[RTS] Supreme Commander - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.685 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Haay schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:26:
Gisteravond een potje samen met een vriend van me gedaan. Wij samen in één team, en een Balanced AI tegenover ons. Na een uur spelen liep de AI steeds verder op ons uit in score, en toen hij met een Soul Ripper de basis van hem binnen kwam vliegen was het snel afgelopen met zijn basis.

Gaat nog wel ff duren voordat wij samen tegen één Balanced AI kunnen winnen volgens mij!

(+verhaal over traagheid)
Je moet eens online gaan met gpg net en dan online gaan spelen. En het allerbelangrijkste en snelste leren: replays kijken. Het klinkt duf, maar het is een soort tv-kijken, maar dan naar iets wat je zelf ook kunt doen. Serieus, zo word je echt heel snel veel beter erin en kun je makkelijk 2 supreme (of 3) aan met zijn tweeën. En echt interessant wordt het dan natuurlijk om het online te gaan proberen (je zult verbaasd zijn hoeveel beter mensen online zijn dan computer-tegenstanders, al is het alleen al omdat ze allerlei sneaky truukjes doen, zoals bots in je kamp droppen en met bombers je 1e massextractors weer tot pulp reduceren). Kun je ook meteen leren hoe je efficiënt de eerste 5 minuten van een game speelt (dus snel naar tech2/tech3).

(over de traagheid: ik heb ook audigy, maar het ligt gewoon aan de game, die elke kanonskogel berekend, ipv trajectory gedoe. Het is gewoon een heel zwaar spel. Kan helpen om de unit-limit op 500 of 250 te zetten.)

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:11:
ik heb een probleem
...
ik weet wel dat het een dual core spel is.
maar het is precies alsof ie geen gebruik maakt van men twede core :s
is een fix voor : dual core optimisation ;)

M411007 in "[RTS] Supreme Commander - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Risce schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:49:
[...]

Je moet eens online gaan met gpg net en dan online gaan spelen. En het allerbelangrijkste en snelste leren: replays kijken. Het klinkt duf, maar het is een soort tv-kijken, maar dan naar iets wat je zelf ook kunt doen. Serieus, zo word je echt heel snel veel beter erin en kun je makkelijk 2 supreme (of 3) aan met zijn tweeën. En echt interessant wordt het dan natuurlijk om het online te gaan proberen (je zult verbaasd zijn hoeveel beter mensen online zijn dan computer-tegenstanders, al is het alleen al omdat ze allerlei sneaky truukjes doen, zoals bots in je kamp droppen en met bombers je 1e massextractors weer tot pulp reduceren). Kun je ook meteen leren hoe je efficiënt de eerste 5 minuten van een game speelt (dus snel naar tech2/tech3).

(over de traagheid: ik heb ook audigy, maar het ligt gewoon aan de game, die elke kanonskogel berekend, ipv trajectory gedoe. Het is gewoon een heel zwaar spel. Kan helpen om de unit-limit op 500 of 250 te zetten.)
Heb je ergens een goeie site waar je replays kan downlaoden??
of anders paar namen van spelers die goed zijn??

heb zelf wel paar sites gevonden, maar het aanbod is zo groot... iets met bomen en bos...

[ Voor 8% gewijzigd door TepelStreeltje op 26-03-2007 16:37 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:36:
[...]

heb zelf wel paar sites gevonden, maar het aanbod is zo groot... iets met bomen en bos...
http://www.gamereplays.org/supcom/portal.htm
Daar vind je replays van de week en krijgen de replays beoordelingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
TepelStreeltje schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:36:
[...]

het is heel makkelijk. Als je GPGnet opstart, kun je naar de (game>>) 'replay vault' gaan. Daar staan ALLE (opgeslagen) games. Verder kun je je eigen replays vinden door rechts op je naam in de chatbox te klikken, en zo werkt het ook voor alle andere spelers, wiens replays je wilt zien. Er staat dan bij hoe lang hij duurt, map en comments met players.
In de replay vault kun je ook kiezen voor top10 downloaded/rated of de recentste games van de top10 spelers. Het loont echt om eens 2 of 3 potjes te gaan kijken van Mentel/Unconquerable/BluescreenISU/FTang etc etc. Kies er gewoon eentje die niet te lang duurt (30/40 minuten) en je krijgt een stoomcursus door de pro's.
Replay vault For The Win! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:57
Wat vooral leuk is in SupCom dat niet bij TA was, zijn de vette upgrades die je je commander kan geven. Van shield tot een atomic bomb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
Postius schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:35:
Mmm ik heb met skirmish lopen kloten maar ik heb al wel een paar echt te flauwe tactieken ontdektL

Als je met de cybrans bent, je commander stealth upgrade+bouw upgrade. Hij maakt dan in 2 seconden een toren en nouja hij bouwt idioot snel. Je kan nu vlak bij de tegenstander zijn basis een stealth generator maken. Die vrij snel klaar is. En vervolgens kan je leuk een leger er onder gaan maken vlak onder de tegenstander zijn neus. Je kan een hele basis echt heel snel uit de grond stampen.

Verder vind ik het leuk om mijn commander soms midden in zijn basis te droppen. Toch best grappig als ie dan doodgaat en zijn basis gaat mee xD
omni sensor ziet een commander met stealth dacht ik. En trouwens, met goed scouten heeft die tactiek al weinig nut meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Postius schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:35:
Mmm ik heb met skirmish lopen kloten maar ik heb al wel een paar echt te flauwe tactieken ontdektL

Als je met de cybrans bent, je commander stealth upgrade+bouw upgrade. Hij maakt dan in 2 seconden een toren en nouja hij bouwt idioot snel. Je kan nu vlak bij de tegenstander zijn basis een stealth generator maken. Die vrij snel klaar is. En vervolgens kan je leuk een leger er onder gaan maken vlak onder de tegenstander zijn neus. Je kan een hele basis echt heel snel uit de grond stampen.
3 T3 engineers en een mobile stealth field doet hetzelfde en is minder risicovol, aangezien omni-sensors best ver stealth kunnen zien. Ik heb al een paar keer de enemy flink kunnen ver-assen [;)] nadat ik een paar T3 eng's onder een mobile stealth unit naast/achter zijn basis heb gedropt en een paar T2 tactical missile launchers heb gebouwd :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Risce schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:33:
[...]

het is heel makkelijk. Als je GPGnet opstart, kun je naar de (game>>) 'replay vault' gaan. Daar staan ALLE (opgeslagen) games. Verder kun je je eigen replays vinden door rechts op je naam in de chatbox te klikken, en zo werkt het ook voor alle andere spelers, wiens replays je wilt zien. Er staat dan bij hoe lang hij duurt, map en comments met players.
In de replay vault kun je ook kiezen voor top10 downloaded/rated of de recentste games van de top10 spelers. Het loont echt om eens 2 of 3 potjes te gaan kijken van Mentel/Unconquerable/BluescreenISU/FTang etc etc. Kies er gewoon eentje die niet te lang duurt (30/40 minuten) en je krijgt een stoomcursus door de pro's.
Vergeet Eshez niet, die is echt smerig goed. Ik ben al blij als ik het 15 minuten tegen Eshez uithoud....Alhoewel ik Mental gister bijna te pakken had, alleen ik was een tukker (dom bezig) en daardoor overleeft zijn commander het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Risce schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:33:
[...]

paar geprobeerd te kijken, maar toen bedacht ik me dat ik men game nog niet geupdate heb omdat ik men eigen echte versie nog niet geinstalleerd heb :P
kortom, andere keer ff kijken :P

dank iig voor de snelle antwoorden :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Adlermann schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:08:
[...]

Vergeet Eshez niet, die is echt smerig goed. Ik ben al blij als ik het 15 minuten tegen Eshez uithoud....Alhoewel ik Mental gister bijna te pakken had, alleen ik was een tukker (dom bezig) en daardoor overleeft zijn commander het :D
Had ik vandaag ook bijna in een potje. Echt BIJNA de commander van die andere gast dood door mijn 2 T2 tac missile launchers, komt ie daarna terug door mijn hele basis in het midden te mollen. Gelukkig speelde ik aanvallend genoeg om hem bezig te houden en was hij zo goed als geen gevaar, maar dat had net zo goed fout kunnen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door StarLite op 26-03-2007 19:50 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:08:
[...]

Eshez is inderdaad iemand die ik ook een beetje volg. Unconquerable is IMO de beste speler op dit moment though. Bluescreen heeft vnl. gewonnen van top20/30. Unconq heeft bovendien een veel betere win/loss ratio. Als je Mentel bijna hebben kunt, dan ook dikke respect naar jou. Jij bent dus die NL dude in de top20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Risce schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:11:
[...]

Eshez is inderdaad iemand die ik ook een beetje volg. Unconquerable is IMO de beste speler op dit moment though. Bluescreen heeft vnl. gewonnen van top20/30. Unconq heeft bovendien een veel betere win/loss ratio. Als je Mentel bijna hebben kunt, dan ook dikke respect naar jou. Jij bent dus die NL dude in de top20?
IMO is dat eshez, maar dat ken gebeuren. Maar nee ik sta niet in de top 20 :). De beste NL speler is volgens mij havik_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Gisteren weer een leuk potje gehad waarin ik weer wat leuke dingetjes geleerd heb.

Ik speelde 3v3 met allemaal behoorlijk goede spelers na 10 minuten ging de eerste commander van mijn bondgenoot de lucht in doordat die ze commander teveel liet rambo’en (heb ik zelf ook helaas vaak :P ) Daarna d/c een speler van de tegenstander en was het 2v2. We speelde open palm en ik had fabrieks in het midden maar niet veel res en probeerde de tegenstander boven me in te toweren met tech2 point defense, lukte subliem. Met af en toe een legertje backup van me ally lag zijn base al redelijk snel voor het overgrote deel in puin. Zijn bondgenoot had 5/6 tech1 fabriks en bleef maar mantis sturen, die easy werden geslacht allemaal door mijn teck2 defense.

Maar de speler die ik aan het intoweren had een leuke tactishe verassing voor me, aan het eind van ze base had die, ongetwijfeld met res van ze ally een mooi tactical launcher gemaakt, helaas had ik voor de zoveelste keer de fout gemaakt mijn commander mid/end game bij de frontlinie te zetten en na 3 tactical missiles op hem was het game over voor me, en dat terwijl ik de eerste siege bots aan het uitpoepen was en me beide tegenstander/bondgenoot deze nog lang niet hadden.

Dat vindt ik toch zo strak van dit spel, eindelijk “echte strategie weer” c&c3 is een makkelijker om te spelen en zeer leuk ook. Maar het tactische aspec van supcom blijf ik echt super vinden.

@Adlermann
Ik had je toegevoegt, leukt me leuk wat potjes 1v1 te doen :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dit scheelde 10 fps gemiddeld :d
het draad nu zeer goed :d
zalig gewoon :d
elk spel draait nu beter :d
nfsmw
is bijna verdubbeld kwa fps :o :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:53:
[...]

Bedankt dit scheelde 10 fps gemiddeld :d
het draad nu zeer goed :d
zalig gewoon :d
elk spel draait nu beter :d
nfsmw
is bijna verdubbeld kwa fps :o :d
En ondanks die patch draait ie bij mij nog steeds stukken beter onder Windows Vista, ik snap d`r echt niks van (ik gebruik gewoon een onboard soundkaart en een 3800+ @ 2.5Ghz en 2gb mem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
maddog_rvo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:05:
[...]
En ondanks die patch draait ie bij mij nog steeds stukken beter onder Windows Vista, ik snap d`r echt niks van (ik gebruik gewoon een onboard soundkaart en een 3800+ @ 2.5Ghz en 2gb mem)
offtopic:
Tijd om je sig effe aan te passen :+

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
M411007 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:57:
Ik heb THQ UK gemailed en ze sturen nu een nieuwe engelstalige techtree :)
Vorige week binnen gekregen. Duurt ff maar dan heb je ook wat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
M411007 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:17:
[...]

Vorige week binnen gekregen. Duurt ff maar dan heb je ook wat. :P
Ik heb bij mij ook geen techtree gezien (nu is de tech vrij simpel dus ook geen behoefte aan ofzo), op de doos staat aeon limited editie, in de box zit een UEF dvd + postcard maar dat ligt aan de gast van frs die zal wel de verkeerde erin gedaan hebben.

Wel iets waar ik me aan erger is dat het enigste nuttige van de handleiding, de hotkey overzicht op de achterkant in het frans is!! Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
De fout lag aan THQ. Die hebben de doosjes verkeerd ingepakt. Ik heb de UK Cybran Faction versie met poster, tech-tree, galactic map, postkaart en 2 hoesjes voor DVD en spel.

Zat echter wat frans spul tussen dus THQ gemaild en die hebben de engelstalige spullen gestuurd zodat mijn setje weer compleet is.

Ik heb de tech-tree ook niet nodig, maar wil wel graag mn spul goed hebben. :)

Speel het spel nu een tijdje online en merk dat het toch stukken anders speelt dan TA. Ik ben steeds te laat met upgraden en mijn inkomen is ook meestal lager dan die van anderen.
Gelukkig maak ik het meestal goed door betere strategie en aanvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
evilpin0 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:25:
[...]

Als die op je af komt moet je hem met een hele lading siege bots aanvallen en hem "kiten".
Als die in je base is ben je kansloos verloren :) hij heeft geloof ik bijna 4x zoveel HP als de Spiderbot.

Spiderbot blijft mijn favo experimental nevertheless, zeer snel te bouwen en kan met een redelijk tempotje een vijandelijke base in lopen en al zijn power gens/mass mollen voordat die dood is. In watermaps is het ook lachen mits je tegenstander geen omni sensor heeft. Dan is die onzichbaar totdat die uit het water komt :)
Die Galactic Colossus valt an sich wel mee hoor. 3 T3 bombers en je bent zo klaar :) Maar als hij idd in je basis terecht komt heb je wel verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:31:
[...]

Die Galactic Colossus valt an sich wel mee hoor. 3 T3 bombers en je bent zo klaar :) Maar als hij idd in je basis terecht komt heb je wel verloren.
Als ik me aan Galatic Colossus waag zou ik 1 ding niet vergeten: mass anti air/fighters :P

Grappige link aldermann, ben je misschien rond een uurtje of 21-23 online? Kunnen we wat potkes doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:35:
[...]

Als ik me aan Galatic Colossus waag zou ik 1 ding niet vergeten: mass anti air/fighters :P

Grappige link aldermann, ben je misschien rond een uurtje of 21-23 online? Kunnen we wat potkes doen :)
Ikm oet eerst iig even een opdracht afmaken. Als ik geen bier ga drinken ben ik online, als ik bier ga drinken ben ik misschien online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Hey even een vraagje. Hoe kan ik zien welke versie ik heb van supreme commander ivm de patches.
Is er verder al een patch voor het slecht/sloom/traag reageren van de units? Ik zou haast C&C gaan spelen :D

Verder loopt het spel lekker bij mij op 1280x1024 met bijna alles op zijn hoogst (natuurlijk geen AA FSAA gedoe aan) Specs van me pc zijn: E6600 @ 2,9Ghz. 2x1gig kingston HyperX @ PC6400, 6800GS PCI-e @ 500/1250, verder staat het spel op een raptor schijf met win XP.
Ik ga binnenkort wel overstappen op een 8800GTS, ben dus wel benieuwd of ik daar geen problemen mee ga krijgen. Niet dat het mij veel uitmaakt, total annihilation moet wel lopen hoop ik ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Valt me trouwens op dat de top spelers op GPG Leaderboard eigenlijk voornamelijk Aeon spelen. Is daar nog een reden voor? Is Aeon gewoon sterker dan UEF en Cybran?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Haay schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:32:
Valt me trouwens op dat de top spelers op GPG Leaderboard eigenlijk voornamelijk Aeon spelen. Is daar nog een reden voor? Is Aeon gewoon sterker dan UEF en Cybran?
Ranked games spelen op 'random' maps, Aeon hebben vroeg in de game een enorm voordeel op watermaps.
Bovendien hebben Aeon de beste T1 tank, navy, t1/t3 bombers, siege bots en scouts.

Maar vooral de kans dat je op een watermap gaat spelen zorgt ervoor dat je Aeon wilt zijn ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een update gedaan van supreme commander via gpgnet die deed het automatisch, maar toen bleef gpgnet hangen en moest ik het proces sluiten, nu wou ik me terug aanmelden, en nu zegt ie dat ik geen cd key bij men acc heb terwijl ik die wel heb gegeven.
ik tik mijn aangekochte! serial in, en dan zegt die invalid, nee ik heb geen schrijf fout kheb het meerdere keren gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Kanarie schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:17:
[...]

Ranked games spelen op 'random' maps, Aeon hebben vroeg in de game een enorm voordeel op watermaps.
Bovendien hebben Aeon de beste T1 tank, navy, t1/t3 bombers, siege bots en scouts.

Maar vooral de kans dat je op een watermap gaat spelen zorgt ervoor dat je Aeon wilt zijn ;)
Die T1 tanks leggen het wel af tegen mantis en t1 uef tanks/artillery. Maar op maps waarop je op eilanden zit zijn ze wel wel dodelijk.

Ik neem dat de siegebots/t3 bombers balanced zijn, misschien ze sterker maar dan zullen ze ook wel duurder zijn.

Ik speel altijd random, nu doet ik dat in elke rts en ik vindt dat het verschil tussen de partijen wel heel erg klein is. Met elke partij gebruik ik precies dezelfde tactiek, opzich vindt ik wel een klein nadeeltje. In echt elke rts die ik gespeelt heb moest je bijna altijd wel je tactiek helemaal aanpassen welke partij je bent. Nu is het eigenlijk standard routine, je kan wel wat leuke dingen gaan doen maar dan moet je wel de ruimte krijgen van je tegenstanders. Als je tegenstander druk zet kun je eigenlijk niks anders dan mass t1 en asap naar siege bots techen, of je nou aoen, uef of cyberian bent je bouwt (bijna) altijd hetzelfde :)

[ Voor 33% gewijzigd door evilpin0 op 28-03-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
weet niemand een antwoord op mijn vraag?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Heb hem vorige week uitgespeeld in single player United Earth Federation. Was de laatste week van mijn 5 weken lange "korte sabbatical" en het beviel me prima.

Liep super goed op mijn nieuwe pc, alleen het laatste level schokte het ietsjes toen ik 2387323 luchtafweer geschut had en er vijandelijke vliegtuigjes aan kwamen :)

Systeem
Athlon 64 x2 5200+
1 GB Ram
7600GT
WinXP 32bits!

Tof spel, maar ik vind het wel jammer dat je niet zo heel erg veel kunt met je luchtmacht, tenminste dat is mijn ervaring.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 18-08 11:10
Peppio schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:11:
Heb hem vorige week uitgespeeld in single player United Earth Federation. Was de laatste week van mijn 5 weken lange "korte sabbatical" en het beviel me prima.

Liep super goed op mijn nieuwe pc, alleen het laatste level schokte het ietsjes toen ik 2387323 luchtafweer geschut had en er vijandelijke vliegtuigjes aan kwamen :)

Systeem
Athlon 64 x2 5200+
1 GB Ram
7600GT
WinXP 32bits!

Tof spel, maar ik vind het wel jammer dat je niet zo heel erg veel kunt met je luchtmacht, tenminste dat is mijn ervaring.
Al eens T3 gunships of T3 bombers gebouwd? Dat zijn de beste 'normale' units vind ik. Vooral die gunships zijn goed als je er een stuk of 40 van hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Gurneyhck schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:16:
[...]

Al eens T3 gunships of T3 bombers gebouwd? Dat zijn de beste 'normale' units vind ik. Vooral die gunships zijn goed als je er een stuk of 40 van hebt >:)
die strategic bombers zijn veel sterker tegen gebouwen, maar zijn vooral goed inzetbaar als de weg vrij is (want ze hebben geen AA, zoals de gunships). 3 Strat bombers hebben met 1 of 2 keer overvliegen een ACU dood, dus beter zorg je voor t3 AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Dat is allemaal leuk enzo, maar een t3 gunship is sterker dan een t3 bomber. Daarnaast zal het nauwelijks voorkomen dat je met een vloot bombers de mogelijkheid krijgt om eeen ACU te bomben, die kans is met een vloot t3 gunships groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
BigFast schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:05:
Dat is allemaal leuk enzo, maar een t3 gunship is sterker dan een t3 bomber. Daarnaast zal het nauwelijks voorkomen dat je met een vloot bombers de mogelijkheid krijgt om eeen ACU te bomben, die kans is met een vloot t3 gunships groter.
Ik heb toch alwel behoorlijk wat games gezien waarbij een commander door een t3 bomber gesloopt wordt. Als je een paar t3 bombers hebt en je stuurt 50 interceptors en 50 scouts mee heb je een goede kans dat hij 2x raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

heb ook de engelse tech-tree binnen gekregen, goede service daar! :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
BaRF schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:45:
heb ook de engelse tech-tree binnen gekregen, goede service daar! :)
Hier ook, afgelopen zaterdag envelop met Engelse Tech-tree poster ontvangen. Helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:38:
[...]

Ik heb toch alwel behoorlijk wat games gezien waarbij een commander door een t3 bomber gesloopt wordt. Als je een paar t3 bombers hebt en je stuurt 50 interceptors en 50 scouts mee heb je een goede kans dat hij 2x raakt.
Een shield upgrade voor de commander is toch niet zo duur? Dan wordt het al weer een fractie lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De cybran ACU heeft een cloak en stealth upgrade, waardoor hij onzichtbaar wordt voor alles behalve een omni radar, ook erg effectief :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

StarLite schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:51:
De cybran ACU heeft een cloak en stealth upgrade, waardoor hij onzichtbaar wordt voor alles behalve een omni radar, ook erg effectief :)
De ninja-ACU. Laser, cloak/stealth en rapid fire upgrade 8)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
StarLite schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:51:
maar... dan weten ze nog steeds toch wie de ACU is als hij niet verschijnt by optische range... en bovendien is dat shit-duur. Enige upgrade die ik de SCUs geef is de allocator (3500 energy, 12 mass).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hapert het spel na een half uurtje ongeveer en wat het probleem is weet ik eigenlijk niet.
Al vermoed ik de Videodrivers.
Mijn specs:
AMD X2 64 5200+
2X 8800GTX SLI
16GB DDR2 Geheugen
Creative X-Fi Gamers Edition.
Windows 2003 R2 (SP2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigFast schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:05:
Mij is het altijd gelukt om met 20 t3 bombers een ACU te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Speelde gisteren een 3v3 op open palm, na een tijdje d/c er een ally en en gingen er een aantal commanders de lucht in.

Uiteindelijk werd het 1 (ik) vs2, ik dacht dat het redelijk hopeloos was maar toen ik eenmaal me fatboy + omni sensor op had kon ik zelfs oprukken met me leger. Toen me 2de fatboy klaar was had ik gewoon teveel firepower. Hij kwam ook nog een paar keer aan met Spiderbots maar die werden zo gruwlijk van afstand geslacht door mijn fatboys.

In mass siege bots tegen elkaar denk ik dat de fatboy misschien nog wel de beste experimental is, gewoon ook mass siege bots van jezelf ervoorzetten en zorgen dat ze je fatboy niet kunnen bereiken.

Dat ding legt echt gruwlijk snel alles van afstand in puin, het geluid dat 3 schietende fatboys maken is ook erectie verwekkend.
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 03:45:
[...]

Ik vindt persoonlijk dat je wel een soort "bunker" zou moeten kunnen bouwen voor je commander :)
Ik vindt annilation games helemaal niet meer leuk nu ik in een paar 3v3 games een lamer tegenover me had die als ik een redelijk base heb ze comm stuurt om afgeslacht te worden en mijn base in de explosie mee te nemen, erg laf om dit redelijk in het begin te doen imo. Had die game alsnog gewonnen thou omdat ik hem daarna begon in te toweren met tech2 defense (had geen res meer voor units).

[ Voor 30% gewijzigd door evilpin0 op 29-03-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer dan niet ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Crash op 29-03-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ik wordt geil van grote objecten die hard hun doel doorpiercen met gepaste accuratie en een zooitje achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

evilpin0 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:57:
ik wordt geil van grote objecten die hard hun doel doorpiercen met gepaste accuratie en een zooitje achterlaten.
Mooi gesproken ^^

Mjah, assassination... je stuurt 50 bombers op de basis van je vijand af, met als doel zen commie en het is gedaan...

vind het beetje dubbel...

je kan je natuurlijk goed tegen beide verdedigen, shitload afweer neer zetten, maar toch...

Gooide gister men cybran commie naar de basis van de tegenstander, met 1 cloak opgrade en wapen upgrade, maar zodra hij zichtbaar was werd hij HARD afgemaakt door stuk of 6 UEF tech 2 Point defence's.

Ding is imba zolang hij niet zichtbaar is, daarna issie zo stuk.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 02:57:
Bij mij hapert het spel na een half uurtje ongeveer en wat het probleem is weet ik eigenlijk niet.
Al vermoed ik de Videodrivers.
Mijn specs:
AMD X2 64 5200+
2X 8800GTX SLI
16GB DDR2 Geheugen
Creative X-Fi Gamers Edition.
Windows 2003 R2 (SP2)
Op welke maps en met welke setting speel je dan?
Je CPU is wat aan de krappe kant voor supcom, je 5200+ is toch een stuk trager dan bijv een C2D E6600. Zelfs de snelste Core2Duo's hebben moeite met grote maps en veel units. Misschien dat windows server 2003 niet zo goed omgaat met DirectX/vid drivers, probeer eens een dual boot met XP om te kijken of het dan beter draait?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:43
[b][message=27759119,noline]Mjah, assassination... je stuurt 50 bombers op de basis van je vijand af, met als doel zen commie en het is gedaan...
Voordat jij 50 bombers hebt .. Bovendien kun je je commander upgraden.Of zet hem onder water.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
writser schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:16:
[...]

Voordat jij 50 bombers hebt .. Bovendien kun je je commander upgraden.Of zet hem onder water.
Volgens mij als je 5/7 sam sites hebt zijn die 50 bombers (tech1) al afgeslacht voordat ze bij je comm zijn.

50 t3 bombers kost echter weer zoveel tijd om te maken dat je toch wat verkeerds heb gedaan als je tegenstander hiermee komt aanzetten.

ps. Kan iedereen die via gdp.net speelt zijn nick hier posten? Zitten er misshien wel wat got potjes in :)
mijn nick: johnsjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 03:45:
[...]

Je hebt ongeveer 10 -12 t1 bombers + air dominance nodig om vrij zeker een acu te killen. Ik doe het regelmatig. Ik scout regelmatig op air, dan ga ik interceptors bouwen om air dominance te krijgen en dan voor de t1 bomber rush.

Maar ik speel tegenwoordig eigenlijk bijna alleen 2 vs 2 ranked. Laatst bijna gewonnen tegen eshez en mentel. Maar we zijn best redelijk verder, want mentel wilde ook samen met unconqerable tegen ons spelen :D. Alleen dat stomme gpgnet reporting is bugged. Hij zegt 7 losses bij ons, terwijl dat er 3 moeten zijn. En 5 wins zijn niet gereport. Anders hadden we eerste, of sowieso tweede gestaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Het valt mij trouwens op (zoals al een paar andere opgemerkt hebben)...

Als je Player vs AI speelt en je trashed je tegenstander binnen 20 minuten door een flink unit aantal dan win je hoe dan ook al... of je nu op normal of op extreme speelt....

Beetje vaag...je zou wel verwachten dat de AI op extreme zeker in de beginfase van het spel al een flinke verdediging op stelt...dat doet deze dus niet...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:40:
[...]

Je CPU is wat aan de krappe kant voor supcom, je 5200+ is toch een stuk trager dan bijv een C2D E6600. Zelfs de snelste Core2Duo's hebben moeite met grote maps en veel units. Misschien dat windows server 2003 niet zo goed omgaat met DirectX/vid drivers, probeer eens een dual boot met XP om te kijken of het dan beter draait?
Dat is het probleem.
Er zijn geen nVidia drivers voor mijn Windows dus ik gebruik die van XP Pro
En DirectX heb ik ook een probleem mee.
Als ik dxdiag typ in "run" dan geeft hij versie 9 aan.
Maar bij de Videokaartinstellingen zegt hij dat ik versie 3 heb.
En met XP heb ik niks meer aan mijn geheugen.

Ik speel dan met alle settings op high.
AA is uit en shadow is op low (shadow vind ik niet nodig)
Ik speel dan op 81x81 en 40x40 maps met 4 tot 6 AI's

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
StarLite schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:40:
[...]

Niet waar, mijn amd x2 4400 overclocked draait perfect. Zelf bij 4v4 games tegen de computer merk ik alleen lage fps als ik inzoom op het slachtveld. Uitgezoomd draait het smooth zelf met superveel eenheden.

Misschien vertraagd 16gb ram zijn pc? Lijkt mij dat 16gb aan ram niet in dual channel kan en laat nou net dual core pc hier veel baat bij hebben.

eneh, 16gb is leuk. Maareh wat heb je eraan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Misschien leuk voor de OP.
Dit zijn de verschillende rangen die je bij GPGnet kunt krijgen:

Rookie
<1800
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomtalk.com/wp-content/uploads/2007/03/rookie.png

Class A
1800-1999
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomtalk.com/wp-content/uploads/2007/03/classa.png

Expert
2000-2199
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomtalk.com/wp-content/uploads/2007/03/expert.png

Master
2200-2399
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomtalk.com/wp-content/uploads/2007/03/master.png

Grandmaster
2400+ or 2400-2599?
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomtalk.com/wp-content/uploads/2007/03/grandmaster.png

Former Champion
Previously ranked #1, not currently
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomtalk.com/wp-content/uploads/2007/03/formerchampion.png

Champion
Ranked #1
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomtalk.com/wp-content/uploads/2007/03/champion.png

bron

Momenteel staat Unconquerable weer bovenaan met 2391 punten. Hij is bijna Grandmaster dus. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:38:
[...]

Niet waar, mijn amd x2 4400 overclocked draait perfect. Zelf bij 4v4 games tegen de computer merk ik alleen lage fps als ik inzoom op het slachtveld. Uitgezoomd draait het smooth zelf met superveel eenheden.

Misschien vertraagd 16gb ram zijn pc? Lijkt mij dat 16gb aan ram niet in dual channel kan en laat nou net dual core pc hier veel baat bij hebben.

eneh, 16gb is leuk. Maareh wat heb je eraan? :P
uh ... zijn pc? haar pc bedoel je.
en 16GB het is nodig voor mijn systeem want ik bewerk veel films en fotos en dat vraagt behoorlijk wat.
Soms verbruikt mijn systeem 8 tot 10GB Geheugen.
En het is allemaal dual channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:57:
[...]

uh ... zijn pc? haar pc bedoel je.
en 16GB het is nodig voor mijn systeem want ik bewerk veel films en fotos en dat vraagt behoorlijk wat.
Soms verbruikt mijn systeem 8 tot 10GB Geheugen.
En het is allemaal dual channel
sorry voor de "belediging" dan, ik dacht dat supcom veel te complex was voor een vrouw :+

anyway als je pc gaat schokken lijkt mij dat een software/driver issue.
Ik neem dat je wel gewoon de dual core fix (mptimer) hebt gebruikt?

@Adlermann
Ik heb je al een paar geprobeert toe tevoegen maar elke keer zit je ingame :(

Erg slecht ook hoor dat je geen berichtjes kan sturen naar iemand die ingame zit, gdp.net mag van mij wel helemaal overnieuw geschreven worden. Ook erg irritant join je een game, zie je aantal lagger ga je eruit freezed gpd.net weer 20 sec.

[ Voor 21% gewijzigd door evilpin0 op 29-03-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:04:
[...]

sorry voor de "belediging" dan, ik dacht dat supcom veel te complex was voor een vrouw :+

anyway als je pc gaat schokken lijkt mij dat een software/driver issue.
Ik neem dat je wel gewoon de dual core fix (mptimer) hebt gebruikt?

@Adlermann
Ik heb je al een paar geprobeert toe tevoegen maar elke keer zit je ingame :(
Ja, ik speel zo'n 15 2 vs 2 games per dag de laatste tijd. En ook 2 a 3 1 vs 1 ranked om mezelf weer in de top 50 te krijgen. Het liefst speel ik tegen de mensen rond 25-50, want daar krijg ik bijna altijd 20+ punten voor namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
LOL ik ben al blij als ik tijd heb voor 3 games per week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
M411007 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:33:
LOL ik ben al blij als ik tijd heb voor 3 games per week
Ik heb eigenlijk geen tijd......Maar 2 vs 2 is ook zo leuk :) En meestal duren de games toch maar 15 minuten. Vooral door de belachelijke spawn positions soms. Een snelle TML of heel snel naar t3. 4 botjes goed gemicroed maken gehakt van een commander.

[ Voor 29% gewijzigd door Adlermann op 29-03-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:36:
[...]

Ik heb eigenlijk geen tijd......Maar 2 vs 2 is ook zo leuk :) En meestal duren de games toch maar 15 minuten. Vooral door de belachelijke spawn positions soms. Een snelle TML of heel snel naar t3. 4 botjes goed gemicroed maken gehakt van een commander.
Dat vind ik nou zo jammer hé... deze game zou micro-en overbodig maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Adlermann schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:36:
[...]

...En meestal duren de games toch maar 15 minuten. ...
En dat vind ik toch ook wel erg jammer. In TA games kon ik me online (en soms off-line met wat andere AI's) toch wel uren vermaken. Commander weg, spel gewoon door laten gaan totdat de laatste unit opgespoord en vernietigd was. Dit soort snelle potjes is niet echt wat voor mij...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:40:
[...]
Dat vind ik nou zo jammer hé... deze game zou micro-en overbodig maken :'(
Micro kan nooit helemaal weg. Als ik m'n botjes niet micro krijgen ze een overcharge over hun heen. Dan zijn ze stuk. Als ik ze lekker op afstand van de commander laat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Stormtrooper schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:45:
[...]

En dat vind ik toch ook wel erg jammer. In TA games kon ik me online (en soms off-line met wat andere AI's) toch wel uren vermaken. Commander weg, spel gewoon door laten gaan totdat de laatste unit opgespoord en vernietigd was. Dit soort snelle potjes is niet echt wat voor mij...
Als je grote veldslagen wilt kun je beter custom games spelen ipv ranked. Vaak zie je ook nog wat verzonnen rules als 20 min. geen rush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Adlermann schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:28:
Maar ik speel tegenwoordig eigenlijk bijna alleen 2 vs 2 ranked. Laatst bijna gewonnen tegen eshez en mentel.
Heb je daar een replay van? Die zou ik wel eens willen zien! Lijkt me erg interessant en leerzaam. Heb laatst naar een replay van Eshez (1 vs 1) gekeken. Was ook een boeiend potje, dat na 35 minuten voorbij was met een overwinning van Eshez. In het begin ging het behoorlijk gelijk op, maar op een gegeven moment kreeg Eshez toch de overhand en vanaf dat moment was het feitelijk bekeken zaak. Vond het wel grappig dat de tegenstander van Eshez door bleef vechten tot z'n commander uiteindelijk kapot ging, terwijl hij toen al ver in de verdediging gedrukt was en geen kans meer had. In zo'n situatie, als ik zie dat m'n situatie hopeloos is, zal ik sneller geneigd zijn de ander te feliciteren en massa suicide te doen. Of is dat "not done" in dit soort ranked games?

Tering zeg, 15 potjes 2 vs 2 per dag? Waar haal je de tijd vandaan! :D Geniet er nog maar van, zolang het duurt, heh heh. Zodra je voltijds werkt, getrouwd bent en helemaal als je een kind hebt blijft er helaas nog maar weinig tijd over voor lekker gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Stormtrooper schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:45:
[...]

De custom games op grotere maps duren stukken langer hoor, vooral FFA.
Bekijk deze replay met FFA van top spelers maar eens. Duurt 2 uur en veel actie met nukes en experimentals.
Is wel met 2x recource en zonder mavor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Haay schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:51:
[...]

.. In zo'n situatie, als ik zie dat m'n situatie hopeloos is, zal ik sneller geneigd zijn de ander te feliciteren en massa suicide te doen. Of is dat "not done" in dit soort ranked games?
Soms zie je in die games dat de verliezer op het einde nog net met een paar T3 bots /T3 bombers/ gunships doorbreekt en de vijandelijke com vind. KABOOM en alsnog victory. ;)
Tering zeg, 15 potjes 2 vs 2 per dag? Waar haal je de tijd vandaan! :D Geniet er nog maar van, zolang het duurt, heh heh. Zodra je voltijds werkt, getrouwd bent en helemaal als je een kind hebt blijft er helaas nog maar weinig tijd over voor lekker gamen.
Wat dacht je dan van 2 kinderen en een vrouw die meer aandacht dan de pc wil. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
M411007 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:04:
Wat dacht je dan van 2 kinderen en een vrouw die meer aandacht dan de pc wil. :|
Gelukkig gaat mijn vrouw over het algemeen redelijk vroeg (gemiddeld 10 uur 's avonds) naar bed, zodat ik dan nog ff kan spelen. Tja, was dinsdagavond ook weer 00:15 uur toen ik de PC uit deed na SupCom spelen. Dus de wekker maar ff een half uurtje verzet, van 6:00 uur naar 6:30 uur. Dan maar half uurtje later op kantoor... ;) Moet ik alleen niet te vaak doen, anders krijg ik moeite m'n ogen open te houden tijdens de beruchte "afternoon dip" :D

[ Voor 10% gewijzigd door Haay op 29-03-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
[...]

Heb je daar een replay van? Die zou ik wel eens willen zien! Lijkt me erg interessant en leerzaam. Heb laatst naar een replay van Eshez (1 vs 1) gekeken. Was ook een boeiend potje, dat na 35 minuten voorbij was met een overwinning van Eshez. In het begin ging het behoorlijk gelijk op, maar op een gegeven moment kreeg Eshez toch de overhand en vanaf dat moment was het feitelijk bekeken zaak. Vond het wel grappig dat de tegenstander van Eshez door bleef vechten tot z'n commander uiteindelijk kapot ging, terwijl hij toen al ver in de verdediging gedrukt was en geen kans meer had. In zo'n situatie, als ik zie dat m'n situatie hopeloos is, zal ik sneller geneigd zijn de ander te feliciteren en massa suicide te doen. Of is dat "not done" in dit soort ranked games?

De replay tegen eshez en mentel heb ik vast nog wel ergens. Maar er is een nieuwe patch uit, dus die werkt toch niet fatsoenlijk meer. Er staan wel een aantal 3223 replays op www.gamereplays.org. De game poita vs eshez is wel aardig, vooral omdat eshez verliest :)

oh ja en in zo'n situatie probeer ik altijd een TML snipe. Soms gaat dat goed en heb je de game. Soms niet en dan verlies je alsnog ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 29-03-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:36

GmR

link naar de nieuwe patch:
http://thq.vo.llnwd.net/o...om_patch_3220_to_3223.exe

release notes:
Build 3223 represents a specific-purpose patch to fix a small set of critical issues, primarily a known desync. In this release:
Corrected known desync most frequently manifested by the 'transport full' condition, but which could cause desyncs in other areas.
'Cursor/Mouse Lag' issues manifested by delays in building previews when creating a build queue.
Minor fix to UEF campaign as a consequence of other fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
[...]
'Mass suicide'
Of is dat "not done" in dit soort ranked games?
Je moet sowieso niet ophouden met vechten voordat je dat hebt overlegd met je tegenstander vind ik. Een game is pas lekker als hij ook af gemaakt wordt vind ik. Dat is trouwens ook de reden dat ik assasination speel: tegen de tijd dat je bij supremacy alles gaat mollen zijn 40% van de gamers zonder een woord uitgelogd. Dat vind ik gewoon extreem lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Adlermann schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:13:
[...]

oh ja en in zo'n situatie probeer ik altijd een TML snipe. Soms gaat dat goed en heb je de game. Soms niet en dan verlies je alsnog ;)
wat is een TML snipe??

al die termen :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@elixabyte: Vreemd het loopt wel goed op mijn X2 5200+ met 4x 8800GTX en 16G ram en 25x 750Gig. Misschien moet je er toch nog maar twee 8800GTXen bij kopen. 8)7

Klinkt allemaal heel logisch die specs van jou. Blijkt maar weer dat je met genoeg geld nog een slecht systeem kan samen stellen _O-

[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 29-03-2007 20:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik heb een nieuwe replay vs eshez en mentel :(

http://www.stomforum.nl/~...en.SupremeCommanderReplay

En ook 1 tegen evilpin0 uit dit topic

http://www.stomforum.nl/~...on.SupremeCommanderReplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Tactical Missile Launcher sniping.

Stap 1: Bouw een tactical missile launcher in range van de plek waar je zijn commander vermoedt
Stap 1.1: Spam je TML met je engineers (ENGs), waardoor je als een malle heel snel tactical missiles bouwt.
Stap 2: Scout zijn commander, voor de precieze locatie (bijvoorbeeld met een lading scout planes). Met een tech 2 radar blijft zijn locatie nu zichtbaar op de map totdat hij beweegt in ieder geval.
Stap 3: Launch snel achter elkaar al je tactical missiles op de commander van je tegenstander. 2 hits zijn genoeg overigens.
Gevolg: Boom.

Overigens kun je op deze manier ook een stilstaande experimental of iets anders belangrijks eens flink onder vuur nemen. Belangrijk is dat de tegenstander er niet achter komt waar je mee bezig bent, zodat hij niet eraan denkt om TMD (tactical missile defense) te bouwen. Een goed idee is dan ook om je TML een nummer toe te wijzen, waardoor, als je scoutplanes hem gespot hebben, je meteen kunt doen: [nummer] -> L (='launch') -> Klik -> [nummer] -> L -> Klik etc.
De cybran TML kan heel snel achter elkaar schieten. One word of warning: als je teveel en veels te snel klikt, ook als je missiles op zijn, ontploft je TML soms opeens (weet niet of het daar aan lag hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ik had meer engineurs op me t3 fab moet zetten zo te zien en had een beetje slechte power management.

Maar gg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
ja, je deed het goed, viel me mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Dat was een vrij kansloze nederlaag idd. Waar denk jij dat het aan lag? Misschien te vroeg naar voren gegaan om daar een basis te bouwen, waardoor er geen resource overbleef om up te graden naar t2 mass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
te weinig fabrieken gebouwd. Mijn commander moest wel naar voren want ik wilde die startposition daar te pakken krijgen, maar mentel deed hetzelfde. En ik was te laat bij met fabrieken. Dus toen werd ik overlopen. Lang geleden dat ik zo'n t1 spam heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

hoe bekijk ik die replay's eigenlijk?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Geckoo schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:32:
hoe bekijk ik die replay's eigenlijk?
gpg net inloggen >> game (bovenin button) >> replay vault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:21:
te weinig fabrieken gebouwd. Mijn commander moest wel naar voren want ik wilde die startposition daar te pakken krijgen, maar mentel deed hetzelfde. En ik was te laat bij met fabrieken. Dus toen werd ik overlopen. Lang geleden dat ik zo'n t1 spam heb gezien.
als ik zo kijk naar de replay had mentel niet meer fabrieken dan jij. Hij koos eerder voor t1 arty, waardoor je ACU en je PD onder vuur kwamen te liggen. Zijn commander was net zo snel daar als de jouwe, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Risce schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 01:13:
[...]

gpg net inloggen >> game (bovenin button) >> replay vault.
Vreemd, na ik windows vista heb geinstalleerd en supcom heb geinstalleerd heb ik die replay vault toestand niet meer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gister de nieuwste update (build) voor SupCom gedownload, en toen wilde ik die replays die hierboven genoemd werden bekijken, maar dat ging dus al niet meer. Jammer dat die replays zo build-gevoelig zijn. :|
Nou ja, toen maar aan missie 5 van UEF begonnen. Toen de nukes op de diverse basissen gelaunched werden had ik 2 van de benodigde 4 anti-nukes online, dus 2 basissen deden boem. En omdat je 90% civilian buildings moet houden was het "Defeat". Volgende keer sneller bouwen dus, ha ha ha. Ach, als je weet wat er volgens het script komt kun je daar een volgende keer op anticiperen en gaat het allemaal een stuk makkelijker. En dat is nog maar het eerste stukje van missie 5. Ben benieuwd wat er nog meer komt in die missie, heh heh. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik speelde gisteren een grote ffa, ging erg lekker. Toevallig net daarvoor een replay gezien van uncoquere(ofzo) die bij toeval op de zelfde, zelfde locatie en zelfde faction speelde. Ik zag dat hij mass support comm ging, had ik maar even gedaan. Neem aan dat hij mass support comms ging voor de res die ze geven.

Na 2 tegenstanders geslacht te hebben (had eerst de lagger even afgeslacht :) ) had ik me anti nuke op, precies op tijd dacht ik want op me radar zag ik een nuke mijn kant op komen. Echter tot mijn verbazing deed de anti volgens mij helemaal niks, ik werd gewoon vol geraakt door ze nuke. Gebeurde zelfs tot 2x dat ik anti nukes had maar gewoon geraakt werd.

Die dingen zijn toch gewoon automatische? Ik hoorde iig maar 1 nuke geluidje dus ik ging ervan uit dat het er ook maar eentje was.

Had ook nog 6tech3 ships op een geven moment voor de kust van een turtelaar liggen, helaas werden me tech3 battleships geslacht door zijn tech3 artillery.

@Imagine
Ik had offc anti nukes gemaakt en rdy, er waren er wel 2 a 3 paraat toen ik genuked werd.

[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 30-03-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:55:
Ik ...........
or zijn tech3 artillery.
Voordat ze automagisch gaan moet je ze eerst vertellen dat ze dit mogen doen. Waarom de developers er niet voor gekozen hebben om meteen de autobuild aan te zetten is mij een raadsel. Teveel micro gedoe...

[Edit]
Maf. Misschien een bug?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Risce schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 01:15:
[...]

als ik zo kijk naar de replay had mentel niet meer fabrieken dan jij. Hij koos eerder voor t1 arty, waardoor je ACU en je PD onder vuur kwamen te liggen. Zijn commander was net zo snel daar als de jouwe, als ik me niet vergis.
Hij liep steeds iets voor met fabrieken, en hij had die extra start positie te pakken waardoor zijn econ beter was. Ik werd daardoor gedwongen mijn mexes agressiever te upgraden, waardoor met regelmaat mijn productie zo goed als stil kwam te liggen. Maar het was wel een leuke game. Die hard t1 spam :D

@Haay

Die replays zijn ook van de nieuwste build.....

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 30-03-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
evilpin0 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:55:
..op me radar zag ik een nuke mijn kant op komen. Echter tot mijn verbazing deed de anti volgens mij helemaal niks, ik werd gewoon vol geraakt door ze nuke. Gebeurde zelfs tot 2x dat ik anti nukes had maar gewoon geraakt werd.

Die dingen zijn toch gewoon automatische? Ik hoorde iig maar 1 nuke geluidje dus ik ging ervan uit dat het er ook maar eentje was.
..

@Imagine
Ik had offc anti nukes gemaakt en rdy, er waren er wel 2 a 3 paraat toen ik genuked werd.
Als de nuke van een UEF commander (upgrade) af kwam wordt ie niet door de anti-nuke tegen gehouden, maar moet je tactical missile defense hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Zou het best eens kunnen zijn :)
Volgende keer ook de tactical missle defense bouwen, maar die hebben niet zo groot bereik toch? Dan is alsnog een groot deel van je base weg als die 10 meter ervoor wordt neergehaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Tactical missile hebben toch niet zon grote splash dmg?? en neem ook aan dat je geen piepjes van een nuke hoort...

enige wat ik me kan bedenken is dat hij zen nukes buiten de range van jou antinuker gooide...

Wat ik me afvroeg, een shield generator, kan toch 1 shell van een T3 arty weerstaan? maakt niet uit welk type je hebt (cybran zonder upgrades of eaon)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Adlermann schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:01:
@Haay

Die replays zijn ook van de nieuwste build.....
Vaag. Toen ik de replay koos ging hij die laden, dan zie je dat warping scherm, en op het moment dat hij de game in zou gaan hoorde ik wel dat geluid van een commander die het veld in komt, en zag dat warping scherm half door het scherm van de omgeving waar de commander het veld in komt, en daar bleef het scherm op staan. Ging er dus van uit dat de replay van een andere build was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:14:
Tactical missile hebben toch niet zon grote splash dmg?? en neem ook aan dat je geen piepjes van een nuke hoort...

enige wat ik me kan bedenken is dat hij zen nukes buiten de range van jou antinuker gooide...

Wat ik me afvroeg, een shield generator, kan toch 1 shell van een T3 arty weerstaan? maakt niet uit welk type je hebt (cybran zonder upgrades of eaon)
Volgens mij kan een shield generator wel meer dan 1 shell weerstaan. Sterker nog, 1 tech 3 artillery krijgt een tech 3 shield niet eens down.
Als je je shields en gebouwen een beetje efficiënt plaatst kun je 3 tot 4 schietende tech 3 artillery opvangen. Al heb je dan wel een shield of 6 nodig. Een mavor is onbegonnen werk...

De Cybran heeft geen tech 3 shields. Dus met die fractie speel ik ook nooit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 08:55:
[...]
Vreemd, na ik windows vista heb geinstalleerd en supcom heb geinstalleerd heb ik die replay vault toestand niet meer... :'(
Het kan ook werken door met rechts op een naam te klikken >> Watch this players replays. In de chat kun je rank zien (sterren) en dus wie er goed zijn.

@haay: over die anti-nukes. Die moet je dus gewoon bouwen. Als je anti-nuke-gebouw net klaar was, dan had je dus geen anti-nukes gebouwd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Laatst online: 11-09 22:31
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:14:
[...]
De Cybran heeft geen tech 3 shields. Dus met die fractie speel ik ook nooit.
Cybran shields kun je op dezelfde manier upgraden als je commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Kokkers schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:46:
[...]

Cybran shields kun je op dezelfde manier upgraden als je commander.
is dat niet ongelooflijk duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Risce schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:06:
[...]

is dat niet ongelooflijk duur?
Volledige geupgrade T2 cybran shields zijn het duurst, het zwakst en coveren het minste gebied. (vergeleken met T3 UEF/Aeon shields)

[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 30-03-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Risce schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:22:
[...]

Het kan ook werken door met rechts op een naam te klikken >> Watch this players replays. In de chat kun je rank zien (sterren) en dus wie er goed zijn.
Werkt ook niet... ik heb de indruk dat mijn GPGNet nog niet is geupdate... Had GPG maar nooit die crappy GPGNet ontwikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
GPGNet an sich is niet zo heel brak. Meest irritante zijn de nil pings in de game lobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021

KruisVuur

...

Inmiddels heb ik mijn Supreme Commander ook besteld bij CD-WOW :). Ik heb aantal replays gekeken en wat mij opvalt is dat in het begin de commanders gewoon stil blijven staan en vanaf hun begin plek alles bouwen. Bij mij echter bouwt hij de eerste twee powerplants gewoon vanaf zijn plek, maar zodra hij een mass extractor moet bouwen loopt hij er eerst helemaal naar toe terwijl hij wel in range is :?. Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
KruisVuur schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:39:
maar zodra hij een mass extractor moet bouwen loopt hij er eerst helemaal naar toe terwijl hij wel in range is :?. Iemand enig idee hoe dit komt?
Als je uit range bent, moet je dus eerst een stukje lopen om in range te komen. Het script is echter zo dat als je uit range bent en naar in-range moet, de ENG of commander het hele stuk loopt totdat hij ernaast staat. Dat is part of the game.
Dit kun je omzeilen door een klein stukje te lopen in de build-volgorde te zetten (shift inhouden, niet alleen bij het aanklikken van constructieplekken, maar ook voor de move-commands, de blauwe streepjes). Je ziet dit goede spelers ook altijd doen in die replays (als je niet observer-mode hebt, maar een specifieke player alleen volgt, kun je shift inhouden om zijn waypoints te zien).

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.