Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.483 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
BugBoy schreef op zondag 23 september 2007 @ 01:36:
Geweldige foto. Ik zou hem alleen niet aan de muur hangen, maar dat komt vooral door die onsmakelijke kerel :)
Thanks! Hoe mooi ik de foto ook vind, deze gaat definitely niet aan de muur hehe.

ForrestX, zoals al hierboven gezegd. Mooie foto!

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

YellowCube schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:57:
[...]

high key ftw \0/
is helemaal niet makkelijk, maar je hebt het toch netjes gedaan.
Ik zou wellicht wel een randje om de foto zetten zodat je wat meer kadering krijgt.
ftw \0/ ??? :?
met border...

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1159/1432165069_77d2c94d6a.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ForrestX op 24-09-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

"FTW" = For The World!!!
\o/ = knielend ;)

maar idd goed uitgewerkte/belichte high-key foto, props!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

props?? Damn...ik loop achter volgens mij....

======================================================

met bj '78 idd niet meer helemaal op de hoogte van Urban-slang idd :P

[ Voor 59% gewijzigd door ForrestX op 24-09-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ForrestX schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:37:
props?? Damn...ik loop achter volgens mij....
Wat wil je ook, bouwjaar `78... ;)

Voor de duidelijkheid:
Props

[ Voor 12% gewijzigd door Trasos op 24-09-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Pat-Skim schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:34:
[...]

"FTW" = For The World!!!
\o/ = knielend ;)

maar idd goed uitgewerkte/belichte high-key foto, props!
lekker offtopic, maar ftw = for the win, en \o/ is een poppetje met beide handen in de lucht ;) (o is zn hoofd)

verder inderdaad erg gafe foto, dat haar benen er niet helemaal opstaan ervaar ik niet als storend, als je dat erbij wilt hebben, maakt het de plaat onnodig groter, wat weer wat detail weghaald, en de aandacht van de rest van de plaat wegtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Pat-Skim schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:34:
[...]

"FTW" = For The World!!!
\o/ = knielend ;)
huh?
For the win & \o/ is meer juichen of 'hoera' (van hieperdepiep ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
sopsop schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:47:
[...]

huh?
For the win & \o/ is meer juichen of 'hoera' (van hieperdepiep ... )
code:
1
_O_

is meer knielen, zoals deze _O_

[ Voor 3% gewijzigd door DexterBelgium op 25-09-2007 14:11 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

ontopic ;)
RonnieB82 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:47:
[...]

verder inderdaad erg gafe foto, dat haar benen er niet helemaal opstaan ervaar ik niet als storend, als je dat erbij wilt hebben, maakt het de plaat onnodig groter, wat weer wat detail weghaald, en de aandacht van de rest van de plaat wegtrekt.
Thanks

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Een dagje aan zee om afscheid te nemen van de maagdelijk blauwe wolkjes...
Toning en titel geïnspireerd door Pink Floyd.

Afbeeldingslocatie: http://www.penumbra.be/forum/bd/goodbye_blue_sky.jpg

• ForrestX

ForrestX

Arioch schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:21:
Een dagje aan zee om afscheid te nemen van de maagdelijk blauwe wolkjes...
Toning en titel geïnspireerd door Pink Floyd.

[afbeelding]
Netjes...aparte kleuren! :)

Zond van dat 'dingetje' links onder/naast de linker voet...lijkt wel iets op de sensor, maar zal wel wat in het zand zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16
@ForrestX : prachtige foto!
@Arioch: mooie kleuren en mooi verloop van lichtsterkte van onder naar boven (vooral het strand)

eentje van mij die hier wel kan denk ik:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1250/1396606203_c82eacf8bd.jpg
klik voor groot

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/8121/dscf1359do8.jpg
Zegekruid [Nicandra physalodes]

[ Voor 18% gewijzigd door tonysettanta op 28-09-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ikmattie schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:55:
@ForrestX : prachtige foto!
@Arioch: mooie kleuren en mooi verloop van lichtsterkte van onder naar boven (vooral het strand)

eentje van mij die hier wel kan denk ik:
[afbeelding]
klik voor groot
Knip eens een kwart van de onderkant en een derde van de rechterkant. Dan is hij vast mooier, want dan staat de boot niet meer middenin de foto maar rechtsonder.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 16:16

Wok

Dakloos...

De Ommerschans, vlakbij Balkbrug (Overijssel):

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/ommerschans/ommerschans.jpg

Geschoten met een Nikon D40 met kitlens (18-55).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Wok

Wok

Dakloos...

X-post vanuit de weekopdracht 'mijn straat'. Omdat ik op een ander forum het commentaar kreeg dat dit een "errug lekkere foto" was, ook hier maar even neerplanten.

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/straat.jpg

Ja, het achterlicht van mijn auto doet wat afbreuk aan de foto.. Moet nog wat meer oefenen met de sluitertijd/diafragma combinaties ;)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:10

Sharky

Skamn Dippy!

ik zie hier niet echt een showcase in...

This too shall pass

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

MBV

Ik vind het onderwerp te saai, en de lichten te fel (zowel je achterlicht als de straatlantarens). Ook ik zie hier geen showcase-foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:25:
[...]
ik zie hier niet echt een showcase in...
Dat ligt aan je eigen lat. (niet dat ik het niet met je eens ben ;))
Als je net bent begonnen met fotograferen, dan vind je al snel alles mooi wat een mooi contrast heeft of wat scherp is, oid.

Van een paar weken terug:
model: Madilon @ max models
visagie/haar: Marielle van Berkum

Afbeeldingslocatie: http://www.richardbakker.com/models/madilon/IMG_6665-Edit.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
hmm, vind 't licht wel spannend Richard, misschien hadik net wat meer oog gewild zodat er wat sensueels in kwam? Weet niet. Verder gewoon mooi.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Voor mij is je specialiteit je controle over het licht en ook hier weer mooi gedaan. Ben het eens met Simon dat ik dat oog wel had willen zien denk ik. Het vlak onderin helpt met de vlakverdeling voor boven, maar vind het vlak onderin opzich zelf minder prettig.
Zover de punten die ik kan bedenken, daarnaast wil ik zeggen dat het gewoon een hele goede foto is die ik zeker niet na doe. (mijn opmerking punten zijn niet omdat ik wat te zeuren wil hebben, maar omdat je er misschien iets mee kan).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In navolging op het portret van mijn broertje & mijn zelfportret (zie ook verzamel testcase topic), een portret van een vriend.
Feitelijk snel gemaakt tijdens een feest; 's nachts even buiten de deur gestapt en wat met de lampen van binnen het huis gespeeld. Foto vervolgens bewerkt in Photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1366/1460358117_098cfecd14.jpg

Graag commentaar op punten die verbeterd zouden kunnen worden! - Ik wil langzaam werken aan een showcase-waardige verzameling van portretten in dezelfde stijl (met toch een wat andere sfeer). Ideen voor settings of specifieke photoshop bewerkingen (ik ben nog echt een beginneling) etc. zijn ook zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 09:53

Infinchible

Woef!

Ik vind het echt een hele goede foto, maar de bewerking is zó erg dat ik het bijna geen foto meer kan noemen. Het doet mij meer denken aan een schilderij eerlijk gezegd. Maar ik vind hem echt wel zwaar mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Panorama van 4 foto's gemaakt in Monthermé, een plaatsje in Frankrijk. Hier draait de Maas en heb je dit soort uitzichten.

http://tweakers.net/ext/f...c0eb23cd2692ef5d/full.jpg

gaarne resizen

[ Voor 77% gewijzigd door een moderator op 01-10-2007 12:40 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:23:
In navolging op het portret van mijn broertje & mijn zelfportret (zie ook verzamel testcase topic), een portret van een vriend.
Feitelijk snel gemaakt tijdens een feest; 's nachts even buiten de deur gestapt en wat met de lampen van binnen het huis gespeeld. Foto vervolgens bewerkt in Photoshop.

[afbeelding]

Graag commentaar op punten die verbeterd zouden kunnen worden! - Ik wil langzaam werken aan een showcase-waardige verzameling van portretten in dezelfde stijl (met toch een wat andere sfeer). Ideen voor settings of specifieke photoshop bewerkingen (ik ben nog echt een beginneling) etc. zijn ook zeer welkom!
Het gezicht vind ik wat vlak. Ik weet niet of het je bedoeling was om hem zo te belichten, maar het komt op mij over als een onderbelicht gezicht wat met photoshop omhoog is getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Simon, het is meer avantgarde bedoeld dan glamour, maar ik kan me erin vinden. Er zit wel iets aan licht, maar niet gek veel, op print goed te zien.
Nomad schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:09:
Voor mij is je specialiteit je controle over het licht en ook hier weer mooi gedaan. Ben het eens met Simon dat ik dat oog wel had willen zien denk ik. Het vlak onderin helpt met de vlakverdeling voor boven, maar vind het vlak onderin opzich zelf minder prettig.
Zover de punten die ik kan bedenken, daarnaast wil ik zeggen dat het gewoon een hele goede foto is die ik zeker niet na doe. (mijn opmerking punten zijn niet omdat ik wat te zeuren wil hebben, maar omdat je er misschien iets mee kan).
Als licht het enige is wat me goed afgaat dan had ik dit model niet voor mijn camera gekregen ;)

Een goede foto vereist zoveel dingen, zeker binnen beauty of fashion, maar ik ga er vanuit dat je dat wel begrijpt.

Hier was een (top)visagiste bij voor het haar en makeup, dan dit model, regiseren, licht, compositie, hoek, bewerking/kleurstelling. Als de vlakverdeling niet goed is, dan de plaat mislukt, want de rest is goed. Gelukkig ervaar ik het zelf niet zo, het glimpje licht op het haar en nog net dat blauwigere stukje op de achtergrond maakt hem fijn voor mij. Model en visagiste zijn gelukkig ook niet ontevreden :)

Zelfde model, visagie door haar zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.richardbakker.com/models/madi2/IMG_7266-Edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:54
Goed bezig bakman! Persoonlijk vind ik deze plaat te ruim aan de linkerkant en te krap aan de rechterkant. Verder is de neus wat uitgebeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:04:
@Simon, het is meer avantgarde bedoeld dan glamour, maar ik kan me erin vinden. Er zit wel iets aan licht, maar niet gek veel, op print goed te zien.

[...]

Als licht het enige is wat me goed afgaat dan had ik dit model niet voor mijn camera gekregen ;)

Een goede foto vereist zoveel dingen, zeker binnen beauty of fashion, maar ik ga er vanuit dat je dat wel begrijpt.
Als pannenkoeken bakken mijn bekende specialiteit is, dan betekent dat toch niet dat mijn lasagne niet te eten is of wel? Jij staat bij mij bekend als iemand die echt laat zien volledige controle te hebben over lichtinval en verdeling.
Hoop dat je laatste zin niet sarcastisch bedoeld is. Ik gaf gewoon aan wat ik zie als mogelijke punten en waar jij je dan over kan buigen en eventueel naast je neer legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:08:
Als pannenkoeken bakken mijn bekende specialiteit is, dan betekent dat toch niet dat mijn lasagne niet te eten is of wel?
Ik wil best proeven :9
Hoop dat je laatste zin niet sarcastisch bedoeld is. Ik gaf gewoon aan wat ik zie als mogelijke punten en waar jij je dan over kan buigen en eventueel naast je neer legt.
Nee was zeker niet sarcastisch bedoeld :|
Ik probeer uit te leggen dat dit soort fotografie meer zaken met zich meebrengt dan bijv. een landschapje. Ik denk dat het behoorlijk onderschat word (niet door jou persoonlijk, maar in het algemeen).

Ik doelde er op te zeggen dat de foto in jouw ogen (binnen mijn uitleg) is mislukt, daar ben ik het zelf niet mee eens, dus in dit geval leg ik het naast me neer :) Kritiek is goed, daar kun je in meegaan of niet, maar het zijn de dingen waar ik van leer, mits ik het er zelf mee eens ben natuurlijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Vorige week op een bruiloft foto's gemaakt. Alles zwart wit nabewerkt. Contrast wat omhoog gegooid.

Deze vind ik heel appart.. Net uit een godfather film...

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1179/1467885860_7d67d64a4e.jpg

Maatje groter:
http://farm2.static.flick...67885860_7d67d64a4e_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Misschien die camera toezicht sticker en de vlekken op de bestuurders portier nog even weg halen.

Die vlekken zijn een weespiegeling van een persoon. Niet goed zichtbaar op de verkleining. Misschien dat het daardoor ongewenst de aandacht trekt.

[ Voor 43% gewijzigd door vandijk op 01-10-2007 14:10 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 18:48
vandijk schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:08:
Misschien die camera toezicht sticker en de vlekken op de bestuurders portier nog even weg halen.

Die vlekken zijn een weespiegeling van een persoon. Niet goed zichtbaar op de verkleining. Misschien dat het daardoor ongewenst de aandacht trekt.
Klopt inderdaad.. Dat van die sticker ben ik met je eens. Die zal ik vanavond eens wegpoetsen.
Op de afdruk in het album komt de persoon een stuk beter naar voren (A4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Doet me denken aan Bruce Gilden, lekker hard.. Wel vet eigenlijk

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:45:
[...]

Ik wil best proeven :9

[...]

Nee was zeker niet sarcastisch bedoeld :|
Ik probeer uit te leggen dat dit soort fotografie meer zaken met zich meebrengt dan bijv. een landschapje. Ik denk dat het behoorlijk onderschat word (niet door jou persoonlijk, maar in het algemeen).

Ik doelde er op te zeggen dat de foto in jouw ogen (binnen mijn uitleg) is mislukt, daar ben ik het zelf niet mee eens, dus in dit geval leg ik het naast me neer :) Kritiek is goed, daar kun je in meegaan of niet, maar het zijn de dingen waar ik van leer, mits ik het er zelf mee eens ben natuurlijk ;)
Oke, ben blij dat je het niet sarcastisch bedoelde :). Ik vind je foto allerminst mislukt, ik vind het een prachtige plaat. Ik denk dat we elkaar nu prima begrijpen, de post van je die ik hier quote kan ik me prima in vinden, behalve dud dat ik je foto zeker niet mislukt vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg lekker gedaan inderdaad Bakman.

Gebouw in Den Haag.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/oct/03/img/xdn80p58xay3mi1ylvjwy3t60.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Beaves schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:57:
Panorama van 4 foto's gemaakt in Monthermé, een plaatsje in Frankrijk. Hier draait de Maas en heb je dit soort uitzichten.

http://tweakers.net/ext/f...c0eb23cd2692ef5d/full.jpg

gaarne resizen
Lekkere plaat hoor :)

Is inderdaad een prachtige omgeving. Oom van me heeft daar een vakantiehuis. Horizontaal gezien ongeveer midden in de foto maar ik denk net verscholen achter de bomen. Iig direct aan de maas in de binnenkant van de bocht. Ergens tegenover dat grote bruine gebouw denk ik. Is al weer een paar jaar geleden dat ik daar geweest ben. Fijne plek om te wandelen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
@ilovetechno : heel fraai, foto's waar een bruidspaar blij mee zal zijn!
@Redhero : je doet je nickname eer aan!

macro van een bloem van een vetplant van een tijdje geleden alweer
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/245/514645169_6e19110cde_t.jpg
edit:
Thumbnail gemaakt ivm het per ongeluk posten van een foto die hier al een keer voorbij is gekomen...

[ Voor 14% gewijzigd door ikmattie op 05-10-2007 08:48 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17-09 21:32
Ruim vier maanden om iets preciezer te zijn ;) Destijds zei ik al dat je er meer uit zou kunnen halen met wat nabewerking en dat ben ik nog steeds van mening. Zie ook de plaatjes die ik nog in m'n fotoalbum vond van vier maanden geleden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/11a15d4c233780b5848f2a31f54bfe39/full.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/58db3c5ac0989f88340516a1e7b1360f/full.jpg
Links: origineel, rechts: bewerkt

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
My bad,
ik moet in de tags gaan zetten waar ik ze al gepost heb en waar niet....
ik vind het origineel trouwens nog steeds mooier...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het origineel vind ik wazig en nietszeggend. Hahn is iets te ver doorgeschoten met blauw, maar heeft wel een lekker contrast en geen 'grijze waas' erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat blauw komt juist érg vet uit icm dat roze/paars. Ik had hem misschien nog wat verder doorgetrokken naar echt blauw ipv grijs/blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17-09 21:32
Mijn nabewerking is ietwat extreem (daar houd ik wel beetje van :P), maar dan is inderdaad wel die waas die er bij het origineel overheen zit weg en dat vind ik al een hele vooruitgang.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:04:

-knip-

Zelfde model, visagie door haar zelf:
[afbeelding]
Nice! Kijkt erg lekker. Scherptepunt ligt ook precies goed op de huid :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Was een tijdje geleden op tunnelfest in Leiden en heb hier dit plaatje gemaakt. Was er zelf aardig tevreden over :)

Afbeeldingslocatie: http://www.josjonkmans.nl/gathering/20070909-DSC_0165.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CaVeFiSh: Leuk effect idd doordat hij bewogen is, maar niet teveel, de twee voorste gezichten zijn toch mooi scherp, alleen jammer van de derde op de achtergrond, die vind ik er te vaag op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

He, die rechter ken ik. Da's toevallig. :P Wat betreft de foto: het doet mij eerlijk gezegd niet zo heel veel. Wellicht dat een verhaal erbij het kan versterken, of een thema wat je er mee wilt uitbeelden oid?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Foto doet mij eerlijk gezegd ook niet zoveel. 't Is jammer het hoofd van de persoon rechts er niet niet helemaal op staat en die lamp verstoort het beeld. En nu ik toch bezig ben ( ;) ):bij de persoon links is-ie naar mijn smaak net te krap gekaderd.

De toning is wel prettig en wat roel johnny boy ook al zegt: het bewogen effect terwijl de gezichten er wel (vrijwel) scherp op staan, maakt een hoop goed.

Verder sluit ik me aan bij Captain N: ik mis een thema/verhaal... Als losse foto doet-ie me dus niet zoveel. In een serie zou-ie denk ik beter tot zijn recht komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Bakman. Super foto!!!! Die is mooi idd.

Een vakantie foto die mij elke keer weer aanspreek. Mischien door de lijnen, of het hogere standpunt...ik kan het niet echt pakken..maar mooi vind ik hem wel..

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/vakantiefotoofniet.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
@ The Alchemist.

Mooie plaat, hij kijkt erg lekker weg door de mooie kleuren. Toch mist het iets in de uitstraling, misschien de manier waarop de mensen op het plaatje zijn vastgelegd. Maarja dat blijft natuurlijk ook een beetje op persoonlijke smaak gebaseerd. Verder .... nette plaat!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 14-09 19:57
@The Alchemist:
Qua kleuren is hij natuurlijk heerlijk, lekker vol en warm; maar de foto ansich doet mij niet veel.
Het plekje is niet onaardig, maar die toeristen die er nonchalant doorheen banjeren vind ik verre van sfeervol.

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 10-10-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Alchemist:
Ik vind de plaat leuk om naar te kijken, mede door de kleur, maar vooral door het standpunt van de fg. Het lijkt wel alsof dat ter hoogte was van het midden van het gebouw, waardoor en een aangenaam perspectief ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cavefish: Apart is het wel :)
@The Alchemist: Lekkere kleurtjes en goede foto. Lucht is wel een beetje rare kleur blauw.

Jammie, jammie!
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2105/1534983567_d5dc3ccaff.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Kijk, dat soort foto's zouden ze nou in snackbars moeten hebben :Y) Beetje jammer dat het bord wel erg standaard is (zelfde als in het Auditorium op de TU/e). Ik zou hem dus nog iets krapper nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:47:
@Cavefish: Apart is het wel :)
@The Alchemist: Lekkere kleurtjes en goede foto. Lucht is wel een beetje rare kleur blauw.

Jammie, jammie!
[afbeelding]
Wat voor belichting heb je hiervoor gebruikt? En wat heb je eraan bewerkt?

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 11-10-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:44:
[...]

Wat voor belichting heb je hiervoor gebruikt? En wat heb je eraan bewerkt?
De belichting is mijn persoonlijke favoriet: zonlicht.

Daarnaast heb ik een klein beetje contrast toegevoegd en de hoeken die wat donker waren geworden, wat opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Redhero, steek wat tijd in wat extra PS werk, hij kan veel vrolijker en lichter imho, maakt 'm smakelijker, de rest is wel netjes.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2073/1559095616_5698f24cc7_o.jpg

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Mijn eerste gedachte was meteen: "Zet hem eens recht!" totdat ik beter keek. Leuk gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/herfst.jpg

Redhero; brood is mooi...het licht vind ik minder..die donkere hoeken kunnen echt niet!
Simon; je hebt een oog voor fotografie, toch vind ik deze minder sterk

[ Voor 53% gewijzigd door Frank|A op 14-10-2007 01:51 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

@Redhero: wat The Alchemist ook al zegt. De belichting moet gelijkmatiger.

@Simon: netjes...wellicht dat ik toch zou proberen het bord qua belichting wat minder te maken (het springt er wel heel erg uit) en de man wat meer door te drukken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog maar eens een herfstfoto van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/macro/IMG_3709_r0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Een foto van de Bromo vulkaan in Indonesië tijdens zonsopkomst.

Afbeeldingslocatie: http://www.reisforum.net/~pics/Bromo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Beetje donker Imagine, verder wel okey,

Saturn, die onderkant is echt mooi, echt heel mooi, vind de bovenkant niet zo boeiend.

Weer eens een snapshotje van deze kant:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2323/1568189527_0c09e625c4.jpg

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Holy shit simon, waar heb je die dof gelaten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
35 f/1.4 he, zo hoef ik nooit meer tele om een korte dof te krijgen, godsgruwelijk fijn :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Laatst online: 09:24
@Redhero: Lekkere plaat, krijg er wel trek van ;)
@Simon: Sfeervolle plaat, net als je eerdere werk uit Polen. I like it :)
@The Alchemist: Leuke kleuren, maar verder doet het me niet heel veel.
@Imagine: Beetje donker idd, maar ik vind de kleuren op dat blad erg fijn.
@Simon: Heerlijk die DoF! Erg fijn lensje zo te zien ;) Het frisse gevoel van druppels op de blad...ik zou hem groot afdrukken en ophangen :)

Deze heb ik gisteravond geschoten op de Taptoe in Leeuwarden. Er volgt nog een show/testcase van deze serie, ben nog niet klaar met de nabewerking :)

Afbeeldingslocatie: http://photography.dennus.net/images/got/thumbs/IMG_5497-thumb.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door SilentThunder op 15-10-2007 10:18 . Reden: Nog wat commentaar op bovenstaande foto's ]

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@ ST
Kan nu al niet wachten op de showcase! Deze pic is echt gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silenthunder: misschien kan je het 'drukkerij' bord weg photoshoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:52:
silenthunder: misschien kan je het 'drukkerij' bord weg photoshoppen?
Thanks voor de comments :)

Dat is nog wel een goeie, dat bord voegt niet veel toe nu (vage vlek). Met een beetje clone stampen ofzo kan dat ook niet zo heel lastig zijn...

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Zelfportret

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/schier_wspaan15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
even een kick, ben toch erg benieuwd naar reacties op de bovenstaande foto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

wilmocs schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:22:
even een kick, ben toch erg benieuwd naar reacties op de bovenstaande foto! :)
Vooruit dan maar, zit je te poepen? :)

Hij is wel mooi, echter zou ik hem in portretstand schieten omdat je dan benadrukt dat de richting in de foto omhoog is.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Imagine: ik vind het een heel mooie zacht foto en wat mij betreft helemaal niet te donker. Jammer dat het bovenste randje van het blaadje niet helemaal scherp is.

@Saturn: Hele mooi foto, mooi licht ook.

@Simon: super plaatje als je het mij vraagt. Lekker frisss.

@SilentHunter: Prachtig silhouet de mooiste van je serie.

@Wilmocs: ik vind hem erg mooi belicht. Het probleem vind ik dat ik er vrij snel op uit gekeken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SilentHunter: Mooie foto, goeie belichting toegepast

@Wilmocs: Mooie zwartwit bewerking,en dat je omhoog kijkt is super het geeft de foto een "duistere" uitstraling.

Plaats nu voor het eerst ook zelf een foto in dit topic.

Foto is een tijd geleden gemaakt op de autoloze zondag in Utrecht toen kwam ik dit mooie zandkasteel tegen, de achtergrond heb ik weggehaald vond ik tedruk. Heb er ook een zwart wit versie van maar ik plaats hem in kleur.

Ben benieuwd naar jullie reacties

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/2584/domtorenkleingotlw8.jpg

Edit: misschien leuk om tevermelden, geschoten met een 400D ism de kitlens

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strak, leuke plaat voor aan de muur, ik mag het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

@SilentThunder: netjes.
@wilmocs: apart en niet verkeerd. Kun je nog uitleg geven over waarom je naar boven kijkt en op welke manier je de belichting gedaan hebt?
@ExTrEmE25: dat heb je best netjes gedaan. Ik ben niet zo voor het wegwerken van achtergronden maar hier komt het erg netjes uit.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Ik post ook weer eens een foto. Ik zelf wacht nog even met commentaar geven, want ik vind dat ik daar te weinig ervaring voor heb. Maar deze foto vond k zelf op zich wel een showcase-waardige, al weet ik het niet zeker omdat ik mezelf (nog) niet al te hoog in schat.

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/1124/050remakedqa5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
Ik vind het spel van het licht wel erg leuk, maar ik denk dat ie een beetje krap gekaderd is links en boven. Ik zou denk ik meer ruimte genomen hebben daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Hier een foto van mij uit Mexico, Playa Del Carmen.

Per ongeluk genomen doordat ik op de sluiterknop drukte tijdens het wegleggen van mijn camera _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.jzfotografie.eu/mexico/DSC_4177klein.jpg

Klik hier voor een grotere versie

[ Voor 44% gewijzigd door jeroenzelle op 20-10-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
...my bad verkeerde thread, moest testcase zijn 8)7 .

[ Voor 96% gewijzigd door SirNobax op 20-10-2007 00:01 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
@ yellowcube;

De belichting is;
f/2.0
1/2 sec
ISO 200

lightroom;
z/w omzetting
+0.2 stop exp.
+100 contrast (the way i like it:))
beetje recovery

Waarom ik naar boven kijk;
als ik vooruit zou kijken, was er een behoorlijke slagschaduw over mijn gezicht gevallen, waardoor mijn ogen wegvielen etc. dit gaf een mooier effect aangezien het lcht van boven komt.

[ Voor 39% gewijzigd door wilmocs op 20-10-2007 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
LaduciA666 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:13:
Ik post ook weer eens een foto. Ik zelf wacht nog even met commentaar geven, want ik vind dat ik daar te weinig ervaring voor heb. Maar deze foto vond k zelf op zich wel een showcase-waardige, al weet ik het niet zeker omdat ik mezelf (nog) niet al te hoog in schat.

[afbeelding]
Ziet er wel leuk uit hoor, maar wat is het? Ik mis het onderwerp! Een kampvuur?
Niet echt spannend denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
endless schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

Ziet er wel leuk uit hoor, maar wat is het? Ik mis het onderwerp! Een kampvuur?
Niet echt spannend denk ik..
Het is een vuurkorf. Maar bij deze foto gaat het als je het mij vraagt niet om de vuurkorf, maar gewoon om de mooie vonken. Dus het effect.

@ Silenthunder, ja k heb ook nog versie die wat minder erg gekarderd is, maar ik vind deze dan toch mooier. Bij de ander zijn de vonken minder mooi en zie je door het licht teveel bomen in de achtergrond(naar mijn mening) Waardoor deze niet helemaal zwart meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
De showcase, daar wil ik gewoon met open mond van genieten en geen commentaar hoeven/willen geven. Niet alle de laatste tijd hier geplaatste foto's voldoen daaraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn eerste foto die ik showcase waardig vind.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2015/1674877316_ac8b52ddc0_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Marten, hij is net wat te donker, zeker wanneer je op een gecalibreerd scherm kijkt. Wel een fijne foto, met iets wat teveel onscherpte onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn scherm is not calibrated at all, dus ik zal em wat oplichten.
thnx 4 the tip.

Hij was dus toch niet showcase waardig...haal em er zo vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:34:
Mn scherm is not calibrated at all, dus ik zal em wat oplichten.
thnx 4 the tip.

Hij was dus toch niet showcase waardig...haal em er zo vanaf.
Waarom er vanaf halen? Maak 'em wat lichter en post hem over je oude heen. Wat usm kan denk ik ook geen kwaad want op het oog is het niet geheel scherp (althans, wat ik er nu van kan zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2245/1674388172_f1330d1a4d_o.jpg

Portret van een oude fotograaf die we toevallig tegenkwamen in Rotterdam

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Om eerlijk te zijn vind ik het niet echt een foto die meteen boeit of een verhaalt vertelt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Want? (Was overigens niet helemaal gericht op verhaal nee, maar onderbouwing van je 'statement' zou fijn zijn)

Denk dat deze meer verhaal heeft:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2174/1673930894_9b949364cf.jpg?v=0

[ Voor 116% gewijzigd door simon op 22-10-2007 10:44 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Sorry Simon, maar ik vind ze beide nogal donker en saai eigenlijk.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Simon schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:40:
Want? (Was overigens niet helemaal gericht op verhaal nee, maar onderbouwing van je 'statement' zou fijn zijn)
omdat ik niet iets zie wat mijn aandacht trekt. Ik zie een goed belichte, scherpe foto van een oudere man met een normale achtergrond waar verder ook niets gebeurt. Ik vind het gewoon een heel neutrale foto.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
momania schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:46:
Sorry Simon, maar ik vind ze beide nogal donker en saai eigenlijk.
Donker begrijp ik, 2e was ergens rond 11 en zonder flits. Maar de 2e vertelt wel degelijk wat, de saaiheid van 't beroep van kermismens... De saaiheid hoort ergens wel bij 't verhaal. Tevredenheid fotograferen is vaak niet mijn ding..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Simon schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:07:
[...]

Donker begrijp ik, 2e was ergens rond 11 en zonder flits. Maar de 2e vertelt wel degelijk wat, de saaiheid van 't beroep van kermismens... De saaiheid hoort ergens wel bij 't verhaal. Tevredenheid fotograferen is vaak niet mijn ding..
Kijk, nu je het zegt zie ik ook dat het om een kermisexploitant gaat.

Ik zou die foto juist vanuit de zijruit genomen hebben, waarbij de persoon in het hokje ook prima in beeld komt, maar dan heb je daar achter ook de kermis attractie zelf op de foto, waardoor iig duidelijk is waar het om gaat :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Nah, das te duidelijk, de kijker mag ook wels zijn hersennen gebruiken. De titel was blikveld, geschoten voor de Foto Marathon, misschien maakt dat meer duidelijk.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik weer veel te expliciet momo: een foto mag best een beetje een zoekplaatje zijn. Enige wat ik net ook al op irc riep was dat de kassiere wel erg wegvalt in de omgeving, ik had hem ietsje strakker gekaderd :)

Oplossing gevonden:
http://farm3.static.flick...73930894_7e8bd2112b_o.jpg

Op 800px komt hij vele malen beter uit!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Simon schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:19:
[afbeelding]
Portret van een oude fotograaf die we toevallig tegenkwamen in Rotterdam
Het zonlicht op zijn borst vind ik te veel aandacht trekken. Mede versterkt door je Simon tm ;) vignetting. Daardoor valt het gezicht wel erg weg.

2e is een leuke kijk plaat maar moet wel in het groot worden bekeken anders zijn er te weinig details zichtbaar om de aandacht vast te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Barrycade op 22-10-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Das geen Simontm maar 35 f/1.4 vignetting...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
is dat de vignetting die 35mm op 1.4 geeft? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online