Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Danjel schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:53:
Bij het multimedia abbonement staat 150 smsjes en een kolom verder 150 belminuten. Maar daaruit haal ik niet dat je 150 smsjes EN 150 belminuten hebt. Het zou mij eerlijk gezegd niks verbazen als dat gewoon hetzelfde is als bij het standaard abbonement.
Op deze site staat: http://www.vodafone.nl/prive/abonnementen/blackberrystorm/
* Nu de eerste 12 maanden voor € 44,50 per maand, daarna € 57,50 per maand
* 300 belminuten + 300 sms'jes
* Zorgeloos Internet en e-mail
Uit die tweede bullet maak ik wel op dat het om een combinatie gaat. Op de site 'wat is wijsheid' wordt dat ook genoemd:
Het eerste jaar betaal je 12 x 44,50 = 534 euro, het tweede jaar betaal je 12 x 57,50 = 690 euro. In totaal betaal je 1224 euro en hiervoor heb je twee jaar lang 300 belminuten, 300 smsjes en onbeperkt internet en mail binnen Nederland.
Ze kiezen daarna ook een abonnement (welliswaar een Scherp abonnement met in mijn ogen een aantal nadelen) die zowel belminuten als smsberichten bevat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat mij betreft is het tijd voor een 'los' topic over de nieuwe BlackBerry. Indien iemand zich geroepen voelt: open aub een nieuw topic.

Ik ga ondertussen in Telecomproviders een topic openen waar over levertijden mag worden gepraat. :)

En daar is ie dan: [ABO] Het BlackBerry Storm levertijden en abonnementen topic ; gelieve dat topic te gebruiken voor discussie over levertijden en abonnementen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 08-11-2008 17:20 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 20:08
Saab schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:30:
[...]

Ik kan anders gewoon de gratis hotmail op mijn BB ontvangen. Waarom zou dat niet kunnen?
Omdat dit een beperking is in de dienstverlening van Hotmail? Het is algemeen bekend dat het eigenlijk niet werkt, tenzij je een Hotmail account hebt dat al een ruime 5 jaar of ouder is. De nieuwere accounts kunnen niet als pop3 ontvangen worden en dus gebruikt worden voor BB.

Tenminste, dit was tot voor kort zo. Nu zie ik wel dit: http://www.blackberry.com/la/select/live/ maar hier staat weer het volgende:
*Windows Live may not be supported by your service provider. Please check with your service provider for feature and service availability.
Lekker overzichtelijk, en ik zou dus ook zeker aanraden dat geïnteresseerden een belletje maken naar de provider van je keuze om te kijken of Hotmail werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:12
pven schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:17:
Wat mij betreft is het tijd voor een 'los' topic over de nieuwe BlackBerry. Indien iemand zich geroepen voelt: open aub een nieuw topic.

Ik ga ondertussen in Telecomproviders een topic openen waar over levertijden mag worden gepraat. :)

En daar is ie dan: [ABO] Het BlackBerry Storm levertijden en abonnementen topic ; gelieve dat topic te gebruiken voor discussie over levertijden en abonnementen. :)
Het grote blackberry storm topic!!

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
JottemJ schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:13:
Omdat dit een beperking is in de dienstverlening van Hotmail? Het is algemeen bekend dat het eigenlijk niet werkt, tenzij je een Hotmail account hebt dat al een ruime 5 jaar of ouder is. De nieuwere accounts kunnen niet als pop3 ontvangen worden en dus gebruikt worden voor BB.
Volgens mij zit dit dan recent in BIS, lees de volgende press release maar eens:
http://www.microsoft.com/.../05-12WLBlackberryPR.mspx

Ik heb het vermoeden dat voorheen alleen Hotmail via POP3 (wat inderdaad niet gratis is) beschikbaar was, maar dat BIS nu ook de mail zonder POP3 kan ophalen.
Tenminste, dit was tot voor kort zo. Nu zie ik wel dit: http://www.blackberry.com/la/select/live/ maar hier staat weer het volgende:
[...]
Lekker overzichtelijk, en ik zou dus ook zeker aanraden dat geïnteresseerden een belletje maken naar de provider van je keuze om te kijken of Hotmail werkt.
Dat bevestigt dan wel mijn vermoeden want de provider hanteert een bepaalde versie van BIS.

[ Voor 27% gewijzigd door blackd op 08-11-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Laatst online: 06-10 16:59
Ik denk dat sinds ongeveer 6 maanden de config op een BIS account een stuk makkelijker is geworden:

Waar je vroeger, voorheen, moest hannessen met pop en smtp is het nu erg straight forward; vul je email adres in en je wachtwoord en de BIS server zoekt de rest erbij. Als ik mijn serviceboeken bekijk lijkt het erop als ie niks met pop3 en smtp doet. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik mijn Exchange mail op mijn BB ontvang terwijl de er niet eens een pop3 connector open staat op onze exchange server.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Saab schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:28:
Dat is ook 1 van de redenen waarom ik mijn Exchange mail op mijn BB ontvang terwijl de er niet eens een pop3 connector open staat op onze exchange server.
Exchange gaat dan via OWA toch? Ik begreep dat er dan een delay op zit van max. 15 minuten.

[ Voor 9% gewijzigd door blackd op 08-11-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danjel schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:03:
Kijk eens op bestelmaar.nl
Staan ook 1 jaar abbo's tussen.
Jamaar dat is volgens mij zonder BIS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
blackd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:36:
[...]

Exchange gaat dan via OWA toch? Ik begreep dat er dan een delay op zit van max. 15 minuten.
Bij mij is OWA instant dus dan zou ik email vanaf de exchange server mi ook direct moeten zijn, er zit idd een delay van circa 15 minuten op.

Maar idd, lijkt erop alsof BIS OWA gebruikt: http://blackberryforums.p...e_server_email_push-6634/

Geen echte push maar polling.

[ Voor 18% gewijzigd door Saab op 08-11-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Saab schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:51:
Bij mij is OWA instant dus dan zou ik email vanaf de exchange server mi ook direct moeten zijn, er zit idd een delay van circa 15 minuten op.

Maar idd, lijkt erop alsof BIS OWA gebruikt: http://blackberryforums.p...e_server_email_push-6634/

Geen echte push maar polling.
Ik begreep dat het zo zat:
BIS pollt OWA voor mail, en pusht het dan naar je Blackberry.

Nog even over het al dan niet hebben van het BIS abonnement, zie deze post:
Hercul3s in "[BlackBerry] Nieuwe generatie BB's"
lijkt mij duidelijk genoeg.
Er is daar gezegd dat Blackberry maps gebruik maakt van BIS. Volgens mij kan je dat vervangen door Google maps: http://www.google.com/sup...?answer=39891&topic=13539
Voor mail kun je gebruik maken van de Gmail applicatie, alleen dan kun je geen hotmail e.d. ontvangen. Andere pop3 / imap boxen kun je mogelijk met software van derden installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Belgie is het zeer moeilijk om aan een Bold te geraken blijkbaar. :( >:)
Wat ik wel graag zou willen weten is of de Bold met meerdere Bluetooth devices gelijktijdig kan communiceren. Vb.: Auto & PDA. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 22:37
Vorige week eindelijk me Bold besteld bij Typhone.nl... Kreeg ik vandaag pas een email dat hij niet op voorraad is :( ... En als ik nog even geduld heb... Hmm.. Gaat me zwaar af dit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarnsand
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb nu sinds 2 weken een BB Bold in gebruik als alternatief voor mijn zakelijke 8100 pearl.
Echt een geweldig toestel! Ideaal mailen sturen/lezen/agenda, mede door het sublieme scherm. Batterylife niet altijd je van het, maar dat lijkt met nieuwe software iets beter te gaan...ik heb hem in de auto, 'snachts en op kantoor toch regelmatig achter de lader dus dat levert geen onoverkomelijke problemen op.

Probleem is echter alleen dat hij nogal vaak uitvalt. Ik vermoedde eerst een softwareproleem maar ik ben er nu achter dat wanneer ik met de vinger op de achterkant tap of de telefoon gewoon op tafel leg, de bold uitvalt en al dan niet reboot. Dit meerdere malen per dag met als gevolg dat ik de helft van de dag onbereikbaar ben. Ik ga hem terugsturen naar bestelmaar.nl, maar ik vraag me af of dit probleem voor meer mensen herkenbaar is? De batterij, simkaart etc. lijken wel gewoon goed strak in het toestel te zitten..

Intussen baal ik er stevig van.. als dit toestel gewoon stabiel/snel werkt is het een onovertroffen zakenpartner!
(Nu alleen nog een keer ECHT hoogwaardige materialen en dan kunnen ze R&D stop zetten.... ;))

Overigens, ik zie dat ik per abuis voor dit bericht een apart topic heb geopend...hoe kan ik dat verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Spontaan uitvallen heeft RIM volgens mij al enige jaren een octrooi op... Het is iets dat heel veel gebeurt met alle type BB's. Gelukkig heb ik er (nog) geen last van met mijn huidige BB, maar mijn vorige wel en ik hoor het ook regelmatig bij mijn collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Tot op heden alleen incidenteel last van een flash error, waarbij ik de Bold moet herstarten. Ik zou je provider of Blackberry en het voorleggen. Ze zullen je dan waarschijnlijk je Bold omruilen. Als je nog in de eerste 2 weken zit kun je het ook via de winkel proberen om 'm direct om te ruilen.

Met de 8800 had ik alleen nadat ik 'm een paar keer goed had laten stuiteren dat ie enigzins instabiel werdt maar niet dramatisch.

Die batterijduur; daar snap ik niks van. 3G aan of uit, GPS uit of aan, het lijkt niks uit te maken, ik kan maximaal 2 dagen met de bold werken, waar mijn 8800 voorheen het makkelijk 5-6 dagen uithield op 1 lading. Ik kijk 's ochtends en 's avonds door mijn mail en op Internet. Nu vroeg ik het na in de winkel en die vroegen hoe ik mijn bold laadde, ik zei, gewoon 's nachts aan de lader. Volgens hen mocht je 'm niet overladen :? Ik mag toch hopen dat anno 2008 een telefoonaccu niet meer overladen kan worden? Ook in de handleiding staat daar helemaal niets over in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:33
een accu laadt idd niet verder op dan vol... Wat wel gebeurt is dat wanneer de accu dan weer 96% (ik neem maar een getal) vol is hij weer opgeladen wordt. Dit is echt slecht voor Li-ion en Lipo-accu's.....

Ik had met mijn 8110 pearl ook geregeld dat het ding vanzelf weer opnieuw startte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Wat is de laatste firmware voor de Bold KPN... Kan ik elke ook installeren als er maar Multilangues bij staat? Kom namelijk allemaal verschillende firmwares tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Laatst online: 20:33
Bij mijn Pearl was het zo dat Vodafone als vrij snel de 4.5 firmware online had staan terwijl T-mobile er een eeuwigheid over deed. Het deleten van een bestand was voldoende om de firmware gewoon te kunnen installeren zonder ook maar enig gezeur. Het was zelfs een Vodafone UK firmware als ik het wel heb (met alle talen er in).

Zou dus eens zoeken of het bij de 9000 ook zo mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Ruud schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:55:
Bij mijn Pearl was het zo dat Vodafone als vrij snel de 4.5 firmware online had staan terwijl T-mobile er een eeuwigheid over deed. Het deleten van een bestand was voldoende om de firmware gewoon te kunnen installeren zonder ook maar enig gezeur. Het was zelfs een Vodafone UK firmware als ik het wel heb (met alle talen er in).

Zou dus eens zoeken of het bij de 9000 ook zo mogelijk is...
Heb net de firmware: 4.0.0.169_A4.6.0.185 uit Italy erop gezet, schijnt de laatste zijn. Draait tot nu toe perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar kan ik in het menu van de BB vinden dat ik niet meer met een geheim nummer wil bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Oscar Mopperkont schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:41:
Waar kan ik in het menu van de BB vinden dat ik niet meer met een geheim nummer wil bellen?
Phone call log > options > general options > Restrict my identity.

Dit op een BB8110 met 4.5 SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Super dank je! Ik zat te zoeken bij de instellingen en daar is het niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb een simlockvrije BB Bold gekocht vorige week.
Nu heb ik zelf T-mobile relax 150 met PIT en ik vroeg al enkele keren of ik hiermee kon internetten.

Na enig tweakwerk is het alsnog gelukt, google maps werkt, Opera werkt en Nav4All werkt ook met de interne GPS ontvanger, ook de BB browser doet het, mail kan ik natuurlijk niet ontvangen omdat ik geen BIS/BES abo heb maar de gmail app werkt perfect, ik krijg mail met een paar seconden vertraging binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickydeklerck
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-07 12:28
Ik zit te denken om een Blackberry te kopen. Ik wilde alleen weten of het al mogelijk is om navigatie te draaien zonder gebruik te maken van gprs. Ik vind het zonde om hier elke keer geld voor te moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nee volgens mij kan dat niet.
Google maps en BB maps gaan beide via UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickydeklerck
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-07 12:28
Jammer. Ik vind dat wel raar want je zou toch verwachten dat hij de kaarten ook via een sd kaart zou moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Blackberry Bold
Wij hebben hier 2 blackberries die storingen vertonen. Bij KPN wordt er niet echt behulpzaam gereageerd. Iemand een soortgelijke ervaring?

1: Telefoon zegt continu: Simkaart niet gevonden. Na reset, probleem tijdelijk verholpen. Simkaart werkt in andere telefoons naar behoren.

2: Mail komt alleen binnen wanneer er gebeld wordt. Dus in de qeue staan 5 mails 2 uur. Er wordt gebeld en de mail komt binnen. Waar staat de instelling dat de BB continu moet syncen of dat de BIS server moet pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week heb ik een Bold in gebruik genomen ter vervanging van een Samsung Omnia(1,5maand) en daarvoor had ik een BB 8700(2,5jaar :)).

BES scoort toch een pak beter dan Activesync moet ik zeggen; mijn batterij gaat echt VEEL langer mee.
(batterijduur bij de Omnia stond evenredig met het gebruik aan Activesync, zette ik het uit dan kon ik een dag of 4 verder, zette ik het aan dan deed ik er nog geen 12u mee, het heeft dus weinig te maken met het grotere touchscreen)

De WIFI functie op mijn BB lijkt ook veel stabieler dan op zowel mijn Nokia N95 als op de Omnia. Hij detecteert ook altijd netjes welke AP hij moet nemen en ik hoef me geen zorgen te maken om het uit te zetten, batterijverbruik is ook aanvaardbaar.

Vooral de wekker en Nachtkast functie vind ik een enorme verbetering tov die op mijn 8700.
Het scherm is heel zuiver, beter dan de Omnia naar mijn gevoel.

De eenvoudige migratie van de 8700 naar de Bold was ook verrassend, ik wist niet dat hij zelfs het wachtwoordbeheer zou meenemen, maar dat deed hij toch.

Apps die ik extra geinstalleerd heb: Opera Mini(na kennismaking met Opera op de Omnia moet ik toch concluderen dat dit een betere browser is dan die van RIM), Facebook(Pics rechtstreeks uploaden :P), MSN

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 15:54
Is het nog steeds niet mogelijk om de bold met t-mobile te combineren (inc bis/bes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Is hier iemand bekend met de overstap van een Nokia E71 naar een Blackberry Bold? Was
het de moeite waard? Het prachtige scherm en aantrekkelijke toetsenbord van de Bold houden mijn gemoederen bezig. Het gaat me niet om het push mail systeem, puur om het toestel zelf. Ik hoor graag
de tegenvallers/meevallers van de overstap als iemand daar de moeite voor wil nemen.

Verwijderd

Ik overweeg een Blackberry Curve 8900 te kopen zodra deze uit is. Het enige wat mij doet twijfelen is dat het toestel geen 3g heeft. Nu hoef ik ook niet veel te kunnen internetten onderweg, maar is GPRS voldoende om fatsoenlijk je contacten / agenda en imap met google te kunnen synchroniseren? Hebben er mensen misschien ervaring hiermee?

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
AjodokusK schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:47:
Is hier iemand bekend met de overstap van een Nokia E71 naar een Blackberry Bold? Was
het de moeite waard? Het prachtige scherm en aantrekkelijke toetsenbord van de Bold houden mijn gemoederen bezig. Het gaat me niet om het push mail systeem, puur om het toestel zelf. Ik hoor graag
de tegenvallers/meevallers van de overstap als iemand daar de moeite voor wil nemen.
Ik zat eerder met dezelfde keuze... kiezen voor de E71 (die toen al een hele poos op de markt was) of wachten op de Bold (die toen nog een tijdje op zich zou laten wachten), uiteindelijk heb ik gewacht op de Bold, een filmpje op YouTube gaf daarbij de doorslag, de Bold is zo ontzettend snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

(jarig!)
Weet iemand soms bij welke provider een blackberry bold te kopen in Engeland? Dus ééntje die een niet al te strict abonnement heeft, waar je gemakkelijk van onder kan muizen? Alvast vriendelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 09:28
Nadat ik een weekje een gloednieuwe BlackBerry Pearl heb geleend van een vriend, ben ik behoorlijk verslaafd geraakt. Het ging om de Blackberry Pearl 8110. Komt hier op korte termijn een opvolger van wat het wachten waard maakt?

Wat ik trouwens tegenkwam op het toestel, is dat de help functie op het toestel een 404 fout gaf nadat de simkaart geïnstalleerd was. Heeft iemand hier een oplossing voor? Blackberry Maps heb ik overigens nooit aan de praat gekregen op het apparaat.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb sinds kort ook een BB Bold. Prima dingetje, we hebben de BES server zelf geinstalleerd maar komen ergens niet uit.

Het begint al bij het activeren van sommige toestellen, meestal lukt dit pas de 3e keer. Dan, als je een e-mail stuurt komt er meestal een kruisje bij te staan en zegt hij "niet verzonden", je hebt dan de keuze om opnieuw te verzenden en dan doet hij het na 2 of 3 keer meestal wel. Als je een website probeert te openen kan het zijn dat ik die tot wel 10 keer opnieuw moet aanklikken voordat hij begint te laden, de andere keren geeft hij een communicatie fout. Ook andere diensten moet je extra aansporen om te werken, bijvoorbeeld een programma die het weer weergeeft wil soms niet vanzelf updaten. Ook als je een programma probeert te installeren via een website (googlemaps) lukt dat pas na 8 keer opnieuw proberen. Het vreemde is dat Windows Messenger wel altijd reageert op het versturen van berichten en ook altijd online is.

Het maakt niet uit of de verbinding gsm, gprs of 3g is bij het proberen.

Verder vroeg ik me af of het mogelijk is om naast de zakelijke pushmail ook prive mailboxen te ontvangen met pop oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik overweeg ook om eerdaags een BB Bold te kopen, ik heb daarom met KPN gebelt vandaag en gevraagd hoe dit werkt. Ze hebben mij verteld dat je via kpn.blackberry.com de pop/imap gegevens kan invullen van de e-mail adressen die je gepushed wil hebben naar je BB, dus ja het is mogelijk volgens hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

Pixal schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 01:57:
Ik heb sinds kort ook een BB Bold. Prima dingetje, we hebben de BES server zelf geinstalleerd maar komen ergens niet uit.

Het begint al bij het activeren van sommige toestellen, meestal lukt dit pas de 3e keer. Dan, als je een e-mail stuurt komt er meestal een kruisje bij te staan en zegt hij "niet verzonden", je hebt dan de keuze om opnieuw te verzenden en dan doet hij het na 2 of 3 keer meestal wel. Als je een website probeert te openen kan het zijn dat ik die tot wel 10 keer opnieuw moet aanklikken voordat hij begint te laden, de andere keren geeft hij een communicatie fout. Ook andere diensten moet je extra aansporen om te werken, bijvoorbeeld een programma die het weer weergeeft wil soms niet vanzelf updaten. Ook als je een programma probeert te installeren via een website (googlemaps) lukt dat pas na 8 keer opnieuw proberen. Het vreemde is dat Windows Messenger wel altijd reageert op het versturen van berichten en ook altijd online is.

Het maakt niet uit of de verbinding gsm, gprs of 3g is bij het proberen.

Verder vroeg ik me af of het mogelijk is om naast de zakelijke pushmail ook prive mailboxen te ontvangen met pop oid?
Vreemd. Je hebt wel de laatste versie van BES met eventuele patches/hotfixes? Ik krijg binnenkort een training, daarna maar eens kijken hoe onze BES server er exact voorstaat. Als er voor jou geen training in het verschiet ligt zou ik eens bellen met GPXS, die hebben de installatie ook bij ons gedaan en dat werkt vlekkeloos.

Oh, en voor zover ik weet gaan prive popboxen niet werken, of je moet Gmail gebruiken met de applicatie van Google voor BB's, dat werkt perfect. Heb ik ook draaiend.

[ Voor 5% gewijzigd door Arfman op 07-01-2009 21:38 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:37:
Oh, en voor zover ik weet gaan prive popboxen niet werken, of je moet Gmail gebruiken met de applicatie van Google voor BB's, dat werkt perfect. Heb ik ook draaiend.
Hmm oke, heb je ook KPN? Hoe kan het dan dat de mensen op de klanteservice ik geloof dat deze jongenman er best wat verstand van had wel zegt dat het kan? Volgens hem kon je elke e-mail box waarvan je de geldige pop of imap server van opgaf geregistreerd worden om te pushen naar je BB.

Heeft iemand het misschien getest onlangs? Voordat een verkoper weer zegt dat het wel kan, en later blijkt dat het dus inderdaad niet kan? Kan je wel met die gmail app blijven mailen via de standaard mail client op de BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:42:
[...]

Hmm oke, heb je ook KPN? Hoe kan het dan dat de mensen op de klanteservice ik geloof dat deze jongenman er best wat verstand van had wel zegt dat het kan? Volgens hem kon je elke e-mail box waarvan je de geldige pop of imap server van opgaf geregistreerd worden om te pushen naar je BB.

Heeft iemand het misschien getest onlangs? Voordat een verkoper weer zegt dat het wel kan, en later blijkt dat het dus inderdaad niet kan? Kan je wel met die gmail app blijven mailen via de standaard mail client op de BB?
Ik heb inderdaad ook KPN. Als ik op mijn Bold naar Installatiewizard ga, en ik kies E-mail instellen, heb ik maar 1 optie: "Ik wil een emailaccount van het werk gebruiken met een BES server". Ik zou niet weten hoe ik daar andere POP boxen in kan stellen, maar dat kan aan mij liggen.

En dat Gmail verhaal van je snap ik niet. Als ik mijn Gmail wil checken op mijn BB, open ik de Gmail applicatie en mail ik van daaruit. De BB mailapplicatie is puur en alleen voor je BES mailbox.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:42:
[...]

Ik heb inderdaad ook KPN. Als ik op mijn Bold naar Installatiewizard ga, en ik kies E-mail instellen, heb ik maar 1 optie: "Ik wil een emailaccount van het werk gebruiken met een BES server". Ik zou niet weten hoe ik daar andere POP boxen in kan stellen, maar dat kan aan mij liggen.

En dat Gmail verhaal van je snap ik niet. Als ik mijn Gmail wil checken op mijn BB, open ik de Gmail applicatie en mail ik van daaruit. De BB mailapplicatie is puur en alleen voor je BES mailbox.
volgens de site van gmail zou je dit kunnen doen:

http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=78882

Ik bedoelde inderdaad hoe je de BB mail applicatie kan gebruiken icm met je gmail adres. Ik wil namelijk graag me gmail adres gebruiken op de BB. Als je die gmail app gebruikt is het hele BB effect natuurlijk weg.

Volgens de mensen van KPN hoort er dus naast de optie "Ik wil een emailaccount van het werk gebruik...." ook een optie te zijn voor prive e-mail adressen. Tevens hebben ze mij verteld dat je via kpn.blackberry.com de gegevens van je account (POP/IMAP) kan toevoegen aan je lijstje met e-mail adressen die op je BB terecht moet komen. Maar dit is dus niet het geval?

edit:

Volgens dit forum zou het ook moeten werken?
http://www.blackberrycentral.nl/forum/viewtopic.php?t=382

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:33:
[...]

volgens de site van gmail zou je dit kunnen doen:

http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=78882

Ik bedoelde inderdaad hoe je de BB mail applicatie kan gebruiken icm met je gmail adres. Ik wil namelijk graag me gmail adres gebruiken op de BB. Als je die gmail app gebruikt is het hele BB effect natuurlijk weg.

Volgens de mensen van KPN hoort er dus naast de optie "Ik wil een emailaccount van het werk gebruik...." ook een optie te zijn voor prive e-mail adressen. Tevens hebben ze mij verteld dat je via kpn.blackberry.com de gegevens van je account (POP/IMAP) kan toevoegen aan je lijstje met e-mail adressen die op je BB terecht moet komen. Maar dit is dus niet het geval?

edit:
Volgens dit forum zou het ook moeten werken?
http://www.blackberrycentral.nl/forum/viewtopic.php?t=382
Bij mij zit die optie er in ieder geval niet, maar dat zou ook een policy kunnen zijn bij ons, dat weet ik niet. Verder heb je ook met de Gmail app gewoon pushmail hoor, het is alleen iets anders dan de BB mailapplicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:49:
[...]

Bij mij zit die optie er in ieder geval niet, maar dat zou ook een policy kunnen zijn bij ons, dat weet ik niet. Verder heb je ook met de Gmail app gewoon pushmail hoor, het is alleen iets anders dan de BB mailapplicatie.
Oke, het enige wat ik op me BB wil is me gmail account en een POP account kunnen gebruiken via de mail client van BB. Misschien dan geen goede keus om een BB aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

flexje

got-father

Voor Gmail op mijn BB Bold ga ik gewoon naar http://mobileemail.vodafone.nl

Hier log ik in met mijn accountgegevens en voeg ik mijn gmail adres toe.

Werkt perfect! ;)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 14:02

Tys

Ik heb momenteel een Blackberry 8220 Flip (vrij onbekend) en wil graag over een tijdje een BB Bold aanschaffen. Ik zit enkel met 1 probleem. Ik wil graag redelijk simpel internationaal kunnen e-mailen en sms-en zonder belachelijke bedragen te moeten neertellen. Onder andere KPN durft €19,87/MB te vragen en een onbekend bedrag voor het sms-en van en naar buitenlandse personen. Het betreft hier eigenlijk alleen de Verenigde Staten waar ik zo nu en dan regelmatig verblijf. Roaming is nooit echt een probleem geweest, ik pik overal wel een netwerk op, alleen ik zit gewoon niet op rekeningen van x00 euro te wachten voor een paar e-mailtjes en sms berichten. Is er iemand die ervaring heeft met het bovengenoemde probleem? Ik kan me niet voorstellen dat er hier geen zakelijke gebruikers zijn die veel reizen. Iemand?

Let op; het gaat dus om e-mail en sms verkeer, nauwelijks bellen, en zeker niet internetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tys op 08-01-2009 17:36 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik heb de Curve van iemand overgenomen.
ik heb hier koptelefoon van Creative Labs EP-630
als ik deze helemaal in female duw, hoor ik mono geluid (rechts)
maar als ik m halve in duw, hoor ik gewoon stereo, heel soms mono (links)
Op halve in, gaat de plug zo makkelijk losschieten. Kan ik wat doen?
Moet je daarvoor echte BB-koptelefoon hebben? of 3.5mm female er aanpassen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandhaas schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:38:
Moet je daarvoor echte BB-koptelefoon hebben? of 3.5mm female er aanpassen of zo.
Ik heb vandaag een Bold gekocht, werkt perfect! Ik kan met een normale 3,5 jack plug mn muziek beluisteren. Lijkt mij ook dat het bij de Curve zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:22:
[...]

Ik heb vandaag een Bold gekocht, werkt perfect! Ik kan met een normale 3,5 jack plug mn muziek beluisteren. Lijkt mij ook dat het bij de Curve zo is?
Hoe is de snelheid van de Bold? Bevalt 'ie je?

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaZ- schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:27:
[...]

Hoe is de snelheid van de Bold? Bevalt 'ie je?
Echt een top apparaat!! Super snel, GPS heb ik nog niet echt goed aan de gang. Het opzetten van de Bold was ook een eitje, via de browser op de BB naar kpn.blackberry.com gegaan, e-mailadres invullen plus je wachtwoord is voldoende, blackberry doet de rest. Alleen het synchroniseren met mn Mac kan wel wat beter, via de app van blackberry kan ik niet mn contacten en agendapunten tegelijk syncen. Wel even wennen als je een iPhone gewent was. Maar ik vind het een heerlijk toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Zandhaas schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:38:
Ik denk dat Curve normaal gesproken ook alleen maar mono geluid geeft. Je hoort stereo denk ik omdat de links en rechts connector allebei de mono connector aanraken.

Normaal gesproken heb je bij de 8800 en de 8700 serie denk ik ook een mono headphone met microfoon. De Bold heeft een stereoheadset met microfoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:43
Ik denk toch echt dat je curve stuk is. Ik heb namelijk een 8310 gehad en die werkte perfect. Een zeer goede mp3 vervanger. Dus je audiouitgang is niet helemaal goed. Hoop dat je wel een kassabon hebt.

Overigens de nieuwe Curve 8900 is echt geweldig. Lekker compact met goed toetsenbord en mooi scherm. Scherm is tov de Bold wel een beetje klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Ik denk toch echt dat je curve stuk is. Ik heb namelijk een 8310 gehad en die werkte perfect. Een zeer goede mp3 vervanger. Dus je audiouitgang is niet helemaal goed. Hoop dat je wel een kassabon hebt.

Overigens de nieuwe Curve 8900 is echt geweldig. Lekker compact met goed toetsenbord en mooi scherm. Scherm is tov de Bold wel een beetje klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar kun je trouwens gratis een BB Bold of Storm theme voor de Curve downloaden? Als je zoekt vind je allemaal sites, maar nergens uiteindelijk gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Voor de mensen die zich het volgende afvroegen. Kun je BES en BIS op 1 BB combineren?

Ja, dat kan.

Ik had al 4 email adressen op mijn Bold draaien, 1 Googlemail, hotmail, vodafone en 1 adres van mijn domein. Vandaag via de BB BES server mijn BB toegevoegd, je stuurt je zelf een activatie emailtje, vult dat in via de wizard tezamen met je email adres, en tada, alle folders(moet je aanvinken, standaard wordt alleen de inbox gesynchroniseerd) en email en telefoonnummers uit je gezamenlijke Exchnage adresboek worden gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Saab schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:54:
Voor de mensen die zich het volgende afvroegen. Kun je BES en BIS op 1 BB combineren?

Ja, dat kan.

Ik had al 4 email adressen op mijn Bold draaien, 1 Googlemail, hotmail, vodafone en 1 adres van mijn domein. Vandaag via de BB BES server mijn BB toegevoegd, je stuurt je zelf een activatie emailtje, vult dat in via de wizard tezamen met je email adres, en tada, alle folders(moet je aanvinken, standaard wordt alleen de inbox gesynchroniseerd) en email en telefoonnummers uit je gezamenlijke Exchnage adresboek worden gesynchroniseerd.
Echter, als je geactiveerd bent met BES heb je niet de mogelijkheid bis accounts in te stellen.

Zoja dan kan iemand me misschien wel uitleggen hoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus Surf & Mail van KPN, de email van mijn domein komt daar ook op binnen, wat ik daar wel jammer van vind is dat ik alle mappen die ik aangemaakt heb wel op mn webmail kan zien maar die kunnen niet gesynct worden met mn BB, weet iemand hier een mogelijkheid voor of kom je dan uit bij een BES server met exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Pixal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:24:
[...]

Echter, als je geactiveerd bent met BES heb je niet de mogelijkheid bis accounts in te stellen.

Zoja dan kan iemand me misschien wel uitleggen hoe :P
Waarom kun je geen BIS accounts meer instellen zodra je op BES bent geactiveerd? Kun je niet meer naar email setup gaan ofzo, of kun je niet meer naar de webpage van je provider (mobileemail.provider.net oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Saab schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:53:
[...]

Waarom kun je geen BIS accounts meer instellen zodra je op BES bent geactiveerd? Kun je niet meer naar email setup gaan ofzo, of kun je niet meer naar de webpage van je provider (mobileemail.provider.net oid)
De instelling ontbreekt, bij de blackberries van ons bedrijf althans. Maar er zijn geen policies die instellingen verhinderen op de toestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Pixal op 13-01-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, ik had een tijdje terug een iphone genomen met een i-300 abbo.
Nu is de BB storm uitgekomen. En deze heb ik simlock vrij (wel vodafone branded helaas) gekocht.

Eigenlijk wil ik nu de blackberry icm met BIS gaan gebruiken.
Maar kan ik BIS wel aanzetten op een i-300 abbo?

De iphone heb ik aan me vriendin gegeven en sim lock vrij gemaakt, leuk toestel maar ik vind de push van BB icm met BIS beter (eerdere ervaringen)

Mjah nu moet het wel kunnen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Pixal schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:25:
[...]

De instelling ontbreekt, bij de blackberries van ons bedrijf althans. Maar er zijn geen policies die instellingen verhinderen op de toestellen.
Humm, tsja, ik heb die BIS optie nadat ik BES geactiveerd had er nog steeds bij staan. Dus het duidt dan in jouw geval toch wel op een policy die al dan niet per ongeluk ergens aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:45:

Eigenlijk wil ik nu de blackberry icm met BIS gaan gebruiken.
Maar kan ik BIS wel aanzetten op een i-300 abbo?
Je provider moet een losse upgrade voor i-300 aanbieden, dan kan het. Geen idee welke provider je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een blackberry bold aangeschaft, maar ik denk dat mn GPS niet werkt, als ik MAPS open blijft de BB maar hangen op "Searching for satellites", ook mn nav4all navigatie blijft maar hangen op het feit dat hij geen GPS coordinaten kan vinden. nav4all geeft ook aan dat ik geen ontvangst heb, doe ik iets fout of ben ik de eigenaar van een maandag ochtend model?

edit:

geruilt en werkt perfect

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Wel een handige review van de Bold op NieuweMobiel. Enige minpunt dat ze aantreffen is de browser. Is dat echt een minpunt om aandacht aan te besteden? Of valt 't wel mee...

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1977wim
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 12:16
Tyson schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:34:
Ik heb momenteel een Blackberry 8220 Flip (vrij onbekend) en wil graag over een tijdje een BB Bold aanschaffen. Ik zit enkel met 1 probleem. Ik wil graag redelijk simpel internationaal kunnen e-mailen en sms-en zonder belachelijke bedragen te moeten neertellen. Onder andere KPN durft €19,87/MB te vragen en een onbekend bedrag voor het sms-en van en naar buitenlandse personen. Het betreft hier eigenlijk alleen de Verenigde Staten waar ik zo nu en dan regelmatig verblijf. Roaming is nooit echt een probleem geweest, ik pik overal wel een netwerk op, alleen ik zit gewoon niet op rekeningen van x00 euro te wachten voor een paar e-mailtjes en sms berichten. Is er iemand die ervaring heeft met het bovengenoemde probleem? Ik kan me niet voorstellen dat er hier geen zakelijke gebruikers zijn die veel reizen. Iemand?

Let op; het gaat dus om e-mail en sms verkeer, nauwelijks bellen, en zeker niet internetten.
Ik heb interesse in de flip-versie en vind hem overal in een english-versie. Op zich vind ik het geen issue dat het OS in het Engels is. Wat ik wel lastig zou vinden is wanneer de typing input language niet naar Nederlands gezet zou kunnen worden. Kan jij me daar duidelijkheid over geven?

bvd

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Je kunt de input language omzetten naar Dutch

http://supportforums.blac...rd.id=Bold&thread.id=3821

Zal voor de flip versie bijna hetzelfde zijn

[ Voor 60% gewijzigd door Saab op 19-01-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik heb het topic al eens doorgezocht naar de navigatie mogelijkheden. In dit topic werd al gesuggereerd dat een BB niet voor dit soort tweaker achtige dingen is, wat me een beetje bevreemd omdat er wel een prima gps is ingebouwd.
Nu ben ik links en rechts wel al Garmin tegengekomen, maar er zijn weinig ervaringen over terug te vinden, en al helemaal niet bij de Nederlandse gebruikers. Is er hier al iemand die zijn BB ook gebruikt voor navigatie (en het liefst ook nog eens grensoverschrijdend)? En wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het lijkt mij juist ideaal om navigatie te combineren met mijn telefoon. Scheelt toch ook weer een apparaat om mee te zeulen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Probleem is alleen dat de GPS zo ongelofelijk brak is in de telefoon. Weet niet of je hem wel eens gebruikt met Google maps oid, maar dan duurt het bizar lang voordat hij je locatie heeft bepaald, als het überhaupt al lukt om een locatie te bepalen. Dat is ook het geval als je in een behoorlijk open ruimte staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:15:
Probleem is alleen dat de GPS zo ongelofelijk brak is in de telefoon. Weet niet of je hem wel eens gebruikt met Google maps oid, maar dan duurt het bizar lang voordat hij je locatie heeft bepaald, als het überhaupt al lukt om een locatie te bepalen. Dat is ook het geval als je in een behoorlijk open ruimte staat.
Nope nog niet. Komende week moet die van mij binnenkomen, dus ik kan het nog niet testen :) Ben me nu nog aan het orienteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS werkt prima, ligt er alleen aan waar je hem houdt, op het dashboard gaat het prima, zodra ik mn BB achterin leg heb ik geen GPS signaal meer. Maar ik geloof dat met een tom tom dit hetzelfde is.

Ik gebruik het gratis programma nav4all. Werkt prima, alleen worden de kaarten steeds opgehaald via 3G, over de grens wordt dit natuurlijk een duur verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb het over op straat lopen, dus van positie in de auto heb ik weinig last ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op straat werkt het prima, hij berekent eerst aan de hand van gsm signaal waar je ongeveer bent. Afhankelijk van de dekking zit dat meestal binnen een straal van 100m, dan kan je dus wel de buurt verkennen op de kaart, op een gegeven moment komt ook het gps signaal binnen en kan je echt navigeren. Dat duurt bij mij meestal maar 10 of 20 seconden. Het heeft ook in enkele keren een paar minuten geduurd.

In de auto zou ik er niet mee kunnen navigeren, te weinig gebruiksgemak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
De nieuwe BlackBerry Curve 8900 heeft WiFi. Weet iemand of je om te internetten via WiFi op zo'n toestel ook de BIS service nodig hebt?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Je kunt gewoon op internet via wifi, let wel op dat je de instellingen op hotspotbrowser zet anders gaat het niet.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Ik heb ook maar besloten om de nieuwe blackberry curve 8900 te gaan halen zodra deze te koop is bij t-mobile. t-mobile is namelijk veel goedkoper met blackberry, je hebt namelijk internet bij je blackberry abbo, samen voor maar 9,95.

Het is dus ff wachten wat ze ervan maken maar ik denk zowiezo wel wat goedkoper dan kpn of met meer belminuten. Jammer dat er bij de launch iets misging bij hun maar ik hoop dat het snel is opgelost

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Heb nu sinds een paar dagen een BB Bold. Ik ben er erg tevreden mee, alleen de accuduur is erg beperkt heb ik gemerkt. Voor de dag voorbij is, is mijn accu meestal al bijna leeg. Heb net Wifi en GPS uitgezet om te kijken of het wat uitmaakt.
Integratie met mijn Parrot Carkit is trouwens wel erg goed. Het meegeleverde hoesje vind ik wat mager. Het had handiger geweest als hier een broekclip aan gezeten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
Een blackberry curve 8900 is bij t-mobile gratis vanaf 26,40 per maand bij ene tweejarig abbonement met blackberry internet. Een bold kost echter maar 80 euro meer met dezelfde maandelijkse kosten.

Ik ga nu mischien toch voor de bold.

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Aapiethaaap schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:00:
Een blackberry curve 8900 is bij t-mobile gratis vanaf 26,40 per maand bij ene tweejarig abbonement met blackberry internet. Een bold kost echter maar 80 euro meer met dezelfde maandelijkse kosten.

Ik ga nu mischien toch voor de bold.
Ik heb ze hier naast elkaar liggen, de bold heeft een 10 keer mooier scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
Pixal schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:04:
[...]

Ik heb ze hier naast elkaar liggen, de bold heeft een 10 keer mooier scherm.
Uit reviews had ik dat nog niet meegekregen eigenlijk! Zeker wanneer de curve 20 pixels meer heeft. Als je ze in de zak van je spijkerbroek doet, heb je dan het idee dat de bold echt veel groter is?

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Wij hebben ze hier alle drie, Bold, Javelin en Storm en volgens mij is het scherm van de eerste twee hetzelfde qua grootte en resolutie. Voor films is de Storm ideaal.

Binnenkort heb ik naast mijn Bold ook een Storm en dan zal ik ze in een review eens naast elkaar leggen.

Hmm, idd is het scherm van de Javelin 20 px breeder. Vraag me af of dat zoveel verschil maakt in de dagelijkse praktijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Saab op 31-01-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ik heb de Bold en 8900 gebruikt maar ik vind de Bold net te groot. De 8900 is perfect lekker compact alleen geen 3G, maar daar maak ik geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Goed dat je dat opmerkt. Ik mag voor mijn werk kiezen tussen de Javelin en de Storm(of de bold maar die heb ik prive al). Ik wil absoluut niet zonder 3G.

Ik snap eerlijk gezegt niet dat BB nog apparaten uitbrengt zonder 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
jvdb1975 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:45:
Heb nu sinds een paar dagen een BB Bold. Ik ben er erg tevreden mee, alleen de accuduur is erg beperkt heb ik gemerkt. Voor de dag voorbij is, is mijn accu meestal al bijna leeg. Heb net Wifi en GPS uitgezet om te kijken of het wat uitmaakt.
Integratie met mijn Parrot Carkit is trouwens wel erg goed. Het meegeleverde hoesje vind ik wat mager. Het had handiger geweest als hier een broekclip aan gezeten had.
uiteraard maakt het uitzetten van WiFi en GPS verschil :D

Mijn accu gaat 3-4 dagen mee, en dan gebruik ik de hele dag door UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Vanochtend van de lader gehaald. paar smsjes verstuurd, niet gebeld en toch al 2 streepjes accu minder. Ik moet er echt aan wennen dat dit soort apparaten stroom vreten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb de Storm nu zelf al dik 2 maanden. Vind het touchscreen erg goed werken ten opzichte van een iPhone, toch vind ik de reactiesnelheid (nu zelfs met firmware 0.90) niet altijd optimaal. Ik wil een telefoon die het altijd goed doet en waarvan de snelheid prima in orde is zonder je aan het een en ander te moeten ergeren. Soms blijft de Storm haken en kun je klikken tot je een ons weegt en opeens doet hij wat hij moet doen, dat is niet erg bevorderlijk voor je humeur.

Uit verhalen en reviews hoor ik dat de Bold daarentegen snel werkt, hoe is jullie mening daarover?

De Storm heeft nog te vaak last van memory leakage, al is dat steeds minder aan het worden... hoe zit dat met de Bold, zijn er mensen die hier zo'n apparaat hebben en er feilloos mee werken?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Ik ben dik tevreden met mijn Bold. Enige min punt is de batterij levensduur. Zeker als ik reis gaat de batterij niet zo heel lang mee, maximaal twee dagen.

Ik heb zelden foutmeldingen of vastlopers( 1x per maand max.)

Overigens heb ik de indruk dat de Storm ook niet verkeerd is, 2 collega's zijn er 1 aan het testen en vooralsnog zijn ze redelijk tevreden.

Ik krijg er binnenkort ook eentje en dan leg ik ze naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Op zich is de Storm niet verkeerd, maar ik vind hem soms te traag en hij reageert soms niet. Vodafone/RIM releasen ook niet tijdig nieuwe OS versies, terwijl de gelekte versies overal te verkrijgen zijn.

Vandaar dat ik eraan zit te denken om toch over te stappen naar een Bold, dan maar geen touchscreen.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opagrover
  • Laatst online: 16-12-2021

opagrover

Als je nou 1mm verder denkt...

Lukt het met de bold om streaming audio (radio) te ontvangen? Uit reviews van oudere modellen begreep ik dat dit toen nog niet kon. Via UMTS gaat dit op andere smartphones best goed. Weet er ook iemand een podcast client voor de nieuwere BB's?

lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 14:37
massari schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:14:
Op zich is de Storm niet verkeerd, maar ik vind hem soms te traag en hij reageert soms niet. Vodafone/RIM releasen ook niet tijdig nieuwe OS versies, terwijl de gelekte versies overal te verkrijgen zijn.
dan installeer je gewoon lekker die gelekte versie. de BB maakt het niet uit welke vendor zijn OS zelf aanpast en installeerd. Ik heb een vodafone curve en heb daar een v4.5.0.124 OS op staan uit EastAsia. Als het maar Engels bevat. Je raakt het Vodfone icon kwijt. Lekker boeien.

Als je het os niet geinstalleerd krijgt moet je de file C:\Program Files\Common Files\Research In Motion\AppLoader\Vendor.xml verwijderen.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Zijn de BB's bij KPN ook branded qua software? Of zit daar de originele RIM software in? Ben nu serieus aan het kijken naar de 8900, maar wil geen Vodafone branded software. Daarom denk ik van provider over te stappen. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

stappel_ schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:24:
[...]
dan installeer je gewoon lekker die gelekte versie. de BB maakt het niet uit welke vendor zijn OS zelf aanpast en installeerd. Ik heb een vodafone curve en heb daar een v4.5.0.124 OS op staan uit EastAsia. Als het maar Engels bevat. Je raakt het Vodfone icon kwijt. Lekker boeien.

Als je het os niet geinstalleerd krijgt moet je de file C:\Program Files\Common Files\Research In Motion\AppLoader\Vendor.xml verwijderen.
Ik ben er al bekend mee... ik heb reeds gelekte software erop zitten. Op dit moment heb ik 0.90 erop staan.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Joepv schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:26:
Zijn de BB's bij KPN ook branded qua software? Of zit daar de originele RIM software in? Ben nu serieus aan het kijken naar de 8900, maar wil geen Vodafone branded software. Daarom denk ik van provider over te stappen. :)
Naar mijn weten zijn de KPN versie's niet gebranded, en aangezien ik er 1 heb van KPN... Het enigste wat er van kpn op zit zijn wat instellingen in het serviceboek maar die kun je er gewoon uitgooien.

(Trouwens gister een super progje op crackberry gevonden, Buzzme. Hierdoor gaat de ringtone en trilfunctie tegelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Iemand een idee wanneer de Curve 8900 in simlockvrije uitvoering gaat komen? Wil mijn iPhone verkopen en de Curve gaan gebruiken...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
massari schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:41:
Iemand een idee wanneer de Curve 8900 in simlockvrije uitvoering gaat komen? Wil mijn iPhone verkopen en de Curve gaan gebruiken...
De curve 8900 heet de Javelin ;)

Hij staat bij ons (the phonehouse) al in het systeem, maar er zijn er nog geen op voorraad. Zal dus niet al te lang meer duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
.
massari schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:41:
Ik heb er een voor je. mail@nfaase.nl

BTW de kpn versies zijn gewoon simlockvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
NicoF schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:59:
.
[...]

Ik heb er een voor je. mail@nfaase.nl

BTW de kpn versies zijn gewoon simlockvrij.
Ik zou opletten met zulk soort uitspraken te doen, vaak is dat enkel de eerste batch. Die willen ze dan nog weleens simlockvrij de deur uit doen om zo de concurrentie voor te blijven que releases.
Hoeft echter niet te betekenen dat die simlock er bij volgende toestellen nog steeds niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Vaak zijn juist de eerste batch gelockt. Dit was zo ook bij de Bold. Naar een aantal weken waren ze bij de shops simlockvrij.
Waarschijnlijk een fout toendertijd aangezien de unlockcode gratis gegeven werd door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BB 8800 klein probleem :-) als ik aan het browsen ben en ik druk op de r toets dan was dat bij mijn bb 8700 altijd de knop om de pagina de refreshen maar bij de BB 8800 krijg ik een scherm met een melding:

Verbindinggegevens
Host: Onbekend
Duur
Verzonden bytes
Ontvangen bytes

Beveiliginginstellingen
Informatie niet beschikbaar

Iemand ervaring?????oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Aapiethaaap schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:17:
[...]

Uit reviews had ik dat nog niet meegekregen eigenlijk! Zeker wanneer de curve 20 pixels meer heeft. Als je ze in de zak van je spijkerbroek doet, heb je dan het idee dat de bold echt veel groter is?
Vergeet wat ik heb gezegd, was in de war met de typenummers.

We hebben nog steeds iets raars op onze BES server. Onze bb's kunnen mail nauwelijks de deur uit krijgen (bijna altijd 3 keer opnieuw verzenden aanklikken). Links op websites moet je soms 100 keer opnieuw aanklikken. Het lijkt me niet dat het aan t-mobile ligt, hoewel het een verbazend slecht netwerk is vergeleken met KPN wat we hiervoor hadden.

De proxy instellingen op de BES server zijn in orde maar waar het fout gaat is me een raadsel.

[ Voor 36% gewijzigd door Pixal op 06-02-2009 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil overstappen naar een curve 8900, heb nu een storm, maar wil toch weer van de touch af.
Wat mij o.a. er stoort is het Today scherm wat niet voorhanden is op de storm en die ik vroeger op mijn pearl wel had. Ik vind het superhandig als je direct op je scherm de afspraken e.d. ziet.

Kan iemand mij vertellen of dit wel voorhanden is op de nieuwe Curve 8900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb naast de Storm ook een Curve 8900. Het Today screen heb ik niet, of ik moet dat nog instellen...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 09:51
massari schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:51:
Ik heb naast de Storm ook een Curve 8900. Het Today screen heb ik niet, of ik moet dat nog instellen...
Dat "probleem" had ik op mijn nieuwe Bold ook, kan niet begrijpen dat dat er niet standaard in zit. Het is toch ideaal om meteen je berichten en afspraken te zien.

In ieder geval, ik heb het voor de bold opgelost door er een theme voor te downloaden (Today Theme), waarmee dit standaard wel aanstaat. Misschien even rondzoeken of er een today theme is voor de Curve.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.