Als je nou eens begint met je mening fatsoenlijke te beargumenteren dan kan het mss nog ergens toe leiden ipv een zinloze rant.OMD schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:03:
Volgens mij ben ik 1 van de weinige die er niet veel aan vind![]()
Heb hem vanmiddag gekocht, had toch nog een zooitje CD-bonnen liggen, maar ik kan het nou niet echt een leuke game vinden. Heb hem eigenlijk gekocht door de hype hier![]()
Ach ja, dan maar wachten op C&C3
Verwijderd
Hier ookalStarLite schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:09:
[...]
Same here, ook play.com zeker?
Als ik hem morgen nog niet heb maar eens mailen naar play.com waarom het zo lang duurt? het spekl is al 2 weken uit en ik heb hem nog steeds neit!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 23:11 ]
Ik had hem vanmiddag om mijn bureau liggen, zoals velen hier in het topic 
Net mijn 1e potje gedaan en gewonnen, de FPS was wel heel erg beroerd sinds het begin, maar dat kwam volgens mij omdat het het 1e potje met deze install was. De demo en de iso deden dat ook al.
Net mijn 1e potje gedaan en gewonnen, de FPS was wel heel erg beroerd sinds het begin, maar dat kwam volgens mij omdat het het 1e potje met deze install was. De demo en de iso deden dat ook al.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
mail me dan even, kijk wel of ik iets voor je kan beteken.OMD schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:03:
Volgens mij ben ik 1 van de weinige die er niet veel aan vind![]()
Heb hem vanmiddag gekocht, had toch nog een zooitje CD-bonnen liggen, maar ik kan het nou niet echt een leuke game vinden. Heb hem eigenlijk gekocht door de hype hier![]()
Ach ja, dan maar wachten op C&C3
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Gister was ook mijn Play.com pakje aangekomen. 's Avonds voor het slapen ff lekker op m'n dooie gemakje de eerste UEF missie gedaan. Werd wel de hele tijd geklaagd van "vergeet je je objectives niet?" en "schiet eens een beetje op". Maar ik zat ontzettend te genieten van m'n grote zwermen vliegtuigen, en m'n battle-groups van tanks+artillerie+anti-air die ik op verschillende plekken over de kaart richting de vijand bewoog. Helemaal uitgezoomed voor het grote overzicht, en soms ff inzoomen voor wat micromanagement. Heerlijk! Zat gewoon zo te genieten!
Ik vind het best pittig eigenlijk
maar misschien moet ik ook gewoon veel meer units maken, dat ik te gewend ben aan warcraft oid
Wat ik wel heel vet vind is dat de ene tactiek echt kansloos is - alsin complete legers resultaatloos gecrusht - en dat de andere tactiek geniaal kont schopt, met misschien maar een handvol units.
Gunboats zijn wel erg sterk vind ik trouwens
ben je een beetje op je gemak de boel aan het opbouwen (campaign uef), krijg je een inene een stamp gunboats over je basis alsof het niets kost.

Gunboats zijn wel erg sterk vind ik trouwens

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Ja, met Warcraft/StarCraft, de C&C games en daarvan afgeleiden heb je over het algemeen een veld met resources dat je moet leeg-harvesten. Is alles op de map leeggehaald, dan drogen je inkomsten op en kun je niks meer bouwen. Het gevolg hiervan is dat deze games meer focussen op kleinere aantallen units en het effectief omgaan met je resources.Clay schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:37:
Ik vind het best pittig eigenlijkmaar misschien moet ik ook gewoon veel meer units maken, dat ik te gewend ben aan warcraft oid
Wat ik wel heel vet vind is dat de ene tactiek echt kansloos is - alsin complete legers resultaatloos gecrusht - en dat de andere tactiek geniaal kont schopt, met misschien maar een handvol units.
Gunboats zijn wel erg sterk vind ik trouwensben je een beetje op je gemak de boel aan het opbouwen (campaign uef), krijg je een inene een stamp gunboats over je basis alsof het niets kost.
In TA en SupCom heb je in principe oneindige inkomsten en kun je dus blijven doorgaan met bouwen tot je tegen de unit-limit aanloopt. Maar dan moet je gewoon meer aanvallen zodat je door je verliezen onder die limiet blijft...
Verwijderd
Ik wacht ook nog steeds op mijn SC.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:09:
[...]
Hier ookalNu is hij trouwens Sold Out op Play.... Dit heb ik al vaak genoeg gehad met playusa, maar dan had de douane mijn pakketje weer eens onderschept
![]()
, maar bij play.com mogen ze dat niet en moeten ze dus gewoon normaal leveren lijkt mij en dat doen ze normaal binnen 5-7 dagen bij mij na verzenden....
Is er ergens al iets te vinden over het inleveren van je Franse techtree voor een Engelse? Ik ben een beetje in dubio bij wie ik moet gaan zeuren maar ik heb niet betaald voor franse meuk.
Sowieso raar, gisteren 1 SC Cybran edition binnen gehad van Play terwijl ik 3 besteld had
.
Sowieso raar, gisteren 1 SC Cybran edition binnen gehad van Play terwijl ik 3 besteld had
[ Voor 20% gewijzigd door IceStorm op 28-02-2007 10:26 ]
For technical support or general enquiries about THQ titles, please contact our customer service centre:IceStorm schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:25:
Is er ergens al iets te vinden over het inleveren van je Franse techtree voor een Engelse? Ik ben een beetje in dubio bij wie ik moet gaan zeuren maar ik heb niet betaald voor franse meuk.
Sowieso raar, gisteren 1 SC Cybran edition binnen gehad van Play terwijl ik 3 besteld had.
You can email our staff at eursupport@thq.com
klikIceStorm schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:25:
Sowieso raar, gisteren 1 SC Cybran edition binnen gehad van Play terwijl ik 3 besteld had.
Ik heb THQ UK gemailed en ze sturen nu een nieuwe engelstalige techtree
Gemailed naar welk adres? Want dat is een stuk goedkoper dan bellen!M411007 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:57:
Ik heb THQ UK gemailed en ze sturen nu een nieuwe engelstalige techtree
Verwijderd
Als je kunt mailen wil ik het ook nog wel overwegen. Ik ga niet voor een paar euro verbellen terwijl er gewoon een engelse techtree (of shortcut list?) wordt geïnstalleerd. Uitprinten is dan iets goedkoper
.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 12:23 ]
hiermee bedoel je dan het .pdf bestandje bij de install directory ?Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:18:
Als je kunt mailen wil ik het ook nog wel overwegen. Ik ga niet voor een paar euro verbellen terwijl er gewoon een engelse techtree (of shortcut list?) wordt geïnstalleerd. Uitprinten is dan iets goedkoper.
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Ik hoef het niet te beargumenteren toch? Ik vind er persoonlijk niet veel aan omdat het mij niet trekt.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:03:
[...]
Als je nou eens begint met je mening fatsoenlijke te beargumenteren dan kan het mss nog ergens toe leiden ipv een zinloze rant.
Ik heb hem gekocht omdat ik veel positieve dingen las en die zijn nog waar ook hetzij het niet mijn smaak is waar dit spel in rondspeelt.
Dus puur een persoonlijke smaak.
Zo beter?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Verwijderd
Ja, want in mijn editie, heb ik geen echte techtree gezien (UEF edition).Alien B.O.B. schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:27:
hiermee bedoel je dan het .pdf bestandje bij de install directory ?
Nou, nee. Iemand die twijfelt of het wat voor hem/haar is, heeft hier niets aan. Er zijn vast wel benoembare zaken waar je tegenaan loopt. Bijvoorbeeld dat je de kleur van de cursor niet kan instellen.OMD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:27:
[...]
Ik hoef het niet te beargumenteren toch? Ik vind er persoonlijk niet veel aan omdat het mij niet trekt.
Ik heb hem gekocht omdat ik veel positieve dingen las en die zijn nog waar ook hetzij het niet mijn smaak is waar dit spel in rondspeelt.
Dus puur een persoonlijke smaak.
Zo beter?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 12:37 ]
ja ok (bij mij zat die er ook niet bij )Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:35:
[...]
Ja, want in mijn editie, heb ik geen echte techtree gezien (UEF edition).
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Maar ff mailtje gestuurd naar eursupport@thq.com om een Engelse tech-tree map te vragen ter vervanging van m'n Supreme Commander Limited Edition Cybran Faction Pack van Play.com. Hoewel ik de game echt niet ga spelen met die map ernaast wil ik m'n game wel gewoon goed hebben...
Op gamespot staat een hardwarde guide voor Supreme Commander.
Hier staan ook wat de invloeden van verschillende grafische settings zijn.
Hier staan ook wat de invloeden van verschillende grafische settings zijn.
CPU
Make sure that your CPU won't be a bottleneck before you go out and purchase the latest in pixel-pushing power. If there's one component Supreme Commander can't get enough of, it's the CPU. The game lives on brute processing power--the more you give it, the better it runs. The game got progressively faster as we moved up the MHz scale, and the numbers went even higher when we moved to quad-core. Most games still don't take full advantage of multiple cores, but Supreme Commander sure does. Consider upgrading the CPU if you're still running on a single-core chip.
Voor betere performance:Memory
The large number of units that Supreme Commander can support at any given time means that you're likely to encounter hiccups when the action gets intense. The game will regularly throw hundreds of units on the screen, and your computer has to keep track of each one. We found that you'll need 1GB of RAM, at the bare minimum, to play the game effectively. If you've exhausted all the other video card and CPU upgrade avenues, you might want to consider bringing your total system memory up to 2GB or 4GB levels. We found that the game felt slightly more responsive with 4GB of memory even though it wasn't reflected in the frame rate results.
- medium settings nauwelijks minder mooi dan high
- shadows low nauwelijks minder mooi dan medium of high
- single screen 2x sneller dan dual screen
- CPU en GPU upgrade meer invloed dan mem (1gig aan te raden)
- min GeForce 7900GT / ATi 1950Pro grafische kaart (8800 voor high settings
)
[ Voor 0% gewijzigd door M411007 op 28-02-2007 16:00 . Reden: minder mooi inderdaad :) ]
Mee eens:Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:35:
[...]
Ja, want in mijn editie, heb ik geen echte techtree gezien (UEF edition).
[...]
Nou, nee. Iemand die twijfelt of het wat voor hem/haar is, heeft hier niets aan. Er zijn vast wel benoembare zaken waar je tegenaan loopt. Bijvoorbeeld dat je de kleur van de cursor niet kan instellen.
- Vind het overzicht van het battlefield te klein (1280x800)
- Vind de units niet echt denderend itt C&C
- Die Tech levels vond ik beter uitgewerkt in andere spellen
- Zoom idee werkt voor mijzelf voor geen meter, ik verlies echt het overzicht als ik uitzoom om vliegtuigjes te commanderen.
- Dat grote artillertie kanon waar ze een 1 uur over bouwen is een beetje teveel van het goede.
- Atoombommen achter elkaar afvuren
- Bij grote levels vind ik persoonlijk de engineers te langzaam verplaatsen, hoe irritant is dat.
en nog wel ee paar puntjes. (weinig tijd om te tikken zit op werk
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik denk dat je bedoelt dat medium setting nauwelijks minder mooi is dan high? Hoewel ik in een ander artikel screenshots op low, medium en high gezien heb, waarbij vooral met water (zee) veel verschil was tussen medium en high. Maar de grootste sprong in beeldkwaliteit haal je inderdaad bij de stap van low naar medium.M411007 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:20:
Voor betere performance:
- medium settings nauwelijks mooier dan high
- shadows low nauwelijks minder mooir dan medium of high
- single screen 2x sneller dan dual screen
- CPU en GPU upgrade meer invloed dan mem (1gig aan te raden)
- min GeForce 7900GT / ATi 1950Pro grafische kaart (8800 voor high settings
)
Nou, hier gaat het met een 7950GT anders perfect. Alleen bij het commanden van 500 units met 1 command hikt ie even. En als 7 spelers tegelijk spelen zonder fog-of-war.min GeForce 7900GT / ATi 1950Pro grafische kaart (8800 voor high settings )
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Dan speel je een beetje op de verkeerde manier.. ik bouw die uber experimentele Kannonen, in minder dan een paar minuten. Gewoon een kwestie van genoeg engineers er tegen aan te gooien..OMD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:43:
[...]
Mee eens:
- Dat grote artillertie kanon waar ze een 1 uur over bouwen is een beetje teveel van het goede.
Ik mis de vliegende egineers uit TA ook wel- Bij grote levels vind ik persoonlijk de engineers te langzaam verplaatsen, hoe irritant is dat.
en nog wel ee paar puntjes. (weinig tijd om te tikken zit op werk)
1 commander + 9 engineers.
40 minuten met genoeg resources. wat doe ik fout?
heb het over die ene super arti die 10000 energie wegtrekt per schot
Bouwtijd van 40 minuten bedoel je?OMD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:25:
Zo ja; veel meer tech 3 mass en energie constructor gebouwen maken,
En vervolgens met een stuk of 30 engineers (zoveel je kan eigenlijk) die artillery maken
Leuke Cybran missie
spoiler:
Bombardeer haar basis niet!
Ja lekker op tijd, mijn bombers hangen er al boven... alle 240 stuks.
"Je waagt het toch aan te vallen? Nog 1 keer en de computer core gaat er aan"
Snel stop drukken, alle bombers weg leiden...
Oh ze blijven gewoon stug droppen, k*t niet gesaved.
BooM, dag computer core, dag missie.
Ze mogen de snelheid van dit soort leuke context wel wat beter afstemmen.
Zoals hier boven te lezen, ik gooide al een basis plat toen me nog eens werd verteld dat ik die niet mocht aanvallen.
Ja lekker op tijd, mijn bombers hangen er al boven... alle 240 stuks.
"Je waagt het toch aan te vallen? Nog 1 keer en de computer core gaat er aan"
Snel stop drukken, alle bombers weg leiden...
Oh ze blijven gewoon stug droppen, k*t niet gesaved.
BooM, dag computer core, dag missie.
Ze mogen de snelheid van dit soort leuke context wel wat beter afstemmen.
Zoals hier boven te lezen, ik gooide al een basis plat toen me nog eens werd verteld dat ik die niet mocht aanvallen.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 18:18 ]
Verwijderd
40/50 engineers is idd redelijk standaard, dan schiet het bouwen idd lekker opSatch schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:29:
[...]
Bouwtijd van 40 minuten bedoel je?
Zo ja; veel meer tech 3 mass en energie constructor gebouwen maken,
En vervolgens met een stuk of 30 engineers (zoveel je kan eigenlijk) die artillery maken
gewoon een aantal engineers pakken en daarmee constant powergens + aanliggende mass create-dingen maken, lange queue maken. En zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de 100% zit (met massa), constant engineers bijbouwen daarvoor. (je weet dat je fabrieken sneller kan laten createn, door ze assisten met engineers?)
40 min? Zet je de gamesnelheid toch wat hoger.
kwam er laatst pas achter dat dat kan..M411007 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:56:
40 min? Zet je de gamesnelheid toch wat hoger.
skirmish speel ik nu meestal op +1 of +2 speed.
Vind ik toch net ff lekkerder als op normale speed
welke speeds gebruiken jullie?
[ Voor 9% gewijzigd door Sinester op 28-02-2007 18:18 ]
Hello there
Verwijderd
ik doe altijd een quantum gateway bouwen en dan stuk of 4 ACU (comanders) bouwen/gaten. Die bouwen veel sneller als de tech 3 engineers. Maar die ACU's duren ook ffOMD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:25:
liever die ACU's, kan je ook lekker upgraden zodat ze imba snel bouwen
net als je commie zelf, ding bouwt echt imba snel!
Gisteren ook de laatste missie van UEF uitgespeeld, erg koel ook weer.
spoiler:
opzich wel jammer dat het hetzelfde lvl is als Cybran (en prolly ook als AEON denk ik)
Had er serieus moeite mee om die zooi monkey lords tegen te houden eerste paar keer, had echt een HARDE verdedigings linie opgebouwt, maar ze liepen er zo overheen (letterlijk
) en die laser van ze...
Maar paar fatboys derbij en ze waren SNEL toast, die 4 kanonnen van zon fatboy doen goed veel pijn!
Hele defence stukje was daardoor zo geregeld (hoewel die 60 tech 3 gunships ook wel hielpen
)
Had er serieus moeite mee om die zooi monkey lords tegen te houden eerste paar keer, had echt een HARDE verdedigings linie opgebouwt, maar ze liepen er zo overheen (letterlijk
Maar paar fatboys derbij en ze waren SNEL toast, die 4 kanonnen van zon fatboy doen goed veel pijn!
Hele defence stukje was daardoor zo geregeld (hoewel die 60 tech 3 gunships ook wel hielpen
Battle.net Spud#2543
die T3 bombers werken bij mij echt het beste (maar inderdaad ook na de tweede keerTepelStreeltje schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:31:
liever die ACU's, kan je ook lekker upgraden zodat ze imba snel bouwen
spoiler:opzich wel jammer dat het hetzelfde lvl is als Cybran (en prolly ook als AEON denk ik)
Had er serieus moeite mee om die zooi monkey lords tegen te houden eerste paar keer, had echt een HARDE verdedigings linie opgebouwt, maar ze liepen er zo overheen (letterlijk) en die laser van ze...
Hele defence stukje was daardoor zo geregeld (hoewel die 60 tech 3 gunships ook wel hielpen)

een 3 nukes als ze net de kaart op komen wil ook wel helpen
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Geckoo schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:03:
[...]
die T3 bombers werken bij mij echt het beste (maar inderdaad ook na de tweede keer)
een 3 nukes als ze net de kaart op komen wil ook wel helpen
spoiler:
Eerste keer had ik echt 0.0 ground units en was bij de tweede wave toast
Echt spannend was de tweede keer. Ik had vanaf het begin 20 T2 artillerie later bouwen net boven de basis samen met T3 shields, sams en T3 'minimechs'. Daarnaast nog 2 volgeladen nuke launchers en 10 Battleships aan beide kanten van het smalle stuk. In de eerste wave had ik 1 spiderbot met 2 nukes neer terwijl de artillerie en schepen de andere pakten. Uiteindelijk toch 3 vd 5 shieldgens weg en maar 4 stuks artillerie over
Meteen al mn engineers aan het herbouwen gezet terwijl je de volgende al aan ziet komen. Op het eind toch gered zonder echte schade voorbij de verdedigingslinie, maar de spanning van het snel herbouwen en het zien aanspringen van een shield 1sec voordat die bombers overvliegen is echt prachtig in dit spel.
Één ding wat ik nou wel jammer vind is het feit dat je unitlimit ook je gebouwencue stopt. Zo liet ik vol goed vertrouwen ergens een nukedefence bouwen en vroeg ik me af, terwijl een nukepiepje zo leuk te horen was, waarom ik dat rotding nergens kon vinden... Iig zat ik weer onder mn limit daarna

Verwijderd
Als je een echte meester bent in supcom, zoals ik, dan laat je niet met je sollen.
Als je jezelf op moet offeren dan doe je dat.
Als je jezelf op moet offeren dan doe je dat.
Ik speel het spel onder Windows Vista Ultimate 32bit, 3800+ x2 AMD, 2GB DDR2, GeForce 7900GT en het draait super. Mijn resolutie is 1680x1050 en de details staan op high. Ook met enorme klappers en atoombommen gaat het vloeiend.
Maargoed, zijn er hier mensen die ervaring hebben met het hosten van een multiplayer game via internet. Is dit mogelijk? Of moet het altijd via een centrale server? Ik bedoel dus gewoon de LAN optie, alleen dan over internet.
Maargoed, zijn er hier mensen die ervaring hebben met het hosten van een multiplayer game via internet. Is dit mogelijk? Of moet het altijd via een centrale server? Ik bedoel dus gewoon de LAN optie, alleen dan over internet.
Citeerde hij de halve wereldbevolking..
Tijd voor een breedbeeld scherm.OMD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:43:
Wacht maar tot er 300 units in elkaar kletteren en overal mooie shields oplichten. C&C 3 is ook leuk, maar niet vernieuwend. Company of Heroes ziet er nog een stuk beter uit bijvoorbeeld.- Vind de units niet echt denderend itt C&C
Volgens mij is die zoomfunctie juist ideaal om overzicht te krijgen, ik ervaar dat ook zo.- Die Tech levels vond ik beter uitgewerkt in andere spellen
- Zoom idee werkt voor mijzelf voor geen meter, ik verlies echt het overzicht als ik uitzoom om vliegtuigjes te commanderen.
Gaaf.- Dat grote artillertie kanon waar ze een 1 uur over bouwen is een beetje teveel van het goede.
Vergeet niet dat het een RTS is. Het strategische aspect is dus erg belangrijk, en ik vind dat ze dat heel goed uitgewerkt hebben. Juist als je de hele map in kaart brengt zie je aan de icoontjes over welke units je beschikt en kan je makkelijk selecteren en aanvallen.- Bij grote levels vind ik persoonlijk de engineers te langzaam verplaatsen, hoe irritant is dat.
Dat er zulke extreme units inzitten maakt het juist interessant. Dan kan je gewoon 2 dagen over een potje doen, dat is nog eens wat anders. En als je geen zin hebt kies je gewoon een kleine map.
De RTS zoals C&C hebben we nou wel gezien, SC brengt het geheel weer een stap verder.
Citeerde hij de halve wereldbevolking..
- nieuwe patch heeft een nieuwe interface die een stuk kleiner is, alt + up key volgens mij.OMD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:43:
[...]
- Vind de units niet echt denderend itt C&C
- Die Tech levels vond ik beter uitgewerkt in andere spellen
- Bij grote levels vind ik persoonlijk de engineers te langzaam verplaatsen, hoe irritant is dat.
- in C&C heb je 10/20 tot some 50 unites in supcom 500. c&c is weer een real time tactics spel supcom is voor het eerst echt een real time stragegie game
- als je de zoom niet lekker vind werken is er iets heel erg mis met je, ik wil nu zoomen in alle games die ik speel. en met de C&C demo bleeft ik maar het scrolwheel gebruiker maar er gebeurde niks.
- die aller grootste t4 arty unit is ook een game-ender daar die schiet met pin-point accuratie. als je die kunt bouwen dan heb je eigenlijk al gewonnen dus het moet lang duren en hij moet duur zijn.
- atoombommen zijn ook duur, en je hebt teminste anti nukes wat je bijna nergens anders ziet in RTS'en
- leer met transporters te werken. van farrie routes tot transports die fabrieken assisten tot gewoon een single transport die je met 2 klikken voor mekaar kunt hebben (als je unit geselecteerd is, right click on transport, hold shit, right click on destination, klaar)
single player zal C&C wel leuker zijn als supcom (maar haalt het niet bij company of heroes) maar multiplayer is supcom echt onovertroffen.
[ Voor 4% gewijzigd door Countess op 01-03-2007 08:05 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Verwijderd
Je kan met ALT + pijltje omhoog de interface op een andere plaats zetten. Aan de rechter- of linkerkant neemt 'ie minder ruimte in. In de eerste patch is er zelfs een minimalistische HUD bijgekomen, waardoor je bijna alleen maar speelveld overhoudt.OMD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:43:
[...]
Mee eens:
[...]
Waarschijnlijk zuig ik enorm op RTS gebied, heh heh. Had dinsdagavond UEF level 1 in de campagn gedaan, en dat was uiteraard een eitje. Vervolgens gisteravond blij aan UEF level 2 begonnen. Eerste poging strandde omdat ik nauwelijk verdediging gebouwd had in die 2e basis die je moet activeren. Dus nieuwe poging en dat wel meteen goed aangepakt. Daarna was die basis een vesting en hoefde ik daar niet meer op te letten. Maar uiteindelijk heeft het me in totaal 2½ uur speeltijd gekost voordat ik de Aeon commander te grazen had. Had het achteraf gezien een stuk sneller kunnen doen, maar dat is als je precies weet hoe de map in elkaar zit en waar de zwakke plek bij de tegenpartij zit. Oh ja, ik speel de campaign op medium level...
Trouwens, ik vind die inkomende berichtjes van de tegenpartijen met oproep om me bij hun aan te sluiten of dat ik zal boeten voor m'n misdaden enzo ook wel grappig, ha ha.
Trouwens, ik vind die inkomende berichtjes van de tegenpartijen met oproep om me bij hun aan te sluiten of dat ik zal boeten voor m'n misdaden enzo ook wel grappig, ha ha.
De hoeveelheid units bepaalt niet of iets strategisch of tactisch is. Als je units moet bouwen is het niet tactisch. De Myth serie van spellen is tactisch, Ground Control is tactisch, Total Annihilation: Battle Tactics is, zoals het al aangeeft, tactisch.Countess schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:27:
- in C&C heb je 10/20 tot some 50 unites in supcom 500. c&c is weer een real time tactics spel supcom is voor het eerst echt een real time stragegie game
Real Time Tactical spellen worden er veel te weinig gemaakt.
Ik speel het spel altijd via Himachi, dan kun je gewoon een langame starten en kan iedereen je joinen die ook via himachi verbonden is. Dit werkt in mijn ogen beter dan via gpgnet.Kogando schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:48:
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Gister even de demo van de nieuwe C&C geprobeerd. Ziet er mooi uit maar ik betrapte mezelf erop dat ik steeds wilde zoomen. Daarnaast baalde ik ervan dat je geen loop kan maken van je buildqueues enz enz. Terug naar supcom
Ha gisteren de demo maar eens gedwonload, en zonder tutorial direct begonnen. Ik moest wel even zoeken naar sommige functies maar toch voelt de besturing wel "natuurlijk" aan.
Weet iemand waar ik een complete lijst van de sneltoetsen kan vinden? Ik kan wel halve lijsten vinden maar ik kan nergens vinden hoe ik bijvoorbeeld een attack-move beweging maak.
(Toch maar eens het volledige spel kopen
)
Weet iemand waar ik een complete lijst van de sneltoetsen kan vinden? Ik kan wel halve lijsten vinden maar ik kan nergens vinden hoe ik bijvoorbeeld een attack-move beweging maak.
(Toch maar eens het volledige spel kopen
Wahaha, ja ach, ik onderschatte level 2 ook enorm. Probleem was dat om het kwartier de vijand aanviel met een stuk of 50 vliegtuigen. Hierdoor werd mijn leger af en toe gehalveerd. Uiteindelijk iets van 1 uur en 45 minuten gedaan over die missie. De truc die ik gebruikte was om een leger in het zuiden te plaatsen, en daar allemaal tech 2 defense turrets te bouwen. Uiteindelijk werd de enemy commander nieuwsgierig waar alle kogels vandaan kwamen, en maakte mijn turrets gehakt van de enemy commander.Haay schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:13:
Vervolgens gisteravond blij aan UEF level 2 begonnen. Eerste poging strandde omdat ik nauwelijk verdediging gebouwd had in die 2e basis die je moet activeren. Dus nieuwe poging en dat wel meteen goed aangepakt. Daarna was die basis een vesting en hoefde ik daar niet meer op te letten. Maar uiteindelijk heeft het me in totaal 2½ uur speeltijd gekost voordat ik de Aeon commander te grazen had.
Verwijderd
Ik speel de campaing gelijk op hard maar ik moet zeggen dat het niet echt aanvoelt als hard. Nu kan het ook zijn dat ik het geweldig vind om een basis te bouwen die goed te verdedigen is en dat daarom de computer er niet doorheen komt. Dit geeft mij tijd een leger te bouwen en de cpu basis aan gort te schieten.
Maar gewoon de manier waarop het spel speelt is erg prettig. Vooral de zoom functie. Je snapt niet waarom dat niet in elke rts zit. Ik kijk vaker in satelliet view dan vlak boven de grond.
Patfinding mag nog wel wat verbeteren. Vooral grote objecten als schepen en tech 4 gevallen doen snel moeilijk.
De formatie opstelling van schepen is ook iets te ver uit elkaar.
Maar gewoon de manier waarop het spel speelt is erg prettig. Vooral de zoom functie. Je snapt niet waarom dat niet in elke rts zit. Ik kijk vaker in satelliet view dan vlak boven de grond.
Patfinding mag nog wel wat verbeteren. Vooral grote objecten als schepen en tech 4 gevallen doen snel moeilijk.
eens, dat vind ik echt het nadeel, zelf wacht ik met smart op een patch die de unit limit er af sloopt, ideaal voor mij want ik speel nogal als 'bunker'Firestone schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:25:
[...]
spoiler:Eerste keer had ik echt 0.0 ground units en was bij de tweede wave toastEcht spannend was de tweede keer. Ik had vanaf het begin 20 T2 artillerie later bouwen net boven de basis samen met T3 shields, sams en T3 'minimechs'. Daarnaast nog 2 volgeladen nuke launchers en 10 Battleships aan beide kanten van het smalle stuk. In de eerste wave had ik 1 spiderbot met 2 nukes neer terwijl de artillerie en schepen de andere pakten. Uiteindelijk toch 3 vd 5 shieldgens weg en maar 4 stuks artillerie over
Meteen al mn engineers aan het herbouwen gezet terwijl je de volgende al aan ziet komen. Op het eind toch gered zonder echte schade voorbij de verdedigingslinie, maar de spanning van het snel herbouwen en het zien aanspringen van een shield 1sec voordat die bombers overvliegen is echt prachtig in dit spel.
Één ding wat ik nou wel jammer vind is het feit dat je unitlimit ook je gebouwencue stopt. Zo liet ik vol goed vertrouwen ergens een nukedefence bouwen en vroeg ik me af, terwijl een nukepiepje zo leuk te horen was, waarom ik dat rotding nergens kon vinden... Iig zat ik weer onder mn limit daarna

Voor formaties, terwijl je de rechtermuis inhoud scollen voor meerdere formaties. Zit ook een scheepsformatie bij die erg dicht op elkaar zit, gebruik ik altijd voor base bombardementenVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:54:
Ik speel de campaing gelijk op hard maar ik moet zeggen dat het niet echt aanvoelt als hard. Nu kan het ook zijn dat ik het geweldig vind om een basis te bouwen die goed te verdedigen is en dat daarom de computer er niet doorheen komt. Dit geeft mij tijd een leger te bouwen en de cpu basis aan gort te schieten.
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Ik vind het alleen jammer dat als je schepen ergens naartoe stuurt, dat ze eerst 'in colone' gaan staan. Hierbij gaan ze dus een stuk achteruit varen, voordat ze eindelijk naar hun eindpunt toe gaan.Mystic_X schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:50:
[...]
Voor formaties, terwijl je de rechtermuis inhoud scollen voor meerdere formaties. Zit ook een scheepsformatie bij die erg dicht op elkaar zit, gebruik ik altijd voor base bombardementen
Verder is het bij de eerste missies wel irritant dat je nog niet meteen zo'n air staging platform kan maken.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Firestone schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:25:
[...]
spoiler:Eerste keer had ik echt 0.0 ground units en was bij de tweede wave toastEcht spannend was de tweede keer. Ik had vanaf het begin 20 T2 artillerie later bouwen net boven de basis samen met T3 shields, sams en T3 'minimechs'. Daarnaast nog 2 volgeladen nuke launchers en 10 Battleships aan beide kanten van het smalle stuk. In de eerste wave had ik 1 spiderbot met 2 nukes neer terwijl de artillerie en schepen de andere pakten. Uiteindelijk toch 3 vd 5 shieldgens weg en maar 4 stuks artillerie over
spoiler:
had wel 40 arties staan, maar mocht niet baten 
Ik vind ingraven ook heerlijk, maar bij de missies zit ik zo ontzettend snel op de 500 units...
moet meestal halverwege de missies men halve basis herorganiseren
als je opgegeven moment gewoon genoeg tech 3 power plants en mass fabs hebt kan je net zo goed alle MEX die ver uit je basis liggen slopen om weer units er bij te maken
Battle.net Spud#2543
Gister een vet gevecht tijdens skirmish. Toen selecteerde ik 200 units, klikte op 'val basis aan' en zag de FPS duikelen naar 1 beeld per seconde . Ik heb het spel bewaard en ga verder als ik een dual core heb. Zit nog te twijfelen of ik tot april moet wachten ivm prijsverlagingen dual core.
Zijn er trouwens benchmarks van dit spel met verscheidene dual core processoren onder extreme omstandigheden (lees: 500 units). Ik hoor van veel mensen dat het spel met een dual core processor vloeiend verloopt, echter lees ik nergens onder welke omstandigheden ze een 'vloeiend' spel hebben.
Zijn er trouwens benchmarks van dit spel met verscheidene dual core processoren onder extreme omstandigheden (lees: 500 units). Ik hoor van veel mensen dat het spel met een dual core processor vloeiend verloopt, echter lees ik nergens onder welke omstandigheden ze een 'vloeiend' spel hebben.
Verwijderd
Ah, dit wist ik nog niet. Dat gaat zeker gebruikt wordenMystic_X schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:50:
[...]
Voor formaties, terwijl je de rechtermuis inhoud scollen voor meerdere formaties. Zit ook een scheepsformatie bij die erg dicht op elkaar zit, gebruik ik altijd voor base bombardementen
Nou ik heb een x2 3800 en ik kan best veel units(400-500) maken en er mee aan de wandel gaan maar als er geknokt moet worden dan daalt de framerate vrij fors. Vooralsnog geef ik voor een groot gedeelte de schuld aan de videokaart (6600gt). (alles staat uit alleen fidelity op medium).OCTheEagle schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:13:
Gister een vet gevecht tijdens skirmish. Toen selecteerde ik 200 units, klikte op 'val basis aan' en zag de FPS duikelen naar 1 beeld per seconde . Ik heb het spel bewaard en ga verder als ik een dual core heb. Zit nog te twijfelen of ik tot april moet wachten ivm prijsverlagingen dual core.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 13:15 ]
Verwijderd
Alez, morgen kan mag ik contact opnemen met Playcom, dan gaan ze dat pakje van mij zoeken.
Zijn er hier nog op dit forum die op hun pakje wachten?
Heb zelf een Athlon dual core en geen vertragingen bij meer dan 500 units. Het enige dat vertragend kan werken zijn zware graphics (veel explosies), maar verder geen enkel performance probleem.OCTheEagle schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:13:
Ik heb ook al een X2 3800+ en de performance is normaliter wel goed. Alleen in de campaign als je zo'n filmpje van zo'n gast/wicht krijgt die je op gaat jutten (meestal in de trant van 'waarom is die basis nog niet stuk?') dan stottert het als een aap bij mij. Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?
Great minds think in parallel gutters.
Reboot geprobeert ?Count schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:56:
Ik heb ook al een X2 3800+ en de performance is normaliter wel goed. Alleen in de campaign als je zo'n filmpje van zo'n gast/wicht krijgt die je op gaat jutten (meestal in de trant van 'waarom is die basis nog niet stuk?') dan stottert het als een aap bij mij. Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?
Ik heb een issue met SC . Dat als ik de game opstart en gewoon lekker speel .
En dan na X periode SC weer afsluit . En dan in dezelfde windows sessie SC weer opstart.
Dan stotteren alle filmpjes.
De logo filmpje, intro filmpje, filmpje in de background van de menu , en ook de fimlmpjes van de character conversations dus ook die ingame.
En als die gebeuren dan stottert de game ook ja .
Ik weet niet wat het is . Maar een reboot lost het altijd op .
Wel irritant.
Ik ga vanavond a morgen een image restoren van toen m`n hele OS + appz installed & configged was.Dus gewoon schoon weer .
En kijken of het dan nog voorkomt .
Ik vermoed zelf - Audigy gebeuren ( Lees je veel over i.v.m SC ) of codec issues wat je met sommige games / codecpacks weleens hebt .
Goed . Nu over mijn eigen issue met de game waar ik nog niemand over heb horen klagen behalve ik ( in SC deel 2 ) .
Aankomende weekend ga ik 2 vs 2 doen met bekenden .
En later op de nacht natuurlijk de free for all battle royalem et 4 spelers wat wel de nodige backstabberij te weeg brengt whehehe .. maargoed
Ik stuitte bij een match vs me maat al op massive de-sync problemen .
Wij 2 vs 2 AI met 1000 unit cap .
Wij hebben allebei 1.5 mbit upload en dualcore en meer dan 2 Gb ram .
Dus daar lag het niet aan .
Nu dacht ik bijmezelf .. hey .. ik zie "load" staan bij de map selection als je host bent.
Dus je kan ook saven en later dorogaan met de skirmish ?
Niet dus .. je kan nergens saven .
2 vragen vloeien hieruit voort
- Hoe voorkom je desyncs ? 1000 units gewoon not done bij meer dan 2 players ?
- Bij welke condities kan je een online skirmish saven om verder te gaan ?
[ Voor 27% gewijzigd door lithiumangel op 01-03-2007 16:25 ]
Verwijderd
Ik heb hem vandaag binnen gekregenVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:11:
Alez, morgen kan mag ik contact opnemen met Playcom, dan gaan ze dat pakje van mij zoeken.
Verwijderd
19e
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 23:06 ]
Het eerste waar je je overheen moet zetten is je hele idee van RTS zoals je ze normaal speelt. Hier is 6 land fabrieken ook vroeg in de missie's vrij normaal. Moet je ff lerenVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:02:
[...]
19e. Ik moet er wel ff in komen... Ben van nature een C&C speler en dit is toch ietsjes anders... Ik heb nog niet helemaal door welke units ik het beste kan bouwen. Ben nu met de lvls bezig, ben bij lvl2 van UEF en die ging hopeloos slecht
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ja het zeker wennen dat je resource nooit opraken (je kan meer gebruiken dan dat je toevoert maar op gaan ze niet)
Als je idd c&c gewent bent dan doe je het rustig aan qua tanks, inf, etc.. want die resource raken een keer op.
hier is gewooon zoveel mogelijk bouwen en liefst 1 (of meer) productie plaast dan de tegenstander.
Als je eenmaal door 1 campain bent dan weet je het wel
Als je idd c&c gewent bent dan doe je het rustig aan qua tanks, inf, etc.. want die resource raken een keer op.
hier is gewooon zoveel mogelijk bouwen en liefst 1 (of meer) productie plaast dan de tegenstander.
Als je eenmaal door 1 campain bent dan weet je het wel
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
In Supreme Commander is een benchmark ingebouwd. Rechtsklik je shortcut en voeg de optie "/map perftest" toe aan je target. Het wordt dan zoiets: C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe" /map perftest
Er gaat dan een timedemo van 6 minuten lopen waarna de resultaten te zien zijn. Ook worden de min, max en avg framerates gepresenteerd. 30 fps of hoger is voor een RTS goed.
Hoe hoger de Supcom score hoe beter.
Op deze manier kun je je settings testen en zodanig wijzigen tot het spel optimaal loopt op jouw configuratie.
Er gaat dan een timedemo van 6 minuten lopen waarna de resultaten te zien zijn. Ook worden de min, max en avg framerates gepresenteerd. 30 fps of hoger is voor een RTS goed.
Op deze manier kun je je settings testen en zodanig wijzigen tot het spel optimaal loopt op jouw configuratie.
ahh thnxM411007 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:45:
In Supreme Commander is een benchmark ingebouwd. Rechtsklik je shortcut en voeg de optie "/map perftest" toe aan je target. Het wordt dan zoiets: C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe" /map perftest
dat is wel handig om te testen wat nou het beste systeem is voor dit spel
offtopic:
ik had trouwens dit als fps min[1.36] max[52.60] avg[23.082]
en me score was 10016
ik had trouwens dit als fps min[1.36] max[52.60] avg[23.082]
en me score was 10016
[ Voor 6% gewijzigd door Alien B.O.B. op 02-03-2007 11:07 ]
Weet iemand nog een manier om missies in de singleplayer te skippen?
Zat in missie 5 ofzo van de UEF, maar blijkbaar is Supcom zo handig om saves en profiles op je windows partitie op te slaan ipv in mijn documenten, zodat dee harde schijf vol liep en mn profile corrupt werd. Resultaat: hele profile weg, en ik kan overnieuw gaan beginnen met alle missies

Iemand in dit topic zei al Ctr+K op je commander aan het begin van een missie, maar dat werkte niet.
Zat in missie 5 ofzo van de UEF, maar blijkbaar is Supcom zo handig om saves en profiles op je windows partitie op te slaan ipv in mijn documenten, zodat dee harde schijf vol liep en mn profile corrupt werd. Resultaat: hele profile weg, en ik kan overnieuw gaan beginnen met alle missies

Iemand in dit topic zei al Ctr+K op je commander aan het begin van een missie, maar dat werkte niet.
je wel, je gaat dan dood, op het overzichts scherm staat er dan volgens mij rechst onderin skip
Trouwens idd puntje van aandacht. Save files lopen idioot snel tot 100(en) MB's.
Mensen zoals ik, die elk half-uur een nieuwe save aanmaken moeten daar toch wat mee uitkijken
Zag gister niksvermoedend dat ik al 3,5 gig aan savegames heb :x
Mensen zoals ik, die elk half-uur een nieuwe save aanmaken moeten daar toch wat mee uitkijken
Zag gister niksvermoedend dat ik al 3,5 gig aan savegames heb :x
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
De savegames worden hier opgeslagen:
Waarbij je natuurlijk 'Peter' moet vervangen door je eigen gebruikersaccount
code:
1
| C:\Documents and Settings\Peter\Local Settings\Application Data\Gas Powered Games\SupremeCommander\savegames\Peter |
Waarbij je natuurlijk 'Peter' moet vervangen door je eigen gebruikersaccount
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Ik was net 3 uur bezig met skirmishen tegen 7 computers, crashed hij kijhard op het moment dat ik aanval..
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
Dan moet je tussentijds opslaanMakkelijk schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:29:
Ik was net 3 uur bezig met skirmishen tegen 7 computers, crashed hij kijhard op het moment dat ik aanval..
Ik heb het spel nu 14 dagen, en ik moet zeggen dat het een heel leuk spel is. Ik ben totaal geen gamer, maar me broer had het erover, en toen ik met 50 euro een media bonnen van me baas in de free record shop stond gingen me handen toch wel kriebelen.
Echter vind ik de Tech3 bombers best overpowered, en de Aeon Collusus is helemaal overpowered.

En ik wil een tech3 point defence
Voor de prijs van 1 Colossus koop je >180 T3 tanks en die hebben gezamelijk meer dan 3x zoveel HP dan de GC. En SAMs + Shields werken best ok tegen T3 bombers.Aeon Collusus is helemaal overpowered.
Great minds think in parallel gutters.
maar das nie leuk!Count schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:50:
[...]
Voor de prijs van 1 Colossus koop je >180 T3 tanks en die hebben gezamelijk meer dan 3x zoveel HP dan de GC. En SAMs + Shields werken best ok tegen T3 bombers.
en je moet aan je unit cap denken, daarbovenop komt nog, dat wanneer je basis helemaal staat, je toch genoeg resources er bij krijgt.
Hopelijk zoveel dat je RUIMSCHOOTS genoeg regen om de productie van 180 tanks + experimentaltje kan bouwen.
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
Misschien is er in Mijn documenten een map aangemaakt.4Real schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:57:
Ik moet nu al iets van 300 screenshots hebben, maar heb er tot op heden nog keer 1 gevonden
Is er trouwens een command waarmee je die intro filmpjes kunt skippen? De helft van de laadtijd bestaat uit het laden van het intro filmpje, wat ik altijd skip.
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Gas Powered Games\SupremeCommander\screenshots?4Real schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:57:
Ik moet nu al iets van 300 screenshots hebben, maar heb er tot op heden nog keer 1 gevonden
Verwijderd
Is bij mij ook. Heb ook de Aeon Edition besteld bij Bol en de DVD is ook UEF gelabeled, maar de contents zijn van Aeon.TheBlasphemer schreef op zondag 18 februari 2007 @ 02:53:
Zijn er meer mensen die de limited editions hebben gekocht?
Ik heb bij bol.com de Aeon package gekocht, en ben zeer teleurgesteld.
Het enige wat je extra krijgt is een bonus CD, die door een fout als EUF Bonus CD is gelabeled, en een kaartje.
Het schijnt dat er in sommige landen nog een tech-tree kaart bij zit, maar die is nergens te bekennen.
Ook het boekje is raar, aangezien de achterkant met de hotkeys geheel in het frans is
Kortom, zeer teleurgesteld. Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die de bonus-edition hebben gekocht en ook zo teleurgesteld zijn
De achterkant van de manual is idd ook Frans. Nogal slordig werk idd, maar ja, het gaat om het spel en dat is het belangrijkste.
Nieuwe patch!
Mooi, geen SecuROM meerSupreme Commander Update: 3220 Release Notes
March 2, 2007, 3:44 pm
Blue screen crashes: Resolved an issue where some users were experiencing hard crashes after applying the 3189->3217 patch.
SecuROM: The disc-check security feature has been removed (except for Polish, Russian, and Chinese-Traditional releases).
Language Updates: Polish Unicode fix for some missions' localization data.
MP Exploit Enhancement System: The game now verifies that an enhancement order is valid before proceeding.
Mini UI: Construction manager, Queue manager, and Selection manager now stretch horizontally to fill the bottom of the screen.
In-Game Chat
Shift+Enter now sends chat to allies.
Incoming messages will no longer prevent strategic zoom function or display factional icons.
Messages should no longer disappear in an active chat window.
Special Note: 8-Player Games: A known issue exists for Update 3220, where some 8-player games experience crashes during gameplay. Initial testing indicates a memory allocation issue. However, stats indicate that 8-player games are approximately .5% of all games being played, so our decision was to release the update with this known issue.
Special Note: SecuROM and Mod Users: If you have modified your game in order to defeat SecuROM disk authentication (or performed any modification, for that matter), it is likely that Update 3220 will cause problems for you. To correct this, you must uninstall Supreme Commander, reinstall and then connect to GPGnet to patch up.
Verwijderd
Nog wel SecuROM, maar je hoeft de DVD niet meer in de drive te hebben om te kunnen spelen. Da's idd erg prettig.
ahhh dat is idd heel erg prettigVerwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:49:
Nog wel SecuROM, maar je hoeft de DVD niet meer in de drive te hebben om te kunnen spelen. Da's idd erg prettig.
Ik ben sowieso van plan de game aan te schaffen. Graag wil ik met een paar gasten selectief tegen elkaar spelen (net zoiets als custom in WC3). Ik neem aan dat zoiets mogelijk is? Vroeger met TA deden we altijd (goede oude tijd)
Ik zie nl. zo 123 geen goede review van de mogelijkheden op internet.
Verwijderd
Erg prettig dat de SecuROM er af is, dat was toch wel een kleine ergernis, die 5-10 seconden diskcheck.
Raar trouwens dat de savegames niet in een Supreme Commander of de My Documents subfolder geplaatst worden. De meeste spellen doen dat wel, en dat is prettig. Ik heb op C alleen windows en wat applicaties staan, Games en My Documents heb ik (voor overzicht) op een andere schijf staan. Goed dat ik hier las dat de savegames op C worden opgeslagen, anders was mijn C schijf (die ik niet heel groot heb gemaakt) snel volgelopen.
Nogmaals; vrij raar, en ik heb dacht ik geen optie gezien om dit savegame-path te veranderen... hopelijk te veranderen in een toekomstige patch...
Raar trouwens dat de savegames niet in een Supreme Commander of de My Documents subfolder geplaatst worden. De meeste spellen doen dat wel, en dat is prettig. Ik heb op C alleen windows en wat applicaties staan, Games en My Documents heb ik (voor overzicht) op een andere schijf staan. Goed dat ik hier las dat de savegames op C worden opgeslagen, anders was mijn C schijf (die ik niet heel groot heb gemaakt) snel volgelopen.
Nogmaals; vrij raar, en ik heb dacht ik geen optie gezien om dit savegame-path te veranderen... hopelijk te veranderen in een toekomstige patch...
klik met rechts?Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:07:
[...]
dan selecteer je hem juist, hij vroeg of je het kon wegselecteren. zit er zelf ook weleens mee.
Verwijderd
ben ik de enige die last heeft van de update van vandaag?
Het spel draait duidelijk minder soepel (en niet een klein beetje),
je merkt overal lag, met name bij het in-en uitscrollen en bij het selecteren van units dmv een een 'selectievierkant'. Als je rechtermuisknop inhoud en gaat bewegen zodat er een vak onstaat loopt het vak wel een halve seconde achter op mn pointer, en zelfs t schuiven over de knoppen zit vertraging in (het oplichten), echt overal.
( X6800 + 7800 + 2gb ram)
je merkt overal lag, met name bij het in-en uitscrollen en bij het selecteren van units dmv een een 'selectievierkant'. Als je rechtermuisknop inhoud en gaat bewegen zodat er een vak onstaat loopt het vak wel een halve seconde achter op mn pointer, en zelfs t schuiven over de knoppen zit vertraging in (het oplichten), echt overal.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 16:42 ]
Toch wel een minpuntje dat savegames iets van 50 mb per stuk zijn, zullen ze dat in een patch verbeteren?
Is er trouwens een command waarmee je dat intro-filmpje kunt skippen?
Verder is't leuk om te weten dat het 'credits' filmpje iets van 300 mb is. Is het kijken van het credits filmpje echt de moeite waard dan?
Verder is't leuk om te weten dat het 'credits' filmpje iets van 300 mb is. Is het kijken van het credits filmpje echt de moeite waard dan?
Verwijderd
Escape?OCTheEagle schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:21:
Toch wel een minpuntje dat savegames iets van 50 mb per stuk zijn, zullen ze dat in een patch verbeteren?
Tja..
Nu is het:
- spel starten -> cd check -> laden laden laden -> intro filmpje -> escape -> laden laden laden -> beginscherm
Ik heb liever
-> spel starten -> cd check -> laden laden laden -> beginscherm
Nu is het:
- spel starten -> cd check -> laden laden laden -> intro filmpje -> escape -> laden laden laden -> beginscherm
Ik heb liever
Verwijderd
Nee hoor, nu is het:OCTheEagle schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:11:
Tja..
Nu is het:
Ik heb liever
- spel starten -> laden laden laden -> intro filmpje -> escape -> laden laden laden -> beginscherm
Wel ff de laatste patch installen
zelfde link als voorheen, alleen ff de nummertjes aanpassenVerwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 02:24:
Heeft iemand een link naar de patch? Ik DL patches liever zelf ipv automatic updates.
(kzal ff de link zoeken)
edit:
nu dusAstennu schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:33:
Voor de liefhebbers de .exe versie van de patch:
http://thq.vo.llnwd.net/o...om_patch_3189_to_3217.exe
http://thq.vo.llnwd.net/o...om_patch_3217_to_3220.exe
of
http://thq.vo.llnwd.net/o...om_patch_3189_to_3220.exe
om vanaf een schone install te patchen
[ Voor 44% gewijzigd door GmR op 04-03-2007 10:12 ]
Verwijderd
Nee, zijn vrij veel andere mensen die hier last van hebben. Wel even op het forum daar plaatsen of een bugreport insturen, want het is zo goed als onspeelbaar, hoe meer mensen ermee zitten, hoe meer prioriteit het heeftVerwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:30:
ben ik de enige die last heeft van de update van vandaag?
Thanks, toegevoegd aan SPGrandmasteR schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:06:
[...]
zelfde link als voorheen, alleen ff de nummertjes aanpassen
(kzal ff de link zoeken)
edit:
[...]
nu dus
http://thq.vo.llnwd.net/o...om_patch_3217_to_3220.exe
of
http://thq.vo.llnwd.net/o...om_patch_3189_to_3220.exe
om vanaf een schone install te patchen
Verwijderd
Je krijgt nog een soort audio epiloog tijdens de credits te horen. Dus in geval van UEF die generaal die een kleine speech houdt enzo.OCTheEagle schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:21:
spoiler:
Ik vond het trouwens minder leuk dat je dan 'ge-deactiveerd' wordt, net zo van 'zo, nu hebben we geen commanders meer nodig', ook beetje jammer dat ze hiervoor gewoon het beginfilmpje nemen en omgekeerd afspelen 
Verwijderd
Al mensen hier die met dual monitor setup werken?
Het is echt fantastisch, geweldig goed overzicht. Zeker als je verderop ben in de game, speel je meer op je (hele grote) minimap op monitor 2, dan dat je je main screen gebruikt.
Alleen kun je nie meer makkelijk naar rechts scrollen, want dan ga je naar je 2de scherm.
Het is echt fantastisch, geweldig goed overzicht. Zeker als je verderop ben in de game, speel je meer op je (hele grote) minimap op monitor 2, dan dat je je main screen gebruikt.
Alleen kun je nie meer makkelijk naar rechts scrollen, want dan ga je naar je 2de scherm.
Ik speel het ook met 2 monitors ja. werkt wel goed. Scrollen heb ik geen problemen mee, doe ik toch met de middenmuisknop. Hoewel ik ook vaak gewoon uitzoom en dan inzoom waar ik wil zijn.
Enige nadeel voor mij is dat ik de monitor van m'n 2e PC gebruik dus als ik het spel speel heb ik geen MSN meer ofzo. Vinden sommige personen wel eens lastig als ze me wat te melden hebben
Enige nadeel voor mij is dat ik de monitor van m'n 2e PC gebruik dus als ik het spel speel heb ik geen MSN meer ofzo. Vinden sommige personen wel eens lastig als ze me wat te melden hebben
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Verwijderd
JaVerwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:35:
Al mensen hier die met dual monitor setup werken?
Verwijderd
Nog een vraagje over de camera van het spel (ik ben er nu net aan begonnen). Standaard is er een top down view. je kan roteren via insert en delete toetsen. Allemaal heel goed. Alleen vind ik geen acceptabele manier om de camera te tilten, zodat je bvb de units niet langs boven, maar langs de zijkant kan zien. Je kan wel met de spatie + mouse move de angle veranderen, maar van zodra je deze loslaat wordt het view gereset naar het originele top down. Wat er wel is, is de free cam mode (CTRL + V). Eens deze op "on", blijft de gekozen angle wel blijft staan. Probleem is dan dat je, als je uitzoomt geen unit icons meer te zien krijgt (was toch bij mij het geval). Is er een mogelijkheid om het view te tilten en tegelijk de unit icons te behouden?
Tnx!
Tnx!
Verwijderd
Ok, mijn pc vind een 81x81 map met 2 vs 1 niet zo heel tof
. En die klootzakken knallen steeds mijn nukes neer vlak voordat ze op de grond komen, maar gelukkig staan de anti-gevallen binnen schotsrange van mijn T3 gunships fleet
. Leuk spel, maar helaas zal ik wel een nieuwe pc moeten hebben, maar die ging er toch wel allang komen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 20:17 ]
Dit topic is gesloten.