[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 53 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.918 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
BTW...
Zijn hier ook al STALKER-Benchmarks bekend?
al het gpu (en cpu!!!) geweld zullen hard nodig zijn!

De x1900/1950 blijkt beter met het spel (wordt naast Crysis een klapper en dus maatstaff voor nieuwe gen HW) te werken

http://www.forum-3dcenter...n/showthread.php?t=355360

[ Voor 47% gewijzigd door Joepi op 26-03-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Joepi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:43:
BTW...
Zijn hier ook al STALKER-Benchmarks bekend?
al het gpu (en cpu!!!) geweld zullen hard nodig zijn!

De x1900/1950 blijkt beter met het spel (wordt naast Crysis een klapper en dus maatstaff voor nieuwe gen HW) te werken

http://www.forum-3dcenter...n/showthread.php?t=355360
Nog meer benchmarks voor midrange en low-end kaarten: http://www.firingsquad.co...ainstream_3d_performance/

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/stalker_mainstream_3d_performance/images/stalker1280.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/stalker_mainstream_3d_performance/images/stalker1600.gif

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Hoe moet je nou toch het wonder van de x1800XT verklaren? |:(
Terwijl de R520 3x minder shaderpower heeft.... dan een R580...

[ Voor 35% gewijzigd door Joepi op 26-03-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:11
Joepi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:50:
Hoe moet je nou toch het wonder van de x1800XT verklaren? |:(
Terwijl de R570 3x minder shaderpower heeft.... dan een R580...
512MB voor de te dikke textures :)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Je moet je nou als gamer serieus afvragen:
waarom nou nog een R600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Joepi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:01:
Je moet je nou als gamer serieus afvragen:
waarom nou nog een R600?
DirectX10, Unified Shaders, Shader Model 4.0, 1024MB GDDR4 RAM, veel geheugenbandbreedte met een 512-bit bus :*)

Vergat ik nou te vermellen dat het ook als physicsprocessor gebruikt kan worden en mischien zelfs als geluidkaart?

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 26-03-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
BTW: flashback
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/1820/threetimesthatofthex180af5.jpg

als je die benches van de x1800 en x1900 vergelijkt ...
niks te zien van 3x more PS 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:11
Nogmaals, dan zit de bottleneck niet in de shaders die gebruikt worden, maar in de texture mapping units.
Die verschillen niet tussen de X1800 en de X1900. Verder hoor ik overal verhalen dat de textures gebruikt in stalker er beter uit zien dan die uit HL2. Ik gok er dan ook op dat het verwerken van de textures veel geheugen vereist. Een x1900 met maar 256mb zal daar dan problemen van ondervinden.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Heer Hertog schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:53:
[...]

512MB voor de te dikke textures :)
Dat verklaart niet alles. Lees de review maar eens goed, er wordt ook nog een vergelijking getrokken tussen 256MB vs. 512MB. Zo groot zijn die verschillen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Als de hoeveelheid geheugen van belang zou zijn waarom kakt de X1800 dan zo veel in terwijl de 8800GTS amper in FPS dropt. :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
ATI Catalyst 8.351 Beta leaked

Get it while it's hot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de core mem speed van die X1800 XT 512MB GDDR3 is echter wel meer als dat van de X1900 XT 256MB GDDR3

Core/mem van die X1800 XT 512MB = 625/1500 Mhz DDR [ 750 Mhz GDDR3 Physical]

en dat van de X1900 XT 256MB GDDR3 is echter maar dit:
Core/mem : 625Mhz / 1450 Mhz GDDR3 [ 725MhzGDDR3 Physical]

heh qua snelheid nee niet veel vershil qua framebuffer het dubbele, en ja met meer ram kan men 2x zoveel textures kwijt mischien is dat de verklaring voor dat fenomeen.

Maar idd een R580 VPY met 16 x3 aan Pixelshader Processors moet makkelijk een R520 met 16 x 1 Pixelshader Processors kunnen wegtrekken zonder moeite, mischien hangt het er vanaf wat me voor Applicatie draait, dat het bij sommige het verschil groot is en bij sommige niet of zelfs minder.

Met CrossFire en SLi had men dit ook wel eens.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

Apoca

Array Technology Industry

Joepi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:39:
ATI Catalyst 8.351 Beta leaked
Waiting for the WHQL version... maar die zal wel snel der aan komen nu denk ik :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Joepi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:16:
BTW: flashback
[afbeelding]

als je die benches van de x1800 en x1900 vergelijkt ...
niks te zien van 3x more PS 8)7
Simpele theorie... Catalyst 7.2 heeft nog geen STALKER optimalisaties :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De super bug dat CC niet werkt onder Vista is nog steeds niet opgelost. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
CJ schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:47:
[...]

En de X1900 as geen 512 MB dus geen eerlijke test IMO. Je kunt denk ik beter kijken naar kaarten in dezelfde Prijs klasse. Volgens mij is de X1950 XTX dan nog goedkoper dan de 8800 GTS 320MB.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
[...]

tja...
nog zo iets geks: onder vista draait stalker veel beter dan onder xp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Stalker is gewoon heel erg brak.
Er zit geen AA in wat ook al een tegenvaller is en ik vind persoonlijk het
helemaal ook niet goed draaien op mijn 8800GTX. Dus in mijn ogen is ATI hier niet de enige die faalt in het draaien van een 5 jaar oude game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Joepi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:38:
[...]

tja...
Tja dat is wel logies. Aan de XP drivers doen ze op dit moment weinig. Ik denk dat ze 90% van de Tijd aan de Vista drivers sleutelen en de rest aan de XP drivers.

Dus die nieuwe games werken gewoon beter onder Vista want die drivers hebben al wel optimalisaties.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:59:
[...]

Tja dat is wel logies. Aan de XP drivers doen ze op dit moment weinig. Ik denk dat ze 90% van de Tijd aan de Vista drivers sleutelen en de rest aan de XP drivers.

Dus die nieuwe games werken gewoon beter onder Vista want die drivers hebben al wel optimalisaties.
Dat er weinig gedaan wordt aan de XP drivers is een verkeerd beeld. AMD heeft twee driverteams die parallel aan elkaar werken. Het ene team werkt aan XP drivers. Het andere team werkt aan de Vista drivers. Er is wel veel overlap tussen de twee teams. Zo zal de vernieuwde OpenGL driver die zich in de Vista drivers bevindt, binnenkort een weg banen naar Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

Apoca

Array Technology Industry

Zo lang er geen full DX10 games zijn heeft het toch ook nog geen zin om over te stappen naar Vista in mijn ogen dan.

Daarbuiten zijn nog niet eens alle drivers voor Vista 100% in orde, al moet ik zeggen heb zelf geen problemen ondervonden met gamen in Vista de tijd dat ik het heb getest. Maar veel van mijn software was en is nog steeds niet Vista proof, al zit der wel schot in de zaak met die updates die overal voor uitkomen.

Daarbuiten denk ik dat XP het komende half jaar en ik denk wel zeker tot er een SP1 voor Vista uit zal komen, bij veel mensen als main OS op de pc zal blijven staan.

Maar trouwens erg mooi om te horen dat er gewoon aan de drivers voor beide systemen gewerkt zal blijven worden de komende tijd. Je zou zeggen dat de nadruk nu iets meer op Vista zou liggen, en dat doet het ook wel denk ik. Maar veel implementaties zullen voor beide systemen gebruikt kunnen worden en dus hebben we der allemaal wat aan.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:17:
[...]

Dat er weinig gedaan wordt aan de XP drivers is een verkeerd beeld. AMD heeft twee driverteams die parallel aan elkaar werken. Het ene team werkt aan XP drivers. Het andere team werkt aan de Vista drivers. Er is wel veel overlap tussen de twee teams. Zo zal de vernieuwde OpenGL driver die zich in de Vista drivers bevindt, binnenkort een weg banen naar Windows XP.
Aha. Dan is het wel gek dat stalker beter draait onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Astennu schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:30:
[...]

Aha. Dan is het wel gek dat stalker beter draait onder Vista.
Er zijn wel meer spellen die op ATikaarten in combinatie met vista beter draaien dan op XP.. Niet alleen stalker. Misschien dat Vista toch een boost geeft.. We zullen het zien.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
7.3 beta pakt mijn 9700 Pro niet. Althans, krijg steeds de ''Kan geen installeerbare onderdelen vinden!''-foutmelding.

Stationary-Driver vermeldt echter dat de 9700-series wel ondersteund wordt in deze beta-driver?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
ik mis de x1950XTX :(:(:( is 512 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:38:
tja...
Kijk eens in het STALKER topic...

Bijna iedereen klaagt dat het veel slechter draait onder Vista dan onder XP.

[PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik wou net zeggen heb geen een game gezien die echt beter liep. Kan wel dat er uit de benschmarks mooiere scores komen. Maar heb veel meer last van stotters en lagg. Dan in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Astennu schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:39:
Ik wou net zeggen heb geen een game gezien die echt beter liep. Kan wel dat er uit de benschmarks mooiere scores komen. Maar heb veel meer last van stotters en lagg. Dan in XP.
Dit was wel te verwachten... bij de overstap van m.n. '98 naar 2000 (ook serieus verschillende kernels) en in mindere mate bij de overstap van 2k naar XP hadden we deze problemen ook.

Zodoende wacht ik rustig totdat de eerste serieuze DX10 titels op de markt zijn, tezamen met de eerste serieuze driversets en de eerste serieuze Vista patches (SP1 anyone). Naar wat ik begrepen heb is DirectX onder Vista compleet opnieuw opgebouwd (vandaar dat DX10 ook niet te porten is naar XP), en vind er een soort van 'emulatie' van DX9 plaats. Dit is in principe vrijwel altijd minder efficient dan 'the real thing'.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cheetah schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:30:
[...]
Dit was wel te verwachten... bij de overstap van m.n. '98 naar 2000 (ook serieus verschillende kernels) en in mindere mate bij de overstap van 2k naar XP hadden we deze problemen ook.

Zodoende wacht ik rustig totdat de eerste serieuze DX10 titels op de markt zijn, tezamen met de eerste serieuze driversets en de eerste serieuze Vista patches (SP1 anyone). Naar wat ik begrepen heb is DirectX onder Vista compleet opnieuw opgebouwd (vandaar dat DX10 ook niet te porten is naar XP), en vind er een soort van 'emulatie' van DX9 plaats. Dit is in principe vrijwel altijd minder efficient dan 'the real thing'.
Klopt. Maar volgens mij zou DX 10 echt wel onder XP kunnen werken. Hebben ze alleen geen zin in om te maken. Zal echt wel kunnen. Mja we wachten het wel een half jaartje af. Maar ik vind het raar dat mensen zitten te zeuren dat hun performance onder Vista niet goed is. Je kunt niets anders verwachten van zo'n nieuw Windows OS. Dat heeft gewoon tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Catalyst 7.3 komt trouwens morgen. :) Officieel bevestigd door Catalyst Maker.
wednesday.

my warning about that beta stands. be careful, as it may be the version that wont let you install ccc and corrupt it totally.

In a weird way I do want to see people get burned by beta drivers, and learn not to play with untested software ;-) thats why we post every month, so you dont need to worry about drivers that companies release without testing... bad bad bad bad practice.
Bron: http://www.driverheaven.net/1037235-post17.html

[ Voor 75% gewijzigd door CJ op 27-03-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
CJ schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:58:
Catalyst 7.3 komt trouwens morgen. :) Officieel bevestigd door Catalyst Maker.

[...]

Bron: http://www.driverheaven.net/1037235-post17.html
Ah, zo te zien wordt de CC bug opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Astennu schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:49:
Maar volgens mij zou DX 10 echt wel onder XP kunnen werken. Hebben ze alleen geen zin in om te maken. Zal echt wel kunnen.
Ik heb laatst een artikel hierover gelezen waarin werd uitgelegd dat DX10 geen losse layer is bovenop de Vista kernel (zoals DX8/9 bij XP), maar compleet geintegreerd is met de Vista kernel. MS zou dus een zware kernelupdate op XP moeten doen om deze DX10 compliant te maken. Het lijkt me weinig verassend dat ze daar niet echt zin in hebben met een OS van 5 jaar oud dat uitgefaseert wordt ;)
Mja we wachten het wel een half jaartje af.
Idd... i.i.g. een aantal maanden.
Maar ik vind het raar dat mensen zitten te zeuren dat hun performance onder Vista niet goed is. Je kunt niets anders verwachten van zo'n nieuw Windows OS. Dat heeft gewoon tijd nodig.
Wanneer willen mensen eens niet dat NU alle nieuwe speelgoed perfect en naar wens functioneert? ;)
Gezien ik geen zin heb om betatester te spelen moet ik maar ff geduld opbrengen :P

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Astennu schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:49:
[...]

Klopt. Maar volgens mij zou DX 10 echt wel onder XP kunnen werken. Hebben ze alleen geen zin in om te maken. Zal echt wel kunnen. Mja we wachten het wel een half jaartje af. Maar ik vind het raar dat mensen zitten te zeuren dat hun performance onder Vista niet goed is. Je kunt niets anders verwachten van zo'n nieuw Windows OS. Dat heeft gewoon tijd nodig.
Wie weet:
Plannen voor Wine 1.0 gepresenteerd:
Volgens de Wine-developers zal het niet enorm veel werk zijn om Direct3D10, dat met Windows Vista zal worden meegeleverd, in Wine te gaan ondersteunen. Interessant hieraan is dat het mogelijk zou moeten zijn om de Wine-implementatie van Direct3D10 te porten naar Windows. Dat zou betekenen dat het toch mogelijk wordt om Direct3D10-games op eerdere Windows-versies dan Windows Vista te spelen. Microsoft zelf zal namelijk DirectX10 alleen beschikbaar stellen voor die Windows-release.
Het is een beetje offtopic :)
Maar zolang het kan blijft het een mooi vooruitzicht!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat klinkt wel goed ja :P Alleen moeten we eerst even DX 10 kaartjes krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Ik wil in april me pc gaan upgraden, omdat ik best wel wat game wil ik gelijk voor een mid range DX10 kaart gaan. Nu lees ik hierboven dat dat niet werkt met XP. Ik draai dus nog XP en wil nu nog niet overstappen naar Vista, gaat dat problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
JesseAMD schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:07:
Ik wil in april me pc gaan upgraden, omdat ik best wel wat game wil ik gelijk voor een mid range DX10 kaart gaan. Nu lees ik hierboven dat dat niet werkt met XP. Ik draai dus nog XP en wil nu nog niet overstappen naar Vista, gaat dat problemen geven?
Nee DX 10 werkt niet onder XP. Maar die kaartjes kunnen gewoon DX 5/6/7/8 en 9. Dus je kunt gewoon een DX 10 kaart kopen en die gebruiken onder XP. Alleen XP heeft geen DX 10 dus je kunt geen DX 10 effecten gebruiken. Wil je dat wel moet je naar Vista dankzij Micro$oft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Dus als je spellen wilt spelen die DX10 gebruiken moet je overstappen naar Vista, kut MS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

JesseAMD schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:36:
Dus als je spellen wilt spelen die DX10 gebruiken moet je overstappen naar Vista, kut MS :P
Als je die spellen die over het algemeen zowel DX9 als DX10 gaan ondersteunen in DX10 mode wilt draaien... dan wel ja ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met FSX? Zijn er nog geen DX10-drivers of moet er een DX10-patch voor FSX uitkomen? En zal de performance met die patch beter zijn dan zonder? Ik heb gelezen dat DX10 efficiënter werkt dan DX9. (even in de veronderstelling dat we het over de GF8 hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Cheetah schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:02:
[...]
Ik heb laatst een artikel hierover gelezen waarin werd uitgelegd dat DX10 geen losse layer is bovenop de Vista kernel (zoals DX8/9 bij XP), maar compleet geintegreerd is met de Vista kernel. MS zou dus een zware kernelupdate op XP moeten doen om deze DX10 compliant te maken. Het lijkt me weinig verassend dat ze daar niet echt zin in hebben met een OS van 5 jaar oud dat uitgefaseert wordt ;)

[...]
Idd... i.i.g. een aantal maanden.

[...]
Wanneer willen mensen eens niet dat NU alle nieuwe speelgoed perfect en naar wens functioneert? ;)
Gezien ik geen zin heb om betatester te spelen moet ik maar ff geduld opbrengen :P
Ik denk niet dat de technische kant van DX10 op XP een probleem zal zijn, eerder de verkooptechnische, MS wil graag iedereen naar Vista zien overstappen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Thund3r schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:15:
[...]

Ik denk niet dat de technische kant van DX10 op XP een probleem zal zijn, eerder de verkooptechnische, MS wil graag iedereen naar Vista zien overstappen :)
nee, dx10 is niet mogelijk op XP zonder XP een nieuwe kernel te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:15:
[...]

Niet alleen MS, maar ook geheugen fabrikanten. Ik heb hier een paar schermpjes open en Vista gebruikt al 790MB... een spel opstarten is al helemaal een swap-festijn... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kunnen we weer terug naar ATi nieuws in plaats van Microsoft en Vista geleut? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 28-03-2007 11:51 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Beetje offtopic:
NVIDIA APPEARS TO need a respin both G84 and G86 to A03 silicon.

Not much more to say: buggy, needs more time, and it will most likely delay the April 17 launch. If the firm does launch it on April 17, it will be a soft launch, not the usual hard variety.

Be still my beating heart. µ
The Inq als bron dus of het waar is ??? Anyway als dit wel waar zou zijn zou ATi eerder zijn met hun Low/mid range kaarten. Hopelijk presteren ze ook beter als de nVidia kaartjes. En kunnen ze aardig wat marktaandeel terug pakken.

En nog iets wat niet offtopic is:
Peakstream launches GPGPU for Windows

Free beta to play with

By Charlie Demerjian: dinsdag 27 maart 2007, 17:44
REMEMBER PEAKSTREAM, one of the participants in the ATI stream event last fall? The firm is back with a new version, one that runs on Windows.

This morning, Peakstream announced a free demo of the Beta Workstation for Windows product, you can grab it here. This new one is obviously a version of the GPGPU tools and VM that run on Windows rather than Linux.

Peakstream Windows debugger

As you can (possbly) see from the above, the new version has a plug in for MS Visual Studio which should ease the learning curve. It has in integrated debugger and a lot of visualization tools. You can set breakpoints and watchpoints in the GPU code itself, and view the data directly.

There are also some nifty visualisation tools, both current and historic views are available. The point is that the GPGPU code fits in well with the prevailing Windows tool sets and lets you twiddle the GPUs in a hopefully transparent manner.

One other nice feature they have is a profiler, something I have not seen yet for GPU code. Since coding for GPUs is fairly new and uncharted waters, this is quite a valuable bit. If you get a 10x speedup in your code, you will probably be ecstatic, but is it all that good if you should be getting 100x? Would you even look for a problem with a 10x speedup on the table?

As of now, the Peakstream tools run only on ATI hardware, but there are rumblings about an NV version in the pipeline. GPGPU code remains a fairly niche application in any case, the code will either be very applicable to what you do and run amazingly fast or not do what you want at all. There is fairly little middle ground here.

Two of the success stories Peakstream is touting fall into the categories of medical imaging and defense in addition to the ones talked about last year. It seems GPUs are really good at the types of calculations needed for tomography, so radiologists will have gaming rigs to play with when not peering into your guts. The same holds true for synthetic aperture radar. Both of these markets are not exactly cash poor.

What it all comes down to is the Peakstream environment is now available for Windows and brings a much larger feature set with it. The beta is free to experiment on, so if you don't like it, no big deal. If it does fit your workloads, it is probably well worth the price. µ
Klinkt interessant. Er zijn dus al dingen waar een GPU wel erg nuttig is en echt veel meerwaarde bied tov snelle CPU's. Ik ben benieuwd of de R600 hier weer verder in kan gaan en nog meer soorten berekeningen kan uitvroeren.

Fusion wordt nu ook wel erg interessant. Want dan zou je het vga gedeelte kunnen gebruiken om bepaalde dingen te versnellen. Pak je een losse kaart om het beeld te doen en laat je de chip in je cpu berekeningen doen. Of Physics in games.

[ Voor 72% gewijzigd door Astennu op 28-03-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roertnl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06-2012
Astennu schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:09:
Beetje offtopic:

[...]

The Inq als bron dus of het waar is ??? Anyway als dit wel waar zou zijn zou ATi eerder zijn met hun Low/mid range kaarten. Hopelijk presteren ze ook beter als de nVidia kaartjes. En kunnen ze aardig wat marktaandeel terug pakken.
De ATi Low/mid range kaarten zijn ook "weer" vertraagd.......tenminste volgens Fudzilla
http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=298&Itemid=1
http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=306&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Volgens mij zijn we grijs voor de volgende DX10 kaarten op de markt komen :X

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik snap niet waarom AMD alles zo stil wilt houden rond om die K10 Barcelona en de R600. Willen ze dan echt dat klanten weg lopen ? Geef ze iets om op te wachten. Of zijn de prestaties op dit moment zo ontzettend brak ? Kan ik me namelijk niet voorstellen. Of willen ze er voor zorgen dat nVidia niet weer een 7800 GTX 512 MB kaart uitbrengt die niet te krijgen is maar wel sneller was zodat ze toch meer verkochten ? Ik weet het niet meer maar dit slaat inmiddels nergens op. De 8800 GTX maakt gehakt van alles wat "ATi" heeft en de Core 2 Duo Quad knalt alles van AMD aan de kant. En ze verliezen steeds meer marktaandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:39:
Ik snap niet waarom AMD alles zo stil wilt houden rond om die K10 Barcelona en de R600. Willen ze dan echt dat klanten weg lopen ? Geef ze iets om op te wachten. Of zijn de prestaties op dit moment zo ontzettend brak ? Kan ik me namelijk niet voorstellen. Of willen ze er voor zorgen dat nVidia niet weer een 7800 GTX 512 MB kaart uitbrengt die niet te krijgen is maar wel sneller was zodat ze toch meer verkochten ? Ik weet het niet meer maar dit slaat inmiddels nergens op. De 8800 GTX maakt gehakt van alles wat "ATi" heeft en de Core 2 Duo Quad knalt alles van AMD aan de kant. En ze verliezen steeds meer marktaandeel.
Inderdaad, indien ik had geweten dat AMD/ATI hun CPU/GPU-combinatie in de lente zouden uitbrengen en dat ze topprestaties zouden neerzetten, dan zou ik misschien gewacht hebben ipv een C2D en een 8800GTX te kopen. Ze zijn me in ieder geval tijdelijk kwijt als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:49:
[...]
Inderdaad, indien ik had geweten dat AMD/ATI hun CPU/GPU-combinatie in de lente zouden uitbrengen en dat ze topprestaties zouden neerzetten, dan zou ik misschien gewacht hebben ipv een C2D en een 8800GTX te kopen. Ze zijn me in ieder geval tijdelijk kwijt als klant.
Nou jou misschien tijdelijk maar andere kopen een pc voor een lagere tijd als in 3-5 jaar. En die zijn ze dus voorlopig kwijt. Tis dat ik Intel niet will supporten door cpu's van ze te kopen maar anders was ik ook overgegaan want de prestaties zijn dik in orde. En de 8800 GTX vind ik gewoon te buggy + het gaat om DX 10 en daar weten we nog niets van en ik wil de snelste kaart. + ATi bevalt me al een paar jaar beter dan nVidia. Heb toch best wat NV gehad ( Geforce 1 DDR - Gefroce 2 GTS - 6800 GT en een 7600 Go ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:53:
En de 8800 GTX vind ik gewoon te buggy + het gaat om DX 10 en daar weten we nog niets van en ik wil de snelste kaart. + ATi bevalt me al een paar jaar beter dan nVidia. Heb toch best wat NV gehad ( Geforce 1 DDR - Gefroce 2 GTS - 6800 GT en een 7600 Go ).
In de games die ik al geprobeerd heb (FSX, Far Cry, Prey) heb ik nog geen enkele bug gevonden die videokaart-gerelateerd is. De enige opmerking die ik kan maken is dat de prestaties in Vista ondermaats zijn, maar het is enkel een kwestie van tijd voor goede drivers (momenteel doe ik gewoon dual-boot). Ik heb met m'n 9800Pro trouwens ook nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Astennu schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:53:
het gaat om DX 10 en daar weten we nog niets van
Tegen de tijd dat het echt om DX10 gaat zijn we minimaal 1, vermoedelijk 2 videokaartgeneraties verder... Op dit moment, en zeker ook het komende half jaar, zal het nog steeds voor 90%+ gaan over DX9.

[ Voor 14% gewijzigd door Cheetah op 28-03-2007 16:42 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cheetah schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:39:
[...]
Tegen de tijd dat het echt om DX10 gaat zijn we minimaal 1, vermoedelijk 2 videokaartgeneraties verder... Op dit moment, en zeker ook het komende half jaar, zal het nog steeds voor 90%+ gaan over DX9.
True ik denk dat de R650 er dan al bijna zal zijn. En als er wat meer games uit zijn zitten we al bij de G90 en de R700. Mja me X1900 XTX is nu nog wel goed te gebruiken maar in de nieuwste games trekt hij het toch niet meer en kan ik niet op max settings spelen en dat wil ik toch wel graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:39:
Average Joe koopt geen Core 2 Quad met 8800. Zoals je zelf heb gequote, duurt t ook ff voordat de nieuwe mid- en lowend van nV er is. En het is natuurlijk niet dat zo'n chip van de ene op de andere dag gemaakt is. Dus relax dude :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:09:
[...]

Average Joe koopt geen Core 2 Quad met 8800. Zoals je zelf heb gequote, duurt t ook ff voordat de nieuwe mid- en lowend van nV er is. En het is natuurlijk niet dat zo'n chip van de ene op de andere dag gemaakt is. Dus relax dude :+
Core 2 Quad mischien niet, Core 2 Duo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:09:
[...]

Nee weet ik wel maar het is wel zo dat AMD met al hun producten achter loopt / geen nieuw topmodel op de markt heeft en de concurent wel. Dat is een beetje het probleem. En dat moet je denk ik niet te vaak doen. Of jou top model moet die van de concurent dusdanig overtreffen dat je een veel langere tijd het snelste product op de markt hebt. ( wat met de K8 wel goed gelukt is tot aan de C2D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

S.T.A.L.K.E.R en Crossfire zijn geen goede vrienden van elkaar volgens The Inq.
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=38563

Mensen van FiringSquad (de link ernaar heb ik hier al voorbij zien komen maar dít specifiek nog niet) hebben geprobeerd verschillende eye-candy en prestatie-verhogende functies aan te zetten, maar vanuit de game zelf ben je snel gelimiteerd. Het is wél mogelijk om de meeste dingen aan te zetten via de driver interface.
Alles behalve CrossFire.
Beetje zuur gezien men @ ATi zei dat CF met alle games zou werken zonder profilen (zoals bij nV).

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het leuke aan dat artikel is dat het goed weergeeft dat The Inq helemaal niets af weet van CrossFire en de manier waarop het werkt. En dan er meteen een heel verhaal om heen verzint omdat ze toch 'iets' moeten posten op hun site.

Al direct aan het begin werd aangegeven dat CrossFire in alle games werkt in de default stand, namelijk "Supertiling". Wat ook werd aangegeven is dat dit niet in alle gevallen een performanceboost hoeft op te leveren en dat hiervoor AFR of SFR misschien beter zou zijn.

Vanaf Catalyst 7.1 werd AFR de default mode aangezien dit in de 'meeste gevallen' de grootste performanceboost gaf. Zie de releasenotes hier. Dit hoeft dus niet zo te zijn. Er zijn games die weigeren om met AFR te werken en het liever met SFR doen of juist met Supertiling. Kom je zo'n game tegen dan is het wachten op een aanpassing van AMD om er voor te zorgen dat er een profiel komt voor die game.

Wat het artikel van zowel The Inq als Firingsquad over het hoofd ziet is dit laatste. Dit kan je merken aan het feit dat FS probeert AFR te forceren terwijl dit al de default renderingmodus is. Het zou dus goed kunnen zijn dat STALKER helemaal niet van AFR profiteert of dat er een speciaal profiel met extra tweaks moet worden aangemaakt voor de game in de drivers.

Het zou me dus niets verbazen als dit STALKER probleem in een van de komende Catalysts het probleem wordt aangepakt. En zowiezo staat er een 'doe-het-zelf-profiler' op de planning voor de Catalyst drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Maakt zowieso al weinig uit, aangezien STALKER imho toch snel in de budgetbakken ligt, en niemand het er binnenkort nog over heeft.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

RappieRappie schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:07:
Maakt zowieso al weinig uit, aangezien STALKER imho toch snel in de budgetbakken ligt, en niemand het er binnenkort nog over heeft.
LOL dat zou jammer zijn, zo lang gedaan over ontwikkeling, zo snel weer afgedankt?
Toch zijn reviewers er erg positief over, en ikzelf vind em er best aardig uitzien.

Maar ik zal niet verder offtopic gaan ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, idd; sorry voor de OT.

Het is wel erg rustig in het ATi kamp de laatste tijd. Zal wel stilte voor de storm zijn denk ik. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:13
goed de officiële 7.3 zijn dus uit, en nog is het CCC wil niet starten probleem onder vista niet opgelost.....

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:39:
goed de officiële 7.3 zijn dus uit, en nog is het CCC wil niet starten probleem onder vista niet opgelost.....
Dat meen je niet.... :'(

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Ik kan het helaas bevestigen :(

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
jep ccc werkt nog niet, ati moet echt is werken aan hun drivers...

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Hoe bedoel je ''CCC wil niet starten onder Vista?''

Hier doet ie et gewoon?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Laatst online: 00:34
MelvinB schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:34:
Hoe bedoel je ''CCC wil niet starten onder Vista?''

Hier doet ie et gewoon?
Idd, 7.2 wilde nog wel eens weigeren maar 7.3 werkt perfect.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Laatst online: 11-09 19:57
Helaas moet ik ook rapporteren dat de CCC bij mij ook nog steeds niet opstart (Vista Home Premium 64-bit).
En de fix om de runtime te herstarten, dan andere gebruiker kiezen en weer inloggen werkt ook niet meer. Ik krijg nu een error dat de catalyst control centre:Host application niet meer werkt.

Behoorlijk irritant aangezien er toch vrij groot "VISTA READY" op de doos van die X1950 XTX staat :( De kaart was idd ready alleen de drivers nog even niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:40

ChangeLife4Ever

owned by above

martijnve schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:11:
[...]

Idd, 7.2 wilde nog wel eens weigeren maar 7.3 werkt perfect.
Helaas hier ook niet i.c.m. Vista ultimate 64, X300, X2 4200+. Erg vervelend, want met 'n X300 zet je graag de kwaliteit laag en kies je liever voor prestatie, maar dat zit er dus helaas nog niet in...

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

ChangeLife4Ever schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:56:
[...]

Helaas hier ook niet i.c.m. Vista ultimate 64, X300, X2 4200+. Erg vervelend, want met 'n X300 zet je graag de kwaliteit laag en kies je liever voor prestatie, maar dat zit er dus helaas nog niet in...
Misschien heeft het wel met het feit dat jullie 64bits windows draaien te maken?

Even heel iets anders, CJ, een tijd geleden zei jij dat ATi druk bezig was, en natuurlijk nogsteeds is, met het herschrijven van de OpenGL driver. Je zei ook dat deze terug geport werdt naar windows XP/2K en waarschijnlijk ook naar Linux!. Dat laatste vind ik dan weer erg interessant.
Want, op het moment zijn de drivers van ATi voor Linux niet geheel super, en wat veel mensen toch ook wel missen is het ondersteunen van dingen zoals XGL en AIGLX (compiz/beryl effecten in linux). Hiervoor is een speciale extension nodig die nog niet in de driver zit ingebakken. Er zijn wel open source alternatieven maar die performance is weer een stuk lager heb ik begrepen (en ondersteund ook lang niet alle kaarten...)
Weet jij toevallig of en wanneer deze vernieuwde OpenGL driver naar het linux platform komt en of die ondersteuning er dan wel in zit?
En, longshot, zou het misschien over de Open Source kant gaan? Eindelijk open drivers welke door alles en iedereen getuned zou kunnen worden lijkt me geen slecht idee, mja dat is mijn mening natuurlijk....
En toch, ik zie er heel wat voordelen in.. Het zou mooi zijn.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
ik had eerst 7.2 opnieuw gedownload (was wss opnieuw geupdate) toen werkte ccc perfect (daarvoor niet) daarna 7.3 geinstalleerd (officieel) en nu werkt het weer niet (icm vista 64bit)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
Ik heb een vraag over de Catalyst Control Center icm een ATI Mobility X1600. Deze heeft 512mb Hypermemory, waarvan 256mb dedicated en 256mb RAM. Nou wil ik uitschakelen dat er RAM geheugen wordt gebruikt, maar waar doe ik dat?? Ik heb het al geprobeerd in een registersleutel, maar de adapter blijft op 512mb staan...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Hier geen problemen met een X1300 in Vista Premium 32bit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
CCC start hier wel op en alles werkt behalve het Overdrive gedeelte, wat wel jammer is want volgens mij werkt men kaart dus nu met de 2d speeds als ik me niet vergis.

Ati/AMD sucked flink in z'n support de laatste tijd, geen wonder dat de R600 nog niet uit is.......

Dit alles op:

Asus P5N-E SLI
Intel E6600
Sapphire1950xt 256mb
Vista 64-bit Premium

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Bull schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:07:
CCC start hier wel op en alles werkt behalve het Overdrive gedeelte, wat wel jammer is want volgens mij werkt men kaart dus nu met de 2d speeds als ik me niet vergis.

Ati/AMD sucked flink in z'n support de laatste tijd, geen wonder dat de R600 nog niet uit is.......

Dit alles op:

Asus P5N-E SLI
Intel E6600
Sapphire1950xt 256mb
Vista 64-bit Premium
De releasedate van de R600 staat los van de drivers. ;)

Mensen die problemen hebben met de drivers raadt ik aan een nieuw topic te openen of anders even een kijkje te nemen op het Rage3D forum waar de Vista versie van de Catalyst 7.3 drivers besproken worden in dit topic: http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33886850. Er zijn namelijk meer mensen met troubles. En mensen van het AMD Catalyst team lezen dat topic ook. :)

^^ Dit om vervuiling van dit topic te voorkomen, bv 20 mensen die posten dat Catalyst 7.3 wel/niet goed werkt, dragen niets bij aan de Nieuwswaarde van dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 29-03-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind toch dat ze veel gedaan hebben in Cat 7.3 voor zowel XP als Vista. Ik zie voor Vista ook wat leuke performance boosts staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 20:13
ok, nog één tech opmerking over de 7.3 dan.

Heb inmiddels CCC onder vista (32 bit) aan de praat. heb het volgende gedaan:

- deinstalleer alle ATi software via de deinstallatie tool in het configuratiescherm
- verwijder alle Ati mappen van je computer (zowel in root C:\ als in Program Files)
- draai CrapCleaner om foutieve register settings te verwijderen
- draai Driver Cleaner PE (met de laatste updates) en selecteer alle ATi opties om te cleanen
- reboot Vista in de 640*480 resolutie (F8 tijdens opstarten)
- installeer drivers
- reboot

en het werkt (bij mij in ieder geval) :) Alleen overdrive werkt nog niet, maar dat krijgen we ook nog wel aan de praat :P

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CCC werkt hier nog steeds niet met 7.3, Vista Business 32-bit en een X1900 XT, echt schandalig.

Alles al geprobeerd met installeren, uninstalleren, noem het maar op, maar het zijn gewoon hele slechte drivers blijkbaar. Echt balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nja ik had met 7.1 en 7.2 al geen probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Vanaf http://gathering.tweakers...message/27741773#27741773 wordt er gediscusierd over de 7.3. Dit om niet off topic te zijn

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Fudzilla heeft weer wat verdere geruchten betreffende de clocks van R600:
Core @750-800mhz
Mem (GDDR3) @1600Mhz

Dat het geheugen van de R600XTX maar op 1600mhz zou lopen lijkt me ietwat onwaarschijnlijk gezien het snelle GDDR4 geheugen wat momenteel beschikbaar is (en zelfs sneller GDDR3). 1600mhz lijkt me eerder iets voor een budgetversie.
Dit natuurlijk tenzij de 512bit bus reeds zoveel bandbreedte bied dat het performanceverschil het geldverschil (nog) niet waard is en de R600 voor een mooie(re) prijs in de markt gezet kan worden.

Op G80 front ook nog wat geruchten:
G80 has 160 stream processors?
Maar dit soort gerucht hadden we ook al over G70/G71 (die zouden zgn ook 32 pixel pipes hebben met 8 disabled) en dat bleek toen ook niet te kloppen.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cheetah schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:51:
Fudzilla heeft weer wat verdere geruchten betreffende de clocks van R600:
Core @750-800mhz
Mem (GDDR3) @1600Mhz

Dat het geheugen van de R600XTX maar op 1600mhz zou lopen lijkt me ietwat onwaarschijnlijk gezien het snelle GDDR4 geheugen wat momenteel beschikbaar is (en zelfs sneller GDDR3). 1600mhz lijkt me eerder iets voor een budgetversie.
Dit natuurlijk tenzij de 512bit bus reeds zoveel bandbreedte bied dat het performanceverschil het geldverschil (nog) niet waard is en de R600 voor een mooie(re) prijs in de markt gezet kan worden.

Op G80 front ook nog wat geruchten:
G80 has 160 stream processors?
Maar dit soort gerucht hadden we ook al over G70/G71 (die zouden zgn ook 32 pixel pipes hebben met 8 disabled) en dat bleek toen ook niet te kloppen.
Wel leuk als de buget al 800-1600 heeft en de high end dan dus misschien iets van 1000-2200 krijgt :P

En over die 160 stream processors: Ik vraag me af van welke transistors die dan gemaakt moeten zijn. Ik denk niet dat dat allemaal in 680 miljoen transistors past. Of die R600 moet dus gemaakt zijn om die 160 stream processors bij te houden kan ook nog. We zullen het wel zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 29-03-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
R600 scores 11400+
Written by Fraud Abazovic
Thursday, 29 March 2007 13:14

3Dmark06 on 8.35 driver

We managed to get some early numbers from the R600 and this baby scores 11400+ in 3Dmark06. The test bed included Quad coreQX6700 Intel CPU and 2 GB memory.
The drivers are not final but the score is not that bad either. The score is very competitive to G80 score.
In our lab non overclocked Geforce 8800 GTX card scores 10600 while the overclocked 11100 with the overclocked G80 card.
There is still some hope I guess.
Bron: http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=345&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Als het maar 11400 is vind ik het wel heel erg mager. Dan zou een 8800 Ultra in DX9 even snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha.. dit vind ik weer brullen _/-\o_
Een 8800GTX haalt ook makkelijk 11300k met een Quadcore , non overclocked.

Edit : Ik zie dan nog dat het om een Q6700 gaat ook en niet over een Q6600
Wat is het weer grappig ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^^
Heb niet zonder reden hier al een tijdje weinig gepost. Als je enigzins objectief de GPU markt bekijkt, dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat ATI hele mooie produkten op de markt brengt die grosso modo net zo goed en ook vaak beter zijn dan NVIDIA maar ook regelmatig later.

Dat ATI tov de G80 al een tijd geen concurrent neer kan zetten weet iedereen nu wel alleen, at the end of the day is dat voor iedereen die van games en mooie graphics houdt alleen maar negatief. Wat heb je eraan als er geen (scherpe) competitie zou zijn. :?
Ik zit dus niet thuis enorm blij te wezen dat ik een G80 heb en dat ATI dat op dit moment niet kan bijbenen. Het is alleen maar erg jammer.

Verder zijn alle mogelijke droombare en denkbare specs van de R600 al 3000x gepost. Het heeft allemaal geen zin meer. Laten we gewoon rustig afwachten totdat of AMD de specs vrijgeeft of dat er betrouwbare leaks zijn of reviews komen en dan verder discussieren.... :)

Verder is voor mij, alhoewel enigzins OT, het ook meer en meer een issue hoe slecht de PC game markt erbij staat.
Er komen nog maar erg weinig games uit die mij erg interesseren. Ontwikkelingen die je ziet:
- superslechte support door publisher (o.a.BF serie)
- superslechte prestaties zelfs op highend systemen (R6 vegas e.d.)
- games die anno 2007 geeneens AA ondersteunen
- games met ingame ads
- ATI en NVIDIA die ipv samenwerken op het gebied van graphicsoptions elkaar liever de tent uitvechten.
- etc. etc.

Als je dan kijkt dat consoles zoals de Xbox voor veeeeeeeel minder geld goede presaties neerzetten die er meer dan prachtig uitzien op full hd schermen van tig inch, dan denk ik dat de PC games markt meer dan ooit onder druk komt te staan van de consoles.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Help!!!! schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:28:

blabla

- ATI en NVIDIA die ipv samenwerken op het gebied van graphicsoptions elkaar liever de tent uitvechten.
Ik snap niet helemaal wat je hiermee duidelijk wilt maken. Je hebt het er net over dat scherpe competitie en dus ook concurrentie goed zijn voor de consument, maar nu zeg je dat ATi en nVidia moeten samenwerken? General Motors en BMW werken toch ook niet samen aan een nieuwe über diesel-motor? Misschien een brakke vergelijking, maar toch..

Wat ik juist wil zien is (nog veel betere) samenwerking tussen gamedevelopers en GPU-fabrikanten. Games die brak draaien op high-end systemen valt volgens mij te blamen bij zowel nVidia/ATi als de maker van de game, zij moeten eens beter gaan samenwerken zodat er meer consumenten op de games én op de GPU's afstappen.

Verder lijkt een 3DMark06 score van 11400 op een QX6700 wel érg onwaarschijnlijk, laten we maar gewoon op de release wachten en dan pas de flame-wars voortzetten :z

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
3Dmark06 on 8.35 driver
Wat is dat voor driver...? Alpha? Beta? WHQL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
leonpwner1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:12:
[...]

Linux

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
leonpwner1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:12:
[...]

8.351.3 is de huidige WHQL Catalyst 7.3.

AMD heeft al een tijdje terug bekend gemaakt dat de launchdriver van de R600 driverversie 8.361.x heeft. Aan de naam kan je zien dat dit waarschijnlijk Catalyst 7.4 is. Dit is de meest geoptimaliseerde launchdriver die ook gebruikt gaat worden in reviews. Alle benchmarks die geen gebruik maken van de 8.361 driver zullen dus een vertekend beeld geven.

Volgens mij zit er in de releaseversie van Catalyst 7.3 niet eens een verwijzing naar R600, dus mocht er inderdaad een benchmark hebben plaatsgevonden, dan is dat gebeurt met een ongeoptimaliseerde beta-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:54:
[...]
Haha.. dit vind ik weer brullen _/-\o_
Een 8800GTX haalt ook makkelijk 11300k met een Quadcore , non overclocked.

Edit : Ik zie dan nog dat het om een Q6700 gaat ook en niet over een Q6600
Wat is het weer grappig ;)
grappig en lachen gieren brullen omdat je zelf nu een 8800 hebt?
het is mi gewoonweg jammer en helaas dat ATi niet eerder kon reageren en een slechte zaak voor de PC-GFX industrie.

als de laatste concurrent weg valt, zakt de hele PC-game markt in en lach jij ook niet meer, zelfs niet met een 8900 of 9900 in je bak... :/

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Puppetmaster schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:05:
[...]

grappig en lachen gieren brullen omdat je zelf nu een 8800 hebt?
het is mi gewoonweg jammer en helaas dat ATi niet eerder kon reageren en een slechte zaak voor de PC-GFX industrie.

als de laatste concurrent weg valt, zakt de hele PC-game markt in en lach jij ook niet meer, zelfs niet met een 8900 of 9900 in je bak... :/
Zo gaat dat in het leven. Jij gaat toch ook niet naar de supermarktconcern "Laurus" om hen te steunen, ook al zijn de prijzen hoger dan de concurrend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jedi_Pimp schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:45:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je hiermee duidelijk wilt maken. Je hebt het er net over dat scherpe competitie en dus ook concurrentie goed zijn voor de consument, maar nu zeg je dat ATi en nVidia moeten samenwerken? General Motors en BMW werken toch ook niet samen aan een nieuwe über diesel-motor? Misschien een brakke vergelijking, maar toch..

Wat ik juist wil zien is (nog veel betere) samenwerking tussen gamedevelopers en GPU-fabrikanten. Games die brak draaien op high-end systemen valt volgens mij te blamen bij zowel nVidia/ATi als de maker van de game, zij moeten eens beter gaan samenwerken zodat er meer consumenten op de games én op de GPU's afstappen.

Verder lijkt een 3DMark06 score van 11400 op een QX6700 wel érg onwaarschijnlijk, laten we maar gewoon op de release wachten en dan pas de flame-wars voortzetten :z
Concurrentie kan op verschillende manieren plaatsvinden. Zowel ATI als vnidia komen met eigen manieren om bepaalde graphicsoptions te ondersteunen/uitvoeren. Het is imo beter om hier meer uniforme afspraken over te maken.. De concurrentie kan dan plaatsvinden door sneller te zijn binnen de afspraken.
Als autofabrikanten diesels zouden maken die elk een iets andere diesel nodig hebben dan zou het ook niet erg efficient zijn toch?

Naar mijn gevoel wordt er veel energie verspeeld doordat beiden fabrikanten graphicsoptions elk op een eigen manier proberen te pushen, bijv verschillende HDR of AA opties. Voor gamedevelopers is dat lastiger te supporten.

Waarom niet, zoals je ook terecht zegt over samenwerking, ism met MS en gamefabrikanten afspreken hoe je AA moet ondersteunen, en als keuzeoptie in je spel kan stoppen.

Misschien zie ik het te simpel want ik heb minder verstand van technische barrieres ed.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 29-03-2007 23:37 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
AMD heeft de techpapers online gezet van hun presentaties tijdens GDC. Er zitten een aantal interessante presentaties tussen zoals die over de Frostbyte Engine, maar ook een presentatie van CryTek.

Je vindt de papers hier: http://ati.amd.com/developer/techpapers.html

Binnenkort trouwens meer nieuws over R600. :X :*) :P :'( O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

CJ schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:36:
Binnenkort trouwens meer nieuws over R600. :X :*) :P :'( O-)
Onverwacht! :P :+

Btw, had je mijn vraag-post gelezen over OpenGL drivers, CJ? : Oet in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:28:
^^

Verder is voor mij, alhoewel enigzins OT, het ook meer en meer een issue hoe slecht de PC game markt erbij staat.
Er komen nog maar erg weinig games uit die mij erg interesseren. Ontwikkelingen die je ziet:
- superslechte support door publisher (o.a.BF serie)
- superslechte prestaties zelfs op highend systemen (R6 vegas e.d.)
- games die anno 2007 geeneens AA ondersteunen
- games met ingame ads
- etc. etc.

Als je dan kijkt dat consoles zoals de Xbox voor veeeeeeeel minder geld goede presaties neerzetten die er meer dan prachtig uitzien op full hd schermen van tig inch, dan denk ik dat de PC games markt meer dan ooit onder druk komt te staan van de consoles.....
Ik ben het voor de volle 100% met je eens. Ik zie het al een hele tijd gebeuren, ik heb niet voor niets gëinvesteerd in een mooie HDTV en een X360 ( een PS3 zie ik hier ook nog wel komen ). Het is de laatste tijd teleurstelling na teleurstelling op pc games gebied. Jij geeft het voorbeeld van R6: Vegas, maar ook Stalker bijvoorbeeld, die patch na patch nodig heeft, en dan nóg niet lekker draait met full dynamic lightning op 1600x1200. Verdomme, ik koop toch een high end kaart om alles vol open te kunnen gooien? Of neem GRAW2, fantastische game die ik net heb uitgespeeld op m'n 360, maar waar PC bezitters nog tot minstens juni op moeten wachten. Gelukkig is er ook nog een lichtpuntje in de vorm van C&C: Tiberium Wars :)

Ik heb mijn hoop volledig gevestigd op Crysis en DX10, dat wordt in mijn ogen dé game die de PC weer de voorsprong gaat geven. Want ik heb op de PC nog geen game gezien die kan tippen aan de grafische pracht en praal van Gears of War, ow wacht, die komt ook naar de PC, maar natuurlijk pas als GoW 2 voor de X360 uit komt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Laatst online: 12-09 00:04
Even een korte recapitulatie, want volgens mij zie ik iets over het hoofd. Is het nu zo dat beide kampen niet met een goede midrange (dwz 200-250$) kaart komen binnen ~1 tot 2 maanden?

Want ik hoor alleen over de RV610/630 en die heeft maar een 128bit memory bus. Hetzelfde verhaal met de kaart van nVidia. Waar blijven de kaarten met een 256bit memory bus, want er zit wel een groot verschil tussen 128 en 512bit.

De kaart die ik dus mis is de RV670 en die komt pas veel later hoor ik. Maar dat is toch (o.a.) waar het geld zit? Een kaart zoals de X1950Pro nu is. (en de GF4-4200, 9500Pro, X800 e.d. daarvoor) Lijkt mij dat de meeste geld bewuste tweakers daarop zitten te wachten, niet?

Of wordt het dan weer een gecastreerde XL variant ofzo als tussenoplossing?
(ook omdat AMD zei dat ze met een top to bottom line-up zouden komen, verbaast mij dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niels88 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:35:
[...]

Zo gaat dat in het leven. Jij gaat toch ook niet naar de supermarktconcern "Laurus" om hen te steunen, ook al zijn de prijzen hoger dan de concurrend :X
Helaas, zo werkt t niet. Volgens die redenering zou de klant altijd de aanbieder met de laagste prijs kiezen, wat in praktijk niet gebeurt. Dit leer je op de middelbare school ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb een probleem ik heb een x1900XTX en een x1900XT Crossfire ik heb al mijn instellingen op het hoogste ingesteld op een resolutie van 2560x1600. AF 16x en AA op 14x maar als ik opnieuw opstart dan staat AA weer op 0x maar AF blijft wel netjes op 16x. De rest van de instelling blijven ook gewoon goed alleen AA zet die steeds terug op 0x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:50:
[...]

Ik ben het voor de volle 100% met je eens. Ik zie het al een hele tijd gebeuren, ik heb niet voor niets gëinvesteerd in een mooie HDTV en een X360 ( een PS3 zie ik hier ook nog wel komen ). Het is de laatste tijd teleurstelling na teleurstelling op pc games gebied. Jij geeft het voorbeeld van R6: Vegas, maar ook Stalker bijvoorbeeld, die patch na patch nodig heeft, en dan nóg niet lekker draait met full dynamic lightning op 1600x1200. Verdomme, ik koop toch een high end kaart om alles vol open te kunnen gooien? Of neem GRAW2, fantastische game die ik net heb uitgespeeld op m'n 360, maar waar PC bezitters nog tot minstens juni op moeten wachten. Gelukkig is er ook nog een lichtpuntje in de vorm van C&C: Tiberium Wars :)

Ik heb mijn hoop volledig gevestigd op Crysis en DX10, dat wordt in mijn ogen dé game die de PC weer de voorsprong gaat geven. Want ik heb op de PC nog geen game gezien die kan tippen aan de grafische pracht en praal van Gears of War, ow wacht, die komt ook naar de PC, maar natuurlijk pas als GoW 2 voor de X360 uit komt :z
Ik kan het ook niet laten om even te melden dat ik het ermee eensch ben.

Het lijkt wel of high end PC gaming dood aan het gaan is het laatste jaar. Leuk, al die snelle hardware. Maar wat hebben we er nog aan? En X1800XT of 7800GTX is zelfs nog ruim voldoende om alle hedendaagse games een beetje redelijk te kunnen draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 30-03-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
niels88 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:35:
[...]

Ik wel :) daarom heb ik ook geen C2D :P Mja misschien ben ik wel een beetje gek :P Maar AMD bied wel veel waar voor je geld in de mid range daar kan Intel niet aan tippen.
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:50:
[...]

Helemaal waar. Ik heb ook een 360 en er zitten giganties mooie games tussen. Zoals idd GRAW2 en GOW maar ook DOA4.

Verder ziet test Drive Unlimited er op de PC wel mooier uit. Het is een stukje scherper ( Nu moet ik wel zeggen dat ik op de xbox de demo had ) Alleen mijn X1900 XTX kan het niet op max detail aan. Op een lagere reso zonder AA draait het redelijk is het ook nog steeds iets mooier. Maar ik vind het raar dat een Xbox met veel minder power toch zo'n prestatie neer zet. Dus PC gaming heeft gewoon echt goede optimalisaties nodig zoals die Cosoles dat ook hebben. Maar dan moet de PC wereld naar een standaard toe. En DX10 komt daar wel in de buurd daar hebben ze al best veel dingen vastgelecht.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)