Net even gespeeld maar weet niet of ik deze titel wel ga kopen (ja hij is gedownload testen mag wel voor 45 euro/£17.99@play.com)
Zou iemand zich af mogen vragen waar de screenshots staan? : C:\Documents and Settings\All Users\Documents\STALKER-SHOC\screenshots, moest zelf ook even zoeken.
Hier heb ik een paar screenshots
Klik
(Lijkt erop dat er 'detail weggelaten is' vergeleken met ingame? Plaatjes lijken te lijden onder Jpeg compressie)
Sys specs zie sig.
1280x1024@32
CCC staat op Quality
ingame alles max, Vsync uit (60hz aan)
Viel me wel op dat in de console er een 'error' stond bij 1 van de vooraf aangegeven settings "16vtex" oid.
Het spel loopt wel lekker, weinig tot geen stotteringen/fpsdrops/haperingen (behalve als je voor de eerste keer uit dat hol komt). Ben al ff op pad geweest moest voor een missie onder die brug door maar werdt hard afgemaakt door een paar npcs met automatische geweren (mp5?).
Het is wel leuk om te zien dat er hier en daar wat andere 'stalkers' rondlopen, skins zien er erg gaar uit (rare verhouding arm/lichaam?) maar als je Wolf bekijkt ziet hij er wel tof uit, skins zullen wel beter worden naarmate je vordert.
Het viel me op na een aantal keer de eerste missie gedaan te hebben dat de ene keer je makkelijk wint, 2de keer compleet afgemaakt wordt, 3de keer ik als enige over was
Sommige dingen blijven hetzelfde ingame, npc die op zelfde plek staat/zelfde route loopt, maar wel monsters die totaal random spawnen en vijanden die random in eerste missie dorpje gespawned zijn.
Voor mij is dit een soort 'Oblivion met wapens' alleen mooi op een andere manier.
Aantal ergernissen:
- De moeite van het raken van je vijand, en hun die jouw wel raken?
- Als je iemand raakt (veel) te lage damage?
- Eerste missie dan drukken je 'mede stalkers' je weg uit je dekking, dus npc's hebben voorrang?
- Standaard controls zijn een beetje irri (crouch/lower crouch?) wel leuk maar je hebt nog 3 vingers nodig om die combinatie te maken, deze zijn natuurlijk zelf aan te passen maar er zijn teveel knoppen nodig voor een FPS, bewegen/strafe en crouch/lowcrouch vereist 4 vingers in krampachtige houding.
- Opties ingame veranderen voor mij niets aan de ingame graphics? (MP demo had hier geen problemen)
- HDR lijkt uit te staan, zie geen optie om dit aan/uit te zetten. (zoals je misschien wel kan zien op de screenies?)
- Onhandige besturing PDA, is misschien even wennen. Maar ook bugs zoals verdwijnende mission icoontjes en geen info over mission difficulty.
- De hoeveelheid anomalies? Hier en daar 1 ok, maar niet 20 op een dotje.
- Functie toetsen werken niet op mijn toetsenbord waardoor een 'quicksave' 'F-lock + F6?' vereist. (persoonlijke bug maar even irritant

)
- Balancing?
- Ik mis een 'balk' waar ik b.v. mijn medkit als shortcut in kan plaatsen zodat ik niet eerst naar options hoef om ookalweer te kijken welke toets de 'shortcut' was/is.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"