De ATI X-serie opsplitsen in aparte categorieën

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Topicstarter
De huidige situatie is:
Als men het ATI-structuur in de PW uitvouwt krijgt men t volgende te zien:

-ATi FireGL (6)
-ATi Overigen (1)
-ATi Radeon 7000 Serie (7)
-ATi Radeon 8000 Serie
-ATi Radeon 9000 Serie (78)
-ATi Radeon X Serie (270)

Wat is het probleem?
Onder de X serie staan dus zo'n 270 kaarten. Deze varieeren van bijvoorbeeld een X800 serie van meer dan 2 jaar oud tot de X1950XTX die ruwweg pas een maandje oud is. Gelukkig dat de PW vernieuwd is, maar je kan zonder een search door de bomen t bos niet meer zien. Bovendien voel ik mij als ATI-aanhanger redelijk benadeeld, aangezien de Geforce-jes wél mooi gesorteerd zijn onder 6, 7 en 8 serie.

Mijn voorstel
Maak een aparte categorie voor de X1K kaarten:

-ATi FireGL
-ATi Overigen
-ATi Radeon 7000 Serie
-ATi Radeon 8000 Serie
-ATi Radeon 9000 Serie
-ATi Radeon X Serie
-ATi Radeon X1K Serie
-ATi Radeon X2K Serie
-ATi Radeon X3K Serie
-ATi Radeon X4K Serie
...

Variatie:
In plaats van X1K, zou men ook X1000 kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Bij deze mijn steunbetuiging voor dit voorstel. :)

Het zou ook het onderhouden van de Pricewatch openingspost van de grote ATI Nieuwsdiscussie topics een stuk eenvoudiger maken.

Het scheiden van de verschillende ATI generaties lijkt een logische volgende stap, zeker gezien het feit dat nVidia nu al drie verschillende SM3 generaties in de lijst heeft staan, daar waar ATIs SM2.0 en SM3.0 kaarten vrolijk door elkaar staan. Het maakt het ook gemakkelijker voor de koper om het verschil te zien tussen de series.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Ik ben het er ook mee eens, bij nvidia kaarten zijn wel de verschillende generaties kaarten van elkaar gescheiden, dus lijkt het mij niet meer dan logisch om dit ook bij de ati kaarten te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Helemaal mee eens. ATi/AMD blijft deze lijn waarschijnlijk door zetten waardoor het straks onoverzichtelijk wordt. Dus ik ben voor de opsplitsing van X Serie en X1k kaarten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja lijkt me zeer logisch om eea op te splitsen conform voorstel topicstarter. Een X800 heeft niks te maken met een X1900 imo. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

* Cassius eensch is*

Een duidelijke opsplitsing is beter voor iedereen. Makkelijk bij te houden, op te zoeken, vergelijken en kiezen :) . Ze staan nu onder de X1K serie, maar dan zou je nVidia kaarten van de afgelopen jaar op de 6/7/8 serie moeten zetten om een krom voorbeeld te noemen ;) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Wellicht ten overvloede, maar ik denk ook dat het handig zou zijn de verschillende generaties te splitsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:19

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik stem ook voor.

Als je een kaart zoekt van ATI dan ben je eigenlijk automatisch opzoek naar eentje van de X serie, alle andere zijn oftwel enorm verouderd of van een bijzondere productcategorie, bijvoorbeeld de fireGL.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 13:28
grolschbeugel schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:07:
Als je een kaart zoekt van ATI dan ben je eigenlijk automatisch opzoek naar eentje van de X serie,
dat niet alleen maar in de X-serie zit nu SM2 (bvX800) en SM3 (X1K) waarvan de SM2 serie eigenlijk al verouderd is en niemand meer naar zoekt
alle andere zijn oftwel enorm verouderd of van een bijzondere productcategorie
dus ook al in de Xserie...

opsplitsen is de enige remedie!!!

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 14:09
Goh, een jaar geleden al dezelfde discussie ;)

Splitsing ATi Xxxx pricewatch videokaart subtopic

Nu dienen er alleen wat meer artikelen gemoved te worden.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dominator schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:09:
Goh, een jaar geleden al dezelfde discussie ;)

Splitsing ATi Xxxx pricewatch videokaart subtopic

Nu dienen er alleen wat meer artikelen gemoved te worden.... :D
mmm ik moet zeggen dat ik de motivatie in dat topic niet echt sterk vindt.

Sowieso is het raar dat de G7 serie wel een eigen categorie kreeg daar de verschillen tussen de X800 en de X1!00 serie. Sm2.0b en SM3 veel wezenlijker is dan tussen Geforce 6 en Geforce 7 welke beide SM3 zijn.

Daarnaast was de X1800 serie het begin van een nieuwe generatie dus is meer dan redelijkerwijs te verwachten dat binnen de korste keren meer van dergelijke produkten zullen verschijnen. Daar had men proactiever in kunnen zijn.

Men was het ws wel van plan uiteindelijk maar eea zal wel in de vergetelheid zijn geraakt.

Het zou overigens wel leuk zijn als er eens een modje zou reageren... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 14:09
Ze zijn een 'vrijwilliger' aan het uitzoeken om 269 kaarten te sorteren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:09

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

dominator schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:03:
Ze zijn een 'vrijwilliger' aan het uitzoeken om 269 kaarten te sorteren... ;)
Op dit moment niet. Dus wanneer de categorie Videokaarten weer aan de beurt is zullen we ook deze categorie opsplitsen. Daarnaast betreft het geen 269 kaarten maar ook al de niet meer zichtbare kaarten in de backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:14
Inderdaad, het verschil tussen een X300SE, een X800 en een X1950XTX is wel erg ver te zoeken tegenwoordig.

Dus ook mijn steun hiervoor :)

Anoniem: 107626

Topicstarter
Longbeard schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:12:
[...]

Op dit moment niet. Dus wanneer de categorie Videokaarten weer aan de beurt is zullen we ook deze categorie opsplitsen. Daarnaast betreft het geen 269 kaarten maar ook al de niet meer zichtbare kaarten in de backend.
Vreemd genoeg kwamen nVidia's 7 en 8-serie wel aan de beurt, maar ATI niet. Maar goed, ik hoop dat die beurt ooit nog eens komt. :/

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 22:28
Anoniem: 107626 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:29:
[...]

Vreemd genoeg kwamen nVidia's 7 en 8-serie wel aan de beurt, maar ATI niet. Maar goed, ik hoop dat die beurt ooit nog eens komt. :/
Die zijn destijds ook aan de beurt gekomen en toen verwerkt in de huidige indeling ;)
Uiteindelijk zal de nieuwe indeling er wel komen, maar het kost nu eenmaal wat tijd om dat netjes te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dan mag ik hópen dat die er snel komt, ik vind het echt een janboeltje geworden waarbij oud en nieuw totaal door elkaar gehusseld door elkaar staat.

Sorry als ik dit ten overvloede vraag hoor, maar is het nou écht zoveel werk om alles in één keer goed te doen in plaats van het ene merk wel en het andere niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:09

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Jejking schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:12:
Dan mag ik hópen dat die er snel komt, ik vind het echt een janboeltje geworden waarbij oud en nieuw totaal door elkaar gehusseld door elkaar staat.

Sorry als ik dit ten overvloede vraag hoor, maar is het nou écht zoveel werk om alles in één keer goed te doen in plaats van het ene merk wel en het andere niet? :?
Ja anders had ik het niet hier gemeld.

Zodra deze categorie wordt opgeruimd zullen we de voorstellen hier meenemen. Tot dan toe.

Op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.