Het Grote Waterkoelingstopic deel 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.190 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-Promo schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:57:
Xplod ik zou Aquatuning gewoon even mailen.
Ik heb mijn vraag al op het forum ginder gegooid Promo ;)

http://aquatuning.4eweb.d...sid=&postid=6364#post6364

off topic: ooit echt DJ geweest Promo, of misschien nog ... want dan heb ik U zeker nog véel aan het werk gezien ;)

edit:
effe ge-Googled op afbeeldingen,..... dit ziet er dus goed uit alhoewel, aan het aantal sata-aansluitingen te zien is het zeker geen Ultra-D maar een SLI-DR ofzo.
In ieder geval is de lay-out van het mobo in de pic. identiek aan dat van het mijne.
Gelijk het blokje getoond wordt in de pic. ...... het lijkt me toch beter van het 180° te draaien zodat de koppelingen onderaan komen te zitten want daar is gewoon meer plaats ...... alhoewel ik daar ook nie zo zeker van ben |:(
Het koppeling aansluitgedeelte schuift dan ook een pak op nietwaar.
Afbeeldingslocatie: http://img2.pcpop.com/ArticleImages/400x300/0/170/000170689.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
Dat is inderdaad een SLI-DR ja :P .... maar de positie van de NB is hetzelfde voor een Ultra-D dus het moet wel passen denk ik. Ik zat ook te denken dat het beter is om het 180° te laten draaien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:24:
[...]

.... iets wat ik imho zeker sowieso zou aanraden, een pomp en res apart !
Ik was ook van plan eerst zo'n Eheim station te kopen maar las daar uiteinelijk niet zo'n positieve dingen van,... plexi die barst,.. prestaties ondermaats voor een deftige waterkoeling rond te bouwen e.d.
Niet mee eens! Heb zelf de Eheim 1000 en die is zeker wel sterk zat hoor. Binnenkort wordt mijn loop flink uitgebreid en dat zal ik weer ff blaten erover maar op dit moment ben ik er erg tevreden over. Reservoir is IMO ook erg makkelijk. Lastig als je pomp op een moeilijk te bereiken plek staat maar met fillen enz. nog geen enkel probleem gehad. Plexie dat barst snap ik eerlijk gezegd niks van. Dat spul is echt dik en alles zit met rubbers in elkaar zodat je nooit er teveel kracht op kan zetten.

IMO een hele goede en relatief goedkope pomp maar er zijn absoluut betere. Denk ook dat het meer een beginnerspomp is maar hij kan zeker wel meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Zo beginners is die Eheim Station niet hoor, en barsten heb ik nog nooit over gehoord.
ik kan me herinneren dat hier 1 persoon zij dat ie bagger was omdat ie zou lekken, dat is mooi z'n eigen schuld geweest want je moet em ook niet vullen tot aan de bovenkant. (staat notabene in de omschrijving van Alphacool)

De mijne had ik een jaar lang draaien zonder problemen. (staat nu wel in de verkoop - check de tweakers aanbod page)

Kan ik niet zeggen van die Laing DCC, de mijne was binnen 8 dagen stuk. (en ik ben niet de enigste, de uitval is erg hoog van deze reeks)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb wel eens dat ie soms ff ratelt in het begin maar na een tijdje is het dan ook weer klaar. Denk dat ie met de start een klein beetje lucht meezuigt maar dat geeft niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
barzi schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:55:
Weten julie of een Black ice pro 1x 120mm een e6600(oc'ed) kan houden?

Ik heb namelijk een BIP 120mm en een BIX 240mm, maar die BIP kan ik veel beter wegwerken. Ik zit er toch niet aan te denken om mijn videokaart mee te monteren, want daar zit al een stille koeler op(7900GTX stock koeler). Dus kan die BIP een overgeklokte(3600mhz) e6600 koel houden? Koeler dan bijv een tuniq(wat het eigelijk ook doet met "maar" 1x 120mm)?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
Voor een zee-aquarium ben ik aan het zoeken hoe ik deze kan koelen. Aangezien zout water snel metalen corrodeert kan ik geen koper/brons/normaal metaal gebruiken. Professionele koelers gebruiken titanium maar ik heb hier nog geen titanium koelers gezien.

ideale setup: aquariumpomp stuurt water naar koelblokje, peltier element onder koelblokje stuurt de warmte naar de heatsink. Kan iemand mij een tip/link geven welke materialen ik kan gebruiken om dit te realiseren?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Zucht...
Verkocht jij de boel nou niet?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

haha idd.

Xplod, hier nog een blokje wat zeker past : http://www.techpowerup.co...reezer/images/dfi_big.jpg. MIPS volgens mij oid.

Ik heb een DangerDen blok op mn chipset zitten, en heb (helaas) mn VGA naar onder moeten plaatsen, nu dus op 8x.. Maar doet qua preformance niets onder hoor :).

edit:

mips idd

[ Voor 4% gewijzigd door sky- op 16-04-2007 17:19 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:06:
Zo beginners is die Eheim Station niet hoor, en barsten heb ik nog nooit over gehoord.
ik kan me herinneren dat hier 1 persoon zij dat ie bagger was omdat ie zou lekken, dat is mooi z'n eigen schuld geweest want je moet em ook niet vullen tot aan de bovenkant. (staat notabene in de omschrijving van Alphacool)

De mijne had ik een jaar lang draaien zonder problemen. (staat nu wel in de verkoop - check de tweakers aanbod page)

Kan ik niet zeggen van die Laing DCC, de mijne was binnen 8 dagen stuk. (en ik ben niet de enigste, de uitval is erg hoog van deze reeks)
Ik breek ze niet af hoor de Eheim stations,... helemaal niet maar ik heb dat gewoon ooit ergens eens opgevangen van die gebarste plexi,... zal wel eens een éénmalig voorval geweest zijn en wat de Laing betreft ...... de mijne loopt hier toch al een paar maanden als een zonnetje,.. ik ben er héél tevreden van :)
k8skaaay schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:18:
haha idd.

Xplod, hier nog een blokje wat zeker past : http://www.techpowerup.co...reezer/images/dfi_big.jpg. MIPS volgens mij oid.

Ik heb een DangerDen blok op mn chipset zitten, en heb (helaas) mn VGA naar onder moeten plaatsen, nu dus op 8x.. Maar doet qua preformance niets onder hoor :).

edit:

mips idd
Yep,... is zeker een MIPS maar alleen heeft Aquatuning.de ze niet meer in hun shop staan,.. ik zal zien wat ze replyen op mijn forum-post aldaar,.. anders wordt het uitkijken naar een andere shop.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet iets fout gegaan zijn met mijn vorige post waar ik nog een paar dingetjes wou aanhalen nl .

- een gebroken plexi van een NB SLI1 cooler
Afbeeldingslocatie: http://www.mxmaster.kharkov.ua/sam/ac/ac1.jpg

- en een condensator die mogelijks te hoog komt om diezelfde koeler te installeren
Afbeeldingslocatie: http://www.ktc-cooling.com/forum/files/dfi_505.jpg

Ik denk dan toch maar voor zo'n MIPS te gaan ;)
Lijkt me ook niet zo flow-restrictive te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
zooo .. ik heb deze middag alle fans in m'n computer vervangen voor noctua 800 RPM fans met ULNA adapter (die ik er weer tussenuit ga halen) .. hier zijn 2 fototjes :P

van boven

van voor

de fans hebben nu nog die ULNA adapters ertussen .. en ik hoor ze inderdaad niet, maar ik heb m'n CPU toch liever rond de 35~40 graden dan wat die nu is .. 45~50

dat was het weer .. ik vind het er wel strak uitzien (de voorkant zitten natuurlijk weer zwarte roostertjes overheen ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Netjes :) Mooi spul hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik heb dus de Laing ddc 1-RT/plus met de zwarte rotor.
Ik wil hier dus bovenop een reservoir zetten. Mij is niet helemaal duidelijk welke van de beschikbare tops+tanks het beste is. Ik hoef dus geen dual-laing of fancy bevestigingen erbij.

1 - AGB van Alphacool + pro-top
2 - DDC-Tank LT van Watercool
3 - Zijn er nog anderen welke goed zijn?

Ik heb namelijk ergens gelezen dat het ene reservoir evengoed problemen met luchtbelletjes kan krijgen Wat is nu het onderlinge verschil, en wat zijn de ervaringen.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
jazeker .. en de temperaturen zijn nou ook wel ok .. 40 graden idle (redelijk gebruik, niks intensiefs).

t is wel (bijna) helemaal stil nu.. ik hoor nou de harde schijven veel te erg weer :P maar goed ik blijf altijd zeiken over het geluid dat er uit m'n computer komt, dat staat al vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:22
Offtopic @ Xplod nee ben geen dj maar vind dj promo gewoon super goed.

Ik ga waarschijnlijk overstappen op socket 775 nu dacht aan een apogee als cpu blok is dat slim of beter voor de GT gaan.
Setup: laing ddc - cpu blok - bix - tline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er heeft iemand op het forum van Aquatuning op mijn vraag geantwoord,.. dit is wat hij zei:
@ NexXxos NB-SLI1
This cooler doesnt fit on every version of the DFI Lanparty nF4,because of the position of one condenser -----> had ik ook al door dat er hier mogelijks een probleen zou zijn
SLI is possible ( if the cooler fits)
@MIPS Freezer
I cant find the cooler in the shop too -----> heeft er nochthans ingestaan tot voor kort
SLI is possible
@EK Water Block
The cooler should fit but i am not sure
@ NexXxos NBX-N / NBXS-N / SNB-N
These coolers fit
-------> interressant als je geen SLI draait :)
SLI is not possible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus begrepen dat bij gebruik van demiwater het koper in je systeem (dus de leidingen / blokjes) heel erg snel slijten? Dat verklaarde waarom er op ten duur algen in kwam te leven, en demiwater alleen geschikt is voor roestvrijstaal of anders kunstof achtige slangen/stukjes. Ik heb dus een lange tijd het verkeerde spul zitten gebruiken, opzich niet zo'n ramp , echte schade is er nog niet, en overigens was de verkleuring te danken aan het resevoir, waar zonlicht op kwam.

Hoe weet ik dat? :) Mijn stiefvader heeft vroeger koelinstallaties gebouwd, ook met demiwater en waar allerlij zaken bij kwam kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe ge-googled en kijk eens wat ik vond,... dan nog hier op Got en gemonteerd door Demon-Eyes :)
Als we het nu toch over chipset blokjes hebben qoute ik mezelf maar even uit het Waterkoelingstopic over m'n ervaring met een EK nF-4 SLI blokje;

Vandaag m'n EK-NF4 1.1 chipset blokje binnengekregen van EK Waterblocks uit Slovenië.
Moet zeggen dat de hele order ontzettend snel is afgehandeld.
Had vorige week dinsdagmiddag het blokje besteld en via PayPal betaald. Eind van de dag kreeg ik al bericht dat de betaling binnen was en dat het blokje was afgegeven op het postkantoor.
Gister was de postbode al langs geweest :)

Ik ben in totaal € 38,60 euro kwijt, € 33,- voor het blok en maar € 5,60 voor het verzenden! :D

Ondanks dat je toch al snel denkt van: "hmmm... Slovenie... zal dat wel goed gaan?", is alles perfect gegaan, en nog rap ook :)

Wel moet het blokje nog even gelapt worden, de machinale afwerking is een klein beetje grof, voor de rest was alles goed verpakt en zit er een duidelijke manual bij voor n00bs :P
Alleen geen vrachtbrief of factuur, maar ja dat boeit niet zo, die staan ook in m'n mailbox

pics:
Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/1340/nf41kg9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/2600/nf43nx3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/1011/nf44ha6.jpg

.......

Heb gister m'n EK-nF4 blokje gemonteerd op m'n DFI nF4 Ultra-D SLI. Poeh.. het past maar net onder een ATi X1900 XT.
Het ligt er wel aan wat voor fullcover waterblok op je kaart zit. ik heb een NexXxos XP3 en de linker slangpilaar van het EK-nF4 blokje zit tegen de bovenkant aan m'n NexXxus blok, moest eerst een beetje schuiven en past nu net. Erg krap allemaal, maar hij zit. :)

Wel moest ik m'n custum made vreg blokje een beetje inkorten want de rechter slangpilaar van het EK blok steekt precies haaks uit op de plek van die vreg. Met de standaard rode alu heatsink van een X1800/X1900 is er geen probleem en valt die slanpilaar er net onder.
Ik heb het nu opgelost door m'n custom heatsink wat in te korten en een 90º slangpilaar te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
edterbak schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:28:
Ik heb dus de Laing ddc 1-RT/plus met de zwarte rotor.
Ik wil hier dus bovenop een reservoir zetten. Mij is niet helemaal duidelijk welke van de beschikbare tops+tanks het beste is. Ik hoef dus geen dual-laing of fancy bevestigingen erbij.

1 - AGB van Alphacool + pro-top
2 - DDC-Tank LT van Watercool
3 - Zijn er nog anderen welke goed zijn?

Ik heb namelijk ergens gelezen dat het ene reservoir evengoed problemen met luchtbelletjes kan krijgen Wat is nu het onderlinge verschil, en wat zijn de ervaringen.? :)
Tankjs + tops kan ik afraden. Die zijn zeer moeilijk om te ontluchten.
Als je voor ene gaat: haal de watercool.
Die (top) schijnt toch wat beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Slitch schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:33:
[...]

Tankjs + tops kan ik afraden. Die zijn zeer moeilijk om te ontluchten.
Als je voor ene gaat: haal de watercool.
Die (top) schijnt toch wat beter te zijn.
Dus als ik voor DDC-Tank LT van Watercool (dat is reservoir+top) ben ik het beste af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Ben al een tijdje op zoek naar koppelingen met 1/8" schroefdraad voor 11/8 slang (wanddikte slang: 1,5 mm). Op freezinghardware hebben ze wel koppelingen met 1/4" schroefdraad voor 11/8 (staat op de site aangegeven als 8x1,5), maar niet met kleinere schroefdraad.

Het gaat om een X1900XTX blok, dat twee 1/8" inschroefverbindingen heeft en het waterblok van mijn oude BigWater 735 setup (vind het blok mooi en koelt goed, vandaar niet vervangen).

Nu heb ik koppelingen besteld voor 10/8 slang, in de hoop dat ik de knelring kan uitvijlen naar 11/8. Iemand hier ervaring mee? Of bestaat er toch een winkel die de juiste onderdelen verkoopt? Laat het mij ff weten, dan kan ik verder met bouwen namelijk... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Me_Again op 17-04-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij aquatuning kan je dingen kopen voor screw in fittingen om ze voor 8x11 passend te maken. Misschien is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:25:
Effe ge-googled en kijk eens wat ik vond,... dan nog hier op Got en gemonteerd door Demon-Eyes :)

[...]
Glad to be of service ;)
Eej kerel, ik heb dat blok nog over (voor een leuke prijs). Hij past namelijk niet meer op m'n
CFX3200-DR in combinatie met m'n EK-1900 full-cover ATi blok. De slangpilaren zitten veel te dicht tegen dat EK-1900 blok, ik kom 6 a 7 mm ruimte tekort.

Dacht in eerst instantie dat het wel ging passen maar DFI heeft op de CFX3200-DR de twee bevestigingsgaten om de chipset gespiegeld en dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/5425/nf4rd580600pxij4.jpg

Als je interesse hebt moet je maar even mailen op demoneyez apeding zonnet.nl , of stuur me een PM :)

[ Voor 18% gewijzigd door Demon_Eyez op 17-04-2007 16:00 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PM send Demon_Eyez ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Weet iemand waar ik een plastic quick connector, zoals op het plaatje hieronder, kan vinden in ons kikkerlandje?

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/popup_images/4365_0.jpg

Ik kan wel metalen vinden maar niet van plastic. Maat 8/10mm.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Waarom zou je plastic willen als je metaal kan krijgen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ixl85 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:18:
Waarom zou je plastic willen als je metaal kan krijgen?...
Het scheelt je de zorgen over eventuele reacties met de andere metalen in de setup. ;)

@ShaquilleMoreno; waarom is bestellen in Duitsland een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey manne,

ik vind het zo zoetjes aan tijd om over te stappen naar WC, dan kan ik tenminste verantwoord mijn C2D op 3.6ghz draaien etc. Maar ik ben geen duskundige in de onderdelen dus graag comentaar op de volgende set:
(ik heb hiet voor een rad gekozen waarmee ik voledig passief mee wil gaan koelen ook graag daar jullie commentaar op)

Cape Coolplex Pro 25 extern 36,99 €
36,99 €*

Watercool MO-RA 2 91,99 €
91,99 €*

NexXxoS XP Bold Sockel 775 (Intel Pentium) 38,72 €
Anschluss: Anschraubtülle 10/8mm G1/4
38,72 €*

NexXxoS NVXP-3 ATI X1800XL/XT/XT PE 65,18 €
Anschluss: Anschraubtülle 10/8mm G1/4 90°
65,18 €*

Laing DDC-Pumpe 12V Pro 74,52 €
Pumpe: Laing DDC-1T + Plexiaufsatz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Roamor schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:22:
[...]

Het scheelt je de zorgen over eventuele reacties met de andere metalen in de setup. ;)

@ShaquilleMoreno; waarom is bestellen in Duitsland een probleem?
}:O
Met normale metalen fittingen heb je toch ook geen probleem...
Vind dat argument eigenlijk nergens over gaan ;)

@ hierboven
Die rad is echt onhandelbaar!
Je gaat alleen je cpu koelen... Ik zou het zo doen:
Res het zelfde.
Pomp 1048
Beter cpu blok (swiftech bijv)
Slangen PVC of Tygon.
rad: Thermochill 3.120 / BIGTE 360 (Black Ice GT Extreme)
en dan 3 fans er op met er maar 1 aan op 600rpm (andere 2 voor als je gek gaat doen ofzo :D)

Als je dan perse niet zo'n rad wil zijn er wel betere te krijgen dan die je zelf kiest.
Ze kosten wel meer maar zijn wel makkelijker te plaatsen.
Kijk hier maar eens:
http://www.webshop-innova...42494350d4401b/index.html
Reviews zijn best goed.

[ Voor 46% gewijzigd door ixl85 op 19-04-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Voor de mensen die op zoek zijn naar waterblokjes voor de 7950GT: Kijk naar blokjes welke op de 7900-serie passen. Er zijn maar erg weinig blokjes die de 7950GT erbij hebben staan als passend maar na wat onderzoek en verschillende winkels gemaild te hebben blijkt dat het merendeel van de 7900-blokjes ook op de 7950GT past.

Scheelt weer wat zoekwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
ShaquilleMoreno schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:39:
Weet iemand waar ik een plastic quick connector, zoals op het plaatje hieronder, kan vinden in ons kikkerlandje?

[afbeelding]

Ik kan wel metalen vinden maar niet van plastic. Maat 8/10mm.
Is de afgebeelde koppeling niet een gigantische flow killer (zo niet, het meredendeel van dit soort koppelingen) ?
Alhoewel, dit vind ik wel een mooie oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmodshop.nl/catalog/images/vlv-10bkt_02.jpg

verkrijgbaar in 6mm en 10mm uitvoering

[ Voor 13% gewijzigd door Demon_Eyez op 19-04-2007 09:43 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:24
Een complete n00b vraag:

Ik ben me aan het voorbereiden om mijn pc, een amd64 3000+ met een X1600 om te bouwen naar een E6600 met een 8800 GTS. Ik ben me druk aan het inlezen over het een en ander en het was mijn idee om dit te combineren met een reserator 2 van zalman.

In de eerste plaats, wat is jullie ervaring hiermee, en is het een relatief "bouwen en niet meer naar omkijken" systeem?

en ten tweede, in hoeverre kan ik de 8800 in de loop meenemen? Zalman levert nog geen waterblok voor de 8800, maar zijn er alternatieven of is het bijgeleverde blok te gebruiken met wat aanpassingen?

Dank alvast

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Met een reserator van zalman zou ik geen e6600 en 8800 in een loop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
k8skaaay schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:45:
Met een reserator van zalman zou ik geen e6600 en 8800 in een loop gooien.
Reden?

Ik heb er nog vrij weinig verstand van vandaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik wee tniet precies hoeveel watt een e6600 (overgeklokt ?) en een 8800 verstoken, maar dat kan een reserator niet koelen volgens mij.

Nadeel van een reserator is dat het ook nog eens naast je kast staat, is niet erg wanneer je bijv niet lant, maar anders heb je een probleem. Kan je alles loskoppelen.

Pak bijv een leuk 2x120MM of 3x120MM rad, koelt beter. Oke, je zou wel 3 fans moeten nemen, maar die kunnen ook op 7V oid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat die 8800 nogal een heethoofd is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
k8skaaay schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:00:
Ik wee tniet precies hoeveel watt een e6600 (overgeklokt ?) en een 8800 verstoken, maar dat kan een reserator niet koelen volgens mij.

Nadeel van een reserator is dat het ook nog eens naast je kast staat, is niet erg wanneer je bijv niet lant, maar anders heb je een probleem. Kan je alles loskoppelen.

Pak bijv een leuk 2x120MM of 3x120MM rad, koelt beter. Oke, je zou wel 3 fans moeten nemen, maar die kunnen ook op 7V oid :).
Nou het IS de bedoeling dat hij blijft staan waar ie staat dus dat is het probleem niet.

En ik meen te lezen dat een reserator de 7900 met een 6600 wel aan kan, mede omdat de versie 2 een veel groter koeloppervlak heeft? Het was mijn intentie om eindelijk eens een wat stillere pc te hebben vandaar.

En ik realiseer me dat de 8800 een heethoofd is, maar is het net zo erg met de GTS versie? Is er zowieso wel een blokwat op de 8800 past i.c.m. de zalman of kan het bijgeleverde blokje er echt helemaal niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Bij een 8800 "moet" toch ook het geheugen mee gekoeld worden ?
Nu weet ik niet of het blokje van zalman dat doet, volgens mij niet.

Gewoon een custom setje nemen.. Lees de TS eens door !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Niks moet.... kijk maar naar wat Swiftech als 8800 kit verkoopt:
http://www.swiftnets.com/products/MC8800.asp
Voor bij het wat mcw60 gpu only blok:
http://www.swiftnets.com/products/mcw60-R.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je kan de Zalman nemen maar verwacht dan geen 40 graden temps. Helemaal niet in de zomer. Verder is het zo dat de 1ste versie beter koelt. Dacht ik tenminste maar pin me er niet op vast. Verder is een custom-setje vele malen beter. Voorbeeldje:

CPU blok: Alphacool.de
GPU blok: EK
Radiator: Thermochill PA.120.2 of .3
Fans: Noctua 120 mm
Pomp: Eheim 1048. Eventueel Liang
Res: T-line of gewoon 1 die je leuk mooi vindt. Swiftech Micro oid.
Nog wat slangen en aansluitingen.

Zeker als je de .3 neemt met noctuafans zul je het koel hebben en stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ben op zoek naar een ander cpu-waterblok, omdat de oude is gaan lekken en vertoont barsten bij de schroefrdraad!
Nou heb ik 1 gezien van innovatek deze,
deze is volledig van koper, dus weinig kans op barsten/scheuren, maar ik kan geen reviews vinden over deze waterblok.

Heeft er iemand ervaring ermee?

E6600 @3.4Mhz
Alphacool Basic Set 240 Rev.3

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Vandread schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:44:
Niks moet.... kijk maar naar wat Swiftech als 8800 kit verkoopt:
http://www.swiftnets.com/products/MC8800.asp
Voor bij het wat mcw60 gpu only blok:
http://www.swiftnets.com/products/mcw60-R.asp
Ik dacht meer omdat de kaart zon heet hoofd is, daarom ook : "Moet". Wist het niet zeker.

@ TEAMIKKE,
Een costum setje is niet altijd beter, let op wat je zegt. Wat jij aangeeft is een goed setje idd. Maar ik zie ook regelmatig costumsetjes voorbij komen die onderdoen voor een standaard Asetek setje.

[ Voor 21% gewijzigd door sky- op 19-04-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
k8skaaay schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:00:
Oftwewel, je hebt twee onbekende factoren waar je vervolgens wel een conclusie aan bindt?

Niet heel erg verstandig, mede gezien het feit dat reviews uitwijzen dat Reserators heel wat kunnen hebben, deze bijvoorbeeld. Probleem is wel dat de blokjes niet op de 8800's blijken te passen, maar daar ik veel verschillende dingen over.

Overigens kun je het verbruik van CPU's nalezen op de site van Balusc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
k8skaaay schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:12:
[...]

@ TEAMIKKE,
Een costum setje is niet altijd beter, let op wat je zegt. Wat jij aangeeft is een goed setje idd. Maar ik zie ook regelmatig costumsetjes voorbij komen die onderdoen voor een standaard Asetek setje.
Over het algemeen is datgene wat we hier samenstellen beter ;) Opzich heb je wel gelijk maar natuurlijk gaan we er van uit dat mensen die dit spul nemen toch wel een beetje gaan inlezen, hoewel je altijd uitzonderingen zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Bullus schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:01:
Ben op zoek naar een ander cpu-waterblok, omdat de oude is gaan lekken en vertoont barsten bij de schroefrdraad!
Nou heb ik 1 gezien van innovatek deze,
deze is volledig van koper, dus weinig kans op barsten/scheuren, maar ik kan geen reviews vinden over deze waterblok.

Heeft er iemand ervaring ermee?

E6600 @3.4Mhz
Alphacool Basic Set 240 Rev.3
Dat blok is oud en niet goed.
Je kan dan beter de XXflow van innovatek nemen, deze scheurt ook niet.
Is een ander soort kunstof dan plexi en je hoeft er niet in te schroeven. Heb ik zelf ook en ik vind het een fantastisch blok. Weinig flow kill.

Je kan ook voor swiftech gaan ofzo maar die geven wel wat meer tegendruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
eensch met ixl85, dat block is 'n beetje te oud voor jou CPU .. als je per se 'n volledig koperen CPU block wil kun je ook 'n Heatkiller CPU LGA775 rev 2.5 overwegen. Ik heb er ook een op m'n CPU en met dit weer blijft m'n cputje idlen rond de 30 graden met m'n fans op 600 rpm ..

*edit* heeft iemand trouwens al 8600GTS waterblokken gezien ? liefst full top zeg maar (dus gpu+mem). Ik heb namelijk besloten dat m'n brakke 7900GT eruit gaat omdat ik dat gedoe (ook al heb ik er de laatste tijd niet meer zoveel last van) zat ben.

[ Voor 31% gewijzigd door Pilske op 19-04-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Demon_Eyez schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:39:
[...]

Is de afgebeelde koppeling niet een gigantische flow killer (zo niet, het meredendeel van dit soort koppelingen) ?
Alhoewel, dit vind ik wel een mooie oplossing:

[afbeelding]

verkrijgbaar in 6mm en 10mm uitvoering
Wel heel erg mooi, maar € 30,- ;(

Ik denk toch dat deze het gaat worden ALS er één aangeschaft gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie dag tweakers, de vorige post was een beetje onduidelijk deze is beter HELP ALSJEBLIEFT!

ik wil dus mijn E6600 gaan koelen en mijn X1900XT, ik wil ook nog het nodige overklok werk gaan verrichte (lees: 3,6Ghz etc.) Maar ik wil ook VOLEDIGE stilte daarom heb ik gekozen voor een groot rad waarmee ik passief kan koelen. Hij is wat onhandelbaar zoals hierboven al gezegt is, maar ik weet precies hoe en waar ik hem ga neerzetten dat is het probleem niet. Maar raden jullie mij andere koelblokjes aan of zijn deze goed te doen? graag adviezen WC-noob :P Alvast bedankt :)

36,99 €*

91,99 €*

38,72 €*

65,18 €*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat je een x1800 waterblock hebt gekozen terwijl je een x1900x hebt? Gaat dat wel passen? Lijkt me zonde van de tijd/geld als je erachterkomt dat de formaten niet kloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:10:
goeie dag tweakers, de vorige post was een beetje onduidelijk deze is beter HELP ALSJEBLIEFT!

ik wil dus mijn E6600 gaan koelen en mijn X1900XT, ik wil ook nog het nodige overklok werk gaan verrichte (lees: 3,6Ghz etc.) Maar ik wil ook VOLEDIGE stilte daarom heb ik gekozen voor een groot rad waarmee ik passief kan koelen. Hij is wat onhandelbaar zoals hierboven al gezegt is, maar ik weet precies hoe en waar ik hem ga neerzetten dat is het probleem niet. Maar raden jullie mij andere koelblokjes aan of zijn deze goed te doen? graag adviezen WC-noob :P Alvast bedankt :)

36,99 €*

91,99 €*

38,72 €*

65,18 €*

Als je het dan toch goed gaat doen een ander cpu blok.
En volgensmij zijn die fullcover's die je nu hebt ook redelijke flowkillers.
Ze hebben een best dunne doorstroom.
Ik vind dat swiftech hele mooie blokken maakt.
Zelf geen ervaring, maar wat ik hier hoor is goed. Denk btw ook dat ik die zelf ga kopne in mn nieuwe setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Nizzle schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:10:

ik wil dus mijn E6600 gaan koelen en mijn X1900XT, ik wil ook nog het nodige overklok werk gaan verrichte (lees: 3,6Ghz etc.) Maar ik wil ook VOLEDIGE stilte daarom heb ik gekozen voor een groot rad waarmee ik passief kan koelen. Hij is wat onhandelbaar zoals hierboven al gezegt is, maar ik weet precies hoe en waar ik hem ga neerzetten dat is het probleem niet. Maar raden jullie mij andere koelblokjes aan of zijn deze goed te doen? graag adviezen WC-noob Alvast bedankt

36,99 €*

91,99 €*

38,72 €*

65,18 €*

Update*

ik hoor dat mijn gekozen blokjes "flowkillers" zijn, wat raden jullie mij dan aan? ik ben best bereid tussen de 10 a 15 euro meer te betalen voor die blokjes? graag advies? ik hoor swiftech alleendat is niet te bestellen op aquetuning.de zijn er ook nederlandse GOEDE shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Pilske schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:20:
eensch met ixl85, dat block is 'n beetje te oud voor jou CPU .. als je per se 'n volledig koperen CPU block wil kun je ook 'n Heatkiller CPU LGA775 rev 2.5 overwegen. Ik heb er ook een op m'n CPU en met dit weer blijft m'n cputje idlen rond de 30 graden met m'n fans op 600 rpm ..

*edit* heeft iemand trouwens al 8600GTS waterblokken gezien ? liefst full top zeg maar (dus gpu+mem). Ik heb namelijk besloten dat m'n brakke 7900GT eruit gaat omdat ik dat gedoe (ook al heb ik er de laatste tijd niet meer zoveel last van) zat ben.
Die had ik nog niet gezien, ziet er veel beter uit dan die innovatek. ;)
Ik zal eens kijken waar ik die kan bestellen.

Die xx-flow had ik ook zitten kijken,maar is niet uit 1 geheel.Sinds die lekkage vertrouw ik geen cpu-blok die uit 2 delen/plexie meer bestaan.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Bullus schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:57:
[...]

Die had ik nog niet gezien, ziet er veel beter uit dan die innovatek. ;)
Ik zal eens kijken waar ik die kan bestellen.

Die xx-flow had ik ook zitten kijken,maar is niet uit 1 geheel.Sinds die lekkage vertrouw ik geen cpu-blok die uit 2 delen/plexie meer bestaan.
Het is geen plexi, dit materiaal is soepeler en scheurt niet...
[quote]hochfestem Spezialkunststoff mit Panzerrahmen[/]
Dit maakt de translator er van:
[quote]high-strength special plastic with tank frameworks[/]

Maar dat andere blok is ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
ixl85 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:23:
[...]

En volgensmij zijn die fullcover's die je nu hebt ook redelijke flowkillers.
Ze hebben een best dunne doorstroom.
Ik heb de NVXP-3 fullcover voor m'n X1900, maar ik heb nog steeds een behoorlijke flow, valt heel erg mee.
Het is een mooi full cover blok voor een aantrekkelijke prijs. Enig minpuntje is dat de vreg's niet worden gekoeld, dus als hij die X1900 gaat opfokken kunnen die erg warm worden in totaal watergekoeld systeem, en er is te weinig luchtstroom

[ Voor 26% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-04-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ The_Nizzle.

Ik heb vrijwel de zelfde set als die jij wilt gaan halen en ik ben er erg tevreden over.

Ook ik heb een E6600 en X1900XT. Het CPU en GPU blok zijn ook het zelfde. Ik draai alleen met een Eheim 1048 en Alphacool 3x120mm rad.

De X1900XT loopt met dat blok makkelijk sneller dan een XTX zonder aan het voltage te zitten. Mijn E6600 draait op 3.2GHz maar dat komt door de 'slechte' CPU. CPU en GPU temps zijn prima.

Door 2x 120mm Papst op de radiator op 6 volt is het ook zeer stil te noemen. Op 12 volt maken die fans 18dB dus op 6 volt zijn ze zo goed als onhoorbaar.

Het CPU en GPU blok zijn niet de beste maar ze voldoen prima. Wat mij betreft is het dus gewoon goed spul.

Edit: Dat reservoir heb ik trouwens ook en die bevalt mij ook prima. Ik heb em alleen intern zitten maar dat maakt verder niet echt uit.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 20-04-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
De flow kill maakt niet zoveel uit.
Na de installatie draaide de pomp maar 100 toeren minder :)
Mn X1900GT:
513/1300 stock
600/1800 OCd
Geen voltmods. Dat blokje is echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jow pilatus en andere mensen die er verstand van hebben B_Nettinga@hotmail.com ;)
Ik wil ook graag dat resevoir intern doen :D voeg alsjeblieft ff toe, dan kunnen we het er nog even over hebben ;)

EDIT: we hebben ook het zelfde mobo pilatus kortom we hebben de zelfde pc :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:36:
jow pilatus en andere mensen die er verstand van hebben B_Nettinga@hotmail.com ;)
Ik wil ook graag dat resevoir intern doen :D voeg alsjeblieft ff toe, dan kunnen we het er nog even over hebben ;)
Dan mis je denk ik een beetje het principe van een forum. ;) Ik zal je niet in de weg staan om 1-op-1 kennis te delen, maar dan heeft verder niemand er meer wat aan. Dus heb je nog vragen, stel ze dan gewoon hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Die coolplex (en zelfde soort maar andere naam hebbende res'en) zijn super makkelijk te plaatsen in je case.

Je hebt aan de onderkant een schroefgat zitten en je krijgt er 2 plastic ringen bij waar je hem in kan klikken. Gewoon gaatjes boren waar je hem wilt hebben. Afhankelijk van de manier van bevestigen: 1 schroef of 2 boutjes en 2 moertjes (dat laatste setje zit er bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:36:

EDIT: we hebben ook het zelfde mobo pilatus kortom we hebben de zelfde pc :P
Klik ff op de link naar high-res pics in mijn sig. Daar kan je het 1 en ander zien van mijn setup. Als je nog vragen hebt of meer pics wil zien zeg het dan maar ff.

Ik heb mijn reservoir zo geplaatst dat het lijkt alsof ie niet vast zit als je door het window kijkt.

Zoals Roamor aangeeft kan je alles gewoon hier vragen. Ik zal je daarom ook niet toevoegen op MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ook maar.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Drie dagen geleden heb ik mijn BigWater 735 bijna vervangen en aangepast. De specificaties zijn nu:

Pomp: Eheim 1048
Radiator: Alphacool Extreme dual
CPU: BigWater
NB: Zalman NWB1
VGA: Club3D X1900

Koelprestaties zijn veel beter, en het systeem is bijna niet hoorbaar. Nu nog zorgen dat mijn WD harddisks niet meer te horen zijn.

Had een klein probleem. Ik gebruik Tygon slang (8x1,5) waarvoor geen 1/8" koppelingen te koop zijn. Als oplossing heb ik 8x1,0 koppelingen gekocht en deze uitgevijld naar 8x1,5 :)

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/8893/94222554tx1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/2107/68156890fl4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/7452/80291445oh4.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Me_Again op 23-04-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:11

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ziet er netjes uit!

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Zit er nou een knik in je slang die van je rad naar je cpu gaat?
Die kan je beter veranderen door een rechte :)

Voor de rest is het idd een grote vooruitgang op je vorige setje :)
Nice ;)

/edit
Wil je je systeem nog stiller hebben, dan kan je zonder veel moeite het ijzer uit je outtake-hole dremelen. Dit doe ik altijd als eerste als ik een case heb (bij mn stacker kon ik ze er gelukkig uithalen).
Maar dit scheelt veel lawaai.

/edit2
Met wat voor een schroeven hbe je je rad vast gemaakt?
Zitten de schroeven eerst door je case, dan door je fans en dan door je rad?

[ Voor 53% gewijzigd door ixl85 op 23-04-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ixl85

De slang is niet geknikt, dat lijkt inderdaad wel zo op de foto.

De radiator zit met 4 schroeven vast die zowel door de kast als door de fan heen gaat. Helaas kan dit maar bij één fan, omdat de gaten anders niet overeen komen. In de radiator zit schroefdraad, waardoor alles mooi vast klemt. :-)

Even een plaatje voor de duidelijkheid (zijaanzicht):

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/output/1177347804.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Me_Again op 23-04-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah jee, dat ben ik dus ook van plan om met mijn kast te doen!

Alleen wist ik niet of dat wel ging passen met het Rad + PSU. Ik denk dat ik het beste ook even kan wachten totdat ik die PSU heb. Ik weet zelf nog niet eens wat ik wil gaan doen ermee. Of erop of eronder zoals jij dat nu hebt. Koelt dat overigens nog een beetje prima dan? De lucht die je aantrekt komt uit je kast...

Kan iemand mij nog antwoord geven op deze vraag ? Ik weet nou niet of ik verder met koper moet ofniet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Even wat meet & speurwerk vertelt me dat het opzich heel krap gaat worden, maar wel moet passen.

Ik heb even ruwweg vanaf de kant van m'n kast afgemeten hoeveel afstand mijn oude q-tec voeding neemt (17cm dus). Met het radiator erbij zoals hierboven, kom ik zelfs tekort. De nieuwe voeding die ik wil gaan aanschaffen is dan ook 16cm in diepte, en zou opzich net kunnen passen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/45fb6210e2d663029862e3cbb8559018/thumb.jpg

Dan heb ik alleen nog een ander probleem, en dat is het "draagbalkje" tussen de drivebays in. Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8e8ef4030b646a5591728545fe7c9d43/thumb.jpg

Die zou ik eropzich uit kunnen halen, maar dat verbeterd de kast z'n stevigheid niet meer geloof ik :P

Case is een coolermaster Cavalier 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Wat zit er dan aan de bovenkant, omdat dat balkje er zit? Wat op zichzelf lijkt het mij niet echt een bijdrage te leveren aan de stevigheid. :)

Over die andere vraag; ik zou altijd een anti-corrosie vloeistof toevoegen, omdat demi water over verloop van tijd simpelweg zal vervuilen en het 'demi' aspect dan gewoon verdwijnt. zie ook: de ts #Vloeistoffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
k8skaaay schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:15:
Bij een 8800 "moet" toch ook het geheugen mee gekoeld worden ?
Nu weet ik niet of het blokje van zalman dat doet, volgens mij niet.

Gewoon een custom setje nemen.. Lees de TS eens door !
Je zou idd een Swiftech 8800 kit kunnen proberen te bestellen. Valt echter niet mee. Heb het bij Swiftech zelf nagevraagd. Bij hen krijg ik echter alleen maar namen van resellers die weigeren het onderdeel voor me te bestellen. (Zit niet in hun assortiment).

Zalman komt binnenkort ook met een waterblock voor een 8800 de ZM-GWB8800 GTX.

Afbeeldingslocatie: http://www.matbe.com/images/biblio/cebit_2007/000000053855.jpg

Hoop dat deze snel verschijnen, alle andere 8800 waterblocks houden geen rekening met desktop en mediacenter kasten met aansluitingen bovenop de kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door Seth_Chaos op 23-04-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Me_Again schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:00:
Drie dagen geleden heb ik mijn BigWater 735 bijna vervangen en aangepast. De specificaties zijn nu:

Pomp: Eheim 1048
Radiator: Alphacool Extreme dual
CPU: BigWater
NB: Zalman NWB1
VGA: Club3D X1900

Koelprestaties zijn veel beter, en het systeem is bijna niet hoorbaar. Nu nog zorgen dat mijn WD harddisks niet meer te horen zijn.

Had een klein probleem. Ik gebruik Tygon slang (8x1,5) waarvoor geen 1/8" koppelingen te koop zijn. Als oplossing heb ik 8x1,0 koppelingen gekocht en deze uitgevijld naar 8x1,5 :)

Foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[WC] Het grote post je WC systeem topic

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:06:
Wat zit er dan aan de bovenkant, omdat dat balkje er zit? Wat op zichzelf lijkt het mij niet echt een bijdrage te leveren aan de stevigheid. :)
Het balkje 'achterin' is als aanvulling voor de voeding, en het balkje 'voorin' zit er dus echt om de stevigheid van de kast te verbeteren.

Het probleem is is dat dat balkje met klinkpopnagels vastzit. Had liever iets gezien met schroeven enzo, maar dat zit er nauwelijks in.

Ik heb op de top van de kast afgemeten hoe de fans erop moeten te komen, ziet er prima uit. Eventueel zou de rad er zo in moeten passen zonder problemen (wel met dat balkje weggehaald te hebben)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e9cc71a5ccfd47341559b6590b4d55ba/thumb.jpg

Opzich zou ik morgen kunnen beginnen met zagen/dremelen en dan meteen het rad erin bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Popnagels kun je gewoon uitboren met een boortje dat iets kleiner is dan de popnagel zelf. Ik zou het gewoon proberen, anders kun je alsnog wel over verstevigingen nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben CPU waterblockjes van ruim 90+ euro nog enige voordeel?

Bij freezinghardware is een AM2 blok te koop voor de AM2 socket, maar nergens vind ik iets over koelprestaties.

Iemand ervaring met deze dure dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Me_Again schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:04:
@ixl85

De slang is niet geknikt, dat lijkt inderdaad wel zo op de foto.

De radiator zit met 4 schroeven vast die zowel door de kast als door de fan heen gaat. Helaas kan dit maar bij één fan, omdat de gaten anders niet overeen komen. In de radiator zit schroefdraad, waardoor alles mooi vast klemt. :-)

Even een plaatje voor de duidelijkheid (zijaanzicht):

[afbeelding]
Weet je ook zo 123 wat voor een schroeven dat waren, zelf tappend/m3/m4?
Ik gebruik zelf (heden) zelftappende, ik vond het alleen niet veilig om die eerst door mn fan te laten gaan en vervolgens door mn rad heen te duwen, omdat ik dan geen zicht maar had op de weg die ze af zouden leggen.

/edit
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:46:

Bij freezinghardware is een AM2 blok te koop voor de AM2 socket, maar nergens vind ik iets over koelprestaties.

Edjio heeft die in zn Carbon mod.
Mooi blokje, zelfde principe als de XXflow alleen dan beter.
Blijkt ook goed mee te gaan met andere blokjes alleen de swifttech's enz zijn nog wel beter.

Btw, jammer van die zalman 8800koeler dat ie (zo lijkt het) vaste koppelingen heeft :z

[ Voor 28% gewijzigd door ixl85 op 23-04-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Vraag het aan Ediejo :*) Hij had zo'n blok gebruikt voor de Carbon li

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk werkt me waterkoeling :D, ben nu nog bezig met het modden.
Hier al vast een plaatje van de de case, echt die slangen zijn zo vet savonds :D.

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/434szec.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/2jaenbr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/4hsoork.jpg

Me pomp was idd kapot, heb nu een 12 volt pomp.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 09:34

WoutZoR

"Laser"

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:46:

Innovatek G-FLOW Waterbloc Review:

In het Frans of vertaald naar het Engels

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk dat er een veel goedkoper model iets minder presteert (lees: <5 %) voor de helft van het geld.

Alphacool NexXxosXP, ga ik eens naar opzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
De XP is een zeer goede koeler.
Helaas heeft hij ook een heel hoge flow drop.
Hij belemmerd de flow enorm, de amerikaanse concurrenten hebben dit een stuk minder.
Daarom gaan een heleboel mensen met dikke setups ook voor D-tek fuzions en Apogee GT's.
Hoe hoger de flow hoe meer jer eruit haalt.
Heb je een iets lagere flow (zoiets als mijn opstelling) met kleine slangen dan is een XP net zo goed zo niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ k8skaaay
Op de eerste pagina staat m'n oude setup nog (BigWater). Jammer dat ik de foto's van de server heb verwijderd.

@ lism
Weet niet of dit beter/slechter koelt dan met de radiator buiten op de kast. Heb ik geen ervaring mee. Alhoewel de fan dan minder weerstand heeft en iets harder zou gaan draaien, wat zorgt voor meer warmteverplaatsing (betere koeling). Maar dat verschil zal wel zo klein zijn, dat het te verwaarlozen is (denk ik).

@ ixl85
Ik zal morgen m'n schuifmaat er even bij pakken. Waarschijnlijk is het M3, maar twijfel een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik zit met een klein probleempje waar ik zo snel niet uit kom en een klein beetje hulp nodig heb.

Ik heb m'n waterkoelingspulletjes aangeschaft in Duitsland en zit daar rustig op te wachten. Alles besteld afgezien van de fans en roosters. Deze zijn niet besteld omdat ik niet weet wat ik moet aanschaffen. Ik hoop dus dat een van jullie misschien een leuk idee heeft.

Het idee is een kleine stille waterkoelingskast (deze) met een vierkante radiator (deze) met ruimte voor vier 120mm fans.

De 4 fans worden absoluut de Noctua NF-S12-800 of de NF-S12-1200. Dit is het eerste waar ik echt niet uit kom. Worden het de stille 800rpm's of de iets minder stille 1200rpms. Als ik de 1200rpms neem zet ik die dan op een regelaar dat als het niet nodig is die op minder dan 1200rpm te laten draaien. Maar wat voor regelaar dan??

Hoe dan ook het worden ronde gaten met daarachter die (niet echt mooie) Noctua fans.
Er moet hoe dan ook iets voor komen, maar wat?
Worden het dichte kappen, een soort stofkapjes van plastic of metaal of zet ik er roosters voor waardoor je (wel) heen kunt kijken (lasercut misschien?).

Ik kan het niet voor de geest halen hoe het er uit zou komen te zien.

Misschien heeft iemand zijn Noctua's gemonteerd op zo'n zelfde manier (1 fan is genoeg) met een open rooster ervoor zodat ik kan zien hoe het eruit ziet als je de fan erachter ziet zitten en wil diegene het plaatje posten.

Misschien heeft iemand een ander leuk idee. Ik hoor het graag. Ik zit toch rustig te wachten op m'n spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Koop de 1200rpm versie en een Sunbeam Rheobus.
Waarom:
Een Rheobus kan van 0 tot 12volt je fans regelen.
Andere controllers kunnen dat niet. Daarom is deze zo relax.

De 1200rpm omdat je ze altijd lager kan laten draaien.
Een 800rpm kan je niet op 1200rpm zetten mocht dat nodig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Kan iemand me vertellen welke kant je ziet als Noctua's zuigend staan?

Als plaatje nr. 01
Of als plaatje nr. 02

Ik neem aan plaatje nr. 02, maar een beetje zekerheid kan geen kwaad.
Kan je trouwens een fan de andere kant laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
ixl85 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:09:
Koop de 1200rpm versie en een Sunbeam Rheobus.
Waarom:
Een Rheobus kan van 0 tot 12volt je fans regelen.
Andere controllers kunnen dat niet. Daarom is deze zo relax.

De 1200rpm omdat je ze altijd lager kan laten draaien.
Een 800rpm kan je niet op 1200rpm zetten mocht dat nodig zijn. :)
Als je die 1200 versie constant op ongeveer 800rpm laat draaien kan dat geen kwaad en is ie dan even stil als de 800 variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nee kan geen kwaad en ja hij zal wel even stil zijn.
Geloof me, dat ga je niet horen.
Maar zet hem gewoon op 600rpm, is met normaal weer ook al voldoende.
In de zomer zet ik ze altijd wat sneller.

Zelfs al pak je een noname 12cm fan en zet je die op 600rpm, is het geluid bijna niet aanwezig. Met fans die uit zich zelf al stil zijn is het resultaat natuurlijk nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Dit veranderd weer een heleboel :)

Dan kan ik ook mijn oude mooie en favoriete Sharkoon Silent Eagle 1000 LED Edition laten draaien op een lager toerental.

Moet ik alleen een oplossing zien te bedenken dat de ledjes niet afhankelijk zijn van het toerental. Anders als de fans weinig stroom krijgen zie je de ledjes amper branden, maar dat zal wel op te lossen zijn.

Het zet gelijk ook de beschermkapjes in een ander licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Dat vond ik juist wel cool.
Had vroeger ook hele mooie led fans, was leuk om te zien dat ze minder hard branden als ze langzaam liepen. Kon je ook nog eens snel de snelheid zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
ixl85 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:08:
Dat vond ik juist wel cool.
Had vroeger ook hele mooie led fans, was leuk om te zien dat ze minder hard branden als ze langzaam liepen. Kon je ook nog eens snel de snelheid zien. :)
Leuk idee :P

Het idee om de ledjes aan te passen gaat bij deze de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Ik ga ook maar eens opzoek naar een mooie fan controller.

Ik heb al meerdere altarnatieven gehoord:
- Sunbeam Rheobus
- Zalman mfc
- Enermax UC-A8FATR4

Zijn er ook 3 pins naar molex connectors zoals bij de sunbeam?

Want ik heb de 3pins van de fans afgeknipt in het verleden :P

Heb momenteel 4 120mm Led fans. En ze draaien nu gewoon fullspeed terwijl ik dat helemaal niet nodig vindt. Stressed temp van me cputje onder een Heatkiller rev.2.5 is met een kamertemp van 25 graden 41 graden.
Verder heb ik het 7 volt truukje overwogen maar ik vind een fan contoller leuker staan :D

Het jammere aan de sunbeam vindt ik de kleur ik wil het liefst een zwarte of donker kleurige fan controller, dit omdat me kast zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
offtopic:
@ J.E.T

Wat zeg je hier van? Heb hem zelf ook en werkt perfect!

[ Voor 11% gewijzigd door Me_Again op 24-04-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
J.E.T schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:00:
Het jammere aan de sunbeam vindt ik de kleur ik wil het liefst een zwarte of donker kleurige fan controller, dit omdat me kast zwart is.
De rheobus is er in het zwart en zilver hoor...
Zwart is toch redelijk donker ;)
Die van zalman enz vind ik maar niks, ook die nieuwe van zalman niet (staat op hun site).
Deze kunnen allemaal niet vrij tussen de 0 en 12volt hangen.
Die nieuwe zalman kan maar tot de 1000rpm... Beetje stom, laat de gebruiker dat lekker zelf uitzoeken

Nieuwe zalman:
Afbeeldingslocatie: http://zalman.co.kr/images/product_img/control/ZM-MFC2_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die Rheobus fancontrollers zijn idd erg fijn.

Ik heb er zelf 2 in mijn kast zitten. 1 is voor de 3x 120mm Papst fans voor de rad, de andere is voor 2x 80mm intake en 2x 80mm outake. Die 4 fans zijn ook van Papst.

Je kan met die controller de fans traploos instellen dus ook bijvoorbeeld op 5,5 volt. De leds geven netjes aan of de fans boven of onder de 7 volt zitten. Blauw is 7 of hoger en rood is lager dan 7 volt.

Ze zijn ook nog eens goed te modden in afdekplaatjes van kasten om het er heel netjes uit te laten zien.

Ze kunnen ook nog eens iets van 20W per kanaal aan dus werkt het ook voor meerdere fans op 1 kanaal of zelfs een Liang pomp of CCFL.

In mijn mening zijn het de beste fancontrollers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Ja ik heb geïnformeerd en ik ga voor de Sunbeam Rheobus , zwart.

Voor die 14€ kan ik het niet laten :P

Ik heb de Thermaltake armor met sinds kort (lees 2 maanden :D ) een nieuw side panel met 250mm fan.

Voor die fan had ik bijna geen stof in mijn kast omdat er stoffilters voor de anderen zitten.
3x 120 + 1x 90mm

Hoe heet dat stoffilter spul? Lijkt een beetje op wolfraam maar dat is het niet. Dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Gewoon filters voor de afzuigkap oid halen en die op maat knippen ;) Bij elke Blokker te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bopitje86

Ik vind de blauwe kleur van jouw slangen erg mooi, kun je zeggen wat voor slangen, lampen, vloeistof je gebruikt ? ? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Niet te vergeten: Camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ja ik heb geïnformeerd en ik ga voor de Sunbeam Rheobus , zwart.
Anders de fancontroller gewoon ff modden in een orgineel plaatje van je kast. Tis maar ff 8 gaatjes boren en dan past ie perfect bij de rest van je kast. Zwart is helaas vaak niet net het zwart van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Aan de hand van de discussie in dit topic: watercooling CPU temp. die mede dankzij mij oplaaid, wil ik toch even een discussie hier neerleggen.

Het is voor veel mensen waarschijnlijk niet duidelijk dat een 120MM rad toch een ontzettende bult vermogen, in de vorm van thermische energie kan afvoeren. Natuurlijk is het zo dat de verschillende 120mm rad's onderling van de merken verschillen, zo heb ik flinke koelvinnen in verhouding tot de standaard waterkoeling 120mm rad's, daarentegen heb ik weer minder vinnen, dus het zal ongeveer een evengrote koelcapaciteit hebben.

Nu is het het geval dat wanneer de temps niet zijn zoals de koper had gewild, dat er altijd en eeuwig maar het standaard advies word gegeven dat de 120mm rad te klein is. dsat er mar een grotere moet worden aangeschaft.
Ik vind dit altijd maar kort door de bocht, een 120mm rad kan best voldoende zijn en misschien liggen de problemen ergens anders, bijvoorbeeld bij de slechte mounting? Slecht ontwerp/uitwerking van het koelblok?

Misschien dat de oorzaak ook ergens anders kan worden gezocht. Ik geloof namelijk dat een 240mm rad tov een 120mm rad vaak al niet nodig is en dat een 360mm rad vaak al helemaal overkill en niet rendabel is.

Dit allemaal vanuit mijn visie en mijn eigen ervaring/denkvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ ixl85
Mijn schuifmaat geeft 2,84 milimeter aan. Zal wel M3 zijn. De lengte is 35 milimeter (door de kast, fan in de radiator).
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.