Over het PS3-forum

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 3.495 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Bor de Wollef schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:46:
[...]

Wederom, wat zijn de voordelen voor de community van de aanwezigheid van een gesponsored forum? Het uitnodigen van een aantal mensen voor een speelsessie vind ik eigenlijk geen voordeel voor de community en is zoals al aangegeven ook niet uniek voor GoT (en daarbij zou een dergelijke actie wellicht beter op de frontpage thuishoren). De Sony medewerker post nog steeds vrij algemeen en is nog steeds niet technisch onderlegd.Het lijkt er meer op dat men nu er een klein worstje voor de neus word gehouden ineens bereid is door de vingers te kijken en de principes te laten varen.
Mee eens. Ik zie, op een schaal van 1 tot 10, een 2tje qua kwaliteit voor de community. Erg leuk dat er mensen worden uitgenodigd, echter worden er nog 1000 en 1 andere mensen ook uitgenodigd. Dit is niet iets voor tweakers speciaal. En op 9 van de 10 vragen zijn er geen antwoorden gekomen of erg mager gegeven.

Ik zie dus nog niet zo 1.2.3. een voordeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat we allemaal gezien hebben dat de start van dit forum op inhoudelijk gebied van Sony uit niet voldeed aan de verwachtingen die zowel wij als crew als jullie als community hadden. We hebben nu ook allemaal kunnen zien dat daar een verbetering in zit - in de manier en de mate van aanwezigheid.

Ook hebben we kunnen lezen dat Sony bezig is om op bepaalde technisch-inhoudelijke punten beter in te gaan aldus zijn eigen reacties, misschien moeten we gewoon nog heel even tijd (en dan bedoel ik "werkdagen tijd" :P ) geven om ook die stap nog te zetten in plaats van elk bericht en elk uur grote stappen vooruitgang te zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53

Hertog

Aut bibat, aut abeat

elevator schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:11:
Ik denk dat we allemaal gezien hebben dat de start van dit forum op inhoudelijk gebied van Sony uit niet voldeed aan de verwachtingen die zowel wij als crew als jullie als community hadden. We hebben nu ook allemaal kunnen zien dat daar een verbetering in zit - in de manier en de mate van aanwezigheid.

Ook hebben we kunnen lezen dat Sony bezig is om op bepaalde technisch-inhoudelijke punten beter in te gaan aldus zijn eigen reacties, misschien moeten we gewoon nog heel even tijd (en dan bedoel ik "werkdagen tijd" :P ) geven om ook die stap nog te zetten in plaats van elk bericht en elk uur grote stappen vooruitgang te zien? :)
Dat is natuurlijk waar, maar dan moet ook niet gezegd worden dat het grote voordeel voor de users nu al duidelijk zichtbaar is :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk alleen het probleem dat ik nu te vaak op SPV klik, ipv SGD ;) (macht der gewoonte, derde forum van onder te beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:37:
Ik heb eigenlijk alleen het probleem dat ik nu te vaak op SPV klik, ipv SGD ;) (macht der gewoonte, derde forum van onder te beginnen).
En voor de mensen die constant praten over een forum "hiden"... een subforum kan je niet hiden dus daar wordt je toch constant mee geconfronteerd. Wel gek eigenlijk, dat je niet per subforum kan hiden :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:57:
[...]

En voor de mensen die constant praten over een forum "hiden"... een subforum kan je niet hiden dus daar wordt je toch constant mee geconfronteerd. Wel gek eigenlijk, dat je niet per subforum kan hiden :P
offtopic:
Hoezo? Je hebt toch de optie "Forumfilter" waar je subforums kan hiden en dan kan je die toch combineren met "Gebruik forumfilter op de index?". Er is zelfs een aparte filter voor myReact voorzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

^^ met Vich dus :P
Royz schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:57:
[...]

Hoezo? Als ik hem uit m'n AT haal, en ook het vinkje bij "Gebruik forumfilter op de index?" zie ik hem echt nergens meer.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Gunner schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:02:
^^ met Vich dus :P

[...]

Hoezo? Als ik hem uit m'n AT haal, en ook het vinkje bij "Gebruik forumfilter op de index?" zie ik hem echt nergens meer.
Ah, dus als er forums bijkomen zoals PS3, moet ik ze verwijderen ipv dat ik een lijst heb met forums die ik wel wil zien ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Royz: Ja, aangezien mensen over het algemeen meer fora wel dan niet willen zien natuurlijk ;) . Het lijkt me eerlijkgezegd nogal raar om elke keer dat er een forum bijkomt aan moeten gaan lopen vinken dat ik hem wil zien..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51
JHS schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:19:
Royz: Ja, aangezien mensen over het algemeen meer fora wel dan niet willen zien natuurlijk ;) . Het lijkt me eerlijkgezegd nogal raar om elke keer dat er een forum bijkomt aan moeten gaan lopen vinken dat ik hem wil zien..
Idd, en ik denk dat je als je dat gaat doen dat dan bijna alle nieuwe fora niet lang leven, omdat veel mensen ze of niet zien, of de moeite niet nemen om een nieuw forum 'aan te vinken'.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Maar waarom kan ik geen apart filter gebruiken voor de index? In Active topics vind ik het filter erg makkelijk. Op de index wil ik graag alles zien behalve het PS3 forum, aangezien het reclame is. Ik kijk nu al een poosje met filter op de index naar aanleiding van het PS3 forum, maar ik vind dat wel lastig. Zou hier een apart filter voor gemaakt kunnen worden?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

AlainS schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:43:
Maar waarom kan ik geen apart filter gebruiken voor de index? In Active topics vind ik het filter erg makkelijk. Op de index wil ik graag alles zien behalve het PS3 forum, aangezien het reclame is. Ik kijk nu al een poosje met filter op de index naar aanleiding van het PS3 forum, maar ik vind dat wel lastig. Zou hier een apart filter voor gemaakt kunnen worden?
Je wil forums wel zien op de index, maar niet in de active topics? :? En je wilt dus een extra forumfilter omdat je filter voor de Active Topics ongelijk is aan de index?

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 26-02-2007 23:55 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Je plaatst er een :? bij, maar ik vind het niet zo'n rare vraag, Ik gebruik Active topics voor actieve topics uit bepaalde subfora en de index voor alle subfora. Ik heb nu een poosje geprobeerd om dit filter voor beiden te gebruiken, maar het bevalt niet.

Voorbeeld: Stuffis Generalis interesseert mij in principe niet. Soms kijk ik erin, via de index. Het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat de index alle fora laat zien en ik in active topics - gezien de hoeveelheid - kan filteren. Ik heb geen behoefte aan reclame en hoef dus het PS3 en eventuele nieuwe reclame fora niet te zien.

Ik weet wel dat dit erg bokkig klinkt, maar ik heb GoT vrij hoog en dit soort onzin* wil ik liever niet zien. :)

* Ik vind het onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Dan klik je toch gewoon op softe goederen. Daar staat hij wel altijd. Kan je soms kijken :) Als je reclame (zoals jij dat noemt) wilt lezen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 11:00
Na 11 pagina's aan tekst doorgelezen te hebben vind ik het jammer om te lezen dat het bestuur/admins/modjes door een pak geld ineens een stuk verder van de tweakers zijn komen te staan. Of dat pak geld nu goed bedoeld is of niet.

Ik heb in de 11 pagina's een enorme massa aan kritiek gezien op het PS3 forum, maar ik heb bijna geen enkele reaktie gezien van de crew die niet als inhoud had: "ja, maar". "Ja, maar" is niets anders dan "nee, want" en het wordt gevolgd door een aantal redenen waarom de ander ongelijk heeft. Tweakers.net gooit het gehele beleid om door nu een apart gesponsord forum te maken voor de PS3. Is het dan op zijn minst terecht dat tweakers daar vraagtekens bij zetten? Je zou ook verwachten dat de crew met dezelfde vragen zou zitten, maar uit de louter verdedigende reakties is dat niet op te maken. Dat is raar wanneer het om een experiment gaat. Van een experiment is namelijk één zaak bekend en dat is dat de uitslag nog niet bekend is.

Tweakers.net stond er bekend om dat het een onafhankelijke nieuwssite was, met als doel de technische kennis onder tweakers door te geven en elkaar te helpen. En zelfs van deze beginselen wordt nu door de crew gezegd dat dit toch niet helemaal waar is.
RM-rf: ik geloof niet dat we als forum ergens beweren 'onafhankelijk' en 'onpartijdig' te zijn... sterker nog, een forum zal altijd bestaan uit de input van voornamelijk de gebruikers en die is in meer of mindere zin meestal wel subjectief te noemen...
Sorry, maar dan heb je tweakers.net toch niet helemaal begrepen, aangezien het hier juist op gebouwd is notabene!

Je kunt als onafhankelijke nieuwssite best een pak geld aannemen en toch onafhankelijk blijven, maar zoals het nu is gegaan is dat echt niet het geval. Had Sony om een aantal PS3's gevraagd en houd dan maandelijks een prijsvraag, wedstrijd o.i.d. en vertel dat die gesponsord is door die of die fabrikant. Steek vervolgens de rest (of alles) van het geld in het gehele forum. Dan blijf je in elk geval als forum onafhankelijk. Door een apart forum te openen krijgt Sony wel degelijk meer traffic dan normaal en dat an sich is al reclame. Ook geeft het de onbewuste boodschap dat tweakers de PS3 verkiezen boven alle andere consoles, omdat dat de enige is met een apart forum. Of de inhoud van dat forum nou gemod wordt door de crew of door Sinterklaas maakt al lang niet meer uit aangezien het gewoon om de traffic en om het opvallen gaat. Bovendien zou Sony met speciale akties komen en die zullen dus niet weggemod worden terwijl ze wel strijdig zijn met de regels. Geen reclame. Dan rest de vraag wat er dan allemaal wél weggemod zal worden? De negatieve/idiote berichten afkomstig van Sony zelf? Die zul je natuurlijk nooit vinden in hun eigen forum! Het enige wat dus gemod kan worden zijn reakties van tweakers zelf en daarmee is het ook onzinnig om te zeggen dat het PS3 forum onafhankelijk is omdat het gemod wordt door de crew.

Hoe het ook bedoeld is, door een apart forum voor een fabrikant in het leven te roepen en daardoor Sony's bitch te worden voor een pak geld verlies je je onafhankelijkheid naar je achterban en blijkbaar kom je daardoor ook ineens erg ver van diezelfde achterban te staan. Dat is wat je uit dit experiment kunt afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

magel725 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:27:

Tweakers.net stond er bekend om dat het een onafhankelijke nieuwssite was, met als doel de technische kennis onder tweakers door te geven en elkaar te helpen. En zelfs van deze beginselen wordt nu door de crew gezegd dat dit toch niet helemaal waar is.
[...]

Sorry, maar dan heb je tweakers.net toch niet helemaal begrepen, aangezien het hier juist op gebouwd is notabene!
dan lijkt je mijn uitspraak niet helemaal te begrijpen:
ik meld niet voor niks 'het forum' ... en dat is een belangrijke en bewuste betiteling...

Ik zeg niks over de nieuwssectie, maar heb het hier enkel over het forum ...
en daarvan meld ik dat een forum, juist omdat het een verzameling van meningen , ervaringen en uitspraken van gebruikers is, zonder dat er 'gestruurde content' van bovenaf geleverd of geplaatst wordt, zeker niet de indruk kan wekken 'onafhankelijk' te zijn ...

Het forum is net 'onafhankelijk, maar juist ontzettend 'afhankelijk' en de meningen die er geplaatst worden zijn altijd in grote mate gewoon als subjectief op te vatten.

ik zou je wel willen verzoeken daar heel bewust met mijn uitspraak om te gaan, en het verschil te zien tussen verschillende onderdelen van tweakers.net
Zeker zou ik het ook fout vinden als Sony bv een 'nieuwsrubriek' op de nieuwssite zou sponsoren, war dan al het nieus over de Plystation 3 verzameld zou staan, vermengd met 'advertorials' ...

daarvan zou lastig een 'objectieve' indruk mee tewekken zijn en ik denk niet dat de redacteuren en neiuwsposters daarmee zouden kunnen instemmen, evenmin de gebruikers...

een forum-onderdeel, waar gewoon gebruikers mogen meediscussieren onder de bestaande forumregels, moet je echter niet verwarren met een onderdeel van de nieuwssite.
Dan rest de vraag wat er dan allemaal wél weggemod zal worden? De negatieve/idiote berichten afkomstig van Sony zelf? Die zul je natuurlijk nooit vinden in hun eigen forum! Het enige wat dus gemod kan worden zijn reakties van tweakers zelf en daarmee is het ook onzinnig om te zeggen dat het PS3 forum onafhankelijk is omdat het gemod wordt door de crew.
Hiervan kun je gewoon de realiteit zien hoe het er aan toegaat en toegegaan is in het forum....
er heerst gewoon het normale standaard GoT beleid en hierop wrdt ook gemodereerd..
er worden geen negatieve posts jegens Sony weggehaald enkel omdat ze negatief zijn.... bij het modereren wordt hooguit gekeken naar hoe levensvatbaar een topic is ...

Er staan meerdere discussie-onderwerpen die ook zeer kritisch zijn over de Playstation 3 en er zijn ook meerdere, erg goede gebruikers actief die duidelijk met veel kennis de discussie aangaan over de capaciteiten, hardware en alles in de P3 en de spellen..

Ik kan me niet echt voorstellen dat je, met duidelijke kennis van hoe het tot nu toe toegaat in dat forum, zou willen suggereren dat daar een verkeerd modbeleid gevoerd wordt waar 'kritiek' op de P3 weggemod zou worden ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Mijn post was dus zinloos. Of je mist de strekking van mijn post, of je gaat er bewust compleet aan voorbij. Ik heb het over de uitsluitend "ja, maar" verdedigende antwoorden, en de eerste reaktie die ik nu dus krijg is er zo één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

magel725 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:29:
Mijn post was dus zinloos. Of je mist de strekking van mijn post, of je gaat er bewust compleet aan voorbij. Ik heb het over de uitsluitend "ja, maar" verdedigende antwoorden, en de eerste reaktie die ik nu dus krijg is er zo één.
Je stelt een vraag en die beantwoord ik ... (over welk modbeleid er in dat forum geldt).

Verder regeer ik op het feit dat je mijn quote gebruikte maar daarin eventjes leek te vergeten dat ik het had over het 'forum' , terwijl jij begint over 'een nieuwssite' ... ik leg je dan uit dat er een duidelijke scheiding is tussen de Frontpage en het Forum, zelfs nu de gebruiksaccount wel gemerged zijn... overigens zou het geen zin hebben gezien de verschilende communicatie-methoden, die geheel gelijk te stellen, het zijn verschillende media.

Als je een antwoord verwacht dat enkel jouw woorden als 'terecht' aan zou geven, nee helaas, maar dat kan ik niet posten omdat ik jouw negatieve zicht zeker niet deel ...

natuurlijk staat het andere gebruikers (of crewleden) volledig vrij om wel met jou in te stemmen en te stellen dat zoals het forum nu loopt, het een verschrikking is, vol eenzijdige spam en waarbij Tweakers.net als geheel zijn gezicht verliest ... en dat hier te posten :)

[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 28-02-2007 22:38 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

RM-rf schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:07:
[...]
Het forum is net 'onafhankelijk, maar juist ontzettend 'afhankelijk' en de meningen die er geplaatst worden zijn altijd in grote mate gewoon als subjectief op te vatten.
Forumposts zijn zeker niet objectief, maar aangezien vrijwel iedere kant voor- en tegenstanders heeft hier is het forum als geheel wel 'redelijk objectief', en die verhouding gaat een beetje scheef nu. Het forum is afhankelijk van een hele grote groep gebruikers, die als geheel genomen toch redelijk objectief zijn.

Zelfs een werknemer van een bedrijf die, anoniem, positief praat over zijn producten is één gebruiker. Valt op dat hij te veel over zijn bedrijf praat of misdraagt hij zich, dan is het 'spam' en is de gebruiker weg. Dat 'Realtime' topic, en zelfs dat 'probeer de ps3 uit' topic, is niets meer dan spam waarvoor betaald wordt. Een bedrijf krijgt nu voorrang boven de andere gebruikers, zowel door een eigen forum als door de mogelijkheid tot het posten van eigen, niet gecontroleerde stuckeys.
ik zou je wel willen verzoeken daar heel bewust met mijn uitspraak om te gaan, en het verschil te zien tussen verschillende onderdelen van tweakers.net
Zeker zou ik het ook fout vinden als Sony bv een 'nieuwsrubriek' op de nieuwssite zou sponsoren, war dan al het nieus over de Plystation 3 verzameld zou staan, vermengd met 'advertorials' ...
Waarom is het dan minder fout als Sony een forum op het forum sponsort, waar alle topics over de PS3 worden vermengd met advertorials? Alleen omdat het forum 'minder objectief' is dan de frontpage?
een forum-onderdeel, waar gewoon gebruikers mogen meediscussieren onder de bestaande forumregels, moet je echter niet verwarren met een onderdeel van de nieuwssite.
Mee eens, natuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat ik achter het kopen van fora sta. In feite pas je tenslotte de bestaande forumregels aan voor die beruchte zak geld.
Ik kan me niet echt voorstellen dat je, met duidelijke kennis van hoe het tot nu toe toegaat in dat forum, zou willen suggereren dat daar een verkeerd modbeleid gevoerd wordt waar 'kritiek' op de P3 weggemod zou worden ...
Dat is ook zeker waar, het modden gaat wel prima. Maar neem dat Realtime topic. Dat is gewoon marketingpraat, en het ontrafelen hiervan lokte zeker een leuke discussie uit. Maar de Sony user doet er verder niets meer mee. Ik denk toch dat een vergelijkbaar topic van een werknemer van een ander bedrijf nu al gesloten zou zijn. Of niet?

Sidenote: Zaterdag ging het hier over de meerwaarde voor de gebruikers, zie o.a. DaannO in "Over het PS3-forum". Die meerwaarde zie ik weer een halve week later nog steeds niet zo, om eerlijk te zijn.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

magel725: Wat je zegt - als ik het goed begrijp - is dat enige reactie die de twijfels die gebruikers hebben tracht te ontkrachten op een 'ja, maar' of 'nee, want' reactie uitkomt, en dat die allen ongeldig zijn. Daarmee maak je een discussie totaal onmogelijk :) .

Ik zal dan ook niet ingaan op je opmerkingen ten aanzien van het pak geld dat wij zouden hebben ontvangen, op dat onze onafhankelijkheid en objectiviteit die in het geding zouden zijn, op het feit dat de crew geen twijfels zou hebben, of op dat we het raar zouden vinden dat gebruikers twijfels hebben. Dat zou namelijk alleen maar neerkomen op een 'nee, want' reactie, en daar schieten we in jouw ogen niks mee op.

Ditt alles ondanks dat volgens mij in de afgelopen 1000 reacties inmiddels wel enigzins duidelijk zou mogen zijn geworden dat er iniedergeval valide argumenten tegenin te brengen zijn. Dat je het ergens niet mee eens bent kan ik me uitstekend voorstellen, maar om alle tegenargumenten te negeren, of met 'het zijn maar "nee, want" reacties' ongeldig te verklaren, dat gaat mij nogal een straat te ver :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hertog schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:36:
Sidenote: Zaterdag ging het hier over de meerwaarde voor de gebruikers, zie o.a. DaannO in "Over het PS3-forum". Die meerwaarde zie ik weer een halve week later nog steeds niet zo, om eerlijk te zijn.
Als je een doos koekjes verwachte dan grijp je idd mis. Welke maatstaven zou jij neerzetten opdat jij het een geslaagd forum noemt?

We hebben nu iig lopende discussies, we hebben nu een PS3-user die vrolijk meepost en al een exclusieve GoT-user PS3-demodag organiseert en sinds vandaag een techuser die PS3-spellen progt.... iemand die moeilijke vragen kan beantwoorden. Het is nog niet hoerahoera maar het gaat behoorlijk de goede kant op IMHO. Dus daarom krijg je toch de vraag:"vanaf wanneer is het volgens jou een succes en zoniet, waarom niet?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Hertog schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:36:

Forumposts zijn zeker niet objectief, maar aangezien vrijwel iedere kant voor- en tegenstanders heeft hier is het forum als geheel wel 'redelijk objectief', en die verhouding gaat een beetje scheef nu. Het forum is afhankelijk van een hele grote groep gebruikers, die als geheel genomen toch redelijk objectief zijn.
En mist dat in dat P3-forum?

wordt dat enkel gevuld door één persoon en is daar geen mogelijkheid dat anderen ook iets posten, is daar geen weerwoord mogelijk?

Integendeel ... ook daar wordt door veel gebruikers, met verschillende meningen gepost
De posts van Sony zelf uit, worden gepost door een gebruiker die redelijk 'herkenbaar' is, en bij mijn weten doet die ook geen moeite om te doen alsof hij een objectieve mening post..

Op uitnodiging van Sony is er ook een bekende Game-ontwikkelaar actief die uitleg plaatst...
Mee eens, natuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat ik achter het kopen van fora sta. In feite pas je tenslotte de bestaande forumregels aan voor die beruchte zak geld.
Nogmaals, de beleidsregels zelf worden _niet_ aangepast, in dat forum geldt exact hetzelfde beleid voor alle gebruikers... ook voor de Playstation 3 gebruiker.
Er zijn wel een aantal afspraken gemaakt waarbij die gebruiker toestemming gekregen heeft een aantal threads te openen, maar ook dat is niet uniek...

dat is exact hetzelfde als het beleid waarbij we gebruikers de mogelijkheid geven bepaalde threads over sommige onderwerpen of in somige fora te openen, zolang ze hiervoor voorheen toestemming van een moderator vragen en hierover vooraf contact hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Nogmaals, de beleidsregels zelf worden _niet_ aangepast, in dat forum geldt exact hetzelfde beleid voor alle gebruikers... ook voor de Playstation 3 gebruiker.
Er zijn wel een aantal afspraken gemaakt waarbij die gebruiker toestemming gekregen heeft een aantal threads te openen, maar ook dat is niet uniek...

dat is exact hetzelfde als het beleid waarbij we gebruikers de mogelijkheid geven bepaalde threads over sommige onderwerpen of in somige fora te openen, zolang ze hiervoor voorheen toestemming van een moderator vragen en hierover vooraf contact hebben
De beleidsregels worden wél aangepast. Er is nu een speciaal forum opgezet voor het bedrijf Sony. En dat is dus niet hetzelfde als pietje een topic laten plaatsen over zijn casemod. En ook al is de nieuwssite apart van het forum, dan nog zijn ze alletwee op tweakers.net te vinden en horen ze net zo goed bij elkaar als de shopsurvey en de meuktracker dat doen. Het is dezelfde groep mensen.

Maar dan de kern waar het om gaat: waarom is elke reaktie vanuit de crew positief over dit gebeuren, en waarom is het overgrote deel van de reakties van de tweakers negatief hierover? Aangezien de crew ook tweakers zijn zou je verwachten dat daar ook een groot deel negatief zou zijn over dit experiment en als dat niet zo is is er dus ineens een groot gat tussen de crew en de achterban. In beide gevallen vraag ik me dus af of dat niet tot dezelfde conclusies zou moeten leiden. Namelijk of dit forum er is voor de tweakers, of voor de crew en voor Sony. (even heel kort door de bocht) En wanneer wordt geconcludeerd of het experiment positief of negatief uitpakt? Het lijkt er namelijk heel erg op dat deze conclusie al gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

magel725 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:06:
[...]
Maar dan de kern waar het om gaat: waarom is elke reaktie vanuit de crew positief over dit gebeuren
Waar haal je dat vandaan. Veel crew is het niet geheel eens met de stelling. Als je alle pagin`s hebt doorgelezen dan moet je dat zeker 20 keer gelezen hebben.

Alleen de mensen die er negatief over zijn zullen dit topic negeren en het ps3 forum uit hun AT hebben gehaalt, aangezien de meningen van die mensen bij de crew bekend zijn. Dat hoeven ze toch niet meer hier te uitten.

[ Voor 22% gewijzigd door disjfa op 28-02-2007 23:13 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de beslissing om wel of niet een forum op te ztten is niet vastgelegd in 'beleidsregels'..

Dat is een geheel vrije keuze van de Beheerders, soms komt dat voort uit een verzoek uit de community, of soms zijn het ideeen die uit de crew zelf voortkomen of uit het magements team...

er is overigens ook allang een ander forum dat opgezet is voor de producten van één bedrijf ...
dat is overigens een permanent forum en geen tijdelijk zoals dit Sony-forum.
Maar dan de kern waar het om gaat: waarom is elke reaktie vanuit de crew positief over dit gebeuren, en waarom is het overgrote deel van de reakties van de tweakers negatief hierover?
ik geef niet bij voorbaat 'positieve reactie's' op dat forum ...
ik ben er verder niet bij betrokken, het is niet mijn direkte interssegebied (ik zou niet zo snel een Playstation kopen, als ik nu een spelcomputer zou kopen, zou dat eerder een Xbox zijn)

wat ik wel probeer te doen is bv antwoord te geven op vragen, zoals jij die stelde, of onjuiste ideeen uit de weg te ruimen, zoals dat de indruk dat 'posts op het forum 'onafhankelijk' zouden zijn' en dat tweakers.net daarvoor garant zou staan ...

essentieel aan een forum is nu net dat de gebruikers de content invullen, en dat de beheerder daarover weinig garanties kan geven..

Ik vermoed dat het voor de Sony marketingjongens ook in het begin eventjes een 'harde brok' is geweest om te wennen aan de communicatie op het forum en de manier waarop ze moesten communiceren 'samen met gebruikers' ...
dat vereist idd een wat andere insteek en niet een eenzijdig 'eenrichtingsverkeer-marketingverhaaltje' ...

En wanneer wordt geconcludeerd of het experiment positief of negatief uitpakt? Het lijkt er namelijk heel erg op dat deze conclusie al gemaakt is.
Evaluatie gebeurt altijd pas 'achteraf'..
ook in dit geval volgens mij .... ik neem aan dat zowel Sony als het Management Team van Tweakers dat zal doen en de voors en tegens, alswel de positieve en negatieve punten zal meewegen.

Ik denk niet dat je kunt stellen dat die 'hun conclusie al paraat hebben staan'.
zowel voor Sony zal het best belangrijk zijn om een duidelijke 'meerwaarde' of 'waar voor hun geld' te hebben gekregen hieruit ... voor hen zal het de vraag zijn of de moeite en de kosten hen die 'exposure' hebben opgeleverd, die ze hoopten en of dat opweegt tegen meer traditionele marketingmethodes ...

Voor tweakers.net zal ht idd ook een vraag zijn of een zulke 'uitbating' van de mogelijkheden van de community en het forum, opweegt tegen de nadelen en dat is ook zeker het protest van de gebruikers.
Ook of er sowieso 'mogelijkheden' inzitten of dat het hele concept niet goed is.

Ik ben er overigens zelf een beetje voor om ook vanuit de crew, achteraf in LA een 'evaluatie te doen... om te horen wat gebruikers er ook achteraf van vonden... of hun vrees vooraf waar bleek te zijn of juist meeviel ... of juist andersom, of ze er veel meer van verwacht hadden (en wat ze dan precies meer verwachten)

[ Voor 31% gewijzigd door RM-rf op 28-02-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

ecteinascidin schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:43:

We hebben nu iig lopende discussies...
Natuurlijk, maar niet voldoende om volgens welke normale redenatie dan ook een apart subforum te verdienen. En discussies die in een forum over een andere spelcomputer net zo goed van de grond zouden komen.
...we hebben nu een PS3-user die vrolijk meepost en al een exclusieve GoT-user PS3-demodag organiseert...
Dat ie vrolijk meepost is prima, en ik heb al aangegeven dat zijn postgedrag al beter is. Inhoudelijk meldt hij echter nog steeds niet veel nieuws, en die demodag is lang zo exclusief niet, zoals je hierboven kunt lezen.
...en sinds vandaag een techuser die PS3-spellen progt.... iemand die moeilijke vragen kan beantwoorden.
Dat is inderdaad een goede ontwikkeling, maar het is ook bij deze user de vraag hoeveel hij kan en mag zeggen. De paar posts die ik nu van hem lees zijn inhoudelijk goed, maar vergeet niet dat hij waarschijnlijk pas vanaf morgen echt kan reageren, en het forum op dat moment nog maar drie weken open blijft.
Het is nog niet hoerahoera maar het gaat behoorlijk de goede kant op IMHO. Dus daarom krijg je toch de vraag:"vanaf wanneer is het volgens jou een succes en zoniet, waarom niet?"
Die PS3 user schreef zelf al 'Wat je mag zeggen wordt naar buiten gebracht, wat je niet mag zeggen niet, en daar zijn goede redenen voor.' Leuke exclusieve nieuwtjes, wat mij het grootste voordeel lijkt van een 'gesponsorde gebruiker', zie ik dus niet verschijnen. Een hoop andere voordelen van een los PS3 forum zijn net zo goed geldig voor een los Wii of Xbox360-forum.

Maargoed: als de nog te komen 'featuring' topics beter op het GoT publiek zijn gericht, de Sony users ook op kritische posts ingaan, en Sony met een actie of nieuws komt dat op een of andere manier exclusief voor GoT is, dan zou ik de meerwaarde voor de users inzien.

Laat ik dan nu de vraag eens omdraaien: op welk punt vind jij dat het tot nu toe gebodene een eigen subforum waard zou zijn geweest, even afgezien van het feit dat dat forum er nu eenmaal al is? :)

Los van dit alles vind ik het overigens een slecht teken dat pas halverwege de duur van het forum, en na flink wat kritiek van gebruikers hier, het 'de goede kant op gaat'. Al is het wel weer goed van zowel het MT als Sony dat naar de kritiek wordt geluisterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Aangezien de crew ook tweakers zijn zou je verwachten dat daar ook een groot deel negatief zou zijn
Even een kleine vraag terug, los van het feit hoeveel crew negatief is.

Stel, de crew gaat hier net zo vrolijk negatief meeposten als de wat ongenuanceerdere user? Wat blijt er dan over? Je hebt dan crew dat de crewlijn openlijk breekt, je hebt crew die dan opeens ongenuanceerd meepost maar erger, je hebt crew die actief een experiment van het MT loopt te saboteren.. dat kan toch niet, dat snap je zelf toch ook.
Maar het voornaamste, je kan het niet maken om Sony weg te jagen met een negatieve crew-attitude wanneer deze nergens op gebaseerd is. Dan zal Sony wel aan andere touwtjes trekken en blijven andere bedrijven ook wel weg, want waarom zou je iets doen met een ongenuanceerd negatief forum? Op die manier stoot en crew de mogelijke content af waardoor er niet veel positieve instroom overblijft: GoT is dan binnen 2 jaar weg.
Daarom zoekt men crewleden uit die wat genuanceerder zijn, mensen die wel wat meer out-of-the-box nadenekn, mensen die wel wat kritiek hebben maar niet perse het experiment willen saboteren. Want met contructieve bijdragen loods je ook Sony in de richting waar je het in wil hebben.

Dus op je vraag waarom de crew niet zo negatief meepost kan ik filosoferend antwoorden: "misschien zijn we allemaal wel volwassen genoeg om niet in een negatieve hype te trappen"
Hertog schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:20:
[...]
Laat ik dan nu de vraag eens omdraaien: op welk punt vind jij dat het tot nu toe gebodene een eigen subforum waard zou zijn geweest, even afgezien van het feit dat dat forum er nu eenmaal al is? :)
Het is vrij ongewoon om een vraag met alleen een tegenvraag te beantwoorden. Jij mag best wat kwantitaief meetbare maatstaven posten als meetlat om ons op te maten. Want mijn antwoord terug is zeer simpel: wanneer het forum leuk draait en veel discussies oplevert zijn de user blij -> doel bereikt.
Natuurlijk hadden de discussies in een ander forum ook kunnen ontstaan. Maar Sony heeft betaald om vervolgens verplicht voor content te gaan zorgen, daarvoor mogen ze IMHO wel een forumpje voor terug hebben. De rechten gaan hier vergezeld met plichten.. en die plichten zijn gelijk gebleven voor alle users.

[ Voor 23% gewijzigd door Delerium op 28-02-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

RM-rf schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:47:
[...]

En mist dat in dat P3-forum?
Het was een reactie op jouw stelling dat het forum subjectief is. Daaronder ga ik in op het PlayStation3 forum. Ik zeg dus niet dat het PS3-forum niet subjectief is, alleen dat het forum als geheel niet zo subjectief is. Lees de rest anders ook even, ben benieuwd wat je reactie daarop is..
IN het forum wel, maar ik bedoelde dat een forum over dit onderwerp met deze hoeveelheid topics zonder die zak geld niet geopend was. Zelfs niet als themaforum.

Overigens, waarom staat het niet bij de tijdelijke themafora? Als tijdelijk forum met niet al te veel posts was het daar wellicht makkelijker geaccepteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

ecteinascidin schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:21:
[...]

Het is vrij ongewoon om een vraag met alleen een tegenvraag te beantwoorden. Jij mag best wat kwantitaief meetbare maatstaven posten als meetlat om ons op te maten.
Ik type een uitgebreid antwoord terug en jij zegt dat ik de vraag alleen met een tegenvraag beantwoord? Beetje apart.. Ik geef in de alinea erboven nog een direct antwoord op je vraag, en ga daarboven ook in op al je afzonderlijke punten...
Want mijn antwoord terug is zeer simpel: wanneer het forum leuk draait en veel discussies oplevert zijn de user blij -> doel bereikt.
Dat is als je er van uit gaat dat het forum er al is, ik vroeg me vooral af waar jij een apart subforum gerechtvaardigd ziet, als het er nog niet zou zijn geweest. Want zoals je zelf ook al zegt: deze discussies konden ook makkelijk elders ontstaan.
Natuurlijk hadden de discussies in een ander forum ook kunnen ontstaan. Maar Sony heeft betaald om vervolgens verplicht voor content te gaan zorgen, daarvoor mogen ze IMHO wel een forumpje voor terug hebben. De rechten gaan hier vergezeld met plichten.. en die plichten zijn gelijk gebleven voor alle users.
Ik weet natuurlijk niet hoe het ging, maar in dit topic is de 'gedragslijn' geweest dat Sony betaalde voor een forumpje en in ruil daarvoor ook voor content moest gaan zorgen. Bovendien is de door Sony zelf verzorgde content nou niet zo geweldig of talrijk, eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
essentieel aan een forum is nu net dat de gebruikers de content invullen, en dat de beheerder daarover weinig garanties kan geven..
Daar ben ik het volkomen mee eens, en daarom vind ik het zo raar dat het nu Sony is die de content invult en niet de gebruikers. Voor de rest ben ik het met je eens en kan ik me erin vinden om eerst e.e.a. af te ronden.

Stel, de crew gaat hier net zo vrolijk negatief meeposten als de wat ongenuanceerdere user? Wat blijt er dan over? Je hebt dan crew dat de crewlijn openlijk breekt, je hebt crew die dan opeens ongenuanceerd meepost maar erger, je hebt crew die actief een experiment van het MT loopt te saboteren.. dat kan toch niet, dat snap je zelf toch ook.
Mee eens, je moet als crew niet het MT gaan saboteren. Je kunt wel zwijgen, i.p.v. verdedigen waar je niet achter staat. Of dat nu gebeurt of niet kan ik niet controleren. Ik heb wel gelezen op een van de eerste pagina's van dit topic dat crew niet één lijn hoeft te trekken en voor hun eigen mening uit mogen komen. Als je de gulden middenweg kiest kan een je dus zeggen dat je het er niet mee eens bent, maar wel de beslissing ondersteunt.
Maar het voornaamste, je kan het niet maken om Sony weg te jagen met een negatieve crew-attitude wanneer deze nergens op gebaseerd is. Dan zal Sony wel aan andere touwtjes trekken en blijven andere bedrijven ook wel weg, want waarom zou je iets doen met een ongenuanceerd negatief forum? Op die manier stoot en crew de mogelijke content af waardoor er niet veel positieve instroom overblijft: GoT is dan binnen 2 jaar weg.
Dit is gevaarlijk. Als tweakers heb je namelijk de macht over Sony en niet andersom. Als je dat op deze manier uit handen geeft is dat erg gevaarlijk voor de bedrijfsvoering. Sony bepaalt dan namelijk beleid en niet Tweakers. En een negatieve crew attitude gebaseerd op een achterban die de beslissing niet steunt lijkt me een gezonde reden om e.e.a. te overdenken.
Daarom zoekt men crewleden uit die wat genuanceerder zijn, mensen die wel wat meer out-of-the-box nadenekn, mensen die wel wat kritiek hebben maar niet perse het experiment willen saboteren. Want met contructieve bijdragen loods je ook Sony in de richting waar je het in wil hebben.

Dus op je vraag waarom de crew niet zo negatief meepost kan ik filosoferend antwoorden: "misschien zijn we allemaal wel volwassen genoeg om niet in een negatieve hype te trappen"
Ook hier ben ik het mee eens, zolang Tweakers plus achterban de touwtjes in handen heeft en niet Sony. En wanneer je geen vraagtekens kan zetten bij iets is dat niet gezond. Een negatieve hype lijkt me daarom ook een verkeerde omschrijving.

Ik heb niets tegen Sony, maar ik zit geregeld met hun om de tafel en ze denken niet in Tweakers maar in winstpercentages. Wat ze hier gekocht hebben is marktaandeel en uit bedrijfsoogpunt kan ik dat wel waarderen. Uit tweakeroogpunt realiseer ik me dat het een gevaarlijk spelletje is. Je zet namelijk de deur open voor anderen. Waarom Sony wel en Nintendo niet? Of Iomega? Of Asus? Of Packard Bell? Voor je het weet krijg je van iedereen een bijdrage en ben je je macht over je forum kwijt. En dat is als het allemaal goedschiks gaat. Want wat als Intel wil gaan procederen omdat ze geen plaats krijgen op Tweakers en Sony wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

En een negatieve crew attitude gebaseerd op een achterban die de beslissing niet steunt lijkt me een gezonde reden om e.e.a. te overdenken.
Er is meer dan genoeg om te overdenken, dat zal niemand ontkennen. Je moet dan er ook niet vanuit gaan dat dat niet gebeurt omdat je het in LA (c.q. het openbaar) niet live kunt volgen. Dat de crew hier terughoudend reageert is gewoon goed fatsoen ten opzichte van de organisatie van T.net. Het lijkt me immers doodnormaal dat je als medewerker van een organisatie niet de algemene belangen gaat schaden door te gaan lopen rellen, ook al zal je je tegenover collega's minder inhouden.
Uit tweakeroogpunt realiseer ik me dat het een gevaarlijk spelletje is. Je zet namelijk de deur open voor anderen.
Het logisch gevolg van het slagen van het experiment (als dat gebeurt) is inderdaad dat er meer kunnen volgen. Sony is niet de eerste en enige die met het idee kwam aanzetten, dus het werd tijd om het een keer te testen. Dat we hierdoor de macht zouden kwijtraken of aangeklaagd worden lijkt me echter een zwaar overdreven scenario. Het is nog altijd een vrije markt en T.net heeft het volste recht om voorstellen om wat voor reden dan ook te weigeren. Als bedrijven te veel macht willen of niet genoeg interessante bijdrages kunnen leveren dan hebben ze gewoon pech.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk op zich is het geen slecht idee om een in spielerij , 3 subtopics te maken, correctie 4 , voor resp Xbox, Nintendo, Sony , Pc games, overige shit :)

wat ik me wel ga afvragen is hoe het zit met belangenverstrengeling , stel dat er iets uitlekt, bv de controller is na 1 uur spelen op (ik noem even iets heel geks ) en de pleuris breekt uit, er komt een stevige discussie, en sony wil dat weg hebben of het wordt weggemod . ... en je kan er prat op gaan dat er anonieme gasten komen die de boel even flink gaan hypen enzo.. dat soort dingen kan zo gebeuren...

Persoonlijk vindt ik het jammer dat Tweakers zich hier mee inlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 15-09 22:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:00:
wat ik me wel ga afvragen is hoe het zit met belangenverstrengeling , stel dat er iets uitlekt, bv de controller is na 1 uur spelen op (ik noem even iets heel geks ) en de pleuris breekt uit, er komt een stevige discussie, en sony wil dat weg hebben of het wordt weggemod
Dan gok ik dat er gemodereerd wordt zoals gebruikelijk in SGD ;)

Ik begrijp dat een topic met 1000+ replies veel is om te lezen, maar het is al meerdere malen voorbij gekomen: Sony heeft geen hand in de moderatie, die ligt gewoon bij de vrijwilligers van het forum. Er kan gewoon kritisch gepost worden over onderdelen van de PS3 en dat gebeurt nu al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Ik kom even terug op het Playstation 3 forum: Ondanks dat ik nog steeds van mening ben dat het de objectiviteit van GoT aantast, ben ik erg blij om te zien dat Sony er nu wel eens moeite voor doet. Met name het inschakelen van meerdere mensen bevalt me enorm en het doet het forum goed. Sterker nog, ik vind het nu nog meer jammer dat we niet vergelijkbare initiatieven zien van Nintendo en MS. Idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

DarkShadow schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:42:
Sterker nog, ik vind het nu nog meer jammer dat we niet vergelijkbare initiatieven zien van Nintendo en MS. Idee misschien?
wat? Ik blijf bij mijn eerste argument: wat als microsoft, oracle, adobe en god weet wie nog allemaal hier een eigen stek willen, hoe chaotisch wordt het hier dan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Boeboe schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:53:
[...]

wat? Ik blijf bij mijn eerste argument: wat als microsoft, oracle, adobe en god weet wie nog allemaal hier een eigen stek willen, hoe chaotisch wordt het hier dan?
Willen is wat anders dan krijgen. Ik neem aan dat het MT niet zo ver gaat om het forum vol met dergelijke subfora te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:28

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DarkShadow schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:42:
Ik kom even terug op het Playstation 3 forum: Ondanks dat ik nog steeds van mening ben dat het de objectiviteit van GoT aantast, ben ik erg blij om te zien dat Sony er nu wel eens moeite voor doet. Met name het inschakelen van meerdere mensen bevalt me enorm en het doet het forum goed. Sterker nog, ik vind het nu nog meer jammer dat we niet vergelijkbare initiatieven zien van Nintendo en MS. Idee misschien?
Laten we eerst maar eens even afwachten hoe dit experiment afloopt. ;) Daarna zien we wel verder.

Maar ik ben blij om te zien dat het de goede kant op gaat. (let op, we zijn er nog niet) De technische kanten van de PS3 beginnen me nu ook te boeien, en de komst van bijvoorbeeld Guerilla Games vind ik een positieve ontwikkeling. Hopelijk zet deze trend zo voort. d:)b

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mag ik even een complimentje geven? Ik vind het namelijk erg cool dat er nu een onwijze developer (Guerilla Games oid) ook meepost op het PS3 forum. Hoppakee, daar is de diepgang! Kijk voor de rest is het hele PS3 forum voor mij niet zo van belang maar een beetje babbels lezen van een devver is gewoon erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Acid_Burn

uhuh

Ik vind het vreemd dat het PS3 forum onder softe goederen staat. Het is toch een hardware ding? Dus waarom niet in 'Hardware' of 'Consumenten Electronica' geplaatst bijvoorbeeld?

Daarnaast lijkt me dat het beter staat als deze (en toekomstige gelijksoortige fora) onder een kopje 'Gesponsorde fora' komen te staan zodat direct duidelijk is waar het om gaat. Nu kwam het echt op mij over alsof het er even sneaky tussen gefrommeld is.

Ik zou het wel beter vinden als dit soort gesponsorde fora niet op een community als GoT voor zouden komen, maar daar hebben we als gewone sterveling niets over te zeggen. Het kan wel een verkeerde induk wekken bij berichtgeving over deze of andere producten. Een indruk van belangenverstrengeling. Ik zeg niet dat het zo is, maar dat de indruk gewekt (kan) worden. Daar heeft Tnet natuurlijk ook niets aans me dunkt.

Waarom hebben ze eigenlijk zelf niet een forum opgestart op sony.nl of op playstation.nl ofzo? Daar zou ik eerder zoeken als ik iets wil weten over de PS3 dan een forum op een 'willekeurig' community board.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Acid_Burn schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:58:
Ik vind het vreemd dat het PS3 forum onder softe goederen staat. Het is toch een hardware ding? Dus waarom niet in 'Hardware' of 'Consumenten Electronica' geplaatst bijvoorbeeld?
Spielerij heeft altijd al ook consoles behandelt en is al sinds jaar en dag een Softegoederen forum, daarnaast worden er ook games in besproken en games zijn toch niet echt hardware te noemen :)
Daarnaast lijkt me dat het beter staat als deze (en toekomstige gelijksoortige fora) onder een kopje 'Gesponsorde fora' komen te staan zodat direct duidelijk is waar het om gaat. Nu kwam het echt op mij over alsof het er even sneaky tussen gefrommeld is.
Dit is precies het leuke aan dit soort topics :)

We hebben een groot aantal replies met mensen die zegt dat een gesponsord topic goed genoeg zou zijn en we hebben een groot aantal replies met mensen die het forum in een aparte hoofdgroep zou zetten. Stel je voor, Tweakers.net BV zou op een van deze twee groepen in gaan, wat denk je dat de groep die zijn zin niet krijgt dan denkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Acid_Burn

uhuh

Er is natuurlijk wel verschil tussen een topic en een compleet forum. Als ik nu in de forum index kijk zie niet niet dat het om een geponsord geheel gaat. Dat vind ik bezwaarlijk. Kijk, de keuze tussen een topic of een forum is toch al gemaakt. Ik stel alleen voor om dat soort fora een eigen groep te geven :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

dread

Sluwe vlaming

Ik heb verschillende topics nog even gelezen in het ps3 forum en het is heel interessant wat gebruikers onderling te melden hebben en bedroevend wat Sony zijn inbreng is. Echt triest.

Ze schermen enkel met een tryout van hun produkt. Platte marketing dus.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

dread schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:28:
Ze schermen enkel met een tryout van hun produkt. Platte marketing dus.
Kijk nog 's, maar dan naar de posts van Guerrilla Games.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

hmm.. Geurilla is sony, hoe je het ook went of keert, men kan dus betalen om iets op te zetten op tweakers. Tweakers wordt zo afhankelijk van zijn sponsors en haar berichtgeving wordt zo mogelijk ook aangetast.
Het is moeilijk enigzins objectief te blijven, maar dit vind ik niet zo'n prettige actie.

Wie schuift, die krijgt de voorkeur?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
koekiemonster schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:17:
hmm.. Geurilla is sony, hoe je het ook went of keert, men kan dus betalen om iets op te zetten op tweakers. Tweakers wordt zo afhankelijk van zijn sponsors en haar berichtgeving wordt zo mogelijk ook aangetast.
Het is moeilijk enigzins objectief te blijven, maar dit vind ik niet zo'n prettige actie.

Wie schuift, die krijgt de voorkeur?
Wie leest, weet wat er speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
ecteinascidin schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:21:
[...]

[...]

Het is vrij ongewoon om een vraag met alleen een tegenvraag te beantwoorden. Jij mag best wat kwantitaief meetbare maatstaven posten als meetlat om ons op te maten. Want mijn antwoord terug is zeer simpel: wanneer het forum leuk draait en veel discussies oplevert zijn de user blij -> doel bereikt.
Nou moet je eens even goed lezen/luisteren.....
GOT is in mijn ogen niet de plek voor marketingcrap! dat doe je maar lekker op de frontpage (of tussen de RSS :( )
Dat jullie allemaal braaf achter Sony aanhobbelen, ja tuurlijk zou ik ook doen als ik er geld voor kreeg.
Dit gedoe lijkt er allemaal op dat t.net van een community-based-rescource-network naar een marketing-driven-pull-medium gaat. Niet de bedoeling lijkt me!
p.s. de termen heb ik effe uit mijn mouw geschud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

.kernel.: Hetgeen je zegt is al vele malen in dit topic langsgekomen, in al dat niet meer of minder onderbouwde posts, en daar is vervolgens al vele malen op gereageerd :) . Ik zou dan ook eerder willen voorstellen dat je inhoudelijk reageerd op wat er gezegd wordt dan alleen te roepen dat je het stom vind :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

.kernel. schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:28:
[...]
GOT is in mijn ogen niet de plek voor marketingcrap!
Al eens naar de banners bovenaan het forum gekeken? Het forum doet ook gewoon z'n ding in het geheel van de site hoor :) Dat PS3 een gewaagde stap is die veel stof doet opwaaien snap ik, het markeringcrap noemen zie ik zo even niet. Volgens mij is het bla bla gehalte aan marketing erg laag en is het gewoon te beschouwen als een informatief subforum :)
Dat jullie allemaal braaf achter Sony aanhobbelen, ja tuurlijk zou ik ook doen als ik er geld voor kreeg.
De crew van het forum bestaat voor 98% uit vrijwilligers waaronder de moderators in PS3. Geld speelt voor ons daarin geen rol om een mening te vormen over PS3, ik eet er geen boterham minder door of het bestaat of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
SmartDoDo schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:35:
[...]
Al eens naar de banners bovenaan het forum gekeken? Het forum doet ook gewoon z'n ding in het geheel van de site hoor :) Dat PS3 een gewaagde stap is die veel stof doet opwaaien snap ik, het markeringcrap noemen zie ik zo even niet. Volgens mij is het bla bla gehalte aan marketing erg laag en is het gewoon te beschouwen als een informatief subforum :)
Dit meen je niet..
Jij wilt zeggen dat de topic's van sony informatief zijn.. Zou je alsjeblieft de topic's Real-Time en Playstation3 Introductie willen lezen (marketing-crap).
Het enige informatieve aan het topic vind ik de developers die meepraten, maar volgens mij heeft sony daar erg weinig hand in gehad.

Dat jullie vrijwilligers zijn snap ik, maar dat jullie niet zomaar de moeder-organisatie af kunnen kraken snappen ik (en jullie) toch ook. Dit vraag ik ook niet van jullie, maar maak het alsjeblieft niet mooier dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

.kernel.: Als je het topic had doorgelezen, had je gezien dat ook de crewleden van t.net niet onverdeeld positief ten opzichte van het forum staan :) . Ik denk echter nog steeds, net als aan het begin, dat het niet zo is dat we het concept per definitie moeten beschouwen als 'crap'. De nieuwe topics die Sony zou openen zijn dat nog niet, en wie weet is het niveau daarvan beter dan de eerste twee. De Guerilla Games gebruiker die hier dankzij Sony ziet levert daarnaast wel degelijk inhoudelijke bijdragen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
JHS schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:59:
.kernel.: Als je het topic had doorgelezen, had je gezien dat ook de crewleden van t.net niet onverdeeld positief ten opzichte van het forum staan :) . Ik denk echter nog steeds, net als aan het begin, dat het niet zo is dat we het concept per definitie moeten beschouwen als 'crap'. De nieuwe topics die Sony zou openen zijn dat nog niet, en wie weet is het niveau daarvan beter dan de eerste twee. De Guerilla Games gebruiker die hier dankzij Sony ziet levert daarnaast wel degelijk inhoudelijke bijdragen.
Point taken, echter liepen hier al guerrila guys rond voor dat Sony met die andere kwam (Vich was geloof ik eerste). Kortom niet een bijzondere toevoeging, laten we hopen op betere tijden.

P.S. Dat Sony een zooitje Tweakers uitnodigd om te komen spelen vind ik WEL een goeie toevoeging/meerwwarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 08:52

DinX

Motormuis

Dus als Tweakers geld krijgt om dat subform te maken is het niet goed omdat het vol zou staan maar marketinggeblaat is het niet goed. Maar als Sony dan een hoopje tweakers uitnodigt om te spelen vind je wel weer ok :? Dat is net zozeer marketing als het hele forum hoor. Alleen hebben de tweakers er in dat geval weer rehctstreeks voordeel aan en niet onrechtstreeks doordat Tweakers geld krijgt.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Inmiddels draait het forum al een tijdje en komen we aardig dicht bij de sluitingsdatum van het forum ( die volgens Daniel vlak of enige tijd na de 23 maart ligt)

Ik merk dat mijn oordeel over het forum niet is gewijzigd in de tussentijd. Hoewel er meer input is vanuit Sony vind ik nog steeds dat reclame hierin de boventoon drijft. Hoe kijken jullie, nu enige tijd later, tegen het forum aan als management / crew?

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 19-03-2007 18:48 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik kijk als gebruiker positief over het forum. Sony reageert regelmatig en ook dat ze iemand van Guerilla gestrikt hebben om serieus en op niveau antwoord te geven op vragen vind ik een mooi initiatief. Ook zouden ze bezig zijn om nog iemand van IBM over de CELL vragen te laten beantwoorden. Daar heb ik alleen nog niets van gezien.

Welke 'reclame' bedoel je precies? Want daar merk ik weinig van.

edit: had niet door dat dit topic in LA stond.

[ Voor 5% gewijzigd door Shiver23 op 19-03-2007 19:39 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Overgins zouden ze ook wekelijks een een update uitbrengen van futures, echter is dit 1x gebeurd en hierna niet meer. Dit is natuurlijk ook eeuwig zonde en er is een hoop info overboord gegaan. Ik denk dat ze het te druk hebben met de introductie van de PS3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Die features hadden volgens veel mensen hier geen enkele waarde behalve uit marketings oogpunt. Wellicht geschrapt vanwege het vele commentaar hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Bor de Wollef schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:58:
Die features hadden volgens veel mensen hier geen enkele waarde behalve uit marketings oogpunt. Wellicht geschrapt vanwege het vele commentaar hierop?
Waarschijnlijk wel. Positief is dan wel weer dat Sony dat vrij vlot heeft ingezien en zich aangepast heeft. (zie ook Toekomst van dit forum).

Van de Sony users kun je niet verwachten dat ze negatief gaan doen over de PS3, maar verder zie ik ook niet zoveel echte reclame in het forum.

Verder geeft het forum wel de ruimte voor discussies die er in SGD waarschijnlijk niet gekomen waren.

[ Voor 10% gewijzigd door PromoX op 19-03-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

PromoX schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:30:
[...]
Verder geeft het forum wel de ruimte voor discussies die er in SGD waarschijnlijk niet gekomen waren.
Kun je daar voorbeelden van noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Bor de Wollef schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:02:
[...]

Kun je daar voorbeelden van noemen?
SixAxis krijgt toch rumble feature?
Sony Sixaxis= MS Freestyle Pro uit 98?
Update Maart 2007 --> Wat verwacht jij ervan?
De Pijplijn
Bluetooth headset en mic

Ik denk dat (een aantal van) deze topics minder op hun plaats waren in SGD, ook gezien de soms gebrekkige topicstarts. Deze zouden dan ook eerder in de grote topics terechtkomen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet heel erg veel in SGD rondkijk, dus misschien dat er tijdens de launch van de ps2/xbox360/gamecube ook wel dergelijke topics verschenen zijn en dat ik er dus helemaal naastzit... Maar als ik nu in SGD kijk zie ik eigenlijk alleen maar grote topics voor de nintendo/ms/sony en games.

Hierbij wil ik overigens niet zeggen dat ik een groot voorstander ben van het PS3 forum. Het geeft wat meer ruimte voor bepaalde discussies, maar ik vraag me af of GoT daarvoor het juiste forum is (niet dat ik daar wakker van kan liggen :)).

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 19-03-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik denk dat het inderdaad snel subdiscussies in een groot topic zouden zijn geworden als ik naar die topiclijst kijk (met her en der een korter eigen topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Even terzijde van dat, een paar dagen geleden kwam ik een advertentie tegen op de FP die het PS3 forum aanprees, en het nog steeds op die feature-gerichte topics had. Beetje slordig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:04

defiant

Moderator General Chat
Bor de Wollef schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:47:
Hoe kijken jullie, nu enige tijd later, tegen het forum aan als management / crew?
De publieke mening van de crew is denk ik niet zo van belang, maar ik kijk inderdaad uit wat voor een beleid er uit evaluatie van het PS3 forum door het MT komt, ik hoop tenminste dat we te horen krijgen of dit soort initiatieven een vervolg krijgen.

Mijn mening is intussen niet veranderd, commerciële inhoudelijk inmenging op een forum is onwenselijk gezien het karakter van een community.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

De Sony user heeft inmiddels een soort "afscheidspost" (zo komt het op mij over) geplaatst in het PS3 thema forum. De betreffende post is hier te vinden: PS3 Games in "Het forum na 30 maart..."

Ik begrijp dat het PS3 forum dus gaat verdwijnen binnen afzienbare tijd. Natuurlijk is het daarna tijd voor een goede evaluatie binnen het management / de crew. Ik zou het leuk vinden wanneer de uitkomst (op hoofdlijnen) daarvan ook met ons gedeeld zal worden gezien de vele input die veel users hier en in het PS3 forum hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik verwacht wel enige feedback over het eindoordeel na deze test. Dat zal gewoon op hoofdlijnen zijn maar daarom niet minder interessant lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Wel grappig om te zien dat de PS3user met nadruk vertelt hoe duur het wel niet is om een eigen forum te hebben. Tweakers gaat voor de hoofdprijs zo te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 10:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ah, weer een leugen / misverstand komt boven tafel. Verschillende reacties in deze draad over dat Sony niet zal helpen na de launch zijn neergesabeld dmv reacties die aangeven dat het forum niet direct na de launch stopt. Nu blijkt dat dat wel zo is. 2-0 voor Sony.
ecteinascidin schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:10:
1 van de duidelijke voordelen is dat een eventueel PS3-nadeel op dat forum gepost kan worden zodat je niet alleen via reguliere GoT-medewerking opgelost kan worden maar dat Sony zelf direct weet dat er iets mis is en zo features/patches kan toepassen. Niet denken dat Sony dat niet zal doen want de investering (in /93) is immers al gemaakt.

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2007 11:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:34:
Ah, weer een leugen / misverstand komt boven tafel. Verschillende reacties in deze draad over dat Sony niet zal helpen na de launch zijn neergesabeld dmv reacties die aangeven dat het forum niet direct na de launch stopt. Nu blijkt dat dat wel zo is. 2-0 voor Sony.

[...]
Je quote nu wel een opmerking die gemaakt is door iemand die niets met de totstandkoming van het contract te maken had, noch iets van de precieze inhoud ervan wist. Ik neem aan dat ik jou niet hoef uit te leggen dat alleen het MT daar uitspraken over kan doen die steek houden; Ect. heeft niet veel meer gedaan dan een mogelijk voordeel opgenoemd.

Overigens had ik zelf ook wel verwacht dat het forum toch nog minstens een maand na de launch open zou blijven. Blijkbaar is Sony ofwel bang voor openlijke kritieken op een forum dat door henzelf gefaciliteerd wordt, ofwel ze zijn stiekem niet zo tevreden met de exposure. In elk geval vind ik het zonde dat er nu geen plek meer is voor gegronde kritieken, anders dan in het grote PS3-topic in Spielerij.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
-NMe- schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:41:
[...]

Je quote nu wel een opmerking die gemaakt is door iemand die niets met de totstandkoming van het contract te maken had, noch iets van de precieze inhoud ervan wist. Ik neem aan dat ik jou niet hoef uit te leggen dat alleen het MT daar uitspraken over kan doen die steek houden; Ect. heeft niet veel meer gedaan dan een mogelijk voordeel opgenoemd.
En ik neem aan dat ik jou niet uit hoef te leggen dat dat de startpost is en dat je de discussie daarover vanaf daar zelf mag gaan lezen, omdat het onzinnig is dat ik hier elke reactie die daarover gezegd in mijn eigen post zet. Want ja, er is namelijk een uitgebreide discussie over geweest (hierna volgde iemand die zei dat dat niet kon omdat het forum na de launch gesloten zal worden, waarna er door talloze crewmembers is toegezegd dat dat niet het geval zou zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2007 11:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:44:
[...]

En ik neem aan dat ik jou niet uit hoef te leggen dat dat de startpost is en dat je de discussie daarover vanaf daar zelf mag gaan lezen, omdat het onzinnig is dat ik hier elke reactie die daarover gezegd in mijn eigen post zet. Want ja, er is namelijk een uitgebreide discussie over geweest (hierna volgde iemand die zei dat dat niet kon omdat het forum na de launch gesloten zal worden, waarna er door talloze crewmembers is toegezegd dat dat niet het geval zou zijn)
Crewmembers die in dat geval ook aannames hebben gedaan die ze beter niet hadden kunnen doen. :) Daniel heeft er verder niets over gezegd en Roelant en Femme hebben zich verder buiten deze discussie gehouden. Het is dus eerder een misverstand dan een leugen, en dat is alles wat ik met mijn post probeerde duidelijk te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
-NMe- schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:50:
[...]

Crewmembers die in dat geval ook aannames hebben gedaan die ze beter niet hadden kunnen doen. :)
Dus? Dan moeten ze hun mond houden in een discussie in LA. Als ze dat niet doen kunnen de users niets anders doen dan aannemen dat dat wel waar zou zijn. En als we hier alle reacties van de crew in twijfel moeten gaan trekken kunnen we elke LA discussie wel opdoeken. Je maakt hier echt een kul-argument.

(En zei ik niet juist dat het een leugen óf een misverstand was? Ik kan niet oordelen welke van de twee het is, dat is aan de crewleden die die beweringen hebben gedaan)

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:53:
[...]

Dus? Dan moeten ze hun mond houden in een discussie in LA. Als ze dat niet doen kunnen de users niets anders doen dan aannemen dat dat wel waar zou zijn. En als we hier alle reacties van de crew in twijfel moeten gaan trekken kunnen we elke LA discussie wel opdoeken. Je maakt hier echt een kul-argument.

(En zei ik niet juist dat het een leugen óf een misverstand was? Ik kan niet oordelen welke van de twee het is, dat is aan de crewleden die die beweringen hebben gedaan)
Precies de reden waarom ik uitleg dat het naar alle waarschijnlijkheid een hardnekkig misverstand was. :P Ik probeer jouw statement niet te weerleggen want ik ben het met je eens dat dit niet erg duidelijk was. Noch ben ik het met je oneens dat het vervelend is dat het forum zo snel na de launch dicht gaat. Ik ga nergens tegen je in, ik nuanceer alleen je post door uit te leggen waar het fout is gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dan is het handig je post anders te formuleren dan met zinnen als "ik hoef jou denk ik niet uit te leggen...". Noem het beestje dan gewoon bij de naam. Een post als
leugen / misverstand
was voldoende geweest :)

Overigens, even los van het feit of die toezeggingen al dan niet terecht waren, juist nú, na de launch van de console, wordt het forum echt interessant voor users omdat ze dan live feedback kunnen krijgen over problemen en ontstane vragen nadat zij hun eigen PS3 in hun handen hebben gehad. En dan wordt het ineens gesloten - je kan niet meer posten en de PS3 heren zullen geen feedback meer geven (wat -NMe- hierboven dus ook al zei).

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Inderdaad, het hele verhaal was dat het daarom geen pure promotie was. Daarnaast vraag ik me af wat de waarde van de discussie is als er blijkbaar zelfs bij de crew zulke grote misverstanden leven. Sterker nog het MT heeft er ook niets van gezegd, want de medeling is zelfs nog achteraf aangepast.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

.oisyn schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:21:
... juist nú, na de launch van de console, wordt het forum echt interessant voor users omdat ze dan live feedback kunnen krijgen ...
"Wat is er mis met een topic / reeks topics in SGD?"

Dat was jouw eigen post in de eerste post van dit topic ... toen was je zwaar tegenstander, en nu is dat opeens 180° gedraaid en moet het forum blijven, omdat het 'echt interssant voor users is' ....?
iig bedankt voor de complimenten :) :P

Maar nee, de voorwaarden zijn vanaf het begin bekend gemaakt, ook dat het forum in samenwerking met Sony is opgezet en de afspraken met hen gemaakt zijn (daaraan veranderd ook niks als ook een crewlid kennelijk de gemaakte afspraken in dit topic verkeerd heeft uitgelegd).

het is volgens mij niet zinnig om na het vertrek van de sony-mensen dat forum 'zomaar' op eigen initiatief door te laten lopen

Ik hoop overigens zelf wél dat gezien de ervaringen met dat forum, er ruimte komt voor een gespecialiseerd consoles-forum, dat dan voor zowel PS3, Xbox360 en de Wii zou zijn ...
volgens mij is daar wel degelijk een behoefte toe en een meerwaarde...
maar het kan zijn dat het stichtten van zulk een forum een langdurige zaak is en veel discussies aan vooraf gaan, iets dat minder kan zijn als er domweg iemand voor 'betaald'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
RM-rf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:29:
[...]

"Wat is er mis met een topic / reeks topics in SGD?"

Dat was jouw eigen post in de eerste post van dit topic ... toen was je zwaar tegenstander, en nu is dat opeens 180° gedraaid en moet het forum blijven, omdat het 'echt interssant voor users is' ....?
iig bedankt voor de complimenten :) :P
Zucht. Dit is toch dezelfde discussie, of niet? Dit gaat dus toch om de nut van het PS3 forum, of niet? Crew zegt: "het nut van het forum is feedback". Nu de feedback echt nuttig wordt sluit het PS3 forum weer. Wat was dus het nut? nul komma nul. Waar is de geschetste win-win-win situatie?

Waar ik overigens wél op terug wil komen, is mijn opmerking dat er voor zo'n forum geen draagkracht is. Er zijn erg veel topics in het PS3 forum geopend. Nou hebben 2 redenen daar een grote invloed op gehad: 1) het is launch-tijd, en 2) veel topics zijn veel te light-weight voor SGD zelf, maar passen op zich prima in een forum dat speciaal voor de PS3 is. 2) maakt natuurlijk niet uit, dat zorgt alleen maar voor content. De vraag is of die content ook blijft bestaan als 1) niet meer geldt. In ieder geval lijkt er vooralsnog wél draagkracht te zijn voor een console-specifiek forum, en wellicht dat er overwogen kan worden om het forum open te laten en tevens (ongesponsorde) forums voor de Wii en de 360 te openen. Maar goed, dit is een discussie die hier helemaal los van staat en dat kan dus beter in een nieuw topic verder bediscussiert worden. Ik wilde alleen even aangeven dat ik me in dat opzicht wellicht vergist had.

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

.oisyn .. het wordte en beetje een 'welles-niets'-discussie die je eindeloos kunt blijven doorvoeren ..

je stelt vragen en op basis van de antwoorden kom jij weer met je eigen uitleg en verwacht daar dan dat _wij_ (in dit geval kan 'ik' ook niks beslissen) iets anders doen ...

tja, het is nu eenmaal zo dat het forum is opgezet zoals het is, en ik ben zelf van mening dat er wel een goede poging is gedaan die meerwaarde te bieden; dat dit zeker niet zonder problemen en tussentijdse aanpsssingen ging, dat men duidelijk vanuit de opdrachtgever moest 'wennen' aan de andere eisen die een forum an sich stelt en zijn communicatie daarop moest aanpassen...
Ook het niveau van discussieren op GoT heeft zich doen gelden, en volgens mij zal Sony ook erkennen dat hen daar wat nader het 'vuur aan de schenen' is gelegd, dan ze vooraf erkend hebben...

Maar ik vind het beetje onzinnig om daar heel betweterig 'dit moeten jullie doen' te gaan roepen ...
uiteindelijk is dat nu juist zaak van Sony en tweakers.net ...

ik ben zelf op persoonlijke basis óók van mening dat er wel wat lessen uit te trekken zijn, maar denk ook dat het onzinnig is om te denken dat je _nu_ opeens alles moet gaan veranderen aan de opzet die voor het PS3-forum gekozen is en waar men anderhalve week voor ging ...
daaraan kan je nu niks meer veranderen, dat heeft weinig zin ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
RM-rf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:43:
je stelt vragen en op basis van de antwoorden kom jij weer met je eigen uitleg en verwacht daar dan dat _wij_ (in dit geval kan 'ik' ook niks beslissen) iets anders doen ...
Nee, ik stel geen vragen maar ik maak een opmerking. Een opmerking waar hopelijk wat in de evaluatie iets mee gedaan wordt. Jullie blijven jullie echter steeds krampachtig verdedigen, maar dat vraag ik helemaal niet. Waar vraag ik in hemelsnaam dat er nu vanalles veranderd moet worden? Soms snap ik echt niets van jou interpretaties van posts, zal wel aan mij liggen :) (het komt wellicht meer voort uit het feit dat je niet begrijpt wat ik met mijn post wil, en daarom maar wat aannames gaat doen over mijn achterliggende gedachtengang. Het is dan wellicht handig om te vragen wat ik met mijn post wil ipv maar wat aan te nemen? ;)).

Ik vraag nu iig niet om het forum (in z'n huidige vorm) open te houden, dat is blijkbaar nooit de deal geweest met Sony dus dat zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren. Ik vraag me alleen af waarom hier niet eerder aan gedacht is.

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

.oisyn schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:45:
[...]
Ik vraag nu iig niet om het forum (in z'n huidige vorm) open te houden, dat is blijkbaar nooit de deal geweest met Sony dus dat zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren. Ik vraag me alleen af waarom hier niet eerder aan gedacht is.
Nu is het moment gekomen waarop wij gebruikers warm zouden moeten zijn geworden voor de PS3, en de PS3 is in de winkels, dus heeft het forum marketing technisch geen nut meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Het is inderdaad nooit de deal geweest om het forum open te houden en dat is vanaf het begin duidelijk geweest. Zie ook Nieuw forum in Softe Goederen:
Enige tijd na de Europese introductie van de console op 23 maart zal het forum weer gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Royz schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:05:
[...]

Nu is het moment gekomen waarop wij gebruikers warm zouden moeten zijn geworden voor de PS3, en de PS3 is in de winkels, dus heeft het forum marketing technisch geen nut meer ;)
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik koop nooit nieuwe hardware op de dag dat het gereleased wordt. Ik lees liever eerst de ervaringen met het ding door, en dan beslis ik na een paar weken wel of ik het ding wil kopen. Ik kan me niet voorstellen dat ik daar de enige in ben, dus ik zou zeker nu denken dat dat forum zijn nut nog heeft. Maar goed, als dat niet de deal was, dan houdt het daar natuurlijk ook bij op, logisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
PromoX: lees alsjeblieft de draad voor je blaat. Er is een hele discussie over dat zinnetje geweest. De conclusie was dat het een vage zin is omdat "enige tijd" niet gedefinieerd is - het kan de dag erna zijn, maar net zo goed 5 maanden erna. Er werd door enkele mensen geschetst dat het wel logisch was om aan te nemen dat het niet direct erna gesloten zou worden.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Enige tijd is inderdaad niet gedefinieerd, maar misschien dat men op de dag van release ook pas besloten heeft hoelang het forum nog open zou blijven? Ik zou er in ieder geval nog wel de meerwaarde van in kunnen zien, als het forum nog langere tijd open zou blijven en de Sony users actief zouden blijven voor het beantwoorden van vragen.

En ik heb de hele draad vanaf het begin gevolgd. Sorry dat me niet alles is bijgebleven.

Edit: ik lees nu trouwens PS3 Games in "Het forum na 30 maart...", waarin beweerd wordt dat het forum een week na de launch gesloten zou worden. Raar dat ik dat daar dan voor het eerst lees.

[ Voor 20% gewijzigd door PromoX op 23-03-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

.oisyn schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:10:

... Er werd door enkele mensen geschetst dat het wel logisch was om aan te nemen dat het niet direct erna gesloten zou worden.
natuurlijk kunnen mensen alle interpretaties van woorden kiezen die ze graag willen zien ...

maar moet je ons als crew 'aanklagen' omdat andere mensen kennelijk de verkeerde conclusies trekken en nu opeens gaan eisen 'dat dat forum open blijft, omdat Daniel's MED door mensen niet goed geinterpreteerd is?

en het zijn dezelfde mensen die een maandje terug het liefste dat forum gesloten willen zien...
met alle respect, maar dat vind ik een kleine beetje 'zeiken-om-het zeiken'...natuurlijk kunnen mensen altijd wel wat vinden waar je het niet mee ens bent of dat anders moet, maar dat zal je altijd hebben.

en wat betreft 'het verdedigen' van het forum....
ik heb nergens in dit topic bij voorbaat dat forum zitten verdedigen anders dan tegen voorbarige conclusies die sommigen aan het trekken waren ...
Ik ben heel consequent erin geweest dat ik dit forum als experiment zie en niet in kan staan dan een bepaalde 'hoop' op een goed niveau en diepgaande post ook gegarandeerd kon worden, dat is een kwestie van degenen die daar de content leveren en dat is niet de crew zelf (dat is in ieder GoT-forum zo) ... jij zou dat moeten weten, want over die weigering van mijn kant die garanties te geven over de kwaliteit van de Sony-input, heb jij zelf een maand terug ook zitten klagen ;)

wel heb ik gegagarenadeerd dat er vel mensen hun uiterste best zouden doen om dat forum goed te laten verlopen en dat durf ik ook nu te bevestigen, dat er ook vanuit de crew veel moeite is gedan om het forum goed en objectief te laten verlopen, warbij ruimte was voor alle discussies...
En dat er ook veel contact is gewest met Sony over hun bijdrages en ook de wensen van gebruikers hierbij zijn doorgegeven.

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 23-03-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RM-rf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:49:
maar moet je ons als crew 'aanklagen' omdat andere mensen kennelijk de verkeerde conclusies trekken en nu opeens gaan eisen 'dat dat forum open blijft, omdat Daniel's MED door mensen niet goed geinterpreteerd is?

en het zijn dezelfde mensen die een maandje terug het liefste dat forum gesloten willen zien...
met alle respect, maar dat vind ik een kleine beetje 'zeiken-om-het zeiken'...
Pst, hij had het erover dat hij het kwalijk vond dat crewleden onwaarheden verspreidden, en dat is IMO wel degelijk kwalijk/vervelend, hoewel menselijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
RM-rf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:49:
maar moet je ons als crew 'aanklagen' omdat andere mensen kennelijk de verkeerde conclusies trekken en nu opeens gaan eisen 'dat dat forum open blijft
Sorry, maar waar precies eis ik dat ik dat het forum open blijft? En waar klaag ik de crew aan? Misschien is het handig om even helemaal overnieuw te beginnen, en even te vergeten wat er tot nu toe gezegd is, maar wel de feiten zoals ik die nu ken in ogenschouw nemend:

Er zijn meerdere dingen die hier spelen. Ten eerste het feit dat er blijkbaar een forum geopend kan worden als er een zak geld wordt neergelegd. Daar was ik het niet mee eens en daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Maar goed, gebeurd is gebeurd en dat is ook niet meer terug te draaien. Deze discussie is al lang en breed afgesloten.

Echter, er is altijd gezegd dat het forum ook voor de users nuttig is omdat Sony veel feedback zou geven. Op reacties dat dat onzinnig was omdat het forum vlak na de launch weer gesloten zou gaan worden werd gereageerd dat het wel aanneembaar was dat het forum wel wat langer zou openblijven. Dat heb ik voor waar aangenomen en dat was ook het idee dat ik bij het forum had. Nu blijkt dat het direct na de launch het forum sluit, en dat dit precies was zoals afgesproken met t.net. Waar die communicatie uiteindelijk fout is gegaan kan me niet schelen, of dat nou door crewleden was die voor hun beurt praatten, ronduit logen, of gewoon verkeerd geïnterpreteerd werden door de users. Feit blijft dat niemand kan ontkennen dat feedback van Sony juist nuttig is nadat de PS3 gelaunched werd. Dáár reageer ik in principe op. Dat ging in het begin vandaag een beetje mis wegens verkeerde aannames, laten we dat sowieso even vaststellen en het daar niet meer over hebben, want dat is namelijk een nogal nutteloze discussie. Het was in het begin echter wel een heikel discussiepunt, waar toen een beetje vaag over werd gedaan maar waarvan nu duidelijk is dat het in het begin eigenlijk gewoon vaststond.

Overigens, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, wat jullie er verder mee doen moeten jullie zelf maar zien.

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Het is nooit de bedoeling geweest om de indruk te wekken dat we zeker wisten dat het forum open zou blijven na de launch, de hoop dat dat zo zijn hebben ik en anderen wel uitgesproken - maar daar lijkt me niet veel mis mee. Dat de suggestie is gewekt dat dat een zekerheid was is iniedergeval te betreuren.

Ik ben het met * .oisyn eens dat het forum zo wel erg weinig meerwaarde heeft gehad. De beloofde features ontbraken grotendeels, en degene die er wel waren bestonden toch vooral uit marketinginfo. Het spac3 gebeuren en de aanwezig van de Guerilla Games user had op zich best een meerwaarde, maar eerlijkgezegd vind ik dat te beperkt om echt te spreken van een forum met veel nut voor de gebruiker.

Aan de andere kant wil ik niet zeggen dat het in mijn ogen volledig mislukt is. Er is wel degelijk enige meerwaarde, ook al in het feit dat er nu veel uitgebreider over gediscussieerd is, vermoed ik, dan anders het geval zou zijn geweest. Ik denk ook zeker niet dat het concept per definitie niet goed is, maar wel denk ik dat met de huidige uitvoering er veel kansen zijn gemist voor zowel Sony als t.net, en dat dit alles waarschijnlijk wel enige goodwill heeft gekost..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
JHS schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:58:

Aan de andere kant wil ik niet zeggen dat het in mijn ogen volledig mislukt is. Er is wel degelijk enige meerwaarde, ook al in het feit dat er nu veel uitgebreider over gediscussieerd is, vermoed ik, dan anders het geval zou zijn geweest. Ik denk ook zeker niet dat het concept per definitie niet goed is, maar wel denk ik dat met de huidige uitvoering er veel kansen zijn gemist voor zowel Sony als t.net, en dat dit alles waarschijnlijk wel enige goodwill heeft gekost..
Nou trek er lering uit, dan heb je daar een volgende keer vast echt wat aan. :)

Ik heb me afzijdig gehouden, nooit echt veel gekeken in het forum maar er wel vluchtig in gekeken en het zag er best goed uit. Dus als je mij zou vragen of het een mislukking is geweest zou ik "nee" zeggen. Nu is dat betekenisloos op zich, maar misschien hecht je waarde aan de constatering.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Ik kan mij best wel ergeren aan deze methode van werken. Toen het ingevoerd werd heb ik me al behoorlijk verzet (op principiele basis) en toen beweerde men nog dat het een toevoeging was voor de gebruikers van dit forum. Het moge duidelijk zijn dat dit niks anders dan een reclamestunt is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

AlainS schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:04:
Het moge duidelijk zijn dat dit niks anders dan een reclamestunt is/was.
Het was vanaf het begon al een reclamestunt hoor. Maar verder niets ernstigs.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Zou je de rest van de post ook willen lezen?
toen beweerde men nog dat het een toevoeging was voor de gebruikers van dit forum.
Nu het tastbaar wordt en dus echt werk gaat verschaffen (i.p.v. mooie marketingpraatjes) haakt Sony af. Ik zie werkelijke de toevoeging niet voor gebruikers van dit forum. Tuurlijk zijn er hier en daar technische toelichtingen gedaan, maar juist wanneer het erop aan komt voor de community heeft Sony er geen geld meer voor over. Terecht vanuit een bedrijf gezien, maar naar gebruikers van een forum kun je dit niet uitleggen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Als het vanaf het begin duidelijk was dat het forum een week na release zou sluiten kun je Sony in ieder geval de schuld niet geven. Daar kun je enkel T.net op aan kijken dat ze hiermee akkoord zijn gegaan.

Om het af te doen als enkel reclamestunt gaat me toch weer te ver. Er is ruimte geboden aan de users om over de PS3 te discussiëren en er zijn er genoeg geweest die daar gebruik van gemaakt hebben. Minder vind ik dan wel weer dat de bijdrage van Sony's kant toch niet heel erg groot is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

AlainS schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:04:
(...) en toen beweerde men nog dat het een toevoeging was voor de gebruikers van dit forum. (...)
Volgens mij is er alleen maar beweerd dat het een toevoeging zou kunnen - en eigenlijk moeten - zijn, niet dat dat per definitie zo was :) . Maar zoals gezegd denk ik niet dat het per definitie geen toegevoegde waarde kán hebben.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik ben ermee eens, weg ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
De PS3 is er dan eindelijk, maar de beloofde 7 topics zijn uitgebleven. Het echte nut is me niet duidelijk geworden. Ik zou zeggen eens maar nooit weer. GoT is niet de plek voor dit soort gebrekkige marketing-campanges. Hou de advertenties in banners en op de frontpage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

.kernel. schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:04:
De PS3 is er dan eindelijk, maar de beloofde 7 topics zijn uitgebleven. Het echte nut is me niet duidelijk geworden. Ik zou zeggen eens maar nooit weer. GoT is niet de plek voor dit soort gebrekkige marketing-campanges. Hou de advertenties in banners en op de frontpage!
Dat is idd een goed punt. Ik zie nergens de 7 topics. Ik zie nergens goodies die zijn weggegeven. Behalve die ene avond met een preview voor een select gezelschap.

Matig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Gunner schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:07:
[...]

Dat is idd een goed punt. Ik zie nergens de 7 topics. Ik zie nergens goodies die zijn weggegeven. Behalve die ene avond met een preview voor een select gezelschap.
...die, vergeet dat niet, ook op andere manier aan andere fora zijn 'gegeven'.

Dat die 7 feature-topics niet van de grond zijn gekomen kan ik me nog wel een beetje voorstellen, vanwege de kritiek op het eerste van deze topics. Ik vind het erg jammer dat Sony niet heeft gereageerd op de kritiek daar, of de andere beloofde topics heeft aangepast aan het GoT publiek. Maar dat ze van die opzet zijn afgeweken is vooral een kwestie van 'voortschrijdend inzicht', wat op zich natuurlijk alleen maar goed is. Nog 6 topics op die manier was ook niet slim geweest.
Matig.
Dat is, helaas, nog steeds mijn algehele mening over het PS3-forum. Ik hoop dan ook dat het 'eens maar nooit weer' was qua betaalde fora. Aangezien dit een evaluatie was: wanneer wordt deze evaluatie besproken, en mogen wij de uitslag ook lezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad ook de goodies zijn er nooit gekomen. Er is een hoop beloofd en het zijn altijd die beloftes die de crewleden hebben zitten verdedigen, maar uiteindelijk niet zijn waargemaakt. Terecht dat de community kritisch is geweest. De Sony user was gewoon een marketingventje, en het technisch-inhoudelijke niveau van Tweakers.net heeft hij dus niet waargemaakt. En zo is er nog wel veel meer op te noemen. Jammer dat de crewleden de beloftes zo liepen te verdedigen maar de echte waarheid niet onder ogen wilde zien. Inhoudelijk is de handelgewoon prut geweest en had er prima een apart PS3 forum gedraaid zonder de zakgeld van Sony - die heeft samen met T.net uiteindelijk veel te weinig toegevoegd. Dat sommige users het forum langer open willen houden is vermoed ik vooral vanwege de overzichtelijkheid - en niet de kwaliteit van de Sony bijdrage (en het gebrek daarvan). Ook zonder geld had het gedraaid.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Cowboy_Bepop: Is het zo gek dan dat 'wij' een initiatief niet per definitie aan de voorhand al af wilden schrijven, maar eerst wilden kijken hoe het uitpakte - wat, toegegeven, niet echt geweldig was in mijn ogen :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
JHS schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:17:
Cowboy_Bepop: Is het zo gek dan dat 'wij' een initiatief niet per definitie aan de voorhand al af wilden schrijven, maar eerst wilden kijken hoe het uitpakte - wat, toegegeven, niet echt geweldig was in mijn ogen :) ?
Ik vind het vooral jammer, hoe het is gegaan. Het forum werd met allerlei redenen gelanceerd, waarvan achteraf een groot gedeelte sowieso niet bleek te kloppen (wat toen al bekend was) en een ander gedeelte (door Sony) niet is waar gemaakt. Het lijkt mij daarom belangrijk dat jullie ook binnen de crew goede afspraken maken. Deze discussie in dit topic is namelijk nogal nutteloos geweest, omdat veel crewleden wel de discussie aangaan, maar daarbij argumenten gebruiken die achteraf onjuist blijken te zijn. Het lijkt me dat als jullie dat vooraf goed overleggen en afstemmen, dat dat niet hoeft te gebeuren.

Verder is dit forum waarschijnlijk vooral een succes, omdat er gewoon vraag is naar aparte subfora voor de consoles en niet zozeer de huidige onderverdeling (problemen forum is niet echt heel populair) en de overzichtelijkheid van de grote console topics is ook ver te zoeken. Daarnaast was/is er ook ruimte voor veel discussies met een betwistbaar niveau, die nooit in Spielerij waren toegelaten...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Hoedje schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:31:

Het forum werd met allerlei redenen gelanceerd, waarvan achteraf een groot gedeelte sowieso niet bleek te kloppen (wat toen al bekend was) en een ander gedeelte (door Sony) niet is waar gemaakt. toegelaten...
eventjes daarover, welke argumenten door de crew gebracht 'kloppen' niet?

Het is zeker zo dat mensen enorme verwachtingen ervan hadden, maar ik kan van mezelf juist stellen dat ik ook gepoogd hebt in dit topic mensen die teveel voorstelden juist in verwachtinge n een beetje af te remmen ...

Op een gegeven moment werden die verwachtingen door een aantal gebruikers wel erg hoog opgestuwd... dat waren zeker geen crewleden, maar juist ook een aantal mensen die eigenlijk tegenstander van dat forum al bij voorbaat waren hanteerden de denkwijze: "Als er nu deze-en-deze 'extra' bijkomt ben ik wél voor ..."

ik vind het niet terecht als je dan gaat stellen dat dat soort dingen ook 'beloofd' zijn ... wat betreft de inhoud kunnen wij als crew geen 'beloftes' doen ... per definitie is het op GoT zio dat de crew geen direkte invloed kan uitoefenen op de 'content' omdat die veelal door de gebruikers hier word geplaatst ...

enkel in dit geval was er een afspraak dat er ook een bepaalde instantie content zou aanleveren .... bij mijn weten is dat ook altijd door de crew duidelijk gesteld, dat wij zélf geen garanties kunnen geven over welke content er gekleverd zou gaan worden, hooguit dat er wel afspaken gemaakt waren en dat er ook achter de schermen druk uitgeoefend wordt om aan bepaalde verwachtingen te voldoen

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.