[RTS] Supreme Commander - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.681 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Omdat een goede start van groot belang zou ik graag willen weten hoe jullie het aanpakken? (skirmisch/internet)

Zelf doe ik als volgt:
Commander selecteren en gelijk 4 mass extracters bouwen (meestal staan er 4 in de buurt) dan 3 power generators en tegen die drie een land factory bouwen. Dan weer 3 power generators aan elkaar en dan een airfactory. Intussen maakt de land factorty engineers (3 of 4, afhankelijk van de map) om die mass extractors te laten maken op de andere plekker op de map.
Hierna volgt het gewone spelen eigenlijk, basis verder opbouwen en defence opstellen.

Zo komt het eruit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.archanox.demon.nl/sc.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 25-02-2007 16:29 . Reden: plaatje toegevoegd voor duidelijkheid ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibah
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07-2023
Okay, misschien een stomme vraag van een newby. Maar ik heb t slechts een paar keer gespeeld tot nu toe.

Wat maakt het uit of je die energy generators tegen gebouwen zet of niet?! Kun je dan sneller bouwen? krijg je meer energy? Ik had t verder nergens kunnen vinden dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Ik doe het als volgt:

Mass, 3x Power, Land Factory, 3x Mass, 3x Power, Land Factory, 3x Power, Land Factory, 3x Power, Land Factory.

Bij de eerste fabriek bestel ik 1 engineer en 2 tanks, dat laat ik loopen. Bij de 2e, 4 tanks en 1 engineer. De 3e en 4e fabriek maken tanks en scouts.

De eerste paar engineers laat ik overal op de map Mass extractors bouwen. Als mijn command klaar is met de eerst reeks gebouwen bouw ik 4x Power, Air factory, 4x Power, Air factory. Als het een map met zee is laat ik uiteraard ook een haven bouwen.

@ Wibah

Als je een power generator bouwt tegen een mass fabricator verbruikt deze minder engergie. Als je power storages bouwt tegen power generators genereren ze meer power en als je hetzelfde doet met mass storage tegen mass fabricators - werkt niet bij lvl 1 mass fabricators - genereren deze meer mass. Ik denk dat het bij fabrieken niet echt veel uit maakt qua productie snelheid als je ze er direct tegen aan plaatst.

[ Voor 28% gewijzigd door Draconis op 25-02-2007 16:30 ]

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Oke, is het jullie opgevallen dat units kunnen "upgraden" in de zin van red alert style, ik had een sam staan die meer dan 100 units uit de lucht geknalt had, en hij kreeg allemaal "medailes" in het status schermpje. Weet iemand of het uberhoupt uit maakt hoeveel units een unit gekiled heeft, worden ze er sterker van, of is het puur voor de lol dat er bij staat hoeveel kills iemand gemaakt heeft. Verder een zeeer vet spel, vind alleen de campaigns een beetje kort, heb in 1 weekend de aeon campaign uitgespeeld en mn broertje op de zelfde pc de UEF campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draconis schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:27:
Ik doe het als volgt:

Mass, 3x Power, Land Factory, 3x Mass, 3x Power, Land Factory, 3x Power, Land Factory, 3x Power, Land Factory.

Bij de eerste fabriek bestel ik 1 engineer en 2 tanks, dat laat ik loopen. Bij de 2e, 4 tanks en 1 engineer. De 3e en 4e fabriek maken tanks en scouts.

De eerste paar engineers laat ik overal op de map Mass extractors bouwen. Als mijn command klaar is met de eerst reeks gebouwen bouw ik 4x Power, Air factory, 4x Power, Air factory. Als het een map met zee is laat ik uiteraard ook een haven bouwen.

@ Wibah

Als je een power generator bouwt tegen een mass fabricator verbruikt deze minder engergie. Als je power storages bouwt tegen power generators genereren ze meer power en als je hetzelfde doet met mass storage tegen mass fabricators - werkt niet bij lvl 1 mass fabricators - genereren deze meer mass. Ik denk dat het bij fabrieken niet echt veel uit maakt qua productie snelheid als je ze er direct tegen aan plaatst.
Ik zelf bouw eerst twee power tegen de eerste lege mass spot, daarna twee Massextractors, dan nog een power, eerste landfactory, nog twee mass en nog een power. Dan staan er vier power naast die landfactory en bouw ik er nog eentje naast. Daarna is het tanks pompen en een airfactory bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:27
Zjosh schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:45:
Oke, is het jullie opgevallen dat units kunnen "upgraden" in de zin van red alert style, ik had een sam staan die meer dan 100 units uit de lucht geknalt had, en hij kreeg allemaal "medailes" in het status schermpje. Weet iemand of het uberhoupt uit maakt hoeveel units een unit gekiled heeft, worden ze er sterker van, of is het puur voor de lol dat er bij staat hoeveel kills iemand gemaakt heeft. Verder een zeeer vet spel, vind alleen de campaigns een beetje kort, heb in 1 weekend de aeon campaign uitgespeeld en mn broertje op de zelfde pc de UEF campaign.
Ergens in een database met alle units in het spel zag ik inderdaad dat eenheden veterancy kunnen opbouwen, soms tot niveau 5. Dit leverde allerlei voordelen zoals extra hitpoints. Wanneer een eenheid veterancy verkrijgt en hoe varieert per unit. Ik had hier ook niks over gelezen in de manual ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12
Ik laat hem eerst 2 mass-extracters bouwen, dan 2 powerunits, dan een landfactory. Die een aantal tech1 units. Die laat ik de rest van de beschikbaren Mass extracters opbouwen. Vaak heb je een punt voor een hydro-powerplant (whatever), die laat ik dan ook maken. Dan rustig 1 tech 1'er power en mass-storage laten plaatsen rondom de mass-extracters en powerplants.

Een paar turrets op strategische punten.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trenchdog schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:59:
[...]

Ergens in een database met alle units in het spel zag ik inderdaad dat eenheden veterancy kunnen opbouwen, soms tot niveau 5. Dit leverde allerlei voordelen zoals extra hitpoints. Wanneer een eenheid veterancy verkrijgt en hoe varieert per unit. Ik had hier ook niks over gelezen in de manual ed.
Weet iemand hier meer van? Dan kan ik dit nl. in de SP verwerken, is vrij handige info imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mits je genoeg energy hebt, wat geloof ik niet haalbaar is om daar genoeg van te hebben :)

ging ff wat fout, had quote vna starlite zen post moeten zijn :)

over die mobiele vulcan ;)

komt zo nog post van me aan met wat erg handige feitjes.
was nog opzoek naar post ergens op een forum waar alle link-bonussen staan...

[ Voor 57% gewijzigd door TepelStreeltje op 25-02-2007 18:44 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Energy is niet zozeer het punt, maar eerder Mass. Zeker in het begin van het spel zul je merken dat mass een groot probleem is, gewoon massaal power generators bouwen lost je energy probleem zo op. Op T3 is mass en energy niet zo'n probleem meer, tenzij je experimental units aan het bouwen bent natuurlijk.

Wat trouwens wel helpt, is replays kijken van de echte Supcom pros. Deze kun je vinden op www.gamereplays.org/supcom.

[ Voor 28% gewijzigd door Draconis op 25-02-2007 18:29 ]

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:47:
[...]

Weet iemand hier meer van? Dan kan ik dit nl. in de SP verwerken, is vrij handige info imho :)
Mmm, er is nog erg weinig informatie te vinden. Het wordt op de grote forums zijdelings genoemd, maar niemand weet er het fijne van. De database die wèl gedetailleerde gegevens bevatte is niet meer online. Maar, iedereen is het er over eens dàt het bestaat, omdat het in de code van de units is teruggevonden.

Anyway, nu weer eens klooien met m5 UEF op hard. Moet nog wel wat ervaring op doen (of wat meer geduld hebben O-) )

[ Voor 10% gewijzigd door Trenchdog op 25-02-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Het linken levert een percentage winst op.
als je dus bij een mass fab. 4 mass storages zet levert dat 25% (meen ik) winst op.
omdat het 1 mass is boeit het niet zoveel. maar bij grotere gebouwen is het intresanter.

Veterancy is idd erg leuk!

maar het is bij 50 100 200 en 500 kills (oid, zal overzicht nog ff opzoeken).
bij vet.lvl 5 krijgen ze HP regen en per level meer dmg.

thats it eigenlijk ;)

FF paar dingetjes die ik hier en daar van fora gehaald heb;
Pay attention to the adjacency bonuses.

Particularly with Mass Extractors and Mass Storage.

A MEX (Mass Extractor) with surrounded on all four sides (adjacency only counts horizontally or vertically, not on a diagnal, though I think if it's slightly off it still counts) with a MS (Mass Storage) increases MEX output by 50%.

Energy works the same way, ES (Energy Storage) next to power producers will cause the power producers to make more energy.

Additionally, a single MC (Mass Converter) will give a perminent -1 mass per second cost to production at a factory. Power production there will reduce power costs.

Energy adjacent to stationary artillery will decrease load-times. Energy production next to radar will decrease radar energy costs.

They can also chain-react and explode. For example, a MC explodes with more damage than it's own HP. That means any MC next to it will also explode, etc. It's enough that it will destroy any small facilities in adjacency with it, so you can create chains of destruction if you put MC's next to eachother. Solution? Don't.

The Factory decreased mass bonus never increases past the -1, so don't bother with more MC (I read all of this on the GPG forums).

I have seen the power of mass storage next to mass extractors. Better yet, as the MEX go up in teirs, the bonus stays at the percentage, thus making them produce alot more.

Putting energy next to a MEX does reduce it's energy cost to produce, but energy is so much more plentiful that it's wasteful to do that compared to mass storage.

Next: The Cybran ACU can upgrade with two levels of stealth and two levels of construction.

Combined with it's mini-microwave laser, and it can be as devistating or more so than a Monkeylord.

How you ask?

The first level of stealth protects you from vistual inspection when activated, but not from radar. The second protects you from radar as well, and you'll only be revealed by the inner yellow circles of Omni sensor arrays and commander units (it's not a big circle). Avoid these areas and you're completely invisible.

The first level of construction lets you access all tier-1 structures and tier 2 structures, and build even faster. With the second level, you can supposedly put up a Tier 2 point defense in 4 seconds, by yourself. While stealthed. You'll be able to build stealth emmiter towers, thus you can stealth a firebase.

Combine that with the microwave laser and some anti-air, and you can destroy virtually anything save an ACU or a smart commander to puts up an Omni sensor within yellow ring range of you.

Yes, your firebase can be destroyed, but what can't be? You. And you can put it right back up again under their nose. If they send ground forces, your microwave laser will devistate them, and they won't be able to return fire. Air forces? Anti-air while you heal it. Naval? Put up sheilds and point defense, maybe tactical missile silo's.

Again, something I stole from GPG forums. I've yet to try the commander thing, but it sounds so cool I can barely contain myself.

________

More tips:

Cybran Shield units upgrade in the same manner as the ACU and SCU.

They have four teirs. Each tier adds strength to the shield, and covers more volume. They also take more time to recharge and reactivate when knocked down.

They also remain operationaly while upgrading, but only if you don't run out of mass or energy to power their upgrade.

Cybran tactical missile silo's are much more accurate, and thus more devistating, than their medium artillery. Cybran heavy artillery, however, is pretty bad-ass.

Remember, you can pause construction; it's better to pause some of your builders so that resources continue to come in steadily and you keep producing everything than to have start-and-stop construction, IMO. An alternative is to pause your builds that aren't a priority.

Just remember to turn off the pause. For example, ACU's that are paused will show the upgrade animation while paused, but will not upgrade. It's very easy to forget.

You can use engineers to accelerate upgrades on shields, ACU and SCUs, and constructing missiles as well as constructing units or upgrading factories or mass extractors.

The cybran Mantis (teir 1 heavy destroyer spider bot) is the spam-unit of choice for Cybrans because it has a more powerful gun and can heal itself to a degree. I prefer to rely on Mantis units as skirmish/raiders until I get to tier 3 rather than focus much on the tier 2 units. Toss in some anti-air with your skirmishers and you should do fairly well, the exception being if you come up against a walled defensive position (your Mantis and Hunger teir 1 bots, as well as your direct-fire tanks from teir 2, cannot shoot over the walls).At tier 3 go with the Loyalist Siege-bots for your land attack force. They have pretty good offensive capability, can fire over walls, and perhaps most importantly, built in tacticle missile deflection. This effectively nueters the tier 2 missile units. Supposedly on rare occasion they can even deflect an enemy Nuke, but I have never seen this (I've never seen the computer fire a nuke).

While Artillery might not be as useful as you'd like vs enemy naval bombardment, tactical missiles are. They attack the ground, and with slower moving ships, they do a heafty amount of damage (I think 6400 over their AOE, which means one tactical missile will destroy a destroyer). I don't think there are any ships with anti-missile capabilities.

The monkeylord's got everything except reasonable anti-air and long range. It's to cannons turn and fire too slowly for aircraft, it does have torpedo's, and it's main gun will devistate buildings and land units, but it's virtually defenseless vs Air. Therefore, the best unit to destroy it with, save massed artillery or missiles (or a stealthy ACU capture using SCU EMP stun and ACU capture beam, perhaps... I haven't tried that) is strategic bombers (each Cybran strategic bomb is the equivolent of a heavy artilley shot). Gunships are a close second. I would not recommend massed land-units unless that's all you have (if you watch the E3 video, you know what happens to massed land units). Monkeylords are stealthed (not to optical sensors though, just Radar).

The Soulripper does have anti-air and anti-ground, but it supposedly will get eaten up by anti-air, which is common. Teir 3 sam sites, for example, have a huge range of coverage.

The rapid-fire long-range artillery unit supposedly has paper armor, but if you defend it well and fully power it, it's probably the most devistating weapon in the game. For those who remember TA, it's like having a moving Gatling Bertha. I dare say Nukes aren't so devistating except for their accuracy, and with this, a bit of inaccuracy is nice so that you waste the whole base.

The cybran missile sub is overly expensive, but supposedly has the advantage of also having torpedos (which apparently the UEF and Aeon missile subs do not have). The missile subs also apparently have a faster rate of fire than regular missile silo's, which might make them capable of breaking through anti-missile defenses easier.

The expense in building them is frankly unnecessary. I still haven't managed to finish a battleship.

Supposedly a fully upgraded ACU (both builder upgrades) can build a Monkeylord in about 1.5 minutes. That's scary, is it not?

Nothing jams Sonar, yet. Combine that with the long range of Sonar and the devistating power of torpedo's, and Subs become useless very fast. This also means don't leave your commander underwater if you can help it. Even with the torpedo arm upgrade, teir 1 subs will rip him apart en-masse.

Supposedly a good tier 2 economy is required for the first stealth and builder upgrades, and a teir 3 economy for the second stealth and builder upgrades, as well as the microwave laser arm upgrade. Keep that in mind; don't go for the ACU upgrades too soon.

SCU's efficiency upgrade is GREAT. 2400+ energy per second, 12 mass per second. This means you can effectively use massed SCU's to power your economy. They produce almost as much energy as a tier 3 power gen, almost as much as a teir 3 mex (half what a tier 3 mass constructor produces), and they can assit in building, as well as move. While the fully upgraded ACU is still the fastest builder around, the SCU's can be damn fast as well, and will start out with access to teir 3 construction.

In short, build SCU's and get their efficiency upgrades.

The UEF has the best air power. It is very reminiscent of brawler storms from TA. The UEF's shields also go up faster since they are simply heavy T3 shields instead of upgraded t2 shields like the cybrans. Cybrans seem to have the best land units, but their aversion to personal shields means that you need to repair them more often. Although linked T3 mass makers and T3 power generators produce loads of resources, they explode in chain reactions, making a single precision hit from an opponent game ending. Use support commanders and spaced T3 mass makers for your late game resources as sACUs are mobile, strong, and produce terrific resources.

Nukes are mostly worthless. The amount of metal that goes into one is ludicrous, and the build times for the launcher itself is insane. Those resources are much better suited for cushioning your army.

Do not rely too heavily on SAM sites. They cannot kill incoming aircraft. If you have only invested in SAM sites, then strategic bombers can fly in and kill any unit/structure of yours. It is best to keep a strong T3 fighter presence that is continuously patrolling outside of your base. Make sure that there are T2 air staging facilities to fuel them and the patrolling planes will automatically return to heal themselves(which is ridiculously fast).

Use radar blocking whenever possible. The orange circle of Omni sensors will see anything, but it is fairly small. Sneak attacks give your units precious seconds to destroy base defenses that would have ripped them to shreds.

In naval warfare, use submarines to gain an advantage early. Massed subs can shred T1 and T2 naval units. Once you have the seas secured, build bombardment vessels. The only thing your subs are vulnerable to is torpedo planes, which can be easily countered with some quick air superiority fighters.

Always assist you mass extractor' upgrades. The quicker the upgrade, the quicker you get resources.
Bron --> http://episteme.arstechni...f/39309975/m/562001543831

kwam maatje van me mee.
nog steeds opzoek naar die link met de voordelen van linking...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TepelStreeltje schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:51:
mits je genoeg energy hebt, wat geloof ik niet haalbaar is om daar genoeg van te hebben :)
Ergens in het topic staat dat de scathis zo'n +30K aan energy slurpt als ie volop aan het knallen is, dus het is best mogelijk :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb hier nog linkie met wat handige info over RU (resource) gebruik en efficiency enzo, nog niet helemaal door gelezen, maar zag er goed uit :P

http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=1009

(nog steeds op zoek naar die pro post met de impact van linken....)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trenchdog schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:28:
[...]

Mmm, er is nog erg weinig informatie te vinden. Het wordt op de grote forums zijdelings genoemd, maar niemand weet er het fijne van. De database die wèl gedetailleerde gegevens bevatte is niet meer online. Maar, iedereen is het er over eens dàt het bestaat, omdat het in de code van de units is teruggevonden.

Anyway, nu weer eens klooien met m5 UEF op hard. Moet nog wel wat ervaring op doen (of wat meer geduld hebben O-) )
Hoe meer kills hoe beter.
Als ik een point defense heb met 30 kills, krijgt hij een "level up" waarna hij van 850 health naar 1*** gaat, hoe meer kills hoe meer health, en volgens mij ook hoe meer damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TepelStreeltje schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:09:
heb hier nog linkie met wat handige info over RU (resource) gebruik en efficiency enzo, nog niet helemaal door gelezen, maar zag er goed uit :P

Die heb ik eerder in dit topic al gepost :)
hier heb je hem

[ Voor 9% gewijzigd door StarLite op 25-02-2007 19:20 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

StarLite schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:17:
[...]

hier heb je hem
JA DIE!!

damn, heb ik dus 3 kwartier naar zitten zoeken :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
hoe kan ik zien hoeveel fps ik heb

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
TepelStreeltje schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:09:

Mijn post op de vorige pagina heeft een link naar Gamefaqs.com, met op de FAQ alle link voordeln in percentages minder gebruik uitgedrukt.

Kort gezegd; hoe meer zeiden van een gebouw je met power generators omringt, hoe minder verbruik, bij T3 kan dit oplopen tot 75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Goh, ik moet zeggen dat dit spel wel wat pittiger is dan z'n voorganger. Waar je in TA gewoon 200 units kon selecteren en rechtermuisklik in de enemy base kon doen , moet je nu toch wat tactischer te werk gaan. In level 2 deed ik dat eventjes, 200 units (varierend met level 2 tanks, level 1 tanks, anti air, k-bots en artillery) en vervolgens rechtermuisklik op de zuidelijke basis, en er kwam niemand levend terug.

Verder is het een beetje jammer dat het pathfinden nog niet zo soepel gaat. Als er meerdere bots naar een bepaalde plek moeten, dan wachten ze te lang op elkaar. Dit is best vervelend als je een enemy basis aanvalt omdat de enemy ground defense meestal een wat langer bereik heeft dan al dat tech1/tech 2 zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Draconis schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:24:
Energy is niet zozeer het punt, maar eerder Mass. Zeker in het begin van het spel zul je merken dat mass een groot probleem is, gewoon massaal power generators bouwen lost je energy probleem zo op. Op T3 is mass en energy niet zo'n probleem meer, tenzij je experimental units aan het bouwen bent natuurlijk.

Wat trouwens wel helpt, is replays kijken van de echte Supcom pros. Deze kun je vinden op www.gamereplays.org/supcom.
ik krijg een melding: Unable to play replay als ik op het bestand dubbeklik. Ook als ik de replays in de originele replay map donder (ergens in application data) geeft hij die melding! Iemand anders hier last van?

[ Voor 198% gewijzigd door Brainless-NL op 25-02-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainless-NL schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:17:
[...]

ik krijg een melding: Unable to play replay als ik op het bestand dubbeklik. Ook als ik de replays in de originele replay map donder (ergens in application data) geeft hij die melding! Iemand anders hier last van?
Dat komt omdat de replays pre patch niet compatible zijn met een gepatchte supcom. En andersom ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt nu echt gek. Supcom crasht nu elke keer na 10 minuten spelen. Ik speelde hem eerst op Vista 32 bit en toen had ik ook af en toe wel een crash, dus ik dacht ok ik ga dual booten en ga hem onder XP spelen. Nu is het nog veel erger. Gas powered forum bekeken en kom daar ook wel erg vaak het woord " crash" tegen. Maar echt niets helpt meer.

- in plaats van van Audigy 2 te gebruiken naar onboard AC97 met de laatste Xp drivers geswitcht, met het geluidsversnellingsniveau op basis.
- Opniew de laatste nVidia drivers gëinstalleerd.
- Fidelity op Low :r
- alles op stock, zowel cpu als gpu
- Supcom uiteraard opniew gëinstalleerd

Echt niks helpt! Ik speel toch al heel wat jaren games, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Wat zie ik over het hoofd, of heeft iemand de magische truk die ik nog niet geprobeerd heb?

Overige games die ik speel gaan probleemloos, dus het ligt niet aan m'n hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
TepelStreeltje schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:43:
ik wacht ook nog steeds op men CE van play.com...
als het niet opschiet cancel ik em, ben nu al bijna 2 weken aant wachten...
Wanneer je bestelling al is verzonden kun je hem niet meer cancellen... ;)

Ik verwacht hem overigens een dezer dagen. Heb wel vaker een verzending van Play.com op maandag ontvangen, hoewel dinsdag of woensdag het vaakst voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:47:
[...]

In deze database staat alle info over units en buildings. Ook welke upgrades bij welke veterancy level horen en wanneer je deze krijgt. Ook staan alle upgrades vermeld.

Als je toch de startpost aanpast kun je dan ook het goede Aeon logo erbij zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

cheiron schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:16:
De 2e nuke had ik voor de tegenstander nodig :o
Vind je dat gek?... duurt ongeveer 3-10 dagen... De laatste 2 keren bij play duurder het ongeveer 10 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

legaal?
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 03:42:
Ik wordt nu echt gek. Supcom crasht nu elke keer na 10 minuten spelen. Ik speelde hem eerst op Vista 32 bit en toen had ik ook af en toe wel een crash, dus ik dacht ok ik ga dual booten en ga hem onder XP spelen. Nu is het nog veel erger. Gas powered forum bekeken en kom daar ook wel erg vaak het woord " crash" tegen. Maar echt niets helpt meer.

- in plaats van van Audigy 2 te gebruiken naar onboard AC97 met de laatste Xp drivers geswitcht, met het geluidsversnellingsniveau op basis.
- Opniew de laatste nVidia drivers gëinstalleerd.
- Fidelity op Low :r
- alles op stock, zowel cpu als gpu
- Supcom uiteraard opniew gëinstalleerd

Echt niks helpt! Ik speel toch al heel wat jaren games, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Wat zie ik over het hoofd, of heeft iemand de magische truk die ik nog niet geprobeerd heb?

Overige games die ik speel gaan probleemloos, dus het ligt niet aan m'n hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, daar zal het wel aan liggen dan. Bestel hem wel bij CDWOW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M411007 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:51:
[...]

In deze database staat alle info over units en buildings. Ook welke upgrades bij welke veterancy level horen en wanneer je deze krijgt. Ook staan alle upgrades vermeld.

Als je toch de startpost aanpast kun je dan ook het goede Aeon logo erbij zetten. :P
Wow, ik wist niet dat er zoveel achter de schermen gebeurde. Ook grappig om te zien hoeveel damage een exploderende unit doet. De CZAR doet 10000 damage :p moet ook wel met zo'n death animatie (komt schuin in de grond te staan :)), dus zelfs al wordt hij neergehaald boven de basis van je tegenstander ;).
Is het trouwens mogelijk om units en modellen etc te editen (ala de Total War series) of in ieder geval nieuwe (campaign) maps (ala starcraft/warcraft). Lijkt me erg leuk om wat player-made campaigns te spelen nadat ik de OC heb uitgespeeld, en ook bijvoorbeeld een paar extra units zou wel een leuke toevoeging zijn imo.

Edit;
Overigens heb ik de game via Blahdvd.com was er de dinsdag na de release, dus viel me wel mee, en was maar 26,50 eurie's :). Het enige iets mindere is dat de map/unit tree poster in het frans was, maar daar ga ik toch geen uren naar kijken, dus dat vond ik niet erg.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Hoe zit het nou precies met de adjacency bonusses? Dit staat zeer vaag omschreven in de handleiding.

Dit is wat ik er tot nu toe van weet:

[Gebouw dat boost geeft] -> [Gebouw dat boost ontvangt] : Boost

Energy Storage -> Power Plant: 50% extra energy production
Mass Storage -> Mass Extractor: 50% extra mass production
Mass Extractor -> Factory: -1 mass cost voor units (gelezen, niet getest)
Power Plant -> Factory: production speed (50%?)
Power Plant -> Artillery: firing speed boost (hoeveel?)
Power Plant -> Radar/Shield Generator: lager energy verbruik (hoeveel?)

NB: voor elke adjacency bonus geld dat je pas de volledige boost krijgt als aan elke zijde een gebouw van het type hebt staan. (je krijgt 25% van de maximale boost per zijde).

Ik weet niet of het uitmaakt of je 1 of 4 power plants per zijde hebt voor de bonus... Is er ergens een FAQ ofzo?

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M411007 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:51:
[...]

Als je voor mij een goed Aeon logo kan vinden, okay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Count schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:28:
Hoe zit het nou precies met de adjacency bonusses? Dit staat zeer vaag omschreven in de handleiding.

Dit is wat ik er tot nu toe van weet:

[Gebouw dat boost geeft] -> [Gebouw dat boost ontvangt] : Boost

Energy Storage -> Power Plant: 50% extra energy production
Mass Storage -> Mass Extractor: 50% extra mass production
Mass Extractor -> Factory: -1 mass cost voor units (gelezen, niet getest)
Power Plant -> Factory: production speed (50%?)
Power Plant -> Artillery: firing speed boost (hoeveel?)
Power Plant -> Radar/Shield Generator: lager energy verbruik (hoeveel?)

NB: voor elke adjacency bonus geld dat je pas de volledige boost krijgt als aan elke zijde een gebouw van het type hebt staan. (je krijgt 25% van de maximale boost per zijde).

Ik weet niet of het uitmaakt of je 1 of 4 power plants per zijde hebt voor de bonus... Is er ergens een FAQ ofzo?
StarLite schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:17:
[...]

hier heb je hem

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:35:
[...]

Wanneer je bestelling al is verzonden kun je hem niet meer cancellen... ;)

Ik verwacht hem overigens een dezer dagen. Heb wel vaker een verzending van Play.com op maandag ontvangen, hoewel dinsdag of woensdag het vaakst voorkomt.
Verdomme, postbode snort hier voorbij, maar bij de post geen SC.
Ja, ik wacht ook op mijn pakje van Play.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Bedankt voor de link, die guide is weliswaar niet 100% compleet (Artillery firing bonus word niet genoemd bijv.) maar helpt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heb de game inmiddels rond, heb heb wat skirimisch potje gespeeld. Je kent alle units en dan vind ik de game minder leuk worden, ook de verschillende rassen kennen geen variatie op de experimentals na...erg jammer. Heb wel een leuke cheatlist gevonden.

Zet bij Opties de cheats op 'On'. Tijdens Skirmish Mode kan je nu de volgende sneltoetsen gebruiken:
  • Alt + N Onsterfelijk
  • Ctrl + Alt + B 10000 Mass/Energie/Opslag
  • Alt + T Teleporteer geselecteerde unit
  • Ctrl + K Dood geselecteerde unit
  • Alt + F2 Krijg elke willekeurige unit
  • Ctrl + N Geef je unit een naam
  • Ctrl + Shift + C Kopieer geselecteerde unit/gebouw
  • Ctrl + Shift + V Plak geselecteerde unit/gebouw
  • Alt + Linker muisknop Kijk vanuit perspectief vijand
Verder de max units op 1000 :)
Vond het wel een leuke game, maar na wat units werd ie braktraaf, daarom nu mogen genieten v d uninstall.

***Game Over***

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:34:
[...]

Als je voor mij een goed Aeon logo kan vinden, okay :P
Aeon:
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomuniverse.com/unitdb/images/aeon.png

UEF:
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomuniverse.com/unitdb/images/uef.png

Cybran:
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomuniverse.com/unitdb/images/cybran.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Vinden jullie ook niet dat de visuele unit herkenning ( in 1 oog opslag zien welke type's units het zijn ) erg slecht is ? Je ziet wat gebouwtjes... er kruipen wat units rond.. maar om nu gelijk te zeggen dat ze gelijk herkenbaar zijn ... nee. Dat mis ik wel vergeleken met TA. Een unit had veel meer contrast, en dus veel herkenbaarder.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 21:00
vierkant = land-voertuig (of gebouw)
driehoek = vliegtuig
halve-circle = schepen
witte stippen onder het symbol geven de tech level aan

maar kan snappen dat als je er 500 hebt dat lastig kan worden.
wel nadeel vind ik als je groep selecteerd dat niet de engineers mee neemt

is het ook mogelijk om uit grote groep unit, bepaalde types weg te halen.
bv ik selecteer al mijn voertuigen, maar ik wil mijn scout unit niet meenemen kan dat ? zo ja hoe natuurlijk :o

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Teunis schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:45:
vierkant = land-voertuig (of gebouw)
driehoek = vliegtuig
halve-circle = schepen
witte stippen onder het symbol geven de tech level aan

maar kan snappen dat als je er 500 hebt dat lastig kan worden.
wel nadeel vind ik als je groep selecteerd dat niet de engineers mee neemt

is het ook mogelijk om uit grote groep unit, bepaalde types weg te halen.
bv ik selecteer al mijn voertuigen, maar ik wil mijn scout unit niet meenemen kan dat ? zo ja hoe natuurlijk :o
klikken op de plaatjes van je geselecteerde units onder in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasplank schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:51:
[...]

klikken op de plaatjes van je geselecteerde units onder in beeld
dan selecteer je hem juist, hij vroeg of je het kon wegselecteren. zit er zelf ook weleens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 20:06

OMD

Vraagje:

Zou dit draaien op een laptop met de volgende specs:
(weet dat het grafisch dan niet geweldig is maar dat vind hij niet boeiend)

- Intel Core 2 Duo 1.73 Ghz
- 1024MB
- ATI Xpress 1300 128mb vast, 512mb Hypermemory
- XP

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
OMD schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:32:
Vraagje:

- 1024MB
- XP
Download de demo en probeer het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Het spel is imho een beetje uit balans. als je eenmaal wat T4 units hebt ben je gewoon onoverwinnelijk. Alleen ff die ACU van de tegenstander kapot schieten en finish :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:07:
[...]
dan selecteer je hem juist, hij vroeg of je het kon wegselecteren. zit er zelf ook weleens mee.
Gebruik dan je rechtermuisknop. :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
[Vraagje:

- 1024MB
- XP

ik heb zelf ook zo'n laptop alleen andere videokaart geforce 7600go 256 mb

en daar draait de game super op

[ Voor 51% gewijzigd door jorisw86 op 26-02-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:07:
[...]

links is alleen die units selecteren
rechts is die units uit de selectie gooien.
(of net andersom)

Als je zowel conbots als normale units selecteert. pakt ie alleen de normale units.

Meestal handig , maar zo af en toe wil je dat net niet. hoe je dat nu uitzet heb ik nog niet ontdelt

* heuveltje vertikt het nog op spec vragen te reageren. download de demo maar

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 26-02-2007 17:22 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Jo-hannes schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:04:
Het spel is imho een beetje uit balans. als je eenmaal wat T4 units hebt ben je gewoon onoverwinnelijk. Alleen ff die ACU van de tegenstander kapot schieten en finish :)
De tegenstander doet toch hetzelfde waardoor het allemaal niet meer zo simpel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VyperX schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:17:
[...]
Gebruik dan je rechtermuisknop. :)
zie je maar net dat dat de enige is wat ik net niet heb geprobeerd.
alhoewel ik me wel herinner het te hebben geprobeerd maja menselijk geheugen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:38:
[...]

Verdomme, postbode snort hier voorbij, maar bij de post geen SC.
Ja, ik wacht ook op mijn pakje van Play.com.
jij ook dus? had je het spel ge-preorderd of pas geleden besteld?
ik heb een e-mail ontvangen, de 15de al, dat het verstuurd zou zijn. maar nog helemaal niks gezien. :(
Jo-hannes schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:04:
tot ik je mooie duur betaalde t4 units helemaal aan gort schiet met een hele zwik aan goedkoper t2 gunships. zelfs een CG gaan vrij snel onderuit wanneer hij onder vuur word genomen door zeg 50-70 t2 gunships.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
heuveltje schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:21:
[...]
Als je zowel conbots als normale units selecteert. pakt ie alleen de normale units.
Meestal handig , maar zo af en toe wil je dat net niet. hoe je dat nu uitzet heb ik nog niet ontdelt
Houdt shift (zo uit mijn hoofd) ingedrukt tijdens het selecteren en je selecteerd alle eenheden (ook gebouwen en construction bots). Click (zoals je zelf al aangaf) met rechts op een van de eenheden in het rijtje en die worden gedeselecteerd, click met links en die eenheden zijn de enigen die je overhoudt.

Vroeg me af of het mogelijk is om van een groep dezelfde geselecteerde eenheden bijvoorbeeld 5 van de 10 te selecteren/deselecteren (misschien met Ctrl? nog niet geprobeerd).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Countess schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:52:
jij ook dus? had je het spel ge-preorderd of pas geleden besteld?
ik heb een e-mail ontvangen, de 15de al, dat het verstuurd zou zijn. maar nog helemaal niks gezien. :(
Same here, ook play.com zeker?
Als ik hem morgen nog niet heb maar eens mailen naar play.com waarom het zo lang duurt? het spekl is al 2 weken uit en ik heb hem nog steeds neit! :(

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Play doet er pas wat aan als hij al 14 dagen bij hun weg is...
bij mij de 29e, aangezien hij de 15e verstuurd is...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Ik ook al, echt vaak en mijn order staat niet meer op de site. Leuk zon pre order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

TepelStreeltje schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:45:
Play doet er pas wat aan als hij al 14 dagen bij hun weg is...
bij mij de 29e, aangezien hij de 15e verstuurd is...
Welke 29ste :P

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Versteegrob schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:51:
Ik ook al, echt vaak en mijn order staat niet meer op de site. Leuk zon pre order
hey GVD die van mij is ook net weg gehaald! vanmiddag om 4 uur stond hij er nog wel!

edit : ok hij staat er weer nu....
nog maar even geduld tot na 1ste van volgende maand dan (want de 29ste is er niet deze maand :p)

p.s. weet iemand of er een quickkey is voor het aan en uit zetten van shields/ stealthfied/ mass fabs ect?
er zit zo'n knop op je interface rechts onder maar een quickkey voor die knop zou ik toch wel erg handig vinden.

(en wat ik zelf heel handig vond, laatst gelezen, je kan waypoints verwijderen, met shift + alt + rightclick, ik dacht deel ik even met jullie
werkt misschien ook wel voor gebouwen die in queue staan.)

[ Voor 30% gewijzigd door Countess op 26-02-2007 19:17 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
@VyperX tnx dat zocht Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/x00179/zoen.gif

nu nog het toevoegen van een een gebouw midden in je bouw rij :)
(zodat je dus niet weer telkens opnieuw kan beginnen omdat je wat eerder die verdediging wilt bouwen)
offtopic:
* Teunis gaat onderhand beetje flippen van de nvlddmkm.dll reageerde niet en is herstart :x
al heb ik wel gelezen dat ik niet de enige ben met dit leuke probleem onder vista

[ Voor 39% gewijzigd door Teunis op 26-02-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonomel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-04 07:22
Countess schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:04:
[...]
hey GVD die van mij is ook net weg gehaald! vanmiddag om 4 uur stond hij er nog wel!
edit : ok hij staat er weer nu....
nog maar even geduld tot na 1ste van volgende maand dan (want de 29ste is er niet deze maand :p)

p.s. weet iemand of er een quickkey is voor het aan en uit zetten van shields/ stealthfied/ mass fabs ect?
er zit zo'n knop op je interface rechts onder maar een quickkey voor die knop zou ik toch wel erg handig vinden.

(en wat ik zelf heel handig vond, laatst gelezen, je kan waypoints verwijderen, met shift + alt + rightclick, ik dacht deel ik even met jullie
werkt misschien ook wel voor gebouwen die in queue staan.)
over die quickkey: helaas is die er niet, gpg doet er goed aan dit in een patch toe te voegen

en over de waypoints verwijderen:

zeker een handige functie! gebruik het echt vaak, het is alleen shift + ctrl + rightclick :P

het werkt ook voor building queues, erg handig als je na 20 gebouwen in een queue zetten iets fout doet

daarnaast kan je ook waypoints verplaatsen: houdt shift ingedrukt en je kan vrijelijk waypoints slepen, erg handig voor ferry- / rallypoints en patrols :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

je kan ook gebouwen, in je queue verplaatsen, met ctrl slepen (links klikken)

en ja, 29e bestaat niet dit jaar ;)
is foutje dat ik 3 keer per 4 jaar maak :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Het lijkt wel of er een hele play.com batch bij de douane ligt ofzo :S.
Ik ben iig blij dat ik niet de enige ben.

[ Voor 1% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 26-02-2007 22:58 . Reden: typo ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

* heuveltje wacht ook nog ongedulding.
Kan ik nog mooi wat trainen tegen de ai
Ben nog veel te passief heb ik het idee :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:29
* Cascade Ook wacht op play.com

Denk dat het er morgen wel is. met franstalige techtreeposter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik nog mis, is om het maximum techniveau in te kunnen stellen. Zonder superunits wordt het echt een massa uitputtingsslag :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:06:
Het enige wat ik nog mis, is om het maximum techniveau in te kunnen stellen. Zonder superunits wordt het echt een massa uitputtingsslag :P .
Dat is iets dat je in een multiplayer potje met vrienden nog wel kunt afspreken. Geen nukes, geen experimentals... ;) En dan gewoon met massale legers tegen elkaar gaan clashen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:46

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Haay schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:42:
[...]

Dat is iets dat je in een multiplayer potje met vrienden nog wel kunt afspreken. Geen nukes, geen experimentals... ;) En dan gewoon met massale legers tegen elkaar gaan clashen! :D
In TA kon je wel restricties maken welke units en hoeveel. Misschien iets voor een toekomstige update....

Maakte het inderdaad leuk: echte zeeslagen zonder vliegtuigen enzo.. Of echte botwars....

[ Voor 10% gewijzigd door Stormtrooper op 27-02-2007 09:19 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey tweakers een probleem hier :(
heb net even het spel geupdate, nu wou ik net weer gaan spelen zegtie wrong version for savegame 'blabla'
iemand een idee hou dit te fixen?!
supcom_patch_3189_to_3217
die dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:26:
heb net even het spel geupdate, nu wou ik net weer gaan spelen zegtie wrong version for savegame 'blabla'
die dus
denk dat de patch dan niet savegame compatible is. dus je zal helaas een nieuw spel moeten opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:06:
Dat kan gewoon. Moet je in het menu onder mods kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Yay, post van play.com :+

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Laatst online: 14-08 13:04
Bonomel schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:39:
[...]
over die quickkey: helaas is die er niet, gpg doet er goed aan dit in een patch toe te voegen
Euh... volgens de manual is 'Z' de shortcut voor het pauzeren van units/gebouwen. Heb het zelf nog niet geprobeerd though...

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Gisteren er achter gekomen dat ik veels telaat begin met kleine groepen troepen sturen om zodoende de druk er op te houden. Is hier nog beetje taktiek voor of is het gewoon wat je zelf leuk vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

4Real schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:34:
Gisteren er achter gekomen dat ik veels telaat begin met kleine groepen troepen sturen om zodoende de druk er op te houden. Is hier nog beetje taktiek voor of is het gewoon wat je zelf leuk vind?
Veel bouwen, vijand weghouden van zoveel mogelijk metal patches. Ondertussen blijven scouten om zeker te zijn dat de vijand ondertussen niet aan het techen is om jouw kleine grut te overrompelen met T2/T3 bots.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:26:
die dus
De patch is niet compatible met oude savegames. Als je de patch installeert zul je dus overnieuw moeten beginnen. Als je dat niet wilt zou je ook de hele game opnieuw kunnen installeren maar dan niet de patch installeren. Ik weet alleen niet of je dan nog online kunt spelen, het zou me niets verbazen als dat niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik kreeg vorige week een telefoontje van 1 van de admins. 'Ja je krijgt SupCom opgestuurd, doei'. :+

Moet alleen wel bekennen dat ik al keihard door de medium AI ben ingemaakt. Ik ben het gewend om mezelf eerst compleet in te bouwen en dan langzaam aan een immens leger op te bouwen. Dat aanvallen met het upgraden gaat me nog even stroef. De campagne is verder wel te doen, alleen doe ik soms iets te moeilijk. Eerst halve map volbouwen met defence voor een kort escortje.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
ook net post van play: cybran limeted edition. Twee doosjes, een met spel en een cybran doos met poster, kaart en dvd. De tech-tree en galactic map zijn frans, de rest engels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Wat ik mij afvraag.

Stel je hebt een vijandelijk basis. De vijandelijke basis zit vol met AA guns, long range anti tank wapens, een partij units, en de basis is omringd met versperringen/blokkades (ben ff de naam kwijt). Overkoepelend op de basis bevinden zich van die shield dingen, en de energievoorraden zitten gecentraliseerd in de basis. Verder heeft de basis de beschikbaarheid over anti nuke en anti missile launchers. Wat is dan een goede techniek om aan te vallen?

In TA kon je gewoon een big bertha bouwen en de boel platschieten of gebruik maken van mobiele missile launchers. In SC is dit lastiger vanwege de overkoepelende shields. Andere tactiek in TA is gebruik maken van een grote luchtmacht (Hawks en phoenix'). Dit lukt in SC ook niet omdat de AA in een paar schoten een vliegtuigje neerhaalt.

Ik heb er een keer voor gekozen om zo'n basis aan te vallen met luchteenheden, echter worden deze al neergehaald voordat ze de basis hebben bereikt. Tech 1 en tech 2 landunits worden al neergeknalt voordat ze uberhaubt geschoten hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door OCTheEagle op 27-02-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
T3 Heavy Artillery, T4 Experimental (ook artillery), want ik denk dat je zelfs met Collusses niet echt dicht bij kan komen, al moet de tegen stander dan wel erg veel t2 artillery hebben staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 19:12
Of echt 50 mobile rocket launchers?
Of 2 T4 experimentals (Spiderbot of die reus van Aeon) met schildmannetjes (5 per unit). Alleen is de coordinatie van die schildmannetjes wat moeizaam imo

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
OCTheEagle schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:49:
Wat ik mij afvraag.

Stel je hebt een vijandelijk basis. De vijandelijke basis zit vol met AA guns, long range anti tank wapens, een partij units, en de basis is omringd met versperringen/blokkades (ben ff de naam kwijt). Overkoepelend op de basis bevinden zich van die shield dingen, en de energievoorraden zitten gecentraliseerd in de basis. Verder heeft de basis de beschikbaarheid over anti nuke en anti missile launchers. Wat is dan een goede techniek om aan te vallen?
meerdere t4 unites (die zo over blokkades heen lopen) met backup van t3 en wat engineers (die kunnen blokkades reclaimen wat VEEL sneller gaat ze opblazen)
of meerdere t3 long range guns. als je er genoeg hebt en op het zelfde punt richt kan je door elke shield heen breken.
VyperX schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:18:
Euh... volgens de manual is 'Z' de shortcut voor het pauzeren van units/gebouwen. Heb het zelf nog niet geprobeerd though...
dat is voor het pauzeren van bouwen en upgrades maar niet om de sheild of mass fab uit te zetten.
M411007 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:10:
ook net post van play: cybran limeted edition. Twee doosjes, een met spel en een cybran doos met poster, kaart en dvd. De tech-tree en galactic map zijn frans, de rest engels. :)
past het door de brievenbus? (oftewel moet ik morgen vrij vragen om bij de brievenbus te wachten? ;) )
edit : nevermind net binnen gekregen! woot!

[ Voor 21% gewijzigd door Countess op 27-02-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:57

_Eend_

🌻🇺🇦

Veel zware artillery bouwen. Tech 3 of experimental, die laten pompen op 1 gebouw (het liefst een tech 3 power generator). Op een gegeven moment heeft dat schild teveel hits gekregen en moet ie opnieuw opladen. Dan zo snel mogelijk die tech 3 power generator uitschakelen. Als het even kan pak je een powergenerator die in een dichtbevolkt gebied staat, zo'n tech 3 ding geeft flinke explosie, en als er nog meer van in de buurt staan dan heb je kans dat je de halve basis meeneemt.

Of gewoon een nuke gooien, zo'n schild houd heel even de schokgolf tegen van een nuke, maar dat duurt niet lang.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 19:22

Valkyre

Kitesurf FTW!

_Eend_ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:25:
Veel zware artillery bouwen. Tech 3 of experimental, die laten pompen op 1 gebouw (het liefst een tech 3 power generator). Op een gegeven moment heeft dat schild teveel hits gekregen en moet ie opnieuw opladen. Dan zo snel mogelijk die tech 3 power generator uitschakelen. Als het even kan pak je een powergenerator die in een dichtbevolkt gebied staat, zo'n tech 3 ding geeft flinke explosie, en als er nog meer van in de buurt staan dan heb je kans dat je de halve basis meeneemt.

Of gewoon een nuke gooien, zo'n schild houd heel even de schokgolf tegen van een nuke, maar dat duurt niet lang.. :)
hij zij ook nog anti nukes, die dingen zijn echt super irritant, stel er staan 2 antie nukes, heb je volgens mij minstens 3 nukes tegelijk nodig om 1 goede nuke te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Gohan-san schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:39:
hij zij ook nog anti nukes, die dingen zijn echt super irritant, stel er staan 2 antie nukes, heb je volgens mij minstens 3 nukes tegelijk nodig om 1 goede nuke te krijgen.
zelfs dan kom je er niet doorheen. 1 anti nuke kan met een beetje geluk 3 nukes tegelijk tegenhouden.

en gelukkig maar want 1 nuke doet heel veel schade en dan zou het spel er alleen maar om gaan wie het eerste zijn nuke kan afvuren, want die wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mjah, tis altijd wie met het meeste aan komt zetten.
20 nukes en succes met je 3 antnukers (hij is dan door zen antinukes heen)
Vuren die dingen trouwens allemaal op 1 nuke of pet nuke 1 missile, en is het 100% hit garantie??

Kreeg em ook net binnen (net als de rest van play.com bestellers denk ik ;) Ziet er goed uit, es een keer niet zon schraal dvd doosje, nee, nu TWEE! :D
vind het wel schraal dat er een franse Techtree bij zit, ga daar toch naar kijken of ik een engelse kan krijgen :P (Purist, i know...)

Trouwens, ERG schraal dat je savegames niet werken met de patch! kan ik weer overnieuw beginnen met men aoen en uef campaign!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 19:22

Valkyre

Kitesurf FTW!

Countess schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:52:
[...]

zelfs dan kom je er niet doorheen. 1 anti nuke kan met een beetje geluk 3 nukes tegelijk tegenhouden.

en gelukkig maar want 1 nuke doet heel veel schade en dan zou het spel er alleen maar om gaan wie het eerste zijn nuke kan afvuren, want die wint.
maar ja 1 nuke bouwen duurt 93 min, met 10 T3 engineers duurt het nog steeds verdompt lang voordat zon ding er staat

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Laatst online: 11-09 22:49
Gohan-san schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:39:
[...]

Mavor bouwen :) en die op die antinuke laten vuren, beetje geluk heb je geen nuke meer nodig want meestal staan die anti's dichtbij power gens die kaboem gaan bij een beetje Mavor vuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

had in de laatste missie van Cybran 5 van die tech 3 artie's gebouwt, duurde ff (zowel bouwen als alles slopen) maar wel mee gewonnen :P

is weinig tegen te doen, meerdere shields op 1 plek, maar dat word imho ERG snel overkill

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Gohan-san schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:46:
maar ja 1 nuke bouwen duurt 93 min, met 10 T3 engineers duurt het nog steeds verdompt lang voordat zon ding er staat
maar die nuke is wel te gebruiken op de HELE map, en de anti nuke alleen maar op een klein stukje.
een aanvalsleger uitschakelen met nukes is dus nog steeds een goede optie.
TepelStreeltje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:44:
Trouwens, ERG schraal dat je savegames niet werken met de patch! kan ik weer overnieuw beginnen met men aoen en uef campaign!
start missie 1, selecteer commander, druk in ctrl +K
wacht to je krijgt mission failed, klik op mission failed, wacht to briefing scherm, klik op skip.
missie 2 , rinse repeat
tot je bij de missie bent waar je was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TepelStreeltje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:55:
had in de laatste missie van Cybran 5 van die tech 3 artie's gebouwt, duurde ff (zowel bouwen als alles slopen) maar wel mee gewonnen :P

is weinig tegen te doen, meerdere shields op 1 plek, maar dat word imho ERG snel overkill
1 Scathis is sneller en efficienter meestal ;)
Die dingen schoppen echt zwaar kont :D

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Laatst online: 12:36

GmR

Countess schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:11:
start missie 1, selecteer commander, druk in ctrl +K
wacht to je krijgt mission failed, klik op mission failed, wacht to briefing scherm, klik op skip.
missie 2 , rinse repeat
tot je bij de missie bent waar je was gebleven.
ehm... als je naar campaign gaat en een faction aanklikt waar je mee bezig was, ga je gewoon weer verder vanaf de map waar je was gebleven.
Je verliest dus door de niet compatibele save alleen de voortgang op die map.
Een exploderende ACU is natuurlijk altijd leuk, maar dit is ws sneller :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

StarLite schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:14:
[...]

1 Scathis is sneller en efficienter meestal ;)
Die dingen schoppen echt zwaar kont :D
Eens. Goedkoop om te bouwen, duur (qua energie) om mee te vuren. Maar maakt wel alles stuk.

Een andere tactiek tegen harde 'turtles' is naarbinnen teleporteren met een SCU of ACU :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countess schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:11:
[...]

maar die nuke is wel te gebruiken op de HELE map, en de anti nuke alleen maar op een klein stukje.
een aanvalsleger uitschakelen met nukes is dus nog steeds een goede optie.
Niet als je tegenstander een beetje oplet. Hij ziet die nuke van verre aankomen en heeft dus alle tijd om z'n aanvalsleger te verplaatsen (nukes doen er lang over voordat ze doel raken). Als het goed is laat je je leger sowiezo nooit stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
OCTheEagle schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:49:
Andere tactiek in TA is gebruik maken van een grote luchtmacht (Hawks en phoenix'). Dit lukt in SC ook niet omdat de AA in een paar schoten een vliegtuigje neerhaalt.
Valt wel mee, je moet het iets slimmer aanpakken. Kijk eens naar dit filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als je opponent zo turteled zal ie wel niet al te veel units hebben.
dan will een fatboy combo ook nog wel eens werken.

multiple t3 artis werkt ook.
in assasination mode krijgen 50+ T3 gunships meestal ook wel op tijd alles neer.

Heb er eigenlijk nog nooit aan gedacht teleporterende nep-commanders offensief te gebruiken (zag ze meer als lopende masfabricators) moet ik zeker eens gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:57

_Eend_

🌻🇺🇦

Enige wat ik met supportcommanders is ze een resource allocation upgrade geven, wat dingen laten bouwen en soms met een transport de enemy base binnenvliegen. Een soort poor man's nuke eigenlijk. Maar dan alleen als mijn leger bijna weggevaagd is of als er tig experimentals in m'n nek zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Laatst online: 11:57
Vaag. Ineens heb ik bij de 5e missie van de Cybran last van schokkende gameplay. De hele UEF campagne en eerste 4 Aeon missies nog geen last van gehad. Is de AI hier anders dan de andere missies of is er iets anders aan de hand? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Count schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:28:
[...]

Valt wel mee, je moet het iets slimmer aanpakken. Kijk eens naar dit filmpje :)
Dat filmpje is zeker de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kwam ik tegen op een forum, wel handig voor de mensen die het nog niet wisten (like me)

Tab, Shift-Tab, Control-Tab

This is neither mentioned in the readme or the back page of the manual, but I discovered it by pressing F12 for the hotkey list.

If you press shift-tab, the game will "bookmark" or save a camera location. Whenever you press tab, you will cycle through those bookmarks. If you press ctrl-tab, you will delete the current bookmark at your location.

Rather than assign factories to a group, just bookmark where you have em. Bookmark your opponents base, your rally point, your base. It becomes much easier to keep an eye on your opponent's doings, coordinate your response to a surprise attack, etc.

Heb trouwens ook eindelijk me play pakketje binnen, morgen maar eens ranked van de kaart geveegd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

heuveltje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:59:
Kwam ik tegen op een forum, wel handig voor de mensen die het nog niet wisten (like me)

Tab, Shift-Tab, Control-Tab

This is neither mentioned in the readme or the back page of the manual, but I discovered it by pressing F12 for the hotkey list.

If you press shift-tab, the game will "bookmark" or save a camera location. Whenever you press tab, you will cycle through those bookmarks. If you press ctrl-tab, you will delete the current bookmark at your location.

Rather than assign factories to a group, just bookmark where you have em. Bookmark your opponents base, your rally point, your base. It becomes much easier to keep an eye on your opponent's doings, coordinate your response to a surprise attack, etc.

Heb trouwens ook eindelijk me play pakketje binnen, morgen maar eens ranked van de kaart geveegd worden :)
thnx dit is echt heel erg handig (en ik wist het dus niet :P)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:33:
[...]

Dat filmpje is zeker de moeite waard
alleen wel een beetje wazig... je ziet totaal niet wat er nou gedaan wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaodar schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:27:
[...]
alleen wel een beetje wazig... je ziet totaal niet wat er nou gedaan wordt
Gelukkig zegt de voice over wel hoe de aanval uitgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 20:06

OMD

Volgens mij ben ik 1 van de weinige die er niet veel aan vind :X

Heb hem vanmiddag gekocht, had toch nog een zooitje CD-bonnen liggen, maar ik kan het nou niet echt een leuke game vinden. Heb hem eigenlijk gekocht door de hype hier :+

Ach ja, dan maar wachten op C&C3 :/

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.