[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 52 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.371 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 00:30
Anoniem: 156281 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:37:
@Apoca: Een X1900XT als physics kaart is ongelooflijke overkill imo. Een véél tragere X1300 of X1600 pro is al sneller dan de Ageia oplossing. Je verkoopt dan beter je X1900, hou je nog een 70€ over na aankoop van de tragere kaart. Om nog maar te zwijgen over 't stroomverbruik van een X2900 icm X1900, dat boeit je wss niet maar 't kan een voeding upgrade betekenen :)
zijn er eigenlijk al (game)benchmarks waar specifiek op physics wordt gekeken..

dus bijv. het verschil tussen een x1950xtx + x1600pro of x1950xtx + x1900pro of een x1900xtx + ageia kaart.....want daar ben ik wel benieuwd naar....

want volgens mij maakt het geen ruk uit of je nou een x1950xtx of een x1300 kaart als physics kaart gebruikt....die zijn allebei overkill voor de huidige games :| (behalve in theorethische doorvoersnelheid)

eerlijk gezegd zie ik dat physics gebeuren sowieso niet zo gauw doorbreken.......ze kunnen beter de tweede cpu-core wat meer gaan benutten...denk dat daar meer winst te behalen valt

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-03-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mr. Detonator schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:56:
[...]
zijn er eigenlijk al (game)benchmarks waar specifiek op physics wordt gekeken..

dus bijv. het verschil tussen een x1950xtx + x1600pro of x1950xtx + x1900pro of een x1900xtx + ageia kaart.....want daar ben ik wel benieuwd naar....

want volgens mij maakt het geen ruk uit of je nou een x1950xtx of een x1300 kaart als physics kaart gebruikt....die zijn allebei overkill voor de huidige games :| (behalve in theorethische doorvoersnelheid)

eerlijk gezegd zie ik dat physics gebeuren sowieso niet zo gauw doorbreken.......ze kunnen beter de tweede cpu-core wat meer gaan benutten...denk dat daar meer winst te behalen valt
Dat hele Physics verhaal is sowieso nog blurry ... er is niets conreets over bekend. Ja ... dat ze ermee bezig zijn :/ .

Ik denk dat dat nog langer dan een half jaar duurt voor we daar enige resultaten in zien. En die Ageia demo met die vlag en al die tonnetjes (hoe heet dat foekie woekie spel met 1 level nou) is ook onzin, want op -verschillende- bronnen is het bewezen dat het net zo goed werkt op een enkele G70/G71/G80 of R520/R580/R580+ :X dus dat is pure marketing bull.

Sowieso zie ik het nut niet in van die Ageia kaart met de rekenkracht van een GF2MX ;) . Iedere fatsoenlijke ATi of nV GPU met fatsoenlijke code kan het beter en sneller. Ik zie sowieso een lastige toekomst voor 'physics add-on kaarten' ... het pakt gewoon niet. Ik denk dat het niet aanslaat en dat ze gamers moeten aanspreken om duurdere kaarten of CF / SLI opstellingen te kopen voor dat soort dingen. Of misschien dual core GPU's op enkele kaarten met parrele threads in de gamecode :) .

But that's just me. Ik zelf zou wel een X1950XT als main card willen met een lieve X1650XT als physics renderer. Reken maar dat er dan wat rond gaat vliegen als dat goed geimplementeerd wordt :D ! Of een R600X2 dualcore sweety ;) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

heh Physics of Stream Processing, voor nu is het meer een flop geworden aangezien er weinig apps die er van kunnen benutten, het duurt zeker nog minstens 1 jaar dat het inslaat, de techniek ervan is echter wel een logische ontwerp.

Waarom niet een zeer sterke VPU ontwikkelen die het gewoon ondersteund, of zich opsplitst wat er nodig is voor het renderen en de rest van z'n kracht stopt in the Physics gedeelte, het id van Hyper Threading maar dan op een veel gunstige manier van doen. :)

Nu vraag ik me af ofdat R600 dit ook in zich zal hebben en ook hierdoor zal benutten in toekomstige apps.

@ Hekking

Klinkt goed :D stuur me maar een mailtje ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 11-03-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Apoca schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:53:
Laat maar heb het antwoord al, vraag kwam n.a.v. een vlaag van verstandsverbijstering :X

Misschien een beetje vloeken in de kerk :P Maar ik was aan het lezen over de nieuw uit te komen Bearlake X chipset van Intel met PCI-Express 2.0 e.d.

Ik heb daar nog niet echt iets van gehoord op het gebied van ATi en of men hier al mee bezig is, en of hier kansen voor ATi in liggen om hier fatsoenlijk gebruik van te gaan maken.
Ik gok dat de RD790 dit zal ondersteunen. Deze chipset zou eind dit jaar uitkomen. Heeft Support voor HT 3.0 en dus ook stocket AM2+. Maar dit is dan wel voor het AMD platform. En niet voor intel cpu's :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Van de FP: nieuws: Intel plant meer sterke prijsverlagingen

Zo zo dit wordt echt een héél belangrijk jaar voor DAAMIT. Als die bron klopt is dat een zéér agressieve prijsstrategie van Intel, en ik ben blij dat ik nog ff geduld kan uitoefenen en netjes wacht tot H2 2007 voor een Core2Quad :9

Maar ja hopelijk kan DAAMIT counteren, want op een alleenheerschappij van Intel cq nVidia zit niemand te wachten denk ik :/

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 11-03-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

Tja aan de andere kant, als het allemaal trager gaat que ontwikkelingen dan kunnen we mss langer verder met de kosten die we in hardware steken. :) een keer een high-end cpu kopen en hij blijft mss 2 jaar echt nog mid-high end. Zou dat niet tof zijn :9 Aan de andere kant is het dan kloten dat alles zo traag vooruit gaat, das ook slecht. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-07 23:44
Astennu schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:38:
[...]

Ik gok dat de RD790 dit zal ondersteunen. Deze chipset zou eind dit jaar uitkomen. Heeft Support voor HT 3.0 en dus ook stocket AM2+. Maar dit is dan wel voor het AMD platform. En niet voor intel cpu's :)
Klopt RD790 heeft support voor PCI-E 2.0, het als het nieuwe Intel P35 chipset dat in mei al gelanceerd wordt.

PCI-E 2.0 heeft dezelfde bandbreedte als de huidige PCI-E bus, echter is er aan het protocol gesleuteld. Nu heeft een PCI-E x1 slot evenveel snelheid als een oud PCI slot omdat het protocol gebruikt maakt van enorm veel overhead, dus grote headers, etc. Daarom is er ook zo weinig verschil in snelheid met x4, x8 en x16. Dit is bij PCI-E 2.0 aangepast, dus dezelfde theoretische bandbreedte waarmee men effectiever mee omkan gaan, en dus in de praktijk ook sneller. Helaas loopt geen een kaart nu tegen de limiet op, behalve misschien de G80's en de R600. Mainstream en low-end heeft genoeg beschikbare bandbreedte tot hun beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:15:
[...]

Klopt RD790 heeft support voor PCI-E 2.0, het als het nieuwe Intel P35 chipset dat in mei al gelanceerd wordt.

PCI-E 2.0 heeft dezelfde bandbreedte als de huidige PCI-E bus, echter is er aan het protocol gesleuteld. Nu heeft een PCI-E x1 slot evenveel snelheid als een oud PCI slot omdat het protocol gebruikt maakt van enorm veel overhead, dus grote headers, etc. Daarom is er ook zo weinig verschil in snelheid met x4, x8 en x16. Dit is bij PCI-E 2.0 aangepast, dus dezelfde theoretische bandbreedte waarmee men effectiever mee omkan gaan, en dus in de praktijk ook sneller. Helaas loopt geen een kaart nu tegen de limiet op, behalve misschien de G80's en de R600. Mainstream en low-end heeft genoeg beschikbare bandbreedte tot hun beschikking.
Mja het voordeel is dat PCI-E 2.0 Backward compatible is met PCI-E 1.0 dus de overgang zal wat sneller gaan. Dan van AGP > PCI-E maar dat komt ook door de kleine veranderingen. Ik denk dat die extra bandbreedte wel welkom is voor crossfire en vooral quad crossfire,

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

SG

SG surft naar info hardewaren

Mr. Detonator schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:56:

ATI beweerde dat 'n x1300 te zwak is voor Physics berekeningen tov CPU. Het begint pas interresant te worden vanaf X1600. En dan kan je kiezen van x1600 tot R600
Physics is ook net Graphics een zeer opschalende load. Dus hoe krachtiger je GPU met zijn shaders hoe meer Physics mogelijk is.
Doordat GPU zo breed scale aan power voor Physics bieden moeten havok FX games ook 'n optie menu om de Phycs load aan het hardware systeem voorhanden te kunnen aanpassen en aan wat de gamer wel will en niet.
Cassius schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:31:

Ik denk dat dat nog langer dan een half jaar duurt voor we daar enige resultaten in zien. En die Ageia demo met die vlag en al die tonnetjes (hoe heet dat foekie woekie spel met 1 level nou) is ook onzin, want op -verschillende- bronnen is het bewezen dat het net zo goed werkt op een enkele G70/G71/G80 of R520/R580/R580+ :X dus dat is pure marketing bull.
De eerste releasde Cellfactor CT demo was al snel ge-ini hacked zodat het ook liep zonder PPU.
Alleen vergaten die wijs neuzen dat Fluids en Cloth ontbrak. Ja wat boxes rond stampen kan een CPU ook wel. Want zoveel is dat ook weer niet. paar honderd ipv duizenden.

Sinds R36 en tig drivers verder is de FPS hit verbeterd en Kan je ook Cloths en fuids doen op CPU. En daar zuigt ie in. 'n QC helpt dan wel weer PPU geeft dan zijn meerwaarde.

De GPU doet alleen maar renderen met CF.
PhysX is CPU of PPU.
GPU is er alleen voor weergave.

Havok+HavokFX is CPU + GPU support dus geen PPU support.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

SG schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:17:
[...]

ATI beweerde dat 'n x1300 te zwak is voor Physics berekeningen tov CPU. Het begint pas interresant te worden vanaf X1600. En dan kan je kiezen van x1600 tot R600
Physics is ook net Graphics een zeer opschalende load. Dus hoe krachtiger je GPU met zijn shaders hoe meer Physics mogelijk is.
Doordat GPU zo breed scale aan power voor Physics bieden moeten havok FX games ook 'n optie menu om de Phycs load aan het hardware systeem voorhanden te kunnen aanpassen en aan wat de gamer wel will en niet.

[...]
Mja, physics kan je niet zo ver gaan opschalen als eye-candy. Op een zeker ogenblik zit je dan met onrealistische situaties (duizenden objecten die door de lucht vliegen). Waarvoor physics imo uebercool is is 't creëren van leven in games. Zwermen muggen, een school vissen, vogels, etc. maken een spel toch net dat tikje immersiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-07 00:29
Weet iemand waarom de x1950GT agp niet in NL verkocht wordt?
Artikel Preis EU-weit
Palit/Xpertvision Radeon X1950 GT Super, 512MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, AGP (AA/X195G+TD52) 37 Angebote ab € 153,66
Sapphire Radeon X1950 GT, 256MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, AGP, bulk/lite retail (11112-00-10/-20) 30 Angebote ab € 144,84
http://geizhals.at/eu/?fs=x1950gt+agp&in=
Ik bedoel maar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Joepi schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:21:
Weet iemand waarom de x1950GT agp niet in NL verkocht wordt?

[...]

http://geizhals.at/eu/?fs=x1950gt+agp&in=
Ik bedoel maar... ;)
Tuurlijk wel.....De Palit X1950GT AGP Super (512MB) is al ruim een maand te koop bij PCHut. Het lijkt helaas wel erop dat deze zaak zo'n beetje de enige aanbieder in NL is die deze kaart verkoopt.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

SG

SG surft naar info hardewaren

Anoniem: 156281 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:37:

Mja, physics kan je niet zo ver gaan opschalen als eye-candy. Op een zeker ogenblik zit je dan met onrealistische situaties (duizenden objecten die door de lucht vliegen). Waarvoor physics imo uebercool is is 't creëren van leven in games. Zwermen muggen, een school vissen, vogels, etc. maken een spel toch net dat tikje immersiever.
Dat is geen Physics dat is flokking AI. AI in al zijn features kan ook 'n flink stuk opschalen naar meer realistic AI. Iets om multicore ook extensief voor te gebruiken.

Physics is een heel breed gebied en omvat ook eyecandy. Dat is effectPhysics. Bijna de meeste Physics features can je in een Effect off gameplay uitvoering implementeren. Het verschil is de interactie met Player zoals collision wordt dan wel gebruikt in verdere berekening ipv van ignored.

Physics kan ook heel fijn gedetaileerd en op grote schaal gebruikt worden.

Het aantal objecten is maar een ding. Objecten kunnen Destuctief zijn en de debri kan in realtime Physics correct berekend worden. Dit vergt nogal wat reken kracht. Destructive enviorment op totale schaal zo fijn als het maar kan heeft 'n Cray nog moeite mee.

Wat Physics features die allemaal opschalen.
Collisions
rigidbody
Fluids,smoke
Particle dust
Debri van destructable object enviorments
haar
Cloth. Metalsheet(cloth met metaal atributes)Hull
etc

Nu R600 ook schijnbaar in 4GB GpGPU uivoering komt. Houd in dat je 'n Groot enviorment maar ook in Physics fijn detail kan opslaan locaal in GPGPU geheugen.

4GB R600 vs 128MB van het PPU

Ben alleen bang dat 4GB GPGPU meer bedoeld is voor profgebruik. Physics in 3Dmax. Met ook de prijs ernaar.

Aangezien FPS games zo populair zijn en men met Physics daaraan denk. 'n voorbeeld van fijn detail physics.
met 'n GI'joe karakter met 'n M249 schiet je ook door steen heen. Is net als beitelen en elk shot is als een beitel slag maar dan wat krachtig. reallife terminal balistic laat je zien dat je met M249 maar ook 'n M16 door stenen muur schiet kan zijn dat je 'n paar keer op de zelfde plaat moet raken. Waar .50 minder moeite mee heeft en gaat er in eenkeer doorheen.
Implementeer je dit Phsyics detail door de gehele enviorment plus alles wat zwakker is dan steen muur. Is dat nogal iets dat op zeer grote schaal moet gebeuren.
In mijn ogen nu onmogelijk kwa reken kracht en of het wel mogelijk is aan gezien wat voor werk dat wel niet is.

Cellfactor is leuk maar is de tip van de ijsberg.

De PPU maar ook de R600 heeft 'n Physics limiet. Daar zullen de nextgen games zich als max target Platform voor Physics op richten. Todat er wat krachtigers komt. PPU2 R700 kan er weer meer. En meer werk voor de Dev's.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik denk ook wel dat een X1600 lang niet optimaal is voor Physics. En het heeft echt wel een meerwaarde. De R600 zal beide kunnen doen. Dus een kaart waar je FPS + Physics mee doet. Er is wel een optie om het los te doen maar dan heb je een hoger stroomverbruik en je moet een 2e kaart kopen. Of een 3e. Een RV610 lijkt mij wel leuk voor Physics. Of een RV630 als het stroom verbruik maar niet te hoog is wil ik daar best een 2e kaart voor inzetten.

Er zal ook echt wel markt voor zijn. De PS3 is hier bv ook erg goed in. Beter dan de Xbox dus ook daar zul je games met Physics krijgen. En Crossfire en SLi worden nu ook wel aardig wat gebruikt. Ik heb het ook een tijdje gebruikt en het was toen nog wat te buggy maar de games die goed werkte gaven ook erg mooie plaatjes. Door dat je alles op maxed kon zetten. Dat zal denk ik met Physics ook zo zijn het is een leuke extra en mensen die van mooie games houden zullen daar graag een extra kaartje voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

PCI-E 2.0 heeft dezelfde bandbreedte als de huidige PCI-E bus
Niet waar, PCI Express 1.0 draait op 2,5GHz en versie 2.0 op 5,0GHz, je hebt dus sowieso een verdubbeling te pakken.
Nu heeft een PCI-E x1 slot evenveel snelheid als een oud PCI slot
Ook niet waar, een standaard 33MHz/32-bit PCI-slot haalt 133MB/s, terwijl PCIe x1 500MB/s haalt (250MB/s in iedere richting). Voor PCIe 2.0 x1 wordt dat 500MB/s in iedere richting, 1GB/s totaal.

[ Voor 42% gewijzigd door Wouter Tinus op 12-03-2007 09:27 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wouter Tinus schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:24:
[...]

Niet waar, PCI Express 1.0 draait op 2,5GHz en versie 2.0 op 5,0GHz, je hebt dus sowieso een verdubbeling te pakken.

[...]

Ook niet waar, een standaard 33MHz/32-bit PCI-slot haalt 133MB/s, terwijl PCIe x1 500MB/s haalt (250MB/s in iedere richting). Voor PCIe 2.0 x1 wordt dat 500MB/s in iedere richting, 1GB/s totaal.
Uhmm interessant :P En volgens mij kunnen er ook zwaardere vga kaarten in. En dan bedoel ik dat bv een X1950 Pro daar in kan zonder Externe Power Connector. Ik weet niet of die laatste echt zonder stekker kan werken maar volgens mij kwam er weer een watt of 30 bij.

Die extra bandbreedte is wel welkom. Vooral voor de X1600 kaartjes die geen Crossfire bridges hebben en alles over die PCI-E bus doen. Ik denk dat we hier wel een mooie performance boost zullen zien. Misschien komen we nu dichter bij de 90% winst voor Crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

En volgens mij kunnen er ook zwaardere vga kaarten in. En dan bedoel ik dat bv een X1950 Pro daar in kan zonder Externe Power Connector.
Er zijn inderdaad specificaties voor een connector die 150W levert, het dubbele van een standaard x16-slot. Die standaard is echter al dik twee jaar oud, dus staat eigenlijk los van PCIe 2.0 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wouter Tinus schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:06:
[...]

Er zijn inderdaad specificaties voor een connector die 150W levert, het dubbele van een standaard x16-slot. Die standaard is echter al dik twee jaar oud, dus staat eigenlijk los van PCIe 2.0 :).
Owh dus de Connector meot 150 watt kunnen. Dat zal dan wel die 8P connector zijn. Maar volgens mij AGP 60 watt over het slot heen duwen. En PCI-E iets van 80-90 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 17:26

Krizzie

Progressive Music \o/

AGP PRO kon idd meer Wattage leveren maar die zaten meestal op Workstation moederborden.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
BTW, zijn die eigenlijk belachelijke dubbele Molex-stekkers niewt puur pro forma gebruikt, omsfdat ze officieel maar 5A ofzo mochten hebben?
Uiteindelijk worden ze met 'hulpstukken 'Y-tje' weer aan een rail van de voeding gehangen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krizzie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:20:
AGP PRO kon idd meer Wattage leveren maar die zaten meestal op Workstation moederborden.
AGP Pro 50 = 50 watt en AGP Pro 110 = 110 watt, een normale AGP slot doet maar 25watt ;)
Aangezien dat AGP Pro een hogere wattage had voor sommige CAD kaarten van de FireGL en Quadro series.

"The current AGP slot can supply up to 25 W to the graphics card. With the two additional pins, PRSNT1# & PRSNT2# , the AGP Pro cards report its power requirements to the motherboard. An AGP Pro slot can provide a total of 50W or 110W."

"The AGP Pro50 (50W) card requires 1 adjacent unused PCI slot, and the AGP Pro110 (110W) Card requires up to 2 adjacent unused PCI slots."

hier de source :)
nieuws: AGP Pro explained @ THG

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 12-03-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

VR-zone:
We have told you before that RV610 is on 65nm process and has 64-bit memory interface. RV610 will have at least 2 SKUs; RV610PRO and RV610LE. We heard there could be RV610XT and RV610HM at a later stage. The launch is slated for May together with other R6xx series.

RV610PRO uses a 6 layers PCB with a TDP of 35W. It has 256MB GDDR3 memory clocked at 700MHz. RV610PRO support Crossfire and hardware H.264 decode. RV610LE on the other hand uses a 4 layers PCB with TDP at 25W. It has 128MB GDDR2 memory clocked at 400MHz and sports HyperMemory Technology.

Also, we have gotten hold of an early performance test of the RV610LE running on 965 board with Core 2 Extreme X6800 processor. At 1024x768 resolution, 3DMark05 scores stood at 20xx and at 1280x1024 resolution, 3DMark06 scores stood at 12xx. The performance suffers largely due to its 64-bit memory interface and also drivers aren't optimized yet. We will provide you a glimpse of R600, G84 and G86 performance in our upcoming articles.
3DMark05 scores van 2k zijn voor een X2300LE niet echt indrukwekkend. Niet veel beter dan de X1300. Was natuurlijk te verwachten met een 64b bus. Features zijn an sich wel interessant, nu hopen op een nette prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 107626 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:14:
VR-zone:

[...]

3DMark05 scores van 2k zijn voor een X2300LE niet echt indrukwekkend. Niet veel beter dan de X1300. Was natuurlijk te verwachten met een 64b bus. Features zijn an sich wel interessant, nu hopen op een nette prijs. :)
AMD had zelf al aangegeven dat de scores van de RV610LE ongeveer 2x de score zou zijn van de X1300HM. Zie ook de first post: RV610 details

En dat klopt dus blijkbaar ook. De score van de RV610Pro zal dus iets hoger liggen, zeker als je weet dat RV610LE op 400Mhz core loopt en GDDR2 gebruikt, terwijl de RV610Pro volgens de geruchten op 700Mhz core loopt en sneller GDDR3 gebruikt. Dit is bijna een verdubbeling van de clocksnelheid en de 3000 punten moet zeker haalbaar zijn voor de RV610Pro.

Wat duidelijk is, is dat de performance in de low-end dus verdubbelt ten op zichte van de vorige generatie, maar dat dit dus niet per se sneller hoeft te zijn dan de vorige mid-range (wat sommige mensen dus verwacht hadden).

[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 12-03-2007 15:49 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:47:
[...]

AMD had zelf al aangegeven dat de scores van de RV610LE ongeveer 2x de score zou zijn van de X1300HM. Zie ook de first post: RV610 details

En dat klopt dus blijkbaar ook. De score van de RV610Pro zal dus iets hoger liggen, zeker als je weet dat RV610LE op 400Mhz core loopt en GDDR2 gebruikt, terwijl de RV610Pro volgens de geruchten op 700Mhz core loopt en sneller GDDR3 gebruikt. Dit is bijna een verdubbeling van de clocksnelheid en de 3000 punten moet zeker haalbaar zijn voor de RV610Pro.

Wat duidelijk is, is dat de performance in de low-end dus verdubbelt ten op zichte van de vorige generatie, maar dat dit dus niet per se sneller hoeft te zijn dan de vorige mid-range (wat sommige mensen dus verwacht hadden).
Nouja een verdubbeling vind ik toch erg mooi :) Maar de spellen worden ook steeds zwaarder. De High end zal dit keer meer dan dubbel zo snel zijn. Als in 150-160% sneller dan de vorige high end kaart ( X1950 XTX ). Dit dan alleen als de R600 20-30% sneller als een 8800 GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik ben benieuwd welke kaarten er naar het AGP platform worden gebridged. Er gaan geruchten over de RV610. Maar ik denk dat de RV630 daar misschien ook nog wel bij past, aangezien AMD op dit moment ook de meest complete (en snelste) AGP lineup heeft met de X1300, X1650GT, X1650XT, X1950GT, X1950Pro en X1950XT. En ook al zien sommige mensen liever dat de AGP markt snel afsterft, het blijft toch een grote upgrade markt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Wouter Tinus schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:24:
[...]

Not sure, ik denk dat dit voornamelijk met de backwards compatibliteit te maken heeft. Standaard zal deze op 2.5GHz draaien, maar misschien dat de snelheid omhoog gaat als je er een PCI-E 2.0 kaart in stopt, dit weet ik niet 100% zeker.
Het klopt dat de theoretische snelheid van PCI-E x1 veel hoger is, maar doordat het huidige PCI-E protocol zoveel overhead gebruikt is de daadwerkelijke beschikbare bandbreedte kleiner dan die van een PCI slot. Dit zal in PCI-E 2.0 gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 17:26

Krizzie

Progressive Music \o/

Dat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, want nu heeft 1 slot ook daadwerkelijk die bandbreedte tot zijn beschikking terwijl de PCI bus die 133MB moest delen met alle sloten. Toch? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199989

http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=118&Itemid=1

Ik weet niet of dit hier al vermeld is?Maar ik hoop dat het niet waar is...ik heb geen zin om meer dan 700 euro te gaan neertellen voor de de high-end kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar haal jij 700 euro vandaan? Vanwege dat 1024mb DDR4 geheugen? Die " Dragonshead 2" ( grappige naam ) zal wel tussen de de 600 en 650 gaan kosten, net zoals de 8800GTX bij de launch. Zoals elke uber high end kaart de laatste tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 12-03-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:22
En vroeger ;) Ik kan me nog wel herinneren dat ze voor een 7800GTX een dikke 700 euro vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik haal dat nergens,is maar een voorbeeld...Niemand weet er prijzen van,maar als het echt zo een monster is,zoals de meeste geruchten ons willen doen geloven,dan is het toch niet zo een overdreven getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 199989 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:34:
ik haal dat nergens,is maar een voorbeeld...Niemand weet er prijzen van,maar als het echt zo een monster is,zoals de meeste geruchten ons willen doen geloven,dan is het toch niet zo een overdreven getal?
Denk ik wel hoor. Ik denk eerder dat je in de richting van de 500/600 moet kijken. Als nVidia geen 8800GTX op de markt zou hebben zouden de prijzen waarschijnlijk wel 650/700 zijn, maar ik verwacht dat nVidia de kaarten zo'n 100~200 euro goedkoper zal maken (op het moment dat ATi de r600 releast), dus zal ATi dit ook wel doen. Ik weet het niet zeker hoor, maar zo redeneer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:32:
[...]

En vroeger ;) Ik kan me nog wel herinneren dat ze voor een 7800GTX een dikke 700 euro vroegen.
Hmm serieus? Die heb ik ook gehad, maar kan mij geen 700 euro herinneren hoor. Eerder 625 ( bij launch ). En de 7900GTX was iets van 550/575 bij de launch.

@ Ritchie: ik denk tegenover de 8800GTX gewoon hoor. En die 1024MB DDR4 versie tegenover de refresch van de G80 ( als die überhaupt al komt ).

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 12-03-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 12:31
Denken jullie dat AMD die 512mb versie tegenover de 8800GTS 320 zal positioneren?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ritchie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:17:
Denken jullie dat AMD die 512mb versie tegenover de 8800GTS 320 zal positioneren?
Ik denk het niet, eerder tegenover de 620MB versie van de 8800GTS. Maar ik denk dat de 512MB sneller of even snel zal zijn dan de 8800GTX, maar dan minder geheugen. Maar 8800GTX 620MB lijkt mij de meest logische keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

The Source schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:22:
Not sure, ik denk dat dit voornamelijk met de backwards compatibliteit te maken heeft. Standaard zal deze op 2.5GHz draaien, maar misschien dat de snelheid omhoog gaat als je er een PCI-E 2.0 kaart in stopt, dit weet ik niet 100% zeker.
Standaard begint alles inderdaad in backwards compatibiliteit-mode, dus op 2,5GHz, maar zodra beide kanten hebben vastgesteld dat de ander 2.0 ondersteunt wordt overgeschakeld op 5GHz.
Het klopt dat de theoretische snelheid van PCI-E x1 veel hoger is, maar doordat het huidige PCI-E protocol zoveel overhead gebruikt is de daadwerkelijke beschikbare bandbreedte kleiner dan die van een PCI slot. Dit zal in PCI-E 2.0 gewijzigd worden.
Als we er vanuit gaan dat PCI totaal geen overhead heeft en we bovendien maar één richting op kijken zou PCI Express x1 nog een belabberde efficiëntie van minder dan 53% moeten halen om echt trager te zijn. Hoewel e.e.a. goed afhankelijk kan zijn van de controllers, lijkt het me niet dat het protocol zó slecht in elkaar steekt dat dit de norm is.

Google vond een interessant verhaal waarin het verband tussen packet size en efficientie wordt aangegeven. Als er maar meer dan ongeveer honderd bytes per keer worden verstuurd dan wordt al meer dan 80% van de theoretische bandbreedte gehaald. Bij grotere transfers loopt het op tot boven de 90%. Kleinere pakketten betekent minder effectief gebruik van de link, maar alleen als je minder dan 20 bytes per keer verstuurt kom je onder de 50% uit. Misschien dat de huidige x1-kaarten nog teveel op de PCI-manier werken (die konden immers maar 4 bytes tegelijk op de bus gooien), maar dat is dan een implementatiekwestie en geen tekortkoming van de specificatie.

http://cp.literature.agilent.com/litweb/pdf/5989-4076EN.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter Tinus op 13-03-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
euh Wouter, je zal heus wel gelijk hebben, ik ben niet bit en byte technisch. Ik ben de eerst die dat toegeeft :)

Kwam vandaag nieuwe roadmap tegen van AMD mobile GPU's voor Q1 2008 met DX10.2? support en Display port support. Eerst komt nog de DX10 generatie M78 / M76 / M72 / M74 / M71 (90nm), bijna allemaal op 65nm en support voor een HDMI poort en UVD. Later deze week meer als ik tijd heb, ben morgenvroeg iig richting Hannover voor Cebit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm wordt de M78 zeker de nieuwe high end Mobile chip van ATi.AMD? net als de M18 aka MR9800 dat was voor de AGP mobile chips?
klink iig erg interessant The Source :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 13-03-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 00:44:
hmm wordt de M78 zeker de nieuwe high end Mobile chip van ATi.AMD? net als de M18 aka MR9800 dat was voor de AGP mobile chips?
Da's een beetje vragen naar de bekende weg... Je zegt het zelf al, M18 was de MR9800. M28 was de MRX800, M58 was de MRX1800, M68 was de MRX1900. Daar zit toch echt een patroon in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 01:32:
[...]

Da's een beetje vragen naar de bekende weg... Je zegt het zelf al, M18 was de MR9800. M28 was de MRX800, M58 was de MRX1800, M68 was de MRX1900. Daar zit toch echt een patroon in. ;)
Ben wel benieuwd naar die nieuwe DX 10 chips. Vooral wanneer ze uitkomen. Hopelijk zijn ze verkrijgbaar als AMD de nieuwe K10 Laptop cpu uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56369

Hoi,

Ik wil een nieuwe videokaart kopen van max. 150 euro, het liefste een ATi kaart. Maar nu weet ik niet hoe het zit met de huidige stand van videokaarten en wanneer ATi met nieuwe kaarten komt. Is het verstandig om een nu een kaart te kopen of nog even te wachten? Het gaat mij dus niet om het moment, maar binnen nu en een paar maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dit zijn toch niet akties waar je veel fans mee maakt :(
YOU CAN ALREADY BUY notebooks featuring a Mobility Radeon X2300 graphics processor.

At first, it seemed that some partners jumped the gun and prelaunched AMD's Mobility Radeon X2300 (allegedly an RV610 part) but, in the end, it turns out that AMD will mix its present DirectX 9 and future DirectX 10 parts in its X2K lineup.
en nog wat info
RV610PRO uses a 6 layers PCB with a TDP of 35W. It has 256MB GDDR3 memory clocked at 700MHz. RV610PRO support Crossfire and hardware H.264 decode. RV610LE on the other hand uses a 4 layers PCB with TDP at 25W. It has 128MB GDDR2 memory clocked at 400MHz and sports HyperMemory Technology.
Beide gequote van EB natuurlijk :+

en nog een test van een nieuwe Coolermaster koeler
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/coolers/coolermaster-coolviva-pro/20_diagr_19.png
link

[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 13-03-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hjs schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:19:
Dit zijn toch niet akties waar je veel fans mee maakt :(

[...]

en nog wat info
[...]

Beide gequote van EB natuurlijk :+

en nog een test van een nieuwe Coolermaster koeler
[afbeelding]
link
Ja dat van die X2300 vind ik nier kunnen maar goed.... Hun denken er duidelijk anders over.

En die coolermaster cooler is leuk geprobeerd maar de warme lucht gaat de kast niet uit. Dus de cooler presteert nog steeds niet zo goed als de stock cooler. Dus wil je beter zijn moet je toch zo iets maken als wat de X1950 XTX als heeft. En die cooler bestaat dus al. Wel grappig dat het nog steeds niet gelukt is een betere air cooler te maken dan de stock X1900 cooler. Dan even niet gekeken naar de geluidsproductie. Want die fan van de X1900 cooler is heel zwaar. Daardoor krijg je resonantie in de plastic behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 01:32:
[...]

Ja oke dat is idd zo :D
Maare wat is met M38 en M48 gebeurd dan? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:26:
[...]

Ja oke dat is idd zo :D
Maare wat is met M38 en M48 gebeurd dan? -O-
Geen idee... Maar ATI heeft toendertijd de hele reeks namen aangepast. Eerst volgde alles nog netjes de M1, M2, M3 tot aan M11 serie. Daarna werd het ineens M18 voor de MR9800, daar waar de MR9700 nog de M11 was. De overstap van AGP naar PCIe werd gemaakt met M28 naar M58.
The Source schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 00:28:
Kwam vandaag nieuwe roadmap tegen van AMD mobile GPU's voor Q1 2008 met DX10.2? support
Moet dat niet DX10.1 zijn? De R700 heeft waarschijnlijk native ondersteuning voor DX10.1 en Shadermodel 5.0. En die stonden voor begin 2008 gepland te samen met het 55nm productieproces.

Ook nVidia is al bezig met shadermodel 5 omdat in de laatste DX10 SDK verwijzingen zijn gevonden naar Fragment50, Vertex50, Geometry50. Dus er zit een grote kans in dat je in 2008 (of misschien zelfs wel eind dit jaar met nV's G90) de eerste SM5.0 kaarten ziet verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zo dan :| is SP 4.0 dan zo slecht dat ze nu al over willen naar 5.0 ? Het lijkt wel of DX 10 overgeslagen wordt en we meteen naar 10.1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pfff,dus tegen de tijd dat we EINDELIJK een ATI R600 kaart in onze grijpgrage klauwen hebben,is hij weeral out-dated??Ik snap wel dat de hardware-wereld constant verbeterd,maar dit gaat me te vlug...ATI R600->nVidia G90->Ati R700->nVidia G100 en dit allemaal op zeggen en schrijven 1 jaar tijd??Ik vind het gewoon onzinnig voor de mensen die eens per 5 jaar (waaronder ikke lol)een nieuwe pc kopen,om er enkele maanden later achter te komen dat je zuurverdiende centen,die je geinvesteerd hebt in een,naar jouw mening killer-machine,plotsklaps niets meer waard zijn,en je killer-machine maar een middelmatige machine meer is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 199989 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:05:
pfff,dus tegen de tijd dat we EINDELIJK een ATI R600 kaart in onze grijpgrage klauwen hebben,is hij weeral out-dated??Ik snap wel dat de hardware-wereld constant verbeterd,maar dit gaat me te vlug...ATI R600->nVidia G90->Ati R700->nVidia G100 en dit allemaal op zeggen en schrijven 1 jaar tijd??Ik vind het gewoon onzinnig voor de mensen die eens per 5 jaar (waaronder ikke lol)een nieuwe pc kopen,om er enkele maanden later achter te komen dat je zuurverdiende centen,die je geinvesteerd hebt in een,naar jouw mening killer-machine,plotsklaps niets meer waard zijn,en je killer-machine maar een middelmatige machine meer is??
Ach, je kaart wordt er niet slechter van ofzo, het is alleen zo dat er snellere kaarten zijn, maar wat maakt dat uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:17
Ik heb hier het probleem dat Controle Center echt onwijs onstabiel is! Ik draai Vista, maar om de zoveel tijd klapt hij er gewoon uit. Ik vind zo en zo de Vista drivers niet echt goed van Ati omdat ze wat brak zijn. Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Anoniem: 199989 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:05:
pfff,dus tegen de tijd dat we EINDELIJK een ATI R600 kaart in onze grijpgrage klauwen hebben,is hij weeral out-dated??Ik snap wel dat de hardware-wereld constant verbeterd,maar dit gaat me te vlug...ATI R600->nVidia G90->Ati R700->nVidia G100 en dit allemaal op zeggen en schrijven 1 jaar tijd??
[...]
Als we uitgaan van resultaten uit het verleden, zal het met die vaart wel meevallen. Tegen die tijd komen de berichten van re-spins en vertragingen wel weer langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:53:
[...]

.

[...]

.

Ook nVidia is al bezig met shadermodel 5 omdat in de laatste DX10 SDK verwijzingen zijn gevonden naar Fragment50, Vertex50, Geometry50. Dus er zit een grote kans in dat je in 2008 (of misschien zelfs wel eind dit jaar met nV's G90) de eerste SM5.0 kaarten ziet verschijnen.
Ik denk dat je shadermodel 5 idd pas gaat zien in 2008. Bij de G100 ofzo?
http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=125&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Ik dacht dat de R600 al DX10.1 ondersteunde.. Tenminste, zo staat het er wel op veel plaatsen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:33
Hier is een linkje naar een Russische review, ehb niet de tijd genomen (slap me) om alle 52 delen door te lezen:

http://www.ixbt.com/news/hard/index.shtml?07/88/37

Staan wat mooie live plaatjes in.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allubz schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:22:
Hier is een linkje naar een Russische review, ehb niet de tijd genomen (slap me) om alle 52 delen door te lezen:

http://www.ixbt.com/news/hard/index.shtml?07/88/37

Staan wat mooie live plaatjes in.
Oud Nieuws :/ hier staat het al gepost in Deel 51 op pagina 5 post van CJ
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 51

Dat is het voordeel als je terug leest in het vorige topic, want dan kom je het vast wel tegen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 14-03-2007 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaannO schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:21:
Ik heb hier het probleem dat Controle Center echt onwijs onstabiel is! Ik draai Vista, maar om de zoveel tijd klapt hij er gewoon uit. Ik vind zo en zo de Vista drivers niet echt goed van Ati omdat ze wat brak zijn. Nog meer mensen last van?
Op me werk heb ik een PC met Vista. X1300 kaartje en Cat 7.2. Geen problemen gehad. CCC werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

In The Hot Seat: ATI's Phil Rogers
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2103630,00.asp

Natuurlijk vanaf EB :+

[ Voor 23% gewijzigd door hjs op 14-03-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Interessant artikel die zeker de moeite waard is om te lezen! :)

Even wat highlights:

Problemen worden vaak aan de drivers toegeschreven terwijl dit niet zo hoeft te zijn.
Zie bv Windows Vista waar bepaalde functies (nog) niet in zijn geimplementeerd waar de IHVs wel om hadden gevraagd, maar door het snelle release schema dus niet in de final Vista versie zijn verschenen. Hierdoor moeten IHVs dus workarounds in de driver aanbieden, terwijl dit eigenlijk niet de bedoeling was. IHVs krijgen echter wel vaak de schuld ("het zal wel aan de drivers liggen").

Ook XP en Linux krijgen de nieuwe OpenGL driver.
De OpenGL driver in Vista is geheel vanuit het niets opgebouwd. Wel worden gedeeltes van de oude shadercompiler gebruikt, maar voor de rest is het geheel nieuw. ATI heeft hier al 3 jaar lang aan gewerkt. Het had geen zin om de oude XP OpenGL driver om te zetten, naar Vista, dus is de focus gelegd op de Vista OpenGL driver. Deze zal dit jaar ook naar XP en Linux komen.

Catalyst Control Center voor CPU, GPU en chipsets
Interessant is ook dat het Catalyst Control Center straks zowel de GPU zaken als ook de CPU en chipset zaken regelt. Alles vanuit het centrale controle paneel. Dit is een langetermijn project omdat het alles omvat en er dus veel tijd in gaat zitten om het goed voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-07 08:07

Pubbert

random gestoord

Aangezien ik vanwege het uitstel van de R600 een prijsverlaging van de X19x0 verwacht, heb ik mn X1900XT nog voor een mooi bedragje kunnen verkopen (komende 6 weken toch te weinig tij voor PC games, en anders heb ik mn wii nog) nu maar hopen dat die R600 snel komt :Y) Gelukkig komt er qua nieuwe games alleen C&C3 uit, dat draait ook nog wel op mn X1600 :P

[ Voor 31% gewijzigd door Pubbert op 14-03-2007 13:18 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dit was wel een interessante interview. Maar het duurt nog wel een maand of 4 voor dat we echt goede vista drivers hebben. Maar ik had ook niets anders verwacht. Ik ben ook benieuwd of ATi en nVidia al goede DX10 drivers hebben.
Thund3r schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:14:
Aangezien ik vanwege het uitstel van de R600 een prijsverlaging van de X19x0 verwacht, heb ik mn X1900XT nog voor een mooi bedragje kunnen verkopen (komende 6 weken toch te weinig tij voor PC games, en anders heb ik mn wii nog) nu maar hopen dat die R600 snel komt :Y) Gelukkig komt er qua nieuwe games alleen C&C3 uit, dat draait ook nog wel op mn X1600 :P
Opzig wel een goed idee :P Maar dan wil ik eerst meer zekerheid over die R600. Kan wel een tijdje op me Xbox gamen maar als hij weer uitgesteld wordt heb ik wel erg lang geen kaart. En ik denk dat me kaart nu nog iets van 200-225 euro opbrengt. Denk ook niet dat dat heel snel gaat zakken. Want die X1900 XTX zal denk ik sneller zijn dan de RV630. OF ATi heeft echt een super mid range kaart in elkaar geknald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C&C3 draait prima op de crossfire setup hier hoor :)

1440 x 900 x32 FSAA als AF x16HQ en HDR aan, alleen als ik meer dan 100 mammouth tanks maak dan gaat ie het zaar krijgen, moet zeggen niet echt verkeerd sincd dat het ontwerp van de R580 van eind 2005 is :)

Ik maak wel wat pics vanmiddag, heh aardig future proof moet ik echter toegeven, ben benieuwd hoe future proof de R600 zal zijn :)

Zoals beloofd hier wat pics van C&C3 demo met de max sttings wat me CF setje aan kan :)

1440 x 900 x32 FSAA x14, AF x16HQ, Adaptve AA als HDR op maxx, game settings op maxx en toch nog vloeiend speelbaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/19288-2/C_amp_C3+a.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/19291-2/C_amp_C3+b.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/19294-2/C_amp_C3+c.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 14-03-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Als dit max detail is is dit echt een flut game. Mja het is door EA gemaakt die kunnen niets nogmaals meer maken. Supreme Commander is dan veel mooier. En heeft meer details.

Maar de X1900 XTX is en blijft een mooie kaart. Ben benieuwd hoe hij het in nieuwe games zoals Crysis gaat doen en Unreal 2007. Ben benieuwd of dat het voordeel van al die shader power naar boven komt en hij een 7900 GTX met gemak verslaat. Of zelfs een 7950 GX2 aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:26

Cheezus

Luiaard

De screens die op internet staan zien er wel beter uit eigenlijk..

Verder ging het erom dat het ook wel op een x1600 draait, dat je alle spellen op max settings op je x1950 CF setup kan draaien weten we nu wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol demo niet gespeeld dan? Kan er iig veel beter uitzien dan Obi z'n screens hoor. Lijkt wel of ie AF uit heeft staan :?

Of ground textures op low ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 14-03-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Er staat iets neer goed bij je instellingen Obi-Wan, het ziet er veel beter uit op mijn 6800GS en ik heb de texture en water details op medium staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 107573 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:12:
Lol demo niet gespeeld dan? Kan er iig veel beter uitzien dan Obi z'n screens hoor. Lijkt wel of ie AF uit heeft staan :?

Ik heb niets gespeeld. Ga het nog wel proberen. Maar denk niet dat het net zo goed zal zijn als Red Alert of C&C Generals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Astennu schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:01:
[...]

Ik heb niets gespeeld. Ga het nog wel proberen. Maar denk niet dat het net zo goed zal zijn als Red Alert of C&C Generals.
Je zult versteld staan, het lijkt erop dat EA echt een waardige C&C heeft gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:38

Format-C

Tracing Rays

Anoniem: 107573 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:12:

Plemp hier anders even ter vergelijking een 8800GTX screenie neer zou ik zeggen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sry man heb de demo er al weer afgekickt. Zal wel bij de ff kijke bij de volledige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja ik hebt de ATi controlpanel maar gebruikt en ja het is ook maaar een demo, die heeft niet alle instellingen van het officiele, maar wees maar niet gerust, me buurman heeft voor me de Kane Limited Edition besteld voor me die heeft ook vele leuke extra's.

ik zal kijken wat ik kan doen met die demo ik denk dat er mischien iets aan moet idd :)
me ATi CCC is nu zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/t338966_ATiCFsettingsa.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/t338968_ATiCFsettingsb.jpg

volgens mij staat daar alles oke, ik gebruike Omega 7.01 tesamen met ATi CCC als WDM 7.1, aangezien dat ATi TrayTool me CF setje niet pakt, omdat ik twee verschillende Radeon's hebt in CF mode.

nou hier het control panel van C&C zelf, daar staat alles aan behalve de FSAA, omdat ik dat hebt aangezet in de ATi CCC.
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/t339038_CC3settingsVGA.png

en alsnog ziet het ingame er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/19297-1/C_amp_C3testIQ.png Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/19300-2/C_amp_C3testIQb.jpg

Als er dingen zijn waarvan zeggen dat het anders moet, gooi dan maar los :)

Ik heb wel de skirmish map gedaan, de single player zag er wel mooier uit die had meer HDR effecten enzo, persoonlijk vond ik die Skirmish map ook erg wazig hoor, maar datkan ook aan mij liggen.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 15-03-2007 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

MIPMAP detail op Quality zetten misschien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is een id, maar dan gaat soms me TFT flippen krijg ik allemaal van die golvende strepen, ofdat de Vsync niet meer spoort.

dat heb ik vaak bij games als GTA San Andreas, Flight SimX en Quake 4
Maare ik ga dat effe bekijken wat er met C&C 3 gebeurd.

Update :)

en ja hoor Mip Mapping staat nu ook op max quallity en YES! het ziet er gelijk stukken beter uit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/19303-1/C_amp_C3mipmapmax+a.png

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 15-03-2007 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Obi, weet je wel zeker dat het je Crossfire set-up is waar je screenshots van neemt, en niet van één of andere oude 3dFx Voodoo kaart van je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 02:30:
Obi, weet je wel zeker dat het je Crossfire set-up is waar je screenshots van neemt, en niet van één of andere oude 3dFx Voodoo kaart van je? :+
heh C&C3 op een Voodoo kaart heh zo ver zijn we nog niet maar Generals dat dan weer wel :)
neu het was idd de MipMapping setting :) Hoewel dat Motion Blur wel een eigenschap van de Voodoo5 serie is, het zou mogelijk moeten zijn hmm O+ wat een geweldig id

Die CrossFire setup is best sterk, alles liep vloeiend, scheelt weer helse poeten voor een nieuwe VGA kaart :X

Mijn dank is groot ! :w
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/19329-1/C_amp_C3Takeoff.png

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 15-03-2007 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind het er nog steeds niet giganties mooi uit zien. Games als Dawn Of War hadden dit soort beelde 2 jaar terug al. (Wel iets minder maar voor die tijd erg goed dus) En ik denk dat Supreme Commander ook mooier is. Alleen die kan ik niet max zetten op een X1900 XTX. Want dan moet ik 1920-1200 gaan draaien op max detail. Geen succes :)

Maar ik zal C&C 3 wel eens proberen.

Nu maar weer back on topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Graag! Het verbaasde me echter wel dat al dat onnodige vergelijk (zie "Waarschuwing:" bij het replyen) niet leidde tot een enorme e-peen contest. ;) Maar nu dus weer back ontopic, want er is weer wat nieuws te vermelden.

CeBit is begonnen en er is tenminste 1 fabrikant die achter gesloten deuren de R600 laat zien aan genodigden die een vette NDA hebben ondertekend: GeCube!

GeCube laat behalve hun X-Turbo serie, de AGP X1950XT-X en de X1650XT Gemini2 ook de R600 in een achterkamertje zien. Het staat zelfs vermeldt in hun persbericht:
Apart from these products, GECUBE will also be unveiling its full series ultimate 3D graphics card using the latest chipsets from ATI with support for the new generation DX10 technology to its VIP business partners in its confidential (NDA) room. Don't miss out on this unique opportunity from GECUBE at CeBIT!

*Exclusive GECUBE Product with the ATI World’s most powerful Chipset
GECUBE will be unveiling at CeBIT its secret weapon (NDA) for the second quarter of 2007. Using the latest ATI core with support for the new generation DX10 technology, don’t miss this chance to witness its jaw-dropping performance for yourself at CeBIT!
http://www.gecube.com/press-release-detail.php?id=65433

Edit:

Ook HIS laat de R600 achter gesloten deuren zien:
„Wir planen eine R600 Live-Demo für Redakteure, die vorher eine Verschwiegenheitserklärung unterschrieben haben. Leider dürfen wir diese außergewöhnlich leistungsstarken Grafikkarten noch nicht frei in der Öffentlichkeit zeigen. Doch ich darf versprechen, ein Besuch des HIS CeBIT Standes lohnt sich in diesem Jahr besonders.“
http://www.k-hardware.de/...b17970bbc49b&news_id=6364

[ Voor 27% gewijzigd door CJ op 15-03-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mja wij kunnen em daar niet zien. En als hij daar in een kamertje staat zt hij nog niet in me PC :P ik graag me af of ze daar een final ref kaart laten zien. Dus met de daadwerkelijke clockspeeds enz.

Maar we komen dichterbij. Nog 2 maandjes wachten. ( Mits hij niet weer uitgesteld wordt, Maar ik ga er van uit dat hij er nu wel echt zal zijn. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik heb een id :9 we bouwen gewoon een elector-motor gebasseerde RC Helicopter met ingebouwde camera hahaha does spieken, does lief :D :D :D

Het id al, might work!

Maar effe serieus, dus de Retail R600 is al gereed infeite als het dan zo ver is? Of zal het nog steeds die OEM versie zijn die ze zullen hebben?

Hoe denken jullie hier over? :)

@ Astennu

De Gameplay vind ik namelijk het belangerijkste voor een RTS, de mogelijkheden daarvan enzo en die is erg goed bij C&C3 en vergeleken met Zero Hour is het wel een groot stuk beter enzo, de AI is zwaar verbeterd ook en grfisch ja het kon idd beter maar het is altijd mooier als Zero Hour enzo, ik denk dat je X1900XTX wel 1920 x1200 x32 wel trekt hoor het is niet zo'n zware engine het is gebasseerd op die van Zero Hour :) Jou R580 heeft 48 Pixelshader Processors die pakt dat wel slim aan denk ik :)

Ben benieuwd ofdat C&C3 ook DX10 ondersteuning heeft, zou wel nice zijn voor een R600 :)

[ Voor 150% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 15-03-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Bel GFMike anders even voor een live verslag vanaf Cebit :+
CJ, heb je zijn 06 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
offtopic:
De beste RTS die ik ken is Dawn Of War. 7 totaal verschillende rassen. En er komen er steeds meer bij. Ze updaten de engine ook de hele tijd echt super. Er zijn al 3 rassen bij gekomen. Ze hebben super veel gedaan om het balanced te houden. Voor mij kan daar niets aan tippen. Veel beter dan Generals en supreme Comander. Maar ik zal C&C 3 wel een keer proberen.

Ik vraag me ook af wat daar nu staat. Retail kaart of sample ? Ik denk het laatste eerlijk gezegt. Ik denk niet dat het echt DE FINAL is. Want als dat zo was hadden ze de kaarten wel uitgebracht. Dus denk dat er nog wat kleine veranderingen zullen zijn in PCB / Core of Clock speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:16:
Bel GFMike anders even voor een live verslag vanaf Cebit :+
CJ, heb je zijn 06 ?
Je hebt een direct Message ;)

Btw, nog 2 maanden?! Dan zitten we op half mei, dan hoop ik voor ATI (en mezelf) dat er heel wat meer performance dan die, 10-30% meer dan een 8800GTX, in zit, anders denk ik dat veel mensen de opvolger van de 8800GTX eerst afwachten, aangezien het dan ruim een jaar geleden is dat nVidia zijn 8800GTX lanceerde en een opvolger zeker geen 6 maanden, gerekend vanaf die datum, op zich zal laten wachten.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:40:
[...]

Je hebt een direct Message ;)

Btw, nog 2 maanden?! Dan zitten we op half mei, dan hoop ik voor ATI (en mezelf) dat er heel wat meer performance dan die, 10-30% meer dan een 8800GTX, in zit, anders denk ik dat veel mensen de opvolger van de 8800GTX eerst afwachten, aangezien het dan ruim een jaar geleden is dat nVidia zijn 8800GTX lanceerde en een opvolger zeker geen 6 maanden, gerekend vanaf die datum, op zich zal laten wachten.
Nog twee maanden is wel heel globaal. AMD heeft als releasewindow "27 maart - early May" genoemd. :) Dus het kan varieren van 2 weken tot 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:44:
[...]

Nog twee maanden is wel heel globaal. AMD heeft als releasewindow "27 maart - early May" genoemd. :) Dus het kan varieren van 2 weken tot 2 maanden.
Owh dat wist ik niet. Dacht dat ze hadden gezegd dat het in de 2e week van mei was. Dan zou het nog kunnen meevallen. Tenzij het een complete lineup lauch wordt. Dan zal het nog mei worden. Denk niet dat de RV630 dan al helemaal klaar is. En voldoende op voorraad.

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 15-03-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
R600 sorgt für Unmut
15.03.2007 | 13:30 | Daniel Wenzel | Quelle: Eigene
Hieß es kurz vor der CeBIT noch, dass HIS den R600 hinter verschlossenen Türen zeigen würde, mussten wir gestern „schmerzhaft“ feststellen, dass es das kommende AMD-Flagschiff doch nicht nach Hannover geschafft hat. Auf Order von ganz oben – sprich auf Direktive des AMD-Managements – wurde es dem Grafikkartenhersteller untersagt, den R600 „öffentlich“ zu zeigen.

Erfahren haben wir dies auf dem alljährlichen HIS-Pressedinner, das wie eh und je am Vorabend der CeBIT-Eröffnung stattfand. Geladen waren dabei nicht nur die üblichen Verdächtigen von der „Pressemeute“, sondern auch hochrangige Vertreter von AMD. Als Quasi-Entschädigung für die „verkorkste“ R600-Präsentation versprach der Prozessorhersteller, innerhalb der nächsten 16 Tage einen Tech-Day abzuhalten.

Auch zum potentiellen Launchtermin gab es interessante Neuigkeiten. Nachdem AMD ja vor kurzem erst den Start auf das zweite Quartal verschoben hatte, konkretisierte man gestern den Termin und gab bekannt, dass man den Chip innerhalb der nächste sechs Wochen präsentieren werde. Somit deutet vieles auf Anfang Mai hin.
http://www.k-hardware.de/...69802fb04d41&news_id=6395

Had THE SOURCE toch weer gelijk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Die 27 maart lijkt me zeer aanemelijk voor het uitbrengen van hun top kaart en daarna de mid rnage kaarten. Aangezien AMD ook al een Tflops pc heeft gedemonstreerd tijdeje geleden zal de r600 wel zeker klaar zijn geweest.
Zou het dan liggen aan het verschil van prestatie tussen dx9 en dx10 renderen. Best kans dat ze even wachten tot er meer dx10 software uit is omdat de r600 daar mogelijk in uitblinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Vol opmerkelijk nieuws is dit stukje!
http://www.k-hardware.de/...69802fb04d41&news_id=6395
Probs met 512bit interface zijn blijkbaar de oorzaak voor vertraging...
en:
R600 komt 65nm!!!

Ati laat blijkbaar achtern slot en grendel een nieuwe R600-techdemo zien met Lady D. =)
http://www.pcgameshardware.de/?article_id=571567

En bij Gigabyte loopt die blijkbaar ook al:
http://www.pcgameshardwar...verview=yes&show=original

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Binnen 2.5 week dus een tech-day over R600 en lancering binnen 6 weken. Dat is dus op z'n laatst inderdaad begin Mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
CeBit 07 News: RV610 en RV630 shots

RV610:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/Imgp5547.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/Imgp5545.jpg

RV630:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/Imgp5541.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/Imgp5526.jpg

Bron: http://www.pcgameshardware.de/?article_id=571589

Launch: Waarschijnlijk midden April (net als G84/G86 op 17 April misschien? :P )

[ Voor 14% gewijzigd door CJ op 15-03-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
CeBit News: Sapphire toont Quad CrossFire!

De titel zegt het helemaal. Gebaseerd op de X1950Pro, en waarschijnlijk een uitprobeersel voor het echte werk (Quad R600 / RV670).

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/DSC02759.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/DSC02758.JPG

Meer pics: http://www.pcgameshardware.de/?article_id=571527

[ Voor 15% gewijzigd door CJ op 15-03-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
@CJ:
en als onder dat zwarte blokje R600 staat, dan is de sensatie perfekt! >:)
http://www.pcgameshardwar...shots/medium/Imgp5526.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Hola, dit wordt een interessant topic de komende dagen ! Het valt me op hoe ze bij de RV610 de geheugenblokjes per paar lijken te plaatsen. Gedeelde geheugenbus ofzo ?

Ook de RV630 heeft redelijk wat diagonaal-geplaatste componenten zoals de VR's, wat ik totaal niet snap.

Onder dat "zwarte blokje" staat een nummer dat teruggetraceerd kan worden wie deze kaart heeft. Dit is geen R600 want de core is 1/4de van de size ofzo. CJ zegt dan ook dat het een RV630 is.
Zie juist dat het een andere kaart is. Mijn excuses !

[ Voor 32% gewijzigd door Phuncz op 15-03-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Yep. Maar volgens mij is dat RV630. Wel vreemd dat ze voor de midrange dezelfde cooler gebruiken als de X1950XTX. En volgens meldingen van CeBit zou de retail R600 bijna exact dezelfde cooler gebruiken als de X1950XTX en ongeveer net zo lang zijn. Dus misschien is het 'm wel. :P

Anyway, AMD begint nu de hype machine te activeren. Wel grappig om te zien hoe de marketingmachine van AMD nu de GPU producten de markt op brengt:

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/news_amdr600update_03.jpg

Bron: http://www.tweaktown.com/...ails_confirmed/index.html

Hopelijk kunnen ze het waar maken.

Edit: Neem de data in het Tweaktown artikel wel met een korrel zout. Voor zover ik weet zijn dat de oude data.

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 15-03-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het wordt spannend :P Die Rv630 ziet er mooi uit. Het valt me trouwens op dat de kaarten in de breedte gaan en minder in de lengte. Kijk maar eens naar die RV630 PCB en die nieuwe GeForce kaartjes. Echter zag ik dat die RV630 een dual slot cooler heeft. Past dus niet standaard in een shuttle. Maar ik ga er van uit dat een VF900 genoeg is om dat ding te coolen. En misschien komt i ook wel in singel slot versie. Dus moet wel in de shuttle van me broer passen.

Ook dat quad crossfire is leuk ben benieuwd hoeveel % winst je hebt van die twee extra cores. Bij SLi ging dat niet goed.

Zo meteen klopt me voorspelling van een release in topic 53 ook nog :P

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 15-03-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Leuk discussiepunt naar aanleiding van het gerucht dat de R600 nu op 65nm zou komen vanwege problemen op 80nm (leakage etc). Even een kleine poll:

1) - Wie denkt dat dit waar is?
2) - Wie denkt dat AMD R600 geschrapt heeft en dat we meteen door gaan naar R650?
3) - Wie denkt dat R600 nog steeds op 80nm gemaakt is en dat deze versie gewoon uit komt?
Astennu schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:24:
Echter zag ik dat die RV630 een dual slot cooler heeft.
Niet elke RV630 heeft een dual slot cooler. Kijk naar de plaatjes en naar de bevestigingsplaten. Met cooler is het een dual slot. De nudies hebben een single slot bevestiging.

[ Voor 45% gewijzigd door CJ op 15-03-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

??Gecube kon toch een R600 tonen op Cebit?Althans heb ik ergens opgevangen?Alhoewel inderdaad achter gesloten deuren,maar toch....

One impressive beast??Let's all hope so:)

@Cj:over je vragen...ik weet echt niet meer wat te geloven,zovele geruchten er de laatsts tijd geweest zijn,pfff

65nm?kan zijn...
R650:volgens mij niet of dit moet de codenaam zijn voor het 65nm procédé...
Ik denk tevens dat de gewone r600 evenzeer gaat verschijnen,en dat dus(moest het inderdaad zo zijn)de R650 dus de high-end kaart gaat zijn

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 199989 op 15-03-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Wie denkt dat AMD R600 geschrapt heeft en dat we meteen door gaan naar R650?
Ik.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:25:
Leuk discussiepunt naar aanleiding van het gerucht dat de R600 nu op 65nm zou komen vanwege problemen op 80nm (leakage etc). Even een kleine poll:

1) - Wie denkt dat dit waar is?
2) - Wie denkt dat AMD R600 geschrapt heeft en dat we meteen door gaan naar R650?
3) - Wie denkt dat R600 nog steeds op 80nm gemaakt is en dat deze versie gewoon uit komt?

[...]

Niet elke RV630 heeft een dual slot cooler. Kijk naar de plaatjes en naar de bevestigingsplaten. Met cooler is het een dual slot. De nudies hebben een single slot bevestiging.
Tja goede poll eens denken. Ik denk dat het de R600 is. Maar 65 nm uhmmm.... Het is niet zo maar een die Shrink. Het zou kunnen want de kaart is 5 maanden te laat. Dus het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik hoop dat er geen R600 meer komt, en dat de R650 gewoon "te vroeg" komt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Lekker gokken, damn er kunnen veel redenen van uitstel zijn, maar we zullen het wel snel horen.

Hopelijk wordt de kaart begin mei al mondjes maat geleverd. Het belooft iig zeker wat, de specificaties van de R600 zijn nog steeds vaag. Ok, geheugen hoeveelheid en bussnelheid, dat zijn weggevertjes, de echte specificaties + prestaties zullen wel zoals ze eerder al zeiden jaw-dropping zijn. :)

Bij die R630 foto's; lijkt die met dualslot cooler toch echt wel een andere kaart als je naar de ordening van componenten kijkt en ook lijkt ie langer dan de eerste. Ik zie een pci-e powerconnector op de tweede foto, op de eerste niet. Best kans het een R600/R650 is.
Maar wat is er dan bekend over de R650 buiten dat hij op 65nm zal zijn, niet veel meer dan de R600 toch?
Hopelijk wordt het 65nm tijdperk voor AMD een goed tijdperk zodat ze weer kunnen groeien. Ik vind ze iig een stuk innovatiever dan Intel.

Jongens het gaat er leuk uit zien dit jaar, hopelijk komt dalijk ook weer wat gameplay terug in de spellen want dat is imo met de eertse shader technieken toch steed minder geworden. Ik bedoel ik beleef nog steeds de meeste plezier aan een Q3 engine spel. Zijn de GFX goed genoeg, prioriteiten verleggen naar gameplay en games verkopen imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 126513 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:28:
Bij die R630 foto's; lijkt die met dualslot cooler toch echt wel een andere kaart als je naar de ordening van componenten kijkt en ook lijkt ie langer dan de eerste. Ik zie een pci-e powerconnector op de tweede foto, op de eerste niet. Best kans het een R600/R650 is.
Ik weet nu bijna zeker dat dit de R600/R650 niet is.

Vergeet niet wat hier allemaal al gepost is en wat er in de first post staat. Er zijn 3 verschillende soorten PCB voor de RV630. 2 daarvan hebben een externe powerconnector en eentje niet. Grote kans dat de dual slot versie dus de RV630Pro is. En het artikel laat ook duidelijk zien dat het hier gaat om de RV630 en maakt melding van het feit dat de versie met cooler een ander PCB gebruikt.

Oh ja, en de cooler op de XTX ziet er anders uit. Je hebt er al eens pics van bij zien komen op dit forum in dit topic. Het was een versie van een prototype en leek op de GF8800GTX cooler.

[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 15-03-2007 20:57 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)