Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat wist ik, maar het feit dat ik niks geen reactie terug kreeg op mijn vraag (ivm kerstperiode en zo) vind ik raar, op zijn minst niet heel erg klantvriendelijk. Ik had eerlijk gezegd al geen unlock code meer verwacht en toen kwam hij toch nog in mijn inbox ;).

Maar goed dus bijna de helft van wat het bij die Nederlandse unlock service kost, en ik neem aan dat het bij hen ook wel 2 weken duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
Vandaag de update van Google maps v2.0.0 geinstalleerd op mijn Curve (8300).
Een eng pakket geworden. Zonder GPS weet hij op welke zendmast je zit, dus kan hij vertellen dat je in een straal van 1700meter daarvan zit (althans voor Amersfoort). Big Brother.

voor de liefhebber: http://google.com/gmm/bes

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja, inderdaad zeg :D Wel grappig dan, dat mijn huidige zendmast aan de overkant van de straat zit :P

Zou Maps dit nu realtime werken? Dus als ik in de auto stap dat ie steeds hopt naar de dichtsbijzijnde zendmast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 10:29
werkt de standaard GPS navigatie op de BB 8310 net zo als bij bv een TomTom? dus met gesproken aanwijzingen? of slechts alleen met beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik overweeg een 8100 pearl te kopen, maar ik vraag me af als ik wel alles ga hebben wat ik wil hebben. Ik ga het alvast niet kopen voor push mail.

Ik wil, naast bellen & smsen:

mijn contacts + agenda + notes syncen met iCal van apple. Dit kan met pocketmac voor BB, helaas niet via Bluetooth, maar via USB. niet optimaal maar aanvaardbaar

RSS pagina's downloaden en offline lezen, is hiervoor een client? Ik wil elke ochten een geschedulde DL van enkele nieuwspagina's, zo heb ik wat te lezen als ik weer eens in de file zit. lijkt te kunnen.

Chatten (liefst irc, msn is overweegbaar)

Een ocasioneel DVIX filmpje kijken / MP3tje luisteren

Op het internet gaan zonder gprs: via bleutooth met een pc dus

Hoe zit het met de stabiliteit / snelheid van al deze zaken? De voorganger (mijn huidig toestel) was een ipaq met windows op. Ik ben het rebooten lichtjes zat. De laatste tijd moet dat zowat elke dag...

Ik zie een alternatief in de E65 van nokia, maar de BB heeft mijn voorkeur. Ik heb eerder een nokia gehad en kon niet wennen aan de interface..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
kazuka schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:51:
Ja, inderdaad zeg :D Wel grappig dan, dat mijn huidige zendmast aan de overkant van de straat zit :P

Zou Maps dit nu realtime werken? Dus als ik in de auto stap dat ie steeds hopt naar de dichtsbijzijnde zendmast?
Werkt realtime ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb hem dus gekocht ;) Best wel een aaangenaam ding, klein en licht. Pocketmac for Blackberry is een echt relaxe app. Ga deze week ff de manual lezen van die BB, heb ik ook wat te doen op zo'n saaie vlucht.

Staan enekle leuke aps op maar gezien de prijzen voor dataverbindingen in belgie moet ik toch wat gaan oppassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Ok ik heb nu ook een BB gekocht. de 8110. Die roze. Om eerlijk te zijn, mijn vriendin heeft hem gekocht en ik mag de boel een beetje installeren.

Enkele vragen:
1. Ik probeer programmas als Opera Mini en Cellity Free SMS te installeren. Openen wil wel, maar dan geeft ie een error ivm dat hij geen verbinding kan maken.
Wat doe ik fout. Ik kan met de std. browser prima op internet via GPRS. Ik ben nog niet aangesloten op het BB netwerk voor je email, maar dat zou er niets mee te maken moeten hebben,

2. Wat zijn nog meer applicaties die je echt moet hebben. Ik zoek nog een goede msn messenger (of is er ook een originele msn messenger te vinden). Zijn er nog andere browsers? MP3 progs.

En welke mediaformaten kan de 8110 afspelen?

Ik heb hem gekocht bij de Phonehouse. Voor 10 euro kreeg ik er een 4GB geheugenkaartje bij! Prima deal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik zit er aan te denken om de Blackberry 8110 aan te schaffen en ik wil geen internet verbinding. Werkt de telefoon dan nog normaal en kan ik gewoon gebruik maken van de GPS functie? Of is daar echt een internet verbinding voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
corné schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:55:
Ik zit er aan te denken om de Blackberry 8110 aan te schaffen en ik wil geen internet verbinding. Werkt de telefoon dan nog normaal en kan ik gewoon gebruik maken van de GPS functie? Of is daar echt een internet verbinding voor nodig.
er is geen off-line map programma voor de blackberry zoals tomtom. je zult altijd via het internet(gprs) je kaarten realtime ophalen als je GPS gebruikt.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mja, een BB kopen zonder BES of BIS te gebruiken is een beetje tegenstrijdig imo :P Dan kun je beter een WM based toestel kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien voor mensen, die wel Blackberry functionaliteiten willen en touchscreen, is de Sony Ericsson P1i misschien een aanrader. Deze draait ook tomtom (symbian UIQ) en heeft een behoorlijke camera en bovendien wifi.

Wil je nog minder geld kwijt zijn hieraan, kan je nog een Sony Erisccson m600i nemen, zonder camera en wifi (100euro voor nette 2ehands op marktplaats bijvoorbeeld).

Deze telefoons hebben beiden een lange standbytijd en gesprekstijd! 400u - 8/10u! GPS is niet geintegreerd, maar haal je zelf een Qstarz 818 32channel GPS Bluetooth receiver en je hebt zelfs binnen 4-7sattelieten te pakken!

Oja deze SE telefoons hebben een Qwerty toetsenbord, dat erg fijn werkt (links en rechts van een toets drukken levert een verschillende letter op en werkt na gewenning erg comfortabel en super snel!)

Natuurlijk kan je ook msn-clients installeren, evenals thirdparty browers en agendashizzle(standaard spul is ook erg goed/Outlook uitwisselbaar), symbian werkt erg goed. Symbian UIQ is een stuk overzichtelijker en intuïtiever dan Symbian 60 series voor smartphones.

[ Voor 14% gewijzigd door ToFast op 26-02-2008 09:14 ]

Verwijderd

Hallo tweakers,

Nu ben ik van de week bezig geweest om te kijken naar een nieuw toestel i.v.m. het verlengen van een abonnement. Nu werd mij bij KPN verteld dat ik beter geen Blackberry 8800 kon nemen omdat je dan niet met simkaarten of iets dergelijks kan verwisselen. Dit omdat een Blackberry een ander soort type simkaarten gebruikt. Ik snap er niet zo veel van maar ik kan dus geen Blackberry nemen als ik dan later weer een ander toestel wil kopen (iPhone). Is er geen mogelijkheid om toch te kunnen veranderen van toestel als ik een Blackberry neem met een bijpassende simkaart (want die schijnt anders te zijn).

Wie kan mij helpen?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

kazuka schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:58:
Mja, een BB kopen zonder BES of BIS te gebruiken is een beetje tegenstrijdig imo :P Dan kun je beter een WM based toestel kopen denk ik.
Mijn god nooit meer een GSM rebooten :p

* Yalopa heeft ook geen BES of BIS; ik gebruik mn pearl prive, en sync mn agenda en contacts met mn mac via USB kabel. Werkt perfect, en voor die prijs zijn er niet al teveel toestellen die dat doen...

@ simkaart
Onzin volgens mij er is maar 1 soort simkaart en die kun je over de ganse wereld uitwisslen...

• stappel_
Het kan zijn dat ze bedoelen dat op je normale simkaart niet de servicebooks van BB staan. Maar die kan je ook gewoon downloaden via de desktop. en als je een nieuwe simkaart neemt van KPN met servicebooks dan ziet geen enkele andere telefoon die books want die gebruiken die helemaal niet en hebben er ook totaal geen last van. je kan gewoon je kaart in een andere phone gebruiken. en zelfs door elkaar. mijn BB was even van slag af en toen heb ik enkele dagen met een noika 6310i gelopen met de sim uit de BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Weet iemand of de 8320 al beschikbaar is voor particulieren? Of uberhaupt al in Nederland? Kom je als particulier automatisch met het BIS of juist met BES in aanraking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
*Schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
maar waaaar? :P Ik loop me rot te zoeken.. vodafone / kpn / t-mobile komen allemaal met de 8310 aanzetten.. ik wil hem bij een abonnement, niet los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Sinds gisteren hebben mij n broertje en mijn vader een Blackberry 8110. Nu heeft mijn broertje standaard t-zones erop staan, bij mijn vaders BB is dit niet het geval. Hoe moet ik het nu installeren want hij heeft nu ook geen browser bijvoorbeeld. Toestel wipe al geprobeerd maar geen succes.

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Neoz schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:22:
Sinds gisteren hebben mij n broertje en mijn vader een Blackberry 8110. Nu heeft mijn broertje standaard t-zones erop staan, bij mijn vaders BB is dit niet het geval. Hoe moet ik het nu installeren want hij heeft nu ook geen browser bijvoorbeeld. Toestel wipe al geprobeerd maar geen succes.
Kan goed zijn dat dit aan het gekozen thema ligt en niet alle icons laat zien. Probeer eens in het hoofscherm met de BB toets 'show all'aan te zetten. Alle beschikbare icons zijn dan zichtbaar :) Anders even met de Desktop Manager kijken of de Browser geinstalleerd is, zo niet even toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:14
Is de Curve nog wel bij tmobile te krijgen. Ik kan hem iig niet vinden in de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:43

Reda

HA DO KEN

op pdashop wordt vermeldt dat de nieuwe blackberry's niet werken icm t-mobile abbo's. beetje raar vind ik dat, maar is er iemand die dat getest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De 8110 en 8800 Corporate Solution modellen werken hier prima met T-Mobile. De 8310 heb ik helaas nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wij hebben zakelijk een setje BB's besteld. Hij dacht dat je met het standaard T-mobile PIT abbo gewoon kon mailen en internetten. In hoeverre klopt dit? Is het uberhuapt mogelijk of moet je dan allemaal truuks uit gaan halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 24-04-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

sander- schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:27:
Wij hebben zakelijk een setje BB's besteld, heeft onze baas gedaan (zonder overleg). Hij dacht dat je met het standaard T-mobile PIT abbo gewoon kon mailen en internetten. In hoeverre klopt dit? Is het uberhuapt mogelijk of moet je dan allemaal truuks uit gaan halen?
Het zou mogen werken maar je zakelijke (exchange ?) mail is alleen toegankelijk als je de Corporate uitvoering van een BB (BES dus en niet BIS) hebt besteld. De consumenten variant kan overweg met pop3/imap voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ok, dus ook zonder BIS? Want wij zijn redeijk klein bedrijf en doen alles via POP/IMAP (Linux adepten). Maar ik lees her en der dat het niet mogelijk is om te internetten of te mailen zonder de BES of BIS.

[ Voor 23% gewijzigd door Sander op 24-04-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb een 8310 gekocht, zonder abonnement, omdat ik nog een lopend abonnement van Vodafone heb. Maar ik snap niet hoe ik het internet moet aanzetten. Iemand die me daarbij kan helpen?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

settings > network settings > data services

daarme zet je je toestel aan, Voor de rest moet je ff de juiste code sms'en, maar dat is provider afhankelijk, je krijgt de settings dan doorgestuurd. (autoconfig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Die dataservices staan al aan. En ik heb zojuist die sms naar vodafone gesmst, maar krijg een sms dat mijn toestel niet wordt ondersteund.
Met mijn vorige toestel moest ik ook handmatig de instellingen invoeren en daarna ging het prima. Maar bij deze snap ik niet hoe ik het moet invoeren. Ik heb bijvoorbeeld al de APN ingesteld bij TCP op live.vodafone.com, maar de "vodafone live browser" zegt nog steeds dat hij geen verbinding kan maken met de APN blackberry.vodafone.com. En dat dit mogelijk wordt veroorzaakt doodat de browserconfig niet compatibel is met het huidige netwerk.
Dus alsof m'n weizigingen niet doorkomen.
En bij de browserinstellingen staat "vodafone live!". Maar daar kan ik helemaal niks aan veranderen

[ Voor 16% gewijzigd door MightyMauz op 03-05-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ik ben vanmiddag naar de vodafone winkel en naar de media markt (daar komt ie vandaan) geweest. Maar daar konden ze mij niet verder helpen. Ze hebben het geprobeerd, maar niet gelukt. Ook maar de vodafone klantenservice gebeld. Daar kregen ze de laatste tijd meer van die vragen. Ze zouden het uitzoeken en mij maandag terugbellen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:53
Je moet ook eerst Vodafone bellen en daar BIS aanzetten. Dit kost 23,80 (incl BTW) per maand. Zodra dit aanstaat zie je ipv gprs --> GPRS (in hoofdletters staan) dan worden automatisch servicebooks doorgestuurd waardoor je kan emailen en internetten.

Zonder deze toevoeging gaat het NIET lukken en kan je je Curve alleen voor sms en bellen gebruiken.

Vodafone Datasupport die kan je verder helpen (klantenservice bellen optie 3 of 4 en dan vragen naar iemand van datasupport)

Let wel op, je zit hier aan vast de gehele looptijd van je contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Slechte zaak. Dan weet ik zeker dat ik 'm ga terugbrengen. Die bedragen zijn geen grapjes meer. Ik dacht dat het mogelijk zou zijn om zonder abonnement te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb inmiddels een paar weken een 8310 in gebruik via BIS, enige wat er eigenlijk nog aan ontbreekt is OTA syncen van Agenda, google calendar kan wel, maar is zeker niet ideaal als je dit ook (klein)zakelijk wil gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Met BIS is het helaas niet mogelijk om agenda ed te sychroniseren. Eigenlijk raad ik dan gewoon Microsoft Exchange aan. Met een gratis Mail2web account heb je de beschikking tot je agenda, contacten en email en worden deze netjes gesychroniseerd.
Echter vind ik BlackBerry de meest energie zuinige pushmail methode. 4 dagen standby en dan nog 40% dat halen de Windows Mobile toestellen zeker niet met een permanente dataverbinding.

Tja, het heeft weinig nut om een BB 2de hands te kopen aangezien je deze vaak gratis krijgt bij je provider met BIS. KPN biedt wel BIS start aan en kost 9,95 maar is met 2mb datalimiet. Is voor prive gebruik voldoende maar dan moet je geen bijlagen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

NicoF schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:40:
Je moet ook eerst Vodafone bellen en daar BIS aanzetten. Dit kost 23,80 (incl BTW) per maand. Zodra dit aanstaat zie je ipv gprs --> GPRS (in hoofdletters staan) dan worden automatisch servicebooks doorgestuurd waardoor je kan emailen en internetten.

Zonder deze toevoeging gaat het NIET lukken en kan je je Curve alleen voor sms en bellen gebruiken.

Vodafone Datasupport die kan je verder helpen (klantenservice bellen optie 3 of 4 en dan vragen naar iemand van datasupport)

Let wel op, je zit hier aan vast de gehele looptijd van je contract
ik heb een pearl zonder BIS of BES en dat werkt perfect, dus aan de phone zal het niet liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Heb je die Pearl aangesloten op het T-Mobile netwerk? T-Mobile accepteert overigens geen simlockvrije BB op hun netwerk. Maar het grappige is dat het mij wel lukte om een dataverbinding te krijgen met T-Mobile. Dit terwijl er geen servicebooks van T-Mobile in staan en er gprs is ipv GPRS.

Maar we kunnen met 100% zekerheid stellen dat je niet van je BB kan genieten (zoals de bedoeling is) zonder BES of BIS. Maar het is best prijzig. Het mag best goedkoper. Ik verwacht ook dan als meer consumenten BB nemen de prijs iets naar beneden gaat.

Bij vodafone vind ik het erg jammer dat alleen BB verkeer in de bundel zit en dat je niet kunt internetten (onbeperkt). Bij T-Mobile betaal je hetzelfde bedrag en mag je ook onbeperkt internetten. Tja en dan is het dus maar een tientje voor deze extra dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Aangesloten bij proximus (vodafone Belgie). Dat een provider bepaalde toestellen niet toelaat op hun netwerk ligt niet aan het toestel natuurlijk. Dat je zonder BES niet alle mogelijkheden van BB hebt ben ik vollop mee eens. BIS is echter niet meer dan mail, dat kan met imap/pop ook. Je kan een BB ook conecten met een intellysync server (BES van nokia zeg maar) dus dat kan eventueel een alternatief zijn (niet voor persoonlijk gebruik natuurlijk)

Zonder BIS of BES blijft een BB nog steeds "good value for your money" met een design, functionaliteit, formaat en prijs die niet moet onderdoen voor nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Maar je hebt dus hoe dan ook een extra dienst/service nodig. Het is niet zo dat je een POP3 account kan toevoegen aan je BB.
Dus zonder minimaal BIS heb je vrij weinig aan je BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
NicoF schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 06:50:
Maar je hebt dus hoe dan ook een extra dienst/service nodig. Het is niet zo dat je een POP3 account kan toevoegen aan je BB.
Dus zonder minimaal BIS heb je vrij weinig aan je BB
het zou kunnen met een apart programma. gmail heeft bijvoorbeeld een bb client die zonder bis werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken aan een BlackBerry 8310 Curve omdat dit mij in gebruik een zeer makkelijk telefoontje lijkt. Die het zeker wel een jaartje of 2 zou moeten doen.

Nu vraag ik me af of Blackberry Internet Service echt nodig is. Push email heb ik niet nodig. Mijn mail mag best met vertraging binnenkomen, en zo nodig haal ik het handmatig op, is dit wel mogelijk?
Edit: ok, ik lees even naar boven en zie het staan. Pop3 kan dus enkel met een apart programmaatje. Is die gratis te verkrijgen?

En dan nog een vraagje. Ik heb mij laten informeren dat Blackberry Internet Service erg makkelijk is voor internet pagina's. Maar kan ik hier ook gewoon internet sites op bekijken zoals op alle andere smartphones (zoals een HTC) zonder gebruik te maken van die speciale Blackberry Internet Service? Ik vind die extra kosten die daarmee samenhangen namelijk overbodig.

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden.
Werkt het overigens makkelijk om te syncen met een Mac?
Edit: ook al gevonden, ik moet pocketmac gebruiken en zo te lezen werkt dat prima. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Is het ondertussen al mogelijk om gewoon een Blackberry te kopen en daar met T-mobile web n walk mee te browsen en pop boxen op te halen?
Zo'n 2 jaar geleden kon je de internet profielen niet zelf aanpassen dus ik was benieuwd of dit nu wel kan, als je gewoon zelf een toegangspunt en gebruikersnaam op kan geven ben je al een heel end.

http://www.smartphoneshop.../rim-blackberry-8800.html
Dit is ook zo'n raar stukje tekst:
Simlockvrij
De BlackBerry 8800 is simlockvrij, maar werkt niet in combinatie met een T-Mobile abonnement. Voor gebruik van Blackberry internet en push e-mail is een Blackberry Internet Service abonnement essentieel.

[ Voor 32% gewijzigd door Bierkameel op 13-05-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Volgens mij wordt er in dit topic genoemd dat het gebruik van de blackberry zonder BES en BIS niet mogelijk is. Hier is geen verandering in gekomen en zal er wss ook niet in komen aangezien dit de kern van het hele BB concept is. Als je een BB koopt zonder BIS of BES abbo dan is het niks meer dan een oude gsm waarmee je kan bellen + sms'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

NicoF in "[BlackBerry] Nieuwe generatie BB's"

Volgens NicoF moet internet wel werken, daar heb ik ook wel genoeg aan, dan kan ik iig via web mn gmail checken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Ik durf alleen niet de garantie te geven dat je dat altijd zal werken. De reden waardoor het bij mij werkte kan ook zijn omdat het toestel nog de servicebooks van Vodafone had waardoor het browser icoon zichtbaar was.
Ik snap alleen niet wat je met een BB moet als je er geen BIS bij neemt. Bij KPN en T-Mobile valt de prijs zeker mee. Bij KPN 17,50 en de eerste 12mnd 50% korting (bij 24mnd contract) en bij T-Mobile hele contractperiode 10euro p/m dit is bij deze providers incl Internet gebruik (onbeperkt) dus bij T-Mobile betaal je dus niets extra's.
Vodafone is volgens mij de duurste provider aangezien je daar alleen voor BIS betaald en als je wilt internetten betaal je ook nog eens een keer per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
O ja, het is nog steeds niet mogelijk om simlockvrije BB te gebruiken icm T-Mobile Instant E-Mail. T-mobile laat alleen gesimlockte (t-mobile) BB op hun netwerk toe. Je kunt zoals ik al eerder melde sms'en en bellen maar je kunt geen gebruik maken van Instant Email (zo heet BIS bij t-mobile).
Gelukkig weet de particuliere klantenservice hier niets van en heb ik dus voor 430euro een verkeerde telefoon gekocht. De zakelijke klantenservice wist mij zeer goed en kundig te helpen.
Tip in deze is dus bel altijd de zakelijke klantenservice zij kunnen ook mee dan de particuliere (die willen elke keer een case aanmaken: om moe van te worden).

Dus kort samengevat: simlockvrije BB werkt niet icm T-Mobile BIS (alle toestellen die niet van T-Mobile zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Oke thnx, dat is duidelijk.
Een tientje per maand is inderdaad goed te doen, ik las ergens dat je naast een BIS abo eigenlijk ook je web n walk aan moest houden en dat je dus 20 euro per maand kwijt was, het BIS abo zou alleen voor T-zones onbeperkt zijn en daar heb ik niets aan, ik ga vandaag eens even bellen met de klantenservice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb BIS en heb geen Web'n'Walk meer, allemaal geregeld door zakelijke klantenservice van T-mobile (t-mobile zakelijk abbo ook). Heb het nog geen maand, dus nog geen factuur gezien, maar zover ik weet is het gewoon eigenlijk hetzelfde als Web'n'Walk alleen dan met BB features erbij.

Mocht dat ineens anders blijken te zijn dan gaan we wel even ruzie maken met t-mobile aangezien het ons als zodanig is verkocht.

[ Voor 18% gewijzigd door Sander op 14-05-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik draai bij KPN het BIS abbo voor EUR 21,01 ex. BTW. p/mnd.

Daarvoor krijg je:
  • Onbeperkt internet (FUP)
  • 1 E-Mailadres *.@kpn.blackberry.com
Gebruik de blackberry browser en opera mini voor internet. E-Mail komt direct op BB binnen.

Zonder BIS/BES kan je bij mijn weten het net niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik krijg bij het installeren van Opera Mini continu een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
sander- schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:20:
Ik krijg bij het installeren van Opera Mini continu een error.
Welke error krijg je? Ik had ook een aantal errors. Moest namelijk de apn settings in mijn telefoon goedzetten. Kon daarvoor wel internetten maar opera maakt daar blijkbaar gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vind men van de nieuwe BlackBerry Bold? (http://www.blackberrybold.com)

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/2259/rogersblackberry9000we0.jpg

* Size - Length: 114mm, Width: 66mm, Thickness: 14mm
* Weight (with battery) - 133g
* Memory - 1GB on-board (storage) and 128 MB Flash (applications)
* Battery - 1500mAhr lithium cell
* Est. Battery Life - Standby: 13 days, Talk Time: 5 hours
* Network Support - UMTS: 2100 / 1900 / 850MHz, GSM: 1900 / 1800 / 900 / 850 MHz, GPRS, EDGE and HDSPA networks
* Wi-Fi - 802.11a/b/g enabled
* Display - HVGA, 480 x 320 pixels, Transmissive TFT LCD, supports over 65k colors
* Media Player, Video Support - DivX 4, Div X 5 & 6 are partially supported, XviD is partially supported, H.263, H.264 and WMV3
* Media Player, Audio Support - .3gp, MP3, WMA9 (.wma/.asf), WMA9 Pro/WMA 10, MIDI, AMR-NB, Professional AAC/AAC+/eAAC+
* Media Player, Audio - BlackBerry Media Sync allows you to transfer your desktop iTunes music to your BlackBerry
* Camera - 2.0MP, 5 x digital zoom (with flash of course)
* GPS - internal GPS with extended ephemeris, BB Maps is standard
* Bluetooth - Bluetooth v2.0, all the normal stuff and Bluetooth Stereo Audio via A2DP and AVCRP
* USB Port - Enables charging and high-speed data synchronizations via USB "A" to mini-USB "B" cable
* Browser - HTML browsing, View Movies/Clips from websites built for mobile streaming, RSS feed support

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Friedchicken schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:53:

Zonder BIS/BES kan je bij mijn weten het net niet op.
Voor de laatste keer, dat is niet waar. Als het toch zo is dan is het de ISP die afblokt.

* Yalopa bekijkt momenteel de FP van tnet op een BB, ik heb geen BIS noch BES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Aha, ik dacht ook dat het met een beetje zoeken en hacken wel mogelijk was, ik ga dus ook een BB kopen en als het echt niet werkt sluit ik er wel een abo voor af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste gebruikers

Mijn abbo bij orange is afgelopen en ik zit te kijken om de overstap naar vodafone te maken.

Ik wil kunnen internetten en mailen (en sms/mms en bellen) via me toestel
daarom zat ik te denken aan zo een nieuwe Bold (als hij straks uit is)

Maar moet ik hier nu nog speciale Blackberry diensten bijnemen ? want dat snap ik nog niet helemaal

of is een normaal onbeperkt internet bundeltje genoeg (ik las hier het een en ander over online op je blackberry dus vandaar dat ik het hier stel)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:42
Donstil schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:41:
Beste gebruikers

Mijn abbo bij orange is afgelopen en ik zit te kijken om de overstap naar vodafone te maken.

Ik wil kunnen internetten en mailen (en sms/mms en bellen) via me toestel
daarom zat ik te denken aan zo een nieuwe Bold (als hij straks uit is)

Maar moet ik hier nu nog speciale Blackberry diensten bijnemen ? want dat snap ik nog niet helemaal

of is een normaal onbeperkt internet bundeltje genoeg (ik las hier het een en ander over online op je blackberry dus vandaar dat ik het hier stel)
Je zult er idd een BlackBerry account bij moeten nemen van € 15 p/m.
Daarvoor krijg je onbeperkt mailen en internetten voor € 0,25 per MB.
Zat dacht ik ook een klein bundeltje bij, maar dat kan ik zo 1 2 3 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ooh maar Vodafone bied ook voor 9euro onbeperkt internet aan in een Block

is dat niet voldoende ??

.25 per mb wil ik eigenlijk niet betalen .

Snap nog niet zo goed wat er nou nodig is voor een blackberry
Ik wil onderweg mailen (eigen pop mail) en interneeten, meer niet eigenlijk

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Donstil schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:52:
Snap nog niet zo goed wat er nou nodig is voor een blackberry
Ik wil onderweg mailen (eigen pop mail) en interneeten, meer niet eigenlijk
Het antwoord is vrij simpel: als je een eigen programma heb dat op de blackberry draait en dat voor jou mail regelt kan het.
Als je niet z'n programma heb, kan je NIET gebruik maken een andere/eigen POP/SMTP e-mail!!! (ongeacht het abbonnement)

[ Voor 3% gewijzigd door stappel_ op 20-05-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch IMAP gebruiken op een blackberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Nu heb ik eigenlijk een vraag die andersom gaat. Ik heb een Instant Email abonnement (BIS) bij T-Mobile en daarin zit onbeperkt toegang tot internet. Nu is mijn vraag als ik mijn T-Mobile simkaart in een ander toestel doe heb ik dan ook toegang tot onbeperkt internet? En wat zijn dan de APN instellingen. Lijkt mij namelijk niet dezelfde internet instellingen als via PIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:09
Oke, even voor de duidelijkheid:

Blackberry gebruik zonder BIS of BES, is dat mogelijk?

Ja, maar zonder push e-mail.
Uitleg: Ik heb sinds een paar dagen een Blackberry Pearl op het Vodafone netwerk, via je PC/MAC kun je met de usb-kabel programma's installeren. Ik heb al mijn e-mail doorgestuurd naar mijn GMAIL account, en van GMAIL bestaat een programma voor je blackberry. Dit checked mijn mail en ik krijg daar ook een melding van als er nieuwe mail is! Met vodafone blox - onbeperkt internet kun je dus voor €10 p/m in ieder geval met GMAIL je blackberry redelijk normaal gebruiken.

Nog andere interessante info: iCal synchroniseert met mijn Google Calender, deze synchroniseert weer verder met mijn Blackberry via een google app. Indirect heb ik dus (wel met wat vertraging) over-the-air agenda synchronisatie :D.

Voor internet browsen moet je echter ook een externe browser nemen zoals Opera Mini, omdat de ingebouwde browser je ingestelde APN niet pakt!

Hoop dat er een beetje duidelijkheid ontstaat hierdoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Of te wel, alle standaard spullen zijn zo'n beetje onbruikbaar en je moet met een omweg alles oplossen? Dan zou ik niet voor een blackberry gaan maar gewoon een pocketpc of symbian toestel als je een toetsenbordje wilt onder het scherm. Dan kan je alle standaard spullen gewoon normaal gebruiken zoals het bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Zijn er hier nu ook mensen die bij T-mobile dat Instant E-mail gebruiken?

Ik zit nu te kijken om mijn Orange abo te verlengen bij T-mobile, en op dit moment gebruik ik een HTC. Vooral voor mail lezen e.d. (naast bellen en SMS en af en toe navi)
Nu kan ik wel voor een Tytn II oid gaan, maar op zich is een BB ook wel interessant, zeker aangezien deze bij een 1-jarig abo goedkoper is dan een Tytn II (Vario III).

Instant E-mail is (zoals ik het hier in het topic lees) dus voor always on GPRS, voor push mail en ook internet toegang zoals het PiT abo dit kent?
Krijg je ook een speciaal mail adres nog vanuit T-mob?

Anders maar eens helpdesk bellen van T-mobile, maar ik denk: ach, wie weet dat mensen hier het weten.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
@philipnorth houd ons even op de hoogte, ik ben ook nieuwsgierig.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Het is heel simpel, je krijgt een login waar je je pop3 boxen kunt koppelen aan je BB, die worden dan automatisch opgehaald. Daarnaast kun je speciale mailadressen aanmaken daar. Ook kun je filters instellen etc. Werkt als een trein.

Instantemail is idd een vorm van PIT voor de BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Voor mijn beeld, wat is er dan specifiek het voordeel van in vergelijk tot een pop3 account icm een pda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Ganymedus schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:31:
Voor mijn beeld, wat is er dan specifiek het voordeel van in vergelijk tot een pop3 account icm een pda?
Idd, want dan kan ik net zo goed met PiT mijn pop/imap4 mail elke minuut ophalen natuurlijk.

Voordeel is vooral als je gewoon echt een @t-mobile achtig adres hebt, die dus realtime verwerkt wordt richting de BB. (en waar je andere mail evt naar kan forwarden.)

Hmmm, als ik het nu zo teruglees doen ze dit dus eigenlijk min of meer.

Maar goed om te horen dat bij het bedrag van instant email ook gewoon onbeperkte PiT zit.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:55
Weet iemand toevallig of de BB 8820 ook werkt met een Pre-Paid kaartje?
Dus zonder een speciaal BB abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wel,
Ik heb de mijne via een unlock code smilockvrij gemaakt en gebruik nu een ander abbonement erin

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik twijfel tussen de blackberry 8310 of de 8820.

Twijfel tevens ook nog tussen vodafone en KPN. Denk dat ik voor kpn ga omdat ik nu toch al een HI abbo heb.

Iemand een advies wat betreft welk model?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Wie kan mij de instellingen voor de Blackberry 8800 geven, ik wil hierop internetten en heb via mijn provider (Hi) eindeloos internet aangevraagd.

Ik krijg het niet voor elkaar en browser kan ik ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
ik was in de t-mobile winkel en vroeg wat infor over de bb 8310 curve
deze (iets wat blonde) mevrouw wist mij te vertelle dat die het "snelste" internet had namelijk umts / hsdpa.

Nu heb ik dit niet kunnen vinden online..
kan iemand dit bericht bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb gisteren de 8310 (curve) gekocht via KPN/HI.

De blackberry is aangemeld op de kpn pagina (kpn.blackberry.com) maar helaas ook nog geen koppeling met dit account.

Waarschijnlijk moet dit telefonisch gebeuren, maarja het is zondag he;).

Wel een super toestel zeg!! Ben blij dat ik deze gekocht heb en niet de samsung i780. Batterij gaat erg lang mee zo te zien en dat draai knopje is toch wel erg fijn!!

Ik heb er een BIS account bij. Ik vraag me echter of ik hier ook pushmail van exchange voor kan gebruiken? Volgensmij kan dit alleen met een BES (enterprise) abbo. Ik zou wel een pop connecter kunnen installeren op de exchange server?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Op Exchange een pop/imap account zetten is uiteraard voer voor exchange beheerders. Mocht je toevallig die persoon zijn kan je eens kijken op de blackberry website. Er zijn een tijdlang promo's geweest waar je 5 BES licenties gratis kreeg. Mschien lopen die nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@ Yalopa.

Ik ben zelf beheerder van onze exchange server ;-). Liever heb ik dsu inderdaad geen pop connecters maar gewoon de blackberry services/server.

Ik snap het echter niet helemaal. Je kunt namelijk een BES Express server opzetten (die is gratis). Maar wat ik me dan afvraag, moet je hierbij dan nog een BES van KPN hebben of heb je dan al voldoende aan BIS.

Ik betaal nu 17,95 voor een BIS abbo. (eerste half jaar 15euro), BES is 35 euro.. groot verschil. Kan ik beter gewoon OWA gebruiken.. of een andere pushmail client.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Speculatiepost:

Ik heb eerlijk gezegd geen benul van nederlandse abbo's. BIS abo's houden dacht ik in dat een provider de push link maakt tussen je mailbox je BB. Voor zover ik begrepen heb is BIS enkel het mail gedeelte. Als een ISP ook BES abbo's aanbied vermoed ik dat ze BES functies aanbieden op hun infrastructur, wat inhoud dat je de kalender en adresboeken uit exchange ook hebt. Het lijkt me dat je voldoende hebt aan een data abbo waneer je alles op eigen servers beheerd.

Je data abbo hoeft echt niet al te uitgebreid zijn. Ik beheer een GroupWise + Nokia push oplossing en het dataverbruik dat daaruit vookomt is belachelijk laag (denk aan een paar 100k per dag per user)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
wd200 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 02:26:
ik was in de t-mobile winkel en vroeg wat infor over de bb 8310 curve
deze (iets wat blonde) mevrouw wist mij te vertelle dat die het "snelste" internet had namelijk umts / hsdpa.

Nu heb ik dit niet kunnen vinden online..
kan iemand dit bericht bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lomp groot. De curve is wat dat betreft rlxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb de curve en heb de 8820 en de 8310 in de winkel vergeleken.

Uiteindelijk gekozen voor de 8310 curve vanwege de multimedia features (camera en GPS)

Heerlijk toestel, veeeeel sneller dan de Windows mobile toestellen. Moet alleen even wennen aan het feit dat ik geen stylus heb of mijn vinger kan gebruiker (touch).

Jammer genoeg kan ik nog geen gebruik maken van de blackberry mail features, activitatie bij kpn duurt 5 werkdagen :(

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nu af op de Blackberry Bold eindelijk een nette 3G telefoon met GPS & WiFi... of de Javelin... Ziet er bijna net zo uit als de Curve maar met zelfde specs als Blackberry Bold (okay geen 3G maar dat kan ik hier wel missen)

Heb op dit moment een Curve 8320 heb geen nut voor GPS dus maar voor WiFi versie gegaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammere van de 8800 series is de missende camera... :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Heb een blackberry 8310 curve van KPN. Alles werkt perfect inclusief BIS maar MMS ontvangen.. ho maar!

Zelfs de technische dienst van kpn weet het niet.. :(

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is hier in de VS de upgrade naar BIS 2.5 gebeurd.. Nu kan de blackberry eindelijk HTML email ontvangen (4.5+ OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Onlangs heb ik een BB pearl aangeschaft bij een abo van TMobile. Ik vraag me alleen af of je hotmail gepusht kan krijgen en in het standby menu staat een bericht weergegeven die ik in mn inbox al heb verwijdert, maar deze blijft nog steeds op mn standby scherm weergegeven, kan ik dit op de een of andere manier verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

upje,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Laatst online: 18-09 00:06
Hi,

Mijn moeder heeft een Blackberry Curve van T-Mobile. Ze heeft de e-mailaccount ingesteld en een test gedaan met e-mail plus bijlagen. Alleen krijg zij de bijlage (foto) niet te zien.
Ik heb in de instellingen en de instant e-mail site gekeken, maar kon niks vinden. Weet er iemand hoe zij die foto's op haar BB kan openen en bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drecaise
  • Laatst online: 01-07 16:39
Crashcat schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:58:
Weet er iemand hoe zij die foto's op haar BB kan openen en bekijken?
Ik ben alleen bekend met mail via onze enterprise activering maar daar zie je ergens in de mail de naam van de bijlage staan. Als je daarop scrolt en je pearl indrukt moet je een context menu-tje te zien krijgen met de optie: "bijlage openen". Dat is in ieder geval hoe het op mijn blackberry pearl 8100 werkt.

pizzaguys get all the pussy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Laatst online: 18-09 00:06
drecaise schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:43:
[...]

Ik ben alleen bekend met mail via onze enterprise activering maar daar zie je ergens in de mail de naam van de bijlage staan. Als je daarop scrolt en je pearl indrukt moet je een context menu-tje te zien krijgen met de optie: "bijlage openen". Dat is in ieder geval hoe het op mijn blackberry pearl 8100 werkt.
Yup, dat klopt. Alleen de foto's komen niet door. Wel de gif enz. van de mailclient die zij gebruikt.
Ik had iets gelezen dat BB e-mail account de nodige dingen stript om makkelijk te laden, maar er staan helemaal geen opties in de instant email configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
* addictive wacht ook op de BB Bold, komt bij Vodafone 23 augustus uit volgens een collega van zakelijk. Eens even afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spinvis schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:12:
Onlangs heb ik een BB pearl aangeschaft bij een abo van TMobile. Ik vraag me alleen af of je hotmail gepusht kan krijgen en in het standby menu staat een bericht weergegeven die ik in mn inbox al heb verwijdert, maar deze blijft nog steeds op mn standby scherm weergegeven, kan ik dit op de een of andere manier verwijderen?
Als je provider in Nederland de BIS heeft geupgrade naar 2.5 en je de nieuwe Windows Live Messenger installeert van de blackberry site kan je Hotmail eindelijk gepushed worden naar je Telefoon (heb je ook nieuwe 4.5 OS voor nodig) de andere vragen heb ik geen antwoord voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappie911
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 09:30
Mijn Palm Treo 680 loopt op z'n eind.. regelmatig auto-reset enz.

Kan nog net uitzingen t/m eind augustus ofzo, of is de kans groot dat het veel later wordt voor de BOLD beschikbaar zal zijn in NL ? liefst los toestel/kpn

Hoor graag als iemand info heeft !

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ik krijg internet maar niet aan de praat op de Blackberry 8800.
Ik heb opera mini geïnstalleerd via de desktop manager, m'n APN settings goed gezet, namelijk: internet.proximus.be en login/wachtwoord leeg.
Bij de instellingen van het netwerk staat Gegevensservices aan, maar maakt geen verschil of dit aan of af staat merk ik.

Maar van zodra Opera Mini gestart is zegt deze me dat ik geen verbinding heb met het internet. Moet ik ergens nog iets anders instellen ?

[ Voor 14% gewijzigd door CBA op 20-07-2008 11:27 ]

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:04
CBA schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:25:
Ik krijg internet maar niet aan de praat op de Blackberry 8800.
Ik heb opera mini geïnstalleerd via de desktop manager, m'n APN settings goed gezet, namelijk: internet.proximus.be en login/wachtwoord leeg.
Bij de instellingen van het netwerk staat Gegevensservices aan, maar maakt geen verschil of dit aan of af staat merk ik.

Maar van zodra Opera Mini gestart is zegt deze me dat ik geen verbinding heb met het internet. Moet ik ergens nog iets anders instellen ?
Je moet ook nog de applicatie een authorisatie geven dat hij daadwerkelijk gebruik mag maken van je APN verbinding.

Opties --> Beveiliging --> Machtigingen voor toepassing

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de non-branded Bold gaat eind augustus al komen -> http://www.pdashop.nl/pro...blackberry-9000-bold.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Weet iemand hoe je bij de 8310 het mail gedeelte echt uitzet? Bij de instelling, alleen telefoon bleven de e-mailtjes toch binnen stromen. Niet erg, afgezien dat we in het buitenland waren... au!

Ik zag overigens vandaag toevallig de BlackBerry Thunder 9500 langskomen (op internet uiteraard), weet iemand of deze draait op 4.6 of is het andere software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

je kan je dataverbinding afzetten bij roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

FatalZero schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:38:

Je moet ook nog de applicatie een authorisatie geven dat hij daadwerkelijk gebruik mag maken van je APN verbinding.

Opties --> Beveiliging --> Machtigingen voor toepassing
Dankje dit werkte perfect, gprs werkt nu.
Enige minpuntje wat ik nog niet gevonden heb is het automatisch vergrendelen van de BB na verloop van tijd.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Na de trieste toestellen van Nokia en Sony Ericsson ben ik eens verder gaan kijken dan mijn neus lang is en ik vond de Blackberry Pearl 8120.

Afbeeldingslocatie: http://eu.blackberry.com/eng/pc/images/product/device_detail_large_image/624_67.jpg

Nu maar eens kijken wanneer hij in NL is!

Klopt het dat niet alle providers (alleen KPN en t-mobile) met een blackberry om kunnen gaan, of zijn dan alleen de functies beperkt?

En hoe zit dat met providers die het KPN netwerk gebruiken, hi, telfort, rabobank?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:31
Vodafone is ook een optie. Weliswaar (voor zover ik als redelijke Blackberry noob weet) niet de goedkoopste...

Dilemma hier. Ben op zoek naar een nieuwe smartphone die in ieder geval de volgende kenmerken in z'n specificaties moet hebben: UMTS/HSDPA, WiFi, (optioneel) QWERTY, goede email/browser, via bluetooth te koppelen aan Macbook als UMTS modem en syncen van contacts/calendar met Mac (via bluetooth).

Op m'n shortlist staan 3 toestellen. SE G900 (geen qwerty maar voor de rest erg mooi ding), Nokia E71 en Blackberry Bold. Abonnementskosten zou in alle gevallen (bij T-Mobile) ongeveer gelijk zijn. Bij de eerste 2 zou ik dan namelijk Pocket Internet Totaal moeten hebben, en bij de Blackberry in plaats hiervan een BIS abonnement. Aangezien daar ook gelijk onbeperkt dataverkeer bij zit (toch?) heb ik dan Pocket Internet Totaal niet nodig.

Maar wat is wijsheid? Ik heb 0,0 ervaring met een blackberry. Bellen is voor mij de belangrijkste optie, gevolgd door email (IMAP, eigen domein) en rss/web. En wat ik me eigenlijk afvraag...wat is voor mij de betere optie als ik wil dat m'n mailbox op m'n mobiel overeenkomt met die op de server. Heeft BIS inmiddels full 2-way sync, of kan ik dan beter gewoon voor de Nokia gaan en een IMAP accountje in de mailsoftware aanmaken?

Waarom de Blackberry? Omdat push mail op 10 verschillende accounts (via BIS) me enorm aanspreekt. Bij de Nokia zou ik handmatig de boel moeten checken.

Andere voors/tegens zijn uiteraard ook van harte welkom!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.