Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Het is me na een lange tijd stoeien gelukt om mijn laptop icm blackberry op het internet te krijgen.
De blackberry is verbonden met een USB kabel.

Carier: KPN
APN Name: internet
U: KPN
P: gprs

Bij standaard modem in device manager moest een extra line toegevoegd worden:
AT+CGDCONT=1,"IP","internet"

Na een succesvolle connectie gemaakt te hebben ging ik uiteraard de snelheid controleren. De snelheid komt volgens speedtest.net op het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/323739128.png

De blackberry bold is uitgerust met HSDPA, en de snelheden die ik op de telefoonbrowser haal zijn veel hoger! Lees 400 kb.sec+

De beperking zit hem volgens mij in de standard modem driver. In device manager zie ik maximum port speed 115200 staan. Dit is ook precies de snelheid die windows weergeeft bij dial-up connectie.

Wat is de oplossing om die waarde 115200 hoger te krijgen? Hij staat niet in het lijstje ;)
Zijn er (standard) modem drivers die wel een hogere snelheid accepteren? Is deze driver simpelweg outdated?

Het huidig geinstalleerde modem is door Windows zelf gedaan.

• Friedchicken
Zijn er dan zo weinig mensen die ervaring hebben met tethering?

Ik ben inmiddels op een aantal fora dergelijke topics tegengekomen. Tot op heden geen oplossing, ik blijf doorzoeken en mocht ik het antwoord hebben dan laat ik dat uiteraard weten.

Maximum Speed van Modem in kunnen stellen op: 921600. Windows Dialup connectie geeft ook dit aan. De resultaten lijken toch sneller dan dit gegeven te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/324845779.png

Geeft Windows dan een lagere snelheid aan dan in Praktijk gehaald wordt? Is die Maximum Speed Instelling of Baud Rate dan wel zinvol om in te stellen?

inetnum: 77.63.0.0 - 77.63.255.255
netname: INTERNET-EVERYWHERE
descr: KPN Mobile The Netherlands B.V.

[ Voor 54% gewijzigd door Friedchicken op 17-09-2008 16:49 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00
Friedchicken schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:13:
Is die Maximum Speed Instelling of Baud Rate dan wel zinvol om in te stellen?
Ik heb even een testje gedaan met een nokia E51 op het T-mobile netwerk (Web & Walk, max 384 kbps) gemeten op speedtest.nl (verder staat de t-mobile speedmanager uit want dan meet je bij veel snelheidsmeters de snelheid van de proxy ipv de snelheid van het laatste stukje naar je telefoon)

Bij Modem config maximum speed(bps) 1200 (is dus 1.2 kbps) heb ik de volgende metingen:
- 401 kbps
- 356 kbps
- 402 kbps

Bij Modem config maximum speed(bps) 460800 (is dus 460 kbps) heb ik de volgende metingen:
- 432 kbps
- 404 kbps
- 366 kbps

Bij Modem config maximum speed(bps) 921600(is dus 921 kbps) heb ik de volgende metingen:
- 429 kbps
- 398 kbps
- 409 kbps

conclusie... max speed van je modem instellingen doen helemaal niets.

misschien dat de iets hogere snelheid dan 384 (cap t-mobile) komt door de compressie die aanstaat in de modem instellingen.

Strava

• Friedchicken
Prulleman, je bevestigd mijn hetgeen ik ook steeds sterker ging vermoeden. Het haalt inderdaad niet aan om Maximum Speed te verhogen of te verlagen.

Mijn download komt op: 2497 kbps (ca. 313 kb/sec)
Mijn upload komt op: 346 kbps (ca. 44 kb/sec)

Wat overigens nog wel bijzonder is dat een speedtest op de telefoon resulteerd in 400+ kb/sec.
Ergens gaat toch wat verloren, maargoed dit neem ik voor lief.

Voor de mensen die enthousiast geworden zijn door de snelheden en de mogelijkheid van internetten op je laptop met behulp van je telefoon:

LET OP! Niet iedere provider laat dit toe. Ze hanteren vaak een FUP, maar wanneer je echt buitensporig download gedrag vertoond blokkeren ze je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag met mijn laptop via mijn Blackberry Bold 9000 kunnen internetten, helaas lukt het mij niet. :(
Kun jij mij misschien aangeven waar ik deze gegevens moet invullen?

Carier: KPN
APN Name: internet
U: KPN
P: gprs

Bij standaard modem in device manager moest een extra line toegevoegd worden:
AT+CGDCONT=1,"IP","internet"

Alvast bedankt.

Groeten,

Herald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Ik heb net geprobeerd om de speedtest tool van cisco te installeren op mijn Bold.
Helaas is dat niet gelukt, hij is alleen geschikt voor de Storm en de Iphone.

Hier kan je hem vinden: http://www.ciscopulse.com/
Pagina: 1