Dit vind ik echt heel triest. Afrikagangers, die denkend dat ze de wereld hebben verbeterd, trots vertellen hoe ze de levens van de mensen daar, eigenlijk weer een stukje hebben kapotgemaakt. Ik hoop dat je het inlevensvermogen hebt om het "waarom" te begrijpen (denk even in wat voor invloed het voor jou zou hebben als je eenmaal zomaar iets in handen krijgt gedrukt, en kijk ook eens naar de ouders als hun kind in een keer hun dagloonx3 in hun handen krijgen gedrukt, of het gevoel krijgen dat zij blijkbaar niet kunnen bieden wat hun kind wil. En nee, je bent niet meteen hun vriend, ze schelden je tegelijkertijd uit (al is dat in vergelijking met hier in Nederland nogal braag), alleen versta jij het niet. Vind het sowieso wel apart dat blanken in afrika altijd zo de behoefte hebben om met dingen te strooien, terwijl ze in Nederland zwervers/bedelaars geen blik waardig gunnen, en dat terwijl Afrikanen toch echt meer stinken (ander eten, wij stinken ook in hun ogen)), alhoewel ik daar weinig vertrouwen in heb na bovenstaande. Maar hé, jij hebt er een goed gevoel en een paar leuke foto's aan over gehouden, en daar gaat het toch om!
Over je foto's gesproken (hé, let's get ontopic); Ik vind het zachte van het z/w wel geslaagd, en ook de vignettering en het riet(?) draagt bij aan de sfeer van de foto. De halo's zijn wat minder, evenals de blik (als het een familiefoto was had je 'm direct van je camera gewist en een nieuwe gemaakt, maar nu is het opeens een vragende blik...). Ik wil niet meteen stellen zoals simon dat je ze op een heel andere manier moet afbeelden, dat lijkt toch iets te veel gevraagd. (Valt me de laatste tijd trouwens wel bij je op Simon, iets wat ook maar een klein beetje diepgang, voldoet in jouw ogen niet omdat het niet genoeg is, het moet meer zijn, het moet anders. Beetje bullshit, en als ik naar jouw eigen serie van Polen kijk op je website, waar je ook mensen in beeld brengt, vind ik dat alleen terug in foto 3. Verder prima foto's)
@Oxi: blijft weinig informatie over na je bewerking; zowel qua kleur als intensiteit
Sorry, heb zelf geen foto, komt hopelijk volgende week op gang, en ik zal beloven, er zit gewoon lekker 0,0 diepgang in!