Company of Heroes - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.464 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208483

Pred87 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:14:
Patch 1.6 is uit. Zitten een paar hele mooie changes tussen. Om maar wat te noemen:

- All Anti-Tank Guns have a reduced chance to hit moving infantry targets.
Eindelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zoals ik hier en op het Relic forum lees zijn er veel mensen die connectie problemen hebben met een Speedtouch icm CoH. Net als ik dus, ik kan bijna met geen 1 game connecten.... :(

Ik gebruik als modem een Speedtouch 510 en als router een Asus WL530g. Nou zou ik dus graag fatsoenlijk CoH via internet willlen spelen alleen dit wil niet erg lukken. Ik heb de goede poorten geforward, dtw 30275 & 6112. Ook heb ik beide poorten voor mijn Windows firewall en BitDefender laten openzetten, nog steeds het zelfde probleem.

In dit topic is een link gegeven naar een topic op het Relic forum, dit was voor een ander speedtouch modem, en deze oplossing werkte helaas dus niet voor mij. Verder kan ik op Google/GoT ook nergens een oplossing vinden.

Iemand ervaring met dit (grote) probleem? Het lijkt erop dat veel meer mensen een probleem hebben met hun Speedtouch apparaatje icm met CoH. :'(

Ps. Als ik met een server geconnect ben loopt het spel verder fantastisch en heb ik geen last van lag ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door monnick op 06-05-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Ik ben ook wel blij met de 1.6 patch, mede doordat ik zelf veel als Axis speel :)

M'n username in CoH is ook "doublej", dus mocht iemand een nederlandse coh buddy zoeken, voeg me gerust toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of aniketos ook op dit forum zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
DoubleJ schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:47:
Ik ben ook wel blij met de 1.6 patch, mede doordat ik zelf veel als Axis speel :)

M'n username in CoH is ook "doublej", dus mocht iemand een nederlandse coh buddy zoeken, voeg me gerust toe.
Toegevoegt. ik heet monnick. Ik ben nog erg slecht, heb dit spel pas (echt) voor 2 dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb net mijn eerste lang CoH match gespeelt. Ik speelde 3vs3 op Hill 331.

Wow! Wat was dat geweldig zeg, wat een slagveld. Het hele terrein vol met kraters van wel 5 attillerie instellingen, ik was bezig met gallilopes en een persing en nog wat shermans. Uiteindelijk hebben we mooi gewonnen met een legertje van wel 20 sherman tanks. :9~

Echt een fantastische multiplayer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:54
Klopt het trouwens dat met 1 van de patches is veranderd dat de Caliope niet meer met zn kanon kan schieten? Ik had helemaal in het begin een gedownloade versie die ik dus ook niet update. Daar kon de Caliope met zn turret en met zn raketten schieten.

Nu heb ik redelijk snel daarna de retail versie gekocht en dus geupdate (online) maar het valt mij op dat de wanneer ik de Caliope opdracht geef op een tank te schieten hij er alleen maar naartoe rijdt en naast gaat staan (doh!).

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Het klopt inderdaad dat de gallilope niet meer met zijn loop kan vuren. Wel jammer, want zo kan hij tegen vijanden van dichtbij geen weerstand meer bieden. Ook een beetje gek dat er nog wel een loop op de tank zit, haal die er dan ook af. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

monnick schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:35:
[...]

Toegevoegt. ik heet monnick. Ik ben nog erg slecht, heb dit spel pas (echt) voor 2 dagen. :)
Replays kijken helpt enorm om beter te worden. Kijk even naar Tales of Heroes, daar vind je replays van games tussen de beste spelers, met commentaar!
monnick schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:50:
Ik heb net mijn eerste lang CoH match gespeelt. Ik speelde 3vs3 op Hill 331.

Wow! Wat was dat geweldig zeg, wat een slagveld. Het hele terrein vol met kraters van wel 5 attillerie instellingen, ik was bezig met gallilopes en een persing en nog wat shermans. Uiteindelijk hebben we mooi gewonnen met een legertje van wel 20 sherman tanks. :9~

Echt een fantastische multiplayer! :)
Mooi he? ;) Hill 331 is ook een enorm leuke map. Ik vind het ook altijd belangrijk dat teams gebalanceerd zijn, dan krijg je dat soort toffe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184636

cheiron schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:08:
Klopt het trouwens dat met 1 van de patches is veranderd dat de Caliope niet meer met zn kanon kan schieten? Ik had helemaal in het begin een gedownloade versie die ik dus ook niet update. Daar kon de Caliope met zn turret en met zn raketten schieten.

Nu heb ik redelijk snel daarna de retail versie gekocht en dus geupdate (online) maar het valt mij op dat de wanneer ik de Caliope opdracht geef op een tank te schieten hij er alleen maar naartoe rijdt en naast gaat staan (doh!).
Ja dat klopt vanaf patch 1.4 of 1.5 kan een sherman calliope niet meer via zijn main gun vuren en kun je ook nog maar een gelimiteerd aantal calliope's of het slagveld hebben. In ruil voor de weggenomen anti-tank vuurkracht kost een rocket barrage niets meer >:) (voorheen 125 munition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113589

Ik speel dit spel alleen op LAN's, maar dan is het geweldig :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
patch 1.61 is uit. 1 MB, gewoon een kleine fix.

Vanavond voor het eerst eens de victoy point ticker gespeeld tegen vreemden (normaal speel ik annihalite met vrienden), maar we werden echt weggevaagd. 2 mensen van level 1 (waaronder ik) en een level 3 tegen een level 3, 6 en 9 duitser..

Ze hebben er zo een beetje geen punt af gehad :( Niet mijn spel dat ticker gedoe.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog ergens een replay van mij )VS. architect ( archi) (lvl 12) die ik wilde posten , het probleem is dat ik meer dan 40 replays heb van semois en ik niet weet welke het is, en mijn game is gedelete per ongeluk. en mijn CD is gejat door een vriend van mij. :( Enig manier om achter te komen waar hij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:08
cheiron schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:16:

Vanavond voor het eerst eens de victoy point ticker gespeeld tegen vreemden (normaal speel ik annihalite met vrienden), maar we werden echt weggevaagd. 2 mensen van level 1 (waaronder ik) en een level 3 tegen een level 3, 6 en 9 duitser..

Ze hebben er zo een beetje geen punt af gehad :( Niet mijn spel dat ticker gedoe.
Kun je dan misschien ook een downloadlink posten ?
Ik kan 1.61 nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 19:44
monnick schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:37:
In dit topic is een link gegeven naar een topic op het Relic forum, dit was voor een ander speedtouch modem, en deze oplossing werkte helaas dus niet voor mij. Verder kan ik op Google/GoT ook nergens een oplossing vinden.
Wat lukte er precies niet ? Houdt er rekening mee dat je waarschijnlijk in plaats van RoutedEthoa (bij interface) Internet moet hebben. Let ook op hoofdletters. Dit zou moeten werken voor vrijwel alle speedtocuh modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

cheiron schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:16:

Ik vind met victory points spelen echt stukken beter dan annihilate. Met VP's duurt het potje tenminste geen uren, en hoef je niet te wachten op Tier4 voordat het potje is afgelopen. Annihilate games eindigen mij te vaak in inbunker acties , terwijl VP's de druk er lekker op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheizberd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 14:39
@Striker:

Download de Replayanalyzer van Dyxtra (http://www.gamereplays.or...ameid=coh_replay_analyzer)

daarmee kun je ook de ingame namen zien die je aan je replays hebt gegeven.

Die replay analyzer is sowieso een aanrader voor iedereen die regelmatig MP speelt, hij geeft een hoop informatie over de game in 1 oogopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Anoniem: 26351 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:19:
[...]

Ik vind met victory points spelen echt stukken beter dan annihilate. Met VP's duurt het potje tenminste geen uren, en hoef je niet te wachten op Tier4 voordat het potje is afgelopen. Annihilate games eindigen mij te vaak in inbunker acties , terwijl VP's de druk er lekker op houden.
Ik ben juist wel een turtle, dus dan ligt Aniihalite je veel beter ;) Ik snap wel dat andere mensen VPT leuker vinden, maar mij ligt het gewoon niet; ik zou mijn hele taktiek moeten aanpassen ook.

@ Sander: ik kreeg de melding ingame. Hij is maar 1 MB groot en bij de patchnotes stond 1.61

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cheiron schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:13:
[...]

Ik ben juist wel een turtle, dus dan ligt Aniihalite je veel beter ;) Ik snap wel dat andere mensen VPT leuker vinden, maar mij ligt het gewoon niet; ik zou mijn hele taktiek moeten aanpassen ook.

[...]
Gisteren was ik wat verveeld en heb samen met een vriend maar wat 2vs2's zitten doen. Konden niet echt een leuke 2vs2 vinden, dus na +/- 20 minuten toch maar een game met Vire River gejoined. Wij waren allies en da's dus nadelig in stalemate games. Brug openhouden lukte helaas niet, en na vrij korte tijd had de axis dus alledrie de oversteekpunten potdicht gezet. We waren ons al aan het voorbereiden op 2x2 vet3 tigers, mja, daarvoor moeten ze CP's hebben, en geen combat, geen CP's. Dat duurde dus echt eeuwen, want met stukas de CP's bij elkaar sprokkelen duurt lang :)
Uiteindelijk dropte er een axis speler :O |:(

Echt de laatste keer dat ik 2vs2 op Lyon/Vire River doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Waarom is Allies nadelig in stalemate games?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cheiron schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:47:
Waarom is Allies nadelig in stalemate games?
Omdat allies veterancy krijgen door te vechten, en axis kan het rustig researchen. In stalemate games waarbij er lange tijd geen combat voorkomt, heeft axis het voordeel doordat ze vet3 kunnen researchen, terwijl aan allied kant er geen vet's bij komen. Waardoor je als allies de druk er op moet houden, maar dat gaat niet als axis de bruggen gesloopt houdt op bijvoorbeeld Lyon. Axis kan in dat geval zelf bepalen wanneer ze aanvallen en dat is in 99% van de gevallen als ze vet3 tanks hebben. Dmv stukas kunnen ze CP's bij elkaar sprokkelen voor een tiger en een vet3 tiger is geen partij voor een non-vet sherman (upgunned of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Meestal speel ik op die map met de drie bruggen waarbij ik halverwege de game 2 bruggen opblaas. en een sniper plaats tegen engineers.
Dan is er nog maar 1 brug over die goed te beschermen is met AT' s. Dan komen de duitsers er niet meer doorheen (5 AT's -> 3 Tigers is goed genoeg) en na een grote attack van zijn kant kan ik er vaak doorgeen rushen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Pred87 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:07:
[...]

Wat lukte er precies niet ? Houdt er rekening mee dat je waarschijnlijk in plaats van RoutedEthoa (bij interface) Internet moet hebben. Let ook op hoofdletters. Dit zou moeten werken voor vrijwel alle speedtocuh modems.
Het zit bij mijn Speedtouch (de 510) heel anders in elkaar. De commands werken niet en tsja, het werkt allemaal anders. Ik heb een zitten aankloten, en ik probeerde iets, dat in mijn ogen wel zou kunnen kloppen, uit. Helaas, mijn internet werkte na de verandering niet meer. :P Dus die MultiNatAdd heb ik maar weer verwijderd. Ik zal een screenshot bijvoegen om het duidelijk te maken. Ik kan dus niet uit Inf=Internet kiezen, wat ze op het Relic forum wel doen. :(

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~runia012/telnet.jpg

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211552

Hebben meer mensen last van fps drops als je je zichtveld beweegt met de pijltjes toetsen?

Bij mij is het namelijk zo dat mijn fps dan van 40 naar 16 gaan... wat behoorlijk irritant is. Met videostresstest van CoH zelf zegt i dat mijn min fps 28 waren en average 68 fps.

Ook als ik over het hele veld kijk (met alt en dan de muis bewegen) is mijn fps 28 ... beweeg ik mijn zichtveld even ... zijn mijn fps 2... na een tijdje gaat i dan weer terug naar 28 als ik niet beweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113589

@ Animaaal
Wat heb je voor hardware? Het is normaal dat je beetje fps drops hebt, maar niet in de mate die jij ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:32

jjwa

CZ3 tentmuis

Hallo CoH'ende GoTters! Ik speel het spel al een tijdje af en toe via lan, maar heb het vorige week gekocht, en ben nu dus ook online te vinden :). Onder de namen jjwa en Morinehtar.
Ik ben niet heel goed, maar heb het spelletje wel door :P. Laat horen als je een potje met of tegen wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Je hebt nu een router achter een router aangesloten. Hoe zit het allemaal _precies_ aangesloten? ADSL op de Speedtouch, dan een netwerkkabel van de Speedtouch naar de WAN-interface van de Asus?

Stap 1: Gooi die Asus eruit (of anders: zet de DHCP-server van dat ding af en prik de netwerkkabel in een LAN-poort ipv in de WAN-poort, nog steeds wireless, maar geen NAT over NAT meer).
Stap 2: forward de poorten in je speedtouch naar je eigen PC
Stap 3: Schijnbaar moet je de speedtouch kunnen pingen.

Mijn speedtouch/firmware is te oud dus ik weet niet wat de precieze syntax is met een 510v6/r5.4, maar op de mijne is het via telnet iets als:

create protocol=icmp inside_addr=(mijn ip):echo_request outside_addr=0.0.0.0:echo_request foreign_addr=0.0.0.0:0

Ongetest overigens :P Nu forward je pings naar je eigen pc. Andere optie is de firewall van de speedtouch aan te passen. Op de mijne is dat iets als (wederom ongetest):

pfirewall rule create chain=sink index=0 srcintf=wan prot=igmp dstport=echo_request action=accept

Ik weet alleen niet of de firewall regels van boven naar onder doorloopt of stopt als er iets matcht, anders moet je index aanpassen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113589 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:23:
@ Animaaal
Wat heb je voor hardware? Het is normaal dat je beetje fps drops hebt, maar niet in de mate die jij ervaart.
E4300 @ 3 ghz
2 gb geil pc 6400
320 gb seagate
8800GTS 320 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:03:
[...]

Je hebt nu een router achter een router aangesloten. Hoe zit het allemaal _precies_ aangesloten? ADSL op de Speedtouch, dan een netwerkkabel van de Speedtouch naar de WAN-interface van de Asus?

Stap 1: Gooi die Asus eruit (of anders: zet de DHCP-server van dat ding af en prik de netwerkkabel in een LAN-poort ipv in de WAN-poort, nog steeds wireless, maar geen NAT over NAT meer).
Stap 2: forward de poorten in je speedtouch naar je eigen PC
Stap 3: Schijnbaar moet je de speedtouch kunnen pingen.

Mijn speedtouch/firmware is te oud dus ik weet niet wat de precieze syntax is met een 510v6/r5.4, maar op de mijne is het via telnet iets als:

create protocol=icmp inside_addr=(mijn ip):echo_request outside_addr=0.0.0.0:echo_request foreign_addr=0.0.0.0:0

Ongetest overigens :P Nu forward je pings naar je eigen pc. Andere optie is de firewall van de speedtouch aan te passen. Op de mijne is dat iets als (wederom ongetest):

pfirewall rule create chain=sink index=0 srcintf=wan prot=igmp dstport=echo_request action=accept

Ik weet alleen niet of de firewall regels van boven naar onder doorloopt of stopt als er iets matcht, anders moet je index aanpassen :P
Nou helaas, dit vind ik te drastisch. Ik ben er sinds een tijdje met enorm veel research achter hoe ik poorten goed kan forwarden voor FTP & Torrent, dat werkt nu allemaal perfect. Ik laat CoH wel zo dan, ik kan maar naar zo'n 50% van de servers connecten, maar ach, als ik eenmaal een leuke game gevonden heb die ik wel in kan gaat alles perfect. Ook een game hosten gaat altijd goed, dus anders doe ik dat wel vooral. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:32
Anoniem: 211552 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:11:
[...]

E4300 @ 3 ghz
2 gb geil pc 6400
320 gb seagate
8800GTS 320 mb
ik heb hetzelfde maar ja het is normaal als ik zoiets heb met 128 MB vid kaart en 512 MB RAM XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
monnick schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:33:
[...]

Nou helaas, dit vind ik te drastisch. Ik ben er sinds een tijdje met enorm veel research achter hoe ik poorten goed kan forwarden voor FTP & Torrent, dat werkt nu allemaal perfect. Ik laat CoH wel zo dan, ik kan maar naar zo'n 50% van de servers connecten, maar ach, als ik eenmaal een leuke game gevonden heb die ik wel in kan gaat alles perfect. Ook een game hosten gaat altijd goed, dus anders doe ik dat wel vooral. :)
Trouwens wel raar.. Voor mijn speedtouch 516 had ik een speedtouch home. Die was getweaked naar pro. Nooit problemen mee gehad met coh. Volgens mij is de speedtouch home/pro bijna hetzelfde als de speedtouch 510. Ik kan me in ieder geval herrineren dat er ook een 510 tweak was.

Anyway.. je zou toch zeggen dat de 510 ook goed met coh zou moeten kunnen werken. Kijk anders eens wat je bij nat > maplist krijgt. En heb je geprobeert de poorten handmatig (in telnet sessie) te forwarden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Toch niet weer een hele pagina met router-gedoe he...

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

monnick schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:57:
[...]

Het zit bij mijn Speedtouch (de 510) heel anders in elkaar. De commands werken niet en tsja, het werkt allemaal anders. Ik heb een zitten aankloten, en ik probeerde iets, dat in mijn ogen wel zou kunnen kloppen, uit. Helaas, mijn internet werkte na de verandering niet meer. :P Dus die MultiNatAdd heb ik maar weer verwijderd. Ik zal een screenshot bijvoegen om het duidelijk te maken. Ik kan dus niet uit Inf=Internet kiezen, wat ze op het Relic forum wel doen. :(

[afbeelding]

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)
Ik heb geen idee wat je hier aan het doen bent, maar doe eens het volgende :

- In je 510 een DMZ IP instellen (Het liefst buiten je DHCP Scope) .
- Je Router dat IP geven op zijn WAN Interface.
- Nu alleen nog even de config van je 510 naar je HD opslaan en bewerken met kladblok zodat ICMP ECHO aan/toegestaan is en je bent klaar :)

Je Router moet het natuurlijk ook accepteren hé !!
cheiron schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:48:Toch niet weer een hele pagina met router-gedoe he...
Tweakers he :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Lang leve de axis officer!
Zo, nou gaat het tenminste niet meer over routers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nou we het over officers hebben, ik vroeg me nog af waar die handig voor zijn? Zelfde geld voor de knight-cross soldaten, waar zijn ze goed voor? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39

PoweRoy

funky!

officers kunnen supervision over een gebouw zetten waardoor t gebouw sneller gaat producen.

Knight cross, tja leuk mp40 maar verder

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Officers hebben ook closerange arty en propoganda war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 21:36
Ik gebruik die officers vooral de supervision, dat gaat echt rete-snel dan!
Voor je het weet komen er tankjes uit je fabriekje rollen!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Ik gebruik de officer regelmatig. Ik ga namelijk redelijk vaak naar tier 3 (Sturm Armory), en daar heb je niet zo veel munition nodig vergeleken met bijvoorbeeld grenadiers spammen. Als ik dan ook nog eens Blitz ben, heb ik helemaal geen artillery.

Door een officer te maken krijg ik niet alleen artillery, maar kan krijg ik ook een Force Retreat ability, zeg maar de Propaganda van Terror, maar dan voor 1 squad, voor 50 munition. Erg ideaal wanneer er net van die vervelende airbornes achter je bunker landen bijvoorbeeld, of je bijna-dode tank flanken. Leuk is ook dat je tegenstander totaal geen artillery of geforceerde retreat verwacht wanneer je Blitz speelt.

Wat ook erg relaxed is... Hij gaat eigenlijk nooit dood. Hij kan aardig wat hebben, en je gebruikt hem vooral van achter je defense. Mocht de tegenstander gericht op de officer gaan jagen omdat die nu toch echt te irritant word, betekend dat weer dat hij roekeloos op mijn verdediging af komt, in dat geval wil ik best die officer een keer kwijtraken, omdat ik zijn tanks mag afschieten :).

Supervision heb ik letterlijk nog nooit gebruikt, beetje dom misschien, maar ik vergeet het altijd :P. Is de supervision eigenlijk ook op resources/OPs te gebruiken voor extra resources?

[ Voor 8% gewijzigd door jjwa op 13-05-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik vind het zonde dat de KMOD niet werkt met versie 1.6 :( op het KMOD forum is te lezen dat de maker nog geen oplossing heeft voor de veranderingen in de laatste patch, het is maar de vraag of er een werkende versie van de KMOD komt voor CoH 1.6 en hoger....
En dat terwijl de 1.6 patch IMO een kleine verbetering in de netcode met zich meebrengt, althans dat dacht ik te merken toen ik pas weer een potje met z'n vieren tegen vier AI speelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Echt wtf vandaag :X

Ik had een game gehost, 2vs2 in Lyon. Ik was samen met een enorm raar ander persoon Axis. Mijn vriend was echt zooo vaag, het enige wat hij maakte was knight-cross soldaten.... 8)7 Hij bakte er verder niks van en ik deed al het werk. Op een gegeven moment moest ik bijna eten en ging ik aanvallen met 2 tigers en een hele horde volks+mp40. Nou ik versla de allies bijna, maarja het duurde maar en het duurde maar, bunker hier bunker daar. Op een geven moment had ik dacht ik beide basissen van de allies verwoest, hebben ze ondertussen de andere al weer helemaal opgebouwd 8)7

Naja ik moest van mama toen echt komen eten, dus ik zet mijn geluid/beeldscherm uit en ik ga aan tafel, ik disconnecte dus niet. De game was ondertussen al ongeveer 2 uur bezig! :/
Naja ik lekker eten, kom ik na ruim 20 minuten terug, is de game nog steeds bezig!!! :O
De allies waren al die tijd alleen maar bezig geweest defenses en hun base optebouwen. Toen na nog een grote aanval met 2 tigers en volks was na zo'n 3 uur toen eidelijk de game voorbij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monnick schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:50:

Ik had een game gehost, 2vs2 in Lyon. Ik was samen met een enorm raar ander persoon Axis. Mijn vriend was echt zooo vaag, het enige wat hij maakte was knight-cross soldaten.... 8)7 Hij bakte er verder niks van en ik deed al het werk. Op een gegeven moment moest ik bijna eten en ging ik aanvallen met 2 tigers en een hele horde volks+mp40. Nou ik versla de allies bijna, maarja het duurde maar en het duurde maar, bunker hier bunker daar. Op een geven moment had ik dacht ik beide basissen van de allies verwoest, hebben ze ondertussen de andere al weer helemaal opgebouwd 8)7

Naja ik moest van mama toen echt komen eten, dus ik zet mijn geluid/beeldscherm uit en ik ga aan tafel, ik disconnecte dus niet. De game was ondertussen al ongeveer 2 uur bezig! :/
Naja ik lekker eten, kom ik na ruim 20 minuten terug, is de game nog steeds bezig!!! :O
De allies waren al die tijd alleen maar bezig geweest defenses en hun base optebouwen. Toen na nog een grote aanval met 2 tigers en volks was na zo'n 3 uur toen eidelijk de game voorbij. :D
Precies de reden dat ik geen Lyon of Vire River meer speel en eigenlijk alleen nog maar games met een oneven aantal VP's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 21:36
jjwa schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:47:
....
Supervision heb ik letterlijk nog nooit gebruikt, beetje dom misschien, maar ik vergeet het altijd :P. Is de supervision eigenlijk ook op resources/OPs te gebruiken voor extra resources?
Nee dat werkt niet, helaas! Alleen voor tanks, mannetjes en dat Axis upgrade gebouwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Bartvw schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:57:
[...]

Nee dat werkt niet, helaas! Alleen voor tanks, mannetjes en dat Axis upgrade gebouwtje.
Jammer, ik las namens dat dat tijdens de beta iig wel werkte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17
Eindelijk, binnen 2 weken een DX10 patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Hoe weet je dat :o
Status staat nog steeds op development.

Edit

Ah zie het al.. Staat ook gewoon op het forum. Linkje naar niewsbericht.
Maarja hoe betrouwbaar is fudzilla..

[ Voor 66% gewijzigd door Pred87 op 16-05-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 17:19

User

S3

Ik kan niet patchen naar 1.6 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, ik wil je daar best mee helpen, maar dan moet je wel iets meer tekst neerzetten dan 'het werkt niet' :P Tot waar kun je wel patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 17:19

User

S3

Anoniem: 26351 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:59:
[...]

Tja, ik wil je daar best mee helpen, maar dan moet je wel iets meer tekst neerzetten dan 'het werkt niet' :P Tot waar kun je wel patchen?
Ik heb nu 1.51, wil in patchen naar 1.6 zegt dat ding dat er iets niet klopt met de files. Maar dat heb ik vaker gehad en toen moest ik gewoon de originele RelicCOH.English.ucs er even neerzetten en dan wil het wel maar dat werkt nu niet meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monnick schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:50:

Noob allies lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Voor de Dx10 hardware mensen onderons.

We've learnt that a game with great graphics - Company of Heroes - will get a DirectX 10 patch. Our informative sources confirmed that the patch comes on the 29th of May, so roughly in two weeks from now.

It is interesting that we have a rush of DirectX 10 benchmarks all of a sudden and it will be interesting to compare Nvidia's and ATI's DirectX 10 hardware under Vista.

The game looks awesome even in DirectX 9 and we can just imagine what it will look like with DirectX 10. You have to wait some two weeks for this demo, but we hope it will pay off.

http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=1007&Itemid=1

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ow, dacht dat die patch morgen kwam.

Oh, well, weekje meer of minder :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-05 14:27
Zo, ik ben weer helemaal in to Company of Heroes, ranked games zijn echt leuk om te spelen, vaak snelle en korte games en teams die moeten winnen. (victory points)
"Cannot connect to other players" heb ik sinds de 1.6 patch niet meer gezien, ook kom ik maar zelden lag tegen.
In game heet ik Lipton16 als je eens wilt spelen o.i.d voeg me gerust toe, ik zie nauwlijks nederlanse spelers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 04-06 16:35
Lipton16 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:27:
Zo, ik ben weer helemaal in to Company of Heroes, ranked games zijn echt leuk om te spelen, vaak snelle en korte games en teams die moeten winnen. (victory points)
"Cannot connect to other players" heb ik sinds de 1.6 patch niet meer gezien, ook kom ik maar zelden lag tegen.
In game heet ik Lipton16 als je eens wilt spelen o.i.d voeg me gerust toe, ik zie nauwlijks nederlanse spelers!
zal je binnenkort eens toevoegen ga er ook maar eens weer mee beginnen.
alweer paar maand niet gespeeld.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Patch 1.6 heeft wel wat performance issues met zich mee gebracht. Zo schijnen mensen met Vista en een geforce 7 of hoger meer last te hebben van crashes. En dan met name in grote teamgames. Vooral op Montargis schijnt dit een probleem te zijn. Zelf heb ik een 6800GT @ Vista en heb nog nooit een crash gehad. Maar ik heb dus al meerdere mensen over dit probleem gehoort. Ik speel ook bijna alleen maar 4v4 games.

Als je zoals ik bijna alleen 4v4 games speelt kom je veel lag tegen. Maar het aantal droppers is wel erg omlaag gegaan. Jammer genoeg werkt de performance meter nog steeds niet goed. Ik snap niet waarom ze de performance meter niet gewoon basseren op de ingebouwde test. Het resultaat daarvan bepaald of je een goede performance hebt of niet. En dan zo'n test verplichten voor mensen die online willen. Zo moeilijk is dat toch niet lijkt mij.

Het systeem wat nu drops bijhoudt mogen ze er van mij ook wel weer uitgooien. Het werkt voor geen meter. Zo krijg ik altijd een drop wanneer iemand anders in de game gedropt is. Maar wanneer ik een keer wel echt dropte (klote speedtouch) kreeg ik alleen een win en geen drop :/
Een fix hiervoor zie ik niet zo snel gebeuren en eigenlijk is dat ook maar tijdsverspilling. Ze kunnen de tijd beter aan andere dingen besteden.

Verder vond ik patch 1.6 zeer geslaagd. Ik heb ook echt het gevoel dat de game nu een stuk meer gebalanceerd is. De DX10 patch komt ook mooi optijd. Rond eind-mei begin-juni was ik toch al van plan een DX10 kaart te gaan halen. van alles op low @ 1920x1200 naar alles op high met DX10 ga ik in ieder geval goed zien :p

Ohja voor de mensen die het nog niet gelezen hebben. Hier wat info over de units die in de expansion gaan komen.

The British
Panzer Elite

Vooral scorched earth spreekt mij wel aan. Ik hoop alleen wel dat Panzer Elite ook trenches krijgt. Het is ook veel realistischer aangezien de duitsers toch de verdedigende partij is in europa. Zeker nu er een doctrine bij de britten komt die gebasseerd is op artilery zouden trenches toch wel erg handig zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Pred87 op 23-05-2007 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pred87 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 03:03:
[...]

Ohja voor de mensen die het nog niet gelezen hebben. Hier wat info over de units die in de expansion gaan komen.

The British
Panzer Elite

Vooral scorched earth spreekt mij wel aan. Ik hoop alleen wel dat Panzer Elite ook trenches krijgt. Het is ook veel realistischer aangezien de duitsers toch de verdedigende partij is in europa. Zeker nu er een doctrine bij de britten komt die gebasseerd is op artilery zouden trenches toch wel erg handig zijn.
De Panzer Elite was dacht ik meer een aanvallend onderdeel. Ik verwacht dus niet dat ze trenches krijgen.
Lipton16 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:27:
/added :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 26351 op 23-05-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Toch jammer, ik had eerder gehoopt op het Ostfront ofzo.
Maar Company Of Heroes is natuurlijk heel erg Amerikaans georienteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Ik heb steeds last van vastlopers en crashes in de campaign sinds de laatste patch (1.61) :(
Bij het laden van savegames knalt ie er regelmatig uit en ook in de missies zelf af en toe.
Heb al geprobeerd om het spel van scratch te installeren en te patchen, maar dat maakt geen verschil.
Gisteren alle relevante drivers geupdate en nog niet mee kunnen testen.

Verder goed nieuws van die expansion! :)
Heeft wel een tijdje op zich laten wachten, hoop dat ie de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Anoniem: 26351 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:44:
De Panzer Elite was dacht ik meer een aanvallend onderdeel. Ik verwacht dus niet dat ze trenches krijgen.
De Luftwaffe en Tank hunters doctrines wel. Scorched Earth is meer een defensieve doctrine. Ik verwacht zelf ook niet echt dat panzer elite ook trenches krijgt. Vind dat wel heel erg jammer en onlogisch. Maarja we zullen zien hoe het loopt.

Er komen trouwens nog meer expansions zoals werd gezegd in een interview (kan filmje zo snel niet vinden). Ze willen om van alle WO2 theaters een CoH deel te maken. Dus ook het oostfront, Africa core en The Pacific. Ik denk dat na Opposing Fronts er een oostfront expansion komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pred87 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:35:
[...]

De Luftwaffe en Tank hunters doctrines wel. Scorched Earth is meer een defensieve doctrine. Ik verwacht zelf ook niet echt dat panzer elite ook trenches krijgt. Vind dat wel heel erg jammer en onlogisch. Maarja we zullen zien hoe het loopt.

Er komen trouwens nog meer expansions zoals werd gezegd in een interview (kan filmje zo snel niet vinden). Ze willen om van alle WO2 theaters een CoH deel te maken. Dus ook het oostfront, Africa core en The Pacific. Ik denk dat na Opposing Fronts er een oostfront expansion komt.
tof! ik zou zeer graag met de russen spelen nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
trouwens ik zie hier een filmpje van een potje van iemand die heeft echte duitse stemmen, niet die neppe engels/duitse stemmen.
Kan je die apart downloaden oid? Vind ze wel vet!

http://www.youtube.com/watch?v=aR7iAhxHPuQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pred87 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:35:
[...]

Ik heb dat interview ook gezien. Werd inderdaad in gezegd dat het bestaande Company of Heroes nog maar het begin was en dat er nog veel meer zou komen van WO2. Als ze het net zo als OF opzetten (dat je zonder CoH wel OF kan spelen en andersom en door elkaar enzo), zijn ze goed bezig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kurios schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:00:
trouwens ik zie hier een filmpje van een potje van iemand die heeft echte duitse stemmen, niet die neppe engels/duitse stemmen.

Officieel alleen als je de Duitse versie hebt.

Ik heb het bestand ook gehad, maar weggegooid, zou ook niet weten waar ik het kan vinden.
WW2-nogwat heet het bestand.

En for the record: Ernaar vragen op dit forum is niet toegestaan, want dat valt onder Warez
Overigens, zeker na de DX10-patch, hebben ze een grafisch mooie engine en een solide spel waar ze makkelijk een flink tijdje op door kunnen borduren, dus Pacific, Ost en Afrika zie ik ook wel gebeuren :)
(En dat zou een heel blij anandusje van me maken :) )

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 23-05-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:21:
[...]
Officieel alleen als je de Duitse versie hebt.

Ik heb het bestand ook gehad, maar weggegooid, zou ook niet weten waar ik het kan vinden.
WW2-nogwat heet het bestand.

En for the record: Ernaar vragen op dit forum is niet toegestaan, want dat valt onder Warez
Overigens, zeker na de DX10-patch, hebben ze een grafisch mooie engine en een solide spel waar ze makkelijk een flink tijdje op door kunnen borduren, dus Pacific, Ost en Afrika zie ik ook wel gebeuren :)
(En dat zou een heel blij anandusje van me maken :) )
wat moet ik me van die DX10 patch voorstellen, de game is toch ontworpen in dx9, hoe kunnen ze dan opeens dx10 toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kurios schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:32:
wat moet ik me van die DX10 patch voorstellen, de game is toch ontworpen in dx9, hoe kunnen ze dan opeens dx10 toepassen?
HELE GROTE PATCH maken denk ik gewoon :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, een hele grote patch maken. Ze waren al begonnen met DX10 voordat het spel uit was, geloof ik.
Kurios schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:00:

Oh, kijk hier eens:
http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=120920

Blijkbaar vind Relic het niet zo heel erg _o_

[ Voor 69% gewijzigd door anandus op 23-05-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door anandus op 23-05-2007 23:01 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:43:
Ja, een hele grote patch maken. Ze waren al begonnen met DX10 voordat het spel uit was, geloof ik.

[...]
Oh, kijk hier eens:
http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=120920

Blijkbaar vind Relic het niet zo heel erg _o_
top! ik ga het eens proberen! :)

edit: getest en het werkt! wat een verschil, ik speel graag met de duitsers, maar dit is echt fantastisch! :) Heerlijk dat duitse geschreeuw!

[ Voor 16% gewijzigd door Kurios op 24-05-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De patch kruipt langzaam dichterbij :)
Current Patch: CoH 1.7 DX10 Patch

* confirmed
* development
* beta testing
* QA testing
* release imminent
Dus dat lijkt me zeker een release binnen 2 weken? :)
(Er zijn al eerdere data genoemd, maar al die data kwamen van fudzilla af :P Dit is wat betrouwbaarder :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-05 14:27
Mooi om iemand van Got in mijn vriendenlijst te zien:+
Patches zijn altijd goed van COH met extra content en balans.
Wat is trouwens het grote voordeel/verschil als Coh op direct x 10 gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Lipton16 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:01:
Wat is trouwens het grote voordeel/verschil als Coh op direct x 10 gaat draaien?
Dat eten we nog niet :)

Hopelijk loopt het soepeler, maar nobody knows, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

@anandus, zo betrouwbaar is die info van je niet, tenzij je een bron noemt ;)

Ik ga er toch vanuit dat de Dx10 patch de GFX flink doet upgraden - en dat terwijl coh al zo'n prachtige gfx heeft - in de zin van mooiere texture, shaders, blooming effecten etc etc.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rudios schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:16:
@anandus, zo betrouwbaar is die info van je niet, tenzij je een bron noemt ;)
Owja, sorry.
De officiële fora: http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=137227
Ik ga er toch vanuit dat de Dx10 patch de GFX flink doet upgraden - en dat terwijl coh al zo'n prachtige gfx heeft - in de zin van mooiere texture, shaders, blooming effecten etc etc.
Ik denk dat de graphics in principe gewoon hetzelfde blijven, maar gewoon (nog) soepeler lopen.

Al schijnt er in de Map Editor (ofzo) een afdeling te zitten met allerlei voorwerpen, zoals bloemetjes, en die categorie heet "DirectX10'.

Maar ik denk dat het vooral geoptimaliseerde code is.
Het is ook vooral interessant in de wondere wereld van benchmarks :)
(De meeste mensen met een DX10-kaart hebben CoH toch al vloeiend draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 09:01
Hee dat is zeker mooi nieuws, dan komt die twee weken inderdaad in de buurt.
Ze hebben het hele beta testing proces overgeslagen, waarschijnlijk omdat ze geen balance testing hoeven te doen.

Ik dacht dat DX10 in COH voornamelijk met lightmaps te maken had, dus mooiere explosies, meer donkere stukken die oplichten bij geweer vuur, tracers dat soort dingen. Ook staat me iets bij van meer of andere gras textures in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Het gras zal dan wel niet meer statisch zijn maar meer bewegelijker.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hier een interessant artikel over OF.

Ik ben blij dat er 2 campaigns bij zitten _o_
Al zal bij de Duitse campaign wel van dat half-Amerikaans-Duits zijn die gesproken wordt. Een soort Allo Allo :X

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 25-05-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:26:
Al zal bij de Duitse campaign wel van dat half-Amerikaans-Duits zijn die gesproken wordt. Een soort Allo Allo :X
hier kan je de duitse stemmen-file downloaden, echt vele malen leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kurios schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:41:
[...]

Ik bedoel voor de campaign ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Kurios schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:41:
[...]

Die zijn niet 1.61 compatible.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

CoH: Opposing front filmpje.

http://www.gamevideos.com/video/id/11629

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
SandeR schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:45:
[...]

Die zijn niet 1.61 compatible.. ;)
hier doet ie t prima anders. en ik heb 1.61 gewoon geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Kurios schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:03:
[...]

hier doet ie t prima anders. en ik heb 1.61 gewoon geinstalleerd.
Thnx, ga ik toch ff kijken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:57
Ik ga in de komende dagen de topic start maar weer een flinke update geven en wat opschonen, want er zijn een aantal dingen overbodig aan het worden.

Mochten er mensen zijn met extra informatie over de expansion, zelf gemaakte maps enz.... laat het ff weten.
Post of PM, mail is op dit moment down voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Nice! Deze game is ook een mooi up-to-date TS waardig 8)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:57
Rudios schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:31:
Nice! Deze game is ook een mooi up-to-date TS waardig 8)
Dat zeker. ik heb alleen wat weinig tijd gehad door verhuizingen etc.
Nou wordt het tijd om dit bij te halen denk ik zo.

Daarnaast is een bekende van mij een map aan het maken, de proefversies lijken veelbelovend voor een heeeeeel lang 2 vs 2 (humans) potje. Tegen de computer waarschijnlijk niets waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hier mensen die deze game online ERG fanatiek spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Het is een geweldige game, goed concept, goede graphics, zelfs de gameplay an sich is goed te doen.

Maar mijn god wat reageren de units bout :(

Tank. Staat op een kompasroos met de voorkant naar het noorden. Moet 3 pixels naar westen, waarbij ik aangeef dat daarna zijn loop naar het oosten moet wijzen. Nou, 90 graden naar rechts en 3 pixels achteruit rijden zou je zeggen.

Neee, 90 graden naar LINKS, met je kont naar die Panther, 3 pixels vooruit rijden en tergend langzaam nog eens 180 graden omdraaien...

Soldiers. Gaan een satchel gooien op een gebouw. Lopen naar het gebouw, ondertussen komt er zo'n eng driehoekje van rode rook op de plek waar ze net stonden. Ik zit als een gek met rechts compleet ergens anders te klikken zodat ze maar vooral niet teruglopen recht de artillerie in. Nee hoor, eerst je "gooi satchel + wegrennen" afmaken, recht de arty in, voordat je er aan denkt dat die arty misschien wel gevaarlijker zou zijn dan een andere kant op wegrennen voor de satchel.

Willekeurige tank, en Persching voorop: rijden bijvoorkeur zoveel mogelijk base defences (wire/muurtjes, en in geval van Persching ook nog de tanktraps) omver ipv 3cm om te rijden.
Oh, en als het even kan gaan ze ook nog VOOR die anti-tank kanonnen langs.

Komen we op het volgende: Alle units zijn te blind om te kijken waar ze schieten. De vijand weten ze redelijk te raken, maar als er een friendly recht voor hun loop staat hebben ze er geen enkele moeite mee om toch te schieten: Rear armor hit...

Pathfinding: Als ik 4 tanks van het ene naar het andere punt wil hebben dan stuur ik er één weg, 5 volle seconden later de volgende, weer 5 later weer een en zo voor. Ondanks dat ik dan 15 seconden lang bezig ben die tanks te vertellen waar ze heen moeten zijn ze toch 30 seconden eerder op hun bestemmen |:(

Ik heb gisteren uit frustratie maar op Alt-F4 gedrukt midden tijdens een potje, alleen om die blinde stupide units.

Oh ja, Alt-F4: Het is _sneller_ om op Alt-F4 te drukken en het spel opnieuw op te starten dan om vanuit sommige menu's de Exit -> "Loading" sequences te volgen 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik heb persoonlijk geen last van je bovengenoemde problemen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudios schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:09:
Ik heb persoonlijk geen last van je bovengenoemde problemen.
Het hoort gewoon bij het spel en je moet er mee om leren gaan en de bochten goed nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:17:
Het is een geweldige game, goed concept, goede graphics, zelfs de gameplay an sich is goed te doen.

Tank. Staat op een kompasroos met de voorkant naar het noorden. Moet 3 pixels naar westen, waarbij ik aangeef dat daarna zijn loop naar het oosten moet wijzen. Nou, 90 graden naar rechts en 3 pixels achteruit rijden zou je zeggen.

Neee, 90 graden naar LINKS, met je kont naar die Panther, 3 pixels vooruit rijden en tergend langzaam nog eens 180 graden omdraaien...
Ik begrijp dit ook niet helemaal, maar dit doen ze inderdaad vaak irritant dom. Je zal ze dus stapje voor stapje moeten verplaatsen.
Een tank moet je ook niet zoveel laten manouvreren, het gaat niet op de milimeter en als je dat wel doet dan kan je van dit soort dingen krijgen.
Soldiers. Gaan een satchel gooien op een gebouw. Lopen naar het gebouw, ondertussen komt er zo'n eng driehoekje van rode rook op de plek waar ze net stonden. Ik zit als een gek met rechts compleet ergens anders te klikken zodat ze maar vooral niet teruglopen recht de artillerie in. Nee hoor, eerst je "gooi satchel + wegrennen" afmaken, recht de arty in, voordat je er aan denkt dat die arty misschien wel gevaarlijker zou zijn dan een andere kant op wegrennen voor de satchel.
sorry maar je geeft ze zelf de opdracht om die satchel te gooien. Als je bang bent dat ze geraakt worden, laat je ze gewoon retreaten, krijgen ze gelijk een defensive bonus.
Willekeurige tank, en Persching voorop: rijden bijvoorkeur zoveel mogelijk base defences (wire/muurtjes, en in geval van Persching ook nog de tanktraps) omver ipv 3cm om te rijden.
Oh, en als het even kan gaan ze ook nog VOOR die anti-tank kanonnen langs.
Tja, ze kiezen gewoon de kortste route. Dit moet je gewoon weten en dan of ze handmatig erlang leiden, of je defensive niet midden op de weg leggen.
Komen we op het volgende: Alle units zijn te blind om te kijken waar ze schieten. De vijand weten ze redelijk te raken, maar als er een friendly recht voor hun loop staat hebben ze er geen enkele moeite mee om toch te schieten: Rear armor hit...
klopt inderdaad, maar aan de andere kant moet je ze ook niet hiervoor de kans geven. Friendly fire komt in het echt ook voor.
Pathfinding: Als ik 4 tanks van het ene naar het andere punt wil hebben dan stuur ik er één weg, 5 volle seconden later de volgende, weer 5 later weer een en zo voor. Ondanks dat ik dan 15 seconden lang bezig ben die tanks te vertellen waar ze heen moeten zijn ze toch 30 seconden eerder op hun bestemmen |:(
ik begrijp niet wat je bedoeld, maar ik rij inderdaad ook alle tanks apart. Het heeft toch geen zin om met tanks dichtbij elkaar te rijden, want als ze wat verder uit elkaar rijden zijn ze sterker.
Ik heb gisteren uit frustratie maar op Alt-F4 gedrukt midden tijdens een potje, alleen om die blinde stupide units.

Oh ja, Alt-F4: Het is _sneller_ om op Alt-F4 te drukken en het spel opnieuw op te starten dan om vanuit sommige menu's de Exit -> "Loading" sequences te volgen 8)7
ok dat zal wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik ga niet beweren dat ik er geen last van heb, maar ik vind de rest van de game dusdanig goed dat ik er mee kan leven :P
Ik speel zelf eigenlijk alleen maar 3vs3 of 4vs4 games met een paar vrienden van me, tegen de AI. Nu gebruiken we al een hele tijd de AI_Mod 1.0, welke al een enorme verbetering is op de standaard AI. Pas hebben we ook de War_On_AI Mod 1.3 geprobeerd, maar het enige voordeel hiervan leek de mogelijkheid wat verder uit te zoomen dan normaal.
Spelen jullie vooral tegen human players of ook tegen AI, in dat laatste geval, gebruiken jullie een AI-addon voor wat meer tegenstand?

ik ben wel erg benieuwd naar de uitbreiding trouwens, ziet er erg interessant uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Kurios schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:21:
Ik begrijp dit ook niet helemaal, maar dit doen ze inderdaad vaak irritant dom. Je zal ze dus stapje voor stapje moeten verplaatsen.
Doe ik ook al, al was het maar zodat ze niet over mijn zojuist ten koste van de nodige afgeslachte engineers aangelegde defences heenrijden. Dat zou sowieso al niet nodig moeten zijn, het spel houdt al bij van wie een bepaalde defence is.
Een tank moet je ook niet zoveel laten manouvreren, het gaat niet op de milimeter en als je dat wel doet dan kan je van dit soort dingen krijgen.
Tja, krijg jij het voor elkaar om op de exacte pixel waar die tank nu staat tegen de tank te zeggen dat hij zijn voorkant naar de aanstormende vijand moet richten? Of jij laat je tank vrolijk staan als hij van achteren geraped wordt door niet eens zijn allies maar gewoon zijn eigen peleton?
sorry maar je geeft ze zelf de opdracht om die satchel te gooien. Als je bang bent dat ze geraakt worden, laat je ze gewoon retreaten, krijgen ze gelijk een defensive bonus.
Sorry maar je zou ook kunnen lezen wat er staat. Retreaten is overigens vrijwel nooit een optie, ze hoeven maar 30 meter terug om weer veilig te zijn maar retreaten stuurt ze 3 kilometer terug...

Soldiers staan op A, krijgen de opdracht een satchel te gooien op B. Soldiers lopen naar B, terwijl de vijand arty gooit op A. Ik zie dat aankomen en geef uit alle macht die soldiers opdracht om VOORAL NIET terug te rennen naar A, maar naar C, buiten bereik van zowel de arty als de satchel. Neee, nadat ze op B de satchel hebben gegooid rennen ze zo hard mogelijk weer terug naar A om bij die satchel weg te komen ofzo. En op A valt net de arty. Iets wat je een echt soldaat nooit zal zien doen -> recht in een bekende artillerie-strike rennen.
Tja, ze kiezen gewoon de kortste route. Dit moet je gewoon weten en dan of ze handmatig erlang leiden, of je defensive niet midden op de weg leggen.
Ik weet niet hoe vaak jij over echte wegen rijdt, mijn meuk staat overal waar ze cover hebben, niet of moeilijk geflanked kunnen worden en een groot gebied bestrijken, mijn tanks gaan van waar ze nodig waren naar waar ze nodig zijn. En dat conflicteert wel eens. Dat was overigens niet het hoofd-ding wat ik bedoelde, ik bedoelde met name dat de pathfinding totaal geen enkele rekening houdt met andere units.
Neem een vierkant. Zet linksonder een tank, rechtsonder een groepje engineers. Laat beiden naar de tegenoverliggende hoek gaan -> ze komen elkaar in het midden tegen, gaan letterlijk een kwartier om elkaar heen staan draaien waarbij ze uiteindelijk zelfs met zijn allen dat hele vierkant verlaten omdat ze maar niet om elkaar heen kunnen |:(
Hoe moeilijk is "rechts heeft voorrang" en "voertuigen voor voetgangers" of zo? Nu is het gewoon "ga op een kluitje artillerie af staan wachten".
klopt inderdaad, maar aan de andere kant moet je ze ook niet hiervoor de kans geven. Friendly fire komt in het echt ook voor.
In het echt is het per ongeluk. In CoH is het "Hmm, mijn volledige crosshair wordt gevuld door een vriendelijke tank. Daar ergens achter, totaal onzichtbaar omdat die tank mijn zicht ontneemt, loopt een of ander poppetje. Goh, laat ik proberen of mijn SABOT-rounds op miraculeuze wijze dwars door die tank heen kunnen om vooral dat poppetje maar dood te krijgen...".
ik begrijp niet wat je bedoeld, maar ik rij inderdaad ook alle tanks apart. Het heeft toch geen zin om met tanks dichtbij elkaar te rijden, want als ze wat verder uit elkaar rijden zijn ze sterker.
Net een paar tanks geproduceerd in je basis, en nu naar het front op 3km afstand. Ja, dat ga ik een voor een doen, dan zijn ze sterker... Enige waar ze dan sterker zijn is iets anders flanken, en ja dan stuur ik ze wel apart. Als ze echter maar van A naar B hoeven wil ik daar geen kwartier op hoeven micromanagen omdat ze anders een half uur aan het klungelen zijn.

De meest gehoorde kreten over Skype zijn hier (niet alleen van mij maar ook van mijn vrienden):
- Ja, ga vooral met je kont naar die (piep)tank staan!
- Rij door kreng!
- Ja of je rijdt even dwars door mijn wire!
- (piep), weer van achteren geraped door mezelf!
- Waar gaan die (piep) units nou weer heen?
- Nee, niet daarheen!
- Waarom schiet mijn (piep)sniper op retreating engineers zonder zelfs maar een flamethrower en laat hij die über1337 level3 panzerschrek dudes met rust?

Nu ja, de strekking is duidelijk :P
Het blijft wel een leuk spel, maar af en toe, en zeker om half 2 's nachts, gaat het irriteren :P

Ik speel eigenlijk alleen maar 2vs2, 3vs3 of 4vs4 met vrienden tegen de AI, als Allies. En met de afspraak als airborne geen drops te doen in de vijandelijke basis om te gaan baserapen, dan is eht te snel over :P
Meestal tegen hard en medium, maar er komen steeds meer hard bij :P

Wel zijn we meestal echt aan het turtelen, ingraven en aanstormende Duitsers afslachten. Zelf rushen doen we niet dus dan houdt je vrij weinig opties over. We hebben meestal 3 of 4 stugs en een panther in onze basis staan tegen de tijd dat we voldoende fuel hebben om een motor-pool te maken en dan is de helft dus al airborne om anti-tank te kunnen droppen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:48:
[...]
Tja, krijg jij het voor elkaar om op de exacte pixel waar die tank nu staat tegen de tank te zeggen dat hij zijn voorkant naar de aanstormende vijand moet richten? Of jij laat je tank vrolijk staan als hij van achteren geraped wordt door niet eens zijn allies maar gewoon zijn eigen peleton?
Rechtsklik, ingedrukt houden, draaien, loslaten, klaar. Tank draait op zijn as 180 graden rond. No problemo. Tank verplaatsen; shift + rechtklik (x net zo vaak als nodig). Niet moeilijk, voorkomt problemen :)
Sorry maar je zou ook kunnen lezen wat er staat. Retreaten is overigens vrijwel nooit een optie, ze hoeven maar 30 meter terug om weer veilig te zijn maar retreaten stuurt ze 3 kilometer terug...
Retreat is de beste optie in een rts die ik ben tegengekomen. Ja, het duurt soms even voor ze er weer zijn, maar je verliest iig stukken minder manpower dan wanneer je ze een stukje terug micro't.
Soldiers staan op A, krijgen de opdracht een satchel te gooien op B. Soldiers lopen naar B, terwijl de vijand arty gooit op A. Ik zie dat aankomen en geef uit alle macht die soldiers opdracht om VOORAL NIET terug te rennen naar A, maar naar C, buiten bereik van zowel de arty als de satchel. Neee, nadat ze op B de satchel hebben gegooid rennen ze zo hard mogelijk weer terug naar A om bij die satchel weg te komen ofzo. En op A valt net de arty. Iets wat je een echt soldaat nooit zal zien doen -> recht in een bekende artillerie-strike rennen.
Airborne duikt altijd een stukje terug na een satchel. Artillery gevaar? Satchel afbreken, andere hoek kiezen en opnieuw proberen.
Neem een vierkant. Zet linksonder een tank, rechtsonder een groepje engineers. Laat beiden naar de tegenoverliggende hoek gaan -> ze komen elkaar in het midden tegen, gaan letterlijk een kwartier om elkaar heen staan draaien waarbij ze uiteindelijk zelfs met zijn allen dat hele vierkant verlaten omdat ze maar niet om elkaar heen kunnen |:(
Hoe moeilijk is "rechts heeft voorrang" en "voertuigen voor voetgangers" of zo? Nu is het gewoon "ga op een kluitje artillerie af staan wachten".
Overdreven?
In het echt is het per ongeluk. In CoH is het "Hmm, mijn volledige crosshair wordt gevuld door een vriendelijke tank. Daar ergens achter, totaal onzichtbaar omdat die tank mijn zicht ontneemt, loopt een of ander poppetje. Goh, laat ik proberen of mijn SABOT-rounds op miraculeuze wijze dwars door die tank heen kunnen om vooral dat poppetje maar dood te krijgen...".
Tank micro heet dat...je krijgt ook friendly fire als je eigen mijn ontploft omdat de tegenstander erop schiet.
Net een paar tanks geproduceerd in je basis, en nu naar het front op 3km afstand. Ja, dat ga ik een voor een doen, dan zijn ze sterker... Enige waar ze dan sterker zijn is iets anders flanken, en ja dan stuur ik ze wel apart. Als ze echter maar van A naar B hoeven wil ik daar geen kwartier op hoeven micromanagen omdat ze anders een half uur aan het klungelen zijn.
Ik weet niet hoe jij CoH speelt, maar 3-4 tanks van A naar B krijgen , kost mij hooguit 15 seconden opdrachten geven.
De meest gehoorde kreten over Skype zijn hier (niet alleen van mij maar ook van mijn vrienden):
- Ja, ga vooral met je kont naar die (piep)tank staan!
- Rij door kreng!
- Ja of je rijdt even dwars door mijn wire!
- (piep), weer van achteren geraped door mezelf!
- Waar gaan die (piep) units nou weer heen?
- Nee, niet daarheen!
- Waarom schiet mijn (piep)sniper op retreating engineers zonder zelfs maar een flamethrower en laat hij die über1337 level3 panzerschrek dudes met rust?
1. micro
2. tank is zo snel als ie is en sneller wil ie niet :)
3. micro
4. micro
5. micro
6. micro
7. micro. Sniper kun je op hold fire zetten. En daarbij, sniper is de meest micro intensieve unit die je maar kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Serieus, het is allemaal skill, dat soort dingen horen er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Anoniem: 208483 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:44:
Zijn er hier mensen die deze game online ERG fanatiek spelen?
Ik speel heel erg veel maar ben niet fanatiek bezig op de ladders. Dit gaat wel veranderen wanneer er arranged ranked team matches komen. Ik zal dan vooral 3v3 en 4v4 gaan spelen. Op het moment speel ik alleen custom 3v3 en 4v4 games tegen goede spelers. Speel ook altijd met dezelfde mensen.

Het is wel leuk om te zien hoe snel je voorruit gaat wanneer je goede afspraken maakt met je team. Zo speelde ik gister een 4v4 game op route n13 tegen een aantal zeer goede spelers (in 2v2 en 1v1 iig). 5 min in de game dropte 1 van onze allies maar ondanks dat wonnen we nog bijna. De tegenstander had slechts 59 punten over toen we de vps verloren. Replay heb ik gepost (duurt 26min). Al hadden we de units iets meer op het midden gefocussed hadden we waarschijnlijk gewonnen. Ik vond het wel opvallend hoe slecht de lvl 8 en 10 het deden. Zo zie je in het noorden meerdere keren heel veel inf recht in mn mgs rennen zonder support.

Ook misschien handig voor mensen die graag als axis spelen in 4v4 n13 games.. Voor het midden (het kruispunt waar de fuels zitten) kun je tegen ervaren spelers riflemen spam + jeep verwachten. Beste counter is mg > volks voor positie 6 en bike > sniper voor positie 5. Zorg voor minstens 2 pio squads in het midden die de bike kunnen repareren en eventueel de jeep kapot kunnen schieten aangezien die vrijwel altijd jouw mg probeert te flanken. Dit werkt ook tegen riflemen + mg strats. Dan gebruik je de bike om de mg te flanken. Zorg ook altijd dat je de bike ver naar voren stuurt zodat je snel ziet waar de tegenstander mee aankomt. Als je alles goed doet dan zullen zowel de riflemen en de mg terug trekken en heb jij de mogelijkheid om de mg wat meer naar voren te sturen. Zo kun je makkelijk de fuel van de tegenstander pakken.
Speel je tegen minder ervaren spelers dan zullen ze waarschijnlijk met unsupported mgs naar het midden komen. Een dubbel bike start voor positie 5 en volks first en daarna mg. Gebruik de bikes om de mgs te flanken en volks voor het opruimen van engineers.

Ik speel altijd op positie 6 en met deze strat haal ik een win ratio van ongeveer 4:1. En dat is meestal tegen teams of in ieder geval ervaren spelers. Het blijft altijd een beetje gokken wat de vijand gaat doen maar voor zover ik heb gezien gaan mensen met hoge win ratios en lvl's bijna altijd riflespam.

Anyways.. ik kan niet wachten tot ik eindelijk ranked team matches kan spelen met mn team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Anoniem: 26351 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:31:
Rechtsklik, ingedrukt houden, draaien, loslaten, klaar. Tank draait op zijn as 180 graden rond. No problemo. Tank verplaatsen; shift + rechtklik (x net zo vaak als nodig). Niet moeilijk, voorkomt problemen :)
Vreemd, bij mij is rechtsklik, slepen/draaien, loslaten (dus zonder shift): Tank rijdt (meestal, vooral als dat ongeveer loodrecht op de rupsbanden is) vooruit naar punt waar ik rechts klikte en gaat dan pas draaien. En dat is zwaar irritant als ik eigenlijk wil dat hij op de plek waar hij nu staat gaat draaien.
Retreat is de beste optie in een rts die ik ben tegengekomen. Ja, het duurt soms even voor ze er weer zijn, maar je verliest iig stukken minder manpower dan wanneer je ze een stukje terug micro't.
Ik gebruik het nooit eigenlijk. Ik zit meer tegen mijn unit cap dan tegen mijn manpowerlimiet. Als ik ze dan retreat ipv hopen dat ik ze weggemicrot krijg ben ik ze 2x zo lang kwijt op het slagveld dan wanneer ze toch doodgaan en ik nieuwe moet maken.
Airborne duikt altijd een stukje terug na een satchel. Artillery gevaar? Satchel afbreken, andere hoek kiezen en opnieuw proberen.
.. als je al op tijd bent :P De richting waarop ze wegduiken kan je niet kiezen helaas.
Overdreven?
Misschien de tijdspannes, niet de afstanden. En nee, niet als ik ieder unit stuk voor stuk keer op keer wel een hele milimeter opzij micro, maar zo wil (en ga) ik niet spelen. Ik vindt het al erg zat dat ik tanks zoveel met mijn rechtermuisknop de goede kant op moet trekken en duwen (klikklikklikklikklikklikklikklikklikklik met de rechtermuisknop en dan met name weg van de wire (en igg van de pershing weg van de tanktraps).
Ik ga er geen fraps voor installeren ofzo, maar probeer het maar eens uit: 2 tanks links, 1 groep engineers rechts en dan beiden een half scherm verplaatsen ofzo.
Tank micro heet dat...
Nee, dat heet een vijand die van 7 kanten tegelijk aanvalt en de verschillende verdedigers dus over elkaar en langs elkaar schieten om ze dood te krijgen. Ik ben zelf geen computer, ik zit af en toe ergens anders te kijken. Zodra ik het zie ga ik vloeken en alles weer aan de kant schuiven zodat ik wat units overhoud zonder 80% van de tijd al mijn engineers aan het repairen te hebben.
je krijgt ook friendly fire als je eigen mijn ontploft omdat de tegenstander erop schiet.
Daar heb ik het niet over, dat is gewoon stom (om in een mijnenveld te gaan staan / blijven staan) en werkt in eht echt ook zo. Ik heb het over moedwillig, bewust, terwijl je WEET wat je dan gaat raken, je eigen troepen beschieten omdat daar achter ergens een vijand loopt.
Zou jij IRL een vriendelijke tank van een (paar) miljoen euro kapot schieten omdat er achter die tank een vijandelijk poppetje loopt? Nee, je gaat vloeken op die tank omdat die in de weg staat. De units in CoH hebben er echter geen enkele moeite mee.

Jij kunt het micro noemen, ik noem het stupide units.
Ik weet niet hoe jij CoH speelt, maar 3-4 tanks van A naar B krijgen , kost mij hooguit 15 seconden opdrachten geven.
Mij ook. Echter, in een WILLEKEURIGE andere RTS (Warcraft (vanaf de allereerste al, en dat is tig jaar geleden), Starcraft, C&C, Age of Empires, noem er nog maar een paar, duurt dat geen 15 seconden omdat je per tank 5 seconden mag wachten omdat ze elkaar anders gigantisch in de weg zitten en er dus 3x zo lang over doen, maar ben je in 1 seconde klaar.
1. micro
2. tank is zo snel als ie is en sneller wil ie niet :)
3. micro
4. micro
5. micro
6. micro
7. micro. Sniper kun je op hold fire zetten. En daarbij, sniper is de meest micro intensieve unit die je maar kan hebben.
1: Nee, 89 graden draaien zodat je kont naar die vijand staat, een paar meter terugtrekken, en op je dode gemak weer 180 graden draaien.
2: De gemiddelde engineer springt niet voor een met 50km/uur aanstormende tank, en de gemiddelde tankchauffeur stuurt zijn tank niet recht op de kluwe andere tanks af maar stuurt er (al dan niet ruim) omheen.Tevens kunnen tanks best wel over een kiezelsteen heen ipv dat ze er langsaf moeten. Ook hoeven ze niet per se door dat extreem smalle gangetje waar ze 3cm mee winnen en 3 90graden bochten mee verliezen. Jaja.. micro :O
3: Zou niet moeten hoeven. Jij rijdt ook niet dwars door je tuinhekje heen omdat dat sneller is, dat hekje staat daar met een reden.
4: Tja, ik heb af en toe echt het gevoel dat die units precies het tegenovergestelde doen van wat ik zeg. Ik kan microën tot ik een ons weeg, en die tank kan over de radio schreeuw "just go!!!" maar als hij dat vervolgens niet doet, wat kan ik er dan nog aan veranderen?
5: Zie 4
6: Zie 4
7: Tja, zo kun je ook spelen neem ik aan. IRL wordt een sniper echter getraind om helemaal zelfstandig te opereren, en daar zit ongetwijfeld de nodige training "prioriteiten stellen" bij. En ik vind dreiging een belangrijker argument dan afstand.

Ik was er trouwens een paar vergeten: "Ja doe dat dan ook!" tegen een tank die "Just go!" tegen je staat te tetteren en "hou je klek" als iemand in zo'n tank weer eens in een deathtrap denkt te zitten als hij door een simpel afketsend handwapenkogeltje wordt getroffen.

Je kunt alles wel oplossen met micro, maar ik hoef geen RSI aan een spelletje over te houden en het moet nog wel een beetje ontspannend zijn. En als vervolgens iedere afzonderlijke unit zo egoïstisch is als de pest (pathfinding) en ook nog eens uit alle beschikbare opties de allerslechtste kiest (vriendelijke units in hun aarsch porren, units die de komende 5 minuten met niets anders bezig zijn dan naar hun HQ rennen en weer terugkomen proberen af te slachten terwijl je hele peleton wordt afgemaakt door andere units die ook in bereik zijn, met 0,1km/uur door het kraterveld rijden terwijl je op de ongeschonden weg er vlak naast bij wijze van 200 zou kunnen rijden etc) alleen maar omdat je niet microt, ja dan ga ik me daaraan ergeren :P

Ook met micro mis ik wel het een en ander. Wil ik bijvoorbeeld dat een tank op een bepaalde plaats gaat staan in een bepaalde richting, maar ondertussen wel die panther afmaakt ipv die engineer die met zijn pistooltje krasjes op je lak probeert te maken, dan kan dat weer niet, panther binnen bereik? Schieten maar. Maakt die tank het uit dat zijn rear armor naar dat ding wijst, hij moet op de panther schieten dus dat doet hij. Dus ik zeg tegen die tank: draai om. Dan zegt die tank: Panther? Nee joh, die engineer is veeel dichterbij, _daar_ ga ik op schieten d:)b
Dat is dus echt klik schiet op panther klik rijd weer 3 pixels klik schiet op panther klik rijd weer 3 pixels klik schiet op panther... Even een fictief voorbeeld, ik weet zo uit mij hoofd niet of een tank nu wel of niet eerder op armor dan units afgaat, het gaat om het idee.
Als dat micro is geef mij dan maar een macrospel.

Het klinkt nu overigens alsof ik het een gigantisch #@!%!%spel vind, maar ik moet altijd wat tegengas geven aan de pro-gamers die alleen maar kunnen roepen "je kunt niet spelen", "je hebt geen skill" en "meer microën" als ik wat in mijn ogen een fout design is aankaart.

Je kunt er omheen microën, maar je kunt NIET ontkennen dat met zijn allen op een kluitje moeilijk gaan staan doen als je tegelijkertijd van A naar B moet de bedoeling van het spel niet kan zijn. Net zomin dat bewust teamkillen omdat er in je crosshear niets anders dan een friendly unit te zien valt goed te praten is. Tevens is er geen enkel soldaat ter wereld die zijn eigen basis aan gort rijdt alleen maar omdat dat sneller is. Dat die tanktrap/wire daar blijft liggen is in the bigger picture _veel_ belangrijker dan dat K. Nonnevoer, tankbestuurder, 2 seconden eerder op zijn bestemming is. Hij 2 seconden eerder op zijn bestemming, ik een kwartier bezig het weer te fixen en alle units die opeens een veel makkelijker ingang dan mijn choke point hebben gevonden weer weg zien te krijgen.
En ja ik snap ook wel dat dat alleen werkt tegen de AI omdat die geen wire knippen of tanktraps opruimen (tenzij ze stomtoevallig wat tegenkomen terwijl blitzkrieg aanstaat), maar dan nog.

De rest (alleen maar aan kortste route in afstand denken, of alleen maar de dichtstbijzijnde unit aanvallen etc), daarvan wil ik best aannemen dat het gewoon part of the game is. Dan mag ik het, hoop ik, nog steeds zwaar irritant vinden? :>

Is het trouwens iemand meer opgevallen dat je een armored car/tank/iets in 2 schoten naar een miniem rood streepje health kunt schieten waarna de volgende 10 kogels allemaal afketsen, of dat nu aan de voorkant, de achterkant of de zijkant is, of het ding nu armor heeft of niet? Dat gebeurt niet iedere keer, maar ik zie regelmatig voertuigen die ineens superarmor krijgen zodra ze bijna dood zijn.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je op gamereplays.org 10 replays kijkt van bentguru&mexico weet je precies hoe het moet, dat het niet beter kan dan dat en als er iets nog niet lukt het nooit zal lukken. Chesck mijn replay ook vs. archi op semois. Echt wreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn 1e indruk... jij weet niet hoe je dit spel speelt :P Verder no offence... maar dat is hoe het spel gaat! micro'en zal je moeten doen om het goed te laten verlopen.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 211552 op 29-05-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211552 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:15:
mijn 1e indruk... jij weet niet hoe je dit spel speelt :P
Tegen mij? Mijn rank was hoger dan...weet ik veel. Ik ken zonder overdrijven alle topspelers en heb vaak met ze gespeeld, ( heroic company, razor, archi, mexico, the drunken one, seph nuvion( die is door mij gebanned ^^)) en was vaste teamspeler van bentguru. Als ik niet weet hoe het spel werkt klopt er echt iets niet.
Owkay

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 208483 op 29-05-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee Paul gast
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.