Allemaal leuke ontwikkelingen, ook de ATI notebook chipset met MXM-slot. Kans is dan ook groot dat een X2000-serie kaart hier snel op verschijnt ! Het verwondert me dat er geen ondersteuning is voor crossfire in die chipset, die MXM kaarten zijn serieus klein en in een 17" notebook is er zat plaats voor een tweede. Zeker met de minder gulzige midrange kaarten (X1650) zou het wel een leuke selling point/feature zijn.
Anoniem: 126513
De concurrentie weet veel meer, maar wel iets te laat waarschijnlijk
Wat dachten jullie van spionage en omkoperij. Ik wil niet meteen uiterst negatief zijn hierover, maar het is een miljarden industrie.
Ziet er zeer positief uit. Leek me al sterk dat een kaart die meer dan 200W gebruikt niet een stuk sneller zou zijn als de zuinigere kaart van de concurrent. De keuzes van AMD bevallen me zeer.Zij proberen de markt meer open te gooien en gpu's meer multi inzetbaar te maken. Ook met crossfire zijn ze goed bezig.
Je kunt al stellen dat een gfx kaart al bijna een computer opzich is zonder opslag dan. Want je kunt al zoveel kanten op met een GPU door hem anders te programmeren. De functies van CPU's en GPU's groeien naar elkaar toe. Best kans dat we daalijk geen kaarten meer kopen maar GCPU's die programmeerbaar zijn om danwel voor games te dienen of eerder voor wetenschappelijke berekeningen.
AMD neemt ATi over, nVidia heeft ook eigen CPU plannen. Intel wil de Hi end GFX markt betreden. Ziet er allemaal zo interessant uit.
Ziet er zeer positief uit. Leek me al sterk dat een kaart die meer dan 200W gebruikt niet een stuk sneller zou zijn als de zuinigere kaart van de concurrent. De keuzes van AMD bevallen me zeer.Zij proberen de markt meer open te gooien en gpu's meer multi inzetbaar te maken. Ook met crossfire zijn ze goed bezig.
Je kunt al stellen dat een gfx kaart al bijna een computer opzich is zonder opslag dan. Want je kunt al zoveel kanten op met een GPU door hem anders te programmeren. De functies van CPU's en GPU's groeien naar elkaar toe. Best kans dat we daalijk geen kaarten meer kopen maar GCPU's die programmeerbaar zijn om danwel voor games te dienen of eerder voor wetenschappelijke berekeningen.
AMD neemt ATi over, nVidia heeft ook eigen CPU plannen. Intel wil de Hi end GFX markt betreden. Ziet er allemaal zo interessant uit.
Precies. Die x2900xtx (??) heeft al evenveel videoRAM als ik aan werkgeheugen hebAnoniem: 126513 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:11:
Inderdaad, de concurrentie weet enorm veel van elkaar. Echter is het zo, kennis ervan is niet alles. Als een merk nu eenmaal een uiterst krachtige kaart op de markt krijgt en de concurrent krijgt niet op tijd een vergelijkbare of betere kaart tevoorschijn, dan krijg je wel eens fenomenen zoals AMD en Intel nu hebben (Core 2 Duo die rondjes rent rond de Athlon 64 X2). Echter komt dit niet zo vaak voor want hoe hard sommige fanboys een ATI- of nVidia-only wereld willen hebben, je wilt niet dat er monopolie ontstaat door het gebrek aan kennis van elkaars toekomstige producten.
Een dual/quad core gpu bestaat al lang. Kijk naar de 8800 Die eigenlijk al 128 kleine cores heeft.leonpwner1 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:28:
[...]
Precies. Die x2900xtx (??) heeft al evenveel videoRAM als ik aan werkgeheugen heb. Mischien dat de 'videokaarten' in de toekomst ietsjes groter worden, en de GPU kern zo geprogrammeerd kan worden dat het voor alles gebruikt kan worden (dan heb je uiteraard al quadcore-GPU's). Videokaart => moederbord
128 Stream processors ja, maar eigenlijk is het maar 1 core, want er owrdt niet voor elke individuele core geprogrammeerd.Krizzie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:11:
[...]
Een dual/quad core gpu bestaat al lang. Kijk naar de 8800 Die eigenlijk al 128 kleine cores heeft.
Je kan zelfs nog verder terug.Krizzie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:11:
[...]
Een dual/quad core gpu bestaat al lang. Kijk naar de 8800 Die eigenlijk al 128 kleine cores heeft.
Kijk naar de R300 die twee quads heeft. Of de R420 die eigenlijk bestaat uit 4x een RV360 core met wat tweaks (om het even simpel te zeggen). Of de R580 die bestaat uit 4 quads (4x een RV530). Elke quad is eigenlijk een op zich staande core, vandaar ook dat nVidia en ATI zo gemakkelijk een quad konden uitschakelen, zodat niet de hele GPU hoeft te worden weggegooid wanneer er iets defect is en deze dus in een lager segment kan worden verkocht.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 23009
heb hier een mobo met de ULI M1675 doet het prima het was de verbeterde oplossing vergeleken met de SB450 voor ATi CrossFire Xpress 3200 voor S939.Astennu schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:47:
[...]
Uhmm heb je ooit een ULi gehad ? Dan weet je dat die gigantisch veel problemen hebben met HD's en zo. Mijn Maxtor Sata 1 doen het prima maar Sata 2 HD's geven veel problemen. En wat moet je me raid 5 ? Als je dat wil kun je beter een goed kaartje kopen anders gebruikt dat ook aardig wat van je cpu power.
Die SB600 is echt zo slecht niet. Ik weet niet wanneer er een nieuwe op de planning staat. Misschien komt er eind dit jaar een tegelijk met de RD790 chipset.
me ASUS A8R32 MVP Deluxe doet het echt geweldig dankzei de nieuwe bios die er op zit, dat geschok is nu ook weg en internal CrossFire support wordt nu ook beter ondersteund, heb het getest met 2 X1950 Pro 256MB kaartjes
de SB450 die was juist erg met Raid enzo, de ULI M1575 was juist de grote verbetering daarvan en echt heb nooit probs gehad zelfs 3 andere mensen die ik ken met het zelfde bord als mij die hebben Raid 5 setups van 4 500GB WD schijfjes
Ik hoop dat de SB700 ook de Raid 5 en Raid 6 functie mee gaan krijgen, dat lijkt em echt optimaler dan alleen maar de minder betrouwbare Raid 0+1 for max performance + max veiligheid.
heh 1TeraFlop voor een R600 CF setup, klinkt nog best veel maar idd als er eentje al 700 gigaflops doet dan zou er 2 iets van 1.4 Teraflops moeten dan als max peak als dat echt kan heh, of zal het meestal 80 tot 90% sneller zijn?
Wel jammer dat het weer uitgesteld is tot eind Juni, ben ook benieud wat ze met die R650 gaan doen, mischien de R600 overslaan, en de R650 als R600 benoemen?
ach ja de tijd zal het ons wel vertellen.
@ CJ
Hoe zat het met de R200, heeft die niet 2 quads? of had die een hele andere architechtuur wat meer op R100 leek?
Het is te hopen dat AMD.ATi het niet gaan verknallen met de R700, laten we hopen dat die wel op tijd komt.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 01-03-2007 17:53 ]
Nee, dit is geen nieuwe demo van ATi.oeLangOetan schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:12:
http://news.mydrivers.com/1/78/78496.htm
interessant nieuws van GDC2007, ik kan het niet lezen maar er zijn zeer mooie plaatjes
op b3d zeggen ze dat de R600 zo'n 700GFlops is, 2x zoveel als de G80 (ik had niets anders verwacht)
//edit vertaald: http://www.google.com/tra...air=ja%7Cen&hl=en&ie=UTF8
blijkbaar de nieuwe ati demo
Kijk hier maar
Gewoon nieuwe Battlefield dus.. ziet er overigens wel mooi uit!
-oeps srry iets te laat -
Kreeg vandaag van ATI te horen, mid Q2 de complete DX10 lineup. Mid zal wel op Mei duiden, dus tegen dan kun je tegen Juni op producten rekenen goed en wel in de shops.
R200 heeft 1 quad. Voor zover je daar kan spreken van een quad-opbouw. R100 was dan eigenlijk een halve quad.Anoniem: 23009 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:43:
[...]
@ CJ
Hoe zat het met de R200, heeft die niet 2 quads? of had die een hele andere architechtuur wat meer op R100 leek?
R100 had 2 pipelines met elk 3 Texture Units.
R200 had 4 pipelines met elk 2 Texture Units.
R300 had 8 pipelines opgedeeld in 2 groepen van 4 (Quad) met elk 1 Texture Unit.
@ The Source, ik hoorde vandaag van een andere bron dat er availability @ launch zou zijn a la R580 launch (waar er zelfs al voor de launch kaarten te krijgen waren), maar dan voor de gehele line-up. Dus dat zou dan betekenen dat er midden Mei een complete lineup gelanceerd wordt inclusief availability.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Voor duidelijkheid, ik zeg niet dat er bij de launch geen stock voorraadig is, weet ik nog niets van. Maar bij elke launch, ook die hard launches van nVidia is stock altijd zeer beperkt in de eerste maand. Pas na een maandje is de stock goed beschikbaar in de shops.
Van wat ik hoorde was de productie van de high end kaarten geen probleem op dit moment. R600XTX zou al geproduceerd worden (vandaar ook de oorspronkelijke lancering eind Maart), terwijl de productie van R600XT medio eind April op gang zou komen. Van die kaarten zou je dan toch redelijkerwijs kunnen verwachten dat er nog een maand later voldoende voorraad is bij launch, in ieder geval genoeg om de early adopters tevreden te stellen. Van de low-end en midrange kan ik me voorstellen dat deze in het begin nog wat schaars zijn aangezien de MP hiervoor op Mei (?) stond.
Trouwens, enig idee of RV670 naar voren is gehaald? Deze stond gepland voor Q3 en als deze naar voren zou worden gehaald naar Q2, dan zou dit de lineup helemaal volledig maken.
Trouwens, enig idee of RV670 naar voren is gehaald? Deze stond gepland voor Q3 en als deze naar voren zou worden gehaald naar Q2, dan zou dit de lineup helemaal volledig maken.
[ Voor 13% gewijzigd door CJ op 01-03-2007 18:57 ]
Ik vind het altijd maar vreemd. voor een hard launch ben je toch maar zo'n 20000 chippies nodig gok ik
Als je dan per wafer 3 a 4 honderd chips er uit kun trekken wat teminste bij processors het geval is als ik me niet vegis. Dan zit je al gouw aan die 20000.
Ik wil eigenlijk al helemaal niet weten hoeveel midrangekaarten je wel niet nodig hebt voor een hard launch
Ik wil eigenlijk al helemaal niet weten hoeveel midrangekaarten je wel niet nodig hebt voor een hard launch
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Nog wat meer pics van de OEM versie van de X2900XTX geschoten tijdens de recente AMD persconferentie:
http://content.zdnet.com/2346-10741_22-57089-1.html
http://content.zdnet.com/2346-10741_22-57089-1.html
R600 uitstel gelinkt aan GDDR4
Bron: TechpowerupMany people were disappointed by the recent R600 delay, which saw the release date for ATI’s first DirectX 10 card pushed back to the next quarter at the earliest, but ATI has remained in the dark a little bit as to the true cause of the delays. However, I’ve received information from a reliable source that the delays were linked to problems with the GDDR4 which the top-end R600 cards will use. As of yet there is no more information on the specifics, so sorry for the brief story and lack of technical details, but at least that sheds some light on the matter.
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Anoniem: 88314
allemaal leuk en wel.
Maar ben het wachten echt wel moe.
wanneer komt dat ding nu uit ?
wil mijn nieuwe pc kopen maar als het nog lang duurt koop ik een 8800gtx
En zo zijn er veel mede tweakers die al vanaf half december op de r600 aan het wachten zijn. Zo als het er nu naar uitziet is de 88xx serie er één die zonder concurrent door het leven zal gaan. Wel erg jammer voor veel mensen dat het ruim een half jaar langer duurt als in eerste instantie verwacht was. Verwacht nu toch zeker 40% voorsprong van Ati als ze releasen, anders is het voor veel mensen de moeite niet geweest.Anoniem: 88314 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:41:
allemaal leuk en wel.
Waarschijnlijk in Mei.Anoniem: 88314 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:41:
allemaal leuk en wel.
Door het leven gaan? Dat leven is pas net begonnen en nog lang niet afgelopen. De concurrentie van de 8800 nu al afschrijven is zeer voorbarig, ik denk dat die r600 zowel de 8800 als 8900 er uit zal blazen.sjekneck schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:51:
[...]
o als het er nu naar uitziet is de 88xx serie er één die zonder concurrent door het leven zal gaan. Wel erg jammer voor veel mensen dat het ruim een half jaar langer duurt als in eerste instantie verwacht was.
Ik bedoel dat een nieuwe release van nvidia dichter tegen de r600 aan zal liggen als nu het geval is bij de 88xx serie, heb het niet over de mogelijke prestatieverschillen. Ze liggen kwa release zo ver van elkaar af dat ze elkaars concurrent niet meer kunnen zijn.Door het leven gaan? Dat leven is pas net begonnen en nog lang niet afgelopen. De concurrentie van de 8800 nu al afschrijven is zeer voorbarig, ik denk dat die r600 zowel de 8800 als 8900 er uit zal blazen.
[ Voor 22% gewijzigd door sjekneck op 01-03-2007 22:53 ]
Hoe de GF8800 presteert in DX9 applicaties weten we nu wel. En hoe de R600 gaat presteren is nog een groot raadsel, net zoals het een groot raadsel is hoe de G80 in DX10 applicaties presteert. Dat de R600 sneller is staat wel vast, maar hoeveel is niet duidelijk. Als voor jou 40% de minimum grens is om niet als teleurstelling over te komen, dan is dat je goed recht. Degenen die de R600 kopen, kopen zowiezo wel het snelste van het snelste, of dat nou van nVidia is of AMD.
Oh en er komt waarschijnlijk geen GF8900/G81. Zie eerdere berichten op VR-Zone.
Maar dit ^^ lijkt op een eerdere discussie die al -tig keer hier gevoerd is, en de vele mod-breaks zijn er nog getuige van waar dit allemaal toe kan leiden. Dus kom maar op met de discussies over al het ATI nieuws voordat het weer uit de hand loopt en er weer aan de bel getrokken moet worden. Discussieer bijvoorbeeld eens over het feit dat het dit keer niet ATI is die aan de touwtjes trekt, maar AMD... en ook dat uit meerdere hoeken te horen is dat AMD/ATI wel degelijk rekening houdt met een refresh van nVidia waar R600 tegen op moet boksen.
Oh en er komt waarschijnlijk geen GF8900/G81. Zie eerdere berichten op VR-Zone.
Maar dit ^^ lijkt op een eerdere discussie die al -tig keer hier gevoerd is, en de vele mod-breaks zijn er nog getuige van waar dit allemaal toe kan leiden. Dus kom maar op met de discussies over al het ATI nieuws voordat het weer uit de hand loopt en er weer aan de bel getrokken moet worden. Discussieer bijvoorbeeld eens over het feit dat het dit keer niet ATI is die aan de touwtjes trekt, maar AMD... en ook dat uit meerdere hoeken te horen is dat AMD/ATI wel degelijk rekening houdt met een refresh van nVidia waar R600 tegen op moet boksen.
[ Voor 12% gewijzigd door CJ op 01-03-2007 21:26 ]
Anoniem: 88314
waarschijnlijk mei ?
dan word het een 8800gtx dan verkoop ik die wel als er een snellere kaart (amd) of (nvidea) uitkomt.
dan word het een 8800gtx dan verkoop ik die wel als er een snellere kaart (amd) of (nvidea) uitkomt.
Anoniem: 107626
Veel succes ermee. Je bevindingen kan je dan hier plaatsen.Anoniem: 88314 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:10:
waarschijnlijk mei ?
Fuad heeft t volgende te melden over budget AGP X2k serie:
DAAMIT goes for the DirectX 10 AGP
It looks like Nvidia won't go for DirectX 10 AGP parts. We still find this very hard to believe as DAAMIT doesn't want to let this market down. DAAMIT plans to launch an AGP based RV610 cards and only a few partners will be able to make them. We assume that the cards will be quite complex to make.
We guess that ATI found the way to make it work via RIALTO bridge chip. ATI plans to use the bridge chip on a new PCB and make even more money out of its RV610 bridged marchitecture. It looks like Nvidia doesn’t want to go this AGP way. At some point in May / June time the market should see the dawn of ATI's DirectX 10 cards, probably named Radeon X2300 xx AGP.
We expect around $100 price mark for Radeon X2300 xx AGP but not more than $115. A new hope for old upgrade market, it seems.
b3d.Further, AMD reported that the launch would only be delayed "by a few weeks" rather than the months some observers have feared. At least one source is reporting directly that the delay is in order that "AMD can roll out a full suite of graphics chips covering multiple market segments for the latest Microsoft DirectX 10 applications programming interface."
On the specifications front, several tidbits were pointed at to give enthusiasts some tea leaves to stir. In the configuration demoed in San Francisco, each R600 is said to have used 200W, be comprised of 320 "multiply-accumulate units", and between the two units on display be capable of a total of one teraflop of math power. While it's not clear yet which bits are definite AMD marketing language and which are reporters trying to invent language to report with, it would appear to us likely that AMD will also be joining the scalar bandwagon, and that to reach 1 teraflop of compute power with 320 ALUs x 2, would most likely imply a clock of roughly 800MHz operating on MADD units. Going well back to early rumours and reporting of R600 last spring, and adding today's 320 ALUs, this would begin to look like a modified/improved version of Xenos at 4 arrays of 16, with the 5D ALUs improved to be scalar and fully MADD. However, AMD's generosity of information today did not extend quite so far as that, and some actual poking and prodding would be required to confirm this.
Niet op voorraad.
Even een vraagje tussendoor. Ik ben ff gaan vergelijken en volgens The Inq heeft een licht overklokte G80 (~615/1816) ook een theoretische bandbreedte van 550Gflops.
Wat maakt ATi's presentatie van een 1TFLOP desktop dan zo uniek
Zit er hier nu een verschil tussen Gflops en Gflops?The two GeForces overclocked fine at small scale (GPU 614, memory 906x2 MHz), anything higher broke up the 'classic cooler' one. Even this was enough to give each card a theoretical 550 GFLOPs of single precision FP power if using PeakStream-like math libraries for some fun programming. Now, with two cards, you're just looking at a 1.1 TFLOPs desktop!
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
momenteel scoort de G80 max 350-370 Gflops, die hogere scores includeren een MUL die momenteel niet gebruikt wordt of die niet voor shading gebruikt kan wordenCheetah schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:09:
Even een vraagje tussendoor. Ik ben ff gaan vergelijken en volgens The Inq heeft een licht overklokte G80 (~615/1816) ook een theoretische bandbreedte van 550Gflops.
[...]
Zit er hier nu een verschil tussen Gflops en Gflops?
btw als de R600 MAC units heeft (die meestal enkel in dsp processoren gebruikt worden), dan zijn het theoretisch 1/3 extra Gflops
[ Voor 9% gewijzigd door oeLangOetan op 01-03-2007 23:54 ]
Anoniem: 162692
CPU 3.2 GHz Core 2 QX6700oeLangOetan schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:52:
[...]
momenteel scoort de G80 max 350-370 Gflops, die hogere scores includeren een MUL die momenteel niet gebruikt wordt of die niet voor shading gebruikt kan worden
btw als de R600 MAC units heeft (die meestal enkel in dsp processoren gebruikt worden), dan zijn het theoretisch 1/3 extra Gflops
GPU 2 x 614 MHz GF8800GTX
Mainboard nForce 680i
Peak FP DP CPU 51.2 GFLOPs
Peak FP SP GPU 1.1 TFLOPs
Vraag met dan toch igg af hoe ze aan die 1.1 TERAFLOPS komen

Bron: http://hardocp.com/news.html?news=MjQ0MTcsLCxobmV3cywsLDE=
R600 in CrossFire. Wel vreemd dat deze ogenschijnlijk geen gebruik maakt van de CrossFire connectors, terwijl de pics op ZDNet duidelijk laten zien dat de R600 ook gebruik maakt van de interne CF connectie zoals die op de X1950Pro en X1650XT.
Het ziet er naar uit dat alleen gekeken is naar de computingpower van de GPU. Dus andere zaken zijn niet meegerekend. En je kan er van uit gaan dat CrossFire nooit een 100% verdubbeling oplevert, dus dat de single GPU performance hoger ligt dan de 509 GFlops die je krijgt als je 1018 deelt door 2.
De cijfers die ze noemen omtrend wattage zijn wel iets anders dan wat ik tot nu toe gehoord heb. En bij [H] is het blijkbaar niet helemaal duidelijk dat er twee varianten zijn van de X2900XTX, nl OEM en Retail die beide verschillende lengtes hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door CJ op 02-03-2007 05:31 ]
Ze hebben de powerconnector(s) niet echt slim geplaatst opzich, Wegwerken wordt lastig op die manier.
Ik ben nog steeds blij met m'n StackercaseCJ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 05:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: http://hardocp.com/news.html?news=MjQ0MTcsLCxobmV3cywsLDE=
R600 in CrossFire. Wel vreemd dat deze ogenschijnlijk geen gebruik maakt van de CrossFire connectors, terwijl de pics op ZDNet duidelijk laten zien dat de R600 ook gebruik maakt van de interne CF connectie zoals die op de X1950Pro en X1650XT.
Het ziet er naar uit dat alleen gekeken is naar de computingpower van de GPU. Dus andere zaken zijn niet meegerekend. En je kan er van uit gaan dat CrossFire nooit een 100% verdubbeling oplevert, dus dat de single GPU performance hoger ligt dan de 509 GFlops die je krijgt als je 1018 deelt door 2.
De cijfers die ze noemen omtrend wattage zijn wel iets anders dan wat ik tot nu toe gehoord heb. En bij [H] is het blijkbaar niet helemaal duidelijk dat er twee varianten zijn van de X2900XTX, nl OEM en Retail die beide verschillende lengtes hebben.
Nou nog graag wat gelekte scores please
Die MUL was toch nog niet actief in de huidige drivers las ik ?
Overigens lijkt april nu de maand te worden oor de relase voor de complete lineup? (weeks instead of months)
[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 02-03-2007 08:13 ]
Niet op voorraad.
Ik dacht dat ik ergens las dat in mei de gehele lineup gereleased werd? Omdat die midend chips ook dan komen?
* Format-C is iig wel blij met zijn 620W voeding... want het lijkt er toch echt op dat deze R600 aardig wat energie lust.
Maar als ie een stuk sneller is dan de 8800 haal ik me er 1 op.
* Format-C is iig wel blij met zijn 620W voeding... want het lijkt er toch echt op dat deze R600 aardig wat energie lust.
[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 02-03-2007 09:14 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik vind die power connectors ook niet slim. Maar de kaarten zien er wel super uit zeg. Ook die cooling plates zijn erg mooi afgewerkt. Ben benieuwd naar de Retail kaarten en de cooling die daar op komt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
ach jah beter langer wachten en dat ze komen met een perfecte kaartAnoniem: 88314 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:41:
allemaal leuk en wel.
als dat ze nu al uitkomen met allemaal mankementen en er de nodige drivers nodig zijn omdat het anders niet werkt etc etc
Ok wachten is niet leuk maar neem aan dat ATi er wel beter aan doet en de problemen oplost zodat ze alsnog, ook is het wat later, een perfecte kaart uitbrengen
Dit is zoals ik het zie in ieder geval
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
ik ga binnekort switchen in men media center van een 6600gt naar een x1950pro. Nu vroeg ik mij af, kan ik nvidia purevideo decoder gebruiken met een ati kaart of zijn daar andere oplossingen voor?
bij de launch verleden jaar zei men van wel maar op de nvidia site staat dit hoegenaamd niet vermeld
Al ati gebruikers die me voorgegaan zijn?
bij de launch verleden jaar zei men van wel maar op de nvidia site staat dit hoegenaamd niet vermeld
[ Voor 27% gewijzigd door dafz0r op 02-03-2007 10:39 ]
Die PureVideo Decoder is volgens mij niets meer dan een programma dat er voor zorgt dat je vga kaart je beeld omzet. Ati heeft ook zo iets in Avivo zitten. Dus dan kan je dat toch daar mee doen ? Ik gok dat je nvidia's software daar niet voor kunt gebruiken. Zal hij wel met de nodige foutmeldingen komen. De chip is ook heel anders dus de aansturing ook.dafz0r schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:39:
ik ga binnekort switchen in men media center van een 6600gt naar een x1950pro. Nu vroeg ik mij af, kan ik nvidia purevideo decoder gebruiken met een ati kaart of zijn daar andere oplossingen voor?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Interessant nieuws van Fuad:
Zou t ATi dan toch lukken om de mid end eerder te lanceren dan nVidia?RV630 is already taped out
The samples are real
ATI's 65 nanometre marchitecture is readier than most of you would expect. ATI mess up with R520 and now with R600 but it seems that RV630 is really on the schedule. The sample cards are out and they run as we speak. For the ones who don’t know RV630 is ATI's first 65 nanometre chip.
Well, you can not actually buy them but RV630 is out of the lab for a while. Some special partners can get the hold of them and play to figurate out the production of this mainstream DirectX 10 part.
Production of these cards probably named Radeon X2600 xx is scheduled for April with a massive availability in May. We still don’t know who wins DirectX 10 mainstream game G84 or RV630 but we know that RV630 is smaller and probably cooler.
Mag ik voor ze hopen. En dan dit keer geen 7600 vs X1600 maar een goede kaart die sneller of tenminste even snel is als de concurrent.Anoniem: 107626 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:18:
[...]
Zou t ATi dan toch lukken om de mid end eerder te lanceren dan nVidia?
Net zoals die X700 die afgeslacht werd door de 6600GT. En de 9600 was trouwens ook een erg triest geval.Astennu schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:02:
[...]
Mag ik voor ze hopen. En dan dit keer geen 7600 vs X1600 maar een goede kaart die sneller of tenminste even snel is als de concurrent.
Anoniem: 159308
Of toch niet?Anoniem: 107626 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:18:
[...]
Anoniem: 78739
Ik was reeds maanden van plan om een R600 te kopen, maar omdat ze het keer op keer uitstellen ben ik toch maar voor een GF8800GTX gegaan (de aanleiding was een korting van 450€ op een 30" TFT die slechts tot eind deze maand duurt, ik heb de kans gegrepen en had geen zin om hem tot de zomer onder het stof te laten staan - mijn huidige R9800 Pro kan hem niet aansturen op native resolutie).
Lekker boeiend zou je denken, maar ik denk dat reeds veel mensen overgestapt zijn omdat AMD de release van de R600 blijft uitstellen. Ik weet dat het nog iets te vroeg is voor de GF8 wat betreft optimale drivers, maar zoals gezegd heeft de korting op die TFT dus de doorslag gegeven - met de 450€ die ik daarop bespaard heb kan ik er in het najaar misschien een tweede GTX bijsteken, dat zal waarschijnlijk nog beter presteren dan één R600 (mijn overstap heeft dus puur met de timing te maken).
Lekker boeiend zou je denken, maar ik denk dat reeds veel mensen overgestapt zijn omdat AMD de release van de R600 blijft uitstellen. Ik weet dat het nog iets te vroeg is voor de GF8 wat betreft optimale drivers, maar zoals gezegd heeft de korting op die TFT dus de doorslag gegeven - met de 450€ die ik daarop bespaard heb kan ik er in het najaar misschien een tweede GTX bijsteken, dat zal waarschijnlijk nog beter presteren dan één R600 (mijn overstap heeft dus puur met de timing te maken).
Dus je kunt zeggen dat je je TFT gekocht hebt en er een 8800 GTX voor 100 euro bij kreegAnoniem: 78739 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:18:
Ik was reeds maanden van plan om een R600 te kopen, maar omdat ze het keer op keer uitstellen ben ik toch maar voor een GF8800GTX gegaan (de aanleiding was een korting van 450€ op een 30" TFT die slechts tot eind deze maand duurt, ik heb de kans gegrepen en had geen zin om hem tot de zomer onder het stof te laten staan - mijn huidige R9800 Pro kan hem niet aansturen op native resolutie).
dan mogen ze wel eens opschieten (als dit waar istenminste)Anoniem: 107626 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:18:
[...]
http://www.vr-zone.com/?i=4723
[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 02-03-2007 21:16 ]
De 9600(PRO) moest het tegen de FX5600 opnemen welke een nog triester geval was, dus zo triest was die 9600 niet.Anoniem: 107626 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:01:
[...]
Net zoals die X700 die afgeslacht werd door de 6600GT. En de 9600 was trouwens ook een erg triest geval.
Anoniem: 107573
9600pro was mijn 2e kaartje sinds ik zo'n beetje met pc gaming begon, en hij verving m'n MX440. Als ik het me goed herinner was dat toch wel een leuke verbetering
Maar die heb ik ook maar 3 maanden gehad ofzo, en toen maakte ik kennis met de échte kracht van de ( voor zijn tijd ) verschrikkelijk goede en snelle 9800 Pro.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 03-03-2007 01:01 ]
Huh wat is die actie van jou dan ? Als ik kijk kan ik em gewoon voor 1400 bestellen. Zie niets over een 8800 GTX.
Sorry voor het offtopic gepraat.
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 03-03-2007 10:10 ]
ok, ik heb een laptop met de x2300, weet dat het niet een krachtig beestje is, maar met kijken via everest zie ik dit.
Chiptype ATI Mobility Radeon X1450 (0x718A)
Zelfde core?FaTaLeKe schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:56:
ok, ik heb een laptop met de x2300, weet dat het niet een krachtig beestje is, maar met kijken via everest zie ik dit.
Ik vind het maar een rare setup. Kijk hoe kleine die CPU coolers zijn. Weet iemand wat voor setup dit precies is?
native quadcore AMD Opteron / Barcelona... yet to be released 
Sorry dual core
Sorry dual core
[ Voor 15% gewijzigd door The Source op 04-03-2007 15:51 ]
Ik moet zeggen ik zie het weer geheel zitten met de nieuwe ATi GPU.
Ergens denk ik dat het wel te verwachten was dat na de overname van AMD op het gebied van GPU het 1 en ander zou veranderen hoe AMD/ATi de markt zou gaan bewerken. Bij AMD hebben ze natuurlijk daar een andere kijk op dan vanuit ATi.
Maar als ze straks een chipset op de markt kunnen zetten die het maximale uit de AMD/ATi CPU/GPU combi op een mobo kan halen dan hebben ze een flink breekijzer om marktaandeel dat "verloren" is gegaan terug te winnen. Ik denk dat een dergelijke "High-end" chipset wel nog even op zich laat wachten, maar ik heb erg goede hoop.
Op het gebied van de R600 wacht ik zelf op de rev.2 van de core. Ik heb goede hoop voor de R600 maar wil zelf straks overstappen op Quad CPU en dan in 1 keer fatsoenlijk. En aangezien AMD nu daar druk mee bezig is wacht ik nog even.
Al ben ik wel zo eerlijk om op CPU gebied te kijken naar de beste CPU voor mijn budget, op GPU is en zal het ATi blijven omdat die gewoon naar mijn mening mooier "warmer " beeld hebben.
Ergens denk ik dat het wel te verwachten was dat na de overname van AMD op het gebied van GPU het 1 en ander zou veranderen hoe AMD/ATi de markt zou gaan bewerken. Bij AMD hebben ze natuurlijk daar een andere kijk op dan vanuit ATi.
Maar als ze straks een chipset op de markt kunnen zetten die het maximale uit de AMD/ATi CPU/GPU combi op een mobo kan halen dan hebben ze een flink breekijzer om marktaandeel dat "verloren" is gegaan terug te winnen. Ik denk dat een dergelijke "High-end" chipset wel nog even op zich laat wachten, maar ik heb erg goede hoop.
Op het gebied van de R600 wacht ik zelf op de rev.2 van de core. Ik heb goede hoop voor de R600 maar wil zelf straks overstappen op Quad CPU en dan in 1 keer fatsoenlijk. En aangezien AMD nu daar druk mee bezig is wacht ik nog even.
Al ben ik wel zo eerlijk om op CPU gebied te kijken naar de beste CPU voor mijn budget, op GPU is en zal het ATi blijven omdat die gewoon naar mijn mening mooier "warmer " beeld hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Apoca op 03-03-2007 13:11 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Owh zo door dat hij nu in de aanbieding was kun je voor dat geld dat je bespaart een 8800 GTX kopen. Ik dacht dat je eerst die kaart moet kopen en je dan de korting kreegAnoniem: 78739 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:55:
Hier zie je toch de korting? (Is in BE 50€ duurder dan in NL).
Maar scherm valt voor mij af want heeft alleen maar DVI. En ik heb component nodig voor me Xbox en ik gebruik PIP ook vaak. Erg jammer dat ze dat op hun top model er af halen en het wel op de 2407 zetten.
You Gief !!!!The Source schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:11:
native quadcore AMD Opteron / Barcelona... yet to be released
Lijkt me wel 4x4 Barcelona met 2x R600
Een Dual Barcelona infeite met Dual R600 XTX in CF , hmm erg optioneel dat zekers, alleen het prijs kaartje die er aan zal hangen is wel effe slikkenAstennu schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:14:
[...]
Owh zo door dat hij nu in de aanbieding was kun je voor dat geld dat je bespaart een 8800 GTX kopen. Ik dacht dat je eerst die kaart moet kopen en je dan de korting kreeg
Maar scherm valt voor mij af want heeft alleen maar DVI. En ik heb component nodig voor me Xbox en ik gebruik PIP ook vaak. Erg jammer dat ze dat op hun top model er af halen en het wel op de 2407 zetten.
[...]
You Gief !!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lijkt me wel 4x4 Barcelona met 2x R600Beetje duur maar en hoog verbruik maar toch
![]()
![]()

Ben toch benieuwd hoe dat Quad CrossFire te werk zou gaan en hoe dat ATi Physics bevalt
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 04-03-2007 15:37 ]
Volgens mij had CJ een hele tijd geleden hier iets over gepost, maar nu wat meer informatie en plaatjes!

Klik !
Alleen ik vraag me af of dit wel erg praktisch is.. want idee van laptop is toch mobiliteit?

Klik !
Alleen ik vraag me af of dit wel erg praktisch is.. want idee van laptop is toch mobiliteit?
[ Voor 20% gewijzigd door jimbojansen op 04-03-2007 17:24 ]
Als je dat ding snel in een extra vak van je laptop-tas kan doen en dat ding alleen gebruikt als het echt nodig is (games) dan kan je nog steeds mobiel blijven lijkt mij.
[ Voor 1% gewijzigd door Saturnus op 04-03-2007 17:47 . Reden: -1 onduidelijke taal. :P ]
Dit is wel handig voor een LAN-party... nooit meer slepen met een grote tower, gewoon videokaartje eruit en laptop mee[b][message=27606221,noline]jimbojansen schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:23
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Ja maar als je dat ding in een extra vak kan stoppen heb je denk dat "lasso" niet nodigSaturnus schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:38:
Als je dat ding snel in een extra vak van je laptop kan doen en dat ding alleen gebruikt als het echt nodig is (games) dan kan je nog steeds mobiel blijven lijkt mij.
Oops...ik omschrijf het verkeerd. 
Ik bedoel dat je hem snel loskoppelt en in een vak van je latop-tas gooit.

Ik bedoel dat je hem snel loskoppelt en in een vak van je latop-tas gooit.
Theoretisch gezien kan je zoiets nu al doen: redelijk wat laptops hebben een MXM-slot die in principe gewoon een 8x PCI-Express slot is. Baantjes verlengen en er een voeding bijdoen zou met wat onderzoek toch wel haalbaar moeten zijn ? Je kaart dan in een compacte externe behuizing en gaan met die banaan !
[ Voor 88% gewijzigd door Ultraman op 04-03-2007 22:37 ]
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Als ze dit in een kastje stoppen wat je dan mee kan nemen naar een lan party graag ik neem er meteen een. Nog handiger als je dit met een R600 kan doen en als je em niet gebruik in je hooft pc je em dus op zo'n manier mee kan nemen voor je laptopSaturnus schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:38:
Als je dat ding snel in een extra vak van je laptop-tas kan doen en dat ding alleen gebruikt als het echt nodig is (games) dan kan je nog steeds mobiel blijven lijkt mij.
[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 04-03-2007 22:37 ]
Wat ik erg leuk om te lezen is dat de CF X1950XT setup nog niet eens zo slecht is t.o.v. de G80 SLi. Natuurlijk is de G80 SLi sneller maar dat zou ook wat zijn als dat niet zo zou zijn.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Anoniem: 162692
X1950XTX Crossfire setup < = 8800GTX (1x) voor alle duidelijkheid.Apoca schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:55:
Wat ik erg leuk om te lezen is dat de CF X1950XT setup nog niet eens zo slecht is t.o.v. de G80 SLi. Natuurlijk is de G80 SLi sneller maar dat zou ook wat zijn als dat niet zo zou zijn.
Edit :
offtopic:
Dit staat in de nieuwste nvidia driver
NVIDIA_G80.DEV_0191.1 = "NVIDIA GeForce 8800 GTX"
NVIDIA_G80.DEV_0193.1 = "NVIDIA GeForce 8800 GTS"
NVIDIA_G80.DEV_0194.1 = "NVIDIA GeForce 8800 Ultra"
Dit staat in de nieuwste nvidia driver
NVIDIA_G80.DEV_0191.1 = "NVIDIA GeForce 8800 GTX"
NVIDIA_G80.DEV_0193.1 = "NVIDIA GeForce 8800 GTS"
NVIDIA_G80.DEV_0194.1 = "NVIDIA GeForce 8800 Ultra"
Dus dan zal de R600 wel degelijk tegenstand gaan krijgen
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 04-03-2007 19:21 ]
Een iets opgevoerde G80 gaat geen probleem worden voor de R600. (Dat mag na al die reacties van ATI/AMD wel duidelijk zijn).
Waar is NVIDIA_G80.DEV_0192.1? Google zegt dat het een 8800GT (?) is
Waar is NVIDIA_G80.DEV_0192.1? Google zegt dat het een 8800GT (?) is
[ Voor 38% gewijzigd door Ultraman op 04-03-2007 22:40 ]
A single G80 beats ATI by almost 3000. SLI beats Crossfire by only 600 marks but it is still faster in de 3DMark 2006.X1950XTX Crossfire setup < = 8800GTX (1x) voor alle duidelijkheid.
Nu zijn benchmarks leuk altijd, maar het gaat bij mij en denk 99% van de rest ook om de ingame en dat is ook niet zo heel slecht hoor. Als je de huidige prijs vergelijkt van een CF ATi X1950XT tegen een G80 ja das niet te doen. Maar het toont wel aan dat ATi destijds een goede GPU heeft gemaakt en de drivers goed in elkaar zitten.
Daar hadden ze toch een X1950 XT CF setup getest ? Ik denk dat ze XTX bedoelen. Anders is kan ATi het nog iets beter door een XTX te pakken. En idd Benchmarks zijn leuk maar het gaat om de ingame ervaring een tech demo zegt ook niets. Het gaat over de gameplay en dan vooral de min FPS en hoe stabiel de FPS is.Apoca schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:40:
[...]
A single G80 beats ATI by almost 3000. SLI beats Crossfire by only 600 marks but it is still faster in de 3DMark 2006.
Nu zijn benchmarks leuk altijd, maar het gaat bij mij en denk 99% van de rest ook om de ingame en dat is ook niet zo heel slecht hoor. Als je de huidige prijs vergelijkt van een CF ATi X1950XT tegen een G80 ja das niet te doen. Maar het toont wel aan dat ATi destijds een goede GPU heeft gemaakt en de drivers goed in elkaar zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 04-03-2007 19:51 ]
Ati Lasso (externe discreet VGA kaarten voor notebooks
http://www.hexus.net/content/item.php?item=7995
http://www.hexus.net/content/item.php?item=7995

[ Voor 41% gewijzigd door The Source op 04-03-2007 21:25 ]
Is een paar berichten terug ook al gepost.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
hmm dat Lasso is erg interessant, maare zal het ook werken op oudere laptops zoals me Dell Inspiron 9100 Xtreme, als het toch extern gaat, hoop ik dat het of via de PCMCIA gaat , USB2.0 of IEEE 1394 
heh wat een uitvinding, enige nadeel is dat je niet alleen je laptop hebt als enige pakket, ook een id om zo een X2900 XTX of twee op je Lappie aan te sluiten woei!
Zo te zien heeft ATi daar een ATi radeon X850 XT/ XT PE PCI-E kaart in die Proto Lasso geprikt
heh wat een uitvinding, enige nadeel is dat je niet alleen je laptop hebt als enige pakket, ook een id om zo een X2900 XTX of twee op je Lappie aan te sluiten woei!
Zo te zien heeft ATi daar een ATi radeon X850 XT/ XT PE PCI-E kaart in die Proto Lasso geprikt
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 04-03-2007 22:48 ]
Ik betwijfel dat USB, Firewire en de PCI-bus (PCMCIA) enkele gigabytes per seconde aan data kunnen verplaatsen... Het zal zowiezo moeten werken via de PCI-Express bus die aanwezig moet zijn op de laptop.Anoniem: 23009 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:46:
hmm dat Lasso is erg interessant, maare zal het ook werken op oudere laptops zoals me Dell Inspiron 9100 Xtreme, als het toch extern gaat, hoop ik dat het of via de PCMCIA gaat , USB2.0 of IEEE 1394
Of AGP x8 aangezien dat als je de tests van de X1950 Pro AGP 512MB Versus X1950 Pro PCI-E 512MB tests bekijkt, dan wint de AGP model in de meeste tests, dus AGP x8 zal wel voldoende moeten zijn voor een enkele kaart aangezien er ook X1950 XT AGP's bestaan hehePhuncz schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:52:
[...]
Ik betwijfel dat USB, Firewire en de PCI-bus (PCMCIA) enkele gigabytes per seconde aan data kunnen verplaatsen... Het zal zowiezo moeten werken via de PCI-Express bus die aanwezig moet zijn op de laptop.
Ik vraag me alleen af is hoe men je default Laptop TFT Panel moet gebruiken met die externe VGA kaart?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 04-03-2007 23:05 ]
een dev van Flight Simulator X
hehe, dx10 implementaties vergeleken met beta drivers...
* oeLangOetan loopt snel weg
http://blogs.msdn.com/ptaylor/default.aspxGiven the state of the NV drivers for the G80 and that ATI hasn’t released their hw yet; it’s hard to see how this is really a bad plan. We really want to see final ATI hw and production quality NV and ATI drivers before we ship our DX10 support. Early tests on ATI hw show their geometry shader unit is much more performant than the GS unit on the NV hw. That could influence our feature plan.
hehe, dx10 implementaties vergeleken met beta drivers...
* oeLangOetan loopt snel weg
En niet alleen beta drivers, maar ook non-final ATI hardware.
Is het volgende dan een rare conclusie? MS heeft een non-final R600 die met beta drivers toch snellere geometryshaders heeft dan de G80 met drivers en final G80 hardware die 'volwassener' is (zou moeten zijn). Conclusie: de final R600 zal het huidige gat die de FSX devs nu zien tussen de G80 en R600 wat betreft geometry shaders nog groter maken.
Geometry shader units zijn een van de grote vernieuwingen in SM4.0/DX10 ten opzichte van DX9/SM3.0, dus ATI lijkt dit in ieder geval goed op orde te hebben.
Is het volgende dan een rare conclusie? MS heeft een non-final R600 die met beta drivers toch snellere geometryshaders heeft dan de G80 met drivers en final G80 hardware die 'volwassener' is (zou moeten zijn). Conclusie: de final R600 zal het huidige gat die de FSX devs nu zien tussen de G80 en R600 wat betreft geometry shaders nog groter maken.
Geometry shader units zijn een van de grote vernieuwingen in SM4.0/DX10 ten opzichte van DX9/SM3.0, dus ATI lijkt dit in ieder geval goed op orde te hebben.
Als dat waar is dan is de keuze voor te wachten wel waard. Uiteraard doet nextgen hardware het heel goed op vorige gen games. Dat is een valse indruk. Aangezien nieuwe nextgen games met DX10 hardware in gedachte wordt gemaakt. Dus 'n G80 ook wel vol kan benutten om wat leukere dingen te doen waar men op 30 á 60fps kan uitkomen.
In dexe niewe situatie. Schaald men dan op de krachtigste platform R600 en moet je met 'n g80 dus settings downschalen om ook op die fps uit te komen. Nice.
Geen probleem voor het volk dat om de 6 maanden 'n high-end kaart moeten hebben, maar voor mij kan nog wachten en gebruik hem veel langer dan maken 1GB en betere DX10 performance wel uit.
Uiteraard van groter belang als het verschil ook dusdanig groot is dat het veel uitmaakt. En dat is nog onbekent.
In dexe niewe situatie. Schaald men dan op de krachtigste platform R600 en moet je met 'n g80 dus settings downschalen om ook op die fps uit te komen. Nice.
Geen probleem voor het volk dat om de 6 maanden 'n high-end kaart moeten hebben, maar voor mij kan nog wachten en gebruik hem veel langer dan maken 1GB en betere DX10 performance wel uit.
Uiteraard van groter belang als het verschil ook dusdanig groot is dat het veel uitmaakt. En dat is nog onbekent.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Tja aan de andere kant mag dat dan ook wel als die kaart zo veel later is. Ze hebben nu nog het een en ander kunnen tweaken om de gewenste performance te halen. Ben echt benieuwd wanneer wij em in de winkels kunnen kopen zal wel mei wordenCJ schreef op maandag 05 maart 2007 @ 02:45:
Wat gelijk opvalt bij het prototype vind ik het koelblok; een gigantisch blok koper met een fannetje erachter. Ben erg benieuwd hoe de retails eruit gaan zien.

Ook een lekker grote bevestigingsplaat.

Ook een lekker grote bevestigingsplaat.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
De X1650 XT gebruikt volgens mij al een RV570 die hernoemt is naar RV560. Want die Cores waren even groot.Anoniem: 107626 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:26:
Van OCW: De X1650GT?!?
Blijkbaar heeft ATi naast RV570 ook nog aardig wat RV560 die's liggen
[afbeelding]
En over die R600 Oem kaart. Ik vind em er gigantisch stevig uit zien. Hele mooie afwerking.
Dus de RV560LE zijn de afgedankte RV560 die op hun beurt weer afgedankte RV570's zijn? Ach jah, maakt natuurlijk niets uit, zolang de kopers t niet wetenAstennu schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:42:
[...]
De X1650 XT gebruikt volgens mij al een RV570 die hernoemt is naar RV560. Want die Cores waren even groot.
En over die R600 Oem kaart. Ik vind em er gigantisch stevig uit zien. Hele mooie afwerking.
Wat zegt jou dat de R600 in mei de G80 als competitie krijgt?CJ schreef op maandag 05 maart 2007 @ 02:45:
En "non-final" ATi hardware? Wordt hier in dit topic niet al meerdere maanden geroepen dat ATi R600 hardware final of zo goed als final was, maar dat alleen de clocks nog bepaald moesten worden..??
Daarbij wordt er ook flink mee geschermd dat ATi zijn Vista drivers (FFX DX10 == Vista) beter op orde heeft dan nV... maar nu heeft ATi plots 'beta' drivers en de G80 'volwassen' drivers??
Beetje consequent blijven he

Full Specz
Klopt ook. Het kan zijn dat het een driver probleem is bij de G80 maar kan ook zo zijn dat die G Shaders echt minder krachtig zijn. Time will tell. Ik denk ook dat nVidia een 8800 Ultra uit gaat brengen met 625-1900 Clocks. GDDR 4 lijkt me niet heel voor de hand liggend. En ik weet ook niet of de G80 nu al veel baat heeft bij sneller geheugen ? Ik weet niet wat de overclockers ervaren als ze tegen de 2000 MHz zitten zonder de core te verhogen ? Misschien krijg nVidia al een giga boost als ze alleen die core + Shaders speeds verhogen.Cheetah schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:50:
[...]
Wat zegt jou dat de R600 in mei de G80 als competitie krijgt?
En "non-final" ATi hardware? Wordt hier in dit topic niet al meerdere maanden geroepen dat ATi R600 hardware final of zo goed als final was, maar dat alleen de clocks nog bepaald moesten worden..??
Daarbij wordt er ook flink mee geschermd dat ATi zijn Vista drivers beter op orde heeft dan nV... maar nu heeft ATi plots 'beta' drivers en de G80 'volwassen' drivers??
En dat moet het gat tussen de 8800 GTX en de R600 een beetje opvullen. Maar ik denk en hoop voor ATi dat die 8800 Ultra niet snel genoeg is. Anders wordt het wel heel somber.
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 05-03-2007 11:58 ]
Oh, de R600 krijgt ongetwijfeld concurrentie. Maar dat staat hier in dit topic niet ter discussie. Wat hier wel ter discussie kan staan is het feit dat het dit keer niet ATI is die de beslissingen neemt, maar AMD... en dat AMD wel degelijk rekening houdt met een opgevoerde G80.Cheetah schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:50:
[...]
Wat zegt jou dat de R600 in mei de G80 als competitie krijgt?
Daarbij wordt er ook flink mee geschermd dat ATi zijn Vista drivers beter op orde heeft dan nV... maar nu heeft ATi plots 'beta' drivers en de G80 'volwassen' drivers??
En volgens mij haal je wat dingen door elkaar of begrijp je de term "final hardware" niet goed? Final hardware is de hardware zoals die in de winkel te krijgen is. Developers hebben al een tijd R600 hardware die gewoon functioneert. Het kan echter zijn dat dit een eerdere revisie is.
Het feit dat Microsoft met non-final hardware werkt, blijkt uit: "We really want to see final ATI hw". Hieruit kan je opmaken dat ze met ofwel een eerdere revisie werken, ofwel een versie hebben die veel lager geklokt is dan de uiteindelijke retail R600.
En ik ben volgens mij geheel consequent. ATI heeft officieel geen DX10 kaart uit, dus alle drivers die de R600 ondersteunen zijn beta. nVidia heeft officieel een DX10 kaart uit, en alhoewel er officiele drivers uit zijn waarvan je mag verwachten dat deze na 5 maanden na de release als 'volwassen' zou kunnen worden aangeduid, is de staat er van nou niet om over naar huis te schrijven onder Windows Vista. Dat de 'beta' drivers van AMD beter zijn dan de officiele drivers van nVidia, dat zijn niet mijn woorden hoor, maar die van Microsoft (en vele andere devs - zie verschillende weblogs).
Mijn conclusie uit het stuk is dat Microsoft dus blijkbaar vindt dat ATI's ongereleasede hardware een betere geometry shader performance heeft met ongereleasede (dus 99% kans dat deze beta zijn) drivers, dan nVidia's gereleasede hardware met drivers waarvan je (op basis van de releasedatum van de hardware) redelijkerwijs had mogen verwachten dat deze 'volwassener' zouden zijn dan die van ongereleasede hardware.
Nu zegt geometryshading performance op zich nog niet zo heel erg veel totdat er echt games zijn die er volledig gebruik van maken, maar dat een developer van het caliber als Microsoft, openlijk in een devlog schrijft dat de R600 beter presteert op geometryshadervlak dan G80 op basis van non-final hardware vs final hardware... dat zegt voor mij genoeg.
[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 05-03-2007 12:07 ]
@Astennu:
De R600 shaders zullen vast en zeker sneller zijn dan die van G80, daar twijfel ik niet aan
Alleen staat e.e.a. in de argumentatie waarop ik reageer een beetje haaks op wat kort hiervoor nog werd geroepen en daar ging het me meer om. Ik denk dat van geen van beide producten (G80 & R600) de DX10 driver op dit moment optimaal is... dat komt met de tijd.
Verder heeft de R600 natuurlijk 4D (of was't 5D) Shaders en sowieso 600mhz sneller geheugen dan de G80GTX (1800 vs 2400), dus dat die qua geometry meer verticles pushed verbaast me niet.
Kan me trouwens bijna niet voorstellen dat nV bij een eventuele refresh van G80 geen GDDR4 zou gaan gebruiken. Door zijn 512bit bus heeft R600 defacto al (veel) meer bandbreedte dan G80/G81 (bij dezelfde snelheid geheugen), dus zou eerder denken dat nV opteert voor nog sneller geheugen om dat een beetje te compenseren. Maar goed, da's echt speculatie.
Ben trouwens benieuwd wanneer dat 4Ghz DDR4 geheugen dat Samsung dit jaar nog in mass production gooit op de videokaarten verwerkt gaat worden. Ik gok dat R650 hiermee uitgerust gaat worden. Daarmee heb je in principe de komende tijd geen bandbreedteproblemen meer als het goed is
De R600 shaders zullen vast en zeker sneller zijn dan die van G80, daar twijfel ik niet aan
Alleen staat e.e.a. in de argumentatie waarop ik reageer een beetje haaks op wat kort hiervoor nog werd geroepen en daar ging het me meer om. Ik denk dat van geen van beide producten (G80 & R600) de DX10 driver op dit moment optimaal is... dat komt met de tijd.
Verder heeft de R600 natuurlijk 4D (of was't 5D) Shaders en sowieso 600mhz sneller geheugen dan de G80GTX (1800 vs 2400), dus dat die qua geometry meer verticles pushed verbaast me niet.
Kan me trouwens bijna niet voorstellen dat nV bij een eventuele refresh van G80 geen GDDR4 zou gaan gebruiken. Door zijn 512bit bus heeft R600 defacto al (veel) meer bandbreedte dan G80/G81 (bij dezelfde snelheid geheugen), dus zou eerder denken dat nV opteert voor nog sneller geheugen om dat een beetje te compenseren. Maar goed, da's echt speculatie.
Ben trouwens benieuwd wanneer dat 4Ghz DDR4 geheugen dat Samsung dit jaar nog in mass production gooit op de videokaarten verwerkt gaat worden. Ik gok dat R650 hiermee uitgerust gaat worden. Daarmee heb je in principe de komende tijd geen bandbreedteproblemen meer als het goed is
Full Specz
Ik denk dat de FSX developer het heeft over een serieus performance verschil, niet 30% maar in de orde van 2x-3x sneller, wat GS onbruikbaar maakt op de G80 waardoor ze die feature niet gaan gebruiken. De dev vindt het moeilijk om die beslissing te maken omdat alle drivers in zij ogen nog erg beta zijn.
[ Voor 57% gewijzigd door oeLangOetan op 05-03-2007 12:35 ]
De rede dat ik denk dat de G80 geen GDDR 4 gaat gebruiken is dat de R600 ook deels uitgesteld zou zijn door de leverbaarheid van dit geheugen. En ATi koopt nu natuurlijk gigantisch veel van dat geheugen op voor de nieuwe R6xx lijn. 3 van de 4 R600 kaarten gebruikt al GDDR 4. En misschien de snellere mid range kaarten ook. Dus ze hebben er veel van nodig. Dus dan is de vraag of nVidia genoeg van dat spul kan opkopen. Je wilt geen kaart uitbrengen alla 7800 GTX 512.Cheetah schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:15:
@Astennu:
Als dat zou zou zijn ben ik bang dat ze GS niet gaan gebruiken en het sterke punt van de R600 niet gebruikt gaat worden tot nVidia met de opvolger komt die wel goed met GS overweg kan. Anders kan meer dan 50% van de high end gamers de game niet draaien omdat de G80 slechte GS zou hebben. Maar ik denk ook niet dat ATi zo maar 2x zo snel zal zijn of nVidia heeft er een grote ontwerpfout in zitten.oeLangOetan schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:30:
Ik denk dat de FSX developer het heeft over een serieus performance verschil, niet 30% maar in de orde van 2x-3x sneller, wat GS onbruikbaar maakt op de G80 waardoor ze die feature niet gaan gebruiken. De dev vindt het moeilijk om die beslissing te maken omdat alle drivers in zij ogen nog erg beta zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 05-03-2007 13:15 ]
Het laatste R600 nieuws op de FP is al ruim 5 uur oud en tot nog toe niemand commentaar?
Om dan maar ff af te trappen:
nieuws: 'Radeon R600 introductie nu in mei'
Dit model hadden ze als het goed is echter al lang op de markt gezet kunnen hebben... GDDR3 beschikbaarheid is nooit een issue geweest. Enige serieuze reden die ik kan bedenken waarom we die X2900XT met 512MB GDDR3 niet eerder gezien hebben wordt beschreven in de 3e alinea... onvoldoende yields op kloksnelheden hoog genoeg om G80 (overtuigend) achter zich te laten.
De 1GB GDDR4 XTX komt enkele weken later... Fudo geeft aan midden mei, of later.
Oorspronkelijke bron is Fudo's website trouwens:
Dus alsnog eerst een X2900XT met 512MB GDDR3, maar dan pas in mei...Volgens nieuwe geruchten zal de uitgestelde topchip van ATi in mei worden geïntroduceerd. Problemen met de prestaties en gddr4-geheugen worden als boosdoener aangewezen voor het meest recente uitstel. Oorspronkelijk zou de chip al in november verschijnen.
Problemen met het gddr4-geheugen (of de levering daarvan) zouden er voor gezorgd hebben dat het geplande topmodel - de Radeon X2900 XTX met 1GB van het spul - niet geleverd kan worden. In plaats daarvan zal een versie met 512MB gddr3 in eerste instantie de leiding op zich moeten nemen. Het plan zou nu zijn om op 22 maart samples uit te leveren, in april de productie te starten en begin mei een introductie met directe beschikbaarheid uit te voeren. De snellere gddr4-versie zou later alsnog komen, maar op zijn minst een paar weken na de introductie.
Een andere reden die wordt genoemd voor het uitstel is dat de oorspronkelijk geplande versies van R600 niet indrukwekkend genoeg waren tegenover de GeForce 8800. Dit was eenvoudig op te lossen door de kloksnelheid te verhogen, maar daardoor wordt de productie wel weer een stap moeilijker. Probleem voor ATi daarbij is wel dat de topmodellen van nVidia tegen de tijd dat R600 wordt gelanceerd een half jaar oud zullen zijn, rijp voor een upgrade dus. De geruchtenmolen is nog verdeeld tussen een 80nm G81 als 'bescheiden' zet of een echte klapper als een 65nm G90, maar hoe dan ook zal nVidia snel terugslaan.
Dit model hadden ze als het goed is echter al lang op de markt gezet kunnen hebben... GDDR3 beschikbaarheid is nooit een issue geweest. Enige serieuze reden die ik kan bedenken waarom we die X2900XT met 512MB GDDR3 niet eerder gezien hebben wordt beschreven in de 3e alinea... onvoldoende yields op kloksnelheden hoog genoeg om G80 (overtuigend) achter zich te laten.
De 1GB GDDR4 XTX komt enkele weken later... Fudo geeft aan midden mei, of later.
Oorspronkelijke bron is Fudo's website trouwens:
I hate to say... but I already expected soWas not enough to beat G80 - today
We learned that R600 got delayed because of the performance issues as well. The card that was initially planned for 28th of March is delayed to early May now. R600 GDDR4 part has some issues and it got delayed but we also learned that DAAMIT was also not that happy about the performance of the R600 card.
The performance as we learned was too close to G80 and it was even losing in some tests to Nvidia's high end G80. It is nothing to be worry about as the clocks can be adjusted and I can guaranty that R600 will end up faster than G80 but the real trouble is that Nvidia works on the new chip and will be ready to jump on ATI's delayed back. There might be a new driver as well.
As soon as ATI kick the G80 in the nutz Nvidia will be ready with its new chip and will introduce so call Geforce 8900 GTX cards. R600 is definitely one of the biggest misses for ATI in its long history. It will definitely announce the end of an era, filled with delays.
R600 should end up with Radeon X2900 DE – Delayed Edition name, and DAAMIT it better be good as we hope we didn’t wait for nothing.

[ Voor 25% gewijzigd door Cheetah op 05-03-2007 23:33 ]
Full Specz
Anoniem: 107573
Ter aanvulling:
Hector surprisingly said that it likes the fact that ATI rocks in high end graphics market. He used present tense in the sentence, and that was the surprising part. I don’t know did this brave man heard about the company called Nvidia that took away most of ATI high end graphic mojo and is doing this since November 2006 if not even longer.
Zit die grote baas aan de paddo's ofzo
Hector surprisingly said that it likes the fact that ATI rocks in high end graphics market. He used present tense in the sentence, and that was the surprising part. I don’t know did this brave man heard about the company called Nvidia that took away most of ATI high end graphic mojo and is doing this since November 2006 if not even longer.

De R600 had de beste kaart moeten zijn in een lange tijd maar het is nog erger geworden dan de R520. En dat was al niet best
En dit heb ik nu de 2e 9700 Pro willen noemen
Nja nu maar hopen op minimaal 50+% sneller dan de G80
Anders maar wachten op de R650 als die ooit nog komt.

Nja nu maar hopen op minimaal 50+% sneller dan de G80

Anders maar wachten op de R650 als die ooit nog komt.
De R600 zal ongetwijfeld net zoals zijn voorgangers afhankelijk zijn van bandbreedte wat dus aardig wat performanceverlies inhoudt met GDDR3. Deze versie zou an sich wel geplaatst kunnen worden tegen de GTS met een gunstige prijs (ongeveer even grote chip, ongeveer evenveel geheugen), maar erg mooi staat t natuurlijk niet als je een gecastreerd paradepaardje op de markt zet.Cheetah schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:15:
Het laatste R600 nieuws op de FP is al ruim 5 uur oud en tot nog toe niemand commentaar?
[...]
Dus alsnog eerst een X2900XT met 512MB GDDR3, maar dan pas in mei...
Anyways 1TFlop klinkt nog steeds goed, dus ik heb nog wel goede hoop.
Fuad's site is inderdaad FUD-o. Hij schrijft op zijn Bosnische site dat samples 22 maart klaar zullen zijn. Dit zou inhouden dat er weer een respin gemaakt wordt, terwijl er al werkende samples zijn die met z'n 2tjes mooi 1TFlop doen. Dit betekent een nieuwe A15/A17/A18 reivisie?!? Nog meer TFlops?Oorspronkelijke bron is Fudo's website trouwens:
Er zijn verschillende bronnen die aangeven dat er geen 8900 aankomt (wel een 8800 Ultra), alhoewel Fuad nog steeds gelooft in een 8900. Leuk om te zien wie er gelijk krijgt
Anoniem: 38733
Was zijn opmerking niet gewoon sarcastisch bedoeld?Anoniem: 107573 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:52:
Ter aanvulling:
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 06-03-2007 01:00 ]
Toen ik de bron eerder vandaag zag, haalde ik eerst een grote zak zout op uit de keuken...Cheetah schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:15:
GDDR4 beschikbaarheid is ook niet echt een probleem geweest. Er zijn genoeg X1950XTX kaarten beschikbaar en die hebben allemaal GDDR4 geheugen. Een van de vele redenen waardoor je kan merken dat Fudo weer eens Fud(zilla) praat.
Wat weten we nu al zeker van R600?
- 1 enkele R600 heeft meer dan 500Gflops aan boord
- een CF R600 opstelling zou 2x 200W verbruiken, dus een enkele zou op 200W moeten zitten.
- Geometry Shader Units zijn veel sneller dan die van de G80
- 512-bit memory interface voor zeer veel geheugenbandbreedte
- EATM AA (MS AAA)
- 320 shaderunits dus 64x 5D of 64x Vec4 + 1 Scalar of 320 scalar ALUs
- 700 a 800Mhz+
[ Voor 63% gewijzigd door CJ op 06-03-2007 02:12 ]
Fuad is anders in het verleden wel een redelijk betrouwbare bron voor ATi nieuwtjes geweest... je hebt 'm zelf regelmatig aangehaaldCJ schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 01:45:
Toen ik de bron eerder vandaag zag, haalde ik eerst een grote zak zout op uit de keuken...
2.0Ghz GDDR4 beschikbaarheid was geen probleem. R600XTX zou 2.4+ Ghz GDDR4 gaan gebruiken voor zover ik weet, en daarvan 1GB per kaart.GDDR4 beschikbaarheid is ook niet echt een probleem geweest. Er zijn genoeg X1950XTX kaarten beschikbaar en die hebben allemaal GDDR4 geheugen.
Beschikbaarheid daarvan kan best een probleem zijn geweest, zeker als Samsung zich aan 't concentreren was op dat veel snellere 4Ghz GDDR4 en zijn procede daarvoor aan't aanpassen was...
Full Specz
En dan dus de grote hamvraag hoeveel sneller is een Scaler ALu van de R600 TOV die van de G80. Maar ik begin wel moe te worden. Ik wil nu een nieuwe VGA kaart kopen omdat ik me games niet meer lekker kan spelen. Een G80 moet ik niet want de drivers zijn brak en de nVidia kaarten heb ik nooit prettig gevonden heb er nu ook een in me notebook maar had toch liever een ATi kaartje gehad.CJ schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 01:45:
[...]
Toen ik de bron eerder vandaag zag, haalde ik eerst een grote zak zout op uit de keuken...
GDDR4 beschikbaarheid is ook niet echt een probleem geweest. Er zijn genoeg X1950XTX kaarten beschikbaar en die hebben allemaal GDDR4 geheugen. Een van de vele redenen waardoor je kan merken dat Fudo weer eens Fud(zilla) praat.Morgen heeft-ie weer een ander berichtje.
Wat weten we nu al zeker van R600?
- 1 enkele R600 heeft meer dan 500Gflops aan boord
- een CF R600 opstelling zou 2x 200W verbruiken, dus een enkele zou op 200W moeten zitten.
- Geometry Shader Units zijn veel sneller dan die van de G80
- 512-bit memory interface voor zeer veel geheugenbandbreedte
- EATM AA (MS AAA)
- 320 shaderunits dus 64x 5D of 64x Vec4 + 1 Scalar of 320 scalar ALUs
- 700 a 800Mhz+
Nu nog een CF kaart kopen is ook niet echt handig kost weer veel geld en zo. Die R600 had er gewoon al moeten zijn had ik dit probleem ook niet gehad
Anoniem: 169642
Wie kan mij vertellen hoe een Sapphire 1950gt presteert? Ik kan nergens een review vinden
Heeft iemand deze kaart?
Ah, zijn ze eindelijk leverbaarAnoniem: 169642 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:04:
Wie kan mij vertellen hoe een Sapphire 1950gt presteert? Ik kan nergens een review vindenHeeft iemand deze kaart?
Hij is ff trager dan de 1950Pro, je zou dus daar de reviews van kunnen opzoeken.
Een ex-klasgenoot, die nu bij Acer werkt, vertelde me trouwens weer wat positief ATi nieuws, het percentage van ATi kaartjes in Acer is afg. maand erg gestegen, omdat nvidia nog de driver voor Vista niet op orde heeft, schijnen er een hoop Notebooks/PCs die nu met Vista uitkomen, een ATi aan boord te hebben. (Normaal is die verhouding meestal 50/50)
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Sprak gister met iemand die beweerde dat zijn X1900 GT sneller was als een X1950 Pro en die pro's alleen maar probs hebben. Geloof ik niet echt want die X1900 GT was een ref 2 en heeft dan volgens mij het zelfde PCB als die X1950 Pro kaarten. + die Ref 2 heeft lage core clocks. Misschien kan i wel leuk oc'en qua mem ( 1.2 NS ) maar out of de box is die X1950 Pro echt wel sneller. Kan me ook niet voorstellen dat daar super veel probs mee zijn anders had ATi allang een andere ref uitgegeven. Maar dit is een beetje offtopic 
X1950 GT heeft een wat simpeler PCB ontwerp. En standaard lagere clocks. Ik weet niet of ze net zo hoog kunnen clocken als de X1950 Pro kaartjes.
X1950 GT heeft een wat simpeler PCB ontwerp. En standaard lagere clocks. Ik weet niet of ze net zo hoog kunnen clocken als de X1950 Pro kaartjes.
Als ATi nu ook eens wat meer High end chips uitbrengt ze hebben een tijdje terug pas die X1900 Mobility uitgebracht en die zie je nog amper. Was met de X1800 ook zo. Ik had er best een willen hebben.Thund3r schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:11:
Een ex-klasgenoot, die nu bij Acer werkt, vertelde me trouwens weer wat positief ATi nieuws, het percentage van ATi kaartjes in Acer is afg. maand erg gestegen, omdat nvidia nog de driver voor Vista niet op orde heeft, schijnen er een hoop Notebooks/PCs die nu met Vista uitkomen, een ATi aan boord te hebben. (Normaal is die verhouding meestal 50/50)
Hopelijk doen ze het met de DX 10 kaartjes beter ( Onder de leiding van AMD ) want ik kan nu ook weinig AMD borden vinden met ATi chipset bijna allemaal nForce hopelijk ( weet het bijna wel zeker ) gaat dat verbeteren in de toekomst.
Maar als ik het goed begrijp is de R600 sowieso te laat (een 5 maanden ongeveer) en staat nVidia klaar met een respin (zij dat een 80nm G80/G81 of een Ultra, of dat het een whopping 65nm G90 is). Allemaal prima en ik verwacht ook dat een slim bedrijf als nV niet stil zit
!
Maar uhm, R600 was toch nog het volledige ATi team? En de R650 lag toch nog op schema als eerste ATi.AMD team? Betekent het dan niet dat de R650 net zoals de X1900 weer snel achter de R600 aankomt? Dat lijkt me een vrij reële optie niet
?
Wel wat jammer voor de R600 ja, want net als de X1800 werd die niet goed verkocht en kwamen mensen er pas later achter dat het toch echt een goede kaart was. En de mensen die hem kochten vonden het echt niet leuk dat de X1900 er zo snel overheen ging, you can't blame them really.
Ben echt benieuwd, dit topic zal iig nog geen retail benchmarks bevatten
.
Maar uhm, R600 was toch nog het volledige ATi team? En de R650 lag toch nog op schema als eerste ATi.AMD team? Betekent het dan niet dat de R650 net zoals de X1900 weer snel achter de R600 aankomt? Dat lijkt me een vrij reële optie niet
Wel wat jammer voor de R600 ja, want net als de X1800 werd die niet goed verkocht en kwamen mensen er pas later achter dat het toch echt een goede kaart was. En de mensen die hem kochten vonden het echt niet leuk dat de X1900 er zo snel overheen ging, you can't blame them really.
Ben echt benieuwd, dit topic zal iig nog geen retail benchmarks bevatten
De meeste mensen deugen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wegens het herhaaldelijk uit de hand lopen van discussies per heden de volgende maatregel:
Iemand uitmaken voor fanboy (ongeacht of het ATi, nVidia, of wat dan ook betreft) zal zonder meer als flame aangezien worden en zal een Officiele Waarschuwing opleveren.
Een dergelijke zero-tolerance beleid is inderdaad kinderachtig te noemen, maar helaas is wat zonder die maatregel voor "discussie" doorgaat nog kinderachtiger :/
Wegens het herhaaldelijk uit de hand lopen van discussies per heden de volgende maatregel:
Iemand uitmaken voor fanboy (ongeacht of het ATi, nVidia, of wat dan ook betreft) zal zonder meer als flame aangezien worden en zal een Officiele Waarschuwing opleveren.
Een dergelijke zero-tolerance beleid is inderdaad kinderachtig te noemen, maar helaas is wat zonder die maatregel voor "discussie" doorgaat nog kinderachtiger :/