Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Sinds afgelopen donderdag heb ik de Bold icm Vodafone. Ik moet zeggen dat het een super fijn toestel is. Hiervoor had ik de 8800 die ook goed beviel, maar zeker op multimedia gebied heeft men goed naar de markt gekeken.

3G werkt prima en vlot; na een telefoontje met Vodafone werkte mijn GPS met Blackberry maps en met Satnav wat gratis hier in de UK wordt meegeleverd.

Eindelijk begint mijn manager ook enthousiast te raken over de Blackberry, ongeveer een jaar geleden stonden wij voor de keuze Windows Mobile of Blackberry waarbij ik uiteraard voor BB opteerde, echter was hij van mening dat dat duurder zou zijn. Anyway, we zijn nu een jaar verder, verschillende gebruikers zijn al met hun 2e of 3e Windows mobile bezig, en ondertussen heeft mijn manager ook maar een Bold genomen waar hij erg happy mee is.

Ik heb hem een jaar lang ziek gemaakt over hoe fijn een BB werkt en dat het altijd werkt.

Binnenkort gaan we dan ook aan de gang met 5 Bold voor de IT afdeling, dus dan krijg ik een 2e Bold. ;)

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Hallo ik wil een nieuwe telefoon gaan kopen. Ik ben student en mijn oog is gevallen op een blackberry bold. Maar nu dacht ik eigenlijk dat je perse zo'n bis/bes abbo voor de blackberry moet nemen om hem te gebruiken. Totdat ik nu zag dat je bij 2call.nl een blackberry bold kan nemen met een gewoon abbonnement en dan onbeperkt internet erbij

Nu snap ik niet meer hoe het zit en als iemand duidelijkheid kan verschaffen zou dat heel tof zijn?

Het liefst neem ik een gewoon abbonnement(vodafone met internet), maar de vraag is of dat dan kan.
Ik wil mijn blackberry gewoon met mijn eigen outlook(gmail, hotmail) kunnen gebruiken, en verder tja... een muziekje en een filmpje en om te internetten natuurlijk. / werkt het HSDPA laptop modem goed??

mvg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 18:53 ]

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Zodadelijk eens de stad in, en dan waarschijnlijk een Bold halen bij Vodafone :)

• Saab
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:27:

Het liefst neem ik een gewoon abbonnement(vodafone met internet), maar de vraag is of dat dan kan.
Ik wil mijn blackberry gewoon met mijn eigen outlook(gmail, hotmail) kunnen gebruiken, en verder tja... een muziekje en een filmpje en om te internetten natuurlijk. / werkt het HSDPA laptop modem goed??

mvg.
Ja dat kan maar je mist de push mail functionaliteit van BIS. Je kunt je Gmail en Hotmail prima in BIS instellen en al je mail wordt automatisch richting BB gepushed. Ik weet niet wat BIS in Nederland per maand kost; ik betaal er hier iets van €7.50 p/m voor.

• addictive
Saab schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:56:
[...]

Ja dat kan maar je mist de push mail functionaliteit van BIS. Je kunt je Gmail en Hotmail prima in BIS instellen en al je mail wordt automatisch richting BB gepushed. Ik weet niet wat BIS in Nederland per maand kost; ik betaal er hier iets van €7.50 p/m voor.
in nederland kost het 15,00 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:26
Ik zit er over te denken om m'n (voor de tweede keer op reparatietoer zijnde) Nokia E71 te vervangen door een BlackBerry Bold. Een SIM-only abonnement heb ik al, dus het zou een los toestel worden. Voor ik daar aan begin, zou ik graag een paar zekerheden hebben.

- Kan ik m'n IMAP-account probleemloos gebruiken zonder verdere BlackBerry-abonnementen en -toestanden? Bovenstaand doet vermoeden van wel (push heb ik niet nodig), maar IMAP is soms een verhaal apart.
- Werkt de navigatie goed? Ik meen dat Garmin er een speciale versie voor heeft. Iemand ervaringen met (betaalbare) navigatiesoftware?
- Zijn er goede mogelijkheden om het dataverkeer te beperken, oftewel, is het mogelijk om te voorkomen dat er automatisch verbinding wordt gelegd e.d.? Ik heb geen databundel en ben ook nog eens van plan langere tijd naar het buitenland te gaan (waardoor nu zo'n bundel afsluiten ook zinloos is).

Andere op- en aanmerkingen die van pas kunnen komen voor een Nokia-gebruiker, zijn ook welkom. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
@ Z-dragon

Je kunt Data services volledig uit zetten of alleen GPRS toelaten bijvoorbeeld.

Je kunt op de blackberry, blackberry Maps gebruiken maar dat is wel van BIS afhankelijk meen ik. Er zijn wel andere applicaties zoals Satnav wat nu gratis wordt meegeleverd hier door Vodafone UK.

Navigatie werkt voor zover ik kan beoordelen prima, ik krijg snel een fix ook binnenshuis. Ik heb de routeplanning nog niet echt geprobeert maar je kunt in elk geval adressen in BB maps invoeren, evt kun je ook adressen uit je adresboek gebruiken. Als ik Bemmel in geef snapt ie in elk geval dat dat in the Netherlands ligt!

Mij lijkt dat je IMAP prima kunt gebruiken; zie Gmail, http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=78882

Zojuist de routeplanning even geprobeert en dat werkt prima met een routebeschrijving en opties als snelste route, kortste en via opties. Ook kun je BB maps naar bepaalde POI als hotels en restaurants laten zoeken.

[ Voor 40% gewijzigd door Saab op 26-09-2008 14:21 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:26
Ik krijg inmiddels de indruk dat er (afgezien van wat wel héle simpele opensource-projectjes) helemaal geen navigatiesoftware te krijgen is die kan werken zonder dataverkeer te genereren. Als dat zo is, houdt het BlackBerry-avontuur hier meteen al op... Nu zie ik ook nog eens dat er geen VoIP-clients beschikbaar zijn... :( Al met al lijkt het RIM niet te lukken deze consument te lokken, terwijl ze juist bezig waren alles gebruiksvriendelijker te maken. Echter, voor alles wat ik zou willen is wel weer een of ander speciaal abonnement nodig. Erg jammer, want Windows Mobile heb ik niks mee en het aanbod van voor mij geschikte Symbian-telefoons valt ook al tegen.

[ Voor 44% gewijzigd door Z-Dragon op 27-09-2008 02:51 . Reden: Toevoeging ]

^ Wat hij zegt.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Z-Dragon: die dingen kunnen allemaal wel op Windows Mobile en Symbian. Je zit bij BB echt verkeerd voor dat soort "tweaker" achtige dingen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:55

flexje

got-father

Ik heb een klein probleempje met mijn Bold icm Vodafone (+ BIS).
Sinds kort kan ik in de browser niet meer klikken op urls. De cursor beweegt wel maar als ik op een link klik gebeurt er niks (er verschijnt wel een 'handje')???

Toestel is meerdere malen uit - en aangezet

[ Voor 20% gewijzigd door flexje op 29-09-2008 16:36 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien al eerder gevraagt of sowieso een domme vraag, maar kan het niet terug vinden in dit topic.

Iedereen weet dat de Blackberry Enterprise Server (BES) best wel duur is in aanschaf.
Zijn hier geen alternatieven voor?

Ik heb vandaag een Blackberry Bold in handen gehad en DAMN! wat een telefoon. Als deze nou ook eens mijn agenda, taken en e-mails vanaf de exchange kan ophalen zou ik hem morgen gelijk ophalen. Maar ben niet bereidt om tussen de €2100 te betalen voor die BES software.

-edit-
Ik zie dat er ook een Professional pakket is:
http://na.blackberry.com/...essional/#tab_tab_pricing
Die kost omgerekend €322 euro. Dat is dan nog te overzien.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 01:06

Boudi

Always Coca Cola

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:12:
Misschien al eerder gevraagt of sowieso een domme vraag, maar kan het niet terug vinden in dit topic.

Iedereen weet dat de Blackberry Enterprise Server (BES) best wel duur is in aanschaf.
Zijn hier geen alternatieven voor?

Ik heb vandaag een Blackberry Bold in handen gehad en DAMN! wat een telefoon. Als deze nou ook eens mijn agenda, taken en e-mails vanaf de exchange kan ophalen zou ik hem morgen gelijk ophalen. Maar ben niet bereidt om tussen de €2100 te betalen voor die BES software.

-edit-
Ik zie dat er ook een Professional pakket is:
http://na.blackberry.com/...essional/#tab_tab_pricing
Die kost omgerekend €322 euro. Dat is dan nog te overzien.
Er is ook een Professional Express versie, die is gratis. Zit 1 CAL bij, en als je meer telefoons wilt kun je tot 30 CALS bijkopen. Functionaliteit is volgens mij (vrijwel) gelijk aan de Professional-versie. Kom je boven de 30 dan moet je naar PRO of BES.

Link: http://na.blackberry.com/.../professional_express.jsp

Met of zonder mayonaise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hallo,
Ik was ook van plan een Blackberry Bold te kopen, en wel via PDAshop.nl.
Hier is het echter mogelijk om 3 blackbery's aan te klikken, 1 van 499 euro en 1 van 509 euro en 1 van 529 euro. Ik de url zie ik kpn, vodafone, en bij de laatste staat niks. Maar als ik er op klik kom ik bij dezelfde webpagina. Kan iemand mij het verschil tussen die 3 uitleggen? :S

Verder had ik nog een vraagje aan de gebruikers van Blackberry. Bij sommige abbonementen kun je kiezen tussen een internetabonement met alleen fatsoensregels (10*normaal), en met een internetabonement van bijv. 10 Mb. Hoeveel Mb gebruik je eigenlijk in een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Op het moment heb ik een Vodafone Scherp abonnement. Lekker goedkoop. Nu wil ik een BB Bold kopen, kan ik dan het UMTS/GPRS helemaal uitschakelen op het apparaat? En dan thuis en op het werk WiFi instellen dat deze synched via WiFi? Pushmail hoeft van mij niet, gewoon om het kwartier syncen over WiFi is voldoende. Met die HTC's kan dit, maar vind een BB een mooier toestel. Kan dit met een BB?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinjoTweaker schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:14:
Hallo,
Ik was ook van plan een Blackberry Bold te kopen, en wel via PDAshop.nl.
Hier is het echter mogelijk om 3 blackbery's aan te klikken, 1 van 499 euro en 1 van 509 euro en 1 van 529 euro. Ik de url zie ik kpn, vodafone, en bij de laatste staat niks. Maar als ik er op klik kom ik bij dezelfde webpagina. Kan iemand mij het verschil tussen die 3 uitleggen? :S
De duurste is simlockvrij, en de andere twee bevatten een simlock: 9000v = vodafone, 9000 kpn = kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepv schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:28:
Op het moment heb ik een Vodafone Scherp abonnement. Lekker goedkoop. Nu wil ik een BB Bold kopen, kan ik dan het UMTS/GPRS helemaal uitschakelen op het apparaat? En dan thuis en op het werk WiFi instellen dat deze synched via WiFi? Pushmail hoeft van mij niet, gewoon om het kwartier syncen over WiFi is voldoende. Met die HTC's kan dit, maar vind een BB een mooier toestel. Kan dit met een BB?
Wat ik heb gezien bij connectie beheer is dat je GPRS/UMTS kan uitschakelen en WiFi blijft dan aan. Dit is dus mogelijk, alleen de intervallen weet ik niet of je dit apart kunt instellen.
Boudi schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:30:
[...]

Er is ook een Professional Express versie, die is gratis. Zit 1 CAL bij, en als je meer telefoons wilt kun je tot 30 CALS bijkopen. Functionaliteit is volgens mij (vrijwel) gelijk aan de Professional-versie. Kom je boven de 30 dan moet je naar PRO of BES.

Link: http://na.blackberry.com/.../professional_express.jsp
Ik neem aan dat ze met:
BlackBerry® Professional Software Express provides a wireless communications and collaboration ....
Niet alleen WiFi bedoelen, maar ook GPRS / UMTS. Als ik het normaal zou beredeneren dat ziet blackberry er geen verschil tussen, maar in de praktijk kom ik soms gekke dingen tegen.

Afgezien daarvan, is er ook een onbeperkt internet abbonement / databundel?
Niet omdat ik internet op de telefoon, maar 10 Mb en 50 Mb klinken allemaal zo weinig en het risico lopen dat je er ruim over heen gaat en flink moet betalen zie ik ook niet zitten.

Kijk bijvoorbeeld bij T-Mobile bij de iPhone abbonement. Extra kosten per maand zo rond de 10 euro en dat is onbeperkt, maar voor BB kan ik dat nergens vinden 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat met die iPhone abbonementen snap ik ook niet. Stuk voor stuk geven ze meer data voor hetzelfde geld. Ik ga er van uit dat je met een iPhone abbonement ook een blackberry kan gebruiken??

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Ik heb een aantal emailadressen toegevoegd via de mobileemail.vodafone.nl site.
Alleen duurt het onwijs lang voordat de emails binnenkomen op mijn BB. ( > 20 minuten) :?
De emails verschijnen wel direct in mijn Outlook.

[ Voor 3% gewijzigd door flexje op 01-10-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:09:
[...]

De duurste is simlockvrij, en de andere twee bevatten een simlock: 9000v = vodafone, 9000 kpn = kpn
Maar ik kan met een Blackberry Kpn ook een Hi abbonement. En ik dacht dat ik met die van vodafone ook meerdere kon, maar dat kan ik nu niet checken omdat die zijn uitverkocht. Komt dit omdat Hi onderdeel is van Kpn (verbeter me als het niet zo is)?
Verder vroeg ik me nog af of Kpn of Vodafone bij hun gesimlockte PDA ook de software veranderen die erop staat, dus dat er bijvoorbeeld een KPN service opstaat of dat soort dingen. Dat het dus niet meer het orginele besturingssysteem is.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinjoTweaker schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:25:
[...]

Maar ik kan met een Blackberry Kpn ook een Hi abbonement. En ik dacht dat ik met die van vodafone ook meerdere kon, maar dat kan ik nu niet checken omdat die zijn uitverkocht. Komt dit omdat Hi onderdeel is van Kpn (verbeter me als het niet zo is)?
Verder vroeg ik me nog af of Kpn of Vodafone bij hun gesimlockte PDA ook de software veranderen die erop staat, dus dat er bijvoorbeeld een KPN service opstaat of dat soort dingen. Dat het dus niet meer het orginele besturingssysteem is.

Bvd
soft ware, als het goed is blijft gewoon die van blackberry, alleen je hebt bij kpn een simlock erop zitten. en bij vodafone simlock en een branding.

hi is onderdeel van kpn, je kunt een hi simkaart gewoon gebruiken in een kpn toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Iemand bij de Bold (9000) al opgevallen dat het display er een beetje scheef in lijkt te zitten ??

De hoek rechts onderin lijkt iets hoger te liggen dan de hoek links onderin ¿ ?

Een collega van mij heeft dit ook, en vraag me nu dus af of dit zo hoort, en of meerdere mensen dit hebben???

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
freddyathlon schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:37:
Iemand bij de Bold (9000) al opgevallen dat het display er een beetje scheef in lijkt te zitten ??

De hoek rechts onderin lijkt iets hoger te liggen dan de hoek links onderin ¿ ?

Een collega van mij heeft dit ook, en vraag me nu dus af of dit zo hoort, en of meerdere mensen dit hebben???
Ditum hierro (scherm wiebelt daardoor)! Binnenkort laten vervangen, want dit is slordig.

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Scherm zit hier prima.

Hoe lang houd de accu het bij jullie het uit? Het lijkt erop alsof de music player redelijk wat juice nodig heeft. Sinds ik m'n Ipod aan mijn vriendin heb moeten afstaan gebruik ik de BB voor muziek onderweg naar mijn werk. Ik heb 3g en WiFi aan staan, scheelt misschien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Scherm zit hier ook prima, alleen denk ik dat ik een brakke versie van de Bold heb gekregen aangezien mijn volume knopjes het niet doen. Totaal geen reactie als ik op harder of zachter druk.

Na het zoeken op inet ben ik erachter gekomen dat er meer mensen zijn die hetzelfde probleem met hun Bold hebben:

http://208.74.204.192/rim...rd.id=Bold&thread.id=1130

http://supportforums.blac...d.id=Bold&message.id=1553

http://forums.crackberry....utton-doesn-t-work-71900/

Ik hoop dat Vodafone een beetje flexibel doet en mij gelijk een andere meegeeft. Heb geen zin om weken te
wachten op reparatie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn Bold. De accu houdt het bij mij ruim 3 dagen vol, dat vind ik een nette standby tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
flexje schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:26:
Scherm zit hier ook prima, alleen denk ik dat ik een brakke versie van de Bold heb gekregen aangezien mijn volume knopjes het niet doen. Totaal geen reactie als ik op harder of zachter druk.

Na het zoeken op inet ben ik erachter gekomen dat er meer mensen zijn die hetzelfde probleem met hun Bold hebben:
heb je al een nieuwe versie van het OS geinstalleerd? Er is nu een versie 4.6.0.162 voor de Bold, al zal je die niet nu al vinden bij KPN of Vodafone, maar je kan hem zonder problemen toch altijd installeren.

RIM is al maanden bezig met het ontwikkelen van het OS en het is nog steeds niet stabiel, zonder bugs, en zeker niet zonder memory leaks.Het is eigenlijk nog een beetje een beta van ze. Zo heeft mijn Curve met v4.5 OS een tijd problemen gehad met de witbalans van de camera. Met een latere versie was dat ook over.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste BB gebruikers

ik heb mijn Blackberry Bold inmiddels binnen en kan er keurig bijna alles mee

ik heb het 17euro kostende vodafone blackberry abbo nog niet afgesloten omdat ik eigenlijk alleen wil internetten en mailen via pop op me bold

op elke andere GSM is dit gewoon mogelijk.
maar kan dit eigenlijk wel op een blackberry? Ik heb hem los gekocht en me weer niet genoeg laten informeren haha

Ik wil dus eigenlijk Internetten via UMTS/GPRS icm Zorgeloos internet (of wifi maar dat werkt al)
en Mailen via POP (ook via zorgeloos internet)

Kan dit wel ?

Edit: En daarbij komt ook dan ik keurig kon internetten via WIFI maar dat hij nu blijft hangen op "bezig met aanvragen"

[ Voor 77% gewijzigd door Donstil op 05-10-2008 18:01 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:12:
Beste BB gebruikers

ik heb mijn Blackberry Bold inmiddels binnen en kan er keurig bijna alles mee

ik heb het 17euro kostende vodafone blackberry abbo nog niet afgesloten omdat ik eigenlijk alleen wil internetten en mailen via pop op me bold

op elke andere GSM is dit gewoon mogelijk.
maar kan dit eigenlijk wel op een blackberry? Ik heb hem los gekocht en me weer niet genoeg laten informeren haha

Ik wil dus eigenlijk Internetten via UMTS/GPRS icm Zorgeloos internet (of wifi maar dat werkt al)
en Mailen via POP (ook via zorgeloos internet)

Kan dit wel ?

Edit: En daarbij komt ook dan ik keurig kon internetten via WIFI maar dat hij nu blijft hangen op "bezig met aanvragen"
Dat kan inderdaad wel, maar je kan dan bepaalde RIM applicaties (zoals webbrowser en mail client) niet gebruiken omdat die via de servers van RIM gaan. Je gaat dus een hoop functionaliteit missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bedankt voor je reactie

heb hem gelijk maar op vraag en aanbod gezet.
dacht dat het allenmaal wat makkelijker zou werken

299,- euro

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 05-10-2008 21:02 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik ga hem dan nu voor de 2e keer ruilen...

Eerste keer omdat er geen verbinding was, waardoor ik geen mail kon ontvangen,
nu dus voor het display wat scheef is, en omdat het geluid steeds wegvalt bij bijv. muziek of filmpjes.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Ik heb inmiddels een nieuwe Bold gekregen. Ze deden totaal niet moeilijk bij Vodafone 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Bij mij was de medewerker wat minder vriendelijk. Kreeg echt een idee van; 'joh, wat loop te toch te zeiken...'

Ik heb zoiets van, een toestel moet GOED zijn...

Maar heb dus een nieuwe met een recht display nu.

Is dit een nieuwe levering ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Heeft iemand een idee wanneer de bol bij T-Mobile beschikbaar is? Zakelijke klantenservice al gebeld maar iedere keer wachtrijen.
Ik heb nu een sim-only abbo bij t-mobile a 30 euri per maand en had begrepen dat je van de bold per se een t-mobile simlock nodig hebt om t-mobile's "instant email" in te kunnen stellen?

Anders moet ik dit sim-only abbo afkopen voor 7 maanden ofzo en dat lijkt me nou ook niet handig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag bij de PhoneHouse geweest en het één en ander nagevraagt.

Vanaf een Hi25 krijg je de bold gratis.

Ik zit zelf te denken aan een Hi30 ten kosten van €30
Hi Altijd online bundel ten kosten van €10.
1e jaar krijg je 50% korting.

Met andere woorden een Blackberry Bold 9000 kost mij dan uiteindelijk het 1e jaar 35 euro per maand en het 2e jaar 40 euro per maand.

Wat ook mogelijk was is een KPN Blackberry bundel van €17,50 en hier krijg je 10 e-mail adressen bij etc.
Maar omdat ik een eigen blackberry server ga gebruiken kan ik ook met de Hi Altijd online bundel uit de voeten.

Ik had namelijk veel duurder verwacht en dit valt mij uiteindelijk erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 16-09 22:26
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:02:
Vanmiddag bij de PhoneHouse geweest en het één en ander nagevraagt.

Vanaf een Hi25 krijg je de bold gratis.

Ik zit zelf te denken aan een Hi30 ten kosten van €30
Hi Altijd online bundel ten kosten van €10.
1e jaar krijg je 50% korting.

Met andere woorden een Blackberry Bold 9000 kost mij dan uiteindelijk het 1e jaar 35 euro per maand en het 2e jaar 40 euro per maand.

Wat ook mogelijk was is een KPN Blackberry bundel van €17,50 en hier krijg je 10 e-mail adressen bij etc.
Maar omdat ik een eigen blackberry server ga gebruiken kan ik ook met de Hi Altijd online bundel uit de voeten.

Ik had namelijk veel duurder verwacht en dit valt mij uiteindelijk erg mee.
Check wel even of Hi altijd online echt onbeperkt is. Dwz, dat er geen poorten geblokkeerd zijn e.d. Anders kan je alsnog geen blackberry server draaien. Ze zijn bij KPN natuurlijk niet dom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een Bold van KPN. Weet iemand hoe het zit met Blackberry maps? Ik kan die niet terugvinden in het menu. Ik krijg trouwens ook de GPS niet aan?
Kan iemand me verder op weg helpen.
Verder wel een Kicke toestel heb meteen me iPhone weggedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ik las in een bericht uit Mei van dit jaar dat het niet mogelijk is om email te ontvangen op een Simlock vrije BB als je een T-mobile abbonement hebt. is dit nog steeds het geval?

Onze directeur heeft T-mobile abbo en heeft op Schiphol even vlug een simlock vrije BB gekocht. nu wil hij hier graag zijn email op ontvangen. is dit mogelijk of niet icm T-mobile. we draaien zelf onze Exchange 2003.

Nu heb ik gelezen dat als je een eigen Bes opzet a $3000 dat het wel mogelijk is. maar zijn er ook andere opties icm T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Ik kan er helemaal naast zitten maar ik zou niet weten waarom een sim lock vrije BB het niet zou doen met een willekeurige T-Mobile sim card.

Alternatief voor Bes is Bis, alleen kun je daarmee alleen je hoofd inbox mee pushen en niet je subfolders(voor als je filters op je mailbox gebruikt)

Waar komt dat bedrag van 3000 dollar vandaan? Je kunt gratis een 1 user versie installeren en 5 user kost 450 pond.

Je kunt BB maps gratis downloaden vanaf de BB servers. Je GPS zet je aan via BB maps of via options.

[ Voor 11% gewijzigd door Saab op 28-10-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik heb gehoord dat T-mobile geen Simlock vrije toestellen op hun netwerk toestaat. Bellen/smsen gaat wel alleen Email verkeer werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Leondendungen schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:25:
Ik heb gehoord dat T-mobile geen Simlock vrije toestellen op hun netwerk toestaat. Bellen/smsen gaat wel alleen Email verkeer werkt niet.
Gehoord? Bron? Kan een provider op afstand checken of jouw toestel unlocked is? En mogen ze dan bepaalde diensten blokkeren ondanks dat je daarvoor betaald en de gebruikersvoorwaarden niet overtreed? Lijkt me van niet maar ik hoor het graag als het anders is.

Overigens voor je werkgever, er zijn promo's dat je de hele server en software gratis krijgt als je 5 BB's in 1 keer afneemt. Even zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Saab op 28-10-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Saab schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:28:
[...]

Gehoord? Bron? Kan een provider op afstand checken of jouw toestel unlocked is? En mogen ze dan bepaalde diensten blokkeren ondanks dat je daarvoor betaald en de gebruikersvoorwaarden niet overtreed? Lijkt me van niet maar ik hoor het graag als het anders is.

Overigens voor je werkgever, er zijn promo's dat je de hele server en software gratis krijgt als je 5 BB's in 1 keer afneemt. Even zoeken.
Stond in dit forum. in een stukje uit Mei 2008:

Heb je die Pearl aangesloten op het T-Mobile netwerk? T-Mobile accepteert overigens geen simlockvrije BB op hun netwerk. Maar het grappige is dat het mij wel lukte om een dataverbinding te krijgen met T-Mobile. Dit terwijl er geen servicebooks van T-Mobile in staan en er gprs is ipv GPRS.

Maar we kunnen met 100% zekerheid stellen dat je niet van je BB kan genieten (zoals de bedoeling is) zonder BES of BIS. Maar het is best prijzig. Het mag best goedkoper. Ik verwacht ook dan als meer consumenten BB nemen de prijs iets naar beneden gaat.

Bij vodafone vind ik het erg jammer dat alleen BB verkeer in de bundel zit en dat je niet kunt internetten (onbeperkt). Bij T-Mobile betaal je hetzelfde bedrag en mag je ook onbeperkt internetten. Tja en dan is het dus maar een tientje voor deze extra dienst.

Probleem is alleen dat onze directeur in een opwelling op schiphol een BB gekocht heeft zonder verder te kijken wat er voor nodig is en wat niet. en nu zegt die tegen ons ik wil er op kunnen mailen regel het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Eigenlijk ging ik ervan uit dat je wel een BB abonnement bij je T-mobile simcard had? Dat is misschien de reden dat bepaalde zaken niet werken. Maar zonder BIS of BES moet je toch wel een third pary email app aan de praat kunnen krijgen?

Want wat ik al eerder stelde, ik zou niet weten hoe en op welke gronden men bij T-mobile jou kan weigeren een sim lock vrije BB te gebruiken. Wat zit er in dat T-mobile abonnement, dat verklaart wellicht de situatie een beetje.

Overigens zie ik de waarde van een BB zonder BES of BIS niet echt. Maar in Nederland schijnt het best prijzig te zijn waar ik hier 5 pond per maand betaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Saab op 28-10-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
flexje schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:17:
Ik heb een aantal emailadressen toegevoegd via de mobileemail.vodafone.nl site.
Alleen duurt het onwijs lang voordat de emails binnenkomen op mijn BB. ( > 20 minuten) :?
De emails verschijnen wel direct in mijn Outlook.
Je eerste mailtjes komen na maximaal 20 minuten binnen. Als je pushed met behulp van BIS vanuit Exchange dan zit er bij mij ook vertraging op, Gmail en Hotmail etc zijn echt instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ook ik heb een T-mobile relaxe 150 abo met Web en Walk.

Ik heb nu nog een iPhone 3G maar wil eigenlijk een bold hebben, mijn vraag is dus ook of ik wel kan internetten op de bold zonder een speciaal abo.
Ik wil geen BIS/BES abo afsluiten maar wel gewoon kunnen surfen.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Bierkameel op 31-10-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Met een BB pearl kom ik gewoon op het internet zonder bes of bis abbo's. Het moet dus wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:43:
Ook ik heb een T-mobile relaxe 150 abo met Web en Walk.

Ik heb nu nog een iPhone 3G maar wil eigenlijk een bold hebben, mijn vraag is dus ook of ik wel kan internetten op de bold zonder een speciaal abo.
Ik wil geen BIS/BES abo afsluiten maar wel gewoon kunnen surfen.

Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik heb een Blackberry Bold met Hi Eindeloos Online en kan ook gewoon internetten.
Ik wou alleen dus verbinding maken met mijn eigen BES server, maar blijkbaar mag dit niet en kan dit niet. Ik zou nu moeten upgraden naar een abbo van 27.50 euro.

Ten eerste never nooit niet, voor dat geld kan ik onbeperkt internet op mun laptop.
Ten tweede zou ik atrasync kunnen gebruiken, maar deze ik ook slechte reviews over.

Ik kan nu kiezen om de blackberry te houden met astrasync of een ander toestel, maar zo mooie als de blackberry vind ik niet gauw denk ik. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:43:
[...]
Ik heb een Blackberry Bold met Hi Eindeloos Online en kan ook gewoon internetten.
Ik wou alleen dus verbinding maken met mijn eigen BES server, maar blijkbaar mag dit niet en kan dit niet. Ik zou nu moeten upgraden naar een abbo van 27.50 euro.
Dit had ik ook al eerder aangegeven:
JottemJ schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:21:
[...]

Check wel even of Hi altijd online echt onbeperkt is. Dwz, dat er geen poorten geblokkeerd zijn e.d. Anders kan je alsnog geen blackberry server draaien. Ze zijn bij KPN natuurlijk niet dom ;)
Het probleem is dat je voor BB-producten ook licenties e.d. af moet nemen bij RIM, die kosten ook geld waardoor de prijzen van de diensten vrij hoog liggen, al is het tarief dat ze hier in Nederland vragen in mijn ogen te hoog. KPN had voorheen wel een BB-start abo voor 9.95 maar dan mocht je maar een paar MB gebruiken, ook niet heel prettig. Je kan wel kijken naar een dienst die BB-servers host. Ala www.gpxs.nl / http://mobileworkstyle.com/hosted-blackberry.aspx doet, hiervoor heb je enkel een data-abo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JottemJ schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:09:
[...]

Dit had ik ook al eerder aangegeven:

[...]

Het probleem is dat je voor BB-producten ook licenties e.d. af moet nemen bij RIM, die kosten ook geld waardoor de prijzen van de diensten vrij hoog liggen, al is het tarief dat ze hier in Nederland vragen in mijn ogen te hoog. KPN had voorheen wel een BB-start abo voor 9.95 maar dan mocht je maar een paar MB gebruiken, ook niet heel prettig. Je kan wel kijken naar een dienst die BB-servers host. Ala www.gpxs.nl / http://mobileworkstyle.com/hosted-blackberry.aspx doet, hiervoor heb je enkel een data-abo nodig.
Ik heb het ook bij diverse partijen nagevraagt, maar het blijkt maar weer dat die mensen er geen ene bal van snappen. Ik ga denk ik straks met pijn in mijn hart de blackberry gedag zeggen, want wat ik wil is niet mogelijk voor een normale prijs.

De 2 diensten die jij hier zo beschrijft is leuk voor particulier, maar kom je al in de zakelijke richting met een eigen exchange server dan is het weer geen optie. De exchange server speelt een grote rol voor bijv. het CRM pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Wat zit er dan zoal in dat contract van 27,50 per maand? Ik vind de totaal prijs nog wel meevallen.

Verder is mobiel internet op een smartphone mi een ander verhaal dan op de laptop; ik zie mezelf nog niet zo snel mijn laptop in de trein openklappen, USB ding aansluiten, in een altijd overvolle trein. Waar je BB altijd klaar voor gebruik is en voor snelle informatie prima voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:43:
[...]

Een Blackberry abonnement kost bij Hi € 17,50, dus dat is € 7,50 duurder dan het normale internetabonnement. Nederland is zeker niet altijd goedkoop met alles, maar laten we ook niet overdrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbertC schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:50:
[...]

Een Blackberry abonnement kost bij Hi € 17,50, dus dat is € 7,50 duurder dan het normale internetabonnement. Nederland is zeker niet altijd goedkoop met alles, maar laten we ook niet overdrijven :)
Voordat je iemand gaat bekritiseren, weet dan wel waar je over praat.
Het abonnement wat jij nu aankaart is de BIS variant. Ik heb het over een eigen Exchange server en dan praat je over een BES variant die wel degelijk voor €27.50 per maand kost.

Hi Eindeloos Online á €10,- is simpelweg internet
Hi Eindeloos Online á €17,50 is de BIS variant en daarbij krijg je 10 e-mail adressen bij je provider
Hi Eindeloos Online á €27,50 is de BES variant en daarbij wordt je eigen exchange server geregistreerd en kun je daarmee synchroniseren.

Dit terwijl een Windows mobile telefoon al met de simpele Active Sync hetzelfde kan en andere telefoons meestal wel een andere optie bieden hiervoor, maar dan met het Hi Eindeloos Online á €10,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

of je zet je eigen BES server neer, dan heb je gewoon alle functies met een normaal abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:24:
of je zet je eigen BES server neer, dan heb je gewoon alle functies met een normaal abbo.
Uhm nee dat is dus niet waar, want ik heb op dit moment mijn EIGEN BES server draaien, maar zonder de Internetbundel MET BES optie kun je niks.

Je eigen server moet geregistreerd worden met een APN service en de data moet over een bepaald protocol wat alleen geactiveerd is met de BES optie en als je dat wilt betaal je €27.50 per maand.

Mocht iemand het hier anders het wel voor elkaar kunnen krijgen dan krijg je van mij een vergoeding om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Ik heb sinds kort een Bold die synchroniseert via/met/door (hoe het ook werkt :P) een BES server op m'n werk. Niet om jullie jaloers te maken, maar wat een fantastische telefoon :9~
Snel, supermooi scherm, alles werkt helder en duidelijk, echt super. Voor mij geen Windows Mobile prut (nofi) meer, wat een verschil met een mijn vorige telefoon (HTC TyTN II).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nu ben ik niet 100% mee met BES servers, maar is dit omdat het geblokkeerd is door je ISP of is dit werkelijk noodzakelijk vanuit blackberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Stond vandaag bij de Vodafone shop, kijkend naar de Bold. Mooie telefoon, jammer dat hij alleen een 2.0 mp camera heeft, maar in feite maak ik weinig gebruik van de camerafunctie van mijn huidige Nokia telefoon. (eerst 5.0 mp N82, nu 3.2 mp E71).

Sinds ik de E71 heb, ben ik gewend aan het QWERTY toetsenbord. Fijn dat de Bold dat ook heeft.

Maar nu komt de Storm in beeld. Men verwacht deze dus vanaf 11 november aanstaande op de markt. 5.0 mp, volledig touchscreen, maar wat ik echt, echt extreem jammer vind is dat deze geen Wifi aan boord heeft. Het is dan geen feature wat ik dagelijks gebruik, maar het is wel zo makkelijk. Het maakt je telefoon wel zo compleet. Nu hoeft het geen probleem te zijn, als je er onbeperkt internet erbij neemt (of BIS), maar toch...

Ik kan de keus niet maken; of de Storm of de Bold, wat zal ik doen?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:29:
Nu ben ik niet 100% mee met BES servers, maar is dit omdat het geblokkeerd is door je ISP of is dit werkelijk noodzakelijk vanuit blackberry?
Als je een eigen BES server wilt gebruiken, dan moet jouw server geregistreerd staan bij Blackberry en of dit aangepast moet worden bij Blackberry of je Provider, maakt op zich niet zoveel uit. Er moet iets gewijzigd worden met betrekking tot APN instelling om bepaalde communicatie toe te staan.
Deze communicatie wordt ook wel Enterprise Data Plan genoemd.

Je provider laat dit alleen toe met BES variant op je bundel en dit kost minimaal €27,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:16:
[...]

Uhm nee dat is dus niet waar, want ik heb op dit moment mijn EIGEN BES server draaien, maar zonder de Internetbundel MET BES optie kun je niks.

Je eigen server moet geregistreerd worden met een APN service en de data moet over een bepaald protocol wat alleen geactiveerd is met de BES optie en als je dat wilt betaal je €27.50 per maand.

Mocht iemand het hier anders het wel voor elkaar kunnen krijgen dan krijg je van mij een vergoeding om het werkend te krijgen.
Ik ga dat morgen bij mijn manager navragen; ik geloof niet dat wij iets extras via Vodafone hoefden te doen om BES icm Exchange aan de gang te krijgen, maar ik kan het mis hebben uiteraard.

Om hoeveel gebruikers praat jij eigenlijk? Je kunt met BIS, met wat tekortkomingen, ook via Exchange communiceren en synchronizeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
massari schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:39:
Stond vandaag bij de Vodafone shop, kijkend naar de Bold. Mooie telefoon, jammer dat hij alleen een 2.0 mp camera heeft, maar in feite maak ik weinig gebruik van de camerafunctie van mijn huidige Nokia telefoon. (eerst 5.0 mp N82, nu 3.2 mp E71).

Sinds ik de E71 heb, ben ik gewend aan het QWERTY toetsenbord. Fijn dat de Bold dat ook heeft.

Maar nu komt de Storm in beeld. Men verwacht deze dus vanaf 11 november aanstaande op de markt. 5.0 mp, volledig touchscreen, maar wat ik echt, echt extreem jammer vind is dat deze geen Wifi aan boord heeft. Het is dan geen feature wat ik dagelijks gebruik, maar het is wel zo makkelijk. Het maakt je telefoon wel zo compleet. Nu hoeft het geen probleem te zijn, als je er onbeperkt internet erbij neemt (of BIS), maar toch...

Ik kan de keus niet maken; of de Storm of de Bold, wat zal ik doen?
Ook ik ben daar niet zo zeker van. De storm lijkt toch een dure aankoop voor een particulier. Helemaal als je hem bij vodafone koopt. Nou heb ik een andere site gevonden en ik vraag mij af waarom zijn andere vodafone abbonementen kunnen aanbieden dan vodafone zelf heeft.
http://www.bestelmaar.nl/bestelm/RAPRD/BlackBerry-9500-Storm-Vodafone/vbb9500bl.html
Dat is de site. Hier heb je een veel bredere keuze dan bij vodafone zelf. Hoe kan dit? Pricewatch geeft wel aan dat het een betrouwbare winkel is (ze proberen het iniedergeval), dus is dit een goede deal, of mis ik dan een stuk van de functionaliteit.
Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, en weet ook niet wat ik nu nodig heb voor internet op de Storm. Weet iemand hier antwoord op?

Pinjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saab schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:20:
[...]

Ik ga dat morgen bij mijn manager navragen; ik geloof niet dat wij iets extras via Vodafone hoefden te doen om BES icm Exchange aan de gang te krijgen, maar ik kan het mis hebben uiteraard.

Om hoeveel gebruikers praat jij eigenlijk? Je kunt met BIS, met wat tekortkomingen, ook via Exchange communiceren en synchronizeren.
Voorlopig 1 gebruiker, aangezien de BES Enterprise Express gratis is voor 1 gebruiker.
Ik ben heeeeeeeeel erg benieuwd of Vodafone het wel kan, maar PhoneHouse, Hi, Primafoon en KPN zeggen dat je het met een BES abbo. moet doen, anders krijg je het nooit voor elkaar.

En hoe bedoel je dat met BIS? Het is wel of niet je agenda, contactpersonen, taken en e-mail synchroniseren. Tussenweg is er volgens mij niet.

Afgezien van de optie AstraSync, maar daar heb ik geen positieve berichten over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ook ik ben daar niet zo zeker van. De Storm lijkt toch een dure aankoop voor een particulier. Helemaal als je hem bij vodafone koopt. Nou heb ik een andere site gevonden en ik vraag mij af waarom zijn andere vodafone abbonementen kunnen aanbieden dan vodafone zelf heeft.
http://www.bestelmaar.nl/bestelm/RAPRD/BlackBerry-9500-Storm-Vodafone/vbb9500bl.html
Dat is de site. Hier heb je een veel bredere keuze dan bij vodafone zelf. Hoe kan dit? Pricewatch geeft wel aan dat het een betrouwbare winkel is (ze proberen het iniedergeval), dus is dit een goede deal, of mis ik dan een stuk van de functionaliteit.
Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, en weet ook niet wat ik nu nodig heb voor internet op de Storm. Weet iemand hier antwoord op?

Pinjo
Ik ben eruit. De Bold lijkt teveel op mijn E71 en persoonlijk vind ik de specs van dit toestel niet overtuigend genoeg om deze als hoofdtoestel te gaan gebruiken en de E71 weg te doen. Ik ga voor de Storm. Rigoreus een ander toestel dan de E71, meer multimedia-gericht en ik ben benieuwd hoe de touchscreen me bevalt. Ik ga het toestel nemen met een Vodafone Ondernemersbundel (ik koop dit toestel zakelijk) + BIS. Ik ben benieuwd hoe het allemaal me gaat bevallen ja of nee. Ik ben Nokiafiel en heb weleens uitstapjes gemaakt richting Siemens of andere merken. Tot op heden altijd weer teruggekomen bij Nokia, aangezien het menustructuur me erg bevalt en de gebruikersvriendelijkheid van de diverse toestellen.

Keuze voor Blackberry is te wijten aan: zakelijk gebruik, e-mailverkeer (nu echt HTML email) en een moderne interface. De Nokia interface vind ik erg verouderd.

Het gemis van WiFi op de Storm zat me wel dwars, maar na wikken en wegen gebruik ik de WiFi niet vaak, alleen thuis op mijn eigen netwerk. Maar in feite geeft het BIS gedeelte van je abonnement meer mogelijkheden voor internetgebruik en je kunt overal op elk tijdstip en plaats internetten zonder dat je in een WiFi netwerk zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Ron_Tweaker op 03-11-2008 09:24 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Laatst online: 24-07-2017
Hoi,

Ook ik ben aan het overwegen om de BlackBerry (Thunder) Storm te nemen alleen zit ik met het volgende;
de abonementen vind ik veels te duur voor een toestel wat rond de €400,00 gaat kosten!!!!!!!!!

Vodafone en BlackBerry willen deze op de kaart zetten maar als daar een te hoge prijskaart aan zit gaat mijns inziens de Storm een flop worden ondanks zijn toch unieke of verbeterde mogelijkheden.
Dat wi-fi er niet op zit heeft gewoon met de providers te maken... zij verkopen data abonnementen en Verizon is hier heel duidelijk in door zowat elk toestel te strippen (Criple) van wi-fi.
nu zou ik wi-fi alleen kunnen gebruiken op mijn thuis netwerk of bij een onbeveiligd netwerk dat ik kan gebruiken.En Hotspots kom ik niet.

Vodafone prachtig dat je dit toestel op de markt brengt exclusief (maar dan wel gelocked) maar de onderstaande abonnementen zijn in mijn ogen geen aanbiedingen.

Ga ik van het goedkoopste uit met een bijbetaling van €79,95 , dan vind ik de 12mnden korting wel leuk maar maakt het de aanbieding zeker niet interresant voor een grotere doelgroep...kom op anno 2008/2009
moet je toch beter naar de geluiden van de consument(en) luisteren.

. MultiMedia 42,50
Nu de eerste 12 maanden voor € 29,50 per maand,
daarna € 42,50 per maand
150 belminuten € 22,50 pmnd
150 sms'jes

Inclusief e-mail
Inclusief Zorgeloos Internet €10,00 pmnd (ook inclusief e-mail mijn bevinding)
looptijd 24 maanden
Toestelprijs:
€79,95

een simpele bereking brengt mij tot de volgende conclusie;
Multimedia €42,50 even duidelijk op een rijtje;
1e jaar €13 á €14 euro korting pmnd
2e jaar betaal je dit;

Basis abo 150 min/sms = € 22,50
Zorgeloos Internet = € 10,00
BB e-mail = € 10,00 !!!!! ( wat krijg je hiervoor terug in mogelijkheden?)
€79,95 bijbetaling op een toestel van circa €400,00/€500,00 met bovenstaande kortingen zou ik zeggen nee.

Dit is een aanbieding waar vele nietv oor zullen gaan en daarmee zal de Storm zeker een regelrechte F..p worden...Vodafone WAKE UP.
Tuurlijk wil men hieraan verdienen en zoveel mogelijk uitmelken.
de gewone consument wil veel voor weinig (Nederlanders zijn we allemaal )
maar je krijgt dan te horen ben ik bang (aanname)

ja maar dan heb je wel een BB email client n shit meneer...wtf het gros gaat pop3 accounts configureren en dat kun je al met gewoon ZORGELOOS INTERNET...die BLOX.
dat je 12 mnd €13,00 korting krijgt is leuk (iedereen doet het dus Vodafone moet mee).
en dan wil men de consument benaderen en BlackBerry gebruik stimuleren.

daarbij ben je eigenlijk verplicht om ernaast welke vorm je ook kiest een goede verzekering voor je BlackBerry te nemen!!!!!!!! Want je kan niet ff een andere gaan kopen.

dus voordat je ja zegt weet wat je neemt.
Ik wil Vodafone niet afkraken maar men zou eens meer moeten kijken of de consument dit daadwerkelijk wil laat staan nodig heeft.
ier nog even de 2 andere abo varianten;
H
- MultiMedia 57,50Nu de eerste 12 maanden voor € 44,50 per maand,
daarna € 57,50 per maand
300 belminuten
300 sms'jes

Inclusief e-mail
Inclusief Zorgeloos Internet
looptijd 24 maanden
Toestelprijs:
€0,-MultiMedia 77,50Nu de eerste 12 maanden voor € 64,50 per maand,
daarna € 77,50 per maand
500 belminuten
500 sms'jes

Inclusief e-mail
Inclusief Zorgeloos Internet
looptijd 24 maanden
Toestelprijs: € 0,00

Ga ik reserveren of niet hangt af van de info die ik aan het vergaren ben!
En anders wacht ik gewoon nog ff want ik ben serieus geinterreseerd.
geloof dat de exclusive deal iets van 12mnd is voor Vodafone maar dat zoek ik nog uit.

Verder wil ik vragen omdat ik er weinig tijd voor heb om hier over een topic te starten wie o wie.

[ Voor 53% gewijzigd door Tanakiam op 03-11-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik ben uitgegaan van een Ondernemersbundel 50 voor 1 jaar. Toestel kost me dan € 75,98 euro.

Abonnement houdt in:

+ Elke maand 20% korting
+ Gratis Vervangende Toestel Service VIP
+ Tot € 70,00 korting op uw toestel
+ 1 maand gratis BlackBerry Internet Service

Maandabonnement kost 55 euro ex. btw.

In totaal, vanwege de toestelkorting, moet ik € 5,98 euro bijbetalen...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
hier nog wat sites met pics en info;

http://www.stormblackberry.co.uk/
http://nl.blackberry.com/
http://gizmodo.com/tag/storm

Mijn post hierboven is nogmaals geen afkrakerij...lol
Weet iemand wat er aan apps is voor de Storm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
1 antwoord, een vraag die mi te vaak terug komt.

Voor je BB abonnement krijg je onbeperkt BB mail. Je mag net zoveel versturen en ontvangen, ook attachements!, als je zelf wilt en je betaald niks extra voor data gebruik. Pas als je in het buitenland zit betaal je extra.

Ik betaal, even ter vergelijking, in totaal £35, zeg maar een €50 per maand. Daarvoor heb ik 700 belminuten, onbeperkt calls naar landlines, onbeperkt internet, gratis SatNav, en ook nog 250 sms'jes. Voor minder kon ook maar dan moest ik bij betalen vor mijn toestel, £160,--.

Overigens zit trafic, hoe nihil ook, van je BB messenger ook in je BB abonnement

Je moet het zo zien,. je neemt een normaal abonnement zoals je altijd nodig hebt, en daar bovenop heb je een BB abonnement nodig voor je BB mail. De Bold komt met twee browsers, de BB browser en een Vodafone browser.

Of de Storm duur is? Tsja, misschien, je hebt de keus, je wordt niet gedwongen en je kunt altijd nog voor de Bold gaan. Is een touchscreen zo een enorm voordeel? Mi niet,het normale toetsenbord is super, comfortabel en ik geloof niet 1-2-3 dat zo'n touchscreen sneller zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:24:
[...]

En hoe bedoel je dat met BIS? Het is wel of niet je agenda, contactpersonen, taken en e-mail synchroniseren. Tussenweg is er volgens mij niet.

Afgezien van de optie AstraSync, maar daar heb ik geen positieve berichten over gelezen.
Je kunt je exchange email adres ook aan BIS koppelen. Je krijgt dan je email. Echter alleen de mail van de inbox, niet van de folders die eronder hangen, als je rules gebruikt.

Afspraken kun je oplossen door altijd een uitnodiging te laten versturen. Taakpersonen kun je met de BB software synchroniseren. Als het voor 1 persoon is dan zou ik voor deze oplossing gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Touchscreen van de Storm zou superfijn moeten werken en aanvoelen alsof de in te drukken letters/cijfers ook echt als buttons werken, dus het is altijd gokken met zo'n touchscreen.

Jammer van de Bold is dat hij maar 2 mp camera aan boord heeft. De storm 3.2 mp. De Storm heeft weer geen WiFi, de Bold weer wel.

De Storm heeft weer een groter beeldscherm, dus fijner op op te internetten.

En tja de Storm is meer consumentengericht met multimediafuncties en wat is tegenwoordig niet duur? :)

Mijn huidige E71 bevalt me op zich prima, maar heeft geen HTML email support, dat is echt een gemiste kans van Nokia.

[ Voor 19% gewijzigd door Ron_Tweaker op 03-11-2008 12:17 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Saab schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:04:
1 antwoord, een vraag die mi te vaak terug komt.

Voor je BB abonnement krijg je onbeperkt BB mail. Je mag net zoveel versturen en ontvangen, ook attachements!, als je zelf wilt en je betaald niks extra voor data gebruik. Pas als je in het buitenland zit betaal je extra.

Ik betaal, even ter vergelijking, in totaal £35, zeg maar een €50 per maand. Daarvoor heb ik 700 belminuten, onbeperkt calls naar landlines, onbeperkt internet, gratis SatNav, en ook nog 250 sms'jes. Voor minder kon ook maar dan moest ik bij betalen vor mijn toestel, £160,--.

Overigens zit trafic, hoe nihil ook, van je BB messenger ook in je BB abonnement

Je moet het zo zien,. je neemt een normaal abonnement zoals je altijd nodig hebt, en daar bovenop heb je een BB abonnement nodig voor je BB mail. De Bold komt met twee browsers, de BB browser en een Vodafone browser.

Of de Storm duur is? Tsja, misschien, je hebt de keus, je wordt niet gedwongen en je kunt altijd nog voor de Bold gaan. Is een touchscreen zo een enorm voordeel? Mi niet,het normale toetsenbord is super, comfortabel en ik geloof niet 1-2-3 dat zo'n touchscreen sneller zal zijn.
duur vind ik het toestel niet, abo tegenover is vergeleken met wat jij betaalt een betere deal.
700 min gratis vaste nummers bellen...Zorgeloos internet plus nog meer als ik goed lees voor +/- 50 eurries.

Zijn er ook nederlandse gebrikers van vodafone i.c.m. blackberry? Zo ja laat je horen wat je ervan vind hoe zijn de mailmogelijkhedeen wat zit ernog meer bij?
snelheid en veiligheid.

Op BB gebied ben ik nieuw en ga ht ook als particulier gebruiken in het buitenland gebruiken is nog een optie maar eerst wil ik gewoon op Nedederlands grondgebied dit gaan ervaren.

Ik wil de beslissing niet geforceerd maken maar mailen en internet vind ik aast bellen een musthave.
mijn huidige abo loopt af en ik gebruik internet/mail op mijn Nokia's e pdaatjes elke dag.
Vandaar dat ik de BlackBerry opties wil gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ook ik ben altijd een Nokiafiel geweest, dus ik ben benieuwd hoe de BB gaat bevallen. Ben er wel een beetje huiverig voor, want tot op heden zijn andere telefoons van andere fabrikanten me niet bevallen, maar bij BB heb ik wel een goed gevoel.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Ik was vroeger, voorheen ook wel een Nokia fiel, maar ik vond m'n Ericsson t-28s ook een fijn ding. Ik zag daar dingen die ik nog steeds niet terug zie in de huidige toestellen zoals een batterij die echt aangeeft hoelang in minuten je nog kunt bellen.

Ik heb geen ervaring met de e-series maar ik vind de 6300, dat is toch 1 van de best verkochte Nokia's vandaag de dag meen ik, enorm traag met zijn menu's. Synchroniseren van de tijd, zit er niet in. Anno 2008 moet ik handmatig de wintertijd ingeven..

Gebruikers van de N-series hoor ik ook klagen over traagheid van menu's.

Ik heb daarnaast een HP Pda gebruikt, die voldeed prima, maar was best zwaar en chunky.

BB heeft alles in een, en er is bij BB over nagedacht! Hij is klein genoeg voor in de binnenzak van mijn jasje zonder dat ik naar 1 kant overhel. De software is echt goed, met de software een backup gemaakt van mijn oude 8800, restore naar de Bold, en tada, alles staat over, ook de high scores van de spelletjes en de instellingen van de convenience keys!

Zo heb ik 5 email adressen, zaak, prive, nog een prive. Op een 1 of andere inteligente wijze snapt mijn BB dat als ik een mail naar een collega stuur dat ie mijn zaak mail adres als zender moet gebruiken, en als ik een mail naar mijn zus of vriendin stuur mijn prive adres! Geniaal.

Camera is met zijn 2 Mp ok, maar niet outstanding. Er zit een flits op, je hebt geo-tagging.

GPS werkt zoals het hoort en je bent vrij om bijvoorbeeld ook Googlemaps te gebruiken.

Voor applicaties hoef je je, ook op de storm geen zorgen te maken,. Er is zat op het internet te vinden, en je krijgt zowiezo een gratis, alleen lezen versie, van Word, Excel en powerpoint on the go.

[ Voor 6% gewijzigd door Saab op 03-11-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

De huidige Nokia's synchroniseren naar mijn idee wel goed. Ik maak gebruik van de Mac en daar sync ik foto's naar mijn E71, mijn hele Entourage (Outlook versie op Mac), iTunes muziekbestanden etc.

Alleen het emailen blijft achter. Nokia is al een stap aan het inhalen met behulp van Nokia Email, maar als ik het zo zie is BB al stappen verder, ook vanwege HTML email ondersteuning.

Als het bovenstaande aanwezig zou zijn op de E71, was ik een 100% tevreden Nokia gebruiker. Ik mis gewoonweg een betere emailfunctie op de Nokia's.

Mijn E71 is supersnel, sneller dan mijn vorige N82 en N73. De N73 vond ik helemaal een drama.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
@Saab & Massari>

Ik heb de 6300 en daarvan vind ik bellen en de standbijtijd redelijk tot goed.
Mda Variootje is gewoon ndisaster en Drama op je beeldscherm...lol
N80 was leuk en n95 te kort gehad...heeft een duik in de wc pot niet overleefd.

E-71 is ok maar niet geweldig.En niet te vergelijken met de BB Bold of Storm.
De N96 had ik even ingedachtte (Nokia what happend).

De BlackBerry Storm is een echtte mail,messenger, internet device met ook nog Bel en SMS functies.
dus wordt het geen Nokia.

HTC of BlackBerry blijft er dan over...heb geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Voor degene die hem nog niet kennen..uitgebreidde Hands-on review mooie veel pics!!!!!!!!!!!!!!

http://www.phonescoop.com.../article.php?a=225&p=1557

Ik had na het lezen echt zoiets van....waaar moet ik tekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online

Ik krijg het gevoeld dat dit gewone vodafone abbonementen zijn, en dat ik er dus geen BIS (=internet toch?) mee kan krijgen. Is dit het addertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Tanakiam schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:16:
@Saab & Massari>

Ik heb de 6300 en daarvan vind ik bellen en de standbijtijd redelijk tot goed.
Mda Variootje is gewoon ndisaster en Drama op je beeldscherm...lol

HTC of BlackBerry blijft er dan over...heb geen haast.
Och, voor bellen is die 6300 prima en de batterij gaat ook best lang mee, alleen hebben die Nokia's altijd de onhebbelijkheid dat na de helft van de batterijduur het in 1 keer heel hard gaat.

Hmm, HTC of Blackberry. wij zijn nu 1 jaar bezig met die HTC's, maar ook Samsung's, Palm's etc.

Die HTC's zijn gewoon niet gemaakt op corporate gebruik. Accu houdt het 1 dag uit maximaal, crashen regelmatig, toetsen werken niet, telefoon gaat niet meer over, 3G verbinding is instabiel. Plus dat ze zwaar en dik zijn, design is niet echt aan hun besteed. Die nieuwere zien er dan al wel weer beter uit.

Mijn manager ziet nu eindelijk het licht, en wil graag over op BB..Wat ik hem 1 jaar geleden al voorstelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 19:59
misschien een hele domme vraag maar kan je nou met KPN Surf & Mail Totaal internetten op de BB 9000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:20:
[...]

Voordat je iemand gaat bekritiseren, weet dan wel waar je over praat.
Het abonnement wat jij nu aankaart is de BIS variant. Ik heb het over een eigen Exchange server en dan praat je over een BES variant die wel degelijk voor €27.50 per maand kost.
Je hebt gelijk, my bad, sorry :) Was inderdaad iets te snel.
PinjoTweaker schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:49:

Ik krijg het gevoeld dat dit gewone vodafone abbonementen zijn, en dat ik er dus geen BIS (=internet toch?) mee kan krijgen. Is dit het addertje?
Ik zie ook alleen maar de "normale" internet optie staan als ik op bestel klik. Ik kan me voorstellen dat je Vodafone kunt bellen als je de Storm + abonnement binnen hebt zodat hun het kunnen veranderen naar het BIS-abonnement (is tenslotte een upgrade, want duurder), maar zeker weten doe ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Saab schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:23:
[...]

Och, voor bellen is die 6300 prima en de batterij gaat ook best lang mee, alleen hebben die Nokia's altijd de onhebbelijkheid dat na de helft van de batterijduur het in 1 keer heel hard gaat.

Hmm, HTC of Blackberry. wij zijn nu 1 jaar bezig met die HTC's, maar ook Samsung's, Palm's etc.

Die HTC's zijn gewoon niet gemaakt op corporate gebruik. Accu houdt het 1 dag uit maximaal, crashen regelmatig, toetsen werken niet, telefoon gaat niet meer over, 3G verbinding is instabiel. Plus dat ze zwaar en dik zijn, design is niet echt aan hun besteed. Die nieuwere zien er dan al wel weer beter uit.

Mijn manager ziet nu eindelijk het licht, en wil graag over op BB..Wat ik hem 1 jaar geleden al voorstelde..
Je baas heeft groot gelijk om nu voor een stabielere variant te gaan Windows Mobile 6.1 zit vol bugs en de releases van de nieuwere telefoons laten dit ook zien de bekende crashes trage inlaadtijden van bepaalde programma's. natuurlijk zjn er ook genoeg mooie en goede kanten aan de Windows based toestellen maar de techniek n release after release is funest voor de verdere ontwikkeling.

Bijna elk merk in telecom land probeeert of brengt een Iphone killer uit?
onnodig en geldverspilling.
verbetering is altijd goed, maar APPLE is nu eenmaal een brand dat een bepaalde gebruikers/doelgroep heeft.

En hierbij kijkt men naar functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Als je ruim een 2jr op een verzadigde markt begeeft en je behaalt de verkoopcijfers die Apple heeft behaalt dan slaapt men mijns inziens op sommige marketingsafdelingen.

Er zal nooit een Iphonekiller het daglicht zien.
Zeker niet op specificaties of uiterlijk!!!!!
Het is eerder achter de feiten aan lopen.

Dat Blackberry nu vlak na de Bold met een Storm komt kon je verwachten.
Als het toestel dan ook gaat doen wat het volgens de Verizon,Vodafone en andere testers/gebruikers waar maakt dan hebben we een nieuwe manier van efficient gebruik en niets meer.

vandaar dat ik ook heb gereageerd want dit is niet zomaar de zoveelste release.
Als de support net zo of beter is dan een Nokia of HTC dan heeft BlackBerry de deur wagenwijd opengezet voor toekomstige verbeteringen in opvolgende modellen.

nokia wordt sloppy door te vaak het oude in een niew jasje te steken.
HTC is een slimme fabrikant die teveel en te snel alles maar dropt....Flooding the market.

Tuurlijk gaat het om geld en heeeeel veel geld.
Internet is nu al geruim 2jaar een melkoe.
Kijk maar naar willekeurige aanbiedingen en internet zit automatisch in de bundel.

De Storm mag dan (gaan we weer) geen wi-fi hebben en terecht wi-fi is ok en geweldig als je inderdaad kan connecten.

zolang men openverbindingen i.p.v. hotspots meer promoot wordt dit juist interresant.
(doet me denken aan de kermit tijd (THE Green Point)
simpel gezegd heb je het, dan is het leuk en anders mis je het ook niet.
als je al een internet abonnement hebt zul je niet snel of uberhaubt wi-fi gebruiken.
want je betaalt immers genoeg voor deze dienst.

-De 3.2 camera IS ACCEPTABEL MAAR OOK GEEN GEMIS.
-GPS en navigatie vind ik gewoon gemakkelijk en zal dat zeker en vaak gebruiken.

-Het touchscreen schijnt in eerste beginsel wennen worden, maar ik vind het het beste ooit op een touchscreen toegepast! en auto rotate like 360 graden....
sommige hoor je nu al klagen dat hij dik en groot is.....boeien geef mij maar een klankkast dan een platte blikkast.

en dat komt weer tengoede voor deze Storm geluid is Amazing good!
alles op dit device komt er op neer, veel erin maar dat mag de snelheid, accugebruik en gebruiksvriendelijkheid niet in gevaar brengen.

Het geheugen is dan op 1gb intern, maar extern schijnt men geen beperkingen te hebben sommige praten al op het net over 32gb ondersteuning en hogere capaciteiten.Maar de 8gb hopelijk ook bij de Storm 9500 geleverd vind ik al redelijk tot genoeg.Maar altijd weer goed om te weten dat er meer in kan...jeeeeeuuuuuuu.

En dan denk ik dat RIM het goed heeft gedaan met hun eerste touchscreen mobilefone.
Nog iets voor degene die naar de VS gaan Vodafone en Verizon ondersteunen elkaars netwerk..dussssssssss!

Ik ga nu wachten tot hij geleverd word...gisterennacht de knoop doorgehakt.
Vodafone mag er wat extra's bij doen hoor...lol meeeeeeeeeer meeerr!!
En eens kijken of deze (Thunder) Storm de wereld gaat verbazen..om wat hij kan en niet om wat hij niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ook ik heb de knoop doorgehakt en heb bij Vodafone de Storm besteld!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Mooi ben ik niet de enigste..., Vodafone kijkt mee toch....Begin dat ding te droppen dan!!!

Massari..wat spreekt jou aan om hiervoor te kiezen.

Goede keus!!! lol

Vodafone heeft veel euro's in deze campange gestopt en wil ook natuurlijk nog mooie verkoopcijfers scoren voor het boekjaar sluit en dan in het nieuwe jaar een extraaatje meenemen.

De Storm moet zowel voor zakelijk als voor particuliergebruik goed en makkelijk toepasbaar zijn.
Dus waarom niet goedkoper(der)

Grote bedrijven moeten hierin investeren en soms belachelijk veel, de doelgroep(en) willen graag maar niet voor wat men aanbiedt in verhouding tot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

De keus is gebaseerd op het volgende:

Naast de achterhaalde interface mis ik een goede emailfunctionaliteit op mijn huidige E71, dus heb ik gekeken naar een HTC Touch HD. Multimedia is helemaal top op dat ding, maar ik vind het ontwerp net wat minder spannend, plus het OS is niet mijn smaak.

Dus heb ik gekeken naar BB. In eerste instantie zou ik voor de Bold gaan. Een mooi toestel, beetje E71 achtig, maar jammer van de 2.0 mp camera. Niet dat ik de camera veel gebruik, maar ik ben een veeleisende gebruiker, dus wil ik als het even moet ook redelijk goede foto's kunnen maken.

Toen gekeken naar de specs van de Storm. Een heel ander toestel dan de Storm, het ontbreken van WiFi vond ik niet fijn. Achteraf gebruik ik WiFi alleen thuis in mijn eigen netwerk. De bijkomstigheid van onbeperkt internet maakt je veel flexibeler en kun je overal op elk moment internetten, dus WiFi zal ik niet zo missen.

O.a. het grotere scherm van de Storm en fijner gebruik t.b.v. multimedia-doeleinden gaven mij de doorbraak om voor dit toestel te kiezen. Ook fijn is dat hij eigenlijk al > 32 gig aan geheugencapaciteit ondersteunt. Heb ik erg veel aan, aangezien mijn iTunes bibliotheek erg aan het groeien is. Mijn Apple iPod Touch kan dan de deur uit.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
@Massari>

CO-Sign!!!

je beschrijft en voegt toe waarom ik ook voor deze ben gegaan.
video en mutimedia vind ik ook een sterk punt(en) die de BB Storm biedt.

Tjaa en wie is niet veeleisend...dat heeft de telecom zelf veroorzaakt en dat men beter wil i.p.v. achteruitgaat is een killer.

Nu is het wachten want het wordt of 2e week van november of eind november volgens vodafone insiders...lol

Oja deze is ook te downloaden emulator voor degenen die het nog niet hadden gezien.

http://www.mobilecomputer...berry-storm-emulator.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:24:
[...]

Voorlopig 1 gebruiker, aangezien de BES Enterprise Express gratis is voor 1 gebruiker.
Ik ben heeeeeeeeel erg benieuwd of Vodafone het wel kan, maar PhoneHouse, Hi, Primafoon en KPN zeggen dat je het met een BES abbo. moet doen, anders krijg je het nooit voor elkaar.

Nee, wij betalen niks extra bovenop de normale contractkosten voor BES gebruik. Wij ontvingen van Vodafone gratis de benodigde service books en dat is het.

En wij zitten dus idd op Vodafone (UK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Kreeg gisteren te horen van Vodafone dat het toestel binnen nu en twee weken bij mij bezorgd wordt. Ik ben benieuwd of dat ook zo is!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbertC schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:46:

[...]
Ik zie ook alleen maar de "normale" internet optie staan als ik op bestel klik. Ik kan me voorstellen dat je Vodafone kunt bellen als je de Storm + abonnement binnen hebt zodat hun het kunnen veranderen naar het BIS-abonnement (is tenslotte een upgrade, want duurder), maar zeker weten doe ik dat niet.
In het abonnement zit, naast de beschikbare belminuten en SMS'jes, ook Zorgeloos Internet BloX en gratis push e-mail (BIS). Dus beiden zijn inbegrepen in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:16:
[...]

In het abonnement zit, naast de beschikbare belminuten en SMS'jes, ook Zorgeloos Internet BloX en gratis push e-mail (BIS). Dus beiden zijn inbegrepen in de prijs.
We hebben het over deze aanbieding hé. Dus bij "Blox - Zorgeloos internet" zit BIS inbegrepen, zoadat ik kan internetten en mijn mail kan ontvangen (ook van een hotmail server?)

Dan is een speciaal abbonement voor de blackberry toch niet meer nodig, als het ook al in een gewoon abbonement zit?

Pinjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
PinjoTweaker schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:35:
[...]

We hebben het over deze aanbieding hé. Dus bij "Blox - Zorgeloos internet" zit BIS inbegrepen, zoadat ik kan internetten en mijn mail kan ontvangen (ook van een hotmail server?)

Dan is een speciaal abbonement voor de blackberry toch niet meer nodig, als het ook al in een gewoon abbonement zit?
BIS IS een speciaal abonnement voor je Blackberry. Hotmail ontvangen via een BIS-account is niet mogelijk. Tenminste, niet zolang je de gratis variant gebruikt van Hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Vandaag krijg ik per koerier (geregeld via Vodafone) een pakketje thuisgestuurd. De vraag is of ik nu alleen mijn simkaart krijg, of simkaart + toestel. Ik gok op enkel en alleen de simkaart, omdat ik nog niemand ken die de Storm al heeft...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
volgens mij zijn ze bij Vodafone niet helemaal lekker met hun BB storm contracten.
Dat goedkoopste multimedia abo kost €42,50 p/mnd maar dat is in wezen een €22,50 abo + internet van €9,50 + iets van €10,50 waar ik me van afvraag waar je dat voor betaald......(mail zit volgens mij in internet en anders is €10,50 zwaar overpriced)

Daarnaast zit hun toestelkorting ook niet helemaal lekker. Een N85 kost los €450 maar bij een 2jr 27,50 abo + internet krijg je die gratis (via algebeld). De storm kost los €360(via algebeld) maar bij afsluiten van een 2jr multimedia van €42,50 nog steeds €80(via vodafone). Scheelt dus even €170!!!

Ok ze geven je het eerste jaar korting op je abo, maar die korting heb je wel eerst zelf driedubbel betaald als je het mij vraagt(via abo+toestel).....

Zou echt de BB storm wel willen kopen maar laat me echt niet op deze manier mijn zakken leegtrekken.
Of kan iemand me vertellen waar het mis gaat in mijn rekenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
massari schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:34:
Vandaag krijg ik per koerier (geregeld via Vodafone) een pakketje thuisgestuurd. De vraag is of ik nu alleen mijn simkaart krijg, of simkaart + toestel. Ik gok op enkel en alleen de simkaart, omdat ik nog niemand ken die de Storm al heeft...
wat en hoe heb je dat geregeld en wat heb je gekregen
Maak me gek......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
JottemJ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:06:
[...]

BIS IS een speciaal abonnement voor je Blackberry. Hotmail ontvangen via een BIS-account is niet mogelijk. Tenminste, niet zolang je de gratis variant gebruikt van Hotmail.
Ik kan anders gewoon de gratis hotmail op mijn BB ontvangen. Waarom zou dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Morgen kan ik het vertellen of ik de Storm heb ja of nee, vandaag kon ik niet thuis zijn voor de aflevering. Morgenochtend een nieuwe kans...

Ik gok dat het de simkaart zelf is...

Ik heb een zakelijk Ondernemersbundel 50 besteld, weet niet of de consumenten met een Vodafone Multimedia abonnement later worden blij gemaakt met een hun nieuwe Storm.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
massari schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:33:
Morgen kan ik het vertellen of ik de Storm heb ja of nee, vandaag kon ik niet thuis zijn voor de aflevering. Morgenochtend een nieuwe kans...

Ik gok dat het de simkaart zelf is...

Ik heb een zakelijk Ondernemersbundel 50 besteld, weet niet of de consumenten met een Vodafone Multimedia abonnement later worden blij gemaakt met een hun nieuwe Storm.
Ben benieuwd Massari..ik hoop het echt voor je want dan mag jij de eerste Dutch Review geven..LMAO

ik ben vanmiddag naar de Vodafoneshop in (ergens in een plaatsje in Drenthe geweest)
Maar ik was verbaasd het personeel wist mij nada niks te vertellen over de Storm 17nov hoorde ik het meisje zeggen die naar buiten ging,
Haar mannelijke collega wist zelfs niet van het bestaan van CrackBerry.com af
sterker meneer kon mij vertellen dat online bestellingen langer gaan duren dan wanneer jede Storm in de winkel gaat halen.

Ik had het niet meer.....tot dat ik zei als je hier op het internet kan ga dan die site ff checken.
totaal geen weet wat er allemaal buiten hun shop in telecom wereld zich afspeelt.

Maar mevr.Yvonne Koks of hoe ze ook mag heten heeft wel iets doorlaten schemeren zij zegt dat 14 nov de Storm in de winkls komt en 17 november is op een maandag.....!!!!! de vraag is hoeveel gaat Vodafone nederland geleverd gaat krijgen.

Massari ik verheug me op jou bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
@fast_ray.......kijk eens hierna misschien verschaft dit duidelijkheid;

Laten we uitgaan van het middelste abonnement van Vodafone. Hierbij is de BlackBerry Storm gratis. Het eerste jaar betaal je 12 x 44,50 = 534 euro, het tweede jaar betaal je 12 x 57,50 = 690 euro. In totaal betaal je 1224 euro en hiervoor heb je twee jaar lang 300 belminuten, 300 smsjes en onbeperkt internet en mail binnen Nederland.

Als je de BlackBerry Storm los koopt dan betaal je 400 euro. Een vergelijkbare Sim Only met 350 minuten en 100 sms kost 13,95 per maand, dus 24 x 13,95 = 334,80 euro. Een internet abonnement kost 9,50 per maand dus 24 x 9,50 = 228 euro en een BlackBerry mail abonnement kost 17,85 per maand dus 24 x 17,85 = 428,40. Totaal kom je hiermee uit op 1391,20 euro.

Conclusie: je bent beter af met een alles-in-één abonnement van Vodafone.

http://www.blackberrystor...ry-storm-wat-is-wijsheid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Ahhhh daar zit het addertje, het blackberry mail abo van bijna €18,00.........
In geen 100 jaar dat ik €18,00 per maand ga betalen om mijn mail op mijn mobiel te ontvangen!!!

Weet iemand of alle internet functionaliteiten gewoon werken als je geen mail abo neemt maar alleen een normaal abo met onbeperkt internet?? Wil er namelijk alleen mee bellen, smsen en internetten.

Neemt niet weg dat de prijsstelling vreemd is, feit is namelijk dat je met een duurder abo (multimedia) minder korting krijgt op je toestel in verhouding tot bv een nokia n85 met normaal abo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 23:26
@ fast_ray: Lijkt me logisch dat dat gewoon werkt.
@ Tanakiam:

Je bent niet altijd beter af met dat abbonement.
Als je namelijk (zoals ik) liever een goedkoper abbonement wilt hebben, dan is het weer voordeliger het toestel los te kopen en een vergelijkbaar sim only abbonement aan te schaffen.

Abbonement van vodafone:
Toestelprijs: 79.95
1e jaar: 354
2e jaar: 510
Totaal: 943.95

Los toestel met 22,50 abbonement + onbeperkt internet blox (sim only):
Toestelprijs: 387
1e jaar: 276
2e jaar: 276
Totaal: 939.

Nou scheelt het natuurlijk maar 4 euro. Maar je bent dus niet altijd het beste af met een alles-in-een abbonement.

Het wordt pas echt leuk als je via bestelmaar een abbonement gaat samenstellen:
22,50 abbonement + onbeperkt internet blox:
Toestel prijs: 7.95 (Internet blox erbij met een 22,50 abbo of hoger = 104 euro korting op je toestel. Aangezien het toestel met dit abbonement minder kost dan 104, is hij dus gratis en de 7,95 de verzendkosten).
1e jaar: 330
2e jaar: 330
Totaal: 667.95

En dat is alweer een stuk aantrekkelijker geprijsd dacht ik zo.. :)

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Danjel schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:47:
@ fast_ray: Lijkt me logisch dat dat gewoon werkt.
Mij niet, in ieder geval niet zomaar. Er zijn op internet wel tips te vinden om het aan de praat te krijgen, maar de echte push email zal niet beschikbaar zijn. Je zult dan bijv. de Gmail applicatie kunnen installeren maar dat werkt niet met het push principe. Ook voor email van derden zul je een pop3/imap client moeten installeren. Opera mini kan er ook op als de Blackberry browser niet werkt. Ik heb verder geen idee wat andere applicaties doen, of die werken zonder BIS/BES abonnement.
Als je namelijk (zoals ik) liever een goedkoper abbonement wilt hebben, dan is het weer voordeliger het toestel los te kopen en een vergelijkbaar sim only abbonement aan te schaffen.
Let er wel op dat je appels met peren aan het vergelijken bent. Het sim only abonnement van 22,50 bevat een belbundel voor 150 belminuten of 150 sms. Het vodafone multimedia abonnement (goedkoopste variant) bevat 150 belminuten en 150 sms.

Overigens over de site http://www.blackberrystor...ry-storm-wat-is-wijsheid/, daar berekenen ze zowel het BIS abonnement (15 euro excl. BTW, is 17,85 incl. BTW) als de vodafone zorgeloos internet blox (9,50 incl btw). Dat is nogal dubbelop, want het BIS abonnement bevat gewoon internettoegang met FUP: http://www.vodafone.nl/za...a/ondernemers/blackberry/.
Verder gaan ze uit van Vodafone scherp, dat betekent dokken als je naar de klantenservice belt en reclame op je telefoon. Bovendien kan je geen blox aansluiten op je abonnement (en is de zorgeloos internet blox niet eens mogelijk).

Ik heb zelf de storm besteld met de ondernemersbundel 22,50 en BIS, dus niet met het multimedia abonnement.

[ Voor 3% gewijzigd door blackd op 08-11-2008 16:41 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
blackd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:37:
[...]

Mij niet, in ieder geval niet zomaar. Er zijn op internet wel tips te vinden om het aan de praat te krijgen, maar de echte push email zal niet beschikbaar zijn. Je zult dan bijv. de Gmail applicatie kunnen installeren maar dat werkt niet met het push principe. Ook voor email van derden zul je een pop3/imap client moeten installeren. Opera mini kan er ook op als de Blackberry browser niet werkt. Ik heb verder geen idee wat andere applicaties doen, of die werken zonder BIS/BES abonnement.
Oke. Dan zul je jezelf moeten afvragen of het dat extra geld waard is voor de pushmail functie.
Ikzelf gebruik op mijn huidige telefoon de gmail applicatie en dat vind ik voldoende werken. Ik hoef ook niet per direct op de hoogte te zijn van elk mailtje (zeker niet 's nachts of als ik 's nachts heb gewerkt en 's ochtends mails ontvang).
[...]

Let er wel op dat je appels met peren aan het vergelijken bent. Het sim only abonnement van 22,50 bevat een belbundel voor 150 belminuten of 150 sms. Het vodafone multimedia abonnement (goedkoopste variant) bevat 150 belminuten en 150 sms.
Heb je daar een iets duidelijkere bron voor? Want hoe het op de vodafone website staat is duidelijk dat het bij het basis abbonement een "of" kwestie is. Bij het multimedia abbonement staat 150 smsjes en een kolom verder 150 belminuten. Maar daaruit haal ik niet dat je 150 smsjes EN 150 belminuten hebt. Het zou mij eerlijk gezegd niks verbazen als dat gewoon hetzelfde is als bij het standaard abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig apparaat natuurlijk.
Maar ik ben niet geïnteresseerd in een abonnement dat 24 maanden doorloopt. Aangezien ik niet weet hoe ik er over een jaar voorsta.
Is het ook mogelijk om dit Vodafone abbo voor 1 jaar af te sluiten? Meestal betaal je dan een hogere toestelprijs, maar ik weet niet of dat hier ook voor geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Kijk eens op bestelmaar.nl
Staan ook 1 jaar abbo's tussen.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.