Company of Heroes - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.599 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:15:
mijn 1e indruk... jij weet niet hoe je dit spel speelt :P Verder no offence...
De welbekende doodoener.
maar dat is hoe het spel gaat! micro'en zal je moeten doen om het goed te laten verlopen.
Zo kun je alles wel oplossen. Als mijn auto naar links nijgt als ik het stuur loslaat gaat geen enkel weldenkend mens lopen "microën" door het stuur constant wat naar rechts te houden, dan gaat men naar de garage. Sterker nog, zo'n auto komt de APK niet door.

Maar als die units ingame echter te stom zijn om te beseffen wat ze hun teammates aandoen als ze hun loop tegen de achterkant van een tank aan zetten en vervolgens afdrukken dan ben ik ineens degene die niet kan spelen? Kom op zeg...

Daarnaast, ik zeg niet dat ik huilend ga zitten toekijken hoe mijn tank compleet aan gort wordt geschoten door friendly fire, sterker nog, het komt amper meer voor omdat ik het gewoon probeer te vermijden (door dus het stuur maar constant naar rechts te houden).

Ik zal echt niet beweren dat ik zo'n geweldige speler ben, ik speel hooguit 2 potjes op een avond en gemiddeld in een week haal ik de 6 potje waarschijnlijk niet eens. En dat dan ook nog eens enkel tegen de AI.
Maar zelf maar om zwaar onrealistische grove design flaws heen moeten werken, om vervolgens hier bij wijze van (!) uitgescholden te worden voor n00b gaat me te ver.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:12:
Chesck mijn replay ook vs. archi op semois. Echt wreed.
Linkje? 8) (kan m namelijk niet vinden)

[ Voor 7% gewijzigd door Rudios op 29-05-2007 22:40 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34
Ik vind dat je zeker wel valide punten aanhaalt! :Y
Ik erger mij met enige regelmaat ook groen aan geel aan lomp gedrag van de A.I. en dan met name wanneer zo'n pokke tank weer eens rücksichtloss door mijn zorgvuldig voorbereidde afzetting heen denderd alsof het lucht is. Ook de bekende friendly-fire incidentjes doen het altijd goed. Tanks en AT guns die uitermate strategisch rear-armor aanvallen zijn goed bezig! Alleen niet wanneer het de rear-armor van m'n eigen tank is. -O-
Verder vind ik het vele microën niet zo heel boeiend en met af en toe (:X) wat pathfinding probleempjes kan ik ook wel leven. Ik ben eigenlijk niet anders gewend van Blitzkrieg (andere RTS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:40:
[...]

Linkje? 8) (kan m namelijk niet vinden)
Ik geef je die tegen archi wel en een andere waar ik beter in speel :) morgen, eerst effe COH instaleren en kijken hoe hij heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:32:

heel verhaal over friendly rear shots en wire-slopende-tanks...
wat wil je met je wire bereiken door er zelf niet overheen te rijden? Als jij het niet doet, doet de tegenstander het wel, zelfde voor sandbags, etc. Wire tussen 2 muurtjes is nutteloos zodra er armor rondrijdt wat door muurtjes kan rijden. Ik ben zelf maar al te blij dat ik muurtjes en weet ik wel niet wat aan gort kan crossen, want dat is nog wel 's nodig om een flak van fatsoenlijke line of sight te voorzien.

Sowieso is wire minder nuttig nu elke engineer het kapot kan knippen. Sandbags, tja, online helpt het niet zo heel veel. In het begin misschien iets, maar zodra er armor, mortars etc beschikbaar zijn, is het nut een stuk minder.

En wbt rear shots, ik weet niet hoe je een tank aanvalt, maar ik hoop dat je dat doet door van 2 kanten aan te vallen ipv je tanks bij elkaar op te stellen.

Dit spel vereist een redelijk (zachtjes uitgedrukt misschien) micro niveau en dat maakt het voor mij en voor vele anderen juist zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:12:
wat wil je met je wire bereiken door er zelf niet overheen te rijden?
Aangezien de AI ze niet kapot knipt en ik alleen tegen de AI speel... Tegen armor zijn er tanktraps.
En wbt rear shots, ik weet niet hoe je een tank aanvalt, maar ik hoop dat je dat doet door van 2 kanten aan te vallen ipv je tanks bij elkaar op te stellen.
één tank wel ja. Komt er echter nog een aan vanaf een andere kant dan kan het al raak zijn.

Idem wanneer ik mijn eigen basis uit wil, dan moet ik voor of achter mijn anti-tank kanonnen langs. Achterlangs gaat vrijwel nooit omdat die ergens tegenaan staan zodat ze niet makkelijk geflanked kunnen worden, dus -> voorlangs. Als er dan net iets aan komt hebben die ook nogal de neiging friendlies te raken.

Het komt niet heel vaak meer voor, maar het is wel vloeken als het die domme units weer eens lukt :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
tegen de standaard AI spelen is eigenlijk veel te makkelijk. Je kan zo complete stukken van de map afsluiten met prikkeldraad en de compu zal daar nooit meer komen. Je kan dan makkelijk bepalen waar het gevecht plaatsvind en dat is gewoon veel te makkelijk.

Sterker nog, je kan gewoon vaak zn hele basis afsluiten met prikkeldraad en tank traps en je kan zo de hele map overnemen.
Of je parachuteert wat mannetjes+AT gun in zn basis en je hebt eigenlijk ook al gewonnen.

Ik zou je echt adviseren om eens online te spelen, dan zal je zien dat je dan compleet wordt weggeveegd als je die tactiek aanhoudt. Simpel bunkeren en rustig tanks en mannetjes afwachten is er dan niet bij.
Online spelen geeft echt veel meer dimensie aan het spel en kan je pas echt ervaren hoe diep dit spel gaat qua tactieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik speel het ook meer om gezellig te doen met mijn vrienden (die allemaal een flink eind weg wonen) dan echt om het spelletje :)

Een echte tactiek hebben we ook niet, anders dan flink wire leggen. We vergeten steevast om fuel te halen (en als we het halen zijn we het zo kwijt aan de zieke hoeveelheid engineers en .30cal squads die de vijand op ons af stuurt) en dus modderen we wat aan met .30 cal squads en mortieren tegen (met name) Stugs. Tegen de tijd dat we met de standaard +5 fuel een motor-pool kunnen bouwen druppelen de eerste Panthers de basis in :P

Tenzij we iets als Lyon spelen, 2 bruggen opblazen en 1 verdedigen en met 30 minuten is het spel over, maar daar is dus geen lol aan.

Daar valt dus een hoop te verbeteren, maar zolang we er plezier in hebben: waarom moeilijk doen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:44:
Ik speel het ook meer om gezellig te doen met mijn vrienden (die allemaal een flink eind weg wonen) dan echt om het spelletje :)

Een echte tactiek hebben we ook niet, anders dan flink wire leggen. We vergeten steevast om fuel te halen (en als we het halen zijn we het zo kwijt aan de zieke hoeveelheid engineers en .30cal squads die de vijand op ons af stuurt) en dus modderen we wat aan met .30 cal squads en mortieren tegen (met name) Stugs. Tegen de tijd dat we met de standaard +5 fuel een motor-pool kunnen bouwen druppelen de eerste Panthers de basis in :P

Tenzij we iets als Lyon spelen, 2 bruggen opblazen en 1 verdedigen en met 30 minuten is het spel over, maar daar is dus geen lol aan.

Daar valt dus een hoop te verbeteren, maar zolang we er plezier in hebben: waarom moeilijk doen :P
als je niet online gaat spelen zou ik je adviseren de Advanced AI mod te installeren. De AI wordt dan ook wat slimmer en speelt zeker veel leuker.
Ik doe verder ook laatste tijd alleen maar skirmish omdat ik hele tijd niet gespeeld heb en weer beetje mn niveau wil ophalen voordat ik online weer ga spelen :)
daarbij duren sommige online potjes nogal eens wat langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Die vergelijkingen met auto's enzo zijn wel leuk, alleen...
Auto's zijn bedoeld als functionele dingen. CoH is een spel. Ze kunnen units misschien alles wel automatisch en slimmer laten doen, maar wat is dan het spel? Dan zou CoH weer het zoveelste C&C spel worden 'spam zoveel mogelijk zo groot mogelijke tanks', en het charme van CoH is dus dat er een boel andere dingen erg belangrijk zijn.

Een een sniper al helemaal, dat is een erg dure unit, die in een enkel schot mannetjes kan afslachten, maar zelf zwak is. Beste gebruik is meestal op Hold Fire in cover zetten, en zelf er de doelwitten voor uitkiezen. Zorg bijvoorbeeld ook dat je weet dat er geen vijandige sniper ligt te wachten tot jij met jou sniper schiet, zodat hij jou weer in de kop kan schieten (counter sniper). Zie je een vijandige sniper, probeer hem dan uit de tent te lokken door er bijv. een rifles of volks squad op af te sturen, of scout zijn gebied met een motorcycle/jeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Je ziet hopelijk het verschil tussen op het knopje "bouw unit" drukken, achterover leunen en 5 minuten later gewonnen hebben, en units die niet verder kunnen kijken dan hun loop lang is.

Micro om het meeste uit je units te halen: Okee.
Micro omdat ze zichzelf anders alleen maar af laten slachten(*): Nee

(*) door op een kluitje arty af te zitten wachten terwijl ze poging allemaal tegelijkertijd over exact dezelfde pixel te rijden, of door van achteren genaaid te worden door hun teammates, of door terwijl ik als een gek ergens anders loop te klikken toch die aankomende arty-strike in te rennen etc :P
Goed, die laatste komt niet zo vaak voor en is dan gewoon jammer maar zeker die eerste isgewoon een fout in het programma.
Relic zegt het zelf, aangezien in de uitbreiding betere pathfinding schijnt te komen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
iemand trouwens enig idee waar dit geweldige spel ergens te krijgen is, met als randvoorwaarden:
a. fatsoenlijke prijs (< 30 euro)
b. direct of vrijwel direct leverbaar

ik heb me een slag in de rondte lopen klikken, maar kom allemaal levertijden van 10 dagen of meer tegen. Ik speel het al een tijd (de demo zeg maar...) en wil hem hebben voor online play.

Overigens vind ik de pathfinding niet heel storend. Je moet je units, zeker tanks, gewoon goed micro-en. ik zie dat als onderdeel van het spel. ALs je 5 tanks met 1 klik door dezelfde nauwe doorgang stuurt.. tja...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:33:
Je ziet hopelijk het verschil tussen op het knopje "bouw unit" drukken, achterover leunen en 5 minuten later gewonnen hebben, en units die niet verder kunnen kijken dan hun loop lang is.

(*) door op een kluitje arty af te zitten wachten terwijl ze poging allemaal tegelijkertijd over exact dezelfde pixel te rijden, of door van achteren genaaid te worden door hun teammates, of door terwijl ik als een gek ergens anders loop te klikken toch die aankomende arty-strike in te rennen etc :P
Goed, die laatste komt niet zo vaak voor en is dan gewoon jammer maar zeker die eerste isgewoon een fout in het programma.
Relic zegt het zelf, aangezien in de uitbreiding betere pathfinding schijnt te komen :)
tuurlijk is de pathfinding niet goed/optimaal en op sommige momenten is het gewoon dom.
Maar je kan echt heel veel opvangen door te micro-en.

Als de units alles zelf zouden doen dan was er ook niks aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:08
Bij cd-wow.nl hebben ze hem liggen voor een mooi prijsje. Plus dat er ook nog eens geen verzendkosten aan verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:07:
[...]

tuurlijk is de pathfinding niet goed/optimaal en op sommige momenten is het gewoon dom.
Maar je kan echt heel veel opvangen door te micro-en.

Als de units alles zelf zouden doen dan was er ook niks aan natuurlijk.
Games zonder micro vind ik dan weer véél aantrekkelijker dan games mét micro... zonder micro kan je je focussen op wat echt belangrijk is...

Ik vind het ook altijd jammer dat je als gamer je moet bezighouden met het idiote gedrag van je units.
Als je bekijkt hoe de games er de laatste 10 jaar op vooruit zijn gegaan op grafisch gebied... dan moet de AI zich zwaar schamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:33:

Ik denk dat het misschien ook wel komt omdat je veel tegen de AI speelt, en de AI kun je forceren via een bepaalde route te gaan en aan het eind van die route kun jij al je units neerzetten en afwachten. En de meeste maps hebben niet veel open ruimtes waar je veel units kwijt kan, laat staan van meerdere spelers.
Online heb ik iig lang niet zoveel last van de problemen die jij constant noemt, want online is inbunkeren geen optie.

En de pathfinding fix in de patch is denk ik meer gericht op het fixen van het vastzitten/rare routes kiezen van bijvoorbeeld de panther, die soms heel raar vast komt te zitten in een heg of een ander worldobject. |:(
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:16:
[...]
Games zonder micro vind ik dan weer véél aantrekkelijker dan games mét micro... zonder micro kan je je focussen op wat echt belangrijk is...

Ik vind het ook altijd jammer dat je als gamer je moet bezighouden met het idiote gedrag van je units.
Als je bekijkt hoe de games er de laatste 10 jaar op vooruit zijn gegaan op grafisch gebied... dan moet de AI zich zwaar schamen!
De AI in CoH heeft toch een aantal dingen die echt wel goed zijn. Infantry zoekt automatisch dekking als ze onder vuur komen. Anti tank geeft prioriteit aan armor.
En bij RTS'en moet de AI niet alles zelf doen, als dat het geval zou zijn, dan zou het verschil tussen een goede en een slechte speler heel klein zijn, omdat de slechte speler heel veel voordeel zou halen uit de AI.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:16:
[...]

nou moet je het niet overdrijven. De AI van de units heeft ook goede punten :)

maargoed, de units zijn schaars en duur en dus moet je op ze letten. Er zullen vast ook spellen zijn waar je 100 tanks aanmaakt en die richting de enemy base stuurt en er niet meer naar hoeft te kijken, maar daar vind ik niks aan.
Dit is een van de weinige RTS games die ik leuk speelbaar vind vanwege het realisme en WII setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:20:
[...]
En bij RTS'en moet de AI niet alles zelf doen, als dat het geval zou zijn, dan zou het verschil tussen een goede en een slechte speler heel klein zijn, omdat de slechte speler heel veel voordeel zou halen uit de AI.
Vreemd dat je dat denkt... dus jij denkt dat het niet uitmaakt welke generaal aan het hoofd van het leger staat zolang de manschappen maar beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:28:
[...]
Vreemd dat je dat denkt... dus jij denkt dat het niet uitmaakt welke generaal aan het hoofd van het leger staat zolang de manschappen maar beter zijn?
Dat is nou het mooie aan CoH, grote tank hoeft niet perse beter te zijn dan simpele infantry.
Wat ik wilde zeggen is dat in CoH het juist zo mooi is dat een speler met goede micro het stukken beter doet dan een speler met mindere micro. Een slechte speler met mooie tank verliest van een goede speler domweg omdat ie zijn units beter micro't en daardoor de tank ontwijkt/sloopt/whatever.
Vet3 infantry is beter dan non-vetted infantry, maar vet3 infantry begint niets tegen een simpele mg of een bunker. In CoH is het imo meer de speler die het verschil maakt dan de units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 13:27
Als je een beetje ervaren bent met Company of Heroes kan je zelf de pathfinding al een groot gedeelte oplossen.
Een tank kan je bijvoordbeeld achteruit een bochtje laten maken, en dan vooruit weg. (ofzo)
Je kan met shift ook hele leuke routes voor je units laten uitstippelen, dat werkt meestal ook perfect.
Maar als je veel routes hebt geplant met 1 unit kan je niet zien waar ze heen lopen, dat is een beetje jammer, maar wel op te lossen met lijntjes o.i.d.

Als je niet door Barbwire mag rijden zou dat echt klote zijn want dan mag je mensen helemaal in hun basis vast pinnen.
Het is ook juist heel mooi dat je door hekjes en over muurtjes mag racen, lekkere physics :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou het mooie aan CoH, grote tank hoeft niet perse beter te zijn dan simpele infantry.
Wat ik wilde zeggen is dat in CoH het juist zo mooi is dat een speler met goede micro het stukken beter doet dan een speler met mindere micro. Een slechte speler met mooie tank verliest van een goede speler domweg omdat ie zijn units beter micro't en daardoor de tank ontwijkt/sloopt/whatever.
Dit vind ik géén goede gameplay... Ik wil niet aan elk mannetje zeggen wat ie moet doen... dat doet een generaal toch ook niet |:(
Vet3 infantry is beter dan non-vetted infantry, maar vet3 infantry begint niets tegen een simpele mg of een bunker.
Hier hou ik dan wel van... beslissingen zijn belangrijker dan snel clicken.

Naar mijn mening moeten units slim genoeg zijn om high level bevelen op te volgen en moet je als speler enkel high level beslissingen nemen... maar misschien spreken we dan over een andere game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:00:
[...]
Dit vind ik géén goede gameplay... Ik wil niet aan elk mannetje zeggen wat ie moet doen... dat doet een generaal toch ook niet |:(
Maar bij CoH ben je dan ook geen generaal ;)
Eerder een kapitein :)

Als je generaal of maarschalk wil spelen kan je beter bij Supreme Commander oid terecht :)

Ik had begrepen dat het juist een beetje het punt is dat je de mannetjes verteld wat ze moeten doen.
Het is Company of Heroes en niet Battalion, Division of Army of Heroes :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]
Hier hou ik dan wel van... beslissingen zijn belangrijker dan snel clicken.

Naar mijn mening moeten units slim genoeg zijn om high level bevelen op te volgen en moet je als speler enkel high level beslissingen nemen... maar misschien spreken we dan over een andere game :)
Ja :) CoH is vrij micro-intensief. Nu hoef je in CoH echt niet elk mannetje te zeggen wat ie moet doen, hij doet het zelf al wel redelijk, maar met wat extra micro wordt ie nog beter. Standaard zoeken ze al voor cover, bijvoorbeeld een muurtje naast een huisje. Wat je als speler dan nog kan doen, is je units in het huisje zetten. Aan de andere kant, ben je dan weer extra kwetsbaar voor flamers, want die zetten je huis in de fik.

Een rts waarbij ik tegen een tank zou zeggen, rij daarheen en schiet alles overhoop wat je tegenkomt, en waar ik vervolgens geen omkijken meer naar heb, zou ik niet leuk vinden. Volgens jouw opvatting van AI moet die tank dan zonder problemen naar de andere kant rijden, maar wat als ie tanktraps tegen komt en richting at's geforceerd wordt? Moet ie dan stoppen want 1 tank vs 3-4 at's doet au? Of moet ie doorrijden, want befehl ist befehl?
De AI zoals jij je voorstelt, is in CoH nagenoeg onmogelijk denk ik, vanwege de vele aspecten in het spel, waaronder vooral de geweldige speelomgeving welke leuke tactische voordelen kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:07:
[...]
Maar bij CoH ben je dan ook geen generaal ;)
Eerder een kapitein :)

Als je generaal of maarschalk wil spelen kan je beter bij Supreme Commander oid terecht :)

Ik had begrepen dat het juist een beetje het punt is dat je de mannetjes verteld wat ze moeten doen.
Het is Company of Heroes en niet Battalion, Division of Army of Heroes :P
Als je echt tot in detail moet vertellen wat mannetjes moeten doen... dat voelt te veel aan als simultaan counterstriken.

dat je de mannetjes verteld wat ze moeten doen Dat kan op allerlei manieren worden ingevuld hé. Ik kan bvb vertellen:
1) Kill die tank
of
2) Move naar locatie A en schuil achter muurtje B. Wacht tot tank C voorbij punt E is en loop dan naar punt E waar je achter muurtje F moet schuilen. Schiet dan de tank kapot.

Afhankelijk van het type game wil je 1) of 2). Maar het blijft zo dat in beide gevallen je intelligentie van je units verwacht... en als die intelligentie soms die van een kip zonder kop is... dan is dat frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
[...]

[...]
Wie zegt dan dat je uberhaupt een generaal speelt? (een generaal doet normaal gesproken eigenlijk helemaal niks... :z )
Sommige units hebben standaart of optioneel een bazooka o.i.d dan hoef je hem alleen maar de tank te laten aanvallen.
Het is geen C&C waar infantrie zomaar een tank kapot heeft, maar als je het juist doet, (iets waar Darthraider heel goed in is ;) ), is je tank helemaal niks tegen infantrie 8)7

Micro vind ik juist wel cool zoals bij de duiters, dan kan je toch nog even extra wapens of anti tank toevoegen, iets wat jij graag wilt zien.
Dat is bijvoorbeeld een nadeel van Rangers, die hebben standaart een Bazooka, onprettig als jij dat niet wilt.

In Coh heb je zelf keuze hoe je gaat spelen, je hebt veel opties iets wat mij aanspreekt maar er zullen ook mensen liever een C&C stijl zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Lipton16 op 30-05-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Het micro' en gaat best ver soms inderdaad. Met infantery een tank slopen doe ik meestal handmatig: mannetjes snel weg laten lopen voordat de tank draait e.d.

Maar ik moet zeggen dat de online-gameplay mij eigenlijk iets te snel gaat. Het constant rennen van point naar point om te capturen, dan weer verloren, dan weer terugveroveren etc etc.. poeh zeg.

Ik raak meteen in de stress als ik aankom en de ander heeft een MG43: hoe kom ik er langs! Flanken? Een jeepje?
Daar heb ik helemaal geen zin in als ik game :P Meestal dus gewoon met mensen tegen de computer.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lipton16 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:27:
[...]

Wie zegt dan dat je uberhaupt een generaal speelt? (een generaal doet normaal gesproken eigenlijk helemaal niks... :z )
Sommige units hebben standaart of optioneel een bazooka o.i.d dan hoef je hem alleen maar de tank te laten aanvallen.
Het is geen C&C waar infantrie zomaar een tank kapot heeft, maar als je het juist doet, (iets waar Darthraider heel goed in is ;) ), is je tank helemaal niks tegen infantrie 8)7
Die tank stond net op de verkeerde plek op de verkeerde tijd zonder infantry :P
Micro vind ik juist wel cool zoals bij de duiters, dan kan je toch nog even extra wapens of anti tank toevoegen, iets wat jij graag wilt zien.
Dat is bijvoorbeeld een nadeel van Rangers, die hebben standaart een Bazooka, onprettig als jij dat niet wilt.

In Coh heb je zelf keuze hoe je gaat spelen, je hebt veel opties iets wat mij aanspreekt maar er zullen ook mensen liever een C&C stijl zien.
Rangers moet je uberhaupt niet willen :P ;)
En idd, CoH is heerlijk veelzijdig, intens en diep qua mogelijkheden, iets wat mij erg aanspreekt.
cheiron schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:40:
[...]

Maar ik moet zeggen dat de online-gameplay mij eigenlijk iets te snel gaat. Het constant rennen van point naar point om te capturen, dan weer verloren, dan weer terugveroveren etc etc.. poeh zeg.

Ik raak meteen in de stress als ik aankom en de ander heeft een MG43: hoe kom ik er langs! Flanken? Een jeepje?
Daar heb ik helemaal geen zin in als ik game :P Meestal dus gewoon met mensen tegen de computer.
MG ontwijken, dan heeft je tegenstander een mg die niets staat te doen, oftewel weggegooide manpower :) De meeste maps geven die ruimte wel (muv mappen zoals Vire River of Lyon, bah).
En als ie MG's aan het spammen is, 1-2 snipers, misschien een mortar en dag mg :)
Je kan online ook 3vs3 4vs4 doen, die zijn iets minder intensief, naja, op een andere manier, want je bent niet alleen en je hebt meestal net wat meer tijd om de dingen te doen die je wilt doen, vooropgesteld dat je medespelers weten wat ze doen :+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Over rangers gesproken, ik vind het nog altijd zo typisch dat de bazooka's zo weinig damage doen tegen armor. Terwijl panzerfausts en panzerschrecks velen malen beter anti-tank wapens zijn. Vandaar dat Rangers eigenlijk best nutteloos zijn en dus eigenlijk ook de Infantry Commander tree niet populair maakt.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
Daar heb je wel gelijk in rudios, maar volgens mij hebben rangers wel veel meer health points waardoor ze iets langer mee gaan in battle.
Misschien hebben ze een hogere fire rate, maar als dat niet zo is is dat misschien wel een optie om zo iets te inplanteren.
Inf company speel ik wel regelmatig, als je een tegenstander hebt die wat ingraaft is een howitzer shot echt uber handig.
In de uitbreiding zitten er trouwens mobiele howitzers in (m7 priest voor de kenners) iets wat het misschien wel wat aantrekkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Mensen die niks van Mirco'en moeten hebben gaan dan lekker C&C spelen met een WW2 mod.
Mensen die meer willen Micro'en moeten even wachten op een variant waar je zelfs je ammo supply per unit bij moet houden en met supply lines moet ondersteunen.

Er is al een mod waar je geen squads meer hebt als unit, maar elk mannetje afzonderlijk als unit. Da's pas Micro'en :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lipton16 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:29:
Daar heb je wel gelijk in rudios, maar volgens mij hebben rangers wel veel meer health points waardoor ze iets langer mee gaan in battle.
Misschien hebben ze een hogere fire rate, maar als dat niet zo is is dat misschien wel een optie om zo iets te inplanteren.
Inf company speel ik wel regelmatig, als je een tegenstander hebt die wat ingraaft is een howitzer shot echt uber handig.
In de uitbreiding zitten er trouwens mobiele howitzers in (m7 priest voor de kenners) iets wat het misschien wel wat aantrekkelijker maakt.
Rangers hebben idd meer hitpoints, maar ze missen echt te vaak met hun bazooka's. Aan de andere kant, je kan niet verwachten dat je voor 400mp een unit krijgt die net zo goed is als airborne + rr (375mp +100mun.) of grenadiers (300mp+150munitions). Wat wel helpt bij rangers, is lvl2 veterancy. Dan missen ze net iets minder. Waarom je vervolgens voor rangers 3CP en voor airborne maar 2CP nodig hebt, is mij ook niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Los van dat ze idd ook nog eens veel missen, is dat er bij een hit echt vaak niks tot weinig damage wordt aangericht tegen armor. Zover ik kan lezen deden de bazooka's in WWII niet veel onder voor panzerschrecks, maar het verschil in de game is wel erg groot naar mijn mening.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26
Rudios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:28:
Los van dat ze idd ook nog eens veel missen, is dat er bij een hit echt vaak niks tot weinig damage wordt aangericht tegen armor. Zover ik kan lezen deden de bazooka's in WWII niet veel onder voor panzerschrecks, maar het verschil in de game is wel erg groot naar mijn mening.
Nja wat mij altijd opvalt is dat mijn kogels afketsen en die van de computer vrijwel nooit (tenzijn het een M26 Pershing of Tiger van mij is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34
Tijgert schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:32:
Mensen die niks van Mirco'en moeten hebben gaan dan lekker C&C spelen met een WW2 mod.
Mensen die meer willen Micro'en moeten even wachten op een variant waar je zelfs je ammo supply per unit bij moet houden en met supply lines moet ondersteunen.

Er is al een mod waar je geen squads meer hebt als unit, maar elk mannetje afzonderlijk als unit. Da's pas Micro'en :)
Met micro management is niets mis in een RTS, maar het moet geen doel op zich worden. Ik verwacht ook dat units over een zekere mate van intelligentie en zelfstandigheid beschikken.
Zaken als supply lines vind ik bijvoorbeeld wel ontzettend tof. Bij Blitzkrieg bijvoorbeeld, moest je vanaf je basis met ammo trucks al je troepen, tanks, arty, infantry etc. supplyen.
Dan heeft het veroveren en vasthouden van supply points ook echt strategische waarde, omdat de supply lines naar het front dan veel korter en minder kwetsbaar zijn (supply trucks zijn sitting ducks).
Je kan dan bijv. arty makkelijk dichter bij het front opstellen. Dat soort dingen mogen van mij in veel meer RTS-en terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Maar een bazooka one-shot wel elke keer mijn dure 88 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De patch van .61 naar .7 is ongeveer 13Mb.
Dat valt mee, ik had hem groter verwacht, eigenlijk voor een DX10-patch.

En nu uitbrengen, die patch! :(
[/ongeduldig]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Pred87 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 01:47:
een bazooka zou nooit de kans moeten krijg om je dure 88 te one-shotten... zo'n ding dien je een stuk achter je frontlinie te plaatsen en te beschermen.

rangers zijn trouwens imho zinloos. ze zijn anti-tank maar doen a. te weinig schade tegen tanks en b. gaan te snel dood tegen tanks

en idd, dat maakt de infantery tree nogal zinloos, tenzij je een teamgame doet waarbij je voor late-game houwitsers gaat en je teammate voor de rest zorgt.

@JanW: cd-wow vermeldt op zijn site niet oftie op voorraad is, en gezien de rest van de wereld gok ik van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pred87 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 01:47:
Da's dan ook het enige wat rangers wel goed kunnen; gebouwen, bunkers en flaks slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 08:09
Ik heb dit spel laatst gedownload en het beviel me enorm goed. Daarom wil ik het nu kopen, maar hoe duur is het tegenwoordig? Zijn er ook al uitbreidingen beschikbaar? En zijn er ergens sites waar ik het spel kan bestellen voor een prikje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:25:
Ik heb dit spel laatst gedownload en het beviel me enorm goed. Daarom wil ik het nu kopen, maar hoe duur is het tegenwoordig? Zijn er ook al uitbreidingen beschikbaar? En zijn er ergens sites waar ik het spel kan bestellen voor een prikje :)
Toen ik em kocht, was ie 29,99 bij de gebruikelijke bartsmits, frs, intertoys etc. Ik denk dat dat nog steeds zo is.

Een uitbreiding, Opposing Fronts, is in de maak. Deze uitbreiding/standalone geeft 2 nieuwe sides en de gebruikelijke zut die je in een uitbreiding zou verwachten.
cheiron schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:43:
Ik heb hem zelf bijna 4 maanden geleden voor 30 euro opgepikt bij FRS.

Overigens heb ik liever een inf squad met 2 panzershreks dan een partij rangers. Maar dan moet je wel net losliggende shreks tegenkomen.

Gebruiken jullie de pershing eigenlijk veel? In een gemiddeld potje kom ik er pas echt op het einde aan toe om er 1 te "kopen".
Ik gebruik de pershing eigenlijk zelden, maar dat komt meer omdat ik zelden armor comp. speel. Als axis krijg ik em nog wel 's tegen me. Ik vind armor company best ok, maar pas nuttig als je de pershing hebt of meerdere shermans.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik heb hem zelf bijna 4 maanden geleden voor 30 euro opgepikt bij FRS.

Overigens heb ik liever een inf squad met 2 panzershreks dan een partij rangers. Maar dan moet je wel net losliggende shreks tegenkomen.

Gebruiken jullie de pershing eigenlijk veel? In een gemiddeld potje kom ik er pas echt op het einde aan toe om er 1 te "kopen".

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

anandus schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:21:
De patch van .61 naar .7 is ongeveer 13Mb.
Dat valt mee, ik had hem groter verwacht, eigenlijk voor een DX10-patch.

En nu uitbrengen, die patch! :(
[/ongeduldig]
Waar staat die info?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Rac-On schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:54:
[...]

een bazooka zou nooit de kans moeten krijg om je dure 88 te one-shotten... zo'n ding dien je een stuk achter je frontlinie te plaatsen en te beschermen.
Euh een bazooka zou nooit een 88 moeten kunnen one-shotten.. Dat ding kan arty strikes en caliope barrages overleven maar geen bazooka ? Besides.. met fireup rennen rangers zo door je linies heen om een hit and run te maken op 88. Doe je helemaal niets aan. Het is dan ook een bug die hopelijk volgende patch wordt gefixed.
cheiron schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:43:
Pershings komen heel snel. Sneller dan tigers. Ik zie ze dan ook vrijwel altijd wanneer ik 2v2 ranked games speel.
Hier wordt het in ieder geval gezegd door iemand Relic.

[ Voor 34% gewijzigd door Pred87 op 31-05-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pred87 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:08:
[...]

Euh een bazooka zou nooit een 88 moeten kunnen one-shotten.. Dat ding kan arty strikes en caliope barrages overleven maar geen bazooka ? Besides.. met fireup rennen rangers zo door je linies heen om een hit and run te maken op 88. Doe je helemaal niets aan. Het is dan ook een bug die hopelijk volgende patch wordt gefixed.

[...]
Een flak is helemaal niet zo sterk. Een rear shot op een flak, is bye bye flak. Aan artillery gaat ie 9 van de 10 keer ook kapot aan, en vs calliope is afhankelijk van de afstand, maar met 2-3 barrages is ie stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
@Pred87: ik gok zomaar dat ze de crew one-shotten, niet het ding zelf. maar dan nog, als er rangers zomaar richting je 88 kunnen rennen doe je echt iets fout. dat ding zet je achter je frontline, beetje wire eromheen, misschien zelf een mg of een volks-squad erbij.

Pershings zijn 1 CP minder dan Tigers, verder qua cost indentiek. De pershing komt dus idd doorgaans wat eerder dan de tiger.

Probleem met arti op een flak is dat de flak niet voor niks zo'n lomp groot schild aan de voorkant heeft en arti doorgaans van de voorkant komt (callilope e.d. doorgaans wel in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Nee niet de crew, de gun zelf. Dat is het em nou net ;)
Maar ik ben redelijk ervaren met def en weet wel hoe je een 88 moet gebruiken. Mg staat er altijd en vaak ook een flak tegen airborne. Ligt ook aan de game. MAar op bepaalde maps kun je onmogelijk je 88 100% beschermen, tenzij je al je units op defense zet. En dat is ook niet echt slim. Dankzij fireup van de rangers kun je er gewoon heel weinig tegen doen. Prima zolang de bazooka maar niet je dure gun one-shot. Dit is trouwens een bekend probleem en bestaat al sinds 1.0 geloof ik. Kijk maar eens op relic forums.

De 88 is er wel erg op voorruit gegaan sinds de laatste paar patches. Zo kan hij 2 caliope barrages overleven. Ik bouw zelf vaak een 88 in de buurt van een fhq zodat ik em altijd binnen no time weer kan bemannen. Werkt erg goed. Gelukkig word inf bijna niet gebruikt dus hoef ik niet bang te zijn voor een bazooka die mn 88 oneshot. Ik hoop wel dat ze het fixen in de aankomende patch tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Met de nieuwe DX10 patch komt er een hoop bij! :)

• Vista gebruikers kunnen de ultra textures gebruiken (_o_) (XP helaas niet, DX10-only)
• 'edges of particles are softened where intersecting 3D-objects'
• 'thousands more additional litter objects in the world'
• 'improved user control over antialiasing settings'
• Iets over betere alpha-AA, zoals bijvoorbeeld bij struiken
• 'lighting quality improved'
• 'more precise point-light calculations'
• 'point-lights can cast shadows'
• '3D short grass on the terrain'
• Iets over v-sync
• 'hardware PCF to increase shadow quality'

En het ziet er stukken beter uit dan de DX9-versie, vooral qua licht en schaduw.
(Ze geeft een voorbeeld van een mannetje dat schiet en bij vuur staat dat je niet zomaar schaduw ziet, maar ook de verschillende kleur-nuances van het vuur en het schieten)

bron: Shoutcast-interview met Buggo vanaf 14:30

* anandus kan nu helemaal niet meer wachten :9

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 31-05-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Zéér goed nieuws! Nu maar hopen dat hij snel gelaunched wordt!
anandus schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:50:
Met de nieuwe DX10 patch komt er een hoop bij! :)

• Vista gebruikers kunnen de ultra textures gebruiken (_o_) (XP helaas niet, DX10-only)
Hmm, ik gebruik nu ook al ultra texturen in Vista met een 8800GTX, die zien er ook beduidend beter uit dan de High texture settings, dus ik neem aan dat het niet iets nieuws is?!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rudios schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:19:
Zéér goed nieuws! Nu maar hopen dat hij snel gelaunched wordt!

[...]

Hmm, ik gebruik nu ook al ultra texturen in Vista met een 8800GTX, die zien er ook beduidend beter uit dan de High texture settings, dus ik neem aan dat het niet iets nieuws is?!
Dan heb je geluk :D , bij de meeste mensen crasht het spel met Ultra textures op Vista :)
Bij mij wel, in ieder geval :(
Users running Microsoft Windows Vista with video cards with greater 256 megabytes of memory may experience crashes if the texture detail is set to Ultra. To work around this problem reduce the texture detail to High. We are currently investigating the issue. We are sorry for the inconvenience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Voor zover ik weet crashed hij bij iedereen die ultra textures gebruikt onder vista. Meestal na een minuut of 30 in de game geloof ik. Heb het zelf nog niet getest. Vandaag 8800GTS 640 binnengekregen :)
Dat ziet er wel ff beter uit. Draaide hiervoor bijna alles op low. Laat die DX10 patch maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Please note that Patch 1.7 will go live today. It will likely happen at 11 AM PST, at which time the servers will be down to deploy the patch. This may take anywhere from 15 minutes to an hour.

In order to ensure this patch works correctly, please make sure your video card is updated to the LATEST DRIVERS.
Here is the changelog:

==================================

Company of Heroes Release Notes

==================================

v1.70 05/29/2007

DX10 Features

- Edges of particles are softened where intersecting 3D objects.

- Thousands of additional ‘litter’ objects in the world.

- Improved user control over anti aliasing settings.

- Alpha to coverage anti aliasing to improve quality of alpha test objects such as shrubs.

- Lighting quality has improved by moving all calculations per pixel.

- More precise point light calculations.

- Point lights can now cast shadows.

- 3D short grass on the terrain.

- Vertical refresh synchronization is enabled by default to improve visual quality by preventing tearing of the display image, use ‘-novsync’ to disable.

- Hardware PCF for improved shadow quality.

Other Fixes

- Various crash fixes.

- Improved hack detection.

Gameplay

- Axis Pak38 50mm accuracy modifiers vs infantry target types have been reduced.

- Allied M1 57mm AT gun accuracy modifiers vs infantry target types have been reduced.

- Certain Infantry Antitank weapons (bazookas, panzerschrecks, recoilless rifles) accuracy modifiers vs infantry target types have been reduced.

- Attack ground functionality was removed from the 234 Armored Car to fix issues enabling it to fire through shot-blocking objects.

- Tank and armoured car weapon types can no longer one-shot kill 234/Puma Armoured car and M8 Armoured Cars.

Thanks and enjoy the patch!
Woei, nog eventjes wachten :)

En stiekum ben ik meer bench-geil dan speelgeil met deze patch :P
DX9 vs DX10
8800GTS vs X2900XT
Noem maar op. eindelijk het eerste DX10 spel (die LP-demo tel ik niet mee :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Alsof het spel in 1x zoveel beter/mooier wordt van zo'n patch.

De gameplay zal niet veranderen. Dat het er dan net wat mooier uitziet..
Tja, dat zal me niet zoveel boeien.. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 31-05-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Ben benieuwd. Server is nu aan het rebooten. Wel erg toevallig dat ik precies vandaag een DX10 kaart ontvangen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
Nog even een nieuwtje wat volgens mij nog niet gepost is.
Oposing Fronts word een stand alone game, en dus geen uitbreiding!
Volgens mij gaat COH niet in een keer super veel mooier worden, maar ik verwacht wel screens van mensen die een DX10 kaartje hebben;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Wat een BAGGER patch.. Ik kan coh nu helemaal niet meer draaien. Het begon al met 4 crashes voor ik in het options scherm ben gekomen. Toen de perf test gedraaid.. Heel veel effecten ontbreken gewoon zoals het vuur wat uit wapens komt en kogel inslagen. De avg fps is 15. Eerst was dit 55 met alles op high. Terug naar mijn oude settings levert heel veel artifacts op en een nog lagere fps. Dit alles op een 8800GTS 640. Ik heb zowel de nieuwste beta drivers (.24) als de whql drivers van nvidia geprobeert, maar bij beide geen suc6. Het lijkt erop dat ik naar xp terug moet wil ik coh kunnen spelen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 12-09 19:49
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:16:
[...]

Tegen mij? Mijn rank was hoger dan...weet ik veel. Ik ken zonder overdrijven alle topspelers en heb vaak met ze gespeeld, ( heroic company, razor, archi, mexico, the drunken one, seph nuvion( die is door mij gebanned ^^)) en was vaste teamspeler van bentguru. Als ik niet weet hoe het spel werkt klopt er echt iets niet.

[...]

Owkay
http://www.gamereplays.or...ndex.php?showtopic=203058
Als je dit topic leest valt duidelijk te concluderen dat Nuvion is gebanned door de smurf-account van 12azor te drophacken. Wat heb jij hiermee te maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jesus!

Wat een klote patch. Het schokt bij mij ineens als de ****. Verder is het geluid echt helemaal fucked up, dat wil zeggen. De MG's die altijd zo heerlijk klonken zijn nu haperig enzo. En de stemmen hoor ik amper meer. Net een match gespeeld maar het was amper te doen zo erg was het... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik denk dat ik dan maar even wacht met patchen! Zijn het alleen mensen met een nvidia 8 serie die er last van hebben, of ook mensen met de HD 2 serie van Ati?

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is/zijn er hier nog (een) mens(en) dat/die fanatiek speelt/spelen/speelde/speelden? Wat is/zijn/was/waren jouw/jullie namen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:47
Sorry crosspost :)

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.45.html

ForceWare Release 158
Version: 158.45
Release Date: May 31, 2007
Beta Driver

Release Highlights:
Improved performance for DirectX 10 version of Company of Heroes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ok tijd voor de XP dx10 hack.

@str1ker ik was wel fanatiek in de beta tijd, maar helaas "nieuwe" internet provider laat me nog steeds niet spelen :S.
Ik ben zo'n irritante constante lagger. Nou ja al maanden niet meer online gespeelt nu.

Speel wel nog aardig veel langames wat ook best lachen is met de aimod aan.
Tegen een paar hards of experts spelen is dan echt een hele uitdaging en moet alles vooral in het begin perfect gaan. Heb ook een zeer fijne collectie costum maps opgebouwt.

Die uitbreiding wordt ook echt mega heftig, en ga ik ook cker kopen.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Deze patch verneukt alles bij mij. Draaid voor geen meter meer, vraag me af of dit een 8800xx issue is.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Hij draait iets beter op 158.45. Scheelt maar een paar fps tho. Gelukkig doet DX9 het wel weer gewoon met die driver. Ben gewoon weer terug gegaan naar mn oude settings. DX10 draait veels te slecht.

Ultra texture werkt ook nog niet goed onder vista. Ik krijg nog steeds crashes.

Nou vraag ik me af hoe hij op de 2900XT draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Goed getest dus :P

Ik wacht maar lekker even af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:21:
Is/zijn er hier nog (een) mens(en) dat/die fanatiek speelt/spelen/speelde/speelden? Wat is/zijn/was/waren jouw/jullie namen?
Er zijn zeker nog wel een aantal mensen die spelen, voeg mij maar toe aan je friends list (darthraider en darth4fun). (ben pas dinsdag weer online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Het is idd de Dx10 setting die alles verneukt. De gewone Dx9 setting die ik hiervoor had werkt idd nog prima, maar met die Dx10 setting is duidelijk iets niet in orde, want 12 fps met een 8800gtx lijkt me stug. (niet die tank :P)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Interessant, van een van de programmeurs:
You will notice CoH is slower in Direct3D 10 mode than when running Pixel Shader 2.0/3.0 shaders (shader quality high) or Pixel Shader 1.1 (shader quality low). It wasn't communicated that the 1.70.0 is not a straight port from 9 to 10. We planned for 10 well before we finished CoH and then spent many many man-months refactoring systems, adding new features, working with hardware vendors, and polishing things for this 1.70.0 patch.

When you run in Direct3D 10 mode in CoH there is a lot more work being done on both the GPU and CPU, even though the other graphics settings may be the same. Buggo will explain more tomorrow. Similarly when you run with high shader quality instead of low shader quality extra work is being done and therefore high is slower than low. Maybe we should've called it 'Ultra' shader quality instead of 'Direct3D 10'? Hard to say... The bottom line is if you set everything low and only change the shader/quality you get richer (slower) graphics in high and even better (and slower) graphics in 10 because of the additional work done.

I think most will agree this makes sense. I mean what would be the point in releasing a Direct3D 10 version that looked like the 9 version without adding anything to justify the effort, even if it ran a little quicker? Who would care if your 8800 gots 230fps instead of 220fps? Why not use that power enrich the game by making the lighting way better? Two other examples of features that you can't disable unless you drop down to high shader quality to use up some of the 8800/2900's "power to burn" are the shadows and the particles.

The pixel shaders in 10 spend roughly 10x the effort as 9 reducing the aliasing jaggies. You don't really notice this because they just look better and the jpg compression artefacts often mask this benefit in the screen shots posted One of my favourite new features is the soft particles. I don't have a screenshot handy so I found one from Enemy Territory: Quake Wars at http://www.gamershell.com/screenpop.php?id=246612 to demonstrate the problem. Look where the explosions intersect the ground and you can clearly see they are basically just 2D billboards just like in the old PC wolfenstein game from id years ago. As gamers we're used to this, and like most games CoH d3d9 has the same problem. But when you run in Direct3D 10 mode you'll never see that problem again!

Play the first mission again and toss the satchel charge in the bunker in first mission in 10 and things just look right with the explosion. Do it again in 9 and you'll see what you're missing and want to get yourself a new video card. Then watch 3rd NIS where they attack the bunker. Buggo provided a screen shot already on her blog of 9/10 inside to show the added detail. It's pretty cool because it looks way better even though an artist didn't have to lay a finger on it to improve it for 10.
En iemand in dat topic legt het nog een keer uit:
What he was saying is that part of DirectX10 is better performance than DirectX 9 on the OLD features. Meaning that, if you have a DirectX10 capable card and you ran the same exact features using DirectX10 instead of 9, you'd see a minor performance improvement.

But INSTEAD of doing that, they actually added MORE features, which increases drastically the amount of work your card has to do. So, even though DirectX10 gave you a minor speed increase just from switching from 9, it gets completely blown away by all the extra work the new shaders and effects are doing.

[ Voor 52% gewijzigd door anandus op 01-06-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nickname is "TheFloyd" en speel een paar keer per week. Mijn stats zijn redelijk, iets van 100-40 (bijna alleen Axis games).

Ik heb gisteren ook de patch geinstalleerd en een paar games gespeeld, geen problemen tot nu toe. Draai ook onder Vista, met een 1950 XTX. Jammergenoeg geen dx10 voor mij.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:21:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rudios schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:46:
Het is idd de Dx10 setting die alles verneukt. De gewone Dx9 setting die ik hiervoor had werkt idd nog prima, maar met die Dx10 setting is duidelijk iets niet in orde, want 12 fps met een 8800gtx lijkt me stug. (niet die tank :P)
Welke settings draai je dan? Low? Medium? High?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

anandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:55:
Interessant, van een van de programmeurs:

[...]
En iemand in dat topic legt het nog een keer uit:
....................... it gets completely blown away by all the extra work the new shaders and effects are doing.
Heb gewoon eens alles max gedaan met dx10, ik zie niks speciaals tov dx9 eerlijk gezegt. Daarbij zie ik in geeneen dx10 setting de firelines..

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rudios schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:20:
[...]

Heb gewoon eens alles max gedaan met dx10
Settings wat omlaagschroeven dan.
ik zie niks speciaals tov dx9 eerlijk gezegt. Daarbij zie ik in geeneen dx10 setting de firelines..
En de 'bunkerscene', zie je daar ook geen verschil? :?
Je computer is als het goed is in DX10 tien keer zo hard aan het werk met de schaduwen en je ziet geen verschil in schaduw?

Overigens, moet er ook bij gezegd worden, is die DX10-engine meer voor CoH:OF, waar er veel met weer-effecten en dag/nacht cycli wordt gewerkt, waarbij het extra shader-werk duidelijker eruit zou moeten springen :)

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 01-06-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Nou, allemaal mooi die dx10 features, maar op low of medium settings ziet het er niet meer uit kwa textures, dan speel ik het nog lieverd Dx9 met alles high/ultra.

Dx10 op low loopt redelijk, maar ik zie echt niks speciaals tov dx9, het lijkt wel of er ergens iets niet klopt, ook die firelines zijn gewoonweg niet te zien, niet op dx10 low/med/high. Maw, tis grote bagger als je het mij vraagt.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Rudios schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:29:
Nou, allemaal mooi die dx10 features, maar op low of medium settings ziet het er niet meer uit kwa textures, dan speel ik het nog lieverd Dx9 met alles high/ultra.

Dx10 op low loopt redelijk, maar ik zie echt niks speciaals tov dx9, het lijkt wel of er ergens iets niet klopt, ook die firelines zijn gewoonweg niet te zien, niet op dx10 low/med/high. Maw, tis grote bagger als je het mij vraagt.
Ik deel deze mening volledig. Het draait voor geen meter met dx10 features. Ik vind de beeldkwalitiet verbetering in geen verhouding staan met de prestaties kwa snelheid. |:(

Overigens geld ditzelfde voor de Demo Lost planet waarvan er een DX10 en DX9 versie is.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaasje123 op 01-06-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rudios schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:29:

Sja, De kaarten/CPU's om het goed te kunnen benutten zijn nog niet uit, hè?
De beste kaart van Nvidia op dit moment is de 8800GTX met 128 stream processors.
Ik vraag me af hoe de Ait X2900XT het doet met hun 320 stream processors.

Ik heb maar een 8800GTS320, dus voor mij is dat DX10 sowieso niet echt besteed (alles op ultra/max in de perftest geeft min/max 1fps/4fps :P ).

Overigens zie ik zéker wel verschil, de belichting en schaduwen zijn merkbaar beter, zie je dat écht niet? (zie pics hieronder)

Maar zoals gezegd, de DX10-implementatie is meer voor de toekomst, niet voor de 8800's enzo.

Net als dat de Geforce4Ti4200 SM3 kon draaien maar daar eigenlijk te traag voor was, zo heb je dat ook een beetje met de 8800, die kan DX10 draaien, maar is eigenlijk te traag om dat volledig te benutten.

Al denk ik dat met wat getweak van de settings er een heel redelijk beeld uit kan komen.
Overigens, een van de handigste features van Dx10 tot nu toe vind ik wel alt-enter.
Simpel, doch effectief _o_
/me alt-entert weer terug het spel in :P

Edit:
Pics ter vergelijking :)

http://image.com.com/game...18_20070531_screen001.jpg
DX9

http://image.com.com/game...18_20070531_screen002.jpg
DX10

http://image.com.com/game...18_20070531_screen007.jpg
DX9

http://image.com.com/game...18_20070531_screen008.jpg
DX10

http://image.com.com/game...18_20070531_screen011.jpg
DX9

http://image.com.com/game...18_20070531_screen012.jpg
DX10

Edit:
Ik heb ook nog gebencht :)

En ik zal de volgende (automatic) settings gebruiken:
1280x1024
Model: High
Textures: Medium
Shadows: Off
Reflections: Low
Post-Processing: Off
Building Detail: Low
Physics: Low
Tree Detail: Medium
Terrain Detail: Medium
Effects Fidelity: Medium
Effects Density: High
Object Scarring: Off
Model Detail: Slider in het midden.

Min/Avg/Max
DX9, NoAA: 31.4 / 59.0 / 61.6
DX10, NoAA: 31.0 / 51.7 / 63.1

DX9, 4xAA: 33.7 / 55.5 / 62.4
DX10, 4xAA: 24.7 / 41.4 / 64.3

Dit is op een E6300@1,86Ghz, 2Gb en een 8800GTS320.
Mind you, ik heb een Asrocck en mijn PCI-bus is x4, niet x16 dus eigenlijk moeten de scores wat hoger zijn :)

[ Voor 31% gewijzigd door Crash op 02-06-2007 18:30 . Reden: resizen aub :> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Je cpu en gpu zijn niet overgeclocked denk ik?
Misschien zal ik (zodra ik mijn nieuwe pc binnen heb, heb nu alleen nog maar de case + casefans + gpu :P) op dezelfde settings wel benchen zodra ik de e4300 flink heb overgeclocked (+gpu).
Ben daar namelijk wel nieuwsgierig naar maar zo te zien is Dx10 in CoH dus erg zwaar?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
psychoclown schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:50:
Je cpu en gpu zijn niet overgeclocked denk ik?
Misschien zal ik (zodra ik mijn nieuwe pc binnen heb, heb nu alleen nog maar de case + casefans + gpu :P) op dezelfde settings wel benchen zodra ik de e4300 flink heb overgeclocked (+gpu).
Ben daar namelijk wel nieuwsgierig naar maar zo te zien is Dx10 in CoH dus erg zwaar?
Als je alles max/ultra/aan zet wel (bij mij wel, iig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

anandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:51:
[...]
Als je alles max/ultra/aan zet wel (bij mij wel, iig :P )
offtopic:
Zal nog wel even duren tho net gehoord dat ze het geheugen pas volgende week woensdag verwachten binnen te krijgen. Nouja die week extra kan er ook nog wel bij zo lang wacht ik al :P

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier nog 2 vergelijkingen van DX9 vs DX10.
Je kan duidelijk zien wat er toegevoegd is.

Ten eerste de geometry shaders. Dat is te zien aan het lage gras.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpro.co.uk/picture_library/dir_111/it_portal_pic_55513.jpg?6079DX9
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpro.co.uk/picture_library/dir_111/it_portal_pic_55514.jpg?8581DX10

Ten tweede point lighting, dit is vooral zichtbaar in nacht-missies

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpro.co.uk/picture_library/dir_111/it_portal_pic_55515.jpg?1771DX9
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpro.co.uk/picture_library/dir_111/it_portal_pic_55516.jpg?2631DX10

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:53:
Edit:
Ik heb ook nog gebencht :)

En ik zal de volgende (automatic) settings gebruiken:
1280x1024
Textures: Medium
Shadows: Off
Post-Processing: Off
Building Detail: Low
Physics: Low
Tree Detail: Medium
Terrain Detail: Medium
Effects Density: High
Object Scarring: Off
Model Detail: Slider in het midden.

Min/Avg/Max
DX9, NoAA: 31.4 / 59.0 / 61.6
DX10, NoAA: 31.0 / 51.7 / 63.1

DX9, 4xAA: 33.7 / 55.5 / 62.4
DX10, 4xAA: 24.7 / 41.4 / 64.3

Dit is op een E6300@1,86Ghz, 2Gb en een 8800GTS320.
Mind you, ik heb een Asrocck en mijn PCI-bus is x4, niet x16 dus eigenlijk moeten de scores wat hoger zijn :)
Oeps, ik had nog het een en ander draaien :$

Nog een keer gebencht, alleen DX10:
(min / avg / max)
DX10, NoAA: 41.7 / 57.7 / 63.3
DX10, 4xAA: 25.9 / 46.5 / 76.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Ik heb nog wat testjes gedraaid met Vsync uit. Dat scheelt echt heel veel. Om dit te doen moet je -novsync in de command line zetten. Dus bij je desktop icon van CoH en dan properties.

Mijn settings atm:

reso: 1920x1200

Shader: DX10
AA: none
Texture: High
Shadows: Medium
Post Processing: Off
Building Detail: High
Physics: High
Tree Quality Medium
Terrain Detail: High
Effects Density: Medium
Objects Scarring: on
Model Detail: Op 2/3 ongeveer.

Ik krijg met deze settins High: 97.8 Low: 5 Avarage: 38

Avarage is acceptabel maar de low vind ik wel wat laag. Ook kon je in de perf test duidelijk een paar slowdowns zien. Ik heb ook geprobeert alles helemaal op max te draaien op AA en texture na. Dit geeft met 30fps avarage. Wat mij ook opviel is dat het verschil tussen 1280x800 en 1920x1200 best wel groot is. Zo kreeg ik met bijna alles maxed out 47 fps avarage. Dus 17fps verschil met 1920x1200.

Dit alles is op een E6600 @ 3ghz, 8800GTS640 @ stock, 2gb Team ddr800 geheugen, P5B deluxe, Vista Ultimate.

Al met al ben ik nu wel tevreden voor het moment. Ik ga er vanuit dat de performance in de komende drivers wel gaat verbeteren. Het is natuurlijk wel de eerste DX10 game.

[ Voor 4% gewijzigd door Pred87 op 01-06-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Net even een flink stuk van de V2-missie gespeeld.
Je ziet daar goed het verschil met DX9 :)

Al dat gras en rommel erbij is trouwens ook leuk, maakt het nóg drukker :P

Al ben ik nog aan het tweaken wat ik aan en uit moet zetten :)
Minder dan 30fps wil ik niet :)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 01-06-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:59:
Mijn nickname is "TheFloyd" en speel een paar keer per week. Mijn stats zijn redelijk, iets van 100-40 (bijna alleen Axis games).

Ik heb gisteren ook de patch geinstalleerd en een paar games gespeeld, geen problemen tot nu toe. Draai ook onder Vista, met een 1950 XTX. Jammergenoeg geen dx10 voor mij.

[...]
Ok, ik heb mijn game uitgeleend aan iemand nu maar ik ga hem later opnieuw even kopen. Ik heb zelf zeker weten 1000+ games gespeeld, vanaf 5 dagen na de release tot en met januarie die jaar, en heb daarin bij langena niet zoveel nederlanders gezien als een avond COD2en. Wel veel duitsers, zou BIA hells highway dan ook door meer nederlanders worden gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
anandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:08:
Net even een flink stuk van de V2-missie gespeeld.
Je ziet daar goed het verschil met DX9 :)

Al dat gras en rommel erbij is trouwens ook leuk, maakt het nóg drukker :P

Al ben ik nog aan het tweaken wat ik aan en uit moet zetten :)
Minder dan 30fps wil ik niet :)
Heb jij trouwens ook last van crashes ? Ik heb zo nu en dan een crash tijdens de perf test. Ook had ik gister in een gewone online game een crash toen DX10 uit stond alleen met ultra texture. Ultra texture gebruik ik dus sowiezo niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik heb meestal geen tijd om naar miniscule graphics-verschillen te gaan kijken :)

Verder zijn misschien die 88xx kaarten toch niet zo goed in DX10?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Na een schone installatie van CoH en de -novsync optie krijg ik deze bench eruit:
(min/avg/max), DirectX10, 4xAA: 31.9 / 55.3 / 76.6

Hier trouwens nog een soort FAQ over de DX10 patch:
Company of Heroes DX10 (“d3d10”) FAQ and Benchmarking Guide

Q. Why don't I see muzzle flashes or explosions on my nVidia 8x00?

A. You must be using 158.45 or newer drivers. These can be found following the BETA Drivers link from http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Q. My frame rate is locked at 60fps, how can I unlock it?

A. Use the -novsync command line parameter by creating a shortcut to RelicCoH.exe with -novsync in the target.
e.g.
"C:\Program Files\THQ\Company of Heroes\RelicCOH.exe" -novsync

Q. Can I do anything to prevent CoH from running out of memory when playing certain maps at very high resolutions and anti-aliasing settings?

A. No, you must lower your display settings. By default Vista 32 gives each application two gigabytes of virtual address space. You can look up how to change this to three gigabytes, use Vista 64, try the -notriplebuffer or -novsync command line parameters, or try newer display drivers when they are available.

Q. Why does CoH run slower with shader quality set to Direct3D 10 instead of High?

A. CoH is not simple port to the Direct3D 10 API from the Direct3D 9 API, it was planned from the start to add many significant new features and improvements. Just as the additional calculations required by the features enabled in high shader quality mode (Pixel Shader 2.0/3.0) make CoH run slower than in low shader quality (Pixel Shader 1.1) the additional calculations of all new advanced Direct3D 10 features cause each frame to take slightly longer to render. Keep an eye on your favourite graphic card vendor's web site for new driver releases offering improved performance.

Q. Are others experiencing subsequent runs of the game being slower than the previous run and eventually running out of memory in Direct3D 10?

A. Yes, however this is limited to certain drivers. Please keep checking your graphic chip manufacturer's web site for improved drivers. If you are affected by this you can exit and restart CoH to work around this problem.

Benchmarking Company of Heroes

With Relic's release of the Direct3D 10 patch, many new features were added that push the limit of what current hardware can do and what end users can expect from a game.

As many new features have been added exclusively for Direct3D 10, you will find the CoH Direct3D 10 renderer runs slower than Direct3D 9 due to the additional work load. For this reason we recommend using High shader quality (Direct3D 9) instead of Direct3D 10 shader quality when running on low end hardware that is Direct3D 10 compatible.

As Direct3D 10 is so new and Company of Heroes is the first full commercial game to use this API, using the latest drivers for your video card is absolutely necessary. nVidia users must use the 158.45 or newer drivers. These are currently found by following the BETA drivers link at http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

The night missions are the best show cases for image quality in Direct3D 10 due to the additional shadows.

Explanation of the new features:

Soft FX Blending

In previous generation games, 2D sprites are often used for explosions. Where these intersect the ground or other objects it becomes apparent these are simple 2D cards, not real 3d objects. CoH uses multiple render targets to store the depth information to a 2nd texture before rendering our FX. Using this depth information we can properly blend as the intersection approaches to maintain the 3D illusion.

These are always enabled, unless the video card runs out of memory. When doing comparison benchmarking at high resolutions and anti-aliasing settings it is important to check the warnings.log for texture creation failures due to running out of memory to see if this feature was silently disabled which will result in a small performance gain for cards that run out of memory.

Litter Objects

Previous generation games generally have flat terrain with a few objects such as trees or barrels placed on them for variety. CoH advances this by adding small procedurally generated 'litter' objects. These are added to all existing levels without requiring any work from map artists by adding objects based on the material type of the terrain. With the Direct3D 10 renderer users get to have real 3d models of small plants growing in the fields or real 3d models of rocks on the roads instead of just paintings of rocks on flat terrain.

The number of objects is tied to the model quality slider in the graphics options menu and uses the Draw Instanced API.

Short Grass

In addition to having litter objects areas of the maps where grass is growing will have 3D grass in Direct3D 10. Grass 'shells' are drawn over the terrain using the Draw Instanced API so that soldiers will be able to walk on real grass instead of a flat painting of grass.

This is enabled in the options menu by selecting the Ultra detail terrain setting.

Point light shadows

In Direct3D 10 mode all lights can be shadowed. Whether it is a huge explosion, a street light, or even a match lighting a cigarette, the light has the potential to be shadowed.

This is implemented by rendering the entire scene is to all six faces of a cube map for each shadowing light using a combination of the Draw Instanced API and the Geometry shader. As long as shadows are enabled this feature is enabled.

General Improvements

As all the lighting in Direct3D 10 is 100% per pixel, the shadows are more softened, the lighting is more detailed, and there are more shadows the pixel shaders are up to five times longer than they were in Direct3D 9 mode. Many of these instructions can be skipped in typical day missions with only a few point lights, but night missions will tend to have more point lights which will require more work to draw the shadow maps and then more work to render the world scene with more active shadow maps.

In Direct3D 9 only the main sun/moon light was normal mapped; the ambient light and other lights were calculated per vertex. This is most noticeable when the object you're looking at is in a shadow and only ambient light is on it.

-novsync, triple buffering, and perftest

vsync is now enabled by default in both 9 and 10, although the -novsync command can be used to disable it. In Direct3D 10 (not d3d9) triple buffering is enabled if the -novsync or -notriplebuffer command line parameters are not used. Triple buffering will make the in game frame rate more consistent, but will use addition video memory and consume more virtual address space.

To make CoH more friendly to incorporating in benchmark suites we've adding the -perftest command line parameter (be sure to use -novsync with it!) which will save a performance report text file with average/min/max frame rates in the %user%/documents/my games/company of heroes/log files folder.

Running at very high resolutions and anti aliasing settings

Due to the limited address space of Vista 32 if trying to run at very high resolutions and/or anti aliasing settings the driver may consume so much virtual address space the application crashes. Running with -novsync for performance testing will disable triple buffering to recover a tiny bit of memory, but the best solution is to run Vista 32 set to give applications three gigabytes of virtual address space or to just run Vista 64 which gives all 32bit applications a full four gigabytes.

Subsequent runs

At the time the patch was released there was a known issue that made subsequent runs slower with certain cards. To work around this and ensure benchmarks are consistent and representative please exit CoH completely before re-running a performance test.

Screen shot comparisons

To save a screenshot as a lossless .tga instead of a small jpeg bring down the console by pressing <ctrl>+<shift>+~ and type app_screenshotext(".tga')

To save a series of screen shots (very slow!) to make your own movie or compare image quality use the recordmoviestart and recordmoviestop console commands. The default frame rate is set to 24, but this can be overridden with simmoviecapture=xxx. It is possible to bind these commands to a key combination of your choice to save you from typing them in the console each time.
:)
Kurios schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:48:
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik heb meestal geen tijd om naar miniscule graphics-verschillen te gaan kijken :)
Ik vind het eigenlijk allemaal behoorlijk wat sfeer geven, zeker de nacht-missies. De litter vind ik ook welkom (ik hou wel van dat soort dingen :) )
Verder zijn misschien die 88xx kaarten toch niet zo goed in DX10?? :)
Het is en blijft een eerste generatie, natuurlijk :)
Al is 'niet zo goed' natuurlijk een vage definitie :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 01-06-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"but the best solution is to run Vista 32 set to give applications three gigabytes of virtual address space"

En hoe doe ik dat...?

Het is trouwens wel PRECIES wat ik verwachtte met DX10: alle performance winst gaat COMPLEET verloren in extra functies.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:10:
"but the best solution is to run Vista 32 set to give applications three gigabytes of virtual address space"

En hoe doe ik dat...?

Het is trouwens wel PRECIES wat ik verwachtte met DX10: alle performance winst gaat COMPLEET verloren in extra functies.
http://www.microsoft.com/...rm/server/PAE/PAEmem.mspx - Edit your boot.ini to the following :
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="????" /3GB
Note: "????" in the previous example can be the programmatic name of any of the following operating system versions:

Windows XP Professional
Windows Server 2003
Windows Server 2003, Enterprise Edition
Windows Server 2003, Datacenter Edition
Windows 2000 Advanced Server
Windows 2000 Datacenter Server
Windows NT Server 4.0, Enterprise Edition

Ik neem aan dat het voor Vista net zoiets zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26
Topicstart aangepast

met dank aan anandus voor de dx10 FAQ en de paar pics van DX9 vs DX10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier nog 2 pics DX9 vs DX10 (en dan houd ik erover op :P ):

DX9:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamealmighty.com/typo3temp/pics/d272d358ee.jpg
DX10:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamealmighty.com/typo3temp/pics/bf11933047.jpg
De verschillen die je ziet zijn bijvoorbeeld de schaduwen in het gezicht (ambient en self-shadowing), de schaduw van de Flak en de belichting op de zandzakken.

DX9:
Afbeeldingslocatie: http://img457.imageshack.us/img457/9135/explosions2uq9.jpg
DX10:
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/1458/explosiontu7ar0.jpg

Dit is een mooi voorbeeld van “Edges of particles are softened where intersecting 3D objects.”. Explosies zijn vaak 2D-sprites en krijgen daarom vaak harde lijnen als ze in contact komen met een 3D-object. Met de soft lighting wordt dat probleem dus verminderd.

Edit:
En ik wil nogmaals zeggen: DX9!=DX10.
DirectX10 is vlotter dan DX9, maar ze hebben ervoor gekozen om, in plaats van met meer fps dezelfde kwaliteit neer te zetten, gewoon meer kwaliteit neer te zetten.
'You can either have better performance with Dx10 or you can have better graphics with Dx10. You can't have both'
We moeten Relic daar ook dankbaar voor zijn, welk ander bedrijf brengt een gratis patch uit met DX10 support? :)
(Bij SupCom in ieder geval niet ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 01-06-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:08:
Hier nog 2 pics DX9 vs DX10 (en dan houd ik erover op :P ):

Edit:
En ik wil nogmaals zeggen: DX9!=DX10.
DirectX10 is vlotter dan DX9, maar ze hebben ervoor gekozen om, in plaats van met meer fps dezelfde kwaliteit neer te zetten, gewoon meer kwaliteit neer te zetten.
We moeten Relic daar ook dankbaar voor zijn, welk ander bedrijf brengt een gratis patch uit met DX10 support? :)
(Bij SupCom in ieder geval niet ;) )
Mooie plaatjes, vooral die schaduw effecten zien er heel gelikt uit. Er is inmiddels ook al een film gekomen die plaatjes naast elkaar zet @ http://www.gamershell.com/tv/8117.html

SupCom gaat een andere weg in en verzorgt een patch die voor DX9 alles beter maakt ipv alleen voor DX10. De vraag is hoever ze het mooier kunnen maken zonder DX10, maar we zullen zien.
Despite the best efforts of our own team and our partners from Microsoft and Nvidia, the timing simply did not line up. The availability of DX10 hardware, final releases of Vista itself, and the solid drivers simply did not line up with the necessary time frames in our development cycle. Having missed that window, our dev team has focused on graphical improvements that will benefit a far wider audience than the still very small but growing segment of Vista users with DX10 compatible cards. Having missed that window, the resources necessary to integrate the tech do not make sense compared to what can be accomplished for that greater audience.

The bottom line: Directx 10 support will not be patched into Supreme Commander or its expansion packs. GPG looks forward to integrating this exciting technology into future projects. We, like the rest of PC gaming community, are looking forward to the first DX10 games in the coming months.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker nog steeds alleen maar voor vista :'( (DX10 dus). Echt balle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:05:
Het is zeker nog steeds alleen maar voor vista :'( (DX10 dus). Echt balle.
Ja, DX10 op XP hoef je niet te verwachten (tenzij je die XP-wrapper wil nemen (als-ie komt), maar dan wordt het een diashow).

Daarnaast, offtopic, is Vista een prima OS, een stuk fijner dan XP (en bij mij qua games ook sneller dan XP).
Er is een vergelijking online gezet door Legit Reviews hoe de huidige DX10-kaarten presteren in CoH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 08:09
ouch, die vergelijking is pijnlijk voor de ati 2900xt, koop je net een nieuwe kaart zijn er nu al games die niet fatsoenlijk draaien. Belooft veel voor Crysis. Ik wacht nog wel even op de volgende generatie, dan weet ik zeker dat ik dx10 games een beetje kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:35

Bjk

Ik heb soms moeite om in Vista lan of internet games te zien in Company of Heroes. Bestaat er ook een tool als HLSW, of All Seeing Eye om CoH servers te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33
Sinds dat patch 1.7 uit is kan ik met niemand meer over het hamachi netwerk met andere spelen.
hebben meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

REDSD schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:41:
Sinds dat patch 1.7 uit is kan ik met niemand meer over het hamachi netwerk met andere spelen.
hebben meer mensen hier last van gehad?
ik heb dit probleem met een paar vrienden van de week gehad, na anderhalf uur kwamen we erachter dat het aan hamachi lag: versie 1.0.1.5 werkt prima voor LAN games, de nieuwste versie 1.0.2.2 (en 1.0.2.1 ook iig) geeft problemen, in die zin dat niet iedereen elkaars LAN game kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33
jeroen__online schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:41:
[...]

ik heb dit probleem met een paar vrienden van de week gehad, na anderhalf uur kwamen we erachter dat het aan hamachi lag: versie 1.0.1.5 werkt prima voor LAN games, de nieuwste versie 1.0.2.2 (en 1.0.2.1 ook iig) geeft problemen, in die zin dat niet iedereen elkaars LAN game kan zien.
okay big thanx, ik dacht dat het aan company of heroes lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

vanavond een stukje van dit spel gezien, speelde wel geinig, binnenkort maar eens wat intensiever spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Afgelopen week een 4-4 game gespeeld en wederom compleet weggevaagd. Nogmaals: online is niet voor mij weggelegd. Het gaat mij gewoon te rap en ik neem de verkeerde beslissingen (blijkbaar). Misschien dat de geode spelers iets kunnen zeggen over mijn start-strat:

- 1* engineers bij maken
- 1* engineers punten laten pakken
- 1*engineers barracks laten bouwen
- Als barracks klaar jeep maken
- De engineers ook punten laten pakken
- Als jeep klaar: infantery squad -> die punten laten pakken
- 1 engineer squad terug naar basis : support center maken
etc. etc.

Ik heb soms het idee dat het handiger is om geen barracks te maken maar eerste een support center. Ook heb ik vaak gewon te weinig manpower zodat de mogelijkheden heel beperkt zijn om verder te bouwen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
in een 4 vs 4 game is er geen reden om barracks & wsc te bouwen. Doorgaans is het handig als een gedeelte van je team met barracks voor riflespam gaat en een ander deel wsc voor de support. 4 * barracks en nog eens 4 * wsc in overkill en zet je als team metteen op een klap resources achterstand

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.