Ik vind die eerst, de bewerkte dus (?) een stuk mooier.
Alleen we ff opnieuw resizen of opslaan, vanwege die compressie inderdaad.
Alleen we ff opnieuw resizen of opslaan, vanwege die compressie inderdaad.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 215871
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 215871 op 23-07-2007 09:47 ]
Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /
I am the great Cornholio!
Ik vind dit testcase, je hebt duidelijk iets getest en ik vind het mislukt. Ik weet dat je het tiltshifting na probeert te bootsen maar daarin ben je mislukt vind ik, deze tiltshift is te overdreven. Het lijkt niet miniatuur want de DOF is te kort.Dieter schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:02:
Vond deze wel de moeite :
[afbeelding]
Geen echte miniatuur by the way! Verkregen door PS.
Commentaar welkom!
Wat mij betreft aardig geleukt, het doffe in combinatie met de scherpe randjes komt er mooi uit, leuke en mooie foto.ThunderNet schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:02:
Je ziet iets op internet, en dan ga je het ook proberen.. Zodoende vanmiddag tot dit resultaat gekomen
[afbeelding]
Volgens mij is één van de kenmerken van tiltshiften met PS dat je juist een hele korte DOF krijgt. Ik vind dat persoonlijk geen probleem en vind het 'fake model' een leuk effect. Ik zou het niet aan m'n muur willen hebben, daarvoor blijft deze techniek naar mijn mening toch meer een leukigheid.GsJosh schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:03:
[...]
deze tiltshift is te overdreven. Het lijkt niet miniatuur want de DOF is te kort.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
zo je hebt flink aan de curves/contrast knopjes gezeten maar bij deze foto kan dat ook wel imho, ik had iets minder overdone gedaan denk ik maar verder is het een heel sfeervolle fotoAnoniem: 120007 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:17:
Ik twijfel enigzins of ik niet gewoon bij het testcase topic blijf, of al de overstap durf te maken... maar na veel positief commentaar op mijn vorige testcase fotos hier dan toch de sprong![]()
[afbeelding]
Amsterdam Centraal-Station, 's nachts, vanaf tripod geschoten.
This too shall pass
Had geen zin om ze weg te croppen, het geeft de plaat iets rustig, in tegenoverstelling tot het gehaast beneden.littlejoannes schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:31:
@ Tom, waarom zoveel saaie lucht?
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
The Flying Dutchman
Ik vind het inderdaad net als deze nieuwste showcasefoto (post boven me) echt iets van rust toevoegen aan de foto. Ben zelfs van mening dat precies dát het (net) showcasewaardig maaktTomSwinnen schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:27:
[...]
Had geen zin om ze weg te croppen, het geeft de plaat iets rustig, in tegenoverstelling tot het gehaast beneden.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
De foto is geschoten met mijn Sigma Lens. Op de resize na is er verder geen bewerking op losgelaten.ssj3gohan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:14:
Vraagje: maak je zelf die lens flares of heeft je EOS zo'n geweldige set lenzen?
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Lens flares zijn juist uit den boze in de fotografie-wereld: dit zijn fouten in je lens of worden veroorzaakt door slechte filters. En ik weet even niet waar jij op doelt, want ik zie geen flares in de voorgaande foto.ssj3gohan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:14:
Vraagje: maak je zelf die lens flares of heeft je EOS zo'n geweldige set lenzen? Ik vind het er echt heel mooi en strak uitzien zo!
Als ik aan het 3d'en ben in 3ds max bouw ik ook altijd de meest ingewikkelde lens flares en space-environments dus vandaar dat ik het vraag
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Eh ja sorry, ik gebruik ook foute terminologie. Lens flares zijn inderdaad interne reflecties tussen de lenzen door slechte ontspiegeling en slechte coating, ik bedoelde het ster-effect bij lichte objecten (weet de fotografie-term er niet voor :-P)breinonline schreef op zondag 29 juli 2007 @ 07:37:
[...]
Lens flares zijn juist uit den boze in de fotografie-wereld: dit zijn fouten in je lens of worden veroorzaakt door slechte filters. En ik weet even niet waar jij op doelt, want ik zie geen flares in de voorgaande foto.
@jant: mooie foto, lekker scherp, mooie kleuren en een fijne compositie.
Effect dat je verkrijgt door het diafragma te knijpen. f/8 bijvoorbeeld.. bij deze foto f/11. Bij f/2.8 zal het eerder een gewone "bol" licht zijn.ssj3gohan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:51:
[...]
Eh ja sorry, ik gebruik ook foute terminologie. Lens flares zijn inderdaad interne reflecties tussen de lenzen door slechte ontspiegeling en slechte coating, ik bedoelde het ster-effect bij lichte objecten (weet de fotografie-term er niet voor :-P)
Mooi jolla! Ik vind hem netjes. Jammer alleen van de grotere versie want toen ik die zag miste ik wel wat scherpte.Anoniem: 120007 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:17:
Ik twijfel enigzins of ik niet gewoon bij het testcase topic blijf, of al de overstap durf te maken... maar na veel positief commentaar op mijn vorige testcase fotos hier dan toch de sprong![]()
[afbeelding]
Amsterdam Centraal-Station, 's nachts, vanaf tripod geschoten.
Dat zijn inderdaad reflecties in de randen van je diafragma, deze veranderen (worden steeds meer stervormig) naarmate de diafragmaopeneing kleiner wordt.Arrigi schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:10:
[...]
Effect dat je verkrijgt door het diafragma te knijpen. f/8 bijvoorbeeld.. bij deze foto f/11. Bij f/2.8 zal het eerder een gewone "bol" licht zijn.
Als jullie allemaal zo zeker zijn van het feit dat deze foto gelukt is: mooi, maar dan raad ik jullie aan om even een kaartje voor Madurodam te kopen, je camera + 50mm F/1.8 (of iets anders met korte DOF) mee te nemen en dan een foto te maken van een woonwijkje. Dan zul je het verschil wel zien, de DOF die hij bewerkt heeft in deze nep-tiltshift is niet natuurlijk, niet zoals een lens het zou uitpoepen. Daarom vind ik de plaat mislukt, de DOF verspringt ineens, pardoes is er onscherpte. Dat klopt niet.Anoniem: 215871 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:58:
[...]
Volgens mij is één van de kenmerken van tiltshiften met PS dat je juist een hele korte DOF krijgt. Ik vind dat persoonlijk geen probleem en vind het 'fake model' een leuk effect. Ik zou het niet aan m'n muur willen hebben, daarvoor blijft deze techniek naar mijn mening toch meer een leukigheid.
Met dat in ogenschouw vind ik dit wel een geslaagd exemplaar.
[ Voor 38% gewijzigd door Josh op 29-07-2007 13:30 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Omdat niemand op je reageert doe ik het maarThe Flying Dutchman schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:53:
Mijn eerst poging voor een solo showcase foto, brand me maar af.
[afbeelding]
Ik heb niet het idee dat een PS nep-tiltshift natuurlijk behoeft te zijn. Het is een trucje dat ik niet al te serieus neem, maar wat een leuk effect geeft. Niet meer of minder.GsJosh schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:19:
[...]
Als jullie allemaal zo zeker zijn van het feit dat deze foto gelukt is: mooi, maar dan raad ik jullie aan om even een kaartje voor Madurodam te kopen, je camera + 50mm F/1.8 (of iets anders met korte DOF) mee te nemen en dan een foto te maken van een woonwijkje. Dan zul je het verschil wel zien, de DOF die hij bewerkt heeft in deze nep-tiltshift is niet natuurlijk, niet zoals een lens het zou uitpoepen. Daarom vind ik de plaat mislukt, de DOF verspringt ineens, pardoes is er onscherpte. Dat klopt niet.
nice. lijkt wel op z'n ronddraaidingapparaat met zo'n spleet met allemaal beeldjes waarbij je vervolgens als je door de spleet kijkt iemand ziet lopen bijvoorbeeld. Elke gans is zo'n beeldje zeg maar.Anoniem: 215871 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:22:
[afbeelding]
Een viertal Canadese Ganzen boven de IJssel.
This too shall pass
Orgineel Grote versie plzneographikal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:54:
Live vanuit Noorwegen, Sogndal:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Capa op 02-08-2007 18:23 ]
neographikal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:54:
Live vanuit Noorwegen, Sogndal:
[afbeelding]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Het zijn inderdaad 4 fases in een vliegbeweging. Ik heb het idee dat ze dit bewust doen. Zal wel iets met aerodynamica te maken hebben of zo.Sharky schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:07:
[...]
nice. lijkt wel op z'n ronddraaidingapparaat met zo'n spleet met allemaal beeldjes waarbij je vervolgens als je door de spleet kijkt iemand ziet lopen bijvoorbeeld. Elke gans is zo'n beeldje zeg maar.
[ Voor 27% gewijzigd door Dazzyon op 02-08-2007 23:48 ]
Vooruit dan maarCapa schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:16:
[...]
Orgineel Grote versie plz![]()
Denk dat dat mijn nieuwe achtergrond wordt
Yup, het water was vrij onrustig, dus ik heb de sluiter richting de twee minuten gezet (115s)Dazzyon schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:15:
@neographikal: erg mooie plaat. Was het water zo rustig of komt het door de lange sluitertijd dat het zo 'smooth' oogt?
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik vind hem lekker!momania schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:35:
Ik was vanavond op de dijk om wat foto's te maken van de zonsondergang. Daar stond ook een man met een afstandbestuurbaar zweef vlieftuigje. Was best een cool gezicht... beetje zweven om hoger te komen en dan loopings maken enzo..
Hij ging (of het nou met opzet ging of niet) een paar keer mooi tussen hem en mij doorvliegen, zodat ik hem mooi op de foto kon zetten.
[afbeelding]
Met stupide! Misschien ietsje lichter maken nog, maar hij is goed gezien, complimenten
Jammer dat de neus en roervlakken nog fel gekleurd zijn, als het hel vliegtuig zwart was geweest was deze foto denk ik nog mooier geweest.momania schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:35:
Ik was vanavond op de dijk om wat foto's te maken van de zonsondergang. Daar stond ook een man met een afstandbestuurbaar zweef vlieftuigje. Was best een cool gezicht... beetje zweven om hoger te komen en dan loopings maken enzo..
Hij ging (of het nou met opzet ging of niet) een paar keer mooi tussen hem en mij doorvliegen, zodat ik hem mooi op de foto kon zetten.
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Bericht hierboven
Wow, mooi gezien. Je ziet meteen wat het ongeveer is, maar je moet even de tijd nemen om goed te kijken hoe het nu precies zit. Echter is de eerste indruk zo goed, dat je die tijd wel wilt nemen.
This footer is intentionally left blank
[ Voor 20% gewijzigd door Foxke op 12-08-2007 22:22 ]
Tis nu ook mijn achtergrondneographikal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:36:
Dank allen
[...]
Vooruit dan maar![]()
[...]
Yup, het water was vrij onrustig, dus ik heb de sluiter richting de twee minuten gezet (115s)
Anoniem: 116164
kan ik die foto van je in groot formaat krijgen??Foxke schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:14:
Ik had deze al eerder gepost in solo testcase, volgens sommige hoorde ie beter hier thuis.
[afbeelding]
Terras vlakbij wallstreet. Geschoten met een Canon eos 300D (RAW) met standaard kitlens.
Spijtig genoeg zie ik hier niet, link wel goed?Foxke schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:14:
Ik had deze al eerder gepost in solo testcase, volgens sommige hoorde ie beter hier thuis.
[afbeelding]
Terras vlakbij wallstreet. Geschoten met een Canon eos 300D (RAW) met standaard kitlens.
[ Voor 5% gewijzigd door RZor op 10-08-2007 10:28 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Gruwelijk gejatte Icoon!
Het is een TFT met standaard sRGB instellingen, over het algemeen komt hij wel redelijk overeen met een 'gemiddelde tft'. Donkere tinten zouden beter kunnen, maar dat is bij bijna alle TFT's. Graag gedaan trouwensRZor schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 08:55:
Bedankt voor jullie reacties, @MBV, dat is ook meer een aankleeddingetje dan echt een belangrijk detail. Maar ik heb hem op de print die ik in een vaklab heb laten maken wel zichtbaar, miss dat je scherm klein beetje aan de donkere kant staat?
[...]
Dank voor comments iig!
[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 12-08-2007 15:42 ]
in potentie best een leuke foto, maar de uitvoering mag van mij op een paar puntjes verbeterd worden.RZor schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:28:
T duurde even maar dan nu toch een van mijn hand, idee waar ik al langer mee rond liep.
(ben zelf wel beetje van de stillevens), fire at will!
[afbeelding]
klik voor groot.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 96% gewijzigd door Meldor op 14-08-2007 21:43 ]
Anoniem: 80529
Er-rug fijne foto. Compositie heel sterk, goede keuze van DoF en goed contrast. Echt een plaat zoals ik die zelf ook probeer te maken. Complimenten!
Met stupide, erg strak!Anoniem: 80529 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:55:
[...]
Er-rug fijne foto. Compositie heel sterk, goede keuze van DoF en goed contrast. Echt een plaat zoals ik die zelf ook probeer te maken. Complimenten!
Anoniem: 229475
Anoniem: 80529 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:55:
[...]
Hè, da's toch fijn je maandagochtend beginnen.
[ Voor 80% gewijzigd door Silent Thunder op 14-08-2007 20:09 ]
ik kan ook niet anders zeggen.breinonline schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:15:
Prachtige lichtval! Schitterende foto, ik kan niet anders zeggen
Best wel leuk. Jammer dat de zee zo koud lijkt terwijl je zusje toch iets warmer belicht wordt zo te zien. Compositie verder op orde.Anoniem: 157044 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:08:
Van mijn kant me zusje op het strand s'avonds.
[afbeelding]
dank, allen. Maaruhm, hij is niet eens bewerkt, beetje contrast in LR, niets spannends..YellowCube schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:06:
[...]
ik kan ook niet anders zeggen.
erg fraaie lichtval en wolkenpartij.
|>
[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 14-08-2007 21:13 ]
Anoniem: 115936
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 115936 op 16-08-2007 19:50 ]
Anoniem: 64212
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 64212 op 16-08-2007 18:34 ]
[ Voor 25% gewijzigd door BugBoy op 19-08-2007 22:42 . Reden: Full-res link toegevoegd ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Heerlijke toning. Echt heel mooi gedaan bugboyBugBoy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:49:
Foto van mijn kevertje. Door de lichtval en het type auto vond ik deze bewerking wel toepasselijk.
Anoniem: 116164
hey bugboy hele mooie foto!! heb je deze miss ook in het groot??BugBoy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:49:
Foto van mijn kevertje. Door de lichtval en het type auto vond ik deze bewerking wel toepasselijk.
Anoniem: 172418
Hij komt zo uit de camera, de maten komen doordat hij op mijn website kwam. Had niet heel veel zin om hem dan nog een keer te uploaden met een iets grotere maat.Toff schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:44:
Sorry Redhero, hier zie ik niet veel in. Denk zelfs dat hij zonder dat stuk bij mooier zou zijn. Is dit een verkleining of een crop? Op flickr is het ook maar een miniplaatje, vandaar.
Anoniem: 175397
heb je deze ook in het grootHeaget schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:21:
[afbeelding]
Blusvliegtuig boven een bosbrand in Rovinj, Kroatie.
Ah, die had ik even over het hoofd gezien, maar die is qua uitsnede idd aantrekkelijker om naar te kijken. Nu issie ook wel mooi qua foto an sich, maar de uitsnede "voelt" niet lekker.MBV schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:51:
@Facemodder: vind je die van Toff beter? Dat was ook ongeveer wat ik van plan was als alternatief, tot iemand riep dat hij zo veel mooier was
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
[ Voor 16% gewijzigd door RZor op 23-08-2007 12:45 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Een hele mooie foto. Licht goed gezien en perfecte bewerking voor deze plaat! Nice!BugBoy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:49:
Foto van mijn kevertje. Door de lichtval en het type auto vond ik deze bewerking wel toepasselijk
(klikbaar voor full-res)
Gruwelijk gejatte Icoon!
Leuke compositie, erg prettigRZor schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:44:
Een speelsel bij mij op mijn bureau.
Bewust de koptelefoon donker gehouden om meer aandacht op de IPod te leggen.
Heb uit de achtergrond en koptelefoon een heel klein beetje kleur gehaald, is alleen bijna niet te zien, gaf echter net wel dat klein beetje extra vond ik.
Klik voor groot.
[afbeelding]
De ingelijste versie heb ik afgedrukt met een wit PP met een klein zwart randje.
Scheelt hier echter teveel ruimte. Kan em indien behoefte wel als link bijplaatsen.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq