Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik hier met jullie de nieuwe generatie BlackBerry's [BB] willen bespreken.
Ik gebruik inmiddels zo'n twee jaar een BB (7290) en moet zeggen dat ik aardig verslaafd ben aan mijn BB. Ik kan er namelijk geen dag zonder. Mijn agenda bij de hand hebben en snel en direct kunnen reageren op emails van klanten en vrienden zorgen er voor dat ik niet heel de avond lang voor mijn pc hoef te zitten om antwoorden terug te sturen.

Nu ben ik dus erg benieuwd naar de nieuwe modellen:

BlackBerry Pearl
Afbeeldingslocatie: http://www.celularis.com/imagenes/blackberry_pearl.jpg
http://www.blackberrypearl.com/
Afmetingen (hxbxd) : 107 x 50 x 15 mm
Gewicht (gram) : 90
Scherm : TFT 65.536 kleuren
Schermresolutie : 240 x 260
Camera resolutie (MPix) : 1.3
Camera opties : flitser, 5x digitale zoom
Gesprekstijd (uren) : max. 3.5
Standby tijd (uren) : max. 360
Batterij : Lithium-Ion
Intern geheugen (Mb) : 64
Extern geheugen : microSD/TransFlash
Handsfree functie
Qwerty toetsenbord
Trilalarm / -functie
Voice dialling
Geintegreerde antenne
Vodafone Pocket Connect toestel
SMS zenden en ontvangen
MMS
E-mail ondersteuning
Intelligente tekstinvoer
JAVA TM-technologie
Geluid-ondersteuning : MP3, MIDI, AMR-NB, AAC/AAC+/eAAC+
MP3 speler
Video-mogelijkheden : MPEG4, H.263
Polyfone beltonen
Quad band : 850/900/1800/1900 MHz
GPRS
Bluetooth : 2.0
USB dataverbinding
PC synchronisatie
WAP browser
Agenda (kalender)

BlackBerry 8800
Afbeeldingslocatie: http://www.cellphonebeat.com/images/blackberry_8800-4.jpg
Specs:
http://www.blackberry8800.com/

en volgens de geruchten komen er binnenkort nog twee op de markt:
BlackBerry 8820 met WiFi
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadgetmobile.com/media/2007/02/bb-8700-8820-chart.jpg

BlackBerry 8300 (Daytona met WiFi)
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/7518_1.jpg
http://www.engadgetmobile...ry-8300-Daytona-with-wifi

Dus alle informatie over de next-gen BB's hier vermelden en met elkaar delen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In tegenstelling tot de nog vrij zakelijke BlackBerry 8800 is de Daytona een echt multimedia-apparaat, met een 2 megapixelcamera, flitser, zoom en een trackball voor de bediening. De BlackBerry 8300 zou ook beschikken over een verbeterde speaker en software om multimedia zoals muziek, foto's en video's te beheren, vergelijkbaar met mediacenter-software. Maar dat is niet alles, want er zou ook Wi-Fi en GPS ingebouwd moeten zijn.

RIM heeft officieel nog niets bevestigd, maar de persoon die de foto's heeft laten uitlekken heeft laten doorschemeren dat het toestel in mei/juni via Vodafone in Europa beschikbaar komt.

Dit alles klinkt als muziek in mijn oren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, mocht de 8300 Daytona echt Wifi én GPS hebben, dan wordt het een interessant apparaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat raar dat er zo weinig informatie hierover op GoT te vinden is. BB is hier niet zo populair dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Pearl, alleen jammer dat hij zo slecht (vrij) verkrijgbaar is.
En een ander min puntje is het gemist van AD2P met bluetooth.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:47:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Pearl, alleen jammer dat hij zo slecht (vrij) verkrijgbaar is.
En een ander min puntje is het gemist van AD2P met bluetooth.
Hebben zij dit niet opgelost bij de 8800series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:01:
[...]
Hebben zij dit niet opgelost bij de 8800series?
Die is voor mij te breed.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meer informatie uitgelekt over de BB 8300:
http://www.engadgetmobile...00-received-photographed/

Volgens de website is het een haartje dunner als de 8800 uitvoering. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Iemand hier een idee waar je een driver set kan downloaden voor de Pearl??
Deze zit wel in de desktop manager maar deze willen we niet geinstalleerd hebben.

Dus het gaat hier om de driver om de BB op te kunnen laden via de computer. Op internet, is namelijk nog maar weinig informatie beschikbaar. echter de Pearl word al geleverd in de UK.

{edit}

LoL de Rim Pearl is blijkbaar toch niet zo populair als ik dacht.

[ Voor 10% gewijzigd door To_Tall op 19-03-2007 23:33 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Kickje..

Echt niemand een idee??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:15:
Iemand hier een idee waar je een driver set kan downloaden voor de Pearl??
Deze zit wel in de desktop manager maar deze willen we niet geinstalleerd hebben.

Dus het gaat hier om de driver om de BB op te kunnen laden via de computer. Op internet, is namelijk nog maar weinig informatie beschikbaar. echter de Pearl word al geleverd in de UK.

{edit}

LoL de Rim Pearl is blijkbaar toch niet zo populair als ik dacht.
Als je de installatie CD start, krijg je toch gewoon de keuze of je de complete zooi wil installeren, of alleen de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een dag ben ik ook de bezitter van een blackberry, de oude van mijn oom.
Helaas weet ik niet hoe ik zijn contacten uit de telefoon verwijder. Ook wil ik liever niet dat het apparaat zichzelf kan verbinden met internet (mail, internet, etc.) omdat ik een normaal abbonement gebruik en geen zin heb in torenhoge rekeningen. Iemand enig idee hoe ik de volledige toegang tot internet diensten uitschakel?

Ow ja, ik praat over de BB7290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:36:
Sinds een dag ben ik ook de bezitter van een blackberry, de oude van mijn oom.
Helaas weet ik niet hoe ik zijn contacten uit de telefoon verwijder. Ook wil ik liever niet dat het apparaat zichzelf kan verbinden met internet (mail, internet, etc.) omdat ik een normaal abbonement gebruik en geen zin heb in torenhoge rekeningen. Iemand enig idee hoe ik de volledige toegang tot internet diensten uitschakel?

Ow ja, ik praat over de BB7290.
Waarom gebruik je eigenlijk een Blackberry?
Het apparaat is helemaal gemaakt met het idee van een constante data verbinding om zodoende push email binnen te krijgen.....
Zonder email... Tja...
Das net zoiets als 7.1 Dolby setup gebruiken als wekkerradio....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al 4 jaar een BlackBerry gebruiker.
Ik heb op dit moment een Pearl, maar dit is allemaal zakelijk via een BES.

Zijn er mensen die tips hebben om Blackberry particulier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Nu nog niet, ik hoop em morgen binnen te krijgen. :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Zal wel aan mij liggen, maar hoe werkt dat dan, zo'n constante internetverbinding, bijvoorbeeld als je op straat loopt? gaat dat dan gewoon via zendmasten die her en der door het land staan ofzo?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik had ook een vraagje aan de blackberry bezitters (weet niet of dit het goede topic is) Ik heb nu al een tijdje een Blackberry 8700g en een losse telefoon. Ik zit er over te denken om ook te gaan bellen met mijn Blackberry. Gebruiken jullie het apparaat ook als telefoon? En zo ja, wat zijn de voor- en nadelen?
Murk schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:27:
Zal wel aan mij liggen, maar hoe werkt dat dan, zo'n constante internetverbinding, bijvoorbeeld als je op straat loopt? gaat dat dan gewoon via zendmasten die her en der door het land staan ofzo?
Je hebt gewoon een GPRS of UMTS verbinding hier overheen wordt je mail gepushed naar je Blackberry. Internet initieer je zelf met de Blackberry browser (of opera of iets anders...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik snap eigenlijk nooit het nut van een BB :?
Waarom zou je voor een BB gaan ipv een PDA os Smartphone? Ze kosten ongeveer even veel en de SM/PDA heeft meer functionaliteit en is vaak ook wat kleiner of handzamer. Pushmail hebben ze eigenlijk allemaal wel en bellen doen ze ook.

Dus wie overtuigt mij van de kracht van de BB?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

WM5 heeft alleen native ondersteuning voor pushmail icm Exchange (niet echt verwonderlijk) en derhalve vrijwel alleen beschikbaar voor enterprise klanten. Het hele mail gebeuren met WM smartphones is op z'n best een slap aftreksel van BB. Het is het gewoon net niet. Lees de reviews maar.

Als naast bellen email de hoogste prio heeft (of alleen email), dan is een BB eigenlijk de enigste reele keus. Als email van ondergeschikt belang is of gewoon een nice to have, wat waarschijnlijk voor de meeste prive gebruikers zo is, dan heb je met een WM smartphone veel meer mogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door afterburn op 07-06-2007 22:36 ]

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:55
BB heeft toch alleen push email via BB servers, of heb ik het verkeerd begrepen? Dat is voor particulierentoch ook niet te doen? Tenzij je natuurlijk een BB abo bij een provider neemt, waar je voor betaalt.

Ik heb op mijn Wm5 PDA/phone push email via mail2web, gratis en voor niets. Ik denk dat BB vooral zijn voorsprong gekregen heeft doordat pas sinds Wm5 push email standaard is, voor die tijd had BB het rijk min of meer alleen. Ben benieuwd waar deze competitie toe leidt, ik zal iig voor WM kiezen en niet voor BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

BB heeft 2 manieren voor email: BES (Blackberry Enterprise Service) en BIS (Blackberry Internet Service). BES is vergelijkbaar WM5 native push, en enkel bruikbaar voor bedrijven. Bij BIS kun je tot 10 email adressen configureren op een Blackberry server, die dan hun berichten naar je BB device gepushed worden. Deze vorm wordt gebruikt door particulieren en bedrijven die geen BES server willen/hebben.

Lijkt dus vrij vergelijkbaar, maar qua bediening, gebruiksgemak en de algehele manier waarop het werkt is BB superieur aan WM. Misschien dat dit in de toekomst verandert, maar op dit moment is WM5 nog geen serieus alternatief voor iemand die serieus met mobiele email communicatie aan de gang wil of dit nodig heeft. Een van de vele reviews en commentaren die ik heb gelezen vat het eigenlijk goed samen: "de ontwikkelaars van WM5 zouden verplicht moeten worden om 30 dagen lang hun email enkel en alleen via BB te benaderen, gevolgd door 30 dagen waarbij ze alleen WM5 mogen gebruiken. Misschien dat ze dan begrijpen waar een goed werkende implementatie aan moet voldoen en wat voor rampproduct ze nu op de markt zetten"

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:09:
Ik ben ook al 4 jaar een BlackBerry gebruiker.
Ik heb op dit moment een Pearl, maar dit is allemaal zakelijk via een BES.

Zijn er mensen die tips hebben om Blackberry particulier te gebruiken.
BIS werkt perfect en super simpel om op te zetten. Emailadres/username/password opgegeven en hij zoekt zelf uit hoe ie moet verbinden. Binnen 5 minuten had ik zowel mijn prive accounts via imap alsook mijn zakelijk account via Exchange webmail werkend in BIS. Daarna is het gewoon mailen en replyen zoals je gewend bent. SMS/MSN/browsen ed ook eenvoudig en muv MSN werkt alles gewoon out of the box. Niks niet moeilijk doen, handmatige configuraties of wat, gewoon werken.

Synchroniseren met Outlook werkt ook als een tierelier. Eerst mijn adresboek uit mijn andere telefoon geexporteerd naar vcf en geimporteerd in Outlook en na de synchronisatie zat alles netjes in mijn BB.

BB doet met mobiele communicatie wat Apple gebruikers claimen voor OSX. Super.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn blackberry 8800 (KPN business abonnement) gesynchroniseerd met mijn bedrijfsemail en prive-email. Dit push-emailsysteem werkt prima via het mobiele netwerk van KPN. Een mailtje komt binnen en een kwartier later staat die op de BB. Prima. Alleen nu het volgende:

Ik zou graag mijn oulookagenda, dmv push-synchronisatie via bluetooth, willen syncen met mijn blackberry. Ik kan deze optie (Automatic synchronization if changes are found) niet vinden in de BB desktopmanager 4.2.1. Is er misschien een ander syc-programma die dit wel ondersteunt ?

Ik begrijp ook niet zo goed dat (gebruikers accepteren dat) de synchronisatie alleen gebeurt bij het opstarten van de pc en na het indrukken van de sync-knop in dit programma. Je wilt een agenda toch constant geupdate hebben (zonder al te veel handelingen) ?

(volgens mij heb ik het nu goed begrepen als het gaat om topics replys etc, of niet Ginz :) )

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
Weet iemand al wanneer de 8820 uitkomt? Wat ik tot nu toe gelezen heb zou het juli/augustus moeten zijn. Weet iemand al meer?
Ik zit zelf te kijken naar de nokia e90 en de BB 8820.

[ Voor 31% gewijzigd door Kezand op 12-07-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft zelf al de reden: hij heeft alleen de noodzakelijke functionaliteiten. Dus geen vastlopers, eindeloze opstarttijden, en nutteloze menu's.
DaannO schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:10:
Ik snap eigenlijk nooit het nut van een BB :?
Waarom zou je voor een BB gaan ipv een PDA os Smartphone? Ze kosten ongeveer even veel en de SM/PDA heeft meer functionaliteit en is vaak ook wat kleiner of handzamer. Pushmail hebben ze eigenlijk allemaal wel en bellen doen ze ook.

Dus wie overtuigt mij van de kracht van de BB?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hier ook een tevreden gebruiker van een BB Pearl via BES :) Sinds deze week bel ik er ook mee dus lekker nog maar 1 apparaat voor m'n zakelijke mail en belverkeer. Hij werkt bovendien ook prima op de veelgebruikte Nokia CK7W carkit via Bluetooth.

Ben benieuwd naar de nieuwere modellen, als ze maar niet veel groter worden als de Pearl. Dat is een perfect formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

afterburn schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:50:
BB heeft 2 manieren voor email: BES (Blackberry Enterprise Service) en BIS (Blackberry Internet Service). BES is vergelijkbaar WM5 native push, en enkel bruikbaar voor bedrijven. Bij BIS kun je tot 10 email adressen configureren op een Blackberry server, die dan hun berichten naar je BB device gepushed worden. Deze vorm wordt gebruikt door particulieren en bedrijven die geen BES server willen/hebben.

Lijkt dus vrij vergelijkbaar, maar qua bediening, gebruiksgemak en de algehele manier waarop het werkt is BB superieur aan WM. Misschien dat dit in de toekomst verandert, maar op dit moment is WM5 nog geen serieus alternatief voor iemand die serieus met mobiele email communicatie aan de gang wil of dit nodig heeft. Een van de vele reviews en commentaren die ik heb gelezen vat het eigenlijk goed samen: "de ontwikkelaars van WM5 zouden verplicht moeten worden om 30 dagen lang hun email enkel en alleen via BB te benaderen, gevolgd door 30 dagen waarbij ze alleen WM5 mogen gebruiken. Misschien dat ze dan begrijpen waar een goed werkende implementatie aan moet voldoen en wat voor rampproduct ze nu op de markt zetten"
Hoe kan je BIS nu vergelijken met de e-mail functionaliteit van WM5 ? BIS is niets anders dan een doorstuurservice, geen synchronisatie dus. Totaal niet handig.

Push mail met WM5 werkt prima en zeer eenvoudig met Exchange, wat negen van de 10 bedrijven gebruikt, dus geen onnodige BES software nodig.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Archie_T schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:48:
Ik had ook een vraagje aan de blackberry bezitters (weet niet of dit het goede topic is) Ik heb nu al een tijdje een Blackberry 8700g en een losse telefoon. Ik zit er over te denken om ook te gaan bellen met mijn Blackberry. Gebruiken jullie het apparaat ook als telefoon? En zo ja, wat zijn de voor- en nadelen?
[...]

Je hebt gewoon een GPRS of UMTS verbinding hier overheen wordt je mail gepushed naar je Blackberry. Internet initieer je zelf met de Blackberry browser (of opera of iets anders...)
Blackberry's zijn vrij groot en dat belt niet altijd even handig... het is ook geen kroeg dier, dus bij het uitgaan zou ik hem ook zeker thuislaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Niet online
Dutch_guy schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 01:14:
[...]

Hoe kan je BIS nu vergelijken met de e-mail functionaliteit van WM5 ? BIS is niets anders dan een doorstuurservice, geen synchronisatie dus. Totaal niet handig.

Push mail met WM5 werkt prima en zeer eenvoudig met Exchange, wat negen van de 10 bedrijven gebruikt, dus geen onnodige BES software nodig.
In de meeste gezonde bedrijven wordt de keuze voor dit soort apparaten beoordeeld op functionaliteit voor de eindgebruiker, niet of het loodgieterswerk makkelijk of moeilijk is. Blackberry's zijn voor de (zakelijke)gebruiker echt super efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

En wat kan de BlackBerry volgens jou dan meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:43:
Hier ook een tevreden gebruiker van een BB Pearl via BES :) Sinds deze week bel ik er ook mee dus lekker nog maar 1 apparaat voor m'n zakelijke mail en belverkeer. Hij werkt bovendien ook prima op de veelgebruikte Nokia CK7W carkit via Bluetooth.

Ben benieuwd naar de nieuwere modellen, als ze maar niet veel groter worden als de Pearl. Dat is een perfect formaat.
Is de spraakkwaliteit inmiddels verbeterd? Ik heb zelf een 7100v en vind de geluidskwaliteit niet heel goed. Je hoort vaak storingen op de lijn tijdens een gesprek. Heb de indruk dat het aan de toestellen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
xantos schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:46:
[...]

Is de spraakkwaliteit inmiddels verbeterd? Ik heb zelf een 7100v en vind de geluidskwaliteit niet heel goed. Je hoort vaak storingen op de lijn tijdens een gesprek. Heb de indruk dat het aan de toestellen ligt.
Ik heb een 8700g en die klinkt prima in vergelijking met mijn 6230 geen probleem eigenlijk.
Dutch_guy schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:38:
Waarom zou het meer moeten kunnen? Een blackberry doet goed wat het moet doen. Mail, calender, Internet, en eventueel bellen. Een WM5 device is een niet te beheren telefoon speeltje.

Als ik 300 blackberries uitrol zie ik ze alleen terug als ze gevallen zijn. Een WM5 device nodigt uit tot installeren van 3rd party software wat weer zorgt voor vastlopers. Een blackberry heeft daar veel minder last van.
Het kan dus zeker niet meer, alleen is het beter beheerbaar (policies) en stabieler voor de gebruiker.

[ Voor 23% gewijzigd door Archie_T op 30-07-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Niet online
Dutch_guy schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:38:
Het mooiste is dat hij juist niet per definitie meer kan, hij kan het alleen effectiever. Het is een klein simpel OS zonder veel toeters en bellen. Ik gebruik mn blackberry vooral voor e-mail, agenda, rss feeds, msn messenger, navigatie en internet. Wat wil je er nog meer mee doen dan dat? Enkel keertje gebruik ik hem ook als mp3 speler, maar daar heb ik ook andere apparaten voor.

Het kan ook zijn dat meespeelt dat ie juist geen touchscreen heeft. Zo geweldig werkt dat nou ook weer niet, zeker niet als je het vergelijk met de trackball van de BB8800. Ik race letterlijk door mailtjes en agenda's heen, sneller dan ik ooit met mn oude WM device kon.

Voor de wizkids zal ie zeker niet flashy genoeg zijn, maar voor de zakelijke gebruiker die een strak design wil met een snel gebruik, dan denk ik niet dat je veel beter dan dit tegenkomt. Ik betrap me er zelfs soms op dat als ik weer es iemand zie met een wm device waar hij/zij dan met een styles mee bezig is dat ik denk: "daar heb je er weer zo een met zo'n mickeymouse geval". Gadgets en speelgoed is leuk, maar op een gegeven moment groei je daar uit... naar mijn bescheiden mening dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Nee sorry, ik ben niet overtuigd. Naar mijn mening wordt de BlackBerry aan alle kanten ingehaald door betere toestellen. Ik weet niet welk WM device jij voor het laatst hebt gebruikt, maar mijn Samsung i600 heeft geen touchscreen, maar gewoon een scrollwieltje aan de zijkant. Niet te vergelijken dus met een 'echte' pda.

Wat een BlackBerry effectiever kan ontgaat mij een beetje. De extra software die benodigd is op je server is duur en zeker niet rendabel voor een enkele BlackBerry. Voor een WM device is het 1 vinkje aanzetten bij een gebruiker om zijn toestel te laten synchroniseren met Exchange.

De BB's zijn absoluut mooi spul, maar naar mijn mening tegenwoordig de extra investering niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

BB's zijn ook minder geschikt voor MKB's en consumenten gebruik. Het is echt ontwikkeld voor uitrol in grote corporate organisaties waarbij veiligheid, beheer en effectiviteit hoog op het lijstje staan.

Bij mijn werkgever (wereldwijd 60.000 employees) hebben we 3 BES clusters; in Amerika, EMEA en APA. Hier wordt de policy geconfigureerd die wordt toegepast op alle BB gebruikers binnen de organisatie. Je BB gaat niet werken zonder password en encryption key in te stellen. Je staat direct in verbidning met je mailbox op de Exchange server (Mail, Calender, Global address book), internet verkeer loopt niet via een ISP maar via je eigen bedrijfsnetwerk.

De gebruikersvriendelijkheid en veiligheid van de BB's zelf zijn echt niet te overtreffen door welk eender WM of soortgelijk device dan ook. Been there, done that, didn't work. Verplaats je eens in de positie van de doelgroep, de gebruikers. Dat zijn veelal Sales medewerkers. Die willen geen uitgebreide en ingewikkelde poespas.

Als je het in de praktijk terugziet in zo'n grote organisatie zul je het wel zien en begrijpen.

[ Voor 7% gewijzigd door kazuka op 31-07-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

xantos schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:46:
[...]

Spraakkwaliteit is redelijk (v4.2.0.51, T-mobile brand) maar niet beter dan een Nokia 6300 bijv.
Nadeel vind ik dat het ding af en toe traag reageert als je een nummer wilt bellen.

De 8100 is een poging van RIM om een fatsoenlijke consumenten versie op de markt te brengen. Dat is ze gedeeltelijk gelukt maar toch prefereer ik liever een higher end zakelijk model.

We krijgen binnenkort een aantal Curve's (8300) op proef. Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momenteel gebruik ik een 7290, maar ik wil een 8800 kopen
hoe ga ik al m'n adressen overzetten
is er een goede bluetooth set te koop voor in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 18:17
Kezand schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:26:
Weet iemand al wanneer de 8820 uitkomt? Wat ik tot nu toe gelezen heb zou het juli/augustus moeten zijn. Weet iemand al meer?
Ik zit zelf te kijken naar de nokia e90 en de BB 8820.
Als alles goed is zouden vandaag (10-8-2007) bij Vodafone de 8820 (met GPS en Wi-Fi) en de 8310 curve (met 2mpx camera en GPS, zonder Wi-fi) binnen komen.
Op 14-9-2007 staat een levering gepland van de 8100 Pearl refresh (volgens geruchten met 3.2 mpx camera)

ben benieuwd. Wordt smullen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:07:
momenteel gebruik ik een 7290, maar ik wil een 8800 kopen
hoe ga ik al m'n adressen overzetten
is er een goede bluetooth set te koop voor in de auto
Adressen eerst syncen met pc en daarna op de 8800 zetten.

Bluetooth set voor in de auto kan van parrot / nokia enz.
Werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
Vandaag zijn de 8310, 8820 en 8100 refresh op de online winkel van Vodafone gezet (particulier en zakelijk).
8100 refresh is helaas toch niet met 3.2 maar 1.3 mpx camera. :'( Lijkt erop dat alleen de kleur is aangepast :?

• Archie_T
  • Nu online
Yeaah! Ik heb mijn 8700 op mijn werk ingeruild voor een 8300. Wat een gaaf apparaat zeg! Voor een blackberry erg plat, en hij werkt zelfs als telefoon erg goed (vond die 8700 een beetje tegenvallen qua telefoon).

De voicedialing werkt eigenlijk ook perfect, zelfs in combinatie met mijn bluetooth carkit. De blackberry herkent de stem prima.

Internet via BB Browser is niet echt ok, maar dat was het ook niet op de 8700, dus even Opera 4 beta geinstalleerd en dat werkt helemaal prima.

Heb er net een 2 Gbyte kaartje bij gekocht en dus kan ik hem nog redelijk gebruiken als MP3 speler met een standaard koptelefoon..

Ook even RIM live messenger geinstalleerd, alleen werkt dat denk ik nog niet icm onze BES server (missing servicebooks), zal wel gefixed worden met de nieuwe BES server versie.

Kortom ik vind het een aanradertje voor iedereen die een blackberry zoekt!

Verwijderd

x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 14:36 ]

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Nokia N95. Is er een BB op de markt (8820??) die WLAN en interne GPS heeft?

En kan de BB gebruikt worden i.c.m. TMobile? Dit i.v.m. een PIT abbonement wat ik daar heb lopen. Ideaal voor pushmail.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:40:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Nokia N95. Is er een BB op de markt (8820??) die WLAN en interne GPS heeft?

En kan de BB gebruikt worden i.c.m. TMobile? Dit i.v.m. een PIT abbonement wat ik daar heb lopen. Ideaal voor pushmail.
Die BB is er wel, maar als ik jou was zou ik me eerst eens verdiepen in de achterliggende techniek van een BB.
Heb je uberhaubt al op www.blackberry.com gekeken?
Met 4 klikken kom je hier terecht:
http://www.discoverblackb...il.jsp?navId=H0,C201,P403

Momenteel kan je geen BB's gebruiken op het T-Mobile netwerk, dat kan alleen met KPN en Vodafone, dit omdat BB's een BIS of BES nodig hebben om te functioneren.

Alhoewel ik zie dat ze nu op de zakelijke T-Mobile pagina wel de Pearl aanbieden, misschien dat T-Mobile nu wel BIS/BES services aanbiedt voor zakelijke klanten.
Zie: https://www.t-mobile.nl/z...ail/blackberry_pearl.aspx

Ga dit ook maar eens lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/BlackBerry

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hmm, wij hebben al ruim 2 jaar BB's rechtstreeks bij T-Mobile afgenomen, we zitten op hun netwerk maar beheren wel onze eigen BES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Een vraagje van mijn kant, mijn abbonement loopt eind dit jaar af en ik zoek een nieuwe smartphone/PDA/hoe je het ook noemt. Nu zag ik bij KPN de Blackberry 8300 Curve voor €20,45 per maand. Kan ik dan al internetten waar/wanneer/hoe lang ik maar wil? Of heb ik daar BlackBerry Internet Service voor nodig? Wat mijn kosten naar €30,xx per maand 2 jaar lang doet stijgen? (Wat niet erg is.)

En dan nog iets wat ik nog niet ben tegengekomen, kun je mp3's instellen als bel/smstoon?

Alvast bedankt! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Sagaris schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:34:
Een vraagje van mijn kant, mijn abbonement loopt eind dit jaar af en ik zoek een nieuwe smartphone/PDA/hoe je het ook noemt. Nu zag ik bij KPN de Blackberry 8300 Curve voor €20,45 per maand. Kan ik dan al internetten waar/wanneer/hoe lang ik maar wil? Of heb ik daar BlackBerry Internet Service voor nodig? Wat mijn kosten naar €30,xx per maand 2 jaar lang doet stijgen? (Wat niet erg is.)

En dan nog iets wat ik nog niet ben tegengekomen, kun je mp3's instellen als bel/smstoon?

Alvast bedankt! =D
Je kunt internetten als je dat wilt, echter voor automatisch ontvangst van al je mail, heb je een BIS of BES nodig.

Ik heb zelf de Pearl 8100 in gebruik, en ik kan MP3's instellen als beltoon. Geen probleem. Bij de Curve zou dat ook geen probleem moeten zijn. Ik heb de 8310 Curve in de verkoop in mijn winkel, getest en werkt !

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb vandaag mijn oude blackberry 8700 ingewisseld voor de 8800. Wat mij nu opvalt is dat deze geen UMTS ondersteunt. Erg jammer! :( Maar goed het heeft wel GPS. Wie gebruikt hier de GPS functie van zijn/haar Blackberry en hoe heb je dit werkend gekregen met TomTom of een andere softwarepakket?

Ik zie dat er trouwens ook plaats is voor een MICRO-SD kaart. Kan iemand mij vertellen wat ik daarop zou moeten installeren?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:03:
Jongens ik heb vandaag mijn oude blackberry 8700 ingewisseld voor de 8800. Wat mij nu opvalt is dat deze geen UMTS ondersteunt. Erg jammer! :( Maar goed het heeft wel GPS. Wie gebruikt hier de GPS functie van zijn/haar Blackberry en hoe heb je dit werkend gekregen met TomTom of een andere softwarepakket?

Ik zie dat er trouwens ook plaats is voor een MICRO-SD kaart. Kan iemand mij vertellen wat ik daarop zou moeten installeren?
Voor UMTS is er ook de 8830 World Edition.

Er is geen TomTom voor het blackberry OS, je zit vast aan de RIM navigatie software:
Blackberry Maps

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
freddyathlon schreef op maandag 10 september 2007 @ 07:49:
[...]

Je kunt internetten als je dat wilt, echter voor automatisch ontvangst van al je mail, heb je een BIS of BES nodig.

Ik heb zelf de Pearl 8100 in gebruik, en ik kan MP3's instellen als beltoon. Geen probleem. Bij de Curve zou dat ook geen probleem moeten zijn. Ik heb de 8310 Curve in de verkoop in mijn winkel, getest en werkt !
Oeh! Dus zonder BIS zou ik ook gewoon kunnen internetten zonder er extra voor te betalen? Automatisch ontvangst heb ik op zich niet nodig, dus dat scheelt weer 10 euri per maand. ^^ Dan weet ik denk ik wel welke opvolger ik neem (als dit aan het einde van het jaar nog steeds beschikbaar is dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:55
Internetten zonder BIS kan wel, maar daar betaal je natuurlijk wel voor! Je zet dan namelijk een data verbinding op via je provider, dus je betaalt per MB of per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
En BIS is niet zo'n verbinding, ok, nu snap ik het pas. Dan wordt ie ineens een stuk minder aantrekkelijk. =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koksie schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:12:
Internetten zonder BIS kan wel, maar daar betaal je natuurlijk wel voor! Je zet dan namelijk een data verbinding op via je provider, dus je betaalt per MB of per minuut.
Je zal hoe dan ook een data abo nodig hebben, ook de connectie naar de BIS (die meestal door de telco verzorgt wordt) of naar de BES (die meestal door bedrijven in eigen beheer is) gaat over het data netwerk van de provider, en kost dus dataverkeer. Alleen zit er bij de meeste BIS abo's ook meteen flatfee data inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:52:
[...]

Er is geen TomTom voor het blackberry OS, je zit vast aan de RIM navigatie software:
Blackberry Maps
RIM navigatie werkt echt kut. Ik vind het echt jammer dat er geen TomTom hierop werkt.
Wat ik wel beter vind is zijn geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:37:
[...]
RIM navigatie werkt echt kut. Ik vind het echt jammer dat er geen TomTom hierop werkt.
Wat ik wel beter vind is zijn geluidskwaliteit.
Navigatie op de BB kan via Wayfinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:38:
[...]

Je zal hoe dan ook een data abo nodig hebben, ook de connectie naar de BIS (die meestal door de telco verzorgt wordt) of naar de BES (die meestal door bedrijven in eigen beheer is) gaat over het data netwerk van de provider, en kost dus dataverkeer. Alleen zit er bij de meeste BIS abo's ook meteen flatfee data inbegrepen.
Inderdaad dit kost je bij T-mobile 10 euro. Dus naast de 9,50 per maand die je kwijt bent voor de verbinding ben je dat ook no eens kwijt. Ik heb sinds een kleine twee maanden de 8800 en op zich is het wel een fijn apparaat. Wat wel jammer is dat ik met die GPRS nooit verbinding krijg door een te zwak signaal :s
Verder is ie soms ook ietwat traag met name bij het zoeken naar addressen wilt ie nog wel eens sputteren. Ik heb wel een kleine 5000 addressen erin staan dus dat kan wel eens de oorzaak zijn. Tevens vind ik de input van nieuwe addressen ietwat krom verlopen. Maar dat zal eerder zijn doordat ik niet gewennig ben aan BB's.
Tevens wat ik mis is msn.. ja ik weet.. cheapo je kunt het voor 50 euro krijgen maar ik vind 't enigzins lullig dat BB eerst msn had gereleased en dit nu weer terugdraaid. Ja PIN is leuk maar geen vervanger zolang deze niet op andere netwerken functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand anders ook last van het volgende probleem met de pearl (vodafone)?
Als ik gebeld word, en ik beantwoord het gesprek, duurt het tenminste 5 tot 10 seconden voordat de persoon aan de andere kant van de lijn mij hoort. Terwijl ik degene aan de andere kant al wel kan horen.
Als ik zelf bel is dit niet zo.

Mijn collega kampt met het zelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:52:
iemand anders ook last van het volgende probleem met de pearl (vodafone)?
Als ik gebeld word, en ik beantwoord het gesprek, duurt het tenminste 5 tot 10 seconden voordat de persoon aan de andere kant van de lijn mij hoort. Terwijl ik degene aan de andere kant al wel kan horen.
Als ik zelf bel is dit niet zo.

Mijn collega kampt met het zelfde probleem :(
Ja :( Wij hebben 50 Pearls uitgerold in onze organisatie en al verschillende gebruikers hebben dezelfde klacht gemeld. T-mo zakelijk meldt mij dat het mogelijk met een toekomstige firmware update op te lossen kan worden.

Ik ben niet helemaal kapot van de Pearl voor zakelijk gebruik. Het blijft toch dudelijk een consumenten apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu via T-mobile een BIS abo op m'n 7280. nu zag ik bij smartphoneshop simlock vrije BB's staan, ben wel geinteresseerd in de Pearl:

http://www.smartphoneshop.nl/merk/57/blackberry.html

Kan ik dat ding kopen en gewoon m'n sim-kaart overplaatsen? Of moet ik die via T-Mobile kopen? Toestel ergens aanmelden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:32:
[...]

Ja :( Wij hebben 50 Pearls uitgerold in onze organisatie en al verschillende gebruikers hebben dezelfde klacht gemeld. T-mo zakelijk meldt mij dat het mogelijk met een toekomstige firmware update op te lossen kan worden.

Ik ben niet helemaal kapot van de Pearl voor zakelijk gebruik. Het blijft toch dudelijk een consumenten apparaat.
Maar hopen dat die firmware update snel komt :(

Overigens met de bijgeleverde headset heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Maar hopen dat die firmware update snel komt :(

Overigens met de bijgeleverde headset heb ik dit probleem niet.
Een collega had hetzelfde probleem met een pearl maar heeft deze via de vodafone site kunnen updaten.
http://www.vodafone.nl/on...t_pda/blackberry/support/
Problemen waren daarna verholpen.
Wellicht werkt dit ook bij jou.
succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment heeft bb nog geen umts op de nieuwe devices, dit is door de hfd technishe dienst van bb tegen mij gezegd, dit zal wel geval zijn in de nieuwe modelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paranoy schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:58:
[...]

Een collega had hetzelfde probleem met een pearl maar heeft deze via de vodafone site kunnen updaten.
http://www.vodafone.nl/on...t_pda/blackberry/support/
Problemen waren daarna verholpen.
Wellicht werkt dit ook bij jou.
succes.
thanx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
Mannen,

Blackberry n00b meldt zich :P

Van mijn kersverse baas krijg ik binnenkort ook zo'n geval (als ik mijn proeftijd overleef :P). Collega's hebben zo'n ding al, allemaal hartstikke leuk enzo, lekker mail checken etc.

Vraag: kan ik naast mijn zakelijke mail ook mijn privé (pop) mail erop checken? En dan bedoel ik uiteraard niet via webmail. Mijn collega's gebruiken allemaal hun zakelijke mail privé maar daar heb ik geen trek in.

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 04-10-2007 20:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als je aan een BES hangt kun je dat denk ik shaken. Dan zal de BES beheerder een en ander in de policy moeten wijzigen voor je. De norm voor zakelijk gebruik is toch een directe koppeling BES-Exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
Ik vermoedde al zoiets.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:31:
[...]

Op het moment heeft bb nog geen umts op de nieuwe devices, dit is door de hfd technishe dienst van bb tegen mij gezegd, dit zal wel geval zijn in de nieuwe modelen.
Das leuk voor "de hfd technishe dienst van bb" (wtf?), maar het slaat nergens op.
Op www.blackberry.com staat een keurig overzichtje van de te verkrijgen modellen, en de 8800 is er gewoon in een versie met en een versie zonder UMTS. De 8830 World Edition dus.
En dan is er ook nog de 8820, met WiFi, zonder UMTS.

Heeft niks met nieuwere modellen te maken, maar puur met het feit dat Blackberry een license fee moet dokken aan Qualcomm voor elke UMTS chipset die ze gebruiken. Dus brengen ze die dingen ook zonder UMTS uit, zodat ze niet betalen voor klanten met een UMTS toestel zonder dat ze UMTS gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan wat voor bedragen moet ik denken als ik gebruik zou willen maken van zo'n BES of BIS dienst? Is dit de moeite waard voor 2 toestellen als zakelijke gebruiker? En hoe snel is de cpu van bijvoorbeeld zo'n 8800? Krachtig genoeg om fatsoenlijk te kunnen browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

is de pearl (8100) te synchroniseren met vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Spinvis schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:34:
is de pearl (8100) te synchroniseren met vista?
Ja, Blackberry Desktop Manager 4.2 werkt bij mij probleemloos onder Vista. Het idee van een BB is echter wel dat je OTA synced en niet met en kabeltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

maar met het kabeltje werkt het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
havana schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:29:
Mannen,

Blackberry n00b meldt zich :P

Van mijn kersverse baas krijg ik binnenkort ook zo'n geval (als ik mijn proeftijd overleef :P). Collega's hebben zo'n ding al, allemaal hartstikke leuk enzo, lekker mail checken etc.

Vraag: kan ik naast mijn zakelijke mail ook mijn privé (pop) mail erop checken? En dan bedoel ik uiteraard niet via webmail. Mijn collega's gebruiken allemaal hun zakelijke mail privé maar daar heb ik geen trek in.
Je kan wel de gmail applicatie op je BB installeren om je gmail op te halen. Ik zou even zoeken (als je sowieso programma's mag installeren op je BB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Spinvis schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:19:
maar met het kabeltje werkt het ook?
Ja hoor, en de software ondersteund ook sync via Bluetooth mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

kazuka schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:43:
[...]

Ja hoor, en de software ondersteund ook sync via Bluetooth mocht je dat willen.
ook een soort van OTA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58
Ik zoek een navigatie programma voor de pearl 8100 dat z'n kaarten NIET via GPRS binnenhaalt.
Heb al beetje gezocht maar kan er nog geen vinden.

Weet iemand hier een progamma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
Klot het dat de 8310 alleen bij vodafone te krijgen is in NL? De GPS lijkt me wel wat.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
KlaasHof schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:22:
Ik zoek een navigatie programma voor de pearl 8100 dat z'n kaarten NIET via GPRS binnenhaalt.

Voor zover bij mij bekend bestaat er GEEN programma welk op blackberry werkt en NIET via GPRS kaarten binnenhaalt.
Helaas.
stappel_ schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:44:
Klot het dat de 8310 alleen bij vodafone te krijgen is in NL? De GPS lijkt me wel wat.
8310 is inderdaad alleen via Vodafone te krijgen.
Waarvoor wil je de GPS gaan gebruiken?
Hou er rekening mee dat navigatie software via gprs kaarten binnenhaalt, dus data verbruik kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
is er al wat bekend over nieuwe modellen bij vodafone? de 8320 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
wibblemoo schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:31:
is er al wat bekend over nieuwe modellen bij vodafone? de 8320 bijvoorbeeld.
Lijkt me wat snel om weer nieuwe modellen te introduceren.
De huidige range is pas sinds eind augustus verkrijgbaar. Pas 2 maanden dus.

Waarom de 8320? Alleen voor de Wifi?
Ik vind het zelf jammer dat de 8320 geen GPS heeft.
Dan vind ik de 8820 met GPS en Wifi een betere optie. Is wel weer wat groter, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58
KlaasHof schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:22:

Na enig speurwerk toch een programma gevonden;
Wayfinder Navigator 6;
http://wayfinder.com/publ...content=compatible_phones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
Paranoy schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:23:
[...]

Lijkt me wat snel om weer nieuwe modellen te introduceren.
De huidige range is pas sinds eind augustus verkrijgbaar. Pas 2 maanden dus.

Waarom de 8320? Alleen voor de Wifi?
Ik vind het zelf jammer dat de 8320 geen GPS heeft.
Dan vind ik de 8820 met GPS en Wifi een betere optie. Is wel weer wat groter, dat dan weer wel.
ik twijfel erg. ik vind de 8310 momenteel 't mooiste model, maar heb liever wifi en/of umts dan gps. gps is een leuke feature maar denk ik niet veel te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
KlaasHof schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:59:
Na enig speurwerk toch een programma gevonden;
Wayfinder Navigator 6;
http://wayfinder.com/publ...content=compatible_phones
Helaas werkt Wayfinder wel via GPRS
zie onderstaande info van de Website puntje 2:
When the user searches for a destination, a query is posted to the Internet via the telephone’s GPRS or 3G connection to the Wayfinder Systems server, which responds immediately with one or more search results, depending on the nature of the information requested.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
volgens de dame bij de kpn business center gaan ze per 7 nov ook de 8310 verkopen bij de knp. levertijd zal wel ongeveer 2 weken daarna zijn.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
stappel_ schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:44:
volgens de dame bij de kpn business center gaan ze per 7 nov ook de 8310 verkopen bij de knp. levertijd zal wel ongeveer 2 weken daarna zijn.
interessant. KPN biedt m.i iets betere abo vormen aan met blackberry. Ook zit internetgebruik al in de bundel, itt vodafone.

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
BB 8830

Ik reis veel naar verre orden als Ecuador, Chili, Colombia Kenia en nog veel meer.
Nu lees ik hier en daar dat de BB 8830 in erg veel landen te gebruiken is om o.a. te bellen, maar ik kan nergens vinden in welke landen precies.

ik heb nog geen BB dus heb ik er ook geen ervaring mee.
Bij KPN kan ik echter 2 maanden lang een 8800 uitproberen en teruggeven.
Als die 8800 bevalt ga ik ervan uit dat de 8830 wel beschikbaar is als ik de 8800 terug breng, ik heb dan inmiddels al het BB gevoel....

Maar wat nu als KPN (op moment heb ik geen lopend contract meer bij KPN) de 8830 niet in zijn programma opneemt?
Kan ik dan een 8830 elders aanschaffen MET een KPN abo en kan ik alle functies van de 8830 dan gebruiken of worden er dan bepaalde dingen niet door KPN ondersteund?

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nu zit ik ook naar een blackberry te kijken, puur voor het mailen (hotmail, gmail) /bellen/agenda. Dat is eigenlijk wat ik met mijn telefoon doe.

Maar waar kan ik dan het beste terecht voor prive gebruik? Ik zat te kijken naar de pearl, de 8200 en de nokia e61i.

Bij vodafone kost dit $27 per maand extra wat ik toch vrij fors vind, maar een blackberry zonder push email heb je ook niet zoveel aan. Maar er moeten toch goedkopere opties zijn voor prive gebruik?

Edit: Heb nu bij t-mobile de voordeligste optie gevonden, helaas geen 8200, maar de pearl met 50% korting op het BB abo (nu $12), en de eerste 12 maanden 50% korting op het reguliere abo ($10 ip.v. $20)

Dus dat komt neer op

24x12
12x10
12x20

27 per maand

Dat valt op zich wel mee toch? Of moet ik hier nog een extra internet abo bijnemen, want die kan ik niet eens vinden in de lijst met extra opties, dat lijkt mij niet toch?

[ Voor 32% gewijzigd door StephaN900 op 29-11-2007 14:36 ]

• wibblemoo
  • Nu online
ikzelf heb nu ongeveer een week een BB 8310 curve, bij vodafone. Betaal 22 euro p/m voor belbundel (200 minuten, en die heb ik nodig). en 18 euro voor BIS nationaal (blackberry abo). Een blackberry zonder BB abo is geen blackberry. De Pearl lijkt me overigens niet echt 'blackberry-waardig' vanwege dat onhandige toetsenbord.

Na een weekje gebruik moet ik zeggen dat het de beste smartphone is die ik ooit heb gebruikt. Alles werkt en is logisch. Agenda synchroniseren, taken en email (ook voor mac). Fijne browser (opera) en ontzettend handig in het gebruik door het balletje. Voor gmail is een een applicatie beschikbaar van google, net als voor google maps. icm GPS erg handig als je ergens heen moet.

Toestel is ook fijn stabiel itt alle smartphones waar ik mee heb gewerkt, en zowaar het bellen is ook snel en makkelijk te doen.

Wat me wel opvalt is dat je niet 100% controlfreak moet zijn die alles wil kunnen instellen. Hoop functies zijn niet instelbaar, en qua uiterlijk zul je zelf een theme moeten maken wil je echt ieder detail zelf bepalen. Ik gebruik zelf gewoon de standaard vodafone theme.

Overigens zou ik even goed de dekking van t-mobile checken. Ik had in en rond m'n huis weinig tot geen bereik, wat leidde dat ik vroegtijdig m'n abo kon opzeggen vanwege dekkingsproblemen.

[ Voor 8% gewijzigd door wibblemoo op 29-11-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ah ik stel ook niet hoge eisen aan het mogelijke tweakgehalte :).
Ik zit nu een beetje te twijfelen, aangezien het bij tmobile zo goedkoop is, maar ze geen 8200 leveren, aan de andere kant is het wel een mooi formaat.

Ik kan natuurlijk ook voor een niet blackberry abo kunnen gaan, maar een onbeperkt internet abo en dan i.c.m.:

Een samsung f700 (beetje groot apparaat denk ik), Sony p1i, nokia e61, palm treo 500v, motorola q7 of htc s710

Moeilijke keuze ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
Als je geen BB abo neemt, kun je de standaard browser en mailclient niet gebruiken. De browser is wel overheen te komen, maar een andere mailclient is toch wel lastig. Je krijgt geen melding als je toestel in standby staat bij nieuwe mail, en alle ingebouwde snelkeuzes etc werken dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Vandaag een abo afgesloten bij t-mobile met een blackberry pearl.

BB abo was de helft van de prijs, dus dat viel allemaal wel mee. Helaas moet ik nog 3 maanden wachten aangezien ik mijn nummer wil behouden voordat ik hem kan gebruiken.

Blijft wel een duur geintje uiteindelijk, maar goed anders zit ik weer met een of andere smartphone die van alles kan behalve lekker mailen. :)

Hoe kan ik mijn hotmail berichten door laten sturen naar mijn gmail adres trouwens? En mocht ik ergens los een 8800 kopen kan ik die dan wel gebruiken ophet tmobile netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
waarom naar gmail? met je BIS abo kun je je hotmail rechtstreeks naar je blackberry laten pushen, evenals je gmail. zolang het maar pop3, imap, exchange etc heeft. Als je je toestel al hebt, kun je alvast inloggen op de site van t-mobile. Die zal wel in de documentatie te vinden zijn.

Losse toestellen werken volgens mij in theorie, je moet 'm alleen ff registreren op je blackberry account.

[ Voor 16% gewijzigd door wibblemoo op 01-12-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
wibblemoo schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:09:
waarom naar gmail? met je BIS abo kun je je hotmail rechtstreeks naar je blackberry laten pushen, evenals je gmail. zolang het maar pop3, imap, exchange etc heeft. Als je je toestel al hebt, kun je alvast inloggen op de site van t-mobile. Die zal wel in de documentatie te vinden zijn.

Losse toestellen werken volgens mij in theorie, je moet 'm alleen ff registreren op je blackberry account.
Ah dat wist ik niet, ik dacht dat je daar bij hotmail extra voor moest betalen, nou ja ik wacht wel even totdat mijn abo ingaat en dan ga ik mijn blackberry gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik ben me ook aan het orienteren op een smartphone. Maar ik bel eigenlijk met name prive, en mail voornamelijk zakelijk via exchange. Nou kan ik hoogstwaarschijnlijk wel een BB krijgen via m'n werk (en daar ook nog wel met mate prive mee bellen), maar dan zit ik met de volgende probleempjes:

- echt los gaan met prive bellen levert vast gezeik op.
- ik las in dit topic dat je via BES niet je prive-mailaccounts kunt beheren
- ik moet van 06 nummer wijzigen of een extra privetelefoon meesjouwen
- ik heb liever de 8310 dan de 8820 die ze nu op m'n werk voeren

Nou is mijn vraag of ik met een prive BIS account dezelfde push en agenda-sync ervaring heb als ik daarin m'n exchange account van het werk instel, of is dat toch beperkter dan BES?

Zo ja, dan koop ik gewoon prive een 8310 en declareer ik de extra kosten voor een BIS account + zakelijke belkosten gewoon bij de baas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

Als ik me niet vergis heb je met BIS _alleen_ e-mail, geen agenda-sync. Met BIS naar exchange vereist volgens mij dat je kan poppen naar de exchange server van je werk.

Ik heb ook een vraag: Kan je op de BES server forceren dat data (gegevensservices) uit staat tijdens roaming? Je kan het op de (nieuwere) devices instellen in netwerk opties maar vraag me af of je dat via de BES policy kan forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Of het specifiek alleen bij roaming kan weet ik niet zeker maar MDS kun je wel uitzetten per user. Q1 krijg ik eindelijk de mogelijkheid zelf een gedeelte van onze BES te beheren, dan kan ik je het wel vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Heeft iemand hier zijn blackberry pearl unlocked dmv een van die sites als www.phonesource.com? Kost namelijk rond de $60 en ik wil wel zeker weten dat het dan werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:43:
Heeft iemand hier zijn blackberry pearl unlocked dmv een van die sites als www.phonesource.com? Kost namelijk rond de $60 en ik wil wel zeker weten dat het dan werkt :).
Ik zit met dezelfde vraag.

Bij www.simservice.nl unlocken ze hem ook voor 65 euro.

Iemand ervaring hiermee? En de vraag of het alleen op basis van het IMEI nummer kan (dus dat je er niet langs hoeft ergens in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ok ik heb hem laten unlocken bij gsmphonesource, geld overgemaakt met creditcard ($50), vervolgens niks van hem gehoord ook niet na een aantal mailtjes van mijn kant.

Maar na 2 weken kreeg ik toch gewoon een werkende unlock code (op basis van je imei nummer dus). Beetje gemengde gevoelens dus, maar ja wel gewoon de code gekregen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:42:
Ok ik heb hem laten unlocken bij gsmphonesource, geld overgemaakt met creditcard ($50), vervolgens niks van hem gehoord ook niet na een aantal mailtjes van mijn kant.

Maar na 2 weken kreeg ik toch gewoon een werkende unlock code (op basis van je imei nummer dus). Beetje gemengde gevoelens dus, maar ja wel gewoon de code gekregen :).
Er staat met hele grote dikgedrukte letters op die hun site:
Typical turnaround time is 2 - 3 weeks. Please don't order unless you are able to wait for your order to be processed
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.