Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.475 views sinds 30-01-2008

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Dank voor je commentaar, kan ik iets mee zo.
Punt een: is natuurlijk licht, voor een raam, miss toch met reflextiescherm gaan werken dan.
Punt twee: point taken en heb je helemaal gelijk in, thnx!

En thnx voor je compliment :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
RZor bracht me op een goed idee ;) Ik heb voor een wat andere compositie gekozen en heb wat meer overbodige gecropped. Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/public_images/22327/MXtbNL.jpg

Gemaakt met een 300D met standaard kitlens.
Bewerkt in CS2 en gebruik gemaakt van de burn-tool, curves, levels, high-pass-filter en USM
.

[ Voor 28% gewijzigd door flo_ op 24-08-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het er goed en clean uit zien. Misschien had de binnenkant van de koptelefoon nog net wat scherper moeten zijn. mooie plaat, alleen zet die herrie eens af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
@ RZor
Nette foto, lekker rustig. Jammer van rand aan de bovenkant, die vind ik afleiden, misschien weg knippen of clonestampen.

@ flo_
Ik vind de foto te onrustig. Wat de foto van RZor zo lekker maakt wegkijken ontbreekt bij jou een beetje (rust). Bij product fotografie geld vaak less is more. Ik beschouw dit meer als een testcase dan als echt een show case, of wel ik ben er van overtuigt dat dit idee verder uitgwerkt kan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door martijn_tje op 24-08-2007 16:04 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven he :)
Dank dat ik als inspiratie kon dienen, ben ik vandaag toch nog ergens goed voor :P

Ik vind de foto an sich idd een beetje onrustig maar niet té eigenlijk.
Compositie goed gekozen, nette belichting. Ietsjes aan de lichte kant links boven op de IPod maar ok... (Showcase is mieren.... :P)

@marijn_tje: Bewust erop gelaten, wegknippen is niks, verhouding niet goed meer, en weggeshopt vond ik zelf niet zo fraai. Ik moet dus gewoon een groter bureau! (zal O+ blij mee zijn :P)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/landschapje/images/IMG_5896-2.jpg

Wat vinden jullie? :)

Alleen kleur/contrast bewerkt trouwens, de gloed was er al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Er is weinig te zien, maar datgene wat er te zien is, slokt dan ook alle aandacht op. Prima compositie. Met kleuren kan je vervolgens spelen naar smaak (ik zou het nog wat dramatischer maken, maar dat is mijn smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Te paars (lucht) en rood (wolkenrand), voor de rest wel fijn :)

flo_ Ik keek een paar keer over je foto heen onder het motto: dat is een productfoto van een producent. Erg nette foto!

En weer een landschapje van mij, gemaakt met de Sigma 10-20
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/grasluchtk.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:44:
Te paars (lucht) en rood (wolkenrand), voor de rest wel fijn :)

flo_ Ik keek een paar keer over je foto heen onder het motto: dat is een productfoto van een producent. Erg nette foto!

En weer een landschapje van mij, gemaakt met de Sigma 10-20
[afbeelding]
wauw awesome >:)
Heb je daar veel aan moeten nabewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

@rude; ERG mooie lucht en de hooibalen maken het grasveld toch net niet saai. Heel mooi, niets op aan te merken.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

De kleuren zijn natuurlijk wat gepept, maar voor de rest niet. Ik fotografeerde schuin tegen een heuvel op, waardoor de wolken in de horizon leken te verdwijnen zeg maar.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

Uurtje op Strijp S in eindhoven rondgelopen:

Afbeeldingslocatie: http://photo.biglines.nl/600picsPICT4084.jpg

ligt erg aan monitor of hij goed te zien is, bewerkt op mn laptop, dus ik hoop dattie beetje uitkomt.

Full res (4,5 mb) klikbaar, komt al beter uit ;)

commentaar welkom natuurlijk

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Moet zeggen dat ik normaal niet zo extreem ben in mijn bewerking, maar vond deze wel aardig.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/4.jpg

edit:

Verkeerde topic, wilde hem dus in testcase zetten.
Achja, mocht hij niet waardig zijn dan verzoek ik een modje svp om hem te verplaatsen.

[ Voor 35% gewijzigd door Keesr op 25-08-2007 18:52 ]

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat hij hier goed op zijn plaats komt ;)
misschien beetje donker, maar verder mooi lijnenspel. Die schaduwen van die paaltjes voegen imo iets toe.
Misschien kun je het deel achter de bomen iets minder maken.. beetje overbelicht nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

@flo_: Het is een leuke plaat, je verhaal is duidelijk, je onderwerp. De compositie is interessant maar wel vervelend krap met die iPod zo (hoekje eraf). Het schermpje komt mooi uit zo, die zijn vaak het moeilijkst. Toch zie ik een weerspiegeling nog links en die zou ik weghalen. Bovendien zou het misschien mooi zijn als je die gaatjes-achtergrond ook achter de iPod had gebruikt (rechtsboven).

@fooker: Ik zou even naar het Solo Testcase topic gaan als ik jou was. De bomen zijn scherp terwijl ik die scherpte juist graag in de wolken (of gewoon overal) gezien had. Daarnaast vind ik het te krap daar bij die wolk links en het contrast is wat mij betreft teveel.

@Rudedadude: Geweldig, echt super. Ongelofelijk mooie en zeldzame wolkenpartij, heerlijk knallende kleuren, niet overdone gewoon lekker.

@Biglines: Lekkere belichting, grappig onderwerp, toch iets te donker voorop de truck. Leuke kleuren en goede nabewerking.

@Keesr: Mooie sfeer! Belichting is lekker zo, die schaduws van de paaltjes zijn inderdaad erg lekker. Ik vraag me alleen wel af of dat scheve wel iets toevoegt. Die overbelichting doe je weinig aan, inflitsen had je niet moeten doen want dan had je die schaduwen niet zo mooi, misschien wat fill light toevoegen.

[ Voor 83% gewijzigd door Josh op 25-08-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/Train.jpg?t=1188074139

vind het onscherpe aan deze foto niet irriterend eerlijk gezegd :)

[ Voor 12% gewijzigd door Florinsz op 25-08-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
WhiteViper schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:57:
[afbeelding]

De hele foto is overbelicht, wazig en veel ruis , deze zou ik zelfs van mijn vakantie rolletje af gooien...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
WhiteViper schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:57:
[afbeelding]

Dit is wel een soort achtergrond plaatje voor een reclame poster oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

momania

iPhone 30! Bam!

@fooker: imo iets te paars nu. Wel goed shot verder!
@Rudedadude: nice shot, maar hij lijkt me wat overbelicht? Misschien een beetje shadows toevoegen?
@Biglines: Ik vind 'm niet echt spannend, maar komt vooral denk omdat het licht voor me gevoel nu van de verkeerde kant af komt.
@Keesr: zeer lekkere foto, goede sfeer en lijnen goed neergezet :)
@WhiteViper: niet echt mijn ding eigenlijk...

Van mij een inhouse spiegelings product shotje :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ee7adfc472bf9085385856ff9fc0fa06/full.jpg

Shutter: 1/125 s
Aperture: F4.5
ISO speed: 400
Focal length: 18.0 mm

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
@Keesr, waarom kies je hier voor scheef, ik denk dat ik wel kan zien wat je wilt laten zien (die schaduwen, het licht, de bomen, mooi) maar 't scheve is erg jammer.
@WhiteViper, ik vind dit wel mooi, helemaal geen vakantie foto, het bewogen is ook mooi, maakt een drukke indruk, misschien wat meer mens erop..
@DJExplo, als je kritiek geeft, doe 't dan fatsoendelijk, of reageer niet
@Momania, wat wil je hier mee laten zien? Waar ligt de focus op? Je voorste speaker is onscherp, het glas achter is wat vies, probeer ietwat meer brightness bij 't nabewerken erin te krijgen, wordt ie wat meer high key..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Simon schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 10:10:
@Momania, wat wil je hier mee laten zien? Waar ligt de focus op? Je voorste speaker is onscherp, het glas achter is wat vies, probeer ietwat meer brightness bij 't nabewerken erin te krijgen, wordt ie wat meer high key..
Het ging hem volgens mij om het spiegeleffect. Het moeilijke is om dit effect op zichzelf een onderwerp te laten zijn, vaak moet je eerst een onderwerp hebben en als je dat dan op een manier spiegelt kan het spannender worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Dank voor het commentaar mensen!

De keuze om hem scheef te nemen was eigenlijk de streep op de weg. Deze loopt nu 'recht' ipv de horizon die normalitair recht loopt. Ik heb een opname gemaakt waarin de horizon recht staat maar ik vind de scheve opname lekkerder weg kijken, maar dat is iets persoonlijks ;)

Dit is overigens de opname waarin de horizon wel normaal staat, bewerking vind ik net minder lekker omdat ik de kleuren en toning niet hetzelfde kreeg :p Overbelichte balletje (zon) in de foto krijg ik niet minder, jammer maar ik vind het persoonlijk niet zo heel storend. But see for yourself:

http://members.home.nl/hwrobins/5.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Keesr op 26-08-2007 14:42 ]

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Mmm zou 'm even achter een linkje plakken, aangezien je eerste versie veel beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1343/1241049705_917b3e4bba.jpg

Achtergrond is een omgekiepte tafel, belicht met Plu links met vivitar 285HV op 1/4e. Assignment voor Strobist.com.

Wat vinden jullie ervan? :) (lijn in tafel is expres gelaten, had alleen nog een vlekje kunnen wegwerken. ;)

GsJosh, als hij niet showcase waardig is hoor ik dat of zie ik dat wel van een modje. Ik vond hem af en dus post ik hem hier :)

Simon: :D Soms moet je werken met middelen die je hebt :+

[ Voor 28% gewijzigd door Timo op 26-08-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
er komt een streep uit zijn nek, en het is de lelijkste op je bril zet zonnebril ever :P Verder is ie wel netjes

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Opruimactie

Of nouja eerst maar eens overleg plegen eigenlijk, want dit soort kak trek ik nogal slecht.

[ Voor 81% gewijzigd door Floor-is op 27-08-2007 19:32 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Zo, m'n bezem is bijna versleten maar het topic weer schoon :P

Graag weer netjes houden, dat houd het voor iedereen leuk :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Ik kreeg veel goede en positieve reacties op deze plaat, dat ik maar besloot om hem hier neer te zetten. It's my first here, so be gentle on me. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.rbhdesign.com/NY2small.jpg

New York, New York

Clickieclickie for full-size (2.36Mb)

Greetz, RBH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RBH schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:55:
Ik kreeg veel goede en positieve reacties op deze plaat, dat ik maar besloot om hem hier neer te zetten. It's my first here, so be gentle on me. ;)

[afbeelding]

New York, New York

Clickieclickie for full-size (2.36Mb)

Greetz, RBH
Ik vind het ook een nette plaat! Alleen fullversion wil hij niet pakken, of het duurt heeel lang.

Hier nog een foto van de trein uit Zwitserland:

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_1815a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:51
@RBH: hele nette, sfeervolle plaat! :9 . Zal het vast ook heel goed groot aan de muur doen :) . Eerste sinds rudedadude die ik showcase-materiaal vindt (dit topic verloedert langzamerhand toch een beetje)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:29
Zometeen even wat commentaren, eerst maar even een plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/landschap006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Netjes, lekker diepteverloop! Alleen zijn de halo's wel een beetje jammer, maar dat mag de pret niet drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Heb je die ook groter Herrick? Volgens mij kun je 'm alsnog even verscherpen zodat de randen scherper worden, dan haal je 'm helemaal op

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Laurens schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:11:
[...]

Ik vind het ook een nette plaat! Alleen fullversion wil hij niet pakken, of het duurt heeel lang
Thnx! :) Mijn server voor mijn site is idd wat traag (hoewel niet bij mij). Ik zal kijken of ik het nog kan oplossen...
inquestos schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:18:
@RBH: hele nette, sfeervolle plaat! :9 . Zal het vast ook heel goed groot aan de muur doen :) . Eerste sinds rudedadude die ik showcase-materiaal vindt (dit topic verloedert langzamerhand toch een beetje)
Thnx! :D Hij gaat idd op de muur bij mij. 90 cm. :)

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Lekkere sfeervolle plaat RBH, i like it.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1185/808448652_625dcf3077.jpg
Clickable

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

Garyu

WW

Erg gave foto Tonio. Topper!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Tonio schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:43:

[afbeelding]
Clickable
Deze plek komt mij bekend voor. Is dit niet een bejaadehuis in Buitenveldert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021

[afbeelding]
Clickable
Mooie toning, en als je de vlaggetjes hebt opgemerkt krijgt de foto toch net effe wat meer lading.
Nice!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 03-09 16:06
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1083/1268054786_4986324217.jpg
Vond zelf de compositie wel erg goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

Garyu

WW

TUX2K schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:47:
[afbeelding]
Vond zelf de compositie wel erg goed gelukt.
Ik vind de boom rechts nogal storend eigenlijk. Ook lijkt er een soort halo door teveel sharpening te zijn ontstaan?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 03-09 16:06
Misschien beter een uitsnede kunnen maken zonder de boom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Nee niet zonder de boom, ik zou de rechterkant afsnijden dwars door het midden van die boom, verder niks aan de hoogte snijden... mooie 5:4 verhouding van maken :)

Op de een of andere manier ziet t er wel gek uit dat die boom en de hyena scherp zijn, ze zullen wel ongeveer op dezelfde afstand tot de lens hebben gestaan, maar 't ziet er gewoon een beetje vreemd uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

ik denk dat vooral die stronk heel dichtbij stond, de hyena staat er niet vlak achter zoals het eerst lijkt. De boom en de hyena staan wel een stukje uit elkaar denk ik.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1343/1296667827_50c63f8a2c.jpg?v=0

Nog een fototje uit Polen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Clickable
Erg tof, ben wel benieuwd naar de gebruikte lens + exif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Exif zul je bij die van Tonio niet krijgen, de film is portra, geloof dat ie 'm op een hasselblad met 50 mm lens heeft geschoten, zoiets..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tonio: mooie kleuren!
Vindt 'em niet veel hebben, zeker niet in vergelijking met ander werk van jou. Misschien dat clickable maken naar 1000p breed de foto wat ten goede komt maar vooralsnog stoort de te prominent aanwezige achtergrond mij.....tenzij dat je bedoeling was maar dan ben ik weer benieuwd naar het verhaal erachter :)

Je hebt deze keer weinig aan de kleuren gesleuteld, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Jigs schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:24:
[...]

Deze plek komt mij bekend voor. Is dit niet een bejaadehuis in Buitenveldert?
Klopt helemaal.

Is gefotografeerd bij een eet 'clubje' voor ouderen in dat bejaardetehuis.

En er is inderdaag geen exif, maar het is geschoten op kodak portra NC 400asa met een hasselblad met 50mm/4 (dat is ongeveer een 35mm lens op kleinbeeld qua beeldhoek). Simon had het dus exact goed :P

Heel erg bedankt voor het positieve commentaar.

Simon, ik weet niet. Ben toch wat meer van de andere momenten die je uit polen hebt meegenomen.

Tux2k, ik vind die boomstam daar rechts ook erg jammer. Zulke grote verticale lijnen kunnen erg storend zijn op een foto.
Daarnaast zou een linkje naar een wat grotere versie misschien wel leuk zijn, op dit formaat is het vrij lastig beoordelen :).

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Tijdens mijn vakantie in Zweden ben ik nog een echte vikingvrouw tegengekomen.

Afbeeldingslocatie: http://photoblog.izzok.info/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2356

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nette plaat, mooie kleuren, lekkere compo, kortom: netjes :) Wel één tipje: je sharpening is een tandje heftig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Vanochtend @ Zandvoort:

het is in de solo topics de bedoeling dat je 1 foto post. Verder is het handiger om evt. woip foto's in het Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 te zetten.

de originele foto was :)

[ Voor 65% gewijzigd door een moderator op 03-09-2007 11:25 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@DeoDupke: Ik mis de tekst: "Groeten uit Zweden". Verder vind ik het jammer dat het gezicht wat donker is en haar hoofd wat wegvalt tegen de boom op de achtergrond. Plus wat Neo al zei.

@Wok: Je hebt alleen een ventje en een stukje prullenbak weggeshopt? Verder zie ik niet veel (geen dus) verschil. Het blijft een frontaal gefotografeerde auto, die ook nog eens volkomen haaks op de stoep/zee/horizon staat. Tenzij je helemaal gek bent van dit type auto valt er niet veel te beleven aan je foto. Ik zeg het nooit, maar in dit geval denk ik dat je beter naar Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 had kunnen gaan, dan had je vast nog wel wat nuttige tips gekregen om de lucht wat "aan te zetten" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
louvre piramide van binnenuit :) . bewerking met zwarte rand komt omdat ik hem in mn portfolio heb zitten = a4 formaat ;) . enige minpuntje is eigk dat stukje rechtsonder :|
Afbeeldingslocatie: http://fc04.deviantart.com/fs19/i/2007/237/c/6/Louvre_2_by_WhiteViper.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Laatst online: 17-01-2024
WhiteViper schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 01:27:
louvre piramide van binnenuit :) . bewerking met zwarte rand komt omdat ik hem in mn portfolio heb zitten = a4 formaat ;) . enige minpuntje is eigk dat stukje rechtsonder :|
[afbeelding]
Mooie plaat. Kan je niks doen aan dat donkere stuk onderdaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Jigs schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:15:
[...]

Mooie plaat. Kan je niks doen aan dat donkere stuk onderdaan?
zal vanavond eens kijken wat ik kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/hoevet.jpg

ff resized :), 600px grrr...

[ Voor 25% gewijzigd door abrakadaver op 07-09-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zelf resizen en het niet door het forum laten doen...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Niet echt een lekkere lucht om te gaan zweefvliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:00
En jammer dat het vliegtuigje er niet helemaal op staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
De_Bastaard schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:31:
En jammer dat het vliegtuigje er niet helemaal op staat....
Hehe, dat was nou net de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/bruiloft.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door wilmocs op 08-09-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
damn, das een plaatje! Complimenten hoor, wat een sfeerplaat! Niks op aan te merken eigenlijk.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1042/1350767325_0e24418907.jpg

Geschoten in een kerkje in Pezenas, zuid Frankrijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Wouter op 10-09-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

@wilmocs: hulde! zou ik bijna zeggen. Bijzonder fraaie plaat, kan er niets meer over zeggen.
(behalve dat ik er van baal dat ik 'm niet gemaakt heb).

@.wouter.: ook erg netjes. Het licht door het raam had iets minder gemogen, maar dat zal met de lichtomstandigheden niet het meest makkelijk geweest zijn gok ik.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
YellowCube schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:31:
@wilmocs: hulde! zou ik bijna zeggen. Bijzonder fraaie plaat, kan er niets meer over zeggen.
(behalve dat ik er van baal dat ik 'm niet gemaakt heb).

@.wouter.: ook erg netjes. Het licht door het raam had iets minder gemogen, maar dat zal met de lichtomstandigheden niet het meest makkelijk geweest zijn gok ik.
nope, dit was echt het beste wat ik kon doen met de gebruikte cam (nikon coolpix 5200 (een compact dus))

de lichtmeting (op matrix en spot) ging hier ook behoorlijk de mist in, dus was nog best een gedoe om het er goed op te krijgen met een camera zonder manual mode :P

• Florinsz
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/DSC_1679.jpg

vannacht gemaakt in Breda.. D200. standjes lees je in de exif

hij lijkt op een of andere manier scheef te staan.. maar met rasters gecheckt en hij staat toch echt horizontaal...

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je horizon mag dan recht staan, die toren doet dat niet. Persoonlijk stoort me dat best wel, ik zou die toren echt even recht zetten. Qua foto vind ik hem mooi, maar niet showcasewaardig, tis niet een heel bijzondere foto.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Een harde wind en een paar wolken icm lange sluiter had wat extra cachet gegeven wellicht. Eerlijk gezegd zit de kerk zit tegen het overbelichte aan (misschien er wel overheen) en is de plaat overall niet echt spannend.

• Florinsz
ok bedankt voor jullie tips.. had deze beter in testcase kunnen plaatsen bij nader inzien :|

ga zodra ik thuis ben even aan de slag.

Verwijderd

Een foto genomen in mijn vakantie:

Ponte vecchio, Florance, Italië:
[mbr]het is een solo en bovendien show case topic. Één foto per post en dan bij voorkeur degene die jij het beste vind. Gaarne een keuze maken.[/]

Ik kies dan toch maar voor het vakantiekiekje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/groothoek/IMG_2253s.png

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 22:30 ]

• neographikal
  • Niet online
Best lekkere plaat en de onderkant heeft lekkere kleurtjes, alleen dat blauw in die lucht vind ik maag vaag. Je hebt hem ook wel érg stevig gesharpened :)

Verwijderd

De foto die ik gepost heb was van de wallpaper versie. Ik heb ook nog de vakantiekiekje versie. (Toegevoegd Veranderd in mijn vorige post.) Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren of ik er een polarisatie filter op had zitten.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 23:58 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
@Imagine: Deze oogt al een stuk prettiger, maar het komt, zoals je zelf al aangeeft, over als een "vakantiekiekje". Als poster aan de muur is het waarschijnlijk wel leuk als je er zelf geweest bent, maar ik mis een beetje het "speciale". Komt misschien door het 600px formaat, maar hij pakt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Imagine: Hij oogt wel lekker, maar echt verder dan een vakantiekiekje komt hij imho niet. Ik zou het gebouw liever recht van voren zien, omdat hier het scheve standpunt weinig toevoegt, maar ik kan me voorstellen dat dat gezien het water niet echt makkelijk was :+

Ik lijk ook links wat te missen, waar de brug zeg maar 'aansluit'.

edit: ik heb ook nog wel wat :P

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1316/1356513518_1d89f7ff46.jpg?v=0
Eigenlijk even klikken voor groot, want de Flickr resize doet hem geen goed

[ Voor 28% gewijzigd door Henk op 14-09-2007 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
het spijt me, maar ik denk dat deze foto per jaar wel een miljoen keer wordt gemaakt en daar voegt deze variant echt niets aan toe.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Op hoop van zegen probeer ik ook eens een (naar mijn mening) showcase foto te plaatsen. Vorige week, Dolomieten, Italië.

Afbeeldingslocatie: http://www.sport-touring.eu/images/img_2497.jpg

Ik heb geprobeerd om zowel het gevoel van dreiging door de schaduw van de wolken en het ontzag door de massieviteit en kleuren van de rotsen te vangen in 1 foto. Voor mij persoonlijk is het resultaat een foto geworden die ik niet goed kan beschrijven, maar steeds weer naar terug ga.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Afterburner, prima foto qua diepte, maar hij lijkt niet scherp (neo zou zeggen, wollig :P). Ik denk dat er in postprocessing iets mis gegaan is. Je foto is ook wat klein namelijk qua bestandsgrootte. Ik zou hem even opnieuw opslaan/verkleinen en dit keer de compressie wat minder stevig zetten. Probeer er zo'n 250kb van te maken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Beter zo?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Mooie foto, alleen zou ik de felle wokenrand wat donkerder maken en de donkere bomen net iets lichter. Verder is ie heel mooi.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:47

MBV

Mooie foto, beetje WOW-effect :) Soep alleen even dat paaltje aan de onderkant weg, erg makkelijk met dat redelijk egale asfalt :) Clone-stamp FTW :Y)

Verwijderd

Persoonlijk vind ik het heel jammer van de uitgebeten lucht / overgang van grijs/wit/blauw, en daarom (nog) niet showcase-waardig. Vooral het blauw komt onrealistisch over. Met een beetje photoshoppen is dit echter snel te verhelpen en dan is het een vraaie foto!

• simon
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1241/1359233148_9e46d50d51.jpg?v=0

afterburn, opzich mag 't verscherpen ietwat delicater, je had wel mooi licht
henk, jammer van de onderkant, waardoor 't patroon niet meer doorkomt
imagine, sorry ik vind 'm niet hier thuis horen, niet doordacht genoeg.

|>

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Simon, lekkere pica, lekker contrast maar bovenal frisch :Y)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• inquestos
  • Laatst online: 07:51
@Henk: hele fijne plaat! Berlijn?
@Simon: Toning en het beeld bevallen me wel, maar de mate van afsnijding rechts en het scherpteveld lijken wat willekeurig, iets wat ik bij jou toch niet zo snel zou verwachten

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:01:
[...]

lukt je vast wel, tuturial:
pak je camera,
ga voor je scherm zitten
beweeg

succes :)
Lukt dat ook op een normale TFT scherm? En hoe bewegen? Als een ADHD'er? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 16 september 2007 @ 01:47:
[...]

Sorry, maar nee, dit geeft mij geen wauw gevoel tbh. Een gelige contrastloze plaat van een plein zonder echt een interessant onderwerp/patroon/whatever :) Een UWA is leuk spelen, maar je moet ermee om leren gaan :)
Klopt. Maar was gewoon puur een testfototje aangezien mijn accus weer goed leeg waren.
als het gewoon een test was dan kun je 'm beter in het solo testcase topic zetten.
Ik heb 'm daarom ook verplaatst: Verwijderd in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

Hieronder een foto met de 70-300mm f/4-5.6 in de Diergaarde Blijdorp. (koningpinguins?)

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07370/DSC_3019.jpg.xs.jpg
klik voor vergroting (1280x1024)

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 16-09-2007 10:14 . Reden: foto aangepast! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit dan tbh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Worldracing: Vreemd dat de exif van je pinguinfoto zegt dat hij is gemaakt met 50mm. Knap, met een 70-300... Technisch zou die wat scherper mogen, wat lichter en veel minder flets. Kwa compositie had je misschien meer kunnen doen met de spiegeling in het water. Al met al geen "keeper" zo imho en zeker niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henk: Sonycenter berlijn? Was er deze zomer ook maar de fotos die ik daar genomen heb vind ik zelf niet zo spectaculair, deze is een stuk beter. Zal binnenkort mijn beste berlijn kiek laten zien.

[ Voor 184% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:04
@Worldracing: Ik vind het eigenlijk best wel een lekker foto, door al het neppe op de achtergrond en het vreemde licht heeft de foto een heerlijke surrealistische sfeer. Oke het is misschien niet helemaal showcase waardig maar het is zeker geen slechte foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Thx iedereen voor het comment. En ja, inderdaad, Sony Plaza in Berlijn.

Berlijn is sowieso een prachtige stad, alsin: je ziet nog zo veel verwijzingen naar de WO II en koude oorlog. Heel iets anders dan München, die stad is clean, netjes, verzorgd. Berlijn laat gewoon nog steeds indrukken van het voormalige oostblok etc zien, en dat is best indrukwekkend.

Afterburn: De uitgebeten wolken verzieken het een beetje voor me, maar echte diepgang in de plaat mist ook een beetje.

Simon: erg lekkere toning, zoals we het gewend zijn van je. Ik heb niet veel met bloemen, maar deze zou bij mij de muur nog wel halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Dat is toevallig Henk, vlak voordat jij die Sony Plaza foto postte had ik deze foto op mijn Flickr pagina. Ik vind die van jou compositioneel mooier though. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 19:07
Sleeping

Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/got/misc/sleeping.jpg

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Geweldige foto. Ik zou hem alleen niet aan de muur hangen, maar dat komt vooral door die onsmakelijke kerel :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

van gisteren mijn vriendin met ons project in aanbouw:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1072/1431106569_239a5717f8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Schitterend gewoon :)

Misschien had ze haar horloge af kunnen doen. Maar dat blijft slechts miereneukerij ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:51
jammer dat ze er niet helemaal op staat.
Maar voor de rest een mooie plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

ForrestX schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:48:
van gisteren mijn vriendin met ons project in aanbouw:

[afbeelding]
high key ftw \0/
is helemaal niet makkelijk, maar je hebt het toch netjes gedaan.
Ik zou wellicht wel een randje om de foto zetten zodat je wat meer kadering krijgt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Sillymidget schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:55:
jammer dat ze er niet helemaal op staat.
Maar voor de rest een mooie plaat!
Ik heb ervoor gekozen de foto zo te cropppen omdat ik vond dat anders de witte vlakken om haar heen te groot werden. Door haar buik kon ze haar knieen niet verder optrekken. Dat had het geheel toch wat compacter gehoduen, maar helaas...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.