Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste
Acties:
  • 196.811 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Matched: de
Blueflame_Core schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:07:

@rjw: Wel vaag dat je hem nog niet binnen hebt.. zeker dat die niet is geweest terwijl er niemand thuis was?
Er was iemand thuis maar de hele dag herkende die de track & trace code niet,nu wel dus zal morgen wel aankomen hoop ik,slik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Matched: camera, euro, dig, de
Mijn vriendin wil voor deze camera gaan:

http://www.nikon.com/about/news/2009/0804_coolpixs570_02.htm

Ik zou deze aan 148.25 euro kunnen kopen.
Hetgeen mij weerhoud is de optische zoom van 5x en de digitale zoom van 4x. Is dit niet een beetje weinig.

Zouden jullie mij deze camera aanraden of eventueel een andere rond de 150 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Matched: euro, de
nou ik wilde bij die mediamarkt met die foto-actie voor de Panasonic DMC-TZ7EG-K ZWART gaan en deze voor 189 euro scoren. Maar ik kreeg te horen dat het een oud model was en dat de TZ8 en de TZ10 een betere optie waren.
Ik wilde niet, omdat de tz10 buiten mijn budget lag en de TZ8 geen hd kan filmen.
Ik moest maar de powershot 220IS kopen want die deed het beter in lowlight dankzij de snellere processor :F
Om te huilen, die verkopers. Maar goed. Ik heb dus bij de onlineshop van de MM de DMC-TZ7EG-K ZWART besteld voor 209 euro terwijl de TZ7 overal anders als laagste op 219 euro uitkomt.

Ik heb niet echt wat kunnen vinden over de EG-K toevoeging. Het is toch gewoon een TZ7...right?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Matched: camera, onder, euro, dig, de
cyboria schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:48:
Mijn vriendin wil voor deze camera gaan:

http://www.nikon.com/about/news/2009/0804_coolpixs570_02.htm

Ik zou deze aan 148.25 euro kunnen kopen.
Hetgeen mij weerhoud is de optische zoom van 5x en de digitale zoom van 4x. Is dit niet een beetje weinig.

Zouden jullie mij deze camera aanraden of eventueel een andere rond de 150 euro?
Wel nee meeste compact camera's in die prijsklasse hebben 4x zoom en sommige 5x, maar dat wordt nog op gehoogt met digitale zoom.

Wel de Sony Cybershot DSC-W350 kan ik je aanraden, kost € 133 bij de MediaMarkt via de online webshop van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320813

Matched: camera, onder, de
Die snellere processor kan in theorie meer geavanceerde ruisonderdrukking loslaten op de foto, dus zo gek is dat nog niet. Ruisreductiealgorithmen in cameras zijn inderdaad verbeterd door de beschikking te hebben over snellere processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320813 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:24:
Die snellere processor kan in theorie meer geavanceerde ruisonderdrukking loslaten op de foto, dus zo gek is dat nog niet. Ruisreductiealgorithmen in cameras zijn inderdaad verbeterd door de beschikking te hebben over snellere processors.
Sony's hebben ook zo'n snelle processor, die heet Bionz, en van de W350 heb je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
Matched: camera, onder, dig, de
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:23:
[...]

Wel nee meeste compact camera's in die prijsklasse hebben 4x zoom en sommige 5x, maar dat wordt nog op gehoogt met digitale zoom.

Wel de Sony Cybershot DSC-W350 kan ik je aanraden, kost € 133 bij de MediaMarkt via de online webshop van hun.
Hmm, merci voor de tip!

Een online MediaMarkt hebben we niet in België, maar het apparaat zeker is proberen op te zoeken in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 18:29
Matched: onder, euro, de
Even voor de TZ7-bezitters onder ons. Hoe hebben jullie je geheugen kaartje geformateerd? Als Fat32 of als NTFS? Ik vind het namelijk nogal vreemd dat ik max 15 minuten kan opnemen en sommigen 29:59min.
Het NL model behoort ook tot het europese model neem ik toch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: onder, de
cyboria schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:49:
[...]

Hmm, merci voor de tip!

Een online MediaMarkt hebben we niet in België, maar het apparaat zeker is proberen op te zoeken in de winkels.
Je kunt het ophalen in een Nederlandse MediaMarkt, maar hoe je dat gaat doen als Belg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Blueflame_Core schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:52:
Even voor de TZ7-bezitters onder ons. Hoe hebben jullie je geheugen kaartje geformateerd? Als Fat32 of als NTFS? Ik vind het namelijk nogal vreemd dat ik max 15 minuten kan opnemen en sommigen 29:59min.
Het NL model behoort ook tot het europese model neem ik toch aan?
Limiet is 15 minuten: http://techuserfriendly.c...lumix-zs3-tz7-avchd-lite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Hmm.. Dus als ik het goed lees is in AVCHD 15 minuten de limiet en in MJPEG 29:59min. Zal het eens testen vanmiddag.
O ja en heb je dan misschien ook een idee of je gebruikt kunt maken van de belichting tijdens het filmen?

[ Voor 13% gewijzigd door Blueflame_Core op 27-05-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De belichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
Hij bedoelt de flashlamp voor foto's denk ik. Die je dan permanent kan inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 05:00
cyboria schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:54:
[...]

Hij bedoelt de flashlamp voor foto's denk ik. Die je dan permanent kan inschakelen.
Serieus ? Dus de flits die constant brand tijdens filmen....

Ten eerste kun je er na +/- 2 minuten een sigaar mee aansteken (flitstube wordt erg heet) denk ik en ten tweede zal je de 15 minuten filmen nog geeneens halen omdat je batterij binnen 10 minuten leeg getrokken is.
Antwoord is dus nee, ik ken ook geen enkele fotocamera die een permanent 'filmlicht' heeft, zijn zelfs niet veel video cameras die er een ingebouwd hebben.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo juist een review over de Sony Cybershot DSC-W350 geschreven, productreview: Sony Cybershot DSC-W350 Zilver review door SeekerNL

Offtopic het is nu mogelijk om een shopreview in te dienen voor MediaMarkt

http://tweakers.net/shopreview/6897/mediamarkt.html

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 27-05-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja inderdaad.. ik dacht misschien moet de flits constant. Maarrr dat is dus een domme gedachte geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02 11:28

jla

Matched: camera, welke, euro, dig, de
kronolith schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:49:
[...]

Ik sta voor dezelfde keuze (met ook nog een H55 van Sony ertussen...). Heb echt even geen idee welke ik moet kiezen :P Let me know voor welke jij gegaan bent en waarom! :*)
ik zou nog even laten weten wat ik nu heb gekozen. Ik ben na veel wikken en wegen eigenlijk maar gewoon voor de panasonic tz7 gegaan. Waarom? Nou de tz10 en tz7 zijn eigenlijk gelijk betreft zijn foto's en de tz10 heeft functies die ik niet nodig heb en waar ik dus ook niet voor wil betalen. Ik zocht gewoon een fijne camera die ik naast mijn spiegelrelex kan gebruiken op vakantie huis tuin keuken foto's etc. De Canon S90 maakt mooiere foto's en ik vind hem er ook mooier uitzien maar de goedkoopste prijs is nog steeds 310 euro. En die woog voor mij niet op tegen de media markt aanbieding van 209 euro voor de tz7. Ik denk dat dit een fijne camera is voor all round gebruik en waar ik voorlopig even mee vooruit kan, maar ik hou mijn ogen open want de samsung ex1 met zijn 1.8 lens begint nu zo links en rechts te verschijnen en die wil ik toch in de gaten houden als hij voor een leuke prijs ergens verschijnt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

kronolith

[EDIT]

jla schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:04:
[...]

ik zou nog even laten weten wat ik nu heb gekozen. Ik ben na veel wikken en wegen eigenlijk maar gewoon voor de panasonic tz7 gegaan. Waarom? Nou de tz10 en tz7 zijn eigenlijk gelijk betreft zijn foto's en de tz10 heeft functies die ik niet nodig heb en waar ik dus ook niet voor wil betalen. Ik zocht gewoon een fijne camera die ik naast mijn spiegelrelex kan gebruiken op vakantie huis tuin keuken foto's etc. De Canon S90 maakt mooiere foto's en ik vind hem er ook mooier uitzien maar de goedkoopste prijs is nog steeds 310 euro. En die woog voor mij niet op tegen de media markt aanbieding van 209 euro voor de tz7. Ik denk dat dit een fijne camera is voor all round gebruik en waar ik voorlopig even mee vooruit kan, maar ik hou mijn ogen open want de samsung ex1 met zijn 1.8 lens begint nu zo links en rechts te verschijnen en die wil ik toch in de gaten houden als hij voor een leuke prijs ergens verschijnt 8)
Ik denk dat ik ook voor de TZ7 ga. Lijkt me een erg goede camera voor dat geld. Nu nog even wachten tot m'n salaris gestort is en dan maar eens kijken waar ik hem bestel :) Weet iemand tot hoelang die actie van de MediaMarkt voor de TZ7 geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, dig, de
kronolith schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:36:
[...]

Ik denk dat ik ook voor de TZ7 ga. Lijkt me een erg goede camera voor dat geld. Nu nog even wachten tot m'n salaris gestort is en dan maar eens kijken waar ik hem bestel :) Weet iemand tot hoelang die actie van de MediaMarkt voor de TZ7 geldig is?
Ik dacht alleen deze week dus tot morgen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:20

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Matched: camera, 250, dig, de
Heren, ik ben op zoek! :)
Voor een DSLR heb ik geen geld, maar ik zoek wel een compactcamera die daar enigszins in de buurt komt wat betreft kwaliteit.
Ik zoek een camera die aardig kan zoomen, zo rond de 10x of meer, aangezien ik nog wel eens op vakantie vogels wil fotograferen om dan achteraf nog te kunnen determineren, en dat wil met de camera van m'n ouders (Canon (weet zo niet welk type), 5x optische zoom) niet zo goed.
Wat ik ook graag wil, is zo veel mogelijk handmatig kunnen instellen, dus ISO-waarden, diafragma, sluitertijd, flits, etc., en (alhoewel ik daar nog geen ervaring mee heb) wil ik graag foto's goed kunnen bewerken achteraf, dus zou ik graag in RAW willen kunnen schieten.

In de PW kom ik dan uit bij dit lijstje (da's niet allemaal <€250 - en niet echt compact meer :P - maar mijn budget gaat tot <€300).
Zitten daar nog aan-/afraders tussen; heb ik een aanrader gemist; of eis ik teveel?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, de
Op de meeste canoncameras kan je een alternative firmware zetten die j ook de mogelijkheid geeft om RAW te schieten. (http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK). Verder twijfel ik bij compactjes ook aan het nut ervan. RAW bij een dslr heeft de mogelijkheid om meer dynamisch bereik op te slagen, bij compactjes kom je in 99,5% met een jpg ook al toe, zo'n kleine sensor kan toch nooit grote verschillen tussen donker en licht waarnemen. Enige voordeel dat je dan hebt, is dat je meer met je witbalans kan. Het is het imho niet echt waard om daarvan je keuze af te laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera
Die TZ7 had geloof ik 10x zoom, maar zo compact zijn die camera's dan al niet meer, dus ja is maar wat je wilt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 320813 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:35:
Verder twijfel ik bij compactjes ook aan het nut ervan. RAW bij een dslr heeft de mogelijkheid om meer dynamisch bereik op te slagen, bij compactjes kom je in 99,5% met een jpg ook al toe, zo'n kleine sensor kan toch nooit grote verschillen tussen donker en licht waarnemen. Enige voordeel dat je dan hebt, is dat je meer met je witbalans kan. Het is het imho niet echt waard om daarvan je keuze af te laten hangen.
Dat is dan het gebrek aan ervaring met bewerken van foto's. ;)
Kan je me op basis van de andere eisen een camera aanraden?
Anoniem: 318025 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:38:
Die TZ7 had geloof ik 10x zoom, maar zo compact zijn die camera's dan al niet meer, dus ja is maar wat je wilt he.
Dat ze niet zo compact zijn vind ik niet erg. Het gaat me eerst om functionaliteit, daarna om uiterlijk.

[ Voor 91% gewijzigd door Ghost Dog op 31-05-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteraard das waar maar dat hebben die compact camera's ook wel hoor, alleen 10x zoom zul je er niet bij vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 31-05-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Matched: camera, onder, euro, de
Ik was opzoek naar een compactcamera, hoefde niet bijzonder klein te zijn maar hij moest wel in mn jaszak of een grote broekzak passen. Dus ben ik gegaan voor de Canon Powershot SX200 IS.

Echte een goede aankoop; bij de Mediamarkt in de reclame voor 189 euro en hij maakt goede foto's, goede films en heeft 12x optische zoom. Mede dankzij de grote lens kan die de 12 megapixels goed verwerken waardoor ik in mijn ogen zeer goede foto's maak. Een aanrader wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutel
  • Laatst online: 03-12-2023
Vandaag bij Ibood de Lumix DMC-ZX1 voor 149,95. Strakke prijs voor dit fantastische toestel!

http://www.ibood.com/nl/nl

Alleen vandaag te koop! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:27
Matched: welke, de
Ik ben van plan de Samsung Wb600 te kopen. Wat voor geheugenkaartje moet ik hier voor hebben ( welke class etc. ) en hoeveel GigaBite? Is 8GB genoeg, of is 16GB beter. Heb geen idee namelijk hoeveel foto's er op 8 of 16 GB gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Class 4 minimaal zou ik nemen, en 8GB is voldoende heb ik zelf ook in mijn Sony Cybershot DSC-W350 zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:45
Reutel schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:33:
Vandaag bij Ibood de Lumix DMC-ZX1 voor 149,95. Strakke prijs voor dit fantastische toestel!

http://www.ibood.com/nl/nl

Alleen vandaag te koop! :9~
Nou ik zit er ook sterk aan te denken die te bestellen. Het is een schappelijke prijs voor een lekker compact dingetje. Makkelijk voor een avondje stappen etc. Ik ben alleen bang dat ik meer functies wil, maar dat is eigenlijk bullshit want heb een mooi D90 hier liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Noxa op 31-05-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Matched: camera, onder, welke, euro, 250, de
Anoniem: 318025 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:38:
Ik heb de TZ7 pas gekocht. 12x optisch hoor ;)
Silvos schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:35:
Dus ben ik gegaan voor de Canon Powershot SX200 IS. Een aanrader wat dat betreft.
Ligt eraan welke eisen je stelt. Ik mis altijd groothoek bij compactcams. Ik wilde het liefste een groothoek vergelijkbaar met de 17mm op een canon 40D (27.2mm op 35mm equiv). Dus ik zou eerder kijken naar de groothoek. Daarnaast geloof ik dat 2456x optische zoom wel en de 600megapixel......ik wil graag in HD een filmpje kunnen opnemen en ik wil graag goeie (voor zover dat kan bij compactcams) prestaties bij hogere ISO waardes. En het totaal pakketje vormt je besluit. Ik wilde het liefst de G11, maar die is niet onder de 250 euro :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als ik de reviews op cameralabs.com mag geloven zijn waarden hoger dan ISO 400 met compactcamera's meestal niet de moeite waard, tenzij het echt niet anders kan, zoals bijvoorbeeld bij de review van de Lumix DMC FZ38, en dan heb je het over een van de duurdere compactcamera's (en ook al niet zo compact meer :P).

[ Voor 29% gewijzigd door Ghost Dog op 31-05-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Matched: camera, euro, 250, de
Hee jongens/meiden,

Ik ben opzoek naar een lekker compacte camera, die ik makkelijk in mijn (strakke) broekzak kwijt kan. (zo compact mogelijk dus). Echter wil ik ook zo min mogelijk concessies doen betreffende de foto kwaliteit, de camera moet dienst gaan doen tijdens het stappen en op vakanties. Mijn budget ligt tussen de 150 en 250 euro, liefst dichter bij de 150 euro :P

Aangezien ik nog maar net de foto wereld instap, heb ik er erg weinig verstand van. Wat zijn dingen waar ik op mijn letten? Worden er foto toestellen aangeraden?

Alvast erg bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben erg tevreden over de Sony Cybershot DSC-W350, maar hij is nu goedkoopste € 145 maar ik raad je af bij Modern.nl te bestellen, die leveren niet snel.

productreview: Sony Cybershot DSC-W350 Zilver review door SeekerNL dit is review die ik geschreven heb, ik kocht hem overigens voor € 133

Als beginner is wel leuk als een compact camera automatische de beste instellingen selecteer, maar je ook een modus kunt gebruiken waar je dat zelf beslist, deze Sony heeft ook zo'n Auto modus, best wel handig.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 31-05-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Is dit een goede kaart voor in de Samsung WB600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar voor de helft heb je een goedkopere van Merk Kingston via dsr4.nl komen uit UK ofzo, maar ik had hem binnen 4 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:26:
[...]

Bij mij deden ze binnen 24 uur verzenden en had het binnen 4 werkdagen en dan was de 13e ook nog hemelvaartsdag, een Class 4 is voldoende voor 720P video op te nemen, over Tz7 weet ik niks, maar Sony raad minimaal class 4 aan.
Ik had er ook een Transcend 8GB kaartje beteld en vandaag binnen gekregen,jammer dat die 24% promotiecode er niet meer is.
Overigens kon ik met een oude 1GB(nog geen class aanduiding) kaartje prima filmen (AVCHDlite) met de TZ7 dus waarschijnlijk heb je genoeg aan een Class4 kaartje,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog wel wat promotie codes, weet allee niet of ik de mailtjes al verwijderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik heb er ook nog één van 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
Hoi, ik ben op zoek naar een digicam onder de €150. (eigenlijk onder de €100, dus toch wel zo goedkoop mogelijk.)
Moet eenvoudig te bedienen zijn (voor senioren), maar dat zijn de meeste wel gok ik?

• Waar ik een beetje moeite mee heb zijn de vele MPixels deze tijd. Heel veel camera's hebben 10MP of meer. Ik heb liever een camera met 4MP of iets meer, als het maar geen ruis oplevert. (want daar staan de goedkope 10MP+ camera's toch om bekend?
• En een accu (lithium) is erg gewenst.
• En een optische zoom van 4x of meer.
• Max €150, maar liefst zo goedkoop mogelijk.

Zelf al gezocht op tweakers(helaas niet erg compleet qua filtering) en digicamshop - klik.
Q: Kunnen jullie me plussen en minnen aandragen over deze camera's - eventueel een 'beste koop' adviseren?
Q: Adviezen buiten deze webshop zijn ook zeer welkom natuurlijk.

Pré: Sony
• Vanwege de enorm kleine fotovertraging. Altijd klik en schiet bij die van mij.
(Misschien is de Sony CyberShot DSC-W190 Silver toch een goede cam ondanks de 12.1MP?)
BVD! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Barleone op 02-06-2010 19:13 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat de actie weken bij MediaMarkt van de Camera's afgelopen zijn, anders had je voor € 104 een Sony Cybershot DSC-W320 deze is nieuwere dan die W190, uiteraard zal die ook goeie foto's maken en zal niet veel verschil maken, maar hij slikt niet SDHC.

Onder de € 100 zijn meestal camera's die alleen AA baterijen slikken, maar goed je pre is Sony en mijne ook heb zelf de Sony Cybershot DSC-W350 voor € 133 bij de MediaMarkt gekocht, maar dat was tijdens de FotoMania weken en die zijn alweer voorbij.

Overigens is goed de moeite waard op de prijs bij MM te checken, want MM is wel eens vakere goedkopere, ik zag de W320 eerst daar voor € 111 ( terwijl ie in prijswatch meer kost ) en tijdens\ Fotomania weken € 104

Sony heeft bij niet alleen Pre omdat het goeie point and shoot compact camera's zijn, maar ook dat ze niet uitzien als goedkoop plastic. En wellicht zou je de W350 ook kunnen overwegen, deze kost in pricewatch €145, ik beveel je die liever aan dan de W320 omdat deze panorama foto's en hd 720 kan filmen.

Zie ook mijn review.

productreview: Sony Cybershot DSC-W350 Zilver review door SeekerNL
http://tweakers.net/price...d=Sony+Cybershot+DSC-W350
http://tweakers.net/price...d=Sony+Cybershot+DSC-W320

Overigens die MP kun je op 5 zetten als je dat liever wilt, dus maak je daar maar geen druk over.

Overigens de W330 is kwa functie's gelijk aan de W320 en de W360 is gelijk aan de W350, het verschil zit hem in de LCD grootte.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 02-06-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Matched: camera, euro, 250, dig, de
Siebelouis schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:31:
Hee jongens/meiden,

Ik ben opzoek naar een lekker compacte camera, die ik makkelijk in mijn (strakke) broekzak kwijt kan. (zo compact mogelijk dus). Echter wil ik ook zo min mogelijk concessies doen betreffende de foto kwaliteit, de camera moet dienst gaan doen tijdens het stappen en op vakanties. Mijn budget ligt tussen de 150 en 250 euro, liefst dichter bij de 150 euro :P

Aangezien ik nog maar net de foto wereld instap, heb ik er erg weinig verstand van. Wat zijn dingen waar ik op mijn letten? Worden er foto toestellen aangeraden?

Alvast erg bedankt voor de informatie
Je moet toch IETS van eisen hebben? Als ik me even verplaats in de niet-moeilijk-doen-vakantie-kiekjes-persoon, zou ikzelf toch wel wat wide-angle willen. Ik wil immers in staat zijn om mooie hoge gebouwen volledig erop te krijgen. Of misschien bezoek ik wel een museum of een ander kunsthuis, waarbij je toch een indruk wilt krijgen hoe groots dat is. Zoomen kan elke (super)compactzoom wel. Dus een van de eisen die ik zou hebben is een zo wijd mogelijke beginstand, om juist ook die wijdsheid vast te kunnen leggen.

Daarnaast zou een eis kunnen zijn dat ik op iso800 nog acceptabele foto's krijg, omdat je in donkere ruimtes/gebouwen nou eenmaal een lange sluitertijd nodig hebt. En als je dat niet kunt stilhouden, dan moet je je iso verhogen en dat is meestal niet wat je met een compactcam wilt (omdat vanaf iso400 meestal onacceptabele kwaliteit eruit komt).

Je wilt de 250 euro wel zo efficient mogelijk besteden, dus tja, wat wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:03:
Eigen samengevatte quote (de rest leest u maar écht hierboven):
  • Jammer dat alle leuke MM acties afgelopen zijn. (Ja, achteraf kijkt je een koe in zijn __ :F).
  • MM beter maar in de gaten houden. (Goed punt, helaas heb ik maar 2 weken oriënteertijd).
  • Sony DSC-W350 (€150) heeft panorama+hd720 video. De W320 (€125) niet.
  • Overigens die MP kun je op 5 zetten als je dat liever wilt, dus maak je daar maar geen druk over.
  • Overigens de W330 is kwa functie's gelijk aan de W320 en de W360 is gelijk aan de W350, het verschil zit hem in de LCD grote grootte.
Dankjewel voor je tips. Lijken goed camera's, helaas wel richting de €150 en met accessoires kom ik daar overheen.
  • Ben niet geïnteresseerd in panorama. Ook niet in hd720 video. (leuk als extra, meer niet).
  • Als je de pixels op 5MP zet, dan is dat toch een suffe workaround? Dat doet niets af aan de ruis op de foto's lijkt me?! (Volgens mij hetzelfde rampeneffect als digitaal inzoomen?)
  • LCD grootte niet belangrijk. Beter niet te groot, om de accu te sparen.
Barleone schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:13:
Ook samengevatte quote, meer wensen uitleg in mijn originele post.
  • Compactcamera max €150 (liever richting de €100).
  • Liefst niet teveel MPixels in verband met ruis. Maar minimaal 4MP.
  • Voor senioren - denk aan bediening. (Bijv. draaiknop voor opnamemodus - foto/film/nacht/sneeuw).
  • Accu is een must (lithium).
  • Optische zoom van 4x of meer.
  • Zelf tweakers en digicamshop.nl (klik) bezocht.
  • Q: Kunnen jullie me plussen en minnen aandragen over deze camera's - eventueel een 'beste koop' adviseren?
  • Q: Adviezen buiten deze webshop zijn ook zeer welkom natuurlijk.
  • pré: Sony vanwege de enorm kleine fotovertraging. Altijd klik en schiet bij die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Matched: camera, euro, de
Heb vandaag de Samsung WB600 binnen gekregen. Had deze via Wehkamp.nl besteld. Eerste indrukken zijn prima, maar goede foto's, en de zoom is inderdaad best indrukwekkend. Mijn vraag is, Samsung heeft een Cashback actie, je krijgt 30 euro terug op je camera. Nu moet je daarvoor de originele streepjescode meesturen, maar omdat ik via een webshop heb besteld heb je die niet, behalve op de doos. Kan ik hier dan een scan van maken ofzo? Ik neem toch aan dat ze met origineel eigenlijk bedoelen de bon, en niet een scan van de streepjescode. Of bedoelen ze gewoon de streepjescode op de verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95166

Lizardz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:03:
Heb vandaag de Samsung WB600 binnen gekregen. Had deze via Wehkamp.nl besteld. Eerste indrukken zijn prima, maar goede foto's, en de zoom is inderdaad best indrukwekkend. Mijn vraag is, Samsung heeft een Cashback actie, je krijgt 30 euro terug op je camera. Nu moet je daarvoor de originele streepjescode meesturen, maar omdat ik via een webshop heb besteld heb je die niet, behalve op de doos. Kan ik hier dan een scan van maken ofzo? Ik neem toch aan dat ze met origineel eigenlijk bedoelen de bon, en niet een scan van de streepjescode. Of bedoelen ze gewoon de streepjescode op de verpakking?
Streepjescode op de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barleone schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:13:
[...]

Dankjewel voor je tips. Lijken goed camera's, helaas wel richting de €150 en met accessoires kom ik daar overheen.
  • Ben niet geïnteresseerd in panorama. Ook niet in hd720 video. (leuk als extra, meer niet).
  • Als je de pixels op 5MP zet, dan is dat toch een suffe workaround? Dat doet niets af aan de ruis op de foto's lijkt me?! (Volgens mij hetzelfde rampeneffect als digitaal inzoomen?)
  • LCD grootte niet belangrijk. Beter niet te groot, om de accu te sparen.
[...]
Ik heb je ook nog de W320 geadviseerd, maar ik zelf zou die niet kopen die W350 is gewoon beter en nou stel je eens voor je wilt toch een video schieten? Dan zit je straks met die resolutie opgescheept. Nou volgens mij zijn 5MP camera's moeilijk te krijgen, dus waarom niet gewoon een camera met 10 a 14 mp en dan de MP op 5 ofzo zetten?

Dus die W320 is wel goed voor jou, maar voor 3 tientjes meer heb je de W350 die is toch beter dan de W320.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 02-06-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04 14:35
@Barleone: in die prijsklasse kom je volgens mij uit bij de Panasonic DMC-FS10. Zeer veel waar voor je geld, kijk de reviews er maar op na. Voor 125 euro te krijgen bij Megapool, kun je gewoon langs om 'm op te halen wat ook wel prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LVGH schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:17:
@Barleone: in die prijsklasse kom je volgens mij uit bij de Panasonic DMC-FS10. Zeer veel waar voor je geld, kijk de reviews er maar op na. Voor 125 euro te krijgen bij Megapool, kun je gewoon langs om 'm op te halen wat ook wel prettig is.
Hij wilt niet 720P kunnen filmen weet je nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 18:42
naast een camera voor mijzelf ben ik opzoek naar een simpele camera voor mij pa.

hij heeft nu nog een 3 MP prehistorisch ding.

Budget is eigen 100-120 euro MET extra accu. geen hoog budget daarom vraag ik het even hier.
Mijn oog is gevallen op de ES69 van sony
http://www.pixmania.nl/nl/nl/4897352/art/samsung/es65.html

Deze is 83 euro en een extra accu 25.

Het moet echt een ding zijn voor huis tuin en keuken pics met 1 knop en auto modus :P.
hij is zelf nog tevreden met zijn eigen camera maar het ding maakt echt pruts foto's.

Hebben er mensen ervaring met dit toestel of een andere aanrader binnen dit budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:37
Ligt eraan hoeveel haast je hebt, maar ik heb afgelopen week voor m'n vader een Panasonic FS62 gekocht. In reviews kwam deze voor de prijs erg goed naar voren dus vandaar dat ik deze gekozen heb. In de PW staat hij al vanaf 106 euro maar niet direct leverbaar. je houd dan nog wel wat over om een accu bij bv. AQ4u.nl te kopen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
LVGH schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:17:
Panasonic DMC-FS10. Zeer veel waar voor je geld, kijk de reviews er maar op na. Voor 125 euro te krijgen bij Megapool.
Tnx voor de tip.
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:44:
[...]
Hij wilt niet 720P kunnen filmen weet je nog.
Nou, dat filmt ie ook niet volgens mij, maar ik heb aangegeven dat ik 720 niet belangrijk vind en dat ik er daarom geen extra geld voor ga uitgeven. Als de prijs gewoon goed is, mag er best hd720 op zitten, duh!
sapphire schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:49:
Panasonic FS62. In de PW staat hij al vanaf 106 euro maar niet direct leverbaar.
Tnx voor de tip!

[ Voor 10% gewijzigd door Barleone op 04-06-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Naast mijn DSLR materiaal (Olympus E3) ben ik nu op zoek naar een compactje voor makkelijk snel fotograferen op festivals, feestjes. Dus het moet een camera zijn die in iedergeval compact is en in de broekzak kan. Nu valt het mij altijd op dat hoe compacter het word de optische zoom steeds lager word, en dat is juist iets waar ik niet op wil inboeten, of zo minmogelijk wil inboeten.

Wat mij wel leuk lijkt als extratje is HD filmpje, gewoon omdat het kan en leuk is op een festival.

Nu heb ik zelf uiteraard al wat onderzocht en kwam uit op een aantal modellen. Enerzijds modellen die heel compact zijn maar weinig optische zoom en de nieuwe soort camera's die juist wel flink kunnen zoomen maar hierdoor mogelijk te dik/groot worden.

- Sony DSC-W350
- Sony DSC-W380

Nu is het verschil bij de Sony's dat de W380 5x optische zoom heeft en de 350 4x, is dit verschil te verwaarlozen? Tevens de lens waarbij de 350 een Carl Zeiss hanteert, en de 380 een Sony G-Lens. Hoe zijn de ervaringen tussen beide lenzen?

Bij de camera's met groot optisch zoom bereik kwam ik op deze 4 modellen uit:

- Panasonic DMC-TZ10
- Sony DSC-H55
- Canon Powershot SX210is
- Fujifilm FinePix F70EXR (Geen HD mogelijkheid maar wel compact met mooi optische zoom mogelijkheid en groothoek)

Tja het is een aardige line-up waar ik toch even niet meer uitkomt. En dat heeft vooral met dikte/compactheid te maken van de camera's. Kunnen jullie iets zinnigs zeggen over deze line-up, en wat eventueel voor jullie eisen of functies zijn waarom een bepaald model eruit springt.

Uiteraard is picturequality iets wat meespeelt, maar dat mag vanzelfsprekend worden geacht. Heb wel eens een keer wat foto's van mijn zusje haar Sony Compact gezien, was ook een oudere W-Serie en die bevielen mij wel qua kleuren. Dus dat is dan ook een beetje mijn referentie. Kan moeilijk mijn DSLR als referentie stellen :P

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben erg tevreden over de Sony Cybershot DSC-W350 zie ook mijn review, ik denk dat die optische zoom van 5x niet zoveel verschil maakt, en die lenzen ja dat weet ik niet.

Overigens is de W350 een hele compacte camera, die andere die je noemt zijn minder compact.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 04-06-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Wicked-Game, al gekeken naar de TZ7? die is een stuk goedkoper en kan ook in HD opnemen. Hij heeft een mooie 25mm wideangle zodat je binnen ook een grotere scene kunt vastleggen. Het enige nadeel is dat je bij deze niet het diafragma en sluitertijden handmatig kunt instellen. voor de rest is ie wel erg compleet en compact en heeft echt een goed scherm, beter dan mijn 40D in ieder geval :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Nu online
Deathchant schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:08:
@Wicked-Game, al gekeken naar de TZ7? die is een stuk goedkoper en kan ook in HD opnemen. Hij heeft een mooie 25mm wideangle zodat je binnen ook een grotere scene kunt vastleggen. Het enige nadeel is dat je bij deze niet het diafragma en sluitertijden handmatig kunt instellen. voor de rest is ie wel erg compleet en compact en heeft echt een goed scherm, beter dan mijn 40D in ieder geval :'(
TZ7 kan ook een optie zijn, pakte even voor het gemak nu de TZ10 omdat dit het nieuwe model is. Zit er veel verschil tussen de TZ7 en TZ10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Bij de TZ10 kan je wel diafragma en sluitertijd handmatig instellen, en hij heeft automatische geo-tagging dmv ingebouwde GPS (en meer MP, maar dat maakt vrijwel niets uit).

Reviewtje :) :
New to the Lumix TZ10 / ZS7 are manual control over exposures, improved image stabilisation and, the ultimate travel companion, a built-in GPS receiver to pinpoint the locations of your shots and ensure the clock is always telling the right time; the camera even includes a database of over half a million landmarks allowing you to identify many of your photos. There's also an inevitable boost in resolution, this time to 12.1 Megapixels (effective). The core premise of its predecessors remains the same though: packing a flexible super-zoom lens range into a pocketable compact camera.
De TZ8 is het kleinere broertje van de TZ10, zonder GPS en HDMI-aansluiting, en met een scherm van 2.7" ipv 3".

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 04-06-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TZ7 heeft ook een HDMI aansluiting.
Dan denk ik dat de TZ10 alleen de geotagging (GPS) en de handmatige instelling van A en T heeft als extra. Maar ik geloof wel dat ie 100 euro duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
Ik kan moeilijk kiezen tussen deze vier camera's. Ik wil graag een Panasonic, alle drie de camera's lijken me prima, maar ik vroeg me af of er ook een noemenswaardig verschil tussen deze zit. M'n budget zit rond de 150 euro, ga de camera waarschijnlijk buiten en op feestjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257948

Matched: camera, onder, welke, de
Hallo allemaal,

Tot mijn afschuw is na járen trouwe dienst mijn Canon A95 compact cameraatje kapot gevallen. :(
Die camera had echt álles wat ik wilde... het was een topproduct. Ook mogelijkheid tot filmen en gewoon in het algemeen een bijzonder prettige camera.

Nu zal ik dus achter een nieuwe compact camera aan moeten... maar... welke? Weten jullie eentje die erg lijkt op mijn oude A95-tje? Want EIGENLIJK wil ik gewoon mijn A95 terug, maar die is niet meer nieuw te koop.

Wie oh wie...?

(Zie de post hieronder)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 257948 op 07-06-2010 19:49 . Reden: Nieuwe post geplaatst met meer detail; deze post was origineel de startpost van een ander topic) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Matched: camera, onder, welke, euro, 250, dig, de
Het is ook handig als je wat eisen stelt, maar deze kan best worden verplaats naar
Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3
En je hebt ook nog zoiets als http://kopen.marktplaats....2&ppu=0&postcode=3328&p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, ik ga daar even kijken. :)
Tweedehands camera's ben ik zelf niet in geinteresseerd, dus ik ben bang dat Marktplaats me hier niet kan helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera, onder, welke, dig, de
Hallo allemaal,

Tot mijn afschuw is na járen trouwe dienst mijn Canon A95 compact cameraatje kapot gevallen. :(
Die camera had echt álles wat ik wilde... het was een topproduct. Ook mogelijkheid tot filmen en gewoon in het algemeen een bijzonder prettige camera die goede resultaten gaf.

De specificaties van de A95 waren:

Kenmerken

* 5,0 Megapixel sensor
* 3x optische zoom
* 14 opnamemethoden
* VGA videoclips met geluid
* DIGIC en iSAPS
* 9-punts AiAF
* FlexiZone AF/AE
* 1,8'' varihoek LCD
* Compleet programma aan accessoires
* PictBridge/Direct Print compatibel
* Print/Share knop
* CANON iMAGE GATEWAY

Nu zal ik dus achter een nieuwe compact camera aan moeten... maar... welke? Weten jullie eentje die erg lijkt op mijn oude A95-tje? Want EIGENLIJK wil ik gewoon mijn A95 terug, maar die is niet meer nieuw te koop.

Ik was vooral enorm te spreken over de scherpte, kleur, de mogelijkheid om te filmen, het kantelbare schermpje en de algehele foto's die hij maakte.
Het was eigenlijk gewoon een toppertje, zoals alle oude reviews ook beamen.

Wat doe ik ermee?

Ik neem vooral foto's van mijn huisdieren, foto's van dingen binnenshuis en eventueel eens een actiefoto van mijn dieren, al heb ik hier inmiddels ook een spiegelreflex voor.
Het was zowieso een ''makkelijk-meepak-cameraatje'', zo een die je gauw grijpt op een mooi moment...

Wie weet een camera die mij kan bieden wat ik zoek?

((OEPS, ik zie ineens dat mijn topic hier is ingezet... nu ja, negeer de vorige berichtjes voor het gemak... :+ ))

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 257948 op 07-06-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 15:58
Ik zou in dat geval eens naar de canon A3100 is kijken, dat is een beetje de opvolger van de opvolger... van je A95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: camera
Bedankt, da's een leuk cameraatje. Helaas mist hij het kantelbare scherm dat mijn A95 wel heeft... en dat is écht een uitkomst, want ik gebruik hem vaak in moeilijke hoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 15:58
Veel cameras met zo'n scherm vind je niet veel meer, dat zijn echt uitzonderingen. Canon maakt er zulke niet meer denk ik. Zo'n schermpje zorgt meteen voor een heel wat dikker model.

Je zou eens kunnen kijken naar een canon g11? die heeft dat, maar is stukken duurder. Je zal dit enkel op de grotere (en dus duurdere) toestellen terugvinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Teun_2 op 10-06-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:24
Je kan toch ook een tweedehands A95 halen?

Of de wat nieuwere (nog steeds oude) A620/630/640/650.

Zullen wel meer modellen zijn met een kantelbaar scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo,

Ik heb al een hoop gelezen maar zit te twijfelen tussen de Fujifilm FinePix F70EXR en de F200EXR. Ik heb gelezen dat de F200EXR wat scherpere foto's maakt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En ik zit alleen met de battery duur is dat echt zo slecht?
Ik heb zelf een F30 gehad die is helaas overleden dus ben op zoek naar een goede vervanger. Ik hoop dat iemand me hier een goed advies kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227705

Hallo,

Ik heb nu een Sony DSC-W30 met 6 MP en 3x optische zoom. Nu ben ik aan het kijken naar een nieuwe camera die betere kwaliteit foto's geeft en meer zoom/bereik. Ik wil dus meer optische zoom en groothoeklens.

Gebruik moet makkelijk en snel zijn. Vooral gebruik tijdens vakantie, leuke aktiefoto's van de kids en graag mooie panoramische foto's van landschappen etc.

Tot nu toe kwam ik terecht bij de:
Sony DSC-WX1: vraag mij af of de 5x optische zoom mij de meerwaarde geeft qua extra zoom t.o.v. de 3 die ik nu heb. Schijnt verder kwalitatief zeer goed te zijn.
Panasonic DMC-ZX1: meer zoom dan de Sony maar net zo mooie foto's?
Casio Exilim Hi-Zoom EX-H15: lijkt alles hebben wat ik wil maar doet deze kwalitatief onder voor de Sony en Panasonic?

Ik heb er weinig verstand van en ik begrijp dat het er vaak net vanaf hangt wat je ermee wilt doen. Film is voor mij niet extreem belangrijk. Ik hoop dat ik hiermee genoeg info heb gegeven om een goed advies te krijgen. Liefst blijf ik onder de 200 euro. Uiteraard zijn andere tips ook van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

hier op dpreview een interessante vergelijkende review. Ik ben na teleurstellende resulaten van de Sony DSC-H55 (met name veel ruis bij binnenfoto's en niet natuurlijke kleurstellingen) kom ik langzaam tot de conclusie dat ik een camera met een grotere sensor wil. Zodat ruis op binnenfoto's minder is.
Dat betekent voor compact-camera's dus minder zoom. Iemand een idee waar je in deze prijsklasse moet zoeken naar camera's met grotere sensoren?

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Nu online
Stacium schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:35:
hier op dpreview een interessante vergelijkende review. Ik ben na teleurstellende resulaten van de Sony DSC-H55 (met name veel ruis bij binnenfoto's en niet natuurlijke kleurstellingen) kom ik langzaam tot de conclusie dat ik een camera met een grotere sensor wil. Zodat ruis op binnenfoto's minder is.
Dat betekent voor compact-camera's dus minder zoom. Iemand een idee waar je in deze prijsklasse moet zoeken naar camera's met grotere sensoren?
Een van de beste camera's met een goede sensor in het compacte segment is de Canon S90 maar deze valt wel boven de 250 euro. Het is zeker als je veel eisen stelt aan de camera qua ruis en image quality is dit wel de camera op dit moment. Enige nadeel misschien is de beperkte zoom mogelijkheid bij de S90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jradman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-04 20:33
Matched: camera, onder, euro, 250, de
Kerels, ik zit met een dilemma hier. Ben een redelijke 'noob' op het gebied van fotografie.

Mijn situatie: Ik ga over 3 weken richting USA voor een maand, en wil daar graag een hoop foto's gaan schieten. Omdat een full size camera me te groot is, ben ik me aan het oriënteren op een compact camera.

Mijn budget ligt zo rond de 250 euro, maar wat eronder/erboven zou eventueel kunnen.

Eisen zijn in ieder geval:
- Een goede zoom functie
- Goede beeldkwaliteit in vooral outdoor situaties bij daglicht
- Filmpjes maken is leuk, maar 720p is daarbij voldoende
- Niet al te ingewikkeld in gebruik

Ik ben de volgende toestellen tegengekomen in mijn zoektocht tot nu toe die mij wel aanspreken:
http://tweakers.net/price...1277;250894;250910;233940

Ik ben erg gecharmeerd van de panorama functie van de Cybershot, maar is dit de meerprijs waard?

Zijn er nog andere camera's die ik kan afwegen? Hebben jullie tips voor me? Tnx alvast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik vindt het zijn geld meer waard de panorama functie en 720p functie van de w350 van sony, ik kocht hem voor 133, maar hij is gemiddeld ongeveer 145€.

Zie ook mijn product review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Matched: camera, onder, euro, 250, de
Wicked-Game schreef op maandag 21 juni 2010 @ 08:49:
[...]

Een van de beste camera's met een goede sensor in het compacte segment is de Canon S90 maar deze valt wel boven de 250 euro. Het is zeker als je veel eisen stelt aan de camera qua ruis en image quality is dit wel de camera op dit moment. Enige nadeel misschien is de beperkte zoom mogelijkheid bij de S90.
Zoiets is inderdaad wat ik zoek! Wel weer jammer dat deze en vergelijkbare camera's (sensorgrootte >= 1/1.7") geen 720p video ondersteunen. Dan vind ik de toegevoegde waarde ten opzichte van mijn Powershot A520 te beperkt. Dan kom je volgens mij uit bij dSLR's, maar die vind ik te groot om altijd en overal mee naartoe te nemen.Toch even wachten op compact camera's die dit wel gaan ondersteunen.

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05-2023
Mijn topic is gesloten, dus ik ga hier vrolijk verder. Ik heb de volgende eisen:

Ik zal mijn eisen nog eens een beetje aanpassen, aangezien die blijkbaar hoog zijn.

1. Accuduur (deze moet lang meegaan, het liefst zou ik er nog 1 bij krijgen zoals bij de casio van de dixons)
2. Gelijk of >10 megapixels.
3. <28mm groothoeklens
4. Gelijk of >3x optische zoom
5. Prijsklasse 100 - 150 euro.

Houd hierbij in gedachten dat meer dan 3x zoom niet hoeft te betekenen dat ik 20x zoom wil. Met 4 of 5 ben ik ook redelijk tevreden. Dit geld ook voor de megapixels en groothoeklens.

Ik heb de volgende selectie camera's gemaakt, die me enigszins aanstaan. Ik vind het echter moeilijk om hier een keuze tussen te maken aangezien ze in mijn ogen niet zoveel verschillen. Ik neig echter naar de Casio, vanwege de batterij en de Sony, vanwege de goede naam.

Panasonic DMC-FX40 / Panasonic DMC-FS10

Samsung ES70

Canon IXUS 105

Sony DSC-W310

Casio EX-Z335 limited edition (bij de dixons)

[ Voor 3% gewijzigd door vinnieminnie op 21-06-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Ik heb voor mijn pa een sony W320 gekocht voor 117 euro bij digistreet.
het is een simpele camera die aangezet kan worden en direct mee gefotografeerd kan worden.

De camera is lekker klein, groot helder scherm (ook in het donker)
het batterijklepje moet je naar mijn inzicht geen 30x per dag open doen maar verder heeft de camera in mijn ogen een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wd200 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:54:
Ik heb voor mijn pa een sony W320 gekocht voor 117 euro bij digistreet.
het is een simpele camera die aangezet kan worden en direct mee gefotografeerd kan worden.

De camera is lekker klein, groot helder scherm (ook in het donker)
het batterijklepje moet je naar mijn inzicht geen 30x per dag open doen maar verder heeft de camera in mijn ogen een goede prijs/kwaliteit verhouding.
In mijn ogen is 117€ veel als je voor 133€ een Sony Cybershot DSC W350 een tijdje terug kon kopen, en de W320 was toen € 104 euro bij MediaMarkt, zo zie je dat die W320 duurder is dan de W350 in prijs en functies, de kwaliteit verschilt natuurlijk niet.

Ik kom door die conclusie door de prijs geschiedenis te volgen van fysieke winkels, dat wilt niet zeggen dat je ook de oude prijs nog echt vindt, maar geeft je een indicatie of iets goedkoop of duur is.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 21-06-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: euro, dig, de
Anoniem: 318025 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:15:

In mijn ogen is 117€ veel als je voor 133€ een Sony Cybershot DSC W350 een tijdje terug kon kopen, en de W320 was toen € 104 euro bij MediaMarkt, zo zie je dat die W320 duurder is dan de W350 in prijs en functies, de kwaliteit verschilt natuurlijk niet.
Ik ben zo verbaasd over je opmerking waarin je oude prijzen vergelijkt met de huidige dat ik me afvraag of je dit echt serieus meent :?

Op dit moment zijn er slechts twee prijzen van belang:
pricewatch: Sony Cybershot DSC-W320 Zwart
pricewatch: Sony Cybershot DSC-W350 Zwart

Als je het daarin om de een of andere reden niet kunt vinden, is advies geven wellicht niet het beste dat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alsof u advies altijd het beste is, het enige wat uit mijn advies kan getrokken worden is dat aan de hand van de pricewatch je best een grote kans hebt dat je teveel betaald omdat fysieke winkels er niet in voort komen, en mijn conclusie is eigenlijk dat prijzen van webshops wat betreft deze Sony Modellen hogere zijn soms dan ze in fysieke winkels zoals MediaMarkt zijn.

Ik wou er verder mee gewoon zeggen dat € 120 voor een Sony Cybershot DSC-W320 erg duur is als je ziet dat nog niet minder dan maandje terug de Sony Cybershot DSC-W350 voor € 133 te koop was bij MediaMarkt, mijn hele conclusie is dat webshops soms duurder zijn in compact camera's dan fysieke winkels alla MediaMarkt.

En wat houdt een gebruiker tegen om nadat hij mijn commentaar gelezen heeft even poolshoogte bij MediaMarkt te gaan nemen? Precies helemaal niet, dus prijzen uit verleden doen er wel aan toe omdat je dat direct een indicatie geeft wat een redelijke prijs voor een product is, aangezien je als klant niet weet hoeveel % winst zo'n webwinkel maakt en wat die in inkoop kost, wie weet kost die in inkoop 50 euro, dat weet je toch nooit als je klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je refereert naar een voorjaarsactie van MM. Het ene jaar hebben ze een BTW actie, het andere jaar hebben ze een FotoMania (oid). De prijzen van dat moment zijn op geen enkel moment een indicatie voor wat een product eventueel waard is. Uiteraard moet je even de foldertjes in de gaten houden van de grote electronicaketens, maar de prijs van de W350 moet je gewoon compleet uit je hoofd zetten. Die gaat voor september heus niet meer omlaag (tenzij in een actie of tenzij de hele keten omlaag gaat). Je moet je dus niet focussen op iets dat eenmalig in een actie is geweest. De prijzen van dit moment staan onder de linkjes van de PW en het is een goed advies om nog even foldertjes te kijken, maar refereren aan die prijs van 133 euro is niet reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jradman
Iemand ervaringen wat betreft het verschil tussen de Casio EX-FH100 en de Panasonic TZ7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
prijzen vergelijken met een eenmalige actie vind ik ook wat raar.
Natuurlijk is de prijs/kwaliteit verhouding van de W350 beter als je die kan voor 133 euro kan kopen maar dat was TOEN en daar kan je hem niet meer voor kopen.

De w350 is nu 145 euro en ik vond het die laatste 30 euro extra niet waard omdat deze camera al iets over budget was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:20
Ik heb ongeveer een budget van 250 euro. Op dit moment neig ik sterk naar de Panasonic Lumix TZ8. Ik weet dat de TZ7 iets goedkoper is en vanwege lager aantal MP misschien zelfs iets betere foto's maakt, maar ik wil graag sluitertijd/diafragma in kunnen stellen (om te oefenen als ik een keer een duurdere camera wil kopen).

Reden voor de TZ8 is het kleine formaat. Fototoestel moet mee op vakantie en in de broekzak passen... Zijn er redenen om de TZ8 niet te kopen? Zijn er rond de 250 euro andere, betere toestellen? Ik heb ook naar de Canon SX210 gekeken, maar die kan niet handmatig afgesteld worden en is ietsje duurder.

Budget zit overigens niet heel veel rek in, er moet nog een tasje bij, een geheugenkaartje enzovoorts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n beetje alle camera's in deze klasse zijn zojuist getest: dpreview.

Ik weet even niet welke modellen sluitertijden en diafragma ondersteunen, dus je moet zelf even lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: euro
Tasjes koop je gewoon voor een paar euro uit Hong kong op ebay and who cares als het fake is, beter dan 40 euro uitgeven aan een tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05-2023
Ok, ik ga morgen de fotocamera kopen, maar twijfel nog tussen 2 modellen.
Namelijk:
Sony Cybershot DSC-W320

of

Casio EX-Z335

De sony heeft meer megapixels, beeldstabilisatie, 1x meer zoom, maar een mindere accu.
De Casio heeft een tasje en een betere accu + een extra accu.

Wie hakt de knoop voor mij door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
link heet w320 maar de prijzen geeft die weer van de w350 waar twijfel je tussen ?

de 320 of de 350 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:20
Anoniem: 22659 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:44:
Zo'n beetje alle camera's in deze klasse zijn zojuist getest: dpreview.

Ik weet even niet welke modellen sluitertijden en diafragma ondersteunen, dus je moet zelf even lezen :)
Fijne vent ben je, nu zit ik te twijfelen tussen de Casio EX FH100 en de TZ8 ;) De Samsung HZ35W kan ik in de PW niet vinden? Zal wel niet verkrijgbaar zijn in NL. Morgen nog even verder twijfelen en bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jradman
Marc Rademaker schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:00:
[...]

Fijne vent ben je, nu zit ik te twijfelen tussen de Casio EX FH100 en de TZ8 ;) De Samsung HZ35W kan ik in de PW niet vinden? Zal wel niet verkrijgbaar zijn in NL. Morgen nog even verder twijfelen en bestellen :P
Zelfde twijfelgeval hier. Beiden prachtige apparaten. Een keuze maken gaat lastig worden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Jradman schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:58:
[...]

Zelfde twijfelgeval hier. Beiden prachtige apparaten. Een keuze maken gaat lastig worden! :9
Van beiden ga je geen spijt hebben. :)
Ik ben gegaan voor de grote broer van de TZ8, de TZ10, en ben er tot nu toe erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Spijt krijgen van iets dat je koopt krijg je toch niet zelf, ookal zegt pietje of jantje dat product x beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Marc Rademaker schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:00:
........De Samsung HZ35W kan ik in de PW niet vinden? Zal wel niet verkrijgbaar zijn in NL......
De HZ35W heet hier WB650.... ;)
http://www.dpreview.com/r...Samsung/samsung_hz35w.asp
pricewatch: Samsung WB650 Zwart

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:32:
Spijt krijgen van iets dat je koopt krijg je toch niet zelf, ookal zegt pietje of jantje dat product x beter is.
Ik ben natuurlijk wel uit gegaan van een aantal reviews, zoals deze en deze, waar gezegd wordt dat het misschien wel de beste compacte superzoom van dit moment is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Nu online
Stacium schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:30:
[...]

Zoiets is inderdaad wat ik zoek! Wel weer jammer dat deze en vergelijkbare camera's (sensorgrootte >= 1/1.7") geen 720p video ondersteunen. Dan vind ik de toegevoegde waarde ten opzichte van mijn Powershot A520 te beperkt. Dan kom je volgens mij uit bij dSLR's, maar die vind ik te groot om altijd en overal mee naartoe te nemen.Toch even wachten op compact camera's die dit wel gaan ondersteunen.
Ik weet niet of je op Dpreview hebt gekeken naar compacte travelcamera's met groot zoombereik. Ze hebben daar een grote test gedaan van bijna alle camera's met een groot zoombereik. Zou dat eens gaan lezen, denk dat daar mogelijk wel een kanshebber tussen zit. Zelf ben ik voor een TZ-10 gegaan vanwege toch de prima picture quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnonUkle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04-2020

UnonUkle

Life is music

ik heb voor mijn vader net een casio exilim ex fh100 gehaald, omdat ie ook wil filmen en het beeld van de samsung w650 wat flets vond. Net mee zitten spelen leuk camera'tje die slowmotion functie is te grappig maar niets meer dan een gimick

D5000 || 18-55 DX VR || 55-200 DX VR || 35mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:21
Ik heb gister de hele avond reviews zitten lezen over camera's van 70~130 euro. En het valt me op de de hoeveelheid ruis bij opnames van iso 400 en meer ongeveer allemaal gelijk is.

Dat betekend dat een Samsung-ES20 (70 euro) de zelfde kwaliteit foto's maakt als bijvoorbeeld een samsung es70 of een st60. Dit geld natuurlijk niet alleen voor samsung camera's, maar ook voor nikon, sony, olympus en casio camera's. Ik vraag me dus af of ik iets over het hoofd zie, maakt het in deze prijsklasse weinig uit wat ik koop of zijn er nog ander verschillen.

De camera's waar ik nu vooral naar zit te kijken zijn de:

SAMSUNG ES20
OLYMPUS FE-47
SAMSUNG ES65
OLYMPUS FE-4000
CASIO EXILIM EX-Z25
SONY Cyber-shot DSC-S2100
NIKON COOLPIX L22
SAMSUNG ST45
CASIO EXILIM EX-Z90
NIKON COOLPIX S3000
CASIO EXILIM EX-Z330
SONY Cyber-shot DSC-W310
SONY Cyber-shot DSC-W320
SAMSUNG ST60

dat zijn er een hele hoop, ze lopen van af 70 euro tot 130. Ik wil morgen een van deze camera's kopen omdat ik donderdag op vakantie ga. Kan iemand mij dus vertellen of hier verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Er is wel degelijk een zichtbaar verschil tussen verschillende compactcamera's bij hogere ISO-waarden, kijk hier maar eens.
Sowieso is er nog best wel een verschil in beeldkwaliteit van verschillende camera's van vergelijkbare prijs.

[ Voor 22% gewijzigd door Ghost Dog op 22-06-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ik zeg ook niet dat er geen verschil is tussen alle compactcamera's bij hogere ISO-waarden, maar het lijkt heel erg dat binnen deze prijsklasse weinig of geen verschil is.

Als ik bijvoorbeeld het verschil tussen een samsung es20 http://segadget.com/entry/519
en een sony Cyber-Shot DSC-W310 http://www.imaging-resource.com/PRODS/W310/W310A7.HTM
bekijk dan is het verschil marginaal. Terwijl die sony toch +- 50 euro duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tipje Panasonic TZ8 bij Dixons:
inruilactie - 25 euro retour (moet je dus wel "iets" meenemen)
https://dixons.nl/folder
Panasonic geeft tot 27 juni 25 euro retour
http://www.panasonic.nl/h...5/index.html#anker_189265

Dan heb je de TZ8 met extra accu en leren tasje voor
269.99 - 50 = 219.99

[ Voor 27% gewijzigd door Gianni Rombios op 22-06-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Geen matches
Die panasonic ziet er heel erg netjes uit. Maar voor mij toch wel behoorlijk over butget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Gianni Rombios schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:09:
Tipje Panasonic TZ8 bij Dixons:
inruilactie - 25 euro retour (moet je dus wel "iets" meenemen)
https://dixons.nl/folder
Panasonic geeft tot 27 juni 25 euro retour
http://www.panasonic.nl/h...5/index.html#anker_189265

Dan heb je de TZ8 met extra accu en leren tasje voor
269.99 - 50 = 219.99
Ik weet niet hoe duur de TZ8 bij de MediaMarkt is, maar de TZ10 is bij de MM €289 euro, en bij de Dixons €319, dus die €35 inruilkorting die je daarop krijgt valt bijna weg vergeleken met de MM-prijs. Dat is dus iets om op te letten. ;)

[ Voor 255% gewijzigd door Ghost Dog op 22-06-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Na veel wikken en wegen ben ik voor nu op de Nikon coolpix s3000 uitegekomen http://www.cameralabs.com...COOLPIX_S3000/index.shtml.

Natuurlijk zijn er weer in hogere prijsklasses betere camera's te krijgen, maar dit ziet er volgens mij behoorlijk goed uit. En zeker voor een beetje plaatjes schieten moet dit zeker voldoen.
Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.