Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 22:47
Deel 3 van dit topic is over de 1000 replies gegaan, dus vind ik het wel weer tijd voor een nieuw deel. De bedoeling van dit topic staat inmiddels ook uitgelegd in de FGS Policy, maar ik zal nog even wat puntjes aanstippen :)

[list]• Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)
• Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geld óók voor positieve kritiek!
• Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
• Ik hoef het natuurlijk niet te zeggen (;)), maar houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 600px! Eventueel linken naar een grotere versie :)
• Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3, of verwijderd omdat 'ie breder dan 600px was.

Vorige delen van dit topic zijn deel 1, deel 2 en deel 3.

De laatste 3 (showcasewaardige & correct geresizede) foto's wil ik graag nog even herhalen zodat ze ook de verdiende aandacht krijgen:

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38

MBV

hmm, stefan.area61server.nl wordt bij niet gevonden. Misschien even aan de DNS uitleggen welk adres daarbij hoort? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-07 18:26

Emiel1984

Made in NL

MBV schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:48:
hmm, stefan.area61server.nl wordt bij niet gevonden. Misschien even aan de DNS uitleggen welk adres daarbij hoort? ;)
Hier ook niet ...

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die foto van Micdis _O_ heerlijk toning en stijl, alleen jammer van die boom die er pardoes voor het andere gebouw staat. Die had ik er persoonlijk uitgesoept, die past niet in het strakke plaatje wat er voor de rest (meesterlijk) wordt neergezet :)

Mag ik vragen hoe je de kleuren zo hebt gekregen? Tritone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Deze heb ik vandaag geschoten met m'n nieuwe camera (Canon Powershot A620):

Afbeeldingslocatie: http://photo.cybernova.nl/albums/100406/100407_10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mooie foto die van MicDis! en FoxHunter ik mis eigenlijk wat nou het onderwerp is van je foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FoxHunter schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:22:
Deze heb ik vandaag geschoten met m'n nieuwe camera (Canon Powershot A620):

[afbeelding]
^^ je contrast is nogal laag. Beetje zonde van je foto.
neographikal schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:58:
Die foto van Micdis _O_ heerlijk toning en stijl, alleen jammer van die boom die er pardoes voor het andere gebouw staat. Die had ik er persoonlijk uitgesoept, die past niet in het strakke plaatje wat er voor de rest (meesterlijk) wordt neergezet :)

Mag ik vragen hoe je de kleuren zo hebt gekregen? Tritone?
Leuk dat je hem zo mooi vindt!

Ik heb even in snel de boom weggehaald. Kan nog wel wat netter:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/crw_95212a.jpg

De kleuren heb ik zo gekregen door eerst zwart wit te maken met de channelmixer. En daarna zeer simpel met Hue-Saturation colorize aan te vinken en beetje rondslepen.
ik zal even losse foto's zoeken van tijdens bewerken

Ik vind de kleurtjes van OmeRoon trouwens ook erg mooi.

Om niet geheel zonder een nieuw plaatje een post te maken:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/1bk.jpg

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden is toch wel weer wat anders. (ik heb bij deze foto een beetje gevoel dat er een kader ofzo om heen moet. Weet alleen niet helemaal wat. Een dikke witte rand ofzo?)

[ Voor 36% gewijzigd door Micha op 10-04-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159694

Afbeeldingslocatie: http://213.193.246.81/~stefan/350D/2006_04_09_Kathedraal/www600/img_2749_600.jpg

ff tijdelijk gefixt, heb het een beetje stuk gemaakt allemaal, hier de foto dus opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Micdis ik vind het echt een plaatje! alleen vraag ik me nu echt af hoe je het voor lekaar hebt gekregen die boom zo netjes te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ik ben zelf erg tevreden met deze foto uit Hong Kong (Center). Het was nogal slecht weer die twee dagen dat ik er was, dus een bezoek aan Victoria's Peak zat er niet in. De wolken braken echter op de hoge gebouwen wat ook een mooi effect gaf. Om een beetje 'beweging' in de wolken te krijgen heb ik de foto 1 seconde belicht, wat nog niet meeviel zonder statief ;)

Afbeeldingslocatie: http://startinchina.com/images/hongkong_small.jpg
Hong Kong - 23 maart 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Mooi. Vooral het gebouw aan de linkerkant geeft een mooi perspectief en 'trekt' je echt de foto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
wilmocs schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:58:
Micdis ik vind het echt een plaatje! alleen vraag ik me nu echt af hoe je het voor lekaar hebt gekregen die boom zo netjes te verwijderen?
Dit is gedaan met vanishing tool. Super handig. Zit volgens mij sinds Cs2 in Photoshop (onder de filters nogal gekke plek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wow, mooie foto T.T.! Enige wat ik er minnetjes aan vind zijn die 'geelige' lichten rechts onderaan. Dat trekt imho te veel de aandacht weg van de rest van de foto. Maar vooral mooi hoe die donkere wolken om die wolkenkrabber heen hangen en ook die wolkenkrabber aan de linkerkant. Super :)

@ MicDis, mooie foto hoor! En bedankt voor het noemen van die vanish tool, als het een beetje goed werkt gaat het mijn leven een stuk makkelijker maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.weijer1/img_2785_600.jpg

'De Adriaan'

klik voor 800px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Erg mooi. Lekker sfeertje, compo, reflectie, nog kleur in de lucht. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallisticToilet
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09-2022
Nette plaat hoor Photek! Persoonlijk had ik iets meer van de reflectie van de molen in het water willen zien, maar dat is nitpickin'. Mooie plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Mooie kleuren op molen! Heb beetje het gevoel dat ie verkeerd geresized is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Laatst online: 15-07 11:05
@t.t. waanzinnige foto! Wat een mooi licht en vage duistere sfeer. heerlijk.

Molen is ook erg fijn, mooi gelukt.

Hier n bijdrage van moi:
http://home.wanadoo.nl/saffier86/Spul/tZOnderKPN.jpg

Groot

Hij stond ook in t zonsondegangen-verzamel, maar is wat dood topic volgens mij...

Ondanks dat toch liever geen dubbelposts plaatsen. Daarnaast is de foto meer testcasemateriaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Zoefff op 11-04-2006 18:24 ]

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
@Photek Mooie plaat, herinnert me eraan dat ik een tijdje geleden een ultra-brave foto van dezelfde setting heb gemaakt (overdag). Zal 'm ook eens plaatsen

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MicDis schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:28:
[...]

Mooie kleuren op molen! Heb beetje het gevoel dat ie verkeerd geresized is?
kan zijn hij is wel een beetje gecropt omdat ik em wat gedraaid heb (statief is errug oud dus erg moeilijk recht te zetten in de aarde langs het Spaarne)

had ik em dan in de 4:3 3:2 verhouding moeten laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
3:2 dan ;)

Meestal kijkt het wel prettiger ja, het oogt wat natuurlijker. Maar ik vind het niet heel storend hoor, het was me nog niet opgevallen om eerlijk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoefff schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:14:
3:2 dan ;)

Meestal kijkt het wel prettiger ja, het oogt wat natuurlijker. Maar ik vind het niet heel storend hoor, het was me nog niet opgevallen om eerlijk te zijn :)
dat bedoelde ik ja :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Anoniem: 159694 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:37:
[...]

kan zijn hij is wel een beetje gecropt omdat ik em wat gedraaid heb (statief is errug oud dus erg moeilijk recht te zetten in de aarde langs het Spaarne)

had ik em dan in de 4:3 3:2 verhouding moeten laten?
Ow nee dat vond ik niet zo vervelend. Had alleen het gevoel dat de lijntjes op molen beetje gekarteld waren. Maar valt wel mee geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MicDis schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:05:
[...]

Ow nee dat vond ik niet zo vervelend. Had alleen het gevoel dat de lijntjes op molen beetje gekarteld waren. Maar valt wel mee geloof ik.
ah ik begrijp nu wat je bedoeld, ik gebruik bordermaker om te resizen heb daar zelf wel goede ervaringen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 159694 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:19:
[...]

ah ik begrijp nu wat je bedoeld, ik gebruik bordermaker om te resizen heb daar zelf wel goede ervaringen mee :)
Hm, vreemd, als ik érgens slechte ervaringen mee heb met betrekking tot resizen en scherpte van de geresizede platen dan is het wel Bordermaker. Geweldig programma verder, maar indien mogelijk laat ik het programma niet resizen, maar alleen de teksten in de foto's zetten of een kader toevoegen aan de bestaande grootte :)
Anoniem: 159694 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:34:
[...]

ik weet niet of het interessant is om de discussie hier verder te voeren, maar wat bedoel je precies? gebruikt het programma een andere techniek voor het resizen dan bv. photoshop wat ik zo ontzettend onhandig vindt met het batch resizen van foto's...
Dit is verder niet heel handig hier, ik heb je zojuist toegevoegd op msn omdat ik verder ook geen gepaste draad zo weet te vinden :)

[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 11-04-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:25:
[...]

Hm, vreemd, als ik érgens slechte ervaringen mee heb met betrekking tot resizen en scherpte van de geresizede platen dan is het wel Bordermaker. Geweldig programma verder, maar indien mogelijk laat ik het programma niet resizen, maar alleen de teksten in de foto's zetten of een kader toevoegen aan de bestaande grootte :)
ik weet niet of het interessant is om de discussie hier verder te voeren, maar wat bedoel je precies? gebruikt het programma een andere techniek voor het resizen dan bv. photoshop wat ik zo ontzettend onhandig vindt met het batch resizen van foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
neographikal schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:25:
Dit is verder niet heel handig hier, ik heb je zojuist toegevoegd op msn omdat ik verder ook geen gepaste draad zo weet te vinden :)
Wat dacht je van Eigen tool gemaakt: Kaders om foto's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zoals beloofd:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1234617/tpd/Haarlem2.jpg
Staan geen auto's en dergelijke op (expres natuurlijk), alleen moderne fiets, kunststofdakraam, e.d., maar ik hoop toch de algemene oude sfeer vast te hebben gelegd...

In een iets ouder (of juist nieuwerwetscher) smaakje is ie er ook: Haarlem 1906 oid

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:16:
Zoals beloofd:

[afbeelding]
Staan geen auto's en dergelijke op (expres natuurlijk), alleen moderne fiets, kunststofdakraam, e.d., maar ik hoop toch de algemene oude sfeer vast te hebben gelegd...

In een iets ouder (of juist nieuwerwetscher) smaakje is ie er ook: Haarlem 1906 oid
errug gaaf! wat voor bewerkingen heb je erop losgelaten? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Zoals beloofd:

[afbeelding]

Woooow mooi!! _/-\o_ _/-\o_
Inderdaad, watvoor bewerkingen? En kan je hem full ress (of iig 1600x1200) online zetten? Is misschien wel leuk als wallpaper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Anoniem: 159694 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:21:
errug gaaf! wat voor bewerkingen heb je erop losgelaten? :9
Lijkt me HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Gaaf hoor inquestos! Vooral die wolkenpartij is érg indrukwekkend. Er zit wel wat veel ruis in. In de 'oudere' versie geen punt natuurlijk, maar in de hier geshowde versie overheerst het wel een beetje. Maar niet genoeg om de plaat slecht te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Inderdaad een "vleugje" HDR :) , maar eigenlijk meer een meerdere keren belichte (contrastlose) raw die vervolgens getonemapped is. En dat is dan de basis voor verdere bewerkingen

Wallpaper heeft weinig zin: zitten echt "artifacts" in of hoe je ze ook wilt noemen. Om dat aan te tonen post ik toch maar een 1600x1200
Zoefff schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:49:
Maar niet genoeg om de plaat slecht te maken :P
Gelukkig, wilde hem eigenlijk al in testcase plaatsen. Ruis is idd aanwezig, en als je dan wat USM toepast wordt 't best ernstig. Komt natuurlijk door dat vleugje tonemapping, wat als voordeel heeft mooie wolkjes, want die natuurlijk weinig impressive: *click*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:17:
Inderdaad een "vleugje" HDR :) , maar eigenlijk meer een meerdere keren belichte (contrastlose) raw die vervolgens getonemapped is. En dat is dan de basis voor verdere bewerkingen

Wallpaper heeft weinig zin: zitten echt "artifacts" in of hoe je ze ook wilt noemen. Om dat aan te tonen post ik toch maar een 1600x1200

[...]

Gelukkig, wilde hem eigenlijk al in testcase plaatsen. Ruis is idd aanwezig, en als je dan wat USM toepast wordt 't best ernstig. Komt natuurlijk door dat vleugje tonemapping, wat als voordeel heeft mooie wolkjes, want die natuurlijk weinig impressive: *click*
nee ik ben van mening dat je echt het maximale op deze manier er uit hebt gehaald! echt een super plaat. en what the fuck die fullsize is ook prima! ik zie geen 'artifacts', maar dat kan ook zijn door het alcoholpromlilage wat nu door de aderen giert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik de 'normale' versie die je daar post helemaal niet verkeerd vind (zeker niet met nog wat extra highlights voor die wolk). Die lucht in de getonemapte versie is in het groot idd niet echt mooi .

[ Voor 4% gewijzigd door djengizz op 12-04-2006 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Die full 1600x1200 is ook zo lelijk nog niet hoor. Haal er eens een licht neatimage filtertje over om te kijken hoe dat er uit ziet? (ruisreductie voor als je niet weet wat neatimage doet ;)) Niet te zwaar instellen want anders gaat het er plastic-achtig uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik vind het nu net een schilderij. Om dat te benadrukken zou je de ruis een beetje grof moeten verwijderen, zodat je 'penseelstreken' krijgt. Meeste schilderijen hebben geen pixelruis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 16:09
Zoals beloofd:

[afbeelding]

Heul vette plaat! Je zou hem op canvas kunnen afdrukken, geheid dat je vragen krijgt wie de meester is die het schilderde.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Schilderij-look was idd de bedoeling :)

Wat ruis weggehaald: *click*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
inquestos schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:21:
Schilderij-look was idd de bedoeling :)

Wat ruis weggehaald: *click*
Nog mooier zo :)

Mag ik de EXIF is zien?

Of heb je die al gepost? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als je nu eens die wolken zou selecteren en er een aquarel-achtig filter overheen zou gooien, zou je volgens mij een nóg mooier schilderij krijgen. Alhoewel ik weet dat ik af en toe doorschiet met bewerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik vindt hem nogal slecht gelukt. De wolken zien er wel aardig uit, maarwaneer ik naar het water en de gebouwen kijk dan ziet het er uit alsof het juist mooi weer is.

Of is dat juist de boedeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik denk het wel. Misschien is dat ook wel de reden dat ik het geen foto maar een schilderij vind :) Maar met minder ruis zou ik hem gewoon op 50x75 aan de muur hangen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mja het doet juist surrealistisch aan daardoor, vind ik juist mooi om te zien. Als je niet zou weten dat het een foto was zou je wel ff kijken of het nou een schilderij is of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 16-07 15:04

Dentheman

Zie signature

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/9118/p10100452vf.jpg
gemaakt met een Olympus C-450 zoom

gemaakt toen ik bezig was met een fotoshoot die op de lcd tv in de zaak te zien zal zijn.
Ik vind 'm zelf erg mooi omdat het vrij pitoresk aandoen en de focus op het zand ligt.
Ik upload nog even het origneel aangezien de resizing de afbeelding er hard op achteruit laat gaan

Orgineel

[ Voor 24% gewijzigd door Dentheman op 14-04-2006 16:18 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-07 14:13
Ik vind juist de focus op het zand verkeerd, je had beter op de ijsko ( ? ) wagen kunnen focussen. Voor de rest vind ik de kleuren ook niet echt mooi, vooral als dit op een LCD TV gaat komen dan moet je juist de kleuren eruit laten springen. Ik vind het zelf geen Showcase foto, maar misschien dat andere mensen hier er anders over denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168548

Heaget schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:51:
Ik vind juist de focus op het zand verkeerd, je had beter op de ijsko ( ? ) wagen kunnen focussen. Voor de rest vind ik de kleuren ook niet echt mooi, vooral als dit op een LCD TV gaat komen dan moet je juist de kleuren eruit laten springen. Ik vind het zelf geen Showcase foto, maar misschien dat andere mensen hier er anders over denken?
Ik ben het wel eens met Heaget.
Het lijkt nu net een slecht gefocus'de foto. Je had of op de ijsco kar moeten focussen, of heel erg op het zand dat de ijsco kar heel erg blurry wordt, Maar dan is in imo je onderwerp weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Heaget schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:51:
Nee ik ben het er ook mee eens. Ik dacht in eerste instantie dat hij gewoon helemaal onscherp was tot ik de grote versie keek, toen zag ik dat er een klein randje scherp zand was. Niet zo geslaagd imho.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/CRW_9660.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-07 14:13
Is dit Get The Picture of krijgen we nog uitleg? Desalniettemin vind ik het een mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Leuk dat je hem mooi vindt :D
Dit is kijken. En gewoon mooi of niet mooi :+.

ik heb er nog 1:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/CRW_9658.jpg
Past dat hier of is dat toch meer testcase gedeelte?

[ Voor 48% gewijzigd door Micha op 15-04-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik vind de schaduwen niet echt mooi, vooral omdat het lijkt of je alles boven een bepaalde waarde hebt weggeknipt.
En die 2e ook weer te slordig uitgeknipt.

[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 15-04-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Ehm er is niets uitgeknipt..... Vond bij die 2de de schaduw wel iets hebben juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

wat zijn het?

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Glasobjecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:26
Zoals beloofd:

[afbeelding]
Zeer fraaie bewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MicDis schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:08:
Ehm er is niets uitgeknipt..... Vond bij die 2de de schaduw wel iets hebben juist.
Zo lijkt het. En kennelijk is het mijn smaak gewoon niet, maar dan kunnen het nog wel mooie foto's zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 20:50
Zoals beloofd:

[afbeelding]

erg mooi!

met nog ietwat kleine aanpassingen aan het deel met de gebouwen zou je zeggen dat dit een schilderij is...erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105583

Afbeeldingslocatie: http://gallery.zoom.nl/gallery/12100/EFxsRQ.jpg

Tijdens de Live idols op het festival Paaspop verveelde ik me en heb ik wat artistieks proberen te doen. Dit is et resultaat.

exposureTime: 0,025 s (1/40) (1/40)
fnumber: f/4,5
isoEquiv: 1600

Het was er best donker zoals je kunt zien aan de EXIF

Verder is het enige dat ik gedaan heb de levels goed gezet (naar mijn idee) en iets wat achtergrond geblurred, maar echt lichtjes.

Kom net thuis en zocht niet eer te gaan deon of te experimetneren met de foto. Als je tips hebt voor bewerken lemme knw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Anoniem: 105583 schreef op maandag 17 april 2006 @ 05:48:
[afbeelding]

Tijdens de Live idols op het festival Paaspop verveelde ik me en heb ik wat artistieks proberen te doen. Dit is et resultaat.
[...].
Ik weet niet of ik het wel een showcasefoto vind. Ik zie een omgevallen bekertje op een podium :P
Technisch gezien issie mooi hoor, goeie belichting, mooi scherp enzo, maar ik vind het onderwerp echt vrij oninteressant :)

nofi uiteraard :P

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 14-07 10:39

Copyman

Dode muis

Ik heb vanavond even een paasvuur bezocht, was alweer een tijd geleden dat ik er één had gezien namelijk. De volgende foto vond ik er wel uitspringen, voornamelijk door het detail bij de takken:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/fotografie/paasvuur2.jpg

Sluitertijd 1/25. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wokkels schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:01:
[...]

Ik weet niet of ik het wel een showcasefoto vind. Ik zie een omgevallen bekertje op een podium :P
Technisch gezien issie mooi hoor, goeie belichting, mooi scherp enzo, maar ik vind het onderwerp echt vrij oninteressant :)

nofi uiteraard :P
En toch bevalt hij me wel, technisch in orde maar er zit ook een verhaal in op zich :) Artiest die tijdens de voorstelling toch een Heineken nodig heeft om aan de gang te blijven. Als het merk wat duidelijker was geweest dan had tie zo als reclamefoto kunnen dienen wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Copyman schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:56:
Ik heb vanavond even een paasvuur bezocht, was alweer een tijd geleden dat ik er één had gezien namelijk. De volgende foto vond ik er wel uitspringen, voornamelijk door het detail bij de takken:

[afbeelding]

Sluitertijd 1/25. :)
Mooi, mooi! Zoals je zelf al zegt, het detail in de takken maakt het een interessante foto :)

Ik moest zelf zingen tijdens de paaswake, had er ook graag foto's gemaakt. Alle lichten in de Kathedraal uit, en +- 800 man die alleen maar verlicht worden door de kaarsjes in hun handen. Had een aantal érg mooie platen kunnen opleveren denk ik...

Gistermiddag ook even op stap geweest en de volgende foto geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://zoefff.area61server.nl/fotos/los/DSC_5408_600.jpg

Een grotere versie staat vandaag op mijn site, klik op de foto om te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Hij lijkt wel heel erg verscherpt Zoefff. Wel lekkere lijnen / kleurtjes.

edit:
Zie nu pas dat het de driekleur is 8)7
Nog betere lijntjes / kleurtjes dan.

[ Voor 40% gewijzigd door djengizz op 18-04-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Vanuit het foto-opdracht week16 topic, het thema was contact, een aantal mensen vonden mijn foto niet helemaal bij het thema passen omdat het alleen om mijn hand ging ( in dit geval die van mijn vriendinnetje ) en het is inderdaad het ontbreken van contact wat ik wil uitbeelden. Toch wil ik de 'wereld' mijn plaatje laten zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/contact.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door DeoDupke op 20-04-2006 21:05 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168548

DeoDupke schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:04:
het ontbreken van contact wat ik wil uitbeelden.
Dan kun je net zo goed een random foto opsturen en zeggen dat het om het ontbreken van contact ging ;)
Desalnietemin (?) is het een smakelijke foto :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Anoniem: 168548 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:42:
[...]

Dan kun je net zo goed een random foto opsturen en zeggen dat het om het ontbreken van contact ging ;)
Desalnietemin (?) is het een smakelijke foto :Y)
Euhm.. mijn doel bij de fotoopdrachten is om creatief met het onderwerp om te gaan. Misschien is het ontbreken van contact niet helemaal de juiste manier van uitleggen, het was eigenlijk meer bedoeld als 'the cry/need for' contact. je bent geconfronteerd met.. jezelf, je spiegelbeeld, maar goed, daar is het andere topic voor.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/CRW_1380_600.jpg

Zojuist geschoten, even vlug een kleine curve en wat usm over de plaat gelegd en dit was wat eruit kwam. Ik vind het in ieder geval een prettige plaat om naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156226

Genomen op de veluwe, een paar weken geleden.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.berns/res/Delerwoud/dsc_0102.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/CRW_1018_600.jpg

Sonsbeek, Arnhem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/dudok/images/CRW_0645.jpg

Dudokgebouw in Hilversum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 14-07 16:09
Anoniem: 156226 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:28:
Genomen op de veluwe, een paar weken geleden.

[afbeelding]
Voor deze ben ik eens goed gaan zitten. Fijne plaat zeg! d:)b
De achtergrond is ook schitterend, mooie toning, meer van dit!

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Moment is prachtig, maar hij is nogal grauw. Probeer eens wat te spelen met de levels / curves om het net wat meer impact te geven. Ik denk dat er nog wel meer uit valt te halen dan dit :) Of gewoon domweg in z/w met meer contrast, dan krijg je denk ik ook nét dat beetje meer om er een echte topplaat van te maken :)

[ Voor 26% gewijzigd door neographikal op 30-04-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 30-06 19:45
@Asparagus: fraaie setting en het juiste moment; ook de mist en softness dragen bij... lekker sprookjesachtig daardoor. Alhoewel ik ook benieuwd ben hoe het eruit zou zien na een basic PS-behandeling.

@neographikal: mooie dreigende wolken, dramatisch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Een iets te vooruitziende blik, iets te vroeg geschoten voor de weekopdracht: Foto-opdracht week 18 - closeup/macro

Ik hoop dat ie hier een beetje past. Misschien later een **case
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/tulip_01b.jpg
Helaas bewerkt op een 7+ jaar oude tft, dus kleuren zijn niet precies hoe ik ze had gewild

Zat te twijfelen tussen bovenstaande versie, en deze versie, scheelt allemaal weinig

@asparagus: Mooi moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/fotolib/PICT2609/600.jpg
Oisterwijkse Vennen

Geschoten met de 17-35/2.8-4 en een B+W MRC Circ. Pola. d'r op en ik ga er binnenkort nog terug naar toe. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Fraaie lucht+wolken, mooi egaal water. Ik twijfel alleen nog een beetje over de bomen; vind ze iets te fake uitzien.

Heb je toevallig een 800/1000 pix versie? (kijkt sowieso veel beter :) )

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 02-05-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik ga binnenkort terug omdat die foto voor het afgelopen slechte weer is genomen en ik nu mooiere bomen verwacht.

Ze zijn dus niet fake, maar het begin van de lente.

[ Voor 20% gewijzigd door Oxi op 02-05-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Nee, ik zeg ook niet dat ze fake zijn; alleen door je bewerking (?) lijken ze iets te onecht.
Maar zoals gezegd, verder erg sprekende plaat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 02-05-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
Mijn poging om het licht van de lage avondzon tussen de bomen te vangen:

Afbeeldingslocatie: http://img348.imageshack.us/img348/7559/park600416qm.jpg

In tegenstelling tot Oxi en veel anderen hier, hou ik niet zo van bewerken en ga ik voor natuurlijke kleuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 03-05-2006 16:36 . Reden: de zon zelf is idd niet te zien ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Toff schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:58:
Mijn poging om de lage avondzon tussen de bomen te vangen:

[afbeelding]

In tegenstelling tot Oxi en veel anderen hier, hou ik niet zo van bewerken en ga ik voor natuurlijke kleuren.
ik zie geen zon? Maar goed, ik vind het een plaat die vraagt om nabewerking, je zegt dat je meer voor natuurlijke kleuren gaat, dat is je goed recht, mijn mening: erg flets, hij trekt mij niet aan om ernaar te kijken.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 20:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn eerste landschapje.....

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_0801.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere kleurtjes :9 10-22 met pola mag ik aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Jawohl! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Laatst online: 23-11-2024
T.T. schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:38:
Ik ben zelf erg tevreden met deze foto uit Hong Kong (Center). Het was nogal slecht weer die twee dagen dat ik er was, dus een bezoek aan Victoria's Peak zat er niet in. De wolken braken echter op de hoge gebouwen wat ook een mooi effect gaf. Om een beetje 'beweging' in de wolken te krijgen heb ik de foto 1 seconde belicht, wat nog niet meeviel zonder statief ;)

[afbeelding]
Hong Kong - 23 maart 2006
Ik had al ff niet gekene, maar dit is echt een uberfoto. Lijkt haast iets hightech futuristisch gebeuren, echt heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcklin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01-2024

mcklin

every day I see more of You

Afbeeldingslocatie: http://mcklinfotografie.nl/k2.jpg
ff mn nieuwe 70-200 2.8 weze testen op de dam :-)

canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/bmx2.jpg

Bevrijdingsfestival Den Haag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

[afbeelding]

Lichtelijk bewerkt ;) De polarizer doet het meeste werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 11:20
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/simonhulshoff/P9160369.JPG

Gebruikte materiaal: een bakboord brugvleugel van een M-Fregat. Een Olympus C765UZ

Gegevens foto:
Focus Lengte 31mm
Belichtingstijd 1/320sec
ISO 64

[ Voor 54% gewijzigd door Appie Heijn op 07-05-2006 21:36 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90809

Appie Heijn schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:31:
[afbeelding]

Gebruikte materiaal: een bakboord brugvleugel van een M-Fregat. Een Olympus C765UZ

Gegevens foto:
Focus Lengte 31mm
Belichtingstijd 1/320sec
ISO 64
Erg mooie lucht, alleen staat je horizon erg scheef, als je dat even rechtzet is hij super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hij is nogal oververzadigd lijkt wel en er is vrij weinig detail te bespeuren, dit doet het hem voor mij niet in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Erg, erg fraai! Mooie toning en goed hoe hij ondanks de z/w-conversie loskomt van de achtergrond! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Anoniem: 90809 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:46:
[...]

Erg mooie lucht, alleen staat je horizon erg scheef, als je dat even rechtzet is hij super :)
Het schip helde toen net over heb wel 6 foto's gemaakt maar dit is verreweg de beste. Maar ik zal er binnenkort even mee bezig.
neographikal schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:50:
Hij is nogal oververzadigd lijkt wel en er is vrij weinig detail te bespeuren, dit doet het hem voor mij niet in ieder geval :)
Als je de volledige grootte(2288x1712) bekijkt zie je behoorlijk wat details. Dit valt echter weg door de verkleining heb ik het idee.

Hoeveel mag je hier per dag posten eigenlijk heb nog wel een aantal pics die ik op het schip geschoten heb.

[ Voor 51% gewijzigd door Appie Heijn op 07-05-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 20:41

janklp

FortyTwo Capital

FAN-TAS-TISCH!! Echt een super plaat. Goed gedaan hoor, super getimed etc. Lekker bezig neo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/simonhulshoff/PC040919.JPG

Gegevens foto:
Olympus C765UZ
Focus Lengte: 6mm
Belichtingstijd: 1/25sec
ISO 64

Geklikt ter hoogte van Noord Jutland(Denemarken)

[ Voor 97% gewijzigd door Appie Heijn op 08-05-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

[afbeelding]

Tja, en toch kun je er met nabewerking meer van maken. Het springt er niet echt uit, daarnaast vind ik de compositie niet zo. Het bruggetje had er van mij helemaal opgemogen door iets naar rechts te gaan of nog beter, iets minder millimeters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://stefan.area61server.nl/350D/2006_05_02_Doel/www800/img_3184_800.jpg

voorproefje van mijn tripje naar Doel nabij Antwerpen met Zoefff, show/testcase komt later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
thanks :) We gaan nog even door dan, deze is qua achtergrond wat minder rustig, maar ik vind de hoek en het moment zelf erg cool :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/skate.jpg
Remy schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:45:
Uh neo, dit is het solo showcasetopic hè ;) Maak dan een apart topic aan als je er meerdere hebt van een serie. Zie ook uit de TS:
[...]
:)
Drie tot vier stuks is amper de moeite waard om er een case van te maken imo, maargoed, dan laat ik er een dag tussen zitten :)

[ Voor 69% gewijzigd door neographikal op 08-05-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Uh neo, dit is het solo showcasetopic hè ;) Maak dan een apart topic aan als je er meerdere hebt van een serie. Zie ook uit de TS:
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
:)

edit:
Drie tot vier stuks is amper de moeite waard om er een case van te maken imo, maargoed, dan laat ik er een dag tussen zitten :)
En dat is dus niet de bedoeling hè ;) Als je (bijna) dagelijks een foto in solo showcases post, gaat het hele principe van dit topic scheef: anderen ook de ruimte/tijd geven om foto's te posten en te becommentariëren. Zoek dan zelf gewoon die beste uit van een paar en post die, en de rest niet. Wat is er zo moeilijk aan om dat te begrijpen?

[ Voor 52% gewijzigd door Remy op 08-05-2006 10:56 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Anoniem: 159694 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 03:00:
[afbeelding]

voorproefje van mijn tripje naar Doel nabij Antwerpen met Zoefff, show/testcase komt later :)
Nice! Ik kan me alleen niet van de indruk onttrekken dat 'ie wel érg groen/geel is. Misschien ietsje terugschroeven? Verder top natuurlijk, mooi gebouw was dat :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

- 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar)
- Maximaal 600px breed, resizen dus
- Geen archief-foto's
- Wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!

Foto's die niet voldoen aan bovenstaande criteria worden (inclusief bijbehorend commentaar) zonder pardon getrashed!