daar heb je wellicht gelijk in, maar het moest echt van mijn hart dat - wanneer ik naar een aantal andere foto's op deze pagina kijk - ik niet kan begrijpen dat deze foto niet 'showcasewaardig' is, maar ik zal de vraag nog maar eens in het feedback-topic zetten...RedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:06:
En lateef, jou zou toch niet uitgelegd moeten hoeven worden dat voor reacties inzake moderatie er een FGS-feedback topic is waar je dergelijk comment kwijt kan...
Muggenziften kan ook positief zijn en dan is het geen muggenziften meer. Bedankt voor dit commentaar. Ben het er eigenlijk wel mee eens. Weer wat geleerd voor de volgende keerRedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:06:
Erg leuke uitvoering van de opdracht inderdaad. Om even te muggenziften en tóch comment te geven:
Het is jammer dat rechts het ´pootje´ nog mist, ik had graag de hele letter Pi erop gezien. Ook boven zit de passer voor het ´eindigen´ van de letter, wat het symbool Pi wat minder sterk maakt. Om het helemaal af te maken had ik ook nog graag het tweede 'schroefje' op het linkerpootje van de passer in beeld gezien, in plaats van half.
Maarrrrrrrrrr zéker showcasewaardig.
En lateef, jou zou toch niet uitgelegd moeten hoeven worden dat voor reacties inzake moderatie er een FGS-feedback topic is waar je dergelijk comment kwijt kan...
Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II
Ik heb de foto van Crashcat weer teruggezet, als ik nu terugkijk begrijp ik eigenlijk niet zo goed waarom ik hem in eerste instantie heb weggeedit. Please continue posting! (Mooie plaatjes graag)
Opbouwende kritiek voor royv: als je die hand er toch helemaal opzet, is het beeld meer "af", nu vraagt die hand best om aandacht, maar staat hij er gewoon niet helemaal op. Dat doet mijns inziens af aan de (zo te zien nogal) bewerkte foto.
Als laatste: GEBRUIK DE CHECK-IMAGES KNOP NOU EENS!
Opbouwende kritiek voor royv: als je die hand er toch helemaal opzet, is het beeld meer "af", nu vraagt die hand best om aandacht, maar staat hij er gewoon niet helemaal op. Dat doet mijns inziens af aan de (zo te zien nogal) bewerkte foto.
Als laatste: GEBRUIK DE CHECK-IMAGES KNOP NOU EENS!
Bericht hierboven
Voor de verandering hier maar eens een plaat neerzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 03-05-2007 23:55 ]
Denk dat er nog steeds iets niet klopt, Floris, want er staant nog een vierkant haakje achter de foto, waardoor hij bij mij nog steeds niet verschijnt.Floris schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:35:
Ik heb de foto van Crashcat weer teruggezet, als ik nu terugkijk begrijp ik eigenlijk niet zo goed waarom ik hem in eerste instantie heb weggeedit. Please continue posting! (Mooie plaatjes graag)
Wow: kleuren, contrast compositie... wow. Ben er nog niet uit of dat stukje schaduw in het looppad nu stoort of niet. Was dat de bedoeling?relonky schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:53:
[afbeelding]
[rare opmerking]
Denk dat je dit als een foto bij een rouwkaart zou kunnen verkopen, beetje het "walk through the valley of the shadow of death"-idee, weet nie waarom, maar ik krijg er meer een "hoopvol, ondanks..." idee bij dan een "happy happy joy joy" (als je begrijpt wat ik bedoel)...
[/rare opmerking]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
De schaduwpartij was nu eenmaal aanwezig (we waren aan het wandelen en dan ga je niet een paar uur later weer terug naar die plek om de foto opnieuw te nemen. Bovendien zouden er dan voetsporen bijgekomen zijn), maar ik had de plaat liever zonder de schaduw gehad.

Stond in het testcase topic, maar eigenlijk denk ik dat hij hier wel kan.
Foto genomen in Parijs, nog met mijn powershot A520 (heb sinds een week een sony Alpha100)
Mijn Flickr; Sony A7iii
Wel apart, met die 'scheve lucht' boven de boomtoppen, als je begrijpt wat ik bedoel. Wel leuk, wat anders dan anders.
als ik zo eens kijk naar de kwaliteit die je aflevert, zou je dat best vaker mogen doen.relonky schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:53:
[afbeelding]
Erg fraai weer.
Zet je dit op, of is het spontaan geschoten.
mooi hoor. Erg leuk, de hangende bomen met de ietwat "hangende" man. De lijn in de lucht en de weg eronder. Top plaat.ikmattie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:11:
[afbeelding]
Foto genomen in Parijs, nog met mijn powershot A520 (heb sinds een week een sony Alpha100)
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik vind dit eigenlijk niet echt showcasewaardig..Stiegl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 08:15:
Eindelijk weer een beetje luchten om mee te spelen
[afbeelding]
Tijdens een wandeling werd al genoemd...YellowCube schreef op maandag 07 mei 2007 @ 08:42:
[...]
Zet je dit op, of is het spontaan geschoten.
Zoals Bits! al aangeeft is het spontaan geschoten. De man die daar loopt is mijn schoonvader en die loopt nogal hard door, dus ik moest heel snel zijn om dit shot te kunnen maken.
ik vind de plaat van Stiegl ook showcase waardig. Rechtzetten hoeft zelfs van mij niet
Ik zou het contrast nog wat verhogen en dan met name de wittonen. Het is nu nog een beetje een grijze plaat. Ik denk dat het mooier is wanneer je de grijstonen wat witter maakt...ikmattie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:11:
[afbeelding]
Mag, maar zou je dan misschien kunnen vertellen waarom, en wat er volgens jou misschien beter aan had gekund?Bits! schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:30:
[...]
Ik vind dit eigenlijk niet echt showcasewaardig..
Thanx, ik zat nog te twijfelen of ik hem nog zou draaien, maar volgens mij staat hij wel redelijk recht. NB, de weg loopt daar af naar de Rijn, wellicht is dat waardoor hij scheef lijkt. Het is in de buurt van de Blauwe Kamer bij RhenenSimon schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:24:
Bits! ik vind 'm wel showcase waardig, alleen nog ffies rechtzetten. Waaro is die geschoten?
[ Voor 14% gewijzigd door Stiegl op 07-05-2007 17:49 ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Na veel te hebben gelezen en bekeken, hierbij ook mijn allereerste bijdrage. Geschoten in de zoo van Duisburg, afgelopen weekend.

Ook ingestuurd bij de weekopdracht van Week 18 (thema vrijheid), maar er werd eigenlijk geen commentaar opgegeven (behalve littlejoannes).

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
@dottie: mooie dreiging enzo. Alleen de kleur vind ik niet echt lekker uit de verf komen, een beetje grauw. Als je daar wat aan kan doen, en zijn ogen ietsje oplicht, dan heb je echt een prachtplaat (ondanks de groene troep op het water, en op zijn sik
).

@MBV: tnx voor je comment. Ik heb weinig ervaring met het fatsoenlijk editen van de foto (op het gebied van kleur). Ik heb nu alleen in PS de highlights ietsjes omhoog geschoven en een beetje met de schadow gespeeld.
Gemaakt in Brussel met als doel zowel het tijdelijke als het blijvende in beeld te brengen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
@ Rudedadude: Gedachte achter de foto vind ik goed, alleen is het jammer dat de onderkant van de foto nu zo donker is, naar mijn idee te donker.
@Rudedadude, jebedoelt de mens zal alles slopen maar zal zelf altijd blijven bestaan
Maar ik ga met Omni mee: de mensen zijn wel erg donker. Lijkt wel of het 2 opnames zijn. Bovenkant is wel prima belicht.
OK, dat had ik er misschien idd bij moeten vermelden. Ik vind de kleuren niet echt mooi, wat grauw zeg maar.. Daarnaast lijkt het inderdaad of hij scheef staat, al komt dit doordat het daar sowieso afloopt. En het onderwerp boeide me niet echt, vandaar.. Maargoed, er zijn dus ook anderen met een andere mening en dat kan, want die is persoonlijk.Stiegl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:47:
[...]
Mag, maar zou je dan misschien kunnen vertellen waarom, en wat er volgens jou misschien beter aan had gekund?
[...]
Thanx, ik zat nog te twijfelen of ik hem nog zou draaien, maar volgens mij staat hij wel redelijk recht. NB, de weg loopt daar af naar de Rijn, wellicht is dat waardoor hij scheef lijkt. Het is in de buurt van de Blauwe Kamer bij Rhenen
Ik heb het al es eerder gezegd, maar tis een mooi plaatje, ps werk wat erin zit zal ook niet mis zijn
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
mooi, maar 2 dingen, blauw in de ogen en 't groen in 't gezicht, het blauw vind ik teveel en 't groen niet mooi..
|>
Hmm mijn foto's zijn blijkbaar multi-interpretabellittlejoannes schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:18:
@Rudedadude, jebedoelt de mens zal alles slopen maar zal zelf altijd blijven bestaanMaar ik ga met Omni mee: de mensen zijn wel erg donker. Lijkt wel of het 2 opnames zijn. Bovenkant is wel prima belicht.
De onderkant is uiteindelijk nog wat donkerder geworden dan deze in de oorspronkelijke foto was. Ik vond het zelf niet te donker, maar misschien de kijkhoek op mijn laptopschermpje niet helemaal goed...
@fooker: mooi, leuk die tegels nog op de achtergrond. Ik weet alleen niet of ik het nu een gemis vind dat z'n voeten eraf gehakt zijn. compleet is ook maar zo compleet, maar nu 1 witte sok en een halve voet is het ook net niet helemaal. De gezichtsuitdrukking is wel erg goed.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Vannacht in Rotterdam gemaakt. De lichten geven de 'brandgrens' aan die door het bombardement in de Tweede Wereldoorlog werd veroorzaakt.

Het regende, dat viel erg tegen.

Het regende, dat viel erg tegen.
[ Voor 11% gewijzigd door Willem op 15-05-2007 09:44 ]
Anoniem: 177789
Wees blij dat het regende, nu kun je mooi de stralen de lucht in zien schieten door de reflectie op de regendruppels. Als het mooi droog en helder was geweest had je er veel minder van gezien.Het regende, dat viel erg tegen.
over de foto: Mooi beeld met die lampen er zo boven. Compo vind ik ook wel aardig, alleen jammer van de vrij grote overbelichte vlekken in de foto.
die overbelichte vlekken doe je helemaal niets aan. Zijn gewoon de bundels die op de wolken schijnen.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Overigens was het maken van de foto geen reet aan...
12mm op ISO 400, f/18 op 25 seconden en klaar
12mm op ISO 400, f/18 op 25 seconden en klaar
ik vind de regen juist een gewin, wat shocking blue ook aanhaalde. Zonder regen zou het resultaat wel eens stukken minder kunnen zijn. Dan was het waarschijnlijk een soort noorderlicht boven R'dam.
Waarom de foto niet even door een ruisfilter gehaald? Vind hem dan beter tot zijn recht komen.
Link Aangepaste foto
Link Aangepaste foto
Netjes! Gisteravond geen tijd mee voor gehad 
Heb NeatImage (licentie) dus moet goedkomen.
Heb NeatImage (licentie) dus moet goedkomen.
potvrrrr, die foto had ik willen maken
(maar dan op 10mm
) , maar ik was nog brak van het weekend en kon echt niet tot middernacht opblijven. Had trouwens een foto op pak-em-beet 100 iso en f11 niet een beter resultaat gegeven? Lenzen worden over het algemeen minder bij diafragma's boven de f12 (oid) en iso 100 is ws. weer net wat ruisvrijer dan iso 400.
Mooie foto trouwens
Mooie foto trouwens
Ow heck, dus dát zag ik, vanuit hier (Barendrecht) zag je alleen een raar wit schijnsel boven de stad, ik dacht dat daar gewoon de maan door de wolken kwam ofzo 
De foto is nice trouwens
De foto is nice trouwens
Dat wel, alleen krijg je minder mooie overgang van licht. Heb er één gemaakt op ISO 200 (don't ask, D70), maar dat scheelt heel erg veel: je krijgt 'specifieker' licht, minder licht om de bron heen als je begrijpt wat ik bedoel. Zal de foto vanavond nog even door NeatImage heen halen dan valt de ruis heel erg mee.Rudedadude:
Had trouwens een foto op pak-em-beet 100 iso en f11 niet een beter resultaat gegeven? Lenzen worden over het algemeen minder bij diafragma's boven de f12 (oid) en iso 100 is ws. weer net wat ruisvrijer dan iso 400.
Danke!
Had 'em al in het testcasefoto topic gepost. Maar ik hoop dat ie hier ook welkom is.

I served in a company of heroes.
Zeker, prachtige foto en een goede omzetting naar zwart/wit.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Showcasewaardig inderdaad. Beetje aan de ruis kant, wellicht wat wegwerken met neatimage of iets in die richting?Anoniem: 205924 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:47:
[afbeelding]
hdr probeersel, stond bij testcase maar mss ook wel showcasewaardig
@maciek: mooie sfeervolle plaat. Enige minpuntje is dat in de rechteronderhoek wat detail verloren gaat vanwege het dichtlopen van het zwart.
@alains: hij is volgens mij niet helemaal scherp en bovendien is de auto wel erg centraal geplaatst (maar zal ook wel lastig zijn met het pannen).
@papapol: de hdr bewerking op zich vind ik lekker (zeker in combinatie met de zwart-wit omzetting), maar de plaat op zich kan mijn aandacht niet echt vasthouden.
@alains: hij is volgens mij niet helemaal scherp en bovendien is de auto wel erg centraal geplaatst (maar zal ook wel lastig zijn met het pannen).
@papapol: de hdr bewerking op zich vind ik lekker (zeker in combinatie met de zwart-wit omzetting), maar de plaat op zich kan mijn aandacht niet echt vasthouden.
Anoniem: 215871

Zag deze oude schuur in de buurt van Dalfsen staan. Na wat 'fotowinkelen' is dit het resultaat. Heb getracht alle kleur op groen na te verwijderen. Op een beetje bruin in de schuur zelf na is dat volgens mij wel aardig gelukt.
Ik vind het een mooi effect
. Enige minpuntje is dat de horizon iets lager had gemogen: ietsje door je knieën en wat meer omhoog mikken
Even een andere uitsnede van jou foto gemaakt YellowCube. Ik vind hem zo beter tot zijn recht komen.
Kleine versie 600px
Grote versie
Kleine versie 600px
Grote versie
Die mening heb ik ook, met net iets minder water er lucht komt komt de speelse symetrie van de palen krachtiger naar voren. Meer 'body' in de foto. Maar het ligt er maar net aan wat je doel is met deze foto. Als je die van Yellowcube namelijk groot aan de muur hangt kan ik me goed voorstellen er lekker op weg te dromen; die rust heeft namelijk wat
.
Sodeju, die is lekker. Heerlijke sfeer straalt die uit.YellowCube schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:03:
[afbeelding]
alweer 2 jaar geleden geschoten, met een D70 op een statief en een 24-85mm zoomlens.
This footer is intentionally left blank
Ik ben het met Hurricane eens Yellowcube. Mooie foto, maar bij deze uitsnede komt ie beter tot z'n recht.
Het is toch ook appels met peren vergelijken, want een kadertje etc erom maakt het geheel ook fijner. In de foto van YC lijken de paaltjes meer in de leegte te staan, dat gevoel heb ik minder bij de aangepaste versie.
Ik ben het er niet mee eens! Zo 
Vind het origineel beter. Het kader wat je erom heen gezet hebt vind ik ronduit afschuwelijkiets subtieler kan wel niet echt mooi het is een beetje iellig en vind de foto puurder als origineel. Denk verder dat je een foto als deze gewoon groot afgedrukt moet zien en niet op 600 pix! Dan valt er beetje te oordelen. (de full versie vind ik al heel anders overkomen)
* Micha doet eens gek en plaatst een foto:
Vind het origineel beter. Het kader wat je erom heen gezet hebt vind ik ronduit afschuwelijkiets subtieler kan wel niet echt mooi het is een beetje iellig en vind de foto puurder als origineel. Denk verder dat je een foto als deze gewoon groot afgedrukt moet zien en niet op 600 pix! Dan valt er beetje te oordelen. (de full versie vind ik al heel anders overkomen)
* Micha doet eens gek en plaatst een foto:

[ Voor 60% gewijzigd door Micha op 29-05-2007 23:22 ]
Micha, leuke foto, maar die zonnebril....... Ik zie ze tegenwoordig veel vaker. Schijnt weer in te zijn. M'n moeder liep er in de jaren 70 al mee. Toen vond ik ze vreselijk en dat is tot op de dag van vandaag niet anders.
@YellowCube: Bijzondere manier van kijken naar het water @ 2,5". Eerst dacht ik "jammer", maar als hij scherp was geweest had ik er mss geen tweede keer naar gekeken. Lekker groot afdrukken voor aan de muur!
dank jullie wel voor de commentaren.
@Hurricane: de uitsnede is idd wel puik, maar ik vond het grote blauwe wel lekker rustig. Zo hangt ie ook bij mij thuis.
@Micha: classy en netjes nabewerkt. Ik had echter wel liever gezien dat ze er helemaal op staat.
@Hurricane: de uitsnede is idd wel puik, maar ik vond het grote blauwe wel lekker rustig. Zo hangt ie ook bij mij thuis.
@Micha: classy en netjes nabewerkt. Ik had echter wel liever gezien dat ze er helemaal op staat.
[ Voor 23% gewijzigd door YellowCube op 31-05-2007 08:05 ]
Anoniem: 205924
strak shot, alleen jammer van de leegte links vind ik
toning en belichting is perfect
toning en belichting is perfect
Mooi shot bakman, had zo uit een Levi reclame kunnen komen
Meer G-Star Raw Denim, qua stijl.Silent Thunder schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:41:
Mooi shot bakman, had zo uit een Levi reclame kunnen komen
This footer is intentionally left blank
@MIcha: Mooie plaat, ik ga met YC mee, classy uitstraling.
@Bakman: heerlijke plaat, ik ga mee met de posters die zeggen dat ie uit een jeansreclame had kunnen komen.
@neononline: Lekkere plaat. Op het model mooi licht, en die achtergrond geeft een mooi kleurtje af. In combinatie met de koperen(?) stukken links een lekker klassiek beeld.
Wat me wel stoort is die 20% rechts. Het lijkt net alsof het er aan is gesoept, ook omdat die rand kaarsrecht lijkt. beetje een beeld alsof je je filmrolletje niet goed afgeknipt hebt gekregen.
Gezien die enorme tegenstelling, heb ik wel het idee dat je er een bepaalde bedoeling mee had?
@Bakman: heerlijke plaat, ik ga mee met de posters die zeggen dat ie uit een jeansreclame had kunnen komen.
@neononline: Lekkere plaat. Op het model mooi licht, en die achtergrond geeft een mooi kleurtje af. In combinatie met de koperen(?) stukken links een lekker klassiek beeld.
Wat me wel stoort is die 20% rechts. Het lijkt net alsof het er aan is gesoept, ook omdat die rand kaarsrecht lijkt. beetje een beeld alsof je je filmrolletje niet goed afgeknipt hebt gekregen.
Gezien die enorme tegenstelling, heb ik wel het idee dat je er een bepaalde bedoeling mee had?
@neononline: ik zou hem vierkant croppen zodat de rechterkant eraf valt. IMHO verne#kt dat de plaat nogal. Wat overblijft is een mooie klassieke plaat. Ook jammer is dat hij niet helemaal scherp is.
[ Voor 13% gewijzigd door wisselwerking op 01-06-2007 16:13 ]
Anoniem: 175347
@neoonline (& relonky en Mystikal); ik vind de rechterkant juist wat toevoegen. Het duurde eventjes totdat ik doorhad dat de plaatjes wel degelijk bij elkaar kunnen passen. Het geeft het een beetje mysterieuze sfeer (ik tegen de rest van de wereld oid)
Dat kan best zijn, maar persoonlijk vind ik het niet zo mooi. Er is naar mijn smaak te veel tegenstelling in het kleurenpallet en bovendien is de achtergrond rommelig (en voegt daarom naar mijn idee niet zo veel toe). Maar gelukkig. Smaken verschillenAnoniem: 175347 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:49:
@neoonline (& relonky en Mystikal); ik vind de rechterkant juist wat toevoegen. Het duurde eventjes totdat ik doorhad dat de plaatjes wel degelijk bij elkaar kunnen passen. Het geeft het een beetje mysterieuze sfeer (ik tegen de rest van de wereld oid)
Als voor iedereen de eerste indruk is dat de rechterkant er achteraf is aangeplakt dan zou ie er ook net zo goed aangeplakt kunnen zijn en zou je m haast als collage moeten gaan beoordelen
[ Voor 16% gewijzigd door HanslH op 01-06-2007 15:20 ]
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
lijkt mij ook een een tikje onscherp, foto kan duidelijk nog wat nabewerking gebruiken.
Ik post ook maar eens wat. Deze foto werd gemaakt tijdens een uitvoering van het Mozart Requiem in Leiden.
[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 01-06-2007 16:24 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
De foto is niet gecropped. Uitzoomen kon ik niet want met de teleconvertor erop is de lens gelocked. En donker, dat krijg je met een compact: ga je hoger met de ISO krijg je teveel ruis. Met de sluiterijd zat ik al op 1/6 sec. Dan liever iets te donker dan ruis of wazig. Aan de andere kant, als je de foto lichter maakt, gaat dat ten koste van de sfeer.
[ Voor 13% gewijzigd door EXX op 01-06-2007 16:57 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
NOFI, maar ik vind dat meer een plaat voor het testcase topic, om de volgende redenen:
- te krap gekaderd;
- te donker;
- rommelige achtergrond;
- het gemis van een instrument.
- te krap gekaderd;
- te donker;
- rommelige achtergrond;
- het gemis van een instrument.
Alle kritiek is welkom. Wat betreft te donker en kader, zie mijn eerdere post hoe dat komt. Wat mij interesseert: hoe had de foto beter gekund zonder een DSLR te moeten gebruiken.
Overigens is het "instrument" vol in beeld: de man is was een van de zangsolisten
Overigens is het "instrument" vol in beeld: de man is was een van de zangsolisten
^^ dan staat de foto hier dus fout, dan hald je hem in testcase moeten plaatsen, dit topic is bedoeld om te showen en complimentjes te krijgen
Persoonlijk zou ik het mooier hebben gevonden als je de foto wat minder van boven zou nemen. Dat hij een zanger is blijkt ook niet echt uit de foto, dan was het mooier geweest als hij zijn mond open zou hebben om te zingen (o.i.d.). Het donkere zou je via shadow/highlight misschien nog wel wat bij kunnen trekken.
De achtergrond kun je dmv de compositie natuurlijk wel enigzins beinvloeden (maar is afhankelijk van de situatie).
De achtergrond kun je dmv de compositie natuurlijk wel enigzins beinvloeden (maar is afhankelijk van de situatie).
Oeps, eeh, foutje bedankt!
. Dat wordt voor mij een enkeltje naar het juiste topic....
edit: ik kan geen "Solo testcasefoto's" topic vinden. Bestaat dat eigenlijk wel?
edit: ik kan geen "Solo testcasefoto's" topic vinden. Bestaat dat eigenlijk wel?
[ Voor 32% gewijzigd door EXX op 01-06-2007 17:16 ]
Zo ver weg staat 'ie toch niet: Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7
thanks!cowgirl schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:22:
Zo ver weg staat 'ie toch niet: Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7
@fooker: idd een sfeervolle foto
[ Voor 7% gewijzigd door EXX op 01-06-2007 20:40 ]
Prachtsfeer Fooker, fijne kleur, compositie bevalt me wel.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Netjes, misschien nog wat contrast toevoegen en even wat monochromatische ruis toevoegen voor een lekker leguber Sin City achtig sfeertje?
Knap scherpgesteld ook 
Heb je hem ook andersom? Lijkt me interessanter namelijk.
Heb je hem ook andersom? Lijkt me interessanter namelijk.
Bericht hierboven
Anoniem: 221317
Bedankt voor alle reacties. Ik kan me voorstellen dat jullie denken dat de rechterkant eraan is gesoept, maar dit is niet waar, omdat dit een ronde kapel is. Ik vind de rechter 20% juist iets toevoegen omdat dit de plaat wat minder saai en klassiek maakt. Ook de kleurtjes van de mensen en de bloempjes geven wat meer contrast aan de foto.
Ontspannend plaatje, de compositie is namelijk goed gekozen zo.
Wel een beetje teveel saturatie, zelfs als je van een kodak effect houdt.
Wel een beetje teveel saturatie, zelfs als je van een kodak effect houdt.
fraai bakman. mooi licht en lekker rauw.
Neononline: Erg bijzonder. Al had ik liever gezien dat je een keuze had gemaakt tussen of de mensen rechts op de foto of de koperen pot links, zodat je compositie iets fraaier wordt.
Mooi fooker, fraaie sfeer.
pvdplanet: Met Floris eens. De scherpte ligt helaas niet op het meest interessante punt.
Eentje van vanmiddag:
Neononline: Erg bijzonder. Al had ik liever gezien dat je een keuze had gemaakt tussen of de mensen rechts op de foto of de koperen pot links, zodat je compositie iets fraaier wordt.
Mooi fooker, fraaie sfeer.
pvdplanet: Met Floris eens. De scherpte ligt helaas niet op het meest interessante punt.
Eentje van vanmiddag:

@fooker, mooi, wel ietwat uitgeschoten met de sharpening
@pvdplanet, ik kan je idee er in begrijpen, vind 'm er alleen zo niet echt uitkomen
@Neononline, hmm, het heeft wel wat, maar vind 't licht niet erg mooi zo
@Jasper, mooi, misschien nog even Haarlems trots, Teyler, ietwat oplichten? Je sharpening lijkt her en der ook randje te zijn...
eentje van mij
@pvdplanet, ik kan je idee er in begrijpen, vind 'm er alleen zo niet echt uitkomen
@Neononline, hmm, het heeft wel wat, maar vind 't licht niet erg mooi zo
@Jasper, mooi, misschien nog even Haarlems trots, Teyler, ietwat oplichten? Je sharpening lijkt her en der ook randje te zijn...
eentje van mij

|>
Iets te veel saturation, maar vooral iets te donker/te veel contrast naar mijn smaak. Verder wel een plaat met potentieAnoniem: 221317 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:20:
Dit is een andere aardige plaat van de Hofgarten in München.
Wat vinden jullie ervan?
PS. Gemaakt met een Fujifilm Finepix S9600.
[afbeelding]
Ehm, dat was toch de bedoeling? Dat de sharpening op de randjes werkt?Simon schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:20:
[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 04-06-2007 10:28 ]
Is dat het kappeletje tussen Eys en Wittem?
DJI Mini 2
@-DG-
Kan niet precies beschrijven waarom, maar ik vind het werkelijk een fantastische plaat. Scherp, glimmend, detail en helemaal goed.
Kan niet precies beschrijven waarom, maar ik vind het werkelijk een fantastische plaat. Scherp, glimmend, detail en helemaal goed.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Er zit nogal wat rommel rondom die figuurtjes (4x vergroot, maar zelfs op de thumb duidelijk zichtbaar). Doet nogal afbreuk aan het beeld. Verder is (mij) niet duidelijk waar deze mensen vandaan komen en/of waar ze naartoe gaan en de lucht heeft 0,0 tekening. Wat zie je zelf in deze foto?
Dit topic is gesloten.