Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.481 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:46

MBV

Tja, jouw soort fotografen heeft helemaal geen goeie lenzen nodig: die maken met goeie lenzen foto's die je met een slechte ook had kunnen maken ;)

Deze foto doet me niet veel, maar ik heb aardig wat mooie foto's met vignettering gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
MBV schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:03:
Tja, jouw soort fotografen heeft helemaal geen goeie lenzen nodig: die maken met goeie lenzen foto's die je met een slechte ook had kunnen maken ;)

Deze foto doet me niet veel, maar ik heb aardig wat mooie foto's met vignettering gezien :)
hadden ze eerst maar eens een 35 f/1.4 met slechte optiek moeten maken ;)
Maar jullie hebben wel gelijk, portret is wel een snapshotje. Over mijn 'blikveld' ben ik wel tevreden..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
.

[ Voor 114% gewijzigd door Wouter op 25-10-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

. w o u t e r . schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:48:
Maar weer eens proberen hier iets te plaatsen in de hoop dat het aan de standaard voldoet :P
blijft spannend

[afbeelding]

Genomen op vakantie in Mexico.
Echt teveel sharpening wat mij betreft. Blik is wel leuk.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Nomad schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:02:
[...]

Echt teveel sharpening wat mij betreft.
daar heb je eigenlijk wel gelijk in
blijkbaar past flickr flinke sharpening toe op de scaled down versies ...
bij deze vervangen door een versie die ik zelf heb geresized zonder extra sharpening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
. w o u t e r . schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:48:
Maar weer eens proberen hier iets te plaatsen in de hoop dat het aan de standaard voldoet :P
blijft spannend

[afbeelding]

Genomen op vakantie in Mexico.
Het blijft, op zijn best, een aardige dierentuinfoto. Niets mis mee, maar ook niet erg "spannend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:15:
[...]

Het blijft, op zijn best, een aardige dierentuinfoto. Niets mis mee, maar ook niet erg "spannend".
Hmmm, vond zelf de blik van het aapje erg treffend. Ze zaten er allemaal erg triest bij; midden in de jungle, in een klein afgebakend stukje groen. Ik dacht zelf dat het thema gevangenschap goed naar voren kwam in deze foto en was er best tevreden mee, maar blijkbaar denken anderen er toch anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
. w o u t e r . schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:55:
[...]

Hmmm, vond zelf de blik van het aapje erg treffend. Ze zaten er allemaal erg triest bij; midden in de jungle, in een klein afgebakend stukje groen. Ik dacht zelf dat het thema gevangenschap goed naar voren kwam in deze foto en was er best tevreden mee, maar blijkbaar denken anderen er toch anders over.
Leuke van fotografie is dat het er niet altijd om gaat wat anderen van jouw foto vinden. ;)
Ik vind hem zelf wel aardig, hoewel ik het "hek" net iets teveel in de weg vind zitten. (dat is vrij lastig goed te krijgen, ik zou zelf niet echt weten hoe je het in dit geval beter had kunnen doen.)
Al met al imho wel een leuke foto nog. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat hij meer zou overkomen als je de hele serie neer zet (dus ook overzichtjes van hoe die apen er bij zitten e.d.), dan maakt zo'n blik veel meer indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

My first fisheye, een lang weekend gehuurd by Pixto-F

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2331/1752051258_cbb4eb5628_o.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
. w o u t e r . schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:55:
Je mag er best in zien wat je wilt en mijn mening is ook alleen maar de mijne, maar we moeten wel oppassen met het toekennen van menselijke emoties en bijbehorende gelaatsuitdrukkingen bij dieren (denk maar aan die vrouw die steeds naar Bokito lachtte). Het hek, door jou opzettelijk in beeld gebracht om de zielige situatie te beklemtonen, was zonder die voorkennis voor mij net weer het "dierentuinachtige" wat de foto wat minder maakte. Geen reden om hem weg te halen hoor, tenzij je daar van een mod opdracht voor krijgt. Sterker nog, je kan hem beter terugzetten, want anders snapt niemand de discussie nog.

@DeFeCt: Jammer van de compressie, maar je hebt hem goed onder controle. Ik golf zelf niet, maar liggen er niet wat veel balletjes? Een enkel balletje, net op het randje, zou iets sterker zijn, lijkt mij, maar dan kan hij best "groot aan de muur". Een golfkarretje in de verte zou de boel wel opfleuren, maar de leegte heeft ook wel wat. Kortom, fijne foto en goed gebruikgemaakt van de bijzondere eigenschappen van het objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

DeFeCt schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:36:

[afbeelding]
prachtplaat!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Toff schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:27:
[...]
@DeFeCt: Jammer van de compressie, maar je hebt hem goed onder controle.
Toff, dank voor de feedback. Ik vraag me af waar jij compressie ziet, de raw is uit PS op 80% exporteerd, en zelf zie ik het niet zo?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik kan ook niet zeggen dat ik enige compressie zie, maar ik kan wel zeggen dat ik 'm heel bruut vind d:)b

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
DeFeCt schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:01:
[...]

Toff, dank voor de feedback. Ik vraag me af waar jij compressie ziet, de raw is uit PS op 80% exporteerd, en zelf zie ik het niet zo?
Tussen RAW uit de camera komen en als 200 kB foto op mijn scherm, dat is een lange weg. In de schuine palen links zie ik flinke muizetrappen, waarvan ik aanneem dat die er door de compressie ingeslopen zijn.

edit: Ja, compressie = samendrukken = verkleinen? Dat bedoel ik iig, ik had het niet over jpeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Toff op 28-10-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

haaietanden is geen verschijnsel van compressie, maar van verkeerd resizen. Compressie is het als de kleuren verziekt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
MBV schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:49:
haaietanden is geen verschijnsel van compressie, maar van verkeerd resizen. Compressie is het als de kleuren verziekt zijn :)
http://nl.wikipedia.org/w...hotographic_Experts_Group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
MBV schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:49:
Ik dacht van teveel Unsharpening toepassen...?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
aramdin schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:27:
[...]

Ik dacht van teveel Unsharpening toepassen...?
kan meerdere oorzaken hebben

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

daar staat inderdaad wat JPEG doet: het beperkt eerst de hoeveelheid detail in kleuren, daarna pas in helderheid. Je zal dus eerst blokjes in de lucht gaan zien, voordat je haaietanden in zwart/wit lijnen gaat zien. Dit is dus duidelijk een geval van verkeerd resizen, je ziet het namelijk alleen in de contrasten en niet in de vlakken.
edit:
@hieronder: Ja, post eens een foto. Roepen om ontopic zonder foto's plaatsen is ook weer zwaar offtopic natuurlijk :+

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 29-10-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

ontopic?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:51

YellowCube

Wait...what?

eensch met de man boven mij

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga het ijs proberen te doorbreken dan..
het is mijn eerste foto waarvan ik het aandurf om hem hier te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2237/1788249083_1c1792dee2.jpg
1024*768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

nette plaat, ik was alleen 2 ramen naar links gelopen :)

edit:
@hieronder: dat klopt, zag ik alleen niet op mijn laptopscherm :)

[ Voor 41% gewijzigd door MBV op 29-10-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 14-09 19:57
Niet perspectief, maar ik vind de lucht een té bewerkte kleur hebben

[ Voor 78% gewijzigd door Silent Thunder op 29-10-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

http://farm3.static.flick...99126615_aae06f4eec_o.jpg
Hier 1tje die ik gemaakt heb tijdje geleden..

ga even resizen. Een beetje meer dan 600px breed is geen probleem, maar dit is een beetje teveel van het goede

[ Voor 37% gewijzigd door een moderator op 01-11-2007 15:17 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

Zoefff

❤ 

DeFeCt schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:36:

[afbeelding]
Gave plaat! Lekkere toning :9

En welke golfbaan?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 22:17
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.be/got/testcase/DSC_0060.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind 'm wel leuk. Misschien nog ietsje van het zwart eruit halen zodat de contouren van de gang iets beter eruit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Marty26 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:47:
[afbeelding]
Hier 1tje die ik gemaakt heb tijdje geleden..
Stoer, strak. :)

Ja, welke golfbaan?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

@Zoef & Floor-is
Club de Golf El Bosque, ehm hier dus :)

[ Voor 28% gewijzigd door DeFeCt op 29-10-2007 23:28 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vond deze wel showcasewaardig eigenlijk :)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2162/1800282149_57fb77ae26.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mooie foto :) Lekker scherp enzo.
* MBV zoekt even naar gezeur....
Je had een langere sluitertijd kunnen nemen, denk ik (geen exif-reader bij de hand). Dat had het water mooier gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
MBV schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:35:
Mooie foto :) Lekker scherp enzo.
* MBV zoekt even naar gezeur....
Je had een langere sluitertijd kunnen nemen, denk ik (geen exif-reader bij de hand). Dat had het water mooier gemaakt :)
Was al een sluitertijd van 10sec op f/11. Heb er ook nog een paar op f/22 gemaakt maar die zijn wat minder 'anzichtkaarterig' (boten die er doorheen varen enzo, opzich wel tof maar niet echt wat ik hier in m'n gedachte voor had :)) Maar inderdaad, wat langere sluitertijd ben ik mee eens, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik heb bij dat soort "mooie plaatjes" zelf altijd zoiets van: "Ow, ze willen dat ik een foto maak, mooi niet duzz". Lampjes rondom de bruggen? Yuk! Maar dat is persoonlijk natuurlijk ;). In zijn soort een nette pic, al zou ik hem zelf nooit (ach, laat maar...)

edit: @kApOt hieronder: Dat rare zat er al vroeg in, maar ik ben al heel lang geen "jongen" meer :). Ik bedoel natuurlijk dat het er nogal dik bovenop ligt, dat "mooie". Leuk voor de toeristen, maar niet mijn ding. Juist dat "anzichtkaarterige" waar sOid zo blij mee is (en dat mag, het is zijn foto), dat maakt hem voor mij minder aantrekkelijk, maar let op het stukje "voor mij".

[ Voor 41% gewijzigd door Toff op 30-10-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

sOid schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:29:
Ik vond deze wel showcasewaardig eigenlijk :)
[afbeelding]
leuke foto. Vind echt wel dat er veel zwart aanwezig is. Een iets krappere uitsnede (zij het door zoom of door croppen) had wellicht wat van dat probleem weg kunnen nemen.

en je lens heeft 6 diafragmabladen...ook leuk om te zien

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Toff schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:10:
Ik heb bij dat soort "mooie plaatjes" zelf altijd zoiets van: "Ow, ze willen dat ik een foto maak, mooi niet duzz". Lampjes rondom de bruggen? Yuk! Maar dat is persoonlijk natuurlijk ;). In zijn soort een nette pic, al zou ik hem zelf nooit (ach, laat maar...).
Ehm jij gelooft toch niet echt dat ze een halve stad aanleggen omdat "ze willen dat jij een foto maakt" ?... rare jongen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2213/1800385065_883d2799d1_o.jpg

persoonlijk vind ik het lijnenspel erg goed uitpakken, geprobeerd the rule of third een beetje te handhaven.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
YellowCube schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:15:
[...]

leuke foto. Vind echt wel dat er veel zwart aanwezig is. Een iets krappere uitsnede (zij het door zoom of door croppen) had wellicht wat van dat probleem weg kunnen nemen.

Idem, daardoor vind ik hem eigenlijk nét niet showcasewaardig, te weinig te zien. Erg veel zwart, dit soort platen werken vaak aanmerkelijk beter als het vroeger op de avond is. Dan kleurt de lucht nog mooi bij :) Of het moet een flink grote stad zijn, die kan z'n eigen lichtvervuiling/spel veroorzaken :)

voorbeeldje

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 30-10-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakky
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 17:01
Lang geleden dat ik hier een foto heb gepost.

Afbeeldingslocatie: http://www.t2k.nl/internet/IMG_5942.jpg

Foto is gemaakt met de 50mm lens. De tomaatjes liggen op de eettafel waar de avondzon op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
YellowCube schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:15:
[...]

Eensch. Toen ik 'm op flickr had gezet besefte ik me ineens dat ik vergeten was te croppen. Waar zie je dat van die diafragmabladen aan? Aan de sterretjes bij de lampen?
neographikal schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:59:
[...]

Idem, daardoor vind ik hem eigenlijk nét niet showcasewaardig, te weinig te zien. Erg veel zwart, dit soort platen werken vaak aanmerkelijk beter als het vroeger op de avond is. Dan kleurt de lucht nog mooi bij :) Of het moet een flink grote stad zijn, die kan z'n eigen lichtvervuiling/spel veroorzaken :)

voorbeeldje
Het was nog vrij vroeg, gok een uurtje of half 8/8u maar volgende keer maar eens wat vroeger gaan. En het is Amsterdam, een grotere stad kom je in Nederland niet zo makkelijk tegen ;)

[edit]Het was gisteren overigens ook een grijze dag, dus de lucht was toch niet zo super. Watvoor sluitertijd heb je gebruikt bij die voorbeeldfoto van jou? Staat geen exif bij :)

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 30-10-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

sOid schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:19:
Waar zie je dat van die diafragmabladen aan? Aan de sterretjes bij de lampen?
precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

@Defect: Erg coole foto. Dat lijnenspel ziet er compositioneel gezien erg leuk uit, en lekkere kleuren. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwakky schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:15:
Lang geleden dat ik hier een foto heb gepost.
[afbeelding]
gek.. het ziet er heel smakelijk uit, terwijl ik totaal niet van tomaten hou ;)
Ik zie eigenlijk geen verbeterpunten, mooei scherpte, goede DOF. Prima plaatje als je het mij vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Floor-is schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:10:
[...]

Stoer, strak. :)

Ja, welke golfbaan?
Tnx :D

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:02

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

DeFeCt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:52:
[...]

Ehm jij gelooft toch niet echt dat ze een halve stad aanleggen omdat "ze willen dat jij een foto maakt" ?... rare jongen :)

[afbeelding]

persoonlijk vind ik het lijnenspel erg goed uitpakken, geprobeerd the rule of third een beetje te handhaven.
heb je deze op 1024*768?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging me voornamelijk om het felrode zaadje (?) binnen het plantje, waar alleen nog het skelet min of meer van over was, vanwege de herfst. Vandaar dat ik voor deze nabewerking ben gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/8370/ghcz2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je ziet nu wel dat het jou om het zaadje ging. Maar de bewerking ansich is eigenlijk vrij cliche vind ik zelf. Technisch is ie gewoon goed, alleen hij doet me niet zoveel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

ehm nee, wel op 1024*685

@royv:
Erg mooie plaat, jammer van het effect, dat kennen we nu wel, aan de andere kant, het effect is wel heel netjes en niet overdone uitgevoerd, ik denk alleen dat hij in totaal Z/W netzo mooi is.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:55:
Het ging me voornamelijk om het felrode zaadje (?) binnen het plantje, waar alleen nog het skelet min of meer van over was, vanwege de herfst. Vandaar dat ik voor deze nabewerking ben gegaan.

[afbeelding]
Heel nice de focus op het rode en ook de details er om heen!

http://farm3.static.flick...10635202_08d3673d5a_o.jpg

ga even resizen. Een beetje meer dan 600px breed is geen probleem, maar 1200 px is een beetje teveel van het goede
Hier een kleine serie die ik gemaakt heb...

Well even vergroot kijken aub.

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 01-11-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Marty26 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:58:
[...]

Heel nice de focus op het rode en ook de details er om heen!

[afbeelding]
Hier een kleine serie die ik gemaakt heb...

Well even vergroot kijken aub.
De foto's hebben een apart sfeertje, maar de huidige opmaak van drie foto's vind ik eruitzien als een MS Paint plakwerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

sopsop schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:22:
[...]

De foto's hebben een apart sfeertje, maar de huidige opmaak van drie foto's vind ik eruitzien als een MS Paint plakwerkje.
Hoe bedoel je? ik wil het graag weten want heb dit nooit echt eerder gemaakt.... Dus wat advies zou ik erg fijn vinden! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Marty26 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:16:
[...]
Hoe bedoel je? ik wil het graag weten want heb dit nooit echt eerder gemaakt.... Dus wat advies zou ik erg fijn vinden! :Y
Het is een groot zwart vlak waar 3 foto's op staan. Heel recht toe, recht aan. Echter het zwarte vlak overheerst nogal erg in de foto. Enerzijds past het goed bij de sfeer, echter is het een beetje "te". Is het niet mooier om er een 3-luik van te maken? Dus op 1 rij naast elkaar op een zwarte achtergrond, dan heb je minder zwarte achtergrond nodig. Houdt je wel de sfeer, echter is dan meer ondersteunend dan bepalend. Nu valen de sprekende foto's een beetje weg tegen de grote achtergrond.
Ik ga er nu even vanuit dat de andere commentaargever deze mening deelt. En anders heb je nu de mijne :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Laatst online: 15-09 09:34
De foto's op zich geven me een beetje het gevoel van Fear and Loathing in Las Vegas, wel tof gedaan :P

Alleen die opmaak zo, dat doet me ook niet veel, het zwarte vlak is voor mij te groot ten opzichte van de foto's...

[ Voor 17% gewijzigd door SilentThunder op 01-11-2007 11:13 ]

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monument Valley
panorama van 2 foto's
sigma 18-50mm met polaroid filter
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2247/1549168449_afbda6012b.jpg

Sequoia National Park
Canon 300mm
[url=http://http://farm3.static.flickr.com/2081/1549165093_e16a4829c9_o.jpg]Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2081/1549165093_308d6c1ac0.jpg[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@AJ
Tnx daar ga ik vanavond gelijk mee aan de slag dit is info van jullie allemaal waar ik wat mee kan!
TNX! voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

ajhaverkamp schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:11:
[...]

*knip*
Ik ga er nu even vanuit dat de andere commentaargever deze mening deelt. En anders heb je nu de mijne :)
Je had het niet beter kunnen verwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

sopsop schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:12:
[...]
Je had het niet beter kunnen verwoorden :)
Top nou ik ga er vanavond mee aan de slag en zal hem her posten om het resultaat te showen :)
Tnx nogmaals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Mijn eerste bijdrage aan dit topic:

@ belgische ardennen
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/5209/img7157ze8.th.jpg

edit: hoe krijg je dat plaatje in 320x240 op t forum zonder te resizen (NOOB)?

[ Voor 17% gewijzigd door Parle85 op 03-11-2007 08:44 ]

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Parle85 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 08:42:

Op deze link kun je een tutorial vinden [Tutorial] Foto's resizen met een batch opdracht

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Parle85 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 08:42:
Mijn eerste bijdrage aan dit topic:

@ belgische ardennen
[afbeelding]

Sorry, ik vind dat echt niet showcase waardig.
Ten eerste lijkt die niet scherp, er zit een erg lelijke flare van de zon op, die zonnestralen (door een klein diafragma) zijn te overdreven groot en je moet veel te veel moeite doen om te kunnen zien wat er in het donkere deel bevindt. nofi hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Dit is de uitkomst na de tutorial:

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/6778/img7157dr5.jpg

ik geloof dat het nog niet veel verbeterd is...

[ Voor 12% gewijzigd door Parle85 op 04-11-2007 12:05 ]

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Parle85 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:13:
Dit is de uitkomst na de tutorial:

[pre][norml] [afbeelding] [/][/]

ik geloof dat het nog niet veel verbeterd is...
De pre en norml tags mag je weghalen, omdat je een \ ervoor zet doen ze niet zo veel ;)
Daarnaast 'zeg' je nu tegen mijn browser dat hij het plaatje http://img211.imageshack.us/my.php?image=img7157dr5.jpg moet laden, wat een html pagina is. Dat gaat dus niet werken ;) Daarvoor moet je http://img211.imageshack.us/img211/6778/img7157dr5.jpg gebruiken, dat is het plaatje zelf (de 'direct'-link op imageshack).

Over je foto: wel aardig, maar niet bijzonder goed zoals van een showcase verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Lang geleden dat ik wat gepost heb, maar wel wat geschoten natuurlijk. Ben redelijk nieuw met Urban Exploren, maar pas geleden toch naar Brepols geweest op een dag met erg verrot licht. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/img/600/www.yatta.nl-20071028-IMG_7742-CrossProcessed.jpg
Brepols Cross Processed on flickr

Ik heb de foto in normale kleuren geprobeerd, maar Cross Processed komen er een aantal echt beter uit de verf.

[ Voor 28% gewijzigd door Oxi op 05-11-2007 23:08 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Strak en simpel. :P
Dat effect is zo vaak toegepast dat ik niet dacht het nog wel eens leuk zou kunnen zijn. Bij deze foto werkt het, goed gedaan.
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:58:
[afbeelding]
[url=http://http://farm3.static.flickr.com/2081/1549165093_e16a4829c9_o.jpg][afbeelding][/url]
Solo showcase is eigenlijk maximaal 1 foto. De eerste vind ik lekker simpel en mooi, de tweede niet zo bijzonder. Gewoon een close-up van een beestje.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms is alleen omzetten naar zwart-wit al genoeg:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.meer228/webfotos/Afrika/Swaziland-Little-boy10B&W.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Mooi Roel! Alleen de "halo's" rond het hoofd doen wat slordig gepoetst aan (wil niet zeggen dat het zo is, maar doet zo aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:55:
bedoel je met het zaadje de ananaskers of physalis?
overigens heb ik deze nooit zo rood geweten, alleen maar gewoon oranje.
mooie foto trouwens.

ananaskers is ook gewoon eetbaar, hoewel ik dat in dit geval niet zou proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ehm, vind 't maar een vreemde blik roel... vind 'm niet zo sterk eerlijk gezegd

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Simon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:03:
Ehm, vind 't maar een vreemde blik roel... vind 'm niet zo sterk eerlijk gezegd
Ehm, vindt 't maar een vreemd commentaar simon... vind het niet zo sterk eerlijk gezegd...
Nu ben je, volgens eigen zeggen, nogal een botte zeikort, zoals je o.a. bewijst met het diepgaande commentaar (not) op een foto van mij, maar je mag best wel eens inhoudelijk reageren hoor, ipv te lopen snoeven over hoe een geile chick je meent te zijn ;).

Aangezien het kind de ogen zo goed als gesloten heeft, is er van een "blik" weinig sprake, imo. Verder is het "alleen omzetten naar zwart-wit" voor mij vrijwel nooit "genoeg". Ik heb (analoog) nooit in kleur willen fotograferen, omdat imo een afdruk in kleur te weinig speling bood om me als fotograaf echt uit te drukken, maar in Z/W gaat het wel om het spelen met licht en dat mis ik hier. Het "wit" is niet wit (185,185,185 op de duimnagel) en het "zwart" is nauwelijks zwart. Totaal gebrek aan contrast, zoals je eigenlijk standaard krijgt door een kleurenfoto z/w af te drukken. Op zijn minst mag deze pic een stuk lichter. Verder zou het kind AFAIK best wel een dag later van de honger of door gebrek aan water gestorven kunnen zijn (met alle respect), maar daar zie ik niets van terug in de foto. Geen "drama" of "verhaal" in de foto, wat een kwalitatief mindere foto nog zou kunnen rechtvaardigen. Ik vind het dus ook geen sterke foto roel, maar je weet nu wel waarom, pom, pommes, pidom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is duidelijker,
Ik zal er wat uitleg bij geven. Dit jongetje is een weeskind in een stam in Swaziland. Hij vraagt op de foto naar eten, vandaar ook de positie van zijn hand. Hierbij trekt hij deze rare blik met zijn ogen bijna dicht.
En als het zwart helemaal zwart zou zijn en het wit wit, dan blijft er niks meer van het kereltje over, dus daaarom maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Och gut toff, doen we weer eens persoonlijk.. Ik ga niet iemand zeggen dat z'n kind naar de orthondontist moet, dat is echt iets heel anders, dat weet je best wel.

Waarom ik het geen goede foto vind? Ik kan een heel verhaal over concept, kracht van de fotograaf op gaan hangen. Want kijk, het ziet er zo uit als een zielig ventje tussen een stel stengels en een huisje. Je isoleert zijn blik, maakt 'm z/w, en voila, je hebt een prachtige ruige docu foto zou je denken. Ventje is arm, allemaal zielig, emoties, etc.. Maar wat is jou functie als fotograaf in dit geheel. Zwart/wit is niets mis me. Maar je moet als fotograaf moment, compositie en uitwerking onder controle krijgen. Zo kwam mijn grote held Henri Cartier-Bresson met de term the decisive moment, het bepalende moment, dat ene moment dat alles maar ook echt alles samenvalt. Dat is een moment als iemand in een camera kijkt, langs kijkt, maar helaas heb je 't hier niet. Opzich niet erg, eer je 't decisive moment elke foto weer weet te vangen werk je voor Magnum, maar hier mist ie voor mij helemaal.

Als je dus zo'n foto volgende keer gaat nemen, zorg dan dat dat kind er niet 'zielig' op staat, gewoon ogen open, helder kijkend in je lens ofzo, of er doorheen. Dat je contact hebt, en dat hij er niet op staat omdat ie zielig is. Dat maakt een foto zoveel sterker. Het vragen naar eten moet je dan in een serie of met beeldverwijzingen verwerken, maar ik ben erg voor het menselijke respect in een foto. Dat mensen dus met waardigheid afgebeeld zijn. Dat mis ik eigenlijk een beetje. De z/w omzetting vond ik in tegenstelling tot meneer Toff niet zo slecht.

Ik ben benieuwd naar je serie, of je daar verhalend wat meer uit kan halen.

En toff, hoe oud ben je nou? Ik neem aan al een slag ouder dan mijn vervelende en jonge 20 jaartjes, dat je 't zo moet brengen... vind wel lol dat je al die quotes hebt opgezocht.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
Kinders, niet zo op de man/vrouw spelen.

Roel: mooie plaat met van mijn kant de volgende kanttekeningen. De zwart-wit toning vind ik wel lekker (alleen jammer van die halo's). De blik van het kind vind ik echter niet zo pakkend. Zie voor onderbouwing verder het verhaal van Simon.

De compositie is wat mij betreft ook keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Simon, bedankt voor je uitleg. Hier hebben we wat aan tenminste.
Mijn opmerking over contrast en helderheid wil ik nader toelichten: foto bewerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Toff op 09-11-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer contrast en meer helderheid dus.
Dat was niet mijn bedoeling. Eigenlijk wilde ik de foto nog veel donkerder maken en ook het contrast nog meer verhogen, maar dan verdwijnt het kereltje. Die heb ik dan ook wat opgelicht, wat hier ook al door andere gezegd wordt niet perfect gelukt (halo's).
Misschien is deze foto niet zo geschikt voor mijn bedoelingen.
Ik ben nog mijn fotoseries aan het bewerken en als alles klaar is zal ik deze hier presenteren, ook meer shots van dit kereltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Simon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:35:

Als je dus zo'n foto volgende keer gaat nemen, zorg dan dat dat kind er niet 'zielig' op staat, gewoon ogen open, helder kijkend in je lens ofzo, of er doorheen. Dat je contact hebt, en dat hij er niet op staat omdat ie zielig is. Dat maakt een foto zoveel sterker. Het vragen naar eten moet je dan in een serie of met beeldverwijzingen verwerken, maar ik ben erg voor het menselijke respect in een foto. Dat mensen dus met waardigheid afgebeeld zijn. Dat mis ik eigenlijk een beetje. De z/w omzetting vond ik in tegenstelling tot meneer Toff niet zo slecht.
De jongen wordt toch gewoon met respect behandeld? Hij blijft toch gewoon in zijn waardigheid. Het jongentje kan er niets aan doen dat hij moet bedelen, zo is de situatie nou eenmaal. Op zich heb je wel gelijk dat je dan snel mooie foto hebt met emoties e.d. Maar ik vind het toch een aardig mooie foto. Mij pakt hij wel, foto's als deze geven weer hoe de kindjes echt moeten leven. Alhoewel deze kindjes natuurlijk ook leuke momenten hebben kan je deze ook op de foto zetten, maar je hoeft toch niet altijd het negatieve te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Is dit niet een beetje omgekeerde wereld. Ik bedoel, dat kind loopt te bedelen om te overleven en dan moet hij toch maar vrolijk op de foto?
Maar we dwalen af, foto's moeten er komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukkig niet zo dat het kindje moet bedelen om te overleven. Hij bedeld omdat ik blank ben en dit kind en de andere weeskinderen uit deze stam gewend zijn dat ze snoep, pennen en geld krijgen als er blanke mensen in hun stam op bezoek komen. En geloof me dat hebben ze gekregen. Ook vind ik niet dat altijd iedereen als een fotomodel even moet lachen naar mij als ik een foto maak. De wereld is niet zo dat iedereen altijd lacht, waarom zou ik dat dan wel zo vastleggen?
Maar de foto's komen er zo snel mogelijk aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
LaduciA666 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:48:
[...]

De jongen wordt toch gewoon met respect behandeld? Hij blijft toch gewoon in zijn waardigheid. Het jongentje kan er niets aan doen dat hij moet bedelen, zo is de situatie nou eenmaal. Op zich heb je wel gelijk dat je dan snel mooie foto hebt met emoties e.d. Maar ik vind het toch een aardig mooie foto. Mij pakt hij wel, foto's als deze geven weer hoe de kindjes echt moeten leven. Alhoewel deze kindjes natuurlijk ook leuke momenten hebben kan je deze ook op de foto zetten, maar je hoeft toch niet altijd het negatieve te omzeilen?
Tsja, de hele foto gaat om zielig, een kindje bedelt. Dat is niet wat mensen zijn mensen zijn van binnen niet zielig. Ik hou niet van dergelijke effect fotos, ik heb zelf jaren tussen zogenaamde zielige mensen gewoond. Ik vind dat je in dergelijke situaties fotos van waardigheid moet maken, of van sterkte. Of armoede op een andere manier portreteren. Maar het simpele effect van ik bedel.. Nee, daar heb ik enorm veel moeite mee.

Ook dat ik net lees dat het bedelen beloond werd, daar maak ik me boos om.

Je hebt geen lach nodig om waardigheid te portreteren, een serieuze blik komt net zo goed weg, maar ik heb in mijn leven ettelijke duizenden beelden gezien van zielige kindjes die bedelden, en het is zo'n cliche en imho foute manier om mensen weer te geven. Sorry roel, beetje offtopic, maar het moet er ffies uit :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 02:27
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:24:
Hij bedeld omdat ik blank ben en dit kind en de andere weeskinderen uit deze stam gewend zijn dat ze snoep, pennen en geld krijgen als er blanke mensen in hun stam op bezoek komen. En geloof me dat hebben ze gekregen.
:X Dit vind ik echt heel triest. Afrikagangers, die denkend dat ze de wereld hebben verbeterd, trots vertellen hoe ze de levens van de mensen daar, eigenlijk weer een stukje hebben kapotgemaakt. Ik hoop dat je het inlevensvermogen hebt om het "waarom" te begrijpen (denk even in wat voor invloed het voor jou zou hebben als je eenmaal zomaar iets in handen krijgt gedrukt, en kijk ook eens naar de ouders als hun kind in een keer hun dagloonx3 in hun handen krijgen gedrukt, of het gevoel krijgen dat zij blijkbaar niet kunnen bieden wat hun kind wil. En nee, je bent niet meteen hun vriend, ze schelden je tegelijkertijd uit (al is dat in vergelijking met hier in Nederland nogal braag), alleen versta jij het niet. Vind het sowieso wel apart dat blanken in afrika altijd zo de behoefte hebben om met dingen te strooien, terwijl ze in Nederland zwervers/bedelaars geen blik waardig gunnen, en dat terwijl Afrikanen toch echt meer stinken (ander eten, wij stinken ook in hun ogen)), alhoewel ik daar weinig vertrouwen in heb na bovenstaande. Maar hé, jij hebt er een goed gevoel en een paar leuke foto's aan over gehouden, en daar gaat het toch om!

Over je foto's gesproken (hé, let's get ontopic); Ik vind het zachte van het z/w wel geslaagd, en ook de vignettering en het riet(?) draagt bij aan de sfeer van de foto. De halo's zijn wat minder, evenals de blik (als het een familiefoto was had je 'm direct van je camera gewist en een nieuwe gemaakt, maar nu is het opeens een vragende blik...). Ik wil niet meteen stellen zoals simon dat je ze op een heel andere manier moet afbeelden, dat lijkt toch iets te veel gevraagd. (Valt me de laatste tijd trouwens wel bij je op Simon, iets wat ook maar een klein beetje diepgang, voldoet in jouw ogen niet omdat het niet genoeg is, het moet meer zijn, het moet anders. Beetje bullshit, en als ik naar jouw eigen serie van Polen kijk op je website, waar je ook mensen in beeld brengt, vind ik dat alleen terug in foto 3. Verder prima foto's)

@Oxi: blijft weinig informatie over na je bewerking; zowel qua kleur als intensiteit

Sorry, heb zelf geen foto, komt hopelijk volgende week op gang, en ik zal beloven, er zit gewoon lekker 0,0 diepgang in! :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Volgens mij gaat het hier om de foto's en niet over Afrikagangers in het algemeen. De foto heeft veel potentie en een vragende blik was mooier geweest. Wat mij technisch stoort is de halo om het ventje. Het lijkt wel op een verkeerde nabewerking.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Nou, het gaat mij niet om diepgang, maar om het feit dat het persoon zo afgebeeld is, er hoeft geen direct verhaal van armoede achter te zitten, zolang 't nog enigzinds doordacht is. Punt is dat kinderen in dat land in afrika afbeelden met als idee hij is arm, das nogal een thema. Dat is niet zomaar iets. Als ik een dergelijk thema zou fotograferen (hoop dat nog eens te doen, volgend jaar naar een ander continent, wel zelfde thema), dan vind ik dat wel moeilijk om daar dat inhoudelijk goed te krijgen. Bij polen zijn de losse beelden van de Polen serie misschien niet zo inhoudelijk, de serie sterker. De bierun serie is daarentegen wel volledig inhoudelijk. Dus ik stel niet, het is kut omdat het niet 100% doordacht is, maar het gaat er meer om dat het me opviel dat de foto gemaakt is op basis van 'zielig', dat is imho een emotie die jij bij hem hebt, en die minder snel omgekeerd is. Je hoeft niet een super doordacht iets te hebben, zolang je maar een soort van 'general stand' hebt.. Hmm, ik zal daar eens een los topic over openen :P

BugBoy, ik denk dat hier toch nog een pietsie beetje ruimte voor een dergelijke discussie is. Het is wel relevant voor de manier waarop je kijkt, en het blijven showcase fotos.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Het gaat niet over de kwaliteit van hoe de foto eruit ziet inderdaad. Maar wel over wat er op de foto staat, en dat is natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk bij een showcase-foto. Je kan technisch nog zulke goede foto's maken, maar als het onderwerp stom is bereik je er niet zoveel mee.

In ieder geval ik vind de foto nog steeds vrij aangrijpend. Al hadden de ogen van het jongetje wat mij betreft wel open mogen zijn. Nou is het net of hij
inquestos schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 02:46:
[...]

:X Dit vind ik echt heel triest. Afrikagangers, die denkend dat ze de wereld hebben verbeterd, trots vertellen hoe ze de levens van de mensen daar, eigenlijk weer een stukje hebben kapotgemaakt. Ik hoop dat je het inlevensvermogen hebt om het "waarom" te begrijpen (denk even in wat voor invloed het voor jou zou hebben als je eenmaal zomaar iets in handen krijgt gedrukt, en kijk ook eens naar de ouders als hun kind in een keer hun dagloonx3 in hun handen krijgen gedrukt, of het gevoel krijgen dat zij blijkbaar niet kunnen bieden wat hun kind wil. En nee, je bent niet meteen hun vriend, ze schelden je tegelijkertijd uit (al is dat in vergelijking met hier in Nederland nogal braag), alleen versta jij het niet. Vind het sowieso wel apart dat blanken in afrika altijd zo de behoefte hebben om met dingen te strooien, terwijl ze in Nederland zwervers/bedelaars geen blik waardig gunnen, en dat terwijl Afrikanen toch echt meer stinken (ander eten, wij stinken ook in hun ogen)), alhoewel ik daar weinig vertrouwen in heb na bovenstaande. Maar hé, jij hebt er een goed gevoel en een paar leuke foto's aan over gehouden, en daar gaat het toch om!
Even vraagje: Weet jij zeker dat die ouders dat denken? Want die ouders kunnen natuurlijk ook denken van: Waarom geeft die klootzak die veel meer heeft als ons niet is even wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
kunnen we weer on-topic..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hoewel ik hierover ook een hoop zou kunnen (en willen) zeggen.

[url=http:///got/DSC_4964-1200.jpg][img]http:///got/DSC_4964-600.jpg[/img][/url]
klikbaar
Ik vind deze zelf sterk door de curve die er in zit, via linksboven naar beneden en dan weer omhoog naar de rechterbovenhoek waar de sterren niet bewegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Doodzonde van het natriumlicht, anders was ie subliem geweest. Wat contrast in de lucht erbij, kleurtjes beetje pimpen, klaar :P Maar in z'n huidige vorm vind ik de contrast/kleurverdeling te erg storen om het een showcasefoto te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjit, dit was dus de versie zonder superdeluxeblauwe lucht :P Bestanden zijn inmiddels vervangen, dus even browsercache legen en je krijgt de nieuwe te zien. Ik vind zelf de oranje bomen wel een mooi contrast vormen met de blauwe lucht, maar ik kan me voorstellen dat je het lelijk vindt. Zonder die felle lamp linksonder was het geheel wel een stukje beter geweest ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmmmmm, nope, sorry maar hij blijft het hier niet doen voor me: contrastverdeling trekt de aandacht naar het ranzige natriumlicht, niet naar de lucht.

Idee is wel top, vooral een keer uithalen wanneer je geen goor natriumlicht wat 2/3de van je beeld in beslag neemt in de buurt hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

Wok

Dakloos...

Knip die felle lantaarnpaal links er even af en dan heb je een erg mooie plaat :) Die lamp trekt de aandacht en dan valt ook meteen op da de plaat juist daar net niet scherp is...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal het commentaar meenemen. Het (natrium)licht blijft een lastig punt omdat de voorgrond anders geheel donker blijft, en dat is dan weer niet zo interessant. Naar een plaats zonder kunstlicht kun je echter lang zoeken, zeker in Nederland, een stad 60km voorbij de horizon is nog te zien op een nachtfoto. Deze is genomen op 20.000km afstand. Plaat is nergens echt scherp trouwens, sluitertijd bedroeg zo'n 13 minuten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 23:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
In "the old days" bewogen we tijdens de (tijd)opname een stuk zwart papier/karton voor de lens om te lichte partijen wat tegen te houden. Een goed begin blijft het halve werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Laatst online: 22:57
Roel ik snap niet dat jij deze foto heb uit gekozen, er zitten veel pakkendere fotos in je show/testcase zoals deze of deze Zeker die laatste heeft een veel betere en pakkender blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Kijk, die eerste, dies nu leuk. Die was veel leuker!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Lone: en waarom reageer je dan niet in zijn 'showcase' topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze foto gekozen omdat deze mij aansprak en een keer iets anders is als een lach. Voor verdere discussie verwijs ik naar de overige foto's
[Showcase] Swaziland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Laatst online: 22:57
MBV schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:56:
@Lone: en waarom reageer je dan niet in zijn 'showcase' topic?
Ik poste hier omdat de discussie hier gevoerd werd en omdat dan de aandacht dan van hier naar het casetopic zou verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Eens wat anders dan bedelende zwarte kindjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/lisarope.jpg

Hey en dat met die ruisbak van een 1d mk1 op iso1000 he! ;) nieteens noisereduction ofzo.

edit: simon says.... (wel wat anders qua kleurtoon)

[ Voor 32% gewijzigd door abrakadaver op 14-11-2007 23:26 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Had toch wat meer gezicht wllen zien Koen, kleur en licht is wel mooi.. Ietwat meer emotie.. Wel lekker ruig..

|>

• warcow
Vind die van het linkje iets te veel kleurrijk.
Die hier staat vind ik dan wel weer mooi. Dat je het gezicht niet ziet, is imho geen minpunt.

Verwijderd

abrakadaver schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:15:
Eens wat anders dan bedelende zwarte kindjes:
[afbeelding]

Hey en dat met die ruisbak van een 1d mk1 op iso1000 he! ;) nieteens noisereduction ofzo.

edit: simon says.... (wel wat anders qua kleurtoon)
de vloer spreekt echt moet ik zeggen. de vrouw ligt er wat netjes vind ik, misschien had het meer effect gehad wanneer haar haren ietwat warriger zaten (je ziet bijna dat ze het vrijwillig deed op de foto :) ), van de andere kant is haar vertoning een mooi contrast met de vloer. edit: en de ring maakt het helemaal af O+

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:37
Deze foto heb ik afgelopen zomer bij wijnhuis Muratie in Stellenbosch gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/famwilgenhof/tweakers/IMG_2629s.jpg
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.