[RTS] Supreme Commander - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.687 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:49:
[...]
Werkt ook niet... ik heb de indruk dat mijn GPGNet nog niet is geupdate... Had GPG maar nooit die crappy GPGNet ontwikkeld...
klinkt beetje als gevalletje opnieuw installeren. Kijk anders even of je een linkje kunt vinden naar de nieuwste patch voor GPG en Supcom. Wellicht gaat het vanaf dat moment vanzelf bij de volgende updates.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Kanarie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:10:
[...]

Volledige geupgrade T2 cybran shields zijn het duurst, het zwakst en coveren het minste gebied. (vergeleken met T3 UEF/Aeon shields)
klopt bijna, aeon T3 heeft maar 680m range wat bijna hetzelfde is als de 3de upgrade van cybran shield (660m). de 4de cybran upgrade coverd 780meter en de uef zit op 860 meter.

maar die laatste cybran upgrade is veel te duur, en daarom bouw ik die ook nooit.
een shield met 3 van de 4 upgrades is VEEL goedkoper, sneller klaar, en heeft maar 1000 minder hitpoints (13k vs 14k)
goed het gecoverde gebied is kleiner (van 780m naar 660m) maar een 2de 3/4 geupgrade t2 shields erbij bestrijkt meer gebied heeft totaal meer hitpoints en is nogsteeds goedkoper in mass, (3/4 shield kost 160 + 300 + 1000+ 1500 = 2960 mass vs 3000mass voor de 2de upgrade alleen.

de shields van de andere facties kosten 2400 voor de aeon en 3000 voor de UEF.
als je dus een voor 3/4 upgrade cybran shield gens neerzet ben je nog niet eens zo veel duurder uit dan de andere
goed, iets meer stook kosten, maar tegen die tijd maakt dat geen bal meer uit.
en wat minder hitpoints natuurlijk (maar 2k minder als UEF 13kvs15k, wel 5k minder als aeon 13k vs 18k), maar van de andere kant ze rechargen wel weer 20% sneller als de andere (20 sec vs 24 sec voor de aeon)

en met een t3 engineer om te assistent zijn de eerste 2 upgrades zo gedaan opzich en hoeft je alleen wat langer te wachten up upgrade 3.
meer micro ja, maar er valt mee te leven.
al had ik die upgrades wel graag queue-able gezien eigenlijk.

cybran shields zijn dus idd minder goed en wat meer werk maar niet zo bar slecht als iedereen lijkt te denken dat ze zijn, zolang je die 4de upgrade maar niet bouwt.

[ Voor 8% gewijzigd door Countess op 30-03-2007 18:26 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021

KruisVuur

...

Risce schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:46:
[...]

Als je uit range bent, moet je dus eerst een stukje lopen om in range te komen. Het script is echter zo dat als je uit range bent en naar in-range moet, de ENG of commander het hele stuk loopt totdat hij ernaast staat. Dat is part of the game.
Dit kun je omzeilen door een klein stukje te lopen in de build-volgorde te zetten (shift inhouden, niet alleen bij het aanklikken van constructieplekken, maar ook voor de move-commands, de blauwe streepjes). Je ziet dit goede spelers ook altijd doen in die replays (als je niet observer-mode hebt, maar een specifieke player alleen volgt, kun je shift inhouden om zijn waypoints te zien).
Oh zit het zo, dat had ik nog niet gezien. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Countess schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:10:
...

cybran shields zijn dus idd minder goed en wat meer werk maar niet zo bar slecht als iedereen lijkt te denken dat ze zijn, zolang je die 4de upgrade maar niet bouwt.
Zo, dat is nog eens een partij informatie _/-\o_

Het micro-en van de shields en de brakke T3 bots weerhouden me er vaak van om met Cybran te spelen, en dat terwijl ik de T4 mobile artillery helemaal geweldig vind :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruisVuur

KruisVuur

...

Kanarie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:21:

Het micro-en van de shields en de brakke T3 bots weerhouden me er vaak van om met Cybran te spelen, en dat terwijl ik de T4 mobile artillery helemaal geweldig vind :)
Ja, hoe zit dit eigenlijk? Ik heb het idee dat de T3 bots van Aeon het beste zijn, ze hebben veel health en schieten vaker raak naar mijn idee dan de T3 bots van UEF en Cybran. En de T3 van UEF hebben een soort schild waardoor ze even veel kunnen hebben, maar zodra dit schild down is zijn ze erg snel dood. Ook kosten ze power, hoeveel weet ik niet precies meer. Welke T3 bots vinden jullie nou het beste?

Edit: Heb even een paar dingen opgezocht:

Harbringer (Aeon):
Damage: 88.46 damage per second
Range: 0 - 625 m
HP: 5100

Loyalist (Cybran)
Disintegrator Pulse Laser: 71.74 damage per second
Heavy Electron Bolter: 20.00 damage per second
HP: 4200

Titan (EUF)
Damage: 100.00 damage per second
HP: 2200
Shield: 2500

Die van de UEF doet de meeste damage, die van de Aeon heeft de meeste HP en die van Cybran heeft zowel de laagste damage als de minste HP.

Bron: http://supcom.hacked.in/

[ Voor 31% gewijzigd door KruisVuur op 30-03-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Dit cybran T3 zit kwa damage op 91 en zit dus in de middenmoot ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruisVuur

KruisVuur

...

Oeps, ja die tweede 20 damage hoort er natuurlijk ook nog bij :+

Net even geprobeerd 3 supreme's in één team tegen mij te verslaan, ik was zelf UEF. Meestal heb ik er één dood na korte tijd, maar tegen die andere twee is vervolgens niets in te brengen. Ik heb te weinig res omdat ze voortdurend mijn mex outposts lastigvielen. Vrijwel altijd wordt commander neergeknald door Tacticle missile launchers aangezien ik niet genoeg res heb om én een leger te blijven bouwen én naar T2 te gaan voor anti tactile missile en shields. Hoeveel Supreme AI's kunnen jullie aan?

Gelukkig komt mijn Supreme Commander binnenkort binnen. Kan ik tenminste online 1v1 of 2v2 spelen. Tegen de computer moet je altijd heel anders spelen, zelfde verhaal bij bijv. Generals. Krijgt de AI hier ook meer res als hij op supreme is ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
de ai in supcom is non cheating. Dus altijd makkelijk te verslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

KruisVuur schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:29:
[...]

Ja, hoe zit dit eigenlijk? Ik heb het idee dat de T3 bots van Aeon het beste zijn, ze hebben veel health en schieten vaker raak naar mijn idee dan de T3 bots van UEF en Cybran. En de T3 van UEF hebben een soort schild waardoor ze even veel kunnen hebben, maar zodra dit schild down is zijn ze erg snel dood. Ook kosten ze power, hoeveel weet ik niet precies meer. Welke T3 bots vinden jullie nou het beste?

...
Aeon T3 bot, Harbinger. Heeft gewoon altijd z'n maximale HP (dus niet de helft in een shield zoals T3 UEF). Doet minder damage maar stampt wel overal makkelijk tussendoor. Wendbaarder, snellere turret-draaisnelheid en ook nog eens repari, reclaim en build-assist mogelijkheden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

KruisVuur schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:16:Net even geprobeerd 3 supreme's in één team tegen mij te verslaan, ik was zelf UEF. Meestal heb ik er één dood na korte tijd, maar tegen die andere twee is vervolgens niets in te brengen. Ik heb te weinig res omdat ze voortdurend mijn mex outposts lastigvielen. Vrijwel altijd wordt commander neergeknald door Tacticle missile launchers aangezien ik niet genoeg res heb om én een leger te blijven bouwen én naar T2 te gaan voor anti tactile missile en shields. Hoeveel Supreme AI's kunnen jullie aan?
2 suprem's heb ik binnen een uur kapot.
meer kan me pc denk ik ook niet aan :) en dit is dan op een 10x10 map.
tegen die tijd heb ik ook meestal wel nukes en een stuk of 4+ exp en een flinke airforce met t3 planes

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Kanarie schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:55:
[...]

Aeon T3 bot, Harbinger. Heeft gewoon altijd z'n maximale HP (dus niet de helft in een shield zoals T3 UEF). Doet minder damage maar stampt wel overal makkelijk tussendoor. Wendbaarder, snellere turret-draaisnelheid en ook nog eens repari, reclaim en build-assist mogelijkheden.
dit vind ik ook vrij handige opties. ik stuur meestal een legertje van 15 van de t3 bots met 4 mobile shields en 4 anti air naar een outpost. als de outpost kapot is laat ik de bots zich zelf herstellen en dan door naar de volgende.
soort zelf voorziende guerilla's

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik zit nog steeds te wachten op de eerste GoT 2v2 of 3v3 game :)
Maar dit spel lijkt niet de grote massa te bereiken, gdp net is ook niet echt druk te noemen.

De rts wanabee spelers kopen natuurlijk massaal cc3, niet wetend dat dit amper een "strategie" spel is. Als ik cc3 speel (nu in missie 7, best leuk daar niet van) mis ik gewoon zoveel mogelijkheiden van supcom. Maar dan aan de andere kant als ik lekker een simpel spelletje wil doen, zeg maar de duke nukem van de rts spellen waarbij nadenken niet veriest is, ben ik altijd wel even zoet ermee :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:29:
Ik zit nog steeds te wachten op de eerste GoT 2v2 of 3v3 game :)
Maar dit spel lijkt niet de grote massa te bereiken, gdp net is ook niet echt druk te noemen.

De rts wanabee spelers kopen natuurlijk massaal cc3, niet wetend dat dit amper een "strategie" spel is. Als ik cc3 speel (nu in missie 7, best leuk daar niet van) mis ik gewoon zoveel mogelijkheiden van supcom. Maar dan aan de andere kant als ik lekker een simpel spelletje wil doen, zeg maar de duke nukem van de rts spellen waarbij nadenken niet veriest is, ben ik altijd wel even zoet ermee :)
Qua verkoop van pc games staat sup com nog steeds vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Adlermann schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:43:
[...]

Qua verkoop van pc games staat sup com nog steeds vrij hoog.
Misschien speel ik dan op verkeerde momenten want ik zie eigenlijk nooit echt veel custom team games.

Als jij ook niet altijd met je buddy aant spelen bent kunnen we misschien ooit wel eens een gampie spelen :)

btw, je zit toch ook in een clan? Zitten daar nog meerdere fatsoenlijke spelers in die 2v2 at willen doen? Zoja, invite mij eens dan :P

Ik speel nu altijd 2v2/3v3 custom vanwege gebrek aan goede bondgenoten.

En hoezo is ffs het cc3 topic veel actiever!!!?? dit is de betere game dus ik verwacht meer post! :)

Gisteren ook nog wat 1v1 ranked games gespeelt, volgens mij is de top-20 bereiken niet echt een grote uitdaging want de meeste spelers die je tegenkomt bakken er niet veel van.

[ Voor 18% gewijzigd door evilpin0 op 02-04-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:59:
[...]

Misschien speel ik dan op verkeerde momenten want ik zie eigenlijk nooit echt veel custom team games.

Als jij ook niet altijd met je buddy aant spelen bent kunnen we misschien ooit wel eens een gampie spelen :)

btw, je zit toch ook in een clan? Zitten daar nog meerdere fatsoenlijke spelers in die 2v2 at willen doen? Zoja, invite mij eens dan :P

Ik speel nu altijd 2v2/3v3 custom vanwege gebrek aan goede bondgenoten.

Gisteren ook nog wat 1v1 ranked games gespeelt, volgens mij is de top-20 bereiken niet echt een grote uitdaging want de meeste spelers die je tegenkomt bakken er niet veel van.
Ik zit niet echt in een clan. Gewoon 3 studiegenoten die teveel bier drinken (daarom de naam The Drunk Snipers) en sup com spelen.

En ja er zit veel verschil in ranked. De top 5 is onaantastbaar. En t/mt de top 15 is het moeilijk om tegen te winnen. Het niveauverschil tussen 20 en 100 is niet zo heel groot. Maar daarna wordt het verschil echt groot. Jij speelt ook wel beter dan de gemiddelde top 100 speler, dus hoog moet je wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Wat voor modems gebruiken jullie? Want ik heb sinds kort een nieuwere Speedtouch (716(i)v5 met wireless antenne) en sindsdien is het Nil-ping wat de klok slaat. Heb ook al een topic erover gemaakt op gpgnet: http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=6341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Adlermann schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:29:
[...]

Ik zit niet echt in een clan. Gewoon 3 studiegenoten die teveel bier drinken (daarom de naam The Drunk Snipers) en sup com spelen.

En ja er zit veel verschil in ranked. De top 5 is onaantastbaar. En t/mt de top 15 is het moeilijk om tegen te winnen. Het niveauverschil tussen 20 en 100 is niet zo heel groot. Maar daarna wordt het verschil echt groot. Jij speelt ook wel beter dan de gemiddelde top 100 speler, dus hoog moet je wel komen.
En dat terwijl ik het spel amper speel :)
TA had gewoon zon indruk op me gemaakt dat ik het 10 jaar na dato alles nog precies wist. Volgens mij weet ik nog de benoeming van bijna de helft van de TA eenheden :)

Wat ik ook grappig vindt, is dat ik "oude bekende" het spel ook zie spelen. IN-agent911 heb ik nog wat potjes mee gespeelt in wc3 :) Had eigenlijk gehoopt me oude wc3 held "(IN) tillerman" ook aan te treffen, maar helaas.

Had eshes al een aantal keren gevraagt voor een potje maar, begrijpelijk, wou die niet :(

eneh, dronken spelen gaat nooit goed in mijn ervaring, stoned spelen is echter wel altijd goed te doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 02-04-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
In-agent911 werkt ookt bij gpg tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Adlermann schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:17:
In-agent911 werkt ookt bij gpg tegenwoordig.
Ik zag het, een bekende zijn in de gaming scene kan je dus gewoon een "flexe" (zal wel niet zo goed betaalt worden thou) baan op leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
evilpin0 schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:58:
[...]

..

eneh, dronken spelen gaat nooit goed in mijn ervaring, stoned spelen is echter wel altijd goed te doen :P
Duggan clan = Drunk Ugly Guys Gaming All Night ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Het zou handig zijn als je er even bij vermeld om welk tijdstip die lelekerds spelen, sta ik no-time in de top 20 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:39:
Het zou handig zijn als je er even bij vermeld om welk tijdstip die lelekerds spelen, sta ik no-time in de top 20 :P
Je wordt alleen gematched tegen mensen binnen de 250 punten range. Dus voorlopig zit je alleen tegen noobs te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
evilpin0 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:27:
[...]
..

ps. Kan iedereen die via gdp.net speelt zijn nick hier posten? Zitten er misshien wel wat got potjes in :)
mijn nick: johnsjon
Mijn naam in GPGnet: F1ST
clan :[NRG] - NERDs™ R GOGO!!!
In TA : NERDsFist / M4lloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
M411007 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:50:
[...]

Mijn naam in GPGnet: F1ST
clan :[NRG] - NERDs™ R GOGO!!!
In TA : NERDsFist / M4lloot
Adlermann :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Adlermann schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:37:
[...]

Je wordt alleen gematched tegen mensen binnen de 250 punten range. Dus voorlopig zit je alleen tegen noobs te spelen :)
Dat had ik al door, rag overal zonder problemen doorheen. Heb helaas weinig tijd voor de supcom deze periode en 2v2 games hebben meer me voorkeur dus echt veel ranked speel ik niet.

Maar het is idd verdomd easy nu, hopelijk over een weekje in de top200 ofzo, dan zal het wel intressanter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik blijf het jammer vinden dat 2v2 ranked zo ontzettend fsked up is :(
Van de 6 2v2 ranked games waren er 5 op fields of isis [en dat terwijl ik deze thumbs DOWN geef] en eindigde zo dus als een dubbele 1v1 rush :'(
Hetzelfde probleem heb je bijv op setons clutch, die map is gewoon onspeelbaar met de huidige manier van spawnen :(

En idd evilpino, tot aan de 1800 punten is het echt heel simpel om te winnen, daarna begint het al wat lastiger te worden. Ik heb ook de 1e 17 potjes op een rij gewonnen :P

[ Voor 20% gewijzigd door StarLite op 03-04-2007 13:23 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Ik zou heel graag van iedereen even horen welke modem zij gebruiken. (dit omdat mijn speedtouch716 nauwelijks kan connecten voor een custom game en ik reden heb om aan te nemen dat het aan de modem ligt. Welke moet ik dus wel hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Toenet me eerste potje online gespeeld, na een potje van unconquable te hebben bekeken.
Ik doe een quick match.
Begin rustig te spelen, de tegenstander was duidelijk meer ervaren in de map want hij wist al precies waar me te harrassen van het begin af aan. Op een gegeven moment wordt ik er een beetje naar van en stuur me halve leger direct naar zijn basis (20 a 30 Tech 1 units) (had per ongeluk transporters gemaakt ipv gunships) dus mijn legertje was er zo :D.

Ik dacht dat zal hem wel even irriteren. Ik was daarna rustig bezig om wat extra mass te pakken te krijgen met me engineers zie ik in 1 keer een explosie. Ik WTF did you let me win?? Want hij was gewoon beter.
Hij zo damn didnt play with sound. Had blijkbaar me kleine legertje zijn commander gekilled.
Zie in 1 keer na het potje dat het een ranked match was. In 1 keer nummer 2987 :D. Mijn tegenstander opgezocht had hij iets van 150 potjes totaal gespeeld en een win rating was 65% of zo.

Toch leuk zo'n eerste potje winnen.
Soms moet je geluk hebben :P

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Mystic_X schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:16:

Ik dacht dat zal hem wel even irriteren. Ik was daarna rustig bezig om wat extra mass te pakken te krijgen met me engineers zie ik in 1 keer een explosie. Ik WTF did you let me win?? Want hij was gewoon beter.
Hij zo damn didnt play with sound. Had blijkbaar me kleine legertje zijn commander gekilled.
Zie in 1 keer na het potje dat het een ranked match was. In 1 keer nummer 2987 :D. Mijn tegenstander opgezocht had hij iets van 150 potjes totaal gespeeld en een win rating was 65% of zo.

Toch leuk zo'n eerste potje winnen.
Soms moet je geluk hebben :P
Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik me commander te agresief gebruikte en net heel een groepje engineers aan het werk zet in me base en vervolgens BOEM bye bye comm.

in end game assination games bouw ik ook een hele circel met sam's en natuurlijk wat shields en hou ik altijd een transport ship klaar om me comm te evacueren mochten er siege bots doorbreken.

Heb al meerde keren gehad dat ik wat trash talk in de chat gooide als ik het punt sta aan te vallen met een superieur leger met experimentals en dat dan gewoon dood leuk me comm gekilled wordt door gunships ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Risce schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:29:
Ik zou heel graag van iedereen even horen welke modem zij gebruiken. (dit omdat mijn speedtouch716 nauwelijks kan connecten voor een custom game en ik reden heb om aan te nemen dat het aan de modem ligt. Welke moet ik dus wel hebben?)
Wat grappig, ik heb dezelfde meegeleverd gekregen bij speedlinq, doet het prima met SupCom :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Risce schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:29:
Heb je wel de juiste ports geforward?
Ik had wat problemen met mijn Linksys WRT54G. Deze kon de juiste ports niet forwarden met de officiele firmware. 3rd party firmware heeft het grotendeels verholpen.

Er schijnen nog wel wat problemen te zijn met wireless routers en SupCom. Ik had in de lobby van een custom game goede pings naar iedereen en ingame veroorzaakte ik enorme lag. Aan mijn pc ligt het niet en ik kreeg te horen dat het door de wireless komt.

1v1 ranked gebeurt dat niet.

Ik heb nu ook weer een kabel van mn desktop naar de router liggen als ik SupCom speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
PassieWassie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:12:
[...]

Wat grappig, ik heb dezelfde meegeleverd gekregen bij speedlinq, doet het prima met SupCom :)
Je hebt een Speedtouch 716(i)WL, dus met Wireless en 4 ethernet ports? Welke firmware heb je? (moet je even op je modem inloggen) En welke instellingen gebruik je zodat je geen problemen hebt. Heb je iets speciaals gedaan? Ik bedoel: ik heb echt extreme problemen sinds ik dat ding heb, dus wat kan ik doen? Heb je geen last van Nil pingers?

[ Voor 3% gewijzigd door Risce op 03-04-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
M411007 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:54:
[...]

Heb je wel de juiste ports geforward?
Ik had wat problemen met mijn Linksys WRT54G. Deze kon de juiste ports niet forwarden met de officiele firmware. 3rd party firmware heeft het grotendeels verholpen.

Er schijnen nog wel wat problemen te zijn met wireless routers en SupCom. Ik had in de lobby van een custom game goede pings naar iedereen en ingame veroorzaakte ik enorme lag. Aan mijn pc ligt het niet en ik kreeg te horen dat het door de wireless komt.

1v1 ranked gebeurt dat niet.

Ik heb nu ook weer een kabel van mn desktop naar de router liggen als ik SupCom speel.
Alle ports (9103, 6112, 30340-30341) zijn geforward. Daarnaast speel ik over een kabel, ethernet. Heb je een ander idee hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Wat is endgame nou het beste? Is het beter om tech3 power generators + mass fabs te bouwen of is het beter SCU's te maken en deze de res upgrade te geven? Een lading SCU in je base maakt deze wel een stuk veiliger.

Ik blijf altijd oneindig power gens + mass fabs bouwen en mocht er dan een grote bom op komen ben ik toch wel aardig de lul dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

evilpin0 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:30:
Wat is endgame nou het beste? Is het beter om tech3 power generators + mass fabs te bouwen of is het beter SCU's te maken en deze de res upgrade te geven? Een lading SCU in je base maakt deze wel een stuk veiliger.

Ik blijf altijd oneindig power gens + mass fabs bouwen en mocht er dan een grote bom op komen ben ik toch wel aardig de lul dan.
Ligt een beetje aan de map, het upgraden van SCU's kost meer resources dan het bouwen van een T3 PG/mass fab. Op maps met weinig ruimte [isis, ranaoke] zijn SCU's een goede keus, mede omdat je per SCU ook nog eens een extra T3 mass fab kan bouwen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
SCU is nogal handig, omdat ze kunnen schieten en kunnen bouwen, afgezien van het feit dat ze geen resource trekken om te werken, maar juist leveren. Dus voor een steady inkomstenbron naar de endgame toe zijn SCUs veel beter. Maar ze kosten wel meer om ze zover te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
De res upgrade van SCU duurt 5 min, dat is wel erg lang.
Ik denk persoonlijk dat op 2v2 maps power gens + mass fabs beter zijn zodat je aanzienlijk sneller siege bots hebt. Opzich is ruimte niet echt een probleem, heb nog nooit gehad dat ik geen ruimte meer had :)

Ik ga het vanavond eens proberen in een 2v2 game. Volgens mij is een lading sieges bots met wat volledige geuprade SCU ertussen aardig sterk. Kan je meteen wat pd2 bij de vijand ze base bouwen.

Ik kwam er gisteren pas achter dat je de commander 3 upgrades kan geven, wist niet eens dat je ook zo de andere arm en torso kan selecteren :)

[ Voor 13% gewijzigd door evilpin0 op 04-04-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:13:
Ik kwam er gisteren pas achter dat je de commander 3 upgrades kan geven, wist niet eens dat je ook zo de andere arm en torso kan selecteren :)
Dan heb je wel heel wat gemist ;) . De tech 3 ACU bouwt waanzinnig snel. Natuurlijk moet je wel voldoende resources hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:43
Risce schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:44:
Wat voor modems gebruiken jullie? Want ik heb sinds kort een nieuwere Speedtouch (716(i)v5 met wireless antenne) en sindsdien is het Nil-ping wat de klok slaat. Heb ook al een topic erover gemaakt op gpgnet: http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=6341
Ik heb ook die router en precies hetzelfde probleem. Het komt er gewoon op neer dat ik geen multiplayer kan doen vanwege alle NIL-pings. Gebruik ook niet de wireless functie, maar gewoon een kabel. Heb een firmware upgrade gedaan, alle poorten open gezet (werken wel in Emule, Azureus, andere spellen en NATTrace), maar SupCom doet het gewoon niet. Enorm frustrerend. Ik zal ook even reageren op je topic op GPG.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:26:
[...]

Dan heb je wel heel wat gemist ;) . De tech 3 ACU bouwt waanzinnig snel. Natuurlijk moet je wel voldoende resources hebben...
Ik vraag me af of de upgrades echt de moeite waard zijn, op grote mappen zal het zeker handig zijn.
Maar meestal is het zo wie het eerste siege bots heeft krijgt overhand en daarmee alle flexibiliteit om je tegenstander te slachten :)

Nu is siege bots in 10-15 min geen uitzondering, in die tijd zul je echter nooit genoeg res hebben voor de vrij dure ACU upgrades.

Spelen jullie ook allemaal via gpg.net? Stuur me eens een pm in de avond kunnen we potjes doen :)
Nick: johnsjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
writser schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:46:
[...]

Ik heb ook die router en precies hetzelfde probleem. Het komt er gewoon op neer dat ik geen multiplayer kan doen vanwege alle NIL-pings. Gebruik ook niet de wireless functie, maar gewoon een kabel. Heb een firmware upgrade gedaan, alle poorten open gezet (werken wel in Emule, Azureus, andere spellen en NATTrace), maar SupCom doet het gewoon niet. Enorm frustrerend. Ik zal ook even reageren op je topic op GPG.
Heeft iemand ervaring met een 780 als modem met dit spel? Ik geloof nl. dat er 1 user (passiewassie) hier is die een hele nieuwe 716 had, met de 6.2.x.x firmware erop standaard en die had geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
evilpin0 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:57:
[...]
Spelen jullie ook allemaal via gpg.net? Stuur me eens een pm in de avond kunnen we potjes doen :)
Nick: johnsjon
Ik ben daar ook regelmatig als Gabberkooij

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
evilpin0 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:13:
De res upgrade van SCU duurt 5 min, dat is wel erg lang.

..Volgens mij is een lading sieges bots met wat volledige geuprade SCU ertussen aardig sterk. Kan je meteen wat pd2 bij de vijand ze base bouwen...

Je kunt een upgrade gewoon assisten met engineers, ben je een stuk sneller klaar.

SCU heeft ook upgrades op armen en torso.

SCU heeft standaard 25000 hitpoints, meer dan 2x zoveel als een ACU, 5x zoveel als een T3 Siegebot en 40% van een Monkeylord. Je kunt ze upgraden tot builder of tot aanvalswapen. Shields, wapen upgrade, teleport... Teleport er 4 naast een ACU en weg is ie.

Voor een krankzinnige replay moet je de 2v2 van Picardoh en TAG_Rock (2 van de beste TA spelers) eens kijken op Isis. Tig SCU's, 4 Scathis (een met meer dan 300 kills!), Fatboys, Shields en uiteindelijk een paar schoten van Mavor die het afmaken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
M411007 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:59:
[...]

Je kunt een upgrade gewoon assisten met engineers, ben je een stuk sneller klaar.

SCU heeft ook upgrades op armen en torso.

SCU heeft standaard 25000 hitpoints, meer dan 2x zoveel als een ACU, 5x zoveel als een T3 Siegebot en 40% van een Monkeylord. Je kunt ze upgraden tot builder of tot aanvalswapen. Shields, wapen upgrade, teleport... Teleport er 4 naast een ACU en weg is ie.

Voor een krankzinnige replay moet je de 2v2 van Picardoh en TAG_Rock (2 van de beste TA spelers) eens kijken op Isis. Tig SCU's, 4 Scathis (een met meer dan 300 kills!), Fatboys, Shields en uiteindelijk een paar schoten van Mavor die het afmaken. 8)7
Kom die spelers helaas niet tegen in de replay vault :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Wij hebben laatst gewonnen van TAg_rock en picardoh. Zo goed zijn ze niet. Speel liever tegen hen dan tegen mentel en unq. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:43
Risce schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:45:
[...]

Heeft iemand ervaring met een 780 als modem met dit spel? Ik geloof nl. dat er 1 user (passiewassie) hier is die een hele nieuwe 716 had, met de 6.2.x.x firmware erop standaard en die had geen problemen.
Ik heb geupdate naar 6.2.16.3, nog steeds hetzelfde gezeur. Met een 716, niet een 780, dus misschien geen antwoord op je vraag :P

[ Voor 9% gewijzigd door writser op 04-04-2007 22:28 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Tegen wat voor AI spelen jullie eigenlijk? Meestal speel ik met een kameraad tegen twee AI zijn met twee hordes begonnen, maar die zijn nog wel beetje simpel. Toen één horde en één tech die bouwen al iets meer experimental, maar wat is nou eigenlijk de moeilijkste AI die er bij zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
evilpin0 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:23:
...
Kom die spelers helaas niet tegen in de replay vault :(
game 1: scathis op Isis

game 2: pic en rock slopen eshez en mentel
Adlermann schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:33:
Wij hebben laatst gewonnen van TAg_rock en picardoh. Zo goed zijn ze niet. Speel liever tegen hen dan tegen mentel en unq. ;)
Dat is niet wat je partner hier zegt. :P
Adlermann:
Well played. Mentel was almost dead, eshez hurting pretty badly...... I'm looking forward to meeting you guys in the 2 vs 2 ranked

Rienzilla:
Lol adlermann. We already met them, and lost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
4Real schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:08:
Tegen wat voor AI spelen jullie eigenlijk? Meestal speel ik met een kameraad tegen twee AI zijn met twee hordes begonnen, maar die zijn nog wel beetje simpel. Toen één horde en één tech die bouwen al iets meer experimental, maar wat is nou eigenlijk de moeilijkste AI die er bij zit :?
Misschien is de pittigste AI nog wel de Balanced AI ? Maar sowieso is de enige kracht van AI's dat ze vooral erg efficient zijn in hun opbouw. Ze zijn nauwelijks effectief in het gebruik van hun units. Zo hebben ze vaak de neiging om op een bepaalde rallypoint een zooi units (vaak tech-1) te verzamelen en daar niks mee te doen, terwijl een menselijke speler doelgericht daarmee jouw productie zou proberen te verstoren. Ook zie je AI's vaak onbeschermde engineers richting wat verder verwijderde mass-extraction points sturen. Als je dan een tankje daarnaast zet zonder die mass-point te gebruiken, dan komt er om de zoveel tijd weer een nieuwe engineer die zich willoos laat afslachten. En in het gebruik van experimental units is de AI ook niet bepaald handig. De AI laat die experimentals solo richting jouw kant komen, zodat ze redelijk makkelijk uit te schakelen zijn.

Mijn ervaring is in ieder geval dat je nog het meest last kunt hebben van een AI in de beginfase van het spel, als je zelf nog bezig bent met je opbouw, en de AI je in de verdediging probeert te drukken. Als je die fase door komt en redelijke choking points kunt opzetten, dan is het daarna bekeken zaak voor de AI omdat jij als mens gewoon beter met je units omgaat.

Is er trouwens een AI die nukes (of nuke-defense) bouwt? Ben het nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
De supreme AI's behalven de horde bouwen eerst nuke defence en dan nukes. duurt wel erg lang maar ze doen het wel. Dat zul je dus ook alleen maar zien als je een beetje met hun aant spelen bent en ze dus niet continue aanvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
M411007 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:35:
[...]

game 1: scathis op Isis

game 2: pic en rock slopen eshez en mentel

[...]

Dat is niet wat je partner hier zegt. :P

[...]
We hadden laatst een rematch en die hebben we dik gewonnen :)
Die staat trouwens wel in de vault volgens mij. Ik kreeg een double comm rush van picardoh en tag_rock. Dat was dom, want Rienzilla kon toen de basis van picardoh overchargen. Ik heb toen picardoh gedrawed en rienzilla mijn units gegeven. Easy victory :)

http://www.stomforum.nl/~...11.SupremeCommanderReplay

[ Voor 21% gewijzigd door Adlermann op 05-04-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Leuk om die discussie te lezen: "Ik speelde niet serieus en maakte veel fouten" , "wat lul je nou in ranked speel je toch altijd goed?" :)

Edit: ik had je btw toevoegt op gdp.net, maar ik heb zon gevoel dat die verzoekjes nooit aankomen, iig heeft nog nooit iemand me finvite geaccepteerd :P

Ik ben ook hard bezig mensen over te halen supcom te gaan spelen (en 1 gast aant overhalen een betere pc ervoor te kopen :P ) kan ik eindelijk eens potjes met vaste mensen doen. Zullen wel uber noobs zijn maarja altijd beter dan tegen random mensen imo.

[ Voor 29% gewijzigd door evilpin0 op 05-04-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Heeft er iemand hier een Zyxel Prestige 650h? Hoe werkt dat ivm NilPingers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
evilpin0 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:57:
..
ik had je btw toevoegt op gdp.net, maar ik heb zon gevoel dat die verzoekjes nooit aankomen, iig heeft nog nooit iemand me finvite geaccepteerd :P
Ik was gisteravond online en alleen van Pic een verzoek gehad. Misschien komen die verzoekjes niet aan als iemand off line is?
Ik had ook een verzoekje naar Adler gedaan, maar die reageerde niet. :/

Een aantal vrienden van mij hebben ook Sup Com. Met TA waren we destijds een clan van 8 man. Nu zijn er nog maar 5 van die ook Sup Com hebben. 2 ervan hebben al een nieuwe pc ervoor gekocht en 2 zijn nog aan het sparen voor een nieuwe :)

Op de 'The-Party 5' lan over 2 weken zijn in elk geval genoeg mensen die het spelen. Er is zelfs een 1v1 compo.

[ Voor 27% gewijzigd door M411007 op 05-04-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
M411007 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:15:
[...]

Ik was gisteravond online en alleen van Pic een verzoek gehad. Misschien komen die verzoekjes niet aan als iemand off line is?
Ik had ook een verzoekje naar Adler gedaan, maar die reageerde niet. :/
Aldiman reageert zon beetje nooit, dont worry :P
Wel vaag want toen ik het verzoek stuurde stond: deze persoon is offline maar je verzoek wordt verstuurd zodra hij online is 8)7

Maarja, wat wil je? ze laten gdpnet bouwen door in-agent911, enough said :P

edit: voeg me anders rond een uurtje of 6/7 eens toe, ben ik meestal wel online.
Ben helaas de laaste tijd erg laat tijd thuis, later dan 12 uur elke keer en dan MOET ik gewoon nog ff 1 potje supcom gespeelt hebben, ben deze week al 3x uit me bed gebeld door me baas omdat ik me verslapen had 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door evilpin0 op 05-04-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruisVuur

KruisVuur

...

Weet iemand hoe het zit met de Aeon Tech 2 Missiles. Ik vuurde er een paar af op een groep Cybran T3 Bots / mobile artillery maar hij werd gewoon geredirect richting mijn eigen basis :o . Geen idee hoe dit kon.

Dit gebeurde in een 2v2 potje net. Ik heb de replay even geüpload (link), mocht iemand deze willen kijken, kritiek en tips zijn welkom :) . Zou ik misschien gewonnen hebben met een betere maat? En was de speelstijl in het begin van Turn2k slim? Hij ging voor veel mass fabricators met veel power plants.

[ Voor 8% gewijzigd door KruisVuur op 06-04-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

KruisVuur schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:00:
Weet iemand hoe het zit met de Aeon Tech 2 Missiles. Ik vuurde er een paar af op een groep Cybran T3 Bots / mobile artillery maar hij werd gewoon geredirect richting mijn eigen basis :o . Geen idee hoe dit kon.

Dit gebeurde in een 2v2 potje net. Ik heb de replay even geüpload (link), mocht iemand deze willen kijken, kritiek en tips zijn welkom :) . Zou ik misschien gewonnen hebben met een betere maat? En was de speelstijl in het begin van Turn2k slim? Hij ging voor veel mass fabricators met veel power plants.
Cybran T3 bots hebben tactical missile defense die T2 mobile missiles en T2 tac missiles terugstuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Nu heb ik nog niet zoveel gespeelt maar volgens mij zijn TML zon beetje het beste wat je kan maken, al kun je niet zo ACU ermee pakken je kunt er om te beginnen heel makelijk ze power mee uitschakelen en ze t2 fab moet volgens mij ook wel na een paar rakketen down zijn, als die midden in t3 upgrade zit heb je zo goed als gewonnen als je ze fab molt :)

Nu die TML maar eens echt bouwen want tot dusver heb ik er geen een zelf gemaakt maar heb wel wat replays gezien waar die goed in gebruikt wordt.

@Haay
Tactical missle launcher

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 06-04-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
evilpin0 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:05:
Nu heb ik nog niet zoveel gespeelt maar volgens mij zijn TML zon beetje het beste wat je kan maken, al kun je niet zo ACU ermee pakken je kunt er om te beginnen heel makelijk ze power mee uitschakelen en ze t2 fab moet volgens mij ook wel na een paar rakketen down zijn, als die midden in t3 upgrade zit heb je zo goed als gewonnen als je ze fab molt :)

Nu die TML maar eens echt bouwen want tot dusver heb ik er geen een zelf gemaakt maar heb wel wat replays gezien waar die goed in gebruikt wordt.
Al die afko's altijd ... :D ... Wat is een TML ook al weer? :P

Overigens, gisteravond ff gekeken naar de replay van een match tussen Mentel+Eschez vs. Adlermann + ? (vergeten). Vond het vooral opvallend hoe aanvallend / aggressief alle vier met hun ACU waren, waarbij er regelmatig schoten-wisselingen tussen vijandige ACU's waren. Jammer dat de replay vast liep (er uit knalde?) toen Mentel en "?" nog over waren en de strijd tussen die 2 zou gaan. Kreeg in ieder geval een soort return to desktop met een grijs scherm waar Supcom zich afspeelde.

In ieder geval speelden alle 4 op een niveau dat ik nog langggggg niet bereikt heb, en waarschijnlijk ook nooit zal bereiken. Het is ook een "play to win" mentaliteit, waarbij je alle trucjes die een game biedt zult gebruiken om te winnen.

@evilpin0
Ah, oké. Tech-2 missiles dus. Maar die hebben toch niet zo'n hoge reikwijdte? Of bouw je die dan in een vooruitgeschoven post net binnen bereik van z'n basis? Maar dan is die vooruitgeschoven post toch ook kwetsbaar voor zijn artillerie/TML ?

Er zit zoveel in SupCom, qua strategieen enzo. Heerlijk! Heb TA ook jaaaaren gespeeld, vanaf de release tot zelfs recentelijk nog. Heb TA altijd zoveel beter gevonden dan StarCraft, vooral omdat je geen beperking met eindige resources hebt. Al die RTS games als Dune2, C&C, WarCraft, StarCraft en daarvan afgeleide games, met hun "veld van resources dat je leeg moet halen"... Pfff, geef mij maar TA of SupCom met een oneindige inkomstenbron! _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Haay op 06-04-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Haay schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:18:
[...]

Overigens, gisteravond ff gekeken naar de replay van een match tussen Mentel+Eschez vs. Adlermann + ? (vergeten). Vond het vooral opvallend hoe aanvallend / aggressief alle vier met hun ACU waren, waarbij er regelmatig schoten-wisselingen tussen vijandige ACU's waren. Jammer dat de replay vast liep (er uit knalde?) toen Mentel en "?" nog over waren en de strijd tussen die 2 zou gaan. Kreeg in ieder geval een soort return to desktop met een grijs scherm waar Supcom zich afspeelde.

In ieder geval speelden alle 4 op een niveau dat ik nog langggggg niet bereikt heb, en waarschijnlijk ook nooit zal bereiken. Het is ook een "play to win" mentaliteit, waarbij je alle trucjes die een game biedt zult gebruiken om te winnen.
Je moet het zo zien: de commander is je siege bot in het begin. hem in je base laten staan en hem laten bouwen is zonde, dat kunnen engineers ook gewoon doen.

Een commander sloopt makkelijk in het begin een klein legertje mits een beetje gemicro'ed en is dus in het begin het beste wapen wat je hebt.

ALs je in het begin een assault begint kun je het beste eerst je commander wat klappen laten vangen en met hem wat point defense uitschakelen en hem daarna terug te trekken.
[...]

@evilpin0
Ah, oké. Tech-2 missiles dus. Maar die hebben toch niet zo'n hoge reikwijdte? Of bouw je die dan in een vooruitgeschoven post net binnen bereik van z'n basis? Maar dan is die vooruitgeschoven post toch ook kwetsbaar voor zijn artillerie/TML ?

Er zit zoveel in SupCom, qua strategieen enzo. Heerlijk! Heb TA ook jaaaaren gespeeld, vanaf de release tot zelfs recentelijk nog. Heb TA altijd zoveel beter gevonden dan StarCraft, vooral omdat je geen beperking met eindige resources hebt. Al die RTS games als Dune2, C&C, WarCraft, StarCraft en daarvan afgeleide games, met hun "veld van resources dat je leeg moet halen"... Pfff, geef mij maar TA of SupCom met een oneindige inkomstenbron! _/-\o_
Als je druk houdt zou zijn prioriteit bij units/ point defense liggen en zal die meestal niet voor artilley/tml gaan. De kracht van TML is ook dat het een suprise wordt :)

De range is wel aardig groot, op kleine maps kan je met een forward base alles raken.

Ik heb zelf ook heel veel TA gespeelt, vondt het altijd de beste rts game die ik ooit speelt had. Spellen stracraft, warcraft en er zijn nog veel meer rts toppers die ik gespeelt heb waren allemaal heel egr leuk om te spelen.

maar net wat je zegt, ta/supcom blijft gewoon boeien doordat je zoveel dingen kan. Ik kan nu al aardig meekomen op hoog niveau en dat terwijl ik supcom amper speel (1/2potjes per dag) maar gewoon omdat TA nog echt precies in me hoofd zit van 9/10 jaar geledendaardoor had ik aan 1x de campaign uitspelen en paar mplayer potjes genoeg volledig bijgespijkerd te zijn :)

@Adlermann
Wat een lamer gisteren met ze ctr+k, ik was er echt ff boos om :) Wou eigenlijk meteen quitten want ik zag al een grote grijze wolk hangen toen me eerste fab die net engineers aant uitpoepen was de lucht in ging :(

Play-to-win mentaliteit zullen we het maar op houden :)

[ Voor 46% gewijzigd door evilpin0 op 06-04-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Gister ging de vrouw vroeg naar bed dus greep ik de kans om een snel potje ranked te doen. Uiteindelijk in 1.5 uur 7 potjes gedaan. Helaas wel 3 ervan verloren. Moet toch wat meer oefenen.

Een game duurde al een half uur en was al op SCU (support commander unit) niveau aanbeland. Ik had +400 mass, was harbingers aan het spammen en bezig met mn nuke. Ging wel lekker dus.
Komt die knakker ineens met een aantal UEF SCU's. No problem voor mn harbingers dacht ik. Lopen die dingen gewoon voorbij mn harbingers zonder enige schade. Toen ze vlak bij mijn main base waren heb ik mijn SCU's er maar op af gestuurd, maar uiteindelijk vonden 3 van zn SCU's mijn comm en toen was het over. :'(

Had ie ze dus shield en cooling upgrade gegeven = 62000 hitpoints, regen rate 525 en 800 damage/sec. Daar kan mn commandertje niet zo goed tegen.

btw. Adler zit nu wel in mn list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
M411007 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:57:
Gister ging de vrouw vroeg naar bed dus greep ik de kans om een snel potje ranked te doen. Uiteindelijk in 1.5 uur 7 potjes gedaan. Helaas wel 3 ervan verloren. Moet toch wat meer oefenen.

Een game duurde al een half uur en was al op SCU (support commander unit) niveau aanbeland. Ik had +400 mass, was harbingers aan het spammen en bezig met mn nuke. Ging wel lekker dus.
Komt die knakker ineens met een aantal UEF SCU's. No problem voor mn harbingers dacht ik. Lopen die dingen gewoon voorbij mn harbingers zonder enige schade. Toen ze vlak bij mijn main base waren heb ik mijn SCU's er maar op af gestuurd, maar uiteindelijk vonden 3 van zn SCU's mijn comm en toen was het over. :'(

Had ie ze dus shield en cooling upgrade gegeven = 62000 hitpoints, regen rate 525 en 800 damage/sec. Daar kan mn commandertje niet zo goed tegen.

btw. Adler zit nu wel in mn list
Is er misschien een lijste waar precies staat wat die upgrades doen? Ik moet elke maar gokken wat voor nut de upgrade heeft, een cooling upgrade wordt ik ook niet wijzer van, krijgt die dan een petje op en wijde broek en gouden kettingen ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
evilpin0 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:02:
[...]

Is er misschien een lijste waar precies staat wat die upgrades doen? Ik moet elke maar gokken wat voor nut de upgrade heeft, een cooling upgrade wordt ik ook niet wijzer van, krijgt die dan een petje op en wijde broek en gouden kettingen ofzo? :)
Die heb ik al eerder gepost, maar hier nog maar een keer. De grote Supreme Commander database met alle nummertjes die je maar wilt weten :)

Als je SupComCP hebt kun je de stats ook uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
M411007 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:06:
[...]

Die heb ik al eerder gepost, maar hier nog maar een keer. De grote Supreme Commander database met alle nummertjes die je maar wilt weten :)

Als je SupComCP hebt kun je de stats ook uitlezen.
Niet super duidelijk maar genoeg info.
thx :)

een units heeft 100 kills nodig om de eerste vet rang te halen, dat is wel erg veel :)
Had een paar dagen geleden een cyberian rapid artilley gebouwt, hij was lekekr bezig en zat na een tijdje al rond de 300 kills, ik had er echter nog eentje gebouwt maar dat had ik beter niet kunnen doen want zelf met +17k power had ik niet genoeg ze allebij te laten blijven vuren.

Was wel lekker verder, ik zag dat dat ding niet door ze shilden bij ze main defense kwam dus liet ik hem iets naar voren rijden om ze power gens onder vuur te nemen. Heerlijk als je vanaf bijna je eigen base de base van je tegenstander kan raken :)

[ Voor 42% gewijzigd door evilpin0 op 06-04-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
[...]

Tja, een ACU eet t1 units levend op, dus waarom hem dan niet gebruiken om het te doen :)
Maar je leert door vooral goede replays te kijken. Ik zal nog een paar goede games van mij posten.

http://www.gamereplays.or...ndex.php?showtopic=219462 ---> whoops geen basis meer, dan maar opnieuw beginnen

http://www.stomforum.nl/~...da.SupremeCommanderReplay ---> rienzilla en ik allebei geen basis meer. Maar gelukkig hebben we nog 12 boten :)

http://www.stomforum.nl/~...CU.SupremeCommanderReplay ---> een zeer offensieve ACU + landbackup + air dominace = gg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
evilpin0 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:33:
Ik heb zelf ook heel veel TA gespeelt, vondt het altijd de beste rts game die ik ooit speelt had. Spellen stracraft, warcraft en er zijn nog veel meer rts toppers die ik gespeelt heb waren allemaal heel egr leuk om te spelen.
Tja, ik denk ook niet voor niets dat TA als Number one Real Time Strategy Game of All Time gekozen werd in de Gamespy Top-10 RTS of all time (2004), nog vóór C&C Red Alert (op #3) en StarCraft (op #2). TA was ECHT revolutionair toen het uitkwam, en z'n tijd ver, ver, ver vooruit. En hoewel ik ook met heel veel plezier StarCraft gespeeld heb, lag mijn voorkeur toch altijd bij TA. En omdat SupCom feitelijk gewoon TA2 is ben ik nu helemaal weg van SupCom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik speel ook al sinds 1998 wekelijks TA, maar sinds Sup Com is dat toch aan het afnemen.
In TA ben ik natuurlijk uberpro en in Sup Com just another noob.
Als ik weer eens verloren heb in Sup Com ga ik toch weer even een vertrouwd potje TA doen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

M411007 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:26:
Ik speel ook al sinds 1998 wekelijks TA, maar sinds Sup Com is dat toch aan het afnemen.
In TA ben ik natuurlijk uberpro en in Sup Com just another noob.
Als ik weer eens verloren heb in Sup Com ga ik toch weer even een vertrouwd potje TA doen. :z
LOL, ik ken het gevoel.. Bij mij enigzins versterkt door het feit dat TA perfect op mijn laptopje draait en SupCom niet. En aangezien ik niet iedere avond zin heb naar zolder te gaan zit ik toch weer regelmatig TA te spelen...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik kom ook uit de TA school, maar ik ben nu eigenlijk toch helemaal over op SupCom. Sterker nog, elke rts zonder strategic zoom kan ik niet meer spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Zo, maar eens ff op de Supcom.hacked.in site zitten neuzen naar stats van diverse units. Bv. hoe je met UEF het beste een Cybran Soulripper kunt counteren. Ding heeft 18.000 HP, dus een batterij van 6 Flayers heeft nog ruim 30 seconden nodig om dat ding uit de lucht te knallen (96 damage / sec per Flayer). En Flayers doen de hoogste anti-air damage / seconde voor hun mass/energy benodigdheid. Een T3 battleship heeft dan wel hogere AA damage (4 x 40 dam/sec), maar die dingen kosten veeeeeel meer resources om te bouwen.
Valt wel op hoe pathetic de anti-air van T1 mobile anti-air is. Nauwelijks de moeite waard om te bouwen. Beter om maar snel naar T2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als je kijkt wat een soul ripper kost in tegenstelling tot 6 T3 sams gaat hij wel heel erg snel down hoor, in 30 sec is ie meestal pas net bij zijn doel aangekomen. T3 sams zijn de meest dodelijke dingen voor een soul ripper, ik probeer ook altijd mijn soul rippers uit de buurt van die krengen te houden :P

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
StarLite schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:40:
Als je kijkt wat een soul ripper kost in tegenstelling tot 6 T3 sams gaat hij wel heel erg snel down hoor, in 30 sec is ie meestal pas net bij zijn doel aangekomen. T3 sams zijn de meest dodelijke dingen voor een soul ripper, ik probeer ook altijd mijn soul rippers uit de buurt van die krengen te houden :P
Idd, en als ik voor een commander kill ga dan bouw ik liever 30 tech 2 gunships ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:44:
[...]

Idd, en als ik voor een commander kill ga dan bouw ik liever 30 tech 2 gunships ofzo :)
die zijn met zijn 30'en ook volkomen kansloos versus 3 sams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Risce schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:30:
[...]

niet echt, ligt er helemaal aan of de commander onder shields staat of niet.
zo niet dan gaat de HP van die commander HEEL snel naar beneden met 30 gunships (30 * 60DPS = 1800DPS).
die sams hebben nog niet eens de tijd om 4 keer van target te wisselen. (zeker als je cybran renegades gebruikt)

figher/scout screen erbij en dan redden ze het ook nog wel tegen 1 of 2 shield generators.

[ Voor 5% gewijzigd door Countess op 07-04-2007 12:46 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Risce schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:30:
[...]

Die hebben een behoorlijke kans. Gooi er ook nog eens 50 scouts als cannonfodder bij en je hebt binnen seconden een commander kill. Sterker nog, volgens mij lukt het alwel met een stuk of 20 renegades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:40:
[...]

Die hebben een behoorlijke kans. Gooi er ook nog eens 50 scouts als cannonfodder bij en je hebt binnen seconden een commander kill. Sterker nog, volgens mij lukt het alwel met een stuk of 20 renegades.
dat mag je dan een keer komen proberen bij mij :) (als supcom weer werkt that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Risce schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:54:
[...]

dat mag je dan een keer komen proberen bij mij :) (als supcom weer werkt that is)
Vaak genoeg gedaan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Godverdegodverdegodver! Was in de 5e UEF Campaign missie, bijna aan het eind, besluit m'n virus-scanner spontaan om maar ff de nieuwste virus-definities op te halen, waarmee hij zich naar de voorgrond trekt, en daarna kon ik niet meer terugkomen in SupCom :( :( :( En natuurlijk al minstens een uur niet gesaved... |:(

(Dat naar de voorgrond komen is omdat ik de gratis versie van Avira AntiVir gebruik, en er daarom bij elke keer updaten ook een popup scherm komt om te proberen je over te halen het te kopen).

Maar wat *HAAT* ik het wanneer dat gebeurt! Had de Aeon nuke-sites en basissen al vernietigd, en met m'n 2 grote groepen T3 Siege bots had ik ook al de Cybran T3 artillery sites gemold. Moest nog wat opruimwerk doen, en het convooi naar de Gate brengen, en volgens mij is dat het wel. Nou ja, was toch al een gewonnen race, dus dan maar verder met de 6e missie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
binnen een seconde is wat overdreven maar het kan echt wel, al vaak genoeg gedaan zoals adlermann ook zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik ben een beetje met een SCU tech aan kloten maar elke keer gaat het toch weer niet optimaal, wat is nou het beste als je op een 2v2 of 3v3 map voor + res en mass SCU units gaat, natuurlijk wel 1a2 fabs die units maken.

Is het aanbevolen zo snel mogelijk naar tech 2 en daarna 3 te gaan, dus na een stuk of 5-7 engineers gemaakt te hebben meteen je fab techen. En een stuk of 4 T2 power gens te maken en heel veel t1 mass fabs.

Of is het beter wat langer in tech 1 te blijven en aardig wat tech1 power gens te maken en al je mass extractors eerst te upgraden?

En als je dan SCU hebt, is het beter deze de res upgrade te geven of eerst een lading t3 power gens + mass fabs te maken?

Had gisteren een 2v2 game waar me ally ze base vernietigt werd, ik had het ook redelijk zwaar maar na een tijdje kan ik 2 SCU sturen, eentje had 2 upgrades (cyberian repair upgrade en extra dmg upgraden) Nou iki wist niet wat ik zag, ze legde gewoon met ze 2en alles plat en die gast had echt veel point defense, als me SCU een beetje low hp kregen liet ik ze ff het water in lopen om in een fractie hun hp te regenen.

Die SCU zijne cht masterlijk, heel erg flexbil, een tech2 transport kan er gewoon 2 dragen. Alleen tegen experimentals redelijk kansloos

[ Voor 28% gewijzigd door evilpin0 op 10-04-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Vaak zie je mensen eerst hun mex upgraden en een fabriek naar T2, 1 T2 engineer en gelijk door naar T3. Veel T1 engineers om te assisten bij fabriek en om samen met de T2 engineer 2 T2 power maken. Daarna pas T3 fabriek. Vervolgens poepen ze Siege bots.

Ik ga pas SCU als ik redelijk wat power heb. Die res upgrade kost veel power namelijk. Ook heb ik een stel engineers mn gate assisten zodat ik sneller SCU's krijg. Ook de res upgrade doe ik met assist.

ps. je nick is toch johnson ofzo? Ik las op de chat dat als je naam vaker voorkomt in GPGnet je problemen krijgt met je friendslist enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
M411007 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:08:
Vaak zie je mensen eerst hun mex upgraden en een fabriek naar T2, 1 T2 engineer en gelijk door naar T3. Veel T1 engineers om te assisten bij fabriek en om samen met de T2 engineer 2 T2 power maken. Daarna pas T3 fabriek. Vervolgens poepen ze Siege bots.

Ik ga pas SCU als ik redelijk wat power heb. Die res upgrade kost veel power namelijk. Ook heb ik een stel engineers mn gate assisten zodat ik sneller SCU's krijg. Ook de res upgrade doe ik met assist.

ps. je nick is toch johnson ofzo? Ik las op de chat dat als je naam vaker voorkomt in GPGnet je problemen krijgt met je friendslist enzo.
ah. dus het beste zou zijn na 2 t3 power plants je scu de res upgrade te gaan geven? Geeft de res upgrade dan een voordeel tegenover t3 power gens + mass extractors kwa bouw tijd en uiteindelijke kosten? Behalve dan dat je base natuurlijk een stuk veiliger is als je een resunits 20k hp hebben en zichzelf kunnen verdedigen.

Ik heb zelf al een aantal dingen probeert, 3 quantum gateways waar je constant SCU bouwt heeft mijn voorkeur (minder management nodig dan met assist de heletijd)

Mijn nick is: johnsjon, neem aan dat er geen identieke nick's op gpg.net kunnen zijn :)

Ik vindt SCU ook erg leuk, doet me een beetje aan wc3 denken kwa micro niveau: drop off met transport ship , tegenstander harassen waar die het niet verwacht en als die met leger aan komt maximale dmg doen en snel weer pickup.

Btw, had je al een keer toevoegd (F1ST). Toen ik het nog een keer probeerde want ik dacht dat het verzoekje niet was aangekomen gaf hij de melding dat ik al een pending request had :)

[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 10-04-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hoeveel en wanneer je overgaat naar T3 power/mass of scu's ligt totaal aan de map. Op Finns Revenge zal je nooit aan T3 mass fabs toekomen en met een paar T2 power gens al T3 bots pompen, terwijl je op een map als fields of isis vaak enorme hoeveelheden resources maakt.
Wat ik meestal doe, op een wat grotere map, is een stuk of 10 T1 engineers > T2 Upgrade > 3 T2 engineers > T3 Upgrade > T3 engineers op repeat > (T3 energy > T3 mass)*3 en dan tegelijk T3 energy en mass OF SCU's. Als je direct vanaf T2 naar SCU's gaat kom je erg snel zonder mass te zitten. Tijdens het techen naar T3 zo veel mogelijk mex upgraden naar T2/T3. Deze tactic werkt overigens alleen als je tegenstander niet rusht, in 1v1 en op kleinere maps bouw ik meer T1 en tech ik iets minder snel.

[ Voor 6% gewijzigd door StarLite op 10-04-2007 14:09 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gisteravond met een vriend van me een 2 vs 2 potje tegen 2 Tech-AIs gedaan (die ook allied waren). Ik heb nog steeds een probleem met m'n economy op de rails krijgen, vooral omdat ik vaak te druk ben met opbouwen van leger en defense, en dan vergeet m'n MassExtr te upgraden. Dus ik liep al snel achter de rest aan te hobbelen in de stats.

Had wel een mooie vooruitgeschoven post gebouwd, met shield, redelijk wat T1 en T2 point turrets en T1 en T2 AA turrets, en een T2 artillery waarmee ik z'n basis kon bereiken. Maar op een gegeven moment was m'n mass tekort zo groot dat m'n shield de hele tijd aan en uit, aan en uit, aan en uit knipperde. Die basis werd toen dan ook genaaid door een T3 artillery van een van de ai's. Kreeg ook nog een Colussus, een Soul Ripper en een Monkeylord over m'n basis heen. Gelukkig gingen die Colussus en Monkeylord richting m'n shipyard en lieten m'n hoofdbasis rechts (in dit specifieke geval) liggen. Zie je de zwakte van een A.I. want een menselijke speler had met die experimentals mijn basis met veel plezier vernietigd! Maar gelukkig was ik uiteindelijk nog in staat om een Fat Boy te bouwen, en daarmee kon ik de basis van één AI vrijwel met de grond gelijkmaken. Wat zijn die Fat Boys gruwelijk sterk! _/-\o_
Uiteindelijk werd de ACU van m'n maat te grazen genomen, en gaven we het maar op. We hebben al afgesproken niet te rusten voordat we die 2 Tech ai's op die map de baas kunnen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
StarLite schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:08:
Hoeveel en wanneer je overgaat naar T3 power/mass of scu's ligt totaal aan de map. Op Finns Revenge zal je nooit aan T3 mass fabs toekomen en met een paar T2 power gens al T3 bots pompen, terwijl je op een map als fields of isis vaak enorme hoeveelheden resources maakt.
Wat ik meestal doe, op een wat grotere map, is een stuk of 10 T1 engineers > T2 Upgrade > 3 T2 engineers > T3 Upgrade > T3 engineers op repeat > (T3 energy > T3 mass)*3 en dan tegelijk T3 energy en mass OF SCU's. Als je direct vanaf T2 naar SCU's gaat kom je erg snel zonder mass te zitten. Tijdens het techen naar T3 zo veel mogelijk mex upgraden naar T2/T3. Deze tactic werkt overigens alleen als je tegenstander niet rusht, in 1v1 en op kleinere maps bouw ik meer T1 en tech ik iets minder snel.
Uiteraard doe ik dit ook alleen op maps waar het kan, waar ik zelf mee bezig was is als je tech2 bereikt hebt en t2 pwer gens aant het maken ben om dan een gigantishe mass fab tech 1 veld aan te leggen van tussen de 20-30 mass fabs voor de extra boost. Dit heb je dan dus na ongeveer 10 min al klaar als het goed is, als dat allemaal loopt upgrade (had dit het laaste potje niet gedaan maar moet eigenlijk wel) ik alle mass extractors in me main base naar tech3. Dan heb je in korte tijd wel een mega mass boost.

Mijn ervaring op field of isis is dat je met 2/3 engineers net snel genoeg op tijd een goede PD locatie kan maken, met wat tanks ervoor. Met iets van 4/5 pd’s snel up hou je alles wel tegen, tenzij hij ze comm gaat gebruiken om door te breken maar zelf als dat gebeurt heb je nog genoeg tijd om voor je main base genoeg defense neer te zetten. Het slurpt echter wel redelijk wat res al die pd’s neer te zetten. Maar je moet hem dan makelijk buiten je base kunnen houden tot je een t3 fab heb, als er veel druk is is het natuurlijk perfect eerst al je res te gebruiken een stuk of 10 siege bots te maken. De SCU komen daarna, als je cyberian bent en je rust er eentje uit met de zelf repair upgrade heb je gecombineerd met een kleine lading sieges bots al een super sterk leger “mid-game”

@Haay
Ik zat gisteren bij een vriend van mij achter de pc die ook supcom had geinstaleerd, alleen minder legeaal dus kon niet online. Ging ik ff een potje doen tegen 4supreme ai's, nou na 5 min had ik de eerste al dood en na 35 min de 4de :)

Edit: lees nu net ergens dat engineers ook bomen/stenen reclaming als je hun een partrol order geeft, ik heb al duizenden bomen/stenen handmatig gereclaimed 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door evilpin0 op 10-04-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
evilpin0 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:41:
..

..lees nu net ergens dat engineers ook bomen/stenen reclaming als je hun een partrol order geeft, ik heb al duizenden bomen/stenen handmatig gereclaimed 8)7
Je kunt ook met je comm een attack move order geven ipv gewoon move en dan reclaimt hij tijdens het lopen alles wat hij tegenkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
M411007 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:11:
[...]

Je kunt ook met je comm een attack move order geven ipv gewoon move en dan reclaimt hij tijdens het lopen alles wat hij tegenkomt ;)
Weer een uitermate handige feature in supcom.
Na battles reclaim ik altijd alleen de siege bots, elke siege bots visueel localiseren en reclaimen kost tijd die ik beter ana andere dingen kan besteden.

Ik noem me zelf absoluut geen expert in deze game maar ook zeker geen noob, speel het nu 2 weken en elke keer als ik weer wat supcom sites bezoek leer ik weer wat dingen :)

Spel lijkt wel steeds uitgebreider te worden :)

Voor mensen die nog nooit TA gespeelt hebben lijkt deze game me in het begin erg moeilijk door te krijgen, was laast bij een vriend die het al een aantal keren gespeelt had. Maakt die de opmerking: Goed he, ik heb al +50 mass. ZOnder door te hebben dat dit helemaal niet goed is maar juist extreem zonde 8)

edit: GoT batlles zie ik niet meer zo snel gebeuren, mede ook daardat het friend systeem zo dam bugged is :(
Jammer want ik had graag een bondgenoot gevonden voor 2v2 ranked ;(

[ Voor 29% gewijzigd door evilpin0 op 10-04-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
StarLite schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:08:
Hoeveel en wanneer je overgaat naar T3 power/mass of scu's ligt totaal aan de map. Op Finns Revenge zal je nooit aan T3 mass fabs toekomen en met een paar T2 power gens al T3 bots pompen.
Meestal begin ik al met t3 bots pompen vorodat ik t2 power heb. Kan makkelijk uit. T3 bots zijn helemaal niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Adlermann schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:38:
[...]

Meestal begin ik al met t3 bots pompen vorodat ik t2 power heb. Kan makkelijk uit. T3 bots zijn helemaal niet zo duur.
Zeker, ligt er ook aan hoeveel T1 power je hebt. ik zie inderdaad regelmatig potjes waar spelers geen T2 power hebben en toch T3 bots pompen.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
StarLite schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:07:
[...]

Zeker, ligt er ook aan hoeveel T1 power je hebt. ik zie inderdaad regelmatig potjes waar spelers geen T2 power hebben en toch T3 bots pompen.
Mijn eerste engineer gaat na 2 mexes onbeperkt power bouwn :)
Vandaag een paar mooie potjes gespeeld tegen cow_scaffy (#10) ftang (#9) en shloober (ergens in de 20). We hebben 2 van de 3 potjes gewonnen :D. Het was Adlermann, Rienzilla, Slinfolo vs ftang cow_scaffy en shloober. Briljant :D

[ Voor 26% gewijzigd door Adlermann op 10-04-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Als jullie online spelen gebruiken jullie dan ook allemaal skype om met elkaar te praten :?
Gewoon even benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
4Real schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:40:
Als jullie online spelen gebruiken jullie dan ook allemaal skype om met elkaar te praten :?
Ik speel SupCom samen met een goede vriend van me, en wij beppen altijd via Skype met elkaar tijdens het spelen. :)
evilpin0 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:41:
@Haay
Ik zat gisteren bij een vriend van mij achter de pc die ook supcom had geinstaleerd, alleen minder legeaal dus kon niet online. Ging ik ff een potje doen tegen 4supreme ai's, nou na 5 min had ik de eerste al dood en na 35 min de 4de :)
Tja, verschil moet er wezen ;). Dat is ook die play-to-win mentaliteit waarbij je kijkt binnen de mogelijkheden van een game hoe je zo snel en efficient mogelijk de tegenstander kunt verslaan. Een snelle rush om de vijandige commander zo snel mogelijk om te leggen is veel effectiever dan wachten tot iedereen al in de experimentals fase zit.
Als ik kijk naar replays van bv. Adlermann dan zie ik een heel andere taktiek gebruikt worden dan die wij in onze potjes tegen de AI gebruiken. Wij vinden het ook leuk om eerst zelf een basis te bouwen en de AI even met rust te laten. Alleen heb je dan soms dat de AI sneller doorbouwt dan wij, ha ha ha! :D

[ Voor 58% gewijzigd door Haay op 11-04-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
4Real schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:40:
Ik gebruik teamspeak als ik met vrienden speel. Vooral in de beta hadden we nog wel eens problemen om in een game te komen en dan is het wel handig als je toch nog contact hebt.
In team games is het helemaal handig. :)

Gister op een kleine map tenauwernood aan een TML snipe ontsnapt. Ik was lekker agressief met t1 en ACU en vond het wel makkelijk gaan. Op een gegeven moment zie ik zijn ACU en ga er met alles achteraan. Pats boem, zie zijn health omlaag gaan en let erop dat mijn ACU boven de 4000 hp blijft.
Blijft hij op eens staan met zn com en ik ook. Moment later had ik opeens nog maar 1000 hp over!
Had hij dus zijn com gebruikt om mijne in de val te lokken voor zn TML.
Gelukkig had hij maar 1 missile gebruikt en heb ik mijn comm gelijk terug laten lopen, niet meer laten stil staan en een paar engineers gestuurd om hem op te lappen.
Mn t1 aanval was intussen al te groot voor hem om tegen te houden dus heb ik wel gewonnen. Als hij 2 missiles op mn com had gekregen was zn evil plan wel gelukt! >:)

Note: Altijd met je comm blijven bewegen op een kleine map dus! En meer scouten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Haay schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:52:

[...]

Tja, verschil moet er wezen ;). Dat is ook die play-to-win mentaliteit waarbij je kijkt binnen de mogelijkheden van een game hoe je zo snel en efficient mogelijk de tegenstander kunt verslaan. Een snelle rush om de vijandige commander zo snel mogelijk om te leggen is veel effectiever dan wachten tot iedereen al in de experimentals fase zit.
Als ik kijk naar replays van bv. Adlermann dan zie ik een heel andere taktiek gebruikt worden dan die wij in onze potjes tegen de AI gebruiken. Wij vinden het ook leuk om eerst zelf een basis te bouwen en de AI even met rust te laten. Alleen heb je dan soms dat de AI sneller doorbouwt dan wij, ha ha ha! :D
Dat is waar, toen ik het spel een paar weken geleden voor het eerste speelde ging het mij ook alleen maar om massale legers te bouwen en het spel te verkennen zonder intentie meteen voor de kill te gaan. Maar als je na een tijdje beter wordt is de win net zo belangrijk als een goed potje :)
M411007 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:14:
[...]

Note: Altijd met je comm blijven bewegen op een kleine map dus! En meer scouten..
Ik heb ook al meerder keren op het randje van de dood gebalanceerd toen ik door TML onder vuur werd genomen, gek genoeg heb ik maar 1x hierdoor verloren en dat was toen ik nog niet eens wist hoe een TML werkte.

Mijn ervaring is dat een snelle reactie met met een t2 TMD of een air transport altijd voldoende is een TML te counteren, als die er 2 bouwt en tegelijk vuurt is het anders, dan heb je gewoon oer slecht gescout :)

ALs je comm beweegt kan die dan niet door TML geraakt worden ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door evilpin0 op 11-04-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Hij gebruikte zijn mantis om te helpen met zn TML. Op die manier had hij hem heel snel af en ook zijn missile. Ik had wel gescout en zag dat hij een t2 fabriek had, dus ging ik meer pushen met t1. Zelf had ik geen T2.
Was gewoon een riskante strategie van hem, maar wel mooi uitgevoerd met die mantis assist.

[ Voor 3% gewijzigd door M411007 op 11-04-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
evilpin0 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:28:
Dat is waar, toen ik het spel een paar weken geleden voor het eerste speelde ging het mij ook alleen maar om massale legers te bouwen en het spel te verkennen zonder intentie meteen voor de kill te gaan. Maar als je na een tijdje beter wordt is de win net zo belangrijk als een goed potje :)
Is nog wel een verschil of je tegen menselijke tegenstanders speelt, of tegen een of meer AIs. Een menselijke tegenstander zal veel gerichter zijn op het killen van jouw ACU, dus doe je zelf ook je best om dat bij hem te bereiken. Mijn ervaring met AI's is voornamelijk dat ze erg efficient zijn in hun opbouw en resources upgraden op de meest efficiente manier. Maar ze zijn weer veel minder efficient/effectief in het gebruiken van hun aanvalsunits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Haay schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:32:
[...]

Is nog wel een verschil of je tegen menselijke tegenstanders speelt, of tegen een of meer AIs. Een menselijke tegenstander zal veel gerichter zijn op het killen van jouw ACU, dus doe je zelf ook je best om dat bij hem te bereiken. Mijn ervaring met AI's is voornamelijk dat ze erg efficient zijn in hun opbouw en resources upgraden op de meest efficiente manier. Maar ze zijn weer veel minder efficient/effectief in het gebruiken van hun aanvalsunits.
Ja een computer is meestal niet zo goed in micro :)

Ik had gisteren ook een aanval met aan galatic collusus en 5 SCU en een lading siege bots, komt me collosus net voor ze base vast te zitten doordat die geblocked wordt door me ally ze units, zowel zijn mannetjes als mijn collosus konden zich niet meer bewegen en waren sitting ducks, wordt die gekilled voordat die ze laser kan opwarmen :(

Experimental units kunnen echt verdomd lomp zijn, de fat boy blijf ik de beste experimental vinden. Iig geen movement bugs/gezeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
evilpin0 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:38:
Ja een computer is meestal niet zo goed in micro :)

Ik had gisteren ook een aanval met aan galatic collusus en 5 SCU en een lading siege bots, komt me collosus net voor ze base vast te zitten doordat die geblocked wordt door me ally ze units, zowel zijn mannetjes als mijn collosus konden zich niet meer bewegen en waren sitting ducks, wordt die gekilled voordat die ze laser kan opwarmen :(

Experimental units kunnen echt verdomd lomp zijn, de fat boy blijf ik de beste experimental vinden. Iig geen movement bugs/gezeik
In het potje 2 vs 2 tegen 2 Tech-AIs afgelopen maandagavond kwam één vijandige Galactic Colossus naar m'n basis wandelen. Eerst schoot hij m'n vooruitgeschoven post kapot, daarna liep hij richting m'n navy basis. Uiteindelijk ging hij ONDER m'n 1e shipyard staan, waar hij passief bleef wachten tot m'n torpedo launchers hem opbliezen. Helaas nam hij in z'n explosie ook m'n shipyard mee :( . Even later kwam er een Monkeylord die hetzelfde pad afliep en onder m'n 2e shipyard ging staan. Nu kan die Monkeylord nog wel torpedoes afschieten onder water (i.t.t. die Colossus die weerloos is onder water), maar uiteindelijk ging die Monkeylord ook kapot. Wel grappig dat m'n shipyard geen enkele schade kreeg van die Monkeylord explosie! ;)

Denk overigens dat een 1 tegen 1 strijd tussen een Fat Boy en een Monkeylord wel in het voordeel werkt van een Monkeylord. Grootste kracht van een Fat Boy is dat hij op grote afstand al begint te schieten en nog op hoge snelheid ook.

Gisteravond trouwens eindelijk de UEF campaign uitgespeeld. Had het dit keer goed aangepakt en zo'n overmacht gebouwd dat de aanvalsgolven geen schijn van kans hadden. Had nu ook op de goede plaatsen nuke-defense gebouwd, en 5 SCU's met upgrades die Fat Boys stonden te pompen. Plus genoeg T3 engineers die m'n fabrieken assisten bij het pompen van T3 Battleships, T3 Gunships, T3 air sup fighters, T1 subs en T2 Cruisers. Die laatste grote golf vlak voordat de Black Sun device klaar is was dus ook kansloos. Vond dat die Czar trouwens wel HEEL erg snel down ging. Wat een mietjes ding zeg! >:) Een paar Soulrippers zijn stukken gevaarlijker! Anyway, nu maar eens aan de Cybran campaign beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Haay schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:04:
[...]

Denk overigens dat een 1 tegen 1 strijd tussen een Fat Boy en een Monkeylord wel in het voordeel werkt van een Monkeylord. Grootste kracht van een Fat Boy is dat hij op grote afstand al begint te schieten en nog op hoge snelheid ook.
Als hij niet op de radar verschijnt door stealth kan die winnen, als je hem spot net voordat die in range van de fatboy komt is die kansloos. Heb al zoveel monkeylord gedowned zien worden voordat ze ook maar enigzins in de buurt van de fatboy komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
evilpin0 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:18:
Als hij niet op de radar verschijnt door stealth kan die winnen, als je hem spot net voordat die in range van de fatboy komt is die kansloos. Heb al zoveel monkeylord gedowned zien worden voordat ze ook maar enigzins in de buurt van de fatboy komen
Tja, zoals ik al zei: De kracht van de Fat Boy is dat hij op grote afstand schiet en met een hoog tempo. De Monkeylord, de Galactic Colossus, de Czar, de Soul Ripper... hun sterkste wapen is alleen voor korte afstand. Maar dan moeten ze wel eerst dichterbij komen! ;)

Edit: Nadeel voor een Fatboy is natuurlijk wel dat hij lange tijd op één plek stil staat terwijl hij op een vijand staat te schieten en dus een ERG makkelijk doelwit voor een nuke is!

[ Voor 12% gewijzigd door Haay op 11-04-2007 13:27 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.