Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Allereerst natuurlijk de training gedaan en hier krijg je een goed gevoel voor de controls. Ik verbaasde me over het aantal moves dat er mogelijk zijn (21 verschillende soorten). Hierdoor is het wel lastig om te bepalen wanneer je welke het beste kan gebruiken. Maar dit zal beter worden naarmate je lastigere tegenstanders krijgt en ze niet af kan maken met alleen simpele combat moves.
Na de training gelijk aan de "Dragon Adventure" begonnen welke alle DBZ saga's doorloopt. En dat is toch wel cool om alle gevechten tot en met buu te spelen
Tot nu toe ben ik nog niet zo ver in de story modus, maar als ik zie hoeveel gevechten er wel niet zijn in DBZ zitten dan ben ik daar nog wel even mee bezig
Pluspunten:
- Goed vechtsysteem mede dankzij de controls.
- Grafisch is het top.
- Veel characters om uit te kiezen.
- Goede muziek.
Minpunten:
- Al erg pittig op niveau 2 (je hebt 3 moeilijkheidsgraden om uit te kiezen).
- Camera af en toe hinderlijk (gelukkig kan je weer locken met pijltje naar boven).
Conclusie:
Ik heb er geen spijt van dat ik deze game heb aangeschaft. Echt een van de top games tot nu toe. Vechtsysteem is erg cool door het gebruik van de wii-mote & nunchuck. En grafisch ziet het er erg goed uit voor een wii-game. Als je een DBZ-fan bent dan raad ik je aan om deze zeker aan te schaffen.
Mijn buurman heeft iets soort gelijks. Zijn remote doet het in het menu nog wel, maar als er dingen als snelheid oid doorgegeven moet worden doet hij het niet... Hij kan dus wel het menu bedienen, maar mensen grijpen in Rampage, of bowlen oid dan weer niet...Kaap schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:47:
Ik heb sinds zaterdagavond iets heel raars. We waren aan het bowlen en opeens reageerde bij Wii-motes niet meer. Wii uitgezet, weer aan. Maar nog niet. Zodra je op 1 van de 2 Wii-motes op een knopje drukt, knipperen de lampjes van onderen even maar gebeurd er verder niks. Er is ook geen cursor in het hoofdscherm.
Batterijen van beide Wii-motes verwisseld, opnieuw gesynched met dat knopje onder het batterijknopje. Maar nog steeds doen beide Wii-motes niets.
Zou de infrarood receiver soms defect zijn zomaar opeens? Gebeurde tijdens het spelen.
Iemand mischien nog een oplossing?
Ik kan je vertellen dat ze de Wii in Belgie op voorraad hebben. Heb er net zelf 1 gehaald bij Bart Smit in het Wijnegem Shopping Center. Van te voren even gebeld of die er nog was en of ze hem appart wilde leggen, was allemaal geen probleem.Bintmeister schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:11:
Is de Wii nou nog steeds verkrijgbaar in de winkel in Belgie? Dan rij ik van het weekend ff op en neerDe Nederlandse voorraadstatus is echt bedroevend, veel winkels hebben zelfs geen bestellingen meer uit staan...
Als hij in Belgie ook zo slecht verkrijgbaar is, bestel ik van het weekend er wel 1 uit Duitsland, dan heb ik hem binnen een week op de mat!
Het is nog altijd een openbaar forum, als er iets wordt besproken dat jij niet leuk vind, dan reageer je toch gewoon niet...Anoniem: 212684 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:58:
zucht.....gaan we het nou weer over die punten pagina's lang hebben?
is er al VC nieuws?
En kijk hier maar voor VC releases. Die site is er altijd wel snel bij, en ze hebben ook een RSS feed (US en EU zijn gescheiden).
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
En de nieuwe batterijen waren wel opgelopen? Want anders doet ie het vaak in het menu wel maar valt ie bij games gewoon om de haverklap uit. En staat er niks tussen jou en de sensor bar dat het kan beinvloeden? (ik heb een keer gehad dat er een pak drinken tussen stond en het signaal dus af en toe blokkeerdeBintmeister schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:55:
[...]
Mijn buurman heeft iets soort gelijks. Zijn remote doet het in het menu nog wel, maar als er dingen als snelheid oid doorgegeven moet worden doet hij het niet... Hij kan dus wel het menu bedienen, maar mensen grijpen in Rampage, of bowlen oid dan weer niet...

[ Voor 23% gewijzigd door Postius op 29-03-2007 19:44 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik ben bezig met een onderzoek naar MMORPGs, en ik kan jullie hulp goed gebruiken! Speel(de) je zelf ook MMORPGs? Vul dan aub ook de "Size Up Yourself" survey in. Alvast bedankt!
[ Voor 45% gewijzigd door Captain N op 29-03-2007 19:55 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
(en omg...mystical ninja goemon naar virtual console? sweet!)
[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 29-03-2007 20:02 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Na lang hier gekeken hebben (eigenlijk al ver voor de launch via de gamecube-topic toendertijd, die heb ik hier overigens ook staan), heb ik me nu maar geregistreerd, want ik heb nu ook een Wii
In ieder geval, waarschijnlijk horen jullie nog van me
Haha lachen dat het hele gezin van dit ding geniet, van jong tot oud. Het is echt een familie console. Denk dat dit toch wel één van de sterkste punten is van de Wii.Tijn89 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:31:
Gegroet!
Na lang hier gekeken hebben (eigenlijk al ver voor de launch via de gamecube-topic toendertijd, die heb ik hier overigens ook staan), heb ik me nu maar geregistreerd, want ik heb nu ook een WiiM'n vriendin kwam hem vanavond brengen (had het kleinood van haar en een bijbehorende vriendengroep gekregen) en gelijk aangesloten natuurlijk. Wist mn ouders zonder enige moeite te overtuigen om ff een potje tegen me te tenissen (had vorige week alvast een wii-mote en nunchuck gehaald met play erbij ;-) ). Schrok ervan hoe goed ze gelijk waren, ik heb het namelijk al een paar keer gedaan bij een vriend van me, maar de harde servesses wisten ze al na 3x met gemak terug te slaan, terwijl ik daar zelf nog veel moeite mee heb
In ieder geval, waarschijnlijk horen jullie nog van meZometeen eerst maar eens die Wii mee naar boven nemen en ff Zelda spelen met het ding
Maar over die harde service: hoe doe je die eigenlijk. Krijg het af en toe per ongeluk voor elkaar maar meer geluk dan wijsheid. Dus hoor graag van je hoe ik dit bewust kan doen.
Geen commentaar
Van verschillende kanten hoor je inmiddels het geluid dat veel spellen op de Wii nauwelijks gebruik maken van de speciale besturing, of op een flauwe of onhandige manier. Of dat terecht is wil ik in het midden laten.
Wat kan er nou beter? Volgens mij is het per definitie onmogelijk om met één controller alle spellen te besturen. Verschillende genre's laten zich immers ook heel verschillend besturen: schietspellen vragen om twee pookjes (lopen, mikken) of een pookje en een bewegingsgevoelig pistool. Platformers zijn prima te spelen met twee pookjes, maar een pistool kun je er niet bij gebruiken. Bij racespellen of point-and-click adventures is één pookje eigenlijk wel genoeg.
Nu wil het lot dat (de meeste) mensen zijn voorzien van twee handen. Je kunt dus in principe twee controllers vasthouden. Als je een platformer speelt op de Wii, is het dan niet veel fijner om die afstandsbediening weg te leggen en twee Nunchucks ter hand te nemen? Modulariteit is het sleutelwoord: door twee afzonderlijke en verwisselbare controllers te maken, is het mogelijk om veel meer spellen op precies de juiste wijze te besturen.
Enkele voorbeelden:
Klassiek:

Omdat de handen afzonderlijk te bewegen zijn, is deze opstelling ook geschikt voor vechtspellen (met name boksen natuurlijk) of racespellen, mits de chucks bewegingsgevoelig zijn.
Shooters:

Shooters on Rails

Point-and-Click:

Partygames

In het geval van partygames kun je ook nog eens twee maal zoveel controllers aansluiten, dus met meer mensen spelen.
Het lijkt mij dat de Wii in principe met al deze opstellingen overweg zou moeten kunnen. Wat vinden jullie? Wat zijn andere manieren om tot een nog completere besturing te komen?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Aldus John Rodman, group product manager for the Xbox platform and Xbox Live. bron“We don’t feel like the Wii customer and the Xbox customer are the same thing,” he said. “We think that as soon as the Wii customer turns 14 they want something else.”
http://www.gamevideos.com/video/id/10164.
Anoniem: 25892
je moet zorgen dat je je mote al in back- of forehand positie hebt, afhankelijk van aan welke kant er geserveerd wordt, scheelt veel tijdTijn89 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:31:
Schrok ervan hoe goed ze gelijk waren, ik heb het namelijk al een paar keer gedaan bij een vriend van me, maar de harde servesses wisten ze al na 3x met gemak terug te slaan, terwijl ik daar zelf nog veel moeite mee heb
Anoniem: 93354
Ach ja iedere keer als ik sony of ms met modder zie gooien krijg ik toch het idee dat ze ergens jaloers op zijn. Nintendo doet hooguit af en toe wat subtile opmerkingen want ze doen gewoon hun ding en dat pakt goed uit. MS kan dat schijnbaar niet hebben en tja dingen als dit roepen doet het altijd erg goed bij de daadwerkelijk groep van xbox kopers, de pubersjip_86 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:12:
Microsoft beoordeelt ons nu ook al als kiddie:
[...]
Aldus John Rodman, group product manager for the Xbox platform and Xbox Live. bron
Vraag me trouwens af hoeveel mensen in dit topic daadwerkelijk 14 jaar oud zijn
Nou maar hopen dat het wel meevalt allemaal en het toch met plezier kan spelen
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Leuk om te horen. Ik ben nu 43, maar ik vind de Wii ook gewoon het leukst van alledrie de consoles. Ik denk dat je meer van racers en shooters moet houden wil je één van de andere 2 meer waarderen. Toegegeven, de graphics zijn minder op de Wii, maar who cares? Ik heb me vroeger uren kunnen vermaken met Pong, Break Out en andere spellen waar het grafische geweld bestond uit een vierkante bal. Juist spellen die simpel te doen zijn, maar waar je mee door wilt blijven gaan (Tetris, Space Invaders) worden het meest verkocht en gewaardeerd imho.jip_86 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:12:
Microsoft beoordeelt ons nu ook al als kiddie:
[...]
Aldus John Rodman, group product manager for the Xbox platform and Xbox Live. bron
Anoniem: 117981
@Kaap (maar ik heb geen zin om terug te scrollen)Bintmeister schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:55:
[...]
Mijn buurman heeft iets soort gelijks. Zijn remote doet het in het menu nog wel, maar als er dingen als snelheid oid doorgegeven moet worden doet hij het niet... Hij kan dus wel het menu bedienen, maar mensen grijpen in Rampage, of bowlen oid dan weer niet...
Ik had laatst precies hetzelfde, de Wiimotes konden de Wii niet meer bereiken ofzo. Aan en uitzetten hielp niet, wat wel hielp was even de stekker uit de Wii...
Het probleem van Bintmeisterś buurman klinkt anders, dat is geen verbindingskwestie maar meer een kapotte accelometer.
Anoniem: 117981
Razor, hoe ervaar je het verschil tussen de PS2 en de Wii versie?Razor.Timo schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:19:
[...]
Elk gassie kan elk gassie verslaan in principe
Wel jammer dat ik mijn data van de PS2 niet kan overzetten, moet ik alles opnieuw doen
http://www.consoleshop.nl/accessoire/30639/1261
[ Voor 9% gewijzigd door Patriek op 30-03-2007 05:58 ]
WaWaWiiiiWa schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:38:
@robbydw Dit heeft zover ik weet met timing te maken. Als je de bal slaat, precies nadat het 'omhooggooi-geluidje' ophoudt heb je zo'n snelle serve. Wat ik vaak doe is de bal een paar keer opgooien voordat je daadwerkelijk slaat, dan krijg je een beetje een feeling voor die timing.
Ik ga beiden proberen vanavondWillybubba schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:41:
Je moet geloof ik slaan als de bal op het hoogste punt is.
Geen commentaar
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Metal Slug is een klassieker en blijft leuk.. hoe is de besturing? Kan me niet voorstellen dat dat gemakkelijk is met je wii-mote? en heeft het enig voordeel tov de andere versies?Boeboe schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 08:37:
Gisteravond toch nog een paar uur Metal Slug zitten spelen in multiplayer, dikke fun. Eerste keer dat ik het met meerdere personen speel en het is echt wel zwaar knallen met twee
Anoniem: 24394
Wat sommige mensen al niet bedenken. Wel heel leuk ideeBozozo schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:35:toon volledige bericht
Mede dankzij Nintendo ondergaat de klassieke controller een metamorfose. Sony heeft het idee van bewegingsregistratie in beperkte mate overgenomen en ook Microsoft schijnt er mee bezig te zijn.
Van verschillende kanten hoor je inmiddels het geluid dat veel spellen op de Wii nauwelijks gebruik maken van de speciale besturing, of op een flauwe of onhandige manier. Of dat terecht is wil ik in het midden laten.
Wat kan er nou beter? Volgens mij is het per definitie onmogelijk om met één controller alle spellen te besturen. Verschillende genre's laten zich immers ook heel verschillend besturen: schietspellen vragen om twee pookjes (lopen, mikken) of een pookje en een bewegingsgevoelig pistool. Platformers zijn prima te spelen met twee pookjes, maar een pistool kun je er niet bij gebruiken. Bij racespellen of point-and-click adventures is één pookje eigenlijk wel genoeg.
Nu wil het lot dat (de meeste) mensen zijn voorzien van twee handen. Je kunt dus in principe twee controllers vasthouden. Als je een platformer speelt op de Wii, is het dan niet veel fijner om die afstandsbediening weg te leggen en twee Nunchucks ter hand te nemen? Modulariteit is het sleutelwoord: door twee afzonderlijke en verwisselbare controllers te maken, is het mogelijk om veel meer spellen op precies de juiste wijze te besturen.
Enkele voorbeelden:
Klassiek:
[afbeelding] + [afbeelding]
Omdat de handen afzonderlijk te bewegen zijn, is deze opstelling ook geschikt voor vechtspellen (met name boksen natuurlijk) of racespellen, mits de chucks bewegingsgevoelig zijn.
Shooters:
Shooters on Rails![]()
Point-and-Click:
[afbeelding]
Partygames
In het geval van partygames kun je ook nog eens twee maal zoveel controllers aansluiten, dus met meer mensen spelen.
Het lijkt mij dat de Wii in principe met al deze opstellingen overweg zou moeten kunnen. Wat vinden jullie? Wat zijn andere manieren om tot een nog completere besturing te komen?
Wat ik inderdaad nog steeds mis is een goed schietspel voor de thuis console. Tijdens mijn weekendje weg House of the dead III met een shotgun gespeeld (arcade machine) owwww wat was dat weer een beleving.
Mijn zoon (weliswaar 4 jaartjes ouder dan dat ventje) staat ook als een wacko om zich heen te rammen met tennis. Boxen is hij zelfs nog fanatieker. Heel gaaf om te zien!WaWaWiiiiWa schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:15:
Dit filmpje bewijst dat de Wii in ieder geval ook kiddy is:
http://www.gamevideos.com/video/id/10164.
Geen commentaar
de "alternatieve" methodes zijn een ramp (gebruik wiimote als grote joystick, hou wiimote zijwaards en kantel om te lopen. De "nunchuck only" optie heb ik zelfs niet geprobeerd), er zijn maar 2 methodes die echt gemakkelijk spelen:m3gA schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 08:51:
[...]
Metal Slug is een klassieker en blijft leuk.. hoe is de besturing? Kan me niet voorstellen dat dat gemakkelijk is met je wii-mote? en heeft het enig voordeel tov de andere versies?
- wiimote zijwaards houden en met de d-pad sturen. 1 en 2 toets om te springen/schieten. Speelt vlotjes
- gamecube controllers zijn goed doenbaar. Alleen moet je schieten met de b-knop, terwijl je bommen werpt met de x-knop, wat betekent dat je moet stoppen met schieten (je vinger verplaatsen) om wat bommetjes te werpen. Voor de rest is dit eigenlijk een ideale speelmethode.
Dit gezegd zijnde vind ik het zeer vreemd dat de classic controller niet ondersteund wordt. Met 4 gewone knoppen rechts + d-pad zou je de perfecte controls hebben voor dit soort game.
Ik heb DBZ nog niet voor de Wii, maar ga hem binnenkort kopenAnoniem: 117981 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 01:23:
[...]
Razor, hoe ervaar je het verschil tussen de PS2 en de Wii versie?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
NES: (500 Wii Points)
Punch-Out!!® (1 speler)
SNES: (800 Wii Points)
The Legend of the Mystical Ninja (1-2 spelers)
TurboGrafx: (600 Wii Points)
Dragon's Curse (1 speler)
bron:nintendo-europe.com
Of je doet mijn methode. Druk "A" om op te slaan,en inderdaad op het hoogste punt slaan..maarrrr..net even anders.
Wat ik doe is..ik druk A en dan vlak erna maak ik een harde beweging omhoog(Ja wel op het hoogste punt dus..maar dat is vlak na A drukken) i.p.v. een tennis beweging. Ik sla bijna alleen maar snoeihard
[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 30-03-2007 10:45 ]
Anoniem: 104593
Ben nu net bij de Frieza Saga aan beland. Ik herriner me van eerdere games op de Cube en PS2 dat ieder character een Super Kamehameha had of PowerBall/Rushes nu heeft ieder personage echt aparte aanvallen! Neem bijvoorbeeld Bardock die een ontzettend vette rush heeft en ook een hele stoere Energy attack. Ook stoer dat Goku echt Kaioken e.d. kan gebruiken.
De story mode vond ik eerst een beetje slap een paar figuurtjes die tegenover elkaar staan, maar er zijn veel meer ingame scenes nu waarbij gevochten wordt, zoals het einde van de Bardock saga.
Al met al was Maart weer een geweldige maand met Sonic, DBZ voor de Wii en natuurlijk S.T.A.L.K.E.R en Command & Conquer 3
Anoniem: 24394
Wat heel erg helpt, bij mijn vrouw altijd een snelle bal, is om echt de beweging te maken. Wii Remote omhoog doen en dan naar voren slaan.WaWaWiiiiWa schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:38:
@robbydw Dit heeft zover ik weet met timing te maken. Als je de bal slaat, precies nadat het 'omhooggooi-geluidje' ophoudt heb je zo'n snelle serve. Wat ik vaak doe is de bal een paar keer opgooien voordat je daadwerkelijk slaat, dan krijg je een beetje een feeling voor die timing.
Enige minpunt waar ik tegen aan loop, zijn die dragon clashes (of hoe ze ook worden genoemd): als beide spelers tegen elkaar rushen met de boost aan, dan kom je in zo’n struggle terecht waarbij je de joystick als een gek moet gaan bewegen om de ander af te troeven. Nu kan het zijn dat ik gewoon zuig, maar die computer haalt gewoon met gemak 50% meer hits (difficulty 2).
Iemand nog wat tips om zo’n struggle te kunnen winnen van de computer, of loopt iedereen hier tegen aan? Voor de helderheid: tijdens zo’n clash zit ik vaak op max 32 hits, terwijl de computer eigenlijk altijd al op de 52+ zit. Nu gebeuren die clashes niet vaak (je kunt ze immers zelf redelijk goed ontwijken), maar toch voel ik de drang om op dit onderdeel de computer er eens flink van langs te geven. Tips zijn dus welkom.
Dragonball Adventure (Frieza Saga):
Die dragon clashes heb ik ook moeite mee. Heb er een paar gewonnen, maar het meeste verloren. Wel heb ik het idee dat als je de joystick rond draait dat het dan beter gaatCleetje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:11:
DBZ is inderdaad een prachtgame, zoals velen al aangaven. Ik heb hem sinds woensdag en heb gewoon moeite om ff te pauzeren. De computer is erg pittig op de middelste stand, maar dat is ook net de uitdaging. Het is echt geweldig hoe het vechtsysteem werkt, echt een nauwkeurige imitatie van de anime.
Enige minpunt waar ik tegen aan loop, zijn die dragon clashes (of hoe ze ook worden genoemd): als beide spelers tegen elkaar rushen met de boost aan, dan kom je in zo’n struggle terecht waarbij je de joystick als een gek moet gaan bewegen om de ander af te troeven. Nu kan het zijn dat ik gewoon zuig, maar die computer haalt gewoon met gemak 50% meer hits (difficulty 2).
Iemand nog wat tips om zo’n struggle te kunnen winnen van de computer, of loopt iedereen hier tegen aan? Voor de helderheid: tijdens zo’n clash zit ik vaak op max 32 hits, terwijl de computer eigenlijk altijd al op de 52+ zit. Nu gebeuren die clashes niet vaak (je kunt ze immers zelf redelijk goed ontwijken), maar toch voel ik de drang om op dit onderdeel de computer er eens flink van langs te geven. Tips zijn dus welkom.
Ik heb alleen moeite met de timing van de blast-moves. Veel tijd heb je elke keer niet om een tegenstander met een blast 1/2 te bestoken. Als je hem een eind weg slaat en je wilt opladen voor een knaller dan moet je rap zijn, want hij is zo weer bij je

Het zal wel een kwestie van wennen zijn
Dat probleem is al ruim 20 pagina's geleden opgelost.Bintmeister schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:55:
9 van de 10 keer moet je de stroom eraf halen en opnieuw synchen of iets dergelijks.
Maar het probleem van je buurman klinkt eerder als een overleden controller.
Ik denk juist dat de Wii de enige console is die geschikt is voor shooters.gr1542 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:57:
Ik denk dat je meer van racers en shooters moet houden wil je één van de andere 2 meer waarderen.
Shooters met een pookje zijn gewoon beroerd, ik heb ze dan ook altijd op mijn pc gespeeld.
Maar nu met de Wii bestaat de kans dat ik er een zal kopen voor een console.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hhmm, zal dan wel eens proberen om de analoge stick echt rondjes te laten draaien. Ik heb echter het gevoel dat dat te sloom gaat, maar het kan best dat complete rondjes gewoon meer opleveren dan spastisch die stick heen en weer te rammen. Ik ben zelfs zo erg geweest om eens uit te proberen of ik niet gewoon met mn wiimote hand snel die stick heen en weer kan rammen, maar echt werken doet dat niet (buiten het feit dat je daarmee ook sneller je nunchuck sloopt).Jerry schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:46:
[...]
Die dragon clashes heb ik ook moeite mee. Heb er een paar gewonnen, maar het meeste verloren. Wel heb ik het idee dat als je de joystick rond draait dat het dan beter gaat.
Ik heb alleen moeite met de timing van de blast-moves. Veel tijd heb je elke keer niet om een tegenstander met een blast 1/2 te bestoken. Als je hem een eind weg slaat en je wilt opladen voor een knaller dan moet je rap zijn, want hij is zo weer bij je. Alleen de kamehameha lukt me altijd wel op tijd (als ik niet vergeet om de B-knop los te laten - laden van blast
).
Het zal wel een kwestie van wennen zijn.
Blasts zijn inderdaad erg lastig te timen. In de meeste gevallen ontwijken de tegenstanders die dingen (of ze missen gewoon vanwege terrein of rushes). Wat ik dan ook vaak doe, is gewoon in melee flink wat klappen uitdelen (en teleporteren voor de fun en verwarring). Vervolgens haal ik een keer goed uit met een smash/kick waardoor ze de lucht in vliegen. Pas dan stuur ik er een blast achteraan, wat mooi vuurwerk in de lucht geeft
P.s. Ik vermijd vaak die rush specials, die worden me te vaak tegengehouden in de adventure mode. Bovendien missen die al als je tegenstander op de grond ligt, om over het bereik nog maar niet te spreken. Nee, iemand met een rotgang wegschoppen en er een beam achteraan sturen is gewoon leuker
Niemand had er nog op gereageerd, dus doe ik het maar even.Patriek schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 05:57:
De Joytech oplaadstations voor de Wii mote zijn nu op vooraad bij coolblue
http://www.consoleshop.nl/accessoire/30639/1261
Op het plaatje zie je een klein USB-stekkertje. Zit die er ook echt bij om mee op te laden of is die er zomaar als idee bijgesoept? Het plaatje is namelijk nogal verouderd en ook de specificaties (die ik gezien heb) geven geen uitsluitsel.
Verder vind ik €42,- bij consoleshop nogal prijzig. Misschien dat dat dingetje ergens anders wat goedkoper te vinden is. Een linkje zou welkom zijn.
Er zouden ook andere maatschappijen werken aan een oplaadstation voor 2 wii remotes, maar daar zie ik tot op heden weinig van. Zijn die al in omloop in Nederland of Europa?
Geen discussie 'oplaadbare batterijen vs accu's' aub. Die hebben al gehad
Mijn post is interessanter dan mijn Sig..
dailyleaf schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:44:
[...]
Geen discussie 'oplaadbare batterijen vs accu's' aub. Die hebben al gehad
hoeft ook niet, oplaadbare batterijen zijn immers accu's
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Review
Dragonball Z Budokai Tenkaichi 2
Door Postius
rocks_hurt_when_they_hit_you@hotmail.com
Geef maar toe, het is pijnlijk maar Dragonball Z is gewoon cool. Je hoort het niet meer leuk te vinden maar stiekem heb je een zwak plekje in je hart voor die serie die je vroeger om half 4 aan de buis hield gekluisterd en stiekem droomde ervan om te kunnen vliegen en deed je “Kamehameha’s” op het schoolplein na, nouja zolang niet teveel mensen je zagen dan.
Een korte geschiedenis.
Voor de jongeren gamers onder ons, of de vrouwelijke. Dragonball Z is een Anime serie die begon in 1982, en ons kennis liet maken met het fenomeen Goku, Gohan en de termen Super-Saiyan,Kamehameha en Destructo Disc introduceerden in ons woordenboek. Maar wat houd dat nu in?
In totaal zijn er 3 serie’s. De eerste is Dragonball en volgt het verhaal van Goku als kind. Dan heb je Dragonball GT dit speelt zich na de Z saga af. Daarna komt Dragonball Z, de populairste en voor ons bekendste serie. Dit is een Epische saga zoals alleen anime dat kan neerzetten. Goku en zijn vrienden zijn allemaal buitengewoon sterke vechters bazen. Ze kunnen vliegen, laser stralen afschieten, planeten verwoesten en bovenal zijn ze allen nog wel het best in klappen uitdelen. Beschouw ze als een soort Karate-Jedi’s op speed. Gecombineerd met de af en toe voor ons “rare” humor van Japan, leuke karakters en ontwikkelingen maar vooral het zoals eerder aangehaalde Epische formaat van het geheel.
En hoe vertaald dat alles zich nu naar deze game? Om een tipje van de sluier te lichten: Bijzonder goed!
Je hebt in het begin keuze uit meerdere opties. De meeste daarvan spreken voor zich zelf. Je hebt de mogelijkheid tot Duelleren, Teamgevechten,5 man team battles, een trainingsmodus die je langzaam aan de fijne kneepjes leert,het World Tournament,Utlimate Fight(je begint op plek 100 vecht je naar plek 1) en een adventure mode.
Verder heb je nog een archief, waarin werkelijk alles staat wat je ooit mogelijk zou kunnen weten over Dragonball. Alle karakters staan erin, in elke vorm. Met een beschrijving van ze, en een Bio. Je kunt alle verhaallijnen nalezen, er is gewoon weg geen detail dat ontbreekt. En je hebt de optie om te spelen met je “Z-items” maar daarover later meer.
Hoe speelt het dan?
Als je het spel speelt in je eentje, zal je voornamelijk met de adventure mode bezig zijn. In deze modus volg je de complete verhaal van Dragonball Z en alle films, helemaal natuur getrouw zonder afwijkingen. En dan ook nog stukken van Dragonball en dragonball GT.
Het spel maakt gebruik van een soort “RPG-light” aanpak. Als je begint bevind je je op de planeet waar het verhaal zich afspeelt. Je kunt nu naar hartelust rondvliegen. Je hebt op iedere map verschillende events, en altijd 1 plekje waar je naar toe moet als je verder met het verhaal wilt. Je moet nu niet een enorm scala aan side quests verwachten. De andere interesante punten op de map bestaan uit of tegenstanders verslaan zodat je zelf sterker wordt. Of je krijgt een item of personage erbij. Na wat rondgezworven te hebben word het dan tijd om verder te gaan met het verhaal!
Gaan we nu knokken?
Vergeet alle andere vechtspellen die je kent zoals tekken, street fighter of Mortal Kombat. Het is op geen manier met elkaar te vergelijken. In DBZ vecht je in weidse en grootste arena’s. En als je wilt kun je gewoon wegrennen van je tegenstander, om hem te verassen met een aanval. Simpel weg omdat hij je niet kon zien aankomen. Het feit dat de Arena’s zo groot zijn brengt ook het aspect mee dat de camera een 3de persoonsstandpunt heeft, dus achter je vechtersbaas. De vrijheid die je hebt is dus enorm. De gevechten zijn ook van een heel ander karakter dan je typische beat’em-up. Met een beetje button smashen kom je helemaal nergens in dit spel en dit zul je op pijnlijke wijze merken als de computer je door de 5de rotswand heenslaat. Je zult moeten weten waar je mee bezig bent, hierdoor ligt de instapdrempel hoger dan wat we tot nu toe van andere Wii games gewend zijn. Je zult hier echt een uurtje zoet zijn met de trainingsmodus. En voordat je vloeiende combinaties uit je mouw tovert ben je weer wat verder. Maar het heeft ook zijn voordelen. Als je de controls beter kent begin je ook de mogelijkheden te ontdekken. En dat gaat dan verder dan je in het begin denkt. Soms zul je tactische keuzes moeten maken. Je vechters kunnen zich opladen zodat ze meer energie krijgen. Echter dit laat je compleet open voor willekeurig wat voor aanval. Je kan er dus voor kiezen als je een moment rust hebt om op te laden. In de hoop snel genoeg een enorme blast op je tegenstander te doen. Of je kan er voor kiezen om juist voor de aanval te gaan. En dat is dan nog maar de basis. Het spel heeft een zeer uitgebreid combo arsenaal en bijna alles is aan elkaar te “linken”. Maar alles brengt ook zijn gevaren mee. Dit geeft je meerdere mogelijkheden om te vechten wat een extra dimensie meegeeft aan het vechten.
Het geheel laat zich na wat oefening vloeiende besturen. Ze hebben gelukkig niet de Wii controls alleen maar als een “gimmick” gebruikt, een probleem waar andere spellen nogal last van lijken te hebben. Het is allemaal in de eerste plaats functioneel. Vechten doe je met de A knop, en schieten met de B. Bewegen gaat met de nunchuck, en opladen heb je ook een knop voor. Verder kan je nog een schiet modus activeren door op B + Opladen tegelijk ingedrukt te houden. Hierbij komen pas de bewegingen om de hoek kijken doen. Als je in schiet modus zit kan je vanzelfsprekend het echte vuurwerk laten afgaan in de vorm van Kamehameha’s, Deathballs, Destructo’s Discs en meer leuks!
Voor een kamehameha moet je de remote eerst naar achter en dan naar voor doen. Je kan dit gewoon snel doen of je kan er echt een beweging van maken. Het laatste voegt gewoon heel erg veel toe aan de inleving zeker omdat het niet langzamer is dan de korte beweging. Het is verder vrij simpel gehouden met de bewegingen. Gelukkig maar want het spel gaat vrij snel en dit maakt blasts afvuren al tot een gevaar aangezien je meestal even moet opladen om er 1tje af te vuren. Het hoeft natuurlijk niet gezegd geworden dat het er enorm spectaculair uitziet, en dat je zelfs met sommige moves het stuk grond waarop je vecht kan opblazen, waarna de Arena er meestal wat minder rooskleurig uitziet.
En de rest?
Voor de rest kan ik niks anders zeggen, dan dat het spel gewoon helemaal af is. Je kan er gewoon niks meer aan toevoegen alles is er en het is allemaal bijzonder goed afgewerkt. Het ziet er goed uit, en is naast Zelda de best uitziende game voor de Wii op dit moment. Eigelijk ziet het er precies zo uit als de tekenfilm dankzij de cell shaded graphics.
Alle geluiden zijn zoals ze moeten zijn. Dit komt ook omdat ze allemaal uit de serie komen, en je kan je vechters laten Taunten voor net dat extra beetje sfeer. Alle stemmen zijn ook precies hetzelfde, en je hebt zelfs de mogelijkheid om de Japanse stemmen aan te zetten want zelfs die zitten erin. De adventure modus is erg geslaagd door zijn opzet en omdat je karakters experience krijgen. Of beter gezegd, de items van je karakters krijgen XP. Je kunt ieder karakter Z items geven. Deze kunnen verschillende stats boosten, maar ze kunnen dus sterker worden. Het is een simpel systeem maar geeft wel net dat beetje extra binding in singleplayer. Had ik al vermeld dat er om en nabij 60 personages inzitten en dan zonder transformaties meegeteld.
Dus?
Het geheel speelt lekker weg en is gewoon helemaal af. En alle personages zitten erin, alle moves. Beter dan dit zal een Dragonball spel nooit worden. Het spel heeft wel een paar nadelen. Alle vechters vechten wel ongeveer hetzelfde. De moves zien er anders uit. En sommige zijn sneller of sterker dan andere. Maar in basis doe je wel dezelfde slag combinaties. Nou weet ik niet zeker of je met 60 karakters wel iedereen compleet verschillende combo’s wilt geven, want daar wordt je ook gek van. Verder kan de single player wel repitief worden, omdat het in wezen alleen maar knokken is. De multiplayer is gelukkig wel erg leuk, mits je vrienden hebt die kunnen gamen. Want je hoeft je moeder in tegenstelling tot Wii bowlen hier niet aan te zetten.
Positief:
+ Aan alles is gedacht
+ Vloeiende gevechten in grote interactieve Arena’s.
+ Cell shaded graphics.
Negatief:
-Single Player kan repitief worden
-Iedereen vecht min of meer hetzelfde
Conclusie:
-Voor Dragonball Z fans een echte must-have. Voor de rest die er nog nooit van heeft gehoord een bovengemiddeld goed vechtspel, met hoge fun factor:
Cijfer: 8,0
Ik heb net weer even een uurtje gespeeld en het gaat al iets beter met de blasts. Volgens mij is het meer gewenning. Het is idd erg leuk om een tegenstander flink gek te maken met de teleport actie en dan als ie zich omdraait vol weg te schoppen waarna je een blast er achteraan stuurtCleetje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:27:toon volledige bericht
[...]
Hhmm, zal dan wel eens proberen om de analoge stick echt rondjes te laten draaien. Ik heb echter het gevoel dat dat te sloom gaat, maar het kan best dat complete rondjes gewoon meer opleveren dan spastisch die stick heen en weer te rammen. Ik ben zelfs zo erg geweest om eens uit te proberen of ik niet gewoon met mn wiimote hand snel die stick heen en weer kan rammen, maar echt werken doet dat niet (buiten het feit dat je daarmee ook sneller je nunchuck sloopt).
Blasts zijn inderdaad erg lastig te timen. In de meeste gevallen ontwijken de tegenstanders die dingen (of ze missen gewoon vanwege terrein of rushes). Wat ik dan ook vaak doe, is gewoon in melee flink wat klappen uitdelen (en teleporteren voor de fun en verwarring). Vervolgens haal ik een keer goed uit met een smash/kick waardoor ze de lucht in vliegen. Pas dan stuur ik er een blast achteraan, wat mooi vuurwerk in de lucht geeft
P.s. Ik vermijd vaak die rush specials, die worden me te vaak tegengehouden in de adventure mode. Bovendien missen die al als je tegenstander op de grond ligt, om over het bereik nog maar niet te spreken. Nee, iemand met een rotgang wegschoppen en er een beam achteraan sturen is gewoon leuker![]()
Hoogste combo die ik tot nu toe heb gehad was 25 hits
Alleen ik moet meer oefenen met de throws, want die kunnen ook aardig wat dmg doen. De counter-attacks heb ik nu aardig door.
• Throws
• Aerial combo’s
• Clashes
• Evading/counters (timing)
Na 2 dagen spelen (waarvan dag 1 bijna alleen maar de tutorial) merk ik dat de basis zaken er wel aardig in zitten. Echter, het is meer de zaken die precieze timing vereisen waar het nu nog misgaat. Hoewel ik best mijn mannetje kan staan tegen de computer, heb ik toch het idee dat 12-hit combo’s nou niet bepaald het maximale uit je character halen
Belangrijkste uitdaging wordt dan ook het oefenenen van de verschillende combo’s, met name het linken ervan. Blasts ontwijken komt dan op plek 2; dat gaat momenteel redelijk.
P.s. sommige characters hebben best brute mini-combo’s die je kunt uitvoeren nadat je iemand de benen onder het lijf veegt. Leuke gutpunch, gevolgd door een paar harde klappen in de rug, afgemaakt met een flinke trap door een berg, bezorgt mij in ieder geval wel een gevoel van voldoening… volgens mij gaat dit een heerlijke game worden tegen een vriend.
Waar hebben jullie hem gekocht?
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Ik vind het nogal veel om de hele review te quoten, maar ik denk dat je antwoord er wel instaatfuzzyeyebrows1 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:25:
Oke, ik lees hier de afgelopen week dus niets anders dan: OMFG! DBZ IS VET! Ik heb heel DBZ gevolgd (met zeer veel plezier) maar ik houd niet van vechtspellen zoals mortal combat. Is het voor mij de moeite waard om dat spel toch te kopen? Ik ben namelijk heel erg aan het twijfelen omdat ik over het algemeen niet van vechtspellen houd.
Ik heb inmiddels behoorlijk wat spellen op de Wii gespeeld, en ben vooral geinteresseerd in cooperative of gezamelijke multiplayer games (samen met mijn broertje het leukste vermaak). Hier een kleine selectie welke games ik hierin absoluut top vind op de Wii (tot nu toe, er komen er hopelijk nog veel meer). Graphics e.d. vind ik hier van minder belang (check daarvoor de welbekende game sites maar), en ik focus me met de reviews ook vooral op het multiplayer gedeelte. Zie het als "tips" voor mensen met dezelfde interesse.
Korinpa : Ik had het van dit spel niet verwacht, maar split-screen knikkeren is absoluut leuk. Mede door de budget prijs een aanraader. Het is weliswaar niet cooperative, maar samen de levels doorlopen is goed voor uren vermaak. De controls zijn soepel, alleen de Wiimote om het level te 'draaien'.
Blazing Angels: Squadrons of WWII : Even wennen aan de besturing (snel van Arcade naar Simulatie overgeschakeld, vliegt een stuk makkelijker!). Dit spel kan Cooperative gespeeld worden, samen dus vliegtuigjes uit de lucht halen. Verschillende cenario's en de soorten coop multiplayer zijn goed uitgedacht. Waarom toch MOH e.d. niet ook gewoon weer de optie "Samen tegen Bots" maken is mij een raadsel! Vooral het Onslaught gedeelte is leuk, na 10 minuten ziet de lucht zwart van de tegenstanders, dan word het zweten met z'n 2en
Marvel Ultimate Alliance : Single player heb je al controle over 4 superhelden. Wat is er dan leuker? Juist, multiplayer controle over 4 superhelden. Gewoon een action role-playing game die je lekker samen uit kunt spelen. Lang leve Raven Software voor dit multiplayer toppertje. Met mijn broertje samen een topper, mijn vriendin vond het pas leuk nadat Super Women was geunlocked
Goed, met deze tip lijst hopelijk weer wat mensen van dienst geweest!
Wat bedoelje precies met Budget prijs? (45euro?) of lager... zoja, waar?p_withaar schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:41:
Korinpa : Mede door de budget prijs een aanraader.
[ Voor 37% gewijzigd door Dutchie! op 30-03-2007 17:40 ]
ligt hier in zwolle gewoon voor €45 bij de FRS
[ Voor 4% gewijzigd door D3ft0n3 op 30-03-2007 17:40 ]
Ignorance Is Bliss
Schitterend!
Echt goed bedacht zegThe_DoubleU schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:43:
WiigoBot, een Lego mindstorm robot dat perfect bowling kan spelen op de Wii.
Schitterend!
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Eerste ingame beelden. Ondanks dat ik er heel erg naar uit kijk zie ik dat het grafisch alweer niks voorsteld. Jammer als je het vergelijkt met bv SMG screens.
SMW moet je iig niet kopen, dat spel is onspeelbaar op de GC controller. OoT lijkt me wel goed te doen, maar die heb ik niet gespeeld op de Wii. Maar daarbij hoef je geen knoppen tegelijk in te drukken (wat bij SMW wel moet (rennen en springen b.v.)). En OoT blijft natuurlijk een geniaal spel.Razor.Timo schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:22:
Net dragonballz gekocht voor €45,- en 2000 wii points. Meteen Zelda: A link to the past gekocht. Maar zit nu te twijfelen welke ik nu moet kopen. Ik twijfel tussen: Ninja turtles, Mario Kart, OOT, Mario 64. Ik heb geen classic controller (niet kunnen vinden). Welke kan ik dan het best nemen?
[ Voor 3% gewijzigd door Vanitas op 30-03-2007 19:57 ]
20% korting bij Play-Asia: Naruto Shippuuden: Gekitou Ninja Taisen EX voor 30 euro.Aap schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:39:
[...]Wat bedoelje precies met Budget prijs? (45euro?) of lager... zoja, waar?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Lijkt wel een beetje de Sonic & The Secret Rings engine, en daar is niks mis meeSteffy schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:38:
http://www.jeux-france.co...wii-premieres-images.html
Eerste ingame beelden. Ondanks dat ik er heel erg naar uit kijk zie ik dat het grafisch alweer niks voorsteld. Jammer als je het vergelijkt met bv SMG screens.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ook leuk natuurlijk maar ik bedoel Korinpaari3 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:49:
[...]
20% korting bij Play-Asia: Naruto Shippuuden: Gekitou Ninja Taisen EX voor 30 euro.
Kororinpa kost ook € 30, maar is helaas alleen voor de NTSC-J regio.Aap schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:56:
[...]
Ook leuk natuurlijk maar ik bedoel Korinpa(en graag PAL).
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Zo ziet hij eruit :

Hij word met een verloopstukje in de stroom aansluiting van de wii aangesloten.
Kijk hier voor een review:
http://www.vooks.net/modules.php?module=reviews&id=127
Ik heb 2 online winkels gevonden waar hij 28 euro kost maar hij is slecht leverbaar:
http://www.livegamer.nl/Scripts/prodView.asp?idProduct=27073
http://www.centralpoint.n...I/Power_Station__Wii.html
De USB poort bedoel je..die dus toevallig ook stroom levert jaHij word met een verloopstukje in de stroom aansluiting van de wii aangesloten.
Even wat anders..
Heb dus na 10 jaar weer eens SMW gespeeld..valt me op dat ik het nu 100x zo makkelijk vind als toen. Heb denk ik totaal zo'n 4-5 uur besteed om 95 van de 96 goals te halen.
spoiler, lees niet als je nooit alle 96 goals heb gehaald van SMW:
Had het eerste level van Vanilla dome nu 3 of 2 goals? Daar twijfel ik o.a. over..ik weet het niet meer
[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 30-03-2007 21:59 ]
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 15-06 13:34
Turn it up loud, captain!
TopicstarterDie van Joytech wordt inderdaad op tussen de Wii en de adapter van de Wii aangesloten. Ik kan mij goed herinneren dat er een koeler was voor de Xbox 360 die op een vergelijkbare manier werd aangesloten en die er voor zorgde dat de aansluiting van de adapter oververhit werd.Max|Burn schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:58:
[...]
De USB poort bedoel je..die dus toevallig ook stroom levert ja
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
HUH? Waarom dat nou weerMetroidPrime schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:37:
[...]
Die van Joytech wordt inderdaad op tussen de Wii en de adapter van de Wii aangesloten.
Ja inderdaad wel een aparte oplossing, al is het ook wel weer fijn dat die poort(en) zo vrij blijven.Max|Burn schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:00:
[...]
HUH? Waarom dat nou weerPak dan de USB poort.
Waarom eigenlijk niet gewoon z`n eigen stekker in het stopcontact... hoeft toch niet verbonden met de wii te zijn....
Mijn vriendin heeft het al een tijdje over deze game. Denk dat ik hem nu toch maar ga halen voor haar verjaardag nu jij zegt dat het een aanrader is en uren vermaak garandeertp_withaar schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:41:
Zooo, ook maar eens wat posten op deze site.
Ik heb inmiddels behoorlijk wat spellen op de Wii gespeeld, en ben vooral geinteresseerd in cooperative of gezamelijke multiplayer games (samen met mijn broertje het leukste vermaak). Hier een kleine selectie welke games ik hierin absoluut top vind op de Wii (tot nu toe, er komen er hopelijk nog veel meer). Graphics e.d. vind ik hier van minder belang (check daarvoor de welbekende game sites maar), en ik focus me met de reviews ook vooral op het multiplayer gedeelte. Zie het als "tips" voor mensen met dezelfde interesse.
Korinpa : Ik had het van dit spel niet verwacht, maar split-screen knikkeren is absoluut leuk. Mede door de budget prijs een aanraader. Het is weliswaar niet cooperative, maar samen de levels doorlopen is goed voor uren vermaak. De controls zijn soepel, alleen de Wiimote om het level te 'draaien'.
[...]
Goed, met deze tip lijst hopelijk weer wat mensen van dienst geweest!
Welke mafkees verzint er nu zoietsWiigoBot, een Lego mindstorm robot dat perfect bowling kan spelen op de Wii.
Schitterend!
[ Voor 12% gewijzigd door robbydw op 31-03-2007 08:08 ]
Geen commentaar
Heb nu wat compounds overgenomen. De niet-verhaal zaken bevallen me hier beter dan bij GTA. Ik vind het vooral lachen dat je een hitsquad kunt bellen om zo even van die grotere tokos te pakken. Ga me nu even focussen op wat drugspanden want ik wil de street sweeper kopen en die kost 350000...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ik heb onderzoek gedaan, overal wordt aangegeven dat het ligt aan een third party memorycard. Maar die van mij is gewoon van Nintendo.
Iemand een idee?
Ik heb eerst van een vriend van mij de savegames overgezet naar mijn gamecube memorycard via slot B. Nu kom ik er dus achter dat hij niet werkt in slot A
Zero to hero, just like that!
Compounds moet ik nog aan beginnen, ik ben nu bezig geweest met wat warehouses. Ik heb nu al de controle over Little Italy en ben langzaam aan het uitbreiden naar Brooklyn. Qua verhaal heb ik nog weinig gedaan, ik vind al het andere gedoe leukerDeddiekoel schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:24:
Heb nu wat compounds overgenomen. De niet-verhaal zaken bevallen me hier beter dan bij GTA. Ik vind het vooral lachen dat je een hitsquad kunt bellen om zo even van die grotere tokos te pakken. Ga me nu even focussen op wat drugspanden want ik wil de street sweeper kopen en die kost 350000...
Godfather is echt een veel betere game dan ik in eerste instantie dacht. Nu moet ik wel zeggen dat er genoeg aan is toegevoegd vergeleken met de eerste release op PC en XBox enzo, en dat maakt de game wel "af" in mijn opinie.
Een puntje van kritiek is wel de stad, die is minder gevarieerd dan in GTA, bij GTA had ik vaak gewoon in mijn hoofd zitten waar mijn savepunten zaten, gewoon, hier links en dan langs de bar rechts bla. Hier moet ik echt waypoints zetten of op de map kijken want de stad is grotendeels hetzelfde qua uiterlijk. Maarja, het is nu eenmaal gebaseerd op jaren '30 New York en dan heb je dat.
Eledees - 27 april (staat in verschillende winkels en de Nintendo Australië site)
Driver - 8 juni (verschillende winkels)
Mario Strikers Football - 7 juni (Nintendo Australië)
Mario Party 8 - 15 juni (verschillende winkels)
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
bronSacre bleu! Could it be true? Nintendo is facing off the competition with a new version for the Wii, allegedly named 'Wiivolution'. This was the buzz from Game-X-ray, and reported by French site Game Focus.
According to the unnamed source, this would be in direct response to Microsoft's announcement of the much hyped Xbox 360 Elite. Hmm... we never really thought Nintendo would be coming after Microsoft. Curiously enough, the Wiivolution will sport a black casing as well, and would house a hard disk of 160 GB. Compare it to the Elite and that would mean 40 GB more than Microsoft's. Dreamy, eh?
But that's not all! There would also be an HDMI port as well as a DVD player with 1080i upscaling enabled. But what would actually be the revolutionary part in the Wiivolution is the Wiimote for -- get a load of this -- the feet! Yep, the good ol' Wiimote crushed under your soles or on your ankles.
This is all but a rumor (Note: we're leaning towards April Fool's Joke here, folks) for now. Nintendo has not said anything about this secret Wii HD, nor can we say that the anonymous source from where this originally grew is entirely reliable. But just the same, it can't be too bad imagining the possibility of such a console to exist, right?
Lijkt me niet dat Nintendo dit echt doet, allemaal veel te onwerkelijk
Dus.But that's not all! There would also be an HDMI port as well as a DVD player with 1080i upscaling enabled. But what would actually be the revolutionary part in the Wiivolution is the Wiimote for -- get a load of this -- the feet! Yep, the good ol' Wiimote crushed under your soles or on your ankles.
Onzin, ik geef toe dat een classic controller lekkerder speelt maar ik speel SMW regelmatig met de GC controller en het is prima speelbaar. Je moet gewoon even wennen.Vanitas schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:57:
SMW moet je iig niet kopen, dat spel is onspeelbaar op de GC controller. OoT lijkt me wel goed te doen, maar die heb ik niet gespeeld op de Wii. Maar daarbij hoef je geen knoppen tegelijk in te drukken (wat bij SMW wel moet (rennen en springen b.v.)). En OoT blijft natuurlijk een geniaal spel.
Qua rennen en springen snap ik niet dat ze niet gewoon A en B omgewisseld hebben, of een mogelijkheid om het zelf in te stellen.
Maar misschien is dit wel een truukje om de verkoop van classic controllers te stimuleren.
Gewoon zorgen dat het wel speelbaar is maar dat de classic controller toch lekkerder werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 31-03-2007 14:34 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het ziet er... anders uit... (vroege 1 april grap?)
[ Voor 8% gewijzigd door RayNbow op 31-03-2007 15:02 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Disclaimer: onderstaande post gaat niet uit van een 1 april grap, maar anders heb ik niets te postenRayNbow schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:01:
Is dit wat de nieuwe Zelda voor de Wii zal zijn
Hmm, op zich een grappig idee voor wat afwisseling in de Zelda wereld. Maar eigenlijk krijg ik alleen maar erg veel zin in een goede Star Wars game als ik dat filmpje bekijk.
Laat Zelda aub z'n eigen ding doen en ga als de brandweer een SW game maken.
Hoorde je trouwens wat ze zeiden? "A 2008 release if everything works out perfectly".

Zeiss Distagon 21 f/2.8
lol, even wennen...Gonadan schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:33:
[...]
Onzin, ik geef toe dat een classic controller lekkerder speelt maar ik speel SMW regelmatig met de GC controller en het is prima speelbaar. Je moet gewoon even wennen.
Qua rennen en springen snap ik niet dat ze niet gewoon A en B omgewisseld hebben, of een mogelijkheid om het zelf in te stellen.
Maar misschien is dit wel een truukje om de verkoop van classic controllers te stimuleren.
Gewoon zorgen dat het wel speelbaar is maar dat de classic controller toch lekkerder werkt.
Je moet rennen met Y en springen met B. Hoe wil je dit lekker doen? Het puntje van je duim op Y en dan over B ? Dan moet je je controller scheefhouden. Of je legt je wijsvinger over Y en met je duim bedien je B, dan druk je dus met de zijkant van je wijsvinger de knop in...
Nou dat nou ik toch echt onspeelbaar hoor.
Ik vind de art wel vet, maar er is ongeveer 0.001% kans dat die echt de volgende zelda is. Ik bedoel, Link op een motor, met een geweerRayNbow schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:01:
Sure...
edit:
Maar dan toch. Er is wel gezegd dat TP de laatste zelda is in de huidige stijl. Dus toch nog die 0.001% dan ?
[ Voor 3% gewijzigd door Vanitas op 31-03-2007 15:22 ]
http://www.youtube.com/wa...LqSc&mode=related&search=
Ik heb het filmpje al een hele tijd geleden gezien (maakt gebruik van de motion sensor in de Macbook Pro). Maar als je één keer hebt getennist dan weet je hoe cool dit zou kunnen zijn. Ik hoop dat No More Heroes zoiets weet te brengen!
Gaat anders prima, en vaak spring ik gewoon met A, Yoshi ben ik dan toch al weer kwijt.Vanitas schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:20:
lol, even wennen...
Je moet rennen met Y en springen met B. Hoe wil je dit lekker doen? Het puntje van je duim op Y en dan over B ? Dan moet je je controller scheefhouden. Of je legt je wijsvinger over Y en met je duim bedien je B, dan druk je dus met de zijkant van je wijsvinger de knop in...
Nou dat nou ik toch echt onspeelbaar hoor.
Imo is de sfeer helemaal pleite als Link op de motor met een geweer gaat zwaaien, je krijgt dan een compleet ander spel.Ik vind de art wel vet, maar er is ongeveer 0.001% kans dat die echt de volgende zelda is. Ik bedoel, Link op een motor, met een geweer
Ghe, die kerel spoort niet.Hoedje schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:20:
Even geen één april grap, een lightsabergame zou echt te gek zijn:
Ik heb het filmpje al een hele tijd geleden gezien (maakt gebruik van de motion sensor in de Macbook Pro). Maar als je één keer hebt getennist dan weet je hoe cool dit zou kunnen zijn. Ik hoop dat No More Heroes zoiets weet te brengen!
Maar er was vroeger zo'n starwars spel op de pc en dan moest je met je lichtzwaard, yedi-powers en geweer alle levels door. Een beetje RPG achtig in combinatie met 3rd person shooter. (geen kotor dus
Als ze dat 1st person op de Wii maken ben ik intens gelukkig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mailtje naar nintendo gestuurd, ben benieuwd wat hun antwoord zal zijn.
Ik denk wel dat het 1 april grap is maar toch een te interessant idee om niets over te posten.RayNbow schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:01:
Eerste indruk is natuurlijk dat het niet meer Zelda is als de setting in de toekomst is. Maar dat hoeft natuurlijk niet. In de huidige games kan Link ook schieten (boog en katapult) en een motor ipv een paard kan ook wel. Als iemand de echte Zelda sfeer over kan brengen naar een dergelijke setting dan is het Nintendo wel. En ik dacht juist te horen dat Miyamoto wel meewerkte en dat hij de S-E mensen had uitgenodigd.
Verder kreeg ik ook direct zin in een SW game door die artwork...
De overstap van fantasy naar science fiction is misschien een stap te groot en Nintendo is erg goed in het geheim houden van geheimen - reken mij dus maar tot het "non-believer" kamp.
De Dune boeken van Frank Herbert: aanrader!
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Ik weet niet hoe ver je bent met de missies maar het is op zich wel de moeite op je nog even op te werken. Op een gegeven moment kun je namelijk dan hitsquads bestellen en daarmee zijn grote taken als compounds een stuk makkelijker!Willybubba schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:11:
[...]
Compounds moet ik nog aan beginnen, ik ben nu bezig geweest met wat warehouses. Ik heb nu al de controle over Little Italy en ben langzaam aan het uitbreiden naar Brooklyn. Qua verhaal heb ik nog weinig gedaan, ik vind al het andere gedoe leuker
Godfather is echt een veel betere game dan ik in eerste instantie dacht. Nu moet ik wel zeggen dat er genoeg aan is toegevoegd vergeleken met de eerste release op PC en XBox enzo, en dat maakt de game wel "af" in mijn opinie.
Een puntje van kritiek is wel de stad, die is minder gevarieerd dan in GTA, bij GTA had ik vaak gewoon in mijn hoofd zitten waar mijn savepunten zaten, gewoon, hier links en dan langs de bar rechts bla. Hier moet ik echt waypoints zetten of op de map kijken want de stad is grotendeels hetzelfde qua uiterlijk. Maarja, het is nu eenmaal gebaseerd op jaren '30 New York en dan heb je dat.
Weet iemand wat je moet doen om een rivaliserende familie weg te vegen? Ik heb namelijk van Tattiatellis (oid) voor zover ik kan zien alles overgenomen maar heb geen melding gekregen dat ik ze weggevaagd heb...
Anoniem: 127279
Zoals in deel 76 is beschreven is het vooral zichtbaar in hele lichte stukken. Ook in het hoofdmenu is het zichtbaar.
Wat ik geprobeerd heb:
- Stekker eruit halen, eventjes af laten koelen en weer aan.
- composit geprobeerd
- component geprobeerd
- verschillende herz geprobeerd
maar niets helpt.
Zit wel met een dilemma, krijg ik al mijn vc spellen weer terug 'als' ik een nieuwe wii krijg? Ik ga der wel vanuit dat ik een nieuwe krijg, want die artifacts horen niet.
Moet ik gewoon Nintendo bellen zoals in deel 76 is aangegeven?
Ik had mijn Wii gewoon op standby (dus gele streepje) en ik had em liggend, maar dat zou toch niet uit mogen maken?
Nogal duidelijk dat het een 1 aprilgrap is. Onder meer omdat het artwork van sites is afgeriptHoedje schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:20:
Even geen één april grap, een lightsabergame zou echt te gek zijn:
En idd waar blijft een star wars game voor op de Wii? Ik wil zWiipen en Zwaaien en coole jedi powers met online mogelijkheden.
Heb je geen garantie meer bij de winkel? Dat is vaak een stuk makkelijker dan bij Nintendo, alhoewel ze nog nergens op voorraad zijnAnoniem: 127279 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:05:toon volledige bericht
Ik was vandaag eventjes weer zelda spelen en nou lijkt het erop dat ik artifacts begin te krijgen, meldde ik een maand terug nog vrolijk dat ik nergens last van had, nu toch wel.
Zoals in deel 76 is beschreven is het vooral zichtbaar in hele lichte stukken. Ook in het hoofdmenu is het zichtbaar.
Wat ik geprobeerd heb:
- composit geprobeerd
- component geprobeerd
maar niets helpt.
Zit wel met een dilemma, krijg ik al mijn vc spellen weer terug 'als' ik een nieuwe wii krijg? Ik ga der wel vanuit dat ik een nieuwe krijg, want die artifacts horen niet.
Ik had mijn Wii gewoon op standby (dus gele streepje) en ik had em liggend, maar dat zou toch niet uit mogen maken?

Nee, je VC spellen ben je kwijt, want die horen bij je Wii friends code, en aangezien die veranderd bij een nieuwe Wii. Maar je kunt vragen aan Nintendo of hier iets aan te doen is door hun.
Succes ermee in ieder geval.
Gewoon even de technische dienst van Nintendo bellen zodat je 'm kan opsturen. Ze zetten dan alles over op een nieuwe Wii (savegames, VC games, etc.) en je hebt 'm binnen een week weer terug. Althans dat was bij mij het geval. VC-games kun je trouwens ook altijd weer opnieuw downloaden.Anoniem: 127279 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:05:toon volledige bericht
Ik was vandaag eventjes weer zelda spelen en nou lijkt het erop dat ik artifacts begin te krijgen, meldde ik een maand terug nog vrolijk dat ik nergens last van had, nu toch wel.
Wat ik geprobeerd heb:
- composit geprobeerd
- component geprobeerd
maar niets helpt.
Artifacts is een bekend probleem. Valt gewoon onder de garantie. En volgens mij zet Nintendo je VC games gewoon over.Anoniem: 127279 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:05:toon volledige bericht
Wat ik geprobeerd heb:
- composit geprobeerd
- component geprobeerd
maar niets helpt.
Anoniem: 127279
Ik zal er maandag even achteraan bellen.
I'll keep you up-to-date
Die van Zelda is gewoon stront..random art dat online beschikbaar. (O.a. coca cola komt in beeld..jjaaaaa..das echt Zelda/Nintendo
Rond gaming vind ik 1 April gewoon strontirritant...allemaal van die wanna-be-niet-game-journalist sites die met dikke onzin komen. Net zoals een wii met 160gB HD, tuurlijk..past precies in Nintendo's strategie van affordable jongens! 1080i upscaling?..Yaay...met andere woorden, 480i naar boven geschaald met 0 kwaliteitsverschil..yup..erg veel nut allemaal.
Kots @ 1 April-internet
[ Voor 56% gewijzigd door Max|Burn op 31-03-2007 23:51 ]
Control is iets heel byzonders, eigenlijk is subjectief het betere woord.Gonadan schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:33:
[...]
Onzin, ik geef toe dat een classic controller lekkerder speelt maar ik speel SMW regelmatig met de GC controller en het is prima speelbaar. Je moet gewoon even wennen.
Ik zelf neig (zonder het gespeeld te hebben) naar de mensen die vinden dat smw alleen via de classic controller kan. Wat ik wel gespeeld heb op de good old cube is de mega man collection, en daar vind ik de ongelijke knoppen al vervelend.
Metal slug lijkt me ook het fijnste via de classic controller (of werkte dit nou net weer niet, ff te lui om het op te zoeken op dit tijdstip) want de eur ps2 versie is niet iets wat snel zal komen. En een psp alleen voor ms vind ik ook weer wat overdreven
Hmm ik heb ook nog een adapter waarmee je een ps2 pad op de cube kan aansluiten, misschien werkt die ook voor de wii
Oh en hoewel de CC niet goedkoop is, is het zeker niet iets waar men geld op zal verdienen. Veel spelers zullen die apparaatje niet kopen, ik denk alleen de die hard fans eigenlijk, niet joe public.
Ik ben hierin eigenlijk blij verrast door Nintendo, want bijvoorbeeld 2d fighters waren op de cube en ook op de n64 niet goed speelbaar met standaard Nintendo joypads.
10 second ninja DONE
Dit topic is gesloten.