Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 17:04
joint_me schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:28:
Na de trieste toestellen van Nokia en Sony Ericsson ben ik eens verder gaan kijken dan mijn neus lang is en ik vond de Blackberry Pearl 8120.

[afbeelding]

Nu maar eens kijken wanneer hij in NL is!

Klopt het dat niet alle providers (alleen KPN en t-mobile) met een blackberry om kunnen gaan, of zijn dan alleen de functies beperkt?

En hoe zit dat met providers die het KPN netwerk gebruiken, hi, telfort, rabobank?
Volgens mij is deze allang al leverbaar,ik heb 'm in de kleur "titanium" in mijn handen gehad.
KPN, Hi, T-Mobile en Vodafone kunnen met de pushmail functionaliteiten van de BlackBerry overweg. Rabomobiel en Telfort niet.

Je kan het toestel wel bij telfort of rabomobiel gebruiken maar dat is doodzonde. Heb je een telefoon met fantastische pushmail functionaliteiten en dan kan je dat geeneens gebruiken...

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers

Ook mijn ogen zijn gevallen op de BB pearl 8120. Heb hem in de vs heel even in mijn handen gehad. Ik ben absoluut niet technisch maar ik weet wel wat ik wil. Na mijn inziens is er op dit forum aardig wat bb kennis aanwezig vandaar jullie aandacht voor het volgende. (mijn ervaring is dat ze bij een vodafone city piont niet echt heel veel verstand hebben van bb; regio oost nederland)

Ik wil het volgende kunnen doen;
Bellen
Sms/mms
e-mail - g-mail account acctiveren - moet ik dan wel met een vodafone adres e-mails versturen?
internet - onbeperkt en alle websites
foto's maken en versturen via e-mail of mms
yahoo messenger gebruiken via een programma - niet via internet daar heb ik slechte ervaringen mee
Zou je in een wifi omgeving met skype kunnen bellen (heb ik ooit iemand horen zeggen - geen idee of dit waar is?)

Ik ben benieuwd want qua uiterlijk (niet geheel onbelangrijk) spreek het toestel me erg aan!

Op dit moment gebruik ik een SE k850I, opzicht een handig intelligent toestel, géén bewuste keuze geweest, ik heb hem gekregen. Echter de knoppen toetsen absoluut niet prettig na een beetje e-mail moet je ijs op je vingers leggen. Daarnaast de yahoo messenger functie werkt niet. Dit is een umts toestel. Is de blackberry (zonder umts) veel langerzamer op het internet als deze?

Is het mogelijk bijvoorbeeld een sim only te nemen bij vodafone hier de bis op te zetten (e-mail & internet kosten dacht ik 17.95 of zo iets) en onbeperkt smsen?

In afwachting van jullie reacties

Aquell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Aangezien ik de 8110 zakelijk gebruik via BES kan ik je over het eerste gedeelte weinig antwoord geven maar wellicht wel wat nuttige info geven.

De Pearl is niet echt een multimedia wonder, houd daar rekening mee. Er draait een Java based OS op en de hardware is niet al te krachtig om echt veel multimedia af te spelen. Daarvoor kun je denk ik beter wachten op de 9xxx serie (Bold en Thunder) hoewel de BB toch vooral als zakelijk apparaat ontworpen zal blijven worden. Internet browsen gaat niet zo eenvoudig als op een iPhone of WM6 based apparaat. Je kunt in ieder geval Opera Mini installeren om er het meeste kwa browse gemak uit te halen.

Foto's maken en versturen via e-mail of mms werkt prima, die functionaliteit zit ook allemaal netjes geintegreerd. De kwaliteit van de camera is niet je-van-het. Opslaan van foto's kun je doen op een micro sd kaartje.

IM+ is het instant messaging programma dat je wilt hebben voor je Pearl. Hiermee kun je verschillende netwerken benaderen (o.a. MSN en Yahoo). Bovendien is er ook een IM+ For Skype client beschikbaar (niet via wifi afaik) :)

De Pearl is GPRS only (Hoewel Edge ook ondesteund wordt), dus browsen gaat allemaal niet heel erg snel. De Bold ondersteund wel UMTS en zal bovendien op het nieuwste OS 4.6 gaan draaien. Nadeel daarvan is dat ie niet de fijne compacte afmeting van de Pearl heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door kazuka op 05-08-2008 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

kazuka schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 05:32:
IM+ is het instant messaging programma dat je wilt hebben voor je Pearl. Hiermee kun je verschillende netwerken benaderen (o.a. MSN en Yahoo). Bovendien is er ook een IM+ For Skype client beschikbaar (niet via wifi afaik) :)
Mits die services niet zijn uitgeschakeld door de IT-dienst :'(

Bij mij werkt nu alleen BB-messenger (is al geniaal, maar kan daar geen msn-contacten aan toevoegen) en msn moet dus via de windows live website of ebuddy site. Dat is beide webbased en natuurlijk niet echt rlx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:05:
[...]

Mits die services niet zijn uitgeschakeld door de IT-dienst :'(

Bij mij werkt nu alleen BB-messenger (is al geniaal, maar kan daar geen msn-contacten aan toevoegen) en msn moet dus via de windows live website of ebuddy site. Dat is beide webbased en natuurlijk niet echt rlx.
Het scheelt als je zelf deel uitmaakt van die IT-dienst >:)

Je kunt natuurlijk ook nog altijd de Windows Live Messenger zelf proberen:

http://www.blackberry.com/devicesoftware/entry.do?code=wlm20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die had ik dus ook geïnstalleerd, maar die wordt dus geblokkeerd net als google messenger :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers, met name Kazuka,

hartelijk dank voor je tekst en uitleg.

De plaatsing van mijn vraagstukken heeft mijn SE zich erg aangetrokken. Hij is zondag avond in een BROD (blue ring of death - de camera wordt omringt door blauw ligt) geraakt. Sinds dien maak ik gebruik van een Nokia 6100 lekker back to basics. Nu schijn je hem wel weer met een software opdate wat leven in te kunnen blazen echter heeft SE nog geen antwoord op BROD, dus een eindloos verhaal wat waarschijnlijk veel irritanties gaat opleveren.

Terugkoment op het bb verhaal. Ik heb de spec's van de Bold bekeken. Die zien er goed uit! Alleen helaas, het uiterlijk. Het uiterlijk spreekt mij niet aan, niet dat het ongewoon is voor een blackberry maar dat was ook de hoofdreden dat de Pearl mij zo aansprak, welke andres is als DE bb.

Heeft iemand enig idee of de specs op korte termijn, 0-6 maanden, gekopieerd worden naar de Pearl of dat er een slanker model uitkomt? De pearl is volgens mij ook al enige tijd verkrijgbaar? Mijn gevoel zegt dat RIM haar lijn toetselen welke uitgerust zijn met UMTS vrij beperkt houdt omdat zij zich met name richten op de N-Amerikaanse markt en niet zo zeer op de europese markt, waar men gebruik van UMTS maakt in plaats van EDGE. Heb ik dit goed als leek op deze markt, of zit ik er naast en komen er straks voor meer toetsel van RIM beschikbaar met UMTS?

Heeft er daarnaast iemand ervaring met het gebruiken van Skype of een mobiel toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

RIM zal al haar toekomstige toestellen (ze gaan nu van de 8xxx serie naar de 9xxx serie) uitrusten met UMTS en HSDPA. Ze zullen ook een stuk krachtiger zijn t.o.v. de huidige 8xxx serie.

RIM heeft zijn main focus inderdaad gericht op NA en Canada (het is immers een Canadees bedrijf) maar in west europa zie ik in het bedrijfsleven steeds meer BB's voorbij komen. Mijn advies, wacht nog even wat RIM in Q4 gaat aankondingen en uitbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
kazuka schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:42:
RIM heeft zijn main focus inderdaad gericht op NA en Canada (het is immers een Canadees bedrijf) maar in west europa zie ik in het bedrijfsleven steeds meer BB's voorbij komen. Mijn advies, wacht nog even wat RIM in Q4 gaat aankondingen en uitbrengen :)
Bij Vodafone Nederland loopt bijna iedereen met een BB rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Kazuka,

hartelijk bedankt voor je advies.
Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe modellen van Blackberry. Zoals ik eerder aangaf, qua spec's zien de nieuwe bleckberry's er zeer goed uit, zoals de bold.

Weet jij misschien een goede website waar je blackberry nieuws kunt bekijken?

Zijn er gezien mijn wensen nog andere opties dan een blackberry?

Addictive, ik geloof graag dat alle medewerkers van vodafone met een blackberry rond lopen. Ik heb echter wel het gevoel dat niet iedereen er even goed mee om kan gaan. Dat is slechts mijn ervaring. Het lijkt me voor de Vodafone medewerkers erg belangrijk zich hierin te verdiepen, gezien de laatste jaarcijfers van Vodafone. Vodafone en overgens ook andere providers halen hun winst niet meer uit voice (bellen) maar uit andere "diensten"zoals bijvoorbeeld uit een data pakket in de vorm van e-mail.

Zijn er mensen die een idee hebben over hoe de mobiele markt er over zo'm 1 tot 3 jaar uit zal zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Voor wat jij ermee wil doen vermoed ik dat een BB niet echt is wat je nodigh hebt. Als de looks van de Pearl je zodanig aanstaan, kijk dan eens naar de nieuwe Nokia E71. Ik denk dat die veel beter aan je eisen voldoet en veel minder kans zal geven op een teleurstelling.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50

s3n

Ik ben echt benieuwd wanneer de Bold goed te verkrijgen is bij T-mobile.
Ik vind het best een potentieel nieuw toestel, maar ik wil hem uiteraard eerst in het echt zien.

Bij T-mobile duitsland is hij sinds gisteren te koop, al zegt dat niks over een verkoopdatum bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zit ook op de Bold te wachten, hoop dat ie een beetje snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart,

hartelijk bedankt voor je advies. Ik heb de E71 bekeken, en ja, het toestel ziet er qua uiterlijk en specs erg goed uit. Nu nog even de eerste gebruikservaringen afwachten.

Ik zag staan dat het toestel beschikt over een geintergreerde A-GPS. Ik begrijp wat GPS is maar waar de letter A voor staat is mij onduidelijk.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de software waar het toestel meewerkt. Ik heb in het verleden een N70 gebruikt maar als ik daar iets wilde veranderen moest ik de gebruiksaanwijzing raadplegen, dit was niet echt eenvoudig. Daarnaast heb ik nog nooit met een qwerty toestenbord gewerkt op een telefoon, maar dit zal waarschijnlijk een kwestie van wennen zijn.

Ik kan echter nog weinig vinden over de ervaring die mensen hebben met wifi bellen met een mobiele telefoon over skype. Toch eens benieuwd of iemand hier mij daar iets meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi tweakers,

wat mij opviel is dat de e51 redelijk op de e71 lijkt. Er zat echter nogal een behoorlijk prijs verschil tussen de twee toestellen. Waar komt dit enorme prijs verschil vandaan, is dit gewoon marketing of zit er naast het qwert toestelbord weinig verschil tussen de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:21:
Hoi tweakers,

wat mij opviel is dat de e51 redelijk op de e71 lijkt. Er zat echter nogal een behoorlijk prijs verschil tussen de twee toestellen. Waar komt dit enorme prijs verschil vandaan, is dit gewoon marketing of zit er naast het qwert toestelbord weinig verschil tussen de twee?
De E-series zijn m.i. van Nokia... weet je zeker dat je deze vraag op de juiste plaats stelt?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hij wil denk ik Blackberry Connect gebruiken om op een Nokia E-Serie BB functionaliteit te krijgen. Probleem is alleen dat Nokia gestopt is met de BB connect software voor haar toestellen (waaronder de E66 en de E71. De E51 kan nog wel gebruikt worden).

Zie o.a.: http://www.blackberrycool...connect-off-new-handsets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry Bold via KPN:
Bold via KPN :o

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 18:58
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe mobiel en nu kwam ik de Blackberry Bold tegen. Dit lijkt me een mooi toestel. Klopt het dat ie alleen icm KPN is? Ik heb nu nl. Telfort en dit is weer een dochteronderneming van KPN!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die er aan denken een Blackberry aan te schaffen is het misschien wel leuk om te weten dat Vodafone vandaag de tarieven heeft verlaagd van 20 euro naar 15 euro excl. Verder is het internet geen 25 cent per MB meer maar zit er een FUP op zoals bij de ZIB. Ook de internationale tarieven zijn een stuk gedaald en de Enterprice versie is goedkoper geworden. (Is overigens met alle Push mail varianten) Bestaande klanten die minder dan 2 maanden contract hebben kunnen kostenloos naar de nieuwe tarieven maar dit moeten ze wel zelf aangeven.

Verder komt er agenda synchronisatie zodra de Bold uit komt voor BIS. Maar via Vodafone is deze uitgesteld met een maand omdat ze te veel klachten vonden in het toestel. Weet niet of de veranderingen in het BIS abo hiermee ook uitgesteld zijn.

Ow en de Bold zag er zo mooi uit op de plaatjes, maar de dummy die we hadden gekregen is zooooo lelijk!!!! Dat leer op de achterkant is echt fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gsm.kpn.com/kpn/RA...BB9000ZW.html?ab_agid=680

Wat ik niet begrijp bij het kpn abbonement. Wat betekent + S&M BB ?
Heeft de blackberry bold trouwens te mogelijkheid tot mobiel tv?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
Surf en Mail BlackBerry

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah tuurlijk 8)7 Weet iemand of de Bold al op voorraad is bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:16:
[...]

Ah tuurlijk 8)7 Weet iemand of de Bold al op voorraad is bij KPN?
Yups..maar op sommige plekken alweer uitverkocht (KPN businesscenters)
Heb de mijne gisteren gehaald en het ding is echt super! Stereo geluid..videos...html emails (ziet er mooi uit) ..goede interface en vooral stevig ....toetsenbord is weer anders dan die van de 8800 serie..maar werkt perfect. Camera is mwah, maar beter dan de iphone. GPS werkt ook goed..

Zit echter nu alweer op me oude BlackBerry 8810...uitgeleend voor een week aan een vriend. Geen idee waarom :z

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu bij HI, alleen bieden zijn geen blackberry bold aan, ga ik nu naar KPN.
Aangezien HI onder KPN valt, neem ik aan dat ik niet 3 maanden hoef te wachten right, net zoals een switch naar een andere provider?

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 18:58
Kan je hem nu wel of niet bestellen bij andere providers dan KPN/HI? Ik wil hem graag bij een Telfort verlenging. Ik kan op internet alleen vinden dat je hem los kan kopen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 16:24
Als ik hier het forum zo beetje door lees heb ik het idee dat hier wel wat BB kennis in huis is. Ik zit met aantal vraagjes, misschien dat jullie hier wat antwoorden/adviesen op hebben.

Mijn Baas heeft pas geleden een Simlock vrije BB 8800 gekocht. nu wil hij graag zijn zakelijke mail uitlezen op zijn BB, mail draait onder exchange 2003 server. is het mogelijk om deze mail beschikbaar te krijgen op zijn BB zonder al te veel Kosten en moeilijkheden zoals het installeren van BES op de server.

Tevens stappen wij over ongeveer anderhalve maand over naar T-mobile zakelijk abbo's. nu lees ik her en der dat Simlock vrije BB's niet werken met T-mobile. in hoevere is dit waar en wat werkt er dan Specifiek niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Leondendungen schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:37:
Als ik hier het forum zo beetje door lees heb ik het idee dat hier wel wat BB kennis in huis is. Ik zit met aantal vraagjes, misschien dat jullie hier wat antwoorden/adviesen op hebben.

Mijn Baas heeft pas geleden een Simlock vrije BB 8800 gekocht. nu wil hij graag zijn zakelijke mail uitlezen op zijn BB, mail draait onder exchange 2003 server. is het mogelijk om deze mail beschikbaar te krijgen op zijn BB zonder al te veel Kosten en moeilijkheden zoals het installeren van BES op de server.

Tevens stappen wij over ongeveer anderhalve maand over naar T-mobile zakelijk abbo's. nu lees ik her en der dat Simlock vrije BB's niet werken met T-mobile. in hoevere is dit waar en wat werkt er dan Specifiek niet?
Zover ik het begrijp ben je gebonden aan een BIS of BES subscription..anders werkt dat niet.
En simlock vrij is simlock vrij..

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

T-Mobile doet inderdaad moeilijk met non branded of simlock vrije BB's. Schijnbaar laten zij deze niet toe op hun netwerk, dus zou het alleen mogen werken met T-Mobile branded BB's. In de praktijk heb ik echter al wel gemerkt dat Orange branded BB's wel werken, hoewel dit best wel kan klopeen aangezien T-Mobile Orange heeft overgenomen :P

BES of BIS is inderdaad vereist maar je kunt ook kiezen voor een Hosted BES solution. Hoef je zelf niet aan de slag. Maar voor 1 user is dat wellicht toch wat aan de prijzige kant.

[ Voor 21% gewijzigd door kazuka op 18-08-2008 13:04 ]

Verwijderd

de BB Bold van KPN ligt inmiddels bij PDAshop...

http://www.pdashop.nl/pro...kberry-9000-bold-kpn.html

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik kan trouwens niet op mijn BB terugvinden hoe je in het menu dat je krijgt als je BB is vergrendeld, dat je de optie "noodoproep" kan verwijderen. Dacht dat dat op de oude BB's wel ergens in een menu was terug te vinden, maar kan het op de 8310 niet vinden.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:21:
Ik kan trouwens niet op mijn BB terugvinden hoe je in het menu dat je krijgt als je BB is vergrendeld, dat je de optie "noodoproep" kan verwijderen. Dacht dat dat op de oude BB's wel ergens in een menu was terug te vinden, maar kan het op de 8310 niet vinden.
Klopt, op nieuwere modellen is dat er schijnbaar niet meer uit te halen. De wet verplicht dat je altijd het alarmnummer moet kunnen bellen zonder eerst een password te moeten invoeren.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hoe komt het dat je een toestel koopt zonder te weten wat het doet?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een BB Pearl (HI abbo + BB eindeloos online) gekocht bij een HI shop. Mijn Vodafone contract is vorige maand afgelopen en deze heb ik opgezegd en over 3 maanden gaat mijn abbo in bij Hi.

Nu probeer ik het toestel in te stellen naar mijn zin (helaas is deze gesimlockt, als ik mn vodafone sim erin doe dan zegt het toestel doodleuk "plaats simkaart"). Er zat een kaartje in de doos waarop stond dat ik naar www.kpn.blackberry.com moet gaan om mijn e-mail op te zetten. Ik dus naar die website gaan en dan wordt er gevraagd naar PIN en IMEI nummer. Deze vul ik in (toestel info en doosje komen overeen met de nummers) en als ik dan verder wil gaan wordt mij doodleuk het volgende verteld:
"This BlackBerry is registered with a different service provider. Please re-register this BlackBerry and verify the URL matches the one provided by your service provider."
Hoe kan dit? Is mijn BB geregistreerd bij Vodafone? Of werkt dit niet omdat ik een HI abbo heb afgesloten en geen KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:41
gewoon geduld hebben:-)

Zodra je Hi abonnement ingaat en je die simkaart in je toestel doet zie als je goed bent aangesloten rechts in de hoek GPRS. staat er gprs (met kleine letters dus) dan is de BB dienst nog niet actief.
Op het moment dat de dienst actief is kan je vanaf de blackberry je account aanmaken en vervolgens daarmee inloggen op kpn.blackberry.com
Het valt mij op dat de consument weinig onderzoek doet naar dit soort producten en dat de verkoper steeds meer behoort te doen. Zo ook bij de iPhone. Mensen nemen dit soort producten omdat andere het hebben en/of dat het er leuk uit ziet.
Want email kan op veel verschillende manieren opgehaald worden.

Overigens zal ik als ik jou was gewoon teruggaan naar de winkel zodra je Hi abonnement loopt en het hun lekker laten instellen.

Veel plezier met je Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
verdorie, de BB Bold moet nu toch wel snel in de winkels komen. WIl hem namelijk met een vodafone abo gaan halen. * addictive is ongeduldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

kazuka schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:48:
Klopt, op nieuwere modellen is dat er schijnbaar niet meer uit te halen. De wet verplicht dat je altijd het alarmnummer moet kunnen bellen zonder eerst een password te moeten invoeren.
En er is ook niet een hack voor te krijgen? Prima dat je 112 kunt bellen door het in te toetsen en op bellen te drukken, maar nu zit het gewoon direct in een keuze menu dat redelijk snel in de broekzak geactiveerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:41

Bjk

Drie maanden geleden heb ik bij het verlengen van mijn Hi abbonnement een nieuwe telefoon gekozen. Over deze telefoon ben ik tot op heden niet erg tevreden.
Mijn oog is gevallen op de Blackberry Bold, deze is op dit moment aleen nog verkrijgbaar met een KPN abbo.

Nu zit ik met een paar vragen:

1. Kan ik een Blackberry Bold KPN (los) kopen? En werkt dit samen met mijn huidige HI abbonnement?
2. Zo ja, ik heb nu een Hi Eindeloos online bundel (10 euro onbepekt mobiel internet) Kan ik dit behouden of moet er een andere online bundel aan?
3. De Blackberry Bold KPN kan niet overweg met Hi, kan je eenvoudig als Hi klant naar KPN overstappen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
De Blackberry Bold stond gister in het kassasysteem van the phonehouse, dus ik hoop dat we hem daar deze week ook binnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Bjk schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:52:
Drie maanden geleden heb ik bij het verlengen van mijn Hi abbonnement een nieuwe telefoon gekozen. Over deze telefoon ben ik tot op heden niet erg tevreden.
Mijn oog is gevallen op de Blackberry Bold, deze is op dit moment aleen nog verkrijgbaar met een KPN abbo.

Nu zit ik met een paar vragen:

1. Kan ik een Blackberry Bold KPN (los) kopen? En werkt dit samen met mijn huidige HI abbonnement?
2. Zo ja, ik heb nu een Hi Eindeloos online bundel (10 euro onbepekt mobiel internet) Kan ik dit behouden of moet er een andere online bundel aan?
3. De Blackberry Bold KPN kan niet overweg met Hi, kan je eenvoudig als Hi klant naar KPN overstappen?

Bedankt!
1. Ja ...en simlock vrij (code aanvragen bij KPN)! Kost omgeveer € 510
2. Je moet (dacht ik) altijd een BIS of een BES abbo nemen
3. Bel KPN ;)

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 18:39
Ik ben persoonlijk ook wel benieuwd naar de bold, alleen de grootte en de prijs houden mij nu nog tegen. Os is volgens mij super snel als ik die video's bekijk en vergelijk met mijn windows mobile. Heb verder nog wel een aantal vragen, hoe is de compatibiliteit met bijvoorbeeld mac os x. Is de camera flitser te gebruiken als lampje (gebruik het zelf steeds meer). Hoe zit het met navigatie, zag ergens dat je iets van garmin kon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

OSX en Blackberry gaan hier alvast goed samen. Mn Calender + addressbook worden gesynct door pocketmac for Blackberry. Deze tool kan gratis gedownload worden.

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:50

rlr

Bij mij gaan osx en blackberry bold niet lekker samen. Wanneer ik contacts en calender sync werken de contacts prima. Maar als ik dan in mn ical kijk zijn sommige data een dag naar voren gekopieerd, dubbele items dus... Iemand tip? Misschien alternatief? Zit eigenlijk niet te wachten op dure software als The Missing Sync van apple die hetzelfde doet wat ik nu zou moeten kunnen...

• addictive
Jij hebt de BB Bold dan met een KPN abo neem ik aan? Hoe bevalt hij? Buiten de sync problemen met OSX ofc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

Goedkoopste oplossing is een BIS abo en dan in de BIS server (van de telco provider) een account toevoegen dat via POP of Outlook Webmail naar de exchange server gaat. Exchange moet dan natuurlijk via pop of webmail bereikbaar zijn op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlr

rlr

addictive schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:45:
Jij hebt de BB Bold dan met een KPN abo neem ik aan? Hoe bevalt hij? Buiten de sync problemen met OSX ofc ;)
Erg fijn apparaat! Ziet er goed uit. Mooi leren hoesje bij, ideaal. "Blind typen" binnen 2 dagen onder de knie. Goed scherm. Kan enkel nergens blackberry maps/GPS vinden. En hij speelt geen divx af zoals de specs doen beweren, wel mp4. Maar goed, ben niet thuis in blackberry, eerste toestel, dus dat moet misschien wel apart geinstalleerd worden. Helaas nog niet echt kunnen gebruiken: mijn BB was gesimlocked, en dat zou het geval niet mogen zijn. Morgen langs business center voor een flash instal (oid) en dan zou eindelijk mijn oude simkaartje erin kunnen. Had de drie maanden opzegtermijn bij t-mobile over het hoofd gezien. Mailen, waar ik hem eigenlijk voor heb, wordt dus voor eind november :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlr

rlr

edit
vandaag terug naar business center gegaan. Toestel is niet te unlocken omdat kpn het alleenrecht heeft deze te verkopen. Hij zal NOOIT met een ander kaarte kunnen werken, dus: bezint eer gij begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
rlr schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:53:
edit
vandaag terug naar business center gegaan. Toestel is niet te unlocken omdat kpn het alleenrecht heeft deze te verkopen. Hij zal NOOIT met een ander kaarte kunnen werken, dus: bezint eer gij begint
nee hoor, bij The Phonehouse (waar ik werk) krijgen we hem ook simlockvrij binnen.

Maar als hij inderdaad met KPN bij een KPN winkel verkocht is, dan is 'ie gesimlockt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ben ik blij dat dat locken in belgie verboden is..

wat betreft die OSX sync, staat je tijdzone wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Yalopa schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:19:
Ben ik blij dat dat locken in belgie verboden is..

wat betreft die OSX sync, staat je tijdzone wel goed?
nee daar betaal je je blauw aan een telefoon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

En in nl betaal je het aan langlopende contracten waar je bepaalde phones enkel met bepaalde ISP's kan gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Yalopa schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:23:
En in nl betaal je het aan langlopende contracten waar je bepaalde phones enkel met bepaalde ISP's kan gebruiken :p
alleen de iPhone is gekoppeld aan een enkele provider. En ik betaal toch liever mn telefoon terug via een abonnement dan ineens een smak geld neer te moeten leggen. Daarom heb NLers nou eenmaal ook vaker een nieuwe telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:41

Bjk

Ik heb sinds vrijdag een Blackberry Bold, het apparaat werkt perfect. Nu heb ik nogal wat problemen gehad om BES aan te vragen bij KPN. Zaterdag heb ik de formulieren voor BES ondertekent. Waarna ze het die middag zouden activeren (niet gebeurd).

Gisteravond vertelde de klantenservice mij dat mijn aanvraag nog niet gezien was. Net vanmiddag weer bij het Business center langs geweest, deze hebben een aantal telefoontjes gepleegd en beloodfden mij dat mijn aanvraag met een uur actief zal gaan. (Ik wacht af).

Maar mijn vraag, wat daarna? Kan ik dan direct mijn BES activeren via de telefoon, of moet ik eerst KPN opbellen om mijn toestel te activeren?
Hoe kan ik uberhaupt zien of het geactiveerd is, ik heb iets gelezen over grps of GPRS. (Op het moment heb ik gprs).

Dit verhaal snapte ze aan de balie ook niet helemaal, dus wellicht kan iemand anders mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al aardig wat forums bekeken en ik kan je al wel vertellen dat je blackberry abbo pas actief is als er GPRS in hoofdletters staat.

Zelf nu ook een bold besteld bij kpn kan em morgen halen.
En ben een student dus we zullen zien of deze telefoon ook handig is voor niet zakelijk gebruik.

Heb nog wel een vraag of de pushmail werkt met een hotmail account want hier zijn de meningen nogal verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjk schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:56:

Hoe kan ik uberhaupt zien of het geactiveerd is, ik heb iets gelezen over grps of GPRS. (Op het moment heb ik gprs).
KPN activeert dataverkeer voor jouw telefoonnummer, volgens onze tussenpersoon heeft KPN al sinds 14 augustus een hele grote achterstand in dit proces

Daarna activeert (dit geldt voor onze situatie, die anders kan zijn bij de KPN) Reliance zelf via hun helpdesk een tijdelijke activatiecode en paswoord. Dan moet je zelf via setup of vanuit het icoon op je menu voor Activatie kiezen, je mailadres intoetsen en je tijdelijke paswoord ingeven. Dit paswoord dat je krijgt is maar 48 uur geldig. Voor je het aanvraagt kun je het beste wachten op de GPRS indicatie. Want dat laat inderdaad zien dat je dataverkeer is geactiveerd.

Verwijderd

Ik heb nu mijn blackberry bold en alles gaat nog vrij goed loop alleen tegen een punt op

mobiel internet pakte die vanaf het begin al, maar hij wil niet via wifi op internet.
hoe is dit aan te passen??

Verwijderd

heeft iemand enig idee wanneer de Blackberry Bold bij andere providers en specifiek t-mobile provider verkrijgbaar zou zijn? Hoelang heeft kpn deze exclusiviteit?

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

En BB heeft nu ook een klaptelefoon geintroduceerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.channelweb.nl/pcit/img.db?2699842

Hmm, ik wil mijn 8100 hiertegen wel ruilen :D

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-08 23:39
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:40:
heeft iemand enig idee wanneer de Blackberry Bold bij andere providers en specifiek t-mobile provider verkrijgbaar zou zijn? Hoelang heeft kpn deze exclusiviteit?
Ook ik wacht op de Bold bij tmobile. Nou ben ik vandaag langsgeweest en hebben ze mij verteld dat de dummies achter al klaar liggen alleen heeft de verkoper mij niet een exacte datum kunnen geven, het zou morgen al klaar kunnen liggen maar ook pas over 2 maanden. We wachten af :9~ :9~ :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Sofyan op 12-09-2008 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sofyan schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 01:24:
[...]

Ook ik wacht op de Bold bij tmobile. Nou ben ik vandaag langsgeweest en hebben ze mij verteld dat de dummies achter al klaar liggen alleen heeft de verkoper mij niet een exacte datum kunnen geven, het zou morgen al klaar kunnen liggen maar ook pas over 2 maanden. We wachten af :9~ :9~ :9~
oej ben benieuwd dan, bij de telefonische klantenservice was in ieder geval niks bekend, BB bold nog nooit van gehoord, ze wisten niet eens dat die in Duitsland al bij T-mobile verkrijgbaar is :?
Maargoed we wachtten af!

• Paranoy
  • Laatst online: 23-06 18:17
Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Vodafone Blackberry Bold. *O* :Y
Deze is nog niet aan alle Vodafone winkels uitgeleverd maar toevallig wel bij die bij mij in de buurt (zuid-Limburg). d:)b

WOW wat een apparaat. super beeldscherm. goed geluid, e-mail werkt zoals gewend bij blackberry. gelukkig zit er nu ook poker als standaard game op. ik ben nu al verslaafd.
Ik moet wel wennen aan de "del" en de "L" knop. ik toets nu nog vaak de "del" in. Dit is een kwestie van wennen en ik verwacht dat dit geen problemen oplevert. sowieso moet ik nog wat wennen aan dit toetsenbord aangezien ik eerst een pearl in gebruik had.
In de verpakking zit een voucher voor een jaar lang gratis navigatie via "vodafone find&go" Dit zou geïnstalleerd moeten zijn, maar dit is dus niet zo. Een medewerker van de winkel gaat dit voor mij uitzoeken zodat ik spoedig de bold ook als navigatie kan gebruiken.
voor de rest heb ik geen problemen met het internet zoals op crackberry.com staat omschreven.
wellicht heb ik een nieuwere versie van de firmware.

Voor iedereen die nog twijfelt... NIET NODIG!!! gewoon kopen en je zult zeker tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik ben nu een week in het bezit van de BlackBerry bold. Heb hiervoor een BlackBerry Pearl gehad.
Dit toestel voldoet echt aan mijn verwachtingen, groot & scherp display. Veel scherper dan een iphone (komt door touch). Goede afspeelbaarheid van mp3 en video e.a. DivX werkt ook prima.
E-mail draait als een zonnetje, en wederom naadloze aansluiting met mijn Outlook Agenda, Contacts en taken.

Dit toestel is echt een aanrader voor de beginnende en de niet beginnende blackberry gebruiker!

Hang het toestel aan je laptop en je kunt overal internetten met zeer acceptabele snelheid!

[ Voor 8% gewijzigd door Friedchicken op 15-09-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Friedchicken schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:53:
Hang het toestel aan je laptop en je kunt overal internetten met zeer acceptabele snelheid!
En dat is dus verboden door de providers. Heb al vaker gezien dat mensen aan het eind van de maand een rekening hadden van ruim 1000 euro... "ja dat wist ik niet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
addictive schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:29:
[...]

En dat is dus verboden door de providers. Heb al vaker gezien dat mensen aan het eind van de maand een rekening hadden van ruim 1000 euro... "ja dat wist ik niet"
Waarom neem je anders een onbeperkt internet abbonement? Tuurlijk is het niet ongelimiteerd, maar er wordt gewerkt met FUP. Doe dit al ruim een jaar, nooit een verhoogde rekening gezien.

Je moet ook geen films of muziek gaan downloaden... Vaak wordt er een factor n maal het gemiddelde datagebruik gehanteerd.

http://www.mobiel-internet.com/mobiel-internet-laptop.html
Kop: Mobiel internet via GSM-laptop koppeling

[ Voor 19% gewijzigd door Friedchicken op 15-09-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Friedchicken schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:32:
[...]

Waarom neem je anders een onbeperkt internet abbonement? Tuurlijk is het niet ongelimiteerd, maar er wordt gewerkt met FUP. Doe dit al ruim een jaar, nooit een verhoogde rekening gezien.

http://www.mobiel-internet.com/mobiel-internet-laptop.html
Kop: Mobiel internet via GSM-laptop koppeling
Is het alsnog niet legaal. Providers hebben niet voor niets een oplossing als dit.
Wil niet zeggen dat ik het niet zou doen als ik de mogelijkheid zou hebben, maar ik zou er wel mee opletten, voordat je het weet heb je een eng hoge rekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
@addictive, thnx voor het attent maken :)

Meeste gebruikers die een werkende verbinding op kunnen zetten snappen ook dat er een FUP wordt gehanteerd. Desalnietemin gaat het wel rap ;)

En waar heb je tegenwoordig geen KPN hotspot meer?

Overigens beperkt het standaard modem driver van windows de snelheid :(

Heb er een draadje over gestart..
BlackBerry Bold 9000 & Laptop inbellen

[ Voor 26% gewijzigd door Friedchicken op 15-09-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Ik zit te denken om een Bold te gaan halen, echter ik heb een paar kleine vraagjes waar ik mee loop:
- Hoe zit het met bijvoorbeeld syncen met iCal en Adresbook van OSX / Evolution en Adressbook in Linux?
- Is er een mogelijkheid om zoiets als putty er op te zetten? Zo ja, wat raden jullie aan?

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Hey helden. Ik heb zo een Pearl maar ik vroeg me af of T-Mobile misschien externe applicaties verbiedt het internet op te gaan?

Ik probeer te synchen met mijn google calendar of twitter via twee verschillende apps maar beiden zeggen dat de "Network Request Refused" is. Ik heb in de opties de toestemmingen van de applicaties op alles toestaan gezet.

Wie weet raad? Alleen de ingebouwde browser van T-Mobile doet 't :(

• Paranoy
  • Laatst online: 23-06 18:17
Blonde Tux schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:20:
Ik zit te denken om een Bold te gaan halen, echter ik heb een paar kleine vraagjes waar ik mee loop:
- Hoe zit het met bijvoorbeeld syncen met iCal en Adresbook van OSX / Evolution en Adressbook in Linux?
- Is er een mogelijkheid om zoiets als putty er op te zetten? Zo ja, wat raden jullie aan?
- Ik heb zelf de Bold en deze kan ik syncen met iCal en Adresbook op mijn Mac. Heb even op de blackberrysite gezocht en gevonden. Een nieuwe versie van de firmware installeren is mij nog niet via de Mac gelukt. Dit werkt wel gewoon onder windows.
- Linux heb ik niet en kan ik dus niet zeggen.
- Ik ben niet bekend met Putty dus ook daarover geen mening.

Telefoon is een echte aanrader. Na een paar dagen helemaal gewend aan toetsenbord en het schrem blijft fenominaal mooi om naar te kijken.

Verwijderd

Ik probeer mijn bold te registreren via kpn.blackberry.com, maar krijg de melding dat mijn bold niet bekend is bij mijn service provider? Iemand enig idee?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:47:
Ik probeer mijn bold te registreren via kpn.blackberry.com, maar krijg de melding dat mijn bold niet bekend is bij mijn service provider? Iemand KPN enig idee?
Fixed. ;)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Ik ben ook van plan een Bold bij KPN te kopen, maar wat ik van de klantenservice hoor is dat BIS slechts gprs snelheid betreft? Als dat waar is, wat heb je dan in godsnaam aan 3G?

• Friedchicken
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:30:
Ik ben ook van plan een Bold bij KPN te kopen, maar wat ik van de klantenservice hoor is dat BIS slechts gprs snelheid betreft? Als dat waar is, wat heb je dan in godsnaam aan 3G?
Haha, wat een lolbroeken. Ik heb KPN Business 35 Bundel en heb gewoon 3.5G (HSDPA).
Daarnaast heb ik Blackberry Internet Services Abo (BIS dus)

• Friedchicken
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:47:
Ik probeer mijn bold te registreren via kpn.blackberry.com, maar krijg de melding dat mijn bold niet bekend is bij mijn service provider? Iemand enig idee?
Lijkt erop dat de registratie bij KPN niet helemaal goed is. Heb je data actief gezet? Klanten service (1200) bellen en dan paar geautomatiseerde opties doorlopen. Valt onder GPRS activatie.

Wat zie je overigens op je Bold staan? gprs of GPRS of 3G of gsm of GSM :)?

Verwijderd

lol

Verwijderd

ging even iets mis...... sorry
Heb 1200 gebeld, GPRS geactiveerd, maar nog geen geluk..
Hoe zet ik mij data actief trouwens?

dank!

Verwijderd

Friedchicken schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:42:
[...]

Haha, wat een lolbroeken. Ik heb KPN Business 35 Bundel en heb gewoon 3.5G (HSDPA).
Daarnaast heb ik Blackberry Internet Services Abo (BIS dus)
Kon het me al niet voorstellen. Nu wordt het dus kiezen tussen Vodafone en KPN. Kent iemand nog voor en nadelen van de providers met Blackberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
Volgens mij kan het niet lang meer duren voordat de Bold ook bij tmobile te verkrijgen is.
zie link

http://www.t-mobile.nl/za...aidDetails&ProductId=4690
>:) >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gister bij gsm shop en daar werd mij al een Bold icm T-Mobile aangeboden dus ik zou zeggen probeer het daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Iemand hier ervaring met Blackberry's in een bedrijfsomgeving? Dus met een BES server e.d.?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
Stampertje schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:12:
En BB heeft nu ook een klaptelefoon geintroduceerd:

[afbeelding]

Hmm, ik wil mijn 8100 hiertegen wel ruilen :D
Dit wordt mijn nieuwe telefoon, wat een pracht apparaat!! :9~ :9~ :9~

Ik hoop alleen dat we in Europa wel een toestel krijgen die UMTS ondersteunt en niet dat gare EDGE! :o

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 19-09-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:03:
Ik was gister bij gsm shop en daar werd mij al een Bold icm T-Mobile aangeboden dus ik zou zeggen probeer het daar.
Welke gsm shop bedoel je?? Op gsmweb.nl stond het ook tijdje icm tmobile maar deze is inmiddels ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Utrechtse stad zit een winkel die GSMShop heet, daar werd bij de Bold aangeboden voor KPN, Vodafone en TMobile. Kan zijn dat de man zich vergiste maar dat lijkt me eigenlijk niet, het zijn wel mensen met verstand van zaken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BB Bold lijkt me een fijn toestel alleen zit ik natuurlijk met het feit dat ik een particulier ben. Zijn er ergens nog mogelijkheden om dit toestel aan te schaffen met een BES-abonnement? Heb elders een hosted exchange-oplossing waarbij ik zo een BES-module kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het lijkt mij dat het gewoon kan, ook zonder zakelijk abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ja, dat is mogelijk :)

Overigens kun je ook gewoon een zakelijk abonnement nemen als particulier, dus dat maakt ook niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder KvK en/of BTW-nummer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het toestel bij vodafone simlockvrij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
ja :)
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:34:
Normaal gezien zijn de toestellen die je rechtstreeks bij een provider koopt altijd gesimlocked

[ Voor 47% gewijzigd door addictive op 21-09-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:34:
Ik weet 100% zeker dat het toestel gesimlockt is als je hem koopt via de Vodafone winkels of de Vodafone site. Unlocken via hun kost 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe YouTube werkt op de bold? Werkt alleen de mobile versie of ook de normale versie?

En is de Vodafone versie van de Bold nog softwarematig gebrand door Vodafone of is het de standaard firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:39
Arfman schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:33:
Iemand hier ervaring met Blackberry's in een bedrijfsomgeving? Dus met een BES server e.d.?
Draai hier 2 BES servers (redundant) icm een Lotus Domino omgeving. Zijn nu zo ongeveer 60 clients (50+ BB's en m'n HTC TYTN II ;-) )

Werkt heerlijk!

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

sMoKeFiSh schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:10:
[...]

Draai hier 2 BES servers (redundant) icm een Lotus Domino omgeving. Zijn nu zo ongeveer 60 clients (50+ BB's en m'n HTC TYTN II ;-) )

Werkt heerlijk!
Goed om te horen!
En je hebt je TyTN II gekoppeld aan de BES server? Kan dat? Wat voor voordelen heeft dat boven een GPRS abbo'tje en rechtstreekse sync met de Exchange doos?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:39
Arfman schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:39:
[...]

Goed om te horen!
En je hebt je TyTN II gekoppeld aan de BES server? Kan dat? Wat voor voordelen heeft dat boven een GPRS abbo'tje en rechtstreekse sync met de Exchange doos?
Helaas gebruiken we hier Lotus Domino. Zou wel willen overstappen naar Exchange maar er draaien helaas nogal veel apps in Lotus Notes. Exchange zit er helaas nu nog niet in.

Ik heb gewoon Blackberry Connect geinstalleerd op m'n TYTN II. Werkt prima. Je kunt alleen geen bijlagen ontvangen zoals PDF/plaatjes etc.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16
Arfman schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:33:
Wij hebben hier een Exchange 2003 omgeving met 2 Bes servers en 380 Blackberry's (8700, 8300 en 8310). Werkt helemaal ok. Wil je nog specifieke informatie hebben of allen of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben eigenlijk benieuwd naar een aantal zaken:

1) Draait een BES server goed virtueel? (VMware ESX 3.5)
2) Hoe goed kun je BB's op afstand beheren met de managementtool? En is het eigenlijk wel nodig?
3) Hoe bevalt de gehele oplossing op de lange termijn? Hoe is bv. de hardware (telefoons zelf)?
4) Hoeveel werk is het om een BES server tegen Exchange aan te laten praten?

Dat was het wel voorlopig B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16
Arfman schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:23:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar een aantal zaken:

1) Draait een BES server goed virtueel? (VMware ESX 3.5)
2) Hoe goed kun je BB's op afstand beheren met de managementtool? En is het eigenlijk wel nodig?
3) Hoe bevalt de gehele oplossing op de lange termijn? Hoe is bv. de hardware (telefoons zelf)?
4) Hoeveel werk is het om een BES server tegen Exchange aan te laten praten?

Dat was het wel voorlopig B)
1) BES draait prima op ESX 3.5, hebben wij ook SQL server draait wel op een apart SQL 2005 cluster.

2) Wat wil je beheren aan die apparaten? Je hebt de policies om ze dicht te timmeren en je kan ze binnen een minuut remote locken of wipen. Onze gebruikers raken ze nogal veel kwijt en dus dat gebruiken wij vrij veel. Gaat prima. Meer remote beheer is bij ons niet nodig. Maar als je wilt kan je ze volledig beheren.

3) Wij hebben nu een jaar of wat blackberry's en het bevalt ons prima, ik zou niet graag over willen naar een andere omgeving. Wat betreft de hardware, ik hoor meer klachten over de 83xx serie dan de over de 87xx serie. Maar dat kan ook omdat we meer 83xx hebben.
Als telefoon vind ik het prima werken, hiervoor een Nokia 6230i en de 8310 doet er niet aan onder. Vooral het opzoeken van contacts in AD en je eigen oulook en bellen is perfect. Communicatie met mijn Bluetooth Carkit en voice dialing werkt ook prima.
Ben nu al een tijdje aan het proberen de Bold binnen te krijgen maar dat is nog even wachten dus daar kan ik even niets over zeggen.
De server omgeving heeft ook weinig onderhoud nodig, af en toe patchen en that's it. Het blijft prima doordraaien en ik heb nog geen grote incidenten meegemaakt.

4) Weinig werk heb ik begrepen van een collega, maar het was lang geleden dat dit geinstalleerd is en daar was ik niet bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dank voor het snelle en uitgebreide antwoord!

Ik wil eigenlijk niets beheren aan die apparaten, ik vroeg me alleen af of het wel nodig is eigenlijk. Remote wipe in geval van verlies/diefstal is waarschijnlijk het enige wat wij gaan gebruiken als ik dit zo lees. Ook mooi om te horen dat de hardware stevig is, is wellicht bij ons ook wel handig (niet altijd even "handige" mensen zegmaar).

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wij hebben ongeveer 300 gebruikers binnen onze NL vestiging. De helft 8700's en de helft 8110/8310.
Duidelijk is wel dat de 8700 veel degelijker is, gaan bijna nooit stuk. Met name de 8110 geeft veel kuren; scrollwiel defect, toetsen defect. Je kunt duidelijk merken dat dit een meer consumenten toestel is. Ben ook benieuwd naar de 9000 serie maar die zal nog wel niet binnen onze policy vallen.

Ik merk wel dat ik heel veel tijd kwijt ben aan de ondersteuning van die apparaten. Heb bijna dagelijks wel iemand (meestal Sales :P ) die binnen komt lopen met een vraag of probleem.

De BES servers worden centraal beheerd op onze hoofdkantoren in Duitsland en Amerika. We hebben wereldwijd ongeveer 15.000 BB users.

[ Voor 10% gewijzigd door kazuka op 23-09-2008 17:11 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.