Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.390 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 17:35
@-DG-
Ik ben het er niet mee eens. Ik vind dat VWO scholieren eerst met stuntelige foto's aan moeten komen zetten en pas veel later met dit soort prachtfoto's op de proppen mogen komen. ;)

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 01:17:
[...]
Er zit nogal wat rommel rondom die figuurtjes (4x vergroot, maar zelfs op de thumb duidelijk zichtbaar). Doet nogal afbreuk aan het beeld. Verder is (mij) niet duidelijk waar deze mensen vandaan komen en/of waar ze naartoe gaan en de lucht heeft 0,0 tekening. Wat zie je zelf in deze foto?
Op zich, ik zie het wel, ik had alleen de niet boeiende gedeelten eraf gecropt: de lucht dus inderdaad. :)
Mja, dit doet me weinig. Waarom weet ik niet zo goed, maar het is een beetje een vreemde hoek en je onderwerp (ja natuurlijk is dat de auto, maar wat wil je van de auto nou benadrukken?) is me niet duidelijk. Zijn het de strakke lijnen ( :? :+ ), de koplampen (half afgesneden) of wat anders?
Ik zie waar je naartoe wilt en hij is er bijna, lekker dromerige natuurplaat, maar je voorste tak valt een beetje weg in de rommelige achtergrond waar ook gelijk je lichtcontrast ligt. Daardoor rust m'n oog niet echt ergens lekker :) Op het grotere formaat gaat het trouwens al een stuk beter, maar de imo te kleine dof doet ook wat afbreuk aan je plaat. Aan de andere kant had je anders een nog onrustigere achtergrond gehad. Lastig...

[ Voor 22% gewijzigd door neographikal op 05-06-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
ik vind het een gave foto, juist omdat ik me afvraag waar die mensen vandaan komen ;)

de rommel zijn JPG artifacts, dus ligt niet aan de foto;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:02
@sdekker: mooie foto!.

In eerste instantie had ik verder geen opmerkingen, maar nu ik hem nog een keer zie is er toch iets wat mij wat stoort. Doordat je de brug bijna beeldvullend geschoten hebt, krijg ik er een beetje een opgesloten gevoel van (weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken). Persoonlijk denk ik dat het mooier zou zijn geweest als de brug wat meer naar de rechterkant zou beginnen. De leegte die je dan creeert aan de linkerkant benadrukt dan de brug aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@neographikal: juist de lucht geeft de afbeelding ruimte, daarom heb ik die er niet afgesneden.

@relonky: ik begrijp wat je bedoelt, ik had nog meer willen experimenteren maar stond op grote afstand vd pier en kon weinig doen met het beeld...

Toelichting bij de foto:
Tegen het einde van de dag liep een groep meisjes met hoofddoeken over een smalle pier. Ik vond het zo'n mooi plaatje vanwege het afsteken van de silhouetten tegen de achtergrond en de kaalheid van de rest van de omgeving. Ik heb de foto wat overbelicht en met een zwart-wit filter bewerkt. Helaas is de thumbnail aan de grove kant, slechte export, sorry!

[ Voor 27% gewijzigd door sdekker op 05-06-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 23:13
neographikal schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:07:
[...]
Mja, dit doet me weinig. Waarom weet ik niet zo goed, maar het is een beetje een vreemde hoek en je onderwerp (ja natuurlijk is dat de auto, maar wat wil je van de auto nou benadrukken?) is me niet duidelijk. Zijn het de strakke lijnen ( :? :+ ), de koplampen (half afgesneden) of wat anders?
Ik snap wel wat je bedoeld, ik zat namelijk al een beetje te twijfelen of ik hem wel hierneer zou zetten. Het moest vooral om die ene koplamp gaan icm. de lijnen die dan naar achter verdwijnen, ik heb wel bewust die andere koplamp er niet volledig op gezet omdat je dan niet meer genoeg van die lijn naar achter overhoudt.
Maar bedankt voor je commentaar.

@HansIH:
Waarom zouden VWO scholieren geen foto's kunnen maken? :P Wel bedankt hoor.

@jant:
Ook bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
@sdekker: Ik heb het niet over de thumb, maar over de "grote" foto, die heb ik ook gebruikt voor de uitvergroting. die artifacts worden imo veroorzaakt door (over)bewerking van de foto, niet door de export naar 600px. Gewoon zonde, maar waarschijnlijk nog wel weg te poetsen toch? Kwa lucht eensch met neo: wegcroppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

niet showcase waardig, foto verplaats naar test case...

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 116164 op 07-06-2007 00:20 . Reden: niet showcase waardig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10
Je weet zeker dat je bovenstaande foto, die je overigens even zou moeten resizen, hier in het showcase-topic wil plaatsen? Dat terwijl er foto's als deze:
Giga-zelf-bevlekking-alert in testcase worden geplaatst?

Het is dat ik het ff zegmaar nog een keer tegen het licht wil houden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 07-06-2007 01:39 . Reden: oeps, had url= moeten doen ipv [img] ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:02
Beetje crossposten hier. Tsk. Je moet natuurlijk wel het goede voorbeeld geven ;)

Ik vind het op zich wel een leuk shot, maar de volgende dingen storen mij. De krappe kadering aan de bovenkant. Ik denk dat nog krapper kaderen trouwens wel weer zou kunnen, maar dit is er net tussen in. Verder zit ik tegen de onrustige achtergrond aan te hikken.
De overige opmerkingen heb je zelf al in het testcase topic aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

Arjan A

Cenosillicafoob

Stukje Duivelshuis Arnhem, vanmiddag

Duivelshuis

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Onan:
Allereerst denk ik dat je beter de colorspace naar sRGB kan converteren. Verder is jouw opgehoogde testcasepic imo niet echt een goedvoorbereide foto, om de term "snapshot", die soms wel positief kan zijn, niet te gebruiken. De achtergrond is op zijn zachts gezegd wat rommelig, de haar slordig en de uitsnede, die net ophoudt waar een vrouw interessant kan zijn, jammer. Om nu hiermee iemand uit de showcase te meppen met dit "voorbeeld" is een echte ridder onwaardig. Sorry. beetje bewerkt

edit: oeps, nu heb je er snel een URL van gemaakt...

[ Voor 6% gewijzigd door Toff op 07-06-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik zal binnenkort even een eigen topic maken, aangezien ik nog meer mooie plaatjes heb van Rotterdam, maar hier alvast eentje die ik wil laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/DSC_2030.jpg
klikbaar voor 1600 breed.

De foto is trouwens zo gecropt omdat die ongeveer 2 meter breed boven een dubbele deur komt te hangen. :) (bij ABN Amro op de Coolsingel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:30
Die is erg sjiek, mooie foto!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
-DG- schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:42:
Ik zal binnenkort even een eigen topic maken, aangezien ik nog meer mooie plaatjes heb van Rotterdam, maar hier alvast eentje die ik wil laten zien:
[afbeelding]

De foto is trouwens zo gecropt omdat die ongeveer 2 meter breed boven een dubbele deur komt te hangen. :) (bij ABN Amro op de Coolsingel)
Erg lekker, ik blijf er naar kijken omdat hij gewoon vraagt om aandacht. Mag ik vragen met welke gear je hem gemaakt hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door DeoDupke op 07-06-2007 11:29 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Ik wordt door deze niet zo 'aangevallen' door de vlakverdeling en kunst van het weglaten (zonder verlies van onderwerp) van je eerdere foto maar hij is absoluut mooi genoeg voor aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Danku. :)

De exif zit er nog in, maar vooruit:
Camera: Nikon D80
Lens: 12-24 f4.0
En natuurlijk een statiefje.

exp. 15 sec.
ap. f8.0
ISO 100
foc. 19mm
Verder natuurlijk wat photoshop.

Het weglaten is inderdaad altijd lastig, maar doordat de afmetingen voor de prints vast staan kan dat niet anders. Er is wel zoveel mogelijk rekening mee gehouden tijdens het fotograferen.

Heb nu een 1D Mark II thuis liggen met een 300mm 2.8 VR, er moeten nog een paar detail opnames komen. Maar wat is die lens lomp zwaar. 8)7 Het totaal weegt wel 4 kg.
Nou heb ik nog steeds niet meer dan 1000 shots met een DSLR gemaakt, maar al wel met een D2x, 1D, 20D en een D80 geschoten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Netjes DG, kleuren zijn vet :9 Maar let eens op je sharpening, ik kan die kabels oplopen zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
-DG- schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:42:
[afbeelding]

Mooie plaat! om jaloers op te worden! :+

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Morgion schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:53:
[...]

Is dat het kappeletje tussen Eys en Wittem?
Dat heb je goed gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 08:34

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Foto van mijn vriendin met wat nabewerking...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~enieser/Michelle.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door ElmarNieser op 09-06-2007 00:00 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:30

MBV

Hoort dat gele bij de haren rechts onderaan? :P Verder: mooi effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
Van de week voor het eerst een autoshoot gedaan, vond deze toch wel goed gelukt!!

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2007/06/img_8907.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:05

Sharky

Skamn Dippy!

als je nou de hele auto erop had gehad en de saturation niet verhoogd had (wat je neem ik aan gedaan hebt) was hij nog beter geweest, vooral de lak van de auto ziet er mooi uit. Ik vind het net geen showcase foto.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
ik heb de saturation niet verhoogt, ietswat gespeelt met de witbalans. Dat de hele auto erop moet, zat ik zelf ook aan te twijfelen, op deze manier heeft hij nog wat ruimte aan de voorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zou een langere sluitertijd pakken, ongeveer 1/180s, dan zijn de wielen ook bewogen. Het plaatje klopt zo niet helemaal: de achtergrond wel bewogen, maar de wielen staan gewoon stil. Ik heb deze gemaakt bij de ele-rally (niet alle foto's daar zijn van mij, ik had veel mooiere :P[/] in een bocht waar ze niet harder dan 100 gingen, op 1/250. Ook worden de bomen dan nog iets waziger, wat alleen maar mooi is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

zip! geen multipost! ogenblikje, dan repost ik het op een beter topic hiervoor.

[ Voor 97% gewijzigd door mux op 09-06-2007 13:21 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
deze is op 1/320, als je goed kijkt zijn de wielen wel iets bewogen hoor.. klopt dat ze misschien net wat meer "snelheidsgevoel" hadde mogen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

wilmocs schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:44:
ik heb de saturation niet verhoogt, ietswat gespeelt met de witbalans. Dat de hele auto erop moet, zat ik zelf ook aan te twijfelen, op deze manier heeft hij nog wat ruimte aan de voorkant
das op zich wel netjes, dat die foto zo uit de camera komt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wilmocs schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:35:
deze is op 1/320, als je goed kijkt zijn de wielen wel iets bewogen hoor.. klopt dat ze misschien net wat meer "snelheidsgevoel" hadde mogen hebben
Dat was me ook al opgevallen met die rallywagens: 5-spaaks ziet er minder snel bewogen uit dan het voorbeeld wat ik daarnet gaf :). * MBV gaat binnenkort een testcase posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:42

Zoefff

❤ 

ElmarNieser schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:59:
Foto van mijn vriendin met wat nabewerking...

[afbeelding]
Hrm. Het idee is leuk, maar ik vind het wel erg onnatuurlijk overkomen :P

Deze foto had ik liever met een hele korte (natuurlijke) dof gezien, of misschien zelfs met een tiltshift lens gemaakt :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gepost in testcase topic.
Mensen zeiden dat ie hierheen moest
was niet mijn idee; dus niet klagen bij mij :P

Afbeeldingslocatie: http://wwws.xs4all.nl/CRW_4213.jpg

Tada ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Het lijkt echt alsof je een flinke vertekening in je foto hebt. Als ik zo naar je pic kijk lijkt het op een bolvormige afwijking.

Afgezien daarvan is de setting aardig :)

[edit]
offtopic:
Heb je net toegevoegd op Flickr

[ Voor 15% gewijzigd door aramdin op 11-06-2007 13:18 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Toen hij aan het laden was dacht ik, nee, die vind ik toch in het testcase topic thuishoren. Mede vanwege de clippende plek bij het gat in de wolken (is haast niet anders te doen, maar toch).

Maar dat strand met die 3 stoelen en die parasol maakte het toch weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zolang dat wit maar een beetje vloeiend erin komt en het niet de halve plaat beslaat, mja, dan zal het wel is mijn mening. Prima plaat, lekkere toning/sfeer en om het nou te kraken op een beetje wit in een helwitte lucht? Nah. Gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Helaas was ik iets te laat voor de weekopdracht...

Maar hierbij mijn foto in de showcase!

Afbeeldingslocatie: http://www.bokko.eu/div/darkside.jpg
The Force Of The Darkside

De foto is uiteraard bewerkt. Ik ben geïnspireerd door Andrzej Dragan

Ik hoor graag wat jullie er van vinden :)

[edit]Ik zal vanmiddag nog een linkje naar de originele foto plaatsen[\edit]

[ Voor 12% gewijzigd door bokko! op 12-06-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

bokko! schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:43:
[afbeelding]

Topfoto! _/-\o_

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

inderdaad erg mooi! d:)b

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Wow, gewoon sigarettenrook en een lamp erop?
Erg mooi in ieder geval, ik ben benieuwd naar de belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Siparti schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:53:
Wow, gewoon sigarettenrook en een lamp erop?
Erg mooi in ieder geval, ik ben benieuwd naar de belichting.
Nope... de rook is er ingeshopped en reflectie in de ogen gemaakt.
De belichting komt schuin van onderen en heb ik een beetje extreem bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 04-06 18:05
Dan vind ik em opeens wat minder als er dingen erbij worden geplakt.

Maar goed, desniettemin indrukwekkend :)

[ Voor 23% gewijzigd door Silent Thunder op 12-06-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

De blauwe rook is te scherp omlijnd en niet doorschijnend. Dat maakt het ietwat onrealistisch. Ah, net alsof het er snel opgeplakt is ;) . Verder wel leuke kleuren en lekker donker zodat er een aparte sfeer vanaf straalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Anoniem: 53628 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:46:
De blauwe rook is te scherp omlijnd en niet doorschijnend. Dat maakt het ietwat onrealistisch. Ah, net alsof het er snel opgeplakt is ;) . Verder wel leuke kleuren en lekker donker zodat er een aparte sfeer vanaf straalt.
De rook lijkt hier inderdaad niet dooschijnend... misschien moet ik hier nog even aan prutsen
Aangepast... iets meer blurry gemaakt en deels doorschijnend. Lijkt er al meer op toch? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bokko! op 12-06-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175347

Ik vond deze foto eigenlijk ook wel showcase-waardig. Laat het maar horen wanneer je er anders over denkt. Naast een beetje vignetting en verkleining is er niets mee gebeurd.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.h.nienhuis/test5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Anoniem: 175347 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:23:
Ik vond deze foto eigenlijk ook wel showcase-waardig. Laat het maar horen wanneer je er anders over denkt. Naast een beetje vignetting en verkleining is er niets mee gebeurd.
[afbeelding]
Mooi licht en mooie kleurtjes!
Waar heb je deze foto genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt :)
Een steegje in venetie. Tijdens de meivakantie gemaakt. Voor het afdrukken van een gedeelte van de foto's ben ik maar eens de rest wezen bekijken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

[afbeelding]

Gruwelijk gaaf :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:04

YellowCube

Wait...what?

[afbeelding]

2 duimen omhoog.
Gers gedaan!

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod

[afbeelding]

Ik vind het een prachtplaat, make no mistake, maar als je Andrzej Dragan erbij haalt, dan heb je nog een lange weg te gaan! Wat ik in jouw (zelf?)portret mis is het licht, wat in al Dragans foto's ruimschoots aanwezig is. Wat mij (nu ik Dragans foto's heb gezien) stoort aan jouw plaat is de overdreven blauwe kleur, die extreme kleuring is niet "Draganisch". Nogmaals, het is een mooie foto, maar als "pure" Z/W met wat meer licht zou je misschien nog een puntje hoger scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Toff schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:14:
[...]
Ik vind het een prachtplaat, make no mistake, maar als je Andrzej Dragan erbij haalt, dan heb je nog een lange weg te gaan! Wat ik in jouw (zelf?)portret mis is het licht, wat in al Dragans foto's ruimschoots aanwezig is. Wat mij (nu ik Dragans foto's heb gezien) stoort aan jouw plaat is de overdreven blauwe kleur, die extreme kleuring is niet "Draganisch". Nogmaals, het is een mooie foto, maar als "pure" Z/W met wat meer licht zou je misschien nog een puntje hoger scoren.
Ja ik weet het. Dit is een foto-opdracht voor de fotovakschool. Waar het mij meer om gaat is de bewerking in het gezicht. Dit is wat ik zo mooi vind aan de foto's van Dragan en was van mening dat dit aardig was gelukt.
Ik ga zeker nog verder met de Dragan bewerking en zal in de toekomst zeker nog eens wat voorbeelden laten zien.

Leuk dat er toch aardig wat mensen positief reageren op mijn foto, geeft mij de aanmoediging om hiermee door te gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitMeister
  • Laatst online: 07-02-2019
Foto genomen 1 Jan dit jaar bij een kerk om de hoek waar ik woon - vroeg op (!) - ik had een visie voordat ik op pad ging - in de mist geleidelijk overgang van duidelijk zichtbaar tot verdwijnen in de mist - toen ik de begraafplaats zag wist ik het gelijk... Geen zwart/wit maar weinig kleur (dat was de bedoeling) met de shift naar grijs in de verte - geprint bij mij aan de muur geeft dit onder verschillend licht een prachtig effect.

In PS contrast / saturation / levels / USM licht aangepast - tevens wat storende elementen weggehaald (verlepte krans en vlaggetjes - deze waren rood van kleur en zouden afbreuk doen aan het concept). Canon 350D - 24-105 f4 L

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/image/peter.van.bennekom/RnFITyYnM_I/AAAAAAAABAY/y1WxNRMleGs/s800/Misty%20cemetary.jpg

Opbouwende kritiek graag...

Zie Picasa album (niet de beste plaats) voor groter: http://picasaweb.google.c...photo#5075921483539624962

Edit: Picasa doet mijn foto niet echt veel goeds :( Voor groter formaat en duidelijk betere foto: Volg de link en klik op "download photo"

[ Voor 6% gewijzigd door bitMeister op 14-06-2007 19:42 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
bitMeister schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:13:
Foto genomen 1 Jan dit jaar bij een kerk om de hoek waar ik woon - vroeg op (!) - ik had een visie voordat ik op pad ging - in de mist geleidelijk overgang van duidelijk zichtbaar tot verdwijnen in de mist - toen ik de begraafplaats zag wist ik het gelijk... Geen zwart/wit maar weinig kleur (dat was de bedoeling) met de shift naar grijs in de verte - geprint bij mij aan de muur geeft dit onder verschillend licht een prachtig effect.

In PS contrast / saturation / levels / USM licht aangepast - tevens wat storende elementen weggehaald (verlepte krans en vlaggetjes - deze waren rood van kleur en zouden afbreuk doen aan het concept). Canon 350D - 24-105 f4 L

[afbeelding]

Zie Picasa album (niet de beste plaats) voor groter: http://picasaweb.google.c...photo#5075921483539624962
Creepy hoor!

2 kleine puntjes van kritiek:
- Die tak boven in het midden stoort een beetje
- Dichter bij de grond had misschien een betere compositie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitMeister
bokko! - dank voor je comments - appreciated

Die tak geeft juist een beetje extra creepyness aan de foto plus het geeft ietsjes meer diepgang - en als ik een lager punt had gekozen dan had je niet goed de grafzerken en de overgang naar grijs kunnen zien - de aandacht zou dan meer naar de zerken op de voorgrond gericht worden en ik wilde juist die overgang laten zien...

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
bitMeister schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:06:
bokko! - dank voor je comments - appreciated

Die tak geeft juist een beetje extra creepyness aan de foto plus het geeft ietsjes meer diepgang - en als ik een lager punt had gekozen dan had je niet goed de grafzerken en de overgang naar grijs kunnen zien - de aandacht zou dan meer naar de zerken op de voorgrond gericht worden en ik wilde juist die overgang laten zien...
Die tak trekt bij mij de aandacht weg omdat hij zo donker en dik op het beeld staat. Die tak is niet zo interessant, en dat hij de aandacht wegtrekt lijkt me hier niet de bedoeling. Extra creepy factor kan ik er in elk geval niet uithalen.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 16:14
bitMeister schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:13:

[afbeelding]

Mooie plaat met wat opmerkingen;
Ik denk niet zozeer dichter bij de grond, maar wat meer voorgrond/iets duidelijks op de voorgrond. Dat geeft wat meer diepte... Je hebt nu wel gras, maar dat is het toch niet helemaal.Misschien wat meer van die boom links, als omlijsting?
Daarnaast moet ik Bokko! en DeoDupke gelijk geven over de tak, te aanwezig en het voegt weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@bitMeister:
Ik heb je foto gecropt naar de breedbeeldverhouding van mijn scherm, waarna er nog maar een heel klein stukje tak weggefoezeld hoefde te worden. Door de gewijzigde vorm ( en het ontbreken van de afleidende tak) krijgt de geleidelijke overgang waar het jou om ging de volle aandacht. Tevens heb ik een beetje verzadiging en contrast toegvoegd omdat ik het origineel erg flets vond. Inmiddels wilde ik dat ik hem zelf had gemaakt ;). linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitMeister
@ bokko!, DeoDupke, fnoff en Toff

Ik zie nu wat jullie bedoelen - dank voor de crop Toff - bij nader inzien had ik misschien 1 of 2 stappen voorwaarts moeten doen - takken bovenin niet meer zichtbaar / misschien boom links wat laten "praten" EN mijn visie bewaard gebleven...

Dit neem ik zeker mee voor de volgende keer. Aldoende leert men...

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 12:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

niet slecht Toff, vind het een goede verbetering. Goede foto geworden, dat beetje extra contrast/kleur doet het ook goed.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Toff schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:48:
@bitMeister:
Ik heb je foto gecropt naar de breedbeeldverhouding van mijn scherm, waarna er nog maar een heel klein stukje tak weggefoezeld hoefde te worden. Door de gewijzigde vorm ( en het ontbreken van de afleidende tak) krijgt de geleidelijke overgang waar het jou om ging de volle aandacht. Tevens heb ik een beetje verzadiging en contrast toegvoegd omdat ik het origineel erg flets vond. Inmiddels wilde ik dat ik hem zelf had gemaakt ;). linkje
Zo zie je maar weer wat je met een uitsnede kan doen ;)

@ bitMeister: Ik vind het wel een mooie plaat met die dauwige achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14425

Deze namiddag geschoten in Leuven centrum:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1350/553088030_bb72541bbc.jpg

Klik op de foto voor een grotere versie. Kritiek is uiteraard zeer welkom, anders zou ik hem hier niet plaatsen O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205924

te veel contrast, mede door die overbelichte spatborden; onderwerp noch compositie maken hier een showcasefoto van imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik vind de compositie juist wel mooi. Het doet mij wel wat; ik blijf er naar kijken iig.
Wat betreft het contrast ga ik wel mee, die kan wel omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 12:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 14425 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:42:
Deze namiddag geschoten in Leuven centrum:

[afbeelding]

Klik op de foto voor een grotere versie. Kritiek is uiteraard zeer welkom, anders zou ik hem hier niet plaatsen O-).
Even 2 dingen die mij zo opvallen:
- je post af en toe een foto, vraagt om commentaar en krijgt dat. Ik mis het gedeelte waarin je die andere mensen commentaar geeft die er evengoed om vragen (vind erom vragen sowieso al niet zo beleefd, maar dat terzijde).
- Kritiek is niet iets wat je moet verwachten in een showcase topic, hier laat je je beste werk zien, gewoon om te showen. Kritiek en tips is in de afdeling testcase. Dat is geen stap lager, het is simpelweg een ander soort draadje.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@[SainteR]:
Mijn Frans is niet zo best, maar staat daar nou: "Fascisme zal niet voorbijgaan"? Klink eigenlijk als een hakenkruis in tekstvorm, bah.
De foto staat een beetje scheef (zie bliksemafleiding links) en de hoge lichten zijn flink overstuurd (de straat lijkt bestrooid met zilverzand). Ik zie niet echt verband tussen de onderdelen auto, fietsen en muur-met-tekst. De auto valt nog het meest uit de toon, maar ik zie niet zo snel hoe je die weg zou kunnen laten (tenzij het je eigen auto is). Nu zie ik hier in Delft dagelijks oude fietsen tegen nog oudere gevels staan, dus mij "pakt" het beeld sowieso al niet, maar ik zie echt helemaal niets in deze foto. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14425

Toff schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:41:
@[SainteR]:
Mijn Frans is niet zo best, maar staat daar nou: "Fascisme zal niet voorbijgaan"? Klink eigenlijk als een hakenkruis in tekstvorm, bah.
Mja, de tekst zelf heb ik er niet opgezet en ik heb er ook helemaal geen sympathie voor ofzo.

Wat de opmerking van Nomad betreft, mijn excuses je hebt wel degelijk een punt en zal er dan ook in de toekomst mee rekening houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Anoniem: 14425 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:52:
[...]

Mja, de tekst zelf heb ik er niet opgezet en ik heb er ook helemaal geen sympathie voor ofzo.
Maar je verwijst er in de titel van je foto wel naar. Waarom? Niet dat ik je in de foute hoek wil drukken, maar is begrijp niet waarom je die foto hebt gemaakt, als de tekst je onverschillig laat. Laten we de betekenis van de tekst (ik gaf al aan dat mijn Frans niet best is) er buiten houden, maar ik ben nieuwsgierig naar wat jou heeft doen besluiten om de foto zo te maken, te bewerken en hier te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic @ Toff; waarom is het niet mogelijk een situatie te beschrijven zonder daar gelijk een mening over te moeten hebben? Ik snap de tekst en toch vind ik de titel goed gekozen. Het is toch zondermeer een vorm van ideologisering, of je deze nauw vanuit je eigen belevingswereld afkeurt of niet. En zou de media niet ook zaken mogen (of zelfs moeten) beschrijven die ze niet goedkeuren?

Nog maar een fototje van mij ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.h.nienhuis/test.jpg
[een zwembad 's avonds in toscane]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197753

Offtopic: Norcenni Girasole club ;). Het lagunezwembad bovenaan :P

Ik denk persoonlijk dat hij in kleur wat mooier was geweest, ik weet namelijk hoe 't er daar uitziet, en dit geeft een beetje een grauwe look van zo'n vrolijk zwembad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182115

Ik ga mee met Arpie_RS, ik denk dat hij me in kleur mee had gedaan.
offtopic:
Dan moet ik je toch even vragen waar het precies is, want ik herken het, en ik heb een heeeeeeel sterk gevoel dat ik daar al eens ben geweest :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De reden dat ik em z/w heb gemaakt is dat ik em 's avonds geschoten heb, en toen de kleuren al aardig weg waren. De camping ligt in figline valdarno aan de arno ten zuid-oosten van florance. Het kan zijn dat het je bekend voorkomt, want ik ben geen niet-nederlanders tegengekomen op de camping 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Maak hem dan eens duo-tone :). Ik zat net al te denken in wat voor kleuren, maar misschien de foto sepia, en het water blauw? Is hij direct een stuk minder somber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@KM... Misschien moet je er een stuk lucht afknippen....

Ik ben weer eens bij een MTB wedstrijd (mijn passie) gaan schieten. Deze vond ik het mooist van de dag. Het is Marie-Hélène Prémont van het Rocky Mountain team.

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.com/gallery/2007/Champery/women/images/IMG_2860_out.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 21:40
Heel netjes, vooral de framing is erg goed gelukt voor een foto van zo dichtbij genomen. Heb je er nog aan gecropt? Heb je misschien wat begeleidende EXIF-info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wacko schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 01:28:
Heel netjes, vooral de framing is erg goed gelukt voor een foto van zo dichtbij genomen. Heb je er nog aan gecropt? Heb je misschien wat begeleidende EXIF-info?
# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/125 second = 0.00800 second
# Lens F-Number/F-Stop = 35/10 = F3.50
# Exposure Program = shutter priority (4)
# ISO Speed Ratings = 200

Zoiets? Gewoon firefox installeren, heb je direct minder last van virussen, en je kan Exif Viewer installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
MBV schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:50:
[...]

# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/125 second = 0.00800 second
# Lens F-Number/F-Stop = 35/10 = F3.50
# Exposure Program = shutter priority (4)
# ISO Speed Ratings = 200

Zoiets? Gewoon firefox installeren, heb je direct minder last van virussen, en je kan Exif Viewer installeren :P
Welke firefox plugin gebruik jij dan? Die van mij (FxIF) geeft helemaal geen exif bij dat plaatje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

[...]

't gaat hier over foto's, niet mensen die hun gewoontes willen opdringen aan andere mensen 8)7.

Maar genoeg geflame ;-) (komt toch niemand verder mee) Wat een geweldige foto! Ik had het idee dat mijn bagger-camera lang geen groot genoeg iso- en f-nummer bereik had om mooie foto's te maken maar tot nu toe zijn alle echt goede foto's met haalbare instellingen gemaakt. Vooral deze mountainbiker is echt om van te smullen! Way to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-DG- schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:08:
[...]

Welke firefox plugin gebruik jij dan? Die van mij (FxIF) geeft helemaal geen exif bij dat plaatje? :?
deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

-DG- schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:08:
[...]

Exif Viewer 1.15, op linux. Eerste resultaat: [google=firefox addon exif]
ssj3gohan schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:11:
[...]
't gaat hier over foto's, niet mensen die hun gewoontes willen opdringen aan andere mensen 8)7.
Ehm, zo erg was hij toch niet? En er staat een smiley achter.
Maar genoeg geflame ;-) (komt toch niemand verder mee) Wat een geweldige foto! Ik had het idee dat mijn bagger-camera lang geen groot genoeg iso- en f-nummer bereik had om mooie foto's te maken maar tot nu toe zijn alle echt goede foto's met haalbare instellingen gemaakt. Vooral deze mountainbiker is echt om van te smullen! Way to go!
Wat het wel lastig maakt met een compactcamera is de afdrukvertraging. Dat werkt simpelweg niet met snel bewegende voorwerpen. Ook is jouw lens fysiek veel korter, waardoor de achtergrond veel minder vervaagt bij hetzelfde f-nummer.

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 19-06-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

MBV schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:31:
[...]

Exif Viewer 1.15, op linux. Eerste resultaat: [google=firefox addon exif]

[...]

Ehm, zo erg was hij toch niet? En er staat een smiley achter.

[...]

Wat het wel lastig maakt met een compactcamera is de afdrukvertraging. Dat werkt simpelweg niet met snel bewegende voorwerpen. Ook is jouw lens fysiek veel korter, waardoor de achtergrond veel minder vervaagt bij hetzelfde f-nummer.
(sorry van de flame hoor, was minder scherp bedoeld maar ik was pas net wakker ;-))

Ja, ik weet het probleem met compactcamera's. Het is toch meestal, zeker met het nieuwe exemplaar van mn ouders, nog goed mogelijk om een vrij korte scherptediepte te krijgen als je een beetje klooit. En met goed licht en een hoger f-nummer krijg je er alsnog lekkere (hoewel ruizigere) plaatjes uit. Voornamelijk de weinig lichtsterke lens doet je meestal de das om, en soms de kleine ccd.

Echter, ik probeer omdat ik gewoon recalcitrant ben te roeien met de riemen die ik heb!

Maar zoals een paar posts hierboven: iemand kan nog een 300D hebben, als hij geen fatsoenlijke compositie weet te schieten wordt ie helemaal afgekraakt in de showcase. Ik ga zeker proberen met mijn *oude* compactcamera (medion 5 mpix) een showcasefoto te schieten, maar helaas heeft die een afdrukvertraging van 3 sec eerste foto en daarna ~600 ms per foto met max. drie fotos achter elkaar, dus ik zal héél goed moeten kunnen anticiperen wil ik een fatsoenlijke actiefoto maken. Vanmiddag post ik in het panoramaforum misschien nog een Den Haag- of Rijswijkpanorama, ik heb afgelopen week twee prachtige plekjes gevonden die bij exact het licht dat we vandaag hebben er vrij goed uitziet. Natuurlijk is een panorama vrij gemakkelijk om 'dramatischer' te maken dan een enkele foto, maar op een andere manier ben ik momenteel nog niet goed in staat om een foto te maken die spannend genoeg is om op internet te test/showcasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 21:40
[...]

Hm, ja, zoals aangegeven liet FxIF niets zien dus ik ging er van uit dat er geen EXIF-info meer in zat. Zojuist Exif Viewer geinstalleerd en nu zie ik het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ssj3gohan schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:33:
[...]

(sorry van de flame hoor, was minder scherp bedoeld maar ik was pas net wakker ;-))

Ja, ik weet het probleem met compactcamera's. [...]
Geeft niks, ik was alleen wat verbaasd :).
Ik heb ook met mijn compactcamera een paar heel mooie foto's geschoten, dus laat je niet tegenhouden door wat ik daarnet zei. Een SLR maakt het alleen maar een stukje makkelijker. Toch zijn er wat uitzonderingen: met een Canon S60 foto's maken tijdens de demo bij de TU/e laatst bleek toch wat te hoog gegrepen ;) Het was meer de manier waarop je het zei, alsof alleen sluiter, diafragma en ISO-waarde ertoe doet. Ik begrijp nu dat je dat niet bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

wacko schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 01:28:
Thanks voor het commentaar. Ik zei al dat dit de mooiste van de dag was :) De EXIF zal ik er volgende keer bijzetten. De foto is wat gecropped en door DxO gehaald. Ik zal er vanavond een linkje bijzetten naar het orgineel.

ik heb natuurlijk nog meer foto's geschoten die dag, die staan hier.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223029

@[SainteR]: buiten de overbelichte spatborden heeft je foto zeker iets vind ik. door het treurige ontwerp van het gebouw lijkt dit een foto van 10 tallen jaren geleden, op de auto na dan :)
@MIJ: vind de lichten op je foto wel geslaagd, geen overdreven contrast enzo.
heb je geen link naar deze foto in kleur?
@zonoskar: je foto straalt echt beweging uit, ik veronderstel dat je die getrokken hebt op ong. 1/250s en meebewogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@wihim@zonoskar: ik veronderstel dat je die getrokken hebt op ong. 1/250s
Ahum, er staat tussen jou en de foto een hele discussie over de exif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Mijn eerste solo showcasefoto. Althans, ik hoop dat jullie daar ook zo over denken. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1224/602066318_2e53e82b68.jpg?v=0

Klik om grotere versie, beschrijving en EXIF info te bekijken.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 15:38
Ik denk er ook zo over!
Wat kan een 'kleine' foto mooi zijn!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ge-wel-dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Wow... Erg tof.
Vooral die kleuren, hoe je het ook gedaan hebt.
Compositie natuurlijk ook, maar voor mij zijn het vooral de kleuren die het hem doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Vechtende bavianen tijdens voedertijd zorgen altijd voor fotopret, heb een hele serie maar deze vond ik toch wel het beste het machogedrag van Mantelbavianen weergeven.

Afbeeldingslocatie: http://wiljen.eu/images/20070624181927_pp.jpg

En omdat dit een solo topic is doe ik deze even achter een linkje.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Bedankt voor het commentaar. :) En Sharky: Toffe actie foto, maar is die linker aap nou aan het kakken?! :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@Captain N: gave foto. Vond je dat je eerdere foto (de bloem) hier ook niet had misstaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Aangezien het topic van de weekopdracht redelijk dood lijkt plaats ik deze foto ook maar hier in de hoop dat ik toch nog wat commentaar op de foto kan krijgen. Vond het zelf wel goed genoeg voor showcase, maar als deze mening niet gedeeld wordt plaats ik hem wel in de solo testcase.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1194/624325288_4bb0fc11f4.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Omni superens op 25-06-2007 22:25 . Reden: foto aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 19:39
mijn eerste reactie: allemachtig wat een grote hand!
Lekker toning wel, alleen dat lichte stuk aan de rechterkant mag wat mij betreft wel weg, maak de hele achtergrond maar mooi zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196052

Lekkere foto, dat rechterstuk ook ff zwart maken zoals hierboven ook gezegd, en ik vind hem top _/-\o_
Ook ik dacht net; whoww...grote hand :o

p.s., misschien zou ik zelfs het shirt ook zwart maken, kijken hoe het uitpakt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 196052 op 25-06-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Bedankt voor het commentaar! Heb het lichte gedeelte zwart gemaakt, was iets waar ik eerder ook over aan het twijfelen was.

@ FlighTom: Met shirt zwart gaat het contrast een beetje verloren, vind de foto zo beter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@Captain N: Mooie mysterieuze sfeer! lekker analoog gevoel
@Sharky: mooie actie, maar de tweede is toch een wat betere foto, *iets* minder rommelig :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196052

@ Omni superens, mooi zo ;) ik ben even zo vrij geweest om het shirt ook weg te werken (gewoon helemaal zwart), maar je hebt gelijk.. Daarmee gaat het contrast verloren
Maar nog een ding, heb jij nou zulke grote handen, of is je hoofd in vergelijking kleiner ;)
(niet negatief opvatten hoor!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

Garyu

WW

@Sharky: lekkere actie, maar beetje lastig te zien wat er nou precies gebeurt.

@Omni superens: Ik vind de foto niet echt showcase kwaliteit. De foto is erg donker, de gekreukte lijnen in het T-shirt trekken erg (te) veel aandacht. En inderdaad: wat is die hand groot :o. Had hem eerder in het testcase-topic gezet.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-06 10:58
Hier een foto van mijn vriendinnetje. Is van een serie die ik heb gemaakt als eindopdracht voor mijn fotografie-cursus. Mocht hij bevallen dat zet ik de hele serie er wel op.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1380/640717117_2ebe1b0c75.jpg
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.