Wie kan me met het volgende helpen???
Leuk appartement gezien, geboden, tegenbod terug. Vervolgens afgesproken om wederom een bod te plaatsen eerst de bouwkundige staat te checken. Hier kwam niet iets nieuws uit naar voren dan dat ik al wist behalve dat er nu herstelkosten bij mij bekend waren. Al bij al nog steeds geen man overboord.
Nu het volgende: het betreft een pand bestaande uit drie appartementsrechten. De huidige eigenaar bezit ze alle drie. Een hiervan wil hij verkopen en de andere twee verhuren. Dit betekent automatisch bij stemmen, twee tegen één. De huidige eigenaar kan dan alles zelf beslissen, qua onderhoud en servicekosten en ik zal moeten meewerken, klopt toch?
Bovenstaande zal in de splitsingsakte opgesteld worden. Deze akte zal t.o.v. het modelreglement iets aangepast worden, nl. artikel 9 (uit m'n hoofd dacht ik). Hier wordt bepaald dat de kosten die gemaakt worden voor onderhoud, voor ieder der appartementsrecht zelf zijn. Dus alles wat bij zijn eigen breukdeel hoort, ramen, kozijn, etc.etc. m.a.g. dat de VVE slechts de verplichte opstalverzekering afsluit. Dit houdt weer in lage servicekosten /mnd. Voordeel lijkt mij dat ik nu zelf kan bepalen wie ik onderhoud laat uitvoeren, of zie ik dit verkeerd? (zelf zal ik wel een potje opbouwen voor het onderhoud)
Vraag die dan weer bij me opkomt en waar ik niets over kan vinden op het internet, kan de huidige eigenaar met een meerderheid in stemmen mij verplichten onderhoud uit te laten voeren ondanks dat ik zelf bepaal wie ik hiervoor betaal?
Zijn er manieren om te zorgen dat de ongelijkheid in stemmen rechtgetrokken wordt behalve in onderhandeling of "goede vriendjes" te blijven?
Mocht dit niet mogelijk zijn dan zal ik proberen meer te zeggen te hebben door iets af te spreken omtrent het uitvoeren van onderhoud. Door bijv. door beide partijen offertes aan te vragen en hieruit de laagste te kiezen om zodoende een eventueel onderlinge afspraak met een "dure" kennis te omzeilen

.
Lang verhaal waar ik van het slechte uitga wat uiteraard niet zover hoeft te komen!

?
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of iig wat advies kan geven!?
groet