Het Grote Waterkoelingstopic deel 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.154 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Al dat gedoe over die Noctua's
Koop eens een keer een andere fatsoenlijke fan (coolermaster, nexus enz) en zet die eens op 600rpm.
Ik denk echt dat je dan precies het zelfde hoort.... niks :)
Als er iemand in de buurt van hilversum/veghel woont wil ik wel een keer komen testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Anoniem: 104097 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:13:
Ik mag er verdorie nu nog zelf M4 schroefdraad beginnen in te tappen,.. weeral zoeken waar ik die tools effe kan lenen 8)7
Loop ff bij een fietsenmaker naar binnen of zo, dan mag je als het rustig is waarschijnlijk zelf ff tappen aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
bassie_ schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:38:
[...]

Heb zelf de 1200 rpm versie ervan. Die zijn op 1200rpm niet de stilste maar met die u.n.l.a (ofzo) ertussen is ie echt niet meer te horen. De fan draait dan op ongeveer 600rpm.

Het zijn echt heerlijke fans, ze kost wel wat maar je krijgt er een goed product voor terug.
Ik heb de 800RPM versie. Mijn ervaring is dus dat ze écht stil zijn. Zelfs met mijn relatief jonge oren hoor ik het niet. Ook mijn paps die zichzelf als audiofiel beziet hoort het niet. Wat mij betreft zeker een aanrader. Ook omdat ze na een tijd nog steeds stil zijn :) Wat nog wel eens wil veranderen met
andere merken. Ben absoluut ook tevreden over Nexus maar Noctua is gewoon net wat beter :) Op het gebied van geluid dan. Zou me niks verbazen als de Nexus wat meer FCM heeft maar boeie ;)
ixl85 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:08:
Koop eens een keer een andere fatsoenlijke fan (coolermaster, nexus enz) en zet die eens op 600rpm.
Als er iemand in de buurt van hilversum/veghel woont wil ik wel een keer komen testen :)
Ik heb ook CM'ers maar vind die absoluut niet te vergelijken met Nexus of Noctua. Véél meer herrie simpelweg. Ik heb ook nog Revoltec's welke verrassend genoeg de stilste LED-fans zijn die ik ooit heb gehoord. Ze maken nog genoeg herrie maar het is een stuk beter dan no-name dingen enz.

offtopic:
Pilske is terug!

[ Voor 26% gewijzigd door TEAMIKKE op 20-03-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-07 17:56
ixl85 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:08:
Ik heb een combinatie van fans geprobeerd. Thermaltake = Luid,heel erg luid. Coolermaster = minder luid maar nog steeds goed hoorbaar. Nexus = nagenoeg stil. En noctua's = ook nagenoeg stil maar verzetten volgens mij wel meer lucht dan de nexus units.

Er it volgens mij best wel een kern van waarheid achter dat gedoe over die Noctua's, het is niet alleen marketing praat. 15 euro is inderdaad een hoop geld daar koop je ook twee nexus fans voor. Maar als je voor absoluut het minimum aan geluid wil gaan en het max aan verplaatsing dat wel het geld dat je moet neertellen. Of het dat waard is is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335

Na een vraag advertentie geplaatst te hebben vraag ik jullie om een advies:

Ik heb 2 aanbiedingen:

Deze voor 125 euro:
Een aangepaste Thermaltake Bigwater 745 (1 uiteinde van een buis (van de grote radiator is afgebroken, er zat een schuur in daarom heb ik hem er afgebroken en hem aangepast met een slang op maat (dit draai ik nu al een hele tijd en hij lek NIET))(http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3185&c=67)
heb de pomp vervangen voor een Hydor Seltz L30 (http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3911&c=46)
heb de cpu block vervangen voor een Alphacool NexXxoS XP - Socket 775 (http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3590&c=43)
Heb een chipset cooler Alphacool NexXxoS NBX-A (http://shop.freezinghardw...Pagina=00003&i=3951&c=127)
heb het reservoir vervangen voor een Noise Isolator waterreservoir (http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3607&c=45)
En heb een GPU block voor een 7900 GT,..(niet betekend blokje maar was geloof ik iets van 38 euro nieuw)

En deze voor 150 euro:
cpu blok: MCW6002 (een van de besten, maar word niet meer geleverd dus zeldzaam)
GPU blok: MCW50
NB blok: MCW20
pomp: MCP600(erg sterk)
radiator: black ice extreme 2x 120mm
reservoir: swiftech micro.

Welke van de 2 zou jij kiezen? Of zijn er betere opties voor een budget van +- 150 euro.

Mijn specs:
PD 805 (socket 775)
p5nd2-sli bordje.
7600gs videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Zoals uit de SP:
http://www.hardware.info/...ijkingstest_67_casefans/1
Er zit natuurlijk ook verschil in de coolermaster enz enz fans...
Ok, er zit geen noctua in..
Aankomende zomer vakantie ga ik hoogstwaarschijnlijk nieuwe hardware aanschaffen, en dus ook mn wc updaten.
Zal dan eens noctua fans kopen... of andere als er tegen die tijd nog stiller zijn.
(ik wil fans die lucht verplaatsen zonder te bewegen!)

edit:
Zarkov... jij was toch half doof?
Dan vertrouw ik je oordeel niet :P :+ O+

[ Voor 8% gewijzigd door ixl85 op 20-03-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209642

Simpel vraagje.

koelt de meest simpele waterkoeling al beter dan de beste luchtkoeler??

bv deze: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLG21

ik vind het op zich wel geinig die waterkoeling, maar ben niet zo'n diehard tweaker, dus het moet wel een beetje simpel zijn!

en het liefst allemaal in de sonata2 passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

WinnieXX schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:21:
[...]

Loop ff bij een fietsenmaker naar binnen of zo, dan mag je als het rustig is waarschijnlijk zelf ff tappen aldaar.
Hahaha lol,... was ik nu net van plan dat eens morgen te doen met de fiets van mijn vrouw, hehe,... ondertussen eens rondneuzen hier op het werk,... waar nachtshiften allemaal niet goed voor zijn hé ,...misschien kan ik hier wel eens iets lenen.

Toch wel bagger dat rad's idd niet zo goed afgewerkt zijn op dat punt,.. zou niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
uuhm ik weet niet wat jij verstaat onder de beste luchtkoeler ?

ik kan je iig zeggen dat mijn waterkoeling m'n overclockte 4200+ op 25 graden houdt nu idle en stressed is niet veel hoger.

Waarschijnlijk kan high-end luchtkoeling 'n overclockte CPU ook wel op 25 graden houden maar daar krijg je dan 'n hoop lawaai voor.

Oh en die noctua fans, die mp3tjes van het geluid zijn 'n beetje objectief. Mensen zoals ik draaien hun volumeknop vol open als ze niks horen (wat ik dus deed) en dan hoor ik wel iets :P hoe moet ik dat interpreteren :P haha nouja volgens mij zijn die dingen retestil .. dus er komen er waarschijnlijk 'n paar in m'n kast te hangen, alleen ff kijken wanneer ik daar geld voor heb ..
Anoniem: 104097 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:16:
[...]
Toch wel bagger dat rad's idd niet zo goed afgewerkt zijn op dat punt,.. zou niet mogen.
Zou idd niet mogen, maar ga jij 'm terugsturen omdat er 'n tap ontbreekt of ga je binnen 'n dag het probleem zelf proberen op te lossen zodat je je nieuwe hardware direct in gebruik kunt nemen ?

Volgens mij denken producenten soms 'n beetje op die manier over de details van producten...

[ Voor 25% gewijzigd door Pilske op 20-03-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 209642 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:07:
Simpel vraagje.

koelt de meest simpele waterkoeling al beter dan de beste luchtkoeler??

bv deze: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLG21

ik vind het op zich wel geinig die waterkoeling, maar ben niet zo'n diehard tweaker, dus het moet wel een beetje simpel zijn!

en het liefst allemaal in de sonata2 passen
Voor 150 euro kan je het ook zelf bouwen.
Moet je meer werk voor doen, maar als er dan een keer iets stuk gaat ofzo weet je er meteen meer van af.
Ook met uitbreiden is dit makkelijker.
Als je ""lui"" wilt zijn kan het idd makkelijk zijn, maar er zitten teveel nadelen aan een kant een klare set.
Maargoed, een custom setje voor ~150/160 is wel beter dan de beste luchtkoeling.
Weet niet precies hoe het met die voorgekauwde meuk zit... Zal wel beter zijn dan een tunictower dunkt me... maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pilske schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:17:
uuhm ik weet niet wat jij verstaat onder de beste luchtkoeler ?

ik kan je iig zeggen dat mijn waterkoeling m'n overclockte 4200+ op 25 graden houdt nu idle en stressed is niet veel hoger.

Waarschijnlijk kan high-end luchtkoeling 'n overclockte CPU ook wel op 25 graden houden maar daar krijg je dan 'n hoop lawaai voor.
hiermee bedoel ik gewoon de zalman cpu fans, of de arctic freezer 7, etc

kan iemand mij een "makkelijk" en goede kant en klare set aanbevelen? nogmaals, ben niet de die hard tweaker, dus zelf maken ga k zeker niet aan beginnen. maar een beetje rommelen is wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:45:
Na een vraag advertentie geplaatst te hebben vraag ik jullie om een advies:

Ik heb 2 aanbiedingen:

Deze voor 125 euro:
Een aangepaste Thermaltake Bigwater 745 (1 uiteinde van een buis (van de grote radiator is afgebroken, er zat een schuur in daarom heb ik hem er afgebroken en hem aangepast met een slang op maat (dit draai ik nu al een hele tijd en hij lek NIET))(http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3185&c=67)
heb de pomp vervangen voor een Hydor Seltz L30 (http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3911&c=46)
heb de cpu block vervangen voor een Alphacool NexXxoS XP - Socket 775 (http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3590&c=43)
Heb een chipset cooler Alphacool NexXxoS NBX-A (http://shop.freezinghardw...Pagina=00003&i=3951&c=127)
heb het reservoir vervangen voor een Noise Isolator waterreservoir (http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3607&c=45)
En heb een GPU block voor een 7900 GT,..(niet betekend blokje maar was geloof ik iets van 38 euro nieuw)

En deze voor 150 euro:
cpu blok: MCW6002 (een van de besten, maar word niet meer geleverd dus zeldzaam)
GPU blok: MCW50
NB blok: MCW20
pomp: MCP600(erg sterk)
radiator: black ice extreme 2x 120mm
reservoir: swiftech micro.

Welke van de 2 zou jij kiezen? Of zijn er betere opties voor een budget van +- 150 euro.

Mijn specs:
PD 805 (socket 775)
p5nd2-sli bordje.
7600gs videokaart.
Iemand? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Het staat er 1 dag en nu al je vraag kicken? beetje not done imho
Geef zelf eens wat je ervan denkt, zo te zien heb je de aanbiedingen van je V&A advertentie hierheen geplakt.
De swiftech set komt van Barzi gok ik en is opzich wel puik, maar ik zou wat afdingen en voor die set gaan ;)
Mooi verkooppraatje: "een van de besten maar is zeldzaam" ja een nieuwe peugeot 205 is ook zeldzaam haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:17:
Het staat er 1 dag en nu al je vraag kicken? beetje not done imho
Geef zelf eens wat je ervan denkt, zo te zien heb je de aanbiedingen van je V&A advertentie hierheen geplakt.
De swiftech set komt van Barzi en is opzich wel goed, maar ik zou wat afdingen en voor die set gaan ;)
Mooi verkooppraatje: "een van de besten maar is zeldzaam" ja een nieuwe peugeot 205 is ook zeldzaam haha
Excuse.. ongeduldige ik.. bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou zeker voor de Swiftech set van 150 euro gaan. Is allemaal erg goed spul en de prijs is ook zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni
  • Laatst online: 28-02 14:03

yni

dit is even een voorproefje van waarover ik een topic ga openen een dezer dagen...

vorige week heb ik 3 radiatoren gekocht waarop 2 x 12mm fans op passen. de bedoeling is deze in een externe kast te monteren en 6 ventilatoren lucht door de radiatoren te laten trekken ( dit werkt geloof ik beter dan blazen omdat de lucht door meerdere ribben kan) en ongeveer 3 fans intake...
ik heb nog een leuke kleine 150 w voeding liggen, een 10 bus fancontroller in elkaar gesoldeerd...

het enige waar nu nog over getwijfeld wordt zijn is de koeling zelf. dit zijn dde iedeen:

pomp: liang D4 1400l/h maximaal 3.4m omhoog
cpu blok: alphacool nexxos xp cpu blok
eventueel vga blok, maar wegens geld komt deze later denk ik.
slangen met een 8mm binnen diameter en 10 mm buiten.

ik heb veel gelezen in dit topic, zo ongeveer alle 22, zeer veel reviews bekeken en ook gelezen dat voor een normale waterkoeling 700l/h genoeg is, vandaar dat ik eerst gekozen had voor de innovatek hpps plus die ongeveer 600l/h kan wegpompen denk ik ( eheim 1048).

het mooie is echter dat de radiatoren in een externe kasten komen die andere halve meter lager staat dan de cpu. het water moet dus eerst omhoog gepompt worden, daarna met minimaal 5l/min het cpu blok ingeperst worden omdat de nexxos xp werkt met een druk principe :

( http://www.madshrimps.be/...2&artpage=959&articID=246 )

daarom heb ik gekozen voor deze 1400l/h, er is een hoop druk nodig voor 3 radiatoren, 1.5 m omhoog en een cpu blok dat minimaal 5l/min eist.
is mijn redenering over de 1400l/h juist of kan ik het ook af met de innovatek hpps plus? dat is mijn vraag, want ik weet niet wat er gebeurd als er maar 5 l/min door het cpu blokje kan en de pomp met 23 l/min pompt, ik denk dat er dan veel overdruk is, maar omdat het water ook omhoog moet zal de pomp aanzienlijk minder liter/min kunnen pompen? is mijn redenering juist of zie ik iets over het hoofd?

ik denk dat ik voor dit cpu blok ga, tenzij iemadn mij vertelt met review dat er een betere is voor de zelfde prijs, twijfel alleen nog tussen de nexxos xp en nexxos xp bold (kan het verschil niet vinden)

check eerdaags mijn topic voor pics!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-05 13:54
Zijn er mensen die ervaring hebben met het overstappen van een Hydor L30 naar een Laing D5? Mijn Hydor L30 begint het namelijk heel zwaar te krijgen heb ik het idee. De flow is ernstig achteruit gegaan nadat ik mijn Danger Den TDX vervangen heb voor een Swiftech Storm G4 Rev.2.

Nu heb er ik er ook nog een single Black Ice Pro en een Swiftech MCW30 tussen gehangen, zodat ik een dual Black Ice Xtreem, single Black Ice Pro, Swiftech Storm G4 Rev.2, Swiftech MCW30 en 2x Danger Den Maze 5 heb.

Ik wil best 95 euro neer leggen voor een Laing D5, ik weet dat het goede pompen zijn en dat ze veel druk leveren, maar zal het genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:18

icecoolsniper

never run from a sniper!

Gisteren nogal geschrokken. Er lag een berg water tussen mijn bay reservoir en de cd-rom speler erboven. Hoe het daar komt? Geen idee, misschien verdamping dat door de afsluitdop heen is gekomen.

edit:

Ik ga dat iig in de gaten houden.

[ Voor 10% gewijzigd door icecoolsniper op 22-03-2007 10:33 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu een c2d E6600 en wil graag over naar watercooling.

Ik heb wat reviews bekeken maar daar ben ik niet echt van onder de indruk geraakt. oa coolermaster aquagate, kingwin awc1

Op het moment heb ik mij E6600 @ 3.2 GHZ. met een arctic freezer 7, stressed 55c

wat voor een temps kan ik stressed met watercooling verwachten? en welke sets (liefst kant en klaar) kunnen jullie mij aanraden?
socket 775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Ik wil mn slangen gaan vervangen. Ik heb nu 10/14mm slang, maar die maat kan ik dus in geen enkele winkel terug vinden! Kan ik dan het beste die 3/8" slang nemen? Of gaat dat echt niet passen op mn rad etc?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Wat een vragen, en geen antwoorden...
nouja :)

Yni:
Liang is aan te raden.
3x 240 rad + je setup is niet niks.
Een HPPS is een 1046 die is aangepast, een leuke pomp, goed voor een normale setup, net als de 1048. Maar met jouw rad's enz.... tja, word beetje kantje boord...
Zou voor de liang gaan... (normaal is het idd wel genoeg)

Xiphias-Gladius:
De liang zal merkbaar sneller zijn, wil je dus echt upgraden (en is het echt nodig... dat voorop) dan kan je het idd wel doen.

icecoolsniper:
Zit er geen gat ofzo in je dop? Sluit ie wel goed af?
Haal de dop er eens af, maak de dop en het schroefgat goed droog met een theedoek (kurk droog beide) (ook het schrofgedeelte van de dop als ie die heeft en vooral de Oring) en zet ze er weer op.
Als het goed is, en je res echt goed dicht zit mag er niks ontsnappen.
Misschien dat je dop niet lekker er op zit door vocht wat misschien tussen een O ring zit oid (zoals in de sp staat).
Als je setup warmer word komt er ook meer druk op te staan (uitzetten van lucht, weet niet of water dat doet... dacht het niet :?) misschien dat er daarom iets is vrij gekomen... (kantel je res eens, kijk eens of er niks druppelt)

Dokus79:
Beetje relatief he...
Je hebt ook sets van 300 euro...
Ga eerst zelf eens zoeken, je kan nm niet zo zeggen waardoor het komt....
ALs je je pasta verkeerd aanbrengt kan je misschien wel stressed 60 krijgen....
Over het algemeen zullen ze wel lager liggen. Rond de 40 ofzo... Afhankelijk van de set.
Dus ga googlen.

BaRF:
Weet niet zeker meer... Volgens mij is dat wel de maat die je moet hebben.
Pin me er niet op vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
ixl85 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:27:
Wat een vragen, en geen antwoorden...
nouja :)

Als je setup warmer word komt er ook meer druk op te staan (uitzetten van lucht, weet niet of water dat doet... dacht het niet :?) misschien dat er daarom iets is vrij gekomen... (kantel je res eens, kijk eens of er niks druppelt)
Water zet pas uit als het bevriest. Echter de damp, lucht met water, zet wel degelijk uit.
Maar weet niet in hoeverre dat een kleine lekkage kan veroorzaken.
Denk toch dat er iets niet goed aangedraaid was of gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
WinnieXX schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:06:
[...]

Water zet pas uit als het bevriest. Echter de damp, lucht met water, zet wel degelijk uit.
Maar weet niet in hoeverre dat een kleine lekkage kan veroorzaken.
Denk toch dat er iets niet goed aangedraaid was of gemonteerd.
Precies, mijn idee was dat dus ook.
Maar ik heb het wel eens mee gemaakt dat ik mn cpu ed ~55 graden liet worden... Passief laten draaien, dat gaat dus makkelijk).
Maar toen werd het water dus ook echt warm en kwam er mere druk op de slangen en res te staan (res was te merken toen je de dop er af draaide.

Hersenspinsel:
Zou het beter zijn om je setup te verwarmen (passief draaien tot de max) met res dicht, dan open te draaien zodat de druk weg kan.
Het water is nu warm en verwarmt de lucht dus ook weer als je res dicht is.
Hierna koelt het af, druk daalt weer.
Vanaf dat moment draai je gewoon weer altijd met actieve fans en zal de druk in je setup dus nooit meer zohoog worden als eerst.
:+
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet veel uit zal maken, al is het experiment leuk..
(heb atm te weinig tijd, ik moet eigenlijk niet eens hier zitten O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Leuk bedacht.
Echter, ik denk dat als de water temp daarna keer laag is, er dan toch een soort van vacuum kan
onstaan, waardoor er lucht extra in je systeem kan komen.
Je wilt niet hebben dat hij dat op een plek doet, waar de afdichting het zwaksts is.
Stel dat een o-ring bij je cpu blok goed zit, maar de zwakste sckale in de kring is, pakt ie daar net lucht.
Dat wil je niet hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik wil a.s zondag eens gaan spelen met WC. Ik heb een degelijke setup van een Gotter geruild, en daar zit het e.a bij:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/wc4.jpg

Pompje is een Enheim die 300L de uur doet, en een dubbel 120mm rad. Ik vraag me af of ik het zaakje op m'n balkon kan leggen, wat ongeveer 2 meter afstand vanaf m'n pc zou moeten zijn, dat zou dus uitkomen op 4meter aan slang in totaal. Zou deze pomp het makkelijk kunnen verplaatsen zonder problemen?

Aangezien het hier om een A64 gaat die gewoonweg uitslaat zodra die te warm wordt, is er op zich niets te vrezen nog, tenzij het zaakje gaat lekker of condens gaat optreden wanneer het echt koud wordt.

Tevens ook nog een blokje voor m'n VGA erbij aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Condens.... neee... gebeurt niet zo snel.
Je kan toch gewoon even testen of je pompje het haalt.
Sluit alles snel aan (goede oefening, weet niet hoe ervaren je bent), leg alle meuk op je bureau, trek een slang naar het balkon en feest vieren maar.

Denk persoonlijk dat ie het zwaar gaat krijgen... Maargoed, leuke test, misschien trekt ie het wel makkelijk... Volgensmij heeft nog nooit iemand het gedaan.

btw, zijn dat PUR slangen? volgens mij wel he? ze zijn nm zwart en ondoorzichtig :O
(pur = the greatest evil in WC world (that can be bought) imho) :+

@WinnieXX
Ja idd,
maaaaaar het kan natuurlijk ook anders om.
Maargoed, ik weet niet of er nou wel zo veel druk/vacuüm op komt te staan.
Je kan dit jammer genoeg niet meten ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door ixl85 op 23-03-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha maar heb bij freezinghardware doorzichtige slangen al besteld :+

Jammer dat ze overigens alleen per meter verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mhhh PVC, Silicon, Tygon hoop ik toch? :)
Anyway:
Waarom is dat jammer?
Het gaat er sneller doorheen dan je zal denken.
Zeker als je een keer je setup uit elkaar haalt (doe ik ieder jaar, ververs ik al mn slangen ed).
Ik vind het opzich nog wel mee vallen.
Voor goede PVC slangen betaal je tussen de 1.9 en 2.3 euro.
Laten we uitgaan van 2.1 * 6 = 12.6 euro... kan je wel een tijdje mee vooruit.

Btw, als je je rad op het balkon legt....
pas wel op he, laatst hagelde het best hard hier... als mijn rad dan buiten zou liggen zou ik het toch wel warm krijgen, als er zo'n steen op je lamellen valt, of erger, op de buis waar het water door stroomt... (aangezien het binnenwerk van een rad niet echt uber massief is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik heb zelf een klein stukje Innovatek special zooi hier liggen.
Nooit meer die PUR
PVC is echt een stuk beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-07 23:37
Ik weet niet of dit al eerder voorbij is gekomen. Maar evengoed wil ik dit idee delen.

Als mensen (zoals ik nu) hun WCsysteempje gaan vullen zijn luchtbellen welke opgelost worden in het water altijd een doorn in het oog. Ik bedacht mezelf hierbij... Wat als ik het water nu ga verwarmen. Warm water kan minder gassen oplossen. Dit is de reden dat vissen soms na extreme warmte dood gaan.. Jammer voor de vissen denk ik dan, maar nu even mooi voor mij.

Ik heb zojuist mij liter met ged. water + anti-alg (1%)+ Waterwetter(2%) in de gootsteen gelegd, in het hete water (65+ °C want ik verbrand mij fikken er flink aan)

Ook denk ik dat hierdoor de slangen (8/6 mm plugin) makkelijker in de juiste stand gaan staan.

Is dit idee nieuw? en nog belangrijker.. Goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
edterbak schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:41:
Als mensen (zoals ik nu) hun WCsysteempje gaan vullen zijn luchtbellen welke opgelost worden in het water altijd een doorn in het oog. Ik bedacht mezelf hierbij... Wat als ik het water nu ga verwarmen. Warm water kan minder gassen oplossen. Dit is de reden dat vissen soms na extreme warmte dood gaan.. Jammer voor de vissen denk ik dan, maar nu even mooi voor mij.
Of je zet gewoon je computer aan zonder de fans te laten draaien?
Ik heb zojuist mij liter met ged. water + anti-alg (1%)+ Waterwetter(2%) in de gootsteen gelegd, in het hete water (65+ °C want ik verbrand mij fikken er flink aan)
En als je dat zo in je setup gooit? Dan krijg je dus alsnog de luchtbellen. ;) Waarom je dit doet is mij niet helemaal duidelijk?
Ook denk ik dat hierdoor de slangen (8/6 mm plugin) makkelijker in de juiste stand gaan staan.
Plugin niet per sé, slangen die je bijvoorbeeld over koppelingen moet klemmen zijn wel makkelijker aan te brengen als ze warm zijn.

Samengevat; het lijkt mij nogal veel moeite voor een probleem dat zich met tijd vanzelf oplost. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 24-03-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 27-06 22:29
Meer Waterwetter.. 5-6% is goed. Meer kan, maar heeft verder geen invloed op je temperaturen, dus zonde voor het spul.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Persoonlijk zou ik het hele Waterwetter weg laten. Het geeft wel iets betere temps maar zorgt ook voor een doffe aanslag. Tegen algen helpt het ook niet.

Op zich is het wel aardig spul, heb het zelf ook lang gebruikt maar die doffe aanslag is echt jammer met plexi in de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Het idee opzich dat warm water heel weinig zuurstof op kan nemen is leuk. Maar het heeft (wat hierboven al gezegd werd) geen effect. Bellen zijn nog gewoon aanwezig na het vullen. Bovendien, tegen de tijd dat de slangen vol zaten was het zooitje al lang al weer koud...

Het enige dat ik bereikt heb, is een Ged. waterfles welke bijna ontploft is.. Misschien iets overdreven, maar de bodem van de fles hoort naar binnen 'gedeukt' te staan. Deze deuk was nu naar buiten geklapt. }:O

Magoed. Was een leuk idee, en daar blijft het dus bij... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Over en jaar stelt iemand deze vraag en dan hebben we meteen antwoord.
Zodoende leert men ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 27-06 22:29
Eigenlijk wel grappig al die verschillende ervaringen met waterwetter. Mijn slangen (Tygon) & plexi-onderdelen zijn nog steeds glashelder..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9a95795bb02daf3d531edf7f2aedb72d/thumb.jpg

Getest.. en zover ik kon zien lekvrij :) Zijn er nog tips met aansluiten / waar je op moet letten overigens? Geen zin in dat het zaakje na 2 dagen na installatie gaan lekken oid... Ik heb demiwater besteld wat overigens morgen binnenkomt inclusief een VGA blokje / 2x120MM silent fans, en daarbij ook nog 2x1Meter slang.

lol let niet op die natte plekken dat kwam deels door het vullen / verwisselen van de slangen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 25-03-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:29:
[afbeelding]

Getest.. en zover ik kon zien lekvrij :) Zijn er nog tips met aansluiten / waar je op moet letten overigens?
Proberen hetzelfde te doen als je nu gedaan hebt. ;) Het droogtesten is ook zeker belangrijk om gevoel te krijgen voor de aansluiting, iets wat zeker met push-in systemen helpt. Nadat je alles in de kast hebt gezet, nog weer even testen zonder je computer aan te doen. Dus alleen je pomp aan doen.

Ik zie niet of je pomp 220V is? Dan heb je een makkie, is hij echter 12V, dan moet je alleen de voeding opstarten, dus de groene ader verbinden met een zwarte. Succes. :)
rabor schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:31:
[...]
Eigenlijk wel grappig al die verschillende ervaringen met waterwetter.
Opvallend inderdaad. Tijd voor een overzichtje te maken met ervaringen? Dus als je WW gebruikt, icm met welke andere vloeistoffen, type slangen en metalen in je setup. Daarnaast de resultaten; helder, witte aanslag of algvorming. DM mij als je ervaringen hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pomp is idd 220V. Zit een plug bij die je als het ware op je PSU koppelt en doorlinkt naar je PSU zelf, zonder dat de PSU aan moet staan om de pomp tot werking te zetten. Ik vraag me af of het eigenlijk schadelijk is voor de setup als ik 1 dag op een werkend systeem met kraanwater zou draaien ? Heb eventueel hier en daar wat huismiddelen, maar wat zou ik er eventueel bij moeten gieten ook al is het voor 1 dag? :)

Verder kan ik niet wachten het zaakje op m'n eigen compu te raggen :D (mis alleen nog wel even de fans, maar kan wel even vooruit met een kleine 80mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Er blijven wel dingen achter als je hem niet na spoelt.
Bij het spul van innovatek (Innovatek Protect Pro (alleen bij de pro versie)) kan je ook met kraanwater gebruiken.

Mocht je last krijgen van een lekkend res kijk dan even in de TS, had het zelfde probleem. Oplossing staat er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Er staan wel wat pics in de TS die een voorbeeld van kraanwater geven: http://img203.imageshack.us/my.php?image=pb0700361zu.jpg.

Dit is weliswaar na lange tijd, maar ik heb liever een dag geduld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn :o

Ik wist niet dat het water waar wij ons dagelijks mee vervullen zo verwoestend voor dit materiaal kon zijn :+

Anyway.. Ik heb het draaien!

Watercooling
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/951698505d664d82c475b159e6440b1f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4700271a68a9f59b6dd6a0d98e5e1ca1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e8237310fc304a26da8e70e959d620b3/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b74cd06671670ed0786b25b048decf01/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/50daf105660e4641bd6978d7db2c142a/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1dd41c5373125ceef87a82c2819df2c1/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2c66a620865749349d119f810e4d3815/thumb.jpg

Allereerst... Het blokje paste niet, Had niet de juiste afmetingen maar ik was gewild het Toch te doen met alle gevolgen vandien. Ik heb dus draad wat je normaal gebruikt bij het sluiten van vuilniszakken aangedraaid op beide schroeven en de schroeven behoorlijk strak aangedraaid waardoor het blokje ontzettend stevig wordt aangedrukt. Aangezien ik ook out of cooling-paste was had ik maar tijdelijk even tandpasta gebruikt :P

Ja ik weet ik heb ontzettend creatieve oplossingen bedacht maar ik wou het echt draaiend zien! :) En met morgen komt dus het overige spul binnengezeild.

Op het moment is het minder dan 42graden @2400Mhz / 1.625v en ik voel het rad niet eens bijzonder warm worden, maar dat zal veranderen naar mate ik meer stresstest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
vette shit hoor :D

Blij dat je het allemaal goed draaien hebt :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprins
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-11-2023
ik heb sinds kort ook waterkoeling maar ik ben niet echt tevreden over de temp van mijn cpu, namelijk Idle 55graden :S Het hele systeem is vrijwel luchtvrij. Heb ik het cpu koelblok wel goed aangesloten? foto: http://img341.imageshack.us/img341/6188/dsc01047ih5.jpg Als ik het cpu koelblok aanraak voelt hij ook heel warm aan, gewoon lauw iig lang geen 55 graden. De radiator voelt wel warm aan. fototje van mijn hele systeem misschien zit daar wel een fout in http://img251.imageshack.us/img251/3443/dsc01048ee9.jpg Er zitten geen knikken in de slangen.

pomp: eheim 1048
cpu: aquacomputer cuplex xt AM2
gpu: alphacool NexXxoS NVXP3 nVidia (Idle ong. 30graden )
radiator: Alphacool NexXxoS Xtreme II

Huh?? ik kijk in de bios naar de cpu temp die zegt 34 graden, programmatje van asus, Ai booster, zegt 49 graden en Everest schommelt tussen 52 en 64 graden???? Wat is nou de goeie?

[ Voor 11% gewijzigd door dprins op 25-03-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk zou je je rad buiten je kast oid moeten leggen. Als je nu met een dichte kast zou gaan werken dan zou de warmte eigenlijk alleen maar gecirculeerd worden. Het koelen gebeurt 'm vooral bij de rad, en als je je rad niet optimaal hebt (zoals bij je 2de foto, je zuigt aan / naar boven) bijv slechte luchtverplaatsing ja dan kan je dat daar aan verwijten ja.

Edit: Ik zal toch iets moeten doen met m'n geheugen aangezien het niet eens harder dan 210MHz (ddr) wilt.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 25-03-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprins
ik dacht dat het niet uit maakte of je de koelers nou de lucht liet aanzuigen of blazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Wat ik niet goed kan zien is hoe de airflow onder in/uit het radiator kan stromen. Ligt je rad nu op de bodem? of zit hij in een soort houder waardoor hij hoger staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprins
ik heb een stuk uit de bodem van mijn kast gedremelt daar kan de lucht door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
dprins schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:43:
ik dacht dat het niet uit maakte of je de koelers nou de lucht liet aanzuigen of blazen
Dat maakt wel iets uit. Niet super veel naar mijn mening. Als je lucht blaast wordt de lucht 1 richting in geduwd. Hierdoor zijn er dus mogelijk luwe zones in je radiator. Als het zaakje zuigt... kan de lucht van alle kanten aan komen stromen langs je rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
dprins schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:54:
ik heb een stuk uit de bodem van mijn kast gedremelt daar kan de lucht door.
Een nadeel hiervan wat ik kan bedenken is dat de (wel lekker koude) lucht met stof wordt aangetrokken. Ik had deze week even me radiator los geschroefd van me fan. Bleek er 2 mm stof tussen me rad en fan te zitten. :? Dit heeft overigens wel zich in een klein jaartje kunnen verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
dprins schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:43:
Uit de TS:
:? Zuigen of Blazen?

Bij heatsinks blazen, bij een radiator zuigen. Omdat blazen een geconcentreerde richting heeft, is blazen dus erg effectief is om een bepaalde plek te koelen, zoals bij heatsinks het geval is.

Heb je echter een radiator, wil je dit juist niet, omdat je zoveel ruimte op je rad wilt benutten. Elke fan heeft in het midden een "deadzone", waar je dus geen gebruik maakt van de koelcapaciteit van je rad. Zuigen is dan het beste kwaad, omdat aangezogen lucht van meer kanten kan komen dan de stroomrichting van blazen.

Het beste is om je fans iets van je radiator af te monteren, zodat je de deadzone laat verdwijnen en de ruimte ertussen op te vullen met een shroud.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-06 15:14
dprins schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:27:
ik heb sinds kort ook waterkoeling maar ik ben niet echt tevreden over de temp van mijn cpu, namelijk Idle 55graden :S Het hele systeem is vrijwel luchtvrij. Heb ik het cpu koelblok wel goed aangesloten? foto: http://img341.imageshack.us/img341/6188/dsc01047ih5.jpg Als ik het cpu koelblok aanraak voelt hij ook heel warm aan, gewoon lauw iig lang geen 55 graden. De radiator voelt wel warm aan. fototje van mijn hele systeem misschien zit daar wel een fout in http://img251.imageshack.us/img251/3443/dsc01048ee9.jpg Er zitten geen knikken in de slangen.

pomp: eheim 1048
cpu: aquacomputer cuplex xt AM2
gpu: alphacool NexXxoS NVXP3 nVidia (Idle ong. 30graden )
radiator: Alphacool NexXxoS Xtreme II

Huh?? ik kijk in de bios naar de cpu temp die zegt 34 graden, programmatje van asus, Ai booster, zegt 49 graden en Everest schommelt tussen 52 en 64 graden???? Wat is nou de goeie?
Asus proggie klopt niet, downlaod bijvoorbeeld maar eens 'core temp'. Daar kun wel van op aan/

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Je temp sensor kan brak zijn. Komt veel voor.
Ook dat het fout uitgelezen word is niks nieuws.
Check je koelpasta eens als je het echt niet zeker bent.

Over je rad op de bodem:
Dat gaat heel goed, draai zelf zo ook al een hele tijd (sig voor pic), laat mn fans blazen en nergens last van, alle twee de kanten stofvrij (CM stacker, heeft goede filters :*) )
Of je fans blazen of zuigen maakt idd wel uit maar niet veel. zeker niet zoveel dat je cpu ineens 55 graden moet worden.

Dus tempsensor, zo niet check je pasta en draai je blok goed aan.
Ook is het verstandig om je rad voor de zekerheid te ontluchten, als hier lucht in zit (wat goed kan gebeuren) koelt ie dus niet omdat het water dan geen contact maakt met het metaal.

@hierboven;
Asusproggie klopt al jaren bij mij hoor. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 25-03-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprins
De temperatuur zit gelukkig wel goed Core temp geeft 27 graden aan.
http://img478.imageshack.us/img478/8784/tempha6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Coretemp geeft andere temps dan je normale sensor.
Weet niet precies wat het verhaal hier mee was.
Echter alle programma's geven bij mij de zelfde temps (vroeger mobo monitor, asus probe (nieuwe+oude) speedfan enz enz)
alleen coretemp geeft lagere temps.
Had een reden, ben die vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Proggies zoals Asus Probe en andere pakken de sensor op het moederbord onder de CPU. Coretemp en TAT pakken de sensor in de CPU. De sensor in de CPU zelf is veel betrouwbaarder dan die op het mobo.

Had van de week op mijn werk een E6600 met Asus P5B. In de BIOS gaf ie idle al 60 graden aan. Na Vista er op gezet te hebben waren beide core's netjes rond de 30 graden idle met het juiste proggie. Die sensor van het mobo is gewoon niet goed in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni

yni

hier even een handige site voor de Temps van een core 2 duo en ook waar de temp sensors zitten en welke worden uit gelezen.

http://forumz.tomshardwar...-Guide-ftopict221745.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Mijn Hydor L20 is vandaag na dik 3 jaar gebruik overleden. Zag me temperaturen ineens naar 60C schieten, dus heb snel de pc uitgezet. Gelukkig dat ik hier bij was, want ik geniet sinds 2 dagen van een nieuwe opteron 165 @2700.
Onderstaand een foto uit de TS. Hier is duidelijk door aan te geven wat mijn probleem is.

De magneet, het zwarte gedeelte, zit ingeklemd tussen twee grijze plasticen dopjes. De magneet heeft twee palletjes welke in het plastice dopje vallen dicht bij de rotor. Deze palletjes zijn bij mij helemaal verdwenen. :( Het resultaat is een pomp die alleen maar trilt. De magneet draait als een tierelier, terwijl de propellor stil staat. Ik heb het al geprbeerd te lijmen met water vaste lijm, maar dit werkt niet. Trilt los denk ik.

Zij er meer mensen met deze simptomen? Is dit bekend dat dit kan?
Heb inmidels een nieuwe pomp besteld. De Laing DDC–Pump 12V Ultra >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~winterhc/GoT/Hydor%20Mod/eind.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

mijn watercooling zit er nu ook mooi in.
alleen hoe lang moet ik wachten met de pc opstarten hij heeft lang gelopen en 1 lek gevonden en gemaakt maar is er kans dat er na een tijdje nog water uit kan gaan stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprins
Is de temperatuur die de nvidia driver geeft wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 131383 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:11:
mijn watercooling zit er nu ook mooi in.
alleen hoe lang moet ik wachten met de pc opstarten hij heeft lang gelopen en 1 lek gevonden en gemaakt maar is er kans dat er na een tijdje nog water uit kan gaan stromen.
AHHH leestekens en hoofdletters!!!

Maargoed, ik weet niet hoe jij je lek hebt gemaakt.
Als je alles goed hebt aangesloten en je slangen _goed_ hebt gesneden is er niks aan de hand.
Heb je je setup ook al goed ontlucht?
dprins schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:41:
Is de temperatuur die de nvidia driver geeft wel goed dan?
Lijkt me wel, daar is geen ander alternatief voor. Die leest nm de sensor in de kaart uit.
Zoals Pilatus zegt lees het asus proggie het mobo uit, de andere de CPU.
Aangezien de GPU in zn totaal geleverd word en de sensor in de chip zit is er geen andere mogelijkheid. Hij kan natuurlijk altijd afwijken, maargoed, daar kom je snel genoeg achter.

Pilatus;
Waar plaatsen ze de cpu sensoren dan op het mobo?
Ik nam altijd aan dat er 2 verschillende zaten in je cpu, eentje boven op en eentje aan de achterkant.
In dat geval dat Coretemp de achterste uitlas en daarom koeler was.
(stond ooit in een topic)
Het vreemde is ook dat mijn mobo de zelfde temps geeft als Asusprobe e.d.

[ Voor 43% gewijzigd door ixl85 op 25-03-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor zover ik weet zit de sensor op het mobo onder de CPU. Op de plek waar geen pinnetjes zitten in de socket maar een stukje ruimte.

Edit: Hier een plaatje van de sensor bij een Asus A7N8X.

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/nerbil/A7N8X/Socket%20Sensor.JPG

Neem aan dat ie bij andere mobo's ook ongeveer daar zit.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 25-03-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni

yni

@ ixl85
yni schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:30:
Site waar de temp sensors zitten van een core 2 duo en welke worden uitgelezen.

http://forumz.tomshardwar...-Guide-ftopict221745.html
Lijkt me duidelijk! O-)
Met leestekens en hoofdlettters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ontluchten werkt het beste als het water warm is, heb ik nu wel gemerkt. De radiator wordt verre van warm, en de CPU is at 2500MHz / 1.65V 43Graden. Tov m'n Artic coolertje ( :r ) is dit ruim 20 graden! Ik heb trouwens ook een CPU waarvan de IHS er ooit Afgehaald, werkt super ! :D

So far m'n bevindingen, morgen is ook de vga aan de beurt, en de psu, maar daar gaan een paar fans van gestript worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 25-03-2007 22:10 . Reden: bb ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Netjes, maar door een s754 , 3000Mhz 1.65V pompen is niet een beetje veel ? Ik zelf haalde 2600mhz met mijn 3000+ (s754..) op 1.55 V. Goed, elke processor scheelt natuurlijk.

Mooie , simpele setup heb je.

Ik zelf heb via het ruiltopic hier op tweakers een echt socketA waterkoel setje met een echt antiek blokje van dangerden. 2 80MM rads en een hele grote RAD, die ik ga proberen in mijn server te monteren, scheelt wat herrie. Alleen even een x gaan shoppen bij mn ma voor een reservoir :).

Zal de foto's wel in het "Post je WC Systeem" topic plaatsen van de week.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-07 14:20
Weet iemand iets van de prestaties van de

Innovatek i cool http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=2343&c=43

af?

Ik ben namelijk opzoek naar een goed presterend cpu blokje die zo goed als universeel is.
Ik heb momenteel de Heatkiller Rev 2.5. Is hier ook een socket 775 houder voor?
Ik stap namelijk binnekort over op core 2 duo.

Maar met het oog op de toekomst wil ik overstappen op een alround cpu koeler, die ook nog goed presteert.

Is er zoiets ook voor gpu's ?
Ik weet dat er dergelijke blokken bestaan , maar koelen die ook voldoende in een 240 + 120 rad opstelling?

[ Voor 18% gewijzigd door J.E.T op 26-03-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Dat blok is niet zo heel goed, is de XXflow niet behoorlijk universeel?
Die is veel beter, draai hem hier ook, temps zijn goed en kilt je flow niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Laatst online: 13-07 01:46

Zygivt

Evenaren en overtreffen

hoi tweakers,

Ik snap dus echt (nog) niks van watercooling en wil graag watercooling in me systeem hangen. Waarom weet ik niet maar ik wil geen basiskit halen. Ik heb dus het 1 en ander samen gesteld, maar vraag me af of het werkt en in orde is wat ik zo samenstel. Daarnaast vraag ik me af of ik dingen over het hoofd zie?

hier de samenstelling

Alphacool SNB-N Silver Northbridge 6 mm aantal 1
Alphacool AGB-Eheim 600 Station II 12V 6 mm aantal 1
Black ICE-Xtreme II (ohne Fan 2x120mm) 6 mm aantal 1
Aqua ACfluid watertoevoeging 50ml aantal 1
LICS Vision-Cor-Protector - UV-Blau aantal 1
Alphacool NexXxoS XP Sockel 754/939/940/FX/Opteron 6 mm aantal 1
PlugIn Anschluss AG 1/4" auf 8mm nick 6 mm naar 8 mm aantal 8
Schlauch PUR 10/8mm glasklar 8 mm binnen en 10 mm buiten aantal 2

iemand die hier op wil reageren?

b.v.d. _/-\o_

ps: Ik wil weten of ik dingen over het hoofd zie. Het duurt nog effen voordat ik tot aanschaf over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07 17:15
Ik ben geen expert, maar ik lees dit topic regelmatig en de meeste hier vinden PUR slang een regelrecht produkt van de duivel en tygon en PVC een geschenk van god.

Lichtelijk overdreven. ;)
Zygivt schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:00:
hoi tweakers,

Ik snap dus echt (nog) niks van watercooling en wil graag watercooling in me systeem hangen. Waarom weet ik niet maar ik wil geen basiskit halen. Ik heb dus het 1 en ander samen gesteld, maar vraag me af of het werkt en in orde is wat ik zo samenstel. Daarnaast vraag ik me af of ik dingen over het hoofd zie?

hier de samenstelling

Alphacool SNB-N Silver Northbridge 6 mm aantal 1
Alphacool AGB-Eheim 600 Station II 12V 6 mm aantal 1
Black ICE-Xtreme II (ohne Fan 2x120mm) 6 mm aantal 1
Aqua ACfluid watertoevoeging 50ml aantal 1
LICS Vision-Cor-Protector - UV-Blau aantal 1
Alphacool NexXxoS XP Sockel 754/939/940/FX/Opteron 6 mm aantal 1
PlugIn Anschluss AG 1/4" auf 8mm nick 6 mm naar 8 mm aantal 8
Schlauch PUR 10/8mm glasklar 8 mm binnen en 10 mm buiten aantal 2

iemand die hier op wil reageren?

b.v.d. _/-\o_

ps: Ik wil weten of ik dingen over het hoofd zie. Het duurt nog effen voordat ik tot aanschaf over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Kiphaas7 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:38:
Ik ben geen expert, maar ik lees dit topic regelmatig en de meeste hier vinden PUR slang een regelrecht produkt van de duivel en tygon en PVC een geschenk van god.

Lichtelijk overdreven. ;)
[...]
Hoezo overdreven? Je verkondigt toch de waarheid?

edit:
heb nu even geen tijd om naar je setup te kijken, doe ik straks wel als niemand anders het heeft gedaan :)

edit:
nummer 2.
ik zie overal (heel snel) overal 6mm bij staan.
Wat bedoel je daarmee?
Pak in elk geval geen aansluitingen van 6mm maar dan 8 (groter vind ik irritant werken en zoveel winst haal je er niet mee). Maar 6 is eigenlijk gewoon jezelf te kortdoen

[ Voor 34% gewijzigd door ixl85 op 26-03-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
ixl85 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:43:
[...]

Hoezo overdreven? Je verkondigt toch de waarheid?

edit:
heb nu even geen tijd om naar je setup te kijken, doe ik straks wel als niemand anders het heeft gedaan :)
Even pompje verleggen of zoiets is er met pur slangen niet bij.
Gelijk lucht in je systeem.
Maar als je het hebt zitten en het zo laat is er niks mis met pur naar mijn idee.
Ik zelf neem nooit meer pur btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Laatst online: 13-07 01:46

Zygivt

Evenaren en overtreffen

danku,

dat zijn al 2 leerpunten voor mij in iedergeval. Mis ik nog onderdelen in zo een setup of is dat alles om de northbridge en me cpu te koelen? Zijn er nog bedrijven waar "veel" onderdelen te koop zijn zoals salland of ikbenstil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
WinnieXX schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:46:
[...]

Even pompje verleggen of zoiets is er met pur slangen niet bij.
Gelijk lucht in je systeem.
Maar als je het hebt zitten en het zo laat is er niks mis met pur naar mijn idee.
Ik zelf neem nooit meer pur btw.
ALS je het hebt zitten.
De buigbaarheid van PUR is gelijk aan de buigbaarheid van een lodenpijp!
De vraag is dus of je je bochten efficient kan maken zonder er een achtbaan van te maken (loopings omdat je anders je draai niet haalt).
Als PUR knikt blijft er ook een zwakkeplek zitten... heel fijn spul |:( snap niet waarom ze het verkopen en bij die kant en klare setjes geven.
Zoveel duurder is PVC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07 17:15
Zygivt schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:11:
danku,

dat zijn al 2 leerpunten voor mij in iedergeval. Mis ik nog onderdelen in zo een setup of is dat alles om de northbridge en me cpu te koelen? Zijn er nog bedrijven waar "veel" onderdelen te koop zijn zoals salland of ikbenstil ?
aquatuning.de, freezinghardware, kijk maar even in de startpost, staan nog meer winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Of bij de fabrikant zelf, scheelt vaak in de prijs.
Als je toch alles van de zelfde fabrikant neemt lijkt me dat wel zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je bijna alleen spul van Alphacool gaat halen zou ik het direct bij Alphacool.de bestellen. Scheelt een hoop geld en het verzenden naar NL duurt niet zo lang.

De spullen van Alphacool zijn nergens goedkoper dan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tandpasta werkt goed, maar is binnen 1 dag uitgedroogd :X Mijn systeem wou dus vanochtend niet eens meer aan.. Ik moet morgen het spul zelf van postkantoor halen, omdat de postbode op een tijdstip voor mijn deur stond toen ik er niet was, opzich niet zo'n ramp, heb eind van de middag het hele zaakje in elkaar gezet, en morgen afmaken met normale geleidingspasta :P

Overigens is die dual rad super, hoef niet eens een fan te gebruiken of het water komt niet eens hoger tot 45 graden, zal natuurlijk wel veranderen zodra die vidcard erbij komt.

Watercooling
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/022f6453e2a32f8f2b78c5455d6f8176/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/be213e635e1661307f381d5c67600b4a/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b65a8fd5a42f08410b2d1bf0cc9294b2/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f52f6de0b77880f3a495490df40bc740/thumb.jpg

hence de leuke CPU afwerking :P

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 26-03-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Laat je die cpu zo zitten? :x
Wil niet weten wat er gebeurt als zo'n ding het begeeft...

Mijn systeem word idle 55 graden zonder fans, toch aardig dacht ik zo...
Ow, btw...
Als ik jou was zou ik bij de volgende update mn je voeding op #1 zetten.
Ik weet niet of je weet wat je nu in huis hebt... Maar watercooling en dan zo'n voeding...
Dan liggen jou prioriteiten echt heel ergens anders :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Systeem slaat dus dik af al mocht het blokje eraf vallen, de pomp stoppen etc. AMD procs vallen altijd uit naarmate de temp te hoog wordt, zoals vanochtend het geval was > bij aanmeldscherm van Windows sloeg die namelijk uit.

Het blokje is overigens ook in het bracketje gelijmd, ben niet stom om dat hele ding op maar 2 draadjes afhangkelijk te houden lol :D

En ja die PSU is een qtec, en die doet het al voor 2 jaar prima :) Edit: Ja er ontbreekt een FAN aan de achterzijde :D Dat klopt.. aangezien de Psu van zichzelf al 3 Fans had, en er 2 stille al inzaten, de enige die herrie maakte was dus de fan op de achterzijde, airflow is overigens voldoende lol.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 26-03-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik weet dat cpu's uitslaan, de tijd dat ze doorbranden hebben we allang achter ons gelaten.
Ik had het meer over dat koperen onderdeel en hoe je slangen hangen....
Als ie valt is het past boem, deuk in je GPU wat snel dodelijk kan zijn als ie ook maar een paar belangrijke banen in slaat....

Maar mijn vraag: laat je hem zo zitten? Met die dingen?
En is het neit heel omslachtig als je nu je cpu wilt vervangen, als ie aan je bracket zit?

Over je psu; die fans maken me niks uit, het gaat meer over het topvermogen (dat ie niet heeft :+), de pieken die ie kan geven en de dalen. Lijkt me niet bevorderlijk voor je spul, een lekkere piek.
Ik zou mn data niet toevertrouwen aan zo'n ding.
Heb er vroeger, toen ze net op de markt kwamen, 1 gekocht. Toen de ervaringen binnen kwamen en de reviews heb ik toch snel een fatsoenlijke voeding gekocht. Het kan namelijk duurder uitpakken dan een leuke voeding
Voorbeeldje van een van de goedkoopste 500watt voedingen die ook nog eens +80% rendabel zijn.
pricewatch: Cooler Master RS-500-ASAA iGreen Power, 500W (ATX 12V V 2.2)
http://www.coolermaster.c...SAA+iGreen%20Power%20500W

[ Voor 11% gewijzigd door ixl85 op 26-03-2007 22:39 . Reden: Linkjes vergetennnnn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar mijn vraag: laat je hem zo zitten? Met die dingen?
Nee, gelukkig niet. Er is een nieuw systeem in aantocht, waarop ik de waterkoeling wou gaan gebruiken, dit block paste niet maar ik kon het wel werkend krijgen. Het zit echt stevig vast / gelijmd. Ik kan zelfs het moederbord oppakken via het blokje bij wijze van. Dit is eigenlijk meer een tussenstap om (vooral) te leren hoe WC nu precies werkt.

Ook is me bekend dat die qtec een rendement van minder dan 45% heeft ( :X ) maar m'n energierekening is niet zo idioot hoog als dat men doet beweren (of ik verbruik weinig kan ook :P ) .. ik heb er dus niet zo'n last van, en gebruik 'm al ruim 2 jaar bij verschillende systemen. Snap wel dat er mensen zijn die wel problemen ermee gehad hebben maar dat heb ik dus (nooit) niet gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ok, buiten het feit om dat je nog nooit problemen hebt gehad, vind je het die 60 euro waard? Om zo'n risico te lopen? (het is wel de bron van je computer)
na jouw antwoord houd ik er over op, hoop dat ik nooit een anti q-tec topic van jou hoef te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk serieus dat ik de CPU niet eens meer kan verkopen gezien de IHS er al af is. Erop plakken en dan doen alsof het een gewone cpu is gaat ook niet lukken, aangezien bij de IHS een speciaal spul omheen zit waardoor de core goed contact maakt. Als ik nu pasta erop zou doen, IHS er weer terug op maakt de core niet eens contact.

Ja het zou zonde zijn mocht het stukgaan, maar dan kan ik altijd terugvallen op m'n nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Woei ...

* Pilske heeft z'n kast wel érg lang dicht kunnen laten ..

Maar eergister kreeg ik m'n uitbreiding voor m'n PC binnen en dat betekende dat er weer eens vanalles moest worden verandert (ook 'n klein beetje aan de waterkoeling..)
Dus ik heb ff 'n fototje geschoten van m'n waterkoeling (H) het interesseert met niet of jullie geinteresseerd zijn :P (grapje hoor), maar ik draai nou dus al 'n behoorlijke tijd met deze setup. De CPU is 'n klein beetje nog overclockt (200 mhz ong).

CPU idle = 27 graden en GPU idle = 30 graden, dus ik heb niks meer te klagen.

fotooo !!:

Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/962/dsc00056st3.th.jpg

woeptie fuckin dooo .. vragen staat vrij over m'n setup, commentaar leveren mag natuurlijk ook. Maar zeggen dat de kabels er maar zooierig bijhangen mag niet. Ik kan er gewoon niet tegen, iedere keer zie ik supermooi afgewerkte kasten (qua bekabeling) en dan kijk ik weer naar m'n eigen, probeer ik het weer, wordt het weer niks, probeer ik het nog eens .. enz enz enz mgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Je kabels zijn idd bad..
Kijk bijvoorbeeld naar je casefan:
Draai hem zodat de kabeluitgang naar boven wijst met de punt naar hte mobo (2 kwart CW). Doe hem een stukje omhoog en laat hem verdwijnen achter je mobotray

Voeding boven plaatsen scheelt ook veel.
Als je dan op 1 stukje 3 cm metaal weg haalt (kan je een foto sturen) kan je daar je mainpowercable achter duwen zodat ie uit het zicht is. Zelfde voor de GPUstekker

Laat 1 ruimte open tussen je hd'bays, trek alle SATA kabels daar in en verdeel ze vanaf dat punt, zo hoeven ze niet allemaal in het zicht te zitten. (koop zwarte kabels, vallen veel minder op.

Koop een SATA brander (je hebt er nog een vrij zie ik)
En gooi die andere dvdreader er uit (hoevaak gebruik je die nu efficient? om te branden misschien, eens in de 2maanden... dan maak ik er altijd een image van, brand ik hem daarna).
scheelt een hele IDEkabel die nooit mooi zijn, krijgt er 1 sata voor terug.
(koop btw als je andere satakabels koopt met een kop op 90graden, is handig voor spullen die een stuk hoger zitten dan je sata aansluitingen, gaan ze al netjes omlaag uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Waarom is de ene slang helderder dan de andere :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
TEAMIKKE schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:51:
Waarom is de ene slang helderder dan de andere :?
door het zonlicht dat in m'n kast viel (het is zomer hoor mensen :P)
ixl85 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:17:
Je kabels zijn idd bad..
Kijk bijvoorbeeld naar je casefan:
Draai hem zodat de kabeluitgang naar boven wijst met de punt naar hte mobo (2 kwart CW). Doe hem een stukje omhoog en laat hem verdwijnen achter je mobotray
ja ok .. dat is inderdaag 'n optie, maar ik ben lui wat dat betreft :P
Voeding boven plaatsen scheelt ook veel.
Als je dan op 1 stukje 3 cm metaal weg haalt (kan je een foto sturen) kan je daar je mainpowercable achter duwen zodat ie uit het zicht is. Zelfde voor de GPUstekker
No can do .. bovenin hangt van achter naar voor m'n 360 radiator ..
Laat 1 ruimte open tussen je hd'bays, trek alle SATA kabels daar in en verdeel ze vanaf dat punt, zo hoeven ze niet allemaal in het zicht te zitten. (koop zwarte kabels, vallen veel minder op.
Kan ook al niet, de bovenste drie slots zijn onbruikbaar door m'n rad + pomp, die daaronder heb ik dus m'n DVD-rom + DVD-brander inhangen hierdoor kunnen m'n HDD modules alleen op deze manier m'n kast in (I)
Koop een SATA brander (je hebt er nog een vrij zie ik)
En gooi die andere dvdreader er uit (hoevaak gebruik je die nu efficient? om te branden misschien, eens in de 2maanden... dan maak ik er altijd een image van, brand ik hem daarna).
scheelt een hele IDEkabel die nooit mooi zijn, krijgt er 1 sata voor terug.
Ik gebruik m'n dvd-rom best vaak, gewoon uit gewoonte omdat ik dvd's afspeel in dvd-rom spelers :P en brandbare dvds gaan altijd in de brander ..
(koop btw als je andere satakabels koopt met een kop op 90graden, is handig voor spullen die een stuk hoger zitten dan je sata aansluitingen, gaan ze al netjes omlaag uit zichzelf.
dat is wel 'n goed plan.. maar deze kabels zaten gewoon in de door bij m'n mobo :P en als echte hollander gebruik je natuurlijk het liefst spullen die je toch al hebt.

Maar goed .. in principe maakt het niet zoveel uit dat het 'n zooitje is in m'n kast .. er zit toch 'n (bijna) dichte zijkant voor .. :P

[ Voor 81% gewijzigd door Pilske op 28-03-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Iemand tips omtrend het maken van een "tupperware" reservoir ?

Ik heb nog een oud systeempje zonder reservoir en die wil ik graag weer gebruiken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
T-line gebruiken :+ stuk minder risicovol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Als je een tupper wilt gebruiken, neem dan op zijn minst een stevige. Het lastigst is namelijk om de koppelingen lekvrij aan te brengen. Een stevige basis is daarom een goed begin. :)

Maar is een T-stukje niet handiger als je niet voor een compleet reservoir wilt gaan?

Moet eens leren verversen.... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Roamor op 28-03-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik zeg maar zo: Great minds think alike ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Tupperwarebak, kunststofkoppelstuk, lijmpistool:

Afbeeldingslocatie: http://www.tupperware.nl/images/L36273_ruimtespaarders.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/schlauchverbinder_90_pvc_8x1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://shop.claerbout.be/images/article_la/464.jpg

Lijkt me wel mogelijk...
Boven in de bak een gat, koppelstuk er door, slang er aan om het water niet te laten kletteren.
geheel ruw maken, het gat iets groter maken dan het koppelstuk. Een lepel bij de hand hebben.
Aan alletwee de kanten lijm er in knallen, met de lepel de hete lijm vormen (kan ook met je vinger, maar na 3 keer gaat het pijn doen... ervaring).
Als je het goed doet krijg je nu aan weerskanten een cirkel die in het midden dunner is, zo kan ie niet los laten.

Zelfde principe aan de bovenkant met een langere slang.
Je kan het ook beneden doen, lijkt me wel minder veilig, staat er namelijk altijd water op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik heb het niet zo op gelijmde verbindingen waar water op staat. De pomp geeft toch altijd trillingen door de hele setup, en lijm gaat dat op den duur gewoon niet houden lijkt mij. Dan zou ik eerder beide aanslutingen boven aan doen, waarbij de inlet gewoon het water in het reservoir spuit, en de outlet het water via een slang vanaf de bodem laten halen. Dan heb je op de koppelingen zelf tenminste geen/minder druk staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Neem anders een oude dvd rom drive en haal die leeg.
Snij dunne plexie glas plaatjes passend erin en dicht de boel met transparante siliconenkit.
Neem schroef koppelingen die je er stevig indraaid, (eerst even boren :) ) dus deels door het ijzer en de plexie.
Stevig zat lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Dat had mijn voorkeur ook al :)
Maar dat is eigenlijk geen lijm he, is een soort plastic, word super heet/vloeibaar en daarna weer hard.
Het is geen Bizon-spul ofzo, dus als je dat bovenin doet lijkt me wel dat het zal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 19:47
Ik ben van plan om over te gaan op watercooling, omdat mijn pc op mijn slaapkamer staat, en ik het liever iets stiller wil hebben.

Mijn systeem:
Athlon64 X2 3800+ AM2 (op het moment op 2400 Mhz, Boxed koeler)
Asus M2N-E AM2 (met zo'n heatpipe pricipe om de warmte van de NB weg te voeren, geen fan)
2x 512mb PC5300 (standaard el-cheapo)
MSI 7900GTO (op het moment: Core: 675 Mem: 1600, standaard koeler)
Wat HDD's, brander, geluidskaart enzovoort.

Dit zit allemaal in een standaard kast, met 2x 350W voeding.

Re-Activity biedt het een en ander aan, en heb dit uitgezocht voor mijn aanstaande watercooling:

Asetek WaterChill DYO Hydor L20 Pump
Alphacool NexXxoS XP Bold
Alphacool NexXxos NVXP-3
HW Labs Black Ice Pro II

Het is de bedoeling dat de radiator samen met 1 van de 2 voedingen in een apart kastje komen, met eventueel de hdd's erbij.

Nu is mijn vraag of dit wel goed bij elkaar past, en of et een redelijke vooruitgang is qua koelprestaties, voor mijn systeem?
In eerste instantie gaat het me om het geluid, aangezien ik er 1 meter vanaf slaap, heb daarom al gekeken naar luchtkoelers als de Zalman 9000, maar die kosten ook al gauw 60 euro, dus heb ik liever watercooling voor een paar euro meer.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Als ik zo op aquatuning.de kijk zie ik dat een BIP 360 maar 8 euro duurder is.
Zou ik eerder die nemen, kan je hoogstwaarschijnlijk makkelijker passief draaien als je een beetje airflow in je case hebt en je compu snachts idle is (dus als je niet aan het renderen bent ofzo, downloaden boeit niet)

En anders zou ik voor de BIX240 gaan (extreme versie) is ~ 7 euro duurder, is wel maar 2*120, in principe ook al genoeg hoor, heb de zelfde rad en kan mijn systeem ook passief laten draaien, verder staan mn fans altijd op 600rpm, wat ik ook doe. Dat zou bij jouw systeem dus ook makkelijk moeten kunnen. (vooral omdat jouw gpu minder heet word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
BertusB404 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:51:
Het is de bedoeling dat de radiator samen met 1 van de 2 voedingen in een apart kastje komen, met eventueel de hdd's erbij.
Die voeding in het aparte kastje gebruik je dan alleen om de pomp aan te drijven? Lijkt mij nogal overkill. Het is beter (en zuiniger) om dan de 220V variant van de pomp te nemen en deze vanuit het aparte kastje gewoon op het lichtnet aan te sluiten.

Dat scheelt je in ieder geval al 1 voeding en bijbehorende fan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 19:47
mijn hardeschijven en brander zijn aangesloten op 1 voeding, en mn mobo en videokaart op de andere.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

heb gekozen voor een t-line, past ook nog eens beter in mn kast !

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.