de beslissing om wel of niet een forum op te ztten is niet vastgelegd in 'beleidsregels'..
Dat is een geheel vrije keuze van de Beheerders, soms komt dat voort uit een verzoek uit de community, of soms zijn het ideeen die uit de crew zelf voortkomen of uit het magements team...
er is overigens ook allang een ander forum dat opgezet is voor de producten van één bedrijf ...
dat is overigens een permanent forum en geen tijdelijk zoals dit Sony-forum.
Maar dan de kern waar het om gaat: waarom is elke reaktie vanuit de crew positief over dit gebeuren, en waarom is het overgrote deel van de reakties van de tweakers negatief hierover?
ik geef niet bij voorbaat 'positieve reactie's' op dat forum ...
ik ben er verder niet bij betrokken, het is niet mijn direkte interssegebied (ik zou niet zo snel een Playstation kopen, als ik nu een spelcomputer zou kopen, zou dat eerder een Xbox zijn)
wat ik wel probeer te doen is bv antwoord te geven op vragen, zoals jij die stelde, of onjuiste ideeen uit de weg te ruimen, zoals dat de indruk dat 'posts op het forum 'onafhankelijk' zouden zijn' en dat tweakers.net daarvoor garant zou staan ...
essentieel aan een forum is nu net dat de gebruikers de content invullen, en dat de beheerder daarover weinig garanties kan geven..
Ik vermoed dat het voor de Sony marketingjongens ook in het begin eventjes een 'harde brok' is geweest om te wennen aan de communicatie op het forum en de manier waarop ze moesten communiceren 'samen met gebruikers' ...
dat vereist idd een wat andere insteek en niet een eenzijdig 'eenrichtingsverkeer-marketingverhaaltje' ...
Evaluatie gebeurt altijd pas 'achteraf'..
ook in dit geval volgens mij .... ik neem aan dat zowel Sony als het Management Team van Tweakers dat zal doen en de voors en tegens, alswel de positieve en negatieve punten zal meewegen.
Ik denk niet dat je kunt stellen dat die 'hun conclusie al paraat hebben staan'.
zowel voor Sony zal het best belangrijk zijn om een duidelijke 'meerwaarde' of 'waar voor hun geld' te hebben gekregen hieruit ... voor hen zal het de vraag zijn of de moeite en de kosten hen die 'exposure' hebben opgeleverd, die ze hoopten en of dat opweegt tegen meer traditionele marketingmethodes ...
Voor tweakers.net zal ht idd ook een vraag zijn of een zulke 'uitbating' van de mogelijkheden van de community en het forum, opweegt tegen de nadelen en dat is ook zeker het protest van de gebruikers.
Ook of er sowieso 'mogelijkheden' inzitten of dat het hele concept niet goed is.
Ik ben er overigens zelf een beetje voor om ook vanuit de crew, achteraf in LA een 'evaluatie te doen... om te horen wat gebruikers er ook achteraf van vonden... of hun vrees vooraf waar bleek te zijn of juist meeviel ... of juist andersom, of ze er veel meer van verwacht hadden (en wat ze dan precies meer verwachten)
[
Voor 31% gewijzigd door
RM-rf op 28-02-2007 23:26
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen