Het Grote Waterkoelingstopic deel 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.186 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Nog even een mening gevraagd wat betreft wijsheid.

Ik zit zo eens de laatste dagen aan het kijken wat er voor mogelijkheden zijn betreffende mijn aan te schaffen waterkoelingset.

Op dit moment heb ik twee opties:
  • Optie 1: Een complete set aan te schaffen met een 2 120mm fan radiator en deze later uit de breiden met nog een losse 2e radiator, omdat ik 4 fans wil
  • Optie 2: Een set zelf samen te stellen uit losse onderdelen.
Zoals ik heb gezien de laatste dagen geven vooral de kleinste dingetjes (koppelstukjes e.d.) de meeste problemen. De keus is al gemaakt wat radiator, pomp, fan's en cpu-blok betreft dus dat is het probleem niet.

Twee opties geven dus weer twee problemen. Optie 1: is zo'n standaard set wel uit te breiden met een extra radiator en houd de pomp het wel? Ik heb trouwens mij oog laten vallen op art. nr. 25942 van Salland. Nadeel: niet mijn keuze fans e.d.

Optie twee: Is zo'n set wel samen te stellen zonder dat je weet wat er precies moet komen? Stel je bent een klein onderdeeltje vergeten en het dingetje zelf kost € 2,- maar de bezorgkosten zijn € 8,-. en dat zal je maar een paar keer overkomen. Daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Als voordeel natuurlijk de vrijheid van het zelf samenstellen (Noctua fans e.d. :9 ). Nadeel is ook dat niet alles bij 1 zaak te vinden is, maar een beetje hier en een beetje daar (en daar en daar).

Wat is wijsheid??

Ik wil eigenlijk voor de zelfsamengestelde gaan, maar blijft de vraag: is het wel te doen?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een zaak zoals Freezinghardware moet toch wel zo'n beetje alles hebben wat je nodig hebt voor een complete set die zelf samengestelt is. Je kan gewoon eens een set samenstellen en dan hier posten wat er allemaal in zit, dan kunnen wij wel even kijken of je niets vergeet en of het goed spul is.

Persoonlijk zal ik altijd voor een eigen set gaan ipv een kant en klare. Een set zelf samenstellen geeft altijd een beter resultaat omdat ook elke PC anders is. Dat is het mooie van al die losse onderdelen, kies je de juiste dan heb je een set die precies goed is voor je PC en voldoet aan je wensen. Een set voor stilte is sowieso anders dan een set voor echte koelprestaties.

Als je hier je specs post en wat je wilt qua WC onderdelen zijn er hier genoeg mensen die je advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik ga je advies opvolgen, mede omdat ik dat zelf ook al voor ogen had.

Jouw argumentatie dat als ik hulp nodig heb met het aanpassen van de lijst er altijd wel iemand wel zou willen helpen met de puntjes op de i maakte de beslissing nog makkelijker.

Eerst maar eens naar een geschikte MicroATX case kijken voor alleen de radiator. Ik heb er al een op het oog en daar ga ik morgen even langs. Daarna ga ik alleen de radiator apart aanschaffen omdat freezingHW alles misschien wel heeft behalve dat. Het gaat om een vierkant 4 x 120MM radiatortje. Foto hier.

Wanneer deze twee in huis zijn ga ik je advies opvolgen en voor ik tot aanschaf overga eerst eens een lijst hier posten en kijken of alles klopt i.c.m met mijn hardware en er niks mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
offtopic;

ik zit in een provider overgang :z , dus als de pics het niet doen, of je mij niet kan bereiken, dan weet je waar het aan ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Edterbak

Ik heb mijn DDC 1T met alphacool top op een schuimrubbertje gezet speciaal voor de Laing pompen en met velcro vastgezet onderaan in mijn case.
Geluidsloos is het resultaat,.. je moet er met je oor gaan opliggen om iets te horen. Ze moet wel absoluut luchtvrij zijn,.. anders zal ze tikken.

Misschien ook zo'n topje monteren op jouw pomp,.. gaat probleemloos,.... alle benodigde schroeven zitten erbij.

http://www.alphacool.de/p...alphacool-attachment.html

Als je eens wat mooie pics wilt zien van zo'n Laing pomp met TOP,.. check my homepage ;)
Homepage to be updated want ik werk ondertussen met een DFI Ultra-D en een Black Ice Pro 2 rad.
de rest is hetzelfde gebleven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Zo`n enkele top erop scheelt inderdaad enorm.
Los van de kast monteren en niet met die rubbertjes. (Gaat resonantie in kast zitten teveel).

Heb ook nog de extra grote top (resevoir dus erbij maar die eraf gehaald omdat het niet handig was en ik al een resevoir heb, en hij nu ietsje stiller is zonder dat extra top/resevoir erop).
Als iemand hem wil mail me maar.

En ook wat heel veel scheelt, is zachte slangen gebruiken, dus geen harde pur! (bij rest kan wel, maar niet voor de pomp dus.)

@Xplod, jij hebt de 1T versie, en ik de RT, en geloof @Edterbak ook.
Dat scheelt wel in geluid zo ik her en der oppik.

Goeie tip van die klitteband trouwens!

Wel balen dat de pomp bij mij telkens wat lucht pakt bij de inlaat koppelstuk. (vermoed ik).
Daar al behoorlijk mee aan het clooie geweest.
Ander koppeling, rubbertje vervangen etc. Enfin, oplossing komt er wel.
Zoek eigenlijk koppelstuk met wat langere schroefdraad.

[ Voor 24% gewijzigd door JohnB op 12-04-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WinnieXX schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:06:
Goeie tip van die klitteband trouwens!
Het is van die zelklevende Velcro klitteband maar let op,.. gebruik er niet te veel van want anders wordt het mega-moeilijk om je pomp nog los te krijgen.
Ik moet er hier verdorie een schroevendraaier onder priemen om de boel los te krijgen 8)7
... had ik het op voorhand geweten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:17
@WinnieXX

Weet jij misschien waar die twee kleine ronde rubberringetjes voor zijn? Om de pomp ergens op vast te bouten, of voor afdichting ergens...? Ze liggen nu los naast me kast, netjes naast elkaar.. ghehehe :X

@Xplod
Wij hebben dus inderdaad de DDC -1RT/plus versie. Deze draait op 5000RPM, en dat is te horen.

Ik heb geen reservoir. Het enige dat ik heb is een T-splitsing vlak na het rad, met een slang van 1,5 meter. Deze slang fungeert direct als een soort stijgbuis voor luchtbelletjes die langs het T-stuk komen. Ondanks dat de pc nu al meer als 60 uur aan heeft gestaan, blijft hij herrie maken. Het water in de slangen (PUR) is al lang volledig helder. Uiteraard kan in nooit zeker weten dat er niet stiekum lucht in zit. Ik ben bang dat het goed isolerend bevestigen van de pomp geen nut heeft. Aangezien de pomp als je hem oppakt en vrij houdt van alles, dan ook gewoon herrie maakt.

[ Voor 61% gewijzigd door edterbak op 12-04-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het wordt weer warm , m'n videokaart pompt een hoop warmte in de kast en m'n northbridge staat erom bekend warm te worden. Probleem: Regelmatig vastlopers doordat het ding te warm wordt. Moet dus een waterblokje op. Echter heb ik een P965 chipset. Ik wil graag een Alphacoolblok omdat ik al zo 1 heb en ze me prima bevallen. Geen plexie dus dan kom je bij de nikkel-dingen. Prima want die zit ook op m'n CPU alleen nou zit er 10 euro verschil tussen een blokje die geschikt is voor de 8xx serie en een blokje die geschikt is voor de 8xx en 9xx serie.

Mijn vraag: Zou het echt uitmaken welke ik neem? Die gaten op het mobo zullen wel hetzelfde zijn Maar zou het blokje van binnen echt anders zijn? Ik kan er niks over vinden verder dus ik ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Gok zo van niet, als de mountings maar kloppen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47
Xplod mooie website met een nog betere setup en pics top!
Ga misschien me waterkoeling blok vervangen omdat ik dan overga op een andere socket.
Ik zit te twijfelen tussen de Swiftech Apogee en de GT versie.
Mij pomp is een laing ddc dus flow genoeg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even melden dat die montage van mij niet zo'n success meer is ;(

Gisteren heb ik het block eraf moeten halen ter controle, en bij bevestigen heeft het nauwelijks contact gemaakt met de core. Hoewel het hier om een A64 Cpu gaat zou die af moeten slaan , wat ook 1 keer gebeurd is, maar bij opstart van de 2de keer hoorde ik een geknetter waarop de cpu flink begon te stinken naar een zwavelachtige lucht. Het blokje heeft dus geen contact gemaakt met de CPU, en de IHS was er al tijden vanaf (waarop ik vermoed dat de IHS nog een beetje bescherming biedt.)

Helaas... maar waar. Aangezien ik al een upgrade in de planning had komt er zsm een nieuw systeem voor in de plaats.

Overigens, is er sprake van ontzettende blauwe aanslag in m'n resevoir, en het (demi)water is blauw gekleurd (terwijl dit normaal doorzichtig is). Is er iets gaande of is dit heel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
lism: dat blauwe kleur klinkt als opgelost koper ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het blauw kan ook komen door algen. Ik had in mijn vorige setup last van alg en toen was het water ook behoorlijk blauw. Als het alg is moeten er wel ergens stukjes alg zitten, meestal in blokken of anders in de rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou best kunnen... Het waterblock (dangerden maze 3) heeft 1 dikke blauwe spot in het midden... Hoe komt dat?

Verders is het werken op deze manier ook niet echt ideaal... laptop met keyboard dat 2 toetsen per aanslag doet en gprs... kan niet eens fatsoenlijke drivers vinden :X

Edit: Bedoel er mee te zeggen dat ik geen pics oid kan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Omdat het water in WC setups warm wordt is het super gevoelig voor algen. Als er ook maar iets vuil in komt en er zit geen middel in tegen algen dan komt er wat in en dat wordt alleen maar meer. Als het er eenmaal in zit gaat het gewoon groeien.

Toen ik mijn vorige setup na een jaar of 3 uit elkaar haalde heb ik het CPU blok uitgespoelt met kokend water en er kwamen complete brokken alg uit.

Nu draai ik met 50% koelvloeistof waar alg gewoon niet in kan leven en daarom zal het nu niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
wie kan mij een goed setje samen plakken voor een prijs tussen de 200 en 300 euro die goed koelt

wil graag koelen

video kaart (X1950XTX)
cpu (socket 939)
die kleine naast cpu (geloof northbridge )

ohja heb een A8R32MVP deluxe moederbord

ik wil straks een opteron 185 kopen en overclocken dus goeie koeling is dan nooit weg
hoop dat iemand mij kan helpen ....
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
puddinkie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:35:
....
ik wil straks een opteron 185 kopen en overclocken dus goeie koeling is dan nooit weg
hoop dat iemand mij kan helpen ....
alvast bedankt
Waarom neem je dan een opty 185? een 165 of 170 spaart je een boel centjes uit, en je kunt (relatief dan) meer overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Die kleine naast de cpu :')
Sorry ben een beetje bot... zit je wel goed op tweakers? :P

Ik zou zeggen, kijk eens naar zoiets:
http://www.aquatuning.de/...g-S--754-939-940-AM2.html

+

http://www.aquatuning.de/...K-FCX1800-1900---ATI.html

En is de chipset echt nodig?
Kan je beter een passief blok opzetten ofzo:
pricewatch: Thermalright HR-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
edterbak schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:27:
[...]

Zoiets heb ik inderdaad al geprobeerd. Ik heb hem tijdens draaien gedraaid, geschud etc. blijft geluid maken. Het komt echt uit de pomp zelf. Het is een geluid wat lijkt op een snel draaiende kleine fan. Alsof ik de rotor hoor draaien met ~5000 rpm (zo snel draait ie)

Zou het kunnen helpen om hem even los te kloppelen, openschroeven? Ik weet niet hoe eenvoudig/robuust het van binnen is.
Heb je nog geen enkele top erop (die kleine)? Bij mij scheelt dat enorm.
Anders is dit misschien iets voor je.

http://www.aquatuning.de/...l-Silentstar-DDC-Box.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
WinnieXX schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:09:
[...]

Heb je nog geen enkele top erop (die kleine)? Bij mij scheelt dat enorm.
Anders is dit misschien iets voor je.

http://www.aquatuning.de/...l-Silentstar-DDC-Box.html
COOOL Ziet er in ieder geval gelikt uit. Is ook niet super veel groter dan de pomp zelf. :9

BTW. weet je waar die rubbere ringetjes voor zijn?? Voor het monteren?
BTW2. Ik heb de hoop nog niet opgegeven voor een mooie regeling voor de pomp. :D

Ik heb dus de pomp nog zoals ik hem besteld heb. Alleen de pomp met de standaard top erop. Wat heb jij dan? Heb je een andere top? En wat is het resultaat. Luider of minder luid t.o.v. de standaard top.

[ Voor 11% gewijzigd door edterbak op 13-04-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Vandread schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:01:
Die kleine naast de cpu :')
Sorry ben een beetje bot... zit je wel goed op tweakers? :P

Ik zou zeggen, kijk eens naar zoiets:
http://www.aquatuning.de/...g-S--754-939-940-AM2.html

+

http://www.aquatuning.de/...K-FCX1800-1900---ATI.html

En is de chipset echt nodig?
Kan je beter een passief blok opzetten ofzo:
pricewatch: Thermalright HR-05
Misschien kan je beter eerst leren wat alles is, wat het doet en waarom het het doet voordat je naar WC gaat kijken ;)

Maargoed, mocht je goedkoper uit willen zijn voor je NB voldoet deze ook:
pricewatch: Zalman ZM-NBF47

Ik heb de vorige versie van deze in mn 2e bak hangen (a8n-sli) en hij werkt zeer goed.
Deze nieuwe blijkt nog net een beetje beter te zijn, en voor ~5 euro kan er weinig mis gaan.
(airflow in die case is btw laag, 1 120mm fan @6 volt.... ~600rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
edterbak schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:24:
[...]

BTW. weet je waar die rubbere ringetjes voor zijn?? Voor het monteren?
Moet je in de koppelingen doen die je op pomp schroeft ja.
Verder heb ik de standaard top van aquatuning. Scheelt een hoop.
Aan de vorm (let op de hoeken) heb ik deze:
http://www.aquatuning.de/...ng-DDC-Plexi-Aufsatz.html

Zie trouwens dat er 2 verschillende zijn.
http://www.aquatuning.de/...ng-DDC-Plexi-Aufsatz.html
http://www.aquatuning.de/...C-Case-Laing-Aufsatz.html

Bij mij bleven de hele tijd kleine luchtbelletjes ronddraaien in de inlet van de plexitop.
Net na het einde van de schroefdraad van het koppelstuk dus.
De schroefdraad van de koppeling liet een stuk schroefdraad onbenut, wat dus een mooie verzamelplaats was.
Daar heb ik dus een los extra stukje schroef ingezet wat ik van andere koppelstuk heb afgezaagd.
Probleem opgelost, en hoef pomp niet meer te schudden of om te draaien enzo. _/-\o_

[ Voor 80% gewijzigd door JohnB op 13-04-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
:'(
ixl85 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:25:
[...]

Misschien kan je beter eerst leren wat alles is, wat het doet en waarom het het doet voordat je naar WC gaat kijken ;)

Maargoed, mocht je goedkoper uit willen zijn voor je NB voldoet deze ook:
pricewatch: Zalman ZM-NBF47

Ik heb de vorige versie van deze in mn 2e bak hangen (a8n-sli) en hij werkt zeer goed.
Deze nieuwe blijkt nog net een beetje beter te zijn, en voor ~5 euro kan er weinig mis gaan.
(airflow in die case is btw laag, 1 120mm fan @6 volt.... ~600rpm)
ja oke maar wist zo ff 1 2 3 niet meer hoe die heette
maar als ik daar mn vinger op doe word die echt gloeperse heet kan ik vinger dan niet echt lang op houden schat rond de 50 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
heb een A8R32 MVP deluxe van asus kun je daar de northbridge er zo af halen of ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Als je hem er nog op kan houden valt het opzich wel mee.
Voor een chipset maakt het niet echt uit, als je gaat overclocken natuurlijk wel (een overclock van 200mhz meestal niet).
Welk bord heb je btw? Is handig om te kijken wat je ongeveer nodig gaat hebben.
Maar je zegt dat je socket 939 hebt, dan zal die zalman zeker wel voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
http://www.asus.com/produ...68&model=1042&modelmenu=1
is mn moederbordje
en heb de ati X1950XTX van club 3D
en ben nieuwe in WC maar wil graag wel alles gelijk goed doen

en kom straks wel boven de 200mhZ
en procosser is nu nog een 4600+ machester dualcore

die wil ik eerst ff aan zn bek trekke :P:P
en als die niet meer voldoet ga ik over op een optereon 170 of iets in die buurt :)

[ Voor 19% gewijzigd door puddinkie op 13-04-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
puddinkie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:06:
heb een A8R32 MVP deluxe van asus kun je daar de northbridge er zo af halen of ???
Ik zie 2 witte pinnetjes (links en rechts) zitten dus geen probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
waar zie je die zitten dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ow... als je daar die zalman op drukt heb je wel wat ruimte.
Zo'n heatpipecooler die Vandread aangaf zijn wel beter maar ook duurder.
Als je er geld voor over hebt (en het ook echt nodig hebt, wat ik niet denk) dan akn je het makkelijk doen.

De zalman doet het netjes, de heatpipe NB coolers ken ik niet zo goed, moet je even wat reviews van zoeken.
Kijk eens goed ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/mainboard/asus/a8r32-mvp-deluxe/board.jpg

Recht boven en links onder bij de NB heatsink (zoals het plaatje nu is, bij jou zitten ze dus links onder en rechts boven)

[ Voor 33% gewijzigd door ixl85 op 13-04-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2697&p=2

[ Voor 28% gewijzigd door JohnB op 13-04-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Mijn waterkoeling ben ik aan het verbouwen. Heb de BigWater pomp vervangen voor een Eheim, en de radiator voor een Alphacool.

Nu zit ik met een probleem. Alles in mijn setup is 1/4" - 8x1,5, behalve mijn X1900 blok. Deze heeft denk ik 1/8" schroefdraad (is evengroot als de BigWater schroefdraad), alleen kan ik nergens 1/8" koppelingen vinden waar 8x1,5 slang in past... Kunnen jullie mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
en uhm die zwarte heatsink ??? was dat voor iets ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik heb een Micro-ATX kastje aangeschaft voor m'n vierkante 4 x 120mm radiator.
Op de laatste foto kan je zien hoe klein de Micro kast is te opzichte van m'n Stacker

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG01Custom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG02Custom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG03Custom.jpg

Is het wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is wel een erg leuk kastje voor naast de Stacker. Persoonlijk ga ik liever voor een setup waarbij alles in 1 kast zit maar dit ziet er wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
De bedoeling is dat de Stacker aan de ene kant van het bureau komt en de waterkoeling aan de andere kant, als de slangen zo lang mogen zijn.

Daar zit gelijk een vraag in. Zou het een probleem geven dat de slangen ongeveer 1,5m worden?

Ik ga trouwens liever voor de set-up los omdat ik zo veranderlijk als het weer ben. Als ik ooit een andere kast wil (wat me voorlopig niet aannemelijk lijkt) hoef ik niet zo veel aan te passen. Ander hoesje om de hardware en klaar is kees, idem dito met de waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Laatst online: 30-06-2023
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuw waterkoelings-set, bestaande uit:
-Dangerden TDX
-Dangerden Koosah
-Alphacool laing DDC Pro
-Black ice GT stealth 120 rad

Het setje moet het volgende koel houden:
-Amd opteron 185 @ 3,2ghz
-Msi 7900gto

Nu is dit niet mijn eerste wc set en vallen de temperaturen mij vies tegen.
Idle cpu: 40 gpu:50
Load: cpu 46 gpu:66

Nu had ik voor het waterkoelsetje de std koeler voor de 7900gto(ala gtx) en een scythe ninja (passief) op mijn cpu en de temperatuur was voor de cpu hoger(48graden) maar voor de gpu lager(44graden).
En dan komt nu mijn vraag, is de radiotor te klein om de opteron 185 (die wel een heethoofd is) en de 7900gto te koelen???

Hier even een plaatje van het geheel:
http://home.quicknet.nl/q...plaatjes/Completeshot.JPG

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op zich mogen de slangen wel redelijk lang zijn. Je hebt dan alleen een wel erg sterke pomp nodig om nog een beetje flow over te houden.

Als je de radiator kast direct naast de PC kast kan zetten is dat wel een stuk beter. Dan kan je een gewone pomp pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Kan je me eens vertellen wat sterke en gewone pomp is in model of type.
Wat zal het schelen in Euro's?

Een andere optie is de de Micro kast in de breedte tegen de muur te plaatsen gelijk naast de Stacker met de fans naar voren gericht en natuurlijk een stukje ruimte achter de kast voor een beetje goede inlaat.

Opties genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
sketchy: ik denk dat voornamelijk die 120 rad de boosdoener is, als je meer dan 1 blok wilt koelen,
zou je minstens een 2x120 rad moeten nemen (vooral als je een heethoofd in je loop hebt) of beter een triple rad, maar die dingen zijn verschrikkelijk groot.

maar ik zie dat je een erg kleine kast hebt, vandaar dat je een 120 rad hebt genomen waarschijnlijk?
Je zou eventueel een 2x120 rad buiten de kast kunnen hangen (bovenop je kast of aan de achterkant vastmaken), maar verwacht niet opeens 10graden lager te kunnen halen, ik denk eerder 1-5C winst.

wat ik wel vreemd vind is dat je cpu@load 6 graden warmer wordt, terwijl je gpu@load maar liefst 16C om hoog gaat. Zit het GPU blok er wel goed op?

[ Voor 11% gewijzigd door Terryb47 op 13-04-2007 23:30 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-Promo schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:29:
Xplod mooie website met een nog betere setup en pics top!
Updated ---> check it out !

Ik moet wel nog een extra roostertje voor de 2de fan op mijn rad monteren maar die komt eraan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:55:
[...]

Ik moet wel nog een extra roostertje voor de 2de fan op mijn rad monteren maar die komt eraan ;)
In een woord: Supernetjes man. _/-\o_

Ben ook bezig met verbouwen en netjes maken. Binnenkort foto`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
Terryb47 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:27:
sketchy: ik denk dat voornamelijk die 120 rad de boosdoener is, als je meer dan 1 blok wilt koelen,
zou je minstens een 2x120 rad moeten nemen (vooral als je een heethoofd in je loop hebt) of beter een triple rad, maar die dingen zijn verschrikkelijk groot.

maar ik zie dat je een erg kleine kast hebt, vandaar dat je een 120 rad hebt genomen waarschijnlijk?
Je zou eventueel een 2x120 rad buiten de kast kunnen hangen (bovenop je kast of aan de achterkant vastmaken), maar verwacht niet opeens 10graden lager te kunnen halen, ik denk eerder 1-5C winst.

wat ik wel vreemd vind is dat je cpu@load 6 graden warmer wordt, terwijl je gpu@load maar liefst 16C om hoog gaat. Zit het GPU blok er wel goed op?
Ik denk dat ik daar idd even naar moet kijken, dat koosah blok ging er al verschikkelijk moeilijk op, het verschil nu in idle temp is ook groot , ik heb mijn fans op low rpm en mijn cpu is 45 idle en de gpu 63 :/. Ik ga het gpu blok maar even opnieuw monteren ^^.

En jah de kleine kast is de reden dat ik een single rad heb genomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

ShaquilleMoreno schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:11:
Ik heb een Micro-ATX kastje aangeschaft voor m'n vierkante 4 x 120mm radiator.
Op de laatste foto kan je zien hoe klein de Micro kast is te opzichte van m'n Stacker

[afbeelding]
Is het wat :)
Waar heb je die vandaan als ik vragen mag? Ben nog altijd opzoek naar een nieuw m-atx kastje voor mijn volgende WC opstelling.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:55:
[...]

Ziet er goed uit!
Hoe heb je die fankabels weg gewerkt? Wat voor een zwarte dingen zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
maakt het ook nog uit in welke volgorde je alles aansluit ????
radiateur > cpu >graka>tankje> pomp> radiateur is het dan zo in goede volgorde of ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
Weten julie of een Black ice pro 1x 120mm een e6600(oc'ed) kan houden?

Ik heb namelijk een BIP 120mm en een BIX 240mm, maar die BIP kan ik veel beter wegwerken. Ik zit er toch niet aan te denken om mijn videokaart mee te monteren, want daar zit al een stille koeler op(7900GTX stock koeler). Dus kan die BIP een overgeklokte(3600mhz) e6600 koel houden? Koeler dan bijv een tuniq(wat het eigelijk ook doet met "maar" 1x 120mm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
DrumandBass schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:35:
[...]

Waar heb je die vandaan als ik vragen mag? Ben nog altijd opzoek naar een nieuw m-atx kastje voor mijn volgende WC opstelling.
Zoek maar eens bij Google op DM339 of DM-339.
Ik heb 'm gekocht bij een groothandel dus een zaak waar ie verkocht wordt weet ik geeneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
puddinkie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:09:
maakt het ook nog uit in welke volgorde je alles aansluit ????
radiateur > cpu >graka>tankje> pomp> radiateur is het dan zo in goede volgorde of ???
Maakt niet veel uit. Zorg dat je slangen het beste,mooiste lopen zonder knikken enz. Dat maakt veel meer uit dan de volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
oke :) thanx

zit te denken om zalman reserator 2 te nemen an gezien je die makkelijk kunt los koppelen :):)
alleen dan nog ff vga ramblokje en chipset koeler apart bij bestellen :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:33:
[...]

Ziet er goed uit!
Hoe heb je die fankabels weg gewerkt? Wat voor een zwarte dingen zijn dat?
Thx. :)

Voor de fankabeltjes, die naar de reobus vooraan gaan, heb ik verlengkabeltjes gemaakt en eventueel Y-splitters zodat alles lang genoeg werd om weggestopt te krijgen.
Véle aansluitingen zitten verstopt achter mijn HD-case zoals voor de Laing, reobus, neons, aftakkingen voor de SLI- en Sata-connector.
Dit kan beter en daarom ook gaat er binnenkort een andere krachtigere voeding in die al die dingen standaard heeft EN een native 24pins ATX-connector ... want die heeft mijn Antec niet. 480Watt wordt nl. ook wat nipt hier om dit alles stabiel te overclocken denk ik.

Die zwarte dingen die voor mijn Laing liggen onderaan de case,... dat zijn de 2 invertors van mijn 2 UV-neons, vastgeklit met velcro klitteband ;)

De 80mm UV-fans achteraan en in de plexi zijn Akasa's,... goedkoop en stil, héél tevreden van.
Vooraan zitten 2 originele Superflowers van 80mm, ook héél stil.
Om je een idee te geven,... in mijn Antec zitten er ter vervanging 2 Zalmans,... de ZM1 en de ZM2 en die hun geluid stijgt boven alles uit,.... op die verrekte NB-fan na natuurlijk die ook nog watercooled zal geraken. Ik heb toch flow zat met die Laing die ik iedereen ten zeerste kan aanraden,... toppie gewoon die pomp .... check het filmpje maar eens op mijn homepage helemaal onderaan mijn WC-set-up pagina.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Xplod hij is nu nog mooier :P en ja die laings zijn top ik ben ook nog steeds verlieft op die van mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:12:
[...]

Thx. :)

Voor de fankabeltjes, die naar de reobus vooraan gaan, heb ik verlengkabeltjes gemaakt en eventueel Y-splitters zodat alles lang genoeg werd om weggestopt te krijgen.
Véle aansluitingen zitten verstopt achter mijn HD-case zoals voor de Laing, reobus, neons, aftakkingen voor de SLI- en Sata-connector.
Dit kan beter en daarom ook gaat er binnenkort een andere krachtigere voeding in die al die dingen standaard heeft EN een native 24pins ATX-connector ... want die heeft mijn Antec niet. 480Watt wordt nl. ook wat nipt hier om dit alles stabiel te overclocken denk ik.

Die zwarte dingen die voor mijn Laing liggen onderaan de case,... dat zijn de 2 invertors van mijn 2 UV-neons, vastgeklit met velcro klitteband ;)

De 80mm UV-fans achteraan en in de plexi zijn Akasa's,... goedkoop en stil, héél tevreden van.
Vooraan zitten 2 originele Superflowers van 80mm, ook héél stil.
Om je een idee te geven,... in mijn Antec zitten er ter vervanging 2 Zalmans,... de ZM1 en de ZM2 en die hun geluid stijgt boven alles uit,.... op die verrekte NB-fan na natuurlijk die ook nog watercooled zal geraken. Ik heb toch flow zat met die Laing die ik iedereen ten zeerste kan aanraden,... toppie gewoon die pomp .... check het filmpje maar eens op mijn homepage helemaal onderaan mijn WC-set-up pagina.
Hehhehe ;)
Ik weet wel wat ccfls enz zijn.
Verder heb je de zelfde manier van dingen verbergen als ik heb.
Ik doelde eigenlijk op dit:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/xplod/afbeeldingen/Waterkoeling/light2.jpg
Die rubbertjes bij je fankabels, die bedoelde ik :)

Toch bedankt voor je toelichting :D

/edit
ow, en wat voor een schroeven zijn dat die je blackice omhoog houden?
Ik had vernomen dat die van andere merken niet paste... ben benieuwd heo je dat hebt gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 14-04-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
puddinkie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:09:
oke :) thanx

zit te denken om zalman reserator 2 te nemen an gezien je die makkelijk kunt los koppelen :):)
alleen dan nog ff vga ramblokje en chipset koeler apart bij bestellen :):)
Weet dan wel dat de eerste editie beter koelt dan zowel de + als nummero 2. :) Hoewel ze het alle drie erg goed doen voor het geluid dat ze produceren (niets, tenzij je de optionele fan gebruikt), kun je dus gewoon gaan voor degene die je het mooiste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
@ Xplod, leuke setup.
Jammer dat je de Liang pomp niet op de top inlet hebt aangesloten.
Als je dan de pomp draait zodat je de bovenkant kunt zijn dan ziet het er helemaal mooi uit zoals dit
Sorry voor de slechte kwaliteit foto 8)7
Scheelt ook redelijk wat in de prestatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ShaquilleMoreno schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:20:
Kan je me eens vertellen wat sterke en gewone pomp is in model of type.
Wat zal het schelen in Euro's?

Een andere optie is de de Micro kast in de breedte tegen de muur te plaatsen gelijk naast de Stacker met de fans naar voren gericht en natuurlijk een stukje ruimte achter de kast voor een beetje goede inlaat.

Opties genoeg :)
Zet je de kast met rad direct naast je PC is een leuke Liang voldoende. Dat is gewoon een normale WC setup pomp. Ga je die kast echt 1,5m verderop zetten zijn er denk ik geen normale WC pompen die dan nog voldoen. Dan moet je denk ik echt gaan denken aan een dikke Iwaki pomp.

Het makkelijkste is echt om die rad zo dicht mogelijk bij je PC te zetten. Dan kan je gewoon een normale pomp pakken en verder draaien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:19:
[...]

Die rubbertjes bij je fankabels, die bedoelde ik :)

Toch bedankt voor je toelichting :D

/edit
ow, en wat voor een schroeven zijn dat die je blackice omhoog houden?
Ik had vernomen dat die van andere merken niet paste... ben benieuwd heo je dat hebt gedaan.
Die rubbertjes zijn gewoon "doorvoer-tullen" ,..... zo noemen we dat toch tenminste hier in vlaanderen.
Gewone rubbertjes die je in elke electronica-shop kan halen,.... verkrijgbaar in véle verschillende maten. Ze dienen gewoon om de isolatie van electrische kabels niet te beschadigen bij doorvoer van electrische draden door een metalen behuizing of andere scherpe materialen en het camoufleerd meteen ook het gat dat je geboord hebt als het niet mooi rond zou zijn ;)

Hoe ik mijn BlackIcePro2 omhoog hou wel simpel,... check deze link want daar is mijn idee uit ontstaan.
Ik heb gewoon inox bouten gebruikt van 30mm en als afstandsbussen flexibele tubing/slang,... stukje meegenomen op het werk,... en die dan gewoon met een cuttermes op de juiste lengte afgesneden.
De bouten zijn M4, als ik mij niet vergis, en die pastten perfect in de slang,... ik moest ze er als het ware inschroeven.
De gaten in de rad waren gemaakt zonder schroefdraad,... wel ik heb in allemaal gewoon M4 schroefdraad getapt, piece of cake ;)
Slitch schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:04:
@ Xplod, leuke setup.
Jammer dat je de Liang pomp niet op de top inlet hebt aangesloten.
Als je dan de pomp draait zodat je de bovenkant kunt zijn dan ziet het er helemaal mooi uit zoals dit
Sorry voor de slechte kwaliteit foto 8)7
Scheelt ook redelijk wat in de prestatie ;)
Tja ... ik weet het wel maar als je ziet waar ik mijn Laing wou monteren dan had ik niet echt véél opties hé ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik ben van plan om aan te schaffen bij aquatuning:
  • Eheim 600 Station II 12V
  • Cuplex XT 4-Loch-Halt. P4 Sockel 478/775 ohne Anschlüsse
  • MagiCool XTREME QUAD 480 Radiator
Maar wie kan me precies vertellen welke slangen en evt. aansluitingen of klemmetjes ik daarbij moet hebben. Met name wat de set compleet maakt. Ik weet dat de radiator dezelfde aansluitingen heeft als de pomp, maar kom er niet achter wat daar nu precies voor nodig is om dat op elkaar aan te sluiten, afgezien dat het een slang moet zijn :'( Er staat bij beide G1/4" wat voor slangen in mm zijn dat?

Het geheel moet alleen een standaard E6700 het hoofd koel kunnen houden.

Mochten jullie het niet met mijn Eheim en Cuplex keuze eens met zijn mag je me het ook laten weten, mits onderbouwd.

De fans en de grilletjes worden trouwens niet bij aquatuning aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Beetje overkill voor een non-OC monster maar goed. Met een 240mm rad. ben je ook klaar. G1/4 is het schroefdraad. Daarin gaat een koppeling met hetzelfde schroefdraad. G1/4 dus. Dan heb je daarin weer verschillende maten voor de slangen. 8/10 bijvoorbeeld. 8mm binnen diameter/10mm buitendiamter dus een dikte van 1 mm. Meest gebruikt. Dus: Slang 8/10 > 8/10 koppeling G1/4> G1/4 blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Je hebt gelijk wat overkill betreft, maar ik bedoelde voorlopig standaard.

En overkill is altijd al een van mijn slechtste eigenschappen geweest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds kort weer bezig met me waterkoeling in te bouwen, heb de kast opnieuw moeten indelen aangezien ik boven in de kast een grote radiator heb geplaatst.
Hierdoor heb ik de voeding naar de voorkant van de kast moeten verplaatsen, het is ook te zien op het 2de plaatje.

Vandaag ben ik dan eindelijk begonnen met het vullen van het systeem, maar wat is dat een rot klus. Tot nu toe is me het nog niet gelukt het water rond te pompen, heb al jullie advies aangenomen om de vloeistof erin te zuigen. Zodat je zo min mogelijk lucht in het systeem krijgt. Ook dit wilt niet lukken, mijn pomp eheim 1048 is achter de reservoir geplaatst.

Ik heb bij meerdere casemods gezien dat het mogelijk is een waterkoeling te maken met deze opstelling. Heeft iemand nog iedereen voor mij ?. Het lijkt wel of de pomp het niet aankan ofzo :S .

Denk dat ik de pomp maybe naar de onderzijde van de kast ga verplaatsen, alleen moet ik dan weer een andere oplossing zoeken voor de HD rek. Opzicht vondt ik het een mooie oplossing om de pomp bovenin de kast te hebben, maar het werkt nog niet naar behoren.

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/3ymwpvl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/3ydsjv6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Kun je een duidelijker foto schieten van het gedeelte met de pomp en het reservoir? Rechtsbovenin dus zeg maar? Want dat staat er nu niet duidelijk op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:45:
Je hebt gelijk wat overkill betreft, maar ik bedoelde voorlopig standaard.

En overkill is altijd al een van mijn slechtste eigenschappen geweest >:)
offtopic:
Kom ik aan met mijn 480mm én 360mm in 1 kast :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:51:
Kun je een duidelijker foto schieten van het gedeelte met de pomp en het reservoir? Rechtsbovenin dus zeg maar? Want dat staat er nu niet duidelijk op. :)
Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/2yljyip.jpg

Zal ff uitleggen wat je allemaal ziet. Vooraan is het reservoir, het reservoir heeft 2 aansluiten de voorste komt van de radiator vandaan. En de 2de (achterste aansluiting) gaat naar de pomp toe.
Vanuit de pomp stroomt het water naar de cpu -> chipset -> blokje naast cpu -> videokaart -> radiator -> reservoir terug naar de pomp.

Die t spitsing vooraan heb ik gedaan voor het lucht eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
Roamor schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:28:
[...]

Weet dan wel dat de eerste editie beter koelt dan zowel de + als nummero 2. :) Hoewel ze het alle drie erg goed doen voor het geluid dat ze produceren (niets, tenzij je de optionele fan gebruikt), kun je dus gewoon gaan voor degene die je het mooiste vindt.
vind de reserator 2 wel een net ding omdat mijn kast ook zwart met grijs is past die dus het beste

alleen ik zie nergens dat er een fan op kan

maar volgens mij is dat niet echt nodig met zo'n grote toren of wel ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:34:
Die t spitsing vooraan heb ik gedaan voor het lucht eruit te krijgen.
En daarlangs voer je ook het water in neem ik aan? Als je kast dan iets optilt, zou het water gemakkelijk de pomp moeten bereiken.

Is het niet handiger om het rad meteen op de reservoir aan te sluiten en te vullen? Kan het plexi deksel van dat reservoir er trouwens ook af?
puddinkie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:37:
[...]
maar volgens mij is dat niet echt nodig met zo'n grote toren of wel ???
Hij kan een hoop passief aan, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Check ook de reviews in Zalman Reserator Deel 2
Die fan is voor de editie 1 of 1+. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:03:
[...]

En daarlangs voer je ook het water in neem ik aan? Als je kast dan iets optilt, zou het water gemakkelijk de pomp moeten bereiken.

Is het niet handiger om het rad meteen op de reservoir aan te sluiten en te vullen? Kan het plexi deksel van dat reservoir er trouwens ook af?

[...]
Je zou idd denken als je de kast zou optillen dat het de pomp het water doorvoert, maar dat doet het dus niet. Hij maakt lawaai en doet voor de rest niet veel.

De pomp zit toch wel op een normale positie he, de pomp is toch ook functioneel op de zijkant.

Het plexiglas kan er idd ook van af, op de foto is het er ook af hoor. Valt me echt tegen hoe moeilijk het vullen is. Heb al eerder een waterkoeling gehad, toen zat het reservoir boven de pomp. Nu zitten het op 1 lijn, lijkt me toch wel wat het water automatisch meestroomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:06:
[...]

Je zou idd denken als je de kast zou optillen dat het de pomp het water doorvoert, maar dat doet het dus niet. Hij maakt lawaai en doet voor de rest niet veel.

De pomp zit toch wel op een normale positie he, de pomp is toch ook functioneel op de zijkant.
De schoepen erin gooien het water als een centrifuge in het rond, waardoor het door de outlet eruit zou moeten komen, dus hoe je de pomp plaatst zou niet uit moeten maken. Hij heeft het voorheen altijd gewoon gedaan? Niet dat er veel aan kapot kan gaan, maar ik snap niet waarom hij dan niet met een noodgang dat reservoir leegzuigt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Klopt, heb ook die ervaring gehad.
Wat je ook zou kunnen doen is onderaan middels t-splitsing extra vullijn naar boven (hoogste punt dus) leggen en daar vullen. Loopt het gelijkmatig van onder naar boven en heb je geen schuim meer.
De vulslang Goed afsluiten (anders trekt ie lucht) è voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net mijn pomp opengemaakt wat me opvalt dat ik onderdeel mis :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~winterhc/GoT/Hydor%20Mod/Eheim1.jpg

Dat achterste stukje magneet ontbreekt bij mij en zit nog in de pomp, weet zelf niet hoe dat kan :S. Ga nu proberen het magneet eruit te vissen. Maar het zit nogal goed vast aan de achterkant. Maybe dat het daar doorkomt dat de pomp te weinig kracht heeft.

[update]

Het onbrekende stukje was er zo uit. Heb net de pomp in een bak met water gezet, maar je ziet echt dat de pomp moeite heeft met opstarten. Het water spuit er niet uit, maar je ziet dat de druk wordt opgebouwd. Weet iemand of dat normaal is , en hoe ik het kan verhelpen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Is niet normaal. Ik denk dat je lagers rot zijn ofzo. Te weinig stroom kan ook nog. Legio aan mogelijkheden. Ik zou er zelf niet al teveel mee klooien en gewoon RMA sturen als dat nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope pomp is al 4 jaar oud :( geen garantie meer op helaas.
Tja denk dat ik hem maar is ga proberen open te maken, maybe kan ik de pomp nog fixen. Anders maar een nieuwe kopen. Baal hier wel van:(, dacht dat ik waterkoeling zo in elkaar had zitten.

[update]
Heb nu teflon mod gedaan, hoop zelf dat het helpt. Zo niet dat ga ik echt een andere pomp morgen kopen. Had net de pomp in een bak met water gezet, het water kwam echt niet hoger dan 5 cm. Weet iemand toevallig wat een pomp normaal spuit in de hoogte?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:00:
heb net mijn pomp opengemaakt wat me opvalt dat ik onderdeel mis :P.
Dat achterste stukje magneet ontbreekt bij mij en zit nog in de pomp, weet zelf niet hoe dat kan :S.
Er is geen "achterste stukje magneet". ;) Dat brede grijze vlak is de magneet, en dat dopje (wat jij denk ik bedoelt) houdt gewoon het geheel bij elkaar.

Omdat de magneet door het omhulsel van de pomp in het rond wordt gedreven, gaat uiteindelijk het asje draaien, maar ik denk dat bij jou de magneet op een of ander manier niet meer goed om het asje zit? Of dat er stukje is afgebroken? Kun je een foto maken van het ontleedde asje, zoals deze? De magneet hoort dus niet van het asje af te komen fyi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Maar vraag jezelf wel af: Heb je zin om te gaan klooien om het ding weer werkend te krijgen maar altijd de angst te houden dat ie weer uitvalt? Of ga je gewoon een ander halen die het weer doet voor 4 jaar, IMO zeer rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
Terryb47 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:27:

Ik heb het Koosah blok er maar even afgehaald en de stock cooler van mijn 7900gto er weer opgezet wat resulteerde in een veel lagere idle temp (46graden). Maar ik schrok behoorlijk van wat ik op mijn koosah blok zag:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/lj.blommers/scooterplaatjes/fooked.JPG

Zonder plexi top is het beter te zien, het lijkt wel of er kortsluiting ontstaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/lj.blommers/scooterplaatjes/zeerfoeked.JPG

8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Sketchy schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:23:
[...]

Zonder plexi top is het beter te zien, het lijkt wel of er kortsluiting ontstaat:
wtf ? hoe bedoel je kortsluiting ? in 'n waterblock :P ?

Wat voor water heb je door je systeem laten lopen ? het ziet eruit alsof je block behoorlijk gecorrodeerd is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Sketchy.

Met welke vloeistoffen draai je ? Het lijkt namelijk gewoon op corrosie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
PilatuS schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:35:
@ Sketchy.

Met welke vloeistoffen draai je ? Het lijkt namelijk gewoon op corrosie.
Er zit demi-water in + uv reactie zooi, de wc setup draait net 1 dag. Ik heb de aanslag alleen in mijn vga blok :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sketchy schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:21:
[...]

Er zit demi-water in + uv reactie zooi, de wc setup draait net 1 dag. Ik heb de aanslag alleen in mijn vga blok :/ .
Zit er alluminium in je setup ?

Zeker als het pas 1 dag draait zou ik ff kijken hoe het komt voordat je langer gaat draaien en het erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
PilatuS schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:47:
[...]

Zit er alluminium in je setup ?

Zeker als het pas 1 dag draait zou ik ff kijken hoe het komt voordat je langer gaat draaien en het erger wordt.
Nee er zit geen alu in mijn setup, met mijn vorige wc setup had ik bijna hetzelfde met een alphacool gpu blok, dat was weliswaar met een andere videokaart, maar daar was ookzo'n soort aanslag in gekomen (maar dan erger) en dat kwam wel door kortsluiting. Mijn moederbord was toen overleden 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:19:
[...]

Er is geen "achterste stukje magneet". ;) Dat brede grijze vlak is de magneet, en dat dopje (wat jij denk ik bedoelt) houdt gewoon het geheel bij elkaar.

Omdat de magneet door het omhulsel van de pomp in het rond wordt gedreven, gaat uiteindelijk het asje draaien, maar ik denk dat bij jou de magneet op een of ander manier niet meer goed om het asje zit? Of dat er stukje is afgebroken? Kun je een foto maken van het ontleedde asje, zoals deze? De magneet hoort dus niet van het asje af te komen fyi. :)
Hmm de magneet zit nog vast aan de waaier, heb de teflon mod uitgevoerd.Maar mag niet baten :(. Neej alles ziet er nog goed uit, het asje is nog heel, is wel bij mij van platic volgens mij. Alles ziet er keurig uit, maar de pomp heeft gewoon geen power meer :(.

Ga morgen na een lokale vishandel hier, en koop dan een nieuwe eheim 1048. Tegenwoordig zijn ze ook al op 12 volt, maarja zijn wel 20 euro duurder :P.

Ben nu al meer dan 1,5 week aan het modden uitdenken van de kast :P, heb echt zin om dat systeem aan de gang te krijgen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Damn ik haat de zomer.
Mn temps gaan omhoog, mn gpu is 49 graden, dit komt omdat er nog steeds lucht in mn rad zit.
Volgende keer ga ik een systeem bedenken zodat mn rad wel vast blijft zitten maar ik hem wel lost kan maken om hem te kantelen (mn stacker zit nogal vol, geen pretje om die de hele tijd heen en weer te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ixl85 schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:20:
Damn ik haat de zomer.
Mn temps gaan omhoog, mn gpu is 49 graden, dit komt omdat er nog steeds lucht in mn rad zit.
Volgende keer ga ik een systeem bedenken zodat mn rad wel vast blijft zitten maar ik hem wel lost kan maken om hem te kantelen (mn stacker zit nogal vol, geen pretje om die de hele tijd heen en weer te tillen.
Al de lucht in mijn rad heb ik er uit gekregen door veel tegen de rad aan te tikken en ook vooral de pomp snel achter elkaar aan en uit zetten. Met de pomp snel aan en uit 'blaas' je zo alle lucht uit de rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

idd, temps schieten hier ook als een "gek" omhoog.

Nu heb ik geen goede airflow in de kast. er blijft dus veel warme lucht hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Bij mij gelukkig niet, enigste wat wel paar graadjes warmer wordt zijn m'n HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:24:
[...]

Al de lucht in mijn rad heb ik er uit gekregen door veel tegen de rad aan te tikken en ook vooral de pomp snel achter elkaar aan en uit zetten. Met de pomp snel aan en uit 'blaas' je zo alle lucht uit de rad.
Mhh dat werkt hier niet, weet niet waarom...
Er zat eerst een best grote bubbel in mn slangen, die zag ik toen netjes naar mn rad schieten waar ie vervolgens bleef hangen.
Maar er zat nog lucht in, dus niet erg goed.
Mn pomp snel aan en uit zetten is denk ik ook een goed plan.
Even tijd vinden om dat te gaan fixen.
Heb net mn fans van 600rpm naar 1200 gedaan (daarom wil ik dus geen fans die maar max 600rpm aankunnen ;)) toen ging mn cpu tijdens renderen in aftereffects van 48 naar 41/42... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Door de pomp snel uit en aan te doen duwt het water volgens mij de luchtbubbels die vast zitten los. Duurt wel ff om echt alles er uit te krijgen en dat hangt ook af van het reservoir. (Hoe makkelijk de lucht naar de oppervlakte kan zodra het in het res komt. En natuurlijk niet snel weer in de loop getrokken wordt)

Mijn 2 Papst fans heb ik ook maar ff op 12volt gezet. Temps gaan dan wel weer een paar graden naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Dit wil ik vandaag bestellen:
  • 2 x Slang 10/8mm (2 meter)
  • 1 x Eheim 600 Station II 12V
  • 1 x MagiCool XTREME QUAD 480 Radiator
  • 1 x cuplex PRO Rev. 2
  • Set van twee doorvoerrubbertjes
  • Aantal aansluitingen 10/8mm G1/4"
Bovenstaande moet een complete waterkoelingsset zijn.
Ben ik iets vergeten, afgezien van het koelwater zelf en de 4 fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou sowieso meer dan 2 meter slang bestellen. Liever voor die paar euro extra 4 meter nemen zodat je 100% zeker weet dat je nooit tekort komt.

Ik weet niet hoe je het nou precies met je rad gaat doen maar die Eheim is niet echt super sterk.

Je hebt simpel gezien 3 onderdelen. (Rad/Pomp/CPU blok) Dus je hebt 6 aansluitingen nodig. (2 per onderdeel)

Water kan je gewoon halen bij de supermarkt of bezinepomp. Ik zou er alleen wel meer in doen dan alleen water om te beschermen tegen corossie en algen. Bijvoorbeeld koelvloeistof dat daar tegen beschermt of anders speciaal spul voor WC sets.

Voor zover ik zie heb je dan een complete set. Wacht anders ff met bestellen tot je ook wat andere meningen hebt om zeker te weten dat je straks alles compleet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik zou de pomp houden of de Eheim 1000 nemen, die iets sterker is. Anders moet je er weer een reservoir bij hebben of een T-line. Rest ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:14
Ik wil vanaf begin volgende maand waterkoeling aanschaffen voor me E6300. Is het een beetje mogelijk om een redelijke set voor 250-300 euro aan te schaffen? Ik hoef alleen me CPU te koelen, misschien de northbridge (P5N-E SLI word die best heet) en na nog een maandje wil ik er een koelblok bijhangen voor een 8800GTS (of iets in die trend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
PilatuS en TEAMIKKE ik heb jullie advies opgevolgd.

Thanks

[ Voor 10% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 15-04-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
geen slowtalk hier Shaq..

truStie, dat kan. Alphacool.de heeft wel van die setjes. Neem wel een goed rad wanneer je alles wilt koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:14
Set is eigenlijk niet het goede woord :P Gewoon losse onderdelen, die goed koelen.. heb al beetje zitten kijken, niet goedkoop al die spullen :P Om herrie maak ik me geen zorgen dus daar hoef ik niet op te beslissen.. gaat me gewoon om goede koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
250-300euro is zeker genoeg om een waterkoelingset samen te stellen.

rad: 40-100
cpublok: 50
pomp: 50-100

eventueel nog een reservoir
dan nog wat slangen en aansluitingen erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:04:
Ik zou de pomp houden of de Eheim 1000 nemen, die iets sterker is. Anders moet je er weer een reservoir bij hebben of een T-line. Rest ziet er goed uit.
.... iets wat ik imho zeker sowieso zou aanraden, een pomp en res apart !
Ik was ook van plan eerst zo'n Eheim station te kopen maar las daar uiteinelijk niet zo'n positieve dingen van,... plexi die barst,.. prestaties ondermaats voor een deftige waterkoeling rond te bouwen e.d.

Spaar wat verder en schaf je een Laing DDC aan,.... klein en krachtig en maar 2 pakjes sigaretten op elkaar groot.

Check de links naar H2Okoeling.dk maar eens,.. de 1ste is in het deens maar de grafiekjes zeggen alles. Review van de Eheim 600.
http://h2okoeling.dk/?site=show&id=409&s=1
Over de Laing's
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=111796

Maar nu nog een ander vraagje.
Tijd om eens uit te kijken naar een blokje voor de NB op mijn DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D.

Past de onderstaande er nu op of niet want als ik de tekst helemaal onderaan zo een beetje lees dan ben ik er niet zo zeker van :?
http://www.aquatuning.de/...-NB-SLI1-Northbridge.html

En de MIPS blokjes voor mijn mobo zijn er blijkbaar ook niet meer bij aquatuning .... damn :/

Wat past en wat past nu niet :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
@Xplod

lees het dan in engels op de officiele site :P http://www.alphacool.de/p...nb-sli-1-northbridge.html

Ik ben zelf van plan deze te kopen voor m'n SLI-DR ;p. En volgens mij past gewoon, als je gewoon de afmeting van de NB-SLI 1 checked :P.

[ Voor 13% gewijzigd door Pado op 16-04-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande lijkt me ook wel wat ;)
De EK Water Blocks EK-NF4 Rev. 1.1
Zeker niet flow-restrictive,.. vraag is of ie past op mijn DFI :?
Ze melden van wel maar ja ....
De bevestigingsgaten zijn groot genoeg zodat je er blijkbaar wel wat kan mee schuiven,.... kan wel eens handig zijn.

http://www.aquatuning.de/...ocks-EK-NF4-Rev--1-1.html

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/1514_0.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Xplod ik zou Aquatuning gewoon even mailen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.