[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 53 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.883 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 20:48
Die 630 serie lijkt me toch wel rap. Als ze het hebben over een index >6 dan betekent dat wel wat. Ik zit nu op 5.9 met de 1900XT, als ze tenminste hetzelfde bedoelen (onder Vista).

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
CJ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:50:
[...]

En ik denk dat je, net als zovelen hier, gewoon graag willen dat er iets technisch niet goed is, de drivers niet goed zijn, productieproblemen zijn, etc. Soms ligt het antwoord gewoon voor de hand.
Onzin het is niet omdat je zegt dat AMD/ATI niet goed bezig is dat je het bedrijf failliet wil zien gaan.
De beste reden die ik kan verzinnen lijkt me ook het meest logisch. Hoe slim is het om binnen 6 weken tijd twee grote launches te organiseren inclusief Editor Days annex Launch Events. Dus alles dubbel. Dubbel hotels boeken, dubbel congreszalen boeken, dubbel vluchten boeken de pers over de gehele wereld, dubbel alles. Ja, je hebt twee publiciteitspieken, maar ook dubbel zo veel kosten. Drie keer zelfs als je de Mobility launch nog eens apart zou doen.
En? Toch wel al erg dat je dit als reden voor de vertraging geeft . Zoiets noemen ze publiciteit en is een budget voor, als ze dit dus niet in januari uitgeven kunnen ze dat net zo goed in maart of april of mei doen. Enkel als je geld wil besparen ga je zo'n events afschaffen je gaat niet je product launch uitstellen, je kan dat net zo goed "stil" (lees goedkoop) doen en toch profiteren van de WINST van de nieuwe verkopen die je genereert.

Wachten met een perfect product is echt wel het domste wat je kan doen, daarom dat er veel niet geloven wat de PR van ati uitspuwt, niemand gelooft dat ati idd zo dom zou zijn om maanden te wachten om stock op te bouwen voor een product dat maanden te laat is en dus veroderd kan zijn bij zijn release.
Voor zover ik weet lagen RV630 en RV610 op schema en lag R600 achter. Het is dan toch niet heel erg vreemd als blijkt dat men RV630 en RV610 naar voren kan halen en R600 iets uit te stellen,
waardoor alles op 1 event kan worden gelanceerd. Blijkbaar zijn de Mobile GPUs ook al klaar itt het verleden waar deze altijd veel later uit kwamen. De tijd die de uitstel duurt kan ook gebruikt worden om de drivers te tweaken (getuige de verschuiving van launchdrivers naar 8.361 van 8.341).

Kostenbesparing en een Big Bang Launch. Vreemd? Ik vind van niet.
Dan ben je niet echt economisch aangelegd, elke dag dat ati wacht verliest het geld (wegens investeringen die niet renderen, minder tijd dat hun product zich kan terugbetalen voor het nieuwe product er is, meer klanten die naar concurenten gaan,extra PR mensne inhuren om geleuter de wereld in te sturen ;-) ,...) enkel en alleen om een hele reeks te kunnen op de markt brengen.

Zie je Peuguot de nieuwe 308 later lanceren omdat de nieuwe 408 nog niet klaar is? Zie je Ipod de nieuwe macbook niet lanceren omdat de imac nbiet klaar is? Intel de X6900 omdat de E4400?,... Nee dat gebeurt niet, waarom omdat dit economisch niet te verantwoorden is als bedrijf, je uitstel kost je geld en zorgt dat je minder winst hebt: heel dom dus.

Er is dus een andere reden, welke zou ik geen enkel idee hebben maar het enige dat zo lang en zo belangrijk product kan uitstellen is volgens mij technische problemen met de yields, met de hardware zelf heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
CJ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:00:
Dan iets anders. Fuad heeft benchmarks online gegooid van de Sapphire X1950Pro DUAL. In standaard modi is de DUAL kaart van Sapphire iets langzamer dan een GF8800GTS640, maar het verschil is miniem. De AA/AF benchmarks moeten nog geplaatst worden, maar volgens Fuad is de DUAL hier sneller dan een GF8800GTS640.

[afbeelding]

http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=391&Itemid=1

De resultaten zijn dus zeker niet slecht en het is voor Sapphire een leuke basis om te gebruiken voor de volgende generatie AMD GPUs.

Oh ja, opvallend is dat deze kaart niet werkt op een mobo met NV chipset. Geen problemen zijn er op AMD en Intel chipsets.
Sinds wanneer haalt een enkele X1900XT 8477 punten in 3Dmark06 en 30.587 fps in de CPU1 test?
Fuad haalt z'n cijfertjes nogal door elkaar als je het mij vraagt. Die tabel onderaan klopt niet

http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=391&Itemid=1

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
winwiz schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:00:
[...]

Die 630 serie lijkt me toch wel rap. Als ze het hebben over een index >6 dan betekent dat wel wat. Ik zit nu op 5.9 met de 1900XT, als ze tenminste hetzelfde bedoelen (onder Vista).
Denk je dat die rating iets zegt ? je krijgt alleen maar een 5.9 omdat je geen DX 10 kaart hebt qua performance echt wel. Die rating slaat nergens op. Een X1600 XT krijgt al een 5.3 geloof ik. De X1900 XTX van mij een 5.9 en die is 4x sneller.

nieuws: GeForce 8600 GTS zet gigahertz op de klok

8600 GTS @ 1 GHz ben benieuwd hoe die RV630 gaat clocken. En op wat voor een clock die shaders van de 8600 Draaien. Of dat 1:1 is of weer hetzelfde als de 8800 GTX.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Astennu schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:04:

8600 GTS @ 1 GHz ben benieuwd hoe die RV630 gaat clocken.
Hangt een beetje vanaf welk proces er wordt gekozen voor RV630. HS of GT. Volgens mij waren we al tot de conclusie gekomen dat dit GT zou worden. Overclockpotentieel zal dus niet enorm groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

http://uk.theinquirer.net/?article=38714
R600's secret weapon revealed

A sound card, HDMI compliant

By Charlie Demerjian: woensdag 04 april 2007, 10:42

R600 HAS A secret weapon, an internal sound card. This is the one thing that Nvidia's G8x can't match, other than HDCP on dual-link HDMI.
The ATI sound implementation is not GPGPU code. It is dedicated silicon, probably brought on by the Vista DRM infection and MS twisting arms to force it on people.

In any case, R600 will be compliant with the Vista requirements and can send sound directly over a HDCP/HDMI link. We are told this is a full HD sound setup, not a cheesy 2.1 channel thing.

In contrast, NV G8x parts can't do this. They have to run an external cable from the sound chip to the GPU. This may not sound like much but it blows out several kinds of auto configuration and worse yet violates Vista logo requirements http://www.microsoft.com/whdc/winlogo/HWrequirements.mspx. One has to wonder if this is why NV can't seem to make a functional Vista driver six months in.

The problem with Vista is that the DRM infection mandates that you do not share S/PDIF output over unencrypted links. R600 does this by combining audio and video streams, then pumping them out over HDCP infected links. This is user antagonistic DRM, but it complies with MS logo requirements, and they don't care about user experiences any more than the content mafiaa.

Add in that the R600 can do dual-link HDCP and you are going to be swimming in bandwidth, more than enough to pipe sound down.

Nvidia's G8x on the other hand can't do dual link HDCP at all, so if you have a 30-inch monitor, you will get a black screen. At that point, sound is the least of your problems.

Basically it looks like the sound card in R600 is going to be the killer app for home theatre type apps. G8x simply can not do what is needed here, buggy drivers or not. While the DRM infection stinks, at least R600 will be able to comply. µ

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
k995 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:23:
[...]
En? Toch wel al erg dat je dit als reden voor de vertraging geeft . Zoiets noemen ze publiciteit en is een budget voor, als ze dit dus niet in januari uitgeven kunnen ze dat net zo goed in maart of april of mei doen. Enkel als je geld wil besparen ga je zo'n events afschaffen je gaat niet je product launch uitstellen, je kan dat net zo goed "stil" (lees goedkoop) doen en toch profiteren van de WINST van de nieuwe verkopen die je genereert.
Denk je echt dat AMD veel winst maakt met een R600? De highend is zoals al zo vaak gezegd, maar een klein aandeel van het totaal. In het afgelopen kwartaal is AMD, zoals al aangegeven door oeLangOetang, weer een stuk aan het inlopen op nVidia ondanks dat deze haar G80 had gelanceerd en deze superieur was aan de X1950XTX. Dus zelfs zonder een nieuwe generatie gaat hun marktaandeel omhoog en maken ze nog winst op de verkopen van de huidige generatie die vrij compleet is en alle prijsklassementen beslaat tot €300,-. Een paar weken uitstel van een lancering is dus echt niets. Het is pas een ramp wanneer de concurrentie de enige is die iets te bieden heeft op alle gebieden, dus low-end, midrange en high end, met de nadruk op de eerste twee.
Wachten met een perfect product is echt wel het domste wat je kan doen, daarom dat er veel niet geloven wat de PR van ati uitspuwt, niemand gelooft dat ati idd zo dom zou zijn om maanden te wachten om stock op te bouwen voor een product dat maanden te laat is en dus veroderd kan zijn bij zijn release.
Wachten met een perfect product is inderdaad dom. Wachten op het juiste tijdstip om te lanceren niet. En een perfect product bestaat niet in de computerwereld omdat er altijd wel iets beters aan de horizon ligt. Overigens is niet alle info die gelekt wordt over de R600 afkomstig van AMD PR, maar dat zou je na het jaren lezen van dit topic toch wel moeten weten. Alles over 1 kam scheren is dus wel heel kortzichtig, net zoals het graag willen toeschrijven van een launchdelay aan technische problemen. Dat wil niet zeggen dat geen technische reden kan zijn waarom een product niet gelanceerd wordt, maar het wil wel zeggen dat je een open mind moet houden en moet weten dat er nog veel meer redenen zijn dan technische problemen waarom een product niet gelanceerd wordt. De een is wat voor de hand liggender dan de ander.
Dan ben je niet echt economisch aangelegd, elke dag dat ati wacht verliest het geld (wegens investeringen die niet renderen, minder tijd dat hun product zich kan terugbetalen voor het nieuwe product er is, meer klanten die naar concurenten gaan,extra PR mensne inhuren om geleuter de wereld in te sturen ;-) ,...) enkel en alleen om een hele reeks te kunnen op de markt brengen.

Zie je Peuguot de nieuwe 308 later lanceren omdat de nieuwe 408 nog niet klaar is? Zie je Ipod Apple de nieuwe macbook niet lanceren omdat de imac nbiet klaar is? Intel de X6900 omdat de E4400?,... Nee dat gebeurt niet, waarom omdat dit economisch niet te verantwoorden is als bedrijf, je uitstel kost je geld en zorgt dat je minder winst hebt: heel dom dus.

Er is dus een andere reden, welke zou ik geen enkel idee hebben maar het enige dat zo lang en zo belangrijk product kan uitstellen is volgens mij technische problemen met de yields, met de hardware zelf heb ik geen idee.
Ik ben economischer aangelegd dan je denkt alhoewel ik nu bezig ben op gebied van marketing, communicatie en informatievoorziening. Maar dat is hier nu even niet van belang. ;) Als er problemen zijn met de yields op een proces bij TSMC, dan had ik - en ook jullie - dat al lang gehoord. Er zijn mij geen enkele officiele berichten ter ore gekomen dat TSMC problemen heeft met het 65nm proces voor de RV610 en RV630 en het 80nm HS proces.

Er is ooit eens een opmerking gemaakt dat mensen pleasantly suprised zullen zijn over waarom AMD de R600 launch heeft uitgesteld. R600 kan dingen die de competitie niet kan, maar wel zal proberen na te bootsen met de volgende generatie. Binnen een paar weken weet ook jij meer.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182744

De R600 heeft in ieder geval wel een HD-Compliant geluidskaart on-board. Verklaart wat mij betreft enigzins de lengte. Jammer dat de DRM/hiv infectie nu finaal z'n doorslag gemaakt heeft in ons dagelijks leven

De link

Wel ironisch nu de muziek industrie een stap terug neemt wat betref de DRM/hiv infectie het nu hardwarematig verplicht word voor al het film matriaal...

* gooit z'n X-FI nu in de vuilnisemmer* (wat mij betreft kunnen de X-Fi drivers voor vista op de vaporware lijst)

8)7 dubbelpost 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 182744 op 04-04-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 17:26

Krizzie

Progressive Music \o/

Maar is het nou een volwaardige geluidskaart of alleen een soort tussen station? Ik denk niet dat dat ding 7.1 met alle dolby toeters en bellen en THX enzo ondersteunt, want dan wordt het veelste duur? :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182744

We are told this is a full HD sound setup, not a cheesy 2.1 channel thing.
Schijnbaar wel, maar het blijf the inquirer...

P.S.

Geintregeerde HD-Sound is niet meer zo prijzig. Zelfs low-end moederborden hebben die tegenwoordig HD-sound on-board. Bovendien staat er niet bij of ze dit op de gehele serie gaan toepassen. Het High-end model mag wel wat meer kosten

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 182744 op 04-04-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 182744 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:52:
[...]

Schijnbaar wel, maar het blijf the inquirer...

P.S.

Geintregeerde HD-Sound is niet meer zo prijzig. Zelfs low-end moederborden hebben die tegenwoordig HD-sound on-board. Bovendien staat er niet bij of ze dit op de gehele serie gaan toepassen. Het High-end model mag wel wat meer kosten
Ik kan bevestigen dat de hele line-up HD-Audio en HDMI-Sound heeft geintegreerd. Dus zowel highend als lowend.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Was dat trouwens (het nieuws) waar je het over had hiero?
CJ schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:36:

Je vindt de papers hier: http://ati.amd.com/developer/techpapers.html

Binnenkort trouwens meer nieuws over R600. :X :*) :P :'( O-)
Trouwens wel een schattig idee, zo'n onboard sound chip met lekkere kwaliteit. Ik zie zo'n ding wel zitten voor m'n backup pc/server :P

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nja ik heb een X-Fi dus moet geen VGA Sound. En al helemaal geen DRM ( En draai XP dus helemaal geen last van X-Fi driver probs want dat is alleen onder vista )

Doe mij maar gewoon een vga kaart die snel is in spelletjes.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:43

Format-C

Tracing Rays

Een geluidskaart op een videokaart is totaal overbodig; iedereen die zo'n R600 koopt heeft al een geluidskaart. Tenminste daar mag je wel vanuitgaan imho. Ik zie er dus totaal geen meerwaarde in.

Edit; op een low end kaartje zou het natuurlijk wel interessant zijn... Voor een Media Center PC bijvoorbeeld.

Edit2: Tja, sommige mobo's hebben ook al high end geluidschips, dus waarom zou dat op een graka moeten zitten....

Conclusie; het is imho totaal nutteloos.

[ Voor 55% gewijzigd door Format-C op 04-04-2007 15:32 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 11:58

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

CJ/Source? Iemand hier nog een antwoord op?: Oet in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De nieuwe OpenGL drivers die al in de Vista drivers zitten, komt ook naar Linux dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

RappieRappie schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:26:
Een geluidskaart op een videokaart is totaal overbodig; iedereen die zo'n R600 koopt heeft al een geluidskaart. Tenminste daar mag je wel vanuitgaan imho. Ik zie er dus totaal geen meerwaarde in.

Edit; op een low end kaartje zou het natuurlijk wel interessant zijn... Voor een Media Center PC bijvoorbeeld.

Edit2: Tja, sommige mobo's hebben ook al high end geluidschips, dus waarom zou dat op een graka moeten zitten....

Conclusie; het is imho totaal nutteloos.
Nouja als hij gewoon samen met een x-fi (of wat dan ook) kan werken dan is het toch niet zo'n probleem?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Wat moet je met 2 geluidskaarten dan? Je kan er maar 1 gebruiken toch? Je framerates worden niet hoger, het geluid wordt niet beter... Ik zie het nut er ECHT niet van in.

Physics. Dat wil ik zien! En dan graag op 1 videokaart... :9~ Ze hadden er beter een Physics chip op kunnen plakken...Edit; misschien zit er wel zoiets op?! :9

[ Voor 42% gewijzigd door Format-C op 04-04-2007 16:06 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
RappieRappie schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:03:
Physics. Dat wil ik zien! En dan graag op 1 videokaart... :9~ Ze hadden er beter een Physics chip op kunnen plakken...Edit; misschien zit er wel zoiets op?! :9
Zou voor mij ook wel leuker zijn, zie het nut ook niet in van een geintegreerde geluidschip, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Wat moet je met 2 geluidskaarten dan? Je kan er maar 1 gebruiken toch? Je framerates worden niet hoger, het geluid wordt niet beter... Ik zie het nut er ECHT niet van in.

Het nut wordt je straks wel duidelijk. The Inq heeft in z'n berichtje al iets meer uit gelegd over de voordelen van de onboard sound mogelijkheden. Ook nV zal dit in een toekomstige GPU ondersteunen aangezien ze nu bv via extra kabels moeten gaan werken willen ze hetzelfde effect bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Ik zit echt niet op een geluidschip op m'n VGA te wachten, maar ik kan me voorstellen dat het vanuit technisch oogpunt een kleine logische stap is. Maar vanuit de buyerskant totaal niet. De "geluidsindustrie" heeft een heel andere (tragere) voortgangs evolutie en kan vaak jarenlang dienst doen. Koop je een nieuw vidkaartje, zit je zonder soundchip.? Of de kwaliteit moet wel erg goed zijn, zodat je het niet kan weerstaan?

Ik had die transistors/het effeort liever in performance/IQ onderdelen vertaald gezien, al kan ik niet beoordelen of dat in het geval van een R600 veel zoden aan de dijk zou zetten. Ik bedoel, zo'n bedrijf weet echt wel wat een uitgebalanceerd ontwerp is.

Overigens geloof ik ook van nature erg weinig van het gegeven dat de R600 vast gehouden wordt tot de midend en low end gereleased worden. Bovendien, als dit op het organiserend vlak voordelen zou bieden was dit al lang eerder gedaan in IT-land.

Wat als straks de 8900U de R600 "absoluut" maakt? Dan loop je maandenlange afzet mis?
Want ook al is de marge dun in het highend, niet verkopen is nog veel kostbaarder dan met dunnen marges/aantallen verkopen

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 04-04-2007 17:38 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Sapphire Blizzard X1900 XTX voor € 310,- !
Geen crossfire editie, maar wel overgeklokte XTX uitvoering + waterkoeling en op voorraad:
http://tweakers.net/price...on-X1900-XTX-prijzen.html

Dezelfde kaart was paar dagen geleden nog dik 400 euro, lijkt me een goede koop :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Voor de mensen die niet op sound op de VGA kaart zitten te wachten kan ik niets anders zeggen dan... Je krijgt het. Of je het wilt of niet. Zie het als een extraatje. Je hoeft het niet te gebruiken, maar grote kans is dat dit in de toekomst toch gaat gebeuren voor bepaalde toepassingen dankzij Vista en DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Daar zit geen waterkoeler op

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

De TOXIC had toch een waterkoeler?

En over die geluidskaart, hoe werkt dat dan precies met de kabels? de meeste Computer schermen gebruiken gewoon DVI en hebben meestal geen speakers. Hoe krijg je dan geluid uit je 5.1 PC setje?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Krizzie schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:05:
De TOXIC had toch een waterkoeler?

En over die geluidskaart, hoe werkt dat dan precies met de kabels? de meeste Computer schermen gebruiken gewoon DVI en hebben meestal geen speakers. Hoe krijg je dan geluid uit je 5.1 PC setje?
Ja dat klopt Thermaltake heeft ook zo'n soort ontwerp :) Ben alleen de naam daarvan vergeten heh.
Afbeeldingslocatie: http://www.sumanet.cz/upload/Image/x1900xtx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Sources/CeBIT_2006/Images/Sapphire/4.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 04-04-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Anoniem: 23009 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:48:
[...]

Ja dat klopt Thermaltake heeft ook zo'n soort ontwerp :) Ben alleen de naam daarvan vergeten heh.
[afbeelding]
[afbeelding]
Thermaltake tidewater heet zoiets

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74431

Demon_Eyez schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:26:
Sapphire Blizzard X1900 XTX voor € 310,- !
Geen crossfire editie, maar wel overgeklokte XTX uitvoering + waterkoeling en op voorraad:
http://tweakers.net/price...on-X1900-XTX-prijzen.html

Dezelfde kaart was paar dagen geleden nog dik 400 euro, lijkt me een goede koop :)
Is gewoon een normale 1900xtx nix bijzonders aan. clock speed 650 de bliz is 675 dacht ik
Weer ook niet wat een Blizzard is, zijn er een aantal die de Toxic blizzard noemen..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 74431 op 04-04-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 07:08

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik vraag me ten eerste af of het ook als common sound device te gebruiken is of alleen om DRM requierments op te vangen zodat DRM vereisende content dat eist. en daarnaast sound device nodig hebt voor de rest van toepassingen.

Physics GPU hebben al Physics aan board sinds SM3.0.
dat zijn die shaders.
Dus Pixel shader zijn te misbruiken voor Physics in SM3.0. Dat heet GPGPU toepassing net zoiets wat folding@home ook doet. Avivo.

SM4.0 je heb dan nu 'n mix van Vertex geo Pixel en Physic shader gebruik aan load balancing van die unified shaders.

Houd in dat je niet je volle GPU benut voor renderen, dus render FPS performance hit tenzij je 'n GPU ernaast zet volledig voor dedicated Physics.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Laatst online: 10:29
Ik heb zo'n toxic, koelt de boel best goed. Jammer alleen dat ie niet al te stil is en de VRM's niet koelt. Zouden ze in toekomstige ontwerpen toch iets aan moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
SG schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:41:
[...]
SM4.0 je heb dan nu 'n mix van Vertex geo Pixel en Physic shader gebruik aan load balancing van die unified shaders.
Over de geometry shaders trouwens het volgende. Een tweede grote software developer heeft aangegeven dat ze veel betere resultaten halen op de geometryshaders van AMD dan die van nVidia. Na Microsofts FSX development team heeft nu ook DICE aangegeven dat het sneller werkt op de R600 dan op de G80 (naar aanleiding van de nieuwe Frostbite Engine). Ik ben heel benieuwd wat voor aandeel en invloed geometryshaders zullen krijgen in toekomstige DX10 games.

Ook ben ik benieuwd naar de strijd tussen Havok FX (GPU Physics) en Ageia PhysX. Ageia heeft natuurlijk de grote naam van UT3 achter zich stan. Maar HavokFX heeft Crysis en verschillende LukasArts games achter zich staan. Dat wordt nog een leuke clash tussen de twee groeperingen.

Hier nog wat leuke shots van de GeCube X1650XT Gemini2:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2007/4/4/21252d4a-da9b-4362-af28-a0f493f046804501200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2007/4/4/dd1ad107-4264-47c6-93a8-cbc5da527fc94501200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2007/4/4/32ff62fc-2744-47c9-9491-28d42c10d9c14501200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2007/4/4/be5c127d-ec95-46e4-b905-a87a3a7d4ae84501200.jpg

Leuk technisch hoogstandje, maar voorlopig ben je vaak beter uit met een enkele X1950Pro die ook nog eens veel goedkoper is (behalve dan in OGL games waar de Gemini opstelling het beter doet).

Een complete review kan je hier 'lezen': http://www.hardspell.com/doc/hardware/35930_page17214.html

[ Voor 29% gewijzigd door CJ op 04-04-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:03
CJ schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:50:
[...]

Ik kan bevestigen dat de hele line-up HD-Audio en HDMI-Sound heeft geintegreerd. Dus zowel highend als lowend.
Mhhh.. had mijn bron in Feb toch gelijk: The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Nu worden een heleboel (NDA) slides ook duidelijk waarover ze het over audio / hdmi, etc hebben.

En nog een benchmark :)

http://my.ocworkbench.com...d.php?p=409508#post409508
From our doggies hunting for information in the wild. They found out that the upcoming ATi R600 benchmark is higher than 8800GTX watercooled. The comparison is done based on the ASUS EN8800GTX Aquatank we tested before which is clocked at 630/1030. In 3Dmark06, the ASUS card scored 11391.

As for the R600 which is run on a similar platform using a i965P board with X6800, it scored around 12500. The scores of the R600 are preliminary, but it shows us that the R600 is indeed a superior DX10 card that awaits to be unveiled.

Lets wait for 14 May 2007. If nothing does wrong, we shall see them on the shelves by then.

[ Voor 44% gewijzigd door The Source op 04-04-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is me nu pas opgevallen maar eindelijk is onze bede verhoord _/-\o_ : Zowel de Pricewatch als V&A hebben nu de categorieen:
- X0xxx
- X1xxx
- X2xxx (vooruitlopend op......)

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen..... d:)b :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 07:08

SG

SG surft naar info hardewaren

CJ schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:16:
Over de geometry shaders trouwens het volgende. Een tweede grote software developer heeft aangegeven dat ze veel betere resultaten halen op de geometryshaders van AMD dan die van nVidia. Na Microsofts FSX development team heeft nu ook DICE aangegeven dat het sneller werkt op de R600 dan op de G80 (naar aanleiding van de nieuwe Frostbite Engine). Ik ben heel benieuwd wat voor aandeel en invloed geometryshaders zullen krijgen in toekomstige DX10 games.
"Veel beter." klinkt dus als een aanzienlijk verschil. En dat zal dan vooral te zien in Geo extensieve games, ben dus ook heel benieuwdnaar Dx10 reviews van real life games. Ben benieuwd of crysis ook wat Geo intensief is. Spannend dus.
Ook ben ik benieuwd naar de strijd tussen Havok FX (GPU Physics) en Ageia PhysX. Ageia heeft natuurlijk de grote naam van UT3 achter zich stan. Maar HavokFX heeft Crysis en verschillende LukasArts games achter zich staan. Dat wordt nog een leuke clash tussen de twee groeperingen.
Crytec engine heeft 'n inhouse Physics engine die vooral op Dual en multicore CPU gericht is. Met wat ondersteuning van GPU.
Terwijl Alan wake meer 'n full HavokFX game zal zijn.
Ik verwacht ook dan dat voor Crysis en Valve games 'n QC CPU beter tot zijn recht komt.

PhysX kamp krijg binnen kort Gameplay specifieke games uit.
Cell Factor Revolution, 'n PPU is daar zeer aangeraden om alle 5 mappen te kunnen spelen.
Gebruik makende van één van de 5 PhysX supporting game engines, de Reality engine.

'n Experimentele game voor wat publiekelijke feedback voor 'n aankomende MMO. Is de Single/Multiplayer game Warmonger. PPU is 'n requierment voor Destructieve speelomgeving en de game wordt gratis. En dit is ene Unreal 3 engine game.

Ik ben dus ook benieuwed hoe ATI en nV Dx10 oplossingen verhouden in Performance tov Physics proscesing.
Het reviewen van Physics wordt lastig. Elke Dev team kiest één of geen hardware solutie en de default fallback oplossing de CPU.
Dus PhysX vs HavokFX is lastig te benchen hybride games zullen zeldzaam zijn.
nV vs ATI met HavokFX game is heel wat minder problematisch.
Ik zal me zeker niet blind staren op 'n Physics Mark ofzoiets. Physics is nogal ruim begrip met veel mogelijkheden en samenstelling kwa features en factoren. En fine detail keuze die gemaakt moet worden.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:16:
[...]

Ik vrees dat ze dan kijken wat de 8800 GTX maximaal acceptabel kan draaien en daar alles op af stellen dit is in het verleden toch ook met HDR gebeurt ? En zien we daarom DB nog niet ?

Ik hoop dat ze de boel gewoon op de R600 bouwen en dat de 8800 GTX de geometry shaders maar op Medium of low moet zetten om de games goed te kunnen draaien maar vrees voor het eerste.

En die 1650XT Gemini is wel leuk ja. Dit hadden hun eigenlijk moeten doen met RV570 chippies. ( zitten er nu ook al op alleen met uigeschakelde quads ) En dan heeft die kaart ook echt nut.
The Source schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:29:
[...]

Mhhh.. had mijn bron in Feb toch gelijk: The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Nu worden een heleboel (NDA) slides ook duidelijk waarover ze het over audio / hdmi, etc hebben.

En nog een benchmark :)

http://my.ocworkbench.com...d.php?p=409508#post409508

[...]
Ik hoop een beetje dat dit een X2900 XT VS 8800 GTX OC is. En dat de XTX nog net ff wat sneller is :P Of hij moet in DX10 ineens 20-30% sneller zijn dan vind ik het ook prima :P DX9 boeit me niet zo veel meer. Dan is de performance van een 8800 GTX genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 11:07
Astennu schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:53:
[...]

Ik vrees dat ze dan kijken wat de 8800 GTX maximaal acceptabel kan draaien en daar alles op af stellen dit is in het verleden toch ook met HDR gebeurt ? En zien we daarom DB nog niet ?

Ik hoop dat ze de boel gewoon op de R600 bouwen en dat de 8800 GTX de geometry shaders maar op Medium of low moet zetten om de games goed te kunnen draaien maar vrees voor het eerste.

En die 1650XT Gemini is wel leuk ja. Dit hadden hun eigenlijk moeten doen met RV570 chippies. ( zitten er nu ook al op alleen met uigeschakelde quads ) En dan heeft die kaart ook echt nut.

[...]

Ik hoop een beetje dat dit een X2900 XT VS 8800 GTX OC is. En dat de XTX nog net ff wat sneller is :P Of hij moet in DX10 ineens 20-30% sneller zijn dan vind ik het ook prima :P DX9 boeit me niet zo veel meer. Dan is de performance van een 8800 GTX genoeg.
Ik hoop ook dat ie een beetje sneller is dan dit of dat ie nog wat sneller wordt in games vanwege de architectuur. Want als je nu naar de cijfers kijkt dan is de kaart ongeveer 9% sneller dan een gemiddeld overgeclockte G8800GTX. Geen slechte prestatie op zich zelf maar de G8800 is inmiddels wel ruim 6 maanden oud en loopt tegen de 7 bij release van de R600.

Daarnaast vindt ik de benchmark een beetje dubieus. De score van de 8800GTX wordt tot op het laatste cijfer netjes neergezet en bij de R600 geeft men aan dat het zo ongeveer 12500 is.
Waarom is de ene zo accuraat en de andere zo vaag? En waarom niet een stock 8800GTX tegen een stock R600? Het lijkt me dat dat indrukwekkendere cijfers geeft.

Maar hoe je het ook wendt of keert het ziet er naar uit dat er weer interessanten tijden gaan komen op grafische gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nja waarom geen 8800 GTX. Omdat de Ultra er dan al is en die zal wel een beetje lijken op die 8800 GTX OC. Waarschijnlijk nog hoger geclockt dan de 8800 GTX OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 74431 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:59:
[...]

Is gewoon een normale 1900xtx nix bijzonders aan. clock speed 650 de bliz is 675 dacht ik
Weer ook niet wat een Blizzard is, zijn er een aantal die de Toxic blizzard noemen..
Nee fout, hij is opzich niet veel specialer dan een X1900 XTX met luchtkoeling, als verschil dan dat core op 675 draait en ram op 800MHz. Wat wel specialer is, is de prijs van dat ding.
De goedkoopste luchtgekoelde X1900 XTX staat voor 432 euro in de PW. Dan is deze Blizzard/Toxic uitvoering voor 310 euro toch wel erg aantrekkelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 05-04-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ze zeggen dat de 8600GTS pulp gaat draaien van de X1950XTX...

al heb ik ergens het gevoel dat dit fake is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jejking schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:28:

Geloof ik ook niet in. Maar als de specs kloppen is het wel een mooi kaartje. Nu is de vraag wat wordt de RV630. Hoeveel shaders ? Welke Clocks ? Wat voor een membus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Jejking schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:28:

Ik ook. ;)

Betrouwbaardere benchmarks inclusief screens van 3DM en de kaart zelf: http://itbbs.pconline.com.cn/topic.jsp?tid=6864651

De 8600GTS geeft ongeveer dezelfde performance als een 7950GT. Een X1950XTX is dus sneller, maar een X1950Pro is net ietjes langzamer. Waarschijnlijk is een X1950Pro zelfs sneller met AA/AF omdat deze een 256-bit mem interface heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:34:
[...]

Ik ook. ;)

Betrouwbaardere benchmarks inclusief screens van 3DM en de kaart zelf: http://itbbs.pconline.com.cn/topic.jsp?tid=6864651

De 8600GTS geeft ongeveer dezelfde performance als een 7950GT. Een X1950XTX is dus sneller, maar een X1950Pro is net ietjes langzamer. Waarschijnlijk is een X1950Pro zelfs sneller met AA/AF omdat deze een 256-bit mem interface heeft.
Ik vind de performance van die kaart wel netjes. Hij had toch GDDR3 ? en die overclockt naar 1 GHz was wel nice. Maar was wel met voltmods. De vraag is natuurlijk hoe ver die kaart wil maar bv een VF900 coolertje. En niet eens of andere Prometeia cooling of dikke H2O.

Nja nog even wachten tot er wat meer R600/RV630 tests uitlekken. Ik denk dat die RV630 wel leuk is voor mijn broer. Die heeft nu een X800 XL ( in een shuttle ) en hij begint echt te traag te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nog een vergelijking tussen de 8600GTS en de 1950PRO..

http://www.au-ja.de/review-club3d8600gts-1.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, maar ook leuk om te zien... ATI's hoofdkantoor op de dag dat de overname compleet werd in Oktober 2006 in vergelijking tot er net voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/1175508668315.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/1175508666491.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/1175508667428.jpg

Bron: http://www.pcgameshardware.de/?article_id=573261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Astennu schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:34:
[...]
Geloof ik ook niet in. Maar als de specs kloppen is het wel een mooi kaartje. Nu is de vraag wat wordt de RV630. Hoeveel shaders ? Welke Clocks ? Wat voor een membus ?
De gemodde GTS op vr-zone komt aardig in de buurt van de X1950. Ongeveer zelfde resultaten als ik haal met X1950XTX op 750-1135.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 00:30
CJ schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:34:
[...]

en je hebt gezien dat dat op een a64-3000+ (single-core) is gebencht....met een cpu score van rond de 900 oid ?

Dus tel daar maar gerust 1000-1500 punten bij als er een x2 wordt gebruikt...laat staan een c2d

of mag ik dit niet zeggen, omdat het (weer) over nvidia gaat ? :)
Viss schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:06:
[...]

De gemodde GTS op vr-zone komt aardig in de buurt van de X1950. Ongeveer zelfde resultaten als ik haal met X1950XTX op 750-1135.
je was me net voor....maar hier is er dus een recente cpu gebruikt (al kan het ook ietsje minder)

[ Voor 39% gewijzigd door Mr. Detonator op 05-04-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Viss op 05-04-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

De onboard geluidschip is afkomstig van Realtek.
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=38738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Valt me toch ietwat tegen. Mijn 8800GTX draait op STOCK snelheden en scoort met beta drivers al 11200. De DX10 performance moet wel HEEL goed zijn wil ik overstappen.

Helemaal omdat de R600 een veel hoger stroomverbruik gaat hebben dan de G80 naar verluidt. Het zou echter kunnen zijn dat de R600 features heeft die de G80 niet heeft, en die ik erg graag wil hebben, maar ik zou niet weten wat.

ATi (en mensen hier) geven al tijden aan dat de DX10 drivers al "goed" zijn. Er zal nog wel een performancegain in zitten dmv drivertweaking, maar ik vraag me af hoeveel dit gaat zijn.

Ik kan me iig goed voorstellen dat een 8800Ultra sneller zal zijn dan een R600...

Het wordt spannend de komende tijd. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:17
RappieRappie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:45:
[...]
Valt me toch ietwat tegen. Mijn 8800GTX draait op STOCK snelheden en scoort met beta drivers al 11200. De DX10 performance moet wel HEEL goed zijn wil ik overstappen.

Helemaal omdat de R600 een veel hoger stroomverbruik gaat hebben dan de G80 naar verluidt. Het zou echter kunnen zijn dat de R600 features heeft die de G80 niet heeft, en die ik erg graag wil hebben, maar ik zou niet weten wat.

ATi (en mensen hier) geven al tijden aan dat de DX10 drivers al "goed" zijn. Er zal nog wel een performancegain in zitten dmv drivertweaking, maar ik vraag me af hoeveel dit gaat zijn.

Ik kan me iig goed voorstellen dat een 8800Ultra sneller zal zijn dan een R600...

Het wordt spannend de komende tijd. *O*
Vergeet niet dat de drivers van de 8800GTX al wat volwassener zijn. en ATI kaartjes hebben over het algemeen meer voordelen. als ik me niet vergis is de R600 dx10.1 , dus meer toekomstgericht. ook zal wss de IQ beter zijn, zoals we gewend zijn van ATI.

Maar, het is natuurlijk wachten hoe effectief de topkaarten zijn in "echte" dx10 games, en ik denk vooralsnog dat daar de echte kracht van de R600 te zien gaat zijn.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mja wie zegt dat die scores kloppen ? Misschien is die 12500 wel voor de X2900 XT en niet voor de XTX.

En ik wil dan wel eens weten wat het verbruik is van die 8600 GTS @ 1GHz. Voltage hadden ze naar 1.7v gezet. Ik weet niet wat stock is maar 1.5 was volgens mij al met Mod. Dus het kan best zijn dat het stroomverbruik verdubbelt is door die OC.

[ Voor 54% gewijzigd door Astennu op 05-04-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Laatst online: 29-06 06:11

Bejit

Svenska Faderland

Astennu schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:01:
Mja wie zegt dat die scores kloppen ? Misschien is die 12500 wel voor de X2900 XT en niet voor de XTX.

En ik wil dan wel eens weten wat het verbruik is van die 8600 GTS @ 1GHz. Voltage hadden ze naar 1.7v gezet. Ik weet niet wat stock is maar 1.5 was volgens mij al met Mod. Dus het kan best zijn dat het stroomverbruik verdubbelt is door die OC.
Ja met een dikke OC denk je ook als eerst aan stroomverbruik. |:(

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bejit schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:05:
[...]

Ja met een dikke OC denk je ook al eerst aan stroomverbruik. |:(
Ik tegenwoordig wel. Athans Als het woord Voltmod er staat. Als je de Voltages niet verandert wordt het verbruik niet veel hoger. Maar zodra je BV van 1.4 naar 1.5v gaat kan dat snel een 10-20 wat schelen afhankelijk van de grote van de chip.

Ik heb daarom ook twee profiles op me X1900 XTX:

Ultra Low Power 1.175vgpu 1.783vmem = 575-800
Low Power 1.250vgpu 1.853vmem = 650-800

Resultaat Bij de eerste 10% minder perfomance in GPU limmeted games. En verbruik is bijna gehalveerd 40-50 watt minder. Bij de 2e iets hogere performance door ram oc maar wel 25-35 watt lager stroom verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Visgek24 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:51:
[...]

Vergeet niet dat de drivers van de 8800GTX al wat volwassener zijn.
:N

De drivers voor de 8800 serie zijn nog steeds brak. Sinds de release in November zijn er nog maar 2 WHQL drivers uitgekomen, en deze zijn ook nog niet echt goed te noemen...

Drivers zouden een reden kunnen zijn voor mij om over te stappen.

Als ATi WEL elke maand met een GOEIE driver komt is dit natuurlijk een stap vóór op nV. NV laat veel steekjes vallen op drivergebied momenteel.

Best ergerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Aan de 3DMark06 scores hecht ik niet zóveel waarde. Ik weten weten wat deze GPU in next gen. (DX10) engines presteert, (Crysis, Oblivion, GOW, UE3 ect.) onder hoge IQ settings en het IQ opzich (ATM etc).

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nadeel is misschien dat de next gen games er pas zijn als de "volgende" generatie DX10 kaarten er al zijn.

Echter heeft ATi wel aangetoond met de R580 dat ze zeer goed in staat zijn via de drivers extra performance ta halen. Ook meer dan een half jaar na release van de kaart. Dus op zich zou een R600 wel een "toekomstgerichte" aankoop kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Mr. Detonator schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:19:
[...]

en je hebt gezien dat dat op een a64-3000+ (single-core) is gebencht....met een cpu score van rond de 900 oid ?

Dus tel daar maar gerust 1000-1500 punten bij als er een x2 wordt gebruikt...laat staan een c2d

of mag ik dit niet zeggen, omdat het (weer) over nvidia gaat ? :)
Ja hoor mag je best zeggen. Dan verwijs ik je graag door naar de review die net iets voor jou opmerking is geplaatst: http://www.au-ja.de/review-club3d8600gts-3.phtml Getest op een X6800 en met een X1950Pro, GF7900GT en GF8600GTS op stock. Zoals ik ook al in het nVidia topic zei, het is een leuk kaartje die 8600GTS, maar met AA en AF en hogere resoluties zijn de 7900GT en X1950Pro toch echt een maatje te groot. En die zijn er al vanaf €150 te krijgen, daar waar de GF8600GTS €200 moet gaan kosten. Ja, dat ding heeft DX10 ondersteuning, maar is het dan ook echt snel genoeg om een Crysis of Alan Wake te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Laatst online: 29-06 06:11

Bejit

Svenska Faderland

CJ schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:30:
[...]

Ja hoor mag je best zeggen. Dan verwijs ik je graag door naar de review die net iets voor jou opmerking is geplaatst: http://www.au-ja.de/review-club3d8600gts-3.phtml Getest op een X6800 en met een X1950Pro, GF7900GT en GF8600GTS op stock. Zoals ik ook al in het nVidia topic zei, het is een leuk kaartje die 8600GTS, maar met AA en AF en hogere resoluties zijn de 7900GT en X1950Pro toch echt een maatje te groot. En die zijn er al vanaf €150 te krijgen, daar waar de GF8600GTS €200 moet gaan kosten. Ja, dat ding heeft DX10 ondersteuning, maar is het dan ook echt snel genoeg om een Crysis of Alan Wake te draaien?
Beetje onzinnig die test. Was ook al met de 7600GT en de 6800GT. Eerste test wezen uit dat de 6800GT sneller was, vooral op hogere resoluties.

Terwijl met zo'n test met de huidige drivers heel wat anders laten zien. Puur een driver kwestie hoor.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk. :)

Maar onthoudt... Als in de eerste R600 tests blijkt dat deze niet goed presteert is dat waarschijnlijk ook een driverkwestie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Laatst online: 10:29
Als AMD slim is brengen ze de R600 op de markt met redelijk perfect werkende drivers voor XP, XP x64, Vista en Vista 64 bits. Gewoon zonder gare problemen, met CF support en alle moderne games goed supported. Zou een hele reclamestunt zijn en een lange neus naar nVidia. "Wie het laatst lacht, lacht het best" als slogan etc :)

*CF droomt rustig verder :z *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
CJ schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:42:
Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk. :)

Maar onthoudt... Als in de eerste R600 tests blijkt dat deze niet goed presteert is dat waarschijnlijk ook een driverkwestie. ;)
Dan zou dat wel een teleurstelling zijn...het zal dan zeker een moeilijke keuze worden :).
En ja, ik lees dit forum al vanaf het begin, ik zit op die R600 met smacht te wachten want ik moet een nieuw systeem kopen en ben ATI voorstander...m`n 9800PRO doet het na 5 jaar nog steeds super goed :D.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-07 00:29
HWZ: With the merger, it is understandable that certain products have been realigned, but could we have an update on the R600 delays?

Henri Richard: The R600 will be out in the second quarter. The reason we decided to delay the launch was that we wanted to have a complete DX10-enabled solution top to bottom. A lot of people wrote that the reason it is delayed is because of a problem with the silicon, but there is no problem with the silicon. We are demonstrating it. We can ship it today. But if you think about it, looking at where the market is at, the volumes are going to be in the R610 and R630, so it makes sense for us to do a one time launch of the entire family of DX10 enabled products. That meant delaying the R600 for a few weeks, but frankly it doesn't make a difference in the life cycle of the product and talking with our customers and partners, they felt that it would make a bigger impact with one full launch. So we decided to do that.

Also increasingly in particular with Vista, as we've seen with the competition. It doesn't matter if you're shipping the silicon if the drivers are not stable. There is nothing more frustrating than having bought a new graphics card and having your system crash repeatedly because the drivers are not ready. Although we today, even by Microsoft standards, have the best and most stable drivers in the entire industry. The few weeks will give us even more time to continue improving the drivers. Again, the decision lies in the fact that we will have a top to bottom DX10 offering with drivers that will have a very very high level of stability and the only difference is a few weeks. So it seems to make a lot of sense to do it that way.
http://hardwarezone.com/a...w.php?id=2229&cid=30&pg=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199989

prijzen bekend?Of weeral een gerucht?Hier word echter niet gesproken over een 2900XTX??

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=28838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 10:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als je de replies leest zie je ook dat het complete onzin is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb die link zelf nog niet gelezen,zag een thread hierover op XS,en heb die link naar hier gelinkt(pfff)...ik ben wel eens benieuwd met wat de mensen"pleasantly surprised"gaan zijn,wat al verschillende malen is gemeld geweest in de meeste threads op het internet,aangaande deze kaartjes...om heel eerlijk te zijn ben ik tot nu toe nog niet echt aangenaam verrast hieromtrent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Anoniem: 199989 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 04:25:
heb die link zelf nog niet gelezen,zag een thread hierover op XS,en heb die link naar hier gelinkt(pfff)...ik ben wel eens benieuwd met wat de mensen"pleasantly surprised"gaan zijn,wat al verschillende malen is gemeld geweest in de meeste threads op het internet,aangaande deze kaartjes...om heel eerlijk te zijn ben ik tot nu toe nog niet echt aangenaam verrast hieromtrent...
Dat pleasantly surprised kan dus wijzen op die onboard geluidskaart (die trouwens van Realtek schijnt te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nou dat vind ik geen verassing want veel mensen hebben er niets aan. Vooral niet op high end kaarten. Die mensen kopen toch wel een losse Audio kaart. Straks heb ik dus 3 kaarten. Onboard moederbord meuk, R600 audio en me SB X-Fi.

Doe mijn gewoon maar een snelle kaart voor 3d beelden. De rest boeit me niet zo. Het is wel leuk voor de low end of mid range kaartjes voor in een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Laatst online: 27-06 11:58

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Astennu schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:49:
Nou dat vind ik geen verassing want veel mensen hebben er niets aan. Vooral niet op high end kaarten. Die mensen kopen toch wel een losse Audio kaart. Straks heb ik dus 3 kaarten. Onboard moederbord meuk, R600 audio en me SB X-Fi.

Doe mijn gewoon maar een snelle kaart voor 3d beelden. De rest boeit me niet zo. Het is wel leuk voor de low end of mid range kaartjes voor in een HTPC.
Ik denk dat je niet te snel zal moeten oordelen.
Afgezien van het feit dat je gelijk hebt mbt dat je nu ineens een extra kaart krijgt zul je ook rekening moeten houden met:
- Offloading van berekeningen van het geluid op een dedicated chip ipv de CPU (de meeste onboard geluids-chips maken nogsteeds flink gebruik van de CPU middels drivers ed, die van de grafische kaart zou de GPU of een andere dedicated chip kunnen gebruiken).
- Directe input voor HDMI/HDCP, hierdoor kun je alles over 1 kabel gooien en hoef je dus niet te hannessen met verloopjes ed. (Voor de high-end mensen niet zo gek interessent, maar hoeveel marktaandeel was dat ook al weer? 5% toch? mensen met een RV630/610 zullen hier wel blijer van worden gok ik)
- Je kunt neem ik aan het geluidsgedeelte ook gewoon uitschakelen voor gebruikers die er geen heil in zien. Hierdoor kom je niet in de knoop met iets anders zoals een Xfi oid.
- Je kunt prima meerdere geluidskaarten in één systeem hebben en gebruiken. Zo zou je dus je Xfi kunnen gebruiken voor je normale bezigheden, wat dat ook mag zijn, en de extra kaart gebruiken wanneer je een filmpje kijkt/spelletje speelt oid via HDMI/HDCP! Ook hier weer geen gehannes met extra kabels oid.

Al met al denk ik dat ze, vooral voor de value en pc-in-the-living-room markt, een goed idee op de plank leggen bij AMD. Hoewel veel high-end gebruikers hier waarschijnlijk geen heil in zien is dit natuurlijk niet de markt waar AMD het van moet doen, daar moet je je niet op verkijken imho.

Als dit werkelijk aanslaat zoals AMD het voorziet (als ik het goed begrijp) kon dit nog best wel eens een flink succes worden... Maar dan zullen ze wel flink wat marketing moeten pompen in deze ideën...

Mja wie weet, misschien bekijk ik het wel verkeerd, al heb ik zo het idee dat ik er niet ver naast zit!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Begrijp me niet verkeerd. Het gaat mij er gewoon om dat die verassing wel moet zijn dat de performance van de R600 20-30% hoger is dan de 8800 GTX ( DX10 ).

En niet dat het zo is van tataa kijk eens wat wij voor jullie gemaakt hebben in de afgelopen 7 maanden dat de kaart te laat is: Een kaart die even snel is als de 8800 GTX die meer stroom gebruikt maar je krijgt wel een soundcard er bij :D is dan niet geweldig ??

Mijn antwoord is dan dus nee.... Dus ik hoop dat ze daar niet te veel tijd in gestoken hebben en dat de R600 zelf gewoon goed presteert. Maar we zullen het straks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:24

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

SpankmasterC schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:19:
[...]

Dat pleasantly surprised kan dus wijzen op die onboard geluidskaart (die trouwens van Realtek schijnt te zijn)
paar dagen geleden las ik dit van CJ en volgens mij gaat ATi de IQ kroon weer terugpakken.. hij is er zo stil over, terwijl dit toch iets heel belangrijks is in High End Gaming..
CJ schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:21:
[...]

Er is ooit eens een opmerking gemaakt dat mensen pleasantly suprised zullen zijn over waarom AMD de R600 launch heeft uitgesteld. R600 kan dingen die de competitie niet kan, maar wel zal proberen na te bootsen met de volgende generatie. Binnen een paar weken weet ook jij meer.
of dit alles heeft te maken met die onboard soundchip, zie liever eyecandy features die (nog) niet door Nvidia mogelijk zijn.. ( HDR én AA zoals in voorgaande gen's)

[ Voor 8% gewijzigd door SAiN ONeZ op 06-04-2007 10:29 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gartner releases final 2006 chip vendor rankings - verhaaltje

Final 2006 chip vendor rankings - tabel

Wel interessant, ben benieuwd waar AMD haar stijging vandaan haalt. (ws incl ATI)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Astennu schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:22:
Begrijp me niet verkeerd. Het gaat mij er gewoon om dat die verassing wel moet zijn dat de performance van de R600 20-30% hoger is dan de 8800 GTX ( DX10 ).

En niet dat het zo is van tataa kijk eens wat wij voor jullie gemaakt hebben in de afgelopen 7 maanden dat de kaart te laat is: Een kaart die even snel is als de 8800 GTX die meer stroom gebruikt maar je krijgt wel een soundcard er bij :D is dan niet geweldig ??

Mijn antwoord is dan dus nee.... Dus ik hoop dat ze daar niet te veel tijd in gestoken hebben en dat de R600 zelf gewoon goed presteert. Maar we zullen het straks zien.
offtopic:
Weet je zeker dat jouw Opteron 170 die R600 volledig kan benutten?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

sain onez schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:23:
[...]
paar dagen geleden las ik dit van CJ en volgens mij gaat ATi de IQ kroon weer terugpakken.. hij is er zo stil over, terwijl dit toch iets heel belangrijks is in High End Gaming..
Mensen vergeten nog wel eens wat NDA betekent... :P Evenals dat hij al VAAK gezegd heeft dat hij geen informatie doorlekt om zijn bron te beschermen en stiekem hoopt dat een andere het al uitlekt voor hem :)

Voor mij boeit het geluidskaartgedoe ook geen reet. ECHTER bekijk het even vanuit de toekomst: als jij een filmpje later van je PC wilt proppen op je HDTV-toestel en je merkt dat het niet gaat vanwege de iets te strikte DRM die Windows Vista mogelijk kan forceren, sta je daar leuk met je highend soundkaart. Daarmee is die ingebouwde sound chip: om alles via DRM en DHCP dus via je VGA kaart te laten lopen en zo alles via een HDMI stekker naar je HDTV te pompen. Dus misschien boeit het jullie nu allemaal niet, later waarschijnlijk wel hoor :) Tevens het zit erop en je hoeft het niet te gebruiken. Zo zit ook geluid op mijn moederbord dat ik niet gebruik. Zoek tegenwoordig nog eens een moederbord zonder geluid ? Veel geluk !

[ Voor 42% gewijzigd door Phuncz op 06-04-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:48:
[...]

offtopic:
Weet je zeker dat jouw Opteron 170 die R600 volledig kan benutten?
Ik weet zeker van niet. Maar heb het geld al klaar liggen voor een K10 Quad core Barcelona. Moet i alleen wel uitkomen. Zal zeker geen intel kopen.

Maar me Opteron loopt op 2800 MHz. Dat is wel goed. Op High res was me X1900 CF setup nog steeds meestal de bottelnek. Dus ik denk dat hij een R600 wel aan kan. En het boeit me niet dat ik 400 FPS heb ipv 100. Alles boven de 60 vind ik prima :) een min FPS van 60 is me doel alleen dat haal je nooit. Meestal is dit 24-35. En vanaf 60 is alles helemaal soepel. Zelfs SLI 8800 GTX setups hebben moeite om op max IQ die min 35 FPS te halen :) En dan is je cpu de bottelnek niet meer :) Maar optimaal zal het niet zijn nee. Daar heb je wat snellers voor nodig maar dan heb je het wel over verschill van tussen 200 FPS voor een Opteron en 250-300 voor een quad core intel ik noem maar iets. Daar merk je toch niets van. En ik game altijd met AA en AF aan liefts op max en dan ook op 1920-1200. X1900 XTX trekt dat niet :). R600 zal het in nieuwe games ook super zwaar krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 06-04-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:24

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Phuncz schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:13:
[...]

Mensen vergeten nog wel eens wat NDA betekent... :P Evenals dat hij al VAAK gezegd heeft dat hij geen informatie doorlekt om zijn bron te beschermen en stiekem hoopt dat een andere het al uitlekt voor hem :)

Voor mij boeit het geluidskaartgedoe ook geen reet. ECHTER bekijk het even vanuit de toekomst: als jij een filmpje later van je PC wilt proppen op je HDTV-toestel en je merkt dat het niet gaat vanwege de iets te strikte DRM die Windows Vista mogelijk kan forceren, sta je daar leuk met je highend soundkaart. Daarmee is die ingebouwde sound chip: om alles via DRM en DHCP dus via je VGA kaart te laten lopen en zo alles via een HDMI stekker naar je HDTV te pompen. Dus misschien boeit het jullie nu allemaal niet, later waarschijnlijk wel hoor :) Tevens het zit erop en je hoeft het niet te gebruiken. Zo zit ook geluid op mijn moederbord dat ik niet gebruik. Zoek tegenwoordig nog eens een moederbord zonder geluid ? Veel geluk !
Hehe snap t wel, maar had er toch graag wat meer van gehoord, maakt me niet uit van wie ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat niemand nog heeft gezien dat ATi een BSOD-hotfix voor de Cat 7.3 in elkaar geflanst heeft ;)
ATI Catalyst 7.3 Hotfix posted

--------------------------------------------------------------------------------

Terry "Catalyst Maker" Makedon has posted a fix for those having BSOD's with Catalyst 7.3 in our forums.

In his own words:

"Good news. Below is an email that will go out in the next few minutes to journalists that are following the problem. It is only appropriate that I post it here first, because to be very honest, without the help of this thread we would not have been able to solve this issue (which in fact was not a catalyst bug - we just work around a potential Vista issue)"
En op de site van AMD...
737-26900: Radeon™ products - Catalyst 7.3 for Vista Causes BSOD Error Referencing Win32k.sys in Some Systems

The information in this article applies to the following configuration(s):
Catalyst Display Driver 7.3
Windows Vista 32-bit Edition
Windows Vista 64-bit Edition

Symptoms:
After installing Catalyst 7.3 drivers and rebooting the computer, in rare cases, some users may experience a blue screen (BSOD) error referencing Win32k.sys.

Cause:
The cause of this issue is not yet known.

Workaround:
To work around this issue, you can disable the ATI External Event Utility service, revert back to using Catalyst 7.2 OR install the Catalyst 7.3 Beta Hotfix for Windows Vista.

To revert back to Catalyst 7.2:

Start the system in safe mode by pressing F8 before the Windows loading screens.
Once at the desktop, click on the Windows logo button (start)>Accessories>System Tools>System Restore.
Use the "Recommended Restore" option, which should restore the system to before you installed the updated drivers.
OR

To disable the ATI External Event Utility, please use the following steps:

Boot to Safe Mode by pressing F8 before the Windows loading screen
When loaded to the desktop, click on the Windows logo button (start)>Control Panel>Administrative Tools>Services
Right click on the ATI External Event Utility and select properties
Use the drop down menu to set the startup type to disabled, click OK
Restart the system

OR

Download and install the Catalyst 7.3 Beta Hotfix for Windows Vista.

NOTE for CROSSFIRE USERS: Crossfire mode MUST BE DISABLED before installing the Catalyst 7.3 Beta Hotfix.

Catalyst 7.3 Beta Hotfix Download for Windows Vista 32bit

Catalyst 7.3 Beta Hotfix Download for Windows Vista 64bit
Mooi toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202399

Zijn er al websites waar je de kaart al kan pre- orderen (ongeacht de prijs)

Of is dit een StuPiD question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ha,ik denk dat je toch nog wel even moet wachten...De NDA is zelfs nog niet opgeheven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Anoniem: 202399 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:08:
Zijn er al websites waar je de kaart al kan pre- orderen (ongeacht de prijs)

Of is dit een StuPiD question?
Geen idee.. Maar het lijk mij toch handig dat er eerst reviews en benchmarks zijn voordat je denkt zo'n ding te willen bestellen..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Astennu schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:49:
Nou dat vind ik geen verassing want veel mensen hebben er niets aan. Vooral niet op high end kaarten. Die mensen kopen toch wel een losse Audio kaart.
Om films te kijken vanaf pc heb ik m'n 8800 via een DVI>HDMI kabel op m'n plasma aangesloten. Probleem blijft alleen dat ik het geluid via de pc speakers moet regelen.

Met de onboard/HDMI oplossing van de R600 lus je het geluid ook door naar je tv in één en zelfde kabel, is wel makkelijk dus. Ik vind dat je hier niet over moet zeuren. :)
Bovendien ben je volledig Blu-ray/HD-DVD voorbereid.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 06-04-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:12:
[...]

Om films te kijken vanaf pc heb ik m'n 8800 via een DVI>HDMI kabel op m'n plasma aangesloten. Probleem blijft alleen dat ik het geluid via de pc speakers moet regelen.

Met de onboard/HDMI oplossing van de R600 lus je het geluid ook door naar je tv in één kabel, is wel makkelijk dus.
Klopt, maar er zijn ook kaarten met een interne of externe coax-in voor spdif en dan zit audio ook in hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Joepi schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:16:
[...]

Klopt, maar er zijn ook kaarten met een interne of externe coax-in voor spdif en dan zit audio ook in hdmi.
Zie mijn laatste edit; je bent met de R600 ook Blu-ray/HD-DVD voorbereid, dat kun je met de 8800 vergeten (zonder hacks). Over DVI kun je geen HDCP handshake met je tv maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 06-04-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Jejking schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:30:
Dat niemand nog heeft gezien dat ATi een BSOD-hotfix voor de Cat 7.3 in elkaar geflanst heeft ;)

[...]

En op de site van AMD...

[...]

Mooi toch :)
Erg goed nieuws, echter kunnen we het niet downloaden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 09:03
http://www.tomshardware.c...ire_on_a_stick/page4.html
Sapphire Radeon X1950 Pro Dual 1 GB GDDR3
For our benchmark testing we had to deviate slightly from our normal test platform as the motherboard we have been using is based on an Nvidia chipset and CrossFire will not be recognized by the system. We attempted to see if the card would show up properly on the EVGA 680i motherboard. Alas, the system could not see that CrossFire could be enabled. We then moved everything to an Intel D975XBX motherboard.
Auw... hier heb ik nooit aan gedacht, de dual kaart blijft een crossfire oplossing. Dus deze dual kaart werkt enkel in combinatie met een moederbord dat crossfire support, ondanks dat het maar 1 PCI-E x16 slot nodig heeft. Dit zal een erg grote belemmering zijn voor deze innovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:42:
http://www.tomshardware.c...ire_on_a_stick/page4.html
Sapphire Radeon X1950 Pro Dual 1 GB GDDR3

[...]

Auw... hier heb ik nooit aan gedacht, de dual kaart blijft een crossfire oplossing. Dus deze dual kaart werkt enkel in combinatie met een moederbord dat crossfire support, ondanks dat het maar 1 PCI-E x16 slot nodig heeft. Dit zal een erg grote belemmering zijn voor deze innovatie.
ach ja valt best tegen dat extra ram er op als je ziet dat vaak een enkele X1950 XTX sneller is heh. ik denk dat PXI-E x16 een bottleneck vormt en dat eerde twee apparte X1950 Pro's sneller zal zijn omdat dan iedere RV570 de volledige PCI-E x16 bus kan benutten.
Maare leuke marketing voor de rest net als dat GX2 geval van nVidia wat wel een iets betere suc6 was alleen met 2 GX2's dan was een X1900 XTX + X1900XT CF setup vaak de baas over, gewoon limited bandwidth denk ik dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 07-04-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat crossfire gedoe is in mijn ogen toch niet zo goed uitgevallen. Toch zeker niet in mijn geval. Ik dacht een half jaar geleden: he, koop een X1900XT, later voor 200-250 euro gooi je er een X1900CF in en hoppa, veel meer prestatie. Feit: X1900CF kaarten zijn onvindbaar en het enige hardware alternatief is een veel duurdere X1950CF, die al makkelijk tegen de 350 euro met verzending komt.

OK software dan maar ! Ja maar dan is de prestatiewinst wel ineens een heel pak minder ! En laat dat nou net mijn zorg zijn aangezien ik met 1680x1050 toch wel wat eyecandy wil...

Eerlijk gezegd had ik vroeger wel het volledige vertrouwen erin dat ik niet met dit probleem zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Het zou intressant worden als je quad zou kunnen draaien.
Maar ik vraag me nog steeds af waarom ATI zo lang wacht met die launch.
Zouden ze de driver problemen zoveel mogelijk willen verhelpen? Dit is gewoon een probleem bij Nvidia met hun 8*** serie.
Wat ik gewend ben van ATI dat ze vanaf jongs af aan al weinig problemen geven waardoor ze nog wel eens een handje voor hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Superinteressant zou D3D10 ermee zijn!
Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:58:
Dat crossfire gedoe is in mijn ogen toch niet zo goed uitgevallen. Toch zeker niet in mijn geval. Ik dacht een half jaar geleden: he, koop een X1900XT, later voor 200-250 euro gooi je er een X1900CF in en hoppa, veel meer prestatie. Feit: X1900CF kaarten zijn onvindbaar en het enige hardware alternatief is een veel duurdere X1950CF, die al makkelijk tegen de 350 euro met verzending komt.

OK software dan maar ! Ja maar dan is de prestatiewinst wel ineens een heel pak minder ! En laat dat nou net mijn zorg zijn aangezien ik met 1680x1050 toch wel wat eyecandy wil...

Eerlijk gezegd had ik vroeger wel het volledige vertrouwen erin dat ik niet met dit probleem zou zitten.
Oplossing of je neemt een X1950 XTX CrossFire Editon echt het werkt als een droom met me X1900 XTX of je wacht totdat de R600 er is wat me wel wijzer lijkt vooral in deze tijd hehe. ;)

Moet wel toegeven dat ik de meine in mid December 2006 had gekocht, dus voor toen had het wel nog zin toen wisten we ook niet ofdat de R600 vroegg zouden komen dus ik had het gewoon gewaagd heh.

C&C3 Tiberium Wars Kane Edition @ 1440 x 900 x32 FSAA x14 AF x16HQ , max mipmaping als max game settings en geen ene stotter of glitch te bevinden, met FlighSim X draait het ook echt wonderbaarlijk goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 07-04-2007 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 10:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

Crossfire is imo ook onzin als je later een kaart erbij zit. Twee keer een highend kaart er gelijk in zetten is wat voor te zeggen als je het geld er aan kwijt aan wilt zijn. Echter, later een kaart erbij zetten is gewoon zonde: koop voor dat geld een nieuwe snellere single kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 23009 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:19:
[...]

ach ja valt best tegen dat extra ram er op als je ziet dat vaak een enkele X1950 XTX sneller is heh.
Is het niet zo dat beide GPU's over dezelfde data moeten beschikken om hun werk te kunnen doen? In dat geval zou je effectief ook 'maar' 512MB aan textures kunnen opslaan. Dit is dus geen voordeel voor de X1950 Pro Dual tov de X1950XTX.
ik denk dat PXI-E x16 een bottleneck vormt en dat eerde twee apparte X1950 Pro's sneller zal zijn omdat dan iedere RV570 de volledige PCI-E x16 bus kan benutten.
Dat denk ik nou niet. Recentelijk heeft THG een artikel geschreven over de PCI-E scaling van twee highend kaarten (8800GTX en X1950XTX), en daaruit bleek dat de ATi architectuur nog steeds bijna maximaal kan werken met 8x bandbreedte voor de videokaart. Pas op 4x link speed is er veel vertraging merkbaar. Als ik er nou even van uitga dat de X1950Pro ongeveer dezelfde architectuur heeft als de X1950XTX dan zou die Sapphire X1950 Dual kaart geen enkel probleem met de bandbreedte moeten hebben.
Maare leuke marketing voor de rest net als dat GX2 geval van nVidia wat wel een iets betere suc6 was alleen met 2 GX2's dan was een X1900 XTX + X1900XT CF setup vaak de baas over, gewoon limited bandwidth denk ik dan.
Inderdaad erg mooi initiatief van Sapphire. ATi zou hier juist meer tijd en geld in moeten investeren wil het straks een voordeel krijgen boven nVidia (de GX2 heeft immers betere papieren dan deze X1950 Dual..) zodat Quadfire (4 GPU's) werkelijkheid wordt én fatsoenlijk werkt, zodat deze elke SLi van nVidia's equivalent eruit kan trekken. :)
De crossfire kaarten zijn inderdaad erg moeilijk te krijgen en ook veel te duur. Gelukkig hebben we hier bij de volgende generatie van ATi kaarten geen last meer van, want dan wordt het idee van de Master kaart eindelijk overboord gegooid. Met elke willekeurige kaart die het reference ontwerp volgt zou je een paartje kunnen maken, wat de beschikbaarheid en het kostenplaatje van crossfire natuurlijk flink verbeterd.

Software crossfire is inderdaad geen oplossing. Ik heb zelf ongeveer 2 maanden een crossfire setup gehad, maar het voelde toch nog heel onvolwassen en ruw aan allemaal. Veel van die kleine glitches en sommige menu's in games die niet goed gerenderd worden... Als het eenmaal werkt is het natuurlijk mooi, maar het is nog niet zo vloeiend als je zou willen gezien de prijs die je ervoor betaald.

Mijn X1900XT CF is na 2 maand RMA gegaan, want ik kreeg opeens een roze waas over mijn scherm heen. Die externe dongle is ook niet zo prettig, ik moest de kabel behoorlijk strak buigen om hem aan mijn slave X1900XTX vast te kunnen maken, want die zat meteen onder het 2e slot van de CF kaart. Ik ben blij dat de volgende generatie crossfire gewoon een intern bruggetje heeft. Is toch wat robuuster.

[ Voor 35% gewijzigd door frankknopers op 07-04-2007 14:37 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
In die Dual X1950 Pro test is er duidelijk iets fout want de scores zouden excht veel hoger moeten zijn. Ergens zit iets goed fout wat de performance geheel onderuit schopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Astennu schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:00:
In die Dual X1950 Pro test is er duidelijk iets fout want de scores zouden excht veel hoger moeten zijn. Ergens zit iets goed fout wat de performance geheel onderuit schopt.
Gelukkig zijn de problemen wel goed te verklaren en te localiseren. In sommige tests scoort ie precies hetzelfde als een X1950Pro (single), wat erop duidt dat de Crossfire modus niet werkt. Ook op 1600x1200 is er een enorme daling te zien, wat te wijten valt aan een driver issue. Voor de rest vind ik de scores net zo consistent als die van de andere videokaarten.

Op de tests waar de kaart wel goed werkt evenaart ie een 8800GTS 640MB (iets lager op lage IQ en res en iets hoger op hoge IQ en res). Maarjah, waarom een dual GPU kaart kopen met alle mogelijke problemen als de 8800GTS even snel is, volwasseren is en even duur is.

Er mag dus nog wel een hoop gebeuren voordat deze Sapphire dual kaart het punt van verzamel(aars)object voorbij is..

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 07-04-2007 23:00 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan S
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 12:38
Mijn 1650 pro 256 AGP toont onder XP tijdens unreal, oblivion, mediaplayer, rode verticale strepen en af en toe een zwart scherm voor een paar seconden.
Onder Vista krijg ik geen enkele driver (7.1, 7.2 of 7.3 aan de praat.
Zijn dit bekende dirver problemen of is dit ding stuk? Iemand een zinnig idee?

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Was er geen hotfix uitgebracht voor 7.3?
Heb je die niet al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Slitch schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:18:
Was er geen hotfix uitgebracht voor 7.3?
Heb je die niet al geprobeerd?
En waar kunnen wie die bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan S
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 12:38
Heb de hotfix uitgeprobeerd, de drivers van HIS (http://www.hisdigital.com/html/driver.php?id=41)> nog steeds niks.
Iemand nog een idee?
Zijn er mensen die op een asus PC-DL moederbord Vista goed aan de praat hebben gekregen met een ATI kaart?

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 14:36

Snippertje

Light up your life

Ik heb nu sinds gisteren een Asus X1950Pro, maar nu heb ik de nieuwste drivers van de site gehaald en start CCC niet op :S Ook de help niet en ook niet restart runtime. Krijg telkens zo'n bericht dat ik een report moet verzenden. Ik heb hem nu al 3x geïnstalleerd maar hij doet het nog steeds niet... Is dit een bekend probleem?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Razor.Timo schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:00:
Ik heb nu sinds gisteren een Asus X1950Pro, maar nu heb ik de nieuwste drivers van de site gehaald en start CCC niet op :S Ook de help niet en ook niet restart runtime. Krijg telkens zo'n bericht dat ik een report moet verzenden. Ik heb hem nu al 3x geïnstalleerd maar hij doet het nog steeds niet... Is dit een bekend probleem?
Microsoft .Net Framework 2.0 erop staan?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)