[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 53 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.917 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
_Brake_ schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:01:
Ik heb een vraag over de Catalyst Control Center icm een ATI Mobility X1600. Deze heeft 512mb Hypermemory, waarvan 256mb dedicated en 256mb RAM. Nou wil ik uitschakelen dat er RAM geheugen wordt gebruikt, maar waar doe ik dat?? Ik heb het al geprobeerd in een registersleutel, maar de adapter blijft op 512mb staan...
Niemand hierover? Of moet ik de vraag ergens anders stellen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

_Brake_ schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:21:
[...]

Al eens in de/het/een BIOS gekeken? Lijkt me toch meer een instelling die daar thuis hoort dan in CC for that matter..

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
_Brake_ schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:21:
[...]

Yep. Zie topicregels. Dit topic is niet voor dat soort vragen bedoeld. :)

Fuad heeft weer wat geruchten opgevangen. http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=354&Itemid=1

De XT versie zou dus op 800Mhz draaien en GDDR3 op 800Mhz gebruiken. Dit zou ook de kaart zijn die de 11k4 scoort in 3DM06. Ben benieuwd wanneer hij met de scores komt van de XTX.

Ik ben benieuwd of AMD ook de maximale AA instelling van 6x naar 8x gaat verhogen net als nV. Ooit verklaarde ATI dat het door de programmeerbaarheid van de AA samples het heel simpel was om hoger te gaan dan 6x MSAA, maar dat dit niet gedaan werd vanwege het gebrek aan benodigde bandbreedte bij instellingen hoger dan 6x MSAA. Nu R600 dus blijkbaar een 512-bit memory interface heeft, lijkt dit dus een open deur te zijn voor MSAA instellingen hoger dan 6x.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info: G80 kan tot 16xQAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dank je voor de aanvulling, maar dan moet je wel volledig zijn.

16xQAA op de G80 is een mixed mode. Hier wordt gebruik gemaakt van 8xSSMS (sparse sampled) + 8xCSAA. 8xQAA is een combi van 4xSSMS + 4xCSAA. En Coverage Sampling AA is een hele andere manier van AA, en het vergelijking met een eventuele 8x MSAA mode van de R600 is daarom dus eigenlijk appels met peren vergelijken.

G80 heeft ook een 'normale' 16xAA mode. Maar ook dit is een mixed mode en geen "true mode". Het bestaat namelijk uit 4x(RG)MSAA + 12xCSAA.

G80 heeft echter wel een "true 8x MSAA, maar geen 6x (RG)MSAA zoals AMD dat wel heeft vanwege de programmeerbaarheid van de samples waardoor rare tussenstappen mogelijk zijn. Een stap naar 8x (RG)MSAA lijkt dus ook voor AMD logisch vanwege de grotere bandbreedte die de R600 ter beschikking heeft in vergelijking tot de voorgaande generaties.

Als je het over mixed modes hebt, dan zou R600 (en zelfs de huidige generatie) theoretisch gezien ook tussenvarianten moeten kunnen aanbieden. AMD heeft dit ook al aangeven dat het mogelijk is. De hardware is zelfs in staat om Supersampling AA te doen, maar bij AMD vindt men dat snelheid en kwaliteit van 6xMSAA niet opweegt tegen de performancedrop die je krijgt bij SSAA ondanks dat de IQ iets hoger ligt. Men vindt bij de huidige generatie 6xMSAA voldoende. Maar om de diehard IQ fans niet teleur te stellen, bieden ze daarom de mixed modes aan op CrossFire configuraties, waar je theoretisch gezien ook 32xAF krijgt bij deze mixed modes. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol sry man, ik kijk zeker niet verder dan dat mijn neus lang is :9

Wist ik veel dat ze mixed modes gebruiken 8)7 . Als ik in het cp de optie zie staan 16xQAA, dan ging ik ervan uit dat dat gewoon true AA was :z. Ik zal mijzelf eens beter inlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:09:
Lol sry man, ik kijk zeker niet verder dan dat mijn neus lang is :9

Wist ik veel dat ze mixed modes gebruiken 8)7 . Als ik in het cp de optie zie staan 16xQAA, dan ging ik ervan uit dat dat gewoon true AA was :z. Ik zal mijzelf eens beter inlezen ;)
Dat wil nVidia natuurlijk maar al te graag laten denken. Pure marketing :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het maakt mij in principe niet zo veel uit hoor, ik zie toch al zowat geen verschil tussen 4xaa en 8xaa ofzo. Voor mij is performance een grotere bepalende factor dan IQ, hoewel een goeie IQ natuurlijk altijd meegenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Moet je voor Crossfire met een X1950Pro persé een Crossfire edition hebben of volstaat een gewone versie ook? Ik heb namelijk gelezen dat de X1950Pro onchip Crossfire ondersteunt. Het prijsverschil tussen de gewone en de Crossfire edition is zo'n 20 euro.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
NoepZor schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:15:
Moet je voor Crossfire met een X1950Pro persé een Crossfire edition hebben of volstaat een gewone versie ook?
Nee.

Het antwoord staat zelfs in de FAQ in de topicstart...

En wel HIER

Waar je wel even op moeten letten zijn de ASUS X1950Pro kaarten. Deze is er in twee varianten. De CrossFire Edition wordt geleverd met 2 bridge connectors, terwijl je bij de gewone versie van Asus geen enkele connector meegeleverd krijgt. Bijna alle andere AIBs leveren standaard 1 CF Connector bij hun X1950Pro/GT, X1650GT/XT. Losse bridge connectors zijn ook te koop voor zo'n 5-8 euro.

[ Voor 33% gewijzigd door CJ op 30-03-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
Gaat lekker bij AMD / ATI. De 690M / T versies zijn de mobile varianten van de 690G dus voor notebooks. Deze zouden eigenlijk in maart / april op de maart komen. Dit nieuwe mobile chipset is gisteren aangekondigd maar ipv levering in april zullen de eerste notebooks pas in juni met dit chipset geleverd worden. Dit is dus nog NA de lancering van het Santa Rosa platform van Intel in mei. Verhaal is dat er technische problemen zijn.

Heeft iemand, afgezien van press releases, al benchmarks gezien? Ik verwacht dat dit chipset in combinatie met de 65nm mobile CPU's de gap met Intel Centrino redelijk kan dichten, technisch gezien. Maar ja Centrino is een super concept waar vele miljarden dollars aan marketing zijn ingestoken en daarbij is de C2D erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
even offtopic: als iemand nog een nieuwe X1900XT CF willen voor €205:
pricewatch: Sapphire Radeon X1900 XT Crossfire 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI)

spotgoedkoop! (€205) leuk voor crossfire
edit: helaas, zag nu pas dat die niet op voorraad was 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door tjtristan op 31-03-2007 12:10 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
tjtristan schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:13:

spotgoedkoop en nergens op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
Oet schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:36:
[...]

Al eens in de/het/een BIOS gekeken? Lijkt me toch meer een instelling die daar thuis hoort dan in CC for that matter..
Helaas niet :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nog even over die 1600x1200@60Hz limitatie bij ATi's Crossfire...

Is weg according to LegitReviews, 1920x1200@60Hz is no problem! :o

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 31-03-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:21:
Gaat lekker bij AMD / ATI. De 690M / T versies zijn de mobile varianten van de 690G dus voor notebooks. Deze zouden eigenlijk in maart / april op de maart komen. Dit nieuwe mobile chipset is gisteren aangekondigd maar ipv levering in april zullen de eerste notebooks pas in juni met dit chipset geleverd worden. Dit is dus nog NA de lancering van het Santa Rosa platform van Intel in mei. Verhaal is dat er technische problemen zijn.

Heeft iemand, afgezien van press releases, al benchmarks gezien? Ik verwacht dat dit chipset in combinatie met de 65nm mobile CPU's de gap met Intel Centrino redelijk kan dichten, technisch gezien. Maar ja Centrino is een super concept waar vele miljarden dollars aan marketing zijn ingestoken en daarbij is de C2D erg sterk.
True. Het gaat super slecht met AMD. Alles is gewoon te laat. En hun cpu's kunnen niet op tegen het intel geweld. Ik weet ook niet wanneer ze de K10 notebook cpu's gaan uitbrengen maar ik gok dat dat nog wel even gaat duren. Maar die hebben ze echt snel nodig om het performance gat in desktop/server en ook Notebook segment dicht te gooien. K10 heeft ook veel energie besparende features. En een DX 10 IGP zou ook wel leuk zijn maar die komt pas eind dit jaar.
Jejking schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:08:

Ik zou er wel even bij zetten dat het om de X800 en X850 crossfire kaarten gaat. Die zouden daar last van hebben. Alle andere niet. Het probleem was volgens mij ook voornamelijk dat je bv geen 80 Hz kon op 1600-1200 en voor een CRT was dat wel wenselijk omdat het beeld op 60 hz kon zien knipperen.

En een X1900 Crossfire voor 200 euro is nog wel interessant zeker omdat de R600 er nog steeds niet is.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 31-03-2007 13:09 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:42
Jejking schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:08:

limitatie van 1600x1200@60 was alleen bij de x800 en x850 meende ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
K-Wulf schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:05:
Even een korte recapitulatie, want volgens mij zie ik iets over het hoofd. Is het nu zo dat beide kampen niet met een goede midrange (dwz 200-250$) kaart komen binnen ~1 tot 2 maanden?

Want ik hoor alleen over de RV610/630 en die heeft maar een 128bit memory bus. Hetzelfde verhaal met de kaart van nVidia. Waar blijven de kaarten met een 256bit memory bus, want er zit wel een groot verschil tussen 128 en 512bit.

De kaart die ik dus mis is de RV670 en die komt pas veel later hoor ik. Maar dat is toch (o.a.) waar het geld zit? Een kaart zoals de X1950Pro nu is. (en de GF4-4200, 9500Pro, X800 e.d. daarvoor) Lijkt mij dat de meeste geld bewuste tweakers daarop zitten te wachten, niet?

Of wordt het dan weer een gecastreerde XL variant ofzo als tussenoplossing?
(ook omdat AMD zei dat ze met een top to bottom line-up zouden komen, verbaast mij dit)
Wil ik ook wel weten. Ben namelijk van plan om eind april me pc te gaan upgraden en wil eigenlijk een kaart van rond de 200-250 eur. Een X1950 Pro kopen is nu ook zonde ivm geen DX10. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik wilde nog even een toevoeging doen aan de post van de console vs pc discussie. Ik ben het er - helaas moet ik eerlijk zeggen - mee eens. Ik werk zelf in een computerwinkel en wij krijgen ook steeds vaker te horen "nee hoor we willen geen goede videokaart, want we hebben daar de xbox360 / ps3 / wii voor". En dat is geen sporadische zin, dit komt consequent meer voor.

Ook heb ik sowieso uit verscheidene kanalen gehoord dat de retail desktop pc het gewoon geen jaren en jaren meer volhoudt. Het wordt allemaal embedded en portable, wij verkopen nu al 65 procent laptops en 35 procent pc's in een van de grootste winkels in Nederland! De shift is gewoon enorm duidelijk.

Ikzelf ben al 2 jaar geleden gestopt met upgraden omdat ik besloot dat ik op mijn PS2 / PS3 zou gamen ... man in een keer alle zorgen over :D ! Geen C2D, geen 8800, geen dit, geen upgrade dat ... ik koop een spel van 50 euro en doe er 50-100 uur mee, geweldig. Dat is €0.50 - €1.00 vermaak per uur, zoek het maar eens ergens anders :D !

Anyway, ik zou nu niet meer zo snel een nieuwe desktop kopen, misschien wel een nieuwe snelle laptop. Maar dan vooral de CPU / MEM / HDD die snel en goed zijn, de GPU laat ik lekker aan de console over :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
CJ schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:30:
[...]

Nee.

Het antwoord staat zelfs in de FAQ in de topicstart...

En wel HIER

Waar je wel even op moeten letten zijn de ASUS X1950Pro kaarten. Deze is er in twee varianten. De CrossFire Edition wordt geleverd met 2 bridge connectors, terwijl je bij de gewone versie van Asus geen enkele connector meegeleverd krijgt. Bijna alle andere AIBs leveren standaard 1 CF Connector bij hun X1950Pro/GT, X1650GT/XT. Losse bridge connectors zijn ook te koop voor zo'n 5-8 euro.
Ow mijn excuses, er overheen gelezen dan.. :$

Maar als ik het goed begrijp heeft de crossfire edition zo'n crossfire bridge meegeleverd. Impliceert dit dan dat er geen crossfire aansluiting op het pcb zit van de gewone x1950 of juist wel waardoor 2 gewone x1950 pro's met behulp van een extern verkregen connector alsnog in crossfire kunnen draaien?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

@Cassius
Wacht maar dat de nieuwe console's weer wat ouder zijn dan gaan de videokaarten wel weer als zoetebroodjes over de toonbank. We zitten nu gewoon in een console hype en de console kan :+ kon ook weer ff mee komen met de pc.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:

Tuurlijk is de high end PC hardware superieur aan die van de consoles. Het gaat er alleen om dat de ontwikkelaars van games bij lange na niet alles uit die hardware willen of kunnen halen, omdat zei ook rekening moeten houden met de meer mainstream PC configuratie, nog niet te spreken over de vele mogelijke configuraties. Bijna elke PC is anders. Zoals Astennu al aangaf, misschien dat er met de komst van DX10 wel een soort van standaard komt. Laten we het hopen. Ook denk ik dat de piracy van PC games een grote rol speelt, een ontwikkelaar zal zich wel eens goed achter de oren krabben om miljoenen in een game te stoppen, om die dan 2 weken voor de officiele release al op het net terug te zien. ( ik maak mij er zelf ook schuldig aan, ik haal ook regelmatig games van het net, enkel de echte online toppers koop ik, en ook m'n X360 is gemod)

PC gaming zit gewoon even in een dip, missschien als we een jaartje verder zijn als Vista en DX10 goed gëintreggeerd zijn, dat de zaken er dan heel anders voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
NoepZor schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:57:
[...]

Ow mijn excuses, er overheen gelezen dan.. :$

Maar als ik het goed begrijp heeft de crossfire edition zo'n crossfire bridge meegeleverd. Impliceert dit dan dat er geen crossfire aansluiting op het pcb zit van de gewone x1950 of juist wel waardoor 2 gewone x1950 pro's met behulp van een extern verkregen connector alsnog in crossfire kunnen draaien?
Kaarten zijn hetzelfde want ze hebben native support. Echter zijn die kabeltjes die er tussen moeten iets van 8 dollar. Dus Asus laat die er uit om op die manier de kaarten iets goedkoper aan te bieden. Maar later moet je wel weer kabeltje kopen als je CF wil. Maar de meeste mensen gebruiken dit niet.

En over dat console gamen. Ik vind het een redelijke oplossing. Maar over een jaar zijn de pc games veel en veel mooier dan op de Xbox 360 of PS 3. Op dit moment is dat zelfs al het geval als je CF of SLi gebruikt met high end kaarten. En games zoals supreme commander speel je er niet op. Het is wel duidelijk dat game defs meer moeite moeten doen om games goed te laten draaien op de PC. Maar dat kan alleen als ATi en nVidia zich goed aan de OpenGL en Direct X standaarden houden en game Defs daar voor optimaliseren. Want games zouden op een 7900 of X1900 veel beter kunnen draaien dan ze nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sapphire levert bij hun 1950PRO gewoon een cf bridge.
Helaas niet op bij de 1950GT.
Vandaar dat ik mijn GT maar omgeruild heb voor een PRO.
Enigste wat mij tegenstond was dat de GT een nieuw ontwerp had voor vrm's angezien die op een PRO toch al aardig voor wat probleemen zorgden.
Klokken wilde die GT wel op de core 660Mhz aleen de mem wilde niet beter als 670Mhz.
Duurde een tijdje voordat ik "eindelijk" wat met die GT clocks kon rommelen mare draaide aardig.
Aangezien ik toch CF wilde gaan draaien moest ik toch van die bridge kabeltjes hebben, heb to mijn GT omgeruild +20 euro voor een PRO waarbij de cf bridge wel bijgeleverd zat.
Uit de doos gehaald werd ik heel blij :P
Deze PRO had het zelfde ontwerp als de GT versie geen groot koelblok op de vrm's en dus geen hitte probleemen.
Standaard liep de kaart al harder als mijn nogal overgeclockte GT 1k kaarten hebben meer baat bij meer mem speed denk ik.
Helaas wil deze core niet zo lekker als die GT core kon 627/634Mhz. geheugen kreeg ik op 730Mhz.
Kom nu net met mijn 754 sempron 3400 niet op de 8k :( 7953...
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2857567
Denk dat mijn 64bit mem en socket 754 nf4 bordje het nie kan trekken ofzo..
Dan maar upgraden naar 939 en een CF3200 bordje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:50
offtopic:
Hey CJ, ga je nog een leuke 1 April grap uithalen dit jaar? :P :9 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Sowieso een erg sterk verhaal met het rebate verhaal en in mijn ogen toch wel erg onwaarschijnlijke prestaties

offtopic:
rot site, blijft reloaden om niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Khou het op 1 april... vage site, superonwaarschijnlijk nieuws, last (en first) revision: 1/4/07
...right... O-)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ook ik kan het bevestigen, 2 of 3 keer opnieuw geinstalleerd allerlei driver cleaners enz gedraait maar het wil maar niet werken. Alleen 7.1 CC werkt hier goed...

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Cheetah schreef op zondag 01 april 2007 @ 01:36:
Khou het op 1 april... vage site, superonwaarschijnlijk nieuws, last (en first) revision: 1/4/07
...right... O-)
1 April ja, als je verder kijkt en je raadt de 'code' dan kom je op de April's Fools site ;) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
tjtristan schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:13:
even offtopic: als iemand nog een nieuwe X1900XT CF willen voor €205:
pricewatch: Sapphire Radeon X1900 XT Crossfire 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI)

edit: helaas, zag nu pas dat die niet op voorraad was 8)7
Gewoon een lokkertje van die lui. Hij staat al twee weken zo in de PW en is al veel langer niet meer op voorraad. Nice going Informatique |:(

Als je echt interesse hebt in een goedkope X1900XT CF, kijk dan eens in Duitsland. Heb sinds dit weekend m'n Connect3D X1900 CF binnen. Kostte 230 (ex verzendkosten)

Heb hem gekocht bij K&M. Betaald via Paypal, binnen drie dagen in huis :)
http://geizhals.at/eu/a184959.html

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47
niels88 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:35:
[...]

Zo gaat dat in het leven. Jij gaat toch ook niet naar de supermarktconcern "Laurus" om hen te steunen, ook al zijn de prijzen hoger dan de concurrend :X
joh, anders lees je ff voor je schrijft? :/
ik heb het niet over ATi vs Nv, ik heb het over de gevolgen van als er 1 over blijft.
want dat is wat hij zo grappig lijkt te vinden.

het (herhaaldelijk) missen van een product-cycle is zeker niet goed voor je bedrijf. ook ATi kan dit de kop kosten in een worst-case doem scenario. nu zal het eerst zo'n vaart niet lopen, maar toch vind ik het frappant en kortzichtig dat iemand met een schijnbare passie voor PC-GFX het erg leuk lijkt te vinden dat/als een concurrent wegvalt. :?

en dat terwijl PC-gaming er momenteel toch niet super voor staat, zie ook andere berichten hier...

ik sta niet te juichen als Nvidia noch ATi tenonder gaat!
wat wel mooi zou zijn is dat er een sterke 3e speler bij zou komen, iets wat Intel zou misschien kunnen...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puppetmaster schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:07:
Het (herhaaldelijk) missen van een product-cycle is zeker niet goed voor je bedrijf. ook ATi kan dit de kop kosten in een worst-case doem scenario. nu zal het eerst zo'n vaart niet lopen, maar toch vind ik het frappant en kortzichtig dat iemand met een schijnbare passie voor PC-GFX het erg leuk lijkt te vinden dat/als een concurrent wegvalt. :?
Ik dacht dat ATI meer richting een 18-24 maanden cyclus toe wilde werken in plaats van de 12-18 maanden. Ik herriner me zo'n uitspraak van Orton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen ze wel willen maar als nVidia gewoon hun eigen cyclus anahoudt heeft Ati niks in te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:42:
kunnen ze wel willen maar als nVidia gewoon hun eigen cyclus anahoudt heeft Ati niks in te brengen
Tenzij ze gewoon veel snellere kaarten maken, zodat het wachten het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47
leonpwner1 schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:57:
[...]
Tenzij ze gewoon veel snellere kaarten maken, zodat het wachten het waard is.
dan nog lijkt het me marketing technisch dodelijk, omdat de andere partij met zn snellere vernieuwing veel meer media en consumenten aandacht krijgt...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puppetmaster schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:11:
[...]

dan nog lijkt het me marketing technisch dodelijk, omdat de andere partij met zn snellere vernieuwing veel meer media en consumenten aandacht krijgt...
Hernoem t, zet er een ander koelertje op, hogere klok, en voila je hebt een "nieuw" product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:57:
[...]

Hernoem t, zet er een ander koelertje op, hogere klok, en voila je hebt een "nieuw" product.
Nja zo simpel is het nu ook weer niet. Kijk naar de overgang van 9700 Pro > 9800 Pro en van X1800 > X1900. En trouwens van X800 > X850 ook. Bij de 9800 Pro hebben ze er een Fbuffer toegevoegd dus ze hebben de core er voor moeten verbouwen. Bij de X850 hadden ze een ander productie proces gebruik waardoor de core hoger geclockt kon worden. En de X1900 had veel meer shader power dan de X1800.

Maar het zou dodelijk zijn als hun niet tegelijk met nVidia kaarten gaan uitbrengen. Of ze moeten zorgen dat hun vorige kaart sneller blijft als de nieuwe kaart van nVidia en de opvolger weer twee jaar mee kan. Maar dat gaat echt niet lukken. Ik denk dat nVidia er minimaal voor zorgt dat hun opvolger sneller is als de beste kaart van ATi die op de markt is. En ze proberen natuurlijk ook te gokken wat de nieuwe kaart gaat doen zodat ze ongeveer even snel zullen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 02-04-2007 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.pcgameshardware.de/?article_id=573129

Volgens dit bericht zou de R600 dan toch 80nm blijven,en niet 65 zoals eerst beweerd werd...Ook word hier nog eens bevestigd dat het een top-to-bottom launch gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
En er staan nog wat meer interessante dingen in als je goed leest. ;)

Maar het meeste is hier al eens voorbij gekomen. Leuk om het nu ook officieel bevestigd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh dit klonk ook we aangenaam :)

"PCGH: On another matter: Nvidia stated that the G80-Chip in it's current form is not compatible with their AGP-Bridge - maybe future chips are again, but G80 will not be. Can you tell us about R6x?

Vijay Sharma: We have a brigde chip and it works with 600 family.

PCGH: So there's no reason it should not work.

Vijay Sharma: No."

kom maar op met die nieuwe AGP lijn :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
offtopic:
Waarom zou je in hemels naam een 600-serie (2xxx dus) product in een shit systeem (want die hebben alleen nog maar AGP) gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8087 3dmark05 jah 100 pts erbij eindelijk de 8k.
heb mem nu t1 eerst t2 loopen... arlg.
nu weet ik zeker dat mijn 754 sempron 3400 mijn turbo kaartje tegenhoud :P
Zeer lekker kaartje die 1950PRO loopt mijn antieke x850XT PE eruit op 1 been :(

Zit er eigenlijk nog veel verschil in de 256 of 512mb versie ?
Ik game op 1280x1024 en wil straaks CF gaan draaien.
Sommige review sites zeggen dat de 512 mb sneller is.

Maakt het uit of je een intel boardje gebruikt met 2x8x PCI-e
Of een ati 3200 bordje met 2x16x PCI-E ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nu heb ik me XTX van de hand gedaan, las wel van de 7.3 cat die net uit is, nu heb ik vista op me laptop met een x700 nu is de mobility driver nog altijd de 7.2 als ik de nieuwste download!? of is t nog wachten op een 7.3 mobile cat~?

[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 02-04-2007 15:24 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
AMD heeft per ongeluk de verkeerde Catalyst gelinkt voor de Mobility Radeons. De mobile catalyst linkte naar de 7.2 drivers. Nog even wachten dus op de geupdate link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ah oke, thnx las al inderdaad na wat googlen dat er een zou moeten zijn.. :/

http://www.computerbase.d.../ati/ati_mobile_catalyst/

nouja, nog even geduld dan maar..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Gerucht gaat dat 14 mei de grote dag gaat worden.
ATI (AMD) kon mij vandaag nog niets vertellen, wisten van niets.

Hoorde vandaag dat de G81 of hoe dat ding heet ook echt op de markt gaat komen, weet niet wat het is, maar dat ding gaat iig 999$ kosten. Denk dat het een soort G80 GX2 is, dus voor quad SLI. Leuk om de performancecrown terug te pakken, maar veel zullen die dingen niet verkocht worden. Ook leuk om te zien dat de lat voor hoogste prijs steeds meer hoger komt te liggen.

De G86 liggen al overal in de verschillende warehouses te wachten tot de launch. Er was echter nog wel een rework nodig, want dat ding werd te warm.

[ Voor 69% gewijzigd door The Source op 03-04-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een G80 GX2 gaat komen dan zullen ze ook eens fatsoenlijke drivers (voor SLI) moeten schrijven anders heb je alsnog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
The Source schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:57:
Hoorde vandaag dat de G81 of hoe dat ding heet ook echt op de markt gaat komen, weet niet wat het is, maar dat ding gaat iig 999$ kosten. Denk dat het een soort G80 GX2 is, dus voor quad SLI. Leuk om de performancecrown terug te pakken, maar veel zullen die dingen niet verkocht worden. Ook leuk om te zien dat de lat voor hoogste prijs steeds meer hoger komt te liggen.
Dit heb ik ook gehoord. Het zou een GX2 worden waarvan elke GPU 96 shaders heeft en rond de 600mhz geklokt zou zijn.
De G86 liggen al overal in de verschillende warehouses te wachten tot de launch. Er was echter nog wel een rework nodig, want dat ding werd te warm.
Dat het te warm werd komt omdat de G86 in 3D stand bleef draaien, ook wanneer het eigenlijk in 2D stand zou moeten zitten. Dit gold ook voor de G84 als ik het goed heb.

Maar dit is wel heel offtopic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Saturnus schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:01:
offtopic:
Waarom zou je in hemels naam een 600-serie (2xxx dus) product in een shit systeem (want die hebben alleen nog maar AGP) gooien?
Ja want een Athlon FX-60 (2 x 2.6Ghz) met 2GB RAM en een 74GB 10K schijf verdient het niet om een andere videokaart als een 6600GT te krijgen :Z ... dat systeem is zóóóóó 2004 |:( .

Open your eyes, er zijn enorm veel systemen die nog baat hebben bij een goede videokaart op AGP, al helemaal omdat de GPU steeds meer benut wordt (zoals je bijvoorbeeld ziet bij 3DM01 --> 03 --> 05 --> 06) ... gun die mensen ook hun gameplezier zonder te schreeuwen 'dat ze maar een nieuwe bak moeten kopen' :/ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nou nou nou. Dus nog 6 weken. Ben benieuwd of het gaat kloppen. En die GX2 van 1000 euro zou dan gaan lijken op die 7800 GTX 512. Dan kun je wel de snelste zijn ja. Dan moet ATi gewoon met de R600 uber edition maken die wat hoger geclockt zijn en die aardig goed tegen een Quad SLi op kan :P
Cassius schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:34:
[...]

Ja want een Athlon FX-60 (2 x 2.6Ghz) met 2GB RAM en een 74GB 10K schijf verdient het niet om een andere videokaart als een 6600GT te krijgen :Z ... dat systeem is zóóóóó 2004 |:( .

Open your eyes, er zijn enorm veel systemen die nog baat hebben bij een goede videokaart op AGP, al helemaal omdat de GPU steeds meer benut wordt (zoals je bijvoorbeeld ziet bij 3DM01 --> 03 --> 05 --> 06) ... gun die mensen ook hun gameplezier zonder te schreeuwen 'dat ze maar een nieuwe bak moeten kopen' :/ .
Uhmm sorry hoor maar ik denk dat misschien 1% van alle AGP bezitters zo'n PC heeft. Meeste zullen P3 en K7 Athlon Classic zijn of zelfs nog PII en K6 II/III. En dan heb je natuurlijk alle P4 S478 nog die hebben volgens mij heeft die socket ook geen support voor dual core cpu's dus IMO heeft het geen nut om daar zo'n kaart in te stoppen. Ik denk ook dat een R600 op een FX 60 in sommige gevallen aardig zcpu limited is en waarschijnlijk ook AGP bus limited. Die kaart heeft ook al PCI-E 2.0 support. En ik ga er even van uit dat hij 2x zo snel is als de X1950 XTX. Dus ook veel meer bandbreedte nodig heeft. En dan hebben we het niet over de Power die die kaart nodig heeft. Dan heb je 3 stekkers nodig. En aangezien het AGP is 6x molex. Want die voedingen hebben vaak geen PCI-E plugs.

De RV630 zou zeker een leuke kaart zijn voor de AGP bezitters. Maar de R600 is daar gewoon niet nuttig. Veel pc's te traag of voldoen niet aan de voedings eisen.

[ Voor 73% gewijzigd door Astennu op 03-04-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

14 mei; praten we dan over een XT of over DE XTX?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RappieRappie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:11:
14 mei; praten we dan over een XT of over DE XTX?
Full line up. Dus als het goed is low mid high en dus ook de XTX. Maar ook de Mobile kaartjes :P

En AMD heeft het door dat we ze te stil vinden:
HWZ: AMD has been operating on a very low profile in the desktop space over the past 6 months, quietly releasing new lines of processors, such as moving to 65nm, beefing up your energy efficient models and constant price cuts. How difficult has it been for AMD to maintain competitiveness and sustain growth?

Henri Richard: Well I think what's been really frustrating is that I've been going around the world and people think we've been too quiet. I take it very seriously because I think it's true, I agree. But, we are a company that's been always operating on the basis of saying the truth and not hyping things. I've been recently quoted because the competition has been really trying to use, what I consider to be unethical practices to hype their products. I'll give you two examples. First, everyone keeps quoting Intel's power envelop, but forget to include the Northbridge. If you're comparing a processor without a memory controller, which is in the chipset to our processor that has an integrated memory controller. That isn't a fair comparison, but everyone allows them to do that. We keep calling foul, we keep saying it is the responsibility of the analysts and the press to report accurate information. And comparing an Intel CPU without the NB to our processor isn't fair, but that's the way it is.

Recently, I've been reading a demonstration of their G965 chipset against a Radeon X1600 and it is clear that the demonstration was rigged. I think that this is not what we would expect from a market leader. It tells me that Intel is under a lot more pressure that they want to admit.

We're definitely going to change a little bit and probably be more vocal, more over the radar than under, but fundamentally I don't believe that two wrongs make a right and we're going to continue to sit this through.

For example, when we launched a new line of 65nm products; from an end user perspective, it isn't really interesting because an end user doesn't care if its 90nm, 65nm or 45nm. What they care about is what product will they get, will it do the job and what price are we talking about. So, on this very question, I'm somewhat divided. On one side, yes, we should make more noise on our products, but on the other side, ultimately it is important for our customers, our OEMs to position their products right, and we rely on them to do the right thing in the market place to serve the end user. I don't think we'll change that fundamentally, but I hear you.
Ik hoor het vele mensen ook zeggen. Laat ons AUB weten waar we op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dan hoop ik wel dat het geen under- of laaggeklokte XTX is. :) En dus direct het "monster". :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RappieRappie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:36:
Dan hoop ik wel dat het geen under- of laaggeklokte XTX is. :) En dus direct het "monster". :)
Daar ga ik wel van uit. Kom op het is dan ook al half mei he :D wordt dan wel een tijd dat we de R600 in volle glorie kunnen aanschouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Astennu schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:02:
Nou nou nou. Dus nog 6 weken. Ben benieuwd of het gaat kloppen. En die GX2 van 1000 euro zou dan gaan lijken op die 7800 GTX 512. Dan kun je wel de snelste zijn ja. Dan moet ATi gewoon met de R600 uber edition maken die wat hoger geclockt zijn en die aardig goed tegen een Quad SLi op kan :P

[...]

Uhmm sorry hoor maar ik denk dat misschien 1% van alle AGP bezitters zo'n PC heeft. Meeste zullen P3 en K7 Athlon Classic zijn of zelfs nog PII en K6 II/III. En dan heb je natuurlijk alle P4 S478 nog die hebben volgens mij heeft die socket ook geen support voor dual core cpu's dus IMO heeft het geen nut om daar zo'n kaart in te stoppen. Ik denk ook dat een R600 op een FX 60 in sommige gevallen aardig zcpu limited is en waarschijnlijk ook AGP bus limited. Die kaart heeft ook al PCI-E 2.0 support. En ik ga er even van uit dat hij 2x zo snel is als de X1950 XTX. Dus ook veel meer bandbreedte nodig heeft. En dan hebben we het niet over de Power die die kaart nodig heeft. Dan heb je 3 stekkers nodig. En aangezien het AGP is 6x molex. Want die voedingen hebben vaak geen PCI-E plugs.

De RV630 zou zeker een leuke kaart zijn voor de AGP bezitters. Maar de R600 is daar gewoon niet nuttig. Veel pc's te traag of voldoen niet aan de voedings eisen.
Je vergeet de Athlon XP's
Die kunnen nog best goed mee.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ritchie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:43:
[...]

Je vergeet de Athlon XP's
Die kunnen nog best goed mee.
Klopt is de P4 classe. Maar daar heb je echt niets aan een R600. Een RV630 is denk ik al aardig overkill. Een X850 XT PE draaide daar al niet optimaal en de CPU liep toen 2700 MHz. ( Beetje afhankelijk van je Applicatie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

De 8950GX2 gaat volgens mij €649 kosten en de 8900U € 549.

14 mei pas de dag? Nou dan verwacht ik gelijk een heel harde launch :)

Hopelijk verschijnt dan ook de Crysis DX10 demo en kunnen we eens kijken welke GPU het meest in dx10 presteert.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:29:

Hopelijk verschijnt dan ook de Crysis DX10 demo en kunnen we eens kijken welke GPU het meest in dx10 presteert.
Inderdaad; en aan de hand daarvan een kaart kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Astennu schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:02:

Dat ben ik dus niet met je eens. P3 en K7 procs hebben er inderdaad geen nut meer bij, die topten toch wel redelijk af bij de Ti500 en de 8500, maar het is geheel niet rechtvaardig dat je afschrijft dat de meeste mensen nog een PII / K6 hebben, dan zit je er echt naast.

Het allerbeste voorbeeld was de Valve online survey die uitging van unieke samples. Je zag dat er enorm veel mensen waren met een AMD Athlon (64) 2400+ ~ 3200+ en een 6600GT. Dat zijn gewoon gamers, de mensen die volgens jou nog met een K6/K7/PII/PIII zitten tikken teksten en gamen niet! Er waren ook zeer veel gamers met de combo van een 3000+ Venice en een Radeon 9500/9600/9700/9800. Ik heb het ook helemaal niet over de X2800XT(X)/X2900XT(X), maar over de lagere jongens die -prima- overweg kunnen met een AGP slot en 1 of 2 molexen. En dat zo'n RV610 of RV630 dan misschien wel twee keer zo snel is als een van hun huidige kaartjes, dan is dat een super upgrade. Sommige doen het voor snelheid, sommige voor wat meer IQ settings :) .

Ik weet nog dat mijn huisgenoot van een 6600GT naar een 7800GS ging met zijn Barton 3200+ (en een fatsoenlijke overclock), hij scoorde 60 procent meer in '05 en 75 in '06! Dus nee, het AGP platform is nog niet verlaten. Ja het zal niet meer stijgen tot G81/R600 full beast hoogtes, maar het is er zeker nog!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:29:
De 8950GX2 gaat volgens mij €649 kosten en de 8900U € 549.

14 mei pas de dag? Nou dan verwacht ik gelijk een heel harde launch :)
Van de high end verwacht ik zowiezo directe beschikbaarheid. Zie ook de quote van Henri Richard in het interview op Harwarezone:
The R600 will be out in the second quarter. The reason we decided to delay the launch was that we wanted to have a complete DX10-enabled solution top to bottom. A lot of people wrote that the reason it is delayed is because of a problem with the silicon, but there is no problem with the silicon. We are demonstrating it. We can ship it today. But if you think about it, looking at where the market is at, the volumes are going to be in the R610 and R630, so it makes sense for us to do a one time launch of the entire family of DX10 enabled products. That meant delaying the R600 for a few weeks, but frankly it doesn't make a difference in the life cycle of the product and talking with our customers and partners, they felt that it would make a bigger impact with one full launch. So we decided to do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:25:
[...]
En AMD heeft het door dat we ze te stil vinden:

[...]

Ik hoor het vele mensen ook zeggen. Laat ons AUB weten waar we op wachten.
Leuk stukje. :)

Ik waardeer AMD wel omdat ze niet zo hard schreeuwen echter inzake dat stukje over de powerenvelope icm NB vind ik dat ze zelf veel actiever/aggressiever moeten zijn om dit bekend te maken.
Net zoals ze er harder aan hadden moeten trekken om de IQ voordelen van x1900 serie bekend te maken. Ik bedoel dit zijn toch jouw pluspunten tov de concurrentie. Als je dat al niet actief market tja…..

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:08:
[...]

Van de high end verwacht ik zowiezo directe beschikbaarheid. Zie ook de quote van Henri Richard in het interview op Harwarezone:

[...]
Dat stukje we can ship today hoeft natuurlijk niet op de R600 te slaan. Dat kan ook op de mid end slaan. Dat ze de availabitity daarvan goed op orde willen hebben voor een hardlaunch.

Dat slaat meer op de availability van de DX10 chips in het algemeen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 03-04-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
RappieRappie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:13:
[...]

Dat stukje we can ship today hoeft natuurlijk niet op de R600 te slaan. Dat kan ook op de mid end slaan. Dat ze de availabitity daarvan goed op orde willen hebben voor een hardlaunch.

Dat slaat meer op de availability van de DX10 chips in het algemeen denk ik.
Lees de zinnen er voor eens. Dat gaat over de R600. ;)
The R600 will be out in the second quarter. The reason we decided to delay the launch (1) was that we wanted to have a complete DX10-enabled solution top to bottom. A lot of people wrote that the reason it (2) is delayed is because of a problem with the silicon, but there is no problem with the silicon. We are demonstrating it (3). We can ship it (4) today.
(1) The Launch -> R600 launch
(2) It -> R600
(3) It -> R600
(4) It -> R600

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Edit; ze kunnen hem shippen. Maar wat zegt DAT over de beschikbaarheid?

Ik kan ook een kaart versturen. Dan is hij ook geshipped. En dus beschikbaar. Al is er dan maar 1 kaart beschikbaar en 1 gelukkige. ;)

[ Voor 147% gewijzigd door Format-C op 03-04-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
RappieRappie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:35:
Edit; ze kunnen hem shippen. Maar wat zegt DAT over de beschikbaarheid?

Ik kan ook een kaart versturen. Dan is hij ook geshipped. En dus beschikbaar. Al is er dan maar 1 kaart beschikbaar en 1 gelukkige. ;)
Nee, dan is hij dus niet beschikbaar. Dan is de kaart verkocht en onbeschikbaar.

Ga er maar van uit dat AMD niet liegt en/of dat ze iets flauws bedoelen met "we kunnen er 1tje shippen, dus dan is-ie beschikbaar". R600 is klaar. Af. Ze hadden 'm al deze maand kunnen lanceren met availability. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:50:
[...]

Ik ben het voor de volle 100% met je eens. Ik zie het al een hele tijd gebeuren, ik heb niet voor niets gëinvesteerd in een mooie HDTV en een X360 ( een PS3 zie ik hier ook nog wel komen ). Het is de laatste tijd teleurstelling na teleurstelling op pc games gebied. Jij geeft het voorbeeld van R6: Vegas, maar ook Stalker bijvoorbeeld, die patch na patch nodig heeft, en dan nóg niet lekker draait met full dynamic lightning op 1600x1200. Verdomme, ik koop toch een high end kaart om alles vol open te kunnen gooien? Of neem GRAW2, fantastische game die ik net heb uitgespeeld op m'n 360, maar waar PC bezitters nog tot minstens juni op moeten wachten. Gelukkig is er ook nog een lichtpuntje in de vorm van C&C: Tiberium Wars :)

Ik heb mijn hoop volledig gevestigd op Crysis en DX10, dat wordt in mijn ogen dé game die de PC weer de voorsprong gaat geven. Want ik heb op de PC nog geen game gezien die kan tippen aan de grafische pracht en praal van Gears of War, ow wacht, die komt ook naar de PC, maar natuurlijk pas als GoW 2 voor de X360 uit komt :z
Ik heb ook een xbox met een 32inch hd rdy tv. Nu speel ik altijd op mijn gewone tft 19inch monitor omdat deze superieure beeldweergave heeft over mijn hd tv, nu heb ik ook wel de top van de 19inch tft's maar heb mijn pctje vaak genoeg aan mijn hd tv gelinked. Nou ik vindt battlefield 2 met 6x aa en verder alles max er al beter uit zijn dan GoW :)

Heb ook nog oblivion op pc en xbox naast elkaar gezet, dan zie je pas echte verschillen, niet alleen kwa scherpte maar voornamelijk kwa pop-up/blur. Dat is er niet op de pc (met mods), en op de xbox irriteer ik me er blauw aan. laadtijden anyone? :P

Achja sinds supcom uit is speel toch nooit meer op de xbox :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz had moeten wachten op de r600 denk.
Heb mijn kaartje 256Mb omgeruild voor een 512 versie ook omdat ik F@H gebruik enzo.
Dit is een ramp ding op standaard clocks geeft ie al artifacts.
F@H wil ook niet meer na +- 10 units krijg ik een Early Unit end. begind ie weer opnieuw.. pft.
Warom duurd het bij AMD dan ook zo lang lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:55:
[...]

Nee, dan is hij dus niet beschikbaar. Dan is de kaart verkocht en onbeschikbaar.

Ga er maar van uit dat AMD niet liegt en/of dat ze iets flauws bedoelen met "we kunnen er 1tje shippen, dus dan is-ie beschikbaar". R600 is klaar. Af. Ze hadden 'm al deze maand kunnen lanceren met availability. :+
:)

We zien wel hoe "it" beschikbaar is. Ik heb er iig wel zin in. :) En ik hoop ECHT dat hij goed leverbaar is. Dat drukt de prijzen ook wat.

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 03-04-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cassius schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:45:
[...]

Dat ben ik dus niet met je eens. P3 en K7 procs hebben er inderdaad geen nut meer bij, die topten toch wel redelijk af bij de Ti500 en de 8500, maar het is geheel niet rechtvaardig dat je afschrijft dat de meeste mensen nog een PII / K6 hebben, dan zit je er echt naast.

Het allerbeste voorbeeld was de Valve online survey die uitging van unieke samples. Je zag dat er enorm veel mensen waren met een AMD Athlon (64) 2400+ ~ 3200+ en een 6600GT. Dat zijn gewoon gamers, de mensen die volgens jou nog met een K6/K7/PII/PIII zitten tikken teksten en gamen niet! Er waren ook zeer veel gamers met de combo van een 3000+ Venice en een Radeon 9500/9600/9700/9800. Ik heb het ook helemaal niet over de X2800XT(X)/X2900XT(X), maar over de lagere jongens die -prima- overweg kunnen met een AGP slot en 1 of 2 molexen. En dat zo'n RV610 of RV630 dan misschien wel twee keer zo snel is als een van hun huidige kaartjes, dan is dat een super upgrade. Sommige doen het voor snelheid, sommige voor wat meer IQ settings :) .

Ik weet nog dat mijn huisgenoot van een 6600GT naar een 7800GS ging met zijn Barton 3200+ (en een fatsoenlijke overclock), hij scoorde 60 procent meer in '05 en 75 in '06! Dus nee, het AGP platform is nog niet verlaten. Ja het zal niet meer stijgen tot G81/R600 full beast hoogtes, maar het is er zeker nog!
Nou ja misschien moeten we het ook anders stellen :D Gamers zijn ook maar een heel klein stukje van de markt. Mja dat zijn de enige die nog upgraden. De normale gebruiker gebruikt zijn pc meestal op en koopt een nieuwe na 5 jaar of zo. Sommige upgraden nog wel eens de HD of het geheugen.

En 3dmark 05 en 06 zijn de slechte voorbeelden. 06 heeft wel een cpu test die mee teld maar thats it. Rest is VGA only. Je moet echt games testen. Maar een Barton 3200+ is nog wel aardig. Ik weet wel dat mijn X850 XT PE veel harder ging op me A64 dan op me Athlon XP systeem.

Anyway je hebt denk ik wel gelijk dat de gamers nu inmiddels rond de 2600-3200 MHz pc's zitten. Ik dacht ook zeker niet dat ze een P3 700 hadden of zo maar meer iets van P4 1600. Die Valve test geeft wel inzicht maar ik blijf er bij R600 voor AGP is onzin. RV630 is wel nuttig. En de mensen die dat soort kaarten kopen zullen ook wel een nieuw mobo kunnen betalen. En dan laten we de uitzonderingen even er buiten ( De mensen met een Dual socket workstation moederbord met 2x dual core er op en ook nog AGP heeft ).
evilpin0 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:03:
[...]

Ik heb ook een xbox met een 32inch hd rdy tv. Nu speel ik altijd op mijn gewone tft 19inch monitor omdat deze superieure beeldweergave heeft over mijn hd tv, nu heb ik ook wel de top van de 19inch tft's maar heb mijn pctje vaak genoeg aan mijn hd tv gelinked. Nou ik vindt battlefield 2 met 6x aa en verder alles max er al beter uit zijn dan GoW :)

Heb ook nog oblivion op pc en xbox naast elkaar gezet, dan zie je pas echte verschillen, niet alleen kwa scherpte maar voornamelijk kwa pop-up/blur. Dat is er niet op de pc (met mods), en op de xbox irriteer ik me er blauw aan. laadtijden anyone? :P

Achja sinds supcom uit is speel toch nooit meer op de xbox :)
Nja ik weet niet hoor. Maar ik heb me Xbox 360 op me dell 24"scherm op 720p ( Dus niet eens max ) En dat ziet er dus best goed uit. Ik heb TDU voor PC en Xbox vergeleken. PC is mooier maar om met die settings goed te spelen had je Crossfire X1900 nodig.

En Doa 4 ziet er ook super uit. GoW ook alleen daar heb je een beetje last van kartel randjes maar die game heeft zo veel meer effecten dan in welke pc game ook. Er zitten zo veel details in die models.

Dus ben het echt niet met je eens. Denk toch dat er wat met je TV mis is. En ik ben best veeleisend qua IQ. Maar ik vind dat de Xbox mooie plaatjes laat zien. Zeker gezien de hardware en de prijs. Mijn X1900 XTX en Dual core 2800 MHz is maar iets sneller als ik met gelijkwaardige IQ test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Met de overname van Ati door AMD had ik even de hoop dat ze marketingtechnisch
een stuk sterker zouden worden maar nu lijken ze helemaal de weg kwijt te zijn. Je topkaart niet uitbrengen omdat de rest v/d lijn nog niet klaar is voor launch slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Het eerder uitbrengen van je topkaart, met de bijbehorende artikelen en reviews die dan gaan verschijnen, is juist de ultieme reclame voor de mid-/low-end die later komt. Het kneedt de markt als het ware een beetje voor. Wel één voorwaarde voor deze strategie, die topkaart moet goed zijn. Hij moet de hoge verwachtingen kunnen waarmaken anders schaadt dit de rest van je lijn. Zou het daar dus aan ontbreken? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Astennu schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:27:
[...]

Nou ja misschien moeten we het ook anders stellen :D Gamers zijn ook maar een heel klein stukje van de markt. Mja dat zijn de enige die nog upgraden. De normale gebruiker gebruikt zijn pc meestal op en koopt een nieuwe na 5 jaar of zo. Sommige upgraden nog wel eens de HD of het geheugen.

En 3dmark 05 en 06 zijn de slechte voorbeelden. 06 heeft wel een cpu test die mee teld maar thats it. Rest is VGA only. Je moet echt games testen. Maar een Barton 3200+ is nog wel aardig. Ik weet wel dat mijn X850 XT PE veel harder ging op me A64 dan op me Athlon XP systeem.

Anyway je hebt denk ik wel gelijk dat de gamers nu inmiddels rond de 2600-3200 MHz pc's zitten. Ik dacht ook zeker niet dat ze een P3 700 hadden of zo maar meer iets van P4 1600. Die Valve test geeft wel inzicht maar ik blijf er bij R600 voor AGP is onzin. RV630 is wel nuttig. En de mensen die dat soort kaarten kopen zullen ook wel een nieuw mobo kunnen betalen. En dan laten we de uitzonderingen even er buiten ( De mensen met een Dual socket workstation moederbord met 2x dual core er op en ook nog AGP heeft ).

[...]

Nja ik weet niet hoor. Maar ik heb me Xbox 360 op me dell 24"scherm op 720p ( Dus niet eens max ) En dat ziet er dus best goed uit. Ik heb TDU voor PC en Xbox vergeleken. PC is mooier maar om met die settings goed te spelen had je Crossfire X1900 nodig.

En Doa 4 ziet er ook super uit. GoW ook alleen daar heb je een beetje last van kartel randjes maar die game heeft zo veel meer effecten dan in welke pc game ook. Er zitten zo veel details in die models.

Dus ben het echt niet met je eens. Denk toch dat er wat met je TV mis is. En ik ben best veeleisend qua IQ. Maar ik vind dat de Xbox mooie plaatjes laat zien. Zeker gezien de hardware en de prijs. Mijn X1900 XTX en Dual core 2800 MHz is maar iets sneller als ik met gelijkwaardige IQ test.
Mijn hd tv is in perfecte staat.
Ik vindt xbox games op hd indrukwekend.
Ik vindt pc games op hd zwaar indrukwekend.

Doa4 heb ik echt veel gespeelt, ziet er goed maar niet bijzonder imo.
Als je GoW kwa effecten wilt vergelijken heb ik nog een leuke game waar je hem naast kan zetten: Supcom, hele andere klasse natuurlijk maar in dat spel zitten pas gruwelijke effecten!

Begrijp me niet verkeerd ik heb GoW 2.5x uitgespeelt en vindt het nog steeds super (speel het niet meer daar niet van) maar als je kritishe gaat vergelijken maakt de pc, mits het spel goed geoptimaliseerd is gehakt van de xdoos, en dat kan al makkelijk met mijn specs (pc van 2006 april).

Aan de andere kant: xbox 400€
Ati x1900, jaar geleden: 450€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
evilpin0 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:55:
[...]

Mijn hd tv is in perfecte staat.
Ik vindt xbox games op hd indrukwekend.
Ik vindt pc games op hd zwaar indrukwekend.

Doa4 heb ik echt veel gespeelt, ziet er goed maar niet bijzonder imo.
Als je GoW kwa effecten wilt vergelijken heb ik nog een leuke game waar je hem naast kan zetten: Supcom, hele andere klasse natuurlijk maar in dat spel zitten pas gruwelijke effecten!

Begrijp me niet verkeerd ik heb GoW 2.5x uitgespeelt en vindt het nog steeds super (speel het niet meer daar niet van) maar als je kritishe gaat vergelijken maakt de pc, mits het spel goed geoptimaliseerd is gehakt van de xdoos, en dat kan al makkelijk met mijn specs (pc van 2006 april).

Aan de andere kant: xbox 400€
Ati x1900, jaar geleden: 450€
Ik wil niet veel zeggen maar ik kan met mijn X1900 XTX supreme commander niet op max settings draaien ( 1920x1200 medium zonder AA ). Wil ik dat wel moet je toch echt CF. En dat zeg ik ook met CF en SLi ga je er over heen maar wat wil je. En die prijs vergelijking van je klopt ook niet. Want je moet er ook nog een hele pc hebben en dan dus geen PC van 300 euro. Er zit in die Xbox wel een Tripple core 3200 MHz cpu met Hyper Threading.

PC gaming is zeker mooier maar veel duurder en je hebt veel zwaardere hardware nodig zoals Crossfire of R600 / 8800 GTX om veel mooier te zijn. En de Xbox is er inmiddels al 2 jaar. De X1900 XTX nog geen 1,5 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Astennu schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:09:
[...]

Ik wil niet veel zeggen maar ik kan met mijn X1900 XTX supreme commander niet op max settings draaien ( 1920x1200 medium zonder AA ). Wil ik dat wel moet je toch echt CF. En dat zeg ik ook met CF en SLi ga je er over heen maar wat wil je. En die prijs vergelijking van je klopt ook niet. Want je moet er ook nog een hele pc hebben en dan dus geen PC van 300 euro. Er zit in die Xbox wel een Tripple core 3200 MHz cpu met Hyper Threading.

PC gaming is zeker mooier maar veel duurder en je hebt veel zwaardere hardware nodig zoals Crossfire of R600 / 8800 GTX om veel mooier te zijn. En de Xbox is er inmiddels al 2 jaar. De X1900 XTX nog geen 1,5 als ik me niet vergis.
Misschien als je een normal resolutie gebruikt draait die wel goed :)
Speel hier op high/medium 1280x1024 2xaa draait PERFECT en ziet er gewoon ongelooflijk scherp en mooi uit. Spel is erg gevoelig voor hoge resoluties als je je reso op een wat minder extreme setting set draait die smooth.

ALs je echter een 24inch tft die 1920x1200 native heeft ben je screwed, is ook de reden waarom ik voor een monitor met een normale native reso heb gekozen. Extreme reso vereisen extreme pc's, en die heb jij niet en die heb ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
evilpin0 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:16:
[...]

Misschien als je een normal resolutie gebruikt draait die wel goed :)
Speel hier op high/medium 1280x1024 2xaa draait PERFECT en ziet er gewoon ongelooflijk scherp en mooi uit. Spel is erg gevoelig voor hoge resoluties als je je reso op een wat minder extreme setting set draait die smooth.

ALs je echter een 24inch tft die 1920x1200 native heeft ben je screwed, is ook de reden waarom ik voor een monitor met een normale native reso heb gekozen. Extreme reso vereisen extreme pc's, en die heb jij niet en die heb ik niet :)
Die had ik wel had eerst CF maar verkocht voor de R600 die er vervolgens een half jaar later nog niet is. Anyway de Xbox 360 draait ook op 1080p en dus 1920-1080. Dus je moet de vergelijking wel eerlijk houden. De meeste games zijn op dit moment 720p dat kun je volgens mij vergelijken met 1680x1050. ( Dit draai ik met TDU op max detail zonder AA redelijk soepel ) En dan is het iets mooier dan de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

360 heeft alleen nog maar 1080i games dacht ik. En 720P.

Dat draait een stukkie lichter dan 1080P imho.
Due to interlacing 1080i has twice the frame-rate but half the resolution of a 1080p signal using the same bandwidth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
[...]
Ik zeg BS

En op GoT moet je zoiets onderbouwen en dat is erg simpel. AMD staat op CPU gebied erg onder druk qua marges. OEM gaat veel naar toe, maar daar moet bijna geld bij, Channel is er enorme prijsdruk van Intel en binnen een weekje gaat het mes weer enorm hard (tot 40%) in de CPU prijzen van AMD. Dan op het gebied van VGA hebben ze enorm veel marktaandeel verloren, en Nvidia is heer en meester, AMD moet dat allemaal terug gaan winnen, en uiteraard is hun doel ook nog om hun marktaandeel uit te breiden. Dus dan is het totaal niet logisch als je iets op de plank hebt liggen:
1) dat sneller is dan dat van je concurrent
2) dat je in volume kunt produceren en in de markt zetten
3) waarbij je veel marge kunt vangen (afgezien van R&D is de kostprijs van zo'n high-end vga kaart erg laag)
niet gewoon verkoopt!!! Er is totaal geen een reden te verzinnen waarom je dan een launch uitstelt. Ik denk dat de kaart of te traag is, of de drivers zijn nog niet klaar, of er zijn productie problemen, of er is een component (ddr4?) shortage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

The Source schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:20:
[...]

AMD staat op CPU gebied erg onder druk qua marges. OEM gaat veel naar toe, maar daar moet bijna geld bij, Channel is er enorme prijsdruk van Intel en binnen een weekje gaat het mes weer enorm hard (tot 40%) in de CPU prijzen van AMD.
En daar staat nog eens tegenover dat er straks ook nog eens overheerlijke processors van Intel tegenover komen te staan zoals de E6320 (2MB cache) en de E6420 (met 4MB cache!!!) die erg goedkoop zijn; om en nabij de 160 euro. :9~ Ook gaat bij Intel het mes in de prijzen over 3 weken las ik... Dus makkelijker wordt het er voor AMD op dat gebied ook niet.

Ze zullen nu zo langzamerhand toch ergens iets moeten brengen dat ze (een hoop) geld gaat opleveren. En het lijkt mij dat je met uitstellen helemaal NIKS verdient.

Dus als ze (iets) hadden kunnen launchen hadden ze het imho al wel gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 03-04-2007 18:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

[...]
Er is totaal geen een reden te verzinnen waarom je dan een launch uitstelt. Ik denk dat de kaart of te traag is, of de drivers zijn nog niet klaar, of er zijn productie problemen, of er is een component (ddr4?) shortage.
PCGH: Hi Vijay. AMD decided not to launch R600 officially at Cebit. Can you give us a clue, what was your reason to do or not do so?

Vijay Sharma [Director of Desktop Discrete Product Marketing at AMD]: Sure. Our initial plan as you're probably aware was to do an NDA press media event this week just before Cebit at Amsterdam. And we realized that we had two derivative products of R600 coming. So we had a whole family of R600-products coming within 45, 60 days of each other. So we said rather than have the press come to Amsterdam before Cebit and then another month later do another event lets talk about the whole family at once and include desktop and mobile products as well. So we have a very strong story and we choose to hold on the R600 and have a combined event later in april.

PCGH: So that means the reason for the delay is not R600 not being ready...

Vijay Sharma: No, no. The R600 schedule hasn't changed. So we're building boards, we're on the same hardware-schedule that we've always been. We're just not launching the product until we launch the family.

PCGH: Given the problems your competitor has with Vista drivers what is your feeling about your Vista drivers for R6x-Generation.

Vijay Sharma: We are very confident in our Vista drivers. We had our first Vista driver that was WHQL-certified I believe in November...

PCGH: So even before Vista...

Vijay Sharma: Even before Vista we had WQHL-certification. So our driver is in great shape. And the other point is we are actually on our second generation of DX10.

PCGH: You're talking about Xbox360-GPU...

Vijay Sharma: Yes, Xbox360 was our first generation and we're on our second generation and you can see our lead in the drivers. This isn't the first time we're doing this. We have a lead, we have established technology, so we're very confident.

PCGH: You felt it was worth the hassle compared to the proven process of 90nm?

Vijay Sharma: Oh the R600 wasn't the first 80nm part we've done.

PCGH: But I'd bet definitely by far the most complex...

Vijay Sharma: O certainly it was the most complex. But from a process perspective we have not had 80nm process issues on the R600.

PCGH: One question about performance: I know you can't answer to any details, so I'll be very vague about it. Did you hit you initial clock target for R600 or did you even exceed it?

Vijay Sharma: Oh, I think we actually exceeded the clock target that we had. So we're quite pleased with the results.

PCGH: Another word on the family of R6x. You plan to introduce all products at once you said. Does that include mobile products?

Vijay Sharma: Right now we're looking at a whole family of products. So there's a whole set of R600-class mobile products and desktop products. And so we do one big tech event for the press under NDA. And then following that will be the announcements, formal public announcements for the products.

PCGH: So the press event will cover all products and the mobile devices are going to launch a little later?

Vijay Sharma: Yes. Well they're very platform dependent.
Bron staat op pagina 10 van dit topic.. Als je dat had gelezen had je het geweten :) Het blijkt dat ze veel exemplaren willen launchen..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
BlackWolf666 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:50:
[...]

Bron staat op pagina 10 van dit topic.. Als je dat had gelezen had je het geweten :) Het blijkt dat ze veel exemplaren willen launchen..
Nou ja, bron. Die man is van de marketing afdeling. Die zijn bij voorbaat al niet te vertrouwen of ze nou werken voor Ati, Nvidia of Unilever. Het is hun taak om het bedrijf altijd in een zo goed mogelijk daglicht te stellen ookal zou de tent op afbranden staan :7
En dat line-up verhaal geloof ik weinig van. Elke dag dat je de R600 tegenhoudt, verkoop je er geen. Voorraad kost geld en dat kan een bedrijf als AMD goed gebruiken. Zo simpel is het. Zoals ik al eens eerder heb aangegeven, blijf ik van mening dat ook Ati met drivers worstelt. Een drivertje voor een X1950GT of hoe die dingen ook heten is heel wat anders dan een driver voor een next-gen DX10 kaart. Naast het feit dat de Nvidia drivers voor Vista bagger zijn, heb ik gelezen dat Catalyst 7.3 voor Vista ook niet bepaald je van het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Ik denk dat liegen jou bedrijf ook een slechte naam geeft en dat ze daar ook niet zo snel aan zullen doen. Hij klinkt ook zeker van zn zaak. Dus ik denk dat er wel een waarheid in zit. Er staat ook dat ze de clocks hoger gekregen hebben dan verwacht. Misschien dat het daarmee in verband staat?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
[...]

Ik zeg BS

En op GoT moet je zoiets onderbouwen en dat is erg simpel. AMD staat op CPU gebied erg onder druk qua marges. OEM gaat veel naar toe, maar daar moet bijna geld bij, Channel is er enorme prijsdruk van Intel en binnen een weekje gaat het mes weer enorm hard (tot 40%) in de CPU prijzen van AMD. Dan op het gebied van VGA hebben ze enorm veel marktaandeel verloren, en Nvidia is heer en meester, AMD moet dat allemaal terug gaan winnen, en uiteraard is hun doel ook nog om hun marktaandeel uit te breiden. Dus dan is het totaal niet logisch als je iets op de plank hebt liggen:
1) dat sneller is dan dat van je concurrent
2) dat je in volume kunt produceren en in de markt zetten
3) waarbij je veel marge kunt vangen (afgezien van R&D is de kostprijs van zo'n high-end vga kaart erg laag)
niet gewoon verkoopt!!! Er is totaal geen een reden te verzinnen waarom je dan een launch uitstelt. Ik denk dat de kaart of te traag is, of de drivers zijn nog niet klaar, of er zijn productie problemen, of er is een component (ddr4?) shortage.
AMD is een recent onderzoek gegroeid, en het marktaandel van nvidia is niet zoveel groter dan dat van AMD:
http://techreport.com/onearticle.x/11772
February 5, 2007:
Interestingly, shipments of desktop graphics processors dropped in the fourth quarter, despite the holiday season rush. AMD nevertheless enjoyed an increase in its share of the discrete desktop graphics market from 43% to 46.2%. Nvidia's share of that market shrunk from 57% to 53.8%.
In de CPU markt is er idd een grote prijsdruk van intel, maar in de vga markt, en vooral de low-end markt waar het volume zit, is het nvidia die onder druk staat. AMD richt zich volgens mij nog veel meer naar de OEM's dan nvidia of ati (vroeger), vandaar dat de R600 launch misschien wel minder belangrijk is dan de RV610 RV630 launch, veel OEMs willen die DX10 sticker op hun multimedia systemen kunnen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja, alhoewel ik AMDATI een warm hart toe draag kan ik echt niks verzinnen waarom ze de R600 launch zouden uitstellen. Het feit dat ze nu de hele familie in 1 keer kunnen launchen is echt een non-argument. Anders gezegd: het is meer een excuus dan een argument.
Je kunt beter twee keer publiciteit hebben dan 1 keer (mits de R600 idd presteert tov de concurrent) bovendien kun je dan nu al revenuen pakken en het heeft een positieve uitstraling naar de rest van de producten.

Sorry maar er is gewoon een ernstig issue met de R600 (geweest :?). Laten we daar niet moeilijk over doen, het beste paard struikelt wel eens. Dat geeft verder niet het moet ook niet mooier gemaakt worden dan het is. Bovendien uit het oogpunt van de high-end user: who the fuck cares about mid/low end. Ik wil power en wel zsm...... :o

Mijn hoop is dat als de R600 zodirekt uiteindelijk gelaunched wordt het een hele mooie complete kaart is waar AMDATI zich niet voor hoeft te schamen.
Verder hoop ik dat ze hun releaseschedules beter in de hand kunnen houden in de toekomst ("do as expected / do as you say") en dat ze hun pluspunten veel dominanter gaan marketen tov Intel/nVidia.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ATI met een dominantere/aggresievere marketing veel meer uit de X1900 serie had kunnen halen qua perceptie van de end-user.

ps: Astennu waarom heb je DM niet aanstaan. Kwam nog een paar leuke dingen tegen die je wel zullen aanspreken. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RappieRappie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:17:
360 heeft alleen nog maar 1080i games dacht ik. En 720P.

Dat draait een stukkie lichter dan 1080P imho.

[...]
Met Fall update kon de Xbox 360 ook 1080p :) niet vanaf het begin maar sinds December 2006 dus wel :)
RappieRappie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:43:
[...]

En daar staat nog eens tegenover dat er straks ook nog eens overheerlijke processors van Intel tegenover komen te staan zoals de E6320 (2MB cache) en de E6420 (met 4MB cache!!!) die erg goedkoop zijn; om en nabij de 160 euro. :9~ Ook gaat bij Intel het mes in de prijzen over 3 weken las ik... Dus makkelijker wordt het er voor AMD op dat gebied ook niet.

Ze zullen nu zo langzamerhand toch ergens iets moeten brengen dat ze (een hoop) geld gaat opleveren. En het lijkt mij dat je met uitstellen helemaal NIKS verdient.

Dus als ze (iets) hadden kunnen launchen hadden ze het imho al wel gedaan.
Tja dat is het Probleem. Intel heeft de C2D en nVidia de 8800 GTX. En AMD heeft niets wat in de buurd komt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:49:
Tja dat is het Probleem. Intel heeft de C2D en nVidia de 8800 GTX. En AMD heeft niets wat in de buurt komt :(.
Aan de andere kant, in de low en mid end maakt ATi de dienst uit qua IQ/Performance :7
Ik ben blij dat ATi eindelijk de mid-end heeft aangepakt met de RV560 en RV570. Mooie kaartjes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Astennu schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:49:

[...]

Tja dat is het Probleem. Intel heeft de C2D en nVidia de 8800 GTX. En AMD heeft niets wat in de buurd komt :(.
Vroeg of laat komen ze wel terug denk ik. :) En misschien al wel over 4 weken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:39:
Tja, alhoewel ik AMDATI een warm hart toe draag kan ik echt niks verzinnen waarom ze de R600 launch zouden uitstellen.
Imo is het simpel. De kaart is 6 maanden later dan de 8800GTX, en gaat dus gepaard met hoge verwachtingen = behoorlijk sneller dan de 8800GTX in vrijwel alle gevallen.
Als ze deze verwachtingen niet kunnen waarmaken (= de kaart is in het algemeen niet of maar nauwelijks sneller) dan betekent dat matige recensie's, wat gewoon per definitie niet goed is voor de rest v/d lijn die nog komen moet. Je maakt als het ware een slechte start voor je nieuwe DX10 lijn.

Als je daarentegen de hele lijn in één keer launched, met een paar sterke kaarten in bepaalde prijsklasse's, dan zullen deze goede de spotlight op zich krijgen, en als het ware de mindere topkaart verbloemen marketingtechnisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:31:
[...]

Imo is het simpel. De kaart is 6 maanden later dan de 8800GTX, en gaat dus gepaard met hoge verwachtingen = behoorlijk sneller dan de 8800GTX in vrijwel alle gevallen.
Als ze deze verwachtingen niet kunnen waarmaken (= de kaart is in het algemeen niet of maar nauwelijks sneller) dan betekent dat matige recensie's, wat gewoon per definitie niet goed is voor de rest v/d lijn die nog komen moet. Je maakt als het ware een slechte start voor je nieuwe DX10 lijn.

Als je daarentegen de hele lijn in één keer launched, waar ongetwijfeld goede kaarten tussen zitten, dan zullen deze de spotlight op zich krijgen, en als het ware de mindere topkaart verbloemen marketingtechnisch.
Dat zou idd kunnen maar ik schreef daarom ook "mits de R600 beter presteert". Een andere reden is uiteraard dat ze de tijd nodig hadden om de R600 wel beter dan de g80 te laten presteren. We zullen zien. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
[...]
Er is totaal geen een reden te verzinnen waarom je dan een launch uitstelt. Ik denk dat de kaart of te traag is, of de drivers zijn nog niet klaar, of er zijn productie problemen, of er is een component (ddr4?) shortage.
En ik denk dat je, net als zovelen hier, gewoon graag willen dat er iets technisch niet goed is, de drivers niet goed zijn, productieproblemen zijn, etc. Soms ligt het antwoord gewoon voor de hand.

De beste reden die ik kan verzinnen lijkt me ook het meest logisch. Hoe slim is het om binnen 6 weken tijd twee grote launches te organiseren inclusief Editor Days annex Launch Events. Dus alles dubbel. Dubbel hotels boeken, dubbel congreszalen boeken, dubbel vluchten boeken de pers over de gehele wereld, dubbel alles. Ja, je hebt twee publiciteitspieken, maar ook dubbel zo veel kosten. Drie keer zelfs als je de Mobility launch nog eens apart zou doen.

Voor zover ik weet lagen RV630 en RV610 op schema en lag R600 achter. Het is dan toch niet heel erg vreemd als blijkt dat men RV630 en RV610 naar voren kan halen en R600 iets uit te stellen, waardoor alles op 1 event kan worden gelanceerd. Blijkbaar zijn de Mobile GPUs ook al klaar itt het verleden waar deze altijd veel later uit kwamen. De tijd die de uitstel duurt kan ook gebruikt worden om de drivers te tweaken (getuige de verschuiving van launchdrivers naar 8.361 van 8.341).

Kostenbesparing en een Big Bang Launch. Vreemd? Ik vind van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dan iets anders. Fuad heeft benchmarks online gegooid van de Sapphire X1950Pro DUAL. In standaard modi is de DUAL kaart van Sapphire iets langzamer dan een GF8800GTS640, maar het verschil is miniem. De AA/AF benchmarks moeten nog geplaatst worden, maar volgens Fuad is de DUAL hier sneller dan een GF8800GTS640.

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/April/graphics/sapphire_x1950pro_dual.jpg

http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=391&Itemid=1

De resultaten zijn dus zeker niet slecht en het is voor Sapphire een leuke basis om te gebruiken voor de volgende generatie AMD GPUs.

Oh ja, opvallend is dat deze kaart niet werkt op een mobo met NV chipset. Geen problemen zijn er op AMD en Intel chipsets.

[ Voor 21% gewijzigd door CJ op 03-04-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
CJ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:50:
[...]

En ik denk dat je, net als zovelen hier, gewoon graag willen dat er iets technisch niet goed is, de drivers niet goed zijn, productieproblemen zijn, etc. Soms ligt het antwoord gewoon voor de hand.

De beste reden die ik kan verzinnen lijkt me ook het meest logisch. Hoe slim is het om binnen 6 weken tijd twee grote launches te organiseren inclusief Editor Days annex Launch Events. Dus alles dubbel. Dubbel hotels boeken, dubbel congreszalen boeken, dubbel vluchten boeken de pers over de gehele wereld, dubbel alles. Ja, je hebt twee publiciteitspieken, maar ook dubbel zo veel kosten. Drie keer zelfs als je de Mobility launch nog eens apart zou doen.

Voor zover ik weet lagen RV630 en RV610 op schema en lag R600 achter. Het is dan toch niet heel erg vreemd als blijkt dat men RV630 en RV610 naar voren kan halen en R600 iets uit te stellen, waardoor alles op 1 event kan worden gelanceerd. Blijkbaar zijn de Mobile GPUs ook al klaar itt het verleden waar deze altijd veel later uit kwamen. De tijd die de uitstel duurt kan ook gebruikt worden om de drivers te tweaken (getuige de verschuiving van launchdrivers naar 8.361 van 8.341).

Kostenbesparing en een Big Bang Launch. Vreemd? Ik vind van niet.
Kan een goede reden zijn, maar is imho nog niet slim.
Dan ga je 1 week krijgen waarop alle online media benchmarks publiceren van 3 kaarten / cores. Na die week is de hype over. Beter elke 2 weken 1 kaart / core lanceren, vooraf gegaan door een groot press event waarop de high-end geintroduceerd wordt. heb je ander halve maand visibliteit, en benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
CJ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:00:
Dan iets anders. Fuad heeft benchmarks online gegooid van de Sapphire X1950Pro DUAL. In standaard modi is de DUAL kaart van Sapphire iets langzamer dan een GF8800GTS640, maar het verschil is miniem. De AA/AF benchmarks moeten nog geplaatst worden, maar volgens Fuad is de DUAL hier sneller dan een GF8800GTS640.

[afbeelding]

http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=391&Itemid=1
Damn dat ding is lang :o Kijk eens naar die PCI-e connector en dan naar het stuk kaart dat nog uitsteekt :w

Of lijkt dat nou zo door die koeler? Nee dat kan niet als ik naar de bovenkant van de foto kijk...

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 03-04-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

En ik denk dat je, net als zovelen hier, gewoon graag willen dat er iets technisch niet goed is, de drivers niet goed zijn, productieproblemen zijn, etc.
Gezien een afgezegd launch-event waar alles zo'n beetje voor geregeld was ligt het gewoon nogal voor de hand dat iets met de R600 nog niet geheel (sterker nog: vrm geheel niet) naar wens was...
In de markt waar hier geopereerd wordt maken enkele 10.000en Euro's meer of minder echt niet zo dramatisch veel uit, en zeker niet als je daarvoor in de plaats een veel grotere en langdurigere exposure krijgt.
2x zoveel kosten lijkt me ook niet perse noodzakelijk. Het was makkelijk mogelijk geweest om de R600 launch groot en uitgebreid te doen, en de launch van de midrange en low-end iets minder groot/duur/uitgebreid. Het gebeurt wel vaker zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 03-04-2007 23:25 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markettingtechnisch is een volledige launch zeker beter, en dat AMD in zwaar weer zit op het CPU front heeft hen waarschijnlijk op dit idee gebracht i.e. een sterk signaal aan de OEM's af te geven: een geintegreerde package met AMD proc's, chipsets, en graka's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:24:
[...]
Gezien een afgezegd launch-event waar alles zo'n beetje voor geregeld was ligt het gewoon nogal voor de hand dat iets met de R600 nog niet geheel (sterker nog: vrm geheel niet) naar wens was...

[...]
In de markt waar hier geopereerd wordt maken enkele 10.000en Euro's meer of minder echt niet zo dramatisch veel uit, en zeker niet als je daarvoor in de plaats een veel grotere en langdurigere exposure krijgt.
2x zoveel kosten lijkt me ook niet perse noodzakelijk. Het was makkelijk mogelijk geweest om de R600 launch groot en uitgebreid te doen, en de launch van de midrange en low-end iets minder groot/duur/uitgebreid. Het gebeurt wel vaker zo.
Het gebeurde wel vaker zo. Het is niet meer ATI die de beslissingen maakt, maar AMD. Zelfde spel, andere spelers.

Een alleenstaande grote R600 launch is zowiezo een gigantische moneysink. Vooral als je nagaat dat de highend GPU nog niet eens 5% van het totale aanbod beslaat. Een gebalanceerde launch met een nadruk op de gehele line-up is marketingtechnisch veel interessanter, zeker als je bedenkt dat het grote geld voor AMD in de lowend, midrange en mobile segment zit. Vooral op het laatste gebied heeft AMD wat goed te maken.

Ik vraag me trouwens af hoeveel de launch van de R5x0 generatie op Ibiza heeft gekost. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

Ik vind dat AMD juist daar niet op moet bezuinigen! Iedereen is het er wel over eens dat ATi agressiever moet launchen en promoten, dan lijkt me dit een goed punt om mee te beginnen. Ik heb de Ruby demo gezien, en zelfs als nVidian ben ik onder de indruk.
Keihard uitbuiten die handel, momentum creeëren, doordrukken. Er is te veel negatieve publiciteit geweest, het zou nu tijd moeten zijn voor de lawaai van grafisch wapengekletter.
Gezien dat de 8600GTS/GT helemaal klaar in de startblokken staat, met zijn eigen launch, lijkt het me het beste om dit ook te gunnen aan de RV630 en RV610. Anders beschikt AMD/ATi weer over technisch supirieure kaarten die weer niet genoeg in het spotlicht staan om naams bekendheid te krijgen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Weet niet of dit al bekend was, maar ik post het toch maar even:

Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/4140_large_AMD_RV610_RV630.png

Bron: http://dailytech.com/AMD+...+Unveiled/article6451.htm

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:01:
offtopic:
Er zijn zat mensen die een goede AGP systeem hebben waarvan ik daar 1 van bent, en die mensen inclusief mezelf zijn al blij zat met een leuke VGA kaart upgrade en wat ook nog best veel geld scheelt ook dan kunnen wij AGP mensen ook van DX10 als Vista benutten op onzere AGP systemen.

aangezien dat PCI-E niet eens volledig benut wordt met een enkele VGA kaart is AGP opzich nog snelzat voor de gene die een enkele kaart wilt hebben voor hun AGP systeem.

De meeste computer gebruikers hebben nog steeds een AGP systeem, AGP is lang nog niet er uit lang niet.
en oh AGP systemen zijn echter geen shit systemen, er zijn zat AGP systemen die van een strakke DX10 AGP kaart kunnen profiteren zoals S754/S939 en Dual S940 systemen als S478 en Dual S603/S604 systemen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 17:52 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)