Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.400 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik vind die eerst, de bewerkte dus (?) een stuk mooier.
Alleen we ff opnieuw resizen of opslaan, vanwege die compressie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215871

Dank voor alle commentaar op de foto. Ik zal er nog eens goed naar kijken en kijken of er nog wat meer uit te halen is.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 215871 op 23-07-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Hallo allemaal,

Dit gaan mijn eerste geplaatste showcase foto worden, ik hoop dat jullie hem ook als zodanig zien. Mochten jullie hem dit hoge niveau niet vinden halen hoor ik graag waarom! I am here to learn... :)

Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x100/damfransje/DSC_8430-1_web.jpg

Groeten Damien Fransçoise!

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
@Damfransje:
Vlinder staat precies in het midden en is "plat" van boven gefotografeerd. Juist nu iedereen met een compactje-met-macrostand macro's kan schieten, komt het aan op een mooie compositie. Kijk voor voorbeelden eens in het macrotopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Vond deze wel de moeite :

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1337/887096046_c015cf2558.jpg?v=0

Geen echte miniatuur by the way! Verkregen door PS.
Commentaar welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 18:24

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dieter> TOF! :D Hoe heb je dat gedaan? En heb je nog een grotere van deze?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Dieter schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:02:
Vond deze wel de moeite :

[afbeelding]

Geen echte miniatuur by the way! Verkregen door PS.
Commentaar welkom!
Ik vind dit testcase, je hebt duidelijk iets getest en ik vind het mislukt. Ik weet dat je het tiltshifting na probeert te bootsen maar daarin ben je mislukt vind ik, deze tiltshift is te overdreven. Het lijkt niet miniatuur want de DOF is te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-06 15:46

ThunderNet

Flits!

Je ziet iets op internet, en dan ga je het ook proberen.. Zodoende vanmiddag tot dit resultaat gekomen :)

Afbeeldingslocatie: http://kleurtjes.net/foto/dsc_0366s.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 10:11
ThunderNet schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:02:
Je ziet iets op internet, en dan ga je het ook proberen.. Zodoende vanmiddag tot dit resultaat gekomen :)

[afbeelding]
Wat mij betreft aardig geleukt, het doffe in combinatie met de scherpe randjes komt er mooi uit, leuke en mooie foto.

@Damfransje, je belichting is niet helemaal top naar mijn mening, de bladeren aan de linker en rechter kant zijn te donker. Een andere posite biedt wellicht uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GsJosh schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:03:
[...]

deze tiltshift is te overdreven. Het lijkt niet miniatuur want de DOF is te kort.
Volgens mij is één van de kenmerken van tiltshiften met PS dat je juist een hele korte DOF krijgt. Ik vind dat persoonlijk geen probleem en vind het 'fake model' een leuk effect. Ik zou het niet aan m'n muur willen hebben, daarvoor blijft deze techniek naar mijn mening toch meer een leukigheid.

Met dat in ogenschouw vind ik dit wel een geslaagd exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Voor degenen die het willen weten hoe het gedaan is :
in PS de andromeda filter Varifocus :

http://www.andromeda.com/main/varifocus.php

Voor de grotere versie :

http://farm2.static.flick...87096046_77a74fa12a_o.jpg

Al bij al vond ik het toch goed gelukt, misschien probeer ik vavavond de dof eens wat groter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
ThunderNet: Ja leuk! Maar zouden gekleurde transparante rietjes niet een mooier resultaat geven?
Dit spelen blijft leuk. Even een foto van mijn werk. :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/chemistry3.jpg

chemicus hé

Dit is een solo testcase maar mocht je alle 4 willen zien, ff het nr. veranderen in 1 t/m 4.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Lang geleden hé, jongens! :)
Bij deze nog eens een plaatje, vond het wel een showcase plaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/003.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120007

Ik twijfel enigzins of ik niet gewoon bij het testcase topic blijf, of al de overstap durf te maken... maar na veel positief commentaar op mijn vorige testcase fotos hier dan toch de sprong :+

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1239/899002109_ed78cd6ce3.jpg

Amsterdam Centraal-Station, 's nachts, vanaf tripod geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-06 16:12

Sharky

Skamn Dippy!

Anoniem: 120007 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:17:
Ik twijfel enigzins of ik niet gewoon bij het testcase topic blijf, of al de overstap durf te maken... maar na veel positief commentaar op mijn vorige testcase fotos hier dan toch de sprong :+

[afbeelding]

zo je hebt flink aan de curves/contrast knopjes gezeten maar bij deze foto kan dat ook wel imho, ik had iets minder overdone gedaan denk ik maar verder is het een heel sfeervolle foto

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:35

Barrycade

Through the...

@Dieter: zoals al gezegd: leuk truukje en ook gelukt, maar niet echts iets voor showcase.
@ ThunderNet: ondanks afgekeken moet je het dan nog wel even doen, en het is zeker gelukt. Lekkere plaat :)
@ChemicalPiet: mmm ik vind die van ThunderNet meer een showcase foto
@ Tom, waarom zoveel saaie lucht?
@ jolla, ik vind 'm mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Had geen zin om ze weg te croppen, het geeft de plaat iets rustig, in tegenoverstelling tot het gehaast beneden.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 10:22
Mijn eerst poging voor een solo showcase foto, brand me maar af ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/zonsondergang_bergenaanzee.jpg

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

TomSwinnen schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:27:
[...]

Had geen zin om ze weg te croppen, het geeft de plaat iets rustig, in tegenoverstelling tot het gehaast beneden.
Ik vind het inderdaad net als deze nieuwste showcasefoto (post boven me) echt iets van rust toevoegen aan de foto. Ben zelfs van mening dat precies dát het (net) showcasewaardig maakt :) (oh ja, en de korrel maakt het helemaal af.)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedijk/images/2007/IMG_1700.jpg

First showcase poging >:)

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Vraagje: maak je zelf die lens flares of heeft je EOS zo'n geweldige set lenzen? Ik vind het er echt heel mooi en strak uitzien zo!

Als ik aan het 3d'en ben in 3ds max bouw ik ook altijd de meest ingewikkelde lens flares en space-environments dus vandaar dat ik het vraag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ssj3gohan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:14:
Vraagje: maak je zelf die lens flares of heeft je EOS zo'n geweldige set lenzen?
De foto is geschoten met mijn Sigma Lens. Op de resize na is er verder geen bewerking op losgelaten.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

breinonline

Are you afraid to be known?

ssj3gohan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:14:
Vraagje: maak je zelf die lens flares of heeft je EOS zo'n geweldige set lenzen? Ik vind het er echt heel mooi en strak uitzien zo!

Als ik aan het 3d'en ben in 3ds max bouw ik ook altijd de meest ingewikkelde lens flares en space-environments dus vandaar dat ik het vraag :D
Lens flares zijn juist uit den boze in de fotografie-wereld: dit zijn fouten in je lens of worden veroorzaakt door slechte filters. En ik weet even niet waar jij op doelt, want ik zie geen flares in de voorgaande foto.

@jant: mooie foto, lekker scherp, mooie kleuren en een fijne compositie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

breinonline schreef op zondag 29 juli 2007 @ 07:37:
[...]

Lens flares zijn juist uit den boze in de fotografie-wereld: dit zijn fouten in je lens of worden veroorzaakt door slechte filters. En ik weet even niet waar jij op doelt, want ik zie geen flares in de voorgaande foto.

@jant: mooie foto, lekker scherp, mooie kleuren en een fijne compositie.
Eh ja sorry, ik gebruik ook foute terminologie. Lens flares zijn inderdaad interne reflecties tussen de lenzen door slechte ontspiegeling en slechte coating, ik bedoelde het ster-effect bij lichte objecten (weet de fotografie-term er niet voor :-P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:04
ssj3gohan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:51:
[...]

Eh ja sorry, ik gebruik ook foute terminologie. Lens flares zijn inderdaad interne reflecties tussen de lenzen door slechte ontspiegeling en slechte coating, ik bedoelde het ster-effect bij lichte objecten (weet de fotografie-term er niet voor :-P)
Effect dat je verkrijgt door het diafragma te knijpen. f/8 bijvoorbeeld.. bij deze foto f/11. Bij f/2.8 zal het eerder een gewone "bol" licht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Anoniem: 120007 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:17:

[afbeelding]

Mooi jolla! Ik vind hem netjes. Jammer alleen van de grotere versie want toen ik die zag miste ik wel wat scherpte.
Arrigi schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:10:
[...]

Effect dat je verkrijgt door het diafragma te knijpen. f/8 bijvoorbeeld.. bij deze foto f/11. Bij f/2.8 zal het eerder een gewone "bol" licht zijn.
Dat zijn inderdaad reflecties in de randen van je diafragma, deze veranderen (worden steeds meer stervormig) naarmate de diafragmaopeneing kleiner wordt.
Anoniem: 215871 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:58:
[...]

Volgens mij is één van de kenmerken van tiltshiften met PS dat je juist een hele korte DOF krijgt. Ik vind dat persoonlijk geen probleem en vind het 'fake model' een leuk effect. Ik zou het niet aan m'n muur willen hebben, daarvoor blijft deze techniek naar mijn mening toch meer een leukigheid.

Met dat in ogenschouw vind ik dit wel een geslaagd exemplaar.
Als jullie allemaal zo zeker zijn van het feit dat deze foto gelukt is: mooi, maar dan raad ik jullie aan om even een kaartje voor Madurodam te kopen, je camera + 50mm F/1.8 (of iets anders met korte DOF) mee te nemen en dan een foto te maken van een woonwijkje. Dan zul je het verschil wel zien, de DOF die hij bewerkt heeft in deze nep-tiltshift is niet natuurlijk, niet zoals een lens het zou uitpoepen. Daarom vind ik de plaat mislukt, de DOF verspringt ineens, pardoes is er onscherpte. Dat klopt niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Josh op 29-07-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Juist, deze bewerking is alleen maar te herkennen als Tilt-shift omdat het vaker is gedaan, maar het ziet er niet klein uit. Een hele poos geleden was er een topic van hier op het forum en daar stonden verschillende foto's in waar het effect goed nageaapt was.

Topic: "Tiltshifting, hoe doe je dat?"

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:25

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

The Flying Dutchman schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:53:
Mijn eerst poging voor een solo showcase foto, brand me maar af ;).

[afbeelding]
Omdat niemand op je reageert doe ik het maar :) (dag heiko (:w))

Je foto heeft een goede verdeling en je belichting is in orde. Kortom, geslaagde foto. Erg spannend is die nou ook weer niet omdat je onderwerp niet erg spannend is, maar toch een geslaagde foto.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GsJosh schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:19:
[...]

Als jullie allemaal zo zeker zijn van het feit dat deze foto gelukt is: mooi, maar dan raad ik jullie aan om even een kaartje voor Madurodam te kopen, je camera + 50mm F/1.8 (of iets anders met korte DOF) mee te nemen en dan een foto te maken van een woonwijkje. Dan zul je het verschil wel zien, de DOF die hij bewerkt heeft in deze nep-tiltshift is niet natuurlijk, niet zoals een lens het zou uitpoepen. Daarom vind ik de plaat mislukt, de DOF verspringt ineens, pardoes is er onscherpte. Dat klopt niet.
Ik heb niet het idee dat een PS nep-tiltshift natuurlijk behoeft te zijn. Het is een trucje dat ik niet al te serieus neem, maar wat een leuk effect geeft. Niet meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1363/981354817_9c2650cf7c.jpg

Een viertal Canadese Ganzen boven de IJssel.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 215871 op 03-08-2007 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Live vanuit Noorwegen, Sogndal:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1062/978769808_da9e2bfdb9_o.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 02-08-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-06 16:12

Sharky

Skamn Dippy!

Anoniem: 215871 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:22:
[afbeelding]

Een viertal Canadese Ganzen boven de IJssel.
nice. lijkt wel op z'n ronddraaidingapparaat met zo'n spleet met allemaal beeldjes waarbij je vervolgens als je door de spleet kijkt iemand ziet lopen bijvoorbeeld. Elke gans is zo'n beeldje zeg maar.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 25-06 15:42
Orgineel Grote versie plz O-)
Denk dat dat mijn nieuwe achtergrond wordt :9

[ Voor 3% gewijzigd door Capa op 02-08-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

d:)b
gers.
lekker strak en nette kleuren.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sharky schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:07:
[...]

nice. lijkt wel op z'n ronddraaidingapparaat met zo'n spleet met allemaal beeldjes waarbij je vervolgens als je door de spleet kijkt iemand ziet lopen bijvoorbeeld. Elke gans is zo'n beeldje zeg maar.
Het zijn inderdaad 4 fases in een vliegbeweging. Ik heb het idee dat ze dit bewust doen. Zal wel iets met aerodynamica te maken hebben of zo.

@Neographikal: Geweldige foto. Mooie kleuren en goeie compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzyon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2024
@neographikal: erg mooie plaat. Was het water zo rustig of komt het door de lange sluitertijd dat het zo 'smooth' oogt?

Ik doe ook maar eens een eerste showcase poging:
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/3895/img3259editdz4.jpg

Foto gemaakt 's nachts in Frankrijk. Er stond een redelijk dichte mist in het dal, wat in combinatie met het maanlicht wel een leuk plaatje maakte.

EXIF: 30 sec - ISO 400 - F/5.6

[ Voor 27% gewijzigd door Dazzyon op 02-08-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dank allen :)
Capa schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:16:
[...]

Orgineel Grote versie plz O-)
Denk dat dat mijn nieuwe achtergrond wordt :9
Vooruit dan maar :)
Dazzyon schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:15:
@neographikal: erg mooie plaat. Was het water zo rustig of komt het door de lange sluitertijd dat het zo 'smooth' oogt?
Yup, het water was vrij onrustig, dus ik heb de sluiter richting de twee minuten gezet (115s) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:23

momania

iPhone 30! Bam!

Ik was vanavond op de dijk om wat foto's te maken van de zonsondergang. Daar stond ook een man met een afstandbestuurbaar zweef vlieftuigje. Was best een cool gezicht... beetje zweven om hoger te komen en dan loopings maken enzo.. :)

Hij ging (of het nou met opzet ging of niet) een paar keer mooi tussen hem en mij doorvliegen, zodat ik hem mooi op de foto kon zetten. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5dd5bde90353ba8e608dd89466e60e07/full.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-06 10:46
momania schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:35:
Ik was vanavond op de dijk om wat foto's te maken van de zonsondergang. Daar stond ook een man met een afstandbestuurbaar zweef vlieftuigje. Was best een cool gezicht... beetje zweven om hoger te komen en dan loopings maken enzo.. :)

Hij ging (of het nou met opzet ging of niet) een paar keer mooi tussen hem en mij doorvliegen, zodat ik hem mooi op de foto kon zetten. :)

[afbeelding]
Ik vind hem lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Met stupide! Misschien ietsje lichter maken nog, maar hij is goed gezien, complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

momania schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:35:

[afbeelding]
Jammer dat de neus en roervlakken nog fel gekleurd zijn, als het hel vliegtuig zwart was geweest was deze foto denk ik nog mooier geweest.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10
Nu we toch aan het aanmoedigen zijn ;)

Lekker plaatje wel!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:26
Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/4504/dsc0194revisedjm5.jpg

Blusvliegtuig boven een bosbrand in Rovinj, Kroatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26783

Stalen zenuwen

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/conspectus/widetry6groot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wow, mooi gezien. Je ziet meteen wat het ongeveer is, maar je moet even de tijd nemen om goed te kijken hoe het nu precies zit. Echter is de eerste indruk zo goed, dat je die tijd wel wilt nemen.

d:)b

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Fijn hoor, mooie kleuren, lekker scherp en veel te zien. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:28
Oeh lekker ja aardvark! Vooral de reflectie doet het hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/MyrtheOffshoe.jpg

Gemaakt met geleende D200 en SB800 :)

[ Voor 31% gewijzigd door Timo op 08-08-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Ik had deze al eerder gepost in solo testcase, volgens sommige hoorde ie beter hier thuis.

Afbeeldingslocatie: http://new-york.foxke.nl/content/bin/images/large/CRW_1916.jpg

Terras vlakbij wallstreet. Geschoten met een Canon eos 300D (RAW) met standaard kitlens.

[ Voor 20% gewijzigd door Foxke op 12-08-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:42
neographikal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:36:
Dank allen :)

[...]

Vooruit dan maar :)

[...]

Yup, het water was vrij onrustig, dus ik heb de sluiter richting de twee minuten gezet (115s) :)
Tis nu ook mijn achtergrond O-).
Mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

Foxke schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:14:
Ik had deze al eerder gepost in solo testcase, volgens sommige hoorde ie beter hier thuis.

[afbeelding]

Terras vlakbij wallstreet. Geschoten met een Canon eos 300D (RAW) met standaard kitlens.
kan ik die foto van je in groot formaat krijgen??
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 10:11
Foxke schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:14:

[afbeelding]

Spijtig genoeg zie ik hier niet, link wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

T duurde even maar dan nu toch een van mijn hand, idee waar ik al langer mee rond liep.
(ben zelf wel beetje van de stillevens), fire at will!

Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/ace_tweakers_klein.jpg
klik voor groot.

[ Voor 5% gewijzigd door RZor op 10-08-2007 10:28 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46

MBV

Ik vind hem te donker. Als je de vignettering iets minder maakt (of beter: de omgeving van de lichtplek 1 stop lichter) is het een mooie foto, denk ik. Nu kan ik niet zien wat er onder die sigaar ligt, en dat vind ik irritant kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind de reflecties in het glas mooi, maar het spotlicht iets te krap. De liggende fles vind ik onlogisch. Wie legt er nu een volle ronde fles zo neer? Als je hoogte tekort komt, kan je beter een laag model fles gebruiken (type "platvink" bv). Een asbak en een doosje lucifers, eventueel wat geld of fiches, zouden het plaatje compleet maken. Kleur is heel sfeervol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Bedankt voor jullie reacties, @MBV, dat is ook meer een aankleeddingetje dan echt een belangrijk detail. Maar ik heb hem op de print die ik in een vaklab heb laten maken wel zichtbaar, miss dat je scherm klein beetje aan de donkere kant staat?
@Toff: Groter spotlicht wel naar gekeken, maar dan kreeg je vervelende reflecties in de fles. Liggende fles bewust gedaan, had em liever zonder dop neergelegd, maar das beetje zonde, vooral van de tafel eronder :P Moest Bacardi zijn, en zo'n flaconnetje Bacardi vind ik dan weer net niks :)
Dank voor comments iig!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229475

Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07320/contrast_got.jpg

Mogguh. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

RZor schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 08:55:
Bedankt voor jullie reacties, @MBV, dat is ook meer een aankleeddingetje dan echt een belangrijk detail. Maar ik heb hem op de print die ik in een vaklab heb laten maken wel zichtbaar, miss dat je scherm klein beetje aan de donkere kant staat?
[...]
Dank voor comments iig!
Het is een TFT met standaard sRGB instellingen, over het algemeen komt hij wel redelijk overeen met een 'gemiddelde tft'. Donkere tinten zouden beter kunnen, maar dat is bij bijna alle TFT's. Graag gedaan trouwens ;)
@hierboven: jij gaat voor de categorie abstract, zie ik? Dat is niet echt mijn categorie :)

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 12-08-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

RZor schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:28:
T duurde even maar dan nu toch een van mijn hand, idee waar ik al langer mee rond liep.
(ben zelf wel beetje van de stillevens), fire at will!

[afbeelding]
klik voor groot.
in potentie best een leuke foto, maar de uitvoering mag van mij op een paar puntjes verbeterd worden.
het had wat meer uitgelicht mogen zijn, al was het alleen maar heel subtiel. Beetje meer licht op de sigaar en het glas.
Die liggende fles begrijp ik echt niet. Je had er voor kunnen kiezen slecht het onderste gedeelt van de fles en etiket in beeld te brengen en wel zodanig dat het duidelijk is dat het een bacardi fles betreft.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Laatst online: 19-01-2024
leeg

[ Voor 96% gewijzigd door Meldor op 14-08-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Er-rug fijne foto. Compositie heel sterk, goede keuze van DoF en goed contrast. Echt een plaat zoals ik die zelf ook probeer te maken. Complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 80529 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:55:
[...]

Er-rug fijne foto. Compositie heel sterk, goede keuze van DoF en goed contrast. Echt een plaat zoals ik die zelf ook probeer te maken. Complimenten!
Met stupide, erg strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Van mijn kant me zusje op het strand s'avonds.

Afbeeldingslocatie: http://www.garta.nl/susan/susan_surf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229475

Anoniem: 80529 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:55:
[...]

Hè, da's toch fijn je maandagochtend beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 27-06 16:16
Een plaatje van mij

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1272/1113450135_5a13fdf2aa.jpg?v=1187087056

[ Voor 11% gewijzigd door simon op 14-08-2007 12:25 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat is een lekker plaatje! Waar is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Gigors, franse alpen

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Lekker lekker Simon, misschien de onderste hoeken iets zwaarder vignetten, maar hij is strak hoor. Complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 00:40
ND filters gebruikt Simon? Erg lekkere plaat imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Prachtige lichtval! Schitterende foto, ik kan niet anders zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 04-06 18:05
@Simon:
Niet al te spannende compo (wat te krap, qua gevoel ietwat te afgekapt), maar de lichtval en bewerking zijn super! Nice :)

@MarkoZ371:
Foto ansich oogt goed. De blik op haar rug straalt een afstandelijk ''alleen met de zee''-gevoel uit wat prima werkt. Ik vind 'em alleen wat te flets; had qua kleurtjes/contrast wel iets meer eruit mogen springen.

[ Voor 80% gewijzigd door Silent Thunder op 14-08-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

breinonline schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:15:
Prachtige lichtval! Schitterende foto, ik kan niet anders zeggen :)
ik kan ook niet anders zeggen.
erg fraaie lichtval en wolkenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Anoniem: 157044 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:08:
Van mijn kant me zusje op het strand s'avonds.

[afbeelding]
Best wel leuk. Jammer dat de zee zo koud lijkt terwijl je zusje toch iets warmer belicht wordt zo te zien. Compositie verder op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
YellowCube schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:06:
[...]

ik kan ook niet anders zeggen.
erg fraaie lichtval en wolkenpartij.
dank, allen. Maaruhm, hij is niet eens bewerkt, beetje contrast in LR, niets spannends..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

lucky shot dus. Heb ik ook wel eens 'last' van :) Je moet het net hebben van de bewolking en het licht wat er onderdoor komt. In Italië ook een paar keer dat soort effecten gezien (nog niet uitgezocht, sorry) maar niet zo heftig.
Ik wilde vroeger liefst een strakblauwe lucht, maar sinds dit jaar denk ik daar anders over :Y)

Ook van mij een lucky shot:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/m.b.v.d.vlist/GoT/ele-wiel-600px.jpg

Ik wilde eigenlijk de hele auto, maar dat valt niet mee als ze op je af rijden en je een schuifzoom hebt :+
zoals te zien loop ik een beetje achter met uitzoeken :/

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 14-08-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@MVB:
Lucky? Meer pech dus eigenlijk, omdat je de hele auto wilde... Zo'n bijna halve auto spreekt mij niet aan. Het is natuurlijk deels persoonlijk, maar voor mij zou je foto aan kracht winnen als je hem afkapt, net voorbij de knipper zoiets dus. Dan lijkt het net of je met opzet een detailfoto hebt gemaakt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Daar heb ik ook over gedacht ja. Maar het wiel centraal heeft imho ook wel wat. Ik zal er nog even over nadenken voor ik hem 20x30 print/laat afdrukken :)

Anoniem: 115936

Ik heb aardig wat leuke plaatjes op vakantie kunnen schieten, maar ik begin maar eens met deze:

Afbeeldingslocatie: http://i215.photobucket.com/albums/cc123/Barend-O/Woods-modded-small-1.jpg

Geschoten met een Sony S40 compact camera. Ik heb het contrast wat verhoogd om de sfeer nog wat meer te benadrukken. Ook maakt dit eenvoudige cameraatje wat fletse foto's, dat is op deze manier ook aardig verholpen.

Edit:

@ lilltejoanne: Tnx, ik heb de plaat aangepast, dat is idd een verbetering.

@-DG-: Hoezo rommellig? Het is nou eenmaal een bos :? Kritiek is natuurlijk altijd welkom, ik begrijp gewoon niet wat je bedoelt.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 115936 op 16-08-2007 19:50 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Niet verkeerd, zelfs in de donkere partijen zit voldoende info, leuk ook dat oranje. Zou wel even de Purple Fringing er met PS uitvissen. :) Nu zijn je bomen paars.

• -DG-
  • Laatst online: 24-06 23:13
Mwah, doet me helemaal niks en komt juist erg rommelig over. Showcasewaardig vind ik het zeker niet.

Anoniem: 64212

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber01352/barca2.jpg

Vorige week genomen in Barcelona met mijn Nikon D50. Ik had een perfect plek en heb misschien wel 40 fotos kunnen nemen van de steeds anders verlichte fontein en de steeds donker wordende omgeving (ivm het vallen van de avond)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 64212 op 16-08-2007 18:34 ]

Anoniem: 205924

onderaan beetje bijcroppen, de rest is mooi hoor

• BugBoy
  • Laatst online: 24-06 11:22
Foto van mijn kevertje. Door de lichtval en het type auto vond ik deze bewerking wel toepasselijk

Afbeeldingslocatie: http://home.ict.nl/~ramklein/Photos/Kever.jpg
(klikbaar voor full-res)

[ Voor 25% gewijzigd door BugBoy op 19-08-2007 22:42 . Reden: Full-res link toegevoegd ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:25

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BugBoy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:49:
Foto van mijn kevertje. Door de lichtval en het type auto vond ik deze bewerking wel toepasselijk.
Heerlijke toning. Echt heel mooi gedaan bugboy :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Anoniem: 116164

Foto van mijn kevertje. Door de lichtval en het type auto vond ik deze bewerking wel toepasselijk.
hey bugboy hele mooie foto!! heb je deze miss ook in het groot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 24-06 11:22
De kever foto is nu klikbaar voor full-res. Overige foto's uit deze reeks zijn hier te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door BugBoy op 19-08-2007 22:44 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Echte goede sfeer, Bugboy!

Toen het nog mooi weer was (2 weken geleden):

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1153/1193968694_7894fddc21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Sorry Redhero, hier zie ik niet veel in. Denk zelfs dat hij zonder dat stuk bij mooier zou zijn. Is dit een verkleining of een crop? Op flickr is het ook maar een miniplaatje, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 18:48

djkooij

voorheen Facemodder

@MarkoZ371: Mooie plaat met als dissonant het bord wat ze vasthoud. Door trieste toning en de afstandelijkheid van het weglopen past het er voor mijn gevoel niet echt in.
@simon: :9~ lekker hoor simon!
@MBV: Mooi meegepand en scherp. Compositie snap ik alleen niet. Wel handen maar geen bestuurder? Wellicht dat de uitsnede nog iets anders kan en dan meer logisch word.
@klusprutser: Aardige plaat van een mooi bos zo te zien. Doet me verder niet echt iets.
@jberggg: Mooie sfeerplaat. Nu nog even rechtzetten en bijcroppen (onderzijde) en hij is af.
@bugboy: :9~ lekker hoor ! Mooie compo, lichtval en toning!
@Redhero: Is het net niet voor mij. Wel mooi belicht, maar de bij stoort toch een beetje vanwege de verhoudingen.

ow verrek.... heb ik zelf even niets om te posten nu...

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Facemodder: vind je die van Toff beter? Dat was ook ongeveer wat ik van plan was als alternatief, tot iemand riep dat hij zo veel mooier was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Toff schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:44:
Sorry Redhero, hier zie ik niet veel in. Denk zelfs dat hij zonder dat stuk bij mooier zou zijn. Is dit een verkleining of een crop? Op flickr is het ook maar een miniplaatje, vandaar.
Hij komt zo uit de camera, de maten komen doordat hij op mijn website kwam. Had niet heel veel zin om hem dan nog een keer te uploaden met een iets grotere maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175397

Heaget schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:21:
[afbeelding]

Blusvliegtuig boven een bosbrand in Rovinj, Kroatie.
heb je deze ook in het groot :9~ is denk ik wel een mooie achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 18:48

djkooij

voorheen Facemodder

MBV schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:51:
@Facemodder: vind je die van Toff beter? Dat was ook ongeveer wat ik van plan was als alternatief, tot iemand riep dat hij zo veel mooier was :)
Ah, die had ik even over het hoofd gezien, maar die is qua uitsnede idd aantrekkelijker om naar te kijken. Nu issie ook wel mooi qua foto an sich, maar de uitsnede "voelt" niet lekker.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mooi, dan weet ik welke ik op 20x25 (lijstje cadeau gehad, ik wilde 20x30...) ga afdrukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Foxke, supersfeervolle plaat. lekkere diepte in de foto en toch een duidelijke voorgrond, klein minpuntje: jammer dat de voorste tafels leeg zijn maar doe je weinig aan. :) netjes!

Simon, lekker licht, frisse kleuren. De vignetting vind ik iets te eigelijk... zou ik wat corrigeren. De plaat heeft al genoeg sfeer zonder die donkere hoekjes.

Voor 't eerst met de 1d en 35mm combo op pad geweest.
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/nonnekes.jpg
Iso 1000 en f/2.0 dacht ik, sluitertijd zal iets van 1/30e zijn geweest.
4,1 megapixels laat zich best groot printen, 50x33cm ziet er goed uit! dat valt me nog mee van zo'n fossiel ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Mooi! Prima sfeer en een mooie z/w omzetting.

• RZor

RZor

Sorry!

Een speelsel bij mij op mijn bureau.
Bewust de koptelefoon donker gehouden om meer aandacht op de IPod te leggen.
Heb uit de achtergrond en koptelefoon een heel klein beetje kleur gehaald, is alleen bijna niet te zien, gaf echter net wel dat klein beetje extra vond ik.
Klik voor groot.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/ipod_got_klein.jpg

De ingelijste versie heb ik afgedrukt met een wit PP met een klein zwart randje.
Scheelt hier echter teveel ruimte. Kan em indien behoefte wel als link bijplaatsen.

[ Voor 16% gewijzigd door RZor op 23-08-2007 12:45 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

• RZor

RZor

Sorry!

Foto van mijn kevertje. Door de lichtval en het type auto vond ik deze bewerking wel toepasselijk

(klikbaar voor full-res)
Een hele mooie foto. Licht goed gezien en perfecte bewerking voor deze plaat! Nice!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

RZor schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:44:
Een speelsel bij mij op mijn bureau.
Bewust de koptelefoon donker gehouden om meer aandacht op de IPod te leggen.
Heb uit de achtergrond en koptelefoon een heel klein beetje kleur gehaald, is alleen bijna niet te zien, gaf echter net wel dat klein beetje extra vond ik.
Klik voor groot.

[afbeelding]

De ingelijste versie heb ik afgedrukt met een wit PP met een klein zwart randje.
Scheelt hier echter teveel ruimte. Kan em indien behoefte wel als link bijplaatsen.
Leuke compositie, erg prettig
Aangezien we het hier over een showcase hebben een paar kleine opmerkingen.
- Ik vind de ipod een beetje een raar kleurverloop hebben van helemaal bovenin naar onderen misschien op te lossen door het licht iets lager te mikken, of de afstand van het licht te vergroten. (grotere relatieve afstand = minder relatief afstandsverschil = minder falloff).
- Ik zou *ietsje* dichterbij gefocussed hebben, zoals het nu is is het begin van de linker oorschelp net onscherp, iets wat iets afdoet aan de plaat (Ipod, rest van koptelefoon wel scherp).
Verder een nette foto :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.