Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.480 views sinds 30-01-2008

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Netjes, idee is goed: lekker high class :) Alleen het licht is vrij hard en het contrast is voor mij net niet subtiel genoeg. Maar other than that, mooie plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de grote hoeveelheid ruis in de achtergrond en de belletjes in de glazen (te snel ingeschonken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:31

Soul__assasin

de Belbelg

Ik denk stiekem dat hij hier thuishoort.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2092/2043089516_19bf8016ab.jpg?v=0

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Ik vraag me af waardoor je dat denkt. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Als het niet zo is mag je dat zeggen. Maar ik vind het omdat elke keer ik de foto zie ik hem mooier en mooier vind. Ik vind de foto iets vertellen, er speelt zich iets af in de voorgrond terwijl de eigenlijke actie zich achteraan in de foto afspeelt.

Ik vind het gewoon een erg strakke plaat die gezien mag worden

@Neo: het was een afbraak van een oud postgebouw voor mij stonden andere mensen die ook foto's aan het nemen waren

[ Voor 16% gewijzigd door Soul__assasin op 18-11-2007 18:47 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Prima shot imo, beetje docu-achtig. Lijkt op een staking bij een fabriek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

neographikal schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:43:
Prima shot imo, beetje docu-achtig. Lijkt op een staking bij een fabriek :)
Lijkt op het inzakken van een oude fabriek.

Hoewel een prima foto vind ik hem niet heel bijzonder.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Abrakadaver, coole plaat, iets te vlak kwa belichting mischien.

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/indust.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd ben ik op kamerplantjestour:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/SC/IMG_3842_r1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank|A schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:43:
Abrakadaver, coole plaat, iets te vlak kwa belichting mischien.

[afbeelding]
wauw!
met welke van je cameras is deze genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Mijn Samsung GX-1L (zelfde als de Pentax idst dl2) met mijn Pentax-a 70-300, f4..super lens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had deze oorspronkelijk in het test topic geplaatst, maar hij komt hier ook wel tot z'n recht denk ik...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2420/2044487856_6a201aabca.jpg
(klik voor groter)
Gemaakt tijdens de Red Bull Knockout race vandaag op het strand van Scheveningen. Paar simpele bewerkingen gedaan en wat vignettering naar eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank|A schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:21:
Mijn Samsung GX-1L (zelfde als de Pentax idst dl2) met mijn Pentax-a 70-300, f4..super lens!
zeg dat wel! ik ben overigens geen expert, maar het is zeker een toffe foto, in ieder geval voor de leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
Smirrie07 idd beter hiero, mooie sjpettersj

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2056/2040170166_cfe42564b6.jpg?v=0
Zoals altijd is groter beter: http://farm3.static.flick...40170166_c31c64b684_o.jpg

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prachtige belichting smirrie07

Simon, indrukwekkende plaat. In de kleine versie vond ik de bergflanken iets te donker geworden, maar in de grote versie zie je de nuances veel beter, top.

Eentje van mij
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2123/2043965175_471e3ae755.jpg
groter op flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:07
@papapol
hele fijne plaat om naar te kijken!

@simon
lekkere harde kleuren, is hij getonemapped?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 5D van hem tonemapt vanzelf al denk ik soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
breinonline schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:52:
[...]

Lijkt op het inzakken van een oude fabriek.

Hoewel een prima foto vind ik hem niet heel bijzonder.
Visueel is het een goed maar niet subliem shot, maar het verhaal in de plaat maakt het imo méér dan goed. Maar dat soort shots doet het op GoT uberhaupt vaak wat minder, we zijn hier met z'n allen wat visueler ingesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
die is fijn papapol, door het donkere en de lichte vlek in de lucht aan het eind van de weg een sinister sfeertje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:19
Erg mooi idd PapaPol!
Lekker sfeertje!

offtopic:
nieuw Flickr-contact erbij
@ WhiskyPhreak: en nog een ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Melkbus op 19-11-2007 15:39 ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Nee, van tonemappen ben ik af, toch te weinig controle, dus wat Photoshop werk, hoofdzakelijk curves om het een en ander tegen te houden en door te drukken. Heb wel wat nieuwe trucs met curves geleerd, vooral met losse R,G en B curves kun je erg leuk spelen.

Een ander dan,

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2171/2038068577_15e937b342.jpg?v=0
en zoals altijd, http://www.flickr.com/pho....gne?id=2038068577&size=o groter = beter

Ik vind alleen de vlek links boven jammer, effies wegwerken ergens.

PapaPol, had 'm al gefavd op flickr, heerlijke foto. Top. Heerlijke dreiging, das nu emotie in een landschap. Oh omdat men toch kritiek per se moet geven, let op je horizon.

[ Voor 4% gewijzigd door simon op 19-11-2007 19:45 ]

|>

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
http://i30.photobucket.co...WhiteViper/BelYvyCrop.jpg
best tevreden over zelf :) .

gaarne even resizen

genomen met een EOS 5D, 28-70mm2.8.. meer info in exif denk ik zo ;)

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 26-11-2007 21:46 ]

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@WhiteViper: Op de een of andere manier krijgt de lamp nu meer aandacht dan de meisjes. Als ik de lamp in gedachte vervang door een buiten beeld geplaatste spot, blijft er van de foto niet zo veel meer over. Was dat je bedoeling?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik vind het een beetje teveel zwart eromheen, wat krapper kaderen zou denk ik beter zijn. En je mag ook wel eens leren om goed te resizen, want plaatjes van bijna 1000px breed door forum laten resizen naar 600px komt de kwaliteit niet ten goede ;)

The devil is in the details.

• neographikal
  • Niet online
Cool, artsy, ik mag hem wel :) Tikje krapper zou beter zijn, maar hij is lekker :)

[ Voor 46% gewijzigd door neographikal op 22-11-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, maar ik vind dit simpelweg geen showcase kwaliteit. Zet 'm anders even in het testtopic.
2 eendjes in de lek.

@simon, leuke foto tikje lichter had van mij wel gemogen, maar nu heeft het ook wel wat.

@whiteviper, leuk gedaan alleen die rechtse had mischien ook in de camera moeten kijken.

[ Voor 204% gewijzigd door YellowCube op 26-11-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind je het zelf een mooi plaatje? als ik eerlijk moet zijn vind ik het maar een grauwe toestand.. Foto's maken en plaatsen is leuk, maar ik denk dat je wel kritisch moet blijven. Probeer het anders eerst eens in het solo testcase topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Sorry, maar dit is totaal niet showcase-waardig.
Ten eerste is het geen bijzonder plaatje. Verder is het nou ook niet een denderende compositie, de kleuren zijn niet mooi en het is ook niet super scherp (hoewel dat meer aan je lens kan liggen). Eigenlijk niks wat het leuk maakt om er naar te kijken.
Zet hem inderdaad eens in het testcase topic (hoewel ik hem daarvoor eigenlijk ook niet echt goed genoeg voor vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze foto ben ik toch wel trots. Hij is gemaakt in berlijn met 350d.

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/4239/10pm4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

MBV

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:08:
Op deze foto ben ik toch wel trots. Hij is gemaakt in berlijn met 350d.

[afbeelding]
Waarom ga je in Berlijn nou weer een CD-rekje fotograferen? :+
Ik vind het wel een grappige foto, maar de DoF ligt een beetje raar IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
Ja, dacht ik ook al te zeggen. Mooie foto, en hoewel hij niet scherp lijkt, past het wel bij het plaatje vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Heb vandaag deze geschoten in het CS van Antwerpen..

Wát een prachtig station zeg :o , echt een soort kathedraal 'savonds!

anyways:
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/StationSmall.jpg

en klik voor groter..

ondanks de zichtbare foutjes vind ik het toch een mooie plaat persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik niet: hij is veel te 'koud' qua witbalans, de ramen zijn uitgebeten, en het zonlicht wat naar binnenvalt is bijna paars. Zonder HDR gaat dit niet werken.

En mooie stations zijn er wel meer. ken je het Musee d'Orsay? Zie ook mijn weekendje-weg-foto's, vanaf DSC7775 (gaat op de 2e pagina verder). Echt indrukwekkend: een stationshal die verbouwd is tot museum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
WhiteViper schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 02:56:
Heb vandaag deze geschoten in het CS van Antwerpen..

Wát een prachtig station zeg :o , echt een soort kathedraal 'savonds!

anyways:
[afbeelding]

en klik voor groter..

ondanks de zichtbare foutjes vind ik het toch een mooie plaat persoonlijk :)
Ik zou hem anders croppen, bovenkant van de foto is niet zo boeiend. Terwijl het lijnenspel onderin juist interessant is. Dat er wat overbelichte plekken zijn boeit geen ruk. :)

HDR ben ik geen fan van en ik vind de koude toning wel passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Timo op 30-11-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

fooker schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:10:
[...]

Ik zou hem anders croppen, bovenkant van de foto is niet zo boeiend. Terwijl het lijnenspel onderin juist interessant is. Dat er wat overbelichte plekken zijn boeit geen ruk. :)

HDR ben ik geen fan van en ik vind de koude toning wel passen.
De bovenkant is nou juist de reden waarom dit een mooi station is. Mooi contrast zo tussen oud&nieuw. Al zou de bovenkant wel wat meer de aandacht mogen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
ik vond ook juist het contrast van nieuw/licht teven oud/donker wel een cool effect geven.

verder is deze foto gisteren rond 8uur 's avonds genomen.. dus veel zonnestralen waren er niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
WhiteViper schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:15:
ik vond ook juist het contrast van nieuw/licht teven oud/donker wel een cool effect geven.

verder is deze foto gisteren rond 8uur 's avonds genomen.. dus veel zonnestralen waren er niet meer ;)
Overdrijven is ook een kunst... Volgens de exif is je foto gemaakt om 17:29:51, wat redelijk overeen lijkt te komen met de stand van de wijzers op de klokken.
Als gebouw lijkt het meer een rariteit dan "prachtig", maar ik begrijp wel wat je probeert te laten zien, kwa contrast. Denk alleen dat je net iets teveel wilt, in één foto. Het onderste deel is een nette perronfoto, maar het bovendeel gaat wat verloren in het donker en de lichtvlekken van het invallend licht. Missschien zou je dat beter vast kunnen leggen vanaf het bordes, met iets meer groothoek? Er is genoeg te zien voor een kleine serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1tje van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/7637/berlijn95sf6.jpg

Ben benieuwd naar de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond mijn foto van vanmiddag eigenlijk wel hier passen :)
hopenlijk vinden jullie dat ook:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2285/2075630461_5e11efe78a_o.jpg
Groot

Druppeltjes op de auto van mn stage begeleider :) de auto was vanmorgen door de was straat geweest, en daar kreeg de auto ook een was laagje, en dat combineren met motregen.... dan krijg je dit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
@paling15 Ik ben geen expert en kom hier zelden, ik kwam toevallig hier terecht (via de frontpage :+). De foto van jou sprak mij gewoon op één of andere manier erg aan. Het ziet er simpel uit maar toch erg mooi. Alleen zou ik het blurren wat gelijkmatiger doen (als je dat achteraf hebt gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brian schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:50:
@paling15 Ik ben geen expert en kom hier zelden, ik kwam toevallig hier terecht (via de frontpage :+). De foto van jou sprak mij gewoon op één of andere manier erg aan. Het ziet er simpel uit maar toch erg mooi. Alleen zou ik het blurren wat gelijkmatiger doen (als je dat achteraf hebt gedaan).
het is de scherpte diepte in de foto... 60mm Macro lens op diafragma 2.8, daar komt t door :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:40:
Ik vond mijn foto van vanmiddag eigenlijk wel hier passen :)
hopenlijk vinden jullie dat ook:
[afbeelding]
Groot

Druppeltjes op de auto van mn stage begeleider :) de auto was vanmorgen door de was straat geweest, en daar kreeg de auto ook een was laagje, en dat combineren met motregen.... dan krijg je dit :9
Leuk ook dat 't scherpe deel net wat lichter is dan de rest. Een iets ruimere depth of field zou misschien wat interessanter zijn.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou van weinig scherpte (als het goed toegepast is).
en dat het scherpe deel iets lichter is? lasso -> doezelaar -> curves: doet een hoop :) niet dat ik er veel aan gesleuteld heb, maar ik heb m toch ff dat beetje extra gegeven...
ik heb m ook met iets kleiner diafragma geschoten, maar die vond ik toch iets minder:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2265/2076163017_4d0577a52e_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28

Infinchible

Woef!

@ paling15, ik vind je eerste ook een stuk beter, maar dat is zeker niet door de kleinere diafragma. Eerder doordat de tweede nogal wat bewegingsonscherpte vertoond en daardoor ook nergens scherp is. Ook vind ik de compositie wat minder. Je eerste foto vind ik een hele goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinchible schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:24:
de tweede nogal wat bewegingsonscherpte vertoond en daardoor ook nergens scherp is. Ook vind ik de compositie wat minder. Je eerste foto vind ik een hele goede!
ik was vergeten te melden dat ie idd minder scherp is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:24
Ik ga snel het topic nog eens doornemen en de fotos hierboven van commentaar en complimenten voorzien.

@paling15: hmmm, die tweede is een best leuke foto, alleen zoek ik naar scherpte en omdat ik die niet vind, word ik duizelig... Overigens beter dan de eerste.

@MarkoZ731: Gave foto, ietwat overbelicht in de lucht, maar daar is natuurlijk niets tegen te doen. Zeer strak, ik vind architectuur erg moeilijk, heb daarom weinig commentaar.

@WhiteViper: ik zie inderdaad de schoonheid van het station, maar ik zie die niet in je foto. Hij is heel onrustig. Je hebt een vrouw en een trein, je hebt dan het bouwwerk bovenin, maar daar lopen dan weer kabels doorheen. Daarnaast is je trein zwaar overbelicht, en zoals gezegd klopt inderdaad de WB niet. Maar desondanks boeit hij me toch. Ik weet niet waarom, misschien ook juist de kou...

@Papapol: Wat een gave foto!!! Hoe het je die lucht zo gekregen? Zou je een tipje van de slui(t)er kunnen geven hoe je deze foto zo hebt gekregen??? Overigens krijgt deze foto te weinig aandacht vind ik. Wellicht te klein gepost...

*Maar graag zou ik mijn foto willen laten zien. Graag jullie comments...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2276/2090928305_74ef56c9b8.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Aristos op 09-12-2007 23:50 . Reden: grr die tags ook altijd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
die kan je krijge!

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2007/12/kickboxgala_wspaanc1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
NICE wilmocs, hulde!

Aristos: ik vind haar sleutelbeen wat vervelend, maar de foto is echt prima! :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
@Wilmocs

Wauw, de kracht straalt ervan af, gespannen spieren, ruige bokswedstrijd.
Echt geweldig.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oi oi oi.. heel mooi wilmocs. Perfect moment! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
wilmocs, hier moet je meer uit gaan halen man, vette plek. Niet alleen de boxers, maar ook de rest.. Daar is vast een hoop uit te halen.

Aristos, mooi, ook met dat ene haartje zo..

paling15, vind ze beetje saai. goed als wallpaper, maar niet erg spannend.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
ja check me site voor me plaatjes, ik heb er nog een stuk of 300 die ik nog moet bekijken...

Ben al benaderd door magazines dat is wel vet! Nu hopen dat ik een beetje binnenrol in de sportwereld, heb ookal toegang tot schaatsen in Thialf in januarie :)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een klein schopje van dit topic. Veel mooie foto's hiervoor hoop dat mijn foto ook een beetje goed valt.

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-kn.nl/CRW_6867.jpg
Namibië..

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

Micha schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:06:
Een klein schopje van dit topic. Veel mooie foto's hiervoor hoop dat mijn foto ook een beetje goed valt.

[afbeelding]
Namibië..
prachtig, helemaal mijn smaak d:)b

This too shall pass

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

@ wilmocs.. Damn, wat een heerlijke plaat. Pracht moment. Deze zou ik zo in posterformaat afdrukken en ophangen.

@ Micha, ook dit soort foto's mag ik graag zien.

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

• wilmocs
weer is mezelf op de foto gezet, lekker egoistisch he O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2007/12/zelfportret_1-6.jpg

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

wilmocs schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:31:
weer is mezelf op de foto gezet, lekker egoistisch he O-)

[afbeelding]
Egocentrisch bedoel je :) Maar wel een mooie plaat!

Verwijderd

narcistisch lijkt me het goede woord

• MBV

MBV

@Micha: die wil ik ook eens maken :P Prachtplaat!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Micha schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:06:

[afbeelding]
Namibië..
fijne z/w omzetting trouwens :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Toff

Toff

FP ProMod
@Micha: Mooie plaat! Erg abstract. Het is dat je "Namibië" erbij zet, anders zou het zand zomaar sneeuw kunnen zijn, al ligt het niet op de takken. Op de een of andere manier oogt het kouder dan dat het in Namibië ooit wordt. Ben wel benieuwd naar het origineel toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Toff schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:16:
Ben wel benieuwd naar het origineel toch.
ik ook, met rood zand (?) en een blauwe hemel lijkt me dat ook mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik twijfel een beetje of dit showcase waardig is maar ik vat toch 's moed en probeer 't.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2184/2129666174_7f138a1efb.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wilmocs:
Geweldige timing! Alleen er zit een soort grijs randje om de boxers heen, maar volgens mij is dat best weg te winkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
De laatste fotos zijn wel erg strak allemaal. Top!

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/eenden4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Doe eens lief voor die eendjes :(

;) mooie foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ook eentje van mij. Gisteren genomen en een beetje bewerkt (levels oa)
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/4218/img0001version21oa3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jammer van het hek, voor de rest lekkere toning met de mist. Misschien 16:9 pano croppen ofzo? De lucht en het gras voegen imo niet zoveel toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

@micha: heeeeerlijke plaat!

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:03:
Jammer van het hek, voor de rest lekkere toning met de mist. Misschien 16:9 pano croppen ofzo? De lucht en het gras voegen imo niet zoveel toe :)
Ik heb dat net even weggeshopt hier en dan wordt het een saaie plaat... Op de een of andere manier mis ik toch wat contrast en een wat fellere bewerking in deze plaat.

Wellicht is het ook gewoon de compositie en de afstand. Zat wel potentieel in met de lucht, mist, zon en windmolens!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 18:32 ]

Verwijderd

inquestos schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 02:46:
[...]

:X Dit vind ik echt heel triest. Afrikagangers, die denkend dat ze de wereld hebben verbeterd, trots vertellen hoe ze de levens van de mensen daar, eigenlijk weer een stukje hebben kapotgemaakt. Ik hoop dat je het inlevensvermogen hebt om het "waarom" te begrijpen (denk even in wat voor invloed het voor jou zou hebben als je eenmaal zomaar iets in handen krijgt gedrukt, en kijk ook eens naar de ouders als hun kind in een keer hun dagloonx3 in hun handen krijgen gedrukt, of het gevoel krijgen dat zij blijkbaar niet kunnen bieden wat hun kind wil. En nee, je bent niet meteen hun vriend, ze schelden je tegelijkertijd uit (al is dat in vergelijking met hier in Nederland nogal braag), alleen versta jij het niet. Vind het sowieso wel apart dat blanken in afrika altijd zo de behoefte hebben om met dingen te strooien, terwijl ze in Nederland zwervers/bedelaars geen blik waardig gunnen, en dat terwijl Afrikanen toch echt meer stinken (ander eten, wij stinken ook in hun ogen)), alhoewel ik daar weinig vertrouwen in heb na bovenstaande. Maar hé, jij hebt er een goed gevoel en een paar leuke foto's aan over gehouden, en daar gaat het toch om!
Oude post, maar toch nog een reactie omdat je hem zo aanvalt: de blijdschap waarmee dit soort kado's in ontvangst wordt genomen verschilt enorm per cultuur. Ik heb van Simon ooit begrepen dat ze in India inderdaad niet zo happig zijn op dergelijke giften, omdat ze zich in hun trots gekrenkt voelen en daardoor maak je ze juist ongelukkiger i.p.v. gelukkiger. Van Kenia en Burkina Faso echter weet ik uit eerste hand dat dergelijke kado's wel degelijk op prijs worden gesteld (ja, ook naderhand als je er niet meer bij bent). En zo onlogisch is dat niet: als je weet dat je dochters in de prostitutie belanden en je zonen geronseld worden door bendes als ze niet naar een school gaan die jij niet kunt betalen, moet je trots wel van Indiase proporties zijn wil je niet blij zijn met schoolspulletjes van anderen, ook al vertegenwoordigen die een waarde van x maal jouw dagloon. Trek dus voortaan niet te snel conclusies voordat je iemand beschuldigt van het kapotmaken van andermans leven.

Wat betreft de vraag of zo'n kind zielig is: nee, dat geloof ik niet. Sterker nog, ik krijg vaak de indruk dat die kinderen daar soms nog gelukkiger zijn dan wij hier. Dat wil echter nog niet zeggen - en nu wordt het zelfs een beetje ontopic :+ - dat die kinderen niet op een zielige manier mogen worden afgebeeld. Allereerst is daar natuurlijk de artistieke vrijheid om juist het tegenovergestelde af te beelden van wat je bedoelt, maar daarnaast is het zo dat een zielig kind meer indruk maakt op de toeschouwer dan een lachend dan wel serieus kijkend kind. Een tijdje geleden is er onderzoek gedaan naar de campagnes van hulporganisaties (die niet zomaar weggeven, maar constructief meehelpen), en daaruit bleek dat zielige kinderen veel meer opbrengen dan vrolijke kinderen. In dat geval kan het doel dus de middelen heiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat sommige van een mug een olifant hebben gemaakt en niet kunnen oordelen over de situatie, omdat ze deze niet zelf ervaren hebben. Deze mensen raad ik dan ook af om de World Press Photo's te bekijken, omdat er daar nog veel ergere dingen worden gefotografeerd. Verder vind ik dat het niet om die hele situatie hier moet gaan, maar over de foto-inhoudelijke punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:04:
Ik vind dat sommige van een mug een olifant hebben gemaakt en niet kunnen oordelen over de situatie, omdat ze deze niet zelf ervaren hebben. Deze mensen raad ik dan ook af om de World Press Photo's te bekijken, omdat er daar nog veel ergere dingen worden gefotografeerd. Verder vind ik dat het niet om die hele situatie hier moet gaan, maar over de foto-inhoudelijke punten.
Ik respecteer je mening, maar ik denk daar toch anders over. Waarom zou het hier niet (ook) mogen (of zelfs moeten) gaan over de rol van de fotograaf en zijn invloed op de omgeving? Raakt IMHO meer de kern dan discussies over ruis @ ISO-1000 t.o.v. ISO-1600. De tijd dat het een kunst (en/of kunde) was om een technisch goede foto te maken ligt achter ons. Nu komt het er meer op aan wat je met je foto's wilt zeggen/bereiken en hoe ver je wilt gaan daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Toff schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:48:
[...]

Ik respecteer je mening, maar ik denk daar toch anders over. Waarom zou het hier niet (ook) mogen (of zelfs moeten) gaan over de rol van de fotograaf en zijn invloed op de omgeving? Raakt IMHO meer de kern dan discussies over ruis @ ISO-1000 t.o.v. ISO-1600. De tijd dat het een kunst (en/of kunde) was om een technisch goede foto te maken ligt achter ons. Nu komt het er meer op aan wat je met je foto's wilt zeggen/bereiken en hoe ver je wilt gaan daarvoor.
Tsja ik blijf er bij dat de meningen en oordelen van foto's altijd afhankelijk is van meningen. Nu heb ik als goed voorbeeld zojuist een foto gepost in de solo testcase. Ikzelf vind het een goede foto en ben er tevreden mee omdat ik heb vastgelegd en het zo heb nabewerkt zoals ik het persoonlijk het mooist vind. Nu krijg ik verschillende soorten commentaren. De 1 vind de nabewerking te grof, de anders kan er gewoon niks in vinden en waarschijnlijk zullen er ook mensen komen die de compositie weer niks vinden etc. etc. Toch zijn er ook veel mensen die altijd wel goede comments geven over mijn foto's. Ik denk dat het het belangrijkste is dat je zelf gewoon tevreden bent met je foto's. Tuurlijk is het mooi dat andere het ook leuk vinden maarja, ik denk niet dat het ooit zal voorkomen dat iedereen een bepaalde foto goed of mooi vind. ..... Tenzei je beroepsfotograaf bent die gericht foto's maakt voor een bepaalde doelgroep, kijk dat is dan weer een heel ander verhaal... etc. etc. etc.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Tsja, is je doel tevreden zijn met je fotos? Dan post je het toch niet hier? Je doel is ook beter worden, mijn doel is dat zeker. Mijn doel is ook een verhaal vertellen, en ik denk dat Toff's commentaar daar eigenlijk snoeihard bij aansluit.. Deze discussie lijkt offtopic, maar gaat wel mooi beyond techniek, en haakt in op de rol van jou als fotograaf. Enorm belangrijk voor iedereen die beter wil worden. Fotografen zijn best invloedrijk, moet je niet vergeten. Verantwoordelijk voor een hoop 'mental maps'..

Het gaat hier niet alleen om mooi, en mij nog minder om mooi, maar ook om goed.. En daarin heeft toff gelijk dat we daar over moeten praten. Naar mijn mening is de aanpak van de fotograaf van die foto niet goed.

Plus dat ik 't het nog steeds niet met Fire_Fly eens ben. Ik zal toch nog wat meer uit doeken doen waarom. Er is een probleem met ontwikkelings 'hulp'. De relatie is vaak weinig in balans. Jij komt helpen om dat die ander een probleem heeft, dat is 't idee, right. Je relatie is al direct uit balans, en voor je 't weet neem je iemand op sleeptouw, uiteindelijk wordt diegene afhankelijk van je, is net zoals met mannen en vrouwen.. Goede relaties vullen elkaar aan, zo is 't ook met goede ontwikkelingssamenwerking, waar gelijkheid centraal staat, delen en van elkaar leren.. Anders voelt de een zich beter dan de ander...

En die kinderen zullen heel tevreden zijn met die gift, dat zijn ze in India vaak ook wel, maar daar achter zit wel trots die je krenkt. Je hebt hun de kans ontnomen om zelf dat ding te verdienen, je geeft het ze, en labelt ze met (niet direct, maar uiteindelijk wel) het stickertje 'incapabel' of 'incompetent'. Dat wil niemand, maar daar komt 't op neer. Hans Teeuwen zei laatst mooi, "De wereld wordt verbeterd door goede ideeën, niet door goede bedoelingen.". Zoiets is voor een hoop mensen moeilijk te behappen, je wilt graag uit je hart goed doen voor mensen, maar ratio verdwijnt en emotie neemt 't over.. Gaat vaak mis.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxtorrr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-10-2020
Bij deze post ik mijn eerste foto's gemaakt met een Nikon D40X + Nikon DX 55-200mm Lens, had de camera dezelfde dag gekocht. Dit is mijn eerste camera ooit en vanzelfsprekend dus ook mijn eerste foto sessie ooit, maar zeker niet mijn laatste want ik zal een stuk meer van mezelf laten zien. Natuurlijk zijn goede tips altijd welken en ik ben niet bang voor kritiek! Hierbij 2 van mijn best gelukte foto's (Plaatjes zijn klikbaar voor grotere versies) :

Afbeeldingslocatie: http://files.uploadffs.com/38934fb7f1ebda1f7dc87aec0b05e4cc_windtumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files.uploadffs.com/2c6ed8e5550a31598ac97f44c07d32fa_3ff2d942cbe6339b.jpg

Ik hoop dat jullie het wat vinden!

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Haha oke, ik wil als fotograaf ook steeds beter worden hoor ;) daarom kom ik hier nog steeds.

En @ maxtorrr...

Sorry maar ik vind het nog niet showcase waardig. De foto's doen me niet echt veel eigenlijk. Misschien testcase proberen.

[ Voor 43% gewijzigd door CaVeFiSh op 29-12-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:50
Laatste jaar veel te weinig aan het fotograferen geweest, gaat weer verandering in komen. Veel te koude zondag erop uit:
Afbeeldingslocatie: http://public.tomroelofs.nl/_MG_3185-Edit.jpg

Hele reeks staat hier

[ Voor 19% gewijzigd door TomR op 29-12-2007 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
oeh TomR, heel filmisch zo.. ik zou zeggen, showcase van maken...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Ja, fijne reeks, dus waarom maar 1 foto posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Simon schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:58:
oeh TomR, heel filmisch zo.. ik zou zeggen, showcase van maken...
Helemaal mee eens... erg mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
* Wortelsoep stemt ook voor showcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind de geposte foto niet eens de sterkste uit de reeks.
Maak er een showcase van joh kijkt erg fijn weg.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:50
k, zal ik binnenkort doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2086/2162318052_4dd86b6176.jpg?v=0
klikbaar.

Foto is ondertussen 6maand oud maar vandaag hem eens in nabewerking gegooid en ik vond hem hier wel passen

@TomR: leuke filmische beelden ik wil meer :p

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Soul_assasin, ik vind 'm niet zo, meer testcase, zo vind ik 't bij deze foto niet erg passen dat hij gesloten is, geen contact heeft, helemaal nergens naar toe lijkt te kijken, ook de vrouw erachter is afleidend... misschien doet 't anderen wat, maar mij niet echt.. maybe is ie in kleur wat leuker, je z/w omzetting is namelijk erg 'zwaar'..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
@Soul_assasin: naar mijn bescheiden mening is dit niet echt showcase materiaal. De plaat is te afstandelijk door het lichte tele gebruik en het feit dat je waarschijnlijk niet echt door de knieen bent gegaan voor de foto (kinderen is vaak mooier om de foto op ooghoogte te maken), de compositie is wat te centraal (wat niet per definitie slecht hoeft te zijn) en de zwart-wit omzetting vind ik niet echt mooi (wat natuurlijk heel erg aan smaak onderhevig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Simon schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:14:
Soul_assasin, ik vind 'm niet zo, meer testcase, zo vind ik 't bij deze foto niet erg passen dat hij gesloten is, geen contact heeft, helemaal nergens naar toe lijkt te kijken, ook de vrouw erachter is afleidend... misschien doet 't anderen wat, maar mij niet echt.. maybe is ie in kleur wat leuker, je z/w omzetting is namelijk erg 'zwaar'..
Er staat al een ander beeld in solo testcase topic, aangezien ik vond dat deze daar thuishoorde.
de zware z/w omzetting draagt mijn voorkeur, en de jongen kijkt ook nergens naar aangezien zijn oogjes gesloten zijn

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Soul_assasin:
Show of testcase is vaak moeilijk aan te geven. In de praktijk gaat het meestal om hoe kritisch de fotograaf naar zijn foto kijkt. Het deel in de topictitel: "om te bewonderen" geeft nmm impliciet aan, dat de showcasefoto echt super moet zijn en helemaal "af", terwijl de testcase meer is voor vragen over hoe het (nog) beter kan. Het onderscheid is volstrekt kunstmatig en zeer subjectief. Boeit mij niet zo dus.
Als ik op mijn manier naar jouw foto kijk, dan denk ik dat ik hem eerder in liggend formaat gemaakt zou hebben, met meer ruimte rechts, maar vooral minder hoogte in de achtergrond. Die mevrouw zonder hoofd leidt behoorlijk af bijvoorbeeld. Het "stukje rechts" heb ik natuurlijk niet, maar ik denk meer aan zoiets. Ik heb je foto ook iets lichter gemaakt, wat vooral het gezichtje ten goede komt. Verder lijkt het of je wat backfocus hebt. Net achter het jongetje lijkt iig scherper dan het jongetje en zijn instrument zelf. Ik denkt trouwens niet dat de oogjes echt dicht zijn. Waarschijnlijkt kijkt hij naar zijn xylofoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Vond deze wel showcase waardig (heb er ook nog een in het testcase topic gezet waarvan ik dat nog niet helemaal vind :P )

HDR van 3 foto's:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2405/2163260926_2e671e14d1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Langevelderslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Vind je vignetting net te, ik snap ook niet sOid waarom je dit in HDR doet, aan de situatie te zien past alles wel in de ongv. 8 stops die je hebt, desnoods met wat PS werk... HDR in deze situatie geeft allee gekke Halo's...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Jep :)
Simon schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:33:
Vind je vignetting net te, ik snap ook niet sOid waarom je dit in HDR doet, aan de situatie te zien past alles wel in de ongv. 8 stops die je hebt, desnoods met wat PS werk... HDR in deze situatie geeft allee gekke Halo's...
Je kan heel goed gelijk hebben over de vignetting: ik werk helaas nog steeds op ongecallibreerde monitoren en dat begint me steeds meer te storen. Ga op korte termijn ook een Huey Pro kopen. Ik heb 'm ook zonder HDR geprobeerd maar hij kwam er zo toch beter uit, en de halo's vallen ook erg mee bij deze plaat vind ik zelf. Je ziet er eigenlijk alleen wat van bij die vlaggenmast maar ook daar nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:39:
Vond deze wel showcase waardig (heb er ook nog een in het testcase topic gezet waarvan ik dat nog niet helemaal vind :P )
Ik vind eerder de foto die je in de testcase hebt gezet juist showcasewaardig en deze niet. De vignetting is too much en de lucht is kaal. Je hebt het niet voor het kiezen hoe de lucht eruit ziet op de dag, maar deze foto wordt door de "kale" lucht wat saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Met ^^ :)
Die andere vind ik echt heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hmm oke :)
In dat geval zal ik even een linkje naar de anderen plaatsen (om het topic niet te vervuilen)

sOid in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ik ben van plan deze foto op Canvas af te laten drukken, vind hem zelf erg geslaagd:
Afbeeldingslocatie: http://rob.lensen.nu/got/regenboog.jpg

De schaduw rechts onderin valt dan mooi weg achter de rand.

[ Voor 18% gewijzigd door Infern0 op 04-01-2008 15:12 ]

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik vind dat donkere vlak rechtsonderin de vlakverdeling niet echt lekker beinvloeden. Mijn oog trekt nu daar naartoe door het hoge contrast. Ik zou misschien even met de clone tool aan de gang gaan, want verder is 'ie prettig. Misschien zelfs wel wat wegcroppen aan de rechterkant voor een stukje balans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat wordt een behoorlijk brede rand dan :?

Maar het is inderdaad wel een fraai plaatje :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Infern0 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:10:
Ik ben van plan deze foto op Canvas af te laten drukken, vind hem zelf erg geslaagd:
[afbeelding]

De schaduw rechts onderin valt dan mooi weg achter de rand.
Je bedoeld waarschijnlijk dat dat zwarte stuk op de "omgeplooide" rand staat?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.