotograferen
+ HD filmen
+ Mediamarkt 300 euro en dan 25 euro cashback van Sony (check de voorwaarde)
ik zelf koop geen camera's bij de MM
- geen echte zoom 10x
Anoniem: 87506
Geen matches
Had gelezen dat hij langzaam is met opstarten en zo, ik vrees dat ik me hier echt kapot aan ga ergeren. Kan daar namelijk niet tegen, als iets nieuws gewoon traag werkt.
Ik zit te twijfelen tussen een panasonic lumix TZ4 of een fs10 of een Fujifilm pinepix F70EXR: klikeredeklik ik zou graag willen weten wat jullie zouden kiesen.
Een andere camera zou ook kunnen maar het liefst met zoveel mogelijk optische zoom (10x is niet perse nodig maar minimaal 5x). Het mooiste zou zijn als je ook nog dingen in kunt stellen zoals sluitertijd enzo budget: tot 150/160 euro
Een andere camera zou ook kunnen maar het liefst met zoveel mogelijk optische zoom (10x is niet perse nodig maar minimaal 5x). Het mooiste zou zijn als je ook nog dingen in kunt stellen zoals sluitertijd enzo budget: tot 150/160 euro
[ Voor 14% gewijzigd door joeri369 op 24-07-2010 19:31 ]
Anoniem: 366667
Matched: camera, onder, de
Zelf zit ik te twijfelen tussen de casio exilim ex-fh-100 en de canon powershot sx200 is.
Waar ik vooral veel gebruik van zal maken is de macro functie, om van zo dichtbij mogelijk scherpe foto;s te maken, helaas lees ik daar weinig over in reviews en is daar ook moeilijk op te vergelijken.
Heeft iemand ervaring met de macrofunctie van deze toestellen?
Of is er misschien een andere camera waar ik naar moet kijken die goed presteert in de macro functie?
Foto's zonder flits kunnen nemen met wat slechter licht vind ik ook belangrijk.
Video functie en enorme zoom of groothoek vind ik minder belangrijk.
Waar ik vooral veel gebruik van zal maken is de macro functie, om van zo dichtbij mogelijk scherpe foto;s te maken, helaas lees ik daar weinig over in reviews en is daar ook moeilijk op te vergelijken.
Heeft iemand ervaring met de macrofunctie van deze toestellen?
Of is er misschien een andere camera waar ik naar moet kijken die goed presteert in de macro functie?
Foto's zonder flits kunnen nemen met wat slechter licht vind ik ook belangrijk.
Video functie en enorme zoom of groothoek vind ik minder belangrijk.
Binnenkort krijgen mijn vriendin en ik een hondje. Nu willen we natuurlijk heel veel mooie foto's van hem gaan maken, maar met onze huidige camera (Sony Cybershot DSC-P150) zijn alle foto's heel snel bewogen. Nu zijn we op zoek naar een compacte camera waar we vooral foto's van ons hondje en elkaar mee gaan maken, maar we hebben geen groot budget. Welke camera zou hiervoor de beste keus zijn?
Ook ik ben op zoek naar een compacte camera. Mijn budget is ongeveer €250. Maar dan moet daar wel "alles" (voldoende geheugen, evt tasje etc) bij zitten.
Ben iemand met niet veel ervaring met foto's maken.
Verder wil ik een camera die redelijk in mijn broekzak past zodat die makkelijk is mee te nemen.
Na wat veel zoeken en nog meer lezen kwam ik de volgende tegen
Panasonic Lumix DMC-FS30
Panasonic Lumix DMC-FX66
Samsung WB550
Canon IXUS 130
Canon IXUS 200
Welke is hier voor mijn doel aan te raden?
Of misschien toch een andere die eventueel iets duurder is maar die prijs meer dan waard is.
Ben iemand met niet veel ervaring met foto's maken.
Verder wil ik een camera die redelijk in mijn broekzak past zodat die makkelijk is mee te nemen.
Na wat veel zoeken en nog meer lezen kwam ik de volgende tegen
Panasonic Lumix DMC-FS30
Panasonic Lumix DMC-FX66
Samsung WB550
Canon IXUS 130
Canon IXUS 200
Welke is hier voor mijn doel aan te raden?
Of misschien toch een andere die eventueel iets duurder is maar die prijs meer dan waard is.
Ik ben vandaag ook op pad geweest voor een digicam. Budget tot +/- 200 euro of de camera moet het extra geld ECHT waard zijn t.o.v. de andere toestellen.
Eisen zijn: Compact (broekzakformaat), optische zoom en vooral dat het toestel goede foto's maakt in het donker. Denk aan de kroeg/discotheek.
Mij is geadviseerd een toestel uit de IXUS lijn van canon omdat deze het best presteren in het donker volgens de verkoper van saturn. Echter vond ik deze toestellen wat fragiel aanvoelen en was ik niet zo te spreken over de testfoto die ik maakte van een persoon (overbelicht en achtergrond donker)
Tevens een mooi sony toestel, ben helaas vergeten welke dit was, maar had een speciale sensor welke beter zou presteren in het donker. DSC-W380 DSC-W390???
Wie kan mij adviseren? Ik ga met anderhalve week op vakantie en wil voor die tijd een knap toestel hebben.
Greets.
Eisen zijn: Compact (broekzakformaat), optische zoom en vooral dat het toestel goede foto's maakt in het donker. Denk aan de kroeg/discotheek.
Mij is geadviseerd een toestel uit de IXUS lijn van canon omdat deze het best presteren in het donker volgens de verkoper van saturn. Echter vond ik deze toestellen wat fragiel aanvoelen en was ik niet zo te spreken over de testfoto die ik maakte van een persoon (overbelicht en achtergrond donker)
Tevens een mooi sony toestel, ben helaas vergeten welke dit was, maar had een speciale sensor welke beter zou presteren in het donker. DSC-W380 DSC-W390???
Wie kan mij adviseren? Ik ga met anderhalve week op vakantie en wil voor die tijd een knap toestel hebben.
Greets.
- [BoSS]
- Registratie: Maart 2000
- Laatst online: 19:01
Geen woorden maar daden!
/u/4153/crop5eb7889ee6872_cropped.png?f=community)
Een Ixus is best leuk, maar voor dat geld heb je betere camera's. Bijvoorbeeld de Fuji F70EXR (nu in de uitverkoop omdat de F80EXR er al is), heeft veel meer optische zoom en een betere beeldkwaliteit (zeker in het donker) en is ook nog wat goedkoperSmauG schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:12:
Ik ben vandaag ook op pad geweest voor een digicam. Budget tot +/- 200 euro of de camera moet het extra geld ECHT waard zijn t.o.v. de andere toestellen.
pricewatch: Fujifilm FinePix F70EXR Zilver
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Bedankt! Het is de fuji geworden, de F80EXR zelfs[BoSS] schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:53:
[...]
Een Ixus is best leuk, maar voor dat geld heb je betere camera's. Bijvoorbeeld de Fuji F70EXR (nu in de uitverkoop omdat de F80EXR er al is), heeft veel meer optische zoom en een betere beeldkwaliteit (zeker in het donker) en is ook nog wat goedkoper
pricewatch: Fujifilm FinePix F70EXR Zilver
Ik ben op zoek naar een goede all-round camera. hij zal voornamelijk gebruikt worden op vakantie en feestjes. Een videofunctie zou leuk zijn, maar is niet direct nodig.
Ik wil maximaal 200 euro uitgeven voor een nieuwe of 2ehands camera, echter het liefst zo min mogelijk. Ik ben een totale amateur in het hele fotografisch gebeuren en ik heb ook niet de behoefte om veel in te stellen, daarom zoek ik dus een goede point-and-shoot camera met sterke presets. De volgende cameras ben ik tegengekomen:
Samsung WB650 - 2ehands 180 euro, echter wel nieuw in doos.
Lijkt mij erg goed, echter vraag ik mij af of deze niet te "goed" is voor mij en ik heb niet naar zijn potentieel ga gebruiken. De gps en hd ready videofunctie zijn wel erg leuk!
Panasonic TZ7 - 2ehands biedingen lopen nog (160)
Zelfde niveau als WB650? Echter wel "echt" 2ehands.
Fujifilm F70 - 2ehands biedingen lopen nog (80 - 120)
Een niveau lager als bovengenoemde? Echter misschien voor <100 beste prijs/kwaliteit?
Sony h55 - 2ehands 140 euro echter wel nieuw in doos
Goede camera, maar toch minder dan tz7 en wb650?
Sony Hx5 - 2ehands 200 euro
Goede camera, echter wel duur. Doet deze onder voor de wb650?
Ik heb ook nog gekeken naar de tz10, echter is deze te duur.
Nu hoor ik ook weer goede dingen over de F100 en een vriend van mij zegt dat ik beter een DSLR (A230) kan kopen, maar ik vraag mij af of deze op "auto" stand betere fotos maakt als de andere cameras. Ik kom er gewoon niet uit..
Ik wil maximaal 200 euro uitgeven voor een nieuwe of 2ehands camera, echter het liefst zo min mogelijk. Ik ben een totale amateur in het hele fotografisch gebeuren en ik heb ook niet de behoefte om veel in te stellen, daarom zoek ik dus een goede point-and-shoot camera met sterke presets. De volgende cameras ben ik tegengekomen:
Samsung WB650 - 2ehands 180 euro, echter wel nieuw in doos.
Lijkt mij erg goed, echter vraag ik mij af of deze niet te "goed" is voor mij en ik heb niet naar zijn potentieel ga gebruiken. De gps en hd ready videofunctie zijn wel erg leuk!
Panasonic TZ7 - 2ehands biedingen lopen nog (160)
Zelfde niveau als WB650? Echter wel "echt" 2ehands.
Fujifilm F70 - 2ehands biedingen lopen nog (80 - 120)
Een niveau lager als bovengenoemde? Echter misschien voor <100 beste prijs/kwaliteit?
Sony h55 - 2ehands 140 euro echter wel nieuw in doos
Goede camera, maar toch minder dan tz7 en wb650?
Sony Hx5 - 2ehands 200 euro
Goede camera, echter wel duur. Doet deze onder voor de wb650?
Ik heb ook nog gekeken naar de tz10, echter is deze te duur.
Nu hoor ik ook weer goede dingen over de F100 en een vriend van mij zegt dat ik beter een DSLR (A230) kan kopen, maar ik vraag mij af of deze op "auto" stand betere fotos maakt als de andere cameras. Ik kom er gewoon niet uit..
[ Voor 19% gewijzigd door MuSeLive op 31-07-2010 22:00 ]
Dag mensen,
Ik ben op zoek naar een goedkope fotocamera van onder de €100,-
nou zie ik dat er erg veel keuze is tussen verschillende merken en types.
zo veel dat ik geen idee heb wat nou goed is en wat niet, enkele voorbeelden heb ik toegevoegd.
Het is gewoon voor huis/tuin/keuken foto's.
Ik hoor graag jullie meningen.
Ik ben op zoek naar een goedkope fotocamera van onder de €100,-
nou zie ik dat er erg veel keuze is tussen verschillende merken en types.
zo veel dat ik geen idee heb wat nou goed is en wat niet, enkele voorbeelden heb ik toegevoegd.
Het is gewoon voor huis/tuin/keuken foto's.
Ik hoor graag jullie meningen.
- DeeJee
- Registratie: Maart 2000
- Laatst online: 23-12-2024
Dus...
:strip_icc():strip_exif()/u/4508/mk2.jpg?f=community)
Money for nothin' and your chicks for free
- Markos
- Registratie: November 2007
- Laatst online: 25-09-2024
FKA > Ik_ben_Mark3
:strip_icc():strip_exif()/u/241948/crop58dd1b1aa2aef.jpeg?f=community)
Voor mijn zus ben ik opzoek naar een compacte camera, ze heeft de volgende "eisen"
- Budget: liefst onder de 200 euro maar max tot 250/300 euro
- Met filmfunctie
- Kleur behuizing maakt niet uit
- Regelmatig de zoomfunctie gebruiken (ik zie verschillende stabilisatie methodes, ik weet niet wat het beste is en wat de verschillen onderling zijn)
- En een beetje fatsoenlijke foto's kunnen maken in het donker
Ze wil gewoon een goede camera hebben en wil daarom gerust tot de 250 a 300 euro uitgeven als het moet. Maar dan moet de kwaliteit wel een stuk beter zijn. Als ik de specificaties vergelijk zie ik vaak weinig verschil tussen de oudere en nieuwere modellen.
Ik heb op dit moment alleen nog maar echt naar de Ixus modellen gekeken omdat ik die zelf ook al 3 heb gehad en ik daar telkens erg tevreden over ben geweest. Verder moet het geen Olympus worden want die heeft ze nu (FE-serie, welke precies weet ik op dit moment niet) en die maakt slechtere foto's dan mijn veel oudere Ixus 400.
De 4 Ixus modellen die ik nu vooral in het vizier heb zijn:
pricewatch: Canon Digital Ixus 105 Zilver
pricewatch: Canon Digital Ixus 120 IS Zilver
pricewatch: Canon Digital Ixus 130 Zilver
pricewatch: Canon Digital Ixus 200 IS Zilver
Hierbij zie ik 3 verschillende stabilisatie methodes:
- Optische Stabilisatie
- Image Stabilization
- Sensorverschuiving
Wat zijn de verschillen, en hoe groot zijn deze?
De 200 heeft een touchscreen, ik heb ooit met een (ik meen) panasonic touchscreen camera gewerkt maar dat viel mij erg tegen (reageerde haast niet op je vingers waardoor je telkens naar het bijbehorende stokje moet grijpen) Ook denk ik dat hij hierdoor een stuk gevoeliger wordt voor stukgaan. (Groter scherm, ook al is het maar 0,3")
Ik kan hier niet echt ervaring topics vinden over een of meerdere van deze camera's. Uit eigen ervaring weet ik dat sommige modellen bepaalde kwaaltjes hebben. De veelvoorkomende E18 fouten (zowel mijn Ixus 400, 700 en 70) en dat sommige modellen een erg zwak scherm hebben (de 70) terwijl mijn Ixus 400 echt nog steeds ruig behandeld wordt en nergens last van heeft (heeft ook wel een veel kleiner scherm)
Mijn belangrijkste vraag is dus, hoe zit het met de lensfouten (E18) bij een van deze Ixus modellen. Zijn deze tegenwoordig echt verleden tijd? En zijn er overige kwaaltjes?
Zijn er verder nog andere camera's die in dezelfde prijsklasse vallen als deze, en dus in het budget blijven? Het aantal MP vind ik niet zo relevant. Ik denk dat de meeste al 10MP minimaal hebben, en 10 of 12MP lijkt mij ruim voldoende voor vakantie en feest foto's
edit: Ik heb net weer even overlegd maar het hoeft niet perse het ixus formaat te zijn. Als een grotere camera in dezelfde prijsklasse veel betere foto's maakt is dat ook goed.
- Budget: liefst onder de 200 euro maar max tot 250/300 euro
- Met filmfunctie
- Kleur behuizing maakt niet uit
- Regelmatig de zoomfunctie gebruiken (ik zie verschillende stabilisatie methodes, ik weet niet wat het beste is en wat de verschillen onderling zijn)
- En een beetje fatsoenlijke foto's kunnen maken in het donker
Ze wil gewoon een goede camera hebben en wil daarom gerust tot de 250 a 300 euro uitgeven als het moet. Maar dan moet de kwaliteit wel een stuk beter zijn. Als ik de specificaties vergelijk zie ik vaak weinig verschil tussen de oudere en nieuwere modellen.
Ik heb op dit moment alleen nog maar echt naar de Ixus modellen gekeken omdat ik die zelf ook al 3 heb gehad en ik daar telkens erg tevreden over ben geweest. Verder moet het geen Olympus worden want die heeft ze nu (FE-serie, welke precies weet ik op dit moment niet) en die maakt slechtere foto's dan mijn veel oudere Ixus 400.
De 4 Ixus modellen die ik nu vooral in het vizier heb zijn:
pricewatch: Canon Digital Ixus 105 Zilver
pricewatch: Canon Digital Ixus 120 IS Zilver
pricewatch: Canon Digital Ixus 130 Zilver
pricewatch: Canon Digital Ixus 200 IS Zilver
Hierbij zie ik 3 verschillende stabilisatie methodes:
- Optische Stabilisatie
- Image Stabilization
- Sensorverschuiving
Wat zijn de verschillen, en hoe groot zijn deze?
De 200 heeft een touchscreen, ik heb ooit met een (ik meen) panasonic touchscreen camera gewerkt maar dat viel mij erg tegen (reageerde haast niet op je vingers waardoor je telkens naar het bijbehorende stokje moet grijpen) Ook denk ik dat hij hierdoor een stuk gevoeliger wordt voor stukgaan. (Groter scherm, ook al is het maar 0,3")
Ik kan hier niet echt ervaring topics vinden over een of meerdere van deze camera's. Uit eigen ervaring weet ik dat sommige modellen bepaalde kwaaltjes hebben. De veelvoorkomende E18 fouten (zowel mijn Ixus 400, 700 en 70) en dat sommige modellen een erg zwak scherm hebben (de 70) terwijl mijn Ixus 400 echt nog steeds ruig behandeld wordt en nergens last van heeft (heeft ook wel een veel kleiner scherm)
Mijn belangrijkste vraag is dus, hoe zit het met de lensfouten (E18) bij een van deze Ixus modellen. Zijn deze tegenwoordig echt verleden tijd? En zijn er overige kwaaltjes?
Zijn er verder nog andere camera's die in dezelfde prijsklasse vallen als deze, en dus in het budget blijven? Het aantal MP vind ik niet zo relevant. Ik denk dat de meeste al 10MP minimaal hebben, en 10 of 12MP lijkt mij ruim voldoende voor vakantie en feest foto's
edit: Ik heb net weer even overlegd maar het hoeft niet perse het ixus formaat te zijn. Als een grotere camera in dezelfde prijsklasse veel betere foto's maakt is dat ook goed.
Een lastige zoekvraag, dus daarom doe ik een beroep op jullie parate kennis:
Mijn vriendin wil graag een kleine digitale fotocamera om dagelijks mee te nemen. In de PW staan de afmetingen van de camera's wel, maar daar kun je niet op zoeken. In een winkel hebben we de Sony W-320 en de Canon Ixus 95 en 105 gezien, die allen behoorlijk klein zijn. Maar het aanbod in winkels is nooit volledig. Daarom is mijn vraag aan jullie, weten jullie een camera die aan de volgende eisen voldoet:
- Klein !!!
- Prijs max. 150 euro, liever rond de 100-110.
En een paar wensen (beetje open deuren)
- Goede beeldkwaliteit
- Makkelijk in gebruik
- Liefst een vrolijke kleur (maar dit is geen harde eis)
Alvast hartelijk dank voor het meedenken en/of zoeken.
Mijn vriendin wil graag een kleine digitale fotocamera om dagelijks mee te nemen. In de PW staan de afmetingen van de camera's wel, maar daar kun je niet op zoeken. In een winkel hebben we de Sony W-320 en de Canon Ixus 95 en 105 gezien, die allen behoorlijk klein zijn. Maar het aanbod in winkels is nooit volledig. Daarom is mijn vraag aan jullie, weten jullie een camera die aan de volgende eisen voldoet:
- Klein !!!
- Goede beeldkwaliteit
- Makkelijk in gebruik
- Teun_2
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 29-04 15:58
Kijk hier eens: Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3
Sony heeft ook nog wat van die hele kleintjes. Casio ook wel maar die is lastig te krijgen in nederland
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Je noemt al de Canon Ixus serie.. Dat is imho toch een goede camera voor wat jij zoekt.
Lees mijn review van de 95 anders eens door.. productreview: Canon Digital Ixus 95 IS Zilver review door -Sander-
Verzuip niet in het enorme aanbod van deze camera's (daarmee maak je het voor jezelf alleen maar moeilijk), ik zou na deze Ixus blind weer een Ixus kopen vanwege beeld en bouwkwaliteit!
Lees mijn review van de 95 anders eens door.. productreview: Canon Digital Ixus 95 IS Zilver review door -Sander-
Verzuip niet in het enorme aanbod van deze camera's (daarmee maak je het voor jezelf alleen maar moeilijk), ik zou na deze Ixus blind weer een Ixus kopen vanwege beeld en bouwkwaliteit!
[ Voor 24% gewijzigd door -Sander- op 08-08-2010 15:02 ]
Ik heb zelf een oude ixus (de nieuwe zijn platter) en die kun je al gemakkelijk kwijt in je broekzak. Kleiner hoeft niet hoor, voor dagelijks gebruik. Ze slijten alleen wel hard (verflaagje), dus als je zo'n kleurtje belangrijk vind dan kun je hem misschien sowieso beter niet in je broekzak stoppen.
Ik heb die ixus ook blind gekocht en zou er zo weer een kopen. Alleen van vage hakkietakkie merken zou ik eerst een review willen zien, maar zo'n Ixus maakt gewoon goede foto's voor het soort gebruik waar hij voor bedoeld is.
Ik heb die ixus ook blind gekocht en zou er zo weer een kopen. Alleen van vage hakkietakkie merken zou ik eerst een review willen zien, maar zo'n Ixus maakt gewoon goede foto's voor het soort gebruik waar hij voor bedoeld is.
[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 08-08-2010 15:04 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik ben in de markt voor een compact cam tot +/- EUR 150,00 met een beetje mogelijkheden (voorkeuze programma's). Nu ben ik een Canon adept en heb een EOS 300x die eruit gaat. Als ik een cam zoals de pricewatch: Canon Powershot SX120 IS Zwart pak, zijn de programma's en (basis)instellingen vergelijkbaar met Canon instap dslr's?
Ik weet niet of je een Makro pasje hebt, maar de Sony DSC-W 320 is daar in de aanbieding. €99,-KifArU schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:08:
Een lastige zoekvraag, dus daarom doe ik een beroep op jullie parate kennis:
- Klein !!!
- Goede beeldkwaliteit
- Makkelijk in gebruik
Anoniem: 72184
Okay, ik zoek een camera voor 100-150 euro, simpele point en shoot dus. foto kwaliteit is niet heel belangrijk. heb toch een paar eisen:
- iso waardes handmatig in te stellen
- exposure compensation in te stellen
- SD geheugenkaartjes
- penlites ipv accu (overal verkrijgbaar op vakantie)
- zo snel mogelijk! gruwelijk irritant dat sommige digitale cameras pas 1 seconde nadat je de knop indrukt daadwerkelijk de foto maken. of 3 seconden duren voor ze een keer opgestart zijn of dat er 2 seconden tussen twee foto's zitten.
ik zit zelf te kijken naar de panasonic dmc-fs10
alleen: geen batterijen
iemand andere ideeen? ervaringen?
- iso waardes handmatig in te stellen
- exposure compensation in te stellen
- SD geheugenkaartjes
- penlites ipv accu (overal verkrijgbaar op vakantie)
- zo snel mogelijk! gruwelijk irritant dat sommige digitale cameras pas 1 seconde nadat je de knop indrukt daadwerkelijk de foto maken. of 3 seconden duren voor ze een keer opgestart zijn of dat er 2 seconden tussen twee foto's zitten.
ik zit zelf te kijken naar de panasonic dmc-fs10
alleen: geen batterijen
iemand andere ideeen? ervaringen?
Ik stel de vraag nogmaals;
Ik ga volgend jaar naar de Himalaya. In november (schone luchten, mooie vergezichten)
Ik zit erover te denken om daarvoor een neiuwe compact aan te schaffen, de mijne die ik nu heb begint oud te worden en ik ben niet meer tevreden over de foto's (contrast niet altijd oke, te veel ruis, enz.)
Wat raden jullie me aan?
Ik zit dus veel buiten, soms binnen dus flits moet erop, wel een compact, mooie contrast. weinig ruis, behoorlijk lichtgevoelig in de schemering.
Oja, en eigenlijk nog een feature die ik erop zoek ; oplaadbaar via USB.
Ik moet anders teveel oplaadapparaten meesjouwen en eigenlijk wil ik maar 1 oplader meenemen voor al mijn troep (ipod, gps, camera)
Ik ga volgend jaar naar de Himalaya. In november (schone luchten, mooie vergezichten)
Ik zit erover te denken om daarvoor een neiuwe compact aan te schaffen, de mijne die ik nu heb begint oud te worden en ik ben niet meer tevreden over de foto's (contrast niet altijd oke, te veel ruis, enz.)
Wat raden jullie me aan?
Ik zit dus veel buiten, soms binnen dus flits moet erop, wel een compact, mooie contrast. weinig ruis, behoorlijk lichtgevoelig in de schemering.
Oja, en eigenlijk nog een feature die ik erop zoek ; oplaadbaar via USB.
Ik moet anders teveel oplaadapparaten meesjouwen en eigenlijk wil ik maar 1 oplader meenemen voor al mijn troep (ipod, gps, camera)
[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 17-08-2010 16:05 ]
probeer de Casio Exilim EX-FH100 Zwart ?maartend schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:05:
Ik stel de vraag nogmaals;
Wat raden jullie me aan?
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Die ruis, dan zou ik een superzoomcamera met een diafragma van 3.2 toch laten passeren. Een mindere zoom met breedhoek en ietwat groter diafragma zou beter zijn. En die usb-oplaadfunctie, ik denk dat dat een erg moeilijke eis wordt. Anders zou ik zeggen kijk eens naar een sony wx-1, of een canon s90 als de prijs niet zo'n probleem is. Die eerste is lekker klein, f/2.4, breedhoek en relatief goede isoprestaties.
Een interessante vraag:
Ik heb tot nu toe enkel ervaring met:
Een Ixus (analoog!)
Een Sony W40
In beide gevallen niet echt optimaal gebruikt, en daar wil ik nu wel eens verandering in brengen (beide camera's heb ik niet meer, door varierende omstandigheden).
Ik heb in het verleden het altijd prettiger gevonden om met de camera's van mijn (wijlen) ouders analoog te schiten, met de Ixus en ook de W40: ze waren handzaam maar een beetje aan de kleine kant. Dus iets met wat meer grip bevalt me beter.
Nu heb ik niet een groot budget maar wel de eisen:
-De mogelijkheid om landschappen lekker in beeld te brengen
-Onder (alle) lichtomstandigheden goed te werken
-Goed automatisch werken, maar ook de mogelijkheid hebben om met de hand aan de slag te kunnen
-Goede Macro performance
Een ingebouwde batterij zou handig zijn, milieutechnisch, maar niet echt nodig.
Ik heb dus al wat afgezocht, specifiek gericht op het segment onder de 200 euro. Nu loop ik een beetje vast op de volgende modellen:
- Nikon Coolpix L110
- Fujifilm finepix s1800
- Canon SP600
Op zich zijn de reviews niet slecht, maar regelmatig kom ik tegensprekende reviews tegen dus ik ben een beetje in de war! Filmpjes opnemen is voor mij totaal irrelevant, ik ben niet zo'n filmer dus dat hoeft niet. Ik ben gewoon op zoek naar een camera om lueke plaatjes mee te schieten, die lang mee gaat (ik vervang niet zo snel iets) en lekker in de hand ligt (een ietwat grotere behuizing met een grip is daarbij ideaal).
Heeft er iemand wat ervaringen met een van deze camera's zodat ik een wat objectiever beeld kan krijgen?
Een Ixus (analoog!)
Een Sony W40
In beide gevallen niet echt optimaal gebruikt, en daar wil ik nu wel eens verandering in brengen (beide camera's heb ik niet meer, door varierende omstandigheden).
Ik heb in het verleden het altijd prettiger gevonden om met de camera's van mijn (wijlen) ouders analoog te schiten, met de Ixus en ook de W40: ze waren handzaam maar een beetje aan de kleine kant. Dus iets met wat meer grip bevalt me beter.
-Goed automatisch werken, maar ook de mogelijkheid hebben om met de hand aan de slag te kunnen
-Goede Macro performance
Ik heb dus al wat afgezocht, specifiek gericht op het segment onder de 200 euro. Nu loop ik een beetje vast op de volgende modellen:
- Nikon Coolpix L110
- Fujifilm finepix s1800
- Canon SP600
Op zich zijn de reviews niet slecht, maar regelmatig kom ik tegensprekende reviews tegen dus ik ben een beetje in de war! Filmpjes opnemen is voor mij totaal irrelevant, ik ben niet zo'n filmer dus dat hoeft niet. Ik ben gewoon op zoek naar een camera om lueke plaatjes mee te schieten, die lang mee gaat (ik vervang niet zo snel iets) en lekker in de hand ligt (een ietwat grotere behuizing met een grip is daarbij ideaal).
Heeft er iemand wat ervaringen met een van deze camera's zodat ik een wat objectiever beeld kan krijgen?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Ik zou voor jouw eisenpakket op zoek gaan naar een 2de hands G7 of G8 oid. Lekker stevig, goede grip en best wel goede performantie en mogelijkheid om manueel te werken. je eisenpakket is anders niet rijmbaar met je budget.Ordos20 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:05:
Een interessante vraag:
Een Ixus (analoog!)
Een Sony W40
-Goede Macro performance
- Nikon Coolpix L110
- Fujifilm finepix s1800
- Canon SP600
Onder alle lichtomstandigheden werken gfa je met een compactje sowieso moeten laten vallen overigens.
Ik ga ook niet uit van SLR kwaliteit, de opmerking over lichtomstandigheden betreft vooral de tegenstrijdigheden die ik tegenkom in reviews van deze 3 camera's. De ene verwijt de Nikon dat het allemaal wazig wordt als het een beetje gaat schemeren, de consumentenbond notabene prijst de Nikon er voor aan.Teun_2 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:39:
[...]
Ik zou voor jouw eisenpakket op zoek gaan naar een 2de hands G7 of G8 oid. Lekker stevig, goede grip en best wel goede performantie en mogelijkheid om manueel te werken. je eisenpakket is anders niet rijmbaar met je budget.
Onder alle lichtomstandigheden werken gfa je met een compactje sowieso moeten laten vallen overigens.
Het gaat me er vooral om dat het een leuke allrounder is, waar ik, als ik er zin in heb, een beetje mee kan fröbelen. A2 afdrukken ga ik voorlopig nog niet maken. Mischien ooit in de de toekomst als ik een overstap maak (en het fotograveren me goed af gaat).
N.B. 2de hands G7's gaan voor nagenoeg hetzelfde weg
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Een G7 zou je toch voor onder de €200 moeten kunnen vinden. Of wat bedoel je? Nieuw kost een G11 een heel pak meer, ook 2de hands vallen die ver buiten je budget. De G7 is 2de hands dan een mooie oplossing.
Ik wil dus een nieuwe camera halen, maar ik weet niet welke ik moet kiezen.
Ik twijfel tussen de compactere Olympus Mµ en de FujiFilm S1800 met meer optische zoom. Compact is makkelijk, maar zoom is weer handig wanneer je ver achteraan staat bij een optreden.
Qua prijzen zit het als volgt:
Mµ + tas + extra accu + koord = ong €200
S1800 + tas + mem stick + Batterijen + oplader = ong €230
Ik heb nu de Sony W55, deze maakt opzich redelijk fraaie filmpjes, maar maakt van een afstand (en in het donker) te blurry/lelijke foto's.
En kan iemand mij trouwens vertellen wanneer je een optische zoom gaat gebruiken (ergens tussen 10x en 18x) of je dan nog wel mooie scherpe foto's krijgt(zelfs als het donker is)?
Wie helpt me de knoop door te hakken? Een soortgelijke camera in zelfde prijsklasse kan natuurlijk ook.
Ik twijfel tussen de compactere Olympus Mµ en de FujiFilm S1800 met meer optische zoom. Compact is makkelijk, maar zoom is weer handig wanneer je ver achteraan staat bij een optreden.
Qua prijzen zit het als volgt:
Mµ + tas + extra accu + koord = ong €200
S1800 + tas + mem stick + Batterijen + oplader = ong €230
Ik heb nu de Sony W55, deze maakt opzich redelijk fraaie filmpjes, maar maakt van een afstand (en in het donker) te blurry/lelijke foto's.
En kan iemand mij trouwens vertellen wanneer je een optische zoom gaat gebruiken (ergens tussen 10x en 18x) of je dan nog wel mooie scherpe foto's krijgt(zelfs als het donker is)?
Wie helpt me de knoop door te hakken? Een soortgelijke camera in zelfde prijsklasse kan natuurlijk ook.
Ondanks dat ik een 40D heb en een versleten powershot A700 (kras op de lens), heeft m'n vrouw een Powershot D10 gehaald. Dat ding kan onderwater gebruikt worden.
Niet dat foto's onderwater iets zijn, maar wel dus gewoon in het zwembad of in de badkamer te gebruiken.
Dat is dan een pluspunt t.o.v. m'n spiegelreflex.
Maar ik denk dat ik dan ook een keer eens in een flinke storm/regenbui met dat ding buiten foto's ga knippen.
Lijkt me wel appart.
Niet dat foto's onderwater iets zijn, maar wel dus gewoon in het zwembad of in de badkamer te gebruiken.
Dat is dan een pluspunt t.o.v. m'n spiegelreflex.
Maar ik denk dat ik dan ook een keer eens in een flinke storm/regenbui met dat ding buiten foto's ga knippen.
Lijkt me wel appart.
Zit je deze dagen goed.Maar ik denk dat ik dan ook een keer eens in een flinke storm/regenbui met dat ding buiten foto's ga knippen.
Lijkt me wel appart.
- Rick-Jan
- Registratie: April 2010
- Laatst online: 23:27
always connected
:strip_exif()/u/356612/dig_icon_wifienable1_1.gif?f=community)
Matched: camera, welke, euro, de
hallo ik zit erg te twijfelen tussen deze 2 camera's:
pricewatch: Samsung WB550 Zwart
en deze:
pricewatch: Sony Cybershot H55 Zwart
zit wel 50 euro tussen, maar welke is nu het beste qua kwaliteit? megapixels zeggen niet alles.
alvast bedankt;)
pricewatch: Samsung WB550 Zwart
en deze:
pricewatch: Sony Cybershot H55 Zwart
zit wel 50 euro tussen, maar welke is nu het beste qua kwaliteit? megapixels zeggen niet alles.
alvast bedankt;)
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Anoniem: 360789
Matched: camera, euro, de
Wil graag advies:
Twijfel tussen de Sony Cybershot DSC-W350, Panasonic Lumix DMC-FS10 en de Fujifilm FinePix F70 EXR.
Of is er nog een betere camera tot 150 euro op dit moment?
Groeten en bedankt
Twijfel tussen de Sony Cybershot DSC-W350, Panasonic Lumix DMC-FS10 en de Fujifilm FinePix F70 EXR.
Of is er nog een betere camera tot 150 euro op dit moment?
Groeten en bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 360789 op 01-09-2010 17:56 ]
Anoniem: 373488
Matched: camera, onder, dig, de
Hi,
Ik ga in november op een trektocht in Nepal. Ik heb daar tijdens de tocht geen tot weinig stroom.
Nu zoek ik een digitale compact camera (geen DSLR) voor het fotograferen van :
- in KTM gebouwen en mensen (straatbeeld)
- in dorpjes vooral mensen
- het belangrijkste natuurlijk bergen en landschappen
- zonsopkomsten en -ondergangen in de bergen
- binnenin tempels
Filmen is niet zo belangrijk, mag wel maar hoeft geen HD te zijn
Ik wil een toestel waarbij ik makkelijk aan extra accu’s kan komen die niet duur zijn. Ik zal 2 extra accu's moeten meenemen (misschien wel 3). Bij welk toestel kan ik niet originele accu’s gebruiken?
Ik lees veel dat bepaalde merken geen third-party batterijen pikken (firmware?).
Oh ja, het budget is tot 200€ (incl. extra accu's).
Wie weet er een leuk toestel wat goede foto's uit Nepal oplevert? Zou zonde zijn als ik daar crappy foto's van mee terug neem.
Ik ga in november op een trektocht in Nepal. Ik heb daar tijdens de tocht geen tot weinig stroom.
- binnenin tempels
Ik wil een toestel waarbij ik makkelijk aan extra accu’s kan komen die niet duur zijn. Ik zal 2 extra accu's moeten meenemen (misschien wel 3). Bij welk toestel kan ik niet originele accu’s gebruiken?
Ik lees veel dat bepaalde merken geen third-party batterijen pikken (firmware?).
Wie weet er een leuk toestel wat goede foto's uit Nepal oplevert? Zou zonde zijn als ik daar crappy foto's van mee terug neem.
Goh, volgend jaar gaan we met zijn 2'en. Jij en ik dus.Anoniem: 373488 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:35:
Hi,
Ik ga in november op een trektocht in Nepal. Ik heb daar tijdens de tocht geen tot weinig stroom.![]()
- binnenin tempels
P.s. accu's in china zijn ong. 10 euro, maar dan moet je snel zijn. levering kan tot 3 weken duren
[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 01-09-2010 20:00 ]
Matched: onder, de
Hi,
even een aanvulling op mijn vorige post (sorry, ik weet niet waar ik het anders kwijt kan):
Omdat ik ruim 3 weken zonder stroom zit in Nepal, wil ik extra accu's kopen.
De Panasonic FS30 is 1 van mijn opties om te kopen.
Heeft iemand ervaring met het gebruik van niet-originele accu's?
Het schijnt dat de nieuwere modellen van Panasonic zijn ge-upgraded met
firmware die het gebruik van niet-originele accu's beletten. Kan deze firmware worden ge-downgraded en
zodoende het gebruik van externe accu's mogelijk te maken?
Ik heb geen zin om 2x50€=100€ te gaan bijbetalen voor extra accu's (waiste of money).
Graag wat advies hierover.
p.s.: heeft alleen Panasonic dit of ook nog andere fabrikanten?
even een aanvulling op mijn vorige post (sorry, ik weet niet waar ik het anders kwijt kan):
Omdat ik ruim 3 weken zonder stroom zit in Nepal, wil ik extra accu's kopen.
De Panasonic FS30 is 1 van mijn opties om te kopen.
Heeft iemand ervaring met het gebruik van niet-originele accu's?
Het schijnt dat de nieuwere modellen van Panasonic zijn ge-upgraded met
firmware die het gebruik van niet-originele accu's beletten. Kan deze firmware worden ge-downgraded en
zodoende het gebruik van externe accu's mogelijk te maken?
Ik heb geen zin om 2x50€=100€ te gaan bijbetalen voor extra accu's (waiste of money).
Graag wat advies hierover.
p.s.: heeft alleen Panasonic dit of ook nog andere fabrikanten?
Opladen via zonne-energie?
Hmm, schijnt niet genoeg stroom te leveren aan de accu.
En je moet dan best lang in de zon laden. Niet zo handig als je aan
het lopen bent. Ik heb hier in het begin ook aan zitten denken, maar ben er vanaf gestapt.
Ik heb een aantal camera's gevonden die mij interesseren:
- panasonic DMC-FS30 (probleem met third-party batteries)
- Fujifilm Finepix F70EXR (accuduur is matig?)
- panasonic DMC-ZX1 (zie FS30)
- Sony Cybershot DSC-H55 (???)
- Casio Exilim EX-H10 (langste accuduur, maar uit reviews matige fotokwaliteit??)
Iemand een advies voor bovenstaande camera's voor Nepal?
het lopen bent. Ik heb hier in het begin ook aan zitten denken, maar ben er vanaf gestapt.
Ik heb een aantal camera's gevonden die mij interesseren:
- panasonic DMC-FS30 (probleem met third-party batteries)
- Fujifilm Finepix F70EXR (accuduur is matig?)
- panasonic DMC-ZX1 (zie FS30)
- Sony Cybershot DSC-H55 (???)
- Casio Exilim EX-H10 (langste accuduur, maar uit reviews matige fotokwaliteit??)
Iemand een advies voor bovenstaande camera's voor Nepal?
Anoniem: 22659
Matched: euro, de
Vroegere series van Sony accepteerden wel batterijen van andere merken, maar het prijsverschil was zo klein dat je voor een kloon alsnog 40 euro betaalde. Check even of dit nog steeds het geval is. Casio en Fuji waren vroeger geen enkel probleem, alleen is het aanbod wat kleiner, wat met een nieuw type accu betekent dat je wat langer moet wachten totdat ie leverbaar is.
@Goldberry: een behoorlijke vervangende accu voor de Fuji F70EXR heb je al voor minder dan 15 euro.
http://www.bol.com/nl/p/e...00000010300485/index.html
(google "bol couponcode" voor gratis verzendkosten).
Heeft bliojkbaar al een matige accuduur. Hebben we dan nog niet alles aan.Gianni Rombios schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:57:
@Goldberry: een behoorlijke vervangende accu voor de Fuji F70EXR heb je al voor minder dan 15 euro.
Ik gebruik in mijn |Sonys altijd extrene accus. 10 euro of minder uit China, nooit problemen.
En is de Sony DSC-WX1 nix?
Matched: camera, onder, de
Hi,
heeft er iemand ervaring met de Casio Exilim EX-H10?
Deze heeft een waanzinnige accuduur, dus ideaal voor mijn trip in Nepal (3 weken zonder stroom).
Ik lees her en der verschillende reviews van gebruikers, van zeer goed tot matige kwaliteit.
Dit is natuurlijk persoonlijk, maar ik wil een realistisch beeld hebben van deze camera.
Als deze camera goed is, dan is mijn zoektocht over denk ik.
1 extra acuu en ik ben klaar voor 2000 foto's.
Of is een nieuwere versie Casio beter (Exilim EX-H15 of FH100)?
heeft er iemand ervaring met de Casio Exilim EX-H10?
Deze heeft een waanzinnige accuduur, dus ideaal voor mijn trip in Nepal (3 weken zonder stroom).
Ik lees her en der verschillende reviews van gebruikers, van zeer goed tot matige kwaliteit.
Dit is natuurlijk persoonlijk, maar ik wil een realistisch beeld hebben van deze camera.
Als deze camera goed is, dan is mijn zoektocht over denk ik.
1 extra acuu en ik ben klaar voor 2000 foto's.
Of is een nieuwere versie Casio beter (Exilim EX-H15 of FH100)?
Matched: camera, onder, dig, de
Wat je zou kunnen overwegen is een camera die AA batterijen lust. Vorig jaar in Indonesië had ik problemen met mijn lader. Gelukkig gebruikte mijn camera AA batterijen en die kon je zelfs op minst ontwikkelde plekken nog krijgen (en op iets meer ontwikkelde plekken ook een lader voor deze batterijen). Had ik dit probleem gehad met een camera met een speciale accu had ik met heel wat minder foto's thuis gekomen. Daarnaast is het niet duur om een aantal extra setjes batterijen aan te schaffen; als je lang zonder elektriciteit zit dan kan het beste Enerloop of andere low discharge oplaadbare batterijen meenemen.Anoniem: 373488 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:30:
Hmm, schijnt niet genoeg stroom te leveren aan de accu.
Probleem is dat we wel alles moeten meesjouwen (ja ik ga ook mee, maar dan volgend jaar). Dus hebben we ook een beperking in gewicht. Of we zouden moeten overstappen op AA-rechargeables met een snellader. Stroom tappen is teringduur daarboven in die bergen.Anoniem: 237999 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:18:
[...]
Wat je zou kunnen overwegen is een camera die AA batterijen lust. Vorig jaar in Indonesië had ik problemen met mijn lader. Gelukkig gebruikte mijn camera AA batterijen en die kon je zelfs op minst ontwikkelde plekken nog krijgen (en op iets meer ontwikkelde plekken ook een lader voor deze batterijen). Had ik dit probleem gehad met een camera met een speciale accu had ik met heel wat minder foto's thuis gekomen. Daarnaast is het niet duur om een aantal extra setjes batterijen aan te schaffen; als je lang zonder elektriciteit zit dan kan het beste Enerloop of andere low discharge oplaadbare batterijen meenemen.
Dit topic is gesloten.